abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 23 december 2015 @ 20:07:14 #1
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_158476190
In mijn ogen één van de meeste bizarre en waargebeurde documentaire reeks die je ooit zult zien.

IMDB

Rating 9.4

Filmed over a 10-year period, Making a Murderer is an unprecedented real-life thriller about Steven Avery, a DNA exoneree who, while in the midst of exposing corruption in local law enforcement, finds himself the prime suspect in a grisly new crime. Set in America's heartland, the series takes viewers inside a high-stakes criminal case where reputation is everything and things are never as they appear.


Trailer


Serie is via Netflix te bekijken en bestaat uit 10 afleveringen.

Ik raad je aan om niet op voorhand al in deze zaak te duiken via het internet. Dat maakt de uitkomst van de rechtszaak juist spannender als je er gewoon als leek instapt.

Zelf ben ik nu begonnen aan aflevering 10. Elke aflevering valt mijn mond meer open van verbazing. Vanaf aflevering 5 krijg je de rechtszaken te zien met uniek beeldmateriaal vanuit de rechtszaal.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  woensdag 23 december 2015 @ 20:25:24 #2
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_158476933
Grappig, deze heb ik echt net vanmiddag toegevoegd aan mijn kijklijst. Wilde vanavond een begin maken.
UI Made bij VanilleKwark.
  woensdag 23 december 2015 @ 20:30:03 #3
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_158477100
quote:
14s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:25 schreef RingBewoner het volgende:
Grappig, deze heb ik echt net vanmiddag toegevoegd aan mijn kijklijst. Wilde vanavond een begin maken.
Zeker doen!! Na aflevering 1 denk je OMG! Maar na aflevering 2 denk je WTF OMG!!!!
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_158477472
Er zitten echt schandalige stukken in deze documentaire serie. Ik zit idd ook regelmatig WTF roepend achter de buis.

Niet lezen als je nog niet hebt gekeken!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt... WTF.
pi_158477540
Ik dacht dat ik alle goede series wel gezien had...
Ik zal deze straks ook proberen.
pi_158477752
Ik durf niet...
  woensdag 23 december 2015 @ 20:59:55 #7
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_158478070
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:48 schreef Hexxenbiest het volgende:
Ik durf niet...
Gewoon doen. Ik durf aflevering 10 niet te kijken. Want dan weet ik dat ik na 1 uur niets meer te kijken heb :D
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_158478512
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:59 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Gewoon doen. Ik durf aflevering 10 niet te kijken. Want dan weet ik dat ik na 1 uur niets meer te kijken heb :D
Ik ben bang dat ik zo gestresst raak dat ik dagenlang ermee in mijn hoofd rondloop. Dat heb ik wel vaker met bepaalde films :D
Maar ik ben wel nieuwsgierig though...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2015 21:14:00 ]
pi_158478953
Staat in mijn lijst. Denk dat ik er morgen aan ga beginnen.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  woensdag 23 december 2015 @ 21:29:39 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158479063
quote:
OVERZICHT: DEZE MENSEN ZATEN JAREN ONSCHULDIG VAST

De 57-jarige Ricky Jackson werd in 1975 veroordeeld voor moord omdat een twaalfjarige jongen zeker wist dat hij had gezien hoe Jackson iemand de dood in joeg. Nu, 39 jaar later, blijkt dat de Amerikaan onschuldig is. In Amerika komt het geregeld voor dat mensen onschuldig vast zitten. Sterker nog: 4,1% van de mensen in de dodencel is onschuldig. In Nederland komen gerechtelijke dwalingen ook voor. De bekendste Nederlandse gerechtelijke dwalingen op een rij.

Van de cel naar de rode loper
De zaak van de Haagse verpleegkundige Lucia de Berk is er een die veel mensen zullen kennen, zeker gezien de film die er onlangs werd uitgebracht over haar, Lucia de B. In 2003 werd ze veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf voor het vermoorden van zeven patiënten, onder wie voornamelijk baby’s en kinderen en drie pogingen tot moord. De strafzaak werd in 2007 heropend na een advies van de Commissie evaluatie afgesloten strafzaken. Alle gevallen bleken op natuurlijke wijze overleden. De Berk kreeg een geheime schadevergoeding van het OM. Het ziekenhuis betaalde haar een schadevergoeding van 45.000 euro.

Puttense Moordzaak
De twee Puttense zwagers Wilco Viets en Herman du Bois kunnen weten wat gerechtelijke dwaling is. De twee werden voor het verkrachten van en de moord op Christel Ambrosius in 1995 tot een gevangenisstraf van 10 jaar veroordeeld. In een herzieningsprocedure werden ze in 2002 vrijgesproken. Een aantal jaren later werd een nieuwe verdachte opgepakt, die veroordeeld werd tot 18 jaar cel. Du Bois is inmiddels wederom opgepakt voor een heel andere zaak, dit keer voor xtc-handel.

Grote druk van recherche
Bejaardenverzorgster Ina Post uit Delft werd in 1986 veroordeeld voor doodslag na het overlijden van één van haar cliënten. Haar zesjarige celstraf zat ze uit, na vier jaar kwam ze vrij. Ze hield altijd vol dat ze onschuldig was en dat ze onder grote druk van recherche had bekend. Pas 19 jaar later, in 2009, ging de Hoge Raad in herziening. In 2010 werd ze vrijgesproken.

Schiedammer Parkmoord
Cees B. werd veroordeeld voor doodslag na het overlijden van de tienjarige Nienke Kleiss, en het neersteken van de elfjarige Maikel op 22 juni 2000. Cees B, die op dezelfde plek en op dezelfde tijd in de buurt was, en gezien was door een politieman wiens zoontje hij eens had lastig gevallen, legde een valse bekentenis af, maar hield vol onschuldig te zijn. Na vier jaar in de gevangenis werd door een bekentenis van Wik H. duidelijk dat Cees B. toch de dader niet was. Expliciet onschuldig is Cees B, die ‘sociaal-emotioneel zeer gehandicapt’ werd verklaard, echter nooit verklaard.

Steekpartij in Vriezenveen
Hendrik W. werd aangewezen als dader van een steekpartij op een feest in Vriezenveen, door verschillende getuigen. Hij bleef tijdens zijn 15 maanden in de cel strijden om zijn onschuld te verklaren. Het slachtoffer lag in coma, maar toen deze na lange tijd bijkwam, schreef hij in een brief aan W. dat de dader vermoedelijk iemand anders was. Drie getuigen zijn voor meineed vervolgd, ze logen omdat ze naar verluidt bang waren voor de werkelijke dader, die tevens verdachte was.

Zaanse paskamermoord
De 21-jarige kledingverkoopster Sandra van Raalten werd in een paskamer aangetroffen met een door een zakdoek gesnoerde mond en een doorgesneden keel. De kassa was geplunderd, maar de politie ging niet uit van een roofmoord. Haar toenmalige vriend Rob van Zaane werd aangewezen als dader, het zou gaan om een uit de hand gelopen liefdesspel. Er waren belastende verklaringen afgelegd en hij had geen goed alibi. Na een jaar gevangenis kwam van Zaane toch vrij, door in hoger beroep te gaan. Pas 12 jaar later werd ontdekt dat Kemal Erol en Sukrija Taipovsk de daders waren. Beiden waren inmiddels overleden, door uiteenlopende redenen.

Door twijfel omgeven Deventer Moordzaak
Naast de bewezen gerechtelijke dwalingen, zijn er een hoop zaken die door twijfel omgeven blijven. Een van de bekendste daarvan is de Deventer Moordzaak. Fiscaal-juridisch adviseur Ernest Louwes werd in 2000 in hoger beroep veroordeeld tot een 12-jarige gevangenisstraf voor een moord op zijn zestigjarige cliënte Jacqueline Wittenberg. In 2003 werd de zaak echter herzien, maar omdat er nieuw (weliswaar door velen als twijfelachtig aangemerkt) bewijs was gevonden, namelijk DNA dat gevonden was op de blouse van de vrouw, werd hij toch weer opgesloten. Onder meer opiniepeiler Maurice de Hond en Wetenschapsfilosoof Ton Derksen geloven volledig in de onschuld van Louwes en maakten zich er hard voor in de media. De Hoge Raad wilde de zaak niet heropenen en Louwes moest de straf uitzitten. Nadat hij vrijkwam verscheen het boek Schuldig, en ook Derksen schreef een boek: Leugens over Louwes. Er is inmiddels een nieuw herzieningsverzoek ingediend.

http://www.hpdetijd.nl/20(...)ren-onschuldig-vast/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 23 december 2015 @ 22:51:53 #11
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_158482675
Oh ja, die wilde ik nog kijken
  woensdag 23 december 2015 @ 22:54:30 #12
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_158482799
Net klaar met de serie. Wat een einde.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga dit even blijven volgen via internet. Dit verhaal heeft mij behoorlijk te pakken. Echt bizar.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  donderdag 24 december 2015 @ 01:46:33 #13
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_158487926
Ik kijk nu afl 1. Best tof.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 24 december 2015 @ 02:37:36 #14
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_158488630
Ok, sick dit..
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 24 december 2015 @ 11:03:03 #15
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_158491753
quote:
11s.gif Op donderdag 24 december 2015 02:37 schreef richolio het volgende:
Ok, sick dit..
Aflevering 2 wordt nog sicker :D
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_158498673
Ik ben niet overtuigd dat ie onschuldig is. Ik had gehoopt op een afsluiting, maar helaas.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  donderdag 24 december 2015 @ 16:56:03 #17
64792 Mryc
play me one more song
pi_158498712
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 16:54 schreef MrSalazar het volgende:
Ik ben niet overtuigd dat ie onschuldig is.
Wat maakt dat je niet overtuigd bent?
pi_158498769
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 16:56 schreef Mryc het volgende:

[..]

Wat maakt dat je niet overtuigd bent?
Omdat er geen bewijs is dat ie het niet heeft gedaan en die botten daar lagen. Wil jij zeggen dat je wel 100% zeker bent?
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_158499179
De zaak doet me trouwens denken aan dit:

https://nl.wikipedia.org/wiki/West_Memphis_Three

Maar die (3) documentaires hierover zou ik niet kijken omdat ze een nogal eenzijdig beeld geven van de verdachten en hetgeen er gebeurd is. Ik denk eerlijk gezegd dat ze wel schuldig zijn. Met Echols als gestoorde leider, Baldwin als slappe volgeling en Misskelley als borderline zwakzinnige agressieveling die er in meegesleurd is.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_158499377
Eerste aflevering gezien.

Bizar!
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  donderdag 24 december 2015 @ 17:37:24 #21
64792 Mryc
play me one more song
pi_158499624
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 16:58 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Omdat er geen bewijs is dat ie het niet heeft gedaan en die botten daar lagen. Wil jij zeggen dat je wel 100% zeker bent?
100% zeker is vrijwel onmogelijk. Maar ik snap werkelijk waar niet dat hij op basis van deze losse flodders is veroordeeld. Jij zegt dat er geen bewijs is dat hij het niet heeft gedaan. Ik zeg dat er onvoldoende (lees: geen) bewijs is dat hij het wel heeft gedaan.
pi_158499758
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 17:37 schreef Mryc het volgende:

[..]

100% zeker is vrijwel onmogelijk. Maar ik snap werkelijk waar niet dat hij op basis van deze losse flodders is veroordeeld. Jij zegt dat er geen bewijs is dat hij het niet heeft gedaan. Ik zeg dat er onvoldoende (lees: geen) bewijs is dat hij het wel heeft gedaan.
Ik vind het nogal vergezocht dat die (verbrande) botten daar geplaatst zouden zijn door iemand van buitenaf. Ik hoopte dat er aangetoond zou worden dat dat bloed in de auto uit dat buisje kwam. Dan zou ik er wel zo goed als zeker van zijn dat ie onschuldig was en dat de politie hem erin heeft geluisd. Nu weet ik niet wat ik moet denken.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_158500097
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 17:43 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Ik vind het nogal vergezocht dat die (verbrande) botten daar geplaatst zouden zijn door iemand van buitenaf. Ik hoopte dat er aangetoond zou worden dat dat bloed in de auto uit dat buisje kwam. Dan zou ik er wel zo goed als zeker van zijn dat ie onschuldig was en dat de politie hem erin heeft geluisd. Nu weet ik niet wat ik moet denken.
Deze zaak hangt van zoveel onkunde aan elkaar dat ik het ook niet met zekerheid durf te zeggen. Het is nou niet dat er objectief goed onderzoek is uitgevoerd. Er is gewoon helemaal niet te bewijzen wie het gedaan heeft en dus kun je ook niet zeggen dat Avery het niet gedaan heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door PaarsBeestje op 24-12-2015 18:07:45 ]
pi_158500143
Overigens nog steeds een raar verhaal, dat buisje met bloed.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_158500247
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 18:04 schreef MrSalazar het volgende:
Overigens nog steeds een raar verhaal, dat buisje met bloed.
Er zitten natuurlijk wel meer rare dingen in. Het feit dat die vrouw volgens de aanklagers op zo'n afschuwelijke manier om het leven is gebracht en dat er nergens sporen van zijn te vinden.

Behalve in de auto maar daar zijn dan weer geen vingerafdrukken of ander dna materiaal gevonden.
pi_158515499
Aflevering 2 zojuist gezien.
Echt zo tenenkrommend dat ik zelf boos word.
pi_158516225
Aflevering 3 gezien: wtf..
pi_158516325
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 11:19 schreef Badr_Harry het volgende:
Aflevering 3 gezien: wtf..
Echt he :X
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_158517374
Deze ga ik ook maar eens kijken. Vanwege spoilers ga ik dit topic of andere bronnen verder niet lezen
  vrijdag 25 december 2015 @ 13:53:30 #30
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_158519661
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 18:04 schreef MrSalazar het volgende:
Overigens nog steeds een raar verhaal, dat buisje met bloed.
Inderdaad ik had echt gehoopt dat die bloedvlekken in de auto uit het buisje zouden komen. Ik weet ook niet wat ik er nu van moet denken schuldig of onschuldig? Ik denk het laatste. Het blijft een heel vreemd verhaal.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_158526755
Aflevering 4 aan het kijken. Hoe het zwakbegaafde neefje wordt gemanipuleerd, misselijkmakend gewoon :( :X :r
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  Moderator vrijdag 25 december 2015 @ 21:33:22 #32
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_158526839
Wat een zaak :o. Na een paar afleveringen ging ik wel twijfelen of het daadwerkelijk een documentaire is, of allemaal gescript. Dat achterlijke neefje maakte het wel erg bizar.
  vrijdag 25 december 2015 @ 21:41:20 #33
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_158527058
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 21:30 schreef roos85 het volgende:
Aflevering 4 aan het kijken. Hoe het zwakbegaafde neefje wordt gemanipuleerd, misselijkmakend gewoon :( :X :r
Echt zo sneu idd :{ Bizar
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 25 december 2015 @ 21:51:45 #34
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_158527378
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 21:33 schreef noodgang het volgende:
Wat een zaak :o. Na een paar afleveringen ging ik wel twijfelen of het daadwerkelijk een documentaire is, of allemaal gescript. Dat achterlijke neefje maakte het wel erg bizar.
Op een gegeven moment hoopte ik dat het serie was en dat het allemaal acteurs waren. Zo bizar al die dingen.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  vrijdag 25 december 2015 @ 21:56:45 #35
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_158527572
Schuldig of onschuldig maakt me eigenlijk niet uit, iedereen heeft gewoon recht op een eerlijk proces.

Die jury-rechtspraak vind ik ook zo achterlijk, ik wil dat mensen met kennis beoordelen of bewijsstukken betrouwbaar zijn. Niet mensen die gewoon van de straat geplukt worden. En die mensen met kennis worden scherp gehouden, als het goed is, door advocaten.

Ik heb afl. 4 laatst gezien, binnenkort weer verder, niet echt een serie voor kerst. :P
pi_158539716
Zojuist aflvering 10 gezien.
Door al die mongolen bij de poltie ben ik toch geneigd te zeggen dat hij niet schuldig is, zijn neefje lijkt mij sowieso niet schuldig!

Heb nog een hoop punten waar ik dacht van wtf maar zit momenteel op mijn mobiel en heb geen zin om te typen :')
pi_158541405
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 21:56 schreef egeltje1985 het volgende:
iedereen heeft gewoon recht op een eerlijk proces.
pi_158552836
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 16:58 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Omdat er geen bewijs is dat ie het niet heeft gedaan.
Beetje omgekeerde wereld dit.
Ik zou eerder stellen dat er geen bewijs is dat hij het wel gedaan heeft.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_158553077
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 22:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Beetje omgekeerde wereld dit.
Ik zou eerder stellen dat er geen bewijs is dat hij het wel gedaan heeft.
We spelen nu even geen rechtbankje hè? Overigens denk ik inmiddels dat ie het wel heeft gedaan, gezien ie bijna zwakzinnig is en o.a. op z'n minst al eens een kat in de fik had gezet (dit was voordat ie de gevangenis inging voor de verkrachting) en zijn nicht met een vuurwapen had bedreigd. Ik denk dat de documentairereeks een beetje eenzijdig beeld van die vent laat zien.

Verder denk ik dat zijn neefje er hooguit bij was toen het lijk werd verbrand en hij wel onterecht in de gevangenis zit. Dat hele verhaal van die verkrachting geloof ik niet.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_158553173
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 23:03 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

We spelen nu even geen rechtbankje hè? Overigens denk ik inmiddels dat ie het wel heeft gedaan, gezien ie bijna zwakzinnig is en o.a. op z'n minst al eens een kat in de fik had gezet (dit was voordat ie de gevangenis inging voor de verkrachting) en zijn nicht met een vuurwapen had bedreigd. Ik denk dat de documentairereeks een beetje eenzijdig beeld van die vent laat zien.

Verder denk ik dat zijn neefje er hooguit bij was toen het lijk werd verbrand en hij wel onterecht in de gevangenis zit. Dat hele verhaal van die verkrachting geloof ik niet.
Dus iedereen die zijn kat in de fik steekt, zijn nicht bedreigt met een vuurwapen en van moord wordt beschuldigd is schuldig. Er zijn nog te veel open punten in deze zaak. Alleen daarom al kun je iemand niet levenslang opsluiten.

Het systeem in Amerika, en niet alleen in Amerika, is failliet. Al heel lang.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_158553198
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 23:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dus iedereen die zijn kat in de fik steekt, zijn nicht bedreigt met een vuurwapen en van moord wordt beschuldigd is schuldig. Er zijn nog te veel open punten in deze zaak. Alleen daarom al kun je iemand niet levenslang opsluiten.

Het systeem in Amerika, en niet alleen in Amerika, is failliet. Al heel lang.
Nogmaals: we spelen geen rechtbankje. Ik zit daar niet in de jury. Dit is gewoon mijn gevoel.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_158553231
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 23:07 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Nogmaals: we spelen geen rechtbankje. Ik zit daar niet in de jury. Dit is gewoon mijn gevoel.
Nogmaals, dat maakt geen fuck uit aangezien de jury, welke geen deskundigen zijn, ook op hun gevoel af gaan.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_158553419
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 23:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nogmaals, dat maakt geen fuck uit aangezien de jury, welke geen deskundigen zijn, ook op hun gevoel af gaan.
Nee, die horen naar de feiten te kijken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_158553652
Ik heb het afgelopen week gekeken. Onvoorstelbaar.
Kreeg zwaar de kriebels van die Ken Kratz, met zn zijige stem en ben blij dat dat niet onterecht bleek.
Don't you love her madly?
pi_158553969
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 23:19 schreef Lovechild het volgende:
Ik heb het afgelopen week gekeken. Onvoorstelbaar.
Kreeg zwaar de kriebels van die Ken Kratz, met zn zijige stem en ben blij dat dat niet onterecht bleek.
Wat een smeerpijp inderdaad. "you only want to ruin my reputation!" met die belachelijke berichtjes. :N
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_158554407
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 23:26 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Wat een smeerpijp inderdaad. "you only want to ruin my reputation!" met die belachelijke berichtjes. :N
"I am the prize."
Don't you love her madly?
pi_158554427
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 23:37 schreef Lovechild het volgende:

[..]

"I am the prize."
hahaha
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_158563965
Bizar tot nu toe inderdaad, heb de eerste twee afleveringen gezien. Bij einde aflevering 1 dacht ik nog, hoe gaan ze hier nog een hele serie mee verder? Maar wat er dan gebeurt... :o
٩๏̯͡๏)۶
pi_158573451
Deel van de feestdagen doorgebracht met het kijken van deze serie. Ongelofelijk!

Hoe ze die Brendan zo onder druk zetten, het 'bewijs' van het OM. En de nadruk leggen op die o zo zielige politiemensen die ook gewoon een gezin hebben en nu reputatieschade oplopen. Wat een door en door verrot systeem.

Dit kan, schuldig of onschuldig, toch niet onbestraft blijven?

Ga het zeker in de gaten houden.
  zondag 27 december 2015 @ 18:16:39 #50
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_158575047
Aah fijn dat ik dit topic tegen kom. Zag het ook al voorbij komen op de Reddit van Serial. Moet ik maar eens gaan bekijken.
吴 曼 迪
  zondag 27 december 2015 @ 22:51:43 #51
202546 Baszh
The Dude abides
pi_158586810
Damn, wat ze Brendan aandoen is echt smerig. Over Steven twijfel ik nog steeds, bloedbuisje, die Colburn en Lenk die een boel bullshit uitkramen, ontbreken van bloed op plekken, die sleutel... Maar ik vermoed dat we Steven's lelijke kant niet echt gezien hebben (kwam wel even voorbij dat hij zijn ex nog met de dood bedreigde via brieven aan zijn kind, dat gedoe met een kat, zus van de weg rijden, maar nooit zagen we hem boos in beeld).
We hebben ook zo weinig gezien van Teresa en haar leven dat het voor ons onmogelijk is om kennis te hebben van andere potentiële daders, ik weet niet wat er door de rechercheurs aan onderzoek is gedaan maar het lijkt alsof ze een tunnelvisie op Steven hadden wat het allemaal erg incompetent doet overkomen.
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_158587315
Ik geloof wel in zijn onschuld (het was trouwens zijn nicht die hij van de weg afgereden heeft), maar wie heeft Teresa dan vermoord en hoe is de politie dan aan haar gekomen? Of hebben Lenk en Colburn het zelf gedaan?
Don't you love her madly?
  zondag 27 december 2015 @ 23:11:29 #53
202546 Baszh
The Dude abides
pi_158587804
Denk niet dat de politie haar vermoord heeft, enkel die sleutel+bloed geplant in ergste geval. Die Scott Tadych (zwager) en Bobby Dassey (neef) zijn mogelijke daders wat mij betreft, die hele familie daar is natuurlijk wel een grote tokkie-gemeenschap en hebben een geschiedenis van geweld tegen vrouwen. Als het niet Steven was dan vermoed ik wel iemand van die familie/gemeenschap.

Kan ook best zijn dat die dan Steven wilden afpersen achteraf gezien de miljoenenclaim die hij op het punt stond om binnen te halen.
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  zondag 27 december 2015 @ 23:20:35 #54
202546 Baszh
The Dude abides
pi_158588392
quote:
Many of you have raised concern for the case of Steven Avery. As you have seen from the series, Making a Murderer, the criminal justice system is far from perfect. Cases like Avery are very complicated. As you will learn through the series, a member of the Innocence Network is currently looking into some aspects of his case.

While we know from the 336 DNA exonerations that innocent people are wrongly convicted and serve long prison terms for crimes they didn’t commit, we don’t know how many innocent people are in prison seeking to clear their names. Fortunately, the filmmakers behind Making a Murderer are helping to shine a spotlight on some of the problems that plague the criminal justice system, like false confessions and government misconduct.

- See more at: http://www.innocenceproje(...)sthash.XJbFdeQB.dpuf
Misschien komt daar nog iets uit in de toekomst
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_158588956
Maf dat als van het begin van de zaak met rol neefje, vastgebonden op bed etc in de zaak van steve al niks overblijft, Kratz op een ogenblik bijna zelf de sleutel buiten de bewijslast plaatst en de jury aan het begin van de beraadslagingen overwegend op onschuld afkoerst, er dan toch een veroordeling uitrolt.

En het neefje wordt veroordeeld voor medeplichtigheid aan het verminken, terwijl steven daarvoor niet schuldig wordt verklaart. Met wie is het neefje dan medeplichtig als het steven niet is.

Die advocaat van brendan, len, die het vooral om aandacht en de pers te doen is, vreselijk. Dat lachje ook steeds. Zat mij elke aflevering steeds op te winden.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_158589068
Politie zelf wellicht niet maar eerder een huurmoordenaar ofzo.

Verder inderdaad jammer dat er niet meer in haar directe omgeving is gekeken door de verdediging. Die broer weet volgens mij ook meer, die ex vertrouw ik ook niet, had verder onderzoek gedaan naar die verdwenen voicemails en telefoontjes die ze niet opnam etc. Het is toch 9 vd 10x iemand dichtbij. En waar waren haar zussen eigenlijk. Nooit gezien.

Wat een mindfuck. Houd me wel bezig.
pi_158589453
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 23:34 schreef Slurrrrp het volgende:
Politie zelf wellicht niet maar eerder een huurmoordenaar ofzo.

Verder inderdaad jammer dat er niet meer in haar directe omgeving is gekeken door de verdediging. Die broer weet volgens mij ook meer, die ex vertrouw ik ook niet, had verder onderzoek gedaan naar die verdwenen voicemails en telefoontjes die ze niet opnam etc. Het is toch 9 vd 10x iemand dichtbij. En waar waren haar zussen eigenlijk. Nooit gezien.

Wat een mindfuck. Houd me wel bezig.
De verdediging mocht het niet hebben over wie het eventueel zou kunnen hebben gedaan. Aan begin door de rechter bepaald, beperkt de verdediging zeer.

Broer en ex vind ik ook allebei dubieus. Ik hou het voorlopig op een derde die de moord begaat en er een aantal de kans zien dit bij steven in de schoenen te schuiven. Inlikken, tunnelvisie en inconpetentie doen de rest.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_158589640
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 23:32 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Die advocaat van brendan, len, die het vooral om aandacht en de pers te doen is, vreselijk. Dat lachje ook steeds. Zat mij elke aflevering steeds op te winden.
Dat was echt een belachelijk slechte vertoning van die vent en mede door hem zit ie nu in de gevangenis.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  zondag 27 december 2015 @ 23:49:18 #59
202546 Baszh
The Dude abides
pi_158589692
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 23:47 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Dat was echt een belachelijk slechte vertoning van die vent en mede door hem zit ie nu in de gevangenis.
Zijn gezicht toen die keihard werd vernederd door die postconviction advocaten :')

En dan geen nieuwe trial, bizar :{
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_158589858
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 23:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

De verdediging mocht het niet hebben over wie het eventueel zou kunnen hebben gedaan. Aan begin door de rechter bepaald, beperkt de verdediging zeer.

Broer en ex vind ik ook allebei dubieus.
Klopt maar bedoel verdediging algemeen en buiten de rechtzaak om. Had voorgesteld om een prive detective in te huren ofzoiets, maar dat is nu te laat.
pi_158590049
Veel van die figuren zien er zo naar en asympathiek uit
Ken Kratzy
James Lenk
Colbert
Len (die advocaat)

[ Bericht 76% gewijzigd door Belgosome op 28-12-2015 00:08:16 ]
pi_158590886
Gatsie, ben pas op de helft, maar wat is die man van het OM, die stem. :X Zo zonder emoties praten. Wat een engerd. En arm neefje. Zo'n jongen moet tegen zichzelf beschermd worden. Hier wordt dit soort jongens ook van alles in de schoenen geschoven, maar hoe ze hier met hem omgaan, dat is wel extreem sneu.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_158591040
Damn toevallig nog 2 dagen geleden 9 afleveringen achter elkaar gekeken met vriendin..

Ongelovelijk.. als het goed is moet ik 10 nog kijken maar het werd mij even te veel.. zaten bijna 9 uur achter elkaar te kijken :P.
Waz met jou!
pi_158592830
Dus deze docu is meer een protest tegen het Amerikaans Justitie systeem? moet ik het zo zien?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  maandag 28 december 2015 @ 08:04:43 #65
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_158593382
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 03:37 schreef Burner82 het volgende:
Dus deze docu is meer een protest tegen het Amerikaans Justitie systeem? moet ik het zo zien?
Daar komt het wel op neer inderdaad. Het is een uitgebreide docu van de zaak van Avery en hoe die zaak door de politie, advocaten en rechters is behandeld. En die behandeling, daar viel me regelmatig de bek van open.
pi_158593413
Wat ik eigenlijk ook wel bijzonder vond, is dat de familie van Teresa, of in ieder geval haar broer, zo stellig overtuigd waren van de schuld van Steven en Brendan. De verdediging zaaide daar dus blijkbaar geen twijfel.
Don't you love her madly?
  maandag 28 december 2015 @ 12:13:04 #67
202546 Baszh
The Dude abides
pi_158597168
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 08:08 schreef Lovechild het volgende:
Wat ik eigenlijk ook wel bijzonder vond, is dat de familie van Teresa, of in ieder geval haar broer, zo stellig overtuigd waren van de schuld van Steven en Brendan. De verdediging zaaide daar dus blijkbaar geen twijfel.
Tsja ik zou daar geen conclusies aan kunnen verbinden. Als hij voor zichzelf allang beslist had dat zij de daders waren dan zijn z'n overtuiging en haat jegens de Avery's niet zo vreemd.
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  maandag 28 december 2015 @ 12:18:47 #68
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_158597310
Het begrip: 'beyond reasonable doubt' bestaat blijkbaar niet meer?
Als er maar enigszins twijfel is en men niet 100 % overtuigd is dat iemand iets gedaan heeft is men onschuldig en mag er geen veroordeling volgen.

Nou, als er ergens veel reden tot twijfel is dan is het wel in deze moordzaak en de uiterst dubieuse manier waarop men aan bewijzen en 'bekentenissen' is gekomen.

Schandalig dat ze allebei nog steeds vast zitten en dat alle apeals tot nu toe verworpen zijn. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_158597345
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:13 schreef Baszh het volgende:

[..]

Tsja ik zou daar geen conclusies aan kunnen verbinden. Als hij voor zichzelf allang beslist had dat zij de daders waren dan zijn z'n overtuiging en haat jegens de Avery's niet zo vreemd.
Nee natuurlijk niet.
Ik vind het wat vreemd dat hij niet aan het twijfelen werd gebracht maar dat heeft meer met mijzelf te maken; ik zou vermoedelijk wel gaan twijfelen
Don't you love her madly?
  maandag 28 december 2015 @ 16:09:17 #70
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_158603789
Het houdt me nog steeds bezig. Op Reddit las ik deze theorie, die me wel redelijk aannemelijk lijkt.
  maandag 28 december 2015 @ 17:27:11 #71
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_158606214
Het blijft volkomen belachelijk de in eerste instantie in de mond van 2 kinderen gelegde verzinsels en verklaringen wel te geloven en alle daarna geproduceerde bewijzen en ontkenningen die Brendan op geen enkele manier met de plekken of omstandigheden linken (nergens DNA) niet te geloven en dan blijkbaar als jury toch unaniem hem schuldige te verklaren.

En dat terwijl nadrukkelijk in de andere rechtszaak tegen Steven door dezelfde openbaar aanklager werd benadrukt dat Steven de enige dader is en er geen sprake van andere betrokkenen was.

Hoe kan je dat glashard vergeten en vervolgens n.a.v. de fantasieën van een 16-jarige met de geest van een 9-jarige besluiten dat er wel een mede-dader is die zelfs een nooit bewezen verkrachting zou hebben gepleegd?

Echt te belachelijk voor woorden deze farce-rechtszaak. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_158606918
Ga ik wel even kijken. Maar die trailer :')
Conscience do cost.
pi_158607460
Morgen meteen beginnen met deze serie, kende het niet, bedankt voor de tip! :D
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_158620726
Poeh deze serie kwam wel binnen, helemaal gezien in amper 3 dagen. ik ben benieuwd of het nog gevolgen zal hebben. Het moet toch aardig wat ophef opleveren.
٩๏̯͡๏)۶
pi_158621267
Op aangeven van Copycat ook aan deze begonnen. Helft van S01E01 gezien, maar moest ineens weg. Belooft zeer boeiend te worden dit. ^O^

Dit topic ga ik voorlopig mijden als de ziekte. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2015 23:21:15 ]
pi_158621618
Naar verwachting morgen de laatste twee afleveringen kijken. Wat is deze documentaire verslavend.

Val van de ene in de andere verbazing.

Die Kratz is echt een van de meest misselijke en smerigste figuren die op de aardkloot rondlopen. Dat die man zichzelf nog durft aan te kijken in de spiegel. Al zal hij wel trots op zichzelf zijn.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  dinsdag 29 december 2015 @ 01:21:27 #77
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_158624486
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 23:27 schreef roos85 het volgende:

Val van de ene in de andere verbazing.

Die Kratz is echt een van de meest misselijke en smerigste figuren die op de aardkloot rondlopen. Dat die man zichzelf nog durft aan te kijken in de spiegel. Al zal hij wel trots op zichzelf zijn.
Hij is helaas niet de enige die zo fout bezig was/is. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_158626646
Gelukkig is er nu aardig wat ophef over op internet, hopelijk haalt het wat uit. Heb ook maar deze petitie getekend, wie weet helpt het.

https://www.change.org/p/(...)es-free-steven-avery
٩๏̯͡๏)۶
pi_158626755
2 afleveringen gezien nu... :o
Ja doei.
pi_158627048
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 08:44 schreef Ronaldsen het volgende:
Gelukkig is er nu aardig wat ophef over op internet, hopelijk haalt het wat uit. Heb ook maar deze petitie getekend, wie weet helpt het.

https://www.change.org/p/(...)es-free-steven-avery
Bijna 35.000!

Ik heb nog niet alle afleveringen gezien, maar moest het gewoon weten wanneer hij vrij was gekomen. En het bleek dus dat ze beiden nog vast zitten. Dat was onverwacht... Zijn er meer kwalijke feiten bekend die niet in de docu worden benoemd?! Je zou het haast denken, Het kan toch niet zo zijn dat iemand twee maal zo met het falen van een rechtssysteem in aanraking komt. Diep triest.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158627437
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 09:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het kan toch niet zo zijn dat iemand twee maal zo met het falen van een rechtssysteem in aanraking komt. Diep triest.
Blijkbaar dus wel. En daarnaast zullen er ongetwijfeld nog honderden andere mensen vastzitten die eigenlijk onschuldig zijn. Natuurlijk is dat speculatie, maar ik ben daar echt wel van overtuigd, zeker gezien het feit dat we ook in Nederland de nodige gerechtelijke dwalingen hebben gehad.

Wat ik ook opmerkelijk vond, ik zal het even in een spoiler zetten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
٩๏̯͡๏)۶
pi_158627864
Hier moest ik tijdens het kijken ook direct weer aan denken: http://www.nrc.nl/handels(...)ets-zou-doen-1562261

quote:
Romano van der Dussen zit al twaalf jaar in een Spaanse gevangenis voor een misdaad die een ander heeft bekend.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158627965
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 10:21 schreef Isabeau het volgende:
Hier moest ik tijdens het kijken ook direct weer aan denken: http://www.nrc.nl/handels(...)ets-zou-doen-1562261

[..]

Zaak is inmiddels heropend.
http://nos.nl/artikel/206(...)-van-der-dussen.html
  dinsdag 29 december 2015 @ 12:25:35 #84
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_158631007
Ik heb net gisteravond de laatste aflevering gezien en ik moet zeggen dat ik nog nooit zo verslaafd ben geweest aan een serie.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 17:43 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Ik vind het nogal vergezocht dat die (verbrande) botten daar geplaatst zouden zijn door iemand van buitenaf. Ik hoopte dat er aangetoond zou worden dat dat bloed in de auto uit dat buisje kwam. Dan zou ik er wel zo goed als zeker van zijn dat ie onschuldig was en dat de politie hem erin heeft geluisd. Nu weet ik niet wat ik moet denken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_158631036
Ik heb alles gekeken in drie dagen. Zoals hier in het topic gezegd is, is het erg schokkend allemaal wat er is gebeurd. Ik denk dat het grootste probleem van de zaak is, dat ze niet een andere verdachte hebben gevonden met een motief. In de rechtzaak mochten de advocaten ook geen andere personen aandragen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door Alxander op 29-12-2015 12:36:53 (Even gespoilerd) ]
  dinsdag 29 december 2015 @ 12:35:16 #86
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_158631304
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 december 2015 09:55 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Wat ik ook opmerkelijk vond, ik zal het even in een spoiler zetten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_158631608
Ik vraag me af of de politie weet wie het wel gedaan heeft.
Don't you love her madly?
  dinsdag 29 december 2015 @ 12:48:57 #88
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_158631712
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 12:45 schreef Lovechild het volgende:
Ik vraag me af of de politie weet wie het wel gedaan heeft.
Er zijn sterke aanwijzingen in een richting, maar daar wordt volgens mij verder niks mee gedaan. (Zie post #70 van Heufd).
Barbertje (Avery) moest hangen en Barbertje hangt nu. Scheelt weer 36 miljoen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 29 december 2015 @ 14:05:51 #89
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_158633887
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:27 schreef golfer het volgende:
Het blijft volkomen belachelijk de in eerste instantie in de mond van 2 kinderen gelegde verzinsels en verklaringen wel te geloven en alle daarna geproduceerde bewijzen en ontkenningen die Brendan op geen enkele manier met de plekken of omstandigheden linken (nergens DNA) niet te geloven en dan blijkbaar als jury toch unaniem hem schuldige te verklaren.

En dat terwijl nadrukkelijk in de andere rechtszaak tegen Steven door dezelfde openbaar aanklager werd benadrukt dat Steven de enige dader is en er geen sprake van andere betrokkenen was.

Hoe kan je dat glashard vergeten en vervolgens n.a.v. de fantasieën van een 16-jarige met de geest van een 9-jarige besluiten dat er wel een mede-dader is die zelfs een nooit bewezen verkrachting zou hebben gepleegd?

Echt te belachelijk voor woorden deze farce-rechtszaak. :{w
Weet je wat ook gek is?

Steven wordt vrijgesproken van verminking. Brendan niet.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 29 december 2015 @ 14:12:35 #90
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_158634125
Er zijn blijkbaar wel enkele feiten uit de rechtzaak die de documentairemakers even hebben "vergeten" vermelden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het systeem hier niet gefaald heeft of dat er hier erg schimmige zaken zijn gebeurd bij het onderzoek. Lijkt me evident dat ze de zaak hebben geforceerd om een veroordeling te krijgen, maar ik denk dat ze 't echt wel deden omdat ze hem schuldig achten en minder omdat hij moest verdwijnen door zijn rechtzaak. Maar goed, feit blijft wel dat ze maar 1 verdachte serieus hebben overwogen.

[ Bericht 3% gewijzigd door SaintOfKillers op 29-12-2015 14:19:35 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_158634381
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 december 2015 14:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er zijn blijkbaar wel enkele feiten uit de rechtzaak die de documentairemakers even hebben "vergeten" vermelden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het systeem hier niet gefaald heeft of dat er hier erg schimmige zaken zijn gebeurd bij het onderzoek. Lijkt me evident dat ze de zaak hebben geforceerd om een veroordeling te krijgen, maar ik denk dat ze 't echt wel deden omdat ze hem schuldig achten en minder omdat hij moest verdwijnen door zijn rechtzaak. Maar goed, feit blijft wel dat ze maar 1 verdachte serieus hebben overwogen.
Waar heb je dit gevonden, lijkt me interessant omdat de serie er inderdaad geen woord over rept?
  dinsdag 29 december 2015 @ 14:24:19 #92
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_158634466
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 14:21 schreef Alxander het volgende:

[..]

Waar heb je dit gevonden, lijkt me interessant omdat de serie er inderdaad geen woord over rept?
http://www.pajiba.com/net(...)er-didnt-present.php

Al kan dit uiteraard ook verzonnen zijn, maar ik ga er vanuit dat hij nieuwsberichten als bron heeft (niet fucking Reddit natuurlijk)

[ Bericht 5% gewijzigd door SaintOfKillers op 29-12-2015 14:30:15 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 29 december 2015 @ 14:31:23 #93
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_158634651
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 december 2015 14:24 schreef SaintOfKillers het volgende:

http://www.pajiba.com/net(...)er-didnt-present.php

Al kan dit uiteraard ook verzonnen zijn.
Dat zijn geen bewijsbare of aantoonbare feiten, maar dat is de mening van iemand gebaseerd op vage posts op een Reddit-forum.

oh je hebt het zelf al aangevuld. Niet erg betrouwbaar dus.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 29 december 2015 @ 14:47:20 #94
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_158635148
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 december 2015 14:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er zijn blijkbaar wel enkele feiten uit de rechtzaak die de documentairemakers even hebben "vergeten" vermelden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het systeem hier niet gefaald heeft of dat er hier erg schimmige zaken zijn gebeurd bij het onderzoek. Lijkt me evident dat ze de zaak hebben geforceerd om een veroordeling te krijgen, maar ik denk dat ze 't echt wel deden omdat ze hem schuldig achten en minder omdat hij moest verdwijnen door zijn rechtzaak. Maar goed, feit blijft wel dat ze maar 1 verdachte serieus hebben overwogen.
Allemaal indirect bewijs.

Er is een uiterst twijfelachtige uitspraak gedaan op zeer twijfelachtig bewijs.

Neem bijvoorbeeld de autosleutel, er is wat mij betreft gerede twijfel over hoe die daar is gekomen. En dan het bloed in de auto. Is het niet gek dat dit op een aantal specifieke plekken wordt gevonden in een 'strijkje'. Als je kijkt naar de snijwond op zijn vinger zou je toch denken dat het er wel wat meer uit had gestroomd.

Tevens, als ze binnen met een mes is bewerkt en is verkracht zoals Brendan eerst zegt, waarom is er op het matras, muur, vloer, plafond niks terug te vinden van bloed, zweet, sperma, haren of iets anders? Zelfs niet in de garage waar ze doodgeschoten zou zijn?
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 29 december 2015 @ 14:48:31 #95
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_158635183
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 14:31 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat zijn geen bewijsbare of aantoonbare feiten, maar dat is de mening van iemand gebaseerd op vage posts op een Reddit-forum.

oh je hebt het zelf al aangevuld. Niet erg betrouwbaar dus.
Ze verwijzen daar ook gewoon naar transcripts van de rechtzaken die je gewoon kan downloaden.

Maar goed, het ging me niet enkel over wat er juist wordt gezegd, maar dat de makers enkele hete hangijzers nogal gemakkelijk uit de weg gaan. Niemand is geheel objectief, maar in deze docu zit toch net iets te veel subjectiviteit om het echt een goede docu te vinden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 29 december 2015 @ 14:49:51 #96
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_158635215
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 december 2015 14:48 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ze verwijzen daar ook gewoon naar transcripts van de rechtzaken die je gewoon kan downloaden.

Maar goed, het ging me niet enkel over wat er juist wordt gezegd, maar dat de makers enkele hete hangijzers nogal gemakkelijk uit de weg gaan. Niemand is geheel objectief, maar in deze docu zit toch net iets te veel subjectiviteit om het echt een goede docu te vinden.
Dat komt ook omdat de familie Halbach niet wilde meewerken.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 29 december 2015 @ 14:50:47 #97
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_158635246
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 december 2015 14:47 schreef RingBewoner het volgende:

Neem bijvoorbeeld de autosleutel, er is wat mij betreft gerede twijfel over hoe die daar is gekomen.
En dan is het helemaal raar dat op de autosleutel, die toch door haar werd gebruikt, uitsluitend het DNA van Avery gevonden is en geen spoor DNA van Theresa zelf.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 29 december 2015 @ 14:59:48 #98
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_158635562
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 14:50 schreef golfer het volgende:

[..]

En dan is het helemaal raar dat op de autosleutel, die toch door haar werd gebruikt, uitsluitend het DNA van Avery gevonden is en geen spoor DNA van Theresa zelf.
Waarom is er geen DNA gevonden in de slaapkamer en in de schuur? Wat was het motief. Er is zoveel twijfel dat ik echt niet snap dat een jury tot een anoniem besluit komt en dat een rechter daar ook in meegaat. Het hele zaakje stinkt.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_158635578
Ik ga nu maar eens beginnen, ben benieuwd...
  dinsdag 29 december 2015 @ 15:07:35 #100
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_158635805
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:00 schreef JooostMV het volgende:
Ik ga nu maar eens beginnen, ben benieuwd...
Veel plezier gewenst.
UI Made bij VanilleKwark.
  Moderator dinsdag 29 december 2015 @ 18:33:29 #101
9859 crew  Karina
Woman
pi_158643155
Ik ben ook nieuwsgierig geworden. Even voor de duidelijkheid: het zijn allemaal 'echte' beelden die je te zien krijgt of is het nagespeeld (of half om half, zie je ook weleens)?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 29 december 2015 @ 18:37:08 #102
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_158643280
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:33 schreef Karina het volgende:
Ik ben ook nieuwsgierig geworden. Even voor de duidelijkheid: het zijn allemaal 'echte' beelden die je te zien krijgt of is het nagespeeld (of half om half, zie je ook weleens)?
allemaal echt. Interviews met mensen, beelden van rechtzaken, beelden van overhoringen etc.
  Moderator dinsdag 29 december 2015 @ 18:39:23 #103
9859 crew  Karina
Woman
pi_158643350
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:37 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

allemaal echt. Interviews met mensen, beelden van rechtzaken, beelden van overhoringen etc.
OK dankje. Doet me denken aan de OJ Simpson zaak die je toen helemaal kon volgen op CNN (niet de zaak op zich, maar hoe het gebracht wordt).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_158644038
Ik heb zo te doen met zijn ouders ook. Zoon én kleinzoon in de gevangenis en heilig overtuigd van hun onschuld.
Don't you love her madly?
  dinsdag 29 december 2015 @ 18:58:32 #105
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_158644041
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:39 schreef Karina het volgende:

[..]

OK dankje. Doet me denken aan de OJ Simpson zaak die je toen helemaal kon volgen op CNN (niet de zaak op zich, maar hoe het gebracht wordt).
Ik denk dat er ook wel wat vergelijkingen te vinden zijn :P.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 29 december 2015 @ 18:59:24 #106
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_158644081
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:58 schreef Lovechild het volgende:
Ik heb zo te doen met zijn ouders ook. Zoon én kleinzoon in de gevangenis en heilig overtuigd van hun onschuld.
Dat vond ik ook heel erg om te zien. En bedenk je dan ook nog eens dat zoonlief al 18 jaar onschuldig heeft gezeten.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_158644282
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:59 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Dat vond ik ook heel erg om te zien. En bedenk je dan ook nog eens dat zoonlief al 18 jaar onschuldig heeft gezeten.
Ja precies.
En moeders maar op bezoek steeds, dr schoondochter (toentertijd) ophalen, naar de rechtszaken. Je hart zou het van minder begeven.
Don't you love her madly?
  dinsdag 29 december 2015 @ 19:23:36 #108
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_158645041
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:04 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Ja precies.
En moeders maar op bezoek steeds, dr schoondochter (toentertijd) ophalen, naar de rechtszaken. Je hart zou het van minder begeven.
Mijn hart begaf het bijna met het oordeel van de jury bij de uitspraak van Steven.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 29 december 2015 @ 20:04:37 #109
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_158646885
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 december 2015 14:59 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Waarom is er geen DNA gevonden in de slaapkamer en in de schuur? Wat was het motief. Er is zoveel twijfel dat ik echt niet snap dat een jury tot een anoniem besluit komt en dat een rechter daar ook in meegaat. Het hele zaakje stinkt.
Unaniem ;).

Ik begrijp trouwens niet dat de verdediging niet zwaarder heeft doorgehamerd op die Colburn die plots een nummerplaat wil laten checken en daarna nog effe verifieert dat het een Toyota is. Die dude was echt wel te dom om zich daar uit te lullen, maar ze hebben hem nauwelijks onder druk gezet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 30 december 2015 @ 01:20:34 #110
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_158660951
Nu pas de laatste aflevering helemaal kunnen bekijken en nog meer verbijsterd over deze gang van zaken.

Echt onbegrijpelijk dat alle wetenschappelijk onderbouwde bewijzen en beelden en getuigenissen over de manipulatie van Brendan niet worden gehonoreerd om te komen tot een nieuwe rechtszaak en dat ook in het geval ven Steven het dezelfde rechters zij die daar over oordelen. Ongekend zoiets in een rechtstaat.
Laat dan op z'n minst neutrale nieuwe rechters er naar kijken. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_158666202
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 01:20 schreef golfer het volgende:
Nu pas de laatste aflevering helemaal kunnen bekijken en nog meer verbijsterd over deze gang van zaken.

Echt onbegrijpelijk dat alle wetenschappelijk onderbouwde bewijzen en beelden en getuigenissen over de manipulatie van Brendan niet worden gehonoreerd om te komen tot een nieuwe rechtszaak en dat ook in het geval ven Steven het dezelfde rechters zij die daar over oordelen. Ongekend zoiets in een rechtstaat.
Laat dan op z'n minst neutrale nieuwe rechters er naar kijken. :{w
"Kijk, dit hebben jullie zelf allemaal fout gedaan, vind je ook niet?"
"eh, nee"

Echt idioot dat dezelfde mensen van zichzelf moeten zeggen dat ze iets niet goed hebben gedaan. In het openbaar.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158666570
Tja, dat er veel fouten gemaakt zijn en er een zekere vorm van vooringenomenheid en 'elkaar dekken' (wat je zo vaak ziet bij politie en justitie) heerste is een ding wat zeker is, maar verder is het nou niet dat er overduidelijk sprake is geweest van bewuste framing of zo. Veel eerder een bepaalde gemakzucht.

De versie van de verdediging, waarbij meerdere politiekorpsen én de FBI én de familie én niet-betrokken burgers allemaal in één groot complot zaten om Avery te pakken te krijgen lijkt me bepaald niet geloofwaardiger. En áls ze dat al gedaan zouden hebben, waarom dan niet gelijk zorgen voor een motief, ze waren nu eenmaal toch al bezig.

[ Bericht 0% gewijzigd door nostra op 30-12-2015 11:50:18 ]
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_158666848
Zelfs als hij toch schuldig blijkt te zijn (ook nog een kans natuurlijk), dan is er geen eerlijk en goed proces geweest.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158671740
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 17:43 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Ik vind het nogal vergezocht dat die (verbrande) botten daar geplaatst zouden zijn door iemand van buitenaf. Ik hoopte dat er aangetoond zou worden dat dat bloed in de auto uit dat buisje kwam. Dan zou ik er wel zo goed als zeker van zijn dat ie onschuldig was en dat de politie hem erin heeft geluisd. Nu weet ik niet wat ik moet denken.
Tja maar ook de manier waarop die test verliep met dat buisje bloed. Expert 1 (meneer) gaf aan dat hiermee 100% zeker was vastgesteld dat niet uit buisje had kunnen komen. Expert 2 (dame) stelde dat in twijfel. Ook hoe snel die tot stand kwam.

Ik heb de afgelopen dagen ook deze serie op Netflix zitten kijken. Ik viel van de ene verbazing in de andere. Ik snap ook niet helemaal hoe het kan dat de eigen county gewoon betrokken is gebleven ondanks dat ze dit niet mochten en ook is aangegeven dat ze dit niet zouden doen (of hooguit materiaal leveren).

Ik Nederland was hij vermoed ik vrijuit gegaan vanwege gebrekkig bewijs.
Het blijft echter de vraag wie het dan heeft gedaan en of die samen met de lokale agenten heeft samengespannen of dat het de heer Link was van de lokale politie. Dat lijkt me ook wel bijzonder.

quote:
99s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:04 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Unaniem ;).

Ik begrijp trouwens niet dat de verdediging niet zwaarder heeft doorgehamerd op die Colburn die plots een nummerplaat wil laten checken en daarna nog effe verifieert dat het een Toyota is. Die dude was echt wel te dom om zich daar uit te lullen, maar ze hebben hem nauwelijks onder druk gezet.
Daar hadden ze zeker op door moeten gaan.

Ook verbaas ik me erover dat er niet leugen detectors zijn gebruikt bij verhoor van zowel agenten als verdachten. Of zijn die niet betrouwbaar genoeg?

Ook het gebrekkige bloed monster en de contaminatie van de onderzoeker :(
Daarnaast had het goed geweest als ook andere bloed monsters waren genomen uit achterbak auto.

Of zouden ze (Avery, neefje) /iemand (Colburn) eerst ergens anders haar hebben verbrand (zoals ook gevonden) en toen met haar eigen auto heen/weer gereden hebben en resten bij huis van Avery hebben uitgestrooid.

quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2015 11:36 schreef nostra het volgende:
Tja, dat er veel fouten gemaakt zijn en er een zekere vorm van vooringenomenheid en 'elkaar dekken' (wat je zo vaak ziet bij politie en justitie) heerste is een ding wat zeker is, maar verder is het nou niet dat er overduidelijk sprake is geweest van bewuste framing of zo. Veel eerder een bepaalde gemakzucht.

De versie van de verdediging, waarbij meerdere politiekorpsen én de FBI én de familie én niet-betrokken burgers allemaal in één groot complot zaten om Avery te pakken te krijgen lijkt me bepaald niet geloofwaardiger. En áls ze dat al gedaan zouden hebben, waarom dan niet gelijk zorgen voor een motief, ze waren nu eenmaal toch al bezig.
Ik ben het deels met je eens. De verdediging heeft nooit gezegd dat andere politiekorpsen erbij betrokken waren in het complot. Maar het blijft vreemd dat de eigen county politie zo vaak bij Avery thuis zijn geweest weliswaar onder toezicht (voor zover de andere county politie dit wist), maar ze hadden daar op de eerste plaats al niet mogen zijn volgens mij. Ook waren er juist veel burgers (o.a. die dame in de auto) die een hele andere tijd doorgaf dat ze de auto had gezien bij Avery thuis.

Er zijn zoveel bijzonderheden aan dit verhaal.

[ Bericht 26% gewijzigd door funrider op 30-12-2015 14:54:20 ]
  woensdag 30 december 2015 @ 14:56:55 #115
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_158672244
Ik blijf wel van mening van hij schuldig is, maar je kan altijd argumenteren dat er genoeg elementen zijn die een reasonable doubt ondersteunen.

Dat er agenten betrokken waren bij haar dood, lijkt me wel een beetje te Hollywood. Dat ze haar auto en stoffelijk overschot hebben teruggevonden en dat even hebben verplaatst om Avery te beschuldigen, dat kan ik me nog voorstellen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_158674551
quote:
99s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat er agenten betrokken waren bij haar dood, lijkt me wel een beetje te Hollywood. Dat ze haar auto en stoffelijk overschot hebben teruggevonden en dat even hebben verplaatst om Avery te beschuldigen, dat kan ik me nog voorstellen.
Dat laatste zou ik me goed kunnen voorstellen. Ze vonden haar lichaam en besloten dat Avery in de schoenen te schuiven. Waren zij van dat probleem verlost.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 30 december 2015 @ 16:52:10 #117
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_158677405
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 15:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat laatste zou ik me goed kunnen voorstellen. Ze vonden haar lichaam en besloten dat Avery in de schoenen te schuiven. Waren zij van dat probleem verlost.
Maar zelfs dan... zelfs als ze vinden dat Avery tuig is dat in de cel hoort en zo voor zichzelf rechtvaardigen dat ze het juiste doen.... dan loop je toch nog steeds rond met de wetenschap dat er een moordenaar rondloopt die het mogelijk opnieuw zal doen en door jouw toedoen een vrijgeleide krijgt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 30 december 2015 @ 16:56:25 #118
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_158677613
quote:
99s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:52 schreef SaintOfKillers het volgende:

Maar zelfs dan... zelfs als ze vinden dat Avery tuig is dat in de cel hoort en zo voor zichzelf rechtvaardigen dat ze het juiste doen.... dan loop je toch nog steeds rond met de wetenschap dat er een moordenaar rondloopt die het mogelijk opnieuw zal doen en door jouw toedoen een vrijgeleide krijgt.
Deze mensen, zowel de politie als het OM en de partijdige rechter(s) lijken mij niet personen die veel last van een 'geweten' hebben. -O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_158677621
quote:
99s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:52 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Maar zelfs dan... zelfs als ze vinden dat Avery tuig is dat in de cel hoort en zo voor zichzelf rechtvaardigen dat ze het juiste doen.... dan loop je toch nog steeds rond met de wetenschap dat er een moordenaar rondloopt die het mogelijk opnieuw zal doen en door jouw toedoen een vrijgeleide krijgt.
Een logischer plan had mij dan geleken om hem te forceren tot een andere misdaad. Dat zou niet zo heel moeilijk geweest moeten zijn gezien zijn intelligentie, opvliegendheid en haat richting politie en justitie. Bijvoorbeeld via Lori en haar ontelbare DUI's.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_158677771
quote:
99s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:52 schreef SaintOfKillers het volgende:

Maar zelfs dan... zelfs als ze vinden dat Avery tuig is dat in de cel hoort en zo voor zichzelf rechtvaardigen dat ze het juiste doen.... dan loop je toch nog steeds rond met de wetenschap dat er een moordenaar rondloopt die het mogelijk opnieuw zal doen en door jouw toedoen een vrijgeleide krijgt.
Ze hadden er ook geen last van dat er nog een verkrachter rond liep en dat wisten ze ook.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158678201
Hoor hier nu al meer goede verhalen over van vrienden. Denk at ik dus vanavond maar even de eerste aflevering ga kijken.
  woensdag 30 december 2015 @ 17:10:34 #122
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_158678274
Net de laatste aflevering gezien. Bizar dat die zaak van Brendan Dassey niet opnieuw wordt bekeken. Hij is alleen maar veroordeeld op zijn eigen verklaringen en voor zijn verhaal is 0,0 bewijs gevonden.

Ik vind het ook jammer dat er niets meer gezegd wordt over die stiefpa en broer van Brendan, die maakten zichzelf verdacht door de niet kloppende verhalen over het tijdstip dat ze elkaar en Teresa zagen.

Daarnaast heb je nog dat verhaal met die huisgenoot en ex-vriend waar kort op wordt ingegaan, maar daarna laten ze het liggen. En natuurlijk die voicemails die waarschijnlijk gewist waren door die broer twee dagen na haar vermissing. Overigens was die broer ook het product van generaties inteelt, iq van een pak hagelslag.
Bedankt Hans.
  woensdag 30 december 2015 @ 17:11:53 #123
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_158678340
http://www.people.com/art(...)-forgot-key-evidence

De reactie van Kratz, min of meer wat al eerder werd gepost.

Opnieuw -> ik zeg niet dat dit zo'n sterk bewijs is, maar het zijn wel dingen zijn weggelaten uit de documentaire en volgens mij niet omdat het details zijn en ze niet op alles kunnen ingaan, daarvoor was de docu meer dan lang genoeg.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 30 december 2015 @ 17:48:36 #124
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_158679891
http://fusion.net/story/2(...)t-happened-theories/

Hier staan ook genoeg interessante dingen.
Bedankt Hans.
  woensdag 30 december 2015 @ 18:08:59 #125
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_158680678
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:04 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Unaniem ;).

Ik begrijp trouwens niet dat de verdediging niet zwaarder heeft doorgehamerd op die Colburn die plots een nummerplaat wil laten checken en daarna nog effe verifieert dat het een Toyota is. Die dude was echt wel te dom om zich daar uit te lullen, maar ze hebben hem nauwelijks onder druk gezet.
:D Wat een verschrikkelijke typo.

De verdediging was toch door de rechter allerlei beperkingen opgelegd wat betreft het opereren van andere daders, agenten de schuld geven en met andere scenario's komen.
UI Made bij VanilleKwark.
  woensdag 30 december 2015 @ 18:10:13 #126
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_158680710
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 11:48 schreef Isabeau het volgende:
Zelfs als hij toch schuldig blijkt te zijn (ook nog een kans natuurlijk), dan is er geen eerlijk en goed proces geweest.
Daar hoop ik misschien stiekem ergens wel een beetje op. Ergens zou dat een opluchting zijn. Ik heb echter te veel twijfel over de hele gang van zaken en denk dat het niet zo is.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_158680751
quote:
99s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
De reactie van Kratz, min of meer wat al eerder werd gepost.
Lekker geloofwaardig figuur wel gebleken.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 30 december 2015 @ 18:26:13 #128
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_158681292
quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:48 schreef bascross het volgende:
http://fusion.net/story/2(...)t-happened-theories/

Hier staan ook genoeg interessante dingen.
Die andere theorieën zijn trouwens wel vrij lachwekkend. Alleen die eerste is echt interessant, met de links van Reddit erbij.
Bedankt Hans.
pi_158681484
quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:10 schreef RingBewoner het volgende:

Daar hoop ik misschien stiekem ergens wel een beetje op. Ergens zou dat een opluchting zijn. Ik heb echter te veel twijfel over de hele gang van zaken en denk dat het niet zo is.
Ja, het 'beste' zou zijn dat hij schuldig is. Dan zit er in ieder geval geen onschuldig iemand achter tralies (nou ja, op dat neefje na dan :{ ) en loopt er geen moordenaar vrij rond. Maar in dit geval twijfel ik behoorlijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 30 december 2015 @ 18:46:04 #130
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_158681847
Persoonlijk denk ik wel dat dingen zoals met dat neefje gewoon schering en inslag zijn. Ik vermoed dat er heel vaak op die manier bekentenissen worden geforceerd bij dat soort dimwits.

Vermoedelijk ook de reden dat Avery niet wilde getuigen, ik denk dat je die door wat listige vragen te stellen, al snel domme dingen kon laten uitkramen. Niet dat die Kratz zo'n hoogvlieger is, dan vond ik de advocaten van Avery eigenlijk veruit de meest intelligente mensen uit de hele docu.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 30 december 2015 @ 19:00:44 #131
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_158682264
quote:
99s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Persoonlijk denk ik wel dat dingen zoals met dat neefje gewoon schering en inslag zijn. Ik vermoed dat er heel vaak op die manier bekentenissen worden geforceerd bij dat soort dimwits.

Vermoedelijk ook de reden dat Avery niet wilde getuigen, ik denk dat je die door wat listige vragen te stellen, al snel domme dingen kon laten uitkramen. Niet dat die Kratz zo'n hoogvlieger is, dan vond ik de advocaten van Avery eigenlijk veruit de meest intelligente mensen uit de hele docu.
Bij Brendan hoefde je niet eens listige vragen te stellen. Die had totaal geen idee waar het over ging en hoeveel impact zijn woorden hadden. Tijdens één van die interviews gaf hij zelfs aan dat hij later op de middag een schoolproject had waar hij heen moest.
Bedankt Hans.
pi_158696095
In twee dagen alles gekeken :') echt bizar. Nog los van de vraag of ze schuldig zijn of niet worden er zoveel beangstigende feiten gepresenteerd door de serie heen. Alleen al het feit dat de een wel (Brandon) is veroordeeld voor mutilating a corpse en de ander (Steven) niet lijkt mij toch wel het ultieme bewijs dat het jury-systeem daar stuk is.

En dan is er die eerste advocaat van die jongen :X. Echt bizar dat iemand die zulke fouten maakt daarna nog mag werken als advocaat.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_158697507
Ik heb echt te doen met Steve en die ouders. Ongelooflijk triest om die mensen op deze manier steeds ouder te zien worden...

In tegenstelling tot wat iemand eerder in dit topic schreef, vond ik die Steve overigens zeker niet "achterlijk" of "IQ-loos" overkomen in de serie. Ik hoorde ook helemaal geen rumoer in de zaal bij het uitspreken van de vonnissen (behalve die moeder van Brendan dan...) of bijvoorbeeld slinkse getuigenverklaringen, dat vind ik best knap voor onopgeleide mensen die zo'n onrecht wordt aangedaan.

Los van of Steve het gedaan heeft, waar ikzelf niet in geloof omdat er ook geen motief was, is er zoveel twijfel dat hij nooit schuldig verklaard had mogen worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yuhina op 31-12-2015 00:18:13 ]
  donderdag 31 december 2015 @ 00:17:49 #134
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_158697878
Beyond reasonable doubt...het motto voor elke jury en rechtbank in de USA is in deze gevallen ernstig geschonden. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_158698780
Nog twee afleveringen te gaan. Dit is echt te bizar voor woorden.... Elk weldenkend mens kan toch zien dat dit NIET beyond reasonable doubt is..?

En waar is al dat bloed van die slachtpartij???
Ja doei.
pi_158704327
Deze petitie gaat steeds harder nu, diverse amerikaanse nieuwssites wijden er een artikeltje aan, dus dat is al een mooi gegeven.

https://www.change.org/p/(...)es-free-steven-avery
٩๏̯͡๏)۶
pi_158708326
Gisteren de laatste 3 afleveringen gezien. Bizar!!! :o :o :o

Ik ben normaal niet zo van het binge watchen maar deze serie kon ik maar moeilijk uitzetten, en dat voor een documentaire. :D

Len Kachinsky, wat een eng mannetje. :r :r :r :r
pi_158708580
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 12:31 schreef TargaFlorio het volgende:
Gisteren de laatste 3 afleveringen gezien. Bizar!!! :o :o :o

Ik ben normaal niet zo van het binge watchen maar deze serie kon ik maar moeilijk uitzetten, en dat voor een documentaire. :D

Len Kachinsky, wat een eng mannetje. :r :r :r :r
Had hetzelfde, heb de 10 afleveringen in 2 dagen gezien, normaal binge-watch ik ook zelden.
  donderdag 31 december 2015 @ 13:45:00 #139
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_158710793
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 00:38 schreef motorbloempje het volgende:
Nog twee afleveringen te gaan. Dit is echt te bizar voor woorden.... Elk weldenkend mens kan toch zien dat dit NIET beyond reasonable doubt is..?

En waar is al dat bloed van die slachtpartij???
Het bizarre van die slachtpartij is dat Brendan wel veroordeeld is voor het verminken van het lijk, maar Steven niet. 8)7
Bedankt Hans.
pi_158722866
Er klopt geen reet van. Van dat hele proces niet.
Wat een stank.
Make my day!
pi_158724716
Jongens. Ik ben nu op de helft, net aflevering 5 gezien met al die beelden van de rechtzaak en wow... Echt niet normaal. Blij dat Steven echt 2 topadvocaten heeft vooral als je keek naar de advocaat van Brendan. Haha wat een sukkeltje met zn glimlach. Nog 5 afleveringen...
pi_158724728
Die Len :')
Ja doei.
  donderdag 31 december 2015 @ 22:57:05 #143
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_158726469
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 21:24 schreef JooostMV het volgende:
Jongens. Ik ben nu op de helft, net aflevering 5 gezien met al die beelden van de rechtzaak en wow... Echt niet normaal. Blij dat Steven echt 2 topadvocaten heeft vooral als je keek naar de advocaat van Brendan. Haha wat een sukkeltje met zn glimlach. Nog 5 afleveringen...
Veel plezier nog! Die afleveringen vanuit de rechtszaal zijn echt :X
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  vrijdag 1 januari 2016 @ 13:16:18 #144
202348 Susi
Temple of Love
pi_158733342
quote:
Anonymous: Netflix-moordenaar is onschuldig

Eén van de meest omstreden moordenaars van het moment, is misschien toch onschuldig. Het hackerscollectief Anonymous meent dat Steven Avery, over wie op dit moment de documentaireserie Making a Murderer loopt op Netflix, onschuldig is.

Avery zat 18 jaar lang onterecht vast voor verkrachting. Twee jaar na zijn vrijlating is hij hoofdverdachte in de zaak Teresa Halbach, een 25-jarige fotografe die in 2005 om het leven werd gebracht. De documentaire suggereert dat hij er ook ingeluisd kan zijn. Ook de verdediging van Avery stelde dat.

Anonymous zegt nu ook dat de bewijslast is gemanipuleerd door agenten. Ze claimen te beschikken over email- en telefoonverkeer tussen de betrokken politiemannen van Manitowoc County die deze bewering staven.

LEVENSLANG
Op Twitter dreigt de groep nu het bewijsmateriaal openbaar te maken als de sheriff dat zelf niet doet. Het lijkt er vooralsnog op dat het loze dreigementen zijn: de deadline is verstreken en er is niks gepubliceerd. Wel laat het account weten dat 'Ghost Security' de documenten zal openbaren.

Avery zit een levenslange gevangenisstraf uit voor de moord op Teresa Halbach. Zij verdween in 2005. Een voorwaardelijke vrijlating zit er niet in.
Bron

Er komt steeds meer in het nieuws rond deze zaak.
pi_158733614
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 21:24 schreef motorbloempje het volgende:
Die Len :')
"grappig" wel als je bedenkt dat als hij gewoon zn zin had gekregen en had geschikt die brandon nu bijna vrij was :P
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_158735325
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 13:16 schreef Susi het volgende:

Bron

Er komt steeds meer in het nieuws rond deze zaak.
Dat lijkt me bluf. Helaas :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 1 januari 2016 @ 14:48:51 #147
202348 Susi
Temple of Love
pi_158735530
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 14:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat lijkt me bluf. Helaas :+
Kan zijn. Evengoed genereert dit wel media-aandacht, waardoor men hoopt uiteindelijk dat de zaak wordt heropend etc.
pi_158738139
Waar is het bloed?
Make my day!
pi_158738402
Ik had toch wel weer wat leuke toevoegingen verwacht deze 1 januari, maar het is weer teleurstellend.
  vrijdag 1 januari 2016 @ 16:32:46 #150
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_158738522
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 16:27 schreef Odaiba het volgende:
Ik had toch wel weer wat leuke toevoegingen verwacht deze 1 januari, maar het is weer teleurstellend.
:?
pi_158738542
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 16:32 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

:?
Och er zijn tegenwoordig 2 topics met netflix in de naam...
  vrijdag 1 januari 2016 @ 16:38:08 #152
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_158738623
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 16:33 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Och er zijn tegenwoordig 2 topics met netflix in de naam...
ow zo :) dit gaat over een netflix-serie idd.
pi_158738645
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 16:27 schreef Odaiba het volgende:
Ik had toch wel weer wat leuke toevoegingen verwacht deze 1 januari, maar het is weer teleurstellend.
Och, ik zit ook te wachten op de volgende twee afleveringen waarbij er een nieuw proces komt, ze onschuldig blijken (echte dader gepakt) en die county voor de rechter slepen en winnen *) Maar 2016 zal nog wel niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 1 januari 2016 @ 18:59:38 #154
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_158741665
Ik ben bij aflevering 5 aanbeland en ik moet even zeggen: wat heb ik toch een medelijden met dat arme moedertje :(. Ze blijft als een van de weinigen constant achter haar zoon staan. Lief mens.

en verder: wtf! ben benieuwd hoe het eindigt

[ Bericht 0% gewijzigd door EDMAN- op 01-01-2016 19:19:03 ]
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_158743033
Damn wat een serie. Ik begin nu met aflevering 5 maar al momenten tegengekomen dat ik iets naar de tv wilde gooien.
  vrijdag 1 januari 2016 @ 20:20:12 #156
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_158743425
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 16:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Och, ik zit ook te wachten op de volgende twee afleveringen waarbij er een nieuw proces komt, ze onschuldig blijken (echte dader gepakt) en die county voor de rechter slepen en winnen *) Maar 2016 zal nog wel niet.
Ach, zul je wel zien dat Avery halverwege die rechtzaak wordt geout als lid van IS.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_158763478
Wie is nou eigenlijk precies "The German" in een van die theoriën?
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_158764010
Wat ik niet snap is dat er geen dna van Teresa Hallbach gevonden is in Steve Avery's huis en werkplaats. Als ze daar mishandeld, verkracht en vermoord is moeten daar sporen te vinden zijn. Zo'n rommelig huis en werkplaats kun je niet helemaal schoonmaken, zeker niet type's als Steve en Brendan. En waarom staat alleen Steve's dna op de sleutel? Dna van Terese moet daar toch ook op staan?

Ik denk overigens wel dat Steve Avery de moordenaar is, althans de kans groter dat hij het wel is dan niet. Betrokkenheid van Brendan Dassey is er volgens mij niet of enkel bij het verbranden van het lijk.

Verder vind ik het opmerkelijk dat de gangen van Bobby Dassey en Scott Tadych niet verder onderzocht zijn.

De rol van de lokale politiemaffia is dat ze geknoeid hebben met bewijslast zodat alles in de richting van Steve zou wijzen. Zo'n lastige kamper die de lokale overheid waarschijnlijk miljoenen gaat kosten ben je liever kwijt dan rijk.
pi_158764026
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 16:56 schreef MrSalazar het volgende:
Wie is nou eigenlijk precies "The German" in een van die theoriën?
In dit topic staan een aantal links naar artikelen op anders sites, in één daarvan komt the German aan bod.
pi_158764237
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 17:21 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

In dit topic staan een aantal links naar artikelen op anders sites, in één daarvan komt the German aan bod.
Ik heb wel wat gelezen maar het is me niet duidelijk. Vandaar dat ik het vraag zodat iemand het in een paar zinnen kan uitleggen. :P
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_158765366
Goede documentaire. Zaak stinkt aan alle kanten natuurlijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158772671
Goede serie die vooral de onkunde van het Amerikaanse rechtsysteem laat zien. En de onkunde en onprofessionaliteit van dat betreffende korps. Echt gewoon met de schop door het bewijs materiaal heen WTF. Leek wel of het politiekorps juist het onderzoek zoveel mogelijk probeerde te vervuilen. Punten die mij het meest verbaasden waren denk ik;
-waarom zou iemand die net 18 jaar heeft gezeten al het bewijsmateriaal in zijn achtertuin gooien incl. de auto?
-het werk was overgedragen aan een ander korps, toch kwam het plaatselijk korps nog even af en toe langs
-die ex-vriend van Teresa die een zogenoemde zoektocht opzet. Hij lijkt mij prime suspect nummero uno. Wat een creep.
-heb heel erg het gevoel dat er vanaf minuut 1 een tunnelvisie is geweest richting de dader en daarop het onderzoek is aangepast.
-lijkt wel of met al het bewijsmateriaal is geknoeid of is besmet, echt wat een onkunde :') Daarom alleen al zouden ze vrij moeten komen, ongeacht of zij de daders zijn ja of nee.
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
pi_158772831
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 17:20 schreef TargaFlorio het volgende:

De rol van de lokale politiemaffia is dat ze geknoeid hebben met bewijslast zodat alles in de richting van Steve zou wijzen. Zo'n lastige kamper die de lokale overheid waarschijnlijk miljoenen gaat kosten ben je liever kwijt dan rijk.
Helemaal eens had echt het idee dat het een soort van machtsvertoning van dat korps was. Wij zullen wel eens even laten zien wie hier the bad guy is. Plus dat zij anders een aardige som geld kwijt zouden zijn aan die kampers, dat kan ook anders zullen zij wel gedacht hebben :D
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 00:18:14 #164
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158836524
Zo bizar en ongelooflijk dit
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_158837379
Ik vind het wel heel spijtig dat ze veel dingen ook (expres?) weg gelaten hebben in de serie. Ik had graag een compleet plaatje gezien en niet een gekleurd plaatje: http://www.avclub.com/art(...)avery-making--230224

Dan klopt er nog steeds heel veel niet en ook is er nooit een eerlijk proces geweest, maar waarom zijn ze niet gewoon zo compleet mogelijk geweest? Die punten had je ook rustig kunnen behandelen en dan had je nog steeds met open mond zitten kijken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158837794
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 00:59 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het wel heel spijtig dat ze veel dingen ook (expres?) weg gelaten hebben in de serie. Ik had graag een compleet plaatje gezien en niet een gekleurd plaatje: http://www.avclub.com/art(...)avery-making--230224

Dan klopt er nog steeds heel veel niet en ook is er nooit een eerlijk proces geweest, maar waarom zijn ze niet gewoon zo compleet mogelijk geweest? Die punten had je ook rustig kunnen behandelen en dan had je nog steeds met open mond zitten kijken.
Tuurlijk was dat expres, en ik denk niet dat de impact zo groot was geweest als men iets meer over de persoon Steven Avery had geweten. Hij wordt door de hele serie heen afgeschilderd als een simpele ziel die niemand kwaad doet, maar in feite is het gewoon een borderline zwakzinnige redneck zonder geweten.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_158840348
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 00:59 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het wel heel spijtig dat ze veel dingen ook (expres?) weg gelaten hebben in de serie. Ik had graag een compleet plaatje gezien en niet een gekleurd plaatje: http://www.avclub.com/art(...)avery-making--230224

Dan klopt er nog steeds heel veel niet en ook is er nooit een eerlijk proces geweest, maar waarom zijn ze niet gewoon zo compleet mogelijk geweest? Die punten had je ook rustig kunnen behandelen en dan had je nog steeds met open mond zitten kijken.
Ik vraag me wel af wat daar allemaal van waar is. Ik zet overal vraagtekens bij, op zich kan iedereen zo'n lijstje posten natuurlijk.
٩๏̯͡๏)۶
pi_158840426
Nu ja, de aanklagers hebben de kans gehad om ook op het zelfde niveau aan de interviews etc mee te werken, maar dat deden ze niet. Dan is het niet heel vreemd dat ondanks dat de makers geen duidelijke 'mening' hadden, het lijkt alsof ze Avery steunen, omdat die kant meer de kans krijgt neemt om zich te verdedigen.

Zijn advocaten zeiden ook al, ze denken persoonlijk niet dat hij 't gedaan heeft, máár ergens hopen ze het wel, wat ze in die laatste ep zeiden, want dan zit hij tenminste niet (weer) vast zonder schuld. Zeg maar.
Ja doei.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 09:38:04 #169
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_158840558
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 00:59 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het wel heel spijtig dat ze veel dingen ook (expres?) weg gelaten hebben in de serie. Ik had graag een compleet plaatje gezien en niet een gekleurd plaatje: http://www.avclub.com/art(...)avery-making--230224

Dan klopt er nog steeds heel veel niet en ook is er nooit een eerlijk proces geweest, maar waarom zijn ze niet gewoon zo compleet mogelijk geweest? Die punten had je ook rustig kunnen behandelen en dan had je nog steeds met open mond zitten kijken.
quote:
— In the months leading up to Halbach’s disappearance, Avery had called Auto Trader several times and always specifically requested Halbach to come out and take the photos.

— Halbach had complained to her boss that she didn’t want to go out to Avery’s trailer anymore, because once when she came out, Avery was waiting for her wearing only a towel (this was excluded for being too inflammatory). Avery clearly had an obsession with Halbach.

— On the day that Halbach went missing, Avery had called her three times, twice from a *67 number to hide his identity.
Dit is natuurlijk allemaal indirect bewijs dat hem verdacht maakt. Niks van dit alles bewijst wat mij betreft overtuigend dat hij het gedaan heeft.
quote:
— Here’s the piece of evidence that was presented at trial but not in the series that I find most convincing: In Dassey’s illegally obtained statement, Dassey stated that he helped Avery moved the RAV4 into the junkyard and that Avery had lifted the hood and removed the battery cable. Even if you believe that the blood in Halbach’s car was planted by the cops (as I do), there was also non-blood DNA evidence on the hood latch. I don’t believe the police would plant — or know to plant — that evidence.
Als dat in een verklaring van Brendan is geweest kan je daar natuurlijk ook gewoon vraagtekens bij plaatsen.

Het feit dat Brendan enorm tegenstrijdige verklaringen geeft is natuurlijk lastig. Ik heb echter wel de overtuiging dat hij nadat van Len Kachinsky is verlost dat hij beter word verdedigd en ook dan pas de waarheid verteld. Verder ben ik er van overtuigd dat het ontoelaatbaar bewijs is omdat het gewoonweg te onbetrouwbaar is.

Tevens, toen de jury begon aan de vergadering waren er 7 mensen overtuigd van zijn onschuld en die zijn bij de hele rechtszaak aanwezig geweest.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_158840611
Heel erg jammer dat het onderzoek zich enkel op Steven toelegde. Er zijn zoveel andere mensen in de omgeving met een motief en een gewelddadige achtergrond.
Helaas mochten de advocaten dat niet naar voren brengen in de rechtszaak.
http://ftpcontent.worldno(...)%20page%2023%20+.pdf

Of Steven het nu wel of niet gedaan heeft, het onderzoek was zo biassed. Beyond reasonable doubt.. Gaat er bij mij niet in.

Uiteindelijk is er gewoon geen hard bewijs dat Steven het gedaan heeft.
Ook vind ik die uitspraak dat hij haar verkracht heeft nogal wankel. Waaruit blijkt dat? Niet uit de remains..
Make my day!
pi_158840631
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 09:41 schreef agter het volgende:
Beyond reasonable doubt.. Gaat er bij mij niet in.
En daar gaat 't om, inderdaad.

Ik zou ook niet durven zweren dat hij het wel gedaan heeft (ook niet dat hij het niet gedaan heeft), maar beyond reasonable doubt... ? Nah.
Ja doei.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 09:47:41 #172
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158840700
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 09:41 schreef agter het volgende:

Ook vind ik die uitspraak dat hij haar verkracht heeft nogal wankel. Waaruit blijkt dat? Niet uit de remains..
Dat kwam uit de "confession" van Brandan die had dat verhaal verzonnen (hij is ook daadwerkelijk veroordeeld voor het mutileren van haar lichaam, Steven niet op een of andere manier)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 5 januari 2016 @ 09:51:35 #173
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_158840758
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 09:47 schreef Re het volgende:

[..]

Dat kwam uit de "confession" van Brandan die had dat verhaal verzonnen (hij is ook daadwerkelijk veroordeeld voor het mutileren van haar lichaam, Steven niet op een of andere manier)
Dat is natuurlijk ook bijzonder als je er van uitgaat dat Steven het lichaam heeft verbrand en die is vrijgesproken van verminking.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 09:53:41 #174
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_158840801
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 09:43 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En daar gaat 't om, inderdaad.

Ik zou ook niet durven zweren dat hij het wel gedaan heeft (ook niet dat hij het niet gedaan heeft), maar beyond reasonable doubt... ? Nah.
Dat is denk ik ook waarom zoveel mensen in zijn onschuld geloven. De zaak is zo gammel en wankel en zelfs zonder dat je rechten hebt gestudeerd kan je al wel gaten schieten in sommige "bewijzen" van het OM.

Wat verder ook opmerkelijk is is dat hij bij een herzieningszaak en bij hoger beroep dezelfde rechter krijgt. Dat betekent dus dat hij moet toegeven dat hij in zijn vorige uitspraak fouten gemaakt zou hebben, denk je echt dat dat gebeurt?

In Nederland is dat trouwens toch niet mogelijk? Dat je bij een hoger beroep dezelfde rechter krijgt.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_158840816
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 09:53 schreef RingBewoner het volgende:
De zaak is zo gammel en wankel en zelfs zonder dat je rechten hebt gestudeerd kan je al wel gaten schieten in sommige "bewijzen" van het OM.
Dat was wat ik hier letterlijk zei toen we zaten te kijken. Ik heb dan wel geen rechten gestudeerd, maar mijn fucking hemel _O- :') :X
Ja doei.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 09:57:07 #176
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_158840853
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 09:54 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat was wat ik hier letterlijk zei toen we zaten te kijken. Ik heb dan wel geen rechten gestudeerd, maar mijn fucking hemel _O- :') :X
Tja. Hoe ik er ook over nadenk. Ik snap gewoon niet dat je als mens met geweten deze man kan veroordelen.

Ik heb overigens ook hele sadistische gedachten mocht de echte moordenaar van Terresa nog vrij rondlopen.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_158841085
Wat een documentaire, echt een gevoel van onrecht nadat ik alles gekeken had. |:( Die broer en ex van Terresa vond ik ook maar vage figuren. En dat die Colburn belt over die auto, maar niet bij de auto zelf zou staan. Wat was dat ook voor iets vaags, die gast werd ook best zenuwachtig op dat moment.

Voor Brendan vind ik het misschien nog wel erger. Dacht dat hij gewoon weer naar school zou kunnen als hij de 'goede' antwoorden gaf. In de zaak van Steven zou hij haar trouwens vermoord hebben in de garage, terwijl bij de zaak van Brendan ze vermoord is in Steven zijn huis. 8)7
pi_158841135
Die hele Colborn is net zo'n creep als die nare openbare aanklager :r
Ja doei.
pi_158841832
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 09:53 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Wat verder ook opmerkelijk is is dat hij bij een herzieningszaak en bij hoger beroep dezelfde rechter krijgt. Dat betekent dus dat hij moet toegeven dat hij in zijn vorige uitspraak fouten gemaakt zou hebben, denk je echt dat dat gebeurt?

In Nederland is dat trouwens toch niet mogelijk? Dat je bij een hoger beroep dezelfde rechter krijgt.
Dat was inderdaad ook een wtf moment. Ongelofelijk. 8)7
pi_158844132
Gisteren uitgekeken. Dit is er wel eentje die me lang bij zal blijven, zoveel vragen nog.

Wat me nog het meest bijblijft is de opmerking van Steven's advocaat dat hij ergens nog altijd een beetje hoopt dat wel de goede man vast zit omdat dat een onschuldige man die het recht op een leven ontzegd wordt een niet te verkroppen gedachte is. Ook de opmerking van zijn andere advocaat van destijds dat het een bijzonder angstig gegeven is dat je weliswaar onschuldig kunt zijn, maar dat als je aangeklaagd wordt in die contreien dat helemaal niets hoeft te betekenen omdat er een machine in gang gezet kan worden die door niets afgeremd kan worden blijft hangen. Als kijker blijf je met een machteloos gevoel achter.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 13:07:36 #181
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_158844722
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator dinsdag 5 januari 2016 @ 21:43:04 #182
382129 crew  Donna
pi_158859113
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 10:10 schreef Em31 het volgende:
Wat een documentaire, echt een gevoel van onrecht nadat ik alles gekeken had. |:( Die broer en ex van Terresa vond ik ook maar vage figuren. En dat die Colburn belt over die auto, maar niet bij de auto zelf zou staan. Wat was dat ook voor iets vaags, die gast werd ook best zenuwachtig op dat moment.

Voor Brendan vind ik het misschien nog wel erger. Dacht dat hij gewoon weer naar school zou kunnen als hij de 'goede' antwoorden gaf. In de zaak van Steven zou hij haar trouwens vermoord hebben in de garage, terwijl bij de zaak van Brendan ze vermoord is in Steven zijn huis. 8)7
Het kijken van deze serie was een grote frustratie. Ongelooflijk. Ik moest verder kijken, maar aan de andere kant wilde ik de TV uit het raam smijten en er nooit meer aan denken.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 22:41:53 #183
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_158860750
Serie maakt een hoop los.

Ken Kratz reageert bij ABC News: http://abcnews.go.com/US/(...)ry/story?id=36096237

Jurylid vertelt (anoniem) dat hij/zij denkt dat Steven Avery is geframed: http://uk.complex.com/pop(...)or-making-a-murderer
pi_158860867
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:41 schreef Heufd het volgende:
Serie maakt een hoop los.

Ken Kratz reageert bij ABC News: http://abcnews.go.com/US/(...)ry/story?id=36096237

Jurylid vertelt (anoniem) dat hij/zij denkt dat Steven Avery is geframed: http://uk.complex.com/pop(...)or-making-a-murderer
Ik las ergens dat een van de juryleden familie van de sherif is.
Ook zo vaag.
Make my day!
pi_158865809
Als het aan de gouverneur ligt, gebeurt er niks
http://fox11online.com/ne(...)-pardon-steven-avery

Hij wil niet eens overwegen om er überhaupt naar te kijken.
٩๏̯͡๏)۶
pi_158865939
Ze moeten ook niet om een pardon en onmiddelijke vrijlating vragen, domme kuddedieren dat 't 'r zijn. Het enige wat er 'nodig' is, is een eerlijke rechtzaak.
Ja doei.
pi_158866112
Vier afleveringen gezien. Ergerniswekkend wel. Die advocaat van Brendan, Len of zo? Wat een miezerig kut ventje.

Eng eng eng
Feyenoord Rotterdam
  woensdag 6 januari 2016 @ 10:03:05 #188
285174 Evienne
never odd or even
pi_158866569
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 00:59 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het wel heel spijtig dat ze veel dingen ook (expres?) weg gelaten hebben in de serie. Ik had graag een compleet plaatje gezien en niet een gekleurd plaatje: http://www.avclub.com/art(...)avery-making--230224

Dan klopt er nog steeds heel veel niet en ook is er nooit een eerlijk proces geweest, maar waarom zijn ze niet gewoon zo compleet mogelijk geweest? Die punten had je ook rustig kunnen behandelen en dan had je nog steeds met open mond zitten kijken.
De woorden van deze man zijn dat. Achteraf, zonder te staven.

Natuurlijk moeten we die seksverslaafde vicodin-junkie die inmiddels uit zijn functie is ontheven op zijn woord vertrouwen.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  woensdag 6 januari 2016 @ 10:15:32 #189
285174 Evienne
never odd or even
pi_158866846
Tragisch.

"You don't guess with something like that, Brendan."

"Well that's what I do with my homework too."

;(
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_158867981
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 10:03 schreef Evienne het volgende:

[..]

De woorden van deze man zijn dat. Achteraf, zonder te staven.
[ afbeelding ]
Natuurlijk moeten we die seksverslaafde vicodin-junkie die inmiddels uit zijn functie is ontheven op zijn woord vertrouwen.
Precies.
Als ik lees dat Ken Kratz iets zegt, lees ik eigenlijk al niet meer verder.
Don't you love her madly?
  woensdag 6 januari 2016 @ 11:14:12 #191
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_158868040
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 10:15 schreef Evienne het volgende:
Tragisch.

"You don't guess with something like that, Brendan."

"Well that's what I do with my homework too."

;(
ja dat brak mn hart... ;(
pi_158869105
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 11:11 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Precies.
Als ik lees dat Ken Kratz iets zegt, lees ik eigenlijk al niet meer verder.
Denk aan zijn reputatie!
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  woensdag 6 januari 2016 @ 12:10:36 #193
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_158869124
Wow. Die Kratz zegt ook doodleuk dat er geen bloed is gevonden in de slaapkamer omdat ze niet dáár, maar in de garage vermoord is :') Getuige de enorme teringzooi die het daar is, plus nog eens daarbij dat ze een deel van de vloer verwijderd hebben op zoek naar bloedsporen maar niets aantroffen, is het praktisch onmogelijk om elke vierkante millimeter volledig te ontsmetten. Alle overige 'toevalligheden' en onmogelijke scenario's nog daargelaten.

Mind is blown :X
  Moderator woensdag 6 januari 2016 @ 12:14:57 #194
382129 crew  Donna
pi_158869217
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 12:10 schreef Vox_Populi het volgende:
Wow. Die Kratz zegt ook doodleuk dat er geen bloed is gevonden in de slaapkamer omdat ze niet dáár, maar in de garage vermoord is :') Getuige de enorme teringzooi die het daar is, plus nog eens daarbij dat ze een deel van de vloer verwijderd hebben op zoek naar bloedsporen maar niets aantroffen, is het praktisch onmogelijk om elke vierkante millimeter volledig te ontsmetten. Alle overige 'toevalligheden' en onmogelijke scenario's nog daargelaten.

Mind is blown :X
Ja he?! Echt erg.
pi_158869322
Zijn stem en dat tongetje uit zijn mond als hij spreekt, bah.
Feyenoord Rotterdam
  woensdag 6 januari 2016 @ 12:21:55 #196
445138 Magic_Twisty
Its magic its twisty
pi_158869366
Bizarre documentaire. Ik wist niets van deze case en had ook niets gegoogled. Tot op de laatste aflevering gehoopt op een soort van 'haha we hebben jullie idioten allemaal voor de gek gehouden, dit is allemaal één grote grap.' Wat een stel engnekken in die zaak. Kratz, Lenk en zijn vriendje Colborn, Len, Theresa's ex en als laatste dat goedgelovige broertje van Theresa. Ik heb geen flauw idee wie de moord gepleegd heeft. Maar de kans op een nieuw en eerlijk proces lijkt me op zijn plaats.
  woensdag 6 januari 2016 @ 12:26:39 #197
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_158869465
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 12:10 schreef Vox_Populi het volgende:
Wow. Die Kratz zegt ook doodleuk dat er geen bloed is gevonden in de slaapkamer omdat ze niet dáár, maar in de garage vermoord is :') Getuige de enorme teringzooi die het daar is, plus nog eens daarbij dat ze een deel van de vloer verwijderd hebben op zoek naar bloedsporen maar niets aantroffen, is het praktisch onmogelijk om elke vierkante millimeter volledig te ontsmetten. Alle overige 'toevalligheden' en onmogelijke scenario's nog daargelaten.

Mind is blown :X
Nou inderdaad :X

Ik moet nog twee afleveringen maar ik kan er echt niet bij hoe verrot "het systeem" is :r

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 12:21 schreef Magic_Twisty het volgende:
Bizarre documentaire. Ik wist niets van deze case en had ook niets gegoogled. Tot op de laatste aflevering gehoopt op een soort van 'haha we hebben jullie idioten allemaal voor de gek gehouden, dit is allemaal één grote grap.' Wat een stel engnekken in die zaak. Kratz, Lenk en zijn vriendje Colborn, Len, Theresa's ex en als laatste dat goedgelovige broertje van Theresa. Ik heb geen flauw idee wie de moord gepleegd heeft. Maar de kans op een nieuw en eerlijk proces lijkt me op zijn plaats.
Ik dacht eerlijk gezegd hetzelfde, ik kende de zaak niet, niets op internet opgezocht. Dacht eigenlijk dat het een fictieve zaak was maar dit is dus echt..... Tsjonge jonge jonge, echt niet normaal. En dit is nog maar het puntje van de ijsberg waarshcijnlijk. Hoeveel anderen zitten er vast? Niemand weet het, niemand wil het weten waarschijnlijk.
pi_158869469
Vrees dat Steven nooit een eerlijk proces gaat krijgen :{
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  woensdag 6 januari 2016 @ 12:27:05 #199
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_158869475
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 12:26 schreef roos85 het volgende:
Vrees dat Steven nooit een eerlijk proces gaat krijgen :{
Niet enkel Steven, dat is het probleem ;(
pi_158869535
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 12:27 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Niet enkel Steven, dat is het probleem ;(
Wou hem net editten idd.

Brendan is wel het grootste slachtoffer, arme knul -O-
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  woensdag 6 januari 2016 @ 12:44:23 #201
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158869809
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 12:10 schreef Vox_Populi het volgende:
Wow. Die Kratz zegt ook doodleuk dat er geen bloed is gevonden in de slaapkamer omdat ze niet dáár, maar in de garage vermoord is :') Getuige de enorme teringzooi die het daar is, plus nog eens daarbij dat ze een deel van de vloer verwijderd hebben op zoek naar bloedsporen maar niets aantroffen, is het praktisch onmogelijk om elke vierkante millimeter volledig te ontsmetten. Alle overige 'toevalligheden' en onmogelijke scenario's nog daargelaten.

Mind is blown :X
en dan bij het zeer rondige schoon maken van de garage toevallig wel die ene kogel missen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 6 januari 2016 @ 12:44:51 #202
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_158869822
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 12:30 schreef roos85 het volgende:

[..]

Wou hem net editten idd.

Brendan is wel het grootste slachtoffer, arme knul -O-
ik doelde eigenlijk op al die anderen (ik heb geen bron; noch bewijs) die onterecht vastzitten :{ Het systeem is zo ziek, bah :r

Moet wel een beetje hieraan denken
quote:
Narrator: In 1972 a crack commando unit1985 and 2005 a man was sent to prison by a military court for a crime they he didn't commit.
  woensdag 6 januari 2016 @ 12:54:34 #203
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_158870034
Vond het soms wel een beetje langdradig kijken.

Ik vond wel grappig hoe, in de verkrachtingszaak, de portrettekenaar bleef ontkennen dat hij de foto van Steven nog niet eerder had gezien, en dat dan later wel ingelijst op z'n kantoor ging hangen.

En dan die unanieme jury :o
Het jurylid dat zich om familiale redenen terug moest trekken verklaarde dat bij het begin van de beraadslaging 3 overtuigd waren van de schuld van Steven, 7 dachten onschuldig en 2 hadden nog niet beslist. Toch knap dat die 3 koppigaards dan de andere 9 zover krijgen.
Het is dan wel flauw van degene die vervangen werd om te gaan roepen dat hij zich niet zou hebben laten ompraten.
pi_158871601
'Avery stabbed Halbach in the stomach, and handed the knife to Brendan. Brendan then cut the woman’s throat, and the uncle and nephew took her, still alive, to the garage, adjacent to the trailer. There, they cut her hair and shot her ten times, finally killing her.'

Maar nergens bloed hoor 8)7 Erg knap.
  woensdag 6 januari 2016 @ 14:18:52 #205
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_158872291
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 13:55 schreef Em31 het volgende:
'Avery stabbed Halbach in the stomach, and handed the knife to Brendan. Brendan then cut the woman’s throat, and the uncle and nephew took her, still alive, to the garage, adjacent to the trailer. There, they cut her hair and shot her ten times, finally killing her.'

Maar nergens bloed hoor 8)7 Erg knap.
En Avery in zijn proces uitdrukkelijk veroordeeld als enige dader door die 'unanieme' jury. Hij zou geen mededader(s) hebben gehad. Maar toch dan Brendan in een ander proces veroordelen? :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_158873025
http://decider.com/2016/0(...)as-framed-by-police/

En de beerput is nog ietsjes verder open... :o
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_158874373
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 12:54 schreef mrPanerai het volgende:
Het is dan wel flauw van degene die vervangen werd om te gaan roepen dat hij zich niet zou hebben laten ompraten.
Heb ik hem niet horen beweren. Hij heeft wel gezegd (in andere bewoordingen) dat ze zich allemaal kritischer op hadden moeten stellen, hijzelf ook.
  woensdag 6 januari 2016 @ 15:57:40 #208
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_158874890
quote:
7s.gif Op woensdag 6 januari 2016 15:38 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Heb ik hem niet horen beweren. Hij heeft wel gezegd (in andere bewoordingen) dat ze zich allemaal kritischer op hadden moeten stellen, hijzelf ook.
Komt voor mij op hetzelfde neer.
pi_158874959
Gisteren de eerste aflevering gezien. Wel vreemde gang van zaken, maar ben nog niet helemaal overtuigd van de 'bizarriteit'. Natuurlijk niet correct dat iemand onterecht de bak in wordt genaaid, maar het is ook een beetje een simpele ziel met een kort lontje (en een strafblad). Dat zal niet echt meewerken in het bewijzen van zijn onschuld.
Ben wel benieuwd naar de volgende afleveringen en of het nog echt bizar wordt ;)
  woensdag 6 januari 2016 @ 16:06:09 #210
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_158875081
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 16:01 schreef Palomar het volgende:
Gisteren de eerste aflevering gezien. Wel vreemde gang van zaken, maar ben nog niet helemaal overtuigd van de 'bizarriteit'. Natuurlijk niet correct dat iemand onterecht de bak in wordt genaaid, maar het is ook een beetje een simpele ziel met een kort lontje (en een strafblad). Dat zal niet echt meewerken in het bewijzen van zijn onschuld.
Ben wel benieuwd naar de volgende afleveringen en of het nog echt bizar wordt ;)
Vanaf aflevering 2 gaat het bizar worden.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_158875098
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 16:06 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Vanaf aflevering 2 gaat het bizar worden.
mooi zo, dan ga ik zeker verder kijken ^O^
pi_158877024
Ik ben ook niet overtuigd van zijn onschuld, maar er zijn wel zoveel rare dingen voorgevallen bij het onderzoek dat het volgens mij ook moeilijk is om zonder twijfel vast te stellen dat hij het wel gedaan heeft. En dat lijkt me toch wel een vereiste als je iemand levenslang de bak in wilt gooien. Het is op zich wel duidelijk dat de programmamakers het ook wel heel erg 1 kant opsturen, maar dan nog, een objectief en deugdelijk uitgevoerd onderzoek kun je het niet echt meer noemen.
  woensdag 6 januari 2016 @ 17:20:45 #213
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_158877026
quote:
3s.gif Op woensdag 6 januari 2016 12:44 schreef Re het volgende:

[..]

en dan bij het zeer rondige schoon maken van de garage toevallig wel die ene kogel missen
Precies, 4 maanden later :') Om nog maar niet te spreken over het 'toevallig' vinden van een sleutel die vol in het zicht ligt terwijl diezelfde ruimte daarvóór al meerdere keren is doorzicht en er niets aan het licht kwam. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen met benoemen van de dingen die niet kloppen :N Wat een gigantische, juridische clusterfuck :X

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 16:01 schreef Palomar het volgende:
Gisteren de eerste aflevering gezien. Wel vreemde gang van zaken, maar ben nog niet helemaal overtuigd van de 'bizarriteit'. Natuurlijk niet correct dat iemand onterecht de bak in wordt genaaid, maar het is ook een beetje een simpele ziel met een kort lontje (en een strafblad). Dat zal niet echt meewerken in het bewijzen van zijn onschuld.
Ben wel benieuwd naar de volgende afleveringen en of het nog echt bizar wordt ;)
Geloof me, er staat je nog heel wat te wachten! :P
pi_158877096
Overigens: Steven denkt nu dat zijn broers er iets mee te maken hebben

http://www.tmz.com/2016/0(...)rder-teresa-halbach/
  woensdag 6 januari 2016 @ 17:26:57 #215
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_158877171
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 17:23 schreef gelestipjes het volgende:
Overigens: Steven denkt nu dat zijn broers er iets mee te maken hebben

http://www.tmz.com/2016/0(...)rder-teresa-halbach/
Die zijn zeker verdacht, maar die broer en stiefpa van Brendan ook.
Bedankt Hans.
pi_158877422
Die twee advocaten van Steve zijn wel een grote verademing in dat hele universum van debielen.
Feyenoord Rotterdam
pi_158877543
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 16:06 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Vanaf aflevering 2 gaat het bizar worden.
Als in inclusief aflevering 2 of erna?

Ik heb gisteren de eerste paar afleveringen gekeken en ben nog nergens van overtuigd eigenlijk.

Zo vond ik dat gedoe met die schets eigenlijk niks toevoegen. Die kerel beweerde die foto niet vooraf gezien te hebben, wat ergens best zo kan zijn. Waarom dan niet op het slachtoffer gaan hameren omdat die misschien de foto heeft gezien? Het enige interessante aan die knakker tot nu toe is dat 'ie het DNA bewijs in twijfel trekt.

Om één of andere reden zou het allemaal maar verdacht moeten zijn omdat 'ie die foto en schets heeft ingelijst.

Zoals ik in het Netflix topic al zei, ik heb er nog geen West Memphis 3 gevoel bij. Vanavond nog maar een paar afleveringen kijken.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_158877696
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 17:42 schreef OMG het volgende:

[..]

Als in inclusief aflevering 2 of erna?

Ik heb gisteren de eerste paar afleveringen gekeken en ben nog nergens van overtuigd eigenlijk.

Zo vond ik dat gedoe met die schets eigenlijk niks toevoegen. Die kerel beweerde die foto niet vooraf gezien te hebben, wat ergens best zo kan zijn. Waarom dan niet op het slachtoffer gaan hameren omdat die misschien de foto heeft gezien? Het enige interessante aan die knakker tot nu toe is dat 'ie het DNA bewijs in twijfel trekt.

Om één of andere reden zou het allemaal maar verdacht moeten zijn omdat 'ie die foto en schets heeft ingelijst.

Zoals ik in het Netflix topic al zei, ik heb er nog geen West Memphis 3 gevoel bij. Vanavond nog maar een paar afleveringen kijken.
Dat met die schets ging er toch met name om dat hij die schets vermoedelijk niet gemaakt had aan de hand van de aanwijzingen van het slachtoffer, maar dat hij zijn tekening juist gebaseerd had op een foto van de verdachte die hij al gezien had? Van wat ik me nog herinner had het slachtoffer in eerste instantie een andere omschrijving gegeven van de persoon die haar had aangevallen.

En ik ben ook nergens van overtuigd, behalve dan van dat het geen onafhankelijk onderzoek was en dat er wel heel erg veel toevalligheden/rare dingen zijn in 1 en dezelfde zaak.
  woensdag 6 januari 2016 @ 17:54:58 #219
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_158877798
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 17:49 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat met die schets ging er toch met name om dat hij die schets vermoedelijk niet gemaakt had aan de hand van de aanwijzingen van het slachtoffer, maar dat hij zijn tekening juist gebaseerd had op een foto van de verdachte die hij al gezien had? Van wat ik me nog herinner had het slachtoffer in eerste instantie een andere omschrijving gegeven van de persoon die haar had aangevallen.
Ook wel toevallig dat wanneer je de tekening op de foto legde het allemaal paste 8)7

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 17:20 schreef Vox_Populi het volgende:

[..]

Precies, 4 maanden later :')
Bovendien ook daags nadat Lt. Link nog maar eens was komen kijken.
pi_158877843
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 17:54 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Ook wel toevallig dat wanneer je de tekening op de foto legde het allemaal paste 8)7

[..]

Bovendien ook daags nadat Lt. Link nog maar eens was komen kijken.
Ja, die Lt. Link moeten ze bij meer zaken gaan inzetten, zodra die in de buurt is komt het bewijsmateriaal je gewoon tegemoet vallen
  woensdag 6 januari 2016 @ 18:37:54 #221
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_158878744
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 17:57 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja, die Lt. Link moeten ze bij meer zaken gaan inzetten, zodra die in de buurt is komt het bewijsmateriaal je gewoon tegemoet vallen
Ik weet niet zo goed of ik hierom nu moet lachen of huilen :')

Zoveel dubieuze en nare figuren in deze docu. Kratz, Lenk, Colburn, Mike Halbach, Bobby Dassey, Scott Tydach, Teresa's ex-vriendje, haar toenmalige huisgenoot, etc. :X
  Moderator woensdag 6 januari 2016 @ 18:39:51 #222
382129 crew  Donna
pi_158878795
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 17:57 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja, die Lt. Link moeten ze bij meer zaken gaan inzetten, zodra die in de buurt is komt het bewijsmateriaal je gewoon tegemoet vallen
:X
Haha, stiekem moet ik er een beetje om lachen.
pi_158878960
Ik heb geen idee waarom, maar telkens als ik die broer van Theresa in beeld zag, voelde ik me wat raar/vreemd/ongemakkelijk.
pi_158879163
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 18:45 schreef Scrummie het volgende:
Ik heb geen idee waarom, maar telkens als ik die broer van Theresa in beeld zag, voelde ik me wat raar/vreemd/ongemakkelijk.
Dat heb ik met die ex van haar. Creep.
Make my day!
  woensdag 6 januari 2016 @ 18:57:25 #225
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158879181
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 18:45 schreef Scrummie het volgende:
Ik heb geen idee waarom, maar telkens als ik die broer van Theresa in beeld zag, voelde ik me wat raar/vreemd/ongemakkelijk.
dat had ik ook wel, je zou toch de moordenaar van je zus willen weghebben niet iemand op vage bewijzen, maar ja
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_158879306
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 18:57 schreef Re het volgende:

[..]

dat had ik ook wel, je zou toch de moordenaar van je zus willen weghebben niet iemand op vage bewijzen, maar ja
Dat ja. Het gemak van geloven in de getoonde bewijzen.. Maar goed, misschien is het niet fair om iemand daarop te beoordelen als je zus vermoord is.
pi_158879332
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 18:56 schreef agter het volgende:

[..]

Dat heb ik met die ex van haar. Creep.
Ook ja. Die had ook nog gezegd dat hij (en anderen) toegang hadden tot die voicemail box van haar waar wat (misschien) essentiële berichten op stonden die verwijderd waren na haar vermissing.
  woensdag 6 januari 2016 @ 19:02:47 #228
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158879338
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 19:01 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat ja. Het gemak van geloven in de getoonde bewijzen.. Maar goed, misschien is het niet fair om iemand daarop te beoordelen als je zus vermoord is.
nee dat had ik ook eigenlijk wel, maar ik denk dat ik lig niet zo naïef zou zijn
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 6 januari 2016 @ 19:02:49 #229
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_158879339
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 18:45 schreef Scrummie het volgende:
Ik heb geen idee waarom, maar telkens als ik die broer van Theresa in beeld zag, voelde ik me wat raar/vreemd/ongemakkelijk.
had ik ook, vooral toen ie dit zei: "The grieving process,you know, could last days, could last weeks, could last years, you know, hopefully we find answers as soon as possible so we can, you know, begin to, you know, hopefully move on, hopefully, with Teresa still in our life".

Terwijl ze net een paar dagen vermist was.
pi_158879368
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 09:19 schreef motorbloempje het volgende:
Ze moeten ook niet om een pardon en onmiddelijke vrijlating vragen, domme kuddedieren dat 't 'r zijn. Het enige wat er 'nodig' is, is een eerlijke rechtzaak.
Nou, dat dus! Maar er schijnen dan nieuwe bewijzen/verklaringen te moeten zijn voor zoiets officieel kan plaatsvinden. Zou de verklaring van die vrouw uit de jury niet kunnen zorgen voor een nieuw proces?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158879531
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 19:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, dat dus! Maar er schijnen dan nieuwe bewijzen/verklaringen te moeten zijn voor zoiets officieel kan plaatsvinden. Zou de verklaring van die vrouw uit de jury niet kunnen zorgen voor een nieuw proces?
Zonder bewijs zal dat sowieso niet zo snel gebeuren lijkt me. Ze kunnen dat jurylid immers ook wegzetten als iemand die graag aandacht wil. En als je kijkt naar alle omstandigheden die door de rechtbank al zijn afgedaan als "niet belangrijk", dan zal een verklaring van zo'n jurylid ook niet gaan helpen denk ik.
pi_158879626
De Teresa Halbach kwam niet uit Manitowoc maar elders (ongeveer een uur rijden) dus ik vind het niet logisch dat haar ex de dader is.
pi_158879893
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 19:11 schreef TargaFlorio het volgende:
De Teresa Halbach kwam niet uit Manitowoc maar elders (ongeveer een uur rijden) dus ik vind het niet logisch dat haar ex de dader is.
Nou ja, als je iemand wilt omleggen zou ik dat niet zo snel doen bij mezelf in de achtertuin, bij wijze van. En als je dan weet dat ze naar iemand toegaat met een toch al discutabel verleden, in een gebied waar de politie toch al tegen hem is, dan is een uurtje rijden toch niet zo'n probleem meer, zeker voor Amerikanen stelt een uur rijden natuurlijk ook niks voor.
pi_158880059
Ik vind het niet logisch.
pi_158880089
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 19:11 schreef TargaFlorio het volgende:
De Teresa Halbach kwam niet uit Manitowoc maar elders (ongeveer een uur rijden) dus ik vind het niet logisch dat haar ex de dader is.
Je gaat er dan vanuit dat dat ze op het terrein van Avery is gebleven. Dat hoeft toch niet per se?
pi_158880285
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 19:24 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik vind het niet logisch.
Nee, ik ook niet, maar niks is echt logisch in die hele case.
pi_158880406
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 19:31 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nee, ik ook niet, maar niks is echt logisch in die hele case.
Ik vond "The German Man" ook wel een goed alternatief :P
💍 💍 💍 💍 💍 💍 🍌 ☎
pi_158884500
Zonder er een conclusie aan te verbinden, vind ik het toch ook heel apart dat de zus van Steve gelooft in zijn onschuld maar haar man niet. Dat zou in mijn relatie wel "een ding" zijn denk ik zo
Don't you love her madly?
  woensdag 6 januari 2016 @ 21:41:52 #239
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_158884825
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:34 schreef Lovechild het volgende:
Zonder er een conclusie aan te verbinden, vind ik het toch ook heel apart dat de zus van Steve gelooft in zijn onschuld maar haar man niet. Dat zou in mijn relatie wel "een ding" zijn denk ik zo
Misschien meent ze 't niet echt en zou het anders wel een ding zijn. Ik denk dat die zus haar mening nogal snel draait. Toen haar zoontje net met zijn "getuigenis" was gekomen, had ze absoluut geen probleem om te geloven dat haar broer een psychopaat was die haar zoon had gemanipuleerd. Dat kan je even goed interpreteren als "ze kent haar broer goed genoeg om te denken dat hij echt wel in staat is tot dat soort misdaden, het zou haar schijnbaar niet verbazen."
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_158889185
Wow, je kan gewoon tot 2048 vastzitten op basis van alleen een verklaring waar vrij eenvoudig allerlei gaten in te schieten zijn.

Ze hadden toch die buschauffeur die Teresa nog had gezien op het moment dat Dassey uit de bus stapte (en zogenaamd met de post naar de trailer liep waar het al aan de gang was)? Die baas van Blaine had toch gebeld, kon die niet getuigen? En waar is het bloed?

Bizar.

Erg goede docu ook. Mijn hart ging gewoon sneller kloppen toen dat buisje bloed om de hoek kwam zetten...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_158889548
quote:
99s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:41 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Misschien meent ze 't niet echt en zou het anders wel een ding zijn. Ik denk dat die zus haar mening nogal snel draait. Toen haar zoontje net met zijn "getuigenis" was gekomen, had ze absoluut geen probleem om te geloven dat haar broer een psychopaat was die haar zoon had gemanipuleerd. Dat kan je even goed interpreteren als "ze kent haar broer goed genoeg om te denken dat hij echt wel in staat is tot dat soort misdaden, het zou haar schijnbaar niet verbazen."
Hmja, zit wat in.
Don't you love her madly?
  Admin woensdag 6 januari 2016 @ 23:45:01 #242
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_158889694
Goede docu, beklemmend.
Zoveel vragen onbeantwoord, zoveel missers.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin woensdag 6 januari 2016 @ 23:46:00 #243
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_158889726
Trouwens, wat zou in godsnaam het motief moeten zijn?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 7 januari 2016 @ 00:20:08 #244
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_158890480
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 23:45 schreef yvonne het volgende:
Goede docu, beklemmend.
Zoveel vragen onbeantwoord, zoveel missers.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En diezelfde rechter moest zijn beroepszaak ook nog eens beoordelen.
Hoezo onafhankelijk? :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_158890567
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 23:46 schreef yvonne het volgende:
Trouwens, wat zou in godsnaam het motief moeten zijn?
Uit de hand gelopen ruzie bijvoorbeeld. Maar moordenaars hebben niet per se een motief nodig.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  donderdag 7 januari 2016 @ 00:25:47 #246
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_158890573
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 00:24 schreef MrSalazar het volgende:

Maar moordenaars hebben niet per se een motief nodig.
Meestal wel hoor.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_158890632
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 00:25 schreef golfer het volgende:

[..]

Meestal wel hoor.
Vertel dat maar aan iedere seriemoordenaar ooit.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_158891808
Heb nu 3 eps gezien. Bizar. Ben hooked. Lijkt op Paradise Lost en Stevie.
standaarddrinker
pi_158893686
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 23:27 schreef marcodej het volgende:
En waar is het bloed?

Zit pas bij ep 4 dus weet nog niet precies hoe het gaat lopen allemaal. Maar precies wat steeds in mijn hoofd rondspookt. Leuk en aardig allemaal zeggen dat iemand z'n keel is doorgesneden op je bed, maar waar is het bloed?
pi_158894007
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 23:27 schreef marcodej het volgende:
toen dat buisje bloed om de hoek kwam zetten...
Het was serieus een van de eerste dingen die door m'n hoofd ging toen er van die keurige vlekjes bloed naast 't contact zaten: "Ze hebben toch ergens zijn bloed/dna van dat eerdere onderzoek liggen?"

En ja hoor...
Ja doei.
pi_158894130
Wat ook fucking vreemd was dat die ex en broer van Teresa beiden haar wachtwoord(en) hadden geraden/wisten. :')
Feyenoord Rotterdam
pi_158894169
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:13 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Wat ook fucking vreemd was dat die ex en broer van Teresa beiden haar wachtwoord(en) hadden geraden/wisten. :')
Maar nu zou hij het ineens niet meer weten :')
Ja doei.
pi_158894182
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 23:46 schreef yvonne het volgende:
Trouwens, wat zou in godsnaam het motief moeten zijn?
Tja,stel dat het waar zou zijn dat Avery meerdere malen specifiek om Halbach gevraagd had, en dat hij haar 1 keer ontmoette terwijl hij alleen een handdoek droeg, dan zou het best kunnen dat hij avances maakte waar zij niet van gediend was, en dat dat volledig uit de hand liep. Aangezien we simpelweg niet weten wat er gebeurd is kunnen we ook weinig zeggen over het "waarom", maar een motief hoeft er niet echt te zijn, en het kan ook zoiets simpels zijn als "lust".
pi_158894231
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:13 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Wat ook fucking vreemd was dat die ex en broer van Teresa beiden haar wachtwoord(en) hadden geraden/wisten. :')
Ik vond het vooral heel vreemd hoe de rechter niet inzag waarom die verwijderde voicemails van belang zouden kunnen zijn. De kans dat Avery ze verwijderd heeft lijkt me wel erg klein, dus waarom zou iemand anders, wetende dat Teresa vermist wordt, snel wat berichten verwijderen als het niks belastends was.
pi_158894257
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:18 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik vond het vooral heel vreemd hoe de rechter niet inzag waarom die verwijderde voicemails van belang zouden kunnen zijn. De kans dat Avery ze verwijderd heeft lijkt me wel erg klein, dus waarom zou iemand anders, wetende dat Teresa vermist wordt, snel wat berichten verwijderen als het niks belastends was.
Ja, precies :')
Ja doei.
pi_158894611
Het eerste slachtoffer, die Steven dus onterecht aanwees als dader, spreekt:

http://mashable.com/2016/(...)in-link#XOWQKinobmqU
pi_158894633
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:18 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik vond het vooral heel vreemd hoe de rechter niet inzag waarom die verwijderde voicemails van belang zouden kunnen zijn. De kans dat Avery ze verwijderd heeft lijkt me wel erg klein, dus waarom zou iemand anders, wetende dat Teresa vermist wordt, snel wat berichten verwijderen als het niks belastends was.
Eigenlijk vind ik dit nog het interessantste stukje bewijs waar niet naar gekeken is. Als je weet wie die berichten heeft verwijderd, weet je direct een stuk meer.

Je komt er alleen nu nooit meer achter. Ik denk dat er destijds wel meer mee had gedaan kunnen worden, maar 10 jaar na dato zal dat wel bijzonder lastig worden (lees: onmogelijk denk ik).
pi_158894648
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:13 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Wat ook fucking vreemd was dat die ex en broer van Teresa beiden haar wachtwoord(en) hadden geraden/wisten. :')
Mensen kiezen natuurlijk wel heel vaak van die super voor de hand liggende wachtwoorden he, zoals geboortedatum van zichzelf of een geliefde. Alleen dat ze het nu ineens niet meer zouden weten is vrij absurd en ongeloofwaardig.
  donderdag 7 januari 2016 @ 11:02:33 #259
285174 Evienne
never odd or even
pi_158894923
Ik zit hier echt te diep in :P

Eergister en gister docu gekeken, vandaag van alles zoeken en lezen, dus ik zet een filmpje aan, ongerelateerd, reclame vooraf: Chevrolet recommended by Green Bay Packers en wie werkt daar ook al weer: http://www.packers.com/te(...)07-b172-f9580ded39f3

Het is een teken, hij was het! :')
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_158895219
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:02 schreef Evienne het volgende:
Ik zit hier echt te diep in :P

Eergister en gister docu gekeken, vandaag van alles zoeken en lezen, dus ik zet een filmpje aan, ongerelateerd, reclame vooraf: Chevrolet recommended by Green Bay Packers en wie werkt daar ook al weer: http://www.packers.com/te(...)07-b172-f9580ded39f3

Het is een teken, hij was het! :')
Haha, hij is ook nauwelijks veranderd qua uiterlijk.
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 7 januari 2016 @ 12:10:09 #261
285174 Evienne
never odd or even
pi_158896606
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:43 schreef Scrummie het volgende:
Het eerste slachtoffer, die Steven dus onterecht aanwees als dader, spreekt:

http://mashable.com/2016/(...)in-link#XOWQKinobmqU
Het volledige artikel is erg interessant! Hoe makkelijk mensen hun eigen geheugen, hun eigen waarheid en principes gaan ombuigen onder manipulatieve technieken van autoriteitsfiguren is duidelijk. Hersenspoeling van de bovenste plank, en dit is echt niet aan types als Brendan voorbehouden, en zeker ook niet alleen aan verdachten. Kennelijk is tussen de 10 en 20 procent van de veroordeelden die uiteindelijk door DNA-bewijs worden vrijgesproken door hun eigen valse verklaring veroordeeld, maar ook slachtoffers, getuigen en toeschouwers vallen als willoos voor de manipulatie. Daar heeft de berichtgeving in de media, met persconferenties van Kratz voorop, natuurlijk een grote rol in gespeeld.

Netflix on, TV off :)

quote:
I would find a way to explain away any bit of information that suggested he was innocent. In the trial, I had testified that when the perpetrator unzipped his pants and exposed himself, I saw white fabric and I assumed he was wearing white underwear. His wife testified that Steve never wore underwear, he didn’t own any underwear. So that troubled me. But then one day I’m hanging clothes on a clothesline outside and I see the white pockets on the jeans and I think, Oh, that’s why I saw white.
quote:
I saw a therapist after the assault, and then after the exoneration, I saw a therapist again. I said to my second therapist, “I’ve seen a picture of Gregory Allen and he doesn’t look real to me. I would swear I’ve never seen him before in my life. I look at his picture, I can’t feel angry, I think he could walk in the room and my blood pressure wouldn’t even go up. I still see Steven Avery as my assailant even though I understand he wasn’t.”
Oh en deze. :') Die blonde heks heeft goed bijgedragen aan de publieke opinie omtrent Avery.

Transcript van november 2005 bevat een interview met broer Mike Halbach.
quote:
I mean, obviously, it hurts to know that the person who may have done this to my sister is, you know, probably lying about it. And, you know, it seems as though he`s enjoying every second of it, in my eyes.
*ril*

[ Bericht 6% gewijzigd door Evienne op 07-01-2016 12:43:20 ]
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_158897507
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 18:57 schreef Re het volgende:

[..]

dat had ik ook wel, je zou toch de moordenaar van je zus willen weghebben niet iemand op vage bewijzen, maar ja
Ik denk dat hij voor zichzelf zeker weet dat Steven degene is die het gedaan heeft. En goed, uit de bewijzen en alles wat de verdediging aandraagt blijkt ook niet dat Steven het niet gedaan heeft, alleen dat er niet bepaald sprake was van een eerlijk proces en dat het ook iemand anders geweest zou kunnen zijn. En tja, als 1 van mijn naasten vermoord zou worden, en ik zou voor mijn gevoel zeker weten wie de dader was, dan zou het mij waarschijnlijk ook een rotzorg zijn of diegene wel een eerlijk proces had gehad en of "beyond a reasonable doubt" wel bewezen was, als het andere alternatief zou zijn dat een moordenaar weer op vrije voeten zou komen.
pi_158897613
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:10 schreef Evienne het volgende:

Transcript van november 2005 bevat een interview met broer Mike Halbach.

[..]

*ril*
Ik geloof dat ik het "ril"- gedeelte even mis in die uitspraken
  donderdag 7 januari 2016 @ 13:40:21 #264
285174 Evienne
never odd or even
pi_158898604
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:50 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik denk dat hij voor zichzelf zeker weet dat Steven degene is die het gedaan heeft. En goed, uit de bewijzen en alles wat de verdediging aandraagt blijkt ook niet dat Steven het niet gedaan heeft, alleen dat er niet bepaald sprake was van een eerlijk proces en dat het ook iemand anders geweest zou kunnen zijn. En tja, als 1 van mijn naasten vermoord zou worden, en ik zou voor mijn gevoel zeker weten wie de dader was, dan zou het mij waarschijnlijk ook een rotzorg zijn of diegene wel een eerlijk proces had gehad en of "beyond a reasonable doubt" wel bewezen was, als het andere alternatief zou zijn dat een moordenaar weer op vrije voeten zou komen.
*ril*

Serieus? Peggy Beerntsen wist voor haar gevoel ook zeker dat Avery de verkrachter was.

Dan snap ik dat je Mike Halbachs uitspraak ook niet om te rillen vindt, terwijl hij naar het lijkt wel meer weet. Zolang er maar iemand boet, nietwaar?

Hebben wij überhaupt dezelfde documentaire gezien?
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_158898680
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:40 schreef Evienne het volgende:

[..]

*ril*

Serieus? Peggy Beerntsen wist voor haar gevoel ook zeker dat Avery de verkrachter was.

Dan snap ik dat je Mike Halbachs uitspraak ook niet om te rillen vindt, terwijl hij naar het lijkt wel meer weet. Zolang er maar iemand boet, nietwaar?
Lees even wat er staat.

gelestipjes bedoelt niet dat hij/zij het prima vindt als buitenstaander, maar dat het vanuit de Halbachs, net als vanuit die Peggy 'ergens begrijpelijk is dat zij het prima vinden', omdat ze heilig geloven (of geloofden in het geval van Peggy) in de schuld van Avery.

Als hij/zij 'zeker zou weten' dat iemand 't gedaan heeft dan maakt het hem/haar niet uit om hoe die persoon vast komt te zitten.

Zeg maar.

Maargoed, ik kan ook niet begrijpen hoe je na dit gedrocht van een proces zelfs als familielid dat rouwt nog kan zeggen dat jij vindt dat het 'duidelijk is dat Avery het gedaan heeft'.
Ja doei.
pi_158898827
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:43 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Maargoed, ik kan ook niet begrijpen hoe je na dit gedrocht van een proces zelfs als familielid dat rouwt nog kan zeggen dat jij vindt dat het 'duidelijk is dat Avery het gedaan heeft'.
En daarom heb ik een raar gevoel bij die vent. Ik wil niet de Tingo van TV uit gaan hangen, maar bij zoveel onduidelijkheden zou je verwachten (:')) wat jij zegt, dat je meer wilt om zekerheid te krijgen dat het echt de dader is.

Als je heel snel, op z'n Tingoiaans, conclusies zou gaan trekken, zou je kunnen zeggen dat de broer juist daardoor verdacht is.
pi_158898938
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:50 schreef Scrummie het volgende:

[..]

En daarom heb ik een raar gevoel bij die vent. Ik wil niet de Tingo van TV uit gaan hangen, maar bij zoveel onduidelijkheden zou je verwachten (:')) wat jij zegt, dat je meer wilt om zekerheid te krijgen dat het echt de dader is.

Als je heel snel, op z'n Tingoiaans, conclusies zou gaan trekken, zou je kunnen zeggen dat de broer juist daardoor verdacht is.
Ik vond broerlief ook wat eng overkomen op de televisie, en heb ook meerdere malen gezegd ''t zou me niets verbazen als hij erachter zit' :')

Zoiets van 'zoon doet iets wat zijn familie niet weet, zus komt erachter, zus dreigt het te vertellen en kan leven van broer verpesten daarmee, broer weet dat zij naar die zogenaamd twijfelachtige gast gaat daar in de buurt waarvan ze al gezegd had dat ze hem wat 'eng' vond het weekend ervoor ofzo bij een familie etentje, dus 1 + 1 = 2. Broer maakt zus af, gooit al het bewijs bij Avery neer, politie helpt (alleen om zichzelf van Avery af te helpen, niet in samenwerking ofzo) daar wat bij door hun tunnelvisie en eventueel planten van wat bewijs zodat ze niet hoeven te betalen, en klaaarrrr'.

Dat was mijn 'wildste' theorie waarvan ik niet verwacht dat 'ie waar is ofzo, maargoed :')
Ja doei.
pi_158898954
Ik denk dat men toch iets te "rationeel" denkt, ik bedoel, als buitenstaander kan ik inderdaad prima zeggen dat de hele zaak absurd is en dat ze iemand niet kunnen veroordelen op basis van het bewijs wat ze hebben aangevoerd. Maar als iemand die er dichtbij staat, zoals een familielid, zou ik echt niet durven zeggen dat ik er dan hetzelfde over zou denken.
Komt nog bij dat het inderdaad wel een docu is waar het heel duidelijk is aan wiens kant de documakers staan, dus heel objectief is het niet, en er zijn dus blijkbaar wel enige belangrijke dingen weggelaten in de docu, die Steven in een minder gunstig daglicht zouden stellen. Ik vind dat niet echt een slimme beslissing van de makers. En wij zien sowieso maar een heel klein stukje van het proces.
Ik vind de broer ook niet sympathiek overkomen, maar om nou te zeggen dat hij meteen verdacht is, dat gaat me ook wat te ver.
  donderdag 7 januari 2016 @ 13:58:48 #269
285174 Evienne
never odd or even
pi_158898961
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:43 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Lees even wat er staat.

gelestipjes bedoelt niet dat hij/zij het prima vindt als buitenstaander, maar dat het vanuit de Halbachs, net als vanuit die Peggy 'ergens begrijpelijk is dat zij het prima vinden', omdat ze heilig geloven (of geloofden in het geval van Peggy) in de schuld van Avery.
Dat staat er niet, er staat heel wat anders: "als 1 van mijn naasten vermoord zou worden, en ik zou voor mijn gevoel zeker weten wie de dader was, dan zou het mij waarschijnlijk ook een rotzorg zijn of diegene wel een eerlijk proces had gehad en of "beyond a reasonable doubt" wel bewezen was, "

Een rotzorg, niet enigszins begrijpelijk, maar een rotzorg.
quote:
Als hij/zij 'zeker zou weten' dat iemand 't gedaan heeft dan maakt het hem/haar niet uit om hoe die persoon vast komt te zitten.

Zeg maar.

Maargoed, ik kan ook niet begrijpen hoe je na dit gedrocht van een proces zelfs als familielid dat rouwt nog kan zeggen dat jij vindt dat het 'duidelijk is dat Avery het gedaan heeft'.
Ik weet niet hoor, maar juíst als iedereen het 'zo zeker weet', zou ik een eerlijk proces willen eisen, en ik hoop dat ik dat werkelijk doe, en niet door emoties verblind raak, mocht één van mijn naasten zoiets overkomen. Is ie echt zo overduidelijk schuldig, dan komt dat toch wel aan het licht? Ik zou met zo'n proces echt niet akkoord zijn gegaan, tenzij ik voor mijn eigen hachje moest vrezen.

Raar. Maar ik lig ook vrij vaak overhoop met autoriteitsfiguren dus het kan aan mij liggen.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_158899007
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:58 schreef gelestipjes het volgende:
Komt nog bij dat het inderdaad wel een docu is waar het heel duidelijk is aan wiens kant de documakers staan, dus heel objectief is het niet,
Dat komt ook/vooral omdat de openbaar aanklagers niet mee wilden werken aan de documentaire. Als ze dit wél hadden gedaan hadden ze dezelfde interviewmogelijkheden gehad als de familie van Avery.

Het doel van de documentaire was overigens ook niet het laten zien dat Avery onschuldig is en hoe oneerlijk het dáárom niet is, het doel was het aan de kaak stellen van het rechtssysteem. Zoals zijn advocaten zelf al zeiden, ze hopen ergens stiekem dat 'ie schuldig is zodat hij niet onterecht vastzit door deze foutenkermis.
Ja doei.
pi_158899030
Welke mensen hier (eindelijk eens op een normale manier 'welke' gebruiken) denken dat ie wel schuldig is?
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_158899047
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:40 schreef Evienne het volgende:

[..]

*ril*

Serieus? Peggy Beerntsen wist voor haar gevoel ook zeker dat Avery de verkrachter was.

Dan snap ik dat je Mike Halbachs uitspraak ook niet om te rillen vindt, terwijl hij naar het lijkt wel meer weet. Zolang er maar iemand boet, nietwaar?

Hebben wij überhaupt dezelfde documentaire gezien?
Uh, misschien moet je even iets meer "afstand" nemen van het gebeuren? ;) En eens goed lezen wat ik zeg. Ik heb al duidelijk aangegeven dat ik de hele gang van zaken ook uitermate verdacht vind. Maar vanuit de familie van het slachtoffer beredeneert kan ik me best voorstellen dat het hen niet uitmaakt op basis van welk bewijsmateriaal hij wordt veroordeeld, als hij maar wordt veroordeeld, omdat zij zeker weten dat hij de schuldige is.

En die uitspraken van die broer die je plaatste uit dat onderzoek: Daar zegt hij in feite toch niks bijzonders? Jij vindt hem verdacht, dat kan, ik vind hem ook een beetje een engerd, maar de uitspraken op zich lijken me vrij normaal.
pi_158899099
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:02 schreef MrSalazar het volgende:
Welke mensen hier (eindelijk eens op een normale manier 'welke' gebruiken) denken dat ie wel schuldig is?
Volgens mij valt dat op basis van die docu simpelweg niet te zeggen. In mijn ogen kan hij het best gedaan hebben, maar het is ook niet ondenkbaar dat hij wel onschuldig is.
pi_158899127
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:02 schreef MrSalazar het volgende:
Welke mensen hier (eindelijk eens op een normale manier 'welke' gebruiken) denken dat ie wel schuldig is?
Of Steven het gedaan heeft?
Ik zou het eerlijk niet weten.
Hij zou best schuldig kunnen zijn. Zo'n lekker verleden heeft hij niet. Er is ook een aanklacht tegen hem ingetrokken omdat dit moordproces voorrang had.
Die hele Avery familie heeft nogal wat geweldsdelicten op hun naam.
Maar je bent onschuldig tot tegendeel bewezen is, en voor mij is het nu niet bewezen.
Make my day!
pi_158899154
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:05 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat op basis van die docu simpelweg niet te zeggen. In mijn ogen kan hij het best gedaan hebben, maar het is ook niet ondenkbaar dat hij wel onschuldig is.
Niemand weet het, maar wat denk je als je op je gevoel afgaat?
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_158899172
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat komt ook/vooral omdat de openbaar aanklagers niet mee wilden werken aan de documentaire. Als ze dit wél hadden gedaan hadden ze dezelfde interviewmogelijkheden gehad als de familie van Avery.

Het doel van de documentaire was overigens ook niet het laten zien dat Avery onschuldig is en hoe oneerlijk het dáárom niet is, het doel was het aan de kaak stellen van het rechtssysteem. Zoals zijn advocaten zelf al zeiden, ze hopen ergens stiekem dat 'ie schuldig is zodat hij niet onterecht vastzit door deze foutenkermis.
Maar ze hadden op zich natuurlijk niet de medewerking nodig van de openbare aanklager om gewoon bepaalde andere details die wel negatief zijn voor Steven ook in de docu te verwerken, juist om niet achteraf kritiek te krijgen dat het wel een erg gekleurde weergave van de hele zaak was.
pi_158899224
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:06 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Niemand weet het, maar wat denk je als je op je gevoel afgaat?
Ik vind het wat raar om iemand op basis van gevoel schuldig of onschuldig te noemen. Dat het niet echt een lekkere familie is is wel duidelijk. Ik acht Steven er wel toe in staat, maar ja, dat is bij bepaalde andere mensen in die docu ook, dat maakt ze nog geen moordenaar natuurlijk.
pi_158899448
Als ik in de jury zat had ik op 'onschuldig' gestemd, denk ik, op basis van het ontbreken van bewijzen van het geschetste bloedbad, dat soort zaken, en de shady verhoren van het neefje, inconsistentie.

Of ik denk dat hij het gedaan heeft? Ik dénk het niet. Is hij er toe in staat? Ik denk het wel, maar dan vooral om iemand te vermoorden, niet om het zo goed op te ruimen (die garage :') ). En ik denk ook niet dat hij ondanks zijn lage IQ zo dom zou zijn om de auto op eigen terrein te verbergen en het lichaam daar in die ton te verbranden in plaats van elders of in die melter die ze hebben voor de autobusiness. Ik denk dat degene die hem wilde hebben voor die moord té laag over hem dacht mbt zijn IQ.
Ja doei.
pi_158899510
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:05 schreef agter het volgende:
Maar je bent onschuldig tot tegendeel bewezen is, en voor mij is het nu niet bewezen.
Zo zie ik het ook :Y Hij kan best schuldig zijn hoor. Of onschuldig, kan ook nog. Of schuldig + extra gefabriceerd bewijs zodat ze hem zeker weten achter tralies kregen. Zoiets. Allemaal mogelijk. Maar er is géén eerlijk/goed proces geweest.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158899542
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:17 schreef motorbloempje het volgende:
Als ik in de jury zat had ik op 'onschuldig' gestemd, denk ik, op basis van het ontbreken van bewijzen van het geschetste bloedbad, dat soort zaken, en de shady verhoren van het neefje, inconsistentie.

Of ik denk dat hij het gedaan heeft? Ik dénk het niet. Is hij er toe in staat? Ik denk het wel, maar dan vooral om iemand te vermoorden, niet om het zo goed op te ruimen (die garage :') ). En ik denk ook niet dat hij ondanks zijn lage IQ zo dom zou zijn om de auto op eigen terrein te verbergen en het lichaam daar in die ton te verbranden in plaats van elders of in die melter die ze hebben voor de autobusiness. Ik denk dat degene die hem wilde hebben voor die moord té laag over hem dacht mbt zijn IQ.
Dat van die jury vind ik ook nog steeds raar, hoe kun je als jurylid (en in dit geval zelfs 7 juryleden) van onschuldig naar schuldig gaan? Er zijn immers geen andere feiten bijgekomen tijdens de jurybijeenkomsten. Dan kun je toch niet serieus zeggen dat je toch ineens denkt dat hij schuldig is "beyond a reasonable doubt"? Maar ja, het zijn gewone mensen natuurlijk, de druk zal wel groot zijn geweest, dan kun je rare uitkomsten krijgen.
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:31:22 #281
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_158899758
over die jury: waren dat nu mensen uit Manitowac county of uit die county waar de rechtszaak gevoerd werd :?
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:31:41 #282
285174 Evienne
never odd or even
pi_158899766
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:02 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Uh, misschien moet je even iets meer "afstand" nemen van het gebeuren? ;) En eens goed lezen wat ik zeg. Ik heb al duidelijk aangegeven dat ik de hele gang van zaken ook uitermate verdacht vind. Maar vanuit de familie van het slachtoffer beredeneert kan ik me best voorstellen dat het hen niet uitmaakt op basis van welk bewijsmateriaal hij wordt veroordeeld, als hij maar wordt veroordeeld, omdat zij zeker weten dat hij de schuldige is.

En die uitspraken van die broer die je plaatste uit dat onderzoek: Daar zegt hij in feite toch niks bijzonders? Jij vindt hem verdacht, dat kan, ik vind hem ook een beetje een engerd, maar de uitspraken op zich lijken me vrij normaal.
Afstand nemen, nee ik duik er juist nog wat dieper in, want ik geloof ook niet klakkeloos wat in deze docu naar voren komt. In combinatie met zijn uitspraken toen Teresa nog niet eens gevonden en bewezen dood was, en de woorden in de mond leggen van de ex-vriend waaruit je zou kunnen herleiden dat ze wel degelijk op het terrein van Avery waren geweest, vond ik deze wel om te rillen, omdat hij meer weet over de dader, en het wellicht zelfs over zichzelf heeft.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:02 schreef MrSalazar het volgende:
Welke mensen hier (eindelijk eens op een normale manier 'welke' gebruiken) denken dat ie wel schuldig is?
Ik denk dat Steven het NIET gedaan heeft. En vooral de verwijderde berichten op haar telefoon lijken naar een andere dader te wijzen. Zonder alle twijfelachtige bewijzen blijft er bar weinig/niks over wat naar Avery wijst. Zelfs die telefoontjes, en de seksuele toespelingen? Als dat echt zo zou zijn, dan had Teresa de eer wel aan een andere collega overgelaten toch?
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:22 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat van die jury vind ik ook nog steeds raar, hoe kun je als jurylid (en in dit geval zelfs 7 juryleden) van onschuldig naar schuldig gaan? Er zijn immers geen andere feiten bijgekomen tijdens de jurybijeenkomsten. Dan kun je toch niet serieus zeggen dat je toch ineens denkt dat hij schuldig is "beyond a reasonable doubt"? Maar ja, het zijn gewone mensen natuurlijk, de druk zal wel groot zijn geweest, dan kun je rare uitkomsten krijgen.
Er zaten alleen maar Manitowoc residents in de jury. Twee van hen hadden banden met Manitowoc Police Dept. Als je met zulke corruptie in je eigen woonplaats wordt geconfronteerd, je ziet voor je neus waar deze mensen toe in staat zijn, wat doe je dan?
quote:
“When we got into the jury room the father of the Manitowoc County Sheriff Deputy sat there with his arms folded and said ‘he's guilty as all hell,’” said Mahler.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_158899767
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:31 schreef RedFever007 het volgende:
over die jury: waren dat nu mensen uit Manitowac county of uit die county waar de rechtszaak gevoerd werd :?
Ook uit Manitowac.
Ja doei.
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:32:18 #284
285174 Evienne
never odd or even
pi_158899778
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ook uit Manitowac.
Alléén maar uit Manitowoc.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_158899787
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:32 schreef Evienne het volgende:

[..]

Alléén maar uit Manitowoc.
Ja. Ook als in 'net als de rechter, politie, alles'.
Ja doei.
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:33:18 #286
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_158899808
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ook uit Manitowac.
dat is toch debiel.....

maar volgens mij is het wel zo dat de advocaten de mensen in de jury kiezen toch? Dacht dat ik dat een keer gelezen had
pi_158899845
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:33 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

dat is toch debiel.....

maar volgens mij is het wel zo dat de advocaten de mensen in de jury kiezen toch? Dacht dat ik dat een keer gelezen had
Er wordt een shitzooi aan mensen opgeroepen, en daaruit mogen beide partijen een aantal kiezen. Beide 6 in het geval van 12 juryleden. Het kan dan zijn dat er 30 geselecteerd waren ofzo :)
Ja doei.
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:35:09 #288
285174 Evienne
never odd or even
pi_158899857
"After the trial, I found out...[one juror] was the father of a Manitowoc County Sheriff's deputy," the dismissed juror, Richard Mahler, says. "Another juror, his wife works for the Manitowoc County Clerk's Office."

https://au.lifestyle.yaho(...)d-a-county-employee/

Seems legit. :{

Ik hoop dat er de komende dagen meer juryleden met hun verhaal komen. Dit komt van de man die uit de jury moest vanwege persoonlijke omstandigheden. Pas na zijn vertrek zijn de stemmen van 7 onschuldig naar allen schuldig gegaan dus daar zijn dingen gezegd...?
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_158899928
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:33 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

dat is toch debiel.....

maar volgens mij is het wel zo dat de advocaten de mensen in de jury kiezen toch? Dacht dat ik dat een keer gelezen had
Daarnaast is het ook een conflict of interest. M'n vrouw komt standaard onder jury duty uit omdat haar vader en andere familieleden voor de politie werken.
Net zoals dat je liever geen artsen hebt in een jury tijdens een proces over iets medisch.

Als ze dan toch die familieleden in de jury hebben gelaten, dan is dat wel erg suf.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_158899950
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:09 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik vind het wat raar om iemand op basis van gevoel schuldig of onschuldig
Ik niet, die lui waren idd niet echt lekker en Steven Avery ook met een IQ van in de 70. 't Zou goed mogelijk zijn dat ie geen empathie had voor mensen. Of nauwelijks. Maar ik had volgens mij in dit topic al gezegd dat dit geen rechtbank is. De zogenaamde bewijzen zijn slecht, en het is een rare gang van zaken over het geheel gezien. Als ik in de jury zou zitten weet ik niet hoe het zou zijn. Wellicht zie of hoor ik dingen die ik toch mee moet nemen in mn oordeel. Maar zoals het er nu uitziet zou ik neigen naar onschuldig. Te weinig bewijs. Nergens bloed. Ik neem aan dat ze er ook bleekmiddel zouden aantreffen. als je duidelijk ziet dat het TE goed was schoongemaakt. Hier is ook nooit iets over gezegd.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_158900125
Ik ben in ieder geval wel erg benieuwd of er nog wat gaat gebeuren nu. Ik bedoel: de gouverneur wil niks doen, de president kan niks doen, dus ja, dan moeten ze het echt hebben van mensen die nog niet eerder naar buiten zijn getreden en nieuwe feiten hebben.
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:48:39 #292
285174 Evienne
never odd or even
pi_158900212
In datzelfde straatje moeten we niet vergeten dat de eerste advocaat die aan Brendan was toegewezen, Ralph Sczygelski (moest zijn naam even terugzoeken) een achterneef van de Halbachjes was.

Sowieso zijn de Halbachjes een erg invloedrijke familie aldaar. Denk ervan wat je wil.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_158900444
Ik zit niet in de positie om te zeggen of er iemand schuldig of onschuldig is. Wie weet wat ze gedaan hebben. Maar bij het zien van die verhoren van Brendan krijg ik steeds precies hetzelfde gevoel als die expert ook zei. Je hoort Brendan in zijn hoofd schreeuwen 'wat willen jullie nou in godsnaam van me horen'?
pi_158900548
Ik hoor meer "Durrrrr" in z'n hoofd. Tot nu toe wel het sneuste aan de hele zaak, die gozer.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_158900798
Al die uitspraken van Brendan zijn zo hartverscheurend ;( ;(

"I want to come home and watch Wrestlemania"
"Don't worry Your dad's taping it for you."
"Yea but when will I be able to watch it? "
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 7 januari 2016 @ 15:20:29 #296
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_158901081
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:48 schreef Evienne het volgende:
In datzelfde straatje moeten we niet vergeten dat de eerste advocaat die aan Brendan was toegewezen, Ralph Sczygelski (moest zijn naam even terugzoeken) een achterneef van de Halbachjes was.

Sowieso zijn de Halbachjes een erg invloedrijke familie aldaar. Denk ervan wat je wil.

Len Kachinsky was dat toch?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  donderdag 7 januari 2016 @ 15:21:31 #297
285174 Evienne
never odd or even
pi_158901112
quote:
5s.gif Op donderdag 7 januari 2016 15:20 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Len Kachinsky was dat toch?
Nee, dat was de tweede, maar van de regen in de drup want die achtte Brendan al schuldig voor hij hemzelf gesproken had.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_158901199
Ik vond het al bizar vies dat Steven Avery op het punt stond miljoenen te krijgen, waarbij enkele personen persoonlijk aansprakelijk waren (tenminste, dat begreep ik eruit) en dus financieel aan de grond kwamen te zitten, vervolgens word Steven opgepakt, en word gedwongen te schikken voor 4 ton zodat hij goede advocaten kan betalen.

Alleen die gang van zaken zou voor mij al reden zijn om te twijfelen aan het hele verhaal. Zodra er veel geld betrokken is bij zoiets lijken er de meest bizarre dingen te kunnen gebeuren.

Komt nog bij dat ik in de kerst vakantie 4 seizoenen Suits zag, dus helemaal into 'settlements' en al die ongein was ;)

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2016 15:25:52 ]
  donderdag 7 januari 2016 @ 15:26:13 #299
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_158901225
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 15:21 schreef Evienne het volgende:

[..]

Nee, dat was de tweede, maar van de regen in de drup want die achtte Brendan al schuldig voor hij hemzelf gesproken had.
Ah ja, die was ik even vergeten.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_158903465
Velen lijken te vergeten dat Netflix dit niet gemaakt heeft als documentaire, maar als "soap". Het hele zaakje is subjectief gemonteerd met als doel om mensen te laten twijfelen en discussie te doen ontstaan.
Dat is dus heel mooi gelukt :)

Mensen kijken te veel naar CSI vrees ik, als elke zaak 100% waterdicht moet zijn, dan zal bijna niemand veroordeeld worden.
Hier waren er tenminste nog bewijzen, het kan immers nog gekker: https://nl.wikipedia.org/wiki/Parachutemoord Clottemans werd veroordeeld op basis van "motief"... gewoon walgelijk.
pi_158903497
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 16:41 schreef catfish het volgende:
Velen lijken te vergeten dat Netflix dit niet gemaakt heeft als documentaire, maar als "soap". Het hele zaakje is subjectief gemonteerd met als doel om mensen te laten twijfelen en discussie te doen ontstaan.
Dat is dus heel mooi gelukt :)

Mensen kijken te veel naar CSI vrees ik, als elke zaak 100% waterdicht moet zijn, dan zal bijna niemand veroordeeld worden.
Hier waren er tenminste nog bewijzen, het kan immers nog gekker: https://nl.wikipedia.org/wiki/Parachutemoord Clottemans werd veroordeeld op basis van "motief"... gewoon walgelijk.
Het gaat om 'beyond reasonable doubt', niet om 100% waterproef.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')