Teveel hoofdletters in de topictitel.quote:Op maandag 2 april 2007 20:57 schreef wonderer het volgende:
Ik dacht wel dat die andere dicht zou gaan ja
Goeie titel, wel. Catchyquote:Op maandag 2 april 2007 20:41 schreef JAM het volgende:
De gekuisde versie van DAGBOEK VAN EEN KUTHOER - DEEL 12 .
Recensie van lezer op Selexyz.nl:quote:(*)(*)(*)(*)(*) 18 april 2007 Huizen - Een ontdekking!
Een onverwacht goed boek, geschreven in een stijl die me deed denken aan wat je in engels talige literatuur tegenkomt van Nick Hornby of Bret Easton Ellis. In dit boek vertelt Nadine S. over haar tijd bij een rijke familie in Amsterdam-Zuid, tegelijkertijd overlijdt haar moeder. Verder reageert ze op de reacties van meelevende lezers op een internet forum waar het boek is ontstaan. Dit werkt heel goed, omdat de schrijfster hiermee in het verhaal van perspectief veranderd. Volgens mij is dit de eerste roman die op internet is geschreven, ik heb gekeken op dagboekvaneenkindermeisje.com, en daar kan je de ontstaan geschiedenis van dit boek lezen. Karin Overmars, blijkt achter het pseudoniem Nadine S. schuil te gaan, naar mijn mening is zij de eerste Nederlandse schrijfster met humor. Dit is literatuur hoe het volgens mij geschreven moet zijn, goede stijl, humor en ontroering, verpakt in een nieuwe en verassende vorm. Dit boek is voor mij de ontdekking van het jaar.
(*)(*)(*)(*)(_) 12 april 2007 Hengelo - stout kindermeisje
Dit boek heb ik expres een paar keer weggelegd omdat ik het einde wilde uitstellen en dat overkomt me niet vaak. Het is entertainment met een diepere laag. Als de hoofdpersoon haar moeder verliest, verliest ze ook de grip op haar leven. Ze probeert haar verdriet te dempen met een verboden relatie, veel seks, drugs en drank. Net als in Kluun eigenlijk, alleen is hier een vrouwelijke hoofdpersoon aan het woord en dus is het voor mij (als vrouw) herkenbaarder. Het is ook niet zo plat en veel mooier geschreven. Het einde kwam voor mij als een grote verrassing. Helemaal top!
(*)(*)(*)(*)(*) 6 april 2007 Amsterdam - Cool boek
Knettergek, geestig boek. Leest als een trein. Lijkt qua stijl en thematiek op Remco Camperts 'Liesje in Luiletterland', het is een soort 'Nadine S. in chicklit-land'. Erg cool!
(*)(*)(*)(*)(*) 5 april 2007 Leiden - Eigenzinnige pageturner
Wat een waanzinnig boek is dit! Het is een soort mix van een dagboek, een road-movie, een liefdesverhaal en een familiedrama. Ik heb nooit eerder zoiets gelezen, weet niet of het fictie is of autobio of een kruising van die twee, maar het is spannend en intelligent leesvoer. Nadine krijgt een geheime relatie met de vader van haar oppaskinderen. Veel sex, drugs en Rock & Roll. Wild en meeslepend. Hij is een rijke zakenman en zit duidelijk middenin een midlife-crisis, maar zij maakt ook een crisis door, omdat haar moeder ongeneeslijk ziek is (en later in het verhaal komt te overlijden). Twee mensen op de vlucht voor de harde werkelijkheid, zonder te zien hoeveel schade en verdriet ze aanrichten bij anderen. Een verhaal met scherpe kantjes, dus. De stukken over de moeder en haar kinderen, rond het sterfbed, zijn erg heftig. Toch is het boek ook enorm grappig. Door de lichte toon (en de dwarsheid van Nadine) wordt het nooit melodrama. Omdat het boek oorspronkelijk is geschreven op een internetforum, krijg je het commentaar van de forumlezers erbij geleverd. De schrijfster stapt soms "uit" het verhaal om in gesprek te gaan met haar lezers: serieus, eerlijk of ironisch. Dit geeft een heel apart effect, alsof je het real-life meemaakt. Soms voelde ik me haast een voyeur ;-) Een heerlijk en eigenzinnig boek, een echte ontdekking!
(*)(*)(*)(*)(*) 2 april 2007 Alkmaar - Verrassend leuk en slim boek!
Dit is een bijzonder geestig, vaardig geschreven boek dat mijn verwachtingen compleet overtrof. Wat mij betreft het leukste Nederlandse boek sinds jaren! Het verhaal heeft twee lijnen, eentje een hilarisch, soap-achtig verhaal over hoe de schrijfster (een studente) een bijbaantje als kindermeisje heeft bij een stel nouveau riches in Oud-Zuid, en verwikkeld raakt in een stomende affaire met de jonge, aantrekkelijke heer des huizes. Hij worstelt met de keuze tussen een succesvol maar leeg patserig bestaan met zijn middelbare ex of oerdomme verloofde, beiden steenrijk, of een gepassioneerd leven met het mooie en intelligente kindermeisje op wie hij straalverliefd is. Haar verblijf tussen de snobs en haar chique uitstapjes met de 'playboy' zijn met zoveel ironie en humor beschreven dat je regelmatig dubbel ligt. De dialogen zijn heel sterk, waardoor de karakters levensecht getypeerd worden. De tweede verhaallijn gaat over de eenzame avonden op haar studentenkamertje en over het ziek zijn en overlijden van haar moeder (euthanasie), en de moeizame verhoudingen in haar familie. Dat is zwaardere kost maar heel ontroerend beschreven. Tussen de regels door lees je hoe de wanhoop hierover haar tot die tumultueuze verhouding drijft. Bijzonder is verder dat dit boek echt op internet ontstaan is als een soort blog. Het is gelardeerd met reacties van de lezers van toen, die van dag tot dag meeleven en tips en kritiek geven, en hoe de schrijfster daar dan weer op reageert en verdere toelichtingen geeft - alsof je naar een film kijkt waarbij de hoofdrolspeelster af en toe uit het scherm stapt zodat je met haar kunt overleggen, heel bijzonder. Al met al een boek dat niet echt in één genre te vangen is maar dat een heel breed publiek kan vermaken en boeien. Een aanrader!
(*)(*)(*)(*)(_) 29 maart 2007 - Leuk!
Ik heb dit boek pas gekocht, en binnen een week uitgelezen =) Het is leuk geschreven, en de forum commentaren erbij zijn ook erg leuk. Het is erg pakkend, en omdat de hoofdpersoon van mijn leeftijdscatogorie is, is het verhaal ook herkenbaar. Niet de relatie dan, maar omstandigheden als vriendjes en studie. Het is zeker een aanrader om te kopen!
En dit vinden de lezers op Chicklit.nl:quote:(*)(*)(*)(*)(*) Barbara, 12 april 2007 - titel: verrassend dagboek
Leuk en verfrissend boek dat boeit tot het einde. De hoofdpersoon, Nadine S., is een dwarse tante met een hoop noten op haar zang en toch is ze ook ontwapenend. Ze maakt een heel gezin kapot, maar weet aannemelijk te maken dat het niet haar schuld is. Je blijft met haar meeleven, ondanks haar streken. Daarbij is het goed geschreven en soms om te gieren van het lachen. Erg leuk!
ideaal boek voor: Ontspanning
quote:Sophie (31): Geweldig boek. Mijn vriend was er minder blij mee, aangezien ik tijdens de Paasdagen niet aanspreekbaar was en ik alleen maar heb gelezen! Het is zeker geen cliché chicklit-verhaaltje, de hoofdpersoon is slim, tegendraads en erg grappig. Onwijs goed boek, dikke aanrader!
Colette (28): Een fantastisch boek, ga het lezen en je kan niet meer stoppen. Romantiek, humor en verdriet; alles zit erin.
Stella (34): Echt een mooi boek, heel erg van genoten en me laten meeslepen tot het einde. Spannend en grappig. Maar ook herkenbaar. Natuurlijk is het fout dat de vader een geheime relatie krijgt met het kindermeisje, maar het word wel heel treffend opgeschreven en daardoor kun je die twee toch begrijpen.
Karin (22): Superboek! Ik heb het gekocht en in 2 dagen uitgelezen. Het verhaal van Nadine en haar perikelen in haar gastgezin houden de gemoederen flink bezig. Prachtig om te zien hoe het leven bizarre wendingen kan nemen. Ook leuk zijn de reacties van de forummers!
Jij komt toch ook wel zekerquote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:37 schreef Copycat het volgende:
Een eventuele meet tvp.
Donderdag vanaf 20:00 uur, vrijdag geen beperkingen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:05 schreef Nadine26 het volgende:
... in Amsterdam, en als data stel ik voor: donderdag 31 mei of vrijdag 1 juni.
Eventueel. Als het vrijdagavond is.quote:
Je staat erbij hoor, Abbadon, in de eerste én de tweede druk (die zijn niet identiek)quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:19 schreef Abbadon het volgende:
moet toch maar eens kijken of ik nog geciteerd wordt in dat boek
hoewel, gesigneerde chicklit in m'n boekenkast...dat kan natuurlijk eigenlijk niet...
Wanneer zou jij wel kunnen? Volgend jaar februari..?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:07 schreef cioran63 het volgende:
Ja, dat is dan weer jammer, dan kan ik niet.Toch leuk dat het nu echt gaat gebeuren !
![]()
OMGquote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:15 schreef Nadine26 het volgende:
[..]:
luxe penthouse = vervallen villa,
knappe held = wereldvreemde brokkenpiloot,
hip reclamemeisje = etherisch serveerstertje,
verblijf in vijfsterrenresort = verblijf in duister berghotelletje,
baan als hotshot in de reclame = baan als pianist in louche bar,
overspelige moeder met jonge minnaar = invalide moeder die schildert,
steenrijke vader = geruïneerde vader,
succesvolle broer = broer met midlifecrisis en houten been,
jaloersmakend mooie beste vriendin = helemaal geen beste vriendin (de heldin of held van het verhaal is zielig en eenzaam),
reis naar Los Angeles = reis naar Oostenrijk (waar het regent),
enzovoort, enzovoort.
..lezers zoals ik..?? je vergist je in mij, 'Nadine'...Mijn opmerking was eerlijk gezegd meer ironisch dan serieus bedoeld, aangezien ik geen groot liefhebber van Literatuur (met de kennelijk obligate hoofdletter...) ben.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:15 schreef Nadine26 het volgende:
Je staat erbij hoor, Abbadon, in de eerste én de tweede druk (die zijn niet identiek)![]()
En wat ik lezers zoals jij altijd aanraad, daarmee bedoel ik lezers die moeite hebben met het 'lichtere' genre
Ik ben me bewust hoe ongepast het is om uit een heel verhaal slechts één zinnetje te nemen, om daar over te vallen. Doe je echter met de term 'invuloefening' niet elke schrijver te kort? Wellicht dat er enkelen zijn die volgens een vast stramien boeken afronden, het vooroordeel doet mij aan de boeketreeks denken, de meesten zullen dat toch niet (toegeven te) doen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:15 schreef Nadine26 het volgende:
Een invuloefening, meer is het niet.
Het is het boek, en derhalve 'zijn genre'.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:37 schreef Abbadon het volgende:
...ofwel, beoordeel een boek niet op basis van haar genre?
(of is het 'zijn genre'?)
Natuurlijkquote:
Manny hè, met een M.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:04 schreef Copycat het volgende:
http://www.chicklit.nl/boek_op_isbn.php?isbn=9046141101
Al ingepikt.
Oh.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:11 schreef Ryan3 het volgende:
Manny hè, met een M.
Stali wel, die ziet dat al voor zich hoor, dat één of andere knaap de luiers uitwast, zeg maar.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Oh.
Ik vind 'm niet bijster, eerlijk gezegd.
Ja, dag!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:17 schreef Copycat het volgende:
Go for it, dan!
En schrijf er samen met Stali een dotcomboek over!
dat zou ik wel lezenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:30 schreef Ryan3 het volgende:
Eerste zin:
Lief dagboek: ja, okee, sure, I can buy that, ik heb een enorme joekel van een pik, maar ik ben ook een meisje, een kindermeisje..
Na, er zijn best vrijdagen in juni waarop ik kan, hoor, de laatste bijvoorbeeld om maar eens wat te noemen. Tijd zat, ik verveel me dood.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:17 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Wanneer zou jij wel kunnen? Volgend jaar februari..?
Gekkenhuis.quote:
Natuurlijk doe ik met de term 'invuloefening' elke schrijver tekort. Vind ik gewoon leuk: kijken of ik die stelling hard kan maken.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:54 schreef Iblis het volgende:
Ik ben me bewust hoe ongepast het is om uit een heel verhaal slechts één zinnetje te nemen, om daar over te vallen. Doe je echter met de term 'invuloefening' niet elke schrijver te kort? Wellicht dat er enkelen zijn die volgens een vast stramien boeken afronden, het vooroordeel doet mij aan de boeketreeks denken, de meesten zullen dat toch niet (toegeven te) doen.
Ja, dat denk ik ook. Maar om 'echt' te zijn (of authentiek) heb je een eigen stem nodig, er moet iets in die tekst zitten van jezelf, iets eigens. Dat is misschien wel hetzelfde als stijl.quote:Ondanks de 'invuloefening' moet een auteur enig psychologisch inzicht hebben, anders blijven de personages vlak, voorspelbaar en karikaturaal. Zo heeft een uitgebreide kennis zeker meerwaarde naar mijn mening, mits 'pretentieloos' gebruikt, en is stijl ook zeker nodig.
Ik had het eigenlijk vooral over genres, wat die invuloefening betreft. Dat zijn allemaal regeltjes. En daar blijf ik ook achter staan.quote:Goede fantasy, goede chick-lit, goede literatuur gaat juist verder dan die invoeloefening. En dat is het moeilijke, en zo zul je op elk niveau boeken hebben die uiteindelijk niet veel verder komen dan een invuloefening, maar het is volgens mij badinerend iedereen die schrijft hiervan te betichten.
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 02:39 schreef cioran63 het volgende:
Ja leuk poppetjes
![]()
Krijg ik eindelijk een HANDTEKENING in mijn exemplaar (eerste druk).
![]()
![]()
![]()
Maakt niet uit. Ik regel een disco, een discobol en een discjockey, we doen alle lampen uit en dan lijkt het of we met z'n veertigen zijnquote:Op zaterdag 19 mei 2007 08:43 schreef Vivi het volgende:
Tot dusver is het dus een minimeet met![]()
![]()
personen
Oeh! * snel lovertjes op d'r catsuit gaat naaienquote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:12 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Ik regel een disco, een discobol en een discjockey, we doen alle lampen uit en dan lijkt het of we met z'n veertigen zijn![]()
![]()
meldt zich ...quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:14 schreef Nadine26 het volgende:
Laten we het wat later doen: eind juni. Op vrijdag 22 of zaterdag 23 (dan kan Cioran misschien ook!)![]()
Dat IS de doelgroep toch? Oudere heren die het seksleven van geile jonge meiden willen volgen?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 23:34 schreef Ryan3 het volgende:
Beetje lullig dat bij de signeersessie van deze chicklit alleen 'oudere heren' aanwezig zullen zijn.
Waar blijft de doelgroep?
O, okee, dat wist ik niet.quote:Op zondag 20 mei 2007 00:27 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat IS de doelgroep toch? Oudere heren die het seksleven van geile jonge meiden willen volgen?
Of zijn we rond de veertigquote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:12 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Ik regel een disco, een discobol en een discjockey, we doen alle lampen uit en dan lijkt het of we met z'n veertigen zijn![]()
![]()
Dat lijkt me wel het minste, hij wordt in de 2e druk uitvoerig bedanktquote:
Zeg wij spraken er laatst over, maar eh komt jouw boek ooit in de Slegte te liggen, denk je?quote:Op zondag 20 mei 2007 00:49 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel het minste, hij wordt in de 2e druk uitvoerig bedanktOf zou hij geen smoking hebben? In dat geval is zijn oude legeruniform ook goed
![]()
Nee. Zit je omhoog?quote:Op zondag 20 mei 2007 00:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zeg wij spraken er laatst over, maar eh komt jouw boek ooit in de Slegte te liggen, denk je?
Niet?quote:
Onzin, haal er regelmatig juweeltjes vandaan. Bummer voor die auteurs hoor.quote:Op zondag 20 mei 2007 01:06 schreef wonderer het volgende:
Auteurs krijgen geen cent van de boeken die bij de Slegte liggen. Sinds ik dat weet, probeer er minder te kopen, eigenlijk.
Ik weet niet of het boek ooit in de Ramsj komt, laten we hopen van niet - of liever gezegd: laten we hopen dat het niet zó snel gebeurt! Dat zou wel een hele diepe teleurstelling zijn. De meeste boeken hebben weliswaar geen enorme levenscyclus, maar na een paar maanden... dat gebeurt zelden. Ik ken één voorbeeld van mijn buurman, die ooit een soort kunstboek heeft uitgegeven (iets met schepen) en tot zijn grote schrik zag hij het boek al de eerste week bij De Slechte liggen.quote:Op zondag 20 mei 2007 00:58 schreef Ryan3 het volgende:
Niet?
Omhoog? Met geld? Nee, hoor, maar wij kopen veel boeken, en gaan wel vaak ramsjes af. That's all.
Kennelijk ligt het wel in de gewone boekhandel, dus. Maar waar dan? Want ik zie het bij de Selexyz hier in de stad niet op de tafels liggen.quote:Op zondag 20 mei 2007 01:45 schreef Nadine26 het volgende:
Bij mijn boek is De Slechte dus nog niet in beeld...
In Amsterdam wel, dat verschilt blijkbaar per winkel (inkoopbeleid). Het kan altijd besteld worden - ik weet niet precies hoe dat werkt, maar volgens mij bestellen boekhandels tegenwoordig ook gewoon bij Bol.com (vroeger ging het allemaal via Centraal Boekhuis): lekker makkelijk, zo hoeven ze zelf nooit meer risico te lopenquote:Op zondag 20 mei 2007 02:01 schreef broer het volgende:
Kennelijk ligt het wel in de gewone boekhandel, dus. Maar waar dan? Want ik zie het bij de Selexyz hier in de stad niet op de tafels liggen.
quote:Op zondag 20 mei 2007 01:58 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik kan eventueel even langskomen, zodat we kunnen melden dat je boek ook de allochtone-vrouwen-wereld heeft bereikt.
Wees maar blij, want anders hadden ze jouw boek - net als vele, vele andere boeken - überhaupt niet ingekocht. En hadden we als lezer alleen de keuze uit Kluun, Dan Brown en Connie Palmen.quote:
Ja, dat is wel zo. Maar de boekhandel verdient het meeste aan een boek. Meer dan de uitgever en veel meer dan de schrijver, en die lopen wél risico.quote:Op zondag 20 mei 2007 02:18 schreef broer het volgende:
[..]
Wees maar blij, want anders hadden ze jouw boek - net als vele, vele andere boeken - überhaupt niet ingekocht. En hadden we als lezer alleen de keuze uit Kluun, Dan Brown en Connie Palmen.
Dat is gebruikelijk in een waardeketen. (Michael Porter)quote:Op zondag 20 mei 2007 02:26 schreef Nadine26 het volgende:
... Maar de boekhandel verdient het meeste aan een boek. Meer dan de uitgever en veel meer dan de schrijver, en die lopen wél risico.
Ja, ik snap het ook wel. En ik ben een groot voorstander van de vrije markt economie, óók in de literatuur, dus... ik moet niet zeiken! (Ik mag nu een subsidie aanvragen bij het Fonds voor de Letteren, ik heb nu officieel twee boeken gepubliceerd, dan kom je in aanmerking. Dát is nou een gewetensvraag: ga ik dat formulier invullen en meedraaien in een systeem dat ik verfoei, of neem ik, om in mijn onderhoud te voorzien, tóch maar een bijbaantje als kindermeisje?quote:Op zondag 20 mei 2007 03:13 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dat is gebruikelijk in een waardeketen. (Michael Porter)
Ter illustratie: een boer verkoopt melk voor 0,20 Euro/liter aan een zuivelfabriek; een zuivelfabriek verkoopt melkpakken voor 0,40 Euro/liter aan een supermarkt; een supermarkt verkoopt een melkpak voor 0,80 Euro/liter aan een consument. (iedere schakel in deze waardeketen hanteert een marge van 100%)
Dealquote:Op zondag 20 mei 2007 03:16 schreef clumsy_clown het volgende:
Als jij dat nare theedoektopje van de cover van het boek aandoet.
Abjecte systemen kun je het best om zeep helpen door er maximaal gebruik/misbruik van te maken.quote:Op zondag 20 mei 2007 03:19 schreef Nadine26 het volgende:
... Dát is nou een gewetensvraag: ga ik dat formulier invullen en meedraaien in een systeem dat ik verfoei, of neem ik, om in mijn onderhoud te voorzien, tóch maar een bijbaantje als kindermeisje?)
Interessant. Me dunkt dat Dagboekvaneenkindermeisje.com een nuttig handboek kan zijn tijdens de cursus. Met een leuke korting kan Hansje 20 exemplaren bij me bestellen. Vragen als 'Noem drie redenen waarom een grote, stabiele keukentafel van nut kan zijn?' zullen tijdens het examen aan de orde komen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:52 schreef Gajus het volgende:
Kindermeisje Amalia begint 'upperclass' nanny-bureau
Het voormalige kindermeisje van Amalia, Alexia en Ariane, begint een nanny-bureau voor rijke mensen, adellijke families en bekende Nederlanders. Dit is vrijdag te lezen op de website van het vakblad Kinderopvang.
De nanny die 2,5 jaar bij de koninklijke familie werkte, Hansje Görtz, is van mening dat haar bureau een gat in de markt is. "Ik ben zo vaak aangesproken door families uit deze kringen of ik niet een goede nanny voor hen wist. Mensen hebben vertrouwen in mij. Ik heb al een heleboel topbanen in mijn kaartenbak", vertelt Görtz aan het vakblad.
Het kindermeisje is op zoek naar mensen van 22 jaar en ouder met ervaring in de kinderopvang en in deze branche carrière willen maken. Ze laat weten dat het een veeleisende baan is waarbij je veel op pad bent en stevig in de schoenen moet staan. Daarom is een opleiding nodig om in de hogere kringen te kunnen werken.
De twintig aanstaande nanny's die in september de supernanny-opleiding beginnen, krijgen dan ook les in onder meer etiquette, beveiliging, kinderziektes en psychologie. De opleiding kost ongeveer 2500 euro.
bron: ANP, 15 juni 2007 08:23
Ha, Girlfriendquote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:23 schreef girlfriend het volgende:
Ha, Karin Overmars... Staat nog een leuk boek van je in mijn boekenkast.
(Waar ik overigens ook wel eens een exemplaar van heb gekocht als cadeautje. Bij De Slegte.)
Dat helptquote:Op zondag 17 juni 2007 15:32 schreef girlfriend het volgende:
Kan ik me iets bij voorstellen..
Helpt het een beetje als ik zeg dat ik destijds enthousiast was over het boek? [/slijmmodus]
Mijn affiniteit met Amsterdam reikt niet verder dan Bosbaan, WTC en RAI. Van mij mag jij dan ook geen zinnige suggesties verwachten.quote:Op maandag 18 juni 2007 14:39 schreef Nadine26 het volgende:
... zijn er andere suggesties?
Doe dat, ik wil die Haagse nasynchronisatie er nou wel eens live bij horenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 04:18 schreef JAM het volgende:
Misschien kom ik ook wel even. Misschien. MISSCHIEN.
Moeten we, met het oog op jouw en JAM's dag/nacht-ritme, geen nachtcafé zoeken? Uurtje of 03:00, als de nacht nog jong is?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 03:36 schreef Gajus het volgende:
[..]
Mijn affiniteit met Amsterdam reikt niet verder dan Bosbaan, WTC en RAI. Van mij mag jij dan ook geen zinnige suggesties verwachten.
ach ... dit gezelschap kon zich uitstekend vermaken in de virtuele ruimte ... dus iedere lokaliteit volstaat.
Het wordt nu meer als literaire roman gebracht, en dus minder als 'chicklit' en 'waar gebeurd' en 'blook', omdat bij de huidige cover & titel teveel wordt gezinspeeld op iets dat het boek eigenlijk niet is, namelijk onversneden chicklit. Het is er een pastiche op - pastiche op het moderne leven, op chicklit, etc., en die ironie is juist een substantieel onderdeel van het boek - ook om het te waarderen, dus.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:14 schreef wonderer het volgende:
Nieuw promotieplan ook, neem ik aan? Als ze je weer gaan marketen met "het op een forum geschreven boek" met een nieuwe titel en nieuwe auteursnaam, gaan mensen dan niet denken "been there, done that, kom es met wat nieuws"?
Nee, het is heel goed gegaan, anders zouden ze het boek niet opnieuw willen uitgeven. Het idee is dat er 'meer' in zit, in de zin van: een breder publiek. Toen het boek uitkwam, begin maart, zijn er tijdens een interne crisis bij de uitgeverij 23 medewerkers vertrokken, inclusief de pr-afdelingquote:Op woensdag 20 juni 2007 00:51 schreef wonderer het volgende:
Dus eigenlijk heeft je uitgeverij het verpest? Het klinkt nu alsof het niet goed is gegaan in het begin, ondanks de publiciteit die het opleverde.
Ahh, right. 't Blijft een beetje een raar wereldje, de literaire uitgeverij.quote:Op woensdag 20 juni 2007 01:25 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Nee, het is heel goed gegaan, anders zouden ze het boek niet opnieuw willen uitgeven. Het idee is dat er 'meer' in zit, in de zin van: een breder publiek. Toen het boek uitkwam, begin maart, zijn er tijdens een interne crisis bij de uitgeverij 23 medewerkers vertrokken, inclusief de pr-afdelingHet boek was dus slecht getimed, al kun je dat van tevoren natuurlijk niet weten. Nu draait de firma weer op volle toeren en willen ze er vol tegenaan. Dan is zo'n nieuwe uitgave een mooi statement, zeg maar.
Ja, dat is zo'n woord... combinatie van 'book' en 'blog', lekker hip toch?quote:Op woensdag 20 juni 2007 01:30 schreef NiteSpeed het volgende:
Blook?
Het wordt niet zo heel anders. Titel wordt Nadine, ondertitel (kleine letter) dagboek van een kindermeisje. De auteur ben ik. Zou wel een grap zijn om het boek opeens De trage val te noemen, trouwens - of iets anders literairs: Blote vogels. Ik moet altijd denken aan Blote vogels, omdat die roman tegelijk met mijn eerste boek uitkwam (bij mijn vorige uitgever) en er waren alles bij elkaar 14 exemplaren van verkocht, en dat verbaasde mij eigenlijk niet zo heel erg, met Blote vogelsquote:Op woensdag 20 juni 2007 01:32 schreef cioran63 het volgende:
Maar je krijgt dat allemaal mensen die het boek kopen en op de helft erachter komen dat ze het al gelezen hebben maar dan onder een andere titel. Die zijn dan weer boos.
Ik zou er wel heel duidelijk op laten zetten dat het vroeger anders heette.
Toen ik de roman net googlede, kreeg ik hem niet boven waterquote:Op woensdag 20 juni 2007 01:55 schreef cioran63 het volgende:
O ja, nee, dan kan het wel. Blote vogels, ja, nee, dat is wat, zo'n titel.
Vera Vlieger (kb.nl is geweldigquote:Op woensdag 20 juni 2007 02:24 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Toen ik de roman net googlede, kreeg ik hem niet boven waterIk weet de naam van de schrijfster niet meer. Anja de Vries, of zo.
Blote vogels van Anja de Vries is een aangrijpend persoonlijk document over een zoektocht naar liefde, een reis door heden en verleden, goed en kwaad, misdaad en straf, en natuurlijk blote vogels. (Denk ik. Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik denk het wel.)
Ja, gewoon weer in de nieuwe catalogus. Deadline: volgende week. Moet nu maar gaan slapen. Moet nog leuke, frisse, aantrekkelijke, commerciële auteursfoto laten maken.quote:Op woensdag 20 juni 2007 01:55 schreef wonderer het volgende:
Wat een titel"Geplukte kippen".
Gaat het ook weer opnieuw de promotie-molen in? Hoe gaan ze dat aanpakken?
Weltrusten dan.quote:Op woensdag 20 juni 2007 02:27 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ja, gewoon weer in de nieuwe catalogus. Deadline: volgende week. Moet nu maar gaan slapen. Moet nog leuke, frisse, aantrekkelijke, commerciële auteursfoto laten maken.![]()
Ik ga het bijna voor haar hopen. Met haar Blote vogels. Blote vogels kunnen niet vliegenquote:Op woensdag 20 juni 2007 02:31 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ah ja, VeraVera Vlieger
Het zal wel een artiestennaam zijn
![]()
Fokke en Sukkequote:Op woensdag 20 juni 2007 02:45 schreef cioran63 het volgende:
Er zijn wel van die blote vogels in de NRC, hoe heten die ook weer, kwik en flupke niet, maar ze hebben piemels.
Waarom schrijft iedereen tegenwoordig welterusten en interessant zonder "e"?quote:
"Steek een blote vogel met een piemel eens een veer in zijn reet"..leuke titel?quote:Op woensdag 20 juni 2007 02:45 schreef cioran63 het volgende:
Er zijn wel van die blote vogels in de NRC, hoe heten die ook weer, kwik en flupke niet, maar ze hebben piemels.
Ach, wat is weinig animo? Ik zeg altijd maar: "Als er maar één persoon is die ik heb kunnen bereiken met mijn boodschap, dan is het alle moeite waard geweest."quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:27 schreef Vivi het volgende:
Ik baal wel, want omdat er zo weinig animo was voor de meet (dacht ik) heb ik er niet meer op gerekend dat het doorging...met het oog op mijn mini-me enzo![]()
O ja, dat was niet zo scherp geformuleerd.quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:05 schreef Copycat het volgende:
want had graag met eigen ogen de snor onder cioran63's rechterarm willen zien.
Ik heb een pen en een opschrijfboekje bij mequote:Op donderdag 21 juni 2007 02:31 schreef cioran63 het volgende:
Ik heb een snor en een Volkskrant onder mijn rechterarm.
Jammer, ik had jou ook wel eens met eigen ogen willen zien. Maar je weet hoe het gaat, hè: de ene meet lokt de volgende uit, het wordt al snel een maandelijks ritueel, daarna gaan we samen op vakantie, eerst nog in gescheiden tenten maar al snel in één grote bungalowtent en daaruit ontstaat min of meer vanzelf het idee voor een woongroep, en nou ja... zo gaat dat.quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:05 schreef Copycat het volgende:
Helaas kan ik niet. Moet aan mijn eigen schrijverijen werken. Niet voor een uitgever, wel voor goed geld. Jammer, want had graag met eigen ogen de snor onder cioran63's rechterarm willen zien.
Laten we er 21.00 uur van maken.quote:Op donderdag 21 juni 2007 01:45 schreef Nadine26 het volgende:
Tijdstip: maakt mij niet uit, dus ik roep maar gewoon tussen 8 en 9 ('s avonds, graag). Eerder kan ook. Of later.
Ja precies, daar dus. Vanaf Centraal Station ca. 10 minuten lopen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:52 schreef cioran63 het volgende:
http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&q=Haarlemmerstraat+118,+Amsterdam&sll=52.469398,5.509644&sspn=3.10568,10.217285&ie=UTF8&om=1&ll=52.382882,4.890461&spn=0.024309,0.079823&z=14
http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&q=Haarlemmerstraat+118,+Amsterdam&sll=52.469398,5.509644&sspn=3.10568,10.217285&ie=UTF8&ll=52.380914,4.890456&spn=0.00076,0.002494&t=k&z=19&iwloc=addr&om=1
Speciale aanbieding voor ongeletterd Apeldoornquote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:20 schreef bibi het volgende:
Gister naar het boekenfestijn in Appeldoorn en daar lagen ze hoor in stapels te koop voor 7,95
Ach meer dat ze daar de boeken dumpen die niet zo goed liepen in de winkels....quote:Op vrijdag 22 juni 2007 23:44 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Speciale aanbieding voor ongeletterd Apeldoorn![]()
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:10 schreef bibi het volgende:
Ach meer dat ze daar de boeken dumpen die niet zo goed liepen in de winkels....
Mijn verklaring: de oude editie wordt gedumpt om ruimte te maken voor de nieuwe editie.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:32 schreef Nadine26 het volgende:
... Het is de bedoeling dat mijn boek opnieuw wordt uitgegeven. Ik ben nu dus niet alleen sterauteur, ik ben ook de sterauteur van 2 Dagboekvaneenkindermeisje.com's! Het gaat alleen anders heten. Nieuwe titel, nieuwe auteur, nieuwe cover. ...
Zaterdagavond 21:00 uur zal niet heel gemakkelijk zijn, maar op de Brouwersgracht kun je meestal wel een plek vinden, even zoeken (en betalen)...quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:30 schreef Gajus het volgende:
@Karin: hoe zijn de parkeerfaciliteiten ter plekke? @Paul, Marcel: meerijden?
Hè gezellig, Bibi. Komen jij & je man ook vanavond?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:10 schreef bibi het volgende:
Anders laat je je ff kennenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:10 schreef bibi het volgende:
[..]
Tjeetje bibi ... beetje last van Korsakov?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:46 schreef bibi het volgende:
Wie zegt dat ik met een man getrouwd ben? Tjeetje Nadine wel een beetje bekrompen van je hoor.
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:03 schreef bibi het volgende:
... en uiteraard mijn man ...
Nee hoor, gewoon een rothumeur. Mag dat ook?quote:Op zondag 24 juni 2007 13:34 schreef Gajus het volgende:
[..]
Tjeetje bibi ... beetje last van Korsakov?![]()
[..]
Ik was die pilaarquote:Op zondag 24 juni 2007 17:30 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Zou ik ook last van hebben als ik de meet had gemistOf was jij dat, achter die pilaar?
Wij jou ook. Maar nu hebben we gewoon lekker over je geroddeldquote:Op zondag 24 juni 2007 06:01 schreef Martel het volgende:
Leuke avond gehad?
(ik had je/jullie ook graag ontmoet maar een weekendretourtje LA/ASD was niet haalbaar)
Er waren meerdere mystery guests - waaronder iemand in zwart leer. Meer zeg ik nietquote:En was 'knuffelbeer' OllieA ook van de partij?
Ik nietquote:
Best grappig dat juist jij dat zegt, u is ook niet vies van een sneer hier en daarquote:Op zondag 24 juni 2007 18:19 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik niet, maar jij wel blijkbaar, als je het nodig vind om vanuit het niets sneren uit te delen.
Komt een beetje frusti over![]()
Uiteraard ... overkomt mij ook wel eens.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:15 schreef bibi het volgende:
Nee hoor, gewoon een rothumeur. Mag dat ook?
Ja dusquote:
Ik verwachtte een reincarnatie van Madame te ontmoeten. Dat bleek te kloppen ...quote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:28 schreef Revolverheld het volgende:
In mijn fantasie droeg Nadine26 gesteven plooirokken met van die geile blauwe panty's eronder, pennyschoenen, stevige reet, flinke bokkenpoten. Type gepensioneerde stewardess.
Nou... am I right..?![]()
Dat was dus mijn gepensioneerde stewardess.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 03:20 schreef dvr het volgende:
... kreeg Gajus het nog aan de stok met een dame in een chiq deux-piece ...
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 03:20 schreef dvr het volgende:
een lekker rank chickie met lange gespierde benen, een gezellige cup C (hoofdletter!) en met lang haar tot bijna op 'r gestaalde kontje.
En de waarheid, die ligt zeker ergens in 't midden..?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 03:34 schreef Gajus het volgende:
Ik verwachtte een reincarnatie van Madame te ontmoeten. Dat bleek te kloppen ...![]()
toch een heimelijke bekentenis ... Madame overtrof mijn stoutste verwachting
Toch jammer van die foto'squote:Op zaterdag 30 juni 2007 14:17 schreef dvr het volgende:
Met trivialiteiten als de waarheid moet men zich niet teveel bezighouden, beste Revolverheld. Je zult hem echter vooral aan Gajus' zijde vinden, want ik was die avond wegens ongesteldheid helaas verhinderd. Maar Karin's bips kan niet anders dan gebeeldhouwd zijn, want ze zit de halve dag te racefietsen op zo'n spin-machine.
Ik ga ook voor de hoofdprijs. Ik beschouw mijn naam en mijn persoontje, gelijk Paris Hilton, als een A-merk. Eventueel kan Nadine/Karin de copyrights afkopen, maar daarvoor moet ik haar toch eerst een keer zienquote:Over eenieders quotequotum moeten we het nog eens hebben, want dat 5%-aandeel van ons kan toch interessant worden als er een Engelse vertaling in het verschiet ligt (die noodzakelijkerwijs wel door een Hollywoodverfilming en de ontwikkeling van allerlei merchandise -poppetjes, ondergoed, posters, hoeslakens- gevolgd moet worden). Ik vermoed dat ik zeker aanspraak kan maken op 5% van die 5%.
Voor mijn aandeel heb ik inmiddels de mooiste dividenduitkering gekregen ...quote:Op zaterdag 30 juni 2007 14:17 schreef dvr het volgende:
... want dat 5%-aandeel van ons kan toch interessant worden ...
Lekker handschriffie... nou de rest nogquote:Op zondag 1 juli 2007 01:03 schreef Gajus het volgende:
[..]
Voor mijn aandeel heb ik inmiddels de mooiste dividenduitkering gekregen ...
[afbeelding]
Ik zou m'n lul er nog liever afsnijden; then again, ik ben ook nog wat jonger dan jullie. Ik kom hier misschien op terug als ik eind dertig/begin veertig ben, alhoewel het me waarschijnlijker lijk dat ik dan gevraagd word om James Bond te spelen in de nieuwe James Bond (wat ik dan weiger) dan ik treurig aan een bar hang mijzelf bevragend hoe het zou zien om m'n pielemuisje bij zulk een dergelijke in te brengen. Then again; wie weet wat de toekomst brengt?quote:Op zaterdag 10 november 2007 02:39 schreef dvr het volgende:
Potverdrie ik wist van niks. Leuk! En nu ook in het Engels? 't Is maar goed dat ik nooit afstand heb gedaan van mijn deeltje van onze 5%. Pensioen, here I come!
ps: Wat vind ik daar?
[ afbeelding ]
Hihi. Godverdomme zeg, ze is echt heel bespringbaar.
1 |
Uit De Telegraaf (vrijdag 9 november 2007):quote:Op zaterdag 10 november 2007 02:39 schreef dvr het volgende:
Potverdrie ik wist van niks. Leuk! En nu ook in het Engels? 't Is maar goed dat ik nooit afstand heb gedaan van mijn deeltje van onze 5%. Pensioen, here I come!
Ah, goed om te horenquote:Op maandag 19 november 2007 16:00 schreef miss-scofield het volgende:
Ik ben net met dit boek begonnen en heb 'm al bijna uit!!
I love it!!
Ik heb trouwens de 'dagboekvaneenkindermeisje.com-versie', met roze voorkant en minirokje!
Kom er wel pas net achter dat alles nep is![]()
![]()
Hopelijk eerst in het Duits. Daar had jij de titel al voor verzonnen, weet je nog?quote:Op zaterdag 10 november 2007 02:39 schreef dvr het volgende:
quote:
Jonger zegt niksquote:Op zaterdag 10 november 2007 04:47 schreef JAM het volgende:
Ik zou m'n lul er nog liever afsnijden; then again, ik ben ook nog wat jonger dan jullie.
quote:Op vrijdag 23 november 2007 00:56 schreef Nadine26 het volgende:
Owowow. Ik moest meteen denken aan mijn moeder, vroeger lerares Engels, die haar leerlingen bij ons thuis lekker op de bank naar de verfilming van een Engelse roman liet kijken, er zelfs thee bij serveerde, en dan de volgende dag, tijdens het examen, zei: "Je hebt een één. Want je hebt het boek niet gelezen, hè?"![]()
dvr, jij zit ook altijd bovenop het nieuwsquote:Op dinsdag 11 december 2007 00:23 schreef dvr het volgende:
Nadine26: the sequel, Nadine reconstrueert de dagboekaffaire
quote:Op vrijdag 23 november 2007 01:18 schreef Nadine26 het volgende:
René Froger (ik zag hem net op de televisie) is ook jong geweest. Then again, hij was wel best grappig, op zijn eigen manier.
Of hoogzwangere slapelozenquote:Op woensdag 12 december 2007 21:16 schreef broer het volgende:
Leuk verhaal.
Overigens posten er 's nachts inderdaad alleen maar freaks. Daar heb je wel gelijk in.
quote:Op woensdag 12 december 2007 10:50 schreef Nadine26 het volgende:
KISS & TELL
De gemiddelde Fok!-lezer mag je best onderschatten, denk ik. Maar het dagboek werd (toen het eenmaal op stoom kwam, en dat was hier, in TTK) ook niet gelezen door de gemiddelde Fok!-lezer. Die zal dit 'Torpedo'-stuk ook niet lezen. Teveel lettersquote:Op woensdag 12 december 2007 21:45 schreef thaleia het volgende:
Ik vind het een amusant verhaal maar er spreekt wel een onderschatting uit van de gemiddelde Fok!lezer.
In het stuk heb ik de gebeurtenissen en herinneringen een beetje moeten comprimeren, anders had Wonderer gelijk gekregen en was het inderdaad een boek geworden. Nog een boek, er zijn grenzen. En dus krijgt de 'gemiddelde Fok!-lezer', met wie het uiteindelijk allemaal begon, de eer die hem toekomt: hij was de motor achter het dagboek. Als je de eerste topics terugleest (in R&P), krijg je toch een vrij helder beeld van de diepere gedachten van de gemiddelde Fok!-lezer, hoor.quote:Ik weet het, alleen al de woorden "onderschatting van de gemiddelde Fok!lezer" zijn hilarisch. Maar toch: men is hier sinds Lotte niet meer zo bleu als de schrijfster het graag wil (doen) geloven.
Freaks, hoogzwangeren en afgekeurde buschauffeursquote:Op woensdag 12 december 2007 21:16 schreef broer het volgende:
Leuk verhaal.
Overigens posten er 's nachts inderdaad alleen maar freaks. Daar heb je wel gelijk in.
Willen jullie weten hoe zeer ik aan lager wal ben geraakt? Ik bedoel: nóg lager bestaat niet, het eindpunt is bereikt.quote:Op donderdag 13 december 2007 13:11 schreef Nadine26 het volgende:
En aan lager wal geraakte schrijfsters
quote:Lof: tijdschrift voor moeders met ambitie
Lof is het nieuwe tijdschrift 'voor en door werkende moeders die op zoek zijn naar een balans tussen carriere, gezin en persoonlijke ontwikkeling'. Initiatiefnemers zijn Esther Muller en Jolanda Holwerda. De nieuwe titel wordt in eigen beheer (Lof Media) uitgegeven. Unilever, Achmea en PWC hebben zich al als sponsor voor het eerste jaar verbonden. Het idee achter Lof is de beeldvorming rond werkende vrouwen te verbeteren. Het eerste nummer is door 40 werkende moeders, onbezoldigd, gemaakt. De helft van de opbrengst gaat naar een microkredietenproject in Azië. Eenmaal per jaar staat ook een Lof voor vaders met ambitie gepland.
Bron: Adformatie
Publiceer jouw sekscolumn hier op FOK!quote:Op donderdag 13 december 2007 13:59 schreef Nadine26 het volgende:
... dus wat mij betreft stond het de LOF-redactie vrij om mijn sekscolumn tijdens de volgende heidesessie ritueel te verbranden.
Ja, maar ik plaats hem hier niet. Hij is namelijk heel slechtquote:Op donderdag 13 december 2007 14:27 schreef Gajus het volgende:
edit: dvr en ik doen aan parallel processing.![]()
Als aan een loodgieter gevraagd wordt een lekkage te repareren (zonder prijsafspraak vooraf) dan heeft die loodgieter recht op een tegenprestatie (in billijke verhouding tot de prestatie).quote:Op donderdag 13 december 2007 17:05 schreef wonderer het volgende:
... een beetje stom en weinig professioneel...
Blijkbaar, aangezien LOF niet wilde betalen.quote:Op donderdag 13 december 2007 18:17 schreef Gajus het volgende:
[..]
Als aan een loodgieter gevraagd wordt een lekkage te repareren (zonder prijsafspraak vooraf) dan heeft die loodgieter recht op een tegenprestatie (in billijke verhouding tot de prestatie).
Zijn de rechten van een broodschrijver anders dan van een loodgieter?
De geur van zweet en geschroeid satijnquote:Op donderdag 13 december 2007 13:57 schreef dvr het volgende:
Om eens een aspect aan te snijden dat je zorgvuldig buiten beeld hebt gehouden...
Hoe heeft je huwelijk dit letterkundige avontuurtje doorstaan? Ik kan me voorstellen dat het na een wilde literaire nacht nauwelijks meer te doen is om de kindertjes nog op tijd bij de schoolpoort af te leveren, en dat je man vanuit zijn eenzame bedje toch wel bedenkelijk moet hebben gekeken toen zich op jouw computer de ene na de andere aanbidder meldde - of omgekeerd, juist aangemoedigd werd door de onvermoede uitspattingen die jouw evenknie zich permitteerde in toiletten en op keukentafels (je kunt moeilijk over hoofdpijn zeuren als je net een scene voltooid hebt waar de geur van zweet en geschroeid satijn nog van afslaat).
Hij is de perfecte combinatie van Daniël & Thijsquote:Is je partner een Daniël of meer een Thijs, en hielp hij proeflezen? Was in het Poëziemeisje een van zijn exen of collega's te herkennen?
Ja, dat is waar. Maar ik ben de meest onzakelijke & onprofessionele & chaotische persoon op deze wereld, en toch heb ik nog nooit problemen gehad. Echt: nog nooit. Want ze betalen dan wel slecht in de journalistiek, ze zijn heel betrouwbaar. En aardig. Juist omdat ze zo slecht betalenquote:Op donderdag 13 december 2007 17:05 schreef wonderer het volgende:
Eerst een column schrijven en opsturen en dan pas informeren naar de betaling is natuurlijk ook wel een beetje stom en weinig professioneel...
Ik doe heel veel voor de eer, je zou eens moeten weten, maar géén LOF. Want ik denk altijd: een opdracht moet wel HEEL leuk en bijzonder (en eervol, eventueel) zijn om er mijn 'eigen' werk voor te laten schieten. Dat betaalt ook slecht, ja. Maar dan ben ik tenminste zelf de baas. En voor 150 euro (min de helft = 75 euro, want ik ben getrouwd....) is zo'n 'commercieel' uitstapje de moeite niet. Of het moet heel eervol zijn, dan doe ik het voor niks. Of heel leuk, zoals de literaire recensies die ik schrijf voor Het Parool. Dan doe ik het voor bijna niks.quote:Of zat je echt zo om de eer te springen dat het je wel best was, dat je blij was dat er uberhaupt iemand aan je dacht, als de eerste de beste debutant?
zie daar, een opmerking die schreeuwt om een toelichting...quote:Op zaterdag 15 december 2007 01:01 schreef Nadine26 het volgende:
(En die klappen waren hard, met dit boek)
Tuurlijk wel. Trouwen in gemeenschap van goederen is het nieuwe swingen. Of het oude heroïne spuiten. Gevaarlijk leven, kortom, daar doen we het allemaal voor. Bovendien: zolang hij er vandoor gaat met de helft van mijn LOF, krijg ik nog altijd de helft van zijn bedrijf. Kan ik eindelijk (na mijn scheiding) aan mijn toekomst gaan werkenquote:Op zaterdag 15 december 2007 11:59 schreef Vivi het volgende:
Jeetje, je bent toch niet getrouwd in gemeenschap van goederen hoop ik
Gaat je man er zo maar met de helft van jouw LOF vandoor..
Precies. Dat heb ik die Jolanda van de LOF dan ook geschreven: "Ik wil niet meer dat je met je collectebus aan mijn deur komt rammelen, want IK BEN OOK EEN MOEDER MET AMBITIE." En die ambitie bestaat er vooral uit dat ik tot 11 uur wil uitslapen. En dat mijn huis wordt schoongemaakt door een lief Pakistaans echtpaar. En dat kost allemaal GELD, en om aan dat geld te komen, heb ik een baantje nodig dat betaalt. En dus geen baantje dat niet betaalt. Goh. Zo simpel, eigenlijkquote:Ik ken het blad trouwens, zag het vorige maand voor het eerst liggen in de kiosk, en de voorkant bezorgde me al direct een korte gordelroos-opleving, dwz, jeuk, want ik ben echt allergisch voor dat soort prototypes als "moderne moeder die alles wil en vooral ambitie heeft".
Ik ook. Want mijn boek stond erinquote:Ik heb dan ook gewoon de Gooise Vrouwen-uitgave van de LINDA gekocht![]()
Nu ik niet meer anoniem ben op dit forum, ligt het allemaal een tikje gevoeliger met de uitwijdingen en de ontboezemingen, denk ik soms. Maar soms ook niet. Bovendien: dat boek is nu toch al verschenen, daar doe ik niks meer aan.quote:Op zaterdag 15 december 2007 12:46 schreef Abbadon het volgende:
zie daar, een opmerking die schreeuwt om een toelichting...
Jij was het niet. Dus dan moet 'Laten-we-hem-G-noemen' een ander Fokkertje zijn geweest. Maar ik bescherm mijn bronnenquote:Op zondag 16 december 2007 09:55 schreef Ryan3 het volgende:
Grappig verhaal, en wie was de zakenman G. dan? Fokkertje???
Ik ben dan ook geen zakenman, bovendien nooit bemoeit met je project; Gajus ook niet volgens mijn bronnen (was de eerste kanshebber wmb), dus een mysterie? Of toch Gajus?quote:Op woensdag 19 december 2007 00:23 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Jij was het niet. Dus dan moet 'Laten-we-hem-G-noemen' een ander Fokkertje zijn geweest. Maar ik bescherm mijn bronnen
Deze twee dingen pik ik even uit je relaas.quote:Op woensdag 19 december 2007 00:19 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Nu ik niet meer anoniem ben op dit forum, ligt het allemaal een tikje gevoeliger met de uitwijdingen en de ontboezemingen, denk ik soms. Maar soms ook niet. Bovendien: dat boek is nu toch al verschenen, daar doe ik niks meer aan.
Ik denk, als ik er achteraf over nadenk, dat ik het heb gedaan voor mijn moeder. Ik sta aan haar kant. Ze kan zelf niks meer zeggen, en daarom heb ik het gedaan.
quote:Op vrijdag 21 december 2007 00:54 schreef Stali het volgende:
Ps. Ik heb natuurlijk ook wel moeten lachen en weet wie die G. is. Te herkenbaar.
Thanxquote:Op vrijdag 21 december 2007 00:54 schreef Stali het volgende:
Deze twee dingen pik ik even uit je relaas.
Je reconstructie in den beginne geloof ik niet 100% procent maar ik vind dat je het heel knap gedaan hebt.
Ach, die recensie is zo gespeend van ieder gevoel voor ironie of besef van dubbele bodems, dat is de essentie van het boek - dat kan ik dus niet serieus nemen. Ik vind sowieso dat ik juist die gedeeltes over mijn moeder heel goed heb beschreven, in alle bescheidenheid, hahaha, en het is ook precies waar het mij om ging: de gevoelsclichés onderuit halen, niet alleen omdat het clichés zijn, maar vooral ook omdat het onoprecht is, aangeleerd, afgekeken van de televisie. De dood is keihard, daar hoef je geen roze watten omheen te wikkelen.quote:Op een recensie web las ik dat juist het gedeelte m.b.t het overlijden van je moeder als ongevoelig neergesabeld werd. Echt een onnodige dolksteek in de overigens in mijn ogen verder terechte kritieken.
Het is geen teleurstelling, het is een haat-liefde verhouding die ik altijd heb gehad met het schrijven-als-vak. Dat heeft te maken met de onmogelijke combinatie van freelancen en schrijven (voor mezelf). Het is bijna onmogelijk om je hoofd boven water te houden, financieel dus, als je alleen boeken schrijft. Maar het freelancen is geen ideale oplossing, omdat de interessante dingen zo slecht betalen (of helemaal niet), en de commerciële opdrachten maken me uiteindelijk gek, omdat het bijna niet op te brengen is om voor Philps - bijvoorbeeld - hele dagen met managers aan de telefoon te hangen voor een lullig interviewtje dat vervolgens toch weer compleet wordt herschreven door de PR-afdeling: het werk is een uitdaging, de collega's zijn fantastisch, er wordt door de afdeling hard aan getrokken, en Philips is een geweldige werkgever.quote:Verder vind ik het leuk zoals je je ervaringen voortzet in dit topic en het columnverhaal vertelde, je komt overall op mij soms een pietsie teleurgesteld en langdradig over maar je hebt ook een gezonde portie zelfspot en zijn je verhalen ook weer leuk om te lezen.
Het rare is dat mijn ontmaskering eigenlijk niet eens uitmaakt. Ik wist natuurlijk wel dat het een keer zou gebeuren. Ik wilde het dagboek ook graag uitgeven; vanaf het moment dat die gedachte bij mij begon post te vatten, had ik al mijn familieleden & bekenden eruit kunnen schrijven. Ook had ik ze naderhand onherkenbaar kunnen maken in het boek. Catherine Sanderson - zie boven - heeft dat wel gedaan in haar boek. Dat vind ik een zwaktebod. Ik weet het niet zeker, ik heb haar boek nog niet gelezen, maar in interviews vertelt ze dat haar ex-man, die in haar blog als de Grote Klootzak wordt neergezet, in het boek opeens als de Grote Held uit de bus komt. De reden: ze hebben samen een dochter en ze wil niet dat die dochter ooit lelijke dingen leest over haar vader. Ja, logisch. Maar levert dat een goed boek op? In zo'n geval ben ik harder: 'Alles voor de kunst.' Kom op, zeg. Ik heb nog geregeld slapeloze nachten van alle ellende die ik over mezelf heb afgeroepen door dit boek te schrijven, door de manier waarop ik mijn vader beschrijf, zijn vriendin, mijn boer is ook niet blij met zijn rol, mijn zus evenmin, maar dat is een knoop die - hoop ik, denk ik - wel doorgehakt moet worden. Als je schrijft, kun je niet iedereen te vriend houden. Tenzij je je toelegt op de historische romanquote:Ik wens je gewoon heel veel succes! En ookal is het voor jou waarschijnlijk te persoonlijk, ik zou het toch leuk vinden als je hier ook blijft posten.
quote:Ps. Ik heb natuurlijk ook wel moeten lachen en weet wie die G. is. Te herkenbaar.
Gewoon doenquote:Op zaterdag 22 december 2007 13:39 schreef Nadine26 het volgende:
Ik wil eigenlijk wel weer eens iets nieuws proberen, maar ik weet niet wat. Een blog zou een idee kunnen zijn. Niet om die blog later te publiceren, dat is nu wel geweest, maar ter inspiratie is het heel goed. Om ideeën uit te proberen, de wateren te testen. Of een roman schrijven, al heb je dan volgens velen het nadeel dat alles al op internet staat. Ik zie dat probleem niet zo; niet-betalende lezers zijn ook lezers, om die paar lullige centen zal ik het niet laten.
Shit, nog steeds? Ik had gehoopt dat jouw moeder de ellende achter de rug had. Maar ja, ik weet ook wel dat je deze ellende eigenlijk nooit achter de rug hebt, omdat er altijd weer een nieuwe controle komt, en elke nieuwe controle kan alles weer op z'n kop zetten.quote:Op zaterdag 22 december 2007 17:11 schreef Vivi het volgende:
For what it's worth; ik ga hetzelfde proces door met mijn moeder, en ik herkende juist enorm veel in wat, maar ook juist in hoe je e.e.a. omschreef.
Dank je welquote:Op donderdag 27 december 2007 03:43 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Shit, nog steeds? Ik had gehoopt dat jouw moeder de ellende achter de rug had. Maar ja, ik weet ook wel dat je deze ellende eigenlijk nooit achter de rug hebt, omdat er altijd weer een nieuwe controle komt, en elke nieuwe controle kan alles weer op z'n kop zetten.
Veel sterkte![]()
Zo is het, ja. Zo gaat het.quote:Op donderdag 27 december 2007 10:09 schreef Vivi het volgende:
[quote]Dank je welZe is ongeneeslijk dus als het nog "even duurt" is dat alleen maar positief zeg maar, als ze het achter de rug heeft, is het ook echt achter de rug ..
![]()
![]()
Ah, heet dat zo. Ik ben al mijn hele leven psychological unemployablequote:Een van mijn goede voornemens is iig dat ik weer een (korte) studie ga doen, ik ben, zoals dat zo mooi heet in de VS "psychological unemployable" (in het Nederlands zeggen ze dan gewoon dat je niet zo goed voor een baas kan werken) Althans..wel kán, jaren gedaan tenslotte, maar ik wil het gewoon niet meer!
Het opmerkelijke vind ik dan ook dat je (nou ja, vooral mijn moeder dan) vaak mensen spreekt die zeggen "Nououou meieieieieied! Ik zou gék worden van die wetenschap" waarop ik me dan afvraag of het beter sociaal geaccepteerd zou zijn als je de hele dag gillend over de Kalverstraat loopt ofzo?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 23:13 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Zo is het, ja. Zo gaat het.Toch blijft het vreemd dat je onder die onvoorstelbare omstandigheid 'normaal' blijft doorleven, praten, televisie kijken, ditjes, datjes, alsof er niks aan de hand is. Al die programma's op de televisie waarin mensen hun trauma's komen navertellen - ja, dán komen ze woorden en emoties te kort om er een mooi verhaal van te maken. (En dan denk ik: Weet je wat jij zou moeten doen, jij zou gewoon eens bijna dood moeten gaan
)
Het wordt iets met (loopbaan) coaching, ik help mijn gelijkgestemden graag namelijkquote:Ah, heet dat zo. Ik ben al mijn hele leven psychological unemployableEn ook wel een beetje fysical, denk ik. En emotional. All round, zeg maar. Toch hoeft dat een stralende carrière niet in de weg te staan, zeggen ze. Ga je free lancen?
Ja, het punt met die sociale acceptatie is dat we met z'n allen krampachtig blijven doen alsof alles op rolletjes draait - dan zal het met die dood ook wel meevallen, eh... toch?quote:Op woensdag 2 januari 2008 09:35 schreef Vivi het volgende:
Het opmerkelijke vind ik dan ook dat je (nou ja, vooral mijn moeder dan) vaak mensen spreekt die zeggen "Nououou meieieieieied! Ik zou gék worden van die wetenschap" waarop ik me dan afvraag of het beter sociaal geaccepteerd zou zijn als je de hele dag gillend over de Kalverstraat loopt ofzo?
Succesquote:Het wordt iets met (loopbaan) coaching, ik help mijn gelijkgestemden graag namelijk
quote:Op dinsdag 18 december 2007 23:47 schreef Nadine26 het volgende:
Ik ook. Want mijn boek stond erinEn het wordt nog beter, want donderdag heb ik een interview met het blad AM Magzine of zoiets - een blad voor Zakenvrouwen Van Het Jaar, volgens mij. Dáár moet ik zijn. Dát is mijn doelgroep. Annemarie van Gaal & haar vriendinnen
O, ik heb wel een oefen-case voor jequote:Op donderdag 3 januari 2008 10:29 schreef Vivi het volgende:
Daar was ik me ook al, onder andere, op het orienteren iddHoewel ik een beetje het idee kreeg dat er momenteel een wildgroei aan het ontstaan is!
Kennen is een groot woord. Van die dames heb ik er ééntje ontmoet, voor het interview. Maar vertel, jij weet meerquote:Op donderdag 3 januari 2008 10:34 schreef Ripley het volgende:
OMG. Ken je die dames ook? Daar wil je echt niet bijhoren hoor. Believe me
Online coachingquote:Op zaterdag 5 januari 2008 03:53 schreef broer het volgende:
En aan de hand van dit verhaal wil je loopbaancoaching?
Ik zag het woord 'loopbaan' toch echt heel duidelijk in Vivi's post staan.quote:
Nee, toe nou. Je bent leuk aan het rommelen achter je computer. Begin nou niet opeens een serieuze loopbaan in de een of andere branche. Dat zou laf zijn. Je kunt beter gewoon blijven schrijven. Dat is loopbaantechnisch weliswaar een no-go, maar het lijkt wel net of je je vrijheid koestert en of je de kunst een warm hart toedraagt.quote:En anders... och ja, waarom niet. Een gedegen loopbaanadvies is nooit weg.
En je geeft ze allemaal het advies om loopbaanadviseur te worden?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 03:57 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Online coachingDat beperkt zich toch niet uitsluitend tot de loopbaan? En anders... och ja, waarom niet. Een gedegen loopbaanadvies is nooit weg.
Trek dit aan :quote:Op zaterdag 5 januari 2008 03:47 schreef Nadine26 het volgende:
Hoe doorbreken wij deze spiraal van wederzijds ongemak?
O, dan was het mijn twisted mind.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 04:06 schreef broer het volgende:
Ik zag het woord 'loopbaan' toch echt heel duidelijk in Vivi's post staan.
Wel loffelijker. Ik zou trouwens niks anders kunnen bedenken.quote:Nee, toe nou. Je bent leuk aan het rommelen achter je computer. Begin nou niet opeens een serieuze loopbaan in de een of andere branche. Dat zou laf zijn. Je kunt beter gewoon blijven schrijven. Dat is loopbaantechnisch weliswaar een no-go, maar het lijkt wel net of je je vrijheid koestert en of je de kunst een warm hart toedraagt.
Lijkt je dat geen veel loffelijker streven?
Niet ik word loopbaanadviseur, maar Viviquote:Op zaterdag 5 januari 2008 04:07 schreef wonderer het volgende:
En je geeft ze allemaal het advies om loopbaanadviseur te worden?
Dat is de juiste instellingquote:Op zaterdag 5 januari 2008 11:25 schreef Vivi het volgende:
Tut tut, ik heb nog helemaal niet gezegd dat ik me ga beperken tot uitsluitend [i[ loopbaan[/i] coaching, en daarbij, een loopbaan is een begrip wat je in een breed kader moet plaatsenLees: als het maar schuift, mijn geheime ambitie is een soort vrouwelijke Dr. Rossi te worden.
Dat zou best kunnenquote:Om op je buurman terug te komen Nadine/K., wil ik nog wel even mijn nog volstrekt ongeschoolde gooi doen: Was Jan de schrijver niet zo dronken dat je boek nog steeds in de zak van zijn regenjas wacht om ontdekt te worden? En dan is het dus net zo'n jas die hij nooit draagt he, behalve op dronkenmansavondjes
Het verdiende lot van een loslippige nanny.quote:Rob Lowe klaagt nanny aan
LOS ANGELES - De Amerikaanse acteur Rob Lowe (The West Wing, Brothers&Sisters) en zijn vrouw hebben hun voormalige oppas voor de rechter gesleept. Volgens het echtpaar heeft de nanny geheimen en leugens over hun familie verspreid.
De familie Lowe eist een miljoen dollar schadevergoeding van Laura Boyce, voor het schenden van een vertrouwelijke overeenkomst, laster en het veroorzaken van emotionele stress bij het echtpaar en hun twee zoons.
Volgens de aanklacht werkte Boyce sinds begin 2007 bij het gezin, tot ze in november ontslag nam. In de papieren wordt niet ingegaan op wat voor informatie de oppas doorspeelde en aan wie.
Niet heel blij, nee. Maar de vriendin van mijn vader - Marcella in het boek - heeft me uitgenodigd voor een driedaags feest er ere van haar 45e verjaardag, dat zegt toch wel ietsquote:Op zondag 20 april 2008 13:21 schreef Revolverheld het volgende:
Dus ik begrijp dat je familie toch niet zo blij was met het boek?![]()
quote:Op woensdag 23 april 2008 11:37 schreef Vivi het volgende:
Je komt toch wel even een verslag posten he![]()
Wel jammer, nu blijft het natuurlijk voor altijd een mysterie of die worstenbroodjes ook gefiguurzaagd zijn?
Alles staat weer op losse schroeven; ik kreeg een nogal koele mail van Marcella, waarin zij repte van 'jullie samen wegproppen' (in het hotel, mijn broer & ik). Ook voor het overige klonk zij nauwelijks blij-verrast met onze komst, eerder pissig. Het is namelijk zo dat wij laatst (mijn broer, zus en ik) tijdens een van de vele erfenisbesprekingen wat grapjes maakten over dat 45-jarige verjaardagsfeest, ten overstaan van mijn vader dus, een beetje in de geest van: 'O, en wij zijn niet voor de happening uitgenodigd?' en: 'Wij kunnen anders heel goed speechen en voor een muzikale act draaien we onze hand ook niet om.' De volgende dag lag de uitnodiging in de bus. Volgens mijn zus om ons op stang te jagen; zij was woedend en heeft zich meteen afgemeld. Ik voelde me verplicht om de uitnodiging te accepteren - ook al ben ik vermoedelijk de allerlaatste die ze op haar feestje wil zien, maar ja, nodig me dan niet uit. Kortom: we wachten het nog even af.quote:Op woensdag 23 april 2008 20:13 schreef Vivi het volgende:
Misschien moet je subtiel doch opvallend met een zalmroze servetje wapperen als je je zelf gemacrameede vlaai nuttigt, dan hebben ze natuurlijk een instant onbewuste herkennig met je en sluiten ze je ongetwijfeld in hun hart als zijnde de getormenteerde stiefkleindochter die je uiteindelijk bent en zullen ze alles met de mantel der potpourri bedekken.
Als we gaan, moeten we natuurlijk zo veel mogelijk opgaan in onze omgeving: donkerblauwe knierok, zegelring, Burberry-jas. Voor het feest trek ik de donkerblauwe panty dan wel uitquote:Wat trek je aan?
De sequel is in de maak. Dat wordt deze keer een heel serieuze verhandeling, dat begrijp je. Veel natuurbeschrijvingen. Geen seks. Af en toe een subtiele verwijzing naar Nabokov of een obscure Tsjechische schrijver, vanzelfsprekend citeer ik uitsluitend in de langue originelle.quote:Ik zeg: Ik ruik een sequel
Het verschil in belevingswereld tussen corporale Nadine en treinkaperige Sunchaser geeft aanleiding tot hilarische dialogen. Heerlijk ... mijn complimenten aan beide hoofdrolspelers.quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:28 schreef dvr het volgende:
... FOK!tv-portret: Karin Overmars (Nadine S.) ...
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 03:30 schreef Gajus het volgende:
Het verschil in belevingswereld tussen corporale Nadine en treinkaperige Sunchaser geeft aanleiding tot hilarische dialogen. Heerlijk ... mijn complimenten aan beide hoofdrolspelers.![]()
Dat weet ik ook niet. Sunchaser zat een beetje in de rats over Danny, die mij bovenaan zijn hitlist had gezet, maar dat is nu blijkbaar vergeven & vergetenquote:Op het beeldscherm zie ik een concept van haar boekenrecensie Sneeuweieren. In Het Parool van 23 november 2007 is die recensie verschenen. Tussen opname en publicatie van dit portret zit dus circa zeven maanden. Waarom zo'n lange tijdspanne?
Corpsleden toch ook niet?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 04:01 schreef sig000 het volgende:
En treinkapers daar weet meer dan de helft van de users op dit forum geen reet meer van man.
Meestal krijgen ze die dikke functie ook wel. En anders kunnen ze terugvallen op hun ouders, die wel een dikke functie hadden. Zoiets is het, in ruwe bewoordingen. Ik hoor buiten trouwens vogels fluiten.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 04:11 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat zijn toch die mannen in strakke pakken die denken later nog een dikke functie te krijgen?
Onder andere omstandigheden zou Sinterklaas wel raad weten met jouw derde punt. Sinterklaas impliceert daarmee dat hij jouw overige punten als onzinnig verwerpt.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 03:57 schreef Nadine26 het volgende:
... Op het verlanglijstje van Sinterklaas:
Een nieuw hoofd
Een nieuwe stem (spraakles?)
En dan ook maar meteen een nieuwe naam.![]()
Jouw vredelievend gebaarquote:Dat weet ik ook niet. Sunchaser zat een beetje in de rats over Danny, die mij bovenaan zijn hitlist had gezet, maar dat is nu blijkbaar vergeven & vergeten
Door het videobeeld te bevriezen en te lezen: "Daarmee houdt verder iedere vergelijking met Bakkers roman op want Sneeuweieren kan uitstekend op eigen benen staan."quote:Hoe zie jij in godsnaam dat die recensie van 'Sneeuweieren' op mijn scherm stond?
Hmm, dan lees ik liever "De vrouw, haar vagina en de siliconenspuit".quote:... een pamflet van Kristien Hemmerechts: 'De man, zijn penis en het mes.' ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |