Eigenlijk vind ik dit nog het interessantste stukje bewijs waar niet naar gekeken is. Als je weet wie die berichten heeft verwijderd, weet je direct een stuk meer.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:18 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik vond het vooral heel vreemd hoe de rechter niet inzag waarom die verwijderde voicemails van belang zouden kunnen zijn. De kans dat Avery ze verwijderd heeft lijkt me wel erg klein, dus waarom zou iemand anders, wetende dat Teresa vermist wordt, snel wat berichten verwijderen als het niks belastends was.
Mensen kiezen natuurlijk wel heel vaak van die super voor de hand liggende wachtwoorden he, zoals geboortedatum van zichzelf of een geliefde. Alleen dat ze het nu ineens niet meer zouden weten is vrij absurd en ongeloofwaardig.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:13 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Wat ook fucking vreemd was dat die ex en broer van Teresa beiden haar wachtwoord(en) hadden geraden/wisten.
Haha, hij is ook nauwelijks veranderd qua uiterlijk.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:02 schreef Evienne het volgende:
Ik zit hier echt te diep in![]()
Eergister en gister docu gekeken, vandaag van alles zoeken en lezen, dus ik zet een filmpje aan, ongerelateerd, reclame vooraf: Chevrolet recommended by Green Bay Packers en wie werkt daar ook al weer: http://www.packers.com/te(...)07-b172-f9580ded39f3
Het is een teken, hij was het!
Het volledige artikel is erg interessant! Hoe makkelijk mensen hun eigen geheugen, hun eigen waarheid en principes gaan ombuigen onder manipulatieve technieken van autoriteitsfiguren is duidelijk. Hersenspoeling van de bovenste plank, en dit is echt niet aan types als Brendan voorbehouden, en zeker ook niet alleen aan verdachten. Kennelijk is tussen de 10 en 20 procent van de veroordeelden die uiteindelijk door DNA-bewijs worden vrijgesproken door hun eigen valse verklaring veroordeeld, maar ook slachtoffers, getuigen en toeschouwers vallen als willoos voor de manipulatie. Daar heeft de berichtgeving in de media, met persconferenties van Kratz voorop, natuurlijk een grote rol in gespeeld.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:43 schreef Scrummie het volgende:
Het eerste slachtoffer, die Steven dus onterecht aanwees als dader, spreekt:
http://mashable.com/2016/(...)in-link#XOWQKinobmqU
quote:I would find a way to explain away any bit of information that suggested he was innocent. In the trial, I had testified that when the perpetrator unzipped his pants and exposed himself, I saw white fabric and I assumed he was wearing white underwear. His wife testified that Steve never wore underwear, he didn’t own any underwear. So that troubled me. But then one day I’m hanging clothes on a clothesline outside and I see the white pockets on the jeans and I think, Oh, that’s why I saw white.
Oh en deze.quote:I saw a therapist after the assault, and then after the exoneration, I saw a therapist again. I said to my second therapist, “I’ve seen a picture of Gregory Allen and he doesn’t look real to me. I would swear I’ve never seen him before in my life. I look at his picture, I can’t feel angry, I think he could walk in the room and my blood pressure wouldn’t even go up. I still see Steven Avery as my assailant even though I understand he wasn’t.”
*ril*quote:I mean, obviously, it hurts to know that the person who may have done this to my sister is, you know, probably lying about it. And, you know, it seems as though he`s enjoying every second of it, in my eyes.
Ik denk dat hij voor zichzelf zeker weet dat Steven degene is die het gedaan heeft. En goed, uit de bewijzen en alles wat de verdediging aandraagt blijkt ook niet dat Steven het niet gedaan heeft, alleen dat er niet bepaald sprake was van een eerlijk proces en dat het ook iemand anders geweest zou kunnen zijn. En tja, als 1 van mijn naasten vermoord zou worden, en ik zou voor mijn gevoel zeker weten wie de dader was, dan zou het mij waarschijnlijk ook een rotzorg zijn of diegene wel een eerlijk proces had gehad en of "beyond a reasonable doubt" wel bewezen was, als het andere alternatief zou zijn dat een moordenaar weer op vrije voeten zou komen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:57 schreef Re het volgende:
[..]
dat had ik ook wel, je zou toch de moordenaar van je zus willen weghebben niet iemand op vage bewijzen, maar ja
Ik geloof dat ik het "ril"- gedeelte even mis in die uitsprakenquote:Op donderdag 7 januari 2016 12:10 schreef Evienne het volgende:
Transcript van november 2005 bevat een interview met broer Mike Halbach.
[..]
*ril*
*ril*quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:50 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik denk dat hij voor zichzelf zeker weet dat Steven degene is die het gedaan heeft. En goed, uit de bewijzen en alles wat de verdediging aandraagt blijkt ook niet dat Steven het niet gedaan heeft, alleen dat er niet bepaald sprake was van een eerlijk proces en dat het ook iemand anders geweest zou kunnen zijn. En tja, als 1 van mijn naasten vermoord zou worden, en ik zou voor mijn gevoel zeker weten wie de dader was, dan zou het mij waarschijnlijk ook een rotzorg zijn of diegene wel een eerlijk proces had gehad en of "beyond a reasonable doubt" wel bewezen was, als het andere alternatief zou zijn dat een moordenaar weer op vrije voeten zou komen.
Lees even wat er staat.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:40 schreef Evienne het volgende:
[..]
*ril*
Serieus? Peggy Beerntsen wist voor haar gevoel ook zeker dat Avery de verkrachter was.
Dan snap ik dat je Mike Halbachs uitspraak ook niet om te rillen vindt, terwijl hij naar het lijkt wel meer weet. Zolang er maar iemand boet, nietwaar?
En daarom heb ik een raar gevoel bij die vent. Ik wil niet de Tingo van TV uit gaan hangen, maar bij zoveel onduidelijkheden zou je verwachten (:')) wat jij zegt, dat je meer wilt om zekerheid te krijgen dat het echt de dader is.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Maargoed, ik kan ook niet begrijpen hoe je na dit gedrocht van een proces zelfs als familielid dat rouwt nog kan zeggen dat jij vindt dat het 'duidelijk is dat Avery het gedaan heeft'.
Ik vond broerlief ook wat eng overkomen op de televisie, en heb ook meerdere malen gezegd ''t zou me niets verbazen als hij erachter zit'quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En daarom heb ik een raar gevoel bij die vent. Ik wil niet de Tingo van TV uit gaan hangen, maar bij zoveel onduidelijkheden zou je verwachten (:')) wat jij zegt, dat je meer wilt om zekerheid te krijgen dat het echt de dader is.
Als je heel snel, op z'n Tingoiaans, conclusies zou gaan trekken, zou je kunnen zeggen dat de broer juist daardoor verdacht is.
Dat staat er niet, er staat heel wat anders: "als 1 van mijn naasten vermoord zou worden, en ik zou voor mijn gevoel zeker weten wie de dader was, dan zou het mij waarschijnlijk ook een rotzorg zijn of diegene wel een eerlijk proces had gehad en of "beyond a reasonable doubt" wel bewezen was, "quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Lees even wat er staat.
gelestipjes bedoelt niet dat hij/zij het prima vindt als buitenstaander, maar dat het vanuit de Halbachs, net als vanuit die Peggy 'ergens begrijpelijk is dat zij het prima vinden', omdat ze heilig geloven (of geloofden in het geval van Peggy) in de schuld van Avery.
Ik weet niet hoor, maar juíst als iedereen het 'zo zeker weet', zou ik een eerlijk proces willen eisen, en ik hoop dat ik dat werkelijk doe, en niet door emoties verblind raak, mocht één van mijn naasten zoiets overkomen. Is ie echt zo overduidelijk schuldig, dan komt dat toch wel aan het licht? Ik zou met zo'n proces echt niet akkoord zijn gegaan, tenzij ik voor mijn eigen hachje moest vrezen.quote:Als hij/zij 'zeker zou weten' dat iemand 't gedaan heeft dan maakt het hem/haar niet uit om hoe die persoon vast komt te zitten.
Zeg maar.
Maargoed, ik kan ook niet begrijpen hoe je na dit gedrocht van een proces zelfs als familielid dat rouwt nog kan zeggen dat jij vindt dat het 'duidelijk is dat Avery het gedaan heeft'.
Dat komt ook/vooral omdat de openbaar aanklagers niet mee wilden werken aan de documentaire. Als ze dit wél hadden gedaan hadden ze dezelfde interviewmogelijkheden gehad als de familie van Avery.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:58 schreef gelestipjes het volgende:
Komt nog bij dat het inderdaad wel een docu is waar het heel duidelijk is aan wiens kant de documakers staan, dus heel objectief is het niet,
Uh, misschien moet je even iets meer "afstand" nemen van het gebeuren?quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:40 schreef Evienne het volgende:
[..]
*ril*
Serieus? Peggy Beerntsen wist voor haar gevoel ook zeker dat Avery de verkrachter was.
Dan snap ik dat je Mike Halbachs uitspraak ook niet om te rillen vindt, terwijl hij naar het lijkt wel meer weet. Zolang er maar iemand boet, nietwaar?
Hebben wij überhaupt dezelfde documentaire gezien?
Volgens mij valt dat op basis van die docu simpelweg niet te zeggen. In mijn ogen kan hij het best gedaan hebben, maar het is ook niet ondenkbaar dat hij wel onschuldig is.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:02 schreef MrSalazar het volgende:
Welke mensen hier (eindelijk eens op een normale manier 'welke' gebruiken) denken dat ie wel schuldig is?
Of Steven het gedaan heeft?quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:02 schreef MrSalazar het volgende:
Welke mensen hier (eindelijk eens op een normale manier 'welke' gebruiken) denken dat ie wel schuldig is?
Niemand weet het, maar wat denk je als je op je gevoel afgaat?quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:05 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat op basis van die docu simpelweg niet te zeggen. In mijn ogen kan hij het best gedaan hebben, maar het is ook niet ondenkbaar dat hij wel onschuldig is.
Maar ze hadden op zich natuurlijk niet de medewerking nodig van de openbare aanklager om gewoon bepaalde andere details die wel negatief zijn voor Steven ook in de docu te verwerken, juist om niet achteraf kritiek te krijgen dat het wel een erg gekleurde weergave van de hele zaak was.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat komt ook/vooral omdat de openbaar aanklagers niet mee wilden werken aan de documentaire. Als ze dit wél hadden gedaan hadden ze dezelfde interviewmogelijkheden gehad als de familie van Avery.
Het doel van de documentaire was overigens ook niet het laten zien dat Avery onschuldig is en hoe oneerlijk het dáárom niet is, het doel was het aan de kaak stellen van het rechtssysteem. Zoals zijn advocaten zelf al zeiden, ze hopen ergens stiekem dat 'ie schuldig is zodat hij niet onterecht vastzit door deze foutenkermis.
Ik vind het wat raar om iemand op basis van gevoel schuldig of onschuldig te noemen. Dat het niet echt een lekkere familie is is wel duidelijk. Ik acht Steven er wel toe in staat, maar ja, dat is bij bepaalde andere mensen in die docu ook, dat maakt ze nog geen moordenaar natuurlijk.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:06 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Niemand weet het, maar wat denk je als je op je gevoel afgaat?
Zo zie ik het ookquote:Op donderdag 7 januari 2016 14:05 schreef agter het volgende:
Maar je bent onschuldig tot tegendeel bewezen is, en voor mij is het nu niet bewezen.
Dat van die jury vind ik ook nog steeds raar, hoe kun je als jurylid (en in dit geval zelfs 7 juryleden) van onschuldig naar schuldig gaan? Er zijn immers geen andere feiten bijgekomen tijdens de jurybijeenkomsten. Dan kun je toch niet serieus zeggen dat je toch ineens denkt dat hij schuldig is "beyond a reasonable doubt"? Maar ja, het zijn gewone mensen natuurlijk, de druk zal wel groot zijn geweest, dan kun je rare uitkomsten krijgen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:17 schreef motorbloempje het volgende:
Als ik in de jury zat had ik op 'onschuldig' gestemd, denk ik, op basis van het ontbreken van bewijzen van het geschetste bloedbad, dat soort zaken, en de shady verhoren van het neefje, inconsistentie.
Of ik denk dat hij het gedaan heeft? Ik dénk het niet. Is hij er toe in staat? Ik denk het wel, maar dan vooral om iemand te vermoorden, niet om het zo goed op te ruimen (die garage). En ik denk ook niet dat hij ondanks zijn lage IQ zo dom zou zijn om de auto op eigen terrein te verbergen en het lichaam daar in die ton te verbranden in plaats van elders of in die melter die ze hebben voor de autobusiness. Ik denk dat degene die hem wilde hebben voor die moord té laag over hem dacht mbt zijn IQ.
Afstand nemen, nee ik duik er juist nog wat dieper in, want ik geloof ook niet klakkeloos wat in deze docu naar voren komt. In combinatie met zijn uitspraken toen Teresa nog niet eens gevonden en bewezen dood was, en de woorden in de mond leggen van de ex-vriend waaruit je zou kunnen herleiden dat ze wel degelijk op het terrein van Avery waren geweest, vond ik deze wel om te rillen, omdat hij meer weet over de dader, en het wellicht zelfs over zichzelf heeft.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Uh, misschien moet je even iets meer "afstand" nemen van het gebeuren?En eens goed lezen wat ik zeg. Ik heb al duidelijk aangegeven dat ik de hele gang van zaken ook uitermate verdacht vind. Maar vanuit de familie van het slachtoffer beredeneert kan ik me best voorstellen dat het hen niet uitmaakt op basis van welk bewijsmateriaal hij wordt veroordeeld, als hij maar wordt veroordeeld, omdat zij zeker weten dat hij de schuldige is.
En die uitspraken van die broer die je plaatste uit dat onderzoek: Daar zegt hij in feite toch niks bijzonders? Jij vindt hem verdacht, dat kan, ik vind hem ook een beetje een engerd, maar de uitspraken op zich lijken me vrij normaal.
Ik denk dat Steven het NIET gedaan heeft. En vooral de verwijderde berichten op haar telefoon lijken naar een andere dader te wijzen. Zonder alle twijfelachtige bewijzen blijft er bar weinig/niks over wat naar Avery wijst. Zelfs die telefoontjes, en de seksuele toespelingen? Als dat echt zo zou zijn, dan had Teresa de eer wel aan een andere collega overgelaten toch?quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:02 schreef MrSalazar het volgende:
Er zaten alleen maar Manitowoc residents in de jury. Twee van hen hadden banden met Manitowoc Police Dept. Als je met zulke corruptie in je eigen woonplaats wordt geconfronteerd, je ziet voor je neus waar deze mensen toe in staat zijn, wat doe je dan?quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:22 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat van die jury vind ik ook nog steeds raar, hoe kun je als jurylid (en in dit geval zelfs 7 juryleden) van onschuldig naar schuldig gaan? Er zijn immers geen andere feiten bijgekomen tijdens de jurybijeenkomsten. Dan kun je toch niet serieus zeggen dat je toch ineens denkt dat hij schuldig is "beyond a reasonable doubt"? Maar ja, het zijn gewone mensen natuurlijk, de druk zal wel groot zijn geweest, dan kun je rare uitkomsten krijgen.
quote:“When we got into the jury room the father of the Manitowoc County Sheriff Deputy sat there with his arms folded and said ‘he's guilty as all hell,’” said Mahler.
Ook uit Manitowac.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:31 schreef RedFever007 het volgende:
over die jury: waren dat nu mensen uit Manitowac county of uit die county waar de rechtszaak gevoerd werd
Alléén maar uit Manitowoc.quote:
dat is toch debiel.....quote:
Er wordt een shitzooi aan mensen opgeroepen, en daaruit mogen beide partijen een aantal kiezen. Beide 6 in het geval van 12 juryleden. Het kan dan zijn dat er 30 geselecteerd waren ofzoquote:Op donderdag 7 januari 2016 14:33 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
dat is toch debiel.....
maar volgens mij is het wel zo dat de advocaten de mensen in de jury kiezen toch? Dacht dat ik dat een keer gelezen had
Daarnaast is het ook een conflict of interest. M'n vrouw komt standaard onder jury duty uit omdat haar vader en andere familieleden voor de politie werken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:33 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
dat is toch debiel.....
maar volgens mij is het wel zo dat de advocaten de mensen in de jury kiezen toch? Dacht dat ik dat een keer gelezen had
Ik niet, die lui waren idd niet echt lekker en Steven Avery ook met een IQ van in de 70. 't Zou goed mogelijk zijn dat ie geen empathie had voor mensen. Of nauwelijks. Maar ik had volgens mij in dit topic al gezegd dat dit geen rechtbank is. De zogenaamde bewijzen zijn slecht, en het is een rare gang van zaken over het geheel gezien. Als ik in de jury zou zitten weet ik niet hoe het zou zijn. Wellicht zie of hoor ik dingen die ik toch mee moet nemen in mn oordeel. Maar zoals het er nu uitziet zou ik neigen naar onschuldig. Te weinig bewijs. Nergens bloed. Ik neem aan dat ze er ook bleekmiddel zouden aantreffen. als je duidelijk ziet dat het TE goed was schoongemaakt. Hier is ook nooit iets over gezegd.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:09 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik vind het wat raar om iemand op basis van gevoel schuldig of onschuldig
Len Kachinsky was dat toch?quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:48 schreef Evienne het volgende:
In datzelfde straatje moeten we niet vergeten dat de eerste advocaat die aan Brendan was toegewezen, Ralph Sczygelski (moest zijn naam even terugzoeken) een achterneef van de Halbachjes was.
Sowieso zijn de Halbachjes een erg invloedrijke familie aldaar. Denk ervan wat je wil.
Nee, dat was de tweede, maar van de regen in de drup want die achtte Brendan al schuldig voor hij hemzelf gesproken had.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:20 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Len Kachinsky was dat toch?
Ah ja, die was ik even vergeten.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:21 schreef Evienne het volgende:
[..]
Nee, dat was de tweede, maar van de regen in de drup want die achtte Brendan al schuldig voor hij hemzelf gesproken had.
Het gaat om 'beyond reasonable doubt', niet om 100% waterproef.quote:Op donderdag 7 januari 2016 16:41 schreef catfish het volgende:
Velen lijken te vergeten dat Netflix dit niet gemaakt heeft als documentaire, maar als "soap". Het hele zaakje is subjectief gemonteerd met als doel om mensen te laten twijfelen en discussie te doen ontstaan.
Dat is dus heel mooi gelukt
Mensen kijken te veel naar CSI vrees ik, als elke zaak 100% waterdicht moet zijn, dan zal bijna niemand veroordeeld worden.
Hier waren er tenminste nog bewijzen, het kan immers nog gekker: https://nl.wikipedia.org/wiki/Parachutemoord Clottemans werd veroordeeld op basis van "motief"... gewoon walgelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |