Maakt niet uit. Ik regel een disco, een discobol en een discjockey, we doen alle lampen uit en dan lijkt het of we met z'n veertigen zijnquote:Op zaterdag 19 mei 2007 08:43 schreef Vivi het volgende:
Tot dusver is het dus een minimeet met![]()
![]()
personen
Oeh! * snel lovertjes op d'r catsuit gaat naaienquote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:12 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Ik regel een disco, een discobol en een discjockey, we doen alle lampen uit en dan lijkt het of we met z'n veertigen zijn![]()
![]()
meldt zich ...quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:14 schreef Nadine26 het volgende:
Laten we het wat later doen: eind juni. Op vrijdag 22 of zaterdag 23 (dan kan Cioran misschien ook!)![]()
Dat IS de doelgroep toch? Oudere heren die het seksleven van geile jonge meiden willen volgen?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 23:34 schreef Ryan3 het volgende:
Beetje lullig dat bij de signeersessie van deze chicklit alleen 'oudere heren' aanwezig zullen zijn.
Waar blijft de doelgroep?
O, okee, dat wist ik niet.quote:Op zondag 20 mei 2007 00:27 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat IS de doelgroep toch? Oudere heren die het seksleven van geile jonge meiden willen volgen?
Of zijn we rond de veertigquote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:12 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Ik regel een disco, een discobol en een discjockey, we doen alle lampen uit en dan lijkt het of we met z'n veertigen zijn![]()
![]()
Dat lijkt me wel het minste, hij wordt in de 2e druk uitvoerig bedanktquote:
Zeg wij spraken er laatst over, maar eh komt jouw boek ooit in de Slegte te liggen, denk je?quote:Op zondag 20 mei 2007 00:49 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel het minste, hij wordt in de 2e druk uitvoerig bedanktOf zou hij geen smoking hebben? In dat geval is zijn oude legeruniform ook goed
![]()
Nee. Zit je omhoog?quote:Op zondag 20 mei 2007 00:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zeg wij spraken er laatst over, maar eh komt jouw boek ooit in de Slegte te liggen, denk je?
Niet?quote:
Onzin, haal er regelmatig juweeltjes vandaan. Bummer voor die auteurs hoor.quote:Op zondag 20 mei 2007 01:06 schreef wonderer het volgende:
Auteurs krijgen geen cent van de boeken die bij de Slegte liggen. Sinds ik dat weet, probeer er minder te kopen, eigenlijk.
Ik weet niet of het boek ooit in de Ramsj komt, laten we hopen van niet - of liever gezegd: laten we hopen dat het niet zó snel gebeurt! Dat zou wel een hele diepe teleurstelling zijn. De meeste boeken hebben weliswaar geen enorme levenscyclus, maar na een paar maanden... dat gebeurt zelden. Ik ken één voorbeeld van mijn buurman, die ooit een soort kunstboek heeft uitgegeven (iets met schepen) en tot zijn grote schrik zag hij het boek al de eerste week bij De Slechte liggen.quote:Op zondag 20 mei 2007 00:58 schreef Ryan3 het volgende:
Niet?
Omhoog? Met geld? Nee, hoor, maar wij kopen veel boeken, en gaan wel vaak ramsjes af. That's all.
Kennelijk ligt het wel in de gewone boekhandel, dus. Maar waar dan? Want ik zie het bij de Selexyz hier in de stad niet op de tafels liggen.quote:Op zondag 20 mei 2007 01:45 schreef Nadine26 het volgende:
Bij mijn boek is De Slechte dus nog niet in beeld...
In Amsterdam wel, dat verschilt blijkbaar per winkel (inkoopbeleid). Het kan altijd besteld worden - ik weet niet precies hoe dat werkt, maar volgens mij bestellen boekhandels tegenwoordig ook gewoon bij Bol.com (vroeger ging het allemaal via Centraal Boekhuis): lekker makkelijk, zo hoeven ze zelf nooit meer risico te lopenquote:Op zondag 20 mei 2007 02:01 schreef broer het volgende:
Kennelijk ligt het wel in de gewone boekhandel, dus. Maar waar dan? Want ik zie het bij de Selexyz hier in de stad niet op de tafels liggen.
quote:Op zondag 20 mei 2007 01:58 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik kan eventueel even langskomen, zodat we kunnen melden dat je boek ook de allochtone-vrouwen-wereld heeft bereikt.
Wees maar blij, want anders hadden ze jouw boek - net als vele, vele andere boeken - überhaupt niet ingekocht. En hadden we als lezer alleen de keuze uit Kluun, Dan Brown en Connie Palmen.quote:
Ja, dat is wel zo. Maar de boekhandel verdient het meeste aan een boek. Meer dan de uitgever en veel meer dan de schrijver, en die lopen wél risico.quote:Op zondag 20 mei 2007 02:18 schreef broer het volgende:
[..]
Wees maar blij, want anders hadden ze jouw boek - net als vele, vele andere boeken - überhaupt niet ingekocht. En hadden we als lezer alleen de keuze uit Kluun, Dan Brown en Connie Palmen.
Dat is gebruikelijk in een waardeketen. (Michael Porter)quote:Op zondag 20 mei 2007 02:26 schreef Nadine26 het volgende:
... Maar de boekhandel verdient het meeste aan een boek. Meer dan de uitgever en veel meer dan de schrijver, en die lopen wél risico.
Ja, ik snap het ook wel. En ik ben een groot voorstander van de vrije markt economie, óók in de literatuur, dus... ik moet niet zeiken! (Ik mag nu een subsidie aanvragen bij het Fonds voor de Letteren, ik heb nu officieel twee boeken gepubliceerd, dan kom je in aanmerking. Dát is nou een gewetensvraag: ga ik dat formulier invullen en meedraaien in een systeem dat ik verfoei, of neem ik, om in mijn onderhoud te voorzien, tóch maar een bijbaantje als kindermeisje?quote:Op zondag 20 mei 2007 03:13 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dat is gebruikelijk in een waardeketen. (Michael Porter)
Ter illustratie: een boer verkoopt melk voor 0,20 Euro/liter aan een zuivelfabriek; een zuivelfabriek verkoopt melkpakken voor 0,40 Euro/liter aan een supermarkt; een supermarkt verkoopt een melkpak voor 0,80 Euro/liter aan een consument. (iedere schakel in deze waardeketen hanteert een marge van 100%)
Dealquote:Op zondag 20 mei 2007 03:16 schreef clumsy_clown het volgende:
Als jij dat nare theedoektopje van de cover van het boek aandoet.
Abjecte systemen kun je het best om zeep helpen door er maximaal gebruik/misbruik van te maken.quote:Op zondag 20 mei 2007 03:19 schreef Nadine26 het volgende:
... Dát is nou een gewetensvraag: ga ik dat formulier invullen en meedraaien in een systeem dat ik verfoei, of neem ik, om in mijn onderhoud te voorzien, tóch maar een bijbaantje als kindermeisje?)
Interessant. Me dunkt dat Dagboekvaneenkindermeisje.com een nuttig handboek kan zijn tijdens de cursus. Met een leuke korting kan Hansje 20 exemplaren bij me bestellen. Vragen als 'Noem drie redenen waarom een grote, stabiele keukentafel van nut kan zijn?' zullen tijdens het examen aan de orde komen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:52 schreef Gajus het volgende:
Kindermeisje Amalia begint 'upperclass' nanny-bureau
Het voormalige kindermeisje van Amalia, Alexia en Ariane, begint een nanny-bureau voor rijke mensen, adellijke families en bekende Nederlanders. Dit is vrijdag te lezen op de website van het vakblad Kinderopvang.
De nanny die 2,5 jaar bij de koninklijke familie werkte, Hansje Görtz, is van mening dat haar bureau een gat in de markt is. "Ik ben zo vaak aangesproken door families uit deze kringen of ik niet een goede nanny voor hen wist. Mensen hebben vertrouwen in mij. Ik heb al een heleboel topbanen in mijn kaartenbak", vertelt Görtz aan het vakblad.
Het kindermeisje is op zoek naar mensen van 22 jaar en ouder met ervaring in de kinderopvang en in deze branche carrière willen maken. Ze laat weten dat het een veeleisende baan is waarbij je veel op pad bent en stevig in de schoenen moet staan. Daarom is een opleiding nodig om in de hogere kringen te kunnen werken.
De twintig aanstaande nanny's die in september de supernanny-opleiding beginnen, krijgen dan ook les in onder meer etiquette, beveiliging, kinderziektes en psychologie. De opleiding kost ongeveer 2500 euro.
bron: ANP, 15 juni 2007 08:23
Ha, Girlfriendquote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:23 schreef girlfriend het volgende:
Ha, Karin Overmars... Staat nog een leuk boek van je in mijn boekenkast.
(Waar ik overigens ook wel eens een exemplaar van heb gekocht als cadeautje. Bij De Slegte.)
Dat helptquote:Op zondag 17 juni 2007 15:32 schreef girlfriend het volgende:
Kan ik me iets bij voorstellen..
Helpt het een beetje als ik zeg dat ik destijds enthousiast was over het boek? [/slijmmodus]
Mijn affiniteit met Amsterdam reikt niet verder dan Bosbaan, WTC en RAI. Van mij mag jij dan ook geen zinnige suggesties verwachten.quote:Op maandag 18 juni 2007 14:39 schreef Nadine26 het volgende:
... zijn er andere suggesties?
Doe dat, ik wil die Haagse nasynchronisatie er nou wel eens live bij horenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 04:18 schreef JAM het volgende:
Misschien kom ik ook wel even. Misschien. MISSCHIEN.
Moeten we, met het oog op jouw en JAM's dag/nacht-ritme, geen nachtcafé zoeken? Uurtje of 03:00, als de nacht nog jong is?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 03:36 schreef Gajus het volgende:
[..]
Mijn affiniteit met Amsterdam reikt niet verder dan Bosbaan, WTC en RAI. Van mij mag jij dan ook geen zinnige suggesties verwachten.
ach ... dit gezelschap kon zich uitstekend vermaken in de virtuele ruimte ... dus iedere lokaliteit volstaat.
Het wordt nu meer als literaire roman gebracht, en dus minder als 'chicklit' en 'waar gebeurd' en 'blook', omdat bij de huidige cover & titel teveel wordt gezinspeeld op iets dat het boek eigenlijk niet is, namelijk onversneden chicklit. Het is er een pastiche op - pastiche op het moderne leven, op chicklit, etc., en die ironie is juist een substantieel onderdeel van het boek - ook om het te waarderen, dus.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:14 schreef wonderer het volgende:
Nieuw promotieplan ook, neem ik aan? Als ze je weer gaan marketen met "het op een forum geschreven boek" met een nieuwe titel en nieuwe auteursnaam, gaan mensen dan niet denken "been there, done that, kom es met wat nieuws"?
Nee, het is heel goed gegaan, anders zouden ze het boek niet opnieuw willen uitgeven. Het idee is dat er 'meer' in zit, in de zin van: een breder publiek. Toen het boek uitkwam, begin maart, zijn er tijdens een interne crisis bij de uitgeverij 23 medewerkers vertrokken, inclusief de pr-afdelingquote:Op woensdag 20 juni 2007 00:51 schreef wonderer het volgende:
Dus eigenlijk heeft je uitgeverij het verpest? Het klinkt nu alsof het niet goed is gegaan in het begin, ondanks de publiciteit die het opleverde.
Ahh, right. 't Blijft een beetje een raar wereldje, de literaire uitgeverij.quote:Op woensdag 20 juni 2007 01:25 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Nee, het is heel goed gegaan, anders zouden ze het boek niet opnieuw willen uitgeven. Het idee is dat er 'meer' in zit, in de zin van: een breder publiek. Toen het boek uitkwam, begin maart, zijn er tijdens een interne crisis bij de uitgeverij 23 medewerkers vertrokken, inclusief de pr-afdelingHet boek was dus slecht getimed, al kun je dat van tevoren natuurlijk niet weten. Nu draait de firma weer op volle toeren en willen ze er vol tegenaan. Dan is zo'n nieuwe uitgave een mooi statement, zeg maar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |