Och, ik zou het persoonlijk niet eens zo erg vinden, maar als die stellen structureel inde 1500 belanden, zou je leeg Dv-Es moeten rijden en dat lijkt me weinig efficient.quote:Op woensdag 11 april 2007 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een verkommering
Je hebt die dingen toch niet voor een achterlijke hoop geld compleet laten reviseren om er slagjes Hengelo-Enschede mee te rijden?
Ze willen de ICMm eerst in losstaande series inzetten, omdat ze misschien nog wat kinderziektes verwachten, zoals je nu erg veel met de 4011 ziet. Als die kinderziektes er een beetje uitzien, gaan de stellen wel de gehele NO in.quote:Op woensdag 11 april 2007 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een verkommering
Je hebt die dingen toch niet voor een achterlijke hoop geld compleet laten reviseren om er slagjes Hengelo-Enschede mee te rijden?
1500 zijn de treinen Deventer-Amersfoort-Amsterdamquote:Op woensdag 11 april 2007 20:00 schreef Remzz het volgende:
Welke ritten zijn dat? De 1500 en 10140(ofzo?) waar die rereviseerde ICM gaat rijden?
Ja, elke rit heeft een eigen nummer.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:02 schreef Remzz het volgende:
En zijn die ritnummers ergen terug te vinden? Hoe werkt het eigenlijk precies als ik op de reisplanner op NS kijk zie ik die nummers wel eens staan maar hoe zijn die ingedeeld? Heeft elke rit een nieuw nummer?
ja, op www.somda.nl, als je het ECHT wilt wetenquote:Op woensdag 11 april 2007 20:02 schreef Remzz het volgende:
En zijn die ritnummers ergen terug te vinden?
Als jij deze volmaakt heb je dat zelf in de handquote:Op woensdag 11 april 2007 20:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
krijgen we voor deel 60 eens een beknoptere OP? :/
Je zult het zelf moeten doen. Ik ben het in ieder geval niet van planquote:Op woensdag 11 april 2007 20:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
krijgen we voor deel 60 eens een beknoptere OP? :/
Ja... steek zelf de handen eens uit de zakken.... ik heb me al suf zitten te piekeren wat er wel in hoort en wat niet... En ik vind dit een redelijke OP... Maybe kan internationaal eruit... maar goed... doe een voorstel zou ik zeggen.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
krijgen we voor deel 60 eens een beknoptere OP? :/
Ik meen hier gelezen te hebben dat de deklassering opgeheven is.quote:Op woensdag 11 april 2007 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
Een bak is gedegradeerd tot 2e klas, dus daar had je ook kunnen zitten, tenminste als de papiertjes die dit aan moeten geven niet verwijderd waren
Ja en nee, ze kennen wel een soort studentenpas maar die is alleen geldig in het gebied van je woon-schoolquote:Op woensdag 11 april 2007 20:01 schreef densmee het volgende:
kennen ze in Duitsland ook een OV studentenkaart
Officiëel 2 ipv 2,5 bakken 2e klas bij een ICM III dacht ikquote:Op woensdag 11 april 2007 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga er maar vanuit dat er nog minder B-plaatsen in zitten dan in een standaard drietje
Ik vroeg het laatst aan een conducteur en die zei van niet.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:23 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Ik meen hier gelezen te hebben dat de deklassering opgeheven is.
Ik dacht altijd 2,25 om 0,75 ongeveerquote:Op woensdag 11 april 2007 20:34 schreef Peterselieman het volgende:
Officiëel 2 ipv 2,5 bakken 2e klas bij een ICM III dacht ik
dat bedoel ikquote:Op woensdag 11 april 2007 20:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Officiëel 2 ipv 2,5 bakken 2e klas bij een ICM III dacht ik
Sowieso, heeft iemand OOIT geweten WELKE van die 2 A-bakken gedeklasseerd "zou" zijn?quote:Op woensdag 11 april 2007 20:36 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
Ik vroeg het laatst aan een conducteur en die zei van niet.
Tof maar dat boeit nu dus niet meer, of nog steeds wel, of zo. Het is iemands woord tegen iemand anders' woord. Denk niet dat het ergens anders vanaf hangt dan hoe de pet van de HC in kwestie op dat moment staatquote:Op woensdag 11 april 2007 20:52 schreef Zug-Chef het volgende:
De bak zonder de drie 6-zit-compartimenten is de bak die gedeklasseerd was
De oude mB is mA geworden, 't lijkt me het logischt om deze te deklasseren. Toen ik 'm een maand of wat geleden tegenkwam was ie gewoon 1e klasse trouwens, niets gedeklasseerd, rottrein!quote:Op woensdag 11 april 2007 20:52 schreef Zug-Chef het volgende:
De bak zonder de drie 6-zit-compartimenten is de bak die gedeklasseerd was
Ha gitaarman!quote:Op woensdag 11 april 2007 21:12 schreef guitarist.nl het volgende:
't was vast al gezegd, maar de 4011 stond gister in Zwolle![]()
Eerste keer dat ik hem gezien heb!(behalve op foto's dan
)
Tof, leuk te horen!quote:Op woensdag 11 april 2007 21:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ha gitaarman!Je Pandora doet het goed!
Heb hem ook gezien vanuit de trein... shinnyquote:Op woensdag 11 april 2007 21:12 schreef guitarist.nl het volgende:
't was vast al gezegd, maar de 4011 stond gister in Zwolle![]()
Eerste keer dat ik hem gezien heb!(behalve op foto's dan
)
Ja, want op de stelbalk heet ie nog gewoon mBquote:Op woensdag 11 april 2007 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sowieso, heeft iemand OOIT geweten WELKE van die 2 A-bakken gedeklasseerd "zou" zijn?
quote:AMSTERDAM - Een leeg dubbeldeks treinstel op het Centraal Station in Amsterdam is in de nacht van woensdag op donderdag getroffen door drie kleine branden. Er vielen geen gewonden. Het treinstel liep forse schade op, aldus de Amsterdamse brandweer.
De branden, op drie verschillende plekken, werden door personeel van de Nederlandse Spoorwegen ontdekt. Ze slaagden er zelf in twee branden te blussen. De brandweer nam de derde voor zijn rekening.
De politie stelt een onderzoek in naar de oorzaak.
Gefeliciteerd en welkom bij 's lands abeidspotentieel!quote:Op donderdag 12 april 2007 10:51 schreef Dichterbijer het volgende:
Zo, deze jongen is klaar met zijn opleiding, als in geslaagd.
Ik moet zondagochtend om 06.00u beginnen met m'n werk (dat een uur rijden van mijn bed ligt). Ik vind het wel meevallen dus.quote:Op donderdag 12 april 2007 13:11 schreef Luco het volgende:
Ik mag zondag alweer om 08:07 op de trein stappen... Moet om 11 uur in Leeuwarden, op een sportpark zijn... Uiteraard vind ik dit veeeeeel te vroeg voor een zondag!
Ik zou er IN gaan zittenquote:Op donderdag 12 april 2007 13:11 schreef Luco het volgende:
Ik mag zondag alweer om 08:07 op de trein stappen...
op een goederen trein tussen 2 containers moet toch best te doen zijn?quote:Op donderdag 12 april 2007 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou er IN gaan zittenOf het moet een soort dieplader zijn, daar kan je wel op. Maar dat waait wel een beetje onderweg dan hoor
neequote:Op donderdag 12 april 2007 14:13 schreef Peterselieman het volgende:
Wil jij het eens voor ons uittesten![]()
Er zal geen boete zijn voor het zwartrijden bij een ertstreinquote:Op donderdag 12 april 2007 14:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat zou de boete zijn voor t zwartrijden op een goederen trein eigenlijks?
quote:Op donderdag 12 april 2007 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er zal geen boete zijn voor het zwartrijden bij een ertstrein![]()
Wel kun je met de politie te maken krijgen vanwege het opzettelijk veroorzaken van gevaar op het spoornet. Onder welke boetecategorie dat valt, weet ik niet
Schijnt nog best te stuiteren...quote:Op donderdag 12 april 2007 13:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
op een goederen trein tussen 2 containers moet toch best te doen zijn?
Vergeet niet dat dat in allerlei soorten buitenlanden gewoon de modus operandi is om bovenop goederentreinen te klimmenquote:Op donderdag 12 april 2007 15:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
hoe de neuk kom je ongezien die trein op gesneakt?
quote:3rd class = you can also get (for free and without reservation !!) a place in one of the many open (like huge dirty steel buckets) wagons which transport the iron ore. A few hundred Mauritanians did so when we were there, they grouped themselves along the railway in small groups waiting for the wagon to stop in front of them.
Zo te zien hebben ze gewoon voor de volledigheid het TGV-net en het ICE-net erbij gezet. Dus staat de bestaande ICE Brussel-Frankfurt er ook gewoon bij getekend. Maar ze gaan echt niet Amsterdam-Frankfurt via Brussel doen.quote:Op donderdag 12 april 2007 15:31 schreef sander89 het volgende:
Was effe op de NSHispeed site aan het kijken, zie ik dat straks de trein via Brussel naar Keulen/Frankfurt gaatZal blijkbaar wel sneller zijn, maar rijden ze dan gewoon met de ICE of Thalys of nieuw matriaal?
bronquote:Op dit moment moderniseert ProRail haar computersystemen. In 2008 moet de operatie zijn afgerond. Vanaf dat moment zijn alle systemen dubbel uitgevoerd en neemt de kans op verstoringen van het treinverkeer drastisch af.
Veoslopia heeft er weer een sloopstel bij bedoel je?quote:Op donderdag 12 april 2007 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
Veolivla heeft er weer een wadsloper bij: de 3219 is deze week naar het zuiden afgedaald.
Ik denk dat Veolia lak heeft aan voortekens, en dat de 3219 eerder naar z'n toto is dan dat er een storingsmonteur voor de 4219 gebeld isquote:Op donderdag 12 april 2007 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk niet dat je dat als een voorteken kunt zien![]()
Bron: NS.nlquote:NS viert geboorte met speciale prinses......Express
NS feliciteert prins Willem-Alexander, prinses Maxima en de prinsessen Amalia en Alexia met de geboorte van prinses. Ter gelegenheid van deze feestelijke gebeurtenis en na de bekendmaking van de naam van het prinsesje rijdt vrijdagmiddag 13 april al een speciale trein, de Prinses Express, van Groningen naar Den Haag. De Prinses Express is van binnen en buiten voor de jonge Prinses feestelijk versierd. De naam van de kleine prinses siert de buitenkant van de trein. Reizigers krijgen in de trein oranje gebakjes met daarop een ooievaartje.
Tijden Prinses ……… Express
Groningen spoor 2b
vertrek:13.42 uur (voorste treinstel bij vertrek)
Zwolle spoor 1 a
aan: 14.42 uur (staat 2 minuten stil voorste treinstel)
Vertrek: 14.44 uur
Amersfoort spoor 6
aan: 15.23 uur (staat 2 minuten stil voorste treinstel)
Vertrek: 15.25 uur
Utrecht spoor 8a
aan: 15.40 uur (staat 5 minuten stil voorste treinstel bij aankomst)
vertrek: 15.45 uur
Aankomst te Den Haag: 16.25 uur (achterste treinstel)
not going :pquote:Op donderdag 12 april 2007 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
Dat stel is nog van Arriva
[..]
Bron: NS.nl
En waarin is deze defect?quote:Op donderdag 12 april 2007 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
Dan doet de 3205 al niet meer mee, want die is al stuk
denk het ook niet..ze zijn wel versleten :pquote:Op donderdag 12 april 2007 18:22 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik geloof dat dit jaar nog de eerste wadjes de blender in gaan... kan me niet voorstellen dat een ander land deze dingen nog wil kopen...
Kinderziektes, daarom worden de 4011 en 4012 vanaf maandag in de 1500 ingezet, omdat dat een losse serie isquote:Op donderdag 12 april 2007 18:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
de 4011 is vandaag officieel overgedragen?
en volgens de TV is de hele meute klaar in 3 jaar![]()
alleen het geplande ritje er mee ging al mis![]()
en dat moet 15 jaar mee
en maandag in de dienst, maar dat wisten we natuurlijk al
Hehequote:Op donderdag 12 april 2007 18:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kinderziektes, daarom worden de 4011 en 4012 vanaf maandag in de 1500 ingezet, omdat dat een losse serie is
ooh! dat geloof ik bestquote:Op donderdag 12 april 2007 18:44 schreef Peterselieman het volgende:
De 4013 schijnt ook al bijna gereed te zijn
hmm dan gaat t toch best rap nu..quote:Op donderdag 12 april 2007 18:54 schreef Peterselieman het volgende:
Die zijn ze denk ik ook al weer aan het opbouwen. De 4015 is nu geheel gestript
hehe. anders maar wat wadlopers op de schrootlijn? :pquote:Op donderdag 12 april 2007 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
Het moet ook wel, omdat er niet veel meer dan 15 stellen buiten dienst kunnen staan. Het regulier onderhoud gaat namelijk ook door en sommige stellen worden ook in andere series ingezet, zoals de afgelopen dagen in de 3500
tja, wat wil je.. materieel tekort.. of materieel wat niet op tijd rijd ?quote:Op donderdag 12 april 2007 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
Daar zijn ze echt te langzaam voor. Het kamperlijntje valt tegenwoordig ook al af, vanwege de onderhandse gunning van dit lijntje
mag ik dan bij jou mn jaarkaart rekening deponeren?quote:Op donderdag 12 april 2007 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik stel voor om alle treinkaartjes in de spits gewoon 3 keer zo duur te maken![]()
dan grijpen dusdanig veel mensen naar de auto dat het materieeltekort vanzelf verdampt
EN hey, kan je meteen wat nieuw ijzer bij kopen
Waarom doen we dat niet? Er wordt toch voortdurend gewezen naar "ja het reizigersvervoer is ontstuimig gegroeid de laatste jaren" en alles? Nou dan. DOE er wat aan. Jaag die mensen gewoon keihard de trein uit. En flikker met al die pauper OV-kaart studentenprofiteurs maar helemaal een end op
Waarom? Hou je eigen broek maar opquote:Op donderdag 12 april 2007 19:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mag ik dan bij jou mn jaarkaart rekening deponeren?
tss :pquote:Op donderdag 12 april 2007 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom? Hou je eigen broek maar op
Fout, alleen nog maar auto-treinen laten rijdenquote:Op donderdag 12 april 2007 20:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
alle spoorlijnen vol gooien met asfalt :p
opgelost
een trein natuurlijk. MET een zitplaats tegen die tijdquote:Op donderdag 12 april 2007 20:04 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Jij hebt een eigen helicopter oid?
Prive trein?quote:Op donderdag 12 april 2007 20:04 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Jij hebt een eigen helicopter oid?
Hoe luxe is die treinquote:Op donderdag 12 april 2007 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
een trein natuurlijk. MET een zitplaats tegen die tijd
ok.. wat is het IP van die computer die de treinen regelt? :/quote:Op donderdag 12 april 2007 20:05 schreef Peterselieman het volgende:
Voor Fles geldt: Als de treinen tussen Utrecht en Amersfoort maar rijden
Hebbe hebbe hebbe, dan ga ik even kijken of ik net zo goed ben in TRDL spelen als dat ik kan schijten op het toiletquote:Op donderdag 12 april 2007 20:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ok.. wat is het IP van die computer die de treinen regelt? :/
Wat dacht je van bandenquote:Op donderdag 12 april 2007 20:08 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Nee, want ze asfalteren alle rails :p
Dus waar wil jij je prive trein dan op laten rijden?
Zolang ik in Amersfoort werk hequote:Op donderdag 12 april 2007 20:05 schreef Peterselieman het volgende:
Voor Fles geldt: Als de treinen tussen Utrecht en Amersfoort maar rijden
iddquote:Op donderdag 12 april 2007 20:09 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Hebbe hebbe hebbe, dan ga ik even kijken of ik net zo goed ben in TRDL spelen als dat ik kan schijten op het toilet
Wrm zie ik dat lijntje van Amsterdam via Brussel naar Keulen dan gaan, als ik op Keulen klikquote:Op donderdag 12 april 2007 16:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Zo te zien hebben ze gewoon voor de volledigheid het TGV-net en het ICE-net erbij gezet. Dus staat de bestaande ICE Brussel-Frankfurt er ook gewoon bij getekend. Maar ze gaan echt niet Amsterdam-Frankfurt via Brussel doen.
Ik lees niet alles, wat is er mis mee?quote:Op donderdag 12 april 2007 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zou jij moeten weten, als je somda gelezen hebt
Op een parkeerplaats naast de doner-kebad tentquote:Op donderdag 12 april 2007 21:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
waar hangt de 4011 morgen uit eiks? waar staat die geparkeerd?
Mja, het is maar net hoe je het brengt natuurlijkquote:114 Teletekst do 12 apr
***************************************
Nog zeker een jaar uitval treinen
***************************************
` Computerproblemen bij ProRail blijven
voorlopig nog tot vertragingen op het
spoor leiden.Het moderniseren van de
computersystemen om de kans op uitval
van treinen terug te dringen,duurt
volgens deskundigen nog zeker een jaar.
Dat bleek tijdens een hoorzitting in de
Tweede Kamer.Die werd gehouden naar
aanleiding van de grote treinstoringen
van de laatste tijd.Kamerleden wilden
weten of de operatie versneld kan
worden uitgevoerd.
Maar volgens ProRail kan dat alleen als
het treinverkeer langdurig stilgelegd
wordt.Anders wordt de kans op storingen
alleen maar groter.
***************************************
volgende nieuws financieel sport
Het schijnt dat ze er inmiddels ook een pantograaf opgezet hebbenquote:Op donderdag 12 april 2007 21:49 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Op een parkeerplaats naast de doner-kebad tent
Ik zie hem wel rijden... en dan ga ik er wel goed naar kijken... tjoeke-tjoeke-tjoeke-oehoeheoehoe!![]()
Meen jequote:Op donderdag 12 april 2007 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het schijnt dat ze er inmiddels ook een pantograaf opgezet hebben
Ik dacht vliegtuiggeluidenquote:Op donderdag 12 april 2007 22:21 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Meen je
Ik meende dat de 4011 weer echte stoomgeluiden ging produceren bij vertrek
Ik zie koplopertjes... vertrekkend van Groningen naar Amersfoort en weer terug naar Groningen.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
morgen zal ik wel weer een VIRM zien ja.. net als DD-AR bagger!
en banaantjes.. en vlavlippers
Gezellige mensen altijd, met zo'n negatieve instelling.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:29 schreef Dichterbijer het volgende:
En nu ben ik pleitos... nu maar duimen dat de treinen morgen rijden![]()
Ach... als dat gebeurd op de terugrit vind ik dat niet erg hoorquote:Op donderdag 12 april 2007 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
Met een negatieve instelling kom je niet zo ver, want dan zal net een trein een aanrijding hebben![]()
Ik heb al wel een link:quote:Op donderdag 12 april 2007 23:38 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Ach... als dat gebeurd op de terugrit vind ik dat niet erg hoor
Zolang er maar geen mens bij betrokken is... zelfmoord moet verboden worden![]()
P.s. mocht iemand de komende tijd foto's van gestripte koplopers tegenkomen... laat ze eens zien hier!!
Welke lijn is dat precies? Ik wil er ook wel even in zitten.quote:Op donderdag 12 april 2007 18:30 schreef Peterselieman het volgende:
Kinderziektes, daarom worden de 4011 en 4012 vanaf maandag in de 1500 ingezet, omdat dat een losse serie is
Ik heb helaas geen foto's van het station zonder de bouwput er omheen, maar binnenkort ga ik een hele Rotterdam-serie schieten en dan neem ik het station zeker mee.quote:Op vrijdag 13 april 2007 00:03 schreef SpeedyRich het volgende:
Zijn er nog personen die nog pic's hebben geschoten
[afbeelding]
het nu nog bestaande NS station: Rotterdam CS
Van GoT:quote:Op vrijdag 13 april 2007 00:43 schreef Peterselieman het volgende:
De treinen rijden alleen in de spits door naar Deventer. De rest van de tijd pendelen ze tussen Amersfoort en Amsterdam
Lelijke vrouwen...niet meer doen volgende keerquote:Op vrijdag 13 april 2007 00:03 schreef SpeedyRich het volgende:
Zijn er nog personen die nog pic's hebben geschoten
[afbeelding]
het nu nog bestaande NS station: Rotterdam CS
Wat doen ze nu met die ruimte voorin bij de niet meer bestaande doorloopkop? het lijkt alsof die ruimte nu gewoon leeg is? Beetje zonde lijkt me.quote:Op vrijdag 13 april 2007 00:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb al wel een link:
http://www.mp-produktie.nl/
Even op specials klikken en dan op ICMm![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |