Ze zijn er inmiddels ook met volledige deuren .quote:Op woensdag 4 juni 2014 12:30 schreef stinkie het volgende:
[..]
Dit.
En rijd best leuk, een keer een dag als vervangend vervoer meegenomen. Max 80kmh en actiaradius van ongeveer 200 km.
Waait alleen gruwelijk door en geen ramen, dus als het regent heb je pech
Da's maar goed ook, want regen vind ik maar niets. #bikelifequote:Op woensdag 4 juni 2014 12:52 schreef Anne het volgende:
[..]
Ze zijn er inmiddels ook met volledige deuren .
[ afbeelding ]
En als het regent heb je alleen pech als het horizontaal regent . Als het 'normaal' regent, regent het niet naar binnen.
Yo yo yo, de FOK! MC is ZO!quote:Op woensdag 4 juni 2014 13:23 schreef picodealion het volgende:
"Zonder stalen ros ben je mooi de klos" wat is dat voor kneuterige slogan?
Where is the love?quote:
quote:
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:43 schreef picodealion het volgende:
Welkom in het motorclubtopic. Neem een korreltje zout. En negeer alles wat Sala zegt.
Zeker van BL geweest dat ding, zo zonder richtingaanwijzer.quote:
Ik vond en vind hem wel grappigquote:Op woensdag 4 juni 2014 13:23 schreef picodealion het volgende:
"Zonder stalen ros ben je mooi de klos" wat is dat voor kneuterige slogan?
fixedquote:Op woensdag 4 juni 2014 17:55 schreef ErkendFokker het volgende:
Ik vind slide een vies woord
De laatste is wel leuk
mooie groene motorbrommer erachteraan :p
Ik zeg: Doenquote:Op woensdag 4 juni 2014 18:10 schreef Dekatria het volgende:
Tijd voor een eigen blokhut met prospects en een hennepkwekerij.
1 2 3 | merk rdw-type fabr.c. cc-s cil SUZM- jaar dBA bij N Model SUZUKI GS 750 GS750 748 4 1025 1976 - 3400 1976 |
1 2 3 4 5 6 7 8 | Cilinderinhoud t/m ... cc. Maximaal toegestane waarde in dB (A). 80 91 125 92 350 95 500 97 750 100 1000 103 >1000 106 |
Jezusquote:Op woensdag 4 juni 2014 15:55 schreef ManageTheAnger het volgende:
Met grote dank aan Tunafish:
en de Nero versie:
[ afbeelding ]
Als je vooraan rijdt zie je de laatste vaak niet, zeker met 13 andere rijders. Ik stel voor dat minimaal 1 ervaren rijder achteraan rijdt die ook de route kent / navigatie heeft. Dat en allicht het tempo een klein beetje lager zetten, dan wordt het ook gemakkelijker om het bij te houden of om gaten dicht te rijden.quote:Op woensdag 4 juni 2014 20:52 schreef Erasmo het volgende:
Nog even terugkomend op dat kwijtraken van de laatste rijder op de A7, ik reed zelf als derde aan de achterkant en zag al dat de laatste twee rijders vaak wat verder achterop zaten. Daarom reed ik op de A7 het laatste stuk voor de afslag wat rustiger zodat zo mij konden zien afslaan.
Zo zag ik ook twee motors achter mij afslaan, echter hoorde er maar eentje bij de groep
De volgende rit lijkt het me iig verstandiger als de lui met comms linken en er signalen worden afgesproken.
De horizon staat scheefquote:Op donderdag 5 juni 2014 19:27 schreef ManageTheAnger het volgende:
[ afbeelding ]
Nog ff mooi plaatje geschoten gister
Er zitten deuken in je uitlatenquote:Op donderdag 5 juni 2014 19:27 schreef ManageTheAnger het volgende:
[ afbeelding ]
Nog ff mooi plaatje geschoten gister
quote:
Hatersquote:
Ik dacht meer aan een beschuitbusquote:
Heb je die hoge toeren al opgelost?quote:Op donderdag 5 juni 2014 21:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan een beschuitbus
Ik heb mijn DB killer maar weer passend gemaakt op de ingekorte pijp. Werd me toch iets te gortig zo compleet open
Sowieso contactjes maar even checken - kan wat mis zitten in de kabelboom.quote:Op donderdag 5 juni 2014 21:41 schreef Piles het volgende:
Kan ik hier ook terecht voor wat technisch advies?
Elektronica probleempje met de TDM vrees ik... Paar weken geleden wilde ik m uitzetten, en op dat moment draaide de startmotor dus. Met contact uit, ook dodemansknop werkte niet om m stil te krijgen. Na een paar lange seconden viel ie toch uit. Half uurtje later stond ik toch met een kapotte accu langs de snelweg. Garage kon geen oorzaak vinden, maar heb het nu dus weer
Ik heb ook echt het idee dat tijdens het rijden de startmotor blijft draaien, als ik naar het blok luister.
Waar ik echt bang voor ben is dat er iets met het blok is... Tijdje met te weinig olie gereden (vraag me niet hoe, het is gebeurd)
Morgen garage maar weer bellen, maar ben benieuwd of jullie een idee hebben...
Neuh, want dan moet ik mijn carbs synchroniseren, en dat is nou eenmaal een kutklus waar ik bar weinig zin in hebquote:Op donderdag 5 juni 2014 21:42 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Heb je die hoge toeren al opgelost?
Startrelais overleden.quote:Op donderdag 5 juni 2014 21:41 schreef Piles het volgende:
Kan ik hier ook terecht voor wat technisch advies?
Elektronica probleempje met de TDM vrees ik... Paar weken geleden wilde ik m uitzetten, en op dat moment draaide de startmotor dus. Met contact uit, ook dodemansknop werkte niet om m stil te krijgen. Na een paar lange seconden viel ie toch uit. Half uurtje later stond ik toch met een kapotte accu langs de snelweg. Garage kon geen oorzaak vinden, maar heb het nu dus weer
Ik heb ook echt het idee dat tijdens het rijden de startmotor blijft draaien, als ik naar het blok luister.
Waar ik echt bang voor ben is dat er iets met het blok is... Tijdje met te weinig olie gereden (vraag me niet hoe, het is gebeurd)
Morgen garage maar weer bellen, maar ben benieuwd of jullie een idee hebben...
Klinkt aannemelijk... En goeie tip. Eens kijken of mij dat lukt, met mijn technisch talentquote:Op donderdag 5 juni 2014 21:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Startrelais overleden.
Dan zit die schakelaar die normaal gecontroleerd wordt door zaken als killswitch, jiffysensor, neutraalsensor en startknop vast en blijft het relais dicht zitten. Dat zit direct op de accu, dus dan blijft de startmotor draaien. Voor de zekerheid zou ik even de pluspool van de accu losschroeven voor die vannacht ineens weer tot leven komt
http://www.japparts.nl/in(...)ex&cPath=849_856_978quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:08 schreef Piles het volgende:
[..]
Klinkt aannemelijk... En goeie tip. Eens kijken of mij dat lukt, met mijn technisch talent
Dure grap, zo'n startrelais?
En nog eens bedenken hoe ik mn motor bij de garage krijg, erheen rijden lijkt me geen goed idee.
Moet het toch bij de garage laten doen, dus arbeid zal wel de grootste kostenpost wordenquote:Op donderdag 5 juni 2014 22:09 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
http://www.japparts.nl/in(...)ex&cPath=849_856_978
Heb je daar iets aan?
volgens mij is iedereen zich doodgeschrokken...quote:Op vrijdag 6 juni 2014 00:45 schreef pindaplukker het volgende:
Nieuwste helm uit de collectie van AGV (pista gp carbon) hangt bij mij op mijn werk, kreng kost gewoon nog net geen 1000 euro
Leren pak met airbags......3000 euro
Volgens mij is de d|Air van Dainese niet eens zo duur? Ja goed, alsnog 700 pond voor het pak en dan nog eens 400 voor de installatie.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 00:45 schreef pindaplukker het volgende:
Nieuwste helm uit de collectie van AGV (pista gp carbon) hangt bij mij op mijn werk, kreng kost gewoon nog net geen 1000 euro
Leren pak met airbags......3000 euro
Het gaat om de D-air race suti ja, 2899 euro om precies te zijnquote:Op zaterdag 7 juni 2014 13:47 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Volgens mij is de d|Air van Dainese niet eens zo duur? Ja goed, alsnog 700 pond voor het pak en dan nog eens 400 voor de installatie.
Het gaat hier trouwens wel om alleen die airbag, zonder pak, want hij gaat over je normale kleding.
Jeuzusquote:Op zaterdag 7 juni 2014 19:31 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Het gaat om de D-air race suti ja, 2899 euro om precies te zijn
Heb je ook een leuke motor voorquote:Op zaterdag 7 juni 2014 19:31 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Het gaat om de D-air race suti ja, 2899 euro om precies te zijn
Hoho, tis alleen een bodywarmert-achtig iets.. pak komt er natuurlijk nog bijquote:
Ik meen ergens gehoord te hebben dat 'ie alleen afgaat op hogere snelheden.quote:Op zondag 8 juni 2014 14:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoho, tis alleen een bodywarmert-achtig iets.. pak komt er natuurlijk nog bij
En als je goed luistert, wordt dat ding getriggerd door sensoren op je motor die dus ws afgaan bij een bepaalde neigingshoek, dus als je bij het inparkeren omflikkert zie je er ineens uit als een zwart Michelin mannetje, en iedereen ligt over de straat te rollen van het lachen, terwijl jij 3k lichter bent binnen 0.025 sec. Ik zeg: doen!
Niet voor jou van toepassing dusquote:Op zondag 8 juni 2014 14:19 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik meen ergens gehoord te hebben dat 'ie alleen afgaat op hogere snelheden.
Boven de 15 km/u red ik ook nog wel. Maar dat pak is meer waard dan mijn motor.quote:Op zondag 8 juni 2014 14:21 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Niet voor jou van toepassing dus
quote:Op zondag 8 juni 2014 14:22 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Boven de 15 km/u red ik ook nog wel. Maar dat pak is meer waard dan mijn motor.
Dit is ook een Kawasaki Ninja trouwens:
Uitkijken he
Tja dat krijg je als je ons niet kan bijhouden...quote:Op zondag 8 juni 2014 14:28 schreef Nero22 het volgende:
Dit komt ook uit de Kawasaki stal. Als je dacht dat de Fyra al lelijk was
Afijn, ik dwaal af.
Als je dan ook elke keer ons weer een euro geeft als we zeggen hoe tof je bent, kan je op den duur die groene kawa aan ons verpanden!quote:Op zondag 8 juni 2014 14:34 schreef Nero22 het volgende:
Even voor iedereen hier: als je bij elke opmerking die je maakt over mijn 250 ook meteen een euro inlegt, kan ik na de zomer een ER6F halen.
Weet ik, weet ikquote:Op zondag 8 juni 2014 14:46 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Als je dan ook elke keer ons weer een euro geeft als we zeggen hoe tof je bent, kan je op den duur die groene kawa aan ons verpanden!
Dit staat op een plaatje op je frame (als dat voor dat jaartal al gedaan werd). Ik zou voor een goed antwoord daar even kijken.quote:Op woensdag 4 juni 2014 18:53 schreef rulerofdeath het volgende:
ik was net even benieuwd naar hoeveel herrie een motor mag maken,
volgens mij kom ik voor de suzuki GS750 uit 1978 hier uit:
[ code verwijderd ]
nu staat er in de kolom dBA niks vermeld.
mag ik dan gewoon van deze tabel uitgaan?
[ code verwijderd ]
oftewel 100 dBA bij 3400 rpm?
Ja dus, voor 200 euro heb je al een pak hoorquote:Op zondag 8 juni 2014 14:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoho, tis alleen een bodywarmert-achtig iets.. pak komt er natuurlijk nog bij
jij zal het wetenquote:Op zondag 8 juni 2014 15:23 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Ja dus, voor 200 euro heb je al een pak hoor
Whehehequote:Op zondag 8 juni 2014 14:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoho, tis alleen een bodywarmert-achtig iets.. pak komt er natuurlijk nog bij
En als je goed luistert, wordt dat ding getriggerd door sensoren op je motor die dus ws afgaan bij een bepaalde neigingshoek, dus als je bij het inparkeren omflikkert zie je er ineens uit als een zwart Michelin mannetje, en iedereen ligt over de straat te rollen van het lachen, terwijl jij 3k lichter bent binnen 0.025 sec. Ik zeg: doen!
Valt best wel mee op Assen.. Bij de landelijke motordagen reed een kameraad op een Streetfighter 848 met akra's eronder, zonder db-killers. Hij is er niet afgehaald. Er reden ook talloze andere motoren die echt veel lawaai maakten, maar niemand moest de baan af vanwege teveel geluidquote:Op zondag 8 juni 2014 15:04 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Dit staat op een plaatje op je frame (als dat voor dat jaartal al gedaan werd). Ik zou voor een goed antwoord daar even kijken.
Anders, e-keur op uitlaat en db-killer is geen probleem. Tenzij je op Assen wilt rijden, want dat vinden de mensen rond Assen niet leuk... als je met dezelfde uitlaat als door hun wijk 20 km verderop gaat rijden. :/
Korte broek en teenslippers eronder kan ook.. je hebt je plofzakkie toch?quote:Op zondag 8 juni 2014 15:23 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Ja dus, voor 200 euro heb je al een pak hoor
Jeh, alleen jammer dat je de schade al oploopt tegen die auto, en die skippybal pas later komtquote:Op zondag 8 juni 2014 16:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Whehehe
Beetje dit effect
Ook leuk om mensen met zo'n pak om te douwen bij het stoplicht denk ik
Het gaat erom of je lawaai maakt bij de meetpalen.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:07 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Valt best wel mee op Assen.. Bij de landelijke motordagen reed een kameraad op een Streetfighter 848 met akra's eronder, zonder db-killers. Hij is er niet afgehaald. Er reden ook talloze andere motoren die echt veel lawaai maakten, maar niemand moest de baan af vanwege teveel geluid
Met de motor mag ik hopen?quote:
Ketting is al warm na een kilometer hoor maar ik smeer hem meestal koud. Veel teveel gedoe. Zeker nu ik geen bok meer heb kutwerk zeg. Snel werk maken van een automagisch smeersysteem.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:18 schreef mennes2000 het volgende:
Ik wilde gisteren via een toeristische route van Nijmegen naar Roermond rijden. Had dus een route gemaakt en wat dorpjes opgeschreven. Maar na 15 km was ik de weg al kwijt... Toen maar op gevoel richting het zuiden gereden en weer een aantal leuke weggetjes ontdekt Kostte alleen wat meer tijd dan ik gepland had.
Vanmiddag maar 's alle insecten van de motor verwijderen. Moet ook m'n ketting smeren. Ik weet dat het verstandig is om dit 'warm' te doen. Hoeveel km moet je hiervoor rijden? Heb namelijk ook nog andere dingen te doen, dus een grote rit zit er vandaag niet meer in.
Ja, schuilen. Been there, done that, didn't get a f*cking T-shirt.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:28 schreef Erasmo het volgende:
Vanmiddag het halve land door op de motor, nog mensen advies voor als het hagelstenen zo groot als pingpongballen regent?
Parapluquote:Op maandag 9 juni 2014 11:28 schreef Erasmo het volgende:
Vanmiddag het halve land door op de motor, nog mensen advies voor als het hagelstenen zo groot als pingpongballen regent?
Of een flinke bij of hommel recht op die sensorquote:Op maandag 9 juni 2014 12:26 schreef Dekatria het volgende:
Ben benieuwd hoe zo'n pak van 3000 euri zou reageren op een hagelstorm.
Mooie omgeving daarquote:Op zondag 8 juni 2014 20:33 schreef picodealion het volgende:
Jazeker. Beetje verdwaald vanuit Arnhem, zaten we opeens bij Duisburg. Lekker via Kleef teruggereden, toch goed 250km afgelegd
Herinneren jullie deze kerel nog?quote:
Is het nieuwe motor-uniform van de politiequote:
Hij is het niveau van een hesje al lang en breed ontgroeid.quote:Op maandag 9 juni 2014 14:38 schreef mennes2000 het volgende:
edit: overal reflectie, maar hij draagt geen hesje :S
Neuh, die rijdt een andere bmw, zo'n toerhok met kuipen.quote:Op maandag 9 juni 2014 14:38 schreef mennes2000 het volgende:
Is dat niet ook die kerel die zich voordoet als motoragent? Zag laatst een topic op MF voorbij komen.
edit: overal reflectie, maar hij draagt geen hesje :S
Mooi op tijd lijkt me zo, of niet in Twente? Ging hier even flink los net.quote:Op maandag 9 juni 2014 14:51 schreef Gummiebeer het volgende:
Overigens veelste warm om te rijden. Na 20km ben ik omgekeerd en nu aan t bier op het balkon
Doorwaai jasje en jeans aan en je bent goud.quote:Op maandag 9 juni 2014 14:51 schreef Gummiebeer het volgende:
Overigens veelste warm om te rijden. Na 20km ben ik omgekeerd en nu aan t bier op het balkon
Ben lekker naar classic TT geweest! prachtig wat een herrie die oude barrels!quote:Op maandag 9 juni 2014 14:51 schreef Gummiebeer het volgende:
Overigens veelste warm om te rijden. Na 20km ben ik omgekeerd en nu aan t bier op het balkon
Wat is erger: het feit dat ze langzaam inhalen, of het feit dat ze je waarschijnlijk niet eens gezien heeft?quote:Op maandag 9 juni 2014 15:10 schreef KneusTeun het volgende:
Ohja dagjes mensen
Rij je links met 170 op de A1 en dan gooit zo'n trut hem naar links en wil iemand inhalen met 0,0001 km/h verschil.... wacht dan 2 seconden en laat me er ff langs.
Ben jij nou mijn mede-koukleum? Prima weertjequote:Op maandag 9 juni 2014 14:51 schreef Gummiebeer het volgende:
Overigens veelste warm om te rijden. Na 20km ben ik omgekeerd en nu aan t bier op het balkon
Ze had me wel gezien, want ze keek nog wel netjes om, ik denk dat ze voor haar gevoel zo hard ging dat ze er wel even voorlangs kon. Ti's ook niet dat bijna misging, maar meer dat ik denk dat ik nu 50 seconden op haar wacht ipv dat ze ff 2 sec wacht tot ik er voorbij ben en ze heel kalm en rustig door kan.quote:Op maandag 9 juni 2014 15:11 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Wat is erger: het feit dat ze langzaam inhalen, of het feit dat ze je waarschijnlijk niet eens gezien heeft?
Vrijdag in de file bijna van mijn motor geknikkerd door een muts die niet op zat te letten.
A oké. Heel irritant wel ja. Als ik eindelijk eens vaart heb vind ik het ook schijtirritant als mensen me gaan blokkeren.quote:Op maandag 9 juni 2014 15:15 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ze had me wel gezien, want ze keek nog wel netjes om, ik denk dat ze voor haar gevoel zo hard ging dat ze er wel even voorlangs kon. Ti's ook niet dat bijna misging, maar meer dat ik denk dat ik nu 50 seconden op haar wacht ipv dat ze ff 2 sec wacht tot ik er voorbij ben en ze heel kalm en rustig door kan.
Dat is niet alleen voorbehouden aan dagjesmensenquote:Op maandag 9 juni 2014 15:10 schreef KneusTeun het volgende:
Ohja dagjes mensen
Rij je links met 170 op de A1 en dan gooit zo'n trut hem naar links en wil iemand inhalen met 0,0001 km/h verschil.... wacht dan 2 seconden en laat me er ff langs.
Vreselijk.. daarna voelde het alsof ik overal onderuit ging.quote:
Zelfs voor mij als koukleum specialist was het toch net iets te warm.quote:Op maandag 9 juni 2014 15:13 schreef mjan het volgende:
[..]
Ben jij nou mijn mede-koukleum? Prima weertje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je rijd met 50 km verschil er verwacht op een zondag als dit dat er mensen zijn die doorhebben hoe groot dat snelheidsverschil is?quote:Op maandag 9 juni 2014 15:15 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ze had me wel gezien, want ze keek nog wel netjes om, ik denk dat ze voor haar gevoel zo hard ging dat ze er wel even voorlangs kon. Ti's ook niet dat bijna misging, maar meer dat ik denk dat ik nu 50 seconden op haar wacht ipv dat ze ff 2 sec wacht tot ik er voorbij ben en ze heel kalm en rustig door kan.
quote:Op maandag 9 juni 2014 17:14 schreef Erasmo het volgende:
Zo door de regen en ik heb naast een doorwaaijas die niet waterdicht is alleen een winterjas.ik heb een dun waterdicht jasje onder mijn doorwaaijas aangehadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
Say whut? Dat hok van jouw was toch uber met de oliekoeling? (dat doet die bandit toch van jouw, oliegekoeld?)quote:Op maandag 9 juni 2014 18:08 schreef BlackLining het volgende:
Het is met doorwaaipak prima te doen hoor Alleen wel een rood stoplichtje moeten pakken wat niet snel genoeg op groen ging. Stilstaan wordt toch wel dramatisch met zo'n luchtgekoeld blok tussen je benen
en hoe koelt de olie?quote:Op maandag 9 juni 2014 18:34 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Say whut? Dat hok van jouw was toch uber met de oliekoeling? (dat doet die bandit toch van jouw, oliegekoeld?)
Dit lijkt mij een zaak voor...quote:Op maandag 9 juni 2014 18:54 schreef KneusTeun het volgende:
Nou bijna kapot gereden...
Rij je keer netjes 50, komt er een audi met twee van die mocro's erin vanuit een 30 straat met 80-90 aangescheurd. Ik had al idee dat ze niet meer gingen remmen, maar ze remde ook niet eens af!?!?!
Enige wat ik kon doen was gas hendel open en ogen dicht, en ik zat echt te wachten op de klap.
Wonderbaarlijk genoeg kwam die niet en op moment dat ik omkijk zie ik dat hij er met diezelfde vaart een andere 30 straat in knalt. Kan niet meer dan een cm of 5 gescheeld hebben, en gelukkig reed ik beetje lage versnelling anders had ie niet de acceleratie gehad.
Normaal zou ik zeggen erachteraan, maar omdat ik echt stond te trillen op me benen leek me verstandig heel rustig door te rijden, was immers nog 1 straat verder naar huis.
Tering jantje wat was ik me kapot geschrokken.
Inderdaad wat je zegt, stond eerst gewoon zelf echt even op adem te komen.quote:Op maandag 9 juni 2014 19:07 schreef Dekatria het volgende:
Afkloppen, en door. Na dat soort momenten geloof je vaak zelf niet dat het goed is afgelopen
Thnx, er zullen mensen zijn die ervan balenquote:
We wensen niemand het ziekenhuis in lijkt mij ;-)quote:Op maandag 9 juni 2014 20:03 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Thnx, er zullen mensen zijn die ervan balen
Was grapjequote:Op maandag 9 juni 2014 22:04 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
We wensen niemand het ziekenhuis in lijkt mij ;-)
In elk grap zit een kern van waarheidquote:
Als het hagelt breekt 'ie in drie stukken. Leuk voor die Amsterdamse brommers die de weg op moeten straks.quote:Op maandag 9 juni 2014 23:49 schreef KneusTeun het volgende:
https://www.dirk.nl/aanbi(...)egraal-motorhelm.htm
KOOPJE! je bent toch niet gek?
shit net die helm van de lidl gekochtquote:Op maandag 9 juni 2014 23:49 schreef KneusTeun het volgende:
https://www.dirk.nl/aanbi(...)egraal-motorhelm.htm
KOOPJE! je bent toch niet gek?
Dat zijn echt rotmomenten. Zo ben ik een keer geschampt toen een gozer een 80-weg van links opdraaide zonder te kijken en letterlijk met zijn spiegel mijn elleboog raakte. Stukje berm gepakt, terug de weg op gemanouvreerd, kwartier met mijn hart in mijn keel gereden. Hij stopte bij het stoplicht nog wel naast me om excuses aan te bieden, had me gewoon compleet gemist.quote:Op maandag 9 juni 2014 19:16 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Inderdaad wat je zegt, stond eerst gewoon zelf echt even op adem te komen.
Ik heb wel vaker dat er wat lijkt mis te gaan, maar dit geval was gewoon zo close dat even ander kaliber was van "oeps".
Blij dat ik gewoon zelf altijd goed uit me doppen kijk en dus ook uitga van dit soort mogelijkheden en dan de tijd heb om te handelen. Als gewoon ervan uit was gegaan dat ik voorrang kreeg dan had ik nu echt probleempje gehad.
Jazeker, oliegekoeld is baas maar da's niet persé hetzelfde als 'beter' of 'praktischer' hea. Injectie is ook beter dan carburatie, maar toch zijn carburateurs bazigerquote:Op maandag 9 juni 2014 18:34 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Say whut? Dat hok van jouw was toch uber met de oliekoeling? (dat doet die bandit toch van jouw, oliegekoeld?)
Hoe veilig is dat ding? 19 euro is niet duurquote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:02 schreef BlackLining het volgende:
Hadden we hier een paar maanden terug niet een discussie dat dure, complexe helmen onzinnig zijn en dat als er een ECE-4 keurmerkje op zit het allemaal wel best is? Vraag me toch af of die mensen deze helm ook op durven te zetten
di discussie os hier om de paar jaar welquote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:02 schreef BlackLining het volgende:
Hadden we hier een paar maanden terug niet een discussie dat dure, complexe helmen onzinnig zijn en dat als er een ECE-4 keurmerkje op zit het allemaal wel best is? Vraag me toch af of die mensen deze helm ook op durven te zetten
zeker met maersk naar nl gekomenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:32 schreef Yreal het volgende:
Er staat op het muntplein in Amsterdam een goldwing uit kuwait. Wat een baas
Het koppie van mijn vriendin was me toch iets meer waard dan twee tientjesquote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:21 schreef Gummiebeer het volgende:
Zo'n 20 knaken helm is ideaal voor m'n vriendin voor die paar keer dat zij achterop stapt.
hebbie ze daarom het land uitgezet?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:13 schreef KneusTeun het volgende:
dat wief van mie dat wil niet eens achterop
Ja, ok, het was niet letterlijk NUquote:
2:42 zusje van neroquote:
Hahaha, if only..quote:
Afwasmiddel puur of met warm water?quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:31 schreef JAY-T het volgende:
Afwasmiddel en dat even in laten intrekken. Anders remreiniger, dat werkt sowieso..
Geweldige dingen ja. Als ik het geld zou hebben zou ik de MT-07 kopen. Zat toevallig de review te kijken!quote:
Die taartschep schijn je direct onder de kont te kunnen plakken, andere knippers erop, voetsteunen eraf trekken et voila: ziet er stuk beter uit.quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:22 schreef Vinniiee het volgende:
Ik vind die Yammies maar gruwelijk lelijk
Voorkant vind ik niks, tank vind ik niks, zadel/achterkant vind ik niks. Heeft dus geen zinquote:Op woensdag 11 juni 2014 22:06 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Die taartschep schijn je direct onder de kont te kunnen plakken, andere knippers erop, voetsteunen eraf trekken et voila: ziet er stuk beter uit.
Nee, dat werd me echt te duur. Dacht dat ze nog wel ff konden maar met dit weer rij ik nou eenmaal wat sportiever, en als ik hem flink doortrek begint ie rond de 9k rpm toch echt flink te slippen..quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:06 schreef Dekatria het volgende:
Had je die niet meteen meegepakt met je restauratie?
dit idd mischien, heb ik nl. ook een keer gehad.quote:Op donderdag 12 juni 2014 10:00 schreef Salatrel het volgende:
Misschien sleutel te ver doorgedraaid en op parkeerlicht gezet ipv stuurslot? Dat is ook een classic
600 cc 4cil. loop je zo aan als ie normaal gewoon start. Mijn 600 moest ik altijd zo starten als het geregend hadquote:Op donderdag 12 juni 2014 08:37 schreef stoeltafel het volgende:
Kan gelukkig hard rennen Motor staat in de garage dus naar boven lopen wordt al een hele rit. Eerst straks de druppellader proberen en anders met de accu even langs de motorshop. Woon er gelukkig 1 min vanaf maar wel stom dit. Perfect weer om te rijden en dan dit, bleh
Maar even serieus, kan dit echt helpen met een gixxer? Zou wel mooi zijn alleen vind het raar dat die ineens leeg is. Accu is pas 3 maanden oud.
Kan volgens mij niet, dacht dat de Suzuki GSXR 600 geen parkeerlicht heeft maar als dit het is, zou wel classic zijnquote:Op donderdag 12 juni 2014 10:00 schreef Salatrel het volgende:
Misschien sleutel te ver doorgedraaid en op parkeerlicht gezet ipv stuurslot? Dat is ook een classic
Goede tip, ga het straks even proberen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 10:38 schreef stinkie het volgende:
[..]
600 cc 4cil. loop je zo aan als ie normaal gewoon start. Mijn 600 moest ik altijd zo starten als het geregend had
Op de busa had ik trouwens lekstroom door de telefoonlader. Die heb ik er maar weer afgesloopt
ow, enne, in zijn 2quote:Op donderdag 12 juni 2014 11:23 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Kan volgens mij niet, dacht dat de Suzuki GSXR 600 geen parkeerlicht heeft maar als dit het is, zou wel classic zijn
[..]
Goede tip, ga het straks even proberen.
Leuke tassen die dingen... koste me een half uur om ze erop te krijgen...quote:
maar ze passen wel?quote:Op donderdag 12 juni 2014 13:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Leuke tassen die dingen... koste me een half uur om ze erop te krijgen...
Ah ja ik heb die draadjes voor het parkeerlicht maar doorgeknipt overkwam me iets te vaak.quote:Op donderdag 12 juni 2014 10:00 schreef Salatrel het volgende:
Misschien sleutel te ver doorgedraaid en op parkeerlicht gezet ipv stuurslot? Dat is ook een classic
Buurmeisje hier vd week ook, belde aan... dacht eerst dat ze Albert Heijn hamsters kwam vragen...quote:Op donderdag 12 juni 2014 13:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ah ja ik heb die draadjes voor het parkeerlicht maar doorgeknipt overkwam me iets te vaak.
Gaat allemaal net aan goed, maar er moet nog wel even iets van een beugeltje tussen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 13:35 schreef stinkie het volgende:
[..]
maar ze passen wel?
Was bij mij nog geen 5 minuten ofzo
Ik heb mijn XJ laatst 3x een bult op geduwd. Geen pretjequote:Op donderdag 12 juni 2014 14:57 schreef whY... het volgende:
Achja als ik met mijn 65 kg een 900CC Yamaha aan kan duwen dan kan je die Gixxer ook wel aankrijgen met een loopje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je weet dat er een motor op zit tochquote:Op donderdag 12 juni 2014 15:25 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik heb mijn XJ laatst 3x een bult op geduwd. Geen pretje
Opknappertje van marktplaats gehaald, ernstige carburatie/toevoerproblemen. Iets ernstiger dan ik had gehoopt.quote:Op donderdag 12 juni 2014 15:27 schreef whY... het volgende:
[..]
Je weet dat er een motor op zit toch
Maar serious what happend?
je wist wel zeker dat het niet je stuurslotparkeerlicht was?quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:24 schreef stoeltafel het volgende:
Update:
Vanmorgen deed mijn motor dus ineens niks meer. 2 maanden geleden gekocht, paar keer mee gereden, niks bijzonders. Accu was deze winter nog vervangen.
Net aangekomen bij de motorzaak, accu helemaal leeg. Ze zetten hem nu aan de lader, hopelijk wordt die opgeladen. Hierna kijken als die het doet waardoor die leeg is gegaan. Dynamo kan kapot zijn of eventueel startmotor of kabels die niet meer goed zaten. Hopelijk morgen beetje goed nieuws.
Je had er toch ook 1 die in elkaar gevouwen zit?quote:Op donderdag 12 juni 2014 15:27 schreef picodealion het volgende:
[..]
Opknappertje van marktplaats gehaald, ernstige carburatie/toevoerproblemen. Iets ernstiger dan ik had gehoopt.
quote:Nieuwe Duc
Een paar dagen nadat Ducati officieel bekend maakte dat de nieuwe Scrambler dit najaar wordt geïntroduceerd, duikt er een video op. Te zien is hoe de nieuwe Scramber wordt getest op het Ducati fabrieksterrein in Bologna.
De beelden zijn gemaakt door BMH Images en laten redelijk zien hoe de Scrambler er straks uit gaat zien. Ondanks dat de Scrambler is voorzien van allerlei testapparaten en dat het blok is omhuld door aluminium. Luister naar de schraap geluiden na 16 en 43 seconden.
Nadat het aluminium is verwijderd, krijg je goed zicht op het blok. Dat lijkt sterk op het luchtgekoelde 696 of 796 blok.
De uitlaat lijkt nog niet klaar, maar andere details lijken vrijwel zeker. Zoals de conventionele achtervork, upside down voorvork, radiaal gemonteerde remklauwen voor, breed stuur en een tamelijke rechtop zithouding.
Meer zekerheid over de Ducati Scrambler krijgen we de komende maanden. Zeker weten dat Ducati nog wel wat meer info lekt voor de beurzen in Keulen en Milaan beginnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Damn's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
Vet dingquote:
Vreselijke beelden ja. Krijg het er koud van.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:47 schreef picodealion het volgende:
Was al langsgekomen een pagina terug, maar wat een zieke klap zeg. Naar om te zien.
Achterwiel is er gewoon vanaf gejat/getrild/gedonderdquote:
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:42 schreef KneusTeun het volgende:
Dodelijk ongeluk op iomttSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Damnmee bekant vangde gin haas.
Update, vanmiddag langs de motorzaak geweest. Helaas is de spanningsmeter kapot. Vanmiddag de accu getest, normaal gaat die tot 14 Volt maar bij mijn motor ging die in 30 seconde tot ruim 17 Volt. Dit geintje kost ruim ¤ 300 Verder nog aardig geluk gehad. De accu had ook kunnen ontploffen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:04 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
je wist wel zeker dat het niet je stuurslotparkeerlicht was?
startmotor lijkt me sterk hoor.. hoop het niet iig
Spanningsregelaar lijkt me? Die dingen hoeven toch niet meer dan ¤100 te kosten?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:38 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Update, vanmiddag langs de motorzaak geweest. Helaas is de spanningsmeter kapot. Vanmiddag de accu getest, normaal gaat die tot 14 Volt maar bij mijn motor ging die in 30 seconde tot ruim 17 Volt. Dit geintje kost ruim ¤ 300 Verder nog aardig geluk gehad. De accu had ook kunnen ontploffen.
Het gebeurde mij vrij regelmatig dat ik naar mijn motor toe liep en nog een heel vaag schijnsel zag bij het achterlicht Dan weet je al hoe laat het is, en mag je gaan douwen met 30 graden, vol in pak in de brandende zonquote:Op donderdag 12 juni 2014 13:49 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Buurmeisje hier vd week ook, belde aan... dacht eerst dat ze Albert Heijn hamsters kwam vragen...
Ze gaf echter aan dat mijn lampen nog aanstonden.
Heldin van de dag.
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:42 schreef KneusTeun het volgende:
Dodelijk ongeluk op iomttIeh, bah ..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Damn
Ja, spanningsregelaar. Tja, geen verstand van. Er was geen ander merk zeiden ze. Naja, kan volgende week weer rijden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 08:45 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Spanningsregelaar lijkt me? Die dingen hoeven toch niet meer dan ¤100 te kosten?
Niemand heeft verstand voordat ie zelf aan de slag gaat. Zo'n spanningsregelaar zit meestal slechts met twee schroeven en een stekkertje vast.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:04 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Ja, spanningsregelaar. Tja, geen verstand van. Er was geen ander merk zeiden ze. Naja, kan volgende week weer rijden.
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:42 schreef KneusTeun het volgende:
Dodelijk ongeluk op iomttRisico van het vak. Wel naar om te zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Damn
(onbewust denk ik aan een paar users die hier wel eens posten... die denken ook dat ze heul goed kunnen sturen en hun nooit wat overkomt )
Bekend probleem bij GSX-R. Ding zit compleet weggemoffeld. Bij de wat oudere (tm 2006 geloof ik) is een modificatie wel vrij cruciaal als je niet elk jaar een nieuwe regelaar wilt aanschaffen. Je moet hem dan even verplaatsen naar ergens waar die in de luchtstroom zit.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:04 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Ja, spanningsregelaar. Tja, geen verstand van. Er was geen ander merk zeiden ze. Naja, kan volgende week weer rijden.
ik denk niks. Ik weetquote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:19 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Risico van het vak. Wel naar om te zien
(onbewust denk ik aan een paar users die hier wel eens posten... die denken ook dat ze heul goed kunnen sturen en hun nooit wat overkomt )
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:48 schreef Nero22 het volgende:
Nu we het er toch over hebben: mijn kwaak heeft zojuist zijn eerste burnout gemaakt. Gewoon, omdat het kan.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:49 schreef Nero22 het volgende:
Ik moest er wel voor tegen de muur staan, en op een gladde garagevloer, maar hé, details.
Zo enthousiast dat je gewoon vergeten was om te een multi-post te maken.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:51 schreef Nero22 het volgende:
Ik heb het wiel misschien wel 1x rond kunnen laten draaien, maar ik zag wel rubber vliegen.
Eerst oefenen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:55 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zo enthousiast dat je gewoon vergeten was om te een multi-post te maken.
Wilde nog vragen tijdens de rit of je burn-out kon maken maar wilde je niet kwetsen...
Gewoon omdat het kanquote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:11 schreef Vrieskist het volgende:
Burn-outs Beetje sneu duur rubber verneuken.
Is het ook. Maar ik wou het gewoon even proberen. Ben zeker niet van plan dit geintje vaker te gaan doen voor het stoplicht, of bij een terrasje in een haven of zo.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:11 schreef Vrieskist het volgende:
Burn-outs Beetje sneu duur rubber verneuken.
Je hoeft jezelf niet te verontschuldigen ;-)quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:35 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Is het ook. Maar ik wou het gewoon even proberen. Ben zeker niet van plan dit geintje vaker te gaan doen voor het stoplicht, of bij een terrasje in een haven of zo.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:40 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Je hoeft jezelf niet te verontschuldigen ;-)
Maar ik kreeg wel een goedkeurend knikje van een oude man met een zonnebril en zijn armen over elkaar in een rood shirt op een bankje naast zijn vrouw.
Ik snap dat ook niet vind elke 6000km nieuwe banden wel meer dan genoeg eigenlijkquote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:11 schreef Vrieskist het volgende:
Burn-outs Beetje sneu duur rubber verneuken.
touchéquote:Op zondag 15 juni 2014 19:39 schreef Salatrel het volgende:
Waarom rij je dan ook over een flink stuk staal heen...
Of je zet je tenen op de voetsteunquote:Op zondag 15 juni 2014 12:09 schreef Erasmo het volgende:
Hmm ik moet toch wat minder schuin door de bocht, mij laarzen zijn aan de zijkant versleten
Mijn bandjes zien er nog best sjiek* uit voor die 7500 km die ze gereden hebben. En dat zijn dan alleen maar de kilometers die ze met mij hebben gereden. Weet niet hoeveel de vorige eigenaar ermee gereden heeft.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet vind elke 6000km nieuwe banden wel meer dan genoeg eigenlijk
Vind ik sowieso relaxter rijden.quote:
Op de haven voorgevallen?quote:Op zondag 15 juni 2014 19:21 schreef Bozz187 het volgende:
Fucked up! Flink stuk staal vast in mijn achterband...
[ afbeelding ]
Op de snelweg wel, niet als ik over een klaverblad gaquote:
In de bochten wel jaquote:Op zondag 15 juni 2014 21:03 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Mijn bandjes zien er nog best sjiek* uit voor die 7500 km die ze gereden hebben. En dat zijn dan alleen maar de kilometers die ze met mij hebben gereden. Weet niet hoeveel de vorige eigenaar ermee gereden heeft.
*Relatief dan. Ze zijn nogal plat door de vele snelwegkilometers.
[..]
Vind ik sowieso relaxter rijden.
Ik doe dat andersomquote:Op zondag 15 juni 2014 22:49 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Op de haven voorgevallen?
[..]
Op de snelweg wel, niet als ik over een klaverblad ga
nope tussen zevenaar en de bp aan de a30, wel een nieuw bandje erop laten zetten voor ik weer naar huis gaquote:Op zondag 15 juni 2014 22:49 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Op de haven voorgevallen?
[..]
Op de snelweg wel, niet als ik over een klaverblad ga
2 vrienden van mij hebben voor het crossen een KTM LC4 620,quote:Op maandag 16 juni 2014 01:47 schreef rumiii het volgende:
Hoeveel cc minstens achten jullie acceptabel voor een crossmotor om flink wat rijplezier in bossen/offroad/etc te hebben?
quote:Op maandag 16 juni 2014 12:16 schreef Salatrel het volgende:
iedereen weet dat om goed door de bossen te crossen je minimaal een 1200cc boxer motor nodig hebt
Nice.quote:Op maandag 16 juni 2014 16:04 schreef KneusTeun het volgende:
Maat van me belt net dat ie een S1000RR heeft gekocht
bmwquote:Op maandag 16 juni 2014 16:04 schreef KneusTeun het volgende:
Maat van me belt net dat ie een S1000RR heeft gekocht
tweede r staat voor replicaquote:
Nee dat hebben we gezien.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:06 schreef stinkie het volgende:
Och, ik zou er zo opstappen.
Maar ik laat me er niet door inhalen
quote:Op maandag 16 juni 2014 21:07 schreef Daantke het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)ijspan_kneedown.html
Is dat niet gewoon je neutraalsensor die dan ook meteen de start afkapt vanwege niet in neutraal staan?quote:Op maandag 16 juni 2014 22:32 schreef Dekatria het volgende:
Contact is af en toe een beetje wonky denk, heel af en toe flikkert het Neutral lampje bij de koude start en valt de motor 'weg' voor een fractie van een seconde. Alsof iemand het contact uit en weer aan zet in een flits - gebeurt sinds dattie zonder zeil geparkeerd stond in een enorme hoosbui (neuh Sala niet de Harz ).
Net ff de sleutel met wat WD40 erin gedouwd en ermee gedraaid, kijken of dat het verhelpt.
daar gaat het lampje niet van aan/uit.quote:Op maandag 16 juni 2014 22:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon je neutraalsensor die dan ook meteen de start afkapt vanwege niet in neutraal staan?
Ooit eens gehad, was er wat vettigheid onder de gear sensor gekomen. Ff schoon gemaakt, nieuw pakkinkje erop en klaar.
Hoe wordt dat lampje dan aangestuurd? Als ik mijn neutraalsensor loskoppel gaat het lampie gewoon uit hoor, en start ie ook niet.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:37 schreef stinkie het volgende:
[..]
daar gaat het lampje niet van aan/uit.
ik las verkeerd, dacht na het starten (dus al in versnelling dat het aan/uit flikkerde)quote:Op maandag 16 juni 2014 23:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hoe wordt dat lampje dan aangestuurd? Als ik mijn neutraalsensor loskoppel gaat het lampie gewoon uit hoor, en start ie ook niet.
Goede videoquote:
Bedankt voor de info, ik kan hierop verder bordurenquote:Op maandag 16 juni 2014 08:09 schreef kawa4 het volgende:
[..]
2 vrienden van mij hebben voor het crossen een KTM LC4 620,
1 een husqvarna 350
en de andere een honda 450.
ik denk dat 450 wel een leuke combi is , toch wat vermogen, en lekker licht
Dan zou ik met koppeling in en in z'n 1 geen problemen moeten hebben, maar dan gebeurt hetzelfde. Dus lijkt me het contact wat de boosdoener is.quote:Op maandag 16 juni 2014 22:51 schreef BlackLining het volgende:
Is dat niet gewoon je neutraalsensor die dan ook meteen de start afkapt vanwege niet in neutraal staan?
Ooit eens gehad, was er wat vettigheid onder de gear sensor gekomen. Ff schoon gemaakt, nieuw pakkinkje erop en klaar.
Het ziet geel van de bmw rijdersquote:
Gelukkig geen trambanen hier in het oooooooooooooooosten!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:36 schreef Nero22 het volgende:
Vanmorgen bijna onderuit gegaan door iets te vlug van de verhoogde trambaan af te rijden. Stomme busjes altijd die de weg moeten blokkeren... Het is een drama om van die trambanen af te komen, maar ook zeker om erop te komen!
al zou ik weten hoe dat moet, zou ik het wel willen doen voor een pilske,quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:10 schreef Vinniiee het volgende:
Iemand zin om timing goed te zetten op een VTR?
Ik weet het inmiddels uit mijn hoofd, en zelfs de momenten voor elke bout aan het blok die los moet. Ik was ervan overtuigd dat ie nu goed stond, maar blijkbaar toch nietquote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:12 schreef kawa4 het volgende:
[..]
al zou ik weten hoe dat moet, zou ik het wel willen doen voor een pilske,
maarja hoe het moet dat is bij mij een beetje een probleem
Ik vind het bewust rondrijden met compleet versleten remmen (fading krijg je echt niet door alleen een lichte kromming in de schijf) eigenlijk vele malen gevaarlijker dan het 'gevaarlijk rijden' waar jij mensen in dit topic constant van loopt te beschuldigen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:26 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Gelukkig geen trambanen hier in het oooooooooooooooosten!
Wel een momentje vanmiddag. Kom als een malle aanrijden, zelfs Gummie rijdt soms te hard, en het verkeerslicht springt op oranje/rood. Dus flink in de remmen (met mijn gare schijf ) en merk enorme fading! Dus dan maar extra terugschakelen..schakel ik iets te enthousiast terug zodat het achterwiel ging stuiteren. Dat icm een gare schijfrem en fading was iets teveel van het goede, kon um nog net rechtop houden en net na de streep stoppen.
Ding heeft twee aparte distributiekettingen toch?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:10 schreef Vinniiee het volgende:
Iemand zin om timing goed te zetten op een VTR?
Een ER5 op 25kW is al lomp genoeg. Met dat fisherprice frame moet je geen 35kW willen, dan trekt het al kromquote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:03 schreef Nero22 het volgende:
Over kleppen stellen gesproken: vandaag afspraak gemaakt bij een Kwaak dealer "om de hoek" voor een grote beurt. Ik denk: ik mag straks op een 35 kw leenfiets brommen. Nee hoor, ze hebben een 25 kw. ER5'je.
Jep. Markeringen op vliegwiel met blok en nokkenassen met kop staan precies goed, echter loopt ie voor geen meter. Ik word schijtziek van dat dingquote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik vind het bewust rondrijden met compleet versleten remmen (fading krijg je echt niet door alleen een lichte kromming in de schijf) eigenlijk vele malen gevaarlijker dan het 'gevaarlijk rijden' waar jij mensen in dit topic constant van loopt te beschuldigen.
Zou je dat ding niet eens gewoon repareren of anders laten staan?
[..]
Ding heeft twee aparte distributiekettingen toch?
Veel plezier dan
Ik ken onderhand ook al die waardes van mijn motor sinds de rebuilt ja. Kleppen stellen doe ik nu in minder dan een uur, voorheen een volle dagtaak en dan moest ik stevig doorwerken om voor het donker klaar te zijn
Heerlijke gooi en smijt motor!!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:03 schreef Nero22 het volgende:
Over kleppen stellen gesproken: vandaag afspraak gemaakt bij een Kwaak dealer "om de hoek" voor een grote beurt. Ik denk: ik mag straks op een 35 kw leenfiets brommen. Nee hoor, ze hebben een 25 kw. ER5'je.
Miss met een flitslamp proberen??quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:05 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Jep. Markeringen op vliegwiel met blok en nokkenassen met kop staan precies goed, echter loopt ie voor geen meter. Ik word schijtziek van dat ding
Ja maar goed, dat zeggen ze over de Ninja 250 ook en daar gooi en smijt ik nou ook nog niet bepaald mee. Althans, dat gevoel heb ik niet.quote:
weet je 100% zeker of het daar aan ligt aangezien jij zegt dat alles goed staatquote:
Geen idee hoe je zoiets moet gebruikenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:09 schreef klawie het volgende:
[..]
weet je 100% zeker of het daar aan ligt aangezien jij zegt dat alles goed staat
Een er5 is echt zo'n fietsquote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:08 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ja maar goed, dat zeggen ze over de Ninja 250 ook en daar gooi en smijt ik nou ook nog niet bepaald mee. Althans, dat gevoel heb ik niet.
Ik kijk er wel weer naar uit om op een naked te rijden voor een daggie.
2klemmen voor op je accu 1 schuif je op een bougie kabel schijnen op je vliegwiel en dan zie je hoeveel graden voor bdp hij begint met onstekenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:10 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Geen idee hoe je zoiets moet gebruiken
Uh oke. Naja heb ik toch niet liggen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:13 schreef klawie het volgende:
[..]
2klemmen voor op je accu 1 schuif je op een bougie kabel schijnen op je vliegwiel en dan zie je hoeveel graden voor bdp hij begint met onsteken
Weet je wel zeker dat het daar ligt en niet in je vers gestelde kleppen?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:05 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Jep. Markeringen op vliegwiel met blok en nokkenassen met kop staan precies goed, echter loopt ie voor geen meter. Ik word schijtziek van dat ding
Nou ja zodra ik aan de gashendel draai klimt ie nauwelijks in toeren en slaat ie af. Klinkt als timing.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Weet je wel zeker dat het daar ligt en niet in je vers gestelde kleppen?
Ik vind dat je ook kan overdrijven Schijf zit op 3,3mm dikte dus 0,2mm onder de grens. Niemand heeft het over versleten blokken en kromme schijven gehad.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik vind het bewust rondrijden met compleet versleten remmen (fading krijg je echt niet door alleen een lichte kromming in de schijf) eigenlijk vele malen gevaarlijker dan het 'gevaarlijk rijden' waar jij mensen in dit topic constant van loopt te beschuldigen.
Zou je dat ding niet eens gewoon repareren of anders laten staan?
[..]
Ding heeft twee aparte distributiekettingen toch?
Veel plezier dan
Ik ken onderhand ook al die waardes van mijn motor sinds de rebuilt ja. Kleppen stellen doe ik nu in minder dan een uur, voorheen een volle dagtaak en dan moest ik stevig doorwerken om voor het donker klaar te zijn
Ik vind ook wel eens dat jij overdrijft.quote:Op woensdag 18 juni 2014 07:34 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik vind dat je ook kan overdrijven Schijf zit op 3,3mm dikte dus 0,2mm onder de grens. Niemand heeft het over versleten blokken en kromme schijven gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |