abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48228340

Hier alweer deel 59 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak.

Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster.
PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?

Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en vanaf 10 december 2006 in de randstad op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts(GTW's). Voordat de concessie overging naar Arriva reed NoordNed op de noordelijke lijnen. Arriva huurt haar mat vooral van het Ierse bedrijf NS Financial services. De materieel inzet is als volgt: DM'90(Buffel) op Groningen-Leeuwarden, Spurts(GTW's)op Leeuwarden-Harlingen Haven, Groningen-Nieuweschans, Leeuwarden-Groningen en Groningen-Roodeschool en de wadloper, welke ook op de 2 laatstgenoemde trajecten rijdt, alsmede de overige trajecten van Arriva in het noorden.

Vanaf eind 2008 zullen er nieuwe GTW's gaan rijden op Dordrecht-Geldermalsen. Het betreft hier de elektrische variant. 5 maal GTWtype 2/8 en 5 maal 2/6. Tot die tijd rijdt Arriva hier met Plan V.

De Spurt(Stadler GTW) die sinds 5 november 2006 rijdt voor Arriva. De eerste treinen rijden tussen Groningen en Leer. De planning voor de invoering van de GTW's op de verschillende trajecten:
November 2006: Groningen-Nieuweschans-Leer
December week 50: Leeuwarden-Harlingen Haven
Mei 2007: Groningen-Roodeschool
Juli 2007: Leeuwarden-Stavoren
Augustus 2007: Groningen-Delfzijl
September 2007: Leeuwarden-Groningen

De serie van Arriva bestaat uit 2 verschillende type treinen.
- De GTW 2/6, 2 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)2xx serie (al afgeleverd).
- De GTW 2/8, 3 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)3xx serie.
Hieronder is een afbeelding te zien van het interieur van deze trein.

Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint's.

Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede/Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Mariënberg.
Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet.
De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet.

Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat'64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien:

Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail.
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl

De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. En om de OP overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>

Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.

Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.

NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur)
Amsterdam-Keulen (5x per dag)
Schiphol-Berlijn (4x per dag)
Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.

meerspannings BNL-loc (NMBS
De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.

Thalys.

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:

Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 april 2007 @ 20:00:06 #2
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48228463
quote:
Op woensdag 11 april 2007 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat een verkommering

Je hebt die dingen toch niet voor een achterlijke hoop geld compleet laten reviseren om er slagjes Hengelo-Enschede mee te rijden?
Och, ik zou het persoonlijk niet eens zo erg vinden, maar als die stellen structureel inde 1500 belanden, zou je leeg Dv-Es moeten rijden en dat lijkt me weinig efficient.
Momenteel (nou ja, normaal dan )wordt de 10140 gereden door de stellen uit de 7900 die lang staan te keren in Enschede.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 20:00:15 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48228467
quote:
Op woensdag 11 april 2007 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat een verkommering

Je hebt die dingen toch niet voor een achterlijke hoop geld compleet laten reviseren om er slagjes Hengelo-Enschede mee te rijden?
Ze willen de ICMm eerst in losstaande series inzetten, omdat ze misschien nog wat kinderziektes verwachten, zoals je nu erg veel met de 4011 ziet. Als die kinderziektes er een beetje uitzien, gaan de stellen wel de gehele NO in.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48228470
Welke ritten zijn dat? De 1500 en 10140(ofzo?) waar die rereviseerde ICM gaat rijden?
pi_48228517
kennen ze in Duitsland ook een OV studentenkaart
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_48228557
En zijn die ritnummers ergen terug te vinden? Hoe werkt het eigenlijk precies als ik op de reisplanner op NS kijk zie ik die nummers wel eens staan maar hoe zijn die ingedeeld? Heeft elke rit een nieuw nummer?
  woensdag 11 april 2007 @ 20:03:08 #7
22002 MREn
pi_48228590
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:00 schreef Remzz het volgende:
Welke ritten zijn dat? De 1500 en 10140(ofzo?) waar die rereviseerde ICM gaat rijden?
1500 zijn de treinen Deventer-Amersfoort-Amsterdam
10140 zijn de IC-pendels Enschede-Hengelo voor als de in het binnenlands verkeer geïntegreerde 140 Schiphol/Amsterdam-Hannover-Berlijn bij Hengelo afbuigt.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 20:04:28 #8
Maffe Fries
pi_48228666
Elke rit heeft een ander nummer. Een ritnummer kan maar 1 keer per 24 uur voorkomen

Klik
pi_48228764
krijgen we voor deel 60 eens een beknoptere OP? :/
  woensdag 11 april 2007 @ 20:06:51 #10
22002 MREn
pi_48228786
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:02 schreef Remzz het volgende:
En zijn die ritnummers ergen terug te vinden? Hoe werkt het eigenlijk precies als ik op de reisplanner op NS kijk zie ik die nummers wel eens staan maar hoe zijn die ingedeeld? Heeft elke rit een nieuw nummer?
Ja, elke rit heeft een eigen nummer.
De eerste cijfers geven de serie aan, bijvoorbeeld serie 3600 zijn de IC's Roosendaal-Arnhem. Ene kant in oneven nummers, andere kant even. Trein 3645 rijdt bijvoorbeeld een half uur eerder dan 3647.

Een hele lijst, is hier te vinden.
pi_48228803
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:02 schreef Remzz het volgende:
En zijn die ritnummers ergen terug te vinden?
ja, op www.somda.nl, als je het ECHT wilt weten
pi_48228821
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
Als jij deze volmaakt heb je dat zelf in de hand
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 20:11:21 #13
Maffe Fries
pi_48229012
quote:
Je zult het zelf moeten doen. Ik ben het in ieder geval niet van plan
pi_48229029
quote:
Ja... steek zelf de handen eens uit de zakken.... ik heb me al suf zitten te piekeren wat er wel in hoort en wat niet... En ik vind dit een redelijke OP... Maybe kan internationaal eruit... maar goed... doe een voorstel zou ik zeggen.
pi_48229097
ik zat al te kijken :p
pi_48229205
Ah okee duidelijk ff op die sites kijken
pi_48229611
quote:
Op woensdag 11 april 2007 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
Een bak is gedegradeerd tot 2e klas, dus daar had je ook kunnen zitten, tenminste als de papiertjes die dit aan moeten geven niet verwijderd waren
Ik meen hier gelezen te hebben dat de deklassering opgeheven is.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 20:26:53 #18
Maffe Fries
pi_48229792
De ene week zit ie er wel op en de andere week niet. Er is geen touw meer aan vast te knopen dus bij de 4444, of moeten we al weer 4231 zeggen?
pi_48230007
Ik ga er maar vanuit dat er nog minder B-plaatsen in zitten dan in een standaard drietje
pi_48230040
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:01 schreef densmee het volgende:
kennen ze in Duitsland ook een OV studentenkaart
Ja en nee, ze kennen wel een soort studentenpas maar die is alleen geldig in het gebied van je woon-school
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 20:34:26 #21
Maffe Fries
pi_48230132
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga er maar vanuit dat er nog minder B-plaatsen in zitten dan in een standaard drietje
Officiëel 2 ipv 2,5 bakken 2e klas bij een ICM III dacht ik
pi_48230235
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:23 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Ik meen hier gelezen te hebben dat de deklassering opgeheven is.
Ik vroeg het laatst aan een conducteur en die zei van niet.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  woensdag 11 april 2007 @ 20:38:01 #23
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_48230282
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:34 schreef Peterselieman het volgende:

Ik dacht altijd 2,25 om 0,75 ongeveer .
Aan de andere kant... wat moet je met een kwart bak tweede klas.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_48230345
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat bedoel ik
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 20:39:15 #25
Maffe Fries
pi_48230347
Dat verschilletje boeit me niet
pi_48230399
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:36 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

Ik vroeg het laatst aan een conducteur en die zei van niet.
Sowieso, heeft iemand OOIT geweten WELKE van die 2 A-bakken gedeklasseerd "zou" zijn?
pi_48230795
ik bedoel, het eerste papiertje wat ik zou tegenkomen nam ik zelf mee, om er ieder 1e klas compartiment naar smaak mee te *deklasseren* Ik zal toch niet de enige zijn die zoiets bedenkt
pi_48230999
De bak zonder de drie 6-zit-compartimenten is de bak die gedeklasseerd was
pi_48231469
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Tof maar dat boeit nu dus niet meer, of nog steeds wel, of zo. Het is iemands woord tegen iemand anders' woord. Denk niet dat het ergens anders vanaf hangt dan hoe de pet van de HC in kwestie op dat moment staat
pi_48231999
't was vast al gezegd, maar de 4011 stond gister in Zwolle
Eerste keer dat ik hem gezien heb! (behalve op foto's dan )
PS4 online: micro_nl
  woensdag 11 april 2007 @ 21:13:57 #31
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48232085
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:52 schreef Zug-Chef het volgende:
De oude mB is mA geworden, 't lijkt me het logischt om deze te deklasseren. Toen ik 'm een maand of wat geleden tegenkwam was ie gewoon 1e klasse trouwens, niets gedeklasseerd, rottrein!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 april 2007 @ 21:14:26 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48232109
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:12 schreef guitarist.nl het volgende:
Ha gitaarman! Je Pandora doet het goed!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48232507
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ha gitaarman! Je Pandora doet het goed!
Tof, leuk te horen!
PS4 online: micro_nl
  woensdag 11 april 2007 @ 21:36:56 #34
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48233240
tvp
Vandepartij, dat ook goed?
pi_48233633
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:36 schreef NordicBlue het volgende:
tvp
Vandepartij, dat ook goed?
mangelhaft beetje een veolia-wadje
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 21:46:11 #36
Maffe Fries
pi_48233704
goeie vergelijking
pi_48237273
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:12 schreef guitarist.nl het volgende:
Heb hem ook gezien vanuit de trein... shinny
Alleen die koersroldisplay ziet er wel erg groot uit
  woensdag 11 april 2007 @ 23:55:25 #38
22002 MREn
pi_48239737
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sowieso, heeft iemand OOIT geweten WELKE van die 2 A-bakken gedeklasseerd "zou" zijn?
Ja, want op de stelbalk heet ie nog gewoon mB
  donderdag 12 april 2007 @ 08:00:15 #39
141414 NordicBlue
pi_48243948
http://www.traphic.nl/trein.aspx
Handige website is dat trouwens.
Zal vast wel is eerder voorbij gekomen zijn
pi_48244255
* Dichterbijer gaat even met intercity vaart zijn afstudeergesprek in...
(je weet wel: scriptie verdedigen...)

Morgen weer treinen naar Amersfoort ik vlieg wat heen en weer deze week...

En euhmm... kunnen ze die brandstichters eens met de ballen ophangen aan een pantograaf?
quote:
AMSTERDAM - Een leeg dubbeldeks treinstel op het Centraal Station in Amsterdam is in de nacht van woensdag op donderdag getroffen door drie kleine branden. Er vielen geen gewonden. Het treinstel liep forse schade op, aldus de Amsterdamse brandweer.

De branden, op drie verschillende plekken, werden door personeel van de Nederlandse Spoorwegen ontdekt. Ze slaagden er zelf in twee branden te blussen. De brandweer nam de derde voor zijn rekening.

De politie stelt een onderzoek in naar de oorzaak.
  donderdag 12 april 2007 @ 08:40:59 #41
141414 NordicBlue
pi_48244462
lol, of op de rails, en dan een vrachttrein eroverheen laten rijden
En wat nou als het meisjes waren die brand hebben gesticht?
Binden we ze dan vast aan een stootblok?

Of we dwingen ze mee te doen als proefkonijnen in een experiment waarbij ze testen hoe ze de impact van een springer kunnen verminderen

Optie's genoeg

[ Bericht 38% gewijzigd door NordicBlue op 12-04-2007 08:50:39 ]
pi_48246738
Schoot weer lekker op vanmorgen... IC naar Groningen kon niet weg wegens een technisch mankement, en de 2800 naar Amfs reed stapvoets tot den Dolder, waardoor ik fijn de bus bijna miste
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 10:51:14 #43
Maffe Fries
pi_48247987
Dat schiet idd op ja
pi_48248000
Zo, deze jongen is klaar met zijn opleiding, als in geslaagd.

En als het dames waren met die brandstichting...euhm... stootblok binden? Nee... ik stel dan voor dat ze voor straf de toiletten moeten schoonmaken en de machinist ieder uur van een bakkie koffie moet voorzien... en owja...in haar bikini
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 10:55:17 #45
Maffe Fries
pi_48248130
Gefeliciteerd

En nog een goed voorstel erbij ook
pi_48248352
vast een VIRM die nu weer stuq is?
  donderdag 12 april 2007 @ 13:04:24 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48253053
quote:
Op donderdag 12 april 2007 10:51 schreef Dichterbijer het volgende:
Zo, deze jongen is klaar met zijn opleiding, als in geslaagd.
Gefeliciteerd en welkom bij 's lands abeidspotentieel!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48253275
Gefeliciteerd DB

Nu kan de ellende pas goed beginnen
  donderdag 12 april 2007 @ 13:11:51 #49
164283 Luco
Buongiorno!
pi_48253324
Ik mag zondag alweer om 08:07 op de trein stappen... Moet om 11 uur in Leeuwarden, op een sportpark zijn... Uiteraard vind ik dit veeeeeel te vroeg voor een zondag!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 12 april 2007 @ 13:22:28 #50
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48253669
quote:
Op donderdag 12 april 2007 13:11 schreef Luco het volgende:
Ik mag zondag alweer om 08:07 op de trein stappen... Moet om 11 uur in Leeuwarden, op een sportpark zijn... Uiteraard vind ik dit veeeeeel te vroeg voor een zondag!
Ik moet zondagochtend om 06.00u beginnen met m'n werk (dat een uur rijden van mijn bed ligt). Ik vind het wel meevallen dus.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48253694
quote:
Op donderdag 12 april 2007 13:11 schreef Luco het volgende:
Ik mag zondag alweer om 08:07 op de trein stappen...
Ik zou er IN gaan zitten Of het moet een soort dieplader zijn, daar kan je wel op. Maar dat waait wel een beetje onderweg dan hoor
pi_48254783
quote:
Op donderdag 12 april 2007 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zou er IN gaan zitten Of het moet een soort dieplader zijn, daar kan je wel op. Maar dat waait wel een beetje onderweg dan hoor
op een goederen trein tussen 2 containers moet toch best te doen zijn?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 14:13:40 #53
Maffe Fries
pi_48255238
Wil jij het eens voor ons uittesten
pi_48255544
quote:
Op donderdag 12 april 2007 14:13 schreef Peterselieman het volgende:
Wil jij het eens voor ons uittesten
nee
  donderdag 12 april 2007 @ 14:38:14 #55
141414 NordicBlue
pi_48256092
quote:
Op donderdag 12 april 2007 14:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nee
Valt me van je tegen
pi_48256464
Hmmm jammer... geen geplette Ou-Tannu... trouwens... in de komende aflevering van RTL Travel hotlist: de top 10 van beste treinvakantie's... met onder andere: meeliften boven op een trein zag ik

Owja..het is zondag 15 april om 22.30...
pi_48256673
wat zou de boete zijn voor t zwartrijden op een goederen trein eigenlijks?
pi_48256690
ja bovenop een ertscargo midden in de bloody rimboe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 15:01:44 #59
Maffe Fries
pi_48256743
quote:
Op donderdag 12 april 2007 14:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat zou de boete zijn voor t zwartrijden op een goederen trein eigenlijks?
Er zal geen boete zijn voor het zwartrijden bij een ertstrein

Wel kun je met de politie te maken krijgen vanwege het opzettelijk veroorzaken van gevaar op het spoornet. Onder welke boetecategorie dat valt, weet ik niet
pi_48256836
quote:
Op donderdag 12 april 2007 15:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er zal geen boete zijn voor het zwartrijden bij een ertstrein

Wel kun je met de politie te maken krijgen vanwege het opzettelijk veroorzaken van gevaar op het spoornet. Onder welke boetecategorie dat valt, weet ik niet
ritje zelf lijkt me prima te doen.. alleen hoe de neuk kom je ongezien die trein op gesneakt?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 15:07:34 #61
Maffe Fries
pi_48256871
Dat is nog het makkelijkste denk ik
  donderdag 12 april 2007 @ 15:16:24 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48257109
quote:
Op donderdag 12 april 2007 13:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

op een goederen trein tussen 2 containers moet toch best te doen zijn?
Schijnt nog best te stuiteren...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48257157
quote:
Op donderdag 12 april 2007 15:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
hoe de neuk kom je ongezien die trein op gesneakt?
Vergeet niet dat dat in allerlei soorten buitenlanden gewoon de modus operandi is om bovenop goederentreinen te klimmen

Hans Rossel schrijft bijvoorbeeld:
quote:
3rd class = you can also get (for free and without reservation !!) a place in one of the many open (like huge dirty steel buckets) wagons which transport the iron ore. A few hundred Mauritanians did so when we were there, they grouped themselves along the railway in small groups waiting for the wagon to stop in front of them.
pi_48257533
Was effe op de NSHispeed site aan het kijken, zie ik dat straks de trein via Brussel naar Keulen/Frankfurt gaat Zal blijkbaar wel sneller zijn, maar rijden ze dan gewoon met de ICE of Thalys of nieuw matriaal?

Linkje naar kaartje hoe de treinen in de toekomst gaan rijden alleen hebben ze bijna nog niks ingevuld.
http://www.nshispeed.nl/index.php?option=com_sqills_flash&Itemid=560
............................
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 15:36:44 #65
Maffe Fries
pi_48257649
Ik denk dat je dat verkeerd hebt gelezen. De rechtstreekse treinen vanuit Amsterdam/Schiphol zullen zeker blijven bestaan
pi_48257744
quote:
Op donderdag 12 april 2007 15:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Schijnt nog best te stuiteren...
confortabel is anders denk ik ja :p maar die containers zitten best vast aan die wagons hoor
  donderdag 12 april 2007 @ 16:06:26 #67
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_48258326
quote:
Op donderdag 12 april 2007 15:31 schreef sander89 het volgende:
Was effe op de NSHispeed site aan het kijken, zie ik dat straks de trein via Brussel naar Keulen/Frankfurt gaat Zal blijkbaar wel sneller zijn, maar rijden ze dan gewoon met de ICE of Thalys of nieuw matriaal?
Zo te zien hebben ze gewoon voor de volledigheid het TGV-net en het ICE-net erbij gezet. Dus staat de bestaande ICE Brussel-Frankfurt er ook gewoon bij getekend. Maar ze gaan echt niet Amsterdam-Frankfurt via Brussel doen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 16:18:12 #68
Maffe Fries
pi_48258681
Veolivla heeft er weer een wadsloper bij: de 3219 is deze week naar het zuiden afgedaald.
pi_48259450
quote:
Op dit moment moderniseert ProRail haar computersystemen. In 2008 moet de operatie zijn afgerond. Vanaf dat moment zijn alle systemen dubbel uitgevoerd en neemt de kans op verstoringen van het treinverkeer drastisch af.
bron

Eerst zien, dan geleuven
pi_48260078
quote:
Op donderdag 12 april 2007 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
Veolivla heeft er weer een wadsloper bij: de 3219 is deze week naar het zuiden afgedaald.
Veoslopia heeft er weer een sloopstel bij bedoel je?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 16:59:20 #71
Maffe Fries
pi_48260123
Zo kun je het ook omschrijven
pi_48260172
de 4219 kwam vanmorgen ook niet van zijn plaats te Ut, als dat een voorteken is, is het met de 3219 ook gauw afgelopen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 17:02:25 #73
Maffe Fries
pi_48260260
Ik denk niet dat je dat als een voorteken kunt zien
pi_48260303
bij veoslopia zou ik me daar toch geen zorgen om maken :p
pi_48260514
quote:
Op donderdag 12 april 2007 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk niet dat je dat als een voorteken kunt zien
Ik denk dat Veolia lak heeft aan voortekens, en dat de 3219 eerder naar z'n toto is dan dat er een storingsmonteur voor de 4219 gebeld is

Laat dat maar aan Veolia over
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 17:13:42 #76
Maffe Fries
pi_48260646
Zo snel gaan de stellen daar in het zuiden nu ook weer niet aan barrels, maar echt langzaam slopen ze die dingen nu ook weer niet.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 17:27:59 #77
Maffe Fries
pi_48261166
Arriva directeur Hettinga had weer een leuke uitspraak vandaag: Er komt meer geluid uit een trein dan uit een vogel
pi_48261390
je kan er een lotto mee beginnne.. welke DH 1 / 2 gaat als volgende STUK
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 17:37:22 #79
Maffe Fries
pi_48261433
Dan doet de 3205 al niet meer mee, want die is al stuk

Net als een zooitje andere stellen
pi_48261561
doen ze goed he? :-)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 17:45:18 #81
Maffe Fries
pi_48261634
Dat stel is nog van Arriva
quote:
NS viert geboorte met speciale prinses......Express

NS feliciteert prins Willem-Alexander, prinses Maxima en de prinsessen Amalia en Alexia met de geboorte van prinses. Ter gelegenheid van deze feestelijke gebeurtenis en na de bekendmaking van de naam van het prinsesje rijdt vrijdagmiddag 13 april al een speciale trein, de Prinses Express, van Groningen naar Den Haag. De Prinses Express is van binnen en buiten voor de jonge Prinses feestelijk versierd. De naam van de kleine prinses siert de buitenkant van de trein. Reizigers krijgen in de trein oranje gebakjes met daarop een ooievaartje.

Tijden Prinses ……… Express

Groningen spoor 2b
vertrek:13.42 uur (voorste treinstel bij vertrek)

Zwolle spoor 1 a
aan: 14.42 uur (staat 2 minuten stil voorste treinstel)
Vertrek: 14.44 uur

Amersfoort spoor 6
aan: 15.23 uur (staat 2 minuten stil voorste treinstel)
Vertrek: 15.25 uur

Utrecht spoor 8a
aan: 15.40 uur (staat 5 minuten stil voorste treinstel bij aankomst)
vertrek: 15.45 uur

Aankomst te Den Haag: 16.25 uur (achterste treinstel)
Bron: NS.nl
pi_48261813
quote:
Op donderdag 12 april 2007 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
Dat stel is nog van Arriva
[..]

Bron: NS.nl
not going :p
pi_48261814
quote:
Op donderdag 12 april 2007 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
Dan doet de 3205 al niet meer mee, want die is al stuk
En waarin is deze defect?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 17:53:37 #84
Maffe Fries
pi_48261866
Dat zou jij moeten weten, als je somda gelezen hebt
pi_48262036
opgeblazen motor?
uitgedonderde versnellingbak?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 18:11:00 #86
Maffe Fries
pi_48262337
Gewoon een defecte motor. Het is geen 3117 of 3215

De laatste heeft ook tijden met een defecte motor gekampt
pi_48262702
Ik geloof dat dit jaar nog de eerste wadjes de blender in gaan... kan me niet voorstellen dat een ander land deze dingen nog wil kopen...
pi_48262764
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:22 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik geloof dat dit jaar nog de eerste wadjes de blender in gaan... kan me niet voorstellen dat een ander land deze dingen nog wil kopen...
denk het ook niet..ze zijn wel versleten :p
pi_48262875
de 4011 is vandaag officieel overgedragen?
en volgens de TV is de hele meute klaar in 3 jaar

alleen het geplande ritje er mee ging al mis
en dat moet 15 jaar mee

en maandag in de dienst, maar dat wisten we natuurlijk al
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 18:29:33 #90
Maffe Fries
pi_48262904
Voordat ze aan een nieuwe eigenaar afgeleverd worden, moeten de stellen idd wel op revisie. In ieder geval de motoren, omdat die al 25 jaar meegaan zonder tussentijdse revisie.

Maar ik denk dat er weinig belangstelling voor de stellen zal zijn, zeker nu met al die light-rail stellen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 18:30:45 #91
Maffe Fries
pi_48262950
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
de 4011 is vandaag officieel overgedragen?
en volgens de TV is de hele meute klaar in 3 jaar

alleen het geplande ritje er mee ging al mis
en dat moet 15 jaar mee

en maandag in de dienst, maar dat wisten we natuurlijk al
Kinderziektes, daarom worden de 4011 en 4012 vanaf maandag in de 1500 ingezet, omdat dat een losse serie is
pi_48262980
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kinderziektes, daarom worden de 4011 en 4012 vanaf maandag in de 1500 ingezet, omdat dat een losse serie is
Hehe idd

zit alleen nog te denken als ik er ff heen ga.. om te kijken als ik een ritje kan scoren..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 18:44:03 #93
Maffe Fries
pi_48263326
De 4013 schijnt ook al bijna gereed te zijn
pi_48263367
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:44 schreef Peterselieman het volgende:
De 4013 schijnt ook al bijna gereed te zijn
ooh! dat geloof ik best

hoelang zou het duren voor de 4014? :p
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 18:54:08 #95
Maffe Fries
pi_48263655
Die zijn ze denk ik ook al weer aan het opbouwen. De 4015 is nu geheel gestript
pi_48263893
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:54 schreef Peterselieman het volgende:
Die zijn ze denk ik ook al weer aan het opbouwen. De 4015 is nu geheel gestript
hmm dan gaat t toch best rap nu..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 19:04:35 #97
Maffe Fries
pi_48263975
Het moet ook wel, omdat er niet veel meer dan 15 stellen buiten dienst kunnen staan. Het regulier onderhoud gaat namelijk ook door en sommige stellen worden ook in andere series ingezet, zoals de afgelopen dagen in de 3500
pi_48264008
quote:
Op donderdag 12 april 2007 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
Het moet ook wel, omdat er niet veel meer dan 15 stellen buiten dienst kunnen staan. Het regulier onderhoud gaat namelijk ook door en sommige stellen worden ook in andere series ingezet, zoals de afgelopen dagen in de 3500
hehe. anders maar wat wadlopers op de schrootlijn? :p
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 19:07:31 #99
Maffe Fries
pi_48264049
Daar zijn ze echt te langzaam voor. Het kamperlijntje valt tegenwoordig ook al af, vanwege de onderhandse gunning van dit lijntje
pi_48264152
quote:
Op donderdag 12 april 2007 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
Daar zijn ze echt te langzaam voor. Het kamperlijntje valt tegenwoordig ook al af, vanwege de onderhandse gunning van dit lijntje
tja, wat wil je.. materieel tekort.. of materieel wat niet op tijd rijd ?
  donderdag 12 april 2007 @ 19:18:30 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48264402
vanmiddag weer lekker 1 ICM-4 stelletje in de spits tussen Amf en Ut

Maar ja, meer ijzer bijkopen kan niet he, dat staat tussen 10 en 4 toch maar stil
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 19:18:47 #102
Maffe Fries
pi_48264418
Vanuit de NS gezien, natuurlijk het eerste, omdat je met materieel dat niet op tijd kan rijden, de dienstregeling van andere treinen in de war kunt schoppen
  donderdag 12 april 2007 @ 19:26:24 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48264708
Ik stel voor om alle treinkaartjes in de spits gewoon 3 keer zo duur te maken

dan grijpen dusdanig veel mensen naar de auto dat het materieeltekort vanzelf verdampt

EN hey, kan je meteen wat nieuw ijzer bij kopen

Waarom doen we dat niet? Er wordt toch voortdurend gewezen naar "ja het reizigersvervoer is ontstuimig gegroeid de laatste jaren" en alles? Nou dan. DOE er wat aan. Jaag die mensen gewoon keihard de trein uit. En flikker met al die pauper OV-kaart studentenprofiteurs maar helemaal een end op
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 19:40:58 #104
Maffe Fries
pi_48265280
Ik heb net een site gevonden waar de koplopers genoemd worden die voorzien zijn (geweest) van reclame. Best nog wel veel eigenlijk

http://home.hetnet.nl/~rjybema/koploperinfo.html
pi_48265423
quote:
Op donderdag 12 april 2007 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik stel voor om alle treinkaartjes in de spits gewoon 3 keer zo duur te maken

dan grijpen dusdanig veel mensen naar de auto dat het materieeltekort vanzelf verdampt

EN hey, kan je meteen wat nieuw ijzer bij kopen

Waarom doen we dat niet? Er wordt toch voortdurend gewezen naar "ja het reizigersvervoer is ontstuimig gegroeid de laatste jaren" en alles? Nou dan. DOE er wat aan. Jaag die mensen gewoon keihard de trein uit. En flikker met al die pauper OV-kaart studentenprofiteurs maar helemaal een end op
mag ik dan bij jou mn jaarkaart rekening deponeren?
  donderdag 12 april 2007 @ 19:54:22 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48265819
quote:
Op donderdag 12 april 2007 19:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mag ik dan bij jou mn jaarkaart rekening deponeren?
Waarom? Hou je eigen broek maar op
pi_48266058
quote:
Op donderdag 12 april 2007 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom? Hou je eigen broek maar op
tss :p
  donderdag 12 april 2007 @ 20:00:34 #108
141414 NordicBlue
pi_48266104
Tsschk
En het file probleem dan?
pi_48266199
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:00 schreef NordicBlue het volgende:
Tsschk
alle spoorlijnen vol gooien met asfalt :p

opgelost
  donderdag 12 april 2007 @ 20:03:17 #110
141414 NordicBlue
pi_48266226
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:02 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

alle spoorlijnen vol gooien met asfalt :p

opgelost
Fout, alleen nog maar auto-treinen laten rijden
Iedereen kwakt zijn auto op zo'n trein neer, en vol = vol
  donderdag 12 april 2007 @ 20:04:18 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48266278
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:00 schreef NordicBlue het volgende:
Tsschk
Dat is niet MIJN probleem
  donderdag 12 april 2007 @ 20:04:53 #112
141414 NordicBlue
pi_48266302
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is niet MIJN probleem
Jij hebt een eigen helicopter oid?
  donderdag 12 april 2007 @ 20:05:34 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48266331
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:04 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

een trein natuurlijk. MET een zitplaats tegen die tijd
pi_48266334
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:04 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Prive trein?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 20:05:57 #115
Maffe Fries
pi_48266348
Voor Fles geldt: Als de treinen tussen Utrecht en Amersfoort maar rijden
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 20:07:52 #116
Maffe Fries
pi_48266422
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

een trein natuurlijk. MET een zitplaats tegen die tijd
Hoe luxe is die trein

Waarschijnlijk is het iets dat op de trekhaak meegaat en niets voorstelt
pi_48266445
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:05 schreef Peterselieman het volgende:
ok.. wat is het IP van die computer die de treinen regelt? :/
  donderdag 12 april 2007 @ 20:08:57 #118
141414 NordicBlue
pi_48266467
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Prive trein?
Nee, want ze asfalteren alle rails :p
Dus waar wil jij je prive trein dan op laten rijden ?
  donderdag 12 april 2007 @ 20:09:26 #119
141414 NordicBlue
pi_48266494
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:08 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ok.. wat is het IP van die computer die de treinen regelt? :/
Hebbe hebbe hebbe, dan ga ik even kijken of ik net zo goed ben in TRDL spelen als dat ik kan schijten op het toilet
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 20:11:00 #120
Maffe Fries
pi_48266576
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:08 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Nee, want ze asfalteren alle rails :p
Dus waar wil jij je prive trein dan op laten rijden ?
Wat dacht je van banden

Mooi op een asfalt weg en nog voorzien van een bovenleiding ook
  donderdag 12 april 2007 @ 20:11:35 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48266605
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:05 schreef Peterselieman het volgende:
Zolang ik in Amersfoort werk he

die initiatieven voor een HSL Utrecht - Den Bosch Oost hoor je me ook niet meer over
  donderdag 12 april 2007 @ 20:12:52 #122
141414 NordicBlue
pi_48266651
Hmm, zouden de seinen ook als discolicht gebruikt kunnen worden ?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 20:13:01 #123
Maffe Fries
pi_48266659
Ken je die mop van de HSL Utrecht - Den Bosch Oost?

Die kwam er niet
pi_48266814
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:09 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Hebbe hebbe hebbe, dan ga ik even kijken of ik net zo goed ben in TRDL spelen als dat ik kan schijten op het toilet
idd

koppelen we het ff aan MSTS
pi_48269306
quote:
Op donderdag 12 april 2007 16:06 schreef ReisT het volgende:

[..]

Zo te zien hebben ze gewoon voor de volledigheid het TGV-net en het ICE-net erbij gezet. Dus staat de bestaande ICE Brussel-Frankfurt er ook gewoon bij getekend. Maar ze gaan echt niet Amsterdam-Frankfurt via Brussel doen.
Wrm zie ik dat lijntje van Amsterdam via Brussel naar Keulen dan gaan, als ik op Keulen klik Probeer zelf maar ook uit, zal je het zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door sander89 op 12-04-2007 21:25:58 ]
............................
  donderdag 12 april 2007 @ 21:24:37 #126
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48269879
quote:
Op donderdag 12 april 2007 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zou jij moeten weten, als je somda gelezen hebt
Ik lees niet alles, wat is er mis mee?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 21:28:49 #127
Maffe Fries
pi_48270125
Treinentopic #59

Deze post staat het in
pi_48270933
waar hangt de 4011 morgen uit eiks? waar staat die geparkeerd?
pi_48271081
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
Op een parkeerplaats naast de doner-kebad tent

Ik zie hem wel rijden... en dan ga ik er wel goed naar kijken... tjoeke-tjoeke-tjoeke-oehoeheoehoe!
  donderdag 12 april 2007 @ 22:13:58 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48272212
quote:
114 Teletekst do 12 apr
Nog zeker een jaar uitval treinen

` Computerproblemen bij ProRail blijven
voorlopig nog tot vertragingen op het
spoor leiden.Het moderniseren van de
computersystemen om de kans op uitval
van treinen terug te dringen,duurt
volgens deskundigen nog zeker een jaar.

Dat bleek tijdens een hoorzitting in de
Tweede Kamer.Die werd gehouden naar
aanleiding van de grote treinstoringen
van de laatste tijd.Kamerleden wilden
weten of de operatie versneld kan
worden uitgevoerd.

Maar volgens ProRail kan dat alleen als
het treinverkeer langdurig stilgelegd
wordt.Anders wordt de kans op storingen
alleen maar groter.
volgende nieuws financieel sport
Mja, het is maar net hoe je het brengt natuurlijk
  donderdag 12 april 2007 @ 22:14:58 #131
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48272258
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:49 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Op een parkeerplaats naast de doner-kebad tent

Ik zie hem wel rijden... en dan ga ik er wel goed naar kijken... tjoeke-tjoeke-tjoeke-oehoeheoehoe!
Het schijnt dat ze er inmiddels ook een pantograaf opgezet hebben
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 22:15:56 #132
Maffe Fries
pi_48272302
Echt waar
pi_48272531
quote:
Op donderdag 12 april 2007 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het schijnt dat ze er inmiddels ook een pantograaf opgezet hebben
Meen je

Ik meende dat de 4011 weer echte stoomgeluiden ging produceren bij vertrek
pi_48272546
meen je dat?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 22:23:51 #135
Maffe Fries
pi_48272666
quote:
Op donderdag 12 april 2007 22:21 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Meen je

Ik meende dat de 4011 weer echte stoomgeluiden ging produceren bij vertrek
Ik dacht vliegtuiggeluiden
pi_48272719
quote:
Op donderdag 12 april 2007 22:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik dacht vliegtuiggeluiden
En de VIRM klinkt als een dolfijn
pi_48272786
morgen zal ik wel weer een VIRM zien ja.. net als DD-AR bagger!

en banaantjes.. en vlavlippers
pi_48272931
quote:
Op donderdag 12 april 2007 22:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
morgen zal ik wel weer een VIRM zien ja.. net als DD-AR bagger!

en banaantjes.. en vlavlippers
Ik zie koplopertjes... vertrekkend van Groningen naar Amersfoort en weer terug naar Groningen.

De vracht naar Amersfoort: leeg
Naar Groningen terug: met vriendin

En nu ben ik pleitos... nu maar duimen dat de treinen morgen rijden
  donderdag 12 april 2007 @ 23:06:42 #139
22002 MREn
pi_48274448
quote:
Op donderdag 12 april 2007 22:29 schreef Dichterbijer het volgende:
En nu ben ik pleitos... nu maar duimen dat de treinen morgen rijden
Gezellige mensen altijd, met zo'n negatieve instelling.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 23:12:38 #140
Maffe Fries
pi_48274673
Met een negatieve instelling kom je niet zo ver, want dan zal net een trein een aanrijding hebben
pi_48275552
quote:
Op donderdag 12 april 2007 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
Met een negatieve instelling kom je niet zo ver, want dan zal net een trein een aanrijding hebben
Ach... als dat gebeurd op de terugrit vind ik dat niet erg hoor
Zolang er maar geen mens bij betrokken is... zelfmoord moet verboden worden

P.s. mocht iemand de komende tijd foto's van gestripte koplopers tegenkomen... laat ze eens zien hier!!
  vrijdag 13 april 2007 @ 00:03:29 #142
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48276352
Zijn er nog personen die nog pic's hebben geschoten

het nu nog bestaande NS station: Rotterdam CS
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 april 2007 @ 00:34:33 #143
Maffe Fries
pi_48277109
quote:
Op donderdag 12 april 2007 23:38 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Ach... als dat gebeurd op de terugrit vind ik dat niet erg hoor
Zolang er maar geen mens bij betrokken is... zelfmoord moet verboden worden

P.s. mocht iemand de komende tijd foto's van gestripte koplopers tegenkomen... laat ze eens zien hier!!
Ik heb al wel een link:
http://www.mp-produktie.nl/

Even op specials klikken en dan op ICMm
pi_48277129
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:30 schreef Peterselieman het volgende:
Welke lijn is dat precies? Ik wil er ook wel even in zitten.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 april 2007 @ 00:37:03 #145
Maffe Fries
pi_48277156
Amsterdam-Amersfoort-Deventer
pi_48277227
Aha, dat is mooi, ik woon in Amersfoort.
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:03 schreef SpeedyRich het volgende:

[afbeelding]

Ik heb helaas geen foto's van het station zonder de bouwput er omheen, maar binnenkort ga ik een hele Rotterdam-serie schieten en dan neem ik het station zeker mee.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 april 2007 @ 00:43:27 #147
Maffe Fries
pi_48277292
De treinen rijden alleen in de spits door naar Deventer. De rest van de tijd pendelen ze tussen Amersfoort en Amsterdam
pi_48277586
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:43 schreef Peterselieman het volgende:
De treinen rijden alleen in de spits door naar Deventer. De rest van de tijd pendelen ze tussen Amersfoort en Amsterdam
Van GoT:
06.28 uit Amersfoort 1514
09:38 uit Deventer 1530
07:27 en 19:27 uit Amsterdam 1523 & 1571

De trein van 9:38 uit Deventer ga ik denk ik nemen Eerst naar Deventer met de gewone trein en dan helemaal naar Amsterdam.
  vrijdag 13 april 2007 @ 01:45:40 #149
22002 MREn
pi_48278529
quote:

[afbeelding]

Lelijke vrouwen...niet meer doen volgende keer
pi_48280569
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik heb al wel een link:
http://www.mp-produktie.nl/

Even op specials klikken en dan op ICMm
Wat doen ze nu met die ruimte voorin bij de niet meer bestaande doorloopkop? het lijkt alsof die ruimte nu gewoon leeg is? Beetje zonde lijkt me.
pi_48281348
Ik vind deze ook wel erg mooi:

De HSA rijtuig
Love is a difficult thing, but you can not without it!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 april 2007 @ 08:59:48 #152
Maffe Fries
pi_48281402
Een zuurstok

Even weer een artikeltje over de twentse soap
quote:
Werkzaamheden Almelo-Hengelo 18 april klaar

De werkzaamheden aan het hulpspoor bij Almelo worden naar verwachting op woensdagavond 18 april om 20.00 uur afgerond.

De laatste fase van het werk start op maandag 16 april om 20.00 uur. Tussen 16 april 20.00 uur en 18 april 20.00 uur is treinverkeer tussen Almelo en Hengelo niet mogelijk. Bovendien is station Almelo op maandagavond 16 april vanaf 20.00 uur tot de volgende ochtend uit andere richtingen ook niet per trein bereikbaar.

Op maandagavond 16 april na 20.00 uur en op dinsdag 17 en woensdag 18 april geldt een andere dienstregeling dan in de afgelopen weken gebruikelijk was. NS zal hierover een afzonderlijk persbericht uitbrengen. Reizigers worden verwezen naar www.ns.nl voor nadere informatie.

In het weekend van 24 en 25 maart is het hulpspoor voor Almelo Verdiept aangesloten op de bestaande spoorlijn Almelo-Hengelo. Nadat het aansluiten van de sporen succesvol was verlopen, is het testen van de veiligheidssystemen op problemen gestuit. Omdat de problemen zich bleven voordoen is een ?second opinion? uitgevoerd om de oorzaak vast te stellen. De conclusie was dat er fouten zaten in het ontwerp van het ingenieursbureau. Daarom heeft ProRail besloten het veiligheidssysteem volledig opnieuw te laten controleren en deels opnieuw te laten ontwerpen.?
pi_48281522
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 08:59 schreef Peterselieman het volgende:
Een zuurstok

[..]
Ja las het vanochtend ook in de kant. Dinsdag is er dus helemaal geen treinverkeer mogelijk in Almelo ben beniewd hoe ze dat gaan regelen.
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:06:59 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48281542
quote:

[afbeelding]

Anders zet je gewoon even een 6 MP foto op een strontpoepkaktrage server of zo

worden mensen blij van ja
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:10:08 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48281622
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 08:59 schreef Peterselieman het volgende:

[Bovendien is station Almelo op maandagavond 16 april vanaf 20.00 uur tot de volgende ochtend uit andere richtingen ook niet per trein bereikbaar.]
Dat betekent dat er tussen Deventer en Wierden gependeld wordt? En tussen Wierden en Zwolle? Valt nog mee dat die aansluiting bij WIerden is, en niet bij Almelo dan

En die paar kippen die 's avonds in de Veenexpress zitten dat is geen groot probleem lijkt me
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:12:28 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48281677
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:05 schreef Remzz het volgende:

[..]

Ja las het vanochtend ook in de kant. Dinsdag is er dus helemaal geen treinverkeer mogelijk in Almelo ben beniewd hoe ze dat gaan regelen.
Gewoon, sein op rood. Klaar!

Vanmorgen een artikel in de Metro over de verbouwing van de Koploper. Allemaal gelul, en een foto erbij van... een IRM in een spuitcabine in Haarlem. Logisch.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 april 2007 @ 09:14:02 #157
Maffe Fries
pi_48281716
Hoe hebben ze het gepland
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:15:18 #158
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_48281760
De 1900 is de verrassingslijn aan het worden .
Deze week al ICK, ICRm, IRM en ICM voor m'n neus gehad. Alleen de eerste twee waren van tevoren daar bedacht, meen ik.
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:16:29 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48281777
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:12 schreef Duvel het volgende:
Allemaal gelul, en een foto erbij van... een IRM in een spuitcabine in Haarlem. Logisch.
Ja, de media he Heb dat verhaal ook gelezen. Nou komen er ineens 10 stoelen per rijtuig bij begrijp ik?

Leuk wel, iedere dag gratis pleepapier, en nog wat te lezen ook
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:17:14 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48281795
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:15 schreef JDude het volgende:
De 1900 is de verrassingslijn aan het worden .
Deze week al ICK, ICRm, IRM en ICM voor m'n neus gehad. Alleen de eerste twee waren van tevoren daar bedacht, meen ik.
ICK ftw Ik hoop dat er nog veel meer van die zooi hierheen komt
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 april 2007 @ 09:17:22 #161
Maffe Fries
pi_48281797
De SP houdt vandaag een actie op de Maaslijn. Maar laat er voorlopig nog geen vertraging op die lijn zijn vandaag
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:18:33 #162
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_48281819
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:

ICK ftw Ik hoop dat er nog veel meer van die zooi hierheen komt
Vooral op vrijdagochtend als de rest van Nederland uitslaapt en ik een compartimentje voor mezelf heb
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:19:06 #163
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_48281838
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:17 schreef Peterselieman het volgende:
De SP houdt vandaag een actie op de Maaslijn. Maar laat er voorlopig nog geen vertraging op die lijn zijn vandaag
Wadjes bekogelen met tomaten? Dat overleven ze niet.
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:19:37 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48281847
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:17 schreef Peterselieman het volgende:
Dat komt morgen wel

Reden? "Tomaten op de rails"
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 april 2007 @ 09:21:40 #165
Maffe Fries
pi_48281892
Kan Veolivla tenminste de politiek een keer de schuld geven van de vertragingen
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:36:01 #166
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48282370
Ik vind die frambozenlollies van de HSL trouwens te lelijk voor woorden
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:43:35 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48282591
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Ook leuk dat de rijtuigen bij de balgen nog gewoon blauw zijn.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 april 2007 @ 09:47:13 #168
Maffe Fries
pi_48282692
Een kniesoor die daar op let
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:48:41 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48282740
"Deze trein is alleen voor vrouwen. En homo's"

vrijdag 13 april 2007 @ 09:53:55 #170
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48282913
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:47 schreef Peterselieman het volgende:
Een kniesoor die daar op let.
Nee hoor, ik vind het gewoon geen porem. De Hondekoppen hadden trouwens ook nog stukken groen tussen de bakken, dat was wel lollig omdat het historisch was en zo. Dit is gewoon suf.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:54:16 #171
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48282923
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:
"Deze trein is alleen voor vrouwen. En homo's"

Ik zei ook al tegen een collega: de rechterdeur is de gay-entrance.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48283126
Denk dat het totaal plaatje straks een hoop goed maakt en dat je de bakken niet los moet bekijken
  vrijdag 13 april 2007 @ 10:10:19 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48283504
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:59 schreef Dichterbijer het volgende:
Denk dat het totaal plaatje straks een hoop goed maakt en dat je de bakken niet los moet bekijken
Ja, dat hebben we gezien bij de Fo tis Thalys he?
  vrijdag 13 april 2007 @ 10:11:24 #174
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48283539
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat hebben we gezien bij de Fo tis Thalys he?
Nee dan dat roze Belgische condoom...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 13 april 2007 @ 10:14:41 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48283663
Ik vind het afschuwelijk iig. Welk reclameburo heeft hoeveel geld in zn zak gestoken om met deze esthetische mensenrechtenschending op de proppen te komen?
pi_48284215
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja de kleuren vind ik ook schijtlelijk, maar de rijtuig op zich mag er best wezen
  vrijdag 13 april 2007 @ 10:38:47 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48284538
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:11 schreef Duvel het volgende:
Nee dan dat roze Belgische condoom...
Deze Duuf?

vrijdag 13 april 2007 @ 10:39:59 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48284580
Amerikanen kunnen het ook:

pi_48284622
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Amerikanen kunnen het ook:

[afbeelding]
  vrijdag 13 april 2007 @ 10:40:58 #180
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_48284628
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:30 schreef Robin2130 het volgende:

Ja de kleuren vind ik ook schijtlelijk, maar de rijtuig op zich mag er best wezen
Allicht, 't is gewoon een Beneluxje met een kladje verf .
pi_48284674
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:40 schreef JDude het volgende:

[..]

Allicht, 't is gewoon een Beneluxje met een kladje verf .
Ja maar Wát voor verf
  vrijdag 13 april 2007 @ 10:42:29 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48284693
Deze kan nog net voor onder de douche. Voor de jonge ouders onder ons dan he

Noot: Het is een zeepje
pi_48284815
Even over de ICMm, ik vind dat die goed uit de verf is gekomen

En wat zal ik de "oude" Koploper dan ook wel weer missen

pi_48284998
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
Haarlem, defecte tractiemotor, hoor ik net van iemand....
  vrijdag 13 april 2007 @ 10:53:33 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48285111
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Deze Duuf?

[afbeelding]
Ja, die.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48285555
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:50 schreef GSMboy het volgende:

[..]

Haarlem, defecte tractiemotor, hoor ik net van iemand....
doen ze goed dan
  vrijdag 13 april 2007 @ 11:13:54 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48285824
Treinverkeer Almelo hervat na wekenlange storing

De ellende is blijkbaar nog niet groot genoeg daar. Een week van tevoren al gaan aankondigen wanneer en hoe laat het precies klaar gaat zijn, dat is natuurlijk de Goden verzoeken
pi_48286934
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 11:06 schreef Robin2130 het volgende:

[..]

doen ze goed dan
Lag eergisteren in Zl ook al plat, zelfde probleem.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  vrijdag 13 april 2007 @ 11:44:02 #189
141414 NordicBlue
pi_48286991
4011, dat is toch die 1e omgebouwde trein?
pi_48287209
Er zijn er meerdere treinen omgebouwd hoor, dus de 1e is dit niet...

maar wel de eerste omgebouwde en gemoderniseerde koploper (proto).
  vrijdag 13 april 2007 @ 12:46:16 #191
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_48289136
Nah, het is niet zozeer een prototype hoor... gewoon de eerste die ze door de spuiterij hebben gerost .
  vrijdag 13 april 2007 @ 13:01:51 #192
141414 NordicBlue
pi_48289606
Ziet er wel erg mooi uit!
Nu hopen dat de grafittispuiters er vanaf blijven met hun tengels
  vrijdag 13 april 2007 @ 13:09:24 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48289886
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 13:01 schreef NordicBlue het volgende:
En hopen dat die nog wat aan het materieel van de HomoStinkLijn kunnen doen
  vrijdag 13 april 2007 @ 13:19:08 #194
141414 NordicBlue
pi_48290253
pi_48292069
Gisteren was de nieuwe Intercity gepresenteerd aan de pers.

Filmpje
  vrijdag 13 april 2007 @ 14:53:40 #196
141414 NordicBlue
pi_48293945
Leuke stem heeft die meneer van dat treinenblad :p
  vrijdag 13 april 2007 @ 16:28:42 #197
22002 MREn
pi_48296798
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:
En die paar kippen die 's avonds in de Veenexpress zitten dat is geen groot probleem lijkt me
Dat ding rijdt 's avonds niet eens
pi_48296855
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 16:28 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat ding rijdt 's avonds niet eens
Na 8 uur rijd hij nog maar 2 keer dacht ik
  vrijdag 13 april 2007 @ 16:38:14 #199
22002 MREn
pi_48297065
Treinnummer Dienst Begin Eind
Vrijdag 13 april 2007
82712 (A) ZHS2 Hgl 02.00 Aml 02.00
31013 (A) ZHS2 Aml 06.44 Mrb 07.07
31022 (V) ZHS2 Mrb 07.14 Aml 07.37
31017 (A) ZHS2 Aml 07.44 Mrb 08.07
31026 (V) ZHS2 Mrb 08.14 Aml 08.37
31021 (A) ZHS2 Aml 08.44 Mrb 09.07
31030 (V) ZHS2 Mrb 09.14 Aml 09.37
31025 ZHS2 Aml 09.44 Mrb 10.07
31034 ZHS2 Mrb 10.14 Aml 10.37
31029 ZHS2 Aml 10.44 Mrb 11.07
31038 ZHS2 Mrb 11.14 Aml 11.37
31033 ZHS2 Aml 11.44 Mrb 12.07
31042 ZHS2 Mrb 12.14 Aml 12.37
31037 ZHS2 Aml 12.44 Mrb 13.07
31046 ZHS2 Mrb 13.14 Aml 13.37
31041 ZHS2 Aml 13.44 Mrb 14.07
31050 ZHS2 Mrb 14.14 Aml 14.37
31045 ZHS2 Aml 14.44 Mrb 15.07
31054 ZHS2 Mrb 15.14 Aml 15.37
31049 ZHS2 Aml 15.44 Mrb 16.07
31058 ZHS2 Mrb 16.14 Aml 16.37
31053 ZHS2 Aml 16.44 Mrb 17.07
31062 ZHS2 Mrb 17.14 Aml 17.37
31057 ZHS2 Aml 17.44 Mrb 18.07
31066 ZHS2 Mrb 18.14 Aml 18.37
31061 ZHS2 Aml 18.44 Mrb 19.07
31070 ZHS2 Mrb 19.14 Aml 19.37
31065 ZHS2 Aml 19.44 Mrb 20.07
31074 ZHS2 Mrb 20.14 Aml 20.37
31069 ZHS2 Aml 20.44 Mrb 21.07
31078 ZHS2 Mrb 21.14 Aml 21.37
31073 ZHS2 Aml 21.44 Mrb 22.07
31082 ZHS2 Mrb 22.14 Aml 22.37
82704 (V) ZHS2 Aml 02.00 Hgl 02.00

Uiteraard weer dankbaar gebruik gemaak van www.somda.nl
pi_48297151
5 keer nog dus
  vrijdag 13 april 2007 @ 16:54:28 #201
22002 MREn
pi_48297540
Ja, in totaal, maar Aml-Mrb bijvoorbeeld maar twee keer na 20:00.
  vrijdag 13 april 2007 @ 17:45:41 #202
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48299007
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 13:01 schreef NordicBlue het volgende:
De buitenkant is wel graffitybestendig
Ik hoorde dat er ook een soort folie op zit, net als de 4226
  vrijdag 13 april 2007 @ 17:46:20 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48299022
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 16:54 schreef MREn het volgende:
Ja, in totaal, maar Aml-Mrb bijvoorbeeld maar twee keer na 20:00.
Bovendien zitten er op die 5 ritten samen 7 reizigers
pi_48306225
wat een geweldige combinaties staan er opgesteld bij adam :p
  vrijdag 13 april 2007 @ 22:04:25 #205
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48306542
Hoe bedoel je?
pi_48306646
Vandaag de intercity denhaag-venlo 3 x ICM4 dat is wel een erg mooi gezicht, vol in het zonnetje door midden-delfland!
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  vrijdag 13 april 2007 @ 22:49:11 #207
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48308077
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 22:08 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Vandaag de intercity denhaag-venlo 3 x ICM4 dat is wel een erg mooi gezicht, vol in het zonnetje door midden-delfland!
Zat daar de prinses-op-de-erwt-express in? DIe zag ik ergens na vijven door Rtz komen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48309767
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 22:04 schreef Wadloper het volgende:
Hoe bedoel je?
Couchette rijtuigen aan DD-AR rijtuigen

een losse dubbeldeks motorwagen..

variatie genoeg :]
  zaterdag 14 april 2007 @ 01:48:52 #209
22002 MREn
pi_48313589
Nieuwe DB-bakken onder weg naar Nederland!
Helaas al helemaal in de NS-kleurtjes...
  zaterdag 14 april 2007 @ 01:50:28 #210
22002 MREn
pi_48313616
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 22:08 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Daar hadden ze er 's avonds twee van gemaakt; 1983 met 2*ICM-IV en 1985 met 1*ICM-IV wat niet aan ruimte overhield.
pi_48315871
Door de vertraging van mijn vriedin heb ik deze kunnen spotten op Amersfoort:

Een wasmuntje was ook leuk geweest...
  zaterdag 14 april 2007 @ 08:54:41 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48315974
Ik heb nog nooit een kuiken gezien wat OOK nog gaten voor zijn poten ging maken in dat kut-ei

Bovendien past de bovenste helft van het ei helemaal niet op de onderste helft. Zeker een soort smalspoor-prinsesje dit
pi_48316747
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 22:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zat daar de prinses-op-de-erwt-express in? DIe zag ik ergens na vijven door Rtz komen.
Geen idee, ik zag hem vanaf een paar honderd meter afstand door de weilanden cruisen. Was ff van het zonnetje aan het genieten
  zaterdag 14 april 2007 @ 10:57:28 #214
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48317843
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 08:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb nog nooit een kuiken gezien wat OOK nog gaten voor zijn poten ging maken in dat kut-ei

Bovendien past de bovenste helft van het ei helemaal niet op de onderste helft. Zeker een soort smalspoor-prinsesje dit
  zaterdag 14 april 2007 @ 12:31:29 #215
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_48319710
  zaterdag 14 april 2007 @ 12:35:20 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48319800
Jezus

waar? Wanneer? specs? Casualties?
  zaterdag 14 april 2007 @ 12:39:08 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48319888
of is dat al een oude foto?
  zaterdag 14 april 2007 @ 12:43:50 #218
141414 NordicBlue
pi_48319978
zal wel oud zijn...
  zaterdag 14 april 2007 @ 12:43:56 #219
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_48319982
Dit is die oefening bij ons in de wijk, had ik vorige week ook al gezegd dat die zou komen. Utrecht Noord-Oost.

Pic is van 'n uur terug.
  zaterdag 14 april 2007 @ 12:46:53 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48320055
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 12:43 schreef blup het volgende:
Dit is die oefening bij ons in de wijk, had ik vorige week ook al gezegd dat die zou komen. Utrecht Noord-Oost.

Pic is van 'n uur terug.
Dikke gaarheid dat er op prorail.nl niets over te vinden is dan.

Oosterspoorbaan soms? Lijkt me niet dat ze Ut - Amf daarvoor gaan gebruiken.. Ik herken die overweg ook niet
  zaterdag 14 april 2007 @ 12:48:06 #221
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_48320083
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dikke gaarheid dat er op prorail.nl niets over te vinden is dan.

Oosterspoorbaan soms? Lijkt me niet dat ze Ut - Amf daarvoor gaan gebruiken.. Ik herken die overweg ook niet
Goederebaan richting hilversum geloof ik, als je de richting uit zou rijden waarin ik de foto gemaakt heb kom je langs de maliebaan.
  zaterdag 14 april 2007 @ 12:55:49 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48320236
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 12:48 schreef blup het volgende:
als je de richting uit zou rijden waarin ik de foto gemaakt heb kom je langs de maliebaan.
Da's de oosterspoorbaan idd

Welke overweg is dat dan?

Kardinaal de Jongweg? Biltstraat? Burg. Reigerstraat?
  zaterdag 14 april 2007 @ 13:01:47 #223
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_48320355
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Da's de oosterspoorbaan idd

Welke overweg is dat dan?

Kardinaal de Jongweg? Biltstraat? Burg. Reigerstraat?
Kapteynlaan die vlak voor de gelijkvloersekruising ligt.. (zijn daar btw fotos van? , schijnt de enige kruising op 't spoor te zijn in NL waar je vanaf beide kanten kan komen rijden zonder 'n wissel om te gooien)
  zaterdag 14 april 2007 @ 13:09:11 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48320500
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 13:01 schreef blup het volgende:

[..]

Kapteynlaan die vlak voor de gelijkvloersekruising ligt.. (zijn daar btw fotos van? , schijnt de enige kruising op 't spoor te zijn in NL waar je vanaf beide kanten kan komen rijden zonder 'n wissel om te gooien)
mwoa, spoorkruisingen zonder wissels zijn er zat hoor

Ik dacht dat er bij Haarlem ook nog een grote lag.
  zaterdag 14 april 2007 @ 13:15:58 #225
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_48320645
Ik dacht ook even dat het echtgebeurd was!
  zaterdag 14 april 2007 @ 13:24:20 #226
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48320814
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 13:15 schreef JDude het volgende:
Ik dacht ook even dat het echtgebeurd was!
Ik ook
Gelukkig is dit maar een oefening!
  zaterdag 14 april 2007 @ 13:24:44 #227
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48320824
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik dacht dat er bij Haarlem ook nog een grote lag.
Daar kruist een verbindingsboogje tussen Alkmaar en Leiden de sporen naar Zandvoort. Is lang niet zo spectaculair als Blauwkapel.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 14 april 2007 @ 13:32:43 #228
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_48320978
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 13:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

Daar kruist een verbindingsboogje tussen Alkmaar en Leiden de sporen naar Zandvoort. Is lang niet zo spectaculair als Blauwkapel.

Als me pa een keer de DSLR verdomme n keer niet mee neemt maak ik er wel een keertje mooie fotos van.
  zaterdag 14 april 2007 @ 13:38:56 #229
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48321108
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 13:32 schreef blup het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

Als me pa een keer de DSLR verdomme n keer niet mee neemt maak ik er wel een keertje mooie fotos van.
Dat is Blauwkapel, toch?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 14 april 2007 @ 13:39:59 #230
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_48321133
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 13:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat is Blauwkapel, toch?
Ja.
  zaterdag 14 april 2007 @ 13:49:38 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48321328
Dat zijn foto's van Nico Spilt toch?
  zaterdag 14 april 2007 @ 13:52:29 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48321392
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat zijn foto's van Nico Spilt toch?
Ja.

En dit als 4900ste post...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 14 april 2007 @ 13:53:29 #233
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48321414
Iemand morgen nog plannen voor een rondje of iets anders treinleuks?
  zaterdag 14 april 2007 @ 13:55:04 #234
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48321456
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet werken, sorry.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 14 april 2007 @ 13:59:33 #235
146033 ReisT
pi_48321532
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 12:31 schreef blup het volgende:
[afbeelding]
Wel zonde van die mooie CSA-stadsbus. Weer eentje minder...

Hoe realistisch is het dat een trein door een bus heen zou rijden, en die helften van de bus ook nog netjes op de overweg blijven? Niet echt, die bus zou een stukje meegesleept worden, zoals hier (waar ik dat plaatje zo snel vind? aflevering 1, pagina 1 van het treinen topic)
  zaterdag 14 april 2007 @ 14:02:20 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48321594
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 13:59 schreef ReisT het volgende:
(waar ik dat plaatje zo snel vind? aflevering 1, pagina 1 van het treinen topic)
Ik wou zeggen, dat is het plaatje waar deze hele reeks ooit mee begonnen is
  zaterdag 14 april 2007 @ 14:02:40 #237
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_48321606
Die bus is aan de achterkant geraakt.. volgens mij is zown bus aan de zeikant absoluut niet sterk hoor...
  zaterdag 14 april 2007 @ 14:03:59 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48321640
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 14:02 schreef blup het volgende:
Die bus is aan de achterkant geraakt.. volgens mij is zown bus aan de zeikant absoluut niet sterk hoor...
Is dat waar het toilet zit?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 14 april 2007 @ 14:05:49 #239
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_48321692
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 14:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Welke heb jij 't nu over?
  zaterdag 14 april 2007 @ 14:09:26 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48321769
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 14:05 schreef blup het volgende:

[..]

Welke heb jij 't nu over?

0wned
pi_48321890
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 14:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een normaal stadsbus met een toilet?
Touringcars hebben (meestal) wel een toilet, maar zulke bussen niet
  zaterdag 14 april 2007 @ 14:15:34 #242
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_48321911
oh wacht, ja. zijkant stfu plz kthx.
  zaterdag 14 april 2007 @ 14:16:47 #243
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48321945
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 14:14 schreef Robin2130 het volgende:

[..]

Een normaal stadsbus met een toilet?
Touringcars hebben (meestal) wel een toilet, maar zulke bussen niet
ja hoor, nog eentje voor op de bietenkar
  zaterdag 14 april 2007 @ 14:19:36 #244
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48322013
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja hoor, nog eentje voor op de bietenkar
Dat wordt nog druk.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48322116
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 14:02 schreef blup het volgende:
Herinner je dat ongeluk in Wijhe met die vrachtwagen nog? De cabine van de vrachtwagen was er helemaal af.. kan dus wel
bye
  zaterdag 14 april 2007 @ 14:25:16 #246
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48322146
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 14:23 schreef Petre het volgende:

[..]

Herinner je dat ongeluk in Wijhe met die vrachtwagen nog? De cabine van de vrachtwagen was er helemaal af.. kan dus wel
Maar daar was het frame niet doormidden, bij die oefening wel.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48322237
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 14:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

Maar daar was het frame niet doormidden, bij die oefening wel.

bron
bye
  zaterdag 14 april 2007 @ 14:40:03 #248
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48322471
quote:
Ik zie geen frame dat doormidden is. Een cabine is nogal een los deel van een vrachtwagen. Je klapt 'm weg om bij de motor te komen. Dat is een scharnier, en dus kwetsbaar. Of posten we langs elkaar heen?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 14 april 2007 @ 15:32:43 #249
146033 ReisT
pi_48323505
Ik was nog net even langs de oefening in Utrecht gefietst, maar die was al afgelopen (was net op tijd om de bewuste DDAR weg te zien rijden). Ik ben 'm gaan achtervolgen, maar onderweg kwam ik iets veel mooiers tegen: de pendeltrein van het spoorwegmuseum, die nu eens een keer (zoals natuurlijk altijd zou moeten!) met museummaterieel reed: vandaag de rode Plan U 113.

Morgen biedt het museum trouwen nog een leuke extra attractie, vanwege het museumweekend ofzo, een "rondje dom" per Blokkendoos. Oftewel Maliebaan - Lunetten - CS - Bilthoven - Maliebaan, in maar liefst 50 minuten!.
pi_48325759
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 13:59 schreef ReisT het volgende:

[..]

Wel zonde van die mooie CSA-stadsbus. Weer eentje minder...

Hoe realistisch is het dat een trein door een bus heen zou rijden, en die helften van de bus ook nog netjes op de overweg blijven? Niet echt, die bus zou een stukje meegesleept worden, zoals hier (waar ik dat plaatje zo snel vind? aflevering 1, pagina 1 van het treinen topic)
[afbeelding]
wanneer was dat?
bier
  zaterdag 14 april 2007 @ 17:34:16 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48325970
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:32 schreef ReisT het volgende:
Morgen biedt het museum trouwen nog een leuke extra attractie, vanwege het museumweekend ofzo, een "rondje dom" per Blokkendoos. Oftewel Maliebaan - Lunetten - CS - Bilthoven - Maliebaan, in maar liefst 50 minuten!.
De tering dat meen je

ik was al van plan om erheen te gaan

ritten? tijden?
pi_48326788
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 01:48 schreef MREn het volgende:
Nieuwe DB-bakken onder weg naar Nederland!
Helaas al helemaal in de NS-kleurtjes...
waar gaan die ingezet worden?
bier
pi_48326844

zaterdag 14 april 2007 @ 19:25:14 #254
146033 ReisT
pi_48329083
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 17:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De tering dat meen je

ik was al van plan om erheen te gaan

ritten? tijden?
Dit staat ergens op spoorwegmuseum.nl:
quote:
Zo kun je een ritje maken OP 15 APRIL met de nostalgische trein 'De Blokkendoos'. Waan je voor even een reiziger uit lang vervlogen tijden en stap in De Blokkendoos uit 1927 voor een rondje Dom. Deze historische trein deed voor het laatst dienst in 1959 en wordt vanaf april weer tot leven gewekt in Het Spoorwegmuseum. De rit duurt maar liefst 50 minuten en neemt je naar de mooiste plekjes in regio Utrecht. De trein rijdt vanaf het museum via Utrecht Lunetten en Utrecht CS naar Bilthoven om vervolgens het rondje te eindigen in het museum.

Vertrek om Vertrekspoor Aankomst in het museum
12.33 uur Spoor 1 13.16 uur
13.21 uur Middenperron 14.16 uur
14.21 uur Middenperron 15.16 uur
15.21 uur Middenperron 16.16 uur
Let op: de trein stopt niet op de tussenliggende stations.

Prijs
Kaartjes voor deze extra attractie zijn te koop bij de kassa. Prijzen zijn va. 3 jaar: ¤ 3,50 p.p.
pi_48329922
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 14:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik zie geen frame dat doormidden is. Een cabine is nogal een los deel van een vrachtwagen. Je klapt 'm weg om bij de motor te komen. Dat is een scharnier, en dus kwetsbaar. Of posten we langs elkaar heen?
Maar je kan wel zien hoe groot een klap kan aankomen.. zou dat niet genoeg zijn om een bus doormidden te krijgen?
bye
  zaterdag 14 april 2007 @ 20:00:29 #256
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48330110
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 19:54 schreef Petre het volgende:

[..]

Maar je kan wel zien hoe groot een klap kan aankomen.. zou dat niet genoeg zijn om een bus doormidden te krijgen?
Ik heb geen idee... Bij Nootdorp zag de machinist het aankomen, zodat de klap nog niet eens zo hard was. Misschien lukt het wel met iets van 140km/h of zo.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 14 april 2007 @ 20:48:20 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48331571
Gewoon GAS D'R BIJ!!!!!!
  zaterdag 14 april 2007 @ 20:57:17 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48331875
wie gaat er mee morgen het Rondje Dom doen? ik pak niet de eerste rit, eerder 1 van de laatste
pi_48332490
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
wie gaat er mee morgen het Rondje Dom doen? ik pak niet de eerste rit, eerder 1 van de laatste
a'dam-utrecht ligt er uit dit weekend he?
bye
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:26:32 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48332786
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:17 schreef Petre het volgende:

[..]

a'dam-utrecht ligt er uit dit weekend he?
ICs worden omgeleid via Hilversum
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:29:12 #261
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48332876
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ICs worden omgeleid via Hilversum
En rondje Dom heeft sowieso geen last van het eruit liggen van Asd - Ut.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:30:18 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48332921
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

En rondje Dom heeft sowieso geen last van het eruit liggen van Asd - Ut.
tenzij Petre heul graag mee wil en uit Asd moet komen
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:31:40 #263
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48332978
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

tenzij Petre heul graag mee wil en uit Asd moet komen
Of via een van andere onderstaande trajecten reist:

* Dordrecht<->Geldermalsen
* Dordrecht<->Roosendaal
* Roosendaal<->Vlissingen
* Amsterdam<->Utrecht/Woerden
* Utrecht<->Schiphol
* Amsterdam<->Brussel/Parijs Zie 752
* Amsterdam<->Frankfurt INT Zie 752
* Almelo<->Hengelo<->Enschede
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:34:19 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48333064
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Of via een van andere onderstaande trajecten reist:

* Dordrecht<->Geldermalsen
* Dordrecht<->Roosendaal
* Roosendaal<->Vlissingen
* Amsterdam<->Utrecht/Woerden
* Utrecht<->Schiphol
* Amsterdam<->Brussel/Parijs Zie 752
* Amsterdam<->Frankfurt INT Zie 752
* Almelo<->Hengelo<->Enschede
Jaaaa dan zou hij wel naar Ut - Asd vragen, als hij uit Beesd moest komen
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:31:40 #265
164283 Luco
Buongiorno!
pi_48336800
quote:
Tijd Additionele informatie Station Spoor Richting Reisdetails
07:04 i Duivendrecht 1 Amersfoort Intercity 141 NS, Reserveren aanbevolen, Bar/Buffet, Fietsvervoer mogelijk, Rolstoel plaatsen
07:37 i Amersfoort 2

08:10 Amersfoort 2 Zwolle Intercity 723 NS
09:54 i Leeuwarden 3
Wtf, wat is die bar/buffet trein dan voor trein richting A'foort vanaf Duivendrecht?
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:38:09 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48336964
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:31 schreef Luco het volgende:

[..]

Wtf, wat is die bar/buffet trein dan voor trein richting A'foort vanaf Duivendrecht?
rieleks doewd

das de intercity naar Berlin en eventueel verder.

Onder sommigen hier bekend als "Pimpel-Express"

Lang verhaal
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:47:39 #267
164283 Luco
Buongiorno!
pi_48337214
Ok, dank je !

Was al verbaasd, Huwh, buffet in NStreinen?
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:49:19 #268
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48337253
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:47 schreef Luco het volgende:
Ok, dank je !

Was al verbaasd, Huwh, buffet in NStreinen?
als je ooit op Amsterdam - Hengelo terecht komt, zoek DIE treinen uit
  zondag 15 april 2007 @ 00:04:22 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48337712
Treinen met een buffetrijtuig aan boord zijn echt supercool
  zondag 15 april 2007 @ 00:13:35 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48337980
Alle treinen zouden dat moeten hebben eigenlijk
  zondag 15 april 2007 @ 00:23:57 #271
141414 NordicBlue
pi_48338251
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Alle treinen zouden dat moeten hebben eigenlijk
Betaal jij de rijtuigen?
  zondag 15 april 2007 @ 00:30:29 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48338401
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:23 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Betaal jij de rijtuigen?
Nee waarom? ik vind het pure uitholling dat die railcatering afgeschaft is
  zondag 15 april 2007 @ 00:32:40 #273
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48338451
Op de Beneluxtreinen rijdt nog steeds zo'n karretje rond trouwens
pi_48339135
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Op de Beneluxtreinen rijdt nog steeds zo'n karretje rond trouwens
als je gelukt hebt komt in de IC een koffieloper langs
  zondag 15 april 2007 @ 01:22:51 #275
22002 MREn
pi_48339514
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
eindelijk een ritje Ww-Zp dat is nog nooit gedaan heb ook al kom ik zo'n beetje iedere week wel in Arnhem/Zutphen en woon ik er hemelsbreed niet zo schandalig ver vanaf...
  zondag 15 april 2007 @ 01:28:27 #276
22002 MREn
pi_48339588
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:05 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

waar gaan die ingezet worden?
Amsterdam-Amersfoort-Deventer (1500-treinserie), net als de bakken in de Db-kleuren en de ICMm-stellen.
  zondag 15 april 2007 @ 01:42:50 #277
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48339761
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:22 schreef MREn het volgende:

[..]

eindelijk een ritje Ww-Zp dat is nog nooit gedaan heb ook al kom ik zo'n beetje iedere week wel in Arnhem/Zutphen en woon ik er hemelsbreed niet zo schandalig ver vanaf...
Succes Ik zie wel hoe ik er morgen aan toe ben, maar een Rondje Dom behoort zeker tot de mogelijkheden
  zondag 15 april 2007 @ 01:49:54 #278
22002 MREn
pi_48339856
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Succes
Dat zal ik nodig hebben, zo'n eind in zo'n gare Lint. Dat geeft dusdanig veel plezier dat ik inmiddels altijd Es-Zp en verder via Dv reis. Maar ja, ProRail he...
  zondag 15 april 2007 @ 03:00:32 #279
22002 MREn
pi_48340507
hoe lang zou het nog duren voor Veolia zijn nieuwe treinen heeft?

zondag 15 april 2007 @ 07:40:33 #280
164283 Luco
Buongiorno!
pi_48341225
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:02 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

als je gelukt hebt komt in de IC een koffieloper langs
Koffielopers... Tof, met dit weer met een zak met heet water op je rug 3 uur lang koffie verkopen, om dan weer naar huis te kunnen... Die koffielopers werken alleen in het weekend tot 12 uur ofzo...
pi_48341881
quote:
Op zondag 15 april 2007 03:00 schreef MREn het volgende:

[afbeelding]
wtfux! bijna een albino wadloper
quote:
Op zondag 15 april 2007 07:40 schreef Luco het volgende:

[..]

Koffielopers... Tof, met dit weer met een zak met heet water op je rug 3 uur lang koffie verkopen, om dan weer naar huis te kunnen... Die koffielopers werken alleen in het weekend tot 12 uur ofzo...
ik kwam ze ook door de week tegen? :p maar goed tis al weer ff geleden dat ik door de week heb kunnen reizen
  zondag 15 april 2007 @ 11:05:10 #282
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48342978
quote:
Op zondag 15 april 2007 03:00 schreef MREn het volgende:

[afbeelding]
geen idee, ik zie een gele kikker
pi_48343007
  zondag 15 april 2007 @ 11:42:49 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48343741
Oh nou, da's niet zo lelijk toch?
Stukken mooier dan die frambozen-lollies van de HSL
pi_48343780
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh nou, da's niet zo lelijk toch?
Stukken mooier dan die frambozen-lollies van de HSL
idd

maar lollies kan je eten :p

ok Vla ook.. :-)
  zondag 15 april 2007 @ 11:53:40 #286
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48343867
Wat mij opvalt is dat hij nu ook 1e klas heeft, en dat hebben de Wadlopers met Friese indeling niet namelijk. Dus ik ben benieuwd hoe die 1e klas eruit ziet

En waardoor zie ik dat dit een Friese trein is? Er zitten geen klapstoelen op het balkon
  zondag 15 april 2007 @ 11:58:56 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48343965
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

idd

maar lollies kan je eten :p

ok Vla ook.. :-)
Wat heeft dat er mee te maken dan?
  zondag 15 april 2007 @ 13:12:30 #288
146033 ReisT
pi_48345587
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]
En gaan ze nu ook iedere maand dat cijfer aanpassen? Of zou die gewoon 8 maanden lang met "nog 8 maanden" rondrijden.

Of nee, natuurlijk, ze doen er gewoon maar één, net als bij NoordNed. Van dat ene stel zullen ze het wel bij kunnen houden.
pi_48347439
Ziet er wel goed uit.
  zondag 15 april 2007 @ 16:17:50 #290
146033 ReisT
pi_48350514
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben niet meer meegeweest, maar heb er nog wel even een paar foto's van geshoten:

Hier bij Overvecht op volle snelheid, die dingen gaan best hard!

En hier, een half uur later (nadat de trein had kopgemaakt in Bilthoven). Dit is hemelsbreed ongeveer 1 km van station Overvecht vandaan (wat zou dat een hoop tijd schelen als er een dircte verbindingsboog was) ten zuiden van Blauwkapel
  zondag 15 april 2007 @ 16:20:28 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48350606
Leuke foto's

Ik ben helemaal niet meer de deur uit geweest eigenlijk
  zondag 15 april 2007 @ 16:36:25 #292
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48351092
Niet? Valt me wel van je tegen
pi_48353947
ik wel.. maar verder dan de achtertuin met zwembad kwam ik toch niet
pi_48358511
Leuke foto's.
En het is alweer bijna tijd voor deeltje 60
pi_48358630
leuke plaatjes van die blokkendoos trouwens :-D

geweldi
pi_48358726
Wat een weer vandaag he, ik zit al de hele dag binnen, hier valt het wel mee met de hitte
Desalniettemin toch tijd voor een witbiertje
pi_48359021
is er in de week van 30 april nog wat boeiends op de rails?
  zondag 15 april 2007 @ 20:35:05 #298
164283 Luco
Buongiorno!
pi_48359166
chaos naar A'dam CS ?
pi_48359167
volgens mij gaat de NVBS wat leuks doen de 30e. En de rest van de week cargo's in Nederland, België en Duitsland schieten vanwege vakantie
pi_48359287
Vakantie, Daar is het tijd echt tijd voor helaas nog 2 weken wachten
pi_48359390
quote:
Op zondag 15 april 2007 20:35 schreef Zug-Chef het volgende:
volgens mij gaat de NVBS wat leuks doen de 30e. En de rest van de week cargo's in Nederland, België en Duitsland schieten vanwege vakantie
valt weer tegen dan :/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')