Ik ookquote:Op zaterdag 21 april 2007 00:03 schreef Godlike02 het volgende:
Leuk de nieuwe stats!![]()
En ik zat er nog redelijk bij in GC![]()
Euhm. Ik kan er wel één verzinnen, maar ik denk dat JeRa die niet zo uit een database trekt.quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:24 schreef JDude het volgende:
Wat valt er aan lijstjes te bouwen over de BeF reeks in ONZ?
En een biertje.quote:
Nee, de hoofd'lijn' van de updates wordt gebaseerd op de active topics. Topics die daarin voorkomen krijgen extra aandacht en worden goed bijgehouden en geüpdatetquote:Op zaterdag 21 april 2007 02:53 schreef doka het volgende:
Ik ben erg nieuwsgierig naar de implementatie van het een en ander. Kun je daar wat over vertellen, JeRa?
Bijvoorbeeld:
- Hou je je dbase up to date door 1x per dag alle nieuwe posts op te halen?
Nee, posts kun je hier niet afzonderlijk benaderen, dus ik heb het per topic gedaan. Hij greep een random selectie tussen topicid 1 en het hoogst bekende topicid tot dan toe, en vervolgens ging ie die opvragen. Dat was een tergend langzaam proces (omdat ik de servers niet teveel wilde belasten) en dat heeft dan ook de nodige tijd gekost (denk aan maanden).quote:En hoe heb je je dbase tot je het begon bij te houden gevuld? Gewoon door alle posts van 1 tot en met 143xxx op te halen?
Ik haal de topics op en parse daaruit de posts.quote:- Hoe haal je posts op? Parse je de index-pagina's van subfora en de complete topics?
Nope. Ooit wel voor m'n zoekmachine, maar zoiets vertraagt het indexproces aanzienlijk.quote:- Sla je ook de complete inhoud van de posts van de posts op?
Dit is hét probleem als je te maken hebt met een index bijhouden zonder 'bronnen' te hebben van de mutaties. Nu is er wel een bron, bijvoorbeeld de active topics, maar die vertellen natuurlijk niet echt veel. Wat ik o.a. doe:quote:- Is je dbase tot op zekere hoogte ook 'live', in die zin dat posts die ge-edit worden ook geupdate worden en topics die verplaatst worden in je dbase ook 'verplaatst' worden?
Ergens tussen de 1000 en 2000, afhankelijk van hoe druk het isquote:- Hoeveel http-requests heb je ongeveer nodig voor het updaten van je dbase met alle posts van de voorbije 24 uur?
PHP.quote:- Welke taal gebruik je? (Perl, WWW::Mechanize?)
Geen idee, weet niet of dat meegespeeld heeft, ik ben in ieder geval niet de enige die zo gegevens bijhoudt.quote:Op zaterdag 21 april 2007 11:57 schreef Godlike02 het volgende:
Waren deze akties ook de redenen dat Danny in eerste instantie dacht dat jij er iets mee te maken had op 1 april?
Okquote:Op zaterdag 21 april 2007 11:59 schreef JeRa het volgende:
[..]
Geen idee, weet niet of dat meegespeeld heeft, ik ben in ieder geval niet de enige die zo gegevens bijhoudt.
Duidelijk. Thanksquote:
quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:24 schreef JDude het volgende:
Wat valt er aan lijstjes te bouwen over de BeF reeks in ONZ?
quote:
Ik kom op 1,66 per minuutquote:Op zondag 22 april 2007 13:31 schreef FlyingFox het volgende:
1 post per 36 seconden. Dat is meer dan 2 per minuut.
quote:
Dat is gewoon ziekquote:Op zondag 22 april 2007 13:31 schreef FlyingFox het volgende:
Nog even over die 1600 posts van D.Rose op één dag.
Stel, je bent 16 uur wakker in dat etmaal. Dat is dan 57.600 seconden. Als je dat dan deelt door 1600 posts dan kom ik op... 1 post per 36 seconden. Dat is meer dan 2 per minuut. 16 uur lang.
Damn.
quote:Op maandag 23 april 2007 18:12 schreef Agiath het volgende:
Verzoekje top-50 posters SouthPark reeks?
quote:Op maandag 23 april 2007 22:54 schreef FlyingFox het volgende:
Ik mis eiglk nog de topposters in ONZ!
Tip!
![]()
quote:Op dinsdag 24 april 2007 07:57 schreef ijsmeis het volgende:
Mag ik dan zeuren om statistieken van GAM?
Heb je wel alle velden van je PM ingevuld?quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:52 schreef moemoe het volgende:
Waarom zie ik niet dat de PM verzonden wordt?![]()
quote:Aantal posts, maand
1842 Januari
2633 Februari
7264 Maart
3815 April
0192 Mei
0226 Juni
0993 Juli
2157 Augustus
2216 September
2866 Oktober
1445 November
2149 December
quote:4055 Maandag
3558 Dinsdag
3284 Woensdag
3757 Donderdag
4269 Vrijdag
4637 Zaterdag
4238 Zondag
Remlof staat geloof ik bij elke ONZ user op 1!quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:48 schreef moemoe het volgende:Top 30 users die in topics hebben gepost waar moemoe ook in postte
Positie, aantal topics, user
01. 548 remlof.
Hij is dan ook de bagger vader.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:58 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Remlof staat geloof ik bij elke ONZ user op 1!![]()
quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Mag ik een overzicht van de eerste 5 users, van ALLE lijstjes waar ik bovenaan sta?
Zijn er nog meer?quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:00 schreef JeRa het volgende:Top 50 posters in het GC-subforum
Positie, aantal posts, user
01. 54771 Dr_Flash
02. 51217 D.Rose
03. 42014 Bengeltje
04. 38012 es70
05. 34623 Duderinnetje
Zo weinig maar?quote:
Geen idee, die lijstjes heb ik niet gezien, maar ben nou wel benieuwd (naar die eerste 2 vooral natuurlijk)quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo weinig maar?
en in de GCSC reeks en in de LOUNGE reeks? En in PTA in de treinenreeks?
Bij mij nog net niet, maar tegen de tijd dat ik je heb ingehaald welquote:Op dinsdag 24 april 2007 16:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel grappig, meer dan de helft van mijn hele oeuvre in GC
Het zijn niet echt statistieken, maar het leek mij wel handig om van iemand de laatste 25 (of 10, 50, 100) posts op te vragen. Als je iemands postgeschiedenis opvraagt moet je soms nog flink zoeken als hij posts in grote topics (zeker als je geen 300 replies per pagina hebt ingesteld). Blijkbaar ben ik niet de enige die dat wel handig lijkt, alleen lijkt het mij wel leuk als je ook de laatste posts van anderen op kunt vragen (voor de nieuwsgierige mensen onder onsquote:Op maandag 7 mei 2007 16:27 schreef JeRa het volgende:
Als mensen ideeën hebben voor nieuwe statistieken, vragen mag hèik ga zelf ook nog wat verzinnen.
De posters in de reeks Celebs Onflatteus op de kiek. En wie postte er de meeste foto's?quote:Op maandag 7 mei 2007 16:27 schreef JeRa het volgende:
Als mensen ideeën hebben voor nieuwe statistieken, vragen mag hèik ga zelf ook nog wat verzinnen.
Ik denk niet dat ik dat ga implementeren, drie redenen:quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:16 schreef doka het volgende:
[..]
Het zijn niet echt statistieken, maar het leek mij wel handig om van iemand de laatste 25 (of 10, 50, 100) posts op te vragen. Als je iemands postgeschiedenis opvraagt moet je soms nog flink zoeken als hij posts in grote topics (zeker als je geen 300 replies per pagina hebt ingesteld). Blijkbaar ben ik niet de enige die dat wel handig lijkt, alleen lijkt het mij wel leuk als je ook de laatste posts van anderen op kunt vragen (voor de nieuwsgierige mensen onder ons)
Het mooist zou dan zijn als je niet de links naar de posts krijgt, maar de tekst van de post (eventueel ingedeeld per topic waaraan de desbetreffende post(s) staat/staan).
Denk niet dat dat kan, JeRa houd alleen de aantallen bij nie de inhoud zoals te lezen valt een paar posts boven dezequote:Op woensdag 9 mei 2007 09:58 schreef Agiath het volgende:
Verzoekje:
Post van mij die alleenmaar uit de ":')" of"Quote+:')" bestaan zoals dit
En totale aantal post op fok die alleen maar uitbestaan ivm alle post, dus % van de post die alleen maar uit
bestaan
Grafiekjes willen we zien!quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:24 schreef indahnesia.com het volgende:
altijd leuk stats.
Wederom zware queries, maar goedquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:10 schreef D.Rose het volgende:
Weet niet of die stats er al waren, maar wat waren de drukste dagen op Fok (zowel aantal posts als topics)
Waarom zijn er alleen in 2004 en 2003 veel topics geopend?quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:57 schreef JeRa het volgende:
[..]
Wederom zware queries, maar goedTop 30 dagen waarop het meest is gepost
Top 30 dagen waarop de meeste topics zijn geopend
Mja, vrij zeker. Tussen december 2003 en januari 2004 zijn er zo'n 12.000 topics in ONZ en zo'n 7.000 topics in DIG geopend, maar niet veel opmerkelijksquote:Op woensdag 9 mei 2007 18:59 schreef JDude het volgende:
Opvallend dat alle dagen met veel geopende topics in 2003 en 2004 liggen. Weet je zeker dat die klopt?
quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:59 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
EN wat was er aan de hand op 18 april dit jaar?![]()
Lees de TT.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:29 schreef Agiath het volgende:
Verzoekje
Top 10 van dagen dat ik het meest gepost heb
Die kan ik wel posten, maar met wat knip- & plakwerk kun je het ook van de forumindex afhalenquote:Op woensdag 9 mei 2007 19:32 schreef Bruce117 het volgende:
JeRa, heb je, naar aanleiding van het overzicht van de topdagen, ook een overzicht met top-hoeveelheden posts per subforum.
Dit omdat vorige week zondag er in VBL meer dan 10.000 posts in 1 dag geplaatst zijn.
Ben wel benieuwd hoe hoog het absolute record is.
Nee dat bedoel ik niet.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:37 schreef JeRa het volgende:
[..]
Die kan ik wel posten, maar met wat knip- & plakwerk kun je het ook van de forumindex afhalenmijn cijfers zullen maar iets afwijken van wat daar staat i.v.m. verwijderde/verplaatste topics en berichten.
Dat snap ik, maar dat zei je nietquote:Op woensdag 9 mei 2007 19:43 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik niet.
Ik bedoel een lijst net zoals die hierboven staat met topdagen wat posts betreft maar dan per subforum.
Oftewel de query die je bebruikt hebt, maar dan het forum er ook bijzetten en naast grouperen op dag ook op subforum.
Toen ik het teruglas, begreep ik het zelf ook niet meer helemaal.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:46 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dat zei je niet"top hoeveelheden posts per subforum" is niet hetzelfde als "posts per dag per subforum"
ik zal ze straks posten.
Een losse query is te zwaar op het moment, en hindert de andere queries teveelquote:Op woensdag 9 mei 2007 19:49 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Toen ik het teruglas, begreep ik het zelf ook niet meer helemaal.
Daarom nog maar een keer gedaan
Het heeft geen haast.quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:24 schreef JeRa het volgende:
[..]
Een losse query is te zwaar op het moment, en hindert de andere queries teveelik zal er een scriptje voor schrijven, maar verwacht het lijstje niet binnen nu en twee dagen
(behalve als ik tijd heb natuurlijk)
JeRa, zou je dit ook voor Politiek kunnen berekenen?quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:02 schreef JeRa het volgende:Posts per jaar in het GAM-subforum
Top 50 posters in het GAM-subforum
Top 50 topicopeners in het GAM-subforum
Die komen eraan, stats voor het ESF-forum heeft Bruce117 al weggekaaptquote:Op zondag 13 mei 2007 11:27 schreef Sidekick het volgende:
[..]
JeRa, zou je dit ook voor Politiek kunnen berekenen?
quote:
Deze: http://forum.fok.nl/rde/list_usertotals ?quote:Op woensdag 23 mei 2007 03:28 schreef neggix het volgende:
*sugt* Waar zijn die tijden dat ik ook nog in de top 5 stond
Hebben we nog zo'n topposters lijstje ergens?? Met alle reacties?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |