abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48439784

Welkom bij de

Eerst maar eens voorstellen:

Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets gehouden waarbij de eerste meet in november 2003 was, met als route de Havenroute op de Maasvlakte nabij Rotterdam. Intussen zijn er al meer dan 50 meets geweest. Met mooi weer wordt er zeer regelmatig gereden, vaak op zondag.

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht

• Cagiva Raptor 650 '01 - (Makster)
  • Honda CB450S '90 - (MouseOver)
  • Honda CBR600F '94 - (dribbel79)
  • Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje)
  • Kawasaki Z750 '04 - (Gawaine)
  • Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier)
  • Kawasaki ZX9R '00 - (kratjuh)
  • Kawasaki ZXR400 '92 - (BazzieK)
  • KTM LC4-400SM - (Snelwagen)
  • Suzuki DRZ - (Youp)
  • Suzuki GS500E '91 - (Fulcrum_X)
  • Suzuki GS500E '94 - (Roderick2085)
  • Suzuki GSF600N '96 - (hicham)
  • SuzukiGSR '06 - (PeerkeMikuni)
  • Suzuki SV650S '00 - (bvvt)
  • Suzuki SV1000S '05 - (RB)
  • Yamaha FZR600R '96 - (Crashcat)
  • Triumph Trident 900 '96 - (Worldbeater)
  • Yamaha XJ600s '92 - (Knuffelslet)
  • Yamaha XJ600 '94 - (Autoreply)
  • Yamaha YZ125-N '01 - (oshiro)
  • Yamaha YZF-R6 '06 - (FemaleRebbel)
  • Minibike - (Worldbeater Jr.)

VGV (Vaak Gestelde Vragen):

Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
    Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
    Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zéker niet achterlijk hard.
    Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
    Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
    Dit varieert. Soms al 2 á 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
    Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

Wie maakt er eventueel foto's?
    Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
    Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

Waar komen jullie vandaan?
    Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

Wie maakt de topics?
    Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Fok Motorclub [SC deel xxx] + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden

Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers?
    Ja dat mag. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor.
    Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een week lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen.

Enkele nuttige links
    Motor kopen?

Aankooptips!

• Handleiding voor het keuren van een tweedehands motorfiets!
  • Checklist om niets te vergeten bij het keuren.

Diverse advertentie websites

• Alles van nul tot ¤2.500,00
  • Occasions
  • Speurders
  • Marktplaats
  • Duitse motoren op Mobile.de
  • Duitse motoren op Scout24
  • BPM-Calculator
  • Tarieven snelheidsovertredingen

Onderdelen, kleding & aftermarket parts

• RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
  • Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment
  • Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment (goedkoper dan Motozoom)
  • Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
  • Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
  • Superpole uitlaten
  • Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
  • Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
  • Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
  • Bikez

Motorreparatie
  • Motorcycle repair

Motorfietsen voor grote mensen
  • Klik!

Motorfilmpjes!!
  • Duc and WSBK movies, manuals and more.

Disclaimer:
    Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico

http://www.outofsection.com/OutOfSection-trailer-hd.mov

Hubba hubba!

[ Bericht 2% gewijzigd door no1uknow op 17-04-2007 23:03:01 ]
  • pi_48439824
      dinsdag 17 april 2007 @ 22:37:48 #3
    125242 bvvt
    VROOEEEMMMM
    pi_48439830
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 21:35 schreef Geerd het volgende:
    Motorwijsheden Geluk en Ervaring Je begint met een zak vol geluk en een lege zak ervaring. De truc is om de zak met ervaring te vullen voordat je zak met geluk leeg is.

Tegensturen Als je op het linkerhandvat drukt, gaat de motor links. Druk je op het rechterhandvat, dan gaat de motor rechts. Dat wil zeggen, tenzij je constant op het rechterhandvat drukt, dan ga je waarschijnlijk links terwijl de motor onder je uit schiet.

Crashen Bedenk dat motorrijden niet per se gevaarlijk is... crashen wel...

De zijlijn Het is altijd beter om aan de zijlijn te staan en te wensen dat je op de baan stond dan op de baan en te wensen dat je aan de zijlijn stond.

Brandstof De enige keer dat je te veel brandstof hebt is wanneer je in brand staat.

Het achterwiel Het achterwiel is niks anders dan een grote ventilator om de rijder fris te houden en zijn achterwerk relaxed.

Twijfel? Kijk dan maar eens goed. Als het blokkeert of uitzwenkt zie je de rijder zweten en er blijven kreukels in het zadel achter.

Te langzaam Niemand heeft ooit iets te langzaam geraakt.

Ritjes Een goede rit is er een waar je bij vandaan kunt lopen. Een fantastische rit is er een waar je bij vandaan kunt lopen en je motor weer kunt gebruiken.

Geraakt worden Je kunt niet geraakt worden als je er simpelweg niet bent.

Fouten Leer van de fouten van anderen. Je leven is niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.

Middensteun Je weet dat je middensteun naar beneden staat als je met een topsnelheid met 4000 rpm nergens komt.

Grip Als er weinig grip is, zijn je overlevingskansen omgekeerd evenredig aan je hellingshoek. Grote hellingshoek, weinig overlevingskansen en vice versa.

Je hersenen Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Mist Blijf uit de mist. Het rode achterlichtje voor je, waarvan je denkt dat die van een andere motorrijder is die je in kunt halen, kan het rode stuurboordlichtje zijn van een aangemeerde boot.

Parkeren Probeer altijd het aantal keren dat je je motor parkeert gelijk te doen zijn aan het aantal keren dat je hem gereden hebt.

Spiegels Als het enige dat je in je spiegels kan zien de richting is vanwaar je komt, opgevuld met vonkjes, en het enige dat je kan horen geagitateerde woorden van je duopassagier, dan gaat er iets niet goed.

Beslissingen Een goede beslissing neem je door ervaring. Jammer genoeg komt ervaring meestal door verkeerde beslissingen.

Geduld Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien terwijl je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

Vooruitgaan Het is altijd een goed plan het uiteinde van je koplamp zo veel mogelijk vooruit te laten gaan.

Kijken Kijk om je heen. Er is altijd iets dat je gemist hebt.

Wetten Onthoud dat zwaartekracht en centrifugaalkracht elkaars tegenovergestelden zijn. Spot er dus niet mee.

Er zijn maar drie sporten: bergbeklimmen, stierenvechten en motorrijden. Al die andere zijn slechts spelletjes.
    ik mot ook nog ff quoten
    Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car-window....
    LA-33
    ¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
    Is het al vrijdag?
      dinsdag 17 april 2007 @ 22:38:12 #4
    125242 bvvt
    VROOEEEMMMM
    pi_48439859
    en who the (*&*(^& is de OP poster
    LA-33
    Is het al vrijdag?
    pi_48439923
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 22:38 schreef bvvt het volgende:
    pi_48440028
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 22:38 schreef bvvt het volgende:
    Ein brommer nerd
      dinsdag 17 april 2007 @ 22:41:12 #7
    125242 bvvt
    VROOEEEMMMM
    pi_48440033
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 22:39 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Ja, - wie is u - stel u ff voor, wat voor motor rij je

je bent in iedergeval geslaagd voor het examen - hoe open ik het SC topic als ik de laatste gesloten heb.
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 22:41 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Ein brommer nerd
    Ah, antwoord al gegeven

maar dan nog - wat voor ding rij je
    LA-33
    Is het al vrijdag?
    pi_48440153
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 22:41 schreef bvvt het volgende:

[..]

Ja, - wie is u - stel u ff voor, wat voor motor rij je

je bent in iedergeval geslaagd voor het examen - hoe open ik het SC topic als ik de laatste poster ben geweest.
    Puch = motor?

Nee hoe zeg je dat, ik ben een aankomend motorrijder
      dinsdag 17 april 2007 @ 22:45:18 #9
    110163 koffiekoekje
    Mag ook bij de thee...
    pi_48440262
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 21:35 schreef Geerd het volgende:
    Motorwijsheden Geluk en Ervaring Je begint met een zak vol geluk en een lege zak ervaring. De truc is om de zak met ervaring te vullen voordat je zak met geluk leeg is.

Tegensturen Als je op het linkerhandvat drukt, gaat de motor links. Druk je op het rechterhandvat, dan gaat de motor rechts. Dat wil zeggen, tenzij je constant op het rechterhandvat drukt, dan ga je waarschijnlijk links terwijl de motor onder je uit schiet.

Crashen Bedenk dat motorrijden niet per se gevaarlijk is... crashen wel...

De zijlijn Het is altijd beter om aan de zijlijn te staan en te wensen dat je op de baan stond dan op de baan en te wensen dat je aan de zijlijn stond.

Brandstof De enige keer dat je te veel brandstof hebt is wanneer je in brand staat.

Het achterwiel Het achterwiel is niks anders dan een grote ventilator om de rijder fris te houden en zijn achterwerk relaxed.

Twijfel? Kijk dan maar eens goed. Als het blokkeert of uitzwenkt zie je de rijder zweten en er blijven kreukels in het zadel achter.

Te langzaam Niemand heeft ooit iets te langzaam geraakt.

Ritjes Een goede rit is er een waar je bij vandaan kunt lopen. Een fantastische rit is er een waar je bij vandaan kunt lopen en je motor weer kunt gebruiken.

Geraakt worden Je kunt niet geraakt worden als je er simpelweg niet bent.

Fouten Leer van de fouten van anderen. Je leven is niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.

Middensteun Je weet dat je middensteun naar beneden staat als je met een topsnelheid met 4000 rpm nergens komt.

Grip Als er weinig grip is, zijn je overlevingskansen omgekeerd evenredig aan je hellingshoek. Grote hellingshoek, weinig overlevingskansen en vice versa.

Je hersenen Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Mist Blijf uit de mist. Het rode achterlichtje voor je, waarvan je denkt dat die van een andere motorrijder is die je in kunt halen, kan het rode stuurboordlichtje zijn van een aangemeerde boot.

Parkeren Probeer altijd het aantal keren dat je je motor parkeert gelijk te doen zijn aan het aantal keren dat je hem gereden hebt.

Spiegels Als het enige dat je in je spiegels kan zien de richting is vanwaar je komt, opgevuld met vonkjes, en het enige dat je kan horen geagitateerde woorden van je duopassagier, dan gaat er iets niet goed.

Beslissingen Een goede beslissing neem je door ervaring. Jammer genoeg komt ervaring meestal door verkeerde beslissingen.

Geduld Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien terwijl je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

Vooruitgaan Het is altijd een goed plan het uiteinde van je koplamp zo veel mogelijk vooruit te laten gaan.

Kijken Kijk om je heen. Er is altijd iets dat je gemist hebt.

Wetten Onthoud dat zwaartekracht en centrifugaalkracht elkaars tegenovergestelden zijn. Spot er dus niet mee.

Er zijn maar drie sporten: bergbeklimmen, stierenvechten en motorrijden. Al die andere zijn slechts spelletjes.
    Je vergeet:
    Je kan beter als stront de bocht in gaan en als een speer er weer uit, dan als een speer de bocht in en als stront er weer uit

Verder wou ik het gewoon even quoten
      dinsdag 17 april 2007 @ 22:45:52 #10
    110163 koffiekoekje
    Mag ook bij de thee...
    pi_48440288
    Moet niet gekker worden hier
    pi_48440302

dinsdag 17 april 2007 @ 22:47:48 #12
    110163 koffiekoekje
    Mag ook bij de thee...
    pi_48440372
    i
    pi_48440409
    pi_48440476
    Den haag, Server ligt er uit!

Deze:
    ut2004://195.238.1.24:27991

Sowieso schrijf je zo.
    pi_48440573
    Grrr, ik kan niet connecten
      dinsdag 17 april 2007 @ 22:53:56 #16
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_48440627
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 22:43 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Puch = motor?

Nee hoe zeg je dat, ik ben een aankomend motorrijder
    eerst zien dan geloven
    pi_48440643
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 22:53 schreef fs180 het volgende:

[..]

eerst zien dan geloven
    Zelfde geld voor jou
    pi_48440648
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 22:53 schreef fs180 het volgende:

[..]

eerst zien dan geloven
      dinsdag 17 april 2007 @ 22:54:44 #19
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_48440666
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 22:28 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Dude, ga eerst eens je rijbewijs halen voor je een bek opentrekt
    fix jij ff die wachttijd bij cbr weg?
    pi_48440673
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 22:54 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Zelfde geld voor jou
    Welk geld?
    Hoeveel geld?
    pi_48440734
    Deze dan maar?
    ut2004://62.104.18.35:7777
    pi_48440740
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 22:52 schreef Den_Haag het volgende:
    Grrr, ik kan niet connecten
    Ik zag je in de server!
    Andere zoeken?
    Sowieso schrijf je zo.
    pi_48440745
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 22:54 schreef fs180 het volgende:

[..]

fix jij ff die wachttijd bij cbr weg?
    Schaamteloze voorrang wordt alleen gegeven bij het dreigen met inbeslagname van de auto's van de examinatoren ben ik bang
    pi_48440752
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 22:56 schreef Den_Haag het volgende:
    Deze dan maar?
    ut2004://62.104.18.35:7777
    Oke!
    Sowieso schrijf je zo.
      dinsdag 17 april 2007 @ 22:57:26 #25
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_48440777
    quote: