abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11744410
En hier weer verder met deel XXXIII. Na de komst van de niet-heelhoogvliegers Wario World en Mega Man Network Transmission wordt het weer lang wachten op fatsoenlijke spellen. Voor de ongeduldigen is het nu al mogelijk om Viewtiful Joe te importeren vanuit Hong Kong/Japan. Ondergetekende heeft onlangs nog aan den lijve ondervonden dat het importeren van gamesaccessoires uit het verre oosten een kwestie van dagen kan zijn en niet weken.

Eerdere delen in deze reeks
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32

Belangrijke aankomende releases:

  • Viewtiful Joe is zo'n spel die je in beweging moet hebben gezien voordat je hem op waarde kunt schatten. Het is een vechtspel à la Double Dragon, wat betekent dat je Joe te allen tijde alleen van de zijkant ziet vechten. Wat apart is, is dat het spel volledig in 3D is gemaakt. Hierdoor zijn de wendingen binnen de levels indrukwekkend omdat Joe bijvoorbeeld ineens een steeg inloopt die voorheen alleen maar bij de achtergrond van het spel leek te horen. Wat de game bijzonder gelikt maakt zijn de slow motion-effecten waarmee allehande projectielen ontweken kunnen worden. Op 26 juni is hij in Japan uitgekomen, waar de laatste berichten melden dat hij reeds uitverkocht is. Op 30 september is Amerika aan de beurt en op 14 november kunnen wij hem verwachten.

  • Camcom brengt voor de verandering haar 3rd person shooter P.N.03 (Product nr. 3) eerder uit in Europa dan in de VS. We mogen hem op 29 augustus in de winkels verwachten, waar de Amerikanen op 10 september aan de beurt zijn. Je loopt met Vanessa Schneider door een level (verschillende kamers) en vernietigt alle vijanden. Je verdient hiermee punten en met deze punten kunnen tussen de levels door en op bepaalde punten in het spel het pak en de wapens verbeterd worden. Qua concept doet het spel denken aan de Capcomklassieker Gunsmoke, maar dan met erg veel stijl.


  • Op 25 juli komt F-Zero uit in Japan en op 25 augustus zijn de Amerikanen aan de beurt. In Europa mogen we ergens in oktober gaan genieten. Het spel zal ongeveer 20 tracks bevatten en je kunt uit meer dan 30 characters kiezen. Verder kun je je gamecube memorycard ook bij de arcadeversie gebruiken, waarbij je nieuwe characters en machineonderdelen kunt uitwisselen.

  • De zomer is traditioneel komkommertijd in de gamesindustrie en de ideale tijd om hoogvliegers als Mario Golf: Toadstool Tour uit te brengen. Nintendo doet hier vrolijk aan mee en zal dit op 28 juli in de VS doen. Wij Europeanen zijn 'not worthy' en mogen wachten tot december 2003. Ongeluk of zegen?

  • Deel twee van de succesvolle Dreamcast beat 'em up Soul Calibur staat gepland voor 26 september. Dé feature van de gamecubeversie is natuurlijk dat Link als speelbaar karakter is toegevoegd. De ongeduldige fans kunnen hem nu al importeren uit Japan of wachten tot hij op 26 augustus uitkomt in Amerika.

  • Lucasarts heeft een aantal details vrijgegeven van Star Wars Rogue Squadron III Rebel Strike. Het ziet ernaar uit dat spelers in deze editie naast het gebruikelijke schiet en vliegwerk in de ons bekende voertuigen vanuit de derde persoon door levels zullen kunnen gaan rennen en schieten. De meest opvallende feature is dat er een 2-speler co-op modus in zal komen waarbij spelers in split screen alle levels van Rogue Squadron II samen kunnen gaan spelen. De game zal op 23 september in de VS uitkomen en staat hier voor oktober gepland.

  • Ubi soft, de laatste tijd erg aanwezig met goede titels, zal hier op 3 oktober de 1st person shooter XIII uitbrengen. Het verhaal is flinterdun, echter wat de game apart maakt is de met cell shading gemaakte cartoon-achtige visuele stijl. Qua spelconcept heeft het wel iets weg van Metal gear Solid door het sneaken maar er is ook nog voldoende gelegenheid voor het gebruik van 'brute force'.


  • 1080° Avalanche, het vervolg op de N64-titel 1080° Snowboarding, zal op 29 september uitgebracht worden in de VS. In Europa mogen we wachten tot december.


  • Mario Kart Double Dash!! wordt de naam van de langverwachte gamecube versie van Mario Kart, waarvoor de release in Japan, de VS en Europa vooralsnog gepland staat voor november 2003. De belangrijkste feature van het spel lijkt de LAN-optie te worden, waarbij het mogelijk zal zijn om met maximaal acht gekoppelde gamecubes tegen elkaar te spelen. De koppeling zal tot stand moeten komen via de breedband adapter van de gamecube en waarschijnlijk een zelf te kopen router/switch/hub. Verder zullen er op iedere kart twee karakters zitten: één om de kart te besturen en de andere om projectielen af te afvuren. De 'kanonnier' en 'chauffeur' kunnen tijdens het rijden van plaats wisselen. Ieder karakter zal zijn/haar eigen items en sterke punten hebben dus de truc zal zijn om ze op de goede momenten van plaats te laten wisselen. Vooralsnog is de meerderheid van de gamespers niet echt positief over de snelheid van het spel en Nintendo heeft beloofd hier verbetering in aan te brengen.

  • Square keert terug op een Nintendo console met Final Fantasy: Chrystal Chronicles. De graphics zijn in de stijl van FF 9 wat voor sommige een groot pluspunt is, terwijl anderen er weer wat minder van houden. Het spel zal zowel een multiplayer optie hebben als een GBA-link functie, maar hoe dit allemaal gaat werken is vooralsnog onbekend. Op 3 november komt hij in de States uit en ergens in december moet hij hier uitkomen.


Overzicht releasedates:

Gameboy (Advance) spellen op je Gamecube spelen:

Net zoals het vroeger mogelijk was om gameboytitels op de SNES te spelen is het nu ook mogelijk geworden om GB(A)-titels op de gamecube te spelen. Ondanks dat de gameboy advance regiovrij is (wat betekent dat je spellen uit de VS, Japan en Europa op iedere GBA in de wereld kunt spelen) heeft Nintendo ervoor gezorgd dat Europese gameboy player alleen PAL-spellen speelt. De gameboy player ligt voor ¤60 in de winkel.

US of JAP spellen op je PAL Gamecube spelen:

  • De freeloader is een bootdisk waarmee de regiobeveiliging van de Gamecube uitgeschakeld wordt waardoor je importspellen kunt spelen. Informatie van de fabrikant.
  • De action replay is een bootdisk met enerzijds een freeloader-functionaliteit en anderzijds een invoermogelijkheid voor codes om bijvoorbeeld te kunnen cheaten. Verder zijn er al voorbeelden bekend van codes die door de fabrikant ontwikkeld zijn die niet 100% correct werkende importspellen 'patchen' zodat ze wel correct functioneren. Informatie van de fabrikant. De action replay is hier relatief goedkoop te bestellen (rond de 26 euro).
  • Let op: je kunt alleen een freeloader/action replay gebruiken als je tv weergave in 60 hz ondersteunt. Bekijk hiervoor de handleiding van je tv of noteer het merk en serienummer en mail de fabrikant.
  • Site waar de compatibiliteit van verschillende spellen getest is met de freeloader/action replay. Tot nu toe doen alle geteste importspellen het op de PAL gamecube

Games/hardware bestellen en de Nederlandse douane:

Wil je games en accessoires bestellen buiten de EU dan zijn er een aantal dingen die belangrijk zijn om te weten. Over alle artikelen die in landen buiten de EU worden gekocht, moeten douanerechten (0,06% voor games en accessoires) en BTW (19%) worden betaald. De douanerechten worden betaald over de aankoopprijs van het artikel en de verzekerings- en vervoerskosten tot aan binnenkomst van het artikel in de EU. Dit is de douanewaarde. De BTW wordt geheven over de douanewaarde. Per zending geldt een vrijstelling van belasting tot een bedrag van ¤ 22,-. Is de waarde meer dan dit bedrag, dan moeten douanerechten en BTW over de totale waarde betaald worden.

Fictief voorbeeld: ik bestel een gamepad voor 24 euro bij lik-sang uit Hong Kong. Verzendkosten zijn 7 euro, dus het totaal is 31 euro. Over deze 31 euro moet allereerst 6% douanerechten betaald worden. De optelsom van de douanerechten en de verzendkosten + aankoopprijs is ¤32,86. Tenslotte moet hierover nog 19% BTW betaald worden: 32,86 *1,19 = ¤39,10 totale kosten.
bron

On-line winkels:
Allereerst benodigd voor correcte prijsinterpretatie:

Schaamteloos gedeeltelijk geklauwd van GOT:

  • DVDBoxOffice.com Canadese on-line winkel, lage prijzen, 7 à 8 dagen verzendtijd en geen verzend- en importkosten bij spellen, dvd's en kleine hardware. Let op: alle spellen die je hier bestelt zijn alleen met freeloader of Action replay te spelen op een Europese Cube.
  • GoblinDirect Britse on-line winkel, geen import kosten maar wel verzendkosten en één week verzendtijd. Let bij het bestellen goed op de regio van waaruit je spellen bestelt. Alle NTSC-spellen die je hier bestelt zijn alleen met freeloader of action replay te spelen op een Europese Cube.
  • Lik-Sang On-line winkel uit Hong Kong, je betaalt verzend- en importeerkosten. Verzendtijd varieert van 3 dagen tot 3 weken. Vooral handig voor Japanse spellen en gadgets. Let op: alle spellen die je hier bestelt zijn alleen met freeloader of action replay te spelen op een Europese Cube.
  • DvdCrave Australische on-line winkel, verzendkosten 3 euro voor 1 spel. Geen importkosten. Via Credit Card betalen. Verzendtijd is 10 dagen, zelfs vlak voor de kerstdagen. Naar keuze kan er ook sneller verzonden worden met hogere verzendkosten, zie hier voor details. Vooral handig voor PAL-spellen die goedkoper in Australië zijn want zelfs met verzendkosten bespaar je hierdoor vaak 15 euro omdat er voor ons Europeanen 9% btw-korting van de prijs per spel af gaat.

On-line spelen met de gamecube:

Sinds 6 maart is het mogelijk om te gaan met de gamecube. Om on-line te kunnen spelen heb je allereerst een modem nodig. Deze komt in twee smaken: de 56k modem en de breedband modem. Beide modems kosten ¤49,95 in de winkel. Het enige spel waar je vooralsnog mee on-line kunt is Phantasy Star Online, wat ¤59,95 kost. Je betaalt ¤8,95 per maand om on-line te kunnen spelen en je kunt dit via creditcard betalen.

pi_11744435
mooie op
pi_11744439
Openingspost

Goed bezig V_H .

pi_11744462
Hier heb ik idd graag het vorige topic voor volgestampt
pi_11744701
XIII trailer

Dit spel intigreert me steeds meer.

pi_11744745
hij lijkt me niet leuk, maar ik vind hem wel mooi, aan screens/E3 beelden te zien
  zondag 13 juli 2003 @ 16:21:08 #7
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_11744800
Prachtige OP Maar hoe zit het nu met FFCC ? Is dat nu multiplayer verplicht of niet ? Wat ik eigenlijk wil weten is of ik dat spel ook alleen kan spelen Viewtiful Joe ga ik bestellen Die lijkt me cool !

[Dit bericht is gewijzigd door Chocobo op 13-07-2003 16:21]

A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  zondag 13 juli 2003 @ 16:21:43 #8
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_11744807
goede OP
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
pi_11744808
niet verplicht dacht ik
  zondag 13 juli 2003 @ 17:37:11 #10
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_11745774
quote:
Op zondag 13 juli 2003 16:21 schreef Chocobo het volgende:
Prachtige OP Maar hoe zit het nu met FFCC ? Is dat nu multiplayer verplicht of niet ? Wat ik eigenlijk wil weten is of ik dat spel ook alleen kan spelen Viewtiful Joe ga ik bestellen Die lijkt me cool !
Je kan em gewoon alleen spelen (gewoon met je GC controller, of met alleen de GBA, of met beide tegelijk). Multiplayer kan alleen met GBA's.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  zondag 13 juli 2003 @ 17:55:04 #11
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_11746074
Leuk weetje: Het schijnt te zijn dat Factor 5 (Roque Squadron 3) nu probeert 15 miljoen molygonen per seconde uit de cube te persen. Terwijl de hardware van de cube maar tot 12 miljoen ondersteunt.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_11746152
quote:
Op zondag 13 juli 2003 17:37 schreef BMH het volgende:

[..]

Je kan em gewoon alleen spelen (gewoon met je GC controller, of met alleen de GBA, of met beide tegelijk). Multiplayer kan alleen met GBA's.


nehoor, multiplayer is ook met alleen GC players
(gamekings-E3)
pi_11746180
quote:
Op zondag 13 juli 2003 17:55 schreef BMH het volgende:
Leuk weetje: Het schijnt te zijn dat Factor 5 (Roque Squadron 3) nu probeert 15 miljoen molygonen per seconde uit de cube te persen. Terwijl de hardware van de cube maar tot 12 miljoen ondersteunt.
kwel
  zondag 13 juli 2003 @ 18:52:28 #14
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_11746967
quote:
Op zondag 13 juli 2003 17:59 schreef gieling.com het volgende:

[..]

nehoor, multiplayer is ook met alleen GC players
(gamekings-E3)


Dat was alleen bij de E3 versie. De uiteindelijke versie van het spel is echt ALLEEN in mulitaplyer te doen met GBA's.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_11747286
quote:
Op zondag 13 juli 2003 17:55 schreef BMH het volgende:
Leuk weetje: Het schijnt te zijn dat Factor 5 (Roque Squadron 3) nu probeert 15 miljoen molygonen per seconde uit de cube te persen. Terwijl de hardware van de cube maar tot 12 miljoen ondersteunt.
dat word dus 20 fps

en ikuragua bestel ik mooi na de vakantie

  zondag 13 juli 2003 @ 19:19:02 #16
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_11747361
quote:
Op zondag 13 juli 2003 19:13 schreef flappiewappie het volgende:

[..]

dat word dus 20 fps

en ikuragua bestel ik mooi na de vakantie


Hij draait op een constante 60 fps (als je em tenminste op 60hz draait he .
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  zondag 13 juli 2003 @ 19:21:43 #17
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_11747402
quote:
Op zondag 13 juli 2003 18:52 schreef BMH het volgende:

[..]

Dat was alleen bij de E3 versie. De uiteindelijke versie van het spel is echt ALLEEN in mulitaplyer te doen met GBA's.


*FFCC uit zijn wanted list haalt*
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  zondag 13 juli 2003 @ 19:22:17 #18
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_11747411
mooie OP
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
  zondag 13 juli 2003 @ 19:24:39 #19
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_11747443
quote:
Op zondag 13 juli 2003 19:21 schreef Chocobo het volgende:

[..]

*FFCC uit zijn wanted list haalt*


Waar slaat dat op? Alle FF games waren alleen in Single player te spelen. Deze toch ook. Alleen heb je hier nog een te gekke xtra dankzij de GBA. Het is geen must om multiplayer te spelen hoor, speel het spel gewoon in single player net als bij alle andere FF games.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_11747458
quote:
Op zondag 13 juli 2003 19:19 schreef BMH het volgende:

[..]

Hij draait op een constante 60 fps (als je em tenminste op 60hz draait he .


respect voor factor 5

zijn ze ook al bezig met een xbox emulator voor de NGC ?

  zondag 13 juli 2003 @ 19:26:40 #21
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_11747481
quote:
Op zondag 13 juli 2003 19:25 schreef flappiewappie het volgende:

[..]

respect voor factor 5

zijn ze ook al bezig met een xbox emulator voor de NGC ?


Nee dat lukte niet door de hardware. Op de GBA is ie er al wel, alhoewel HALO toch iets minder is op zo'n klein scherm
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_11748879
Die openingspost is wel leuk enzo, maar elke openingspost in elk gamecube topic is toch bijna constant hetzelfde?
Comfortably numb
  zondag 13 juli 2003 @ 20:55:27 #23
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11749116
De opzet voor de OP is hetzelfde inderdaad, alleen de spellen worden aangepast Klasse werk V_H !
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_11750292
Ik zal ongetwijfeld wel wat "dubbel" nieuws posten maar daar moet je maar over heen lezen ik zou zeggen have fun en lees ze (en hopelijk heb je een kabel/adsl verbinding )


De release lijsten voor de komende maanden

quote:
By Cube-Europe.nl
Release dates
Name
Speed Kings 14.07.2003
Dead To Rights 17.07.2003
Charlie's Angels:Full Throttle 18.07.2003
Dragons Lair 3D: Return To The Lair 25.07.2003
Freaky Flyers 25.07.2003
Lotus Challenge 25.07.2003
Top Angler 25.07.2003
Big Mutha Truckers July 2003
Tom & Jerry: War of the Whiskers July 2003
Futurama 11.08.2003
XGRA -Extreme Gravity Racing Association 22.08.2003
Product Number 03 29.08.2003
Super Bust a Move All Stars Aug 2003
True Crime: Streets of L.A. 19.09.2003
Cubivore 26.09.2003
Mace Griffin Bounty Hunter 26.09.2003
Soul Calibur 2 26.09.2003
Gladius Sep 2003
Harry Potter: Philospher Stone Sep 2003
Robotech: Battlecry Sep 2003
Auto Modellista U.S.-Tuned Q3 2003
Finding Nemo Q3 2003
Hunter: The Reckoning Q3 2003
Racing Simulation 3 Q3 2003
Super Bubble Pop Q3 2003
TransWorld Surf: Next Wave Q3 2003
Disney's Mickey Party 02.10.2003
Bulletproof Monk 03.10.2003
Harvest Moon: A Wonderful Life 03.10.2003
XIII 03.10.2003
The Hobbit 31.10.2003
Viewtiful Joe 31.10.2003
F-Zero GX Oct 2003

Kirby's Air Ride Oct 2003
Pitfall Harry Oct 2003
Pokémon Memory Magic Oct 2003
Star Wars: Rogue Squadron III Oct 2003
Urban Freestyle Street Soccer Oct 2003
Wrestlemania XIX Oct 2003
James Bond 007: Everything or Nothing 17.11.2003
1080º: Avalanche Nov 2003
Buffy the Vampire Slayer: Chaos Bleeds Nov 2003
Crash Nitro Kart Nov 2003
Conan: The Dark Axe Nov 2003
Harry Potter: Quidditch World Cup Nov 2003
Mario Kart: Double Dash Nov 2003
Prince of Persia: The Sands of Time Nov 2003
Pikmin 2 Nov 2003

RoadKill Nov 2003
The Simpsons: Hit and Run Nov 2003
TONKA Rescue Patrol Nov 2003
The Haunted Mansion Nov 2003
The Lord of the Rings:Return of the King Nov 2003
World Racing Nov 2003
Batman: Rise of Sin Tzu Dec 2003
Final Fantasy: Crystal Chronicles Dec 2003
Gotcha Force Dec 2003
Hot Wheels Highway 35:World Race Dec 2003
Mario Party 5 Dec 2003
Mario Golf: Toadstool Tour Dec 2003
Metal Gear Solid: The Twin Snakes Dec 2003
NHL Hitz Pro Dec 2003
SSX 3 - Out of Bounds Dec 2003
Spongebob Squarepants:BattleBikiniBottom Dec 2003
4x4 Evo 2 Q4 2003
AFL Live 2004 Q4 2003
Animaniacs: Hollywood Hijinx Q4 2003
Aquaman: Battle for Atlantis Q4 2003
Asterix & Obelix XXL Q4 2003
Billy Hatcher and the Giant Egg Q4 2003
Beyond Good And Evil Q4 2003
Clue Spree Q4 2003
Custom Robo Q4 2003
Crouching Tiger, Hidden Dragon Q4 2003
Capcom vs SNK: Chaos Q4 2003
City Racer Q4 2003
Dragonball Z Budokai Q4 2003
Disney's Extreme Skate Adventure Q4 2003
Dinotopia: The Sunstone Odyssey Q4 2003
Evolution Snowboarding Q4 2003
Frogger's Adventures: The Rescue Q4 2003
Fifa 2004 Q4 2003
Freestyle: Metal X Q4 2003
GrooveRider:Slot Car Thunder Q4 2003
GT Cube Q4 2003
Giftpia Q4 2003
Galidor:Defenders of the Outer Dimension Q4 2003
Haven: Call of the King Q4 2003
Jimmy Neutron Boy Genius:Jet Fusion Q4 2003
LMA Manager 2003 Q4 2003
Medabots Infinity Q4 2003
MTV Celebrity Deathmatch Q4 2003
Mr. Driller Drill Land Q4 2003
Madden NFL 2004 Q4 2003
Muppet Party Cruise Q4 2003
NARC Q4 2003
NBA Live 2004 Q4 2003
OC Racing Q4 2003
Resident Evil : Code Veronica X Q4 2003
Rainbow Six 3: Raven Shield Q4 2003
Sphinx Q4 2003
SpyHunter 2 Q4 2003
Spirits & Spells Q4 2003
Tennis Masters Series 2003 Q4 2003
Templar Q4 2003
The Italian Job Q4 2003
Tube Slider Q4 2003
Terminator 3: Rise of the Machines Q4 2003
Ultimate Muscle: The Kinnikuman Legacy Q4 2003
Wallace & Gromit: In Project Zoo Q4 2003
quote:
News: GameCube in Hotels

LodgeNet are bringing GameCubes to all their North American hotels.

Instead of the old Super Nintendos filling North American hotel rooms, LodgeNet have partnered with Nintendo to bring GameCubes to all their hotels.

Currently LodgeNet brings Nintendo games of the past to over 5,000 hotels and covers 875,000 rooms. The company has a strong hold on the market, providing 97% of the interactive entertainment to the lodging community in North America.

Unfortunatly, UK hotels aren't quite as kind (or at least the ones I've been to aren't). Hopefully some smart hotel company over here will bring gaming to hotels. But until then...


Dat is nog al wat, iedereen die dus in zo'n hotel zit komt dus in contact met de GameCube. Marketing technisch een zeer strake actie van Nintendo.

Wat Mario Golf screens








Wat F-Zero spul+info





Boxart

Big Blue baan




Wallpapers


de besturing:

Filmpje

Japanse commercial van 30 sec

Voor nog veeeeel meer info Klik dan hier

quote:
The F-Zero Press Conference
Miyamoto, Imamura and Nagoshi talk about the game in detail.

July 08, 2003 - Monday morning select members of the press gathered at Sega of America's offices to play the final version of F-Zero GX for GameCube, test drive the first US arcade unit of F-Zero AX, and learn about the relationship between the two. Afterward, Nintendo figurehead Shigeru Miyamoto, supervisor Takaya Imamura and Amusement Vision president Toshihiro Nagoshi fielded questions about the games via a live video conference call from Japan. Following, some highlights from the event.
Miyamoto: I'm proud to say that finally we have finished work on the Japanese version of the game and that it will be hitting stores soon," opened Miyamoto via conference call. "This is actually the first time that I've been able to work in collaboration with Mr. Nagoshi and I think we've managed to put together a game that will surprise and excite you.

So at today's event we are very happy to show off to you some connectivity on many levels from F-Zero GX to AX, from GameCube to Triforce, and of course the collaboration between Nintendo and Sega.

Imamura: As far as the actual game content, I will allow Mr. Miyamoto and Nagoshi to talk about that. First, I would like to take this opportunity to talk about the collaboration we've done on this project. It was a very different experience for me personally. I have worked directly on F-Zero throughout its different incarnations. Whereas this time I took a step back and was involved at kind of a producer level at looking over the game. It was really an exciting and interesting process for me.

Actually, we had some very interesting conversations with the original development staff, talking with the development team at Sega -- a kind of melding of ideas. I think it led to putting together a game that was really new to the series, and a step forward.

Of course, since I have worked on the F-Zero series, and seeing the results of the collaboration with Sega, I found myself at something of a loss as to how we can take the franchise further past F-Zero GX and AX.

Nagoshi: I'm going to first start off with a demonstration. We're going to show off some of the connectivity using the GameCube memory card and the license card with the AX machine.

[Brief demonstration; Nagoshi shows off a Sonic the Hedgehog decal which can be applied to ships in the game and explains that players can create their own vehicle logos. Also explains that as of noon Monday (in Japan) an F-Zero Internet website will open in which players can enter a password into a database and rank their performance for everyone to see.

Afterward, Nintendo and Sega open up the lines for a brief Q&A session with the American press.]

Q: Can you clarify about the Internet competition?

Miyamoto: We really want to open our games up to a wide user base. We realize that there are a number of people going on line these days. We're looking to do something similar to what we're doing with Animal Crossing E+ by way of people being able to go on the Internet and trade information without being connected to a GameCube. So that's what we've devised here for F-Zero GX.

One of the big features for F-Zero is Time Attack, and we've had a lot of requests from people who wanted to compete, so we've put in a lot of effort in being able to do that. I'll turn you over to Mr. Nagoshi for more information on that.

Nagoshi: In basic terms, this Internet ranking system is setup whereby players will enter a password on the Internet and will get ranked based on that in the database. So essentially players will upon completing a race receive a password, write it down, go an enter it into a webpage database, and it'll track their time, the machine they've used, and eventually we will have this database.

Q: Will you have LAN support in F-Zero?

Nagoshi: Well, it's true at the time of E3 I was hoping that we would have that time. But we did not actually include a LAN mode in F-Zero.

Once you include a mode like that the multiplayer mode becomes the focus of gameplay. With F-Zero, we're more focused on the single-player game. That's the main reason we've not included it this time

Q: With all of the classic properties between Sega and Nintendo, why did you choose F-Zero to be your first collaboration?
Nagoshi: When I began work on Super Monkey ball for GCN, that opened up the window for a number of opportunities. So those talks surrounding SBM really led to the F-Zero collaboration. It became a question of not only what games we would like to work on together, but also from a business sense.

I enjoy working on racing games so it made sense to me that I should work on a F-Zero.

Miyamoto: Luckily for Nintendo, we have gained a lot of fans among current game developers, including famous producers like Mr. Nagoshi who grew up playing Nintendo games and are big fans of some of our titles.

With Nintendo, it comes to a question of letting some other companies work on our franchises. We focus more on specific relationships with talented producers; we look for people who will care, spend a lot of time and energy, on a specific franchise. We also want to allow these producers to work on franchises that they are interested in working on.

I really feel it was a very good match.

Nagoshi: There were many pressures in developing the game, from the pressures of the fans to those of creating a game for Mr. Imamura and Miyamoto, and thanks to those pressures and challenges we really were able to put together.

Q: Will F-Zero connect with a future GBA title?

Nagoshi: Unfortunately, with F-Zero AX and GX, there is no connectivity to any GBA games. But it is something interesting to think about for the future. Definitely something we can consider.

Miyamoto: We do have a number of plans for the future of the F-Zero franchise. We're looking at future versions and the future of connectivity, and how we can build that world, so you have a lot to look forward to.

[The brief Q&A comes to a close. Miyamoto, Imamura and Nagoshi use the remaining minutes to stress how important the new addition of the story mode to F-Zero GX is, in their opinions.]

Nagoshi We have a story mode, which we've never had before in an F-Zero game. The way the story mode works is that we've taken some very high quality cinematics and created a story for the game. Each of the chapters for the story is essentially mission-based gameplay; once you achieve a mission you have the opportunity to unlock the next story. There are roughly 10 chapters and you will get a deeper understanding of the universe of F-Zero and the F-Zero characters. We included this mode because we felt that the F-zero universe was very unique and we wanted to take that opportunity to explain some of the character motivations and flush out the F-Zero universe.

Miyamoto: Of course on the Nintendo side we're very happy because these characters that Mr. Imamura created are really finally coming to life and taking on some personality.

Imamura: One of the biggest things that remains in my memory is that Mr. Nagoshi came to me and said, I think it's very strange that in a race game there are all these difference characters. He really took a liking to the characters and found a way to draw out their personalities. And that's where the story mode comes in. I am very happy to see the story mode.


LotR:tRotK screens





Preview ervan

R:Racing Evolution screens




The Hobbit screens




James Bond : Everything or Nothing screens







Preview ervan

GT Cube screens (iet wat gaar)




1080 Avalanche screens





RSIII screens










FF CC screens+info












quote:
Final Fantasy: Crystal Cronicles
GBA or no GBA?
Nintendo finally clears up the confusion about Final Fantasy Crystal Chronicles' multiplayer requirements.

July 08, 2003 - Nintendo today updated its Japanese info website for Final Fantasy Crystal Chronicles with confirmation that the final game will indeed require GBA units for its multiplayer mode.
Though pre-release versions of the game (such as the one we experienced at E3) enabled standard controllers to be used when playing with two or more players, the final Japanese game requires that each player uses his own Game Boy Advance unit, connected to the GameCube controller ports via GBA link cables.

The single player quest can be enjoyed with three different control configurations:
-Standard GameCube controller
-Game Boy Advance as controller
-Standard GameCube controller & GBA

To make the multiplayer requirements a bit more palatable, the Japanese version of Final Fantasy Crystal Chronicles ships with a free GBA link cable.

When a Game Boy Advance is connected, the handheld functions as a menu screen.

While the left GameCube screen shows all the action, the GBA screen to the right displays attack and defend commands (blue bars), abilities like Fire, Blizzard, and Thunder (pink bars), and items like the life-renewing Phoenix Down (green bar).

The right side of the GBA display shows character stats, such as strength, defense, magic, etc. Here's what the two displays look like side-by-side:

As seen at E3, there is also a GBA map mode that helps pinpoint the player location.

No word yet on whether the US version will have the exact same requirements, but given the relatively close launch date, we're expecting the two versions to be identical.


Killer7 screens (wie kent hem nog?)













wat info

quote:
Additional details on Capcom's Killer 7 for the Game Cube have been revealed in the latest release of Famitsu magazine. Killer 7 will contain five storylines that span through four different worlds in two time periods, the present day and the year 2005. The world of 2005 will change depending on what the main character does in the present-day period.
Meer...

Overig:

Mario Kart online spelen? Kirby online? Wie weet..

Project GameCube Online gaat een soort 'tunneling software' proberen te maken zodat je deze spellen online kan spelen ala Xbox connect.

quote:
Mission Statement
The scope of this project is very clear, create an ability to play LAN enabled GameCube games over a wide area network (the internet). It has been long rumored that GameSpy plans on releasing tunneling software and a free service for the GameCube. As of now, these rumors remain just that. I do not want to wait for a third party to bring the cube online, the time is now and I want to make sure there is a viable solution out there by the time Mario Kart: Double Dash arrives in stores. Enter Kirby's Air Ride.

I have just learned today that a LAN enabled game will be shipping much earlier than expected, Kirby's Air Ride will be shipping in Japan this Friday. I've done all the research I can do until I get my hands on this Kirby's Air Ride. More to come about that soon.


" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  zondag 13 juli 2003 @ 22:20:48 #25
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11750783
Werd tijd Febster

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')