quote:Werkzaamheden Almelo-Hengelo 18 april klaar
De werkzaamheden aan het hulpspoor bij Almelo worden naar verwachting op woensdagavond 18 april om 20.00 uur afgerond.
De laatste fase van het werk start op maandag 16 april om 20.00 uur. Tussen 16 april 20.00 uur en 18 april 20.00 uur is treinverkeer tussen Almelo en Hengelo niet mogelijk. Bovendien is station Almelo op maandagavond 16 april vanaf 20.00 uur tot de volgende ochtend uit andere richtingen ook niet per trein bereikbaar.
Op maandagavond 16 april na 20.00 uur en op dinsdag 17 en woensdag 18 april geldt een andere dienstregeling dan in de afgelopen weken gebruikelijk was. NS zal hierover een afzonderlijk persbericht uitbrengen. Reizigers worden verwezen naar www.ns.nl voor nadere informatie.
In het weekend van 24 en 25 maart is het hulpspoor voor Almelo Verdiept aangesloten op de bestaande spoorlijn Almelo-Hengelo. Nadat het aansluiten van de sporen succesvol was verlopen, is het testen van de veiligheidssystemen op problemen gestuit. Omdat de problemen zich bleven voordoen is een ?second opinion? uitgevoerd om de oorzaak vast te stellen. De conclusie was dat er fouten zaten in het ontwerp van het ingenieursbureau. Daarom heeft ProRail besloten het veiligheidssysteem volledig opnieuw te laten controleren en deels opnieuw te laten ontwerpen.?
Ja las het vanochtend ook in de kant. Dinsdag is er dus helemaal geen treinverkeer mogelijk in Almelo ben beniewd hoe ze dat gaan regelen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 08:59 schreef Peterselieman het volgende:
Een zuurstok
Even weer een artikeltje over de twentse soap
[..]
Anders zet je gewoon even een 6 MP foto op een strontpoepkaktrage server of zoquote:Op vrijdag 13 april 2007 00:03 schreef SpeedyRich het volgende:
Zijn er nog personen die nog pic's hebben geschoten
[afbeelding]
het nu nog bestaande NS station: Rotterdam CS
Dat betekent dat er tussen Deventer en Wierden gependeld wordt? En tussen Wierden en Zwolle? Valt nog mee dat die aansluiting bij WIerden is, en niet bij Almelo danquote:Op vrijdag 13 april 2007 08:59 schreef Peterselieman het volgende:
Even weer een artikeltje over de twentse soap
[Bovendien is station Almelo op maandagavond 16 april vanaf 20.00 uur tot de volgende ochtend uit andere richtingen ook niet per trein bereikbaar.]
Gewoon, sein op rood. Klaar!quote:Op vrijdag 13 april 2007 09:05 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja las het vanochtend ook in de kant. Dinsdag is er dus helemaal geen treinverkeer mogelijk in Almelo ben beniewd hoe ze dat gaan regelen.
Ja, de media hequote:Op vrijdag 13 april 2007 09:12 schreef Duvel het volgende:
Allemaal gelul, en een foto erbij van... een IRM in een spuitcabine in Haarlem. Logisch.
ICK ftwquote:Op vrijdag 13 april 2007 09:15 schreef JDude het volgende:
De 1900 is de verrassingslijn aan het worden.
Deze week al ICK, ICRm, IRM en ICM voor m'n neus gehad. Alleen de eerste twee waren van tevoren daar bedacht, meen ik.
Vooral op vrijdagochtend als de rest van Nederland uitslaapt en ik een compartimentje voor mezelf hebquote:Op vrijdag 13 april 2007 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:
ICK ftwIk hoop dat er nog veel meer van die zooi hierheen komt
Wadjes bekogelen met tomaten? Dat overleven ze niet.quote:Op vrijdag 13 april 2007 09:17 schreef Peterselieman het volgende:
De SP houdt vandaag een actie op de Maaslijn. Maar laat er voorlopig nog geen vertraging op die lijn zijn vandaag![]()
Dat komt morgen welquote:Op vrijdag 13 april 2007 09:17 schreef Peterselieman het volgende:
De SP houdt vandaag een actie op de Maaslijn. Maar laat er voorlopig nog geen vertraging op die lijn zijn vandaag![]()
Ook leuk dat de rijtuigen bij de balgen nog gewoon blauw zijn.quote:Op vrijdag 13 april 2007 09:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind die frambozenlollies van de HSL trouwens te lelijk voor woorden
Nee hoor, ik vind het gewoon geen porem. De Hondekoppen hadden trouwens ook nog stukken groen tussen de bakken, dat was wel lollig omdat het historisch was en zo. Dit is gewoon suf.quote:Op vrijdag 13 april 2007 09:47 schreef Peterselieman het volgende:
Een kniesoor die daar op let.
Ik zei ook al tegen een collega: de rechterdeur is de gay-entrance.quote:Op vrijdag 13 april 2007 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:
"Deze trein is alleen voor vrouwen. En homo's"
Ja, dat hebben we gezien bij de Foquote:Op vrijdag 13 april 2007 09:59 schreef Dichterbijer het volgende:
Denk dat het totaal plaatje straks een hoop goed maakt en dat je de bakken niet los moet bekijken
Nee dan dat roze Belgische condoom...quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat hebben we gezien bij de Fotis Thalys he?
Ja de kleuren vind ik ook schijtlelijk, maar de rijtuig op zich mag er best wezenquote:Op vrijdag 13 april 2007 09:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind die frambozenlollies van de HSL trouwens te lelijk voor woorden
Deze Duuf?quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:11 schreef Duvel het volgende:
Nee dan dat roze Belgische condoom...
Allicht, 't is gewoon een Beneluxje met een kladje verfquote:Op vrijdag 13 april 2007 10:30 schreef Robin2130 het volgende:
Ja de kleuren vind ik ook schijtlelijk, maar de rijtuig op zich mag er best wezen
Ja maar Wát voor verfquote:Op vrijdag 13 april 2007 10:40 schreef JDude het volgende:
[..]
Allicht, 't is gewoon een Beneluxje met een kladje verf.
Haarlem, defecte tractiemotor, hoor ik net van iemand....quote:Op donderdag 12 april 2007 21:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
waar hangt de 4011 morgen uit eiks? waar staat die geparkeerd?
doen ze goed danquote:Op vrijdag 13 april 2007 10:50 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Haarlem, defecte tractiemotor, hoor ik net van iemand....
Lag eergisteren in Zl ook al plat, zelfde probleem.quote:
En hopen dat die nog wat aan het materieel van de HomoStinkLijn kunnen doenquote:Op vrijdag 13 april 2007 13:01 schreef NordicBlue het volgende:
Ziet er wel erg mooi uit!
Nu hopen dat de grafittispuiters er vanaf blijven met hun tengels
Dat ding rijdt 's avonds niet eensquote:Op vrijdag 13 april 2007 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:
En die paar kippen die 's avonds in de Veenexpress zitten dat is geen groot probleem lijkt me
De buitenkant is wel graffitybestendigquote:Op vrijdag 13 april 2007 13:01 schreef NordicBlue het volgende:
Ziet er wel erg mooi uit!
Nu hopen dat de grafittispuiters er vanaf blijven met hun tengels
Bovendien zitten er op die 5 ritten samen 7 reizigersquote:Op vrijdag 13 april 2007 16:54 schreef MREn het volgende:
Ja, in totaal, maar Aml-Mrb bijvoorbeeld maar twee keer na 20:00.
Zat daar de prinses-op-de-erwt-express in? DIe zag ik ergens na vijven door Rtz komen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:08 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Vandaag de intercity denhaag-venlo 3 x ICM4 dat is wel een erg mooi gezicht, vol in het zonnetje door midden-delfland!
Daar hadden ze er 's avonds twee van gemaakt; 1983 met 2*ICM-IV en 1985 met 1*ICM-IV wat niet aan ruimte overhield.quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:08 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Vandaag de intercity denhaag-venlo 3 x ICM4 dat is wel een erg mooi gezicht, vol in het zonnetje door midden-delfland!
Geen idee, ik zag hem vanaf een paar honderd meter afstand door de weilanden cruisen. Was ff van het zonnetje aan het genietenquote:Op vrijdag 13 april 2007 22:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zat daar de prinses-op-de-erwt-express in? DIe zag ik ergens na vijven door Rtz komen.
quote:Op zaterdag 14 april 2007 08:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb nog nooit een kuiken gezien wat OOK nog gaten voor zijn poten ging maken in dat kut-ei
Bovendien past de bovenste helft van het ei helemaal niet op de onderste helft. Zeker een soort smalspoor-prinsesje dit
Dikke gaarheid dat er op prorail.nl niets over te vinden is dan.quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:43 schreef blup het volgende:
Dit is die oefening bij ons in de wijk, had ik vorige week ook al gezegd dat die zou komen. Utrecht Noord-Oost.
Pic is van 'n uur terug.
Goederebaan richting hilversum geloof ik, als je de richting uit zou rijden waarin ik de foto gemaakt heb kom je langs de maliebaan.quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dikke gaarheid dat er op prorail.nl niets over te vinden is dan.
Oosterspoorbaan soms? Lijkt me niet dat ze Ut - Amf daarvoor gaan gebruiken.. Ik herken die overweg ook niet![]()
Da's de oosterspoorbaan iddquote:Op zaterdag 14 april 2007 12:48 schreef blup het volgende:
als je de richting uit zou rijden waarin ik de foto gemaakt heb kom je langs de maliebaan.
Kapteynlaan die vlak voor de gelijkvloersekruising ligt.. (zijn daar btw fotos van?quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Da's de oosterspoorbaan idd
Welke overweg is dat dan?
Kardinaal de Jongweg? Biltstraat? Burg. Reigerstraat?
mwoa, spoorkruisingen zonder wissels zijn er zat hoorquote:Op zaterdag 14 april 2007 13:01 schreef blup het volgende:
[..]
Kapteynlaan die vlak voor de gelijkvloersekruising ligt.. (zijn daar btw fotos van?, schijnt de enige kruising op 't spoor te zijn in NL waar je vanaf beide kanten kan komen rijden zonder 'n wissel om te gooien)
Ik ookquote:Op zaterdag 14 april 2007 13:15 schreef JDude het volgende:
Ik dacht ook even dat het echtgebeurd was!
Daar kruist een verbindingsboogje tussen Alkmaar en Leiden de sporen naar Zandvoort. Is lang niet zo spectaculair als Blauwkapel.quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik dacht dat er bij Haarlem ook nog een grote lag.
quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar kruist een verbindingsboogje tussen Alkmaar en Leiden de sporen naar Zandvoort. Is lang niet zo spectaculair als Blauwkapel.
Dat is Blauwkapel, toch?quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:32 schreef blup het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Als me pa een keer de DSLR verdomme n keer niet mee neemt maak ik er wel een keertje mooie fotos van.
Ik moet werken, sorry.quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand morgen nog plannen voor een rondje of iets anders treinleuks?
Wel zonde van die mooie CSA-stadsbus. Weer eentje minder...quote:
Ik wou zeggen, dat is het plaatje waar deze hele reeks ooit mee begonnen isquote:Op zaterdag 14 april 2007 13:59 schreef ReisT het volgende:
(waar ik dat plaatje zo snel vind? aflevering 1, pagina 1 van het treinen topic)
Is dat waar het toilet zit?quote:Op zaterdag 14 april 2007 14:02 schreef blup het volgende:
Die bus is aan de achterkant geraakt.. volgens mij is zown bus aan de zeikant absoluut niet sterk hoor...
Een normaal stadsbus met een toilet?quote:
ja hoor, nog eentje voor op de bietenkarquote:Op zaterdag 14 april 2007 14:14 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Een normaal stadsbus met een toilet?
Touringcars hebben (meestal) wel een toilet, maar zulke bussen niet
Dat wordt nog druk.quote:Op zaterdag 14 april 2007 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja hoor, nog eentje voor op de bietenkar
Herinner je dat ongeluk in Wijhe met die vrachtwagen nog? De cabine van de vrachtwagen was er helemaal af.. kan dus welquote:Op zaterdag 14 april 2007 14:02 schreef blup het volgende:
Die bus is aan de achterkant geraakt.. volgens mij is zown bus aan de zeikant absoluut niet sterk hoor...
Maar daar was het frame niet doormidden, bij die oefening wel.quote:Op zaterdag 14 april 2007 14:23 schreef Petre het volgende:
[..]
Herinner je dat ongeluk in Wijhe met die vrachtwagen nog? De cabine van de vrachtwagen was er helemaal af.. kan dus wel
quote:Op zaterdag 14 april 2007 14:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar daar was het frame niet doormidden, bij die oefening wel.
Ik zie geen frame dat doormidden is. Een cabine is nogal een los deel van een vrachtwagen. Je klapt 'm weg om bij de motor te komen. Dat is een scharnier, en dus kwetsbaar. Of posten we langs elkaar heen?quote:Op zaterdag 14 april 2007 14:28 schreef Petre het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
bron
wanneer was dat?quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:59 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wel zonde van die mooie CSA-stadsbus. Weer eentje minder...
Hoe realistisch is het dat een trein door een bus heen zou rijden, en die helften van de bus ook nog netjes op de overweg blijven? Niet echt, die bus zou een stukje meegesleept worden, zoals hier (waar ik dat plaatje zo snel vind? aflevering 1, pagina 1 van het treinen topic)
[afbeelding]
De tering dat meen jequote:Op zaterdag 14 april 2007 15:32 schreef ReisT het volgende:
Morgen biedt het museum trouwen nog een leuke extra attractie, vanwege het museumweekend ofzo, een "rondje dom" per Blokkendoos. Oftewel Maliebaan - Lunetten - CS - Bilthoven - Maliebaan, in maar liefst 50 minuten!.
waar gaan die ingezet worden?quote:Op zaterdag 14 april 2007 01:48 schreef MREn het volgende:
Nieuwe DB-bakken onder weg naar Nederland!
Helaas al helemaal in de NS-kleurtjes...
Dit staat ergens op spoorwegmuseum.nl:quote:Op zaterdag 14 april 2007 17:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De tering dat meen je
ik was al van plan om erheen te gaan
ritten? tijden?
quote:Zo kun je een ritje maken OP 15 APRIL met de nostalgische trein 'De Blokkendoos'. Waan je voor even een reiziger uit lang vervlogen tijden en stap in De Blokkendoos uit 1927 voor een rondje Dom. Deze historische trein deed voor het laatst dienst in 1959 en wordt vanaf april weer tot leven gewekt in Het Spoorwegmuseum. De rit duurt maar liefst 50 minuten en neemt je naar de mooiste plekjes in regio Utrecht. De trein rijdt vanaf het museum via Utrecht Lunetten en Utrecht CS naar Bilthoven om vervolgens het rondje te eindigen in het museum.
Vertrek om Vertrekspoor Aankomst in het museum
12.33 uur Spoor 1 13.16 uur
13.21 uur Middenperron 14.16 uur
14.21 uur Middenperron 15.16 uur
15.21 uur Middenperron 16.16 uur
Let op: de trein stopt niet op de tussenliggende stations.
Prijs
Kaartjes voor deze extra attractie zijn te koop bij de kassa. Prijzen zijn va. 3 jaar: ¤ 3,50 p.p.
Maar je kan wel zien hoe groot een klap kan aankomen.. zou dat niet genoeg zijn om een bus doormidden te krijgen?quote:Op zaterdag 14 april 2007 14:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zie geen frame dat doormidden is. Een cabine is nogal een los deel van een vrachtwagen. Je klapt 'm weg om bij de motor te komen. Dat is een scharnier, en dus kwetsbaar. Of posten we langs elkaar heen?
Ik heb geen idee... Bij Nootdorp zag de machinist het aankomen, zodat de klap nog niet eens zo hard was. Misschien lukt het wel met iets van 140km/h of zo.quote:Op zaterdag 14 april 2007 19:54 schreef Petre het volgende:
[..]
Maar je kan wel zien hoe groot een klap kan aankomen.. zou dat niet genoeg zijn om een bus doormidden te krijgen?
a'dam-utrecht ligt er uit dit weekend he?quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
wie gaat er mee morgen het Rondje Dom doen?ik pak niet de eerste rit, eerder 1 van de laatste
ICs worden omgeleid via Hilversumquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:17 schreef Petre het volgende:
[..]
a'dam-utrecht ligt er uit dit weekend he?
En rondje Dom heeft sowieso geen last van het eruit liggen van Asd - Ut.quote:
tenzij Petre heul graag mee wil en uit Asd moet komenquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
En rondje Dom heeft sowieso geen last van het eruit liggen van Asd - Ut.
Of via een van andere onderstaande trajecten reist:quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
tenzij Petre heul graag mee wil en uit Asd moet komen
Jaaaa dan zou hij wel naar Ut - Asd vragen, als hij uit Beesd moest komenquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Of via een van andere onderstaande trajecten reist:
* Dordrecht<->Geldermalsen
* Dordrecht<->Roosendaal
* Roosendaal<->Vlissingen
* Amsterdam<->Utrecht/Woerden
* Utrecht<->Schiphol
* Amsterdam<->Brussel/Parijs Zie 752
* Amsterdam<->Frankfurt INT Zie 752
* Almelo<->Hengelo<->Enschede
Wtf, wat is die bar/buffet trein dan voor trein richting A'foort vanaf Duivendrecht?quote:Tijd Additionele informatie Station Spoor Richting Reisdetails
07:04 i Duivendrecht 1 Amersfoort Intercity 141 NS, Reserveren aanbevolen, Bar/Buffet, Fietsvervoer mogelijk, Rolstoel plaatsen
07:37 i Amersfoort 2
08:10 Amersfoort 2 Zwolle Intercity 723 NS
09:54 i Leeuwarden 3
rieleks doewdquote:Op zaterdag 14 april 2007 23:31 schreef Luco het volgende:
[..]
Wtf, wat is die bar/buffet trein dan voor trein richting A'foort vanaf Duivendrecht?
als je ooit op Amsterdam - Hengelo terecht komt, zoek DIE treinen uitquote:Op zaterdag 14 april 2007 23:47 schreef Luco het volgende:
Ok, dank je!
Was al verbaasd, Huwh, buffet in NStreinen?
Betaal jij de rijtuigen?quote:Op zondag 15 april 2007 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Alle treinen zouden dat moeten hebben eigenlijk
Nee waarom? ik vind het pure uitholling dat die railcatering afgeschaft isquote:
als je gelukt hebt komt in de IC een koffieloper langsquote:Op zondag 15 april 2007 00:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Op de Beneluxtreinen rijdt nog steeds zo'n karretje rond trouwens![]()
eindelijk een ritje Ww-Zp dat is nog nooit gedaan hebquote:Op zaterdag 14 april 2007 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand morgen nog plannen voor een rondje of iets anders treinleuks?
Amsterdam-Amersfoort-Deventer (1500-treinserie), net als de bakken in de Db-kleuren en de ICMm-stellen.quote:
Succesquote:Op zondag 15 april 2007 01:22 schreef MREn het volgende:
[..]
eindelijk een ritje Ww-Zp dat is nog nooit gedaan hebook al kom ik zo'n beetje iedere week wel in Arnhem/Zutphen en woon ik er hemelsbreed niet zo schandalig ver vanaf...
Dat zal ik nodig hebben, zo'n eind in zo'n gare Lint. Dat geeft dusdanig veel plezier dat ik inmiddels altijd Es-Zp en verder via Dv reis. Maar ja, ProRail he...quote:
Koffielopers... Tof, met dit weer met een zak met heet water op je rug 3 uur lang koffie verkopen, om dan weer naar huis te kunnen... Die koffielopers werken alleen in het weekend tot 12 uur ofzo...quote:Op zondag 15 april 2007 01:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als je gelukt hebt komt in de IC een koffieloper langs![]()
wtfux! bijna een albino wadloperquote:Op zondag 15 april 2007 03:00 schreef MREn het volgende:
hoe lang zou het nog duren voor Veolia zijn nieuwe treinen heeft?
[afbeelding]
ik kwam ze ook door de week tegen? :p maar goed tis al weer ff geleden dat ik door de week heb kunnen reizenquote:Op zondag 15 april 2007 07:40 schreef Luco het volgende:
[..]
Koffielopers... Tof, met dit weer met een zak met heet water op je rug 3 uur lang koffie verkopen, om dan weer naar huis te kunnen... Die koffielopers werken alleen in het weekend tot 12 uur ofzo...
geen idee, ik zie een gele kikkerquote:Op zondag 15 april 2007 03:00 schreef MREn het volgende:
hoe lang zou het nog duren voor Veolia zijn nieuwe treinen heeft?
[afbeelding]
iddquote:Op zondag 15 april 2007 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh nou, da's niet zo lelijk toch?
Stukken mooier dan die frambozen-lollies van de HSL
Wat heeft dat er mee te maken dan?quote:Op zondag 15 april 2007 11:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
idd![]()
maar lollies kan je eten :p
ok Vla ook.. :-)
En gaan ze nu ook iedere maand dat cijfer aanpassen? Of zou die gewoon 8 maanden lang met "nog 8 maanden" rondrijden.quote:
Ik ben niet meer meegeweest, maar heb er nog wel even een paar foto's van geshoten:quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
wie gaat er mee morgen het Rondje Dom doen?ik pak niet de eerste rit, eerder 1 van de laatste
valt weer tegen dan :/quote:Op zondag 15 april 2007 20:35 schreef Zug-Chef het volgende:
volgens mij gaat de NVBS wat leuks doen de 30e. En de rest van de week cargo's in Nederland, België en Duitsland schieten vanwege vakantie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |