Och, ik zou het persoonlijk niet eens zo erg vinden, maar als die stellen structureel inde 1500 belanden, zou je leeg Dv-Es moeten rijden en dat lijkt me weinig efficient.quote:Op woensdag 11 april 2007 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een verkommering
Je hebt die dingen toch niet voor een achterlijke hoop geld compleet laten reviseren om er slagjes Hengelo-Enschede mee te rijden?
Ze willen de ICMm eerst in losstaande series inzetten, omdat ze misschien nog wat kinderziektes verwachten, zoals je nu erg veel met de 4011 ziet. Als die kinderziektes er een beetje uitzien, gaan de stellen wel de gehele NO in.quote:Op woensdag 11 april 2007 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een verkommering
Je hebt die dingen toch niet voor een achterlijke hoop geld compleet laten reviseren om er slagjes Hengelo-Enschede mee te rijden?
1500 zijn de treinen Deventer-Amersfoort-Amsterdamquote:Op woensdag 11 april 2007 20:00 schreef Remzz het volgende:
Welke ritten zijn dat? De 1500 en 10140(ofzo?) waar die rereviseerde ICM gaat rijden?
Ja, elke rit heeft een eigen nummer.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:02 schreef Remzz het volgende:
En zijn die ritnummers ergen terug te vinden? Hoe werkt het eigenlijk precies als ik op de reisplanner op NS kijk zie ik die nummers wel eens staan maar hoe zijn die ingedeeld? Heeft elke rit een nieuw nummer?
ja, op www.somda.nl, als je het ECHT wilt wetenquote:Op woensdag 11 april 2007 20:02 schreef Remzz het volgende:
En zijn die ritnummers ergen terug te vinden?
Als jij deze volmaakt heb je dat zelf in de handquote:Op woensdag 11 april 2007 20:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
krijgen we voor deel 60 eens een beknoptere OP? :/
Je zult het zelf moeten doen. Ik ben het in ieder geval niet van planquote:Op woensdag 11 april 2007 20:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
krijgen we voor deel 60 eens een beknoptere OP? :/
Ja... steek zelf de handen eens uit de zakken.... ik heb me al suf zitten te piekeren wat er wel in hoort en wat niet... En ik vind dit een redelijke OP... Maybe kan internationaal eruit... maar goed... doe een voorstel zou ik zeggen.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
krijgen we voor deel 60 eens een beknoptere OP? :/
Ik meen hier gelezen te hebben dat de deklassering opgeheven is.quote:Op woensdag 11 april 2007 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
Een bak is gedegradeerd tot 2e klas, dus daar had je ook kunnen zitten, tenminste als de papiertjes die dit aan moeten geven niet verwijderd waren
Ja en nee, ze kennen wel een soort studentenpas maar die is alleen geldig in het gebied van je woon-schoolquote:Op woensdag 11 april 2007 20:01 schreef densmee het volgende:
kennen ze in Duitsland ook een OV studentenkaart
Officiëel 2 ipv 2,5 bakken 2e klas bij een ICM III dacht ikquote:Op woensdag 11 april 2007 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga er maar vanuit dat er nog minder B-plaatsen in zitten dan in een standaard drietje
Ik vroeg het laatst aan een conducteur en die zei van niet.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:23 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Ik meen hier gelezen te hebben dat de deklassering opgeheven is.
Ik dacht altijd 2,25 om 0,75 ongeveerquote:Op woensdag 11 april 2007 20:34 schreef Peterselieman het volgende:
Officiëel 2 ipv 2,5 bakken 2e klas bij een ICM III dacht ik
dat bedoel ikquote:Op woensdag 11 april 2007 20:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Officiëel 2 ipv 2,5 bakken 2e klas bij een ICM III dacht ik
Sowieso, heeft iemand OOIT geweten WELKE van die 2 A-bakken gedeklasseerd "zou" zijn?quote:Op woensdag 11 april 2007 20:36 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
Ik vroeg het laatst aan een conducteur en die zei van niet.
Tof maar dat boeit nu dus niet meer, of nog steeds wel, of zo. Het is iemands woord tegen iemand anders' woord. Denk niet dat het ergens anders vanaf hangt dan hoe de pet van de HC in kwestie op dat moment staatquote:Op woensdag 11 april 2007 20:52 schreef Zug-Chef het volgende:
De bak zonder de drie 6-zit-compartimenten is de bak die gedeklasseerd was
De oude mB is mA geworden, 't lijkt me het logischt om deze te deklasseren. Toen ik 'm een maand of wat geleden tegenkwam was ie gewoon 1e klasse trouwens, niets gedeklasseerd, rottrein!quote:Op woensdag 11 april 2007 20:52 schreef Zug-Chef het volgende:
De bak zonder de drie 6-zit-compartimenten is de bak die gedeklasseerd was
Ha gitaarman!quote:Op woensdag 11 april 2007 21:12 schreef guitarist.nl het volgende:
't was vast al gezegd, maar de 4011 stond gister in Zwolle![]()
Eerste keer dat ik hem gezien heb!(behalve op foto's dan
)
Tof, leuk te horen!quote:Op woensdag 11 april 2007 21:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ha gitaarman!Je Pandora doet het goed!
Heb hem ook gezien vanuit de trein... shinnyquote:Op woensdag 11 april 2007 21:12 schreef guitarist.nl het volgende:
't was vast al gezegd, maar de 4011 stond gister in Zwolle![]()
Eerste keer dat ik hem gezien heb!(behalve op foto's dan
)
Ja, want op de stelbalk heet ie nog gewoon mBquote:Op woensdag 11 april 2007 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sowieso, heeft iemand OOIT geweten WELKE van die 2 A-bakken gedeklasseerd "zou" zijn?
quote:AMSTERDAM - Een leeg dubbeldeks treinstel op het Centraal Station in Amsterdam is in de nacht van woensdag op donderdag getroffen door drie kleine branden. Er vielen geen gewonden. Het treinstel liep forse schade op, aldus de Amsterdamse brandweer.
De branden, op drie verschillende plekken, werden door personeel van de Nederlandse Spoorwegen ontdekt. Ze slaagden er zelf in twee branden te blussen. De brandweer nam de derde voor zijn rekening.
De politie stelt een onderzoek in naar de oorzaak.
Gefeliciteerd en welkom bij 's lands abeidspotentieel!quote:Op donderdag 12 april 2007 10:51 schreef Dichterbijer het volgende:
Zo, deze jongen is klaar met zijn opleiding, als in geslaagd.
Ik moet zondagochtend om 06.00u beginnen met m'n werk (dat een uur rijden van mijn bed ligt). Ik vind het wel meevallen dus.quote:Op donderdag 12 april 2007 13:11 schreef Luco het volgende:
Ik mag zondag alweer om 08:07 op de trein stappen... Moet om 11 uur in Leeuwarden, op een sportpark zijn... Uiteraard vind ik dit veeeeeel te vroeg voor een zondag!
Ik zou er IN gaan zittenquote:Op donderdag 12 april 2007 13:11 schreef Luco het volgende:
Ik mag zondag alweer om 08:07 op de trein stappen...
op een goederen trein tussen 2 containers moet toch best te doen zijn?quote:Op donderdag 12 april 2007 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou er IN gaan zittenOf het moet een soort dieplader zijn, daar kan je wel op. Maar dat waait wel een beetje onderweg dan hoor
neequote:Op donderdag 12 april 2007 14:13 schreef Peterselieman het volgende:
Wil jij het eens voor ons uittesten![]()
Er zal geen boete zijn voor het zwartrijden bij een ertstreinquote:Op donderdag 12 april 2007 14:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat zou de boete zijn voor t zwartrijden op een goederen trein eigenlijks?
quote:Op donderdag 12 april 2007 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er zal geen boete zijn voor het zwartrijden bij een ertstrein![]()
Wel kun je met de politie te maken krijgen vanwege het opzettelijk veroorzaken van gevaar op het spoornet. Onder welke boetecategorie dat valt, weet ik niet
Schijnt nog best te stuiteren...quote:Op donderdag 12 april 2007 13:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
op een goederen trein tussen 2 containers moet toch best te doen zijn?
Vergeet niet dat dat in allerlei soorten buitenlanden gewoon de modus operandi is om bovenop goederentreinen te klimmenquote:Op donderdag 12 april 2007 15:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
hoe de neuk kom je ongezien die trein op gesneakt?
quote:3rd class = you can also get (for free and without reservation !!) a place in one of the many open (like huge dirty steel buckets) wagons which transport the iron ore. A few hundred Mauritanians did so when we were there, they grouped themselves along the railway in small groups waiting for the wagon to stop in front of them.
Zo te zien hebben ze gewoon voor de volledigheid het TGV-net en het ICE-net erbij gezet. Dus staat de bestaande ICE Brussel-Frankfurt er ook gewoon bij getekend. Maar ze gaan echt niet Amsterdam-Frankfurt via Brussel doen.quote:Op donderdag 12 april 2007 15:31 schreef sander89 het volgende:
Was effe op de NSHispeed site aan het kijken, zie ik dat straks de trein via Brussel naar Keulen/Frankfurt gaatZal blijkbaar wel sneller zijn, maar rijden ze dan gewoon met de ICE of Thalys of nieuw matriaal?
bronquote:Op dit moment moderniseert ProRail haar computersystemen. In 2008 moet de operatie zijn afgerond. Vanaf dat moment zijn alle systemen dubbel uitgevoerd en neemt de kans op verstoringen van het treinverkeer drastisch af.
Veoslopia heeft er weer een sloopstel bij bedoel je?quote:Op donderdag 12 april 2007 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
Veolivla heeft er weer een wadsloper bij: de 3219 is deze week naar het zuiden afgedaald.
Ik denk dat Veolia lak heeft aan voortekens, en dat de 3219 eerder naar z'n toto is dan dat er een storingsmonteur voor de 4219 gebeld isquote:Op donderdag 12 april 2007 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk niet dat je dat als een voorteken kunt zien![]()
Bron: NS.nlquote:NS viert geboorte met speciale prinses......Express
NS feliciteert prins Willem-Alexander, prinses Maxima en de prinsessen Amalia en Alexia met de geboorte van prinses. Ter gelegenheid van deze feestelijke gebeurtenis en na de bekendmaking van de naam van het prinsesje rijdt vrijdagmiddag 13 april al een speciale trein, de Prinses Express, van Groningen naar Den Haag. De Prinses Express is van binnen en buiten voor de jonge Prinses feestelijk versierd. De naam van de kleine prinses siert de buitenkant van de trein. Reizigers krijgen in de trein oranje gebakjes met daarop een ooievaartje.
Tijden Prinses ……… Express
Groningen spoor 2b
vertrek:13.42 uur (voorste treinstel bij vertrek)
Zwolle spoor 1 a
aan: 14.42 uur (staat 2 minuten stil voorste treinstel)
Vertrek: 14.44 uur
Amersfoort spoor 6
aan: 15.23 uur (staat 2 minuten stil voorste treinstel)
Vertrek: 15.25 uur
Utrecht spoor 8a
aan: 15.40 uur (staat 5 minuten stil voorste treinstel bij aankomst)
vertrek: 15.45 uur
Aankomst te Den Haag: 16.25 uur (achterste treinstel)
not going :pquote:Op donderdag 12 april 2007 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
Dat stel is nog van Arriva
[..]
Bron: NS.nl
En waarin is deze defect?quote:Op donderdag 12 april 2007 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
Dan doet de 3205 al niet meer mee, want die is al stuk
denk het ook niet..ze zijn wel versleten :pquote:Op donderdag 12 april 2007 18:22 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik geloof dat dit jaar nog de eerste wadjes de blender in gaan... kan me niet voorstellen dat een ander land deze dingen nog wil kopen...
Kinderziektes, daarom worden de 4011 en 4012 vanaf maandag in de 1500 ingezet, omdat dat een losse serie isquote:Op donderdag 12 april 2007 18:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
de 4011 is vandaag officieel overgedragen?
en volgens de TV is de hele meute klaar in 3 jaar![]()
alleen het geplande ritje er mee ging al mis![]()
en dat moet 15 jaar mee
en maandag in de dienst, maar dat wisten we natuurlijk al
Hehequote:Op donderdag 12 april 2007 18:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kinderziektes, daarom worden de 4011 en 4012 vanaf maandag in de 1500 ingezet, omdat dat een losse serie is
ooh! dat geloof ik bestquote:Op donderdag 12 april 2007 18:44 schreef Peterselieman het volgende:
De 4013 schijnt ook al bijna gereed te zijn
hmm dan gaat t toch best rap nu..quote:Op donderdag 12 april 2007 18:54 schreef Peterselieman het volgende:
Die zijn ze denk ik ook al weer aan het opbouwen. De 4015 is nu geheel gestript
hehe. anders maar wat wadlopers op de schrootlijn? :pquote:Op donderdag 12 april 2007 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
Het moet ook wel, omdat er niet veel meer dan 15 stellen buiten dienst kunnen staan. Het regulier onderhoud gaat namelijk ook door en sommige stellen worden ook in andere series ingezet, zoals de afgelopen dagen in de 3500
tja, wat wil je.. materieel tekort.. of materieel wat niet op tijd rijd ?quote:Op donderdag 12 april 2007 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
Daar zijn ze echt te langzaam voor. Het kamperlijntje valt tegenwoordig ook al af, vanwege de onderhandse gunning van dit lijntje
mag ik dan bij jou mn jaarkaart rekening deponeren?quote:Op donderdag 12 april 2007 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik stel voor om alle treinkaartjes in de spits gewoon 3 keer zo duur te maken![]()
dan grijpen dusdanig veel mensen naar de auto dat het materieeltekort vanzelf verdampt
EN hey, kan je meteen wat nieuw ijzer bij kopen
Waarom doen we dat niet? Er wordt toch voortdurend gewezen naar "ja het reizigersvervoer is ontstuimig gegroeid de laatste jaren" en alles? Nou dan. DOE er wat aan. Jaag die mensen gewoon keihard de trein uit. En flikker met al die pauper OV-kaart studentenprofiteurs maar helemaal een end op
Waarom? Hou je eigen broek maar opquote:Op donderdag 12 april 2007 19:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mag ik dan bij jou mn jaarkaart rekening deponeren?
tss :pquote:Op donderdag 12 april 2007 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom? Hou je eigen broek maar op
Fout, alleen nog maar auto-treinen laten rijdenquote:Op donderdag 12 april 2007 20:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
alle spoorlijnen vol gooien met asfalt :p
opgelost
een trein natuurlijk. MET een zitplaats tegen die tijdquote:Op donderdag 12 april 2007 20:04 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Jij hebt een eigen helicopter oid?
Prive trein?quote:Op donderdag 12 april 2007 20:04 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Jij hebt een eigen helicopter oid?
Hoe luxe is die treinquote:Op donderdag 12 april 2007 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
een trein natuurlijk. MET een zitplaats tegen die tijd
ok.. wat is het IP van die computer die de treinen regelt? :/quote:Op donderdag 12 april 2007 20:05 schreef Peterselieman het volgende:
Voor Fles geldt: Als de treinen tussen Utrecht en Amersfoort maar rijden
Hebbe hebbe hebbe, dan ga ik even kijken of ik net zo goed ben in TRDL spelen als dat ik kan schijten op het toiletquote:Op donderdag 12 april 2007 20:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ok.. wat is het IP van die computer die de treinen regelt? :/
Wat dacht je van bandenquote:Op donderdag 12 april 2007 20:08 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Nee, want ze asfalteren alle rails :p
Dus waar wil jij je prive trein dan op laten rijden?
Zolang ik in Amersfoort werk hequote:Op donderdag 12 april 2007 20:05 schreef Peterselieman het volgende:
Voor Fles geldt: Als de treinen tussen Utrecht en Amersfoort maar rijden
iddquote:Op donderdag 12 april 2007 20:09 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Hebbe hebbe hebbe, dan ga ik even kijken of ik net zo goed ben in TRDL spelen als dat ik kan schijten op het toilet
Wrm zie ik dat lijntje van Amsterdam via Brussel naar Keulen dan gaan, als ik op Keulen klikquote:Op donderdag 12 april 2007 16:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Zo te zien hebben ze gewoon voor de volledigheid het TGV-net en het ICE-net erbij gezet. Dus staat de bestaande ICE Brussel-Frankfurt er ook gewoon bij getekend. Maar ze gaan echt niet Amsterdam-Frankfurt via Brussel doen.
Ik lees niet alles, wat is er mis mee?quote:Op donderdag 12 april 2007 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zou jij moeten weten, als je somda gelezen hebt
Op een parkeerplaats naast de doner-kebad tentquote:Op donderdag 12 april 2007 21:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
waar hangt de 4011 morgen uit eiks? waar staat die geparkeerd?
Mja, het is maar net hoe je het brengt natuurlijkquote:114 Teletekst do 12 apr
***************************************
Nog zeker een jaar uitval treinen
***************************************
` Computerproblemen bij ProRail blijven
voorlopig nog tot vertragingen op het
spoor leiden.Het moderniseren van de
computersystemen om de kans op uitval
van treinen terug te dringen,duurt
volgens deskundigen nog zeker een jaar.
Dat bleek tijdens een hoorzitting in de
Tweede Kamer.Die werd gehouden naar
aanleiding van de grote treinstoringen
van de laatste tijd.Kamerleden wilden
weten of de operatie versneld kan
worden uitgevoerd.
Maar volgens ProRail kan dat alleen als
het treinverkeer langdurig stilgelegd
wordt.Anders wordt de kans op storingen
alleen maar groter.
***************************************
volgende nieuws financieel sport
Het schijnt dat ze er inmiddels ook een pantograaf opgezet hebbenquote:Op donderdag 12 april 2007 21:49 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Op een parkeerplaats naast de doner-kebad tent
Ik zie hem wel rijden... en dan ga ik er wel goed naar kijken... tjoeke-tjoeke-tjoeke-oehoeheoehoe!![]()
Meen jequote:Op donderdag 12 april 2007 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het schijnt dat ze er inmiddels ook een pantograaf opgezet hebben
Ik dacht vliegtuiggeluidenquote:Op donderdag 12 april 2007 22:21 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Meen je
Ik meende dat de 4011 weer echte stoomgeluiden ging produceren bij vertrek
Ik zie koplopertjes... vertrekkend van Groningen naar Amersfoort en weer terug naar Groningen.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
morgen zal ik wel weer een VIRM zien ja.. net als DD-AR bagger!
en banaantjes.. en vlavlippers
Gezellige mensen altijd, met zo'n negatieve instelling.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:29 schreef Dichterbijer het volgende:
En nu ben ik pleitos... nu maar duimen dat de treinen morgen rijden![]()
Ach... als dat gebeurd op de terugrit vind ik dat niet erg hoorquote:Op donderdag 12 april 2007 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
Met een negatieve instelling kom je niet zo ver, want dan zal net een trein een aanrijding hebben![]()
Ik heb al wel een link:quote:Op donderdag 12 april 2007 23:38 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Ach... als dat gebeurd op de terugrit vind ik dat niet erg hoor
Zolang er maar geen mens bij betrokken is... zelfmoord moet verboden worden![]()
P.s. mocht iemand de komende tijd foto's van gestripte koplopers tegenkomen... laat ze eens zien hier!!
Welke lijn is dat precies? Ik wil er ook wel even in zitten.quote:Op donderdag 12 april 2007 18:30 schreef Peterselieman het volgende:
Kinderziektes, daarom worden de 4011 en 4012 vanaf maandag in de 1500 ingezet, omdat dat een losse serie is
Ik heb helaas geen foto's van het station zonder de bouwput er omheen, maar binnenkort ga ik een hele Rotterdam-serie schieten en dan neem ik het station zeker mee.quote:Op vrijdag 13 april 2007 00:03 schreef SpeedyRich het volgende:
Zijn er nog personen die nog pic's hebben geschoten
[afbeelding]
het nu nog bestaande NS station: Rotterdam CS
Van GoT:quote:Op vrijdag 13 april 2007 00:43 schreef Peterselieman het volgende:
De treinen rijden alleen in de spits door naar Deventer. De rest van de tijd pendelen ze tussen Amersfoort en Amsterdam
Lelijke vrouwen...niet meer doen volgende keerquote:Op vrijdag 13 april 2007 00:03 schreef SpeedyRich het volgende:
Zijn er nog personen die nog pic's hebben geschoten
[afbeelding]
het nu nog bestaande NS station: Rotterdam CS
Wat doen ze nu met die ruimte voorin bij de niet meer bestaande doorloopkop? het lijkt alsof die ruimte nu gewoon leeg is? Beetje zonde lijkt me.quote:Op vrijdag 13 april 2007 00:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb al wel een link:
http://www.mp-produktie.nl/
Even op specials klikken en dan op ICMm![]()
quote:Werkzaamheden Almelo-Hengelo 18 april klaar
De werkzaamheden aan het hulpspoor bij Almelo worden naar verwachting op woensdagavond 18 april om 20.00 uur afgerond.
De laatste fase van het werk start op maandag 16 april om 20.00 uur. Tussen 16 april 20.00 uur en 18 april 20.00 uur is treinverkeer tussen Almelo en Hengelo niet mogelijk. Bovendien is station Almelo op maandagavond 16 april vanaf 20.00 uur tot de volgende ochtend uit andere richtingen ook niet per trein bereikbaar.
Op maandagavond 16 april na 20.00 uur en op dinsdag 17 en woensdag 18 april geldt een andere dienstregeling dan in de afgelopen weken gebruikelijk was. NS zal hierover een afzonderlijk persbericht uitbrengen. Reizigers worden verwezen naar www.ns.nl voor nadere informatie.
In het weekend van 24 en 25 maart is het hulpspoor voor Almelo Verdiept aangesloten op de bestaande spoorlijn Almelo-Hengelo. Nadat het aansluiten van de sporen succesvol was verlopen, is het testen van de veiligheidssystemen op problemen gestuit. Omdat de problemen zich bleven voordoen is een ?second opinion? uitgevoerd om de oorzaak vast te stellen. De conclusie was dat er fouten zaten in het ontwerp van het ingenieursbureau. Daarom heeft ProRail besloten het veiligheidssysteem volledig opnieuw te laten controleren en deels opnieuw te laten ontwerpen.?
Ja las het vanochtend ook in de kant. Dinsdag is er dus helemaal geen treinverkeer mogelijk in Almelo ben beniewd hoe ze dat gaan regelen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 08:59 schreef Peterselieman het volgende:
Een zuurstok
Even weer een artikeltje over de twentse soap
[..]
Anders zet je gewoon even een 6 MP foto op een strontpoepkaktrage server of zoquote:Op vrijdag 13 april 2007 00:03 schreef SpeedyRich het volgende:
Zijn er nog personen die nog pic's hebben geschoten
[afbeelding]
het nu nog bestaande NS station: Rotterdam CS
Dat betekent dat er tussen Deventer en Wierden gependeld wordt? En tussen Wierden en Zwolle? Valt nog mee dat die aansluiting bij WIerden is, en niet bij Almelo danquote:Op vrijdag 13 april 2007 08:59 schreef Peterselieman het volgende:
Even weer een artikeltje over de twentse soap
[Bovendien is station Almelo op maandagavond 16 april vanaf 20.00 uur tot de volgende ochtend uit andere richtingen ook niet per trein bereikbaar.]
Gewoon, sein op rood. Klaar!quote:Op vrijdag 13 april 2007 09:05 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja las het vanochtend ook in de kant. Dinsdag is er dus helemaal geen treinverkeer mogelijk in Almelo ben beniewd hoe ze dat gaan regelen.
Ja, de media hequote:Op vrijdag 13 april 2007 09:12 schreef Duvel het volgende:
Allemaal gelul, en een foto erbij van... een IRM in een spuitcabine in Haarlem. Logisch.
ICK ftwquote:Op vrijdag 13 april 2007 09:15 schreef JDude het volgende:
De 1900 is de verrassingslijn aan het worden.
Deze week al ICK, ICRm, IRM en ICM voor m'n neus gehad. Alleen de eerste twee waren van tevoren daar bedacht, meen ik.
Vooral op vrijdagochtend als de rest van Nederland uitslaapt en ik een compartimentje voor mezelf hebquote:Op vrijdag 13 april 2007 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:
ICK ftwIk hoop dat er nog veel meer van die zooi hierheen komt
Wadjes bekogelen met tomaten? Dat overleven ze niet.quote:Op vrijdag 13 april 2007 09:17 schreef Peterselieman het volgende:
De SP houdt vandaag een actie op de Maaslijn. Maar laat er voorlopig nog geen vertraging op die lijn zijn vandaag![]()
Dat komt morgen welquote:Op vrijdag 13 april 2007 09:17 schreef Peterselieman het volgende:
De SP houdt vandaag een actie op de Maaslijn. Maar laat er voorlopig nog geen vertraging op die lijn zijn vandaag![]()
Ook leuk dat de rijtuigen bij de balgen nog gewoon blauw zijn.quote:Op vrijdag 13 april 2007 09:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind die frambozenlollies van de HSL trouwens te lelijk voor woorden
Nee hoor, ik vind het gewoon geen porem. De Hondekoppen hadden trouwens ook nog stukken groen tussen de bakken, dat was wel lollig omdat het historisch was en zo. Dit is gewoon suf.quote:Op vrijdag 13 april 2007 09:47 schreef Peterselieman het volgende:
Een kniesoor die daar op let.
Ik zei ook al tegen een collega: de rechterdeur is de gay-entrance.quote:Op vrijdag 13 april 2007 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:
"Deze trein is alleen voor vrouwen. En homo's"
Ja, dat hebben we gezien bij de Foquote:Op vrijdag 13 april 2007 09:59 schreef Dichterbijer het volgende:
Denk dat het totaal plaatje straks een hoop goed maakt en dat je de bakken niet los moet bekijken
Nee dan dat roze Belgische condoom...quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat hebben we gezien bij de Fotis Thalys he?
Ja de kleuren vind ik ook schijtlelijk, maar de rijtuig op zich mag er best wezenquote:Op vrijdag 13 april 2007 09:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind die frambozenlollies van de HSL trouwens te lelijk voor woorden
Deze Duuf?quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:11 schreef Duvel het volgende:
Nee dan dat roze Belgische condoom...
Allicht, 't is gewoon een Beneluxje met een kladje verfquote:Op vrijdag 13 april 2007 10:30 schreef Robin2130 het volgende:
Ja de kleuren vind ik ook schijtlelijk, maar de rijtuig op zich mag er best wezen
Ja maar Wát voor verfquote:Op vrijdag 13 april 2007 10:40 schreef JDude het volgende:
[..]
Allicht, 't is gewoon een Beneluxje met een kladje verf.
Haarlem, defecte tractiemotor, hoor ik net van iemand....quote:Op donderdag 12 april 2007 21:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
waar hangt de 4011 morgen uit eiks? waar staat die geparkeerd?
doen ze goed danquote:Op vrijdag 13 april 2007 10:50 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Haarlem, defecte tractiemotor, hoor ik net van iemand....
Lag eergisteren in Zl ook al plat, zelfde probleem.quote:
En hopen dat die nog wat aan het materieel van de HomoStinkLijn kunnen doenquote:Op vrijdag 13 april 2007 13:01 schreef NordicBlue het volgende:
Ziet er wel erg mooi uit!
Nu hopen dat de grafittispuiters er vanaf blijven met hun tengels
Dat ding rijdt 's avonds niet eensquote:Op vrijdag 13 april 2007 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:
En die paar kippen die 's avonds in de Veenexpress zitten dat is geen groot probleem lijkt me
De buitenkant is wel graffitybestendigquote:Op vrijdag 13 april 2007 13:01 schreef NordicBlue het volgende:
Ziet er wel erg mooi uit!
Nu hopen dat de grafittispuiters er vanaf blijven met hun tengels
Bovendien zitten er op die 5 ritten samen 7 reizigersquote:Op vrijdag 13 april 2007 16:54 schreef MREn het volgende:
Ja, in totaal, maar Aml-Mrb bijvoorbeeld maar twee keer na 20:00.
Zat daar de prinses-op-de-erwt-express in? DIe zag ik ergens na vijven door Rtz komen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:08 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Vandaag de intercity denhaag-venlo 3 x ICM4 dat is wel een erg mooi gezicht, vol in het zonnetje door midden-delfland!
Daar hadden ze er 's avonds twee van gemaakt; 1983 met 2*ICM-IV en 1985 met 1*ICM-IV wat niet aan ruimte overhield.quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:08 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Vandaag de intercity denhaag-venlo 3 x ICM4 dat is wel een erg mooi gezicht, vol in het zonnetje door midden-delfland!
Geen idee, ik zag hem vanaf een paar honderd meter afstand door de weilanden cruisen. Was ff van het zonnetje aan het genietenquote:Op vrijdag 13 april 2007 22:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zat daar de prinses-op-de-erwt-express in? DIe zag ik ergens na vijven door Rtz komen.
quote:Op zaterdag 14 april 2007 08:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb nog nooit een kuiken gezien wat OOK nog gaten voor zijn poten ging maken in dat kut-ei
Bovendien past de bovenste helft van het ei helemaal niet op de onderste helft. Zeker een soort smalspoor-prinsesje dit
Dikke gaarheid dat er op prorail.nl niets over te vinden is dan.quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:43 schreef blup het volgende:
Dit is die oefening bij ons in de wijk, had ik vorige week ook al gezegd dat die zou komen. Utrecht Noord-Oost.
Pic is van 'n uur terug.
Goederebaan richting hilversum geloof ik, als je de richting uit zou rijden waarin ik de foto gemaakt heb kom je langs de maliebaan.quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dikke gaarheid dat er op prorail.nl niets over te vinden is dan.
Oosterspoorbaan soms? Lijkt me niet dat ze Ut - Amf daarvoor gaan gebruiken.. Ik herken die overweg ook niet![]()
Da's de oosterspoorbaan iddquote:Op zaterdag 14 april 2007 12:48 schreef blup het volgende:
als je de richting uit zou rijden waarin ik de foto gemaakt heb kom je langs de maliebaan.
Kapteynlaan die vlak voor de gelijkvloersekruising ligt.. (zijn daar btw fotos van?quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Da's de oosterspoorbaan idd
Welke overweg is dat dan?
Kardinaal de Jongweg? Biltstraat? Burg. Reigerstraat?
mwoa, spoorkruisingen zonder wissels zijn er zat hoorquote:Op zaterdag 14 april 2007 13:01 schreef blup het volgende:
[..]
Kapteynlaan die vlak voor de gelijkvloersekruising ligt.. (zijn daar btw fotos van?, schijnt de enige kruising op 't spoor te zijn in NL waar je vanaf beide kanten kan komen rijden zonder 'n wissel om te gooien)
Ik ookquote:Op zaterdag 14 april 2007 13:15 schreef JDude het volgende:
Ik dacht ook even dat het echtgebeurd was!
Daar kruist een verbindingsboogje tussen Alkmaar en Leiden de sporen naar Zandvoort. Is lang niet zo spectaculair als Blauwkapel.quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik dacht dat er bij Haarlem ook nog een grote lag.
quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar kruist een verbindingsboogje tussen Alkmaar en Leiden de sporen naar Zandvoort. Is lang niet zo spectaculair als Blauwkapel.
Dat is Blauwkapel, toch?quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:32 schreef blup het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Als me pa een keer de DSLR verdomme n keer niet mee neemt maak ik er wel een keertje mooie fotos van.
Ik moet werken, sorry.quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand morgen nog plannen voor een rondje of iets anders treinleuks?
Wel zonde van die mooie CSA-stadsbus. Weer eentje minder...quote:
Ik wou zeggen, dat is het plaatje waar deze hele reeks ooit mee begonnen isquote:Op zaterdag 14 april 2007 13:59 schreef ReisT het volgende:
(waar ik dat plaatje zo snel vind? aflevering 1, pagina 1 van het treinen topic)
Is dat waar het toilet zit?quote:Op zaterdag 14 april 2007 14:02 schreef blup het volgende:
Die bus is aan de achterkant geraakt.. volgens mij is zown bus aan de zeikant absoluut niet sterk hoor...
Een normaal stadsbus met een toilet?quote:
ja hoor, nog eentje voor op de bietenkarquote:Op zaterdag 14 april 2007 14:14 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Een normaal stadsbus met een toilet?
Touringcars hebben (meestal) wel een toilet, maar zulke bussen niet
Dat wordt nog druk.quote:Op zaterdag 14 april 2007 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja hoor, nog eentje voor op de bietenkar
Herinner je dat ongeluk in Wijhe met die vrachtwagen nog? De cabine van de vrachtwagen was er helemaal af.. kan dus welquote:Op zaterdag 14 april 2007 14:02 schreef blup het volgende:
Die bus is aan de achterkant geraakt.. volgens mij is zown bus aan de zeikant absoluut niet sterk hoor...
Maar daar was het frame niet doormidden, bij die oefening wel.quote:Op zaterdag 14 april 2007 14:23 schreef Petre het volgende:
[..]
Herinner je dat ongeluk in Wijhe met die vrachtwagen nog? De cabine van de vrachtwagen was er helemaal af.. kan dus wel
quote:Op zaterdag 14 april 2007 14:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar daar was het frame niet doormidden, bij die oefening wel.
Ik zie geen frame dat doormidden is. Een cabine is nogal een los deel van een vrachtwagen. Je klapt 'm weg om bij de motor te komen. Dat is een scharnier, en dus kwetsbaar. Of posten we langs elkaar heen?quote:Op zaterdag 14 april 2007 14:28 schreef Petre het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
bron
wanneer was dat?quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:59 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wel zonde van die mooie CSA-stadsbus. Weer eentje minder...
Hoe realistisch is het dat een trein door een bus heen zou rijden, en die helften van de bus ook nog netjes op de overweg blijven? Niet echt, die bus zou een stukje meegesleept worden, zoals hier (waar ik dat plaatje zo snel vind? aflevering 1, pagina 1 van het treinen topic)
[afbeelding]
De tering dat meen jequote:Op zaterdag 14 april 2007 15:32 schreef ReisT het volgende:
Morgen biedt het museum trouwen nog een leuke extra attractie, vanwege het museumweekend ofzo, een "rondje dom" per Blokkendoos. Oftewel Maliebaan - Lunetten - CS - Bilthoven - Maliebaan, in maar liefst 50 minuten!.
waar gaan die ingezet worden?quote:Op zaterdag 14 april 2007 01:48 schreef MREn het volgende:
Nieuwe DB-bakken onder weg naar Nederland!
Helaas al helemaal in de NS-kleurtjes...
Dit staat ergens op spoorwegmuseum.nl:quote:Op zaterdag 14 april 2007 17:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De tering dat meen je
ik was al van plan om erheen te gaan
ritten? tijden?
quote:Zo kun je een ritje maken OP 15 APRIL met de nostalgische trein 'De Blokkendoos'. Waan je voor even een reiziger uit lang vervlogen tijden en stap in De Blokkendoos uit 1927 voor een rondje Dom. Deze historische trein deed voor het laatst dienst in 1959 en wordt vanaf april weer tot leven gewekt in Het Spoorwegmuseum. De rit duurt maar liefst 50 minuten en neemt je naar de mooiste plekjes in regio Utrecht. De trein rijdt vanaf het museum via Utrecht Lunetten en Utrecht CS naar Bilthoven om vervolgens het rondje te eindigen in het museum.
Vertrek om Vertrekspoor Aankomst in het museum
12.33 uur Spoor 1 13.16 uur
13.21 uur Middenperron 14.16 uur
14.21 uur Middenperron 15.16 uur
15.21 uur Middenperron 16.16 uur
Let op: de trein stopt niet op de tussenliggende stations.
Prijs
Kaartjes voor deze extra attractie zijn te koop bij de kassa. Prijzen zijn va. 3 jaar: ¤ 3,50 p.p.
Maar je kan wel zien hoe groot een klap kan aankomen.. zou dat niet genoeg zijn om een bus doormidden te krijgen?quote:Op zaterdag 14 april 2007 14:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zie geen frame dat doormidden is. Een cabine is nogal een los deel van een vrachtwagen. Je klapt 'm weg om bij de motor te komen. Dat is een scharnier, en dus kwetsbaar. Of posten we langs elkaar heen?
Ik heb geen idee... Bij Nootdorp zag de machinist het aankomen, zodat de klap nog niet eens zo hard was. Misschien lukt het wel met iets van 140km/h of zo.quote:Op zaterdag 14 april 2007 19:54 schreef Petre het volgende:
[..]
Maar je kan wel zien hoe groot een klap kan aankomen.. zou dat niet genoeg zijn om een bus doormidden te krijgen?
a'dam-utrecht ligt er uit dit weekend he?quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
wie gaat er mee morgen het Rondje Dom doen?ik pak niet de eerste rit, eerder 1 van de laatste
ICs worden omgeleid via Hilversumquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:17 schreef Petre het volgende:
[..]
a'dam-utrecht ligt er uit dit weekend he?
En rondje Dom heeft sowieso geen last van het eruit liggen van Asd - Ut.quote:
tenzij Petre heul graag mee wil en uit Asd moet komenquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
En rondje Dom heeft sowieso geen last van het eruit liggen van Asd - Ut.
Of via een van andere onderstaande trajecten reist:quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
tenzij Petre heul graag mee wil en uit Asd moet komen
Jaaaa dan zou hij wel naar Ut - Asd vragen, als hij uit Beesd moest komenquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Of via een van andere onderstaande trajecten reist:
* Dordrecht<->Geldermalsen
* Dordrecht<->Roosendaal
* Roosendaal<->Vlissingen
* Amsterdam<->Utrecht/Woerden
* Utrecht<->Schiphol
* Amsterdam<->Brussel/Parijs Zie 752
* Amsterdam<->Frankfurt INT Zie 752
* Almelo<->Hengelo<->Enschede
Wtf, wat is die bar/buffet trein dan voor trein richting A'foort vanaf Duivendrecht?quote:Tijd Additionele informatie Station Spoor Richting Reisdetails
07:04 i Duivendrecht 1 Amersfoort Intercity 141 NS, Reserveren aanbevolen, Bar/Buffet, Fietsvervoer mogelijk, Rolstoel plaatsen
07:37 i Amersfoort 2
08:10 Amersfoort 2 Zwolle Intercity 723 NS
09:54 i Leeuwarden 3
rieleks doewdquote:Op zaterdag 14 april 2007 23:31 schreef Luco het volgende:
[..]
Wtf, wat is die bar/buffet trein dan voor trein richting A'foort vanaf Duivendrecht?
als je ooit op Amsterdam - Hengelo terecht komt, zoek DIE treinen uitquote:Op zaterdag 14 april 2007 23:47 schreef Luco het volgende:
Ok, dank je!
Was al verbaasd, Huwh, buffet in NStreinen?
Betaal jij de rijtuigen?quote:Op zondag 15 april 2007 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Alle treinen zouden dat moeten hebben eigenlijk
Nee waarom? ik vind het pure uitholling dat die railcatering afgeschaft isquote:
als je gelukt hebt komt in de IC een koffieloper langsquote:Op zondag 15 april 2007 00:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Op de Beneluxtreinen rijdt nog steeds zo'n karretje rond trouwens![]()
eindelijk een ritje Ww-Zp dat is nog nooit gedaan hebquote:Op zaterdag 14 april 2007 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand morgen nog plannen voor een rondje of iets anders treinleuks?
Amsterdam-Amersfoort-Deventer (1500-treinserie), net als de bakken in de Db-kleuren en de ICMm-stellen.quote:
Succesquote:Op zondag 15 april 2007 01:22 schreef MREn het volgende:
[..]
eindelijk een ritje Ww-Zp dat is nog nooit gedaan hebook al kom ik zo'n beetje iedere week wel in Arnhem/Zutphen en woon ik er hemelsbreed niet zo schandalig ver vanaf...
Dat zal ik nodig hebben, zo'n eind in zo'n gare Lint. Dat geeft dusdanig veel plezier dat ik inmiddels altijd Es-Zp en verder via Dv reis. Maar ja, ProRail he...quote:
Koffielopers... Tof, met dit weer met een zak met heet water op je rug 3 uur lang koffie verkopen, om dan weer naar huis te kunnen... Die koffielopers werken alleen in het weekend tot 12 uur ofzo...quote:Op zondag 15 april 2007 01:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als je gelukt hebt komt in de IC een koffieloper langs![]()
wtfux! bijna een albino wadloperquote:Op zondag 15 april 2007 03:00 schreef MREn het volgende:
hoe lang zou het nog duren voor Veolia zijn nieuwe treinen heeft?
[afbeelding]
ik kwam ze ook door de week tegen? :p maar goed tis al weer ff geleden dat ik door de week heb kunnen reizenquote:Op zondag 15 april 2007 07:40 schreef Luco het volgende:
[..]
Koffielopers... Tof, met dit weer met een zak met heet water op je rug 3 uur lang koffie verkopen, om dan weer naar huis te kunnen... Die koffielopers werken alleen in het weekend tot 12 uur ofzo...
geen idee, ik zie een gele kikkerquote:Op zondag 15 april 2007 03:00 schreef MREn het volgende:
hoe lang zou het nog duren voor Veolia zijn nieuwe treinen heeft?
[afbeelding]
iddquote:Op zondag 15 april 2007 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh nou, da's niet zo lelijk toch?
Stukken mooier dan die frambozen-lollies van de HSL
Wat heeft dat er mee te maken dan?quote:Op zondag 15 april 2007 11:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
idd![]()
maar lollies kan je eten :p
ok Vla ook.. :-)
En gaan ze nu ook iedere maand dat cijfer aanpassen? Of zou die gewoon 8 maanden lang met "nog 8 maanden" rondrijden.quote:
Ik ben niet meer meegeweest, maar heb er nog wel even een paar foto's van geshoten:quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
wie gaat er mee morgen het Rondje Dom doen?ik pak niet de eerste rit, eerder 1 van de laatste
valt weer tegen dan :/quote:Op zondag 15 april 2007 20:35 schreef Zug-Chef het volgende:
volgens mij gaat de NVBS wat leuks doen de 30e. En de rest van de week cargo's in Nederland, België en Duitsland schieten vanwege vakantie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |