abonnement Unibet Coolblue
pi_154699857
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 11:56 schreef reza1 het volgende:
Iedereen kan zien dat Oekraine MH17 neerschoot.
Laat eens zien dan? Als het zo overduidelijk is, dan is het overigens wel wat vreemd dat die theorie van jou zo weinig erkenning vindt.
pi_154699895
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Laat eens zien dan? Als het zo overduidelijk is, dan is het overigens wel wat vreemd dat die theorie van jou zo weinig erkenning vindt.
In Iran en Rusland leeft iedereen in een droomwereld. Doodsbang zijn die onzekere figuren daar.
Naturheilmittel
  dinsdag 28 juli 2015 @ 12:44:35 #4
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_154700669
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:04 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

In Iran en Rusland leeft iedereen in een droomwereld. Doodsbang zijn die onzekere figuren daar.
Je kent ze?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_154703892
Mensen die nu nog beweren dat Oekraine MH17 neerschoot :').
pi_154705514
In de NRC ook een iets uitgebreider artikel over die Russische onderzeeër in Zweedse wateren

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)eedse-kust-gevonden/
pi_154705661
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, die zullen ongetwijfeld nog wel eens de territoriale wateren van de Zweden opzoeken met hun onderzeeërs. Weinig reden om daar naïef over te zijn.
Sommige mensen willen maar wat graag bukken voor Rusland. Vandaar ook die verering van Poetin.
Naturheilmittel
  dinsdag 28 juli 2015 @ 16:18:10 #9
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154705775
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach, die mensen zijn nu eenmaal wat eenvoudig van geest.

[..]

Ja, bangmakerij door de Russen. Waar is die agressie van hen voor nodig?
Welke agressie? Dat ze een beetje met een onderzeer door de Baltische zee varen? Ja dat lijkt mij nogal logisch want dat is de enige snelle weg voor de Russen naar de Noord zee toe.
Heb jij er last van of zo?
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 28 juli 2015 @ 16:20:01 #10
186611 Haags
pi_154705820
Een onderzeeër uit WW1 _O-
Zonder wrijving geen glans
pi_154705919
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:18 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Welke agressie? Dat ze een beetje met een onderzeer door de Baltische zee varen? Ja dat lijkt mij nogal logisch want dat is de enige snelle weg voor de Russen naar de Noord zee toe.
Heb jij er last van of zo?
Dat ze met een onderzeeër varen in water waar ze zonder toestemming niets te zoeken hebben.
pi_154706010
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat ze met een onderzeeër varen in water waar ze zonder toestemming niets te zoeken hebben.
Het regelmatig bezoeken van ons luchtruim wordt ook niet echt als prettig ervaren.
pi_154707390
Latest from OSCE Special Monitoring Mission (SMM) to Ukraine based on information received as of 19:30 (Kyiv time), 27 July 2015
http://www.osce.org/ukraine-smm/174836
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_154707404
Trial of Russian military servicemen Alexandrov, Yerofeyev detained in Ukraine planned for September
https://www.kyivpost.com/(...)eptember-394457.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_154708364
Roebel en olie blijven maar zakken.
pi_154708598
Verder lijkt de OSCE niet echt blij met wat er de laatste tijd allemaal gebeurd. Alles in elkaar getrapt zien worden in Donetsk, troepenopbouw aan beide kanten.
pi_154708634
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 17:36 schreef crystal_meth het volgende:
Latest from OSCE Special Monitoring Mission (SMM) to Ukraine based on information received as of 19:30 (Kyiv time), 27 July 2015
http://www.osce.org/ukraine-smm/174836
Hoe zit dit eigenlijk?

quote:
compiled independently by the Ukrainian Armed Forces and the Russian Federation Armed Forces representatives to the JCCC
Mogen ze geen direct contact hebben met de DPR ofzo?

quote:
The SMM is restrained in fulfilling its monitoring functions by restrictions imposed by third parties and security considerations, including the presence - and lack of information on the whereabouts - of mines, and damaged infrastructure. The security situation in Donbas is fluid and unpredictable and the ceasefire does not hold everywhere. Self-imposed restrictions on movement into high-risk areas have impinged on SMM patrolling activities, particularly in areas not controlled by the government. Most areas along the Ukraine-Russian Federation international border, particularly those controlled by the "LPR", have ordinarily been placed off limits to the SMM. The SMM UAVs cannot operate in the Luhansk region as it is beyond their range.
pi_154725076
Rebel Infighting Bringing Chaos to East Ukraine

http://www.themoscowtimes(...)-ukraine/526305.html
  woensdag 29 juli 2015 @ 09:30:36 #19
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_154725153
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 09:24 schreef J.B. het volgende:
Rebel Infighting Bringing Chaos to East Ukraine

http://www.themoscowtimes(...)-ukraine/526305.html
Artikel verwijderd?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_154725181
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 09:30 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Artikel verwijderd?
Cache: http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Niet bepaald een goed bericht voor Moskou. Dat mogen de staatsmedia natuurlijk niet publiceren.
Naturheilmittel
pi_154725313
quote:
Prominent Russia bloggers — including several of the best organized support groups that provide equipment and channel volunteers to the east — have complained of growing crime among high level military and political leaders.
Ze snappen zelf ook wel dat misdaden door de leiders vrij normaal zijn binnen de Russische invloedssfeer. Zonder volkomen corrupt te zijn kom je nooit aan de macht in de structuren van de sovjets.
Naturheilmittel
  woensdag 29 juli 2015 @ 09:59:05 #22
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_154725568
Mooi toch hoe we door dat gestuntel een duidelijk beeld krijgen van de Russische propaganda machine.
Erg interessant.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_154725815
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 09:59 schreef DustPuppy het volgende:
Mooi toch hoe we door dat gestuntel een duidelijk beeld krijgen van de Russische propaganda machine.
Erg interessant.
Wij hebben die optie inderdaad, de Russen zelf niet.
Naturheilmittel
pi_154727505
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 09:32 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Cache: http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Niet bepaald een goed bericht voor Moskou. Dat mogen de staatsmedia natuurlijk niet publiceren.
En daar heb je hem weer:

quote:
Persistent but unconfirmed reports in local Donetsk media claim that Vladislav Surkov, President Vladimir Putin's point man on Ukraine, arrived in Donetsk around the time of the first violence.
of het nu gaat om de Maidan snipers, het niet tekenen van het vredesverdrag etc. altijd valt deze naam.
pi_154727778
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 09:59 schreef DustPuppy het volgende:
Mooi toch hoe we door dat gestuntel een duidelijk beeld krijgen van de Russische propaganda machine.
Erg interessant.
welk gestuntel bedoel je?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_154727813
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 09:32 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Cache: http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Niet bepaald een goed bericht voor Moskou. Dat mogen de staatsmedia natuurlijk niet publiceren.
Staat nog op de site hoor.
http://www.themoscowtimes(...)-ukraine/526305.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 29 juli 2015 @ 12:03:57 #27
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_154727963
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 09:32 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Cache: http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Niet bepaald een goed bericht voor Moskou. Dat mogen de staatsmedia natuurlijk niet publiceren.
Staatsmedia? The Moscow Times is/was van Derk Sauer, een Nederlander. Is nu van het bekende Finse Sanoma.

Zo te zien hebben ze wel wat herschreven (geen zin om het hele artikel uit te pluizen). Eerste zin: 'Ten days ago Yelena Filippova,' in plaats van 'last Tuesday morning'.
pi_154728064
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:03 schreef xepera9 het volgende:

[..]

Staatsmedia? The Moscow Times is/was van Derk Sauer, een Nederlander. Is nu van het bekende Finse Sanoma.

Die hebben het eind april verkocht.
quote:
Demyan Kudryavtsev, a 43-year-old former chief executive of Russian publishing house Kommersant, confirmed that he was the buyer and wrote in an e-mail to Sanoma employees in Russia that it was "a huge honor and responsibility" to own the assets.
http://www.themoscowtimes(...)ow-times/520064.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_154728078
Denken jullie serieus dat Rusland de MH17 neer schoot?
pi_154728091
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:08 schreef Godsvader het volgende:
Denken jullie serieus dat Rusland de MH17 neer schoot?
Ze zijn er op z'n minst verantwoordelijk voor door hun militaire inmenging en sturing van de opstand.
pi_154728134
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze zijn er op z'n minst verantwoordelijk voor door hun militaire inmenging en sturing van de opstand.
Denk dat de Oekraïnse overheid net zo verantwoordelijk is in het veroorzaken van de opstand.

Was het niet zo dat dat BUK systeem van het Oekrainse leger was veroverd?
pi_154728179
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:08 schreef Godsvader het volgende:
Denken jullie serieus dat Rusland de MH17 neer schoot?
Ik denk het wel, maar zeker weten zou mooi zijn. Daarvoor zou ik graag een tribunaal zien. Jammer dat de hele wereld de waarheid boven tafel wilt hebben, behalve Rusland.
pi_154728211
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:08 schreef Godsvader het volgende:
Denken jullie serieus dat Rusland de MH17 neer schoot?
Niet Rusland zelf nee, die waren zich echt wel bewust van de politieke gevolgen.

Maar indirect zijn ze wel verantwoordelijk door hun militaire steun aan de rebellen.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_154728238
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik denk het wel, maar zeker weten zou mooi zijn. Daarvoor zou ik graag een tribunaal zien. Jammer dat de hele wereld de waarheid boven tafel wilt hebben, behalve Rusland.
Dus niet eens de Oekraïnse pro-russische rebellen, maar echt Rusland?

quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:15 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Niet Rusland zelf nee, die waren zich echt wel bewust van de politieke gevolgen.

Maar indirect zijn ze wel verantwoordelijk door hun steun aan de rebellen.
Maar dan is iedereen indirect schuldig aan alles.

Nederland ook.
pi_154728294
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:15 schreef Godsvader het volgende:

[..]

Dus niet eens de Oekraïnse pro-russische rebellen, maar echt Rusland?

Nogmaals, ik kan mijn zin alleen maar beginnen met: ik denk...

Ik was er namelijk niet bij.

Een tribunaal om de waarheid boven tafel te krijgen zou mooi zijn. De hele wereld wilt dit. Behalve Rusland. En dat neem ik Rusland erg kwalijk.
pi_154728316
De Russen hebben weer een nieuwe theorie

- Straaljager
- Oekrainse Buk
- Explosie aan boord

lifenews_ru twitterde op woensdag 29-07-2015 om 08:37:54 На борту малайзийского «Boeing» на Украине произошел теракт, — считают экспертыhttp://t.co/VV1XLjfr4L http://t.co/84WEKVZlrE reageer retweet
pi_154728338
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:11 schreef Godsvader het volgende:

[..]

Denk dat de Oekraïnse overheid net zo verantwoordelijk is in het veroorzaken van de opstand.

Was het niet zo dat dat BUK systeem van het Oekrainse leger was veroverd?
Men gaat er nu vanuit dat het een Russisch BUK-systeem was. Vermoedelijk met Russische bemanning ook.

En de Oekraïense overheid kan er volgens mij moeilijk voor verantwoordelijk gesteld worden dat de Russen een opstand in hun land militair steunen en sturen.
pi_154728371
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Men gaat er nu vanuit dat het een Russisch BUK-systeem was. Vermoedelijk met Russische bemanning ook.

En de Oekraïense overheid kan er volgens mij moeilijk voor verantwoordelijk gesteld worden dat de Russen een opstand in hun land militair steunen en sturen.
Vergeet neit dat wij (als in "het westen" ) nog voordat Rusland er aan dacht al een opstand in Oekraine steunden.

Dat wij nog steeds achter degene staan die na vredesbesprekingen besloten alsnog de wapens op te pakken en de president het land uit te jagen.

Ik snap dat Rusland dan gefrustreerd raakt.
pi_154728389
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:22 schreef Godsvader het volgende:

[..]

Vergeet neit dat wij (als in "het westen" ) nog voordat Rusland er aan dacht al een opstand in Oekraine steunden.
Ja, hebben wij onze legers daar toen laten vechten? (of "vakantie vieren")?
pi_154728425
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, hebben wij onze legers daar toen laten vechten? (of "vakantie vieren")?
Er zijn wel degelijk westerse troepen actief in Oekraïne.
  woensdag 29 juli 2015 @ 12:47:58 #41
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_154728910
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:26 schreef Godsvader het volgende:

[..]

Er zijn wel degelijk westerse troepen actief in Oekraïne.
Nope. Helaas.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_154729308
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:26 schreef Godsvader het volgende:

[..]

Er zijn wel degelijk westerse troepen actief in Oekraïne.
"Onze" troepen waren daar toen aan het vechten?
pi_154729826
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:15 schreef Godsvader het volgende:

Maar dan is iedereen indirect schuldig aan alles.

Nederland ook.
Nee. Tenzij je als een kleuter wil redeneren.
Naturheilmittel
pi_154729934
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:18 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Nee. Tenzij je als een kleuter wil redeneren.
Ik volg gewoon de redenatie die genoemd werd.

Rusland steunt de rebellen, dus Rusland is schuldig aan hun misdaden

Daaruit volgt:

Nederland steunt de regering, dus Nederland is schuldig aan haar misdaden
Nederland steunt te rebellen in Syrië, dus Nederland is schuldig aan hun misdaden.
Nederland steunt de "regering" van Yemen/Libië, dus Nederland is schuldig aan haar misdaden.
Nederland steunt samen met de EU Israël, dus Nederland is schuldig aan haar misdaden.
Nederland steunt Marokko, dus Nederland is schuldig aan de mensenrechtenschendingen
Nederland steunt Amerika, dus Nederland is schuldig aan Guantanamo Bay..
Nederland steunt de Koerden in Irak, dus Nederland is schuldig aan onthoofdingen.
etc. etc.
pi_154729977
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:22 schreef Godsvader het volgende:

[..]

Ik volg gewoon de redenatie die genoemd werd.

Rusland steunt de rebellen, dus Rusland is schuldig aan hun misdaden

Daaruit volgt:

Nederland steunt de regering, dus Nederland is schuldig aan haar misdaden
Nederland steunt te rebellen in Syrië, dus Nederland is schuldig aan hun misdaden.
Nederland steunt de "regering" van Yemen/Libië, dus Nederland is schuldig aan haar misdaden.
Nederland steunt samen met de EU Israël, dus Nederland is schuldig aan haar misdaden.
Nederland steunt Marokko, dus Nederland is schuldig aan de mensenrechtenschendingen
Nederland steunt Amerika, dus Nederland is schuldig aan Guantanamo Bay..
etc. etc.
Waarom die dwangmatige neiging van de Poetinfans om altijd de hele wereld er bij te willen halen als het eenvoudigweg om de Russische wandaden in Oekraïne gaat?
pi_154730058
quote:
11s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom die dwangmatige neiging van de Poetinfans om altijd de hele wereld er bij te willen halen als het eenvoudigweg om de Russische wandaden in Oekraïne gaat?
Oh, nu ben ik ineens een Poetinfan?

Rusland heeft fouten gemaakt in Oekraïne, maar wij hebben net zo hard fouten gemaakt. Beetje hypocriet en schijnheilig om Rusland nu als boosdoener aan te wijzen en te doen alsof alles zijn schuld is.
pi_154730119
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:26 schreef Godsvader het volgende:

[..]

Oh, nu ben ik ineens een Poetinfan?

Rusland heeft fouten gemaakt in Oekraïne, maar wij hebben net zo hard fouten gemaakt. Beetje hypocriet en schijnheilig om Rusland nu als boosdoener aan te wijzen en te doen alsof alles zijn schuld is.
Dit riep je eerder en toen werd je gevraagd dat aan te tonen en bleef het stil.
Hoe praat jij de Russische agressie in Oekraïne (die onder andere het neerschieten van MH17 en het annexeren van de Krim tot gevolg had) nu precies goed? Wat is de grote rechtvaardiging?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2015 13:29:17 ]
pi_154730261
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit riep je eerder en toen werd je gevraagd dat aan te tonen en bleef het stil.
Hoe praat jij de Russische agressie in Oekraïne (die onder andere het neerschieten van MH17 en het annexeren van de Krim tot gevolg had) nu precies goed? Wat is de grote rechtvaardiging?
Als je de moeite neemt om even naar boven te scrollen kan je zien dat ik op iedereen heb gereageerd en eigenlijk de enige ben tot nu toe die onderbouwing in de vorm van links heb gegeven. Die eerste statement van jou is mooi, maar raakt kant noch wal.

Dan het tweede.
Ik praat de Russische agressie niet goed. Ik zeg alleen dat het schijnheilig is om te doen alsof Rusland de enige is die schuldig is aan de rotzooi in Oekraïne. Zeker gezien het feit dat wij de gewelddadige coup tegen een democratisch gekozen leider hebben gesteund.

Ik snap best dat het makkelijk is om iedereen die niet direct jou anti-rusland retoriek als feit aanneemt als poetin-fan te willen framen, maar ik zou de volgende keer even wachten tot iemand daadwerkelijk zijn steun voor Poetin uitspreekt voor je zulke belachelijke uitspraken gaat doen.
  woensdag 29 juli 2015 @ 13:35:31 #50
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_154730267
quote:
Oh we tellen trainingsmissies en adviseurs ook mee. Nee, dan heb je gelijk.

Ze vechten alleen niet mee tegen de rebellen/Russen. Was even bang dat je dat bedoelde.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_154730399
Moskou is zeker niet als enige schuldig. Kiev ook, en de separatisten helemaal.

Maar feit blijft dat Rusland de Krim heeft geannexeerd. Oekraïne heeft niets van Rusland ingenomen. Bovendien levert Oekraïne geen wapens en ander materieel aan de separatisten, ook dat doet Rusland.

Natuurlijk heeft dit alles z'n oorzaken, onder andere dat Kiev nu niet meer naar de pijpen van Moskou danst. Maar daar heeft Moskou lekker mee te leven. De USSR is dood, het Kremlin heeft geen slaafjes meer in Oost-Europa. Behalve dan in Wit-Rusland.
Naturheilmittel
pi_154730458
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit riep je eerder en toen werd je gevraagd dat aan te tonen en bleef het stil.
Hoe praat jij de Russische agressie in Oekraïne (die onder andere het neerschieten van MH17 en het annexeren van de Krim tot gevolg had) nu precies goed? Wat is de grote rechtvaardiging?
Vital security interests.
Ukraine War: A Reverse Cuban Missile Crisis
https://consortiumnews.co(...)uban-missile-crisis/
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_154730591
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:42 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Vital security interests.
Ukraine War: A Reverse Cuban Missile Crisis
https://consortiumnews.co(...)uban-missile-crisis/
Hoeft niemand te accepteren natuurlijk. Erg fijn voor de buurlanden ook dat er wat onzekere mannetjes in het Kremlin lopen die zich zo onveilig voelen.

Rusland heeft dit bovendien over zichzelf afgeroepen. Als ze Oost-Europa wat beter had behandeld waren het nu niet allemaal Westers-georienteerde landen. Net zoals de moffen hun verdiende loon kregen na WOII, krijgt Rusland nu de rekening voor 50 jaar dictatoriaal bewind.
Naturheilmittel
pi_154731328
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:35 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Oh we tellen trainingsmissies en adviseurs ook mee. Nee, dan heb je gelijk.

Ze vechten alleen niet mee tegen de rebellen/Russen. Was even bang dat je dat bedoelde.
Wat zou het als ze dat wel zouden doen? Als Duitsland hier nog eens binnenvalt heb ik ook graag dat pak em beet de VS, de EU, Japan of wie dan ook, ons helpen.
pi_154731643
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:42 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Vital security interests.
Ukraine War: A Reverse Cuban Missile Crisis
https://consortiumnews.co(...)uban-missile-crisis/
Omdat Rusland en de VS blijkbaar koppig zijn moet een derde, Oekraïne, daarom maar haar keuzevrijheid opgeven?
Is dat echt de grote rechtvaardiging?

Want dat is waar dit opiniestuk in feite op neerkomt. Oekraïne wordt door Rusland als haar exclusieve invloedssfeer gezien en mag daarom geen onafhankelijke keuzes maken zonder dat Rusland een stuk van dat land mag annexeren.
Ook grappig, hij is mordicus tegen een eventueel toetreden van Oekraïne tot de NAVO maar roept dan aan het einde wel dat ze zo snel mogelijk lid zouden moeten worden van de EU.
Terwijl volgens mij geen van beiden serieus aan de orde is.
pi_154731783
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:35 schreef Godsvader het volgende:

[..]

Als je de moeite neemt om even naar boven te scrollen kan je zien dat ik op iedereen heb gereageerd en eigenlijk de enige ben tot nu toe die onderbouwing in de vorm van links heb gegeven. Die eerste statement van jou is mooi, maar raakt kant noch wal.
Ik vroeg je of er westerse troepen actief aan het meevechten waren (immers, dat bracht je in als rechtvaardiging van de Russische agressie). Daarop kwam je met wat linkjes over trainingsmissies.

Mijn statement blijft dus onverminderd staan.

quote:
Dan het tweede.
Ik praat de Russische agressie niet goed. Ik zeg alleen dat het schijnheilig is om te doen alsof Rusland de enige is die schuldig is aan de rotzooi in Oekraïne.
Dat claimt dan ook niemand.
Wel dat Rusland, door haar annexatie van een deel van Oekraïne en haar militaire steuning en sturing van de rebbelen schuldig is aan een stevige escalatie en ook bv het neerschieten van MH17.

quote:
Zeker gezien het feit dat wij de gewelddadige coup tegen een democratisch gekozen leider hebben gesteund.

Ik snap best dat het makkelijk is om iedereen die niet direct jou anti-rusland retoriek als feit aanneemt als poetin-fan te willen framen, maar ik zou de volgende keer even wachten tot iemand daadwerkelijk zijn steun voor Poetin uitspreekt voor je zulke belachelijke uitspraken gaat doen.
Je bewandelt exact dezelfde paden als vele Poetinfans (of "westen-haters") hier eerder hebben gedaan. Dan is een vergissing snel begaan. Maar de inhoud van je statements doet me vermoeden dat ik met mijn kwalificatie niet zo heel verkeerd zit.
pi_154731870
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juli 2015 14:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik vroeg je of er westerse troepen actief aan het meevechten waren (immers, dat bracht je in als rechtvaardiging van de Russische agressie). Daarop kwam je met wat linkjes over trainingsmissies.

Mijn statement blijft dus onverminderd staan.

[..]

Dat claimt dan ook niemand.
Wel dat Rusland, door haar annexatie van een deel van Oekraïne en haar militaire steuning en sturing van de rebbelen schuldig is aan een stevige escalatie en ook bv het neerschieten van MH17.

[..]

Je bewandelt exact dezelfde paden als vele Poetinfans (of "westen-haters") hier eerder hebben gedaan. Dan is een vergissing snel begaan. Maar de inhoud van je statements doet me vermoeden dat ik met mijn kwalificatie niet zo heel verkeerd zit.
Weetje, ik heb geen zin om de discussie aan te gaan met iemand die zo verblind is door zijn afkeer van het Russische beleid dat alle objectiviteit de deur uit is. Iemand die een discussie niet op de feiten voert, maar iedereen in een hokje stopt als hij zich positief of negatief over het een of het ander uitlaat.

Je bewandelt exact dezelfde paden als vele Porosjenkofans (of "Rusland-haters") eerder hebben gedaan. Dan is een vergissing snel begaan. Maar de inhoud van je statements doet me vermoeden dat ik met mijn kwalificatie niet zo heel verkeerd zit.
  woensdag 29 juli 2015 @ 14:37:53 #58
321876 Cherna
Fuck the System
pi_154731984
quote:
11s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom die dwangmatige neiging van de Poetinfans om altijd de hele wereld er bij te willen halen als het eenvoudigweg om de Russische wandaden in Oekraïne gaat?
Globalisatie. Dan krijg je dat. Het is een groot web van belangen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_154732230
Volgens mij is niemand hier fan van Porosjenko. Het blijft Oekraïne he, daar hoeven we geen illusies over te hebben.
Naturheilmittel
pi_154732247
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 14:37 schreef Cherna het volgende:

[..]

Globalisatie. Dan krijg je dat. Het is een groot web van belangen.
Daar heeft het niets mee te maken. Het is een excuus of uitvlucht om een losse situatie maar niet te hoeven veroordelen. Wat maakt het uit wat bv de Amerikanen of Chinezen fout hebben gedaan om een actie van de Russen of Britten te veroordelen?
  woensdag 29 juli 2015 @ 14:50:40 #61
321876 Cherna
Fuck the System
pi_154732294
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juli 2015 14:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daar heeft het niets mee te maken. Het is een excuus of uitvlucht om een losse situatie maar niet te hoeven veroordelen. Wat maakt het uit wat bv de Amerikanen of Chinezen fout hebben gedaan om een actie van de Russen of Britten te veroordelen?
Het gaat hier natuurlijk om meer dan de Oekraïne alleen. Uiteindelijk weet je dat zelf ook wel.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_154732688
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 14:50 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het gaat hier natuurlijk om meer dan de Oekraïne alleen. Uiteindelijk weet je dat zelf ook wel.
Pakweg Libië, Israel en Cuba hebben wat mij betreft hier toch echt niks mee te maken.
pi_154732799
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:15 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Niet Rusland zelf nee, die waren zich echt wel bewust van de politieke gevolgen.

Maar indirect zijn ze wel verantwoordelijk door hun militaire steun aan de rebellen.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:15 schreef Godsvader het volgende:

[..]

Dus niet eens de Oekraïnse pro-russische rebellen, maar echt Rusland?

[..]

Maar dan is iedereen indirect schuldig aan alles.

Nederland ook.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:18 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Nee. Tenzij je als een kleuter wil redeneren.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:22 schreef Godsvader het volgende:

[..]

Ik volg gewoon de redenatie die genoemd werd.

Rusland steunt de rebellen, dus Rusland is schuldig aan hun misdaden

Daaruit volgt:

Nederland steunt de regering, dus Nederland is schuldig aan haar misdaden
Nederland steunt te rebellen in Syrië, dus Nederland is schuldig aan hun misdaden.
Nederland steunt de "regering" van Yemen/Libië, dus Nederland is schuldig aan haar misdaden.
Nederland steunt samen met de EU Israël, dus Nederland is schuldig aan haar misdaden.
Nederland steunt Marokko, dus Nederland is schuldig aan de mensenrechtenschendingen
Nederland steunt Amerika, dus Nederland is schuldig aan Guantanamo Bay..
Nederland steunt de Koerden in Irak, dus Nederland is schuldig aan onthoofdingen.
etc. etc.
quote:
11s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom die dwangmatige neiging van de Poetinfans om altijd de hele wereld er bij te willen halen als het eenvoudigweg om de Russische wandaden in Oekraïne gaat?
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Pakweg Libië, Israel en Cuba hebben wat mij betreft hier toch echt niks mee te maken.
voor·beeld (het; o; meervoud: voorbeelden)
1
iets dat nagemaakt of nagedaan moet of kan worden
2
iets waarnaar je je richt: neem een voorbeeld aan je broer
3
toelichtend geval uit de praktijk: geef eens een beter voorbeeld

- See more at: http://www.vandale.nl/opz(...)lang=nn#.VbjQh_ntmko
pi_154732885
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:40 schreef Gerolsteiner het volgende:
Natuurlijk heeft dit alles z'n oorzaken, onder andere dat Kiev nu niet meer naar de pijpen van Moskou danst. Maar daar heeft Moskou lekker mee te leven.
Waarom moet Rusland daar lekker mee leren leven? Ik zie geen argumenten. Soevereiniteit heeft niemand respect voor gehad, ook het Westen niet dat zich uitvoerig ging bemoeien met de aanstelling van de nieuwe regering in Kiev. De annexatie is verder zonder gevechten verlopen in een gebied wat pro-Russisch is en er niet tegen is.

Tuurlijk gaat het tegen internationaal recht in, maar dat gaat zoveel. Ik vind de kritiek op de steun van de rebellen in Oost-Oekraïne een veel beter standpunt. De annexatie valt wel mee.
pi_154732904
Er is een verschil tussen iemand wapen geven, en met iemand handel drijven. Beide schaar je nu even onder 'steun geven'.
Naturheilmittel
pi_154732924
Het is een behoorlijk saaie crisis geworden.
  woensdag 29 juli 2015 @ 15:18:23 #67
321876 Cherna
Fuck the System
pi_154732992
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Pakweg Libië, Israel en Cuba hebben wat mij betreft hier toch echt niks mee te maken.
Maar Syrië speelt wel een rol. Daar begon het al mee. De Russen die Assad steunen waar wij al problemen mee hadden. Dat zorgde natuurlijk al voor spanningen.
Persoonlijk keur ik de actie van de Russen niet goed. Het probleem is echter dat de actie vanuit de ogen van de Russen verklaarbaar is. De belangen en al zeker in de Krim zijn van zeer groot belang voor de Russen. De VS gooit steeds olie op het vuur zodat de Russen het niet zullen opgeven.

Waar het mij om gaat is dat wij de speelbal zijn tussen een VS en een Rusland. Daar heb ik problemen mee. En dat wij de Russen wel veroordelen dat acceptabel is maar Kiev zijn gang laten gaan. Dat deugt niet. En ik wens een land zoals de Oekraïne niet bij een EU. Een bodemloze put waar men die partij kiest die bakken met geld belooft. Vol met etnische Russen waarvan je nooit zult weten wat ze nu precies willen. Nu zijn het je vrienden en straks je vijanden.

Je kent mijn standpunt. Zaken doen en verder ver vandaan blijven.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_154733338
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:18 schreef Cherna het volgende:

[..]

Maar Syrië speelt wel een rol. Daar begon het al mee. De Russen die Assad steunen waar wij al problemen mee hadden. Dat zorgde natuurlijk al voor spanningen.
Persoonlijk keur ik de actie van de Russen niet goed. Het probleem is echter dat de actie vanuit de ogen van de Russen verklaarbaar is. De belangen en al zeker in de Krim zijn van zeer groot belang voor de Russen. De VS gooit steeds olie op het vuur zodat de Russen het niet zullen opgeven.

Waar het mij om gaat is dat wij de speelbal zijn tussen een VS en een Rusland. Daar heb ik problemen mee. En dat wij de Russen wel veroordelen dat acceptabel is maar Kiev zijn gang laten gaan. Dat deugt niet. En ik wens een land zoals de Oekraïne niet bij een EU. Een bodemloze put waar men die partij kiest die bakken met geld belooft. Vol met etnische Russen waarvan je nooit zult weten wat ze nu precies willen. Nu zijn het je vrienden en straks je vijanden.

Je kent mijn standpunt. Zaken doen en verder ver vandaan blijven.
Het gaat mij er vooral om dat Oekraïne en haar inwoners zelfstandig hun beslissingen moeten kunnen nemen. Zonder (militaire) inmenging van wie dan ook.

En meer welvaart begint met meer handel, dus ik snap wel dat ze graag een associatieverdrag met de EU willen hebben. Dat biedt grote economische kansen. En het staat zeker niet gelijk aan toetreding tot de EU op korte of middellange termijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2015 15:35:36 ]
  woensdag 29 juli 2015 @ 15:35:45 #69
321876 Cherna
Fuck the System
pi_154733357
Laat ik het zo zeggen. Ik zie een tweede Afghanistan ontstaan maar dan bij onze grenzen. Dat is dan mijn persoonlijk idee. Afghanistan dat destijds ook een proxy was tussen een VS en Rusland.

Alleen diplomatie tussen alle betrokken partijen kan een oplossing bieden. En helaas moet ik constateren dat we wel druk op de Russen uitvoeren om hun wapens terug te trekken maar niet die druk op Kiev zetten(verbeter me maar als ik het hier fout heb). Dan heb ik het over het akkoord van Minsk. En zo komt er dus geen oplossing.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_154733427
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:13 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Waarom moet Rusland daar lekker mee leren leven? Ik zie geen argumenten.
Heel simpel, Oekraïne is een onafhankelijk land. Rusland heeft daar niets te zoeken als Oekraïne ze niet vraagt om gezellig langs te komen.

quote:
Soevereiniteit heeft niemand respect voor gehad, ook het Westen niet dat zich uitvoerig ging bemoeien met de aanstelling van de nieuwe regering in Kiev. De annexatie is verder zonder gevechten verlopen in een gebied wat pro-Russisch is en er niet tegen is.

Tuurlijk gaat het tegen internationaal recht in, maar dat gaat zoveel. Ik vind de kritiek op de steun van de rebellen in Oost-Oekraïne een veel beter standpunt. De annexatie valt wel mee.
Ik vind beide schandalige inmengingen van Rusland in de soevereiniteit van Oekraïne.
pi_154733454
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:35 schreef Cherna het volgende:
Laat ik het zo zeggen. Ik zie een tweede Afghanistan ontstaan maar dan bij onze grenzen. Dat is dan mijn persoonlijk idee. Afghanistan dat destijds ook een proxy was tussen een VS en Rusland.

Alleen diplomatie tussen alle betrokken partijen kan een oplossing bieden. En helaas moet ik constateren dat we wel druk op de Russen uitvoeren om hun wapens terug te trekken maar niet die druk op Kiev zetten(verbeter me maar als ik het hier fout heb). Dan heb ik het over het akkoord van Minsk. En zo komt er dus geen oplossing.
Volgens mij heeft geen van de partijen zich erg goed aan de Minsk-akkoorden gehouden...
ik heb niet voor niets vaker gepleit voor een internationale vredesmacht aldaar.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 29 juli 2015 @ 15:42:59 #72
186611 Haags
pi_154733534
Er wordt volgens mij niet of nauwelijks meer gevochten. Tot dat betreft wel saai ja :{
Zonder wrijving geen glans
pi_154733590
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Er wordt volgens mij niet of nauwelijks meer gevochten. Tot dat betreft wel saai ja :{
Wat resteert is een welles-nietes discussie tussen pro- en anti Russische lieden. Ik schakel door naar Turkije.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 29 juli 2015 @ 15:45:47 #74
186611 Haags
pi_154733615
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:45 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wat resteert is een welles-nietes discussie tussen pro- en anti Russische lieden. Ik schakel door naar Turkije.
Dit ja. Daar worden gewoon wat gaspijpleidingen opgeblazen. Spektakel alom!
Zonder wrijving geen glans
pi_154733630
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Pakweg Libië, Israel en Cuba hebben wat mij betreft hier toch echt niks mee te maken.
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:39 schreef 99.999 het volgende:
ik heb niet voor niets vaker gepleit voor een internationale vredesmacht aldaar.
Een beetje tegenstrijdig vind je niet?
pi_154733879
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:46 schreef Godsvader het volgende:

[..]

[..]

Een beetje tegenstrijdig vind je niet?
Eh nee, totaal niet zelfs. Het ene gaat over de oorzaak en de schuldigen, het ander over een eventuele oplossing voor een deel van het conflict.
pi_154734304
Indien blijkt dat het een Russische BUK is die de MH17 neer heeft gehaald, dan draagt Rusland natuurlijk gewoon schuld. Zelfs als blijkt dat het apparaat werd bestuurd door de seperatisten.

Het verschil in deze tussen Rusland en Nederland, is dat wij naar mijn weten geen wapens naar Oekraine sturen, en al helemaal geen troepen.

Dat terwijl het alle schijn heeft dat Rusland dat wel doet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_154734474
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 16:08 schreef KoosVogels het volgende:
Indien blijkt dat het een Russische BUK is die de MH17 neer heeft gehaald, dan draagt Rusland natuurlijk gewoon schuld. Zelfs als blijkt dat het apparaat werd bestuurd door de seperatisten.

Het verschil in deze tussen Rusland en Nederland, is dat wij naar mijn weten geen wapens naar Oekraine sturen, en al helemaal geen troepen.

Dat terwijl het alle schijn heeft dat Rusland dat wel doet.
Toch probeert men halsstarrig Nederland ook schuldig te verklaren. Het is wel schattig :P
  Moderator woensdag 29 juli 2015 @ 16:29:03 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154734918
Ja maar schuldig aan wat eigenlijk?

Het is niet alsof die mannen willens en wetens een passagiersvliegtuig hebben neergeknald ofzo

het is allemaal supervreselijk enzo maar aan het einde van de dag had daar NOOIt een passagiersvliegtuig mogen vliegen ... c'est la guerre zou ik haast zeggen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 29 juli 2015 @ 16:38:43 #80
321876 Cherna
Fuck the System
pi_154735223
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 16:08 schreef KoosVogels het volgende:
Indien blijkt dat het een Russische BUK is die de MH17 neer heeft gehaald, dan draagt Rusland natuurlijk gewoon schuld. Zelfs als blijkt dat het apparaat werd bestuurd door de seperatisten.

Het verschil in deze tussen Rusland en Nederland, is dat wij naar mijn weten geen wapens naar Oekraine sturen, en al helemaal geen troepen.

Dat terwijl het alle schijn heeft dat Rusland dat wel doet.
Dat is al allemaal gebleken. Dat valt natuurlijk ook niet te ontkennen. Moet er wel bij zeggen dat de Oekraïne het luchtruim had moeten sluiten voor commerciële vluchten, omdat er al vaker vliegtuigen uit de lucht waren gehaald door de separatisten.
En nu de verstandhoudingen met Rusland ver onder het vriespunt ligt dan is het berechten van de daders natuurlijk onmogelijk.

Dat wij geen wapens sturen en troepen is ook duidelijk. Maar je kunt ook niet ontkennen dat de VS hulp stuurt aan Kiev.
Dat gaat om special forces die advies geven tot het leveren van nachtkijkers en ander materieel zoals humvees waar heel makkelijk wapens op te monteren zijn. Verder is er natuurlijk financiële hulp.
Dat er ook nog vrijwilligers rondlopen daar kun je niets tegen ondernemen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 29 juli 2015 @ 16:45:32 #81
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154735450
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heel simpel, Oekraïne is een onafhankelijk land. Rusland heeft daar niets te zoeken als Oekraïne ze niet vraagt om gezellig langs te komen.

[..]

Ik vind beide schandalige inmengingen van Rusland in de soevereiniteit van Oekraïne.
En wat vind je dan van onze "bondgenoot" Turkije die stelselmatig Koerdische dorpern bombardeerd en mensen oppakt en vermoord?
Die willen een vrij Koerdistan en worden al jaren onderdrukt.
  woensdag 29 juli 2015 @ 16:48:47 #82
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154735565
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 16:29 schreef sp3c het volgende:
Ja maar schuldig aan wat eigenlijk?

Het is niet alsof die mannen willens en wetens een passagiersvliegtuig hebben neergeknald ofzo

het is allemaal supervreselijk enzo maar aan het einde van de dag had daar NOOIt een passagiersvliegtuig mogen vliegen ... c'est la guerre zou ik haast zeggen
Klopt.
Daarvoor was er net een vrachtvliegtuig van de Oekrainische luchtmacht neergeschoten dus men wist dat het gevaarlijk was voor luchtverkeer.
Toch liet men de commerciele vluchten gaan.
Wie het vliegtuig ook neerschoot, de Oekrainische regering is wel degelijk schuldig aan dit tragische voorval.
En ik vermoed dat men eigenlijk hoopte dat dit zou gebeuren en dat dit het Westen in de oorlog zou betrekken. Dat is een van de meest gebruikte technieken om land bij een conflikt te betrekken.
pi_154735636
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 16:38 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat is al allemaal gebleken. Dat valt natuurlijk ook niet te ontkennen. Moet er wel bij zeggen dat de Oekraïne het luchtruim had moeten sluiten voor commerciële vluchten, omdat er al vaker vliegtuigen uit de lucht waren gehaald door de separatisten.
En nu de verstandhoudingen met Rusland ver onder het vriespunt ligt dan is het berechten van de daders natuurlijk onmogelijk.

Dat wij geen wapens sturen en troepen is ook duidelijk. Maar je kunt ook niet ontkennen dat de VS hulp stuurt aan Kiev.
Dat gaat om special forces die advies geven tot het leveren van nachtkijkers en ander materieel zoals humvees waar heel makkelijk wapens op te monteren zijn. Verder is er natuurlijk financiële hulp.
Dat er ook nog vrijwilligers rondlopen daar kun je niets tegen ondernemen.
Ik heb de VS dan ook heel bewust niet genoemd. Dat de Amerikanen een de-escalerende rol spelen is het conflict is kwalijk, maar ze zijn daarmee niet debet aan het neerhalen van de MH17.

Verder valt er ook op Kiev voldoende aan te merken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 29 juli 2015 @ 16:56:49 #84
321876 Cherna
Fuck the System
pi_154735836
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 16:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb de VS dan ook heel bewust niet genoemd. Dat de Amerikanen een de-escalerende rol spelen is het conflict is kwalijk, maar ze zijn daarmee niet debet aan het neerhalen van de MH17.

Verder valt er ook op Kiev voldoende aan te merken.
Klopt. Maar het trieste is door die de-escalerende rol zullen de Russen nooit gaan meewerken. Dat zou al moeilijk zijn geweest maar dat kun je nu helemaal vergeten. Daar gaat het wel om. MH17 waar de Russen schuldig aan zijn moet je wel los kunnen zien van de verdere ontwikkeling en de oplossing voor een conflict en het uiteindelijk berechten van de daders.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 29 juli 2015 @ 16:59:30 #85
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154735929
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 16:56 schreef Cherna het volgende:

[..]

Klopt. Maar het trieste is door die de-escalerende rol zullen de Russen nooit gaan meewerken. Dat zou al moeilijk zijn geweest maar dat kun je nu helemaal vergeten. Daar gaat het wel om. MH17 waar de Russen schuldig aan zijn moet je wel los kunnen zien van de verdere ontwikkeling en de oplossing voor een conflict en het uiteindelijk berechten van de daders.
De USA de-escalerend? 8)7
Die hele ellende is juist begonnen bij de US met hun inmenging in de binnenlandse politiek....maar er viel weer lekker wat te verdienen dus hupla....wapens leveren maar....
pi_154735949
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 16:56 schreef Cherna het volgende:

[..]

Klopt. Maar het trieste is door die de-escalerende rol zullen de Russen nooit gaan meewerken. Dat zou al moeilijk zijn geweest maar dat kun je nu helemaal vergeten. Daar gaat het wel om. MH17 waar de Russen schuldig aan zijn moet je wel los kunnen zien van de verdere ontwikkeling en de oplossing voor een conflict en het uiteindelijk berechten van de daders.
Ik heb persoonlijk nooit de illusie gekoesterd dat er ook maar iemand wordt veroordeeld voor het neerhalen van de MH17. Dus of Rusland wel of niet meewerkt, vind ik niet zo heel belangrijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_154735979
Bron van dat verdienen? Want dat heb je nog steeds niet gegeven.

Of bedoel je zoiets als dit?

http://www.themoscowtimes(...)anctions/526366.html
  woensdag 29 juli 2015 @ 17:04:08 #88
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154736069
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juli 2015 17:00 schreef BEFEM het volgende:
Bron van dat verdienen? Want dat heb je nog steeds niet gegeven.

Of bedoel je zoiets als dit?

http://www.themoscowtimes(...)anctions/526366.html
Nee hoor. Maar ondertussen worden de omringende NAVO landen volgepompt met legervoertuigen etc. En wees maar niet bang, zodra er een nieuwe (republikeinse) President word gekozen in de USA dan word het feest.
pi_154736099
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 16:45 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En wat vind je dan van onze "bondgenoot" Turkije die stelselmatig Koerdische dorpern bombardeerd en mensen oppakt en vermoord?
Die willen een vrij Koerdistan en worden al jaren onderdrukt.
Ik vind de regering Erdogan nogal een schande.
  woensdag 29 juli 2015 @ 17:06:43 #90
321876 Cherna
Fuck the System
pi_154736142
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 16:59 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

De USA de-escalerend? 8)7
Die hele ellende is juist begonnen bij de US met hun inmenging in de binnenlandse politiek....maar er viel weer lekker wat te verdienen dus hupla....wapens leveren maar....
Dat doen de Russen op hun manier ook. Dat is helaas niet te vermijden(kon dat maar). Maar je zult nu tot een oplossing moeten komen.
En als je de Russen onder druk zet moet je ook Kiev onder druk zetten. En het onder druk zetten van Kiev mis ik.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_154736149
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 16:59 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

De USA de-escalerend? 8)7
Die hele ellende is juist begonnen bij de US met hun inmenging in de binnenlandse politiek....maar er viel weer lekker wat te verdienen dus hupla....wapens leveren maar....
Jaja druktemaker, dat was een foutje. We bedoelden beiden 'escalerend' in plaats van de-esclarerend.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 29 juli 2015 @ 17:07:33 #92
321876 Cherna
Fuck the System
pi_154736166
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 17:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jaja druktemaker, dat was een foutje. We bedoelden beiden 'escalerend' in plaats van de-esclarerend.
Ja natuurlijk :)
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_154736243
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 17:04 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee hoor. Maar ondertussen worden de omringende NAVO landen volgepompt met legervoertuigen etc. En wees maar niet bang, zodra er een nieuwe (republikeinse) President word gekozen in de USA dan word het feest.
Dat is geen antwoord op de vraag. Heb je een bron dat ze er geld mee verdienen?

Een indicator zou zijn de defensieuitgaven van de VS. Iets waar je in het verleden nogal gek mee omging want je zei dat een soldaat 50 dollar per dag kost en een Blackwater 1500.

http://www.cfr.org/defens(...)tary-spending/p28855

Van oliebedrijven heb ik al eerder bronnen gegeven waarin stond dat ze miljarden eraan verliezen.
  Moderator woensdag 29 juli 2015 @ 17:19:26 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154736532
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 16:48 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En ik vermoed dat men eigenlijk hoopte dat dit zou gebeuren en dat dit het Westen in de oorlog zou betrekken. Dat is een van de meest gebruikte technieken om land bij een conflikt te betrekken.
natuurlijk hoopten ze dat niet, dat conflict kan de directie van malaysian airlines echt geen fuck schelen 8)7
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_154736633
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 16:48 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En ik vermoed dat men eigenlijk hoopte dat dit zou gebeuren en dat dit het Westen in de oorlog zou betrekken. Dat is een van de meest gebruikte technieken om land bij een conflikt te betrekken.
Misschien hoopte Poetin wel op dit conflict want het ging niet zo goed met zijn beleid en zijn populariteit in Rusland
pi_154736805
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 17:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

natuurlijk hoopten ze dat niet, dat conflict kan de directie van malaysian airlines echt geen fuck schelen 8)7
?? Hij heeft het over de Oekrainse regering, niet de directie van malaysian airlines.

Net zoals Churchill tijdens de eerste WO hoopte dat de Duitsers een schip van een neutrale mogendheid (de VS) zouden zinken:
quote:
A week before the sinking of the Lusitania, Winston Churchill wrote to Walter Runciman, the President of the Board of Trade, stating that it is "most important to attract neutral shipping to our shores, in the hope especially of embroiling the United States with Germany."
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator woensdag 29 juli 2015 @ 17:44:44 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154737190
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 17:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

?? Hij heeft het over de Oekrainse regering, niet de directie van malaysian airlines.

Net zoals Churchill tijdens de eerste WO hoopte dat de Duitsers een schip van een neutrale mogendheid (de VS) zouden zinken:

[..]

Lijkt me niet echt een vergelijkbare situatie _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_154739520
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 17:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

Lijkt me niet echt een vergelijkbare situatie _O-
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 07:09 schreef sp3c het volgende:
het is wat cynisch/pragmatisch maar met complotten heeft dit natuurlijk niets te maken

churchil had gewoon gelijk

ontslaat de schutter echter niet alle verantwoordelijkheid
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_154739546
Dan zijn die seperatisten er wel mooi ingestonken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_154740619
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 17:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Net zoals Churchill tijdens de eerste WO hoopte dat de Duitsers een schip van een neutrale mogendheid (de VS) zouden zinken:

[..]

Dat was een goede strategie, want de Duitsers schoten lukraak met U-Boats op alle schepen richting Engeland en als de VS de oorlog zou verklaren dan zouden de Engelsen veel meer materiaal, geld en manschappen hebben. Al had in deze theorie Oekraine een Amerikaans vliegtuig uit de lucht geknalt dan geloof ik het wel, maar een Nederlands vliegtuig of willekeurig vliegtuig?

Ik kan je dit met zekerheid zeggen, als het een Russisch vliegtuig was dan had Kiev al binnen een week in de as gelegen. Als het een Amerikaans vliegtuig was dan hadden de Amerikanen Kiev 'actief' gaan helpen met anti tank wapens, soldaten en wat al niet meer.
  Moderator woensdag 29 juli 2015 @ 20:01:21 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154740780
quote:
12s.gif Op woensdag 29 juli 2015 19:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[..]

klopt toch ook gewoon
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_154742089
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 19:19 schreef KoosVogels het volgende:
Dan zijn die seperatisten er wel mooi ingestonken.
Niet voor de eerste keer. Eerder waren er de militaire waarnemers uit Duitsland, Denemarken, Zweden, Polen en Tsjechië, door Kiev uitgenodigd in het kader van het Wenen document. Die overeenkomst geeft landen het recht om inspecties en verificaties uit te voeren en militaire oefeningen van andere OSCE lidstaten bij te wonen. Maar ipv naar een Oekrainse legerbasis, of oefeningen van het leger, brachten hun Oekrainse begeleiders hen naar een gebied in handen van rebellen, waar ze meteen gevangen genomen werden.
De gijzelingssoap van ruim een maand was een propagandaoverwinning voor Kiev (of een PR ramp voor de rebellen). En enkel een kniesoor zou zich afvragen waarom Kiev buitenlandse waarnemers naar rebellengebied stuurde, of hoe dat te rijmen viel met de voorwaarden van het Vienna document ("ensure that no action is taken which could be harmful to their safety. ")
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_154743998
MH17 tribunaal VN net afgestemd door tegenstemmen van Rusland als permanent lid van VR. Goh zagen we niet aankomen. :').
I´m back.
pi_154744080
Wat een fucking hufters.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 29 juli 2015 @ 21:21:44 #105
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_154744089
quote:
9s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:19 schreef Ryan3 het volgende:
MH17 tribunaal VN net afgestemd door tegenstemmen van Rusland als permanent lid van VR. Goh zagen we niet aankomen. :').
Mooi toch. Hoe overduidelijk wil je het hebben.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 29 juli 2015 @ 21:22:27 #106
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_154744113
Feitelijk is het een schuldbekentenis. Je kunt het moeilijk anders interpreteren.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 29 juli 2015 @ 21:23:17 #107
186611 Haags
pi_154744160
Haahaha weer geen poot om op te staan :')
Daar sta je dan Rutte met je onderste steen komt boven :W
Stumper :r
Zonder wrijving geen glans
pi_154744169
Schuldbekentenis is het. Rutte belooft weer eens wat. Maarja we zien dat zijn woord nog geen cent waard is.
pi_154744252
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Haahaha weer geen poot om op te staan :')
Daar sta je dan Rutte met je onderste steen komt boven :W
Stumper :r
Die onderste steen is afgedaald in de marianentrog inmiddels. :').

Overigens snap ik niet dat zo'n tribunaal of rechtbank eigenlijk per se via de VN zou moeten. Doe je toch lekker gewoon hier in Den Haag.
I´m back.
pi_154744365
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die onderste steen is afgedaald in de marianentrog inmiddels. :').

Overigens snap ik niet dat zo'n tribunaal of rechtbank eigenlijk per se via de VN zou moeten. Doe je toch lekker gewoon hier in Den Haag.
Rusland heeft het Internationaal Strafhof niet geratificeerd.
  woensdag 29 juli 2015 @ 21:28:01 #111
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_154744382
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Haahaha weer geen poot om op te staan :')
Daar sta je dan Rutte met je onderste steen komt boven :W
Stumper :r
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:23 schreef Cattivo het volgende:
Schuldbekentenis is het. Rutte belooft weer eens wat. Maarja we zien dat zijn woord nog geen cent waard is.
Ik snap niet dat jullie zo beperkt en zo klein kunnen denken. Jullie persoonlijke irritaties over Rutte zijn "peanuts" vergeleken met het bedrog en misdaden van de Russen.
pi_154744435
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:27 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Rusland heeft het Internationaal Strafhof niet geratificeerd.
Okee, maar dan nog, ik bedoel, gewoon lekker je gang gaan met een proces...
I´m back.
pi_154744441
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:28 schreef beantherio het volgende:

[..]

[..]

Ik snap niet dat jullie zo beperkt en zo klein kunnen denken. Jullie persoonlijke irritaties over Rutte zijn "peanuts" vergeleken met het bedrog en misdaden van de Russen.
Je bedoelt de misdaden van Oekrainers?
  woensdag 29 juli 2015 @ 21:31:02 #114
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_154744586
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:29 schreef reza1 het volgende:

[..]

Je bedoelt de misdaden van Oekrainers?
Nee, ik bedoel de misdaden van de Russen.
pi_154744649
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:31 schreef beantherio het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel de misdaden van de Russen.
Vreemd, het is overduidelijk dat de Oekrainers dit conflict begonnen door een illegale staatsgreep en dat ze vliegtuigen ergens over laten vliegen waar het bekend was dat het zeer gevaarlijk was.
  Moderator woensdag 29 juli 2015 @ 21:42:12 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154745085
Je hoeft er toch niet over te vliegen omdat de Oekrainers zeggen dat het kan?

Het is oorlogsgebied, daar schieten ze op vanalles, dan moet je er niet heengaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 29 juli 2015 @ 21:43:00 #117
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_154745138
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:32 schreef reza1 het volgende:

[..]

Vreemd, het is overduidelijk dat de Oekrainers dit conflict begonnen door een illegale staatsgreep en dat ze vliegtuigen ergens over laten vliegen waar het bekend was dat het zeer gevaarlijk was.
Ik wordt hier zooooo moe van. :')

Dit soort flauwekul interpreteer ik als het toegeven van de schuld van de Russen. Iets wat de Russen zelf trouwens vaak genoeg (direct en indirect) ook eigenlijk al gedaan hebben. Het blokkeren van een tribunaal is er het zoveelste voorbeeld van.
  woensdag 29 juli 2015 @ 21:58:13 #118
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_154745786
Say what?
pi_154745869
Zn rechterarm moet omhoog.
  woensdag 29 juli 2015 @ 22:00:34 #120
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_154745871
Ach, ze geven zo iig toe dat hun eigen verhaal over Oekraiense daders bullshit is.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_154746373
Voor zover ik weet heeft de UNSC twee keer een tribunaal ingericht:
- voor oorlogsmisdaden, misdaden tegen de mensheid en genocide in ex-Joegoslavië
- voor genocide in Ruanda.
Dan verwacht je niet dat het derde tribunaal opgericht wordt voor het per ongeluk neerschieten van een passagiersvliegtuig.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_154746463
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 22:14 schreef crystal_meth het volgende:
Voor zover ik weet heeft de UNSC twee keer een tribunaal ingericht:
- voor oorlogsmisdaden, misdaden tegen de mensheid en genocide in ex-Joegoslavië
- voor genocide in Ruanda.
Dan verwacht je niet dat het derde tribunaal opgericht wordt voor het per ongeluk neerschieten van een passagiersvliegtuig.
Dat is geen argument om er tegen te zijn.

Rusland zei toe de schuldigen mee te zoeken en te straffen. Uit niks blijkt dat ze meehelpen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 29 juli 2015 @ 22:18:51 #123
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_154746549
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 22:16 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Dat is geen argument om er tegen te zijn.

Rusland zei toe de schuldigen mee te zoeken en te straffen. Uit niks blijkt dat ze meehelpen.
Sterker nog, dit is contraproductief.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_154746692
de geheelontkenners blijven sterk aanwezig op dit forum :')

Hoe heeft china eigenlijk gestemd?
pi_154746779
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 22:21 schreef wunderbaum het volgende:
de geheelontkenners blijven sterk aanwezig op dit forum :')

Hoe heeft china eigenlijk gestemd?
Onthouden van stemming net als Angola ( :') ) en Venezuela.
pi_154746968
Zijn R is dodelijk voor zijn geloofwaardigheid.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 29 juli 2015 @ 22:42:51 #127
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154747673
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 17:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

Lijkt me niet echt een vergelijkbare situatie _O-
Juist wel.
Deze truukjes worden altijd toegepast.
En dat de Russen de bende blokkeren is niets minder dan het Westen opzettelijk frustreren, net zoals het Westen de Russen en de Chinezen frustreerden met de Balkan oorlog en Kosovo.

Mensenlevens tellen niet bij de grote jongens of het moeten hun eigen mensen zijn....
pi_154747752
quote:
9s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:19 schreef Ryan3 het volgende:
MH17 tribunaal VN net afgestemd door tegenstemmen van Rusland als permanent lid van VR. Goh zagen we niet aankomen. :').
Tuurlijk zagen ze dit aankomen maar Rusland is behoorlijk door het ijs gezakt.
Ze werden niet gesteund door China en Venezuela die normaal wel als partners van Rusland optreden en ze stemden als enigen tegen een prima plan.

Dit ziet de internationale gemeenschap wel als een verkapte schuldbekentenis.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_154747948
quote:
9s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:19 schreef Ryan3 het volgende:
MH17 tribunaal VN net afgestemd door tegenstemmen van Rusland als permanent lid van VR. Goh zagen we niet aankomen. :').
Wat belangrijker is, is dat China en die andere twee landen zich onthielden van stemmen en niet hebben tegen gestemd.
pi_154748097
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 22:16 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Dat is geen argument om er tegen te zijn.
Er zijn ook weinig argumenten om er voor te zijn. de resolutie noemt de crash een "threat to international peace and security", maw men claimt dat het luchtverkeer in gevaar is zolang de daders niet bestraft zijn. De eerste resolutie maakt die claim niet, dus wat is er een jaar later veranderd waardoor er nu gevaar is voor de internationale vrede en veiligheid? Niets, behalve dat het een noodzakelijke voorwaarde is voor de oprichting van een VN tribunaal...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_154748236
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 22:51 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Er zijn ook weinig argumenten om er voor te zijn. de resolutie noemt de crash een "threat to international peace and security", maw men claimt dat het luchtverkeer in gevaar is zolang de daders niet bestraft zijn. De eerste resolutie maakt die claim niet, dus wat is er een jaar later veranderd waardoor er nu gevaar is voor de internationale vrede en veiligheid? Niets, behalve dat het een noodzakelijke voorwaarde is voor de oprichting van een VN tribunaal...
Omdat er nu mensen ongestrafd vliegtuigen neerhalen en nog beschermd worden ook nog.

Maar een VN tribunaal is toch de meest eerlijke manier van berechten? We kunnen het ook in Nederland of Oekraïne doen. Lijkt me alleen niet objectiever...
pi_154748358
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 22:51 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Er zijn ook weinig argumenten om er voor te zijn.
Rusland weet gewoon dat ze bij een VN tribunaal daders en getuigen moeten leveren en bij iedere andere rechtbank kunnen ze zich beroepen op wetgeving die verbied om staatsburgers uit te leveren.

Russen hebben het liefst een Nederlandse rechtbank dan kunnen ze:

1) Slachtofferig zeggen dat het allemaal niet eerlijk is.
2) Weigeren getuigen en verdachten uit te leveren

Overigens hebben ze wel aangegeven eventuele daders zelf te berechten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 29 juli 2015 @ 23:02:32 #133
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_154748600
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 22:51 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Er zijn ook weinig argumenten om er voor te zijn. de resolutie noemt de crash een "threat to international peace and security", maw men claimt dat het luchtverkeer in gevaar is zolang de daders niet bestraft zijn. De eerste resolutie maakt die claim niet, dus wat is er een jaar later veranderd waardoor er nu gevaar is voor de internationale vrede en veiligheid? Niets, behalve dat het een noodzakelijke voorwaarde is voor de oprichting van een VN tribunaal...
Kerel jij wringt je in zoveel bochten er word nog eens een circuit naar je vernoemd. ZOA vertelde laatst vol overtuiging dat Oekraïne het toestel naar beneden had gehaald, waarom gebruikt Rusland dan z'n veto? _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_154748700
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 22:54 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Omdat er nu mensen ongestrafd vliegtuigen neerhalen en nog beschermd worden ook nog.

Maar een VN tribunaal is toch de meest eerlijke manier van berechten? We kunnen het ook in Nederland of Oekraïne doen. Lijkt me alleen niet objectiever...
Als de indieners van de resolutie echt denken dat er een gevaar is voor de internationale vrede en veiligheid dan kunnen ze via een procedurele stemming in de SC een "emergency special session" van de algemene vergadering bijeenroepen (resolutie 377). Daar hebben ze dan 2/3 van de stemmen nodig.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_154748772
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 23:05 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Als de indieners van de resolutie echt denken dat er een gevaar is voor de internationale vrede en veiligheid dan kunnen ze via een procedurele stemming in de SC een "emergency special session" van de algemene vergadering bijeenroepen (resolutie 377). Daar hebben ze dan 2/3 van de stemmen nodig.
Daar denken ze nu toch ook aan? Kwam voorbij op het nieuws in ieder geval dat het de volgende optie is.

Het is begrijpelijk wat Rusland doet verder, zo werkt politiek nu eenmaal. Maar het is me toch een godvertyfus kutvolk.
pi_154748948
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juli 2015 23:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Kerel jij wringt je in zoveel bochten er word nog eens een circuit naar je vernoemd. ZOA vertelde laatst vol overtuiging dat Oekraïne het toestel naar beneden had gehaald, waarom gebruikt Rusland dan z'n veto? _O-
Wat een vreemde vraag, je wil dat ik de Russische weigering verklaar vanuit het standpunt van ZOA? Ik ben ervan overtuigd dat de rebellen het gedaan hebben, dus de reden waarom Rusland weigert lijkt me duidelijk.
Dat staat los van mijn mening dat deze zaak geen VN tribunaal verdient, omdat niet voldaan is aan de vereiste voorwaarden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_154749334
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 23:07 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Daar denken ze nu toch ook aan? Kwam voorbij op het nieuws in ieder geval dat het de volgende optie is.

Ah, wist ik niet. Hoe schatten ze hun kansen op een 2/3 meerderheid in? 129 stemmen, de resolutie die de annexatie van de Krim veroordeelde haalde net 100 stemmen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator woensdag 29 juli 2015 @ 23:31:35 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154749748
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 22:42 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Juist wel.
Deze truukjes worden altijd toegepast.
Nou niet altijd hoor, je moet er wel wat mee opschieten natuurlijk en dat is hier totaal niet het geval
quote:
En dat de Russen de bende blokkeren is niets minder dan het Westen opzettelijk frustreren, net zoals het Westen de Russen en de Chinezen frustreerden met de Balkan oorlog en Kosovo.

Mensenlevens tellen niet bij de grote jongens of het moeten hun eigen mensen zijn....
Verkeerde voorbeeld, russen frustreerden het westen op de balkan

verder klopt het wel aardig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_154749939
Churkin kwam op het laatst weer met de insinuerende vraag waarom Oekraine het vliegtuig naar deze conflictzone stuurde, maar op de zelfde route vlogen ook vliegtuigen in omgekeerde richtng, Dus naar deze conflictzone begeleid door de Russische luchtverkeersleiding in Rostov.
Het betreffende toestel 9M-MRD vloog die dag twee maal over dat gebied. In de vroege ochtend van 17 juli 2014 als MH16 van oost naar west, Kuala Lumpur to Amsterdam, dus vanuit Rusland naar die conflictzone, en 12 uur later werd het toestel als MH17 maar een paar km zuidelijker neergeschoten.

De Russen zijn hypocriet
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  woensdag 29 juli 2015 @ 23:38:18 #140
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_154750063
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:19 schreef Nintex het volgende:
De Russen hebben weer een nieuwe theorie

- Straaljager
- Oekrainse Buk
- Explosie aan boord

lifenews_ru twitterde op woensdag 29-07-2015 om 08:37:54 На борту малайзийского «Boeing» на Украине произошел теракт, — считают экспертыhttp://t.co/VV1XLjfr4L http://t.co/84WEKVZlrE reageer retweet
Afgezien van het leed, is het bijzonder interessant te zien hoe het blikken boekje van desinformatie wordt opengetrokken. Wanneer je het niet meer kunt ontkennen dat er iets is gebeurd, zorg je voor andere mogelijkheden, die weer een eigen leven gaan leiden.
Zolang het maar ver afleidt van de werkelijke oorzaak en vooral schuld.

Vorig jaar hield ik het al op een jammerlijke fout waarbij geheel per ongeluk de MH17 werd neergehaald. Geen van de partijen heeft en had er destijds baat bij dat een burgertoestel moest worden geraakt. In de buurt vloog een (militaire Antonov) vrachttoestel die helaas geen bliep gaf terwijl de MH17 keurig in de reeds ingestelde radartracking-straal zat.

Ik denk ook dat de BUK-raketbemanning inclusief het materiaal ergens diep is afgezonken zodat het nooit (meer) boven water komt dat het ging om een Russische BUK actie. Immers er konden/mochten daar geen russen zijn want er waren alleen rebellen.

Hoe dan ook "onze" politiek kan zich zelf lekker tentoonstellen, waarbij Koenders kan oefenen in het groots zijn en Rutte ongetwijfeld weer een belofte gaat breken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_154750665
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 23:36 schreef barthol het volgende:
Churkin kwam op het laatst weer met de insinuerende vraag waarom Oekraine het vliegtuig naar deze conflictzone stuurde, maar op de zelfde route vlogen ook vliegtuigen in omgekeerde richtng, Dus naar deze conflictzone begeleid door de Russische luchtverkeersleiding in Rostov.
Het betreffende toestel 9M-MRD vloog die dag twee maal over dat gebied. In de vroege ochtend van 17 juli 2014 als MH16 van oost naar west, Kuala Lumpur to Amsterdam, dus vanuit Rusland naar die conflictzone, en 12 uur later werd het toestel als MH17 maar een paar km zuidelijker neergeschoten.

De Russen zijn hypocriet
Maar er zijn helegaar geen Russische vliegtuigen in Oekraine geweest, ooit.
Er is zelfs helemaal geen luchtverkeersleiding in Rostov.

Dan gaan we nu verder met de documentaire: 'Putin, de eeuwige leider' en 'Oekraine, NAVO soldaten of Nazi's?!'

Alleen de Amerikanen en met name Samantha Power durft de Russen bij de VN altijd te wijzen op hun bullshit. Helaas hebben de Amerikanen dankzij de Iraakse kwestie zelf de VN buiten spel gezet.
  donderdag 30 juli 2015 @ 00:12:13 #142
321876 Cherna
Fuck the System
pi_154751534
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 22:47 schreef Max23 het volgende:

[..]

Wat belangrijker is, is dat China en die andere twee landen zich onthielden van stemmen en niet hebben tegen gestemd.
Dat lijkt me niet. De Chinezen wachten het rustig af. Het enige belang van de Chinezen zijn de investeringen en rust rondom hun eigen territorium. Chinezen zijn slim genoeg om zich nooit te bemoeien met buitenlandse politiek in de mate zoals wij dat wel doen.
Maar wat ze absoluut niet willen is chaos in Rusland zodat dat snel kan overslaan.

Zie de strategie hoe ze Afrika tot hun afhaalrestaurant hebben gemaakt. Dat is toch wel zeer merkwaardig.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_154752214
Deze gaat nu rond op Russische social media

  donderdag 30 juli 2015 @ 03:09:00 #144
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154755198
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 23:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

Nou niet altijd hoor, je moet er wel wat mee opschieten natuurlijk en dat is hier totaal niet het geval

[..]

Verkeerde voorbeeld, russen frustreerden het westen op de balkan

verder klopt het wel aardig
Commentaar: Op zin 1. ???????
Op zin 2 Prima voorbneeld zelfs. De Russen en Chinezen stemden in de veiligheidsraad tegen een aanval op Servie en tegen Kosovo onafhankelijk en het Westen gaf ze de middelvinger. Dus nu krijg je de middelvinger terug.
Op 3: alles klopt aardig wat ik zeg. :)
pi_154755396
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 23:38 schreef Vallon het volgende:
In de buurt vloog een (militaire Antonov) vrachttoestel die helaas geen bliep gaf terwijl de MH17 keurig in de reeds ingestelde radartracking-straal zat.
Hier geloof ik niet zo in, een Antonov zou op zeker zichtbaar geweest moeten zijn op de radar.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 30 juli 2015 @ 03:38:16 #146
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_154755558
quote:
9s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:19 schreef Ryan3 het volgende:
MH17 tribunaal VN net afgestemd door tegenstemmen van Rusland als permanent lid van VR. Goh zagen we niet aankomen. :').
Waarom zouden ze ja stemmen, die Russen hebben ook geen zin in dat het een "Rusland heeft het gedaan"-poppenkast zou worden.
  donderdag 30 juli 2015 @ 04:00:34 #147
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_154755710
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 00:12 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet. De Chinezen wachten het rustig af. Het enige belang van de Chinezen zijn de investeringen en rust rondom hun eigen territorium. Chinezen zijn slim genoeg om zich nooit te bemoeien met buitenlandse politiek in de mate zoals wij dat wel doen.
Maar wat ze absoluut niet willen is chaos in Rusland zodat dat snel kan overslaan.

Zie de strategie hoe ze Afrika tot hun afhaalrestaurant hebben gemaakt. Dat is toch wel zeer merkwaardig.
China heeft troepen in Afrika zitten namens de VN. Ze vinden het prima om in te grijpen in het buitenland.

Alleen willen ze noch Rusland noch 'het westen' voor het hoofd stoten.
  donderdag 30 juli 2015 @ 04:02:24 #148
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_154755724
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 03:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Waarom zouden ze ja stemmen, die Russen hebben ook geen zin in dat het een "Rusland heeft het gedaan"-poppenkast zou worden.
Niemand werkt mee bij z'n eigen veroordeling inderdaad.
  donderdag 30 juli 2015 @ 04:58:23 #149
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_154755937
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 04:02 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Niemand werkt mee bij z'n eigen veroordeling inderdaad.
Waarom zou je meewerken aan zo'n poppenkast. Iedereen kan nu al raden. Slap gelul met beschuldigingen richting Rusland. Als er bewijs was, was dit hele gedoe niet nodig. Dat hele tribunaal zou gewoon een anti-rusland circlejerk worden.
pi_154756350
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 22:23 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Onthouden van stemming net als Angola ( :') ) en Venezuela.
Het is inderdaad overduidelijk op die manier _O-
pi_154756365
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 04:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Waarom zou je meewerken aan zo'n poppenkast. Iedereen kan nu al raden. Slap gelul met beschuldigingen richting Rusland. Als er bewijs was, was dit hele gedoe niet nodig. Dat hele tribunaal zou gewoon een anti-rusland circlejerk worden.
Volgens mij zou een tribunaal op basis van het aanwezige bewijsmateriaal gaan berechten. Je hebt dus geen punt.
pi_154756972
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 04:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Waarom zou je meewerken aan zo'n poppenkast. Iedereen kan nu al raden. Slap gelul met beschuldigingen richting Rusland. Als er bewijs was, was dit hele gedoe niet nodig. Dat hele tribunaal zou gewoon een anti-rusland circlejerk worden.
Nee inderdaad. Een poppenkast als een rechtszaak is nooit nodig. 'Want als er bewijs is is het toch duidelijk'.

Tering man. _O-
Naturheilmittel
pi_154756981
Gelukkig is nu duidelijk dat Rusland compleet alleen staat.

Poetin blijft lekker stoer doen voor de bühne maar stiekem weet 'ie dat z'n tijd voorbij is, dankzij z'n laatste oorlogje.
Naturheilmittel
pi_154757282
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 22:21 schreef wunderbaum het volgende:
de geheelontkenners blijven sterk aanwezig op dit forum :')

Hoe heeft china eigenlijk gestemd?
Zolang de lonen betaald worden ;) . Dus dat zal ook wel een keer voorbij zijn. Het zijn er al minder geworden.
pi_154757416
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 09:05 schreef Gerolsteiner het volgende:
Gelukkig is nu duidelijk dat Rusland compleet alleen staat.

Dan zou het geen probleem mogen zijn om 2/3 van de algemene vergadering achter het voorstel te krijgen en kan het tribunaal alsnog opgericht worden...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_154757471
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 09:42 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dan zou het geen probleem mogen zijn om 2/3 van de algemene vergadering achter het voorstel te krijgen en kan het tribunaal alsnog opgericht worden...
Is ook geen probleem. Dat tribunaal komt er wel, en de schuldige Russen/separatisten zullen veilig in Rusland blijven wonen ook al worden ze veroordeeld.
Naturheilmittel
pi_154757520
quote:
Het Russische veto tegen een VN-tribunaal voor de ramp met de MH17 betekent niet dat de daders nooit berecht zullen worden. Volgens Nico Schrijver, hoogleraar Internationaal Recht aan de Universiteit van Leiden, zijn er nog voldoende mogelijkheden.

De meest voor de hand liggende optie is dat er toch een internationaal tribunaal wordt opgericht, zegt Schrijver in het NOS Radio 1 Journaal. "Dat zal dan niet onder de VN-vlag gebeuren, maar op basis van een internationale overeenkomst tussen de vijf landen die het meest bij de vliegramp zijn betrokken. Nederland, België, Oekraïne, Maleisië en Australië kunnen zelf een tribunaal oprichten."
Lockerbie

Deze constructie is volgens Schrijver vergelijkbaar met het tribunaal waarmee de verdachten van de Lockerbie-ramp in Schotland werden berecht. "In het geval van MH17 zou dit kunnen met bijvoorbeeld Nederlandse rechters en openbaar aanklagers uit de vier andere betrokken landen."

Zo'n internationaal tribunaal was vooraf niet de beste optie, zegt Schrijver. "Een VN-tribunaal had grote voordelen, omdat je dan profiteert van de vele bevoegdheden van de VN-Veiligheidsraad. Maar aan de andere kant kan zo'n kleiner internationaal tribunaal weer veel sneller tot stand komen dan een VN-variant."
Den Haag

Naast een internationaal tribunaal is ook berechting via het Internationaal Strafhof in Den Haag een optie, maar dat is volgens Schrijver geen reële mogelijkheid. "Oekraïne en Maleisië, die allebei nauw betrokken zijn bij de ramp, zijn geen partij bij het Strafhof. Dus de rechtsmacht is in dit geval beperkt."

De verdachten zouden ten slotte ook via een Nederlandse rechtbank kunnen worden berecht, zegt Schrijver. "Dat zou dan moeten gebeuren met internationale medewerking", zegt Schrijver. Maar de kans dat de daders worden uitgeleverd aan Nederland, dat zwaar getroffen is door de ramp, is erg klein.

Rusland wil ondanks het veto toch blijven meewerken aan het internationale onderzoek naar de ramp. "Het Russische nee betekent dus niet het einde van een mogelijke berechting."

Hoewel een VN-tribunaal dus de beste optie zou zijn geweest, heeft het veto van Rusland toch ook een positieve kant. "Rusland heeft als enige tegengestemd", zegt Schrijver. "Daarmee is zichtbaar geworden dat Rusland alleen staat."
http://nos.nl/artikel/204(...)na-veto-rusland.html

Blijkbaar wordt de resolutie 377 optie niet overwogen?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_154757562
De VS hadden natuurlijk hetzelfde gedaan, die gaan hun onderdanen ook niet voor de leeuwen gooien, tenzij het terroristen zijn of iets. Zoals Amerikanen veel misdaden hebben gepleegd in hun 'war on terror', zo hebben Russen hier misdaden gepleegd. Beide groepen gaan vrijuit.
Naturheilmittel
pi_154757922
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 09:52 schreef Gerolsteiner het volgende:
De VS hadden natuurlijk hetzelfde gedaan, die gaan hun onderdanen ook niet voor de leeuwen gooien, tenzij het terroristen zijn of iets. Zoals Amerikanen veel misdaden hebben gepleegd in hun 'war on terror', zo hebben Russen hier misdaden gepleegd. Beide groepen gaan vrijuit.
Klopt, schandalig maar ben bang dat er niets aan te doen is.
pi_154759387
quote:
9s.gif Op donderdag 30 juli 2015 10:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klopt, schandalig maar ben bang dat er niets aan te doen is.
We kunnen op z'n minst de daders niet de hand boven het hoofd houden omdat we zulke stoeren internethelden zijn.
Naturheilmittel
  Moderator donderdag 30 juli 2015 @ 11:46:06 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154759592
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 03:09 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Commentaar: Op zin 1. ???????
Op zin 2 Prima voorbneeld zelfs. De Russen en Chinezen stemden in de veiligheidsraad tegen een aanval op Servie en tegen Kosovo onafhankelijk en het Westen gaf ze de middelvinger. Dus nu krijg je de middelvinger terug.
Op 3: alles klopt aardig wat ik zeg. :)
1: wat schoten ze ermee op dan?
2: ja precies de Russen probeerden het westen te frustreren, zie ook dat gedoe met die parachutisten _O-
Dat is idd op zich wel vergelijkbaar met de huidige situatie in de Oekraine al zijn het nu de Russen die gefrustreerd raken
3: voor mijn gevoel niet, ik krijg de indruk dat je vaak de klok wel hebt horen luiden mar niet weet waar de klepel hangt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 30 juli 2015 @ 12:07:48 #162
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_154760057
Dus, met andere woorden: Rusland kiest er voor om eerst het officiele onderzoeksrapport af te wachten en daar stappen op te nemen, in plaats van, om vlak voor het bekendmaken van het officiele rapport, een langdurig traject te starten, gebaseerd op voorbarige conclusies.

Toen Rusland dit wilde, was iedereen tegen... Waarom nu dan wel?
My mind is leaving, my body follows...
  donderdag 30 juli 2015 @ 12:26:50 #163
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_154760471
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 03:22 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Hier geloof ik niet zo in, een Antonov zou op zeker zichtbaar geweest moeten zijn op de radar.
Op een (doel)radar "zie" je geen afbeelding noch foto of type (vliegtuig).

Het punt dat ik probeer(de) te maken is dat het neerhalen van de MH17 "per ongeluk" ging.

De BUK bemanning had/zag opdracht om een (Oekraïense Anronov) vrachttoestel neer te halen op zus en zo koers. Ze zagen een "bliep", deden een "lock-in" en drukte op de knop waarna de raket op zoek ging naar een doel/koers.

Hou hierbij in gedachten dat militaire (ook vracht)vliegtuigen geen sitting duck zijn. Ze hebben zeker friend/foe "afleidingsapparatuur". Dat de MH17 een burgertoestel is werd door de BUK-raket niet gedetecteerd om de doodsimpele reden dat die niets doet met ordinaire transponder-informatie.

Er is geen sprake van een vooropgezet complot anders dan dat in de afloop met leugen op leugen de situatie in de doofpot moet worden geduwd. Wat er imho aan de hand was, is dat hoe dan ook voorkomen moet worden dat
a) Rusland aantoonbaar (afschieten BUK-raket) in het schandaal wordt betrokken en
b) de Oekraïne met de billen bloot gaat omtrent doel en inhoud van dat "vrachttoestel"

In het laatst geval, sluit ik niet uit dat iemand of iets van de "Luchtverkeersleiding" in Kiev de coördinaten van dat militaire vrachttoestel heeft doorgegeven. Wat gelijk de reden is, dat "we" daarover geen informatie van krijgen en ook de satelliet informatie tot "geheim" is bestempeld.

Spijtig voor de nabestaanden dat ze door een "foutje, bedankt" hun dierbaren zijn kwijtgeraakt. Het is jammerlijk dat (leger)organisaties niet willen/kunnen toegeven dat zij daarvoor verantwoordelijk waren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_154760564
Uiteraard is het geen complot. De Russen hebben niet willens en wetens een passagiersvliegtuig neergeknald. Dit was een onfortuinlijke fout, zoiets gebeurt wel vaker tijdens conflicten vanwege de Nebel des Krieges. Rest enkel nog toegeven dat je een fout hebt gemaakt, maar dat kunnen enkel zelfverzekerde volwassenen.
Naturheilmittel
pi_154761327
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 11:34 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

We kunnen op z'n minst de daders niet de hand boven het hoofd houden omdat we zulke stoeren internethelden zijn.
Uiteraard, dat zullen wij dan ook niet doen.
pi_154762394
quote:
Rusland betreurt het dat de partijen die woensdag bij de VN hebben geprobeerd een tribunaal van de grond te krijgen over het neerstorten vorig jaar van een Maleisische Boeing 777 er een politieke zaak van maken.

Het is jammer dat de initiatiefnemers haastig en zonder overleg over alternatieven te werk zijn gegaan, stelt het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken donderdag in een door Russische media verspreide verklaring.
Heb medelijden!
Naturheilmittel
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:47:32 #167
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154762632
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 09:05 schreef Gerolsteiner het volgende:
Gelukkig is nu duidelijk dat Rusland compleet alleen staat.

Poetin blijft lekker stoer doen voor de bühne maar stiekem weet 'ie dat z'n tijd voorbij is, dankzij z'n laatste oorlogje.
Binnenlands is Poetin veels te geliefd. Die zit daar echt nog wel een tijdje.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:55:26 #168
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154762905
quote:
9s.gif Op donderdag 30 juli 2015 10:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klopt, schandalig maar ben bang dat er niets aan te doen is.
Precies, laat de regering dit ook duidelijk communiceren naar de nabestaanden. Dat hadden ze beter vanaf het begin al kunnen doen in plaats van deze mensen te beloven dat de daders gestraft gaan worden, onderste steen boven, etc. De geschiedenis wijst uit dat er in vergelijkbare gevallen waar een passagiersvliegtuig door een fout uit de lucht wordt geschoten maar bar weinig gebeurd. (https://en.wikipedia.org/wiki/Iran_Air_Flight_655) Koendersbert die na de VN stemming teleurgesteld te pers te woord staat is een walgelijk toneelstukje. Gedaan om de nabestaanden het idee te geven dat ze nog wat kunnen verwachten terwijl iedereen weet dat dat niet zo is. Dat de russen tegen zouden stemmen was vooraf al honderd procent zeker.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_154763900

Wat een prachtig en prima Veto!
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_154763962
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:28 schreef ZOA het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een prachtig en prima Veto!
Dat kan beter ZOA, nu gelooft niemand je.
Naturheilmittel
pi_154763966
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:28 schreef ZOA het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een prachtig en prima Veto!
Hoezo? Jij wilt niet dat de daders berecht worden?

Je loopt hier al dik een jaar te verkondigen dat Porosjenko verantwoordelijk is. Mocht dat waar zijn, dan zou hij dus voor het tribunaal moeten verschijnen. Dat wil jij toch ook?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_154764492
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:55 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Precies, laat de regering dit ook duidelijk communiceren naar de nabestaanden. Dat hadden ze beter vanaf het begin al kunnen doen in plaats van deze mensen te beloven dat de daders gestraft gaan worden, onderste steen boven, etc. De geschiedenis wijst uit dat er in vergelijkbare gevallen waar een passagiersvliegtuig door een fout uit de lucht wordt geschoten maar bar weinig gebeurd. (https://en.wikipedia.org/wiki/Iran_Air_Flight_655) Koendersbert die na de VN stemming teleurgesteld te pers te woord staat is een walgelijk toneelstukje. Gedaan om de nabestaanden het idee te geven dat ze nog wat kunnen verwachten terwijl iedereen weet dat dat niet zo is. Dat de russen tegen zouden stemmen was vooraf al honderd procent zeker.
Niet mee eens. De regering dient er ten alle tijden alles aan te doen om de daders van deze vreselijke misdaad te berechten. Ook al is het niet eenvoudig en is er kans dat het niet lukt. Dat het niet eenvoudig zal zijn heeft de regering ook altijd aangegeven, overigens.
  donderdag 30 juli 2015 @ 14:49:42 #173
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154764539
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Niet mee eens. De regering dient er ten alle tijden alles aan te doen om de daders van deze vreselijke misdaad te berechten. Ook al is het niet eenvoudig en is er kans dat het niet lukt. Dat het niet eenvoudig zal zijn heeft de regering ook altijd aangegeven, overigens.
Geef die mensen maar valse hoop. Er zal uiteindelijk zeer weinig gebeuren. Natuurlijk gepaard met een hele hoop toneel voor de bühne om de loze beloftes te maskeren.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_154764659
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:49 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Geef die mensen maar valse hoop. Er zal uiteindelijk zeer weinig gebeuren. Natuurlijk gepaard met een hele hoop toneel voor de bühne om de loze beloftes te maskeren.
De boodschap dat de nabestaanden vette pech hebben omdat Poetin een lompe despoot is die zijn fout niet toe wil geven lijkt me ook niet erg aantrekkelijk.
  donderdag 30 juli 2015 @ 14:53:36 #175
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154764688
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De boodschap dat de nabestaanden vette pech hebben omdat Poetin een lompe despoot is die zijn fout niet toe wil geven lijkt me ook niet erg aantrekkelijk.
Nee, niet aantrekkelijk inderdaad. Wel de realiteit. Al heeft Poetin denk ik vrij weinig te maken met het neerhalen van het vliegtuig. Die rebellen waren in de vooronderstelling dat ze een vliegtuig van het leger hadden neergehaald, net zoals een paar dagen daarvoor. Per ongeluk een passagiersvliegtuig geraakt. Dat Poetin de rebellen in Oost-Oekraïne steunt, maakt hem niet meteen verantwoordelijk voor het neerhalen van het vliegtuig.

Poetin/Rusland zegt het spijtig te vinden, biedt zijn excuses verder niet aan en betaalt een schadevergoeding van 150 miljoen waarvan de nabestaanden van de slachtoffers ieder een paar ton krijgen. De rebellenleider geven ze een paar jaar later een mooie onderscheiding.

[ Bericht 14% gewijzigd door hmmmz op 30-07-2015 15:02:00 ]
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:02:37 #176
321876 Cherna
Fuck the System
pi_154764940
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:53 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Nee, niet aantrekkelijk inderdaad. Wel de realiteit. Al heeft Poetin denk ik vrij weinig te maken met het neerhalen van het vliegtuig. Die rebellen waren in de vooronderstelling dat ze een vliegtuig van het leger hadden neergehaald, net zoals een paar dagen daarvoor. Per ongeluk een passagiersvliegtuig geraakt. Dat Poetin de rebellen in Oost-Oekraïne steunt, maakt hem niet meteen verantwoordelijk voor het neerhalen van het vliegtuig.
Hij blokkeert natuurlijk wel het proces om daders te berechten. Dat is niet goed te praten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:08:32 #177
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154765085
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:02 schreef Cherna het volgende:

[..]

Hij blokkeert natuurlijk wel het proces om daders te berechten. Dat is niet goed te praten.
Vergelijkbare gevallen laten zien dat er voor dit soort gebeurtenissen nooit mensen berecht worden en hoogstens een schadevergoeding wordt uitgekeerd. De Nederlandse regering blies veel te hoog van de toren door te beloven dat de daders gestraft zullen worden, dat is geen realistische claim.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:08:57 #178
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_154765095
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 04:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Waarom zou je meewerken aan zo'n poppenkast. Iedereen kan nu al raden. Slap gelul met beschuldigingen richting Rusland. Als er bewijs was, was dit hele gedoe niet nodig. Dat hele tribunaal zou gewoon een anti-rusland circlejerk worden.
Hoe krijg je dit soort onzin in je hoofd?

VN tribunaal is juist het beste wat je kunt doen om een neutrale veroordeling te krijgen voor de schuldigen.
pi_154765187
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:08 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Vergelijkbare gevallen laten zien dat er voor dit soort gebeurtenissen nooit mensen berecht worden en hoogstens een schadevergoeding wordt uitgekeerd. De Nederlandse regering blies veel te hoog van de toren door te beloven dat de daders gestraft zullen worden, dat is geen realistische claim.
De daders van de aanslag boven Lockerbie zijn uiteindelijk gewoon berecht. Dat lijkt me dus geen erg sterk argument om het maar op voorhand op te geven.
pi_154765215
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:08 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Hoe krijg je dit soort onzin in je hoofd?

VN tribunaal is juist het beste wat je kunt doen om een neutrale veroordeling te krijgen voor de schuldigen.
Inderdaad, nu komt er een tribunaal zonder hen vermoedelijk.
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:17:17 #181
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154765296
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De daders van de aanslag boven Lockerbie zijn uiteindelijk gewoon berecht. Dat lijkt me dus geen erg sterk argument om het maar op voorhand op te geven.
Dat is ook geen vergelijkbaar geval. Dat is een bewuste gepleegde terroristische (bom)aanslag.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_154765526
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:17 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Dat is ook geen vergelijkbaar geval. Dat is een bewuste gepleegde terroristische (bom)aanslag.
Het vliegtuig is ook bewust neergeschoten. Wat het motief is, dat weten we nog niet. Daarom zou een tribunaal ook een goede zaak zijn. Helaas weigert Rusland serieus mee te werken aan het achterhalen van de waarheid in deze zaak.
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:26:43 #183
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154765582
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het vliegtuig is ook bewust neergeschoten. Wat het motief is, dat weten we nog niet. Daarom zou een tribunaal ook een goede zaak zijn. Helaas weigert Rusland serieus mee te werken aan het achterhalen van de waarheid in deze zaak.
Je snapt het verschil niet tussen een bomaanslag op een vliegtuig en per ongeluk het verkeerde vliegtuig uit de lucht schieten? Zoek daar de vergelijkbare gevallen maar van op en dan zal je zien wat ook in dit verhaal de uitkomst zal zijn.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_154765679
Als men echt een VN tribunaal wil, dan s er nog steeds een optie:

quote:
Agreement from all five permanent Security Council members is required to form a tribunal, although it is theoretically possible to circumvent that body with the help of Resolution 377 that requires support from two-thirds of the General Assembly — that is, from 129 countries. The United Nations has invoked that resolution only 12 times in its history. To get some perspective, only 100 countries voted in March 2014 to condemn Russia for its annexation of Crimea.
http://www.themoscowtimes(...)al-op-ed/525943.html

Gaan ze niet doen, vermoed ik. In de SC haalden ze een morele overwinning, dan wil je geen nederlaag in de General Assembly riskeren.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_154765683
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:26 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Je snapt het verschil niet tussen een bomaanslag op een vliegtuig en per ongeluk het verkeerde vliegtuig uit de lucht schieten? Zoek daar de vergelijkbare gevallen maar van op en dan zal je zien wat ook in dit verhaal de uitkomst zal zijn.
Ik weet niet of per ongeluk het verkeerde vliegtuig uit de lucht is geschoten. Daarom moet het motief worden achterhaald, juist iets wat goed past bij een tribunaal.

En omdat het op het ene moment niet lukt wil dat niet zeggen dat je het voor het andere moment maar op voorhand op moet geven. Vind ik nogal een laffe mentaliteit en getuigen van geen enkel respect voor de slachtoffers en hun nabestaanden.
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:34:32 #186
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_154765795
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het vliegtuig is ook bewust neergeschoten. Wat het motief is, dat weten we nog niet. Daarom zou een tribunaal ook een goede zaak zijn. Helaas weigert Rusland serieus mee te werken aan het achterhalen van de waarheid in deze zaak.
Ze hoeven niet eens actief mee te werken. Zolang ze maar stoppen met het actief tegenwerken is het al goed.
pi_154765843
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:34 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ze hoeven niet eens actief mee te werken. Zolang ze maar stoppen met het actief tegenwerken is het al goed.
Denk dat men een VN tribunaal wilde precies omdat de Russen dan verplicht waren om mee te werken.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:45:38 #188
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154766053
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik weet niet of per ongeluk het verkeerde vliegtuig uit de lucht is geschoten. Daarom moet het motief worden achterhaald, juist iets wat goed past bij een tribunaal.

En omdat het op het ene moment niet lukt wil dat niet zeggen dat je het voor het andere moment maar op voorhand op moet geven. Vind ik nogal een laffe mentaliteit en getuigen van geen enkel respect voor de slachtoffers en hun nabestaanden.
Er is geen motief als per ongeluk het verkeerde vliegtuig neer is geschoten. Je kan geen motief hebben voor iets wat je niet bedoeld hebt. Alles wijst in ieder geval de kant op van een vergissing / ongeluk. Het is een oorlogsgebied. Enkele dagen daarvoor zijn er Oekraïense militaire vliegtuigen neergeschoten. Radiocontact tussen de rebellen (http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)neerhalen-MH17.dhtml) over het neerhalen van het vliegtuig. Daarbij, welke rebel die vecht voor een onafhankelijk Oost-Oekraïne is er zo gek om een passagiersvliegtuig neer te halen :')

Als je naar vergelijkbare gevallen in het verleden kijkt zie je dat er buiten wat financiële compensatie weinig meer te halen valt. Dat zou je ook eerlijk aan de nabestaande duidelijk kunnen maken in plaats van ze valse hoop te geven op berechting van de daders. Een realistische kijk op de mogelijkheden en de nabestaanden daarin goed informeren lijkt me een stuk respectvoller dan al deze mensen valse hoop te geven door beloftes te doen die nooit zijn waar te maken. Dat is pas respectloos voor de slachtoffers en hun nabestaanden.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:57:35 #189
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154766340
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik weet niet of per ongeluk het verkeerde vliegtuig uit de lucht is geschoten. Daarom moet het motief worden achterhaald, juist iets wat goed past bij een tribunaal.

En omdat het op het ene moment niet lukt wil dat niet zeggen dat je het voor het andere moment maar op voorhand op moet geven. Vind ik nogal een laffe mentaliteit en getuigen van geen enkel respect voor de slachtoffers en hun nabestaanden.
Ik denk zomaar dat het het Westen, en de Oekraine, prima uitkomt dat de Russen een veto hebben uitgesproken.
Zo blijft alles lekker bedekt, komen er geen enge dingen aan het licht en hoeft er geen schadevergoeding woren betaald.
Iedereen blij dat deze ongemakkelijke zaak word geblokeerd en we gaan weer over naar de volgende ronde en pesterijen...
pi_154766551
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:36 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Denk dat men een VN tribunaal wilde precies omdat de Russen dan verplicht waren om mee te werken.
Vooral omdat de kans dat er daadwerkelijk resultaten worden geboekt dan een stuk groter is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_154766658
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:30 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Dat kan beter ZOA, nu gelooft niemand je.
Dat hoeft toch ook niet?
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_154766715
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:45 schreef hmmmz het volgende:
Als je naar vergelijkbare gevallen in het verleden kijkt zie je dat er buiten wat financiële compensatie weinig meer te halen valt.
Kan je moeilijk vergelijken, in die andere gevallen betrof het militairen in functie die uitvoerden wat hen opgedragen werd. Hier betreft het Oekrainers of Russen die een burgeroorlog voeren tegen de regering in Kiev. Een Westers tribunaal zal die strijd als illegaal beschouwen. Dan maakt het weinig uit waarop men dacht te schieten, het blijft een misdaad.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_154766741
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:34 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ze hoeven niet eens actief mee te werken. Zolang ze maar stoppen met het actief tegenwerken is het al goed.
Dat zou al een beste slok op een wodka schelen inderdaad.
pi_154766764
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:57 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik denk zomaar dat het het Westen, en de Oekraine, prima uitkomt dat de Russen een veto hebben uitgesproken.
Zo blijft alles lekker bedekt, komen er geen enge dingen aan het licht en hoeft er geen schadevergoeding woren betaald.
Iedereen blij dat deze ongemakkelijke zaak word geblokeerd en we gaan weer over naar de volgende ronde en pesterijen...
Ja het is een complot, en Rusland speelt mee. Rusland helpt het Westen. _O_
Naturheilmittel
pi_154766901
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:57 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik denk zomaar dat het het Westen, en de Oekraine, prima uitkomt dat de Russen een veto hebben uitgesproken.
Zo blijft alles lekker bedekt, komen er geen enge dingen aan het licht en hoeft er geen schadevergoeding woren betaald.
Iedereen blij dat deze ongemakkelijke zaak word geblokeerd en we gaan weer over naar de volgende ronde en pesterijen...
Volgens mij wil "het Westen" oprecht de ware toedracht achterhalen. Dus waar je idee vandaan komt is me een raadsel eerlijk gezegd.
pi_154766986
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij wil "het Westen" oprecht de ware toedracht achterhalen. Dus waar je idee vandaan komt is me een raadsel eerlijk gezegd.
De hele 'soap' rond MH17 oprecht noemen...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_154767019
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:22 schreef ZOA het volgende:

[..]

De hele 'soap' rond MH17 oprecht noemen...
Mocht uit onderzoek naar voren komen dat het Oekraïense leger of de milities die voor hen vechten de daders zijn, dan wordt dat volgens mij zonder al te veel morren geaccepteerd hier in het Westen.
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:23:31 #198
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154767022
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:14 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Ja het is een complot, en Rusland speelt mee. Rusland helpt het Westen. _O_
Heeft niets met een complot te maken.
Iedereen wist al van te voren dat de Russen een veto zou uitspreken en dat zullen de meesten wel ok vinden.
Dat men de aanvraag en de stemming heeft uitgevoerd is meer in het voordeel van het Westen om te laten zien hoe "schurkachtig" de Russen weer eens zijn.
Het is allemaal zoo simpel en kinderachtig dat je er gewoon om kan lachen ware het niet dat deze spelletjes duizenden mensen hun leven kost.
En het gaat gewoon door.
Alles wat het midden oosten betreft word steevast door de USA tegengewerkt.
Whats new....
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:26:06 #199
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154767095
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Mocht uit onderzoek naar voren komen dat het Oekraïense leger of de milities die voor hen vechten de daders zijn, dan wordt dat volgens mij zonder al te veel morren geaccepteerd hier in het Westen.
En denk jij nu ECHT dat alles op tafel komt?
pi_154767127
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Mocht uit onderzoek naar voren komen dat het Oekraïense leger of de milities die voor hen vechten de daders zijn, dan wordt dat volgens mij zonder al te veel morren geaccepteerd hier in het Westen.
Het probleem is niet dat het niet geaccepteerd zou worden, het probleem is dat het niet uit het onderzoek naar voren gaat komen
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_154767134
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:26 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En denk jij nu ECHT dat alles op tafel komt?
Nee, want daarvoor lijkt me serieuze medewerking van Rusland essentieel. En die weigeren dat helaas.
pi_154767154
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:26 schreef ZOA het volgende:

[..]

Het probleem is niet dat het niet geaccepteerd zou worden, het probleem is dat het niet uit het onderzoek naar voren gaat komen
Klopt, want er is genoeg bewijs tegen de separatisten. Ik zou dat niet echt een probleem noemen overigens.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2015 16:27:43 ]
pi_154767175
Volgens ZOA is een onderzoek alleen te vertrouwen als Kiev als dader uit de bus komt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:28:04 #204
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154767177
quote:
15s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, want daarvoor lijkt me serieuze medewerking van Rusland essentieel. En die weigeren dat helaas.
Goed laat ik de vraag even versimpelen want blijkbaar valt er niet meer helder te denken: denk jij n u ECHT dat de Oekraine ALLES gaat overhandigen wat met deze zaak te maken heeft?
pi_154767179
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:26 schreef ZOA het volgende:

[..]

Het probleem is niet dat het niet geaccepteerd zou worden, het probleem is dat het niet uit het onderzoek naar voren gaat komen
Dat zal vermoedelijk zo zijn, dit omdat het vliegtuig waarschijnlijk ook niet door het Oekraïense leger of aan haar verwante milities is neergeschoten.
Ik hoop dat de ware feiten uit de onderzoeken naar voren komen.
pi_154767189
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:27 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Klopt, want er is genoeg bewijs tegen de separatisten. Ik zou dat niet echt een probleem noemen overigens.
Volgens mij moet het nog blijken wat er aan bewijs is...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:29:17 #207
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154767203
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Kan je moeilijk vergelijken, in die andere gevallen betrof het militairen in functie die uitvoerden wat hen opgedragen werd. Hier betreft het Oekrainers of Russen die een burgeroorlog voeren tegen de regering in Kiev. Een Westers tribunaal zal die strijd als illegaal beschouwen. Dan maakt het weinig uit waarop men dacht te schieten, het blijft een misdaad.
Ze voerden niet uit wat hen opgedragen werd. Tenzij hen werd opgedragen een passagiersvliegtuig uit de lucht te schieten, wat niet het geval was. In dit geval gaat het ook om militairen die tijdens het (burger)oorlogvoeren een fout hebben gemaakt. Een burgeroorlog is volgens mij nooit legaal omdat een van de partijen altijd de staat zelf is. Daarbij is de vraag of er überhaupt legale oorlogen zijn. Een westers tribunaal zal daarom niet gaan kijken naar de legitimiteit van de pro Russische rebellen, maar kijken of er feitelijk sprake is van een oorlogssituatie.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_154767205
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Goed laat ik de vraag even versimpelen want blijkbaar valt er niet meer helder te denken: denk jij n u ECHT dat de Oekraine ALLES gaat overhandigen wat met deze zaak te maken heeft?
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat de Russen een goed onderzoek actief tegenwerken. Dat idee heb ik bij Oekraïne nog niet direct.
pi_154767228
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:28 schreef ZOA het volgende:

[..]

Volgens mij moet het nog blijken wat er aan bewijs is...
Laat ik het zo zeggen; Al het, voor het publiek, voorhanden bewijs wijst erop dat de separatisten verantwoordelijk waren. Dat was na 3 weken eigenlijk al behoorlijk duidelijk.
pi_154767246
Het is ook een kwestie van vertrouwen. Oekraïne vertrouwde de Westerse onderzoekers, de separatisten niet.
Naturheilmittel
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:31:39 #211
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154767266
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Ik weet wel dat de Russen een goed onderzoek actief tegenwerken. Dat idee heb ik bij Oekraïne nog niet direct.
Nee?
http://www.eturbonews.com(...)-military-shot-down-
ETN received information from an air traffic controller in Kiev on Malaysia Airlines flight MH17.

This Kiev air traffic controller is a citizen of Spain and was working in the Ukraine. He was taken off duty as a civil air-traffic controller along with other foreigners immediately after a Malaysia Airlines passenger aircraft was shot down over the Eastern Ukraine killing 295 passengers and crew on board.

The air traffic controller suggested in a private evaluation and basing it on military sources in Kiev, that the Ukrainian military was behind this shoot down. Radar records were immediately confiscated after it became clear a passenger jet was shot down.
pi_154767295
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:28 schreef KoosVogels het volgende:
Volgens ZOA is een onderzoek alleen te vertrouwen als Kiev als dader uit de bus komt.
Nee, een onderzoek lijkt mij een stuk betrouwbaarder als Kiev als mogelijke dader niet de onderzoekende partij zou zijn maar een verdachte partij
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_154767324
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:30 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen; Al het, voor het publiek, voorhanden bewijs wijst erop dat de separatisten verantwoordelijk waren. Dat was na 3 weken eigenlijk al behoorlijk duidelijk.
Ik dacht na 10 minuten al...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_154767365
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:32 schreef ZOA het volgende:

[..]

Nee, een onderzoek lijkt mij een stuk betrouwbaarder als Kiev als mogelijke dader niet de onderzoekende partij zou zijn maar een verdachte partij
Kom op, je laat geen kans onbenut om te roepen dat een onderzoek alleen kan kloppen als Kiev als dader uit de bus rolt.
pi_154767415
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kom op, je laat geen kans onbenut om te roepen dat een onderzoek alleen kan kloppen als Kiev als dader uit de bus rolt.
Nee, niet als dader maar wel als verantwoordelijke
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_154767454
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:31 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee?
http://www.eturbonews.com(...)-military-shot-down-
ETN received information from an air traffic controller in Kiev on Malaysia Airlines flight MH17.

This Kiev air traffic controller is a citizen of Spain and was working in the Ukraine. He was taken off duty as a civil air-traffic controller along with other foreigners immediately after a Malaysia Airlines passenger aircraft was shot down over the Eastern Ukraine killing 295 passengers and crew on board.

The air traffic controller suggested in a private evaluation and basing it on military sources in Kiev, that the Ukrainian military was behind this shoot down. Radar records were immediately confiscated after it became clear a passenger jet was shot down.
Je vergeet een belangrijk deel van het bericht

quote:
ETN statement: The information in this article is not independently confirmed and based on the statement of one airline controller and other tweets received.
En als het vliegtuig, zoals in je artikel gesuggereerd, tot drie minuten voor de crash was geëscorteerd door Oekraïense straaljagers, dan komt dat vast naar voren uit het onderzoek. Ben benieuwd.
pi_154767456
De politiek beweert dat dit de beste optie was, maar je leest ook andere meningen.

quote:
Internationaal strafrechtexperts zeiden eerder al dat een MH17-tribunaal niet de beste manier zou zijn om de daders te berechten, omdat dit jaren zou duren.
http://www.elsevier.nl/Ne(...)d-beledigd-2664412W/

Wat betreft de GA optie:
quote:
De Algemene Vergadering van de VN, 193 lidstaten, kan alsnog via een resolutie tot een tribunaal besluiten. Dat vereist een tweederde meerderheid en Rusland heeft dan geen vetorecht. Het VN-mandaat geeft het tribunaal een onpartijdig imago.

Dit is volgens hoogleraar internationaal strafrecht Göran Sluiter “absoluut geen geloofwaardige optie”. Het kan lidstaten niet dwingen verdachten uit te leveren. De kans is reëel dat ook hier een aantal landen tegenstemt, waardoor het draagvlak ter discussie komt te staan. Het is ook mogelijk dat door een (Russische) lobby helemaal geen meerderheid behaald wordt.

Bovendien kost het opzetten ervan nog steeds veel tijd, aangezien nog steeds afspraken gemaakt moeten worden over rechtsregels, rechters en plaats van de rechtbank.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)t-zijn-de-opties-nu/
Klopt dat wel? Hij lijkt het over een "normale" resolutie te hebben, maar men kan ook het falen van de SC inroepen. Voor zover ik het begrijp geeft resolutie 377 de GA in zo'n geval dezelfde bevoegdheden als de SC.
quote:
Although the resolutions passed by the General Assembly do not have the binding forces over the member nations(apart from budgetary measures), pursuant to its Uniting for Peace resolution of November 1950 (resolution 377 (V)), the Assembly may also take action if the Security Council fails to act, owing to the negative vote of a permanent member, in a case where there appears to be a threat to the peace, breach of the peace or act of aggression. The Assembly can consider the matter immediately with a view to making recommendations to Members for collective measures to maintain or restore international peace and security.[4]
https://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_General_Assembly
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_154767463
Gezien de discussies die hier telkens opnieuw worden gevoerd, is het volgende stuk voor velen een aanrader:

quote:
The myth of Russian humiliation

But times change, and the miraculous transformation of a historically unstable region became a humdrum reality. Instead of celebrating this achievement on the 25th anniversary of the fall of the Berlin Wall, it is now fashionable to opine that this expansion, and of NATO in particular, was mistaken. This project is incorrectly “remembered” as the result of American “triumphalism” that somehow humiliated Russia by bringing Western institutions into its rickety neighborhood. This thesis is usually based on revisionist history promoted by the current Russian regime — and it is wrong.

For the record: No treaties prohibiting NATO expansion were ever signed with Russia. No promises were broken. Nor did the impetus for NATO expansion come from a “triumphalist” Washington. On the contrary, Poland’s first efforts to apply in 1992 were rebuffed. I well remember the angry reaction of the U.S. ambassador to Warsaw at the time. But Poland and others persisted, precisely because they were already seeing signs of the Russian revanchism to come.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_154767464
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:36 schreef ZOA het volgende:

[..]

Nee, niet als dader maar wel als verantwoordelijke
Want zij hebbende Russische militairen uitgenodigd om met zware wapens en al vakantie te komen vieren?
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:38:43 #220
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_154767486
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:23 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Heeft niets met een complot te maken.
Iedereen wist al van te voren dat de Russen een veto zou uitspreken en dat zullen de meesten wel ok vinden.
Dat men de aanvraag en de stemming heeft uitgevoerd is meer in het voordeel van het Westen om te laten zien hoe "schurkachtig" de Russen weer eens zijn.
Het is allemaal zoo simpel en kinderachtig dat je er gewoon om kan lachen ware het niet dat deze spelletjes duizenden mensen hun leven kost.
En het gaat gewoon door.
Alles wat het midden oosten betreft word steevast door de USA tegengewerkt.
Whats new....
Maar als een veto 'het westen' goed uitkomt dan zou Rusland toch geen veto uitspreken?
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:38:44 #221
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154767487
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je vergeet een belangrijk deel van het bericht

[..]

En als het vliegtuig, zoals in je artikel gesuggereerd, tot drie minuten voor de crash was geëscorteerd door Oekraïense straaljagers, dan komt dat vast naar voren uit het onderzoek. Ben benieuwd.
En daarom is het zo gunstig voor alle partijen dat dit onderzoek niet gestart word....
pi_154767513
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:32 schreef ZOA het volgende:

[..]

Nee, een onderzoek lijkt mij een stuk betrouwbaarder als Kiev als mogelijke dader niet de onderzoekende partij zou zijn maar een verdachte partij
Ons eigen OM doet onderzoek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:41:44 #223
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154767564
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:38 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Maar als een veto 'het westen' goed uitkomt dan zou Rusland toch geen veto uitspreken?
Er is al zoo ontzettend geknoeid met de bewijslast dat er geen fatsoenlijk onderzoek meer kan volgen.
Het is een stukje poppenkast en theater voor de toeschouwers (wij dus) om ons te laten weten dat men "oprecht" bezig is met een "serieus" onderzoek.
Na een aantal jaren horen we NIETS meer hier over....
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:43:32 #224
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154767607
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ons eigen OM doet onderzoek.
http://www.spiegel.de/int(...)-probe-a-999485.html
SPIEGEL: Moscow has been spreading its own version for some time now, namely that the passenger jet was shot down by a Ukrainian fighter jet. Do you believe such a scenario is possible?

Westerbeke: Going by the intelligence available, it is my opinion that a shooting down by a surface to air missile remains the most likely scenario. But we are not closing our eyes to the possibility that things might have happened differently.
-------------------------
maw. we weten niets zeker.
pi_154767618
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Want zij hebbende Russische militairen uitgenodigd om met zware wapens en al vakantie te komen vieren?
Door geen Russische marionet te kiezen heeft Oekraïne dit inderdaad veroorzaakt. Annexatie en alles.
Naturheilmittel
pi_154767627
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ons eigen OM doet onderzoek.
Ja.. in 'samenwerking' met Oekraine. Dat zet zoden aan de dijk
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_154767642
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:43 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

http://www.spiegel.de/int(...)-probe-a-999485.html
SPIEGEL: Moscow has been spreading its own version for some time now, namely that the passenger jet was shot down by a Ukrainian fighter jet. Do you believe such a scenario is possible?

Westerbeke: Going by the intelligence available, it is my opinion that a shooting down by a surface to air missile remains the most likely scenario. But we are not closing our eyes to the possibility that things might have happened differently.
-------------------------
maw. we weten niets zeker.
Hoe is dat een reactie op mijn post?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_154767643
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:44 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ja.. in 'samenwerking' met Oekraine. Dat zet zoden aan de dijk
Denk je dat ons OM zich graag laat voorliegen door een stel Oostblokkers?
Naturheilmittel
pi_154767679
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:44 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Denk je dat ons OM zich graag laat voorliegen door een stel Oostblokkers?
Graag niet.. maar ze zijn er naief genoeg voor
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:46:28 #230
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154767701
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe is dat een reactie op mijn post?
Volgend op "ons eigen OM doet onderzoek".
Westerbeke is een Nederlandse onderzoeker.
pi_154767728
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:45 schreef ZOA het volgende:

[..]

Graag niet.. maar ze zijn er naief genoeg voor
Dan ken je ze niet. Alles wat jij kan bedenken weten zij ook. Die onderzoekers doen het hun hele leven al en kennen al jouw bezwaren plus tig zaken meer. Ze hebben nul interesse om het speeltje van Porosjenko te zijn. Dat is het verschil tussen die gare dictaturen daar en een land als het onze.
Naturheilmittel
pi_154767737
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:44 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ja.. in 'samenwerking' met Oekraine. Dat zet zoden aan de dijk
De onderzoekers hebben net zo goed samengewerkt met de 'overheden' in Oost-Oekraine.

Maar goed, voor jou maakt het allemaal toch geen verschil. Je hebt je standpunt al ingenomen en alle informatie die jouw conclusies doen wankelen, worden door jou ofwel genegeerd of geridiculiseerd.

Je bent dan ook geen waardige gesprekspartner.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_154767745
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:44 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Door geen Russische marionet te kiezen heeft Oekraïne dit inderdaad veroorzaakt. Annexatie en alles.
Er viel niets te kiezen in Oekraine...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:48:09 #234
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154767764
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:45 schreef ZOA het volgende:

[..]

Graag niet.. maar ze zijn er naief genoeg voor
Ja wat dat betreft zijn Nederlanders wel heel naief...die zien iedereen in deze wereld als lief, betrouwbaar en meegaand.... _O-
pi_154767765
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De onderzoekers hebben net zo goed samengewerkt met de 'overheden' in Oost-Oekraine.

Maar goed, voor jou maakt het allemaal toch geen verschil. Je hebt je standpunt al ingenomen en alle informatie die jouw conclusies doen wankelen, worden door jou ofwel genegeerd of geridiculiseerd.

Je bent dan ook geen waardige gesprekspartner.
Dan is dat toch wederzijds
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_154767778
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:37 schreef KoosVogels het volgende:
Gezien de discussies die hier telkens opnieuw worden gevoerd, is het volgende stuk voor velen een aanrader:

[..]

En ook dit stuk is een aanrader:

quote:
A Spiegel Online piece published Nov. 26, 2009, quotes from then-recently declassified Western documents that give the lie to the West's contention. The documents bolster the statements by Russian leaders that the West broke its promises.

Spiegel Online: "What the U.S. Secretary of State [James Baker III] said on Feb. 9, 1990 in the magnificent St. Catherine's Hall at the Kremlin is beyond dispute. There would be, in Baker's words, 'no extension of NATO's jurisdiction for forces of NATO one inch to the east,' provided the Soviets agreed to the NATO membership of a unified Germany. Moscow would think about it, Gorbachov said, but added: 'any extension of the zone of NATO is unacceptable.'"

Yet, as then-Russian President Dmitry Medvedev said in November 2009, Russia got
"none of the things that we were assured—namely that NATO would not expand endlessly eastwards and our interests would be continuously taken into consideration."

Spiegel Online wrote, "The political leaders of the day are now elderly gentlemen who don't necessarily always find it easy to remember exactly what happened back then." But the record shows, for example, that on Feb. 10, 1990, German Foreign Minister Hans-Dietrich Genscher told Soviet Foreign Minister Eduard Shevardnadze,
"We are aware that NATO membership for a unified Germany raises complicated questions. For us, however, one thing is certain: NATO will not expand to the east."
And because the conversion revolved mainly around East Germany, Genscher added explicitly:
"As far as the non-expansion of NATO is concerned, this also applies in general."
http://archive.larouchepac.com/node/30257
(genoeg andere bronnen trouwens, mocht iemand deze onbetrouwbaar vinden)
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:49:02 #237
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154767787
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De onderzoekers hebben net zo goed samengewerkt met de 'overheden' in Oost-Oekraine.

Maar goed, voor jou maakt het allemaal toch geen verschil. Je hebt je standpunt al ingenomen en alle informatie die jouw conclusies doen wankelen, worden door jou ofwel genegeerd of geridiculiseerd.

Je bent dan ook geen waardige gesprekspartner.
Ik vind dit meer voor jouw gelden eerlijk gezegd. :Y
pi_154767822
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:47 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Dan ken je ze niet. Alles wat jij kan bedenken weten zij ook. Die onderzoekers doen het hun hele leven al en kennen al jouw bezwaren plus tig zaken meer. Ze hebben nul interesse om het speeltje van Porosjenko te zijn. Dat is het verschil tussen die gare dictaturen daar en een land als het onze.
Nederland is al 35 jaar communistischer dan dat de hele Sovjet Unie ooit geweest is
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_154767833
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:50 schreef ZOA het volgende:

[..]

Nederland is al 35 jaar communistischer dan dat de hele Sovjet Unie ooit geweest is
Ja. Nee.
Naturheilmittel
pi_154767849
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:48 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja wat dat betreft zijn Nederlanders wel heel naief...die zien iedereen in deze wereld als lief, betrouwbaar en meegaand.... _O-
Nederlanders zijn vooral pragmatisch.

Verder hoeft niet te worden verwacht dat de Nederlandse onderzoekers iemand proberen te ontzien.

Wellicht dat onze regering de conclusie iets afzwakt wanneer blijkt dat een Russische eenheid de MH17 neer heeft gehaald. Dan komt dat pragmatisme immers weer om de hoek kijken. Rutte heeft namelijk geen zin in ruzie met het Kremlin.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_154767856
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:48 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja wat dat betreft zijn Nederlanders wel heel naief...die zien iedereen in deze wereld als lief, betrouwbaar en meegaand.... _O-
Jullie kennen echt niemand he.

Een meer wantrouwend volkje bestaat bijna niet. Israëliërs misschien.
Naturheilmittel
pi_154767871
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:49 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik vind dit meer voor jouw gelden eerlijk gezegd. :Y
Ongetwijfeld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:52:23 #243
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154767893
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:51 schreef KoosVogels het volgende:
wanneer blijkt dat een Russische eenheid de MH17 neer heeft gehaald.
"...wanneer blijkt dat een Russische eenheid de MH17 neer heeft gehaald. "

Over een standpunt hebben ingenomen gesproken.....
pi_154767896
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:38 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En daarom is het zo gunstig voor alle partijen dat dit onderzoek niet gestart word....
Het onderzoek loopt al even. Het gaat nu een eventueel tribunaal om de daders te berechten.
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:54:00 #245
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154767947
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:51 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Jullie kennen echt niemand he.

Een meer wantrouwend volkje bestaat bijna niet. Israëliërs misschien.
Wat wereldpolitiek betreft zijn Nederlanders een stel onbenullen.
En al mochten ze de waarheid vermoeden dan worden ze lekker teruggefloten door de USA.
"F* the EU".....weet je nog? :Y
pi_154768007
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:52 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

"...wanneer blijkt dat een Russische eenheid de MH17 neer heeft gehaald. "

Over een standpunt hebben ingenomen gesproken.....
Ik schets een scenario. Niets meer en niets minder.

Maar als jij er vrolijk van wordt als ik mij heel omslachtig uitdruk, dan doe ik dat in het vervolg.

Overigens wijst vrijwel alles in de richting van de seperatisten/Rusland. Dus ja, ik neig er wel naar de daders in die hoek te zoeken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_154768035
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:54 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat wereldpolitiek betreft zijn Nederlanders een stel onbenullen.
En al mochten ze de waarheid vermoeden dan worden ze lekker teruggefloten door de USA.
"F* the EU".....weet je nog? :Y
Dat is in de hele EU en binnen anderhalf jaar na Maidan in Oekraine met zijn rariteitenkabinet van genaturaliseerde Amerikanen Letten Georgiers en ander raar volk niet anders
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:57:27 #248
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154768053
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het onderzoek loopt al even. Het gaat nu een eventueel tribunaal om de daders te berechten.
En als alles al zo klaar als een klontje is waarom duurt het dan zo verrote lang?
Als men OVERTUIGEND bewijs heeft dat het vliegtuig door een BUK is neergeschoten en dat de Russen erachter zitten dan moet het toch allang van de daken afgeschreeuwd worden en bewijslast woren gepresenteerd?
Waarom zien we geen brokstukken van de BUK op TV als bewijs? Waarom word er geen tekst en uitleg gegeven met vliegtuig brokstukken en inslagen?
Vind je dat niet vreemd?
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:58:37 #249
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154768094
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik schets een scenario. Niets meer en niets minder.

Maar als jij er vrolijk van wordt als ik mij heel omslachtig uitdruk, dan doe ik dat in het vervolg.

Overigens wijst vrijwel alles in de richting van de seperatisten/Rusland. Dus ja, ik neig er wel naar de daders in die hoek te zoeken.
Tja alleen het bewijs word niet gepresenteerd.....duurt wel erg lang allemaal he?
pi_154768117
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:57 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En als alles al zo klaar als een klontje is waarom duurt het dan zo verrote lang?
Als men OVERTUIGEND bewijs heeft dat het vliegtuig door een BUK is neergeschoten en dat de Russen erachter zitten dan moet het toch allang van de daken afgeschreeuwd worden en bewijslast woren gepresenteerd?
Waarom zien we geen brokstukken van de BUK op TV als bewijs? Waarom word er geen tekst en uitleg gegeven met vliegtuig brokstukken en inslagen?
Vind je dat niet vreemd?
Omdat keihard bewijs pas in rechtszaken gebruikt mag worden geloof ik. Je ziet bij de gemiddelde rechtszaak toch ook geen bewijsmateriaal in de media komen voor het in rechtszaken gebruikt word? Ik geloof zelfs dat een advocaat het dan kan gooien op nalatig om gaan met bewijs materiaal en schuldigen er op vrijgesproken kunnen worden.
pi_154768124
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:57 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En als alles al zo klaar als een klontje is waarom duurt het dan zo verrote lang?
Als men OVERTUIGEND bewijs heeft dat het vliegtuig door een BUK is neergeschoten en dat de Russen erachter zitten dan moet het toch allang van de daken afgeschreeuwd worden en bewijslast woren gepresenteerd?
Waarom zien we geen brokstukken van de BUK op TV als bewijs? Waarom word er geen tekst en uitleg gegeven met vliegtuig brokstukken en inslagen?
Vind je dat niet vreemd?
Ik had het vreemder gevonden als er nu al een rapport op tafel had gelegen.

Gedegen onderzoek doen betekent ook alle denkbare scenario's uitsluiten. Dat kost tijd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_154768191
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik had het vreemder gevonden als er nu al een rapport op tafel had gelegen.

Gedegen onderzoek doen betekent ook alle denkbare scenario's uitsluiten. Dat kost tijd.
Ja, nou ja Oekraine was vanaf dag 1 en zonder onderzoek al uitgesloten...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  donderdag 30 juli 2015 @ 17:01:48 #253
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154768202
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:58 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Tja al[quote]1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik had het vreemder gevonden als er nu al een rapport op tafel had gelegen.

Gedegen onderzoek doen betekent ook alle denkbare scenario's uitsluiten. Dat kost tijd.
Sorry hoor maar dat vind ik erg naief.
In dit scenario vind ik het meer realistischer als er DIREKT door het Westen brokstukken van een BUK worden getgoond met als onomstotleijk bewijs dat een BUK verantwoordelijk is.
Heb jij wat gezien in al die tijd? Ik niet?
Als je de Russen wenst te kruisigen als daders dan is dat toch DE manier om te doen?
pi_154768218
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:01 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ja, nou ja Oekraine was vanaf dag 1 en zonder onderzoek al uitgesloten...
Nope.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_154768229
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:01 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ja, nou ja Oekraine was vanaf dag 1 en zonder onderzoek al uitgesloten...
Door wie? De media?

Kan het ze niet kwalijk nemen ook, gezien de eerste berichten wezen op een surface-to-air missile geschoten vanuit separatisten gecontroleerd gebied. Achteraf bleek dat ook vrij juist te zijn.
pi_154768247
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:01 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

leen het bewijs word niet gepresenteerd.....duurt wel erg lang allemaal he?

Sorry hoor maar dat vind ik erg naief.
In dit scenario vind ik het meer realistischer als er DIREKT door het Westen brokstukken van een BUK worden getgoond met als onomstotleijk bewijs dat een BUK verantwoordelijk is.
Heb jij wat gezien in al die tijd? Ik niet?
Als je de Russen wenst te kruisigen als daders dan is dat toch DE manier om te doen?
Dat jij niet snapt hoe een degelijk onderzoek in z'n werk gaat, is dat natuurlijk niet mijn probleem.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 30 juli 2015 @ 17:04:06 #257
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154768278
Ik vond dit wel een goed stukje van een diplomatiek deskundige Robert van de Roer op radio 1. Over de niet waar te kunnen maken beloftes van de regering.

http://politiek.eenvandaa(...)over_mh17_tribunaal_
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  donderdag 30 juli 2015 @ 17:04:50 #258
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154768297
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat jij niet snapt hoe een degelijk onderzoek in z'n werk gaat, is dat natuurlijk niet mijn probleem.
Ik snap wel dat een degelijk onderzoek moet worden gepresenteerd maar als er daadwerkelijk fragmenten van een BUK gevonden zijn dat had men dit allang al gepresenteerd via de media.
Dat men NIETS presenteeerd zegt mij genoeg op dit moment.
Maar ik houd alle opties open....
pi_154768327
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:04 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik snap wel dat een degelijk onderzoek moet worden gepresenteerd maar als er daadwerkelijk fragmenten van een BUK gevonden zijn dat had men dit allang al gepresenteerd via de media.
Dat men NIETS presenteeerd zegt mij genoeg op dit moment.
Maar ik houd alle opties open....
Er is bewust gekozen voor radiostilte zolang het onderzoek nog loopt. Dat is de normale gang van zaken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_154768336
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:04 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik snap wel dat een degelijk onderzoek moet worden gepresenteerd maar als er daadwerkelijk fragmenten van een BUK gevonden zijn dat had men dit allang al gepresenteerd via de media.
Dat men NIETS presenteeerd zegt mij genoeg op dit moment.
Maar ik houd alle opties open....
Nogmaals; in welke rechtszaak waar dan ook ter wereld word er bewijs gepresenteerd aan de media voordat het behandeld is door een rechter?
pi_154768384
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:04 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik snap wel dat een degelijk onderzoek moet worden gepresenteerd maar als er daadwerkelijk fragmenten van een BUK gevonden zijn dat had men dit allang al gepresenteerd via de media.
Dat men NIETS presenteeerd zegt mij genoeg op dit moment.
Maar ik houd alle opties open....
Dat heet een professioneel onderzoek. Dat je iets anders verwacht zegt voldoende.
Naturheilmittel
pi_154768411
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:57 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En als alles al zo klaar als een klontje is waarom duurt het dan zo verrote lang?
Als men OVERTUIGEND bewijs heeft dat het vliegtuig door een BUK is neergeschoten en dat de Russen erachter zitten dan moet het toch allang van de daken afgeschreeuwd worden en bewijslast woren gepresenteerd?
Waarom zien we geen brokstukken van de BUK op TV als bewijs? Waarom word er geen tekst en uitleg gegeven met vliegtuig brokstukken en inslagen?
Vind je dat niet vreemd?
Omdat men zorgvuldig alle opties wil onderzoeken. Waaronder ook pakweg de theorie dat het een Oekraïense straaljager was. Dat kost tijd.
pi_154768415
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:04 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik snap wel dat een degelijk onderzoek moet worden gepresenteerd maar als er daadwerkelijk fragmenten van een BUK gevonden zijn dat had men dit allang al gepresenteerd via de media.
Dat men NIETS presenteeerd zegt mij genoeg op dit moment.
Maar ik houd alle opties open....
Bewijsmaterialen lekken is een goede manier om een eventueel proces te verliezen.
pi_154768437
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:01 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ja, nou ja Oekraine was vanaf dag 1 en zonder onderzoek al uitgesloten...
Nonsens, ook die optie wordt nu nog onderzocht.
pi_154768830
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:04 schreef hmmmz het volgende:
Ik vond dit wel een goed stukje van een diplomatiek deskundige Robert van de Roer op radio 1. Over de niet waar te kunnen maken beloftes van de regering.

http://politiek.eenvandaa(...)over_mh17_tribunaal_
Het kan ook zo zijn dat nu, juist vóórdat de resultaten van het onderzoek bekend zijn gemaakt, om een VN tribunaal is gevraagd ómdat Rusland destijds vóór de resolutie 2166 heeft gestemd. Én omdat nu nog niets officieel bekend is had Rusland voor kunnen stemmen.

Mocht namelijk uit het onderzoek blijken dat Rusland er wél mee te maken heeft gehad dan lijkt me de kans toch kleiner dat Rusland instemt met een VN tribunaal.

Blijkbaar zien ze de bui al hangen dus.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 30 juli 2015 @ 17:29:12 #266
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_154768831
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:08 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Hoe krijg je dit soort onzin in je hoofd?

VN tribunaal is juist het beste wat je kunt doen om een neutrale veroordeling te krijgen voor de schuldigen.
>VN
>Neutrale veroordeling
_O-

Er is geen bewijs, het zou gewoon een poppenkast zijn waarbij Nederland zou kunnen zeggen, kijk wij wijzen Rusland aan.

Als er echt bewijs was dat Rusland het had gedaan/meegeholpen was dat al (deels) naar buiten gekomen om Rusland onder druk te zetten.

Op mensen die "BUK BUK BUK" roepen na is er weinig bewijs wie wat waar waarom het is gedaan.
pi_154768923
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

>VN
>Neutrale veroordeling
_O-

Er is geen bewijs, het zou gewoon een poppenkast zijn waarbij Nederland zou kunnen zeggen, kijk wij wijzen Rusland aan.

Als er echt bewijs was dat Rusland het had gedaan/meegeholpen was dat al (deels) naar buiten gekomen om Rusland onder druk te zetten.

Op mensen die "BUK BUK BUK" roepen na is er weinig bewijs wie wat waar waarom het is gedaan.
Er zijn de afgelopen twaalf maanden dan ook zat bewijzen voorbijgekomen.

Maar dat staat verder los van het officiële onderzoek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 30 juli 2015 @ 17:34:45 #268
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_154768937
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er zijn de afgelopen twaalf maanden dan ook zat bewijzen voorbijgekomen.

Maar dat staat verder los van het officiële onderzoek.
Zoals? Ik heb alleen maar slechte speculaties voorbij zien komen.
  donderdag 30 juli 2015 @ 17:34:56 #269
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154768941
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

>VN
>Neutrale veroordeling
_O-

Er is geen bewijs, het zou gewoon een poppenkast zijn waarbij Nederland zou kunnen zeggen, kijk wij wijzen Rusland aan.

Als er echt bewijs was dat Rusland het had gedaan/meegeholpen was dat al (deels) naar buiten gekomen om Rusland onder druk te zetten.

Op mensen die "BUK BUK BUK" roepen na is er weinig bewijs wie wat waar waarom het is gedaan.
In ander UN nieuws:

http://www.theguardian.co(...)_AndroidApp_WhatsApp
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_154769027
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Zoals? Ik heb alleen maar slechte speculaties voorbij zien komen.
Dat ligt dan aan jou.

Bovendien is dit ook gewoon een gevalletje Ockham's scheermes. Het ligt het meest voor de hand dat de seperatisten verantwoordelijk zijn. Al ben ik ervan overtuigd dat ze het niet expres hebben gedaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_154769081
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nonsens, ook die optie wordt nu nog onderzocht.
Zoals dat Oekrainse jongens uit huis getrokken werden d.m.v een soort van razzia's om 1000km oostelijker in opdracht van Porosjenko met een Buk Russische militaire vliegtuigen die het Oekrainse luchtruim zouden schenden uit de lucht te knallen in de regio waar MH17 uit de lucht geknalt werd en de Krim te 'heroveren'?
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  donderdag 30 juli 2015 @ 17:46:06 #272
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154769187
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:41 schreef ZOA het volgende:

[..]

Zoals dat Oekrainse jongens uit huis getrokken werden d.m.v een soort van razzia's om 1000km oostelijker in opdracht van Porosjenko met een Buk Russische militaire vliegtuigen die het Oekrainse luchtruim zouden schenden uit de lucht te knallen in de regio waar MH17 uit de lucht geknalt werd en de Krim te 'heroveren'?
Een Buk installatie is volgens mij niet door iedereen zomaar even te besturen. Daar moet je voor opgeleid worden.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_154769202
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:41 schreef ZOA het volgende:

[..]

Zoals dat Oekrainse jongens uit huis getrokken werden d.m.v een soort van razzia's om 1000km oostelijker in opdracht van Porosjenko met een Buk Russische militaire vliegtuigen die het Oekrainse luchtruim zouden schenden uit de lucht te knallen in de regio waar MH17 uit de lucht geknalt werd en de Krim te 'heroveren'?
Geen idee of die optie wordt onderzocht. Maar de stelling die je regelmatig hier plaatst dat Oekraine op dag 1 al uitgesloten zou zijn als dader is gewoon aantoonbaar nonsens.
pi_154770650
Weet iemand trouwens een site waar ik die stemming van de Veiligheidsraad kan checken. Ik neem aan dat ze dit wel ergens telkens publiceren, wie voor stemt of tegen etc. Alvast bedankt.
  Moderator donderdag 30 juli 2015 @ 19:07:24 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154771180
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:41 schreef ZOA het volgende:

[..]

Zoals dat Oekrainse jongens uit huis getrokken werden d.m.v een soort van razzia's om 1000km oostelijker in opdracht van Porosjenko met een Buk Russische militaire vliegtuigen die het Oekrainse luchtruim zouden schenden uit de lucht te knallen in de regio waar MH17 uit de lucht geknalt werd en de Krim te 'heroveren'?
zonder training?

lijkt me een onwaarschijnlijk verhaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_154771299
Gewoon effe met een BUK het gebied van de vijand in karren en de eerste beste Boeing uit de lucht knallen.

Goed verhaal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_154772387
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 18:52 schreef Odaiba het volgende:
Weet iemand trouwens een site waar ik die stemming van de Veiligheidsraad kan checken. Ik neem aan dat ze dit wel ergens telkens publiceren, wie voor stemt of tegen etc. Alvast bedankt.
voorlopig enkel in het nieuwsbericht:
http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=51530#.VbpYaZP7fWN

Er is een overzicht van de meeting records maar deze staat er nog niet bij:
http://www.un.org/en/sc/meetings/records/2015.shtml
in de laatste kolom staat de uitslag (aantal ja, nee, onthoudingen) en eventueel wiens veto, maar niet wat elk land gestemd heeft. Die details vind je oa in de Meeting Records, link in de eerste kolom. Moet je wel door heel de tekst van de meeting scrollen.

Voor aanvaarde resoluties kan je de vote search gebruiken (niet nuttig dus voor deze specifieke stemming) ....
http://www.un.org/en/sc/meetings/searchvote.asp
geeft een lijst van alle landen met hun stem. (werkt ook voor general assembly resoluties bvb A/RES/62/24)

Een lijst van alle veto's vind je op:
http://research.un.org/en/docs/sc/quick/veto

Search hulp:
http://research.un.org/en/docs/find/resolutions
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_154772956
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 20:04 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

voorlopig enkel in het nieuwsbericht:
http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=51530#.VbpYaZP7fWN

Er is een overzicht van de meeting records maar deze staat er nog niet bij:
http://www.un.org/en/sc/meetings/records/2015.shtml
in de laatste kolom staat de uitslag (aantal ja, nee, onthoudingen) en eventueel wiens veto, maar niet wat elk land gestemd heeft. Die details vind je oa in de Meeting Records, link in de eerste kolom. Moet je wel door heel de tekst van de meeting scrollen.

Voor aanvaarde resoluties kan je de vote search gebruiken (niet nuttig dus voor deze specifieke stemming) ....
http://www.un.org/en/sc/meetings/searchvote.asp
geeft een lijst van alle landen met hun stem. (werkt ook voor general assembly resoluties bvb A/RES/62/24)

Een lijst van alle veto's vind je op:
http://research.un.org/en/docs/sc/quick/veto

Search hulp:
http://research.un.org/en/docs/find/resolutions
^O^
pi_154772978
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 19:11 schreef KoosVogels het volgende:
Gewoon effe met een BUK het gebied van de vijand in karren en de eerste beste Boeing uit de lucht knallen.

Goed verhaal.
De perfecte misdaad.

En de hele wereld trapt er effe in.
Naturheilmittel
pi_154773026
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

>VN
>Neutrale veroordeling
_O-

Er is geen bewijs, het zou gewoon een poppenkast zijn waarbij Nederland zou kunnen zeggen, kijk wij wijzen Rusland aan.

Als er echt bewijs was dat Rusland het had gedaan/meegeholpen was dat al (deels) naar buiten gekomen om Rusland onder druk te zetten.

Op mensen die "BUK BUK BUK" roepen na is er weinig bewijs wie wat waar waarom het is gedaan.
Voor een Turk snap je de ballen van internationale politiek.

Nee wacht, dat klopt wel natuurlijk.
Naturheilmittel
  donderdag 30 juli 2015 @ 21:08:37 #281
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_154774175
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 20:26 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Voor een Turk snap je de ballen van internationale politiek.

Nee wacht, dat klopt wel natuurlijk.
Het feit dat je achtergrond er bij wilt halen zegt genoeg over jouw onvermogen tot het voeren van een fatsoenlijke discussie waht.
pi_154774888
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:01 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Sorry hoor maar dat vind ik erg naief.
In dit scenario vind ik het meer realistischer als er DIREKT door het Westen brokstukken van een BUK worden getgoond met als onomstotleijk bewijs dat een BUK verantwoordelijk is.
Heb jij wat gezien in al die tijd? Ik niet?
Als je de Russen wenst te kruisigen als daders dan is dat toch DE manier om te doen?
Omdat Nederland geen bananenrepubliek is? Heb jij enig idee hoe een rechtzaak werkt?

Verder, heb je nog bronnen gevonden dat de VS geld wilde verdienen in Oekraine?
  Moderator donderdag 30 juli 2015 @ 21:47:39 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154775305
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 19:11 schreef KoosVogels het volgende:
Gewoon effe met een BUK het gebied van de vijand in karren en de eerste beste Boeing uit de lucht knallen.

Goed verhaal.
feitelijk is het een tank

het karren alleen al is een groot probeem zonder opleiding met het wapensysteem

zeer onwaarschijnlijke optie _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_154775541
Interessant trouwens, Rusland was wel voor de vorige VN resolutie uit 2014.
http://www.securitycouncilreport.org/atf/cf/%7B65BFCF9B-6D27-4E9C-8CD3-CF6E4FF96FF9%7D/s_res_2166.pdf

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/07/21/vn-veiligheidsraad-stemt-unaniem-in-met-resolutie-over-mh17/
quote:
- De VN veroordeelt het neerhalen van het toestel
- De VN steunt een volledig en onafhankelijk internationaal onderzoek naar de ramp
- De VN maakt zich ernstig zorgen over beperkte en ontoereikende toegang tot de rampplek
- De VN eist dat de separatisten die het gebied in handen hebben de rampplek ongemoeid laten
- De VN eist dat er geen militaire activiteiten plaatsvinden in het rampgebied
- De VN dringt er bij alle partijen in het gebied op aan om medewerking te verlenen
- De VN eist dat de personen achter het neerhalen van het toestel ter verantwoording worden geroepen
Deze nieuwe resolutie was een logisch vervolg op de vorige resolutie. Om tot een Volledig en onafhankelijk onderzoek te komen en de personen ter verantwoording te roepen is alleen een VN tribunaal beschikbaar als 'middel'. De Russen en een paar andere VN leden erkennen namelijk het internationaal gerechtshof in Den Haag niet en zij zijn mede ondertekenaars van de resolutie uit 2014 die vroeg naar de verantwoording van de schuldigen en onderzoek.

Rusland heeft nu vaak ook kritiek op het huidige onderzoek, omdat ze daar geen deel van zouden uitmaken. Maar wie de resolutie leest weet dat ook dat onzin is:

quote:
Recognizes the efforts under way by Ukraine, working in coordination
with ICAO and other international experts and organizations, including
representatives of States of Occurrence, Registry, Operator, Design and
Manufacture, as well as States who have lost nationals on MH17, to institute an
international investigation of the incident, and calls on all States to provide any
requested assistance to civil and criminal investigations related to this incident;
Daar staat namelijk knip en klaar in dat de VN het werk van Oekraine en staten die burgers verloren hebben in de ramp erkennen. Daarbij als kanttekening dat Nederland de hulp heeft ingeroepen van onafhankelijke experts uit met name Engeland en Duitsland om onderzoek te doen naar bijvoorbeeld de zwarte dozen.

Kortom, Rusland is gewoon de boel willens en wetens aan het saboteren en houden zich niet aan de afspraken van de vorige VN resolutie.
  Moderator donderdag 30 juli 2015 @ 21:56:52 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154775663
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:01 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Sorry hoor maar dat vind ik erg naief.
In dit scenario vind ik het meer realistischer als er DIREKT door het Westen brokstukken van een BUK worden getgoond met als onomstotleijk bewijs dat een BUK verantwoordelijk is.
Heb jij wat gezien in al die tijd? Ik niet?
Als je de Russen wenst te kruisigen als daders dan is dat toch DE manier om te doen?
van de raket?

die schieten ze met een paar duizend kilometer per uur de lucht in waar ze het laten exploderen

die ga je echt niet meer terugvinden hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_154776372
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 21:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

feitelijk is het een tank

het karren alleen al is een groot probeem zonder opleiding met het wapensysteem

zeer onwaarschijnlijke optie _O-
Hoe moeilijk kan het besturen van zo'n BUK nou zijn?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator donderdag 30 juli 2015 @ 22:22:42 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154776584
quote:
15s.gif Op donderdag 30 juli 2015 22:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe moeilijk kan het besturen van zo'n BUK nou zijn?
staat niet op wieltjes he?

rupsen zijn best een gedoetje, zelfs voor geoefende militairen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_154776842
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 21:53 schreef Nintex het volgende:

[..]

Deze nieuwe resolutie was een logisch vervolg op de vorige resolutie. Om tot een Volledig en onafhankelijk onderzoek te komen en de personen ter verantwoording te roepen is alleen een VN tribunaal beschikbaar als 'middel'.

[..]

Zo werkt de VN niet, zeggen dat het een logisch gevolg, of de enige mogelijkheid is. Je moet het tribunaal rechtvaardigen op basis van het VN charter; het voorstel in kwestie was opgesteld onder Chapter 7, maw men claimde dat het een gevaar voor internationale vrede of veiligheid betrof. "the downing of the plane and its implications for the safety of civil aviation, constitute a threat to international peace and security."

Impliciet zou de resolutie militair ingrijpen mogelijk maken, want resoluties onder chapter 7 kunnen militair afgedwongen (enforced) worden. Misschien een bijkomende reden voor de Russen om hun veto te stellen, zulke resoluties hebben ze zich al eerder beklaagd.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_154776906
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 22:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

staat niet op wieltjes he?

rupsen zijn best een gedoetje, zelfs voor geoefende militairen
Heb je zelf wel eens in zo'n ding gereden? Of zat je niet in die hoek? (Je hebt toch bij Defensie gezeten?)
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator donderdag 30 juli 2015 @ 23:05:51 #291
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154778365
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 22:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb je zelf wel eens in zo'n ding gereden? Of zat je niet in die hoek? (Je hebt toch bij Defensie gezeten?)
nee die van ons worden gewoon getrokken door vrachtwaggies *)

maar ik heb wel eens toegekeken hoe mensen die rupsen er weer op probeerden te krijgen en ik garandeer je dat een random persoon die dmv een razzia uit zijn huis is getrokken dat niet gaat lukken

een onderzoeker die die optie niet theoretisch al uitsluit neem ik gelijk niet meer serieus
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_154781920
  vrijdag 31 juli 2015 @ 16:03:10 #293
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154795636
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 21:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

van de raket?

die schieten ze met een paar duizend kilometer per uur de lucht in waar ze het laten exploderen

die ga je echt niet meer terugvinden hoor
Dat kan wel degelijk.
Het probleem is al vinden ze BUK fragmenten dan nog zegt het niet wie er geschoten heeft.
De seperatisten? Onwaarschijnlijk. Het kost heel veel training voordat je dat ding kan bedienen. Russen? Word al waarschijnlijker want dat zijn de meesters over hun eigen wapentuig. Oekrainische leger? Kan ook want die hadden heel wat in hun arsenaal.
--------------------------
Rocket and Artillery Troops

Main article: Rocket Forces and Artillery (Ukraine)

Rocket Forces and Artillery troops of the army consist of formations of tactical missiles, self-propelled artillery, howitzers, jet-propelled and anti-tank artillery, artillery reconnaissance units, of mortar units and of units of anti-tank missiles. These forces operate as support for other army formations, and are therefore obliged to destroy enemy human resources, tanks, artillery, anti-tanks weapons, aircraft, air defence equipment, and other important objects during the combat arms operations. Rocket and artillery troops are equipped with: missile complexes of operational-tactical and tactical missiles; Multiple rocket launcher rocket systems, such as the Smerch, Uragan, Grad; also, Giatsint, Pion, Akatsiya, Gvozdika howitzers; and, Konkurs, T-12 antitank gun anti-tank weapons.

Previously the 1st Rocket Division was active at Хмельницкий, formed on the basis of the former Soviet 43rd Rocket Army. It had two to three rocket brigades (19-Хмельницкий, 46 или 199- Gchovka, 107-Кременчуг) with 54–56 Скад/Scud. It was active in 2003,[33] but disbanded in 2004.[34] In addition, previously the 461st Rocket Brigade (рбр) Славута, 13 АК ЗОК, the 459th Rocket Brigade (рбр) at Белая Церковь-8 АК,СОК- Точка- расформирована в 2004, 123 рбр- Контоп-СОК, Точка, 107 рбр (Kremenchug) (Tochka), and the 159th Rocket Brigade (рбр) (Кіровоград) were active.[34]
Army Air Defence

The Army Air Defence units are responsible for covering troops against enemy air attacks anywhere on the battlefield, and while in combat. The Ukrainian Ground Forces army air defence branch is equipped with a variety of effective surface-to-air missile systems of division level and anti-aircraft missile and artillery complexes of regiment level. Regiment level units are characterized by their high rate of fire, vitality, maneuverability, and capability of action under all conditions of modern combat arms operations. Surface-to-air missile systems and complexes of division level are characterized by their long range and firepower and are equipped with surface-to-air missile complexes;S-300V,Osa, Buk, Buk-M1 and Tor. While anti-aircraft missile and artillery complexes that are of regiment level are equipped with the Tunguska-M1, Igla MANPADS system, Strela, and Shilka anti-aircraft missile systems.[35] While the army's only separate radar system, meaning it isn't a part of any anti-aircraft system, is the Ukrainian Kolchuga-M. It was designed sometime between the years 1993–1997, the system is said to be one of the most (if not the most) advanced passive sensors in the world, as it was claimed to be able to detect stealth aircraft.[36]
  Moderator vrijdag 31 juli 2015 @ 16:16:24 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154796028
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 16:03 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat kan wel degelijk.
Het probleem is al vinden ze BUK fragmenten dan nog zegt het niet wie er geschoten heeft.
Tuurlijk kan het maar het is niet echt waarschijnlijk, ik zou geen geld steken in de speurtocht

Is ook nergens voor nodig, je kunt prima vaststellen om wat voor wapen het gaat aan de hand van de vluchtgegevens en de inslagen enzo
quote:
De seperatisten? Onwaarschijnlijk. Het kost heel veel training voordat je dat ding kan bedienen. Russen? Word al waarschijnlijker want dat zijn de meesters over hun eigen wapentuig. Oekrainische leger? Kan ook want die hadden heel wat in hun arsenaal.
Zal mij persoonlijk een zorg zijn maar voor de nabestaanden zal het wel leuk zijn om te weten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 16:23:27 #295
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154796228
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 16:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

Tuurlijk kan het maar het is niet echt waarschijnlijk, ik zou geen geld steken in de speurtocht

Is ook nergens voor nodig, je kunt prima vaststellen om wat voor wapen het gaat aan de hand van de vluchtgegevens en de inslagen enzo

[..]

Zal mij persoonlijk een zorg zijn maar voor de nabestaanden zal het wel leuk zijn om te weten
Kan jij aan de inslagen zien of het een eerste generatie raket is of een vierde?
Als het allemaal zoo makkelijk was dan wisten we precies al wat er aan de hand was.

Maar toch is het westen er in geslaagd om iedereen direkt te laten geloven dat het een Russische eenheid was ZONDER sluitend bewijs ter leveren.
En het hele zooitje huilt de wolven in het bos na..... :Y
pi_154796428
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 16:23 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Kan jij aan de inslagen zien of het een eerste generatie raket is of een vierde?
Als het allemaal zoo makkelijk was dan wisten we precies al wat er aan de hand was.

Maar toch is het westen er in geslaagd om iedereen direkt te laten geloven dat het een Russische eenheid was ZONDER sluitend bewijs ter leveren.
En het hele zooitje huilt de wolven in het bos na..... :Y
Het is tot nu toe de meest voor de hand liggende optie, gezien het bewijs wat er ligt.

Maar hoe goed ze het ook onderzoeken, jij zal de uitslag nooit accepteren als daar iets anders uitkomt dan dat Kiev de schuldige is...
  Moderator vrijdag 31 juli 2015 @ 16:32:23 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154796429
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 16:23 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Kan jij aan de inslagen zien of het een eerste generatie raket is of een vierde?
Als het allemaal zoo makkelijk was dan wisten we precies al wat er aan de hand was.
Weten we toch eigenlijk al?

Ding is uit de lucht geschoten door een BUK luchtdoelraket
Is ook gewoon het meest waarschijnlijke scenario

quote:
Maar toch is het westen er in geslaagd om iedereen direkt te laten geloven dat het een Russische eenheid was ZONDER sluitend bewijs ter leveren.
En het hele zooitje huilt de wolven in het bos na..... :Y
ow joh het is verschrikkelijk

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 31-07-2015 16:40:04 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_154796469
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 16:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

Tuurlijk kan het maar het is niet echt waarschijnlijk, ik zou geen geld steken in de speurtocht

Er zijn al onderdelen van een Buk raket gevonden op de rampplek:

Investigation into the chemical composition showed that they are remains from a BUK missile, among which fragments from the warhead – the pay load. The fragment of the warhead consists of a low-quality alloy of steel common to this form of ammunition. It appears from electroscopic enlargements that a fragment shows a cast-on Cyrillic serial number from the Russian language next to a partly broken number 2.

Mr Akkermans found this fragment in November of last year in a part of the hull of MH-17 near the village of Grabova in Eastern Ukraine.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ken-down-buk-missile

Maar hiervan kan men nog claimen dat onderdelen zijn neergelegd. In oktober zal blijken wat men aan materiaal uit de lichamen gehaald heeft.
  Moderator vrijdag 31 juli 2015 @ 16:38:40 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154796577
Er zijn stukken staal gevonden van slechte kwaliteit met russische teksten in een veld in een oostblokoorlogsgebied?

im not surprised

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 31-07-2015 16:47:16 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_154796605
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 16:03 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat kan wel degelijk.
Het probleem is al vinden ze BUK fragmenten dan nog zegt het niet wie er geschoten heeft.
De seperatisten? Onwaarschijnlijk. Het kost heel veel training voordat je dat ding kan bedienen. Russen? Word al waarschijnlijker want dat zijn de meesters over hun eigen wapentuig. Oekrainische leger? Kan ook want die hadden heel wat in hun arsenaal.

Pentagon meldde één of twee dagen na de crash dat de rebellen opleiding kregen in het gebruik van de BUK, op een locatie net over de grens in Rusland. Wie de opleiding verzorgde was hen niet bekend.

Basic gebruik zal makkelijk aan te leren zijn, uiteindelijk is het niet meer dan de correcte procedure uitvoeren. Daar heb je geen volledige opleiding voor nodig, die rebellen moeten niet weten hoe ze elk mogelijk probleem moeten oplossen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 31 juli 2015 @ 17:10:11 #301
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_154797369
ÖSTERREICH
Österreich: Polizei stoppt bewaffnete US-Soldaten, die in die Ukraine reisen wollten
Deutsche Wirtschafts Nachrichten | Veröffentlicht: 31.07.15 01:50 Uhr | 18 Kommentare
Neun US-Soldaten wollten bewaffnet von den USA aus über Österreich in die Ukraine reisen. Doch die österreichischen Behörden ließen die Soldaten nicht gewähren, weil diese zuvor vergessen hatten, einen Durchreiseantrag zu stellen. Stattdessen wurde ein Ermittlungsverfahren wegen Verstoßes gegen das Kriegsmaterialgesetz eingeleitet.

Am Flughafen Wien-Schwechat haben österreichische Polizeibeamte neun US-amerikanische Soldaten zur Einvernahme abgeführt, berichtet der Kurier. Die Soldaten befanden sich auf dem Weg in die Ukraine. Die Amerikaner sollen Sturmgewehre und Pistolen bei sich getragen haben.

Eine Genehmigung für das Tragen der Waffen konnten sie nicht vorweisen. Die Die Staatsanwaltschaft Korneuburg (NÖ) hat bereits ein Ermittlungsverfahren eingeleitet. Die US-Soldaten sollen gegen §4 des Kriegsmaterialgesetzes („Pflichten bei der Ein-, Aus- und Durchfuhr von Kriegsmaterial, Kontrolle“) verstoßen haben.

Die Betroffenen hätten zuvor einen Antrag auf Durchreise mit den dazugehörigen Details zur Mitnahme von Waffen stellen müssen. Dieser Antrag sei ausgeblieben. Die US-Botschaft in Wien hatte vergeblich versucht, einen derartigen Antrag nachträglich zu stellen. Stattdessen mussten die Soldaten die Rückreise in die USA antreten.

In der Ukraine führen die USA derzeit eine Ausbildungsmission durch. An ihr beteiligen sich 300 US-Soldaten der 173. Luftlandebrigade aus Vicenza.

http://deutsche-wirtschaf(...)aine-reisen-wollten/ :')
There is only one religion
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')