abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 mei 2007 @ 03:07:45 #53
117408 cioran63
shampooman
pi_49533435
Ja, das goed!
  zaterdag 19 mei 2007 @ 08:43:33 #54
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49534280
Tot dusver is het dus een minimeet met personen
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 10:11:57 #55
117408 cioran63
shampooman
pi_49534894
Het wordt vast nog druk
pi_49535821
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 08:43 schreef Vivi het volgende:
Tot dusver is het dus een minimeet met personen
Maakt niet uit. Ik regel een disco, een discobol en een discjockey, we doen alle lampen uit en dan lijkt het of we met z'n veertigen zijn
  zaterdag 19 mei 2007 @ 14:01:54 #57
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49540068
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 11:12 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Maakt niet uit. Ik regel een disco, een discobol en een discjockey, we doen alle lampen uit en dan lijkt het of we met z'n veertigen zijn
Oeh! * snel lovertjes op d'r catsuit gaat naaien

Maar idd, we kunnen met z'n drieen ook wel flink doordrinken hoogstaande discussies houden..maar tis wel leuk als er meer van de kindermeisjes kliek komen natuurlijk
  zaterdag 19 mei 2007 @ 14:02:51 #58
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49540089
Misschien wel Danny ook wel komen
pi_49555372
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 00:14 schreef Nadine26 het volgende:
Laten we het wat later doen: eind juni. Op vrijdag 22 of zaterdag 23 (dan kan Cioran misschien ook!)
meldt zich ...
... in smoking of casual?
pi_49555446
Hee, Gaaj. .
I´m back.
pi_49555487
Beetje lullig dat bij de signeersessie van deze chicklit alleen 'oudere heren' aanwezig zullen zijn.
Waar blijft de doelgroep?
I´m back.
  zondag 20 mei 2007 @ 00:27:43 #62
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_49556965
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 23:34 schreef Ryan3 het volgende:
Beetje lullig dat bij de signeersessie van deze chicklit alleen 'oudere heren' aanwezig zullen zijn.
Waar blijft de doelgroep?
Dat IS de doelgroep toch? Oudere heren die het seksleven van geile jonge meiden willen volgen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_49557043
quote:
Op zondag 20 mei 2007 00:27 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat IS de doelgroep toch? Oudere heren die het seksleven van geile jonge meiden willen volgen?
O, okee, dat wist ik niet.
I´m back.
  zondag 20 mei 2007 @ 00:48:24 #64
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_49557468
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 11:12 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Of zijn we rond de veertig ...
Een pauw is een kip die in bloei staat
pi_49557504
quote:
Op zondag 20 mei 2007 00:48 schreef Hihat het volgende:

[..]

Hou op!
I´m back.
pi_49557517
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 14:02 schreef Vivi het volgende:
Misschien wel Danny ook wel komen
Dat lijkt me wel het minste, hij wordt in de 2e druk uitvoerig bedankt Of zou hij geen smoking hebben? In dat geval is zijn oude legeruniform ook goed
pi_49557578
quote:
Op zondag 20 mei 2007 00:48 schreef Hihat het volgende:

[..]

Ik zeg toch: LAMPEN UIT
pi_49557588
quote:
Op zondag 20 mei 2007 00:49 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel het minste, hij wordt in de 2e druk uitvoerig bedankt Of zou hij geen smoking hebben? In dat geval is zijn oude legeruniform ook goed
Zeg wij spraken er laatst over, maar eh komt jouw boek ooit in de Slegte te liggen, denk je?
I´m back.
pi_49557647
quote:
Op zondag 20 mei 2007 00:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zeg wij spraken er laatst over, maar eh komt jouw boek ooit in de Slegte te liggen, denk je?
Nee. Zit je omhoog?
pi_49557725
quote:
Op zondag 20 mei 2007 00:54 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Nee. Zit je omhoog?
Niet?
Omhoog? Met geld? Nee, hoor, maar wij kopen veel boeken, en gaan wel vaak ramsjes af. That's all.
I´m back.
  zondag 20 mei 2007 @ 01:06:29 #71
71919 wonderer
pi_49557907
Auteurs krijgen geen cent van de boeken die bij de Slegte liggen. Sinds ik dat weet, probeer er minder te kopen, eigenlijk.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_49557959
quote:
Op zondag 20 mei 2007 01:06 schreef wonderer het volgende:
Auteurs krijgen geen cent van de boeken die bij de Slegte liggen. Sinds ik dat weet, probeer er minder te kopen, eigenlijk.
Onzin, haal er regelmatig juweeltjes vandaan. Bummer voor die auteurs hoor.
I´m back.
pi_49558897
quote:
Op zondag 20 mei 2007 00:58 schreef Ryan3 het volgende:
Niet?
Omhoog? Met geld? Nee, hoor, maar wij kopen veel boeken, en gaan wel vaak ramsjes af. That's all.
Ik weet niet of het boek ooit in de Ramsj komt, laten we hopen van niet - of liever gezegd: laten we hopen dat het niet zó snel gebeurt! Dat zou wel een hele diepe teleurstelling zijn. De meeste boeken hebben weliswaar geen enorme levenscyclus, maar na een paar maanden... dat gebeurt zelden. Ik ken één voorbeeld van mijn buurman, die ooit een soort kunstboek heeft uitgegeven (iets met schepen) en tot zijn grote schrik zag hij het boek al de eerste week bij De Slechte liggen.
In zijn geval had de uitgever het verkeerd aangepakt: hij gaf een boek uit dat hij kennelijk niet aan de boekhandels had kunnen slijten. Dat is een onverkoopbaar boek. Normaal ziet een uitgever - als de boekhandels op voorhand niet willen bestellen - gewoon af van de publicatie, dan gaat het feest niet door. Op die manier wordt ook de oplage bepaald: zijn de boekhandels enthousiast en kopen ze groot in, dan wordt het een grote oplage. Bij mijn boek is De Slechte dus nog niet in beeld...
pi_49559188
Ik kan eventueel even langskomen, zodat we kunnen melden dat je boek ook de allochtone-vrouwen-wereld heeft bereikt .
  zondag 20 mei 2007 @ 02:01:17 #75
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_49559270
quote:
Op zondag 20 mei 2007 01:45 schreef Nadine26 het volgende:
Bij mijn boek is De Slechte dus nog niet in beeld...
Kennelijk ligt het wel in de gewone boekhandel, dus. Maar waar dan? Want ik zie het bij de Selexyz hier in de stad niet op de tafels liggen.
pi_49559552
quote:
Op zondag 20 mei 2007 02:01 schreef broer het volgende:

Kennelijk ligt het wel in de gewone boekhandel, dus. Maar waar dan? Want ik zie het bij de Selexyz hier in de stad niet op de tafels liggen.
In Amsterdam wel, dat verschilt blijkbaar per winkel (inkoopbeleid). Het kan altijd besteld worden - ik weet niet precies hoe dat werkt, maar volgens mij bestellen boekhandels tegenwoordig ook gewoon bij Bol.com (vroeger ging het allemaal via Centraal Boekhuis): lekker makkelijk, zo hoeven ze zelf nooit meer risico te lopen
Maar dat liepen ze toch al niet, want ze kunnen terugsturen wat ze niet verkopen
Kruideniers!
pi_49559570
quote:
Op zondag 20 mei 2007 01:58 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik kan eventueel even langskomen, zodat we kunnen melden dat je boek ook de allochtone-vrouwen-wereld heeft bereikt .
Goed nieuws! Doe jij je burka aan?
  zondag 20 mei 2007 @ 02:18:36 #78
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_49559635
quote:
Op zondag 20 mei 2007 02:14 schreef Nadine26 het volgende:
Kruideniers!
Wees maar blij, want anders hadden ze jouw boek - net als vele, vele andere boeken - überhaupt niet ingekocht. En hadden we als lezer alleen de keuze uit Kluun, Dan Brown en Connie Palmen.
pi_49559749
quote:
Op zondag 20 mei 2007 02:18 schreef broer het volgende:

[..]

Wees maar blij, want anders hadden ze jouw boek - net als vele, vele andere boeken - überhaupt niet ingekocht. En hadden we als lezer alleen de keuze uit Kluun, Dan Brown en Connie Palmen.
Ja, dat is wel zo. Maar de boekhandel verdient het meeste aan een boek. Meer dan de uitgever en veel meer dan de schrijver, en die lopen wél risico.
pi_49560342
quote:
Op zondag 20 mei 2007 02:26 schreef Nadine26 het volgende:
... Maar de boekhandel verdient het meeste aan een boek. Meer dan de uitgever en veel meer dan de schrijver, en die lopen wél risico.
Dat is gebruikelijk in een waardeketen. (Michael Porter)

Ter illustratie: een boer verkoopt melk voor 0,20 Euro/liter aan een zuivelfabriek; een zuivelfabriek verkoopt melkpakken voor 0,40 Euro/liter aan een supermarkt; een supermarkt verkoopt een melkpak voor 0,80 Euro/liter aan een consument. (iedere schakel in deze waardeketen hanteert een marge van 100%)
  zondag 20 mei 2007 @ 03:16:11 #81
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_49560373
En dan krijgt een boekhandel nog maar veertig procent korting op de verkoopprijs. (Normaal gesproken - bij grotere oplages is zestig procent redelijk normaal.)

Edit:
Even verkeerd gerekend. Zestig procent korting is natuurlijk meer dan een marge van honderd procent.
pi_49560376
quote:
Op zondag 20 mei 2007 02:14 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Goed nieuws! Doe jij je burka aan?
Als jij dat nare theedoektopje van de cover van het boek aandoet .
pi_49560403
quote:
Op zondag 20 mei 2007 03:13 schreef Gajus het volgende:

[..]

Dat is gebruikelijk in een waardeketen. (Michael Porter)

Ter illustratie: een boer verkoopt melk voor 0,20 Euro/liter aan een zuivelfabriek; een zuivelfabriek verkoopt melkpakken voor 0,40 Euro/liter aan een supermarkt; een supermarkt verkoopt een melkpak voor 0,80 Euro/liter aan een consument. (iedere schakel in deze waardeketen hanteert een marge van 100%)
Ja, ik snap het ook wel. En ik ben een groot voorstander van de vrije markt economie, óók in de literatuur, dus... ik moet niet zeiken! (Ik mag nu een subsidie aanvragen bij het Fonds voor de Letteren, ik heb nu officieel twee boeken gepubliceerd, dan kom je in aanmerking. Dát is nou een gewetensvraag: ga ik dat formulier invullen en meedraaien in een systeem dat ik verfoei, of neem ik, om in mijn onderhoud te voorzien, tóch maar een bijbaantje als kindermeisje? )
pi_49560439
quote:
Op zondag 20 mei 2007 03:16 schreef clumsy_clown het volgende:
Als jij dat nare theedoektopje van de cover van het boek aandoet .
Deal
pi_49560727
quote:
Op zondag 20 mei 2007 03:19 schreef Nadine26 het volgende:
... Dát is nou een gewetensvraag: ga ik dat formulier invullen en meedraaien in een systeem dat ik verfoei, of neem ik, om in mijn onderhoud te voorzien, tóch maar een bijbaantje als kindermeisje? )
Abjecte systemen kun je het best om zeep helpen door er maximaal gebruik/misbruik van te maken.
btw, ik zou wel raad weten met een kindermeisje met jouw kwaliteiten
pi_50476456
Kindermeisje Amalia begint 'upperclass' nanny-bureau

Het voormalige kindermeisje van Amalia, Alexia en Ariane, begint een nanny-bureau voor rijke mensen, adellijke families en bekende Nederlanders. Dit is vrijdag te lezen op de website van het vakblad Kinderopvang.

De nanny die 2,5 jaar bij de koninklijke familie werkte, Hansje Görtz, is van mening dat haar bureau een gat in de markt is. "Ik ben zo vaak aangesproken door families uit deze kringen of ik niet een goede nanny voor hen wist. Mensen hebben vertrouwen in mij. Ik heb al een heleboel topbanen in mijn kaartenbak", vertelt Görtz aan het vakblad.

Het kindermeisje is op zoek naar mensen van 22 jaar en ouder met ervaring in de kinderopvang en in deze branche carrière willen maken. Ze laat weten dat het een veeleisende baan is waarbij je veel op pad bent en stevig in de schoenen moet staan. Daarom is een opleiding nodig om in de hogere kringen te kunnen werken.

De twintig aanstaande nanny's die in september de supernanny-opleiding beginnen, krijgen dan ook les in onder meer etiquette, beveiliging, kinderziektes en psychologie. De opleiding kost ongeveer 2500 euro.

bron: ANP, 15 juni 2007 08:23
pi_50485699
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 08:52 schreef Gajus het volgende:
Kindermeisje Amalia begint 'upperclass' nanny-bureau

Het voormalige kindermeisje van Amalia, Alexia en Ariane, begint een nanny-bureau voor rijke mensen, adellijke families en bekende Nederlanders. Dit is vrijdag te lezen op de website van het vakblad Kinderopvang.

De nanny die 2,5 jaar bij de koninklijke familie werkte, Hansje Görtz, is van mening dat haar bureau een gat in de markt is. "Ik ben zo vaak aangesproken door families uit deze kringen of ik niet een goede nanny voor hen wist. Mensen hebben vertrouwen in mij. Ik heb al een heleboel topbanen in mijn kaartenbak", vertelt Görtz aan het vakblad.

Het kindermeisje is op zoek naar mensen van 22 jaar en ouder met ervaring in de kinderopvang en in deze branche carrière willen maken. Ze laat weten dat het een veeleisende baan is waarbij je veel op pad bent en stevig in de schoenen moet staan. Daarom is een opleiding nodig om in de hogere kringen te kunnen werken.

De twintig aanstaande nanny's die in september de supernanny-opleiding beginnen, krijgen dan ook les in onder meer etiquette, beveiliging, kinderziektes en psychologie. De opleiding kost ongeveer 2500 euro.

bron: ANP, 15 juni 2007 08:23
Interessant. Me dunkt dat Dagboekvaneenkindermeisje.com een nuttig handboek kan zijn tijdens de cursus. Met een leuke korting kan Hansje 20 exemplaren bij me bestellen. Vragen als 'Noem drie redenen waarom een grote, stabiele keukentafel van nut kan zijn?' zullen tijdens het examen aan de orde komen.
pi_50520359
Ha, Karin Overmars... Staat nog een leuk boek van je in mijn boekenkast.

(Waar ik overigens ook wel eens een exemplaar van heb gekocht als cadeautje. Bij De Slegte. )
pi_50536999
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 15:23 schreef girlfriend het volgende:
Ha, Karin Overmars... Staat nog een leuk boek van je in mijn boekenkast.

(Waar ik overigens ook wel eens een exemplaar van heb gekocht als cadeautje. Bij De Slegte. )
Ha, Girlfriend

Dat boek scheen heel goed te lopen bij De Slechte Toen ik er zelf een paar exemplaren van wilde hebben, zei de verkoper aan de telefoon: "Dan moet je snel zijn, ze vliegen weg." Alsof je ex-vriend je troostend vertelt dat zijn moeder je nog wél heel leuk vindt
pi_50546883
Kan ik me iets bij voorstellen..

Helpt het een beetje als ik zeg dat ik destijds enthousiast was over het boek? [/slijmmodus]
pi_50577652
EN DAN NU EVEN IETS ANDERS...

Zaterdag a.s. staat onze MEET gepland, ik heb een partytent gehuurd en vier obers. De band blijft nog even een verrassing.

Maar goed, een café is ook leuk. Ik heb al één (1) gast op de lijst staan, de zogenaamde eregast

Tijd, locatie & dresscode staan nog open. Maar in principe stel ik voor: de Haarlemmerstraat. Daar zit een café waar nooit iemand komt, een mooi café, niks mis mee, behalve dat er dus nooit iemand komt. Ik weet niet hoe het heet, dat zal ik straks eens bekijken. Of zijn er andere suggesties?
pi_50577661
quote:
Op zondag 17 juni 2007 15:32 schreef girlfriend het volgende:
Kan ik me iets bij voorstellen..

Helpt het een beetje als ik zeg dat ik destijds enthousiast was over het boek? [/slijmmodus]
Dat helpt
pi_50602825
quote:
Op maandag 18 juni 2007 14:39 schreef Nadine26 het volgende:
... zijn er andere suggesties?
Mijn affiniteit met Amsterdam reikt niet verder dan Bosbaan, WTC en RAI. Van mij mag jij dan ook geen zinnige suggesties verwachten.
ach ... dit gezelschap kon zich uitstekend vermaken in de virtuele ruimte ... dus iedere lokaliteit volstaat.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 04:18:16 #94
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_50602913
Misschien kom ik ook wel even. Misschien. MISSCHIEN.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_50611764
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 04:18 schreef JAM het volgende:
Misschien kom ik ook wel even. Misschien. MISSCHIEN.
Doe dat, ik wil die Haagse nasynchronisatie er nou wel eens live bij horen
pi_50611799
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 03:36 schreef Gajus het volgende:

[..]

Mijn affiniteit met Amsterdam reikt niet verder dan Bosbaan, WTC en RAI. Van mij mag jij dan ook geen zinnige suggesties verwachten.
ach ... dit gezelschap kon zich uitstekend vermaken in de virtuele ruimte ... dus iedere lokaliteit volstaat.
Moeten we, met het oog op jouw en JAM's dag/nacht-ritme, geen nachtcafé zoeken? Uurtje of 03:00, als de nacht nog jong is?
pi_50612192
Even iets anders maar weer.

Er zijn ontwikkelingen. Het zijn weliswaar slechte ontwikkelingen, verontrustend zelfs, maar er gebeurt wél iets! Mijn uitgever is weggelopen. Dat is op zich niet zo bijzonder, in de uitgeefwereld loopt iedereen op een dag weg, je kunt er vergif op innemen dat óf je redacteur óf je uitgever óf je complete uitgeverij op een dag met de stellagekast onder de arm de deur uitloopt, om nooit meer om te kijken.

Volgens mij (maar dit is diep geheim en onbevestigd door mijn bronnen) bestaat de uitgeverij ook niet meer. Een uitgeverij zonder fondslijst is namelijk geen uitgeverij. Voor zo ver ik er zicht op heb, bestaat de fondslijst van Rothschild & Bach uit MIJ. Dat is dan wél weer een lekker gevoel. Toch een soort sterauteur

Vanochtend ging ik praten met een interim-meneer. Het is de bedoeling dat mijn boek opnieuw wordt uitgegeven. Ik ben nu dus niet alleen sterauteur, ik ben ook de sterauteur van 2 Dagboekvaneenkindermeisje.com's! Het gaat alleen anders heten. Nieuwe titel, nieuwe auteur, nieuwe cover. Nog even, en ze vragen me om een nieuwe binnenkant te schrijven
  dinsdag 19 juni 2007 @ 14:14:52 #98
71919 wonderer
pi_50613713
Nieuw promotieplan ook, neem ik aan? Als ze je weer gaan marketen met "het op een forum geschreven boek" met een nieuwe titel en nieuwe auteursnaam, gaan mensen dan niet denken "been there, done that, kom es met wat nieuws"?
pi_50637890
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 14:14 schreef wonderer het volgende:
Nieuw promotieplan ook, neem ik aan? Als ze je weer gaan marketen met "het op een forum geschreven boek" met een nieuwe titel en nieuwe auteursnaam, gaan mensen dan niet denken "been there, done that, kom es met wat nieuws"?
Het wordt nu meer als literaire roman gebracht, en dus minder als 'chicklit' en 'waar gebeurd' en 'blook', omdat bij de huidige cover & titel teveel wordt gezinspeeld op iets dat het boek eigenlijk niet is, namelijk onversneden chicklit. Het is er een pastiche op - pastiche op het moderne leven, op chicklit, etc., en die ironie is juist een substantieel onderdeel van het boek - ook om het te waarderen, dus.
Hoewel het boek wel goed 'scoort' bij de 'chicklit'-doelgroep, zijn die lezeressen vaak teleurgesteld als ze ontdekken het het 'nep' is (Ik ben bedrogen! Het zijn allemaal leugens!), terwijl de lezers voor wie het boek eigenlijk bedoeld is, zich niet in het openbaar durven vertonen met zo'n cover.

Inhoud blijft hetzelfde, presentatie wordt anders.

De Engelse proefvertaling is in de maak. Maar ja... jullie wilden geen percentage, hè?
  woensdag 20 juni 2007 @ 00:51:26 #100
71919 wonderer
pi_50638134
Dus eigenlijk heeft je uitgeverij het verpest? Het klinkt nu alsof het niet goed is gegaan in het begin, ondanks de publiciteit die het opleverde.
pi_50638964
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 00:51 schreef wonderer het volgende:
Dus eigenlijk heeft je uitgeverij het verpest? Het klinkt nu alsof het niet goed is gegaan in het begin, ondanks de publiciteit die het opleverde.
Nee, het is heel goed gegaan, anders zouden ze het boek niet opnieuw willen uitgeven. Het idee is dat er 'meer' in zit, in de zin van: een breder publiek. Toen het boek uitkwam, begin maart, zijn er tijdens een interne crisis bij de uitgeverij 23 medewerkers vertrokken, inclusief de pr-afdeling Het boek was dus slecht getimed, al kun je dat van tevoren natuurlijk niet weten. Nu draait de firma weer op volle toeren en willen ze er vol tegenaan. Dan is zo'n nieuwe uitgave een mooi statement, zeg maar.
pi_50639080
Blook?
We'll keep on whispering our mantras.
  woensdag 20 juni 2007 @ 01:32:16 #103
117408 cioran63
shampooman
pi_50639123
Maar je krijgt dat allemaal mensen die het boek kopen en op de helft erachter komen dat ze het al gelezen hebben maar dan onder een andere titel. Die zijn dan weer boos.
Ik zou er wel heel duidelijk op laten zetten dat het vroeger anders heette.
  woensdag 20 juni 2007 @ 01:35:02 #104
71919 wonderer
pi_50639185
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 01:25 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Nee, het is heel goed gegaan, anders zouden ze het boek niet opnieuw willen uitgeven. Het idee is dat er 'meer' in zit, in de zin van: een breder publiek. Toen het boek uitkwam, begin maart, zijn er tijdens een interne crisis bij de uitgeverij 23 medewerkers vertrokken, inclusief de pr-afdeling Het boek was dus slecht getimed, al kun je dat van tevoren natuurlijk niet weten. Nu draait de firma weer op volle toeren en willen ze er vol tegenaan. Dan is zo'n nieuwe uitgave een mooi statement, zeg maar.
Ahh, right. 't Blijft een beetje een raar wereldje, de literaire uitgeverij.

Op zich wel tof, met twee verschillende uitgaven een groter publiek bereiken. Die privilege krijgen er niet veel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')