abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48228340

Hier alweer deel 59 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak.

Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster.
PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en vanaf 10 december 2006 in de randstad op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts(GTW's). Voordat de concessie overging naar Arriva reed NoordNed op de noordelijke lijnen. Arriva huurt haar mat vooral van het Ierse bedrijf NS Financial services. De materieel inzet is als volgt: DM'90(Buffel) op Groningen-Leeuwarden, Spurts(GTW's)op Leeuwarden-Harlingen Haven, Groningen-Nieuweschans, Leeuwarden-Groningen en Groningen-Roodeschool en de wadloper, welke ook op de 2 laatstgenoemde trajecten rijdt, alsmede de overige trajecten van Arriva in het noorden.

Vanaf eind 2008 zullen er nieuwe GTW's gaan rijden op Dordrecht-Geldermalsen. Het betreft hier de elektrische variant. 5 maal GTWtype 2/8 en 5 maal 2/6. Tot die tijd rijdt Arriva hier met Plan V.

De Spurt(Stadler GTW) die sinds 5 november 2006 rijdt voor Arriva. De eerste treinen rijden tussen Groningen en Leer. De planning voor de invoering van de GTW's op de verschillende trajecten:
November 2006: Groningen-Nieuweschans-Leer
December week 50: Leeuwarden-Harlingen Haven
Mei 2007: Groningen-Roodeschool
Juli 2007: Leeuwarden-Stavoren
Augustus 2007: Groningen-Delfzijl
September 2007: Leeuwarden-Groningen

De serie van Arriva bestaat uit 2 verschillende type treinen.
- De GTW 2/6, 2 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)2xx serie (al afgeleverd).
- De GTW 2/8, 3 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)3xx serie.
Hieronder is een afbeelding te zien van het interieur van deze trein.




Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint's.


Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede/Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Mariënberg.
Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet.
De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet.



Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat'64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien:


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail.
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. En om de OP overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>



Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur)
Amsterdam-Keulen (5x per dag)
Schiphol-Berlijn (4x per dag)
Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


meerspannings BNL-loc (NMBS
De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.


Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 april 2007 @ 20:00:06 #2
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48228463
quote:
Op woensdag 11 april 2007 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat een verkommering

Je hebt die dingen toch niet voor een achterlijke hoop geld compleet laten reviseren om er slagjes Hengelo-Enschede mee te rijden?
Och, ik zou het persoonlijk niet eens zo erg vinden, maar als die stellen structureel inde 1500 belanden, zou je leeg Dv-Es moeten rijden en dat lijkt me weinig efficient.
Momenteel (nou ja, normaal dan )wordt de 10140 gereden door de stellen uit de 7900 die lang staan te keren in Enschede.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 20:00:15 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48228467
quote:
Op woensdag 11 april 2007 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat een verkommering

Je hebt die dingen toch niet voor een achterlijke hoop geld compleet laten reviseren om er slagjes Hengelo-Enschede mee te rijden?
Ze willen de ICMm eerst in losstaande series inzetten, omdat ze misschien nog wat kinderziektes verwachten, zoals je nu erg veel met de 4011 ziet. Als die kinderziektes er een beetje uitzien, gaan de stellen wel de gehele NO in.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48228470
Welke ritten zijn dat? De 1500 en 10140(ofzo?) waar die rereviseerde ICM gaat rijden?
pi_48228517
kennen ze in Duitsland ook een OV studentenkaart
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_48228557
En zijn die ritnummers ergen terug te vinden? Hoe werkt het eigenlijk precies als ik op de reisplanner op NS kijk zie ik die nummers wel eens staan maar hoe zijn die ingedeeld? Heeft elke rit een nieuw nummer?
  woensdag 11 april 2007 @ 20:03:08 #7
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48228590
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:00 schreef Remzz het volgende:
Welke ritten zijn dat? De 1500 en 10140(ofzo?) waar die rereviseerde ICM gaat rijden?
1500 zijn de treinen Deventer-Amersfoort-Amsterdam
10140 zijn de IC-pendels Enschede-Hengelo voor als de in het binnenlands verkeer geïntegreerde 140 Schiphol/Amsterdam-Hannover-Berlijn bij Hengelo afbuigt.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 20:04:28 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48228666
Elke rit heeft een ander nummer. Een ritnummer kan maar 1 keer per 24 uur voorkomen

Klik
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48228764
krijgen we voor deel 60 eens een beknoptere OP? :/
  woensdag 11 april 2007 @ 20:06:51 #10
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48228786
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:02 schreef Remzz het volgende:
En zijn die ritnummers ergen terug te vinden? Hoe werkt het eigenlijk precies als ik op de reisplanner op NS kijk zie ik die nummers wel eens staan maar hoe zijn die ingedeeld? Heeft elke rit een nieuw nummer?
Ja, elke rit heeft een eigen nummer.
De eerste cijfers geven de serie aan, bijvoorbeeld serie 3600 zijn de IC's Roosendaal-Arnhem. Ene kant in oneven nummers, andere kant even. Trein 3645 rijdt bijvoorbeeld een half uur eerder dan 3647.

Een hele lijst, is hier te vinden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48228803
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:02 schreef Remzz het volgende:
En zijn die ritnummers ergen terug te vinden?
ja, op www.somda.nl, als je het ECHT wilt weten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48228821
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
krijgen we voor deel 60 eens een beknoptere OP? :/
Als jij deze volmaakt heb je dat zelf in de hand
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 20:11:21 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48229012
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
krijgen we voor deel 60 eens een beknoptere OP? :/
Je zult het zelf moeten doen. Ik ben het in ieder geval niet van plan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48229029
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
krijgen we voor deel 60 eens een beknoptere OP? :/
Ja... steek zelf de handen eens uit de zakken.... ik heb me al suf zitten te piekeren wat er wel in hoort en wat niet... En ik vind dit een redelijke OP... Maybe kan internationaal eruit... maar goed... doe een voorstel zou ik zeggen.
pi_48229097
ik zat al te kijken :p
pi_48229205
Ah okee duidelijk ff op die sites kijken
pi_48229611
quote:
Op woensdag 11 april 2007 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
Een bak is gedegradeerd tot 2e klas, dus daar had je ook kunnen zitten, tenminste als de papiertjes die dit aan moeten geven niet verwijderd waren
Ik meen hier gelezen te hebben dat de deklassering opgeheven is.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 20:26:53 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48229792
De ene week zit ie er wel op en de andere week niet. Er is geen touw meer aan vast te knopen dus bij de 4444, of moeten we al weer 4231 zeggen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48230007
Ik ga er maar vanuit dat er nog minder B-plaatsen in zitten dan in een standaard drietje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48230040
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:01 schreef densmee het volgende:
kennen ze in Duitsland ook een OV studentenkaart
Ja en nee, ze kennen wel een soort studentenpas maar die is alleen geldig in het gebied van je woon-school
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 20:34:26 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48230132
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga er maar vanuit dat er nog minder B-plaatsen in zitten dan in een standaard drietje
Officiëel 2 ipv 2,5 bakken 2e klas bij een ICM III dacht ik
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48230235
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:23 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Ik meen hier gelezen te hebben dat de deklassering opgeheven is.
Ik vroeg het laatst aan een conducteur en die zei van niet.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  woensdag 11 april 2007 @ 20:38:01 #23
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_48230282
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:34 schreef Peterselieman het volgende:

Officiëel 2 ipv 2,5 bakken 2e klas bij een ICM III dacht ik
Ik dacht altijd 2,25 om 0,75 ongeveer .
Aan de andere kant... wat moet je met een kwart bak tweede klas.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_48230345
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Officiëel 2 ipv 2,5 bakken 2e klas bij een ICM III dacht ik
dat bedoel ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 20:39:15 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48230347
Dat verschilletje boeit me niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48230399
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:36 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

Ik vroeg het laatst aan een conducteur en die zei van niet.
Sowieso, heeft iemand OOIT geweten WELKE van die 2 A-bakken gedeklasseerd "zou" zijn?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48230795
ik bedoel, het eerste papiertje wat ik zou tegenkomen nam ik zelf mee, om er ieder 1e klas compartiment naar smaak mee te *deklasseren* Ik zal toch niet de enige zijn die zoiets bedenkt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48230999
De bak zonder de drie 6-zit-compartimenten is de bak die gedeklasseerd was
pi_48231469
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:52 schreef Zug-Chef het volgende:
De bak zonder de drie 6-zit-compartimenten is de bak die gedeklasseerd was
Tof maar dat boeit nu dus niet meer, of nog steeds wel, of zo. Het is iemands woord tegen iemand anders' woord. Denk niet dat het ergens anders vanaf hangt dan hoe de pet van de HC in kwestie op dat moment staat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48231999
't was vast al gezegd, maar de 4011 stond gister in Zwolle
Eerste keer dat ik hem gezien heb! (behalve op foto's dan )
PS4 online: micro_nl
  woensdag 11 april 2007 @ 21:13:57 #31
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48232085
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:52 schreef Zug-Chef het volgende:
De bak zonder de drie 6-zit-compartimenten is de bak die gedeklasseerd was
De oude mB is mA geworden, 't lijkt me het logischt om deze te deklasseren. Toen ik 'm een maand of wat geleden tegenkwam was ie gewoon 1e klasse trouwens, niets gedeklasseerd, rottrein!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 april 2007 @ 21:14:26 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48232109
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:12 schreef guitarist.nl het volgende:
't was vast al gezegd, maar de 4011 stond gister in Zwolle
Eerste keer dat ik hem gezien heb! (behalve op foto's dan )
Ha gitaarman! Je Pandora doet het goed!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48232507
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ha gitaarman! Je Pandora doet het goed!
Tof, leuk te horen!
PS4 online: micro_nl
  woensdag 11 april 2007 @ 21:36:56 #34
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48233240
tvp
Vandepartij, dat ook goed?
pi_48233633
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:36 schreef NordicBlue het volgende:
tvp
Vandepartij, dat ook goed?
mangelhaft beetje een veolia-wadje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 21:46:11 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48233704
goeie vergelijking
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48237273
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:12 schreef guitarist.nl het volgende:
't was vast al gezegd, maar de 4011 stond gister in Zwolle
Eerste keer dat ik hem gezien heb! (behalve op foto's dan )
Heb hem ook gezien vanuit de trein... shinny
Alleen die koersroldisplay ziet er wel erg groot uit
  woensdag 11 april 2007 @ 23:55:25 #38
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48239737
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sowieso, heeft iemand OOIT geweten WELKE van die 2 A-bakken gedeklasseerd "zou" zijn?
Ja, want op de stelbalk heet ie nog gewoon mB
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 12 april 2007 @ 08:00:15 #39
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48243948
http://www.traphic.nl/trein.aspx
Handige website is dat trouwens.
Zal vast wel is eerder voorbij gekomen zijn
pi_48244255
* Dichterbijer gaat even met intercity vaart zijn afstudeergesprek in...
(je weet wel: scriptie verdedigen...)

Morgen weer treinen naar Amersfoort ik vlieg wat heen en weer deze week...

En euhmm... kunnen ze die brandstichters eens met de ballen ophangen aan een pantograaf?
quote:
AMSTERDAM - Een leeg dubbeldeks treinstel op het Centraal Station in Amsterdam is in de nacht van woensdag op donderdag getroffen door drie kleine branden. Er vielen geen gewonden. Het treinstel liep forse schade op, aldus de Amsterdamse brandweer.

De branden, op drie verschillende plekken, werden door personeel van de Nederlandse Spoorwegen ontdekt. Ze slaagden er zelf in twee branden te blussen. De brandweer nam de derde voor zijn rekening.

De politie stelt een onderzoek in naar de oorzaak.
  donderdag 12 april 2007 @ 08:40:59 #41
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48244462
lol, of op de rails, en dan een vrachttrein eroverheen laten rijden
En wat nou als het meisjes waren die brand hebben gesticht?
Binden we ze dan vast aan een stootblok?

Of we dwingen ze mee te doen als proefkonijnen in een experiment waarbij ze testen hoe ze de impact van een springer kunnen verminderen

Optie's genoeg

[ Bericht 38% gewijzigd door NordicBlue op 12-04-2007 08:50:39 ]
pi_48246738
Schoot weer lekker op vanmorgen... IC naar Groningen kon niet weg wegens een technisch mankement, en de 2800 naar Amfs reed stapvoets tot den Dolder, waardoor ik fijn de bus bijna miste
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 10:51:14 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48247987
Dat schiet idd op ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48248000
Zo, deze jongen is klaar met zijn opleiding, als in geslaagd.

En als het dames waren met die brandstichting...euhm... stootblok binden? Nee... ik stel dan voor dat ze voor straf de toiletten moeten schoonmaken en de machinist ieder uur van een bakkie koffie moet voorzien... en owja...in haar bikini
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 10:55:17 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48248130
Gefeliciteerd

En nog een goed voorstel erbij ook
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48248352
vast een VIRM die nu weer stuq is?
  donderdag 12 april 2007 @ 13:04:24 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48253053
quote:
Op donderdag 12 april 2007 10:51 schreef Dichterbijer het volgende:
Zo, deze jongen is klaar met zijn opleiding, als in geslaagd.
Gefeliciteerd en welkom bij 's lands abeidspotentieel!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48253275
Gefeliciteerd DB

Nu kan de ellende pas goed beginnen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 12 april 2007 @ 13:11:51 #49
164283 Luco
Buongiorno!
pi_48253324
Ik mag zondag alweer om 08:07 op de trein stappen... Moet om 11 uur in Leeuwarden, op een sportpark zijn... Uiteraard vind ik dit veeeeeel te vroeg voor een zondag!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 12 april 2007 @ 13:22:28 #50
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48253669
quote:
Op donderdag 12 april 2007 13:11 schreef Luco het volgende:
Ik mag zondag alweer om 08:07 op de trein stappen... Moet om 11 uur in Leeuwarden, op een sportpark zijn... Uiteraard vind ik dit veeeeeel te vroeg voor een zondag!
Ik moet zondagochtend om 06.00u beginnen met m'n werk (dat een uur rijden van mijn bed ligt). Ik vind het wel meevallen dus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48253694
quote:
Op donderdag 12 april 2007 13:11 schreef Luco het volgende:
Ik mag zondag alweer om 08:07 op de trein stappen...
Ik zou er IN gaan zitten Of het moet een soort dieplader zijn, daar kan je wel op. Maar dat waait wel een beetje onderweg dan hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48254783
quote:
Op donderdag 12 april 2007 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zou er IN gaan zitten Of het moet een soort dieplader zijn, daar kan je wel op. Maar dat waait wel een beetje onderweg dan hoor
op een goederen trein tussen 2 containers moet toch best te doen zijn?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 14:13:40 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48255238
Wil jij het eens voor ons uittesten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48255544
quote:
Op donderdag 12 april 2007 14:13 schreef Peterselieman het volgende:
Wil jij het eens voor ons uittesten
nee
  donderdag 12 april 2007 @ 14:38:14 #55
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48256092
quote:
Op donderdag 12 april 2007 14:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nee
Valt me van je tegen
pi_48256464
Hmmm jammer... geen geplette Ou-Tannu... trouwens... in de komende aflevering van RTL Travel hotlist: de top 10 van beste treinvakantie's... met onder andere: meeliften boven op een trein zag ik

Owja..het is zondag 15 april om 22.30...
pi_48256673
wat zou de boete zijn voor t zwartrijden op een goederen trein eigenlijks?
pi_48256690
ja bovenop een ertscargo midden in de bloody rimboe
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 15:01:44 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48256743
quote:
Op donderdag 12 april 2007 14:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat zou de boete zijn voor t zwartrijden op een goederen trein eigenlijks?
Er zal geen boete zijn voor het zwartrijden bij een ertstrein

Wel kun je met de politie te maken krijgen vanwege het opzettelijk veroorzaken van gevaar op het spoornet. Onder welke boetecategorie dat valt, weet ik niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48256836
quote:
Op donderdag 12 april 2007 15:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er zal geen boete zijn voor het zwartrijden bij een ertstrein

Wel kun je met de politie te maken krijgen vanwege het opzettelijk veroorzaken van gevaar op het spoornet. Onder welke boetecategorie dat valt, weet ik niet
ritje zelf lijkt me prima te doen.. alleen hoe de neuk kom je ongezien die trein op gesneakt?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 15:07:34 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48256871
Dat is nog het makkelijkste denk ik
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 12 april 2007 @ 15:16:24 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48257109
quote:
Op donderdag 12 april 2007 13:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

op een goederen trein tussen 2 containers moet toch best te doen zijn?
Schijnt nog best te stuiteren...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48257157
quote:
Op donderdag 12 april 2007 15:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
hoe de neuk kom je ongezien die trein op gesneakt?
Vergeet niet dat dat in allerlei soorten buitenlanden gewoon de modus operandi is om bovenop goederentreinen te klimmen

Hans Rossel schrijft bijvoorbeeld:
quote:
3rd class = you can also get (for free and without reservation !!) a place in one of the many open (like huge dirty steel buckets) wagons which transport the iron ore. A few hundred Mauritanians did so when we were there, they grouped themselves along the railway in small groups waiting for the wagon to stop in front of them.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48257533
Was effe op de NSHispeed site aan het kijken, zie ik dat straks de trein via Brussel naar Keulen/Frankfurt gaat Zal blijkbaar wel sneller zijn, maar rijden ze dan gewoon met de ICE of Thalys of nieuw matriaal?

Linkje naar kaartje hoe de treinen in de toekomst gaan rijden alleen hebben ze bijna nog niks ingevuld.
http://www.nshispeed.nl/index.php?option=com_sqills_flash&Itemid=560
............................
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 15:36:44 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48257649
Ik denk dat je dat verkeerd hebt gelezen. De rechtstreekse treinen vanuit Amsterdam/Schiphol zullen zeker blijven bestaan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48257744
quote:
Op donderdag 12 april 2007 15:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Schijnt nog best te stuiteren...
confortabel is anders denk ik ja :p maar die containers zitten best vast aan die wagons hoor
  donderdag 12 april 2007 @ 16:06:26 #67
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_48258326
quote:
Op donderdag 12 april 2007 15:31 schreef sander89 het volgende:
Was effe op de NSHispeed site aan het kijken, zie ik dat straks de trein via Brussel naar Keulen/Frankfurt gaat Zal blijkbaar wel sneller zijn, maar rijden ze dan gewoon met de ICE of Thalys of nieuw matriaal?
Zo te zien hebben ze gewoon voor de volledigheid het TGV-net en het ICE-net erbij gezet. Dus staat de bestaande ICE Brussel-Frankfurt er ook gewoon bij getekend. Maar ze gaan echt niet Amsterdam-Frankfurt via Brussel doen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 16:18:12 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48258681
Veolivla heeft er weer een wadsloper bij: de 3219 is deze week naar het zuiden afgedaald.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48259450
quote:
Op dit moment moderniseert ProRail haar computersystemen. In 2008 moet de operatie zijn afgerond. Vanaf dat moment zijn alle systemen dubbel uitgevoerd en neemt de kans op verstoringen van het treinverkeer drastisch af.
bron

Eerst zien, dan geleuven
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48260078
quote:
Op donderdag 12 april 2007 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
Veolivla heeft er weer een wadsloper bij: de 3219 is deze week naar het zuiden afgedaald.
Veoslopia heeft er weer een sloopstel bij bedoel je?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 16:59:20 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48260123
Zo kun je het ook omschrijven
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48260172
de 4219 kwam vanmorgen ook niet van zijn plaats te Ut, als dat een voorteken is, is het met de 3219 ook gauw afgelopen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 17:02:25 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48260260
Ik denk niet dat je dat als een voorteken kunt zien
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48260303
bij veoslopia zou ik me daar toch geen zorgen om maken :p
pi_48260514
quote:
Op donderdag 12 april 2007 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk niet dat je dat als een voorteken kunt zien
Ik denk dat Veolia lak heeft aan voortekens, en dat de 3219 eerder naar z'n toto is dan dat er een storingsmonteur voor de 4219 gebeld is

Laat dat maar aan Veolia over
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 17:13:42 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48260646
Zo snel gaan de stellen daar in het zuiden nu ook weer niet aan barrels, maar echt langzaam slopen ze die dingen nu ook weer niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 17:27:59 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48261166
Arriva directeur Hettinga had weer een leuke uitspraak vandaag: Er komt meer geluid uit een trein dan uit een vogel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48261390
je kan er een lotto mee beginnne.. welke DH 1 / 2 gaat als volgende STUK
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 17:37:22 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48261433
Dan doet de 3205 al niet meer mee, want die is al stuk

Net als een zooitje andere stellen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48261561
doen ze goed he? :-)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 17:45:18 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48261634
Dat stel is nog van Arriva
quote:
NS viert geboorte met speciale prinses......Express

NS feliciteert prins Willem-Alexander, prinses Maxima en de prinsessen Amalia en Alexia met de geboorte van prinses. Ter gelegenheid van deze feestelijke gebeurtenis en na de bekendmaking van de naam van het prinsesje rijdt vrijdagmiddag 13 april al een speciale trein, de Prinses Express, van Groningen naar Den Haag. De Prinses Express is van binnen en buiten voor de jonge Prinses feestelijk versierd. De naam van de kleine prinses siert de buitenkant van de trein. Reizigers krijgen in de trein oranje gebakjes met daarop een ooievaartje.

Tijden Prinses ……… Express

Groningen spoor 2b
vertrek:13.42 uur (voorste treinstel bij vertrek)

Zwolle spoor 1 a
aan: 14.42 uur (staat 2 minuten stil voorste treinstel)
Vertrek: 14.44 uur

Amersfoort spoor 6
aan: 15.23 uur (staat 2 minuten stil voorste treinstel)
Vertrek: 15.25 uur

Utrecht spoor 8a
aan: 15.40 uur (staat 5 minuten stil voorste treinstel bij aankomst)
vertrek: 15.45 uur

Aankomst te Den Haag: 16.25 uur (achterste treinstel)
Bron: NS.nl
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48261813
quote:
Op donderdag 12 april 2007 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
Dat stel is nog van Arriva
[..]

Bron: NS.nl
not going :p
pi_48261814
quote:
Op donderdag 12 april 2007 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
Dan doet de 3205 al niet meer mee, want die is al stuk
En waarin is deze defect?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 17:53:37 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48261866
Dat zou jij moeten weten, als je somda gelezen hebt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48262036
opgeblazen motor?
uitgedonderde versnellingbak?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 18:11:00 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48262337
Gewoon een defecte motor. Het is geen 3117 of 3215

De laatste heeft ook tijden met een defecte motor gekampt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48262702
Ik geloof dat dit jaar nog de eerste wadjes de blender in gaan... kan me niet voorstellen dat een ander land deze dingen nog wil kopen...
pi_48262764
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:22 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik geloof dat dit jaar nog de eerste wadjes de blender in gaan... kan me niet voorstellen dat een ander land deze dingen nog wil kopen...
denk het ook niet..ze zijn wel versleten :p
pi_48262875
de 4011 is vandaag officieel overgedragen?
en volgens de TV is de hele meute klaar in 3 jaar

alleen het geplande ritje er mee ging al mis
en dat moet 15 jaar mee

en maandag in de dienst, maar dat wisten we natuurlijk al
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 18:29:33 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48262904
Voordat ze aan een nieuwe eigenaar afgeleverd worden, moeten de stellen idd wel op revisie. In ieder geval de motoren, omdat die al 25 jaar meegaan zonder tussentijdse revisie.

Maar ik denk dat er weinig belangstelling voor de stellen zal zijn, zeker nu met al die light-rail stellen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 18:30:45 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48262950
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
de 4011 is vandaag officieel overgedragen?
en volgens de TV is de hele meute klaar in 3 jaar

alleen het geplande ritje er mee ging al mis
en dat moet 15 jaar mee

en maandag in de dienst, maar dat wisten we natuurlijk al
Kinderziektes, daarom worden de 4011 en 4012 vanaf maandag in de 1500 ingezet, omdat dat een losse serie is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48262980
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kinderziektes, daarom worden de 4011 en 4012 vanaf maandag in de 1500 ingezet, omdat dat een losse serie is
Hehe idd

zit alleen nog te denken als ik er ff heen ga.. om te kijken als ik een ritje kan scoren..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 18:44:03 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48263326
De 4013 schijnt ook al bijna gereed te zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48263367
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:44 schreef Peterselieman het volgende:
De 4013 schijnt ook al bijna gereed te zijn
ooh! dat geloof ik best

hoelang zou het duren voor de 4014? :p
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 18:54:08 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48263655
Die zijn ze denk ik ook al weer aan het opbouwen. De 4015 is nu geheel gestript
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48263893
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:54 schreef Peterselieman het volgende:
Die zijn ze denk ik ook al weer aan het opbouwen. De 4015 is nu geheel gestript
hmm dan gaat t toch best rap nu..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 19:04:35 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48263975
Het moet ook wel, omdat er niet veel meer dan 15 stellen buiten dienst kunnen staan. Het regulier onderhoud gaat namelijk ook door en sommige stellen worden ook in andere series ingezet, zoals de afgelopen dagen in de 3500
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48264008
quote:
Op donderdag 12 april 2007 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
Het moet ook wel, omdat er niet veel meer dan 15 stellen buiten dienst kunnen staan. Het regulier onderhoud gaat namelijk ook door en sommige stellen worden ook in andere series ingezet, zoals de afgelopen dagen in de 3500
hehe. anders maar wat wadlopers op de schrootlijn? :p
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 19:07:31 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48264049
Daar zijn ze echt te langzaam voor. Het kamperlijntje valt tegenwoordig ook al af, vanwege de onderhandse gunning van dit lijntje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48264152
quote:
Op donderdag 12 april 2007 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
Daar zijn ze echt te langzaam voor. Het kamperlijntje valt tegenwoordig ook al af, vanwege de onderhandse gunning van dit lijntje
tja, wat wil je.. materieel tekort.. of materieel wat niet op tijd rijd ?
  donderdag 12 april 2007 @ 19:18:30 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48264402
vanmiddag weer lekker 1 ICM-4 stelletje in de spits tussen Amf en Ut

Maar ja, meer ijzer bijkopen kan niet he, dat staat tussen 10 en 4 toch maar stil
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 19:18:47 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48264418
Vanuit de NS gezien, natuurlijk het eerste, omdat je met materieel dat niet op tijd kan rijden, de dienstregeling van andere treinen in de war kunt schoppen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 12 april 2007 @ 19:26:24 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48264708
Ik stel voor om alle treinkaartjes in de spits gewoon 3 keer zo duur te maken

dan grijpen dusdanig veel mensen naar de auto dat het materieeltekort vanzelf verdampt

EN hey, kan je meteen wat nieuw ijzer bij kopen

Waarom doen we dat niet? Er wordt toch voortdurend gewezen naar "ja het reizigersvervoer is ontstuimig gegroeid de laatste jaren" en alles? Nou dan. DOE er wat aan. Jaag die mensen gewoon keihard de trein uit. En flikker met al die pauper OV-kaart studentenprofiteurs maar helemaal een end op
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 19:40:58 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48265280
Ik heb net een site gevonden waar de koplopers genoemd worden die voorzien zijn (geweest) van reclame. Best nog wel veel eigenlijk

http://home.hetnet.nl/~rjybema/koploperinfo.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48265423
quote:
Op donderdag 12 april 2007 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik stel voor om alle treinkaartjes in de spits gewoon 3 keer zo duur te maken

dan grijpen dusdanig veel mensen naar de auto dat het materieeltekort vanzelf verdampt

EN hey, kan je meteen wat nieuw ijzer bij kopen

Waarom doen we dat niet? Er wordt toch voortdurend gewezen naar "ja het reizigersvervoer is ontstuimig gegroeid de laatste jaren" en alles? Nou dan. DOE er wat aan. Jaag die mensen gewoon keihard de trein uit. En flikker met al die pauper OV-kaart studentenprofiteurs maar helemaal een end op
mag ik dan bij jou mn jaarkaart rekening deponeren?
  donderdag 12 april 2007 @ 19:54:22 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48265819
quote:
Op donderdag 12 april 2007 19:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mag ik dan bij jou mn jaarkaart rekening deponeren?
Waarom? Hou je eigen broek maar op
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48266058
quote:
Op donderdag 12 april 2007 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom? Hou je eigen broek maar op
tss :p
  donderdag 12 april 2007 @ 20:00:34 #108
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48266104
Tsschk
En het file probleem dan?
pi_48266199
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:00 schreef NordicBlue het volgende:
Tsschk
En het file probleem dan?
alle spoorlijnen vol gooien met asfalt :p

opgelost
  donderdag 12 april 2007 @ 20:03:17 #110
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48266226
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:02 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

alle spoorlijnen vol gooien met asfalt :p

opgelost
Fout, alleen nog maar auto-treinen laten rijden
Iedereen kwakt zijn auto op zo'n trein neer, en vol = vol
  donderdag 12 april 2007 @ 20:04:18 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48266278
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:00 schreef NordicBlue het volgende:
Tsschk
En het file probleem dan?
Dat is niet MIJN probleem
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 12 april 2007 @ 20:04:53 #112
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48266302
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is niet MIJN probleem
Jij hebt een eigen helicopter oid?
  donderdag 12 april 2007 @ 20:05:34 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48266331
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:04 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Jij hebt een eigen helicopter oid?
een trein natuurlijk. MET een zitplaats tegen die tijd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48266334
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:04 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Jij hebt een eigen helicopter oid?
Prive trein?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 20:05:57 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48266348
Voor Fles geldt: Als de treinen tussen Utrecht en Amersfoort maar rijden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 20:07:52 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48266422
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

een trein natuurlijk. MET een zitplaats tegen die tijd
Hoe luxe is die trein

Waarschijnlijk is het iets dat op de trekhaak meegaat en niets voorstelt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48266445
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:05 schreef Peterselieman het volgende:
Voor Fles geldt: Als de treinen tussen Utrecht en Amersfoort maar rijden
ok.. wat is het IP van die computer die de treinen regelt? :/
  donderdag 12 april 2007 @ 20:08:57 #118
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48266467
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Prive trein?
Nee, want ze asfalteren alle rails :p
Dus waar wil jij je prive trein dan op laten rijden ?
  donderdag 12 april 2007 @ 20:09:26 #119
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48266494
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:08 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ok.. wat is het IP van die computer die de treinen regelt? :/
Hebbe hebbe hebbe, dan ga ik even kijken of ik net zo goed ben in TRDL spelen als dat ik kan schijten op het toilet
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 20:11:00 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48266576
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:08 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Nee, want ze asfalteren alle rails :p
Dus waar wil jij je prive trein dan op laten rijden ?
Wat dacht je van banden

Mooi op een asfalt weg en nog voorzien van een bovenleiding ook
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 12 april 2007 @ 20:11:35 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48266605
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:05 schreef Peterselieman het volgende:
Voor Fles geldt: Als de treinen tussen Utrecht en Amersfoort maar rijden
Zolang ik in Amersfoort werk he

die initiatieven voor een HSL Utrecht - Den Bosch Oost hoor je me ook niet meer over
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 12 april 2007 @ 20:12:52 #122
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48266651
Hmm, zouden de seinen ook als discolicht gebruikt kunnen worden ?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 20:13:01 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48266659
Ken je die mop van de HSL Utrecht - Den Bosch Oost?

Die kwam er niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48266814
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:09 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Hebbe hebbe hebbe, dan ga ik even kijken of ik net zo goed ben in TRDL spelen als dat ik kan schijten op het toilet
idd

koppelen we het ff aan MSTS
pi_48269306
quote:
Op donderdag 12 april 2007 16:06 schreef ReisT het volgende:

[..]

Zo te zien hebben ze gewoon voor de volledigheid het TGV-net en het ICE-net erbij gezet. Dus staat de bestaande ICE Brussel-Frankfurt er ook gewoon bij getekend. Maar ze gaan echt niet Amsterdam-Frankfurt via Brussel doen.
Wrm zie ik dat lijntje van Amsterdam via Brussel naar Keulen dan gaan, als ik op Keulen klik Probeer zelf maar ook uit, zal je het zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door sander89 op 12-04-2007 21:25:58 ]
............................
  donderdag 12 april 2007 @ 21:24:37 #126
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48269879
quote:
Op donderdag 12 april 2007 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zou jij moeten weten, als je somda gelezen hebt
Ik lees niet alles, wat is er mis mee?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 21:28:49 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48270125
Treinentopic #59

Deze post staat het in
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48270933
waar hangt de 4011 morgen uit eiks? waar staat die geparkeerd?
pi_48271081
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
waar hangt de 4011 morgen uit eiks? waar staat die geparkeerd?
Op een parkeerplaats naast de doner-kebad tent

Ik zie hem wel rijden... en dan ga ik er wel goed naar kijken... tjoeke-tjoeke-tjoeke-oehoeheoehoe!
  donderdag 12 april 2007 @ 22:13:58 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48272212
quote:
114 Teletekst do 12 apr
***************************************
Nog zeker een jaar uitval treinen

***************************************
` Computerproblemen bij ProRail blijven
voorlopig nog tot vertragingen op het
spoor leiden.Het moderniseren van de
computersystemen om de kans op uitval
van treinen terug te dringen,duurt
volgens deskundigen nog zeker een jaar.

Dat bleek tijdens een hoorzitting in de
Tweede Kamer.Die werd gehouden naar
aanleiding van de grote treinstoringen
van de laatste tijd.Kamerleden wilden
weten of de operatie versneld kan
worden uitgevoerd.

Maar volgens ProRail kan dat alleen als
het treinverkeer langdurig stilgelegd
wordt.Anders wordt de kans op storingen
alleen maar groter.
***************************************
volgende nieuws financieel sport
Mja, het is maar net hoe je het brengt natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 12 april 2007 @ 22:14:58 #131
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48272258
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:49 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Op een parkeerplaats naast de doner-kebad tent

Ik zie hem wel rijden... en dan ga ik er wel goed naar kijken... tjoeke-tjoeke-tjoeke-oehoeheoehoe!
Het schijnt dat ze er inmiddels ook een pantograaf opgezet hebben
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 22:15:56 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48272302
Echt waar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48272531
quote:
Op donderdag 12 april 2007 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het schijnt dat ze er inmiddels ook een pantograaf opgezet hebben
Meen je

Ik meende dat de 4011 weer echte stoomgeluiden ging produceren bij vertrek
pi_48272546
meen je dat?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 22:23:51 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48272666
quote:
Op donderdag 12 april 2007 22:21 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Meen je

Ik meende dat de 4011 weer echte stoomgeluiden ging produceren bij vertrek
Ik dacht vliegtuiggeluiden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48272719
quote:
Op donderdag 12 april 2007 22:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik dacht vliegtuiggeluiden
En de VIRM klinkt als een dolfijn
pi_48272786
morgen zal ik wel weer een VIRM zien ja.. net als DD-AR bagger!

en banaantjes.. en vlavlippers
pi_48272931
quote:
Op donderdag 12 april 2007 22:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
morgen zal ik wel weer een VIRM zien ja.. net als DD-AR bagger!

en banaantjes.. en vlavlippers
Ik zie koplopertjes... vertrekkend van Groningen naar Amersfoort en weer terug naar Groningen.

De vracht naar Amersfoort: leeg
Naar Groningen terug: met vriendin

En nu ben ik pleitos... nu maar duimen dat de treinen morgen rijden
  donderdag 12 april 2007 @ 23:06:42 #139
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48274448
quote:
Op donderdag 12 april 2007 22:29 schreef Dichterbijer het volgende:
En nu ben ik pleitos... nu maar duimen dat de treinen morgen rijden
Gezellige mensen altijd, met zo'n negatieve instelling.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2007 @ 23:12:38 #140
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48274673
Met een negatieve instelling kom je niet zo ver, want dan zal net een trein een aanrijding hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48275552
quote:
Op donderdag 12 april 2007 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
Met een negatieve instelling kom je niet zo ver, want dan zal net een trein een aanrijding hebben
Ach... als dat gebeurd op de terugrit vind ik dat niet erg hoor
Zolang er maar geen mens bij betrokken is... zelfmoord moet verboden worden

P.s. mocht iemand de komende tijd foto's van gestripte koplopers tegenkomen... laat ze eens zien hier!!
  vrijdag 13 april 2007 @ 00:03:29 #142
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48276352
Zijn er nog personen die nog pic's hebben geschoten



het nu nog bestaande NS station: Rotterdam CS
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 april 2007 @ 00:34:33 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48277109
quote:
Op donderdag 12 april 2007 23:38 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Ach... als dat gebeurd op de terugrit vind ik dat niet erg hoor
Zolang er maar geen mens bij betrokken is... zelfmoord moet verboden worden

P.s. mocht iemand de komende tijd foto's van gestripte koplopers tegenkomen... laat ze eens zien hier!!
Ik heb al wel een link:
http://www.mp-produktie.nl/

Even op specials klikken en dan op ICMm
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48277129
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:30 schreef Peterselieman het volgende:
Kinderziektes, daarom worden de 4011 en 4012 vanaf maandag in de 1500 ingezet, omdat dat een losse serie is
Welke lijn is dat precies? Ik wil er ook wel even in zitten.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 april 2007 @ 00:37:03 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48277156
Amsterdam-Amersfoort-Deventer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48277227
Aha, dat is mooi, ik woon in Amersfoort.
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:03 schreef SpeedyRich het volgende:
Zijn er nog personen die nog pic's hebben geschoten

[afbeelding]

het nu nog bestaande NS station: Rotterdam CS
Ik heb helaas geen foto's van het station zonder de bouwput er omheen, maar binnenkort ga ik een hele Rotterdam-serie schieten en dan neem ik het station zeker mee.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 april 2007 @ 00:43:27 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48277292
De treinen rijden alleen in de spits door naar Deventer. De rest van de tijd pendelen ze tussen Amersfoort en Amsterdam
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48277586
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:43 schreef Peterselieman het volgende:
De treinen rijden alleen in de spits door naar Deventer. De rest van de tijd pendelen ze tussen Amersfoort en Amsterdam
Van GoT:
06.28 uit Amersfoort 1514
09:38 uit Deventer 1530
07:27 en 19:27 uit Amsterdam 1523 & 1571

De trein van 9:38 uit Deventer ga ik denk ik nemen Eerst naar Deventer met de gewone trein en dan helemaal naar Amsterdam.
  vrijdag 13 april 2007 @ 01:45:40 #149
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48278529
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:03 schreef SpeedyRich het volgende:
Zijn er nog personen die nog pic's hebben geschoten

[afbeelding]

het nu nog bestaande NS station: Rotterdam CS
Lelijke vrouwen...niet meer doen volgende keer
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48280569
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik heb al wel een link:
http://www.mp-produktie.nl/

Even op specials klikken en dan op ICMm
Wat doen ze nu met die ruimte voorin bij de niet meer bestaande doorloopkop? het lijkt alsof die ruimte nu gewoon leeg is? Beetje zonde lijkt me.
pi_48281348
Ik vind deze ook wel erg mooi:



De HSA rijtuig
Love is a difficult thing, but you can not without it!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')