Enige verschil is dat je wat meer gas moet bijgeven. Diesels van tegenwoordig zijn eik net zo goed als benzines.quote:Op maandag 23 april 2007 18:03 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Ik ben soms vergeetachtig idd. Maar ik heb nooit les gekregen hoe je een benzineklepje open moet krijgen en hoe je moet tanken. Dat deden ze gewoonweg niet.
En bovendien heb ik nooit met een benzine geschakeld, vandaar m'n vraag.
Vraag dan of je even mag oefenen in iemands auto op een parkeerplaats ofzoquote:Op maandag 23 april 2007 18:04 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Flikker toch op, beroerde grappenmaker. Ik wil gewoon zekerheid hebben hoe het ook alweer zat.
Heb je lang blond haar en grote borsten? Vermijd de onbemande stations en alles gaat vanzelfquote:Op maandag 23 april 2007 18:03 schreef BRIMAGE het volgende:
Maar ik heb nooit les gekregen hoe je een benzineklepje open moet krijgen en hoe je moet tanken. Dat deden ze gewoonweg niet.
Ik ben 4 dagen geleden verhuisd naar een stad, heel ver weg van m'n woonplaats. Ik ken nog niemand om zoiets te vragen...quote:Op maandag 23 april 2007 18:08 schreef massy het volgende:
[..]
Vraag dan of je even mag oefenen in iemands auto op een parkeerplaats ofzo![]()
Thnx voor je reply, en moet je je gaspedaal (rechterpedaal) beetje ingedrukt tijdens het schakelen? Want als je 'm loslaat en de koppeling weer laat opkomen dan kan-ie ver in de toeren terugvallen dat hij uiteindelijk afslaat, tochquote:Op maandag 23 april 2007 18:05 schreef sanstra het volgende:
Ik heb m'n rijbewijs niet, en zelfs ik kan rijden in zowel een diesel als een benzine, het schakelen maakt geen reet uit. Over het algemeen zijn benzine's even wat sneller, maar diesel is goedkoper. Je tankdop open je d.m.v. een knop aan de binnenkant of m.b.v. je autosleutel, dat zie je snel genoeg. Roeg de tank vol brandstof, doe de klep dicht en vertel binnen het pompnummer.
Waarom zou ik liegen. Wat schiet ik daarmee op? Instructeur heeft mij trouwens wel aardig gematst, en bovendien was het ook een hele tijd geleden dat ik nog wist hoe het moest.quote:Op maandag 23 april 2007 18:14 schreef Okeuj het volgende:
Ik betwijfel het sterk dat jij je rijbewijs hebtAls je al niet eens weet hoe je moet schakelen (gas inhouden tijdens schakelen is nutteloos, tenzij je flink aan het racen bent). Maargoed, om er maar even serieus op in te gaan: schakelen ergens tussen de 2500 en 3000.
Tanken: tankklepje openkrijgen: bij sommige auto's kun je ze met de hand opentrekken, bij sommige autos is daar een knopje/hendeltje voor. Tankdop kun je er gewoon afdaaien, al heb je er soms de sleutel voor nodig. Dan gewoon (de goede) slang erin en slang naar beneden laten hangen en hij slaat automatisch af als je tank vol is.
Jawel, het is alles of niets, veelal bekend probleem.quote:Op maandag 23 april 2007 18:17 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Waarom zou ik liegen. Wat schiet ik daarmee op? Instructeur heeft mij trouwens wel aardig gematst, en bovendien was het ook een hele tijd geleden dat ik nog wist hoe het moest.
Wat die tanken betreft, is het geen probleem bij het tanken op de helft te stoppen?
ja, of wanneer de dorpelingen je raar gaan aankijkenquote:Op maandag 23 april 2007 18:15 schreef rashudo het volgende:
Je moet dus schakelen wanneer het toerental niet verder omhoog gaat.
60 in z'n 1?quote:Op maandag 23 april 2007 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, of wanneer de dorpelingen je raar gaan aankijken
* Dr_Flash is eens met 60km/h in 1 door Boxmeer aan het crossen geweest met een busje. Radio stond hard en ik schakel altijd op het gehoor![]()
Nee hoor, je betaalt toch wel voor een volle tank dus dat welquote:Op maandag 23 april 2007 18:17 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Waarom zou ik liegen. Wat schiet ik daarmee op? Instructeur heeft mij trouwens wel aardig gematst, en bovendien was het ook een hele tijd geleden dat ik nog wist hoe het moest.
Wat die tanken betreft, is het geen probleem bij het tanken op de helft te stoppen?
Ik geloof ook nooit dat een busje dat voor elkaar krijgt. Een vlotte benzineauto wel, een busje (diesel, neem ik aan) die ook nog es een stuk zwaarder is, neequote:
jep dat is waarquote:Op maandag 23 april 2007 18:15 schreef rashudo het volgende:
Je moet dus schakelen wanneer het toerental niet verder omhoog gaat.
Weet ik veel, het toerental ging niet meer omhoog iigquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |