Wauw, wat gaaf. Wil je dat in mijn auto ook komen maken?quote:Op maandag 23 april 2007 18:39 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ik heb dat pedaal aangesloten op de schakelaar van m'n kofferbakdeksel.
907 bedoelde volgens mij in plaats van benzinemotor idd dieselmotor.quote:Op maandag 23 april 2007 18:39 schreef T42 het volgende:
[..]
dat heb je fout!
Schakelen kan bij een benzinemoter pas bij ongeveer 8000 tot 9000 rpm. Liefst zelfs nog iets verder.
Daarna koppeling helemaal intrappen en naar de volgende versnelling. Bij het op laten komen van de koppeling het gas zo ver intrappen, dat de rpm meter niet onder de 7500 komt, tot de koppeling is losgelaten. Bij de meeste auto`s is het schakelmoment dus ongeveer:
1 tot ongeveer 100
2 tot ongeveer 110
3 tot ongeveer 115
4 tot ongeveer 120
5 tot het eind
ik wens je sterkte als je dit probeert met mijn fiesta (uit '92)quote:Op maandag 23 april 2007 18:36 schreef 907 het volgende:
Schakelen kan bij een benzinemoter pas bij ongeveer 5000 rpm. Liefst zelfs nog iets verder.
Daarna koppeling helemaal intrappen en naar de volgende versnelling. Bij het op laten komen van de koppeling het gas zo ver intrappen, dat de rpm meter niet onder de 3500 komt, tot de koppeling is losgelaten. Bij de meeste auto`s is het schakelmoment dus ongeveer:
1 tot ongeveer 45
2 tot ongeveer 75
3 tot ongeveer 110
4 tot ongeveer 150
5 tot het eind
succes!
als TS maar onthoudt hoe die pedalen werken, aan die tutorial heeft hij anders weinig.quote:Op maandag 23 april 2007 18:41 schreef Mr_Rammstein het volgende:
http://rijbewijs.cbr.nl/g(...)tingen/praktijk.html
![]()
Of was het nou versnelling?quote:Op maandag 23 april 2007 18:42 schreef simmu het volgende:
[..]
versnelling is simpel, als je in een laag toerental hard rijdt, kan je veel 'trekken' (dus snel optrekken)
als je in een hoog toerental langzaam rijdt verbruik je weinig (en hoef je wqeinig te doen)
daarom owjah voor extra smeering moet je slaolie bij de benzine gooien of 2takt olie.quote:Op maandag 23 april 2007 18:41 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
907 bedoelde volgens mij in plaats van benzinemotor idd dieselmotor.
Dat scheelt een boel hé? Lekker rustig beginnen in de autovrije binnenstadquote:Op maandag 23 april 2007 18:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gelukkig dat Den Haag een heerlijke, rustige en eenvoudige stad is om in te rijden
gebruik jij als asbak ook dat speciale klepje aan de zijkant van de auto? is zo mooi en praktisch als je even buiten staat en je as nergens kwijt kan, althans lijkt mij, ik rook niet.quote:
Wel hé? Dat vond ik ook alquote:Op maandag 23 april 2007 18:44 schreef NJ het volgende:
En toch zijn de mensen die daadwerkelijk ontopic reageren het grappigst.
Hmm, dan doe ik toch iets foutquote:Op maandag 23 april 2007 18:45 schreef T42 het volgende:
[..]
dan moet je toch zeker 20'000rpm kunne hebben hoor
jij je zin: vervang overal "versnelling" door werken met het schakelen idee"quote:
Dat is echt superhandigquote:Op maandag 23 april 2007 18:45 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
gebruik jij als asbak ook dat speciale klepje aan de zijkant van de auto? is zo mooi en praktisch als je even buiten staat en je as nergens kwijt kan, althans lijkt mij, ik rook niet.
Amateurquote:Op maandag 23 april 2007 18:45 schreef simmu het volgende:
[..]
jij je zin: vervang overal "versnelling" door werken met het schakelen idee"
maar al met al is wel prima duidelijk wat ik bedoel
Hmm, morgen maar eens proberen.quote:Op maandag 23 april 2007 18:46 schreef T42 het volgende:
[..]
denk het als je V power tankt kun je 25 tot 30'000rpm halen![]()
hey jongens kom op, even serieus; hij rijdt niet in een 2.4 liter saab, maar in een 1.6 liter benzinemotor volkswagenbusje; jullie weten best dat die maar tot 17.000 tpm kunnen, wil je hem dood hebben ofzo?quote:Op maandag 23 april 2007 18:45 schreef T42 het volgende:
[..]
dan moet je toch zeker 20'000rpm kunne hebben hoor
bij mij *is* de auto de asbakquote:gebruik jij als asbak ook dat speciale klepje aan de zijkant van de auto? is zo mooi en praktisch als je even buiten staat en je as nergens kwijt kan, althans lijkt mij, ik rook niet.
Tuurlijk, tuurlijkquote:Op maandag 23 april 2007 18:45 schreef simmu het volgende:
[..]
jij je zin: vervang overal "versnelling" door werken met het schakelen idee"
maar al met al is wel prima duidelijk wat ik bedoel
edit: weet ik toch veel hoe dat heet........
ik kom echter uit de randstad, pendel elke dag tussen den haag en delft, en ik rij al 115 jaar schadevrij, dus ik weet wel enigszins hoe het moet dan iig
quote:Op maandag 23 april 2007 18:47 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
hey jongens kom op, even serieus; hij rijdt niet in een 2.4 liter saab, maar in een 1.6 liter benzinemotor volkswagenbusje; jullie weten best dat die maar tot 17.000 tpm kunnen, wil je hem dood hebben ofzo?
Jij denkt als FA zeker dat je maar de hele wereld je wil kunt opleggenquote:Op maandag 23 april 2007 18:36 schreef NJ het volgende:
Denk er aan dat je als bestuurder voorin moet
ik kom ook net uit mijn werkquote:
owjah sorry foutjequote:Op maandag 23 april 2007 18:47 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
hey jongens kom op, even serieus; hij rijdt niet in een 2.4 liter saab, maar in een 1.6 liter benzinemotor volkswagenbusje; jullie weten best dat die maar tot 17.000 tpm kunnen, wil je hem dood hebben ofzo?
quote:Op maandag 23 april 2007 18:49 schreef BRIMAGE het volgende:
http://members.chello.nl/r.kuijt/nl_pedalen.htm <<<< thnx voor de user die deze tip gaf.
En ik weet nu wanneer je moet schakelen (bij 2500 á 3000rpm), en dat de tankdop meestal met een knop binnen opent of met autosleutel.
Maar vroeger toen ik met iemand meereed, zette hij zijn motor uit toen hij ging tanken. Ik weet niet of je dat ook moet doen als je gaat tanken. Wat gebeurt er eigenlijk als je met een draaiende motor gaat tanken.
't Beste is al rijdend tanken.quote:Op maandag 23 april 2007 18:49 schreef BRIMAGE het volgende:
Maar vroeger toen ik met iemand meereed, zette hij zijn motor uit toen hij ging tanken. Ik weet niet of je dat ook moet doen als je gaat tanken. Wat gebeurt er eigenlijk als je met een draaiende motor gaat tanken.
Net als een paar krasjes door een betonnen paal die ineens van rechts kwamquote:Op maandag 23 april 2007 18:49 schreef simmu het volgende:
[..]
ik kom ook net uit mijn werk
moest *15* zijn![]()
(brrrr, dat zou me toch wel erg oud maken) naja: *15* jaar dus
sowieso ooit maar 1 'woepsie' gehad (lantaarnpalen zijn duur)
Er zou spontaan brand kunnen ontstaan als je met de motor aan tankt.quote:Op maandag 23 april 2007 18:49 schreef BRIMAGE het volgende:
http://members.chello.nl/r.kuijt/nl_pedalen.htm <<<< thnx voor de user die deze tip gaf.
En ik weet nu wanneer je moet schakelen (bij 2500 á 3000rpm), en dat de tankdop meestal met een knop binnen opent of met autosleutel.
Maar vroeger toen ik met iemand meereed, zette hij zijn motor uit toen hij ging tanken. Ik weet niet of je dat ook moet doen als je gaat tanken. Wat gebeurt er eigenlijk als je met een draaiende motor gaat tanken.
ok: deze weet ik!quote:Op maandag 23 april 2007 18:49 schreef BRIMAGE het volgende:
http://members.chello.nl/r.kuijt/nl_pedalen.htm <<<< thnx voor de user die deze tip gaf.
En ik weet nu wanneer je moet schakelen (bij 2500 á 3000rpm), en dat de tankdop meestal met een knop binnen opent of met autosleutel.
Maar vroeger toen ik met iemand meereed, zette hij zijn motor uit toen hij ging tanken. Ik weet niet of je dat ook moet doen als je gaat tanken. Wat gebeurt er eigenlijk als je met een draaiende motor gaat tanken.
motor laten lopen gaan staan bellen en meteen effe roken of met vuur spelen dat is de bedoelingquote:Op maandag 23 april 2007 18:49 schreef BRIMAGE het volgende:
http://members.chello.nl/r.kuijt/nl_pedalen.htm <<<< thnx voor de user die deze tip gaf.
En ik weet nu wanneer je moet schakelen (bij 2500 á 3000rpm), en dat de tankdop meestal met een knop binnen opent of met autosleutel.
Maar vroeger toen ik met iemand meereed, zette hij zijn motor uit toen hij ging tanken. Ik weet niet of je dat ook moet doen als je gaat tanken. Wat gebeurt er eigenlijk als je met een draaiende motor gaat tanken.
Vergeet ook niet dat je bij een franse auto achterin moet zittenquote:Op maandag 23 april 2007 18:49 schreef Zweefvliegje het volgende:
Je moet trouwens opletten dat je niet in een Franse auto gaat rijden, want dan gaat het allemaal nog weer net even anders met schakelen (sorry weet even niet meer hoe dat moet ik rij zelf in een Japanner)! Dat links het gas is, in het midden de koppeling en rechts de rem is overal wel gelijk..
Succes TS![]()
Met de reserve sleutelquote:Op maandag 23 april 2007 18:50 schreef simmu het volgende:
[..]
ok: deze weet ik!
hoe had jij met draaiende moter je tankdopje willen openen?
Ja, garantie tot succesquote:Op maandag 23 april 2007 18:50 schreef T42 het volgende:
[..]
motor laten lopen gaan staan bellen en meteen effe roken of met vuur spelen dat is de bedoeling
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |