Dat heb ik ookquote:Op maandag 23 april 2007 18:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb er een waarbij je op de claxon moet trappen als je doorschakelt naar z'n 2, anders slaat 'ie af![]()
Ik vermoed dat de TS ook zo'n auto moet rijden morgen.
die anderen die zeggen dat dat het gas is proberen je morgen alleen maar voor paal te zetten, zodat je tegen de eerste de beste boom, plantenbak of auto aanknalt.quote:Op maandag 23 april 2007 18:33 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
4 pedalen? Wat is dit nou weer?
Maar rechts is de rem? Anderen zeggen weer dat het gas is, je zit gewoon te dollen met mij. Het speelkwartier is voorbij. Allemaal opflikkerne.
ja, en dan is er nog een 5e pedaal voor hoge en lage gearingquote:Op maandag 23 april 2007 18:34 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
is dat vierde pedaal niet speciaal voor een zesde of zevende versnelling dan?
Oooh Den Haag. daar kom ik morgen niet. Hoef me dus geen zorgen te makenquote:Op maandag 23 april 2007 18:35 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Aanleg ontwikkel je, en dat gaat bij mannen makkelijker.
Maar ik moet direct cold-turkey gaan rijden in Den Haag, dus ik wil graag ff wat aanwijzingen, vandaar.
Dus TS, bij schakelen van 1 --> 2, even op de claxon trappen!quote:
nee man, daar is dat pookje voor dat links horizontaal van je stuur uitsteekt.quote:Op maandag 23 april 2007 18:34 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
is dat vierde pedaal niet speciaal voor een zesde of zevende versnelling dan?
ow ik dacht dat dat was om de hoofdsteun te verstellenquote:Op maandag 23 april 2007 18:37 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
nee man, daar is dat pookje voor dat links horizontaal van je stuur uitsteekt.
dat heb je fout!quote:Op maandag 23 april 2007 18:36 schreef 907 het volgende:
Schakelen kan bij een benzinemoter pas bij ongeveer 5000 rpm. Liefst zelfs nog iets verder.
Daarna koppeling helemaal intrappen en naar de volgende versnelling. Bij het op laten komen van de koppeling het gas zo ver intrappen, dat de rpm meter niet onder de 3500 komt, tot de koppeling is losgelaten. Bij de meeste auto`s is het schakelmoment dus ongeveer:
1 tot ongeveer 45
2 tot ongeveer 75
3 tot ongeveer 110
4 tot ongeveer 150
5 tot het eind
succes!
Ja, dan komt alles goedquote:Op maandag 23 april 2007 18:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dus TS, bij schakelen van 1 --> 2, even op de claxon trappen!
ik heb dat pedaal aangesloten op de schakelaar van m'n kofferbakdeksel.quote:
12.000 is toch optimaal?quote:Op maandag 23 april 2007 18:39 schreef T42 het volgende:
[..]
dat heb je fout!
Schakelen kan bij een benzinemoter pas bij ongeveer 8000 tot 9000 rpm. Liefst zelfs nog iets verder.
Daarna koppeling helemaal intrappen en naar de volgende versnelling. Bij het op laten komen van de koppeling het gas zo ver intrappen, dat de rpm meter niet onder de 7500 komt, tot de koppeling is losgelaten. Bij de meeste auto`s is het schakelmoment dus ongeveer:
1 tot ongeveer 100
2 tot ongeveer 110
3 tot ongeveer 115
4 tot ongeveer 120
5 tot het eind
leuke hoax zegquote:Op maandag 23 april 2007 18:35 schreef Harmen1984 het volgende:
http://members.chello.nl/r.kuijt/nl_pedalen.htm
daar maak ik altijd mn peuk aanquote:Op maandag 23 april 2007 18:39 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ik heb dat pedaal aangesloten op de schakelaar van m'n kofferbakdeksel.
Wauw, wat gaaf. Wil je dat in mijn auto ook komen maken?quote:Op maandag 23 april 2007 18:39 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ik heb dat pedaal aangesloten op de schakelaar van m'n kofferbakdeksel.
907 bedoelde volgens mij in plaats van benzinemotor idd dieselmotor.quote:Op maandag 23 april 2007 18:39 schreef T42 het volgende:
[..]
dat heb je fout!
Schakelen kan bij een benzinemoter pas bij ongeveer 8000 tot 9000 rpm. Liefst zelfs nog iets verder.
Daarna koppeling helemaal intrappen en naar de volgende versnelling. Bij het op laten komen van de koppeling het gas zo ver intrappen, dat de rpm meter niet onder de 7500 komt, tot de koppeling is losgelaten. Bij de meeste auto`s is het schakelmoment dus ongeveer:
1 tot ongeveer 100
2 tot ongeveer 110
3 tot ongeveer 115
4 tot ongeveer 120
5 tot het eind
ik wens je sterkte als je dit probeert met mijn fiesta (uit '92)quote:Op maandag 23 april 2007 18:36 schreef 907 het volgende:
Schakelen kan bij een benzinemoter pas bij ongeveer 5000 rpm. Liefst zelfs nog iets verder.
Daarna koppeling helemaal intrappen en naar de volgende versnelling. Bij het op laten komen van de koppeling het gas zo ver intrappen, dat de rpm meter niet onder de 3500 komt, tot de koppeling is losgelaten. Bij de meeste auto`s is het schakelmoment dus ongeveer:
1 tot ongeveer 45
2 tot ongeveer 75
3 tot ongeveer 110
4 tot ongeveer 150
5 tot het eind
succes!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |