abonnement Unibet Coolblue
pi_122173110
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Voor de nieuwe werkzoekenden in dit topic zou het leuk zijn als je vermeldt welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al. Zo kunnen wij actief met je meedenken!

De OP vind je hier.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_122174091
Ik zou eind vorige/begin deze week iets horen over mijn sollicitatie (of ik het geworden ben).
Nog niets gehoord, dus reken er nu wel op dat het negatief is.

Immers; bij echt enthousiasme hadden ze al wel besloten of gebeld, dus gok nu dat ze wachten tot het echt rond is met iemand anders (opzegtermijn enzo) en dan bellen.
Zo niet, valt het alleen maar mee. Straks nog wel wat meer versturen.
pi_122174463
Ik werd vandaag gebeld door het UZB.... ze vonden mij de perfecte kandidaat voor een baan.
Altijd grappig, heb je eindelijk werk, komen ze met werk aanzetten _O-

Sinds ik aangenomen ben per 07-01-2013 (incl. jaarcontract), heb ik al 5 afwijzingen gedaan :@

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2013 18:27:15 ]
pi_122176259
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:20 schreef Zocalo het volgende:
Ik zou eind vorige/begin deze week iets horen over mijn sollicitatie (of ik het geworden ben).
Nog niets gehoord, dus reken er nu wel op dat het negatief is.

Immers; bij echt enthousiasme hadden ze al wel besloten of gebeld, dus gok nu dat ze wachten tot het echt rond is met iemand anders (opzegtermijn enzo) en dan bellen.
Zo niet, valt het alleen maar mee. Straks nog wel wat meer versturen.
Nou, dat zegt helemaal niets hoor. Het is aantrekkelijk als werkgever als een potentiele werkgever direct reageert, maar het staat helemaal los van de uitslag.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_122178559
quote:
17s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:26 schreef charmed_angel het volgende:
Ik werd vandaag gebeld door het UZB.... ze vonden mij de perfecte kandidaat voor een baan.
Altijd grappig, heb je eindelijk werk, komen ze met werk aanzetten _O-

Sinds ik aangenomen ben per 07-01-2013 (incl. jaarcontract), heb ik al 5 afwijzingen gedaan :@
Stuur ze eens door naar mij :(

:P
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_122185041
quote:
17s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:26 schreef charmed_angel het volgende:
Ik werd vandaag gebeld door het UZB.... ze vonden mij de perfecte kandidaat voor een baan.
Altijd grappig, heb je eindelijk werk, komen ze met werk aanzetten _O-

Sinds ik aangenomen ben per 07-01-2013 (incl. jaarcontract), heb ik al 5 afwijzingen gedaan :@
Ja, herkenbaar dit :D
pi_122190005
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 19:19 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Stuur ze eens door naar mij :(

:P
Dat was die ABN functie, Functie van Coordinator bij Sandd, en 3 functies via uitzendburo :D
pi_122190051
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 20:41 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ja, herkenbaar dit :D
Ja he :D

Nu gaan ze mij voor een jaar uitschrijven, en dan moet ik aan het einde van het jaar doorgeven wat ik wil :P

Maar ze baalden wel _O-
pi_122193178
Geachte landgenoten, bij deze wil ik mijn aanwezigheid op deze pagina aankondigen.

Per 30 april 2013 zal ik mijn taken neerleggen als zelfstandig ondernemer alwaar ik gedurende 33 jaar werkzaam ben geweest. Ik heb ervaring met het adviseren van politici, het ceremonieel openen van diverse aangelegenheden en het voorlezen van toespraken. In mijn vrije tijd doe ik graag aan beeldhouwen, zeilen en paardrijden. Hoewel ik met mijn 75 jaar een bestaan als gepensioneerde medemens zou kunnen aanvaarden, blijf ik graag onder de mensen.

Gaarne uw advies,
Mevrouw B. van Buren, Den Haag

[ Bericht 0% gewijzigd door artm op 28-01-2013 23:13:31 ]
  maandag 28 januari 2013 @ 22:52:19 #10
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122193346
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 22:49 schreef artm het volgende:
Geachte landgenoten, bij deze wil ik mijn aanwezig op deze pagina aankondigen.

Per 30 april 2013 zal ik mijn taken neerleggen als zelfstandig ondernemer alwaar ik gedurende 33 jaar werkzaam ben geweest. Ik heb ervaring met het adviseren van politici, het ceremonieel openen van diverse aangelegenheden en het voorlezen van toespraken. In mijn vrije tijd doe ik graag aan beeldhouwen, zeilen en paardrijden. Hoewel ik met mijn 75 jaar een bestaan als gepensioneerde medemens zou kunnen aanvaarden, blijf ik graag onder de mensen.

Gaarne uw advies,
Mevrouw B. van Buren, Den Haag
Je wat?
-weg-
  maandag 28 januari 2013 @ 22:59:42 #11
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_122193818
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 22:49 schreef artm het volgende:
Geachte landgenoten, bij deze wil ik mijn aanwezig op deze pagina aankondigen.

Per 30 april 2013 zal ik mijn taken neerleggen als zelfstandig ondernemer alwaar ik gedurende 33 jaar werkzaam ben geweest. Ik heb ervaring met het adviseren van politici, het ceremonieel openen van diverse aangelegenheden en het voorlezen van toespraken. In mijn vrije tijd doe ik graag aan beeldhouwen, zeilen en paardrijden. Hoewel ik met mijn 75 jaar een bestaan als gepensioneerde medemens zou kunnen aanvaarden, blijf ik graag onder de mensen.

Gaarne uw advies,
Mevrouw B. van Buren, Den Haag
Beste mevrouw Van Buren,

Helaas bent U te oud en te duur.
Ik wens U een fijne vakantie in Lech.
pi_122194656
Excuus

[ Bericht 99% gewijzigd door Borizzz op 07-02-2013 22:51:28 ]
pi_122209623
Hoor vandaag of morgen of ik op een 2e gesprek mag komen. Hoewel ik meerdere 1e en 2e gesprekken gehad heb ben uik nu behoorlijk zenuwachtig, zou echt een top functie voor mij zijn..
fingers crossed
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:44:54 #14
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_122210228
quote:
17s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:26 schreef charmed_angel het volgende:
Ik werd vandaag gebeld door het UZB.... ze vonden mij de perfecte kandidaat voor een baan.
Altijd grappig, heb je eindelijk werk, komen ze met werk aanzetten _O-

Sinds ik aangenomen ben per 07-01-2013 (incl. jaarcontract), heb ik al 5 afwijzingen gedaan :@
Dat is best knaak eigenlijk, solliciteer je je helemaal krom en vind je niks om vervolgens met moeite werk te vinden en krijg je dit :P

Ik zit te overwegen om mijn oude werkgever weer is te bellen, is dat raar? Momenteel zijn zij mensen aan het werven die na de zomer aan de slag kunnen als operator in de ploegendienst maar dat betekent, wat ik denk, ook werk in de andere sectoren. Ik zit zelf in eerste instantie niet te wachten op 3-ploegendienst als operator, al heb ik dat vroeger wel gedaan. Denk dat ik eerst maar is een oud collega bel wat de huidige situatie daar momenteel is. Ik moest destijds weg vanwege bezuinigingen en was 1 van de ongeveer 25 mensen. Zij zouden eerst de mensen die toen weg moesten bellen als er weer "plek" zou zijn...

[ Bericht 5% gewijzigd door INViCTuS op 29-01-2013 13:51:32 ]
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_122211219
Straks naar UWV.... Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben....
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_122211646
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:44 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Dat is best knaak eigenlijk, solliciteer je je helemaal krom en vind je niks om vervolgens met moeite werk te vinden en krijg je dit :P

Ik zit te overwegen om mijn oude werkgever weer is te bellen, is dat raar? Momenteel zijn zij mensen aan het werven die na de zomer aan de slag kunnen als operator in de ploegendienst maar dat betekent, wat ik denk, ook werk in de andere sectoren. Ik zit zelf in eerste instantie niet te wachten op 3-ploegendienst als operator, al heb ik dat vroeger wel gedaan. Denk dat ik eerst maar is een oud collega bel wat de huidige situatie daar momenteel is. Ik moest destijds weg vanwege bezuinigingen en was 1 van de ongeveer 25 mensen. Zij zouden eerst de mensen die toen weg moesten bellen als er weer "plek" zou zijn...
Maak je toch geen zorgen over wat raar is of niet ;) Solliciteer of solliciteer niet. Goed idee om je oud-collega te bellen.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_122211707
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 14:11 schreef Spezza19 het volgende:
Straks naar UWV.... Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben....
"Tja, meneer Spezza, als u op deze manier door blijft gaan, vergroot u uw kans aanzienlijk om in de bijstand te komen. Mijn advies is om uw salariswens niet direct bekend te maken, maar pas wanneer er daadwerkelijk onderhandeld wordt. Wat vindt u van dat voorstel?"
You're never fully dressed until you wear a smile
  dinsdag 29 januari 2013 @ 14:26:15 #18
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_122211791
Nouja, het is niet zozeer een sollicitatie. Ik weet niet of er vacatures zijn in de dagdienst en welke dat dan zijn. Er worden daar weinig vacatures gepubliceerd, lossen het intern op zoeken zelf heel selectief of het gebeurt via via. De afgelopen jaren deed ik niet waar ze nu wel vacatures hebben ( na de zomer pas hoor ) en wil niet graag tot liever niet de ploegendienst in ( nachtdienst ). Ik ga eerst maar is oud collega ( 's ) bellen om informatie in te winnen over de huidige situatie. Het was niet de eerste keer dat ik daar weg moest en vond dat dus de vorige keer ook niet erg, dat ik daar weg moest, wel dat ik zonder werk kwam.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_122211884
Begrijp ik het goed dat ze je al meerdere keren hebben laten gaan?
You're never fully dressed until you wear a smile
  dinsdag 29 januari 2013 @ 14:37:24 #20
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_122212268
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 14:28 schreef MNR het volgende:
Begrijp ik het goed dat ze je al meerdere keren hebben laten gaan?
Ja, en daar ben ik niet de enige in. 5 jaar geleden werkten er 400/500 mensen, op het dieptepunt waren dat er 120. Inmiddels loopt het weer op en heb ik zelfs oud werknemers terug zien komen. Eind van het jaar zitten ze weer tegen de 200 aan geloof ik. Door het sluiten van een bedrijf in Zweden en doordat de productie van die producten hier en in Buffalo terecht komen ontstaat er dus wel weer werkgelegenheid. Pech voor de Zweden :P
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_122212601
Zijn hier mensen die weleens bij Umanic/HCN hebben gewerkt of hebben gesolliciteerd?
pi_122212616
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 14:37 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Ja, en daar ben ik niet de enige in. 5 jaar geleden werkten er 400/500 mensen, op het dieptepunt waren dat er 120. Inmiddels loopt het weer op en heb ik zelfs oud werknemers terug zien komen. Eind van het jaar zitten ze weer tegen de 200 aan geloof ik. Door het sluiten van een bedrijf in Zweden en doordat de productie van die producten hier en in Buffalo terecht komen ontstaat er dus wel weer werkgelegenheid. Pech voor de Zweden :P
Klinkt als een risicovol bedrijf dan ;) Zou je niet liever bij een bedrijf terecht komen dat zuiniger met haar medewerkers omgaat?
You're never fully dressed until you wear a smile
  dinsdag 29 januari 2013 @ 14:48:04 #23
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_122212743
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 14:44 schreef MNR het volgende:

[..]

Klinkt als een risicovol bedrijf dan ;) Zou je niet liever bij een bedrijf terecht komen dat zuiniger met haar medewerkers omgaat?
Ja, de metaal/koper sector ;) in principe wil ik dat wel en hoef ook niet per se terug naar dat bedrijf maar als er weer vacatures zijn die in mijn straatje passen dan is het wel makkelijk. Ik ken daar alles en iedereen zo'n beetje en kan terwijl ik daar werk gewoon verder kijken want het is beter dan niks. Dit allemaal voor het geval er uberhaupt iets vrij/mogelijk is want dat weet ik dus niet. Vanavond maar is een belletje plegen....
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_122213586
Dan zou ik, als ik jou was, gewoon naast dat belletje ook een sollicitatie uitzetten bij een tweede bedrijf. Eentje in de metaal/koper sector dat minder snel over de kop gaat. Ken je die?
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_122213770
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 14:44 schreef Vault-Boy het volgende:
Zijn hier mensen die weleens bij Umanic/HCN hebben gewerkt of hebben gesolliciteerd?
Wat wil je weten? Zelf niet maar diverse collega's wel.
pi_122215409
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:56 schreef MNR het volgende:

[..]

Nou, dat zegt helemaal niets hoor. Het is aantrekkelijk als werkgever als een potentiele werkgever direct reageert, maar het staat helemaal los van de uitslag.
Nog niks gehoord. Ze zijn altijd niet zo sloom, maar vind het toch jammer en vrees het ergste.. Geen bericht goed bericht gaat vaak niet op als het hierom gaat is mijn ervaring.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 16:09:59 #27
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_122216147
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 15:07 schreef MNR het volgende:
Dan zou ik, als ik jou was, gewoon naast dat belletje ook een sollicitatie uitzetten bij een tweede bedrijf. Eentje in de metaal/koper sector dat minder snel over de kop gaat. Ken je die?
Niet zo direct maar kijk er uiteraard wel naar. Ik hoef overigens niet per se die sector in...iets met planning, marketing, werkvoorbereiding etc...
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_122217929
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 14:24 schreef MNR het volgende:

[..]

"Tja, meneer Spezza, als u op deze manier door blijft gaan, vergroot u uw kans aanzienlijk om in de bijstand te komen. Mijn advies is om uw salariswens niet direct bekend te maken, maar pas wanneer er daadwerkelijk onderhandeld wordt. Wat vindt u van dat voorstel?"
Misschien had je toch beter terug kunnen lezen ;)
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_122218149
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 15:11 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Wat wil je weten? Zelf niet maar diverse collega's wel.
Hey,

Of je daar snel aangenomen word zonder ervaring?

En hoe beviel dat voor ze (mocht je dat weten)?
pi_122221153
Heey,

Ik heb morgen een sollicitatiegesprek voor een functie van 6 maanden (april - oktober). In de vacature staat dat het een fulltime baan is en dat je onafgebroken beschikbaar moet zijn, maar de eerste drie weken van augustus ga ik wel met vrienden een rondreis maken (dat staat gewoon vast, punt). Moet ik dit tijdens het gesprek al naar voren brengen of zal ik wachten totdat zij erover beginnen?
Copthorne 2.0
pi_122221254
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:02 schreef Copthorne het volgende:
Heey,

Ik heb morgen een sollicitatiegesprek voor een functie van 6 maanden (april - oktober). In de vacature staat dat het een fulltime baan is en dat je onafgebroken beschikbaar moet zijn, maar de eerste drie weken van augustus ga ik wel met vrienden een rondreis maken (dat staat gewoon vast, punt). Moet ik dit tijdens het gesprek al naar voren brengen of zal ik wachten totdat zij erover beginnen?
Mja als zij willen dat de persoon de volledige periode beschikbaar is, kan je je afvragen of het wel nut heeft om er op te reageren. Vragen ze namelijk niet voor niets.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_122221492
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:05 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Mja als zij willen dat de persoon de volledige periode beschikbaar is, kan je je afvragen of het wel nut heeft om er op te reageren. Vragen ze namelijk niet voor niets.
Ik heb al gereageerd en ik ben al uitgenodigd, dus dat kwaad is al geschied. :P Werkgevers hebben een aardig vijvertje om uit te vissen, dus ze zullen qua eisenpakket ook wel alles eruit proberen te halen wat erin zit, maar dat iemand in de zomervakantie ook weg wil lijkt me niet raar. Ik neem aan dat de zwangere dame in kwestie (ze zoeken een vervanger voor haar voor 6 maanden), als ze niet zwanger was en gewoon had gewerkt, ook wel vakantiedagen had opgenomen in die periode.
Copthorne 2.0
pi_122221506
Edit: per ongeluk mezelf gequote.
Copthorne 2.0
  dinsdag 29 januari 2013 @ 18:39:15 #34
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122222560
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:11 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik heb al gereageerd en ik ben al uitgenodigd, dus dat kwaad is al geschied. :P Werkgevers hebben een aardig vijvertje om uit te vissen, dus ze zullen qua eisenpakket ook wel alles eruit proberen te halen wat erin zit, maar dat iemand in de zomervakantie ook weg wil lijkt me niet raar. Ik neem aan dat de zwangere dame in kwestie (ze zoeken een vervanger voor haar voor 6 maanden), als ze niet zwanger was en gewoon had gewerkt, ook wel vakantiedagen had opgenomen in die periode.
Gewoon het gesprek ingaan, beginnen ze niet over vakantie dan jij ook niet. Je hebt namelijk wel recht op vakantie.
-weg-
pi_122222772
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:39 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Gewoon het gesprek ingaan, beginnen ze niet over vakantie dan jij ook niet. Je hebt namelijk wel recht op vakantie.
Mja, als het voor 6 maanden is en er staat duidelijk bij dat ie gedurende die tijd volledig beschikbaar moet zijn, dan zal het bedrijf wel zeggen; vakantie neem je maar na oktober op.
Dit account is niet meer in gebruik.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 18:52:48 #36
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122223078
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:44 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Mja, als het voor 6 maanden is en er staat duidelijk bij dat ie gedurende die tijd volledig beschikbaar moet zijn, dan zal het bedrijf wel zeggen; vakantie neem je maar na oktober op.
Hij kan nog altijd tijdens het gesprek ondervinden hoe hard die eis daadwerkelijk is.
-weg-
pi_122223121
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:52 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Hij kan nog altijd tijdens het gesprek ondervinden hoe hard die eis daadwerkelijk is.
Klopt. Maar ze zullen het er niet voor Jan doedel bij zetten :P
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_122227455
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:39 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Gewoon het gesprek ingaan, beginnen ze niet over vakantie dan jij ook niet. Je hebt namelijk wel recht op vakantie.
Dat is inderdaad het beste dat ik kan doen. Ik zeg er niks over, tenzij ze er expliciet op ingaan. En mocht het echt een cruciaal punt zijn, dan is dat maar zo.
Copthorne 2.0
  dinsdag 29 januari 2013 @ 20:42:41 #39
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_122229187
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 14:44 schreef Vault-Boy het volgende:
Zijn hier mensen die weleens bij Umanic/HCN hebben gewerkt of hebben gesolliciteerd?
Ik ken het bedrijf, omdat het onder een organisatie valt, waar ik ook voor werk :)

Wat ik weet werken er veel studenten die flexibel hun tijd indelen.
Ochtenden, middagen en avonden :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_122229674
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:56 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Hey,

Of je daar snel aangenomen word zonder ervaring?

En hoe beviel dat voor ze (mocht je dat weten)?
Of je snel aangenomen wordt in deze tijd weet ik niet. Wat ik begrepen heb, is vooral instelling belangrijk. En je moet erg flexibel zijn.

Wat ik begrepen heb beviel het ze op zich goed, maar het is een grote organisatie dus minder 'gezellig' en mensen op de Cc's bleven nooit echt lang dus veel wisselingen al kan dat in deze markt misschien ook wel anders zijn. Strenge targets wel.
pi_122229871
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:02 schreef Copthorne het volgende:
Heey,

Ik heb morgen een sollicitatiegesprek voor een functie van 6 maanden (april - oktober). In de vacature staat dat het een fulltime baan is en dat je onafgebroken beschikbaar moet zijn, maar de eerste drie weken van augustus ga ik wel met vrienden een rondreis maken (dat staat gewoon vast, punt). Moet ik dit tijdens het gesprek al naar voren brengen of zal ik wachten totdat zij erover beginnen?
Bij een contract van 6 maanden heb je geen recht op 3 weken vakantie dus ze kunnen het weigeren en je aan je contact houden of schadevergoeding eisen, dus het is gewoon zonde van je tijd als je niets zegt.

Oh, en ze gaan het zeker vragen, waarschijnlijk al direct in het begin. Ga je dan liegen?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:02:38 #42
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_122230437
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 20:50 schreef happyme28 het volgende:

[..]
Strenge targets wel.
Geldt dat ook voor inbound gesprekken? :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:03:30 #43
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122230500
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 20:53 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Bij een contract van 6 maanden heb je geen recht op 3 weken vakantie dus ze kunnen het weigeren en je aan je contact houden of schadevergoeding eisen, dus het is gewoon zonde van je tijd als je niets zegt.

Oh, en ze gaan het zeker vragen, waarschijnlijk al direct in het begin. Ga je dan liegen?
Misschien gaat hij er wel werken als uitzendkracht? Het is tenslotte een zwangerschapsverlof :)
-weg-
pi_122230591
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:03 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Misschien gaat hij er wel werken als uitzendkracht? Het is tenslotte een zwangerschapsverlof :)
Ach, gelukkig bouw je 2 vrije dagen per maand op, dus als hij 15 werkdagen op vakantie is, dan krijgt een hoop dagen niet uitbetaald.
Dit account is niet meer in gebruik.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:15:34 #45
50430 Yuki
Student Midwife
pi_122231344
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:02 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Geldt dat ook voor inbound gesprekken? :)
Ook inbound heeft targets ja. Hoe streng daarmee omgegaan wordt, hangt van t bedrijf (en product ws) af.
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_122239252
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:02 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Geldt dat ook voor inbound gesprekken? :)
Steeds meer. En als ik zie hoeveel keus ze momenteel hebben in de callcenterbranche wordt er ook steeds minder flexibel mee om gegaan (helaas).

De banenmarkt is echt om te janken trouwens, ben ook zoekende naar iets anders, werk nu ook in callcenterbranche, inbound 32-40 uur per week, loon is om te janken en de werktijden (zonder toeslagen idem) maandag tm vrijdag 8-22, zaterdag en zondag 9-22, werk bijna elk weekend 1 of 2 dagen en elke week een ander rooster. Zou ook graag wat meer richting O+ of samen willen gaan wonen ofzo maar er is gewoon niets en dan ben ik alles behalve veeleisend... zit nu ook op n minimum salaris pfff maar nog is er niks.

Enige voordeel van mijn werk op dit moment is dat ik kan rondkomen en een OT heb maar verder word ik er steeds ongelukkiger van maar werkloos thuis zitten is ook geen optie.
pi_122252159
weer een afwijzing nav gesprek mogen ontvangen :(
Gekozen voor kandidaten die beter passen bij het functieprofiel en de afdeling / bedrijf..

oftewel je leek ons niet aardig / leuk genoeg

om droevig van te worden.
pi_122253576
waar vind je in omgeving rotterdam simpel productiewerk/orderpickers werk etc om een bijstand aan vraag te voorkomen ?
  woensdag 30 januari 2013 @ 14:24:14 #49
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122253900
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 14:14 schreef Mentos79 het volgende:
waar vind je in omgeving rotterdam simpel productiewerk/orderpickers werk etc om een bijstand aan vraag te voorkomen ?
Jeetje wat een kut situatie, ben je een beetje technisch onderlegd?
-weg-
pi_122256482
quote:
15s.gif Op woensdag 30 januari 2013 14:24 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Jeetje wat een kut situatie, ben je een beetje technisch onderlegd?
jawel ... alleen ligt mn interesse er niet meer zo
daar komt bij dat ik een gat in mn cv heb van 2 jaar op dat gebied, bedrijven zijn dan wat minder happig
  woensdag 30 januari 2013 @ 15:50:09 #51
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122257426
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 15:26 schreef Mentos79 het volgende:

[..]

jawel ... alleen ligt mn interesse er niet meer zo
daar komt bij dat ik een gat in mn cv heb van 2 jaar op dat gebied, bedrijven zijn dan wat minder happig
Dat snap ik, ik zeg bij voorbaat dat ik geen ene moer weet van techniek. Maar in Rotterdam Hoogvliet, heb je aardig wat petrochemische bedrijven zitten (ik geloof dat het petrochemie is) en in die omgeving heb je ook gespecialiseerde uzb's zitten. En die schijnen regelmatig op zoek te zijn naar bijv. "sleutelaars" (ik weet niet wat dat is). Het schijnt dat er zo een tekort is aan dat soort mensen dat, dat soort uitzendburo's zelf de mensen maar opleiden. Ik weet van een zo een uitzendburo dat ze vanuit Hoogvliet naar Rotterdam Centrum verhuisd zijn en nu hebben ze extra lokalen om mensen op te leiden.

Verder weet ik dat Joulz ook veel mensen nodig heeft, die figuren die je vaak bij die kasten op straat ziet staan, wat die doen weet ik ook niet. Ook zij zijn uit frustratie mensen zelf gaan opleiden, ze werden er gek van dat ze moesten wachten op start data van externe instituten. Wat ik wel van Joulz weet is dat een technische achtergrond, qua werk dus, vereist is. Ze zullen nooit een secretaresse voor dit werk aannemen maar iemand die bijvoorbeeld VAPRO heeft weer wel, ook al heeft VAPRO geen ene ruk met het werk te maken.
-weg-
pi_122259441
quote:
7s.gif Op woensdag 30 januari 2013 15:50 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Dat snap ik, ik zeg bij voorbaat dat ik geen ene moer weet van techniek. Maar in Rotterdam Hoogvliet, heb je aardig wat petrochemische bedrijven zitten (ik geloof dat het petrochemie is) en in die omgeving heb je ook gespecialiseerde uzb's zitten. En die schijnen regelmatig op zoek te zijn naar bijv. "sleutelaars" (ik weet niet wat dat is). Het schijnt dat er zo een tekort is aan dat soort mensen dat, dat soort uitzendburo's zelf de mensen maar opleiden. Ik weet van een zo een uitzendburo dat ze vanuit Hoogvliet naar Rotterdam Centrum verhuisd zijn en nu hebben ze extra lokalen om mensen op te leiden.

Verder weet ik dat Joulz ook veel mensen nodig heeft, die figuren die je vaak bij die kasten op straat ziet staan, wat die doen weet ik ook niet. Ook zij zijn uit frustratie mensen zelf gaan opleiden, ze werden er gek van dat ze moesten wachten op start data van externe instituten. Wat ik wel van Joulz weet is dat een technische achtergrond, qua werk dus, vereist is. Ze zullen nooit een secretaresse voor dit werk aannemen maar iemand die bijvoorbeeld VAPRO heeft weer wel, ook al heeft VAPRO geen ene ruk met het werk te maken.
dank je wel voor je informatie!! ik heb zelf een ict achtergrond qua techniek, ik ontwikkel(de) software, ik ben alleen een beetje klaar met programmeren (binnen een bedrijf) terwijl ik dus gewoon simpel werk zoek (en snel doe) moet ik voor me zelf uit zien te vissen wat ik nog wil/mogelijk is in de IT. En ondertussen zoek ik idd naar de wat kleinere UzB's waar de kans op het vinden van dit soort werk iets groter is.
  woensdag 30 januari 2013 @ 16:44:58 #53
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122259561
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:41 schreef Mentos79 het volgende:

[..]

dank je wel voor je informatie!! ik heb zelf een ict achtergrond qua techniek, ik ontwikkel(de) software, ik ben alleen een beetje klaar met programmeren (binnen een bedrijf) terwijl ik dus gewoon simpel werk zoek (en snel doe) moet ik voor me zelf uit zien te vissen wat ik nog wil/mogelijk is in de IT. En ondertussen zoek ik idd naar de wat kleinere UzB's waar de kans op het vinden van dit soort werk iets groter is.
Als dit een te persoonlijke vraag is moet je het zeggen, maar ben je zo klaar hier mee dat je het er voor over hebt 2 jaar werkloos te zijn? Ik bedoel hier is toch nog aardig werk in te vinden :? En afgaande op je username ben je jong genoeg om zo weer aan de bak te komen toch?
-weg-
pi_122259668
maar met een gat van 2 jaar in mn CV schiet het ook niet op voor mij , werkt in m'n nadeel, dus vandaar dat ik het maar elders zoek, in de bijstand gaan zou voor mij echt voor het eerst zijn en daarbij is het beneden mn alles
  woensdag 30 januari 2013 @ 16:55:29 #55
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122259997
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:47 schreef Mentos79 het volgende:
maar met een gat van 2 jaar in mn CV schiet het ook niet op voor mij , werkt in m'n nadeel, dus vandaar dat ik het maar elders zoek, in de bijstand gaan zou voor mij echt voor het eerst zijn en daarbij is het beneden mn alles
Wederom, ik weet geen ene moer van dit soort dingen. Maar ik dacht dat het juist voor programmeurs makkelijk was up to date te blijven en of hun talen in de vingers te houden. Dmv bijdragen via open source projecten via sourceforge en github? En ik dacht ook dat bijdragen aan dit soort projecten als werkervaring werden gezien, maar ik zit er helemaal naast zeker :P
-weg-
pi_122261009
ik kon dat helaas niet bijhouden door een ziekenhuis bezoek
pi_122272893
Ik ga morgen een sollicitatiebrief schrijven voor een functie die ik erg graag zou willen. Nu staat er echter dat je er ook een motivatie bij moet zetten. Geen motivatie = geen uitnodiging.
Maar je zet toch atijd een motivatie in een sollicitatiebrief?

Ik dacht, ik vraag het hier voordat ik te simpel denk ofzo?!
  woensdag 30 januari 2013 @ 21:12:25 #58
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122273044
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 21:10 schreef missy25 het volgende:
Ik ga morgen een sollicitatiebrief schrijven voor een functie die ik erg graag zou willen. Nu staat er echter dat je er ook een motivatie bij moet zetten. Geen motivatie = geen uitnodiging.
Maar je zet toch atijd een motivatie in een sollicitatiebrief?

Ik dacht, ik vraag het hier voordat ik te simpel denk ofzo?!
Sommige mensen solliciteren als volgt; ze voegen een cv toe als bijlage en in de e-mail zetten ze: " Hierbij solliciteer ik naar de functie van CFO." en denken daarmee klaar te zijn :+
-weg-
pi_122273419
Oke lekker snugger dan ;P

Kan je eigenlijk ook op 2 vacatures bij 1 bedrijf reageren? Ik zie nu dat het bedrijf nog een functie heeft. Voor de een kom ik meer in aanmerking door mijn organisatorische ervaring maar voor de andere functie (communicatie) heb ik nog geen ervaring maar daar ben ik wel voor aan het studeren in deeltijd. Het liefst wil ik dus die communicatiefunctie maar de kans is groter dat ik daar niet op gesprek voor mag komen dan voor die organisatoriche functie.
  woensdag 30 januari 2013 @ 21:21:13 #60
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122273625
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 21:17 schreef missy25 het volgende:
Oke lekker snugger dan ;P

Kan je eigenlijk ook op 2 vacatures bij 1 bedrijf reageren? Ik zie nu dat het bedrijf nog een functie heeft. Voor de een kom ik meer in aanmerking door mijn organisatorische ervaring maar voor de andere functie (communicatie) heb ik nog geen ervaring maar daar ben ik wel voor aan het studeren in deeltijd. Het liefst wil ik dus die communicatiefunctie maar de kans is groter dat ik daar niet op gesprek voor mag komen dan voor die organisatoriche functie.
Gewoon lekker op beide functies solliciteren ^O^
-weg-
pi_122276403
quote:
12s.gif Op woensdag 30 januari 2013 21:12 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Sommige mensen solliciteren als volgt; ze voegen een cv toe als bijlage en in de e-mail zetten ze: " Hierbij solliciteer ik naar de functie van CFO." en denken daarmee klaar te zijn :+
Oh vandaar dat het niet lukt :(
Dit account is niet meer in gebruik.
  woensdag 30 januari 2013 @ 22:08:51 #62
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_122276524
ik voel een steek onder water geloof ik

ik ben het trouwens niet geworden, de baan voor tester in opleiding, ik was te weinig creatief om op korte termijn door te kunnen stromen naar bijv. functioneel ontwerp. wel vonden ze me in het algemeen goed gekwalificeerd maar niet zozeer voor deze baan. oh well... nu wacht de Randstad ^O^
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_122282112
Positief,

Ik ben uitgenodigd voor een gesprek!

Onbepaald,

Ik zit in hun bestand en "misschien" word ik ooit gevraagd voor een functie

Minder positief,

Geen uitzicht op een baan op de korte termijn.

Al met al ik heb mijn beste beentje voort gezet en er is kans op een vervolg.

Gevoel,

Bah ik wil gewoon weer aan de slag gun me die kans ook!!!!!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 31 januari 2013 @ 08:04:51 #64
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122287022
Tja... recruiters. Je gaat er nooit meer wat van horen vrees ik.
pi_122293713
Poeh, poeh, het wordt steeds lastiger om uit mezelf iets te gaan doen. ZO suf! Ik ga mezelf nu dwingen om de deur uit te gaan om ff een potje 'Dokter Power' te halen. Ik doe zelden dingen tegen mijn zin in, maar I need the air!! Ik heb een doel nodig, kan me niet schelen hoe klein 't is :Y)
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_122296782
Yeeeaah, ik heb een baan! Gisteren werd ik gebeld, had het echt niet meer verwacht, maar ik mag per maart beginnen.

Afgelopen tijd op eigen initiatief ervaring opgedaan (vrijwillig dus), maar dat betaald zich nu uit omdat ze juist die ervaring positief vonden.

Misschien dus wat hopes up voor de rest hier ;)
pi_122298101
Proficiat!!! :D Dat is lekker nieuws!
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_122298289
Ik moet mijzelf even gaan verdiepen in Freelance werken etc. Gisteren een aanbod gekregen om ergens onderzoeken te gaan doen, maar dan wel op freelance/zzp basis.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_122298398
Morgen gesprek bij uitzendbureau. Vandaag telefoon ontvangen van ander uitzendbureau.... Opeens weer een druk weekje....
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_122306990
Ik meld me hier even om te inventariseren of het nut heeft om energie te stoppen om erbij te gaan werken.
De situatie is als volgt: Morgen is mijn laatste stagedag en maandag zou ik moeten beginnen aan mijn afstudeeropdracht. Helaas is mijn opdracht niet goedgekeurd en is de kans groot dat ik zelfs een nieuwe opdrachtgever moet benaderen. Tijdens mijn stageperiode kreeg ik ¤300,- stagevergoeding.
Ik houd niet over. Ik heb kritisch gekeken naar mijn uitgaven, maar zie geen (goedkope, makkelijke, snelle.) manieren om even 300 euro te besparen.

Ik ben dus een (28-jarige) student, (Regio Veluwe) die hopelijk binnenkort gewoon full-time of bijna full-time bezig is met afstuderen, die nu nog graag even wat wil bijverdienen. De standaard bijbanen zijn ivm leeftijd dus lastig. Ik heb een behoorlijke ervaring (voor mijn studieperiode opgebouwd) in administratieve werkzaamheden. Mijn studie gaat over Toegepaste Psychologie en vaardigheden die ik daar heb geleerd zijn onder andere gesprekken voeren en rapporteren. Het liefst zou ik dus bij een zorginstelling (woonbegeleiding oid) iets gaan doen, maar ook intakegesprekken voeren bij een uitzendbureau lijkt me leuk. Meestal zijn dit type werkzaamheden geen bijbanen.

Met mijn situatie en achtergrond, heeft het zin om te proberen snel een kleine baan te vinden?
And the druids turn to stone...
pi_122309227
Ik denk.... dat jij niet zoveel moet denken, maar moet doen. Niemand kan zeggen of het zin heeft of dat het je gaat lukken, dat weet je pas als je het dòet.

Succes ;)
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_122309549
Hah net door een uitzendbureau gebeld over een tijdelijke functie in Amsterdam (ik woon in oost NL).... Maar ga er wel ff heen :D Ben met alles blij tegenwoordig.
pi_122313861
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:13 schreef Zocalo het volgende:
Yeeeaah, ik heb een baan! Gisteren werd ik gebeld, had het echt niet meer verwacht, maar ik mag per maart beginnen.

Afgelopen tijd op eigen initiatief ervaring opgedaan (vrijwillig dus), maar dat betaald zich nu uit omdat ze juist die ervaring positief vonden.

Misschien dus wat hopes up voor de rest hier ;)
Gefeliciteerd! Ben benieuwd in welke sector je vrijwilligerswerk hebt gedaan?
pi_122314004
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:33 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Ben benieuwd in welke sector je vrijwilligerswerk hebt gedaan?
In een winkel. Eigenlijk draaide ik gewoon mee, maar kostte het hun niets. Zag het meer als een investering in mezelf/de toekomst.
Moet wel zeggen dat het bij een kennis was, normaal zou ik het minder snel gedaan hebben.
pi_122314214
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:54 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik meld me hier even om te inventariseren of het nut heeft om energie te stoppen om erbij te gaan werken.
De situatie is als volgt: Morgen is mijn laatste stagedag en maandag zou ik moeten beginnen aan mijn afstudeeropdracht. Helaas is mijn opdracht niet goedgekeurd en is de kans groot dat ik zelfs een nieuwe opdrachtgever moet benaderen. Tijdens mijn stageperiode kreeg ik ¤300,- stagevergoeding.
Ik houd niet over. Ik heb kritisch gekeken naar mijn uitgaven, maar zie geen (goedkope, makkelijke, snelle.) manieren om even 300 euro te besparen.

Ik ben dus een (28-jarige) student, (Regio Veluwe) die hopelijk binnenkort gewoon full-time of bijna full-time bezig is met afstuderen, die nu nog graag even wat wil bijverdienen. De standaard bijbanen zijn ivm leeftijd dus lastig. Ik heb een behoorlijke ervaring (voor mijn studieperiode opgebouwd) in administratieve werkzaamheden. Mijn studie gaat over Toegepaste Psychologie en vaardigheden die ik daar heb geleerd zijn onder andere gesprekken voeren en rapporteren. Het liefst zou ik dus bij een zorginstelling (woonbegeleiding oid) iets gaan doen, maar ook intakegesprekken voeren bij een uitzendbureau lijkt me leuk. Meestal zijn dit type werkzaamheden geen bijbanen.

Met mijn situatie en achtergrond, heeft het zin om te proberen snel een kleine baan te vinden?
als je in de woonbegeleiding aan de slag wilt kun je proberen een flexcontract voor bijv 16u te regelen. als flexer is er altijd voldoende werk, maar het is :+ zoals de naam al zegt, flexibel qua dagen en locaties. als dat geen probleem is is het het proberen waard
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 februari 2013 @ 11:56:45 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122335680
Zo, ik ben nog maar 2 dagen/week werkloos in plaats van 3. Krijg zojuist te horen dat ik er een dag bij krijg.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:30:01 #77
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122338956
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 11:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo, ik ben nog maar 2 dagen/week werkloos in plaats van 3. Krijg zojuist te horen dat ik er een dag bij krijg.
gefeliciteerd :). Zo blijkt maar weer dat het toch geen slechte keus is geweest om dat baantje voor 2 dagen aan te pakken. Je ziet het overigens vaker bij oveheidsorganisaties dat ze een functie eerst voor een gering aantal FTE neerzetten en daarna upscalen bij capaciteitstekorten.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 februari 2013 @ 13:35:01 #78
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122339164
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

gefeliciteerd :). Zo blijkt maar weer dat het toch geen slechte keus is geweest om dat baantje voor 2 dagen aan te pakken. Je ziet het overigens vaker bij oveheidsorganisaties dat ze een functie eerst voor een gering aantal FTE neerzetten en daarna upscalen bij capaciteitstekorten.
Nee klopt, ben blij dat ik het gedaan heb. Sowieso staat het beter op je CV dan maanden werkloos. En met een beetje mazzel wordt het nog wel fulltime binnen een aantal maanden... Tenzij ik wat anders vind natuurlijk ;)
pi_122339517
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 11:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo, ik ben nog maar 2 dagen/week werkloos in plaats van 3. Krijg zojuist te horen dat ik er een dag bij krijg.
Ji-i-i-i-ha! Dat is lekker nieuws! :) I envy you (I really do :)).
You're never fully dressed until you wear a smile
  PR/Manusje van alles vrijdag 1 februari 2013 @ 13:45:14 #80
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_122339564
'Ga de bouw in'. Zeiden ze in 2007.... it would be fun....

:'(

Ik ben al blij als ik een reactie krijg op mailtjes en telefoontjes. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_122339748
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 11:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo, ik ben nog maar 2 dagen/week werkloos in plaats van 3. Krijg zojuist te horen dat ik er een dag bij krijg.
Mooi :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_122339939
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
'Ga de bouw in'. Zeiden ze in 2007.... it would be fun....

:'(

Ik ben al blij als ik een reactie krijg op mailtjes en telefoontjes. :')
Mijn vader riep ook jarenlang dat ik iets met mijn "handen" moest doen... oftewel, bouw in enzo... Daar is zat te verdienen.... Ben blij dat ik niet geluisterd heb, neemt niet weg dat de financiele branche ingaan ook geen slimme keus was achteraf.... :')
Dit account is niet meer in gebruik.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 februari 2013 @ 13:54:19 #83
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122339952
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:44 schreef MNR het volgende:

[..]

Ji-i-i-i-ha! Dat is lekker nieuws! :) I envy you (I really do :)).
Nou ja, een jaar geleden had ik niet gedacht dat ik blij zou zijn met een parttime baan van 3 dagen die fulltime 1000 euro minder betaald :P

Alles is relatief ;)
  PR/Manusje van alles vrijdag 1 februari 2013 @ 13:56:45 #84
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_122340045
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:54 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Mijn vader riep ook jarenlang dat ik iets met mijn "handen" moest doen... oftewel, bouw in enzo... Daar is zat te verdienen.... Ben blij dat ik niet geluisterd heb, neemt niet weg dat de financiele branche ingaan ook geen slimme keus was achteraf.... :')
Ik had de techniek in moeten gaan... man man man, ze zoeken overal monteurs. Kom ik aan met m'n bouwkunde diploma. :D :'(
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 1 februari 2013 @ 14:54:54 #85
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122342465
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee klopt, ben blij dat ik het gedaan heb. Sowieso staat het beter op je CV dan maanden werkloos. En met een beetje mazzel wordt het nog wel fulltime binnen een aantal maanden... Tenzij ik wat anders vind natuurlijk ;)
hoe zet je dat op je CV eigenlijk, dat je minder dan 40 uur hebt gewerkt ergens? is het überhaupt interessant om dat te vermelden? en waar trek je de grens, bij hoeveel uur is het interessant om te zeggen dat het parttime was?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_122342607
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hoe zet je dat op je CV eigenlijk, dat je minder dan 40 uur hebt gewerkt ergens? is het überhaupt interessant om dat te vermelden? en waar trek je de grens, bij hoeveel uur is het interessant om te zeggen dat het parttime was?
zolang ze er niet naar vragen, niet vermelden.
pi_122343188
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 11:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo, ik ben nog maar 2 dagen/week werkloos in plaats van 3. Krijg zojuist te horen dat ik er een dag bij krijg.
Proficiat. Ik pak ook parttime/oproepbasis banen aan, misschien kan er meer uit voortkomen. :)

In ander nieuws: uitzendbureau heeft beloofd om te proberen mij reachtruckcertificaat te laten halen misschien ooit. Ach het is allemaal beter als niks. :P
Hallon!
pi_122347500
Ik wilde een tijd terug nog kijken naar vacatures bij SNS.... blij dat ik daar nooit gesolliciteerd heb :D
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_122347822
Nee, dit doen we hier niet.

[ Bericht 89% gewijzigd door Five_Horizons op 01-02-2013 18:58:15 ]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 februari 2013 @ 18:09:19 #90
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122350256
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hoe zet je dat op je CV eigenlijk, dat je minder dan 40 uur hebt gewerkt ergens? is het überhaupt interessant om dat te vermelden? en waar trek je de grens, bij hoeveel uur is het interessant om te zeggen dat het parttime was?
Ik vind zodra het 1 dag per week is maar wel over een langere periode dat het zinvol is. Je doet toch weer ervaring op?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 18:54:00 #91
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122351634
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik vind zodra het 1 dag per week is maar wel over een langere periode dat het zinvol is. Je doet toch weer ervaring op?
ik bedoelde meer, wanneer vermeld je op je CV dat een baan die er staat parttime was?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_122351784
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:54 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Mijn vader riep ook jarenlang dat ik iets met mijn "handen" moest doen... oftewel, bouw in enzo... Daar is zat te verdienen.... Ben blij dat ik niet geluisterd heb, neemt niet weg dat de financiele branche ingaan ook geen slimme keus was achteraf.... :')
Aan het begin van mijn studie (reclame, multimedia, dat soort dingen) werd ons verteld dat ik flink zou verdienen en dat we om zouden komen in werk.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 19:01:37 #93
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122351857
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik bedoelde meer, wanneer vermeld je op je CV dat een baan die er staat parttime was?
Niet? Tenzij het om een uurtje per maand gaat ofzo.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 februari 2013 @ 19:09:44 #94
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122352076
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik bedoelde meer, wanneer vermeld je op je CV dat een baan die er staat parttime was?
Ow ok, ik heb tot nu toe vermeld dat hij parttime was. Dat maakt ook direct een stuk motivatie duidelijk voor je sollicitatie.
pi_122359052
En weer een aanbieding voor een baan _O-
Terwijl ik nu overal uitgeschreven ben :D
pi_122421918
Normaal gesproken kan je zo een baan vinden in de horeca (met wat ervaring), maar zelfs nu is dat een hele opgave. :r
pi_122421964
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:19 schreef Vault-Boy het volgende:
Normaal gesproken kan je zo een baan vinden in de horeca (met wat ervaring), maar zelfs nu is dat een hele opgave. :r
In welke plaats zoek je een horeca baan? En vooral wat in de horeca?
pi_122421981
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:39 schreef charmed_angel het volgende:
En weer een aanbieding voor een baan _O-
Terwijl ik nu overal uitgeschreven ben :D
Hier ook, alleen wel een stuk minder als eerst :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_122422118
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:19 schreef Vault-Boy het volgende:
Normaal gesproken kan je zo een baan vinden in de horeca (met wat ervaring), maar zelfs nu is dat een hele opgave. :r
Één van de sectoren waar werkgelegenheid aan het dalen is.

Overigens had ik van de week een telefonisch intake-gesprek met iemand van PDZ, gespecialiseerd in productie- en magazijnwerk en zij vertelde mij dat je zonder ervaring/certificaten gewoon geen baan in die sectoren kunt krijgen. Werkgevers scherpen de eisen aan vanwege de oplopende werkloosheid. Ook voor een functie in een klant-contact centrum vragen ze nu vaak om min 0.5/1j recente ervaring anders vergeet het maar.
pi_122422899
quote:
17s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:20 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

In welke plaats zoek je een horeca baan? En vooral wat in de horeca?
Rotterdam en omstreken. Gewoon simpel keukenwerk. Hulpkok etc.
  zondag 3 februari 2013 @ 17:55:51 #101
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122426328
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:24 schreef Kremers het volgende:

[..]

Één van de sectoren waar werkgelegenheid aan het dalen is.

Overigens had ik van de week een telefonisch intake-gesprek met iemand van PDZ, gespecialiseerd in productie- en magazijnwerk en zij vertelde mij dat je zonder ervaring/certificaten gewoon geen baan in die sectoren kunt krijgen. Werkgevers scherpen de eisen aan vanwege de oplopende werkloosheid. Ook voor een functie in een klant-contact centrum vragen ze nu vaak om min 0.5/1j recente ervaring anders vergeet het maar.
Niet vanwege de oplopende werkloosheid maar vanwege opgelegde vacaturestops wegens financiële problemen. Bijv. grote verzekeraars zitten met veel te weinig mensen maar kunnen geen nieuwe aannemen, maar de mensen die ze via natuurlijk verloop toch kunnen aannemen moeten dan wel van heel hoog niveau zijn omdat iedereen daar op z'n tenen loopt en geen tijd heeft om iemand nieuws helemaal in te leren.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 3 februari 2013 @ 23:03:14 #102
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_122445416
Januari en februari zijn ook wel bij uitstek de meest depressieve maanden in de horeca :Y Waar ik in december nog weken van 40 uur maakte als oproepkracht, ben ik nu blij met 6 uur per week :Y Alle vaste krachten zijn verplicht hun vakantiedagen aan het opmaken.
Al is het wel voor het eerst dat er dagen zijn dat er gewoon echt niemand in het restaurant zit :{
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_122445761
quote:
6s.gif Op zondag 3 februari 2013 23:03 schreef E.T. het volgende:
Januari en februari zijn ook wel bij uitstek de meest depressieve maanden in de horeca :Y Waar ik in december nog weken van 40 uur maakte als oproepkracht, ben ik nu blij met 6 uur per week :Y Alle vaste krachten zijn verplicht hun vakantiedagen aan het opmaken.
Al is het wel voor het eerst dat er dagen zijn dat er gewoon echt niemand in het restaurant zit :{
Een goed restaurant heeft altijd wel klanten.... Mijn vaste restaurants zit altijd wel iemand... :Y
Dit account is niet meer in gebruik.
  zondag 3 februari 2013 @ 23:10:15 #104
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_122445949
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 23:07 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Een goed restaurant heeft altijd wel klanten.... Mijn vaste restaurants zit altijd wel iemand... :Y
Wat ik om me heen hoor, is het dit jaar voor het eerst dat er in diverse restaurants dagen zijn dat er niemand zit. Heeft niets met kwaliteit te maken, wel met koopkracht enzo :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_122461751
Misschien heeft iemand hier wat aan: http://www.intermediair.n(...)a4743f2c7cd990abdcd4
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_122462947
quote:
6s.gif Op zondag 3 februari 2013 23:03 schreef E.T. het volgende:
Januari en februari zijn ook wel bij uitstek de meest depressieve maanden in de horeca :Y Waar ik in december nog weken van 40 uur maakte als oproepkracht, ben ik nu blij met 6 uur per week :Y Alle vaste krachten zijn verplicht hun vakantiedagen aan het opmaken.
Al is het wel voor het eerst dat er dagen zijn dat er gewoon echt niemand in het restaurant zit :{
Dat heb ik nu ook jammer genoeg. Een paar maanden geleden kon ik nog wel rondkomen van het geld, maar nu verdien en werk ik echt TE weinig. Het is soms gewoon 1 of 2 avondjes per week. Ja dat is gewoon te weinig.

Maarja een andere baan vinden in de horeca of een ander bijbaantje is al super lastig. Ik blijf er gewoon van balen dat ik in het begin gewoon voldoende uren maakte, maar nu ook mede door bezuinigingen daar juist weer te weinig werk :( Was eindelijk even van de stress af, maar het is nu gewoon weer terug :r
pi_122472466
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:06 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Dat heb ik nu ook jammer genoeg. Een paar maanden geleden kon ik nog wel rondkomen van het geld, maar nu verdien en werk ik echt TE weinig. Het is soms gewoon 1 of 2 avondjes per week. Ja dat is gewoon te weinig.

Maarja een andere baan vinden in de horeca of een ander bijbaantje is al super lastig. Ik blijf er gewoon van balen dat ik in het begin gewoon voldoende uren maakte, maar nu ook mede door bezuinigingen daar juist weer te weinig werk :( Was eindelijk even van de stress af, maar het is nu gewoon weer terug :r
waar werk je nu dan als ik vragen mag
pi_122493995
Ik zit te zoeken op werk.nl.... gewoon naar alles in mijn woonplaats... kan mij niet schelen wat.... Staan er vacatures tussen van UWV werklocaties in Woerden en Nieuwegein enzo... maar dan staat er nog expliciet bij: max. reisafstand 35km.... Ja, waarom flikkeren jullie die vacatures er dan tussen.... :')
Dit account is niet meer in gebruik.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:35:21 #109
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_122501267
Ik kan ook weer aan de bak. ik maak op dit moment te weinig uren (mijn contract is omgezet naar een 0 uren contract omdat de meeste werkzaamheden nu in Zwijndrecht plaats vinden, ik woon zelf in noord-oost overijssel.

Rondje vacatures gedaan. Heb de hoop op een 24 uurs baan al opgegeven en zoek nu naar 32 uurs banen (en uiteraard ook naar banen voor minder uur). MOCHT ik zo'n 32 uurs baan krijgen dan moet ik dan maar zien hoe ik het rondkrijg met oppas voor de kinderen, pffff...

Ondertussen heb ik me op linkedin gestort maar ik ben er nog niet helemaal over uit hoe dit me aan een baan kan helpen.
Gewoon zoveel mogelijk mensen uit je werkverleden en eigen netwerk toevoegen en hopen dat als zij je oproep zien ze aan jou zullen denken wanneer er bij hun bedrijf iets vrijkomt?
De jobs die ik er tegenkom zijn voor het grootste gedeelte HBO en hoger van niveau.
Ik ben zelf een MEAO-er met MBO/HBO denk niveau. De vacatures die ik daar vindt zijn net iets te hoog gegerepen vrees ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Janena op 05-02-2013 14:05:14 ]
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_122502367
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 20:53 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Bij een contract van 6 maanden heb je geen recht op 3 weken vakantie dus ze kunnen het weigeren en je aan je contact houden of schadevergoeding eisen, dus het is gewoon zonde van je tijd als je niets zegt.

Oh, en ze gaan het zeker vragen, waarschijnlijk al direct in het begin. Ga je dan liegen?
Ze hebben er niks over gevraagd en ik heb er ook niks over gezegd. Ze kwamen overigens erg flexibel over. Maar ik was 1 van de 5 kandidaten en ik kreeg het gevoel dat ze mij niet gingen kiezen. Ik krijg eind deze week uitsluitsel, maar ik had het gevoel dat ze al een voorschot namen op mijn afwijzing. Ze stonden erop om mijn reiskosten te vergoeden (het was vrij ver uit de buurt en ik was met de trein) en ze wensten me, voor het geval ze me niet meer zouden zien, heel veel succes bij het vinden van een baan.
Copthorne 2.0
  dinsdag 5 februari 2013 @ 12:35:26 #111
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_122503189
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:35 schreef Janena het volgende:
Ik kan ook weer aan de bak. ik maak op dit moment te weinig uren 9mijn contract is omgezet naar een 0 uren contract omdat de meeste werkzaamheden nu in Zwijndrecht plaats vinden, ik woon zelf in noord-oost overijssel.

Rondje vacatures gedaan. Heb de hoop op een 24 uurs baan al opgegeven en zoek nu naar 32 uurs banen (en uiteraard ook naar banen voor minder uur). MOCHT ik zo'n 32 uurs baan krijgen dan moet ik dan maar zien hoe ik het rondkrijg met oppas voor de kinderen, pffff...

Ondertussen heb ik me op linkedin gestort maar ik ben er nog niet helemaal over uit hoe dit me aan een baan kan helpen.
Gewoon zoveel mogelijk mensen uit je werkverleden en eigen netwerk toevoegen en hopen dat als zij je oproep zien ze aan jou zullen denken wanneer er bij hun bedrijf iets vrijkomt?
De jobs die ik er tegenkom zijn voor het grootste gedeelte HBO en hoger van niveau.
Ik ben zelf een MEAO-er met MBO/HBO denk niveau. De vacatures die ik daar vindt zijn net iets te hoog gegerepen vrees ik.
Balen zeg!
Ik heb LinkedIn inderdaad zo gebruikt, zoveel mogelijk mensen uit mijn werkverleden toevoegen. Potentiele werkgevers zijn ook net mensen en die zijn net zo nieuwsgierig als jij en ik; dus zo'n profiel wordt dan ook wel bekeken is mijn ervaring.

Aan de andere kant heb ik laatst iemand uit mijn netwerk (geen vriend of kennis verder) waarvan ik wist dat 'ie net werkloos geworden was een tip gegeven over een passende vacature die echt nèt ontstaan was. Wat het uiteindelijk oplevert weet ik natuurlijk niet (altijd), maar ik denk dan maar dat ik het zelf ook op prisj zou stellen als iemand mij op een passende vacature zou wijzen.

Verder is het ook een beetje kijken welke 'hotshots' iedereen wel niet allemaal 'kent'. Ik ervaar het ook een beetje als het spelletje meespelen :) en wie weet, levert het je wat op.
klerkje
pi_122503790
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 00:24 schreef Spezza19 het volgende:
Ik zit te zoeken op werk.nl.... gewoon naar alles in mijn woonplaats... kan mij niet schelen wat.... Staan er vacatures tussen van UWV werklocaties in Woerden en Nieuwegein enzo... maar dan staat er nog expliciet bij: max. reisafstand 35km.... Ja, waarom flikkeren jullie die vacatures er dan tussen.... :')
werk.nl
pi_122503978
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:59 schreef Disorder het volgende:

[..]

Aan het begin van mijn studie (reclame, multimedia, dat soort dingen) werd ons verteld dat ik flink zou verdienen en dat we om zouden komen in werk.
Genoeg werk hoor.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_122505063
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 00:24 schreef Spezza19 het volgende:
Ik zit te zoeken op werk.nl.... gewoon naar alles in mijn woonplaats... kan mij niet schelen wat.... Staan er vacatures tussen van UWV werklocaties in Woerden en Nieuwegein enzo... maar dan staat er nog expliciet bij: max. reisafstand 35km.... Ja, waarom flikkeren jullie die vacatures er dan tussen.... :')
Waarschijnlijk omdat zij geen afstand hebben opgegeven.

Maar in plaats van hier zo te mopperen, kun je het ook gewoon aangeven bij hen.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_122506053
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:28 schreef MNR het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat zij geen afstand hebben opgegeven.

Maar in plaats van hier zo te mopperen, kun je het ook gewoon aangeven bij hen.
:')
Dit account is niet meer in gebruik.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:10:05 #117
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_122506724
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:35 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Balen zeg!
Ik heb LinkedIn inderdaad zo gebruikt, zoveel mogelijk mensen uit mijn werkverleden toevoegen. Potentiele werkgevers zijn ook net mensen en die zijn net zo nieuwsgierig als jij en ik; dus zo'n profiel wordt dan ook wel bekeken is mijn ervaring.

Aan de andere kant heb ik laatst iemand uit mijn netwerk (geen vriend of kennis verder) waarvan ik wist dat 'ie net werkloos geworden was een tip gegeven over een passende vacature die echt nèt ontstaan was. Wat het uiteindelijk oplevert weet ik natuurlijk niet (altijd), maar ik denk dan maar dat ik het zelf ook op prisj zou stellen als iemand mij op een passende vacature zou wijzen.

Verder is het ook een beetje kijken welke 'hotshots' iedereen wel niet allemaal 'kent'. Ik ervaar het ook een beetje als het spelletje meespelen :) en wie weet, levert het je wat op.
Klinkt interessant. Ik heb de afgelopen week in ieder geval flink wat mensen uitgenodigd die ik ken. Baat het niet dan schaadt het niet.

Ondertussen krijg ik een afwijzing binnen van een camping (ik solliciteerde op een administratieve/receptie/secretaresse baan) dat ze alleen op zoek zijn naar seizoenswerkers tussen de 16 en 20 jaar oud. Sluiten ze de mail vervolgens af met 'Doeiouwekoei' (de camping-slogan) :') .

Deze Ouwekoei hier is inderdaad al 36.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_122506820
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:10 schreef Janena het volgende:

[..]

Ondertussen krijg ik een afwijzing binnen van een camping (ik solliciteerde op een administratieve/receptie/secretaresse baan) dat ze alleen op zoek zijn naar seizoenswerkers tussen de 16 en 20 jaar oud. Sluiten ze de mail vervolgens af met 'Doeiouwekoei' (de camping-slogan) :') .

Deze Ouwekoei hier is inderdaad al 36.

:D
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_122506869
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:54 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

:')
Misschien moet je even teruglezen ;)

Nee, ik meen het. Als jij je eraan stoort tijdens het zoeken naar een geschikte vacature, lijkt het me dat je het graag anders wil zien. En door het aan te kaarten, maak je daar kans op.

Tenzij je natuurlijk alleen maar wilt zaniken, dan kun je dat beter niet doen.
You're never fully dressed until you wear a smile
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:20:19 #120
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_122507106
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:12 schreef MNR het volgende:

[..]

:D
Ik keek PRECIES zoals die Smiley toen ik het las ja.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_122508616
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:14 schreef MNR het volgende:

[..]

Misschien moet je even teruglezen ;)

Nee, ik meen het. Als jij je eraan stoort tijdens het zoeken naar een geschikte vacature, lijkt het me dat je het graag anders wil zien. En door het aan te kaarten, maak je daar kans op.

Tenzij je natuurlijk alleen maar wilt zaniken, dan kun je dat beter niet doen.
ik denk dat ze bij werk.nl al genoeg klachten hebben ontvangen, die website doet het gewoon niet goed

[ Bericht 0% gewijzigd door EilandjeOnline op 05-02-2013 15:30:39 ]
pi_122508903
Ik zag het UWV webcare team recentelijk nog ergens op Fok posten, dus fair chance dat ze hier meelezen maar gewoon bang zijn om hier te posten omdat ze dan alle shit over zich heen krijgen. :D

Hier dus: WGR / Wajong - huurtoeslag naar beneden?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_122509260
Wat zijn nou de beste vacaturesites?

Een overzichtje in de OP zou misschien niet misstaan?
pi_122510154
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:00 schreef Disorder het volgende:

[..]

waar?
Overal, wat zijn je skills zo een beetje, en wat voor functie ambieer je?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_122510761
Mensen die roepen dat er banen zat zijn hebben zelf werk of nog nooit in die mallemolen gezeten.

Klep houden dus.
pi_122510932
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:14 schreef MNR het volgende:

[..]

Misschien moet je even teruglezen ;)

Nee, ik meen het. Als jij je eraan stoort tijdens het zoeken naar een geschikte vacature, lijkt het me dat je het graag anders wil zien. En door het aan te kaarten, maak je daar kans op.

Tenzij je natuurlijk alleen maar wilt zaniken, dan kun je dat beter niet doen.
Heb ik gedaan, ben het niet met je eens....
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_122511278
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
Mensen die roepen dat er banen zat zijn hebben zelf werk of nog nooit in die mallemolen gezeten.

Klep houden dus.
Ik zie vacatures genoeg en ik denk zelfs dat ik met wat gerichte training uit de voeten zou kunnen op een hoop van die posities. Het probleem is dat ze overal de piepjonge, maar zeer ervaren duizendpoot of specialist zoeken en dat ben ik nou juist niet.

Volgens mij ligt het simpelweg eraan dat ze het personeelsbestand zo ver hebben uitgedund, dat er niemand meer uren over heeft om een nieuweling te gaan inleren. Dat is op korte termijn leuk voor de financiële balans, maar uiteindelijk moet je via dure detacherings- en opleidingsconstructies mensen gaan binnenhalen. Ik noem dat oogkleppenmanagement.
pi_122511513
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:58 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik zie vacatures genoeg en ik denk zelfs dat ik met wat gerichte training uit de voeten zou kunnen op een hoop van die posities. Het probleem is dat ze overal de piepjonge, maar zeer ervaren duizendpoot of specialist zoeken en dat ben ik nou juist niet.

Volgens mij ligt het simpelweg eraan dat ze het personeelsbestand zo ver hebben uitgedund, dat er niemand meer uren over heeft om een nieuweling te gaan inleren. Dat is op korte termijn leuk voor de financiële balans, maar uiteindelijk moet je via dure detacherings- en opleidingsconstructies mensen gaan binnenhalen. Ik noem dat oogkleppenmanagement.
Je ziet misschien wel genoeg vacatures, maar dat wil niet zeggen dat ze nog vacant zijn. Bedrijven zijn vaak nogal laks wanneer het op het verwijderen van ingevulde vacatures aankomt, en vaak wordt zo'n vacature door diverse malafide sites tot in den treure gekopieerd, zodat er maanden nadat de functie is vervuld nog steeds ergens die vacature rondzwerft.
pi_122511639
Daarnaast hebben ook veel bedrijven nep vacatures uitstaan puur om in de picture te blijven als werkgever....
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_122511665
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:13 schreef VacaLoca het volgende:
Wat zijn nou de beste vacaturesites?

Een overzichtje in de OP zou misschien niet misstaan?
Dat zou wellicht handig zijn, maar ik weet niet of dat is toegestaan. Danny wil natuurlijk ook nog centjes verdienen aan de advertentieruimte. ;)
pi_122511739
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:07 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Dat zou wellicht handig zijn, maar ik weet niet of dat is toegestaan. Danny wil natuurlijk ook nog centjes verdienen aan de advertentieruimte. ;)
Waarom zou je in een topic over werkzoekend niet een lijst mogen publiceren met vacature sites?
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_122511925
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:04 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Je ziet misschien wel genoeg vacatures, maar dat wil niet zeggen dat ze nog vacant zijn. Bedrijven zijn vaak nogal laks wanneer het op het verwijderen van ingevulde vacatures aankomt, en vaak wordt zo'n vacature door diverse malafide sites tot in den treure gekopieerd, zodat er maanden nadat de functie is vervuld nog steeds ergens die vacature rondzwerft.
Ik zie bepaalde vacatures inderdaad bij verschillende vacaturewebsites terug. Volgens mij zijn dat gewoon bots die overal speuren naar vacatures en die vervolgens ook op hun eigen website plaatsen. Dat vind ik nog niet eens zo erg, want het bespaart me zoektijd.

Ik erger me meer aan de slechte mogelijkheden om verfijnd te zoeken op tal van websites. Ik wil geen tijd verspillen aan vacatures waar ze jaren werkervaring vragen, net zoals een ervaren persoon niet verveeld wil worden met startersvacatures.
pi_122512080
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:09 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Waarom zou je in een topic over werkzoekend niet een lijst mogen publiceren met vacature sites?
Onze geliefde WGR-modjes weten vast wel of dat mag.

Edit: Heb het even nagevraagd in het feedback-topic.
pi_122516059
Misschien wel wat voor in de OP.
pi_122516381
Hier staat dus een lijst met onder andere vacaturewebsites: WGR / Nuttige sites

En beter blijven naar die lijst verwijzen, anders krijgen we misschien twee lijsten met vacaturewebsites die op een gegeven moment niet meer met elkaar overeenkomen.
pi_122544235
Morgen een kennismakingsgesprek bij een bedrijf nav mijn cv die ik afgelopen zondag op Monsterboard heb gezet. :)

Verder natuurlijk nog wat recruiters gesproken, waarbij ééntje iets had waar ik wel interesse in heb, maar het is natuurlijk altijd afwachten bij die lui of er iets concreets uit komt rollen.
pi_122545094
Bedankt voor de lijst.

En zucht, moet echt opnieuw gaan pogen m'n rijbewijs te halen. Er zijn voor mij (CE-diploma) vooral accountmanager functies beschikbaar en dan kan je toch moeilijk aankomen zonder rijbewijs als er tig concurrenten zijn die er wel één hebben.
pi_122545479
quote:
9s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:22 schreef VacaLoca het volgende:
Bedankt voor de lijst.

En zucht, moet echt opnieuw gaan pogen m'n rijbewijs te halen. Er zijn voor mij (CE-diploma) vooral accountmanager functies beschikbaar en dan kan je toch moeilijk aankomen zonder rijbewijs als er tig concurrenten zijn die er wel één hebben.
Dat zijn functies waar je volgens mij snel een auto van de zaak krijgt, dus dan is een rijbewijs wel noodzakelijk.

Voor vacatures in mijn sector (techniek) heeft jobrapido mijn voorkeur, aangezien die site de vacatures van andere websites bijeen harkt. Dat bespaart me een hoop zoektijd. Wel moet je dan beducht zijn voor dubbele vermeldingen. Of deze site ook geschikt is voor jouw sector, moet je zelf uittesten.
pi_122547890
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:58 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

ik denk dat ze bij werk.nl al genoeg klachten hebben ontvangen, die website doet het gewoon niet goed
Ik heb laatst een klacht ingediend en die hebben ze opgepakt. Ben het wel met je eens dat de prioriteit hoger mag liggen..
You're never fully dressed until you wear a smile
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:55:59 #140
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122547928
edit: dit mag inderdaad niet. :)

[ Bericht 88% gewijzigd door Five_Horizons op 06-02-2013 13:01:14 ]
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_122547950
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:05 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik zag het UWV webcare team recentelijk nog ergens op Fok posten, dus fair chance dat ze hier meelezen maar gewoon bang zijn om hier te posten omdat ze dan alle shit over zich heen krijgen. :D

Hier dus: WGR / Wajong - huurtoeslag naar beneden?
Ej, ik wil ook wel Social Media Specialist worden bij het UWV. Ik ga direct ff solliciteren :D
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:55 schreef Tinkepink het volgende:
edit:.
Nee, dat mag niet. Ik weet zelf niet waarom maar heb laatst een post verwijderd zien worden omdat iemand zo'n soortgelijke post had..

[ Bericht 5% gewijzigd door Five_Horizons op 06-02-2013 13:01:26 ]
You're never fully dressed until you wear a smile
  woensdag 6 februari 2013 @ 15:11:50 #142
47102 Elvi
miemkwien
pi_122552961
Nou wat bizar dat het UWV een webcare team heeft en dan niet even hier komt meeposten! :D
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 februari 2013 @ 15:16:11 #143
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122553134
Hmz, de vacatures zijn dun gezaaid de laatste maand. Gelukkig vanaf 1 Feb een dagje extra aan het werk, maar ik zal toch genoeg sollicitaties moeten versturen om het UWV gelukkig te houden.
pi_122553346
Maar wat mag er niet?

Zojuist gebeld voor een sollicitatiegesprek volgende week. *O*
  woensdag 6 februari 2013 @ 15:47:57 #145
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122554367
quote:
15s.gif Op woensdag 6 februari 2013 15:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz, de vacatures zijn dun gezaaid de laatste maand. Gelukkig vanaf 1 Feb een dagje extra aan het werk, maar ik zal toch genoeg sollicitaties moeten versturen om het UWV gelukkig te houden.
Open sollicitaties naar *!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_122555193
W00haa!! Net een vacature ontvangen via mijn Werkcoach! *G*
Hit me baby one more time
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_122555228
quote:
15s.gif Op woensdag 6 februari 2013 15:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz, de vacatures zijn dun gezaaid de laatste maand. Gelukkig vanaf 1 Feb een dagje extra aan het werk, maar ik zal toch genoeg sollicitaties moeten versturen om het UWV gelukkig te houden.
Je doet het niet voor het UWV, je doet het voor jezelf! ^O^
You're never fully dressed until you wear a smile
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 februari 2013 @ 16:12:51 #148
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122555401
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:08 schreef MNR het volgende:

[..]

Je doet het niet voor het UWV, je doet het voor jezelf! ^O^
Mijn aanstelling breidt zich langzaam uit en ik heb nog enkele sollicitaties lopen.

In het wilde weg solliciteren om het solliciteren doe ik echt niet voor mezelf.
pi_122556504
:{
Wish I could make you feel better about it.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_122603480
Gebruikt iemand hier wel eens Jobbird? Ik vind het maar een flutsite. Ik krijg af en toe zo'n nieuwsbrief van ze met vacatures die aan zouden moeten sluiten bij mijn profiel, maar 75% heeft helemaal niets te maken met het werk wat ik daar heb ingevuld en als er dan eentje tussenzit die er wel aan voldoet dan blijkt het ergens in Verweggistan te liggen.
pi_122603723
Ik heb vandaag nog maar eens gereageerd op een vacature die aansluit bij mijn achtergrond. Hopelijk wordt dat wat, want anders zie ik nauwelijks mogelijkheden meer om daarin aan de slag te komen.
pi_122615960
kunnen jullie 2 niet even een kamer huren ofzo?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_122616288
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:51 schreef Mirjam het volgende:
kunnen jullie 2 niet even een kamer huren ofzo?
Ik val niet op oude, verlepte mannen. :{w

Maar je hebt helemaal gelijk verder.
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 22:50:39 #154
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_122619434
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 22:49 schreef rdwilbrink het volgende:

[..]

hoe weet jij nou dat het een kloon is houd je gewoon met je zelf bezig.
Dit topic heet werkzoekend en is niet bedoeld om eindeloze discussies te voeren
Was ik ook. Relaxt.
Maar meneer werd wat persoonlijk. Ben ik ook niet vies van.

Wat je vraag betreft: 100%
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_122619677
de banen liggen echt niet voor het oprapen hoor
pi_122620230
Ik ben wel weer klaar met het gezeik, hier.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 7 februari 2013 @ 23:33:45 #157
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_122622068
Krijg volgende week te horen of mijn huidige werkbetrekking verlengd wordt. Er zijn volgens mij 3 mogelijkheden:

1: contractverlenging
2: contractverlenging maar met minder werkuren (actueel 36)
3: géén contractverlenging

Indien scenario 3 werkelijkheid wordt zijn er dan wéér 3 mogelijkheden: :+

1: gedeeltelijke werkloosheid
2: start werkbetrekking bij andere overheidsorganisatie
3: start werkbetrekking bij niet-overheidsorganisatie

Dus nuchter beschouwd slechts 16,6% kans op gedeeltelijke werkloosheid :7

Edit: of is het nou 33,2% ...
pi_122622657
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 23:33 schreef MissionPhailed het volgende:
Krijg volgende week te horen of mijn huidige werkbetrekking verlengd wordt. Er zijn volgens mij 3 mogelijkheden:

1: contractverlenging
2: contractverlenging maar met minder werkuren (actueel 36)
3: géén contractverlenging

Indien scenario 3 werkelijkheid wordt zijn er dan wéér 3 mogelijkheden: :+

1: gedeeltelijke werkloosheid
2: start werkbetrekking bij andere overheidsorganisatie
3: start werkbetrekking bij niet-overheidsorganisatie

Dus nuchter beschouwd slechts 16,6% kans op gedeeltelijke werkloosheid :7

Edit: of is het nou 33,2% ...
Volgens mij heb je bij scenario 3 in het totaal 5 mogelijkheden:
a: je hebt niet direct een andere baan -> gedeeltelijk werkloos
b: je vindt bij een andere overheidsorganisatie werk met voldoende uren -> niet gedeeltelijk werkloos
c: je vindt bij een andere overheidsorganisatie werk met onvoldoende uren -> wel gedeeltelijk werkloos
d: je vindt bij een niet-overheidsorganisatie werk met voldoende uren -> niet gedeeltelijk werkloos
e: je vindt bij een niet-overheidsorganisatie werk met onvoldoende uren -> wel gedeeltelijk werkloos

Je wordt dus gedeeltelijk werkloos bij de scenario's 2, 3a, 3c en 3e. Als de kans op alle uitkomsten gelijk is, dan is je kans op gedeeltelijke werkloosheid 4/7 = 57,1%.

Maar of je het nou op die manier moet gaan beredeneren... :')
pi_122633551


Wat klopt hier niet?
Copthorne 2.0
  vrijdag 8 februari 2013 @ 12:18:40 #160
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122633647
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:15 schreef Copthorne het volgende:
[ afbeelding ]

Wat klopt hier niet?
Ik weet het, ze zijn de leeftijd vergeten te vermelden! Als je ouder bent, dan 18 hoef je niet te solliciteren :Y
-weg-
pi_122633981
@copthome
Zoiets kreeg ik net nog aangeboden door recruiter: Marketing assistent die ondertussen wel al ervaring heeft, het een en ander zelf kan doen en projecten kan managen..
  vrijdag 8 februari 2013 @ 12:28:38 #162
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122634001
euh na 3 jaar zit je dan niet meer in je startfase?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  PR/Manusje van alles vrijdag 8 februari 2013 @ 12:29:57 #163
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_122634060
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:15 schreef Copthorne het volgende:
[ afbeelding ]

Wat klopt hier niet?
dat vragen ze toch overal. Vaak het liefste nog 5 jaar ervaring ook. Zeker in de bouw. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_122634135
18 jarige HBO/WO-er.... 5 jaar werkervaring met salaris van 900 bruto per maand....

HET meest gevraagde profiel.... :Y
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_122634570
punt is dat alles via via gaat. En dat er maar 10%, bij wijze van, online staat aan vacatures. En ik merk echt dat ik dat netwerk mis. ;( Laatst wel via via te horen gekregen dat er 20km vanaf mijn woonplaats nog wel iets was... op gesprek geweest en toch afgewezen om de vage reden dat de ander tóch beter bij het bedrijf past. :O het gesprek sloeg sowieso nergens op.. ze waren niet eens voorbereid. :')

en ja er is genoeg werk. Alleen wil ik niet al te lang reizen voor mn werk (en verhuizen zit er niet in) en heb ik niet minstens 100 jaar ervaring. :{w
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_122636326
Ten eerste, iedereen veel succes! Ik heb deze topic reeks al vanaf nummer 1 gevolgd/gezien/gestalkt en ik zie dat er veel doorbijters zijn. Heb daar veel respect voor. Iedereen ga zo door! ^O^

Ik heb een moeilijke tijd achter de rug maar het gaat nu veel beter. Ik solliciteer pas een jaar, niks vergeleken met sommige mensen :@

Ik ben vandaag afgewezen bij de bakkerij hier in de buurt. Jammer, maar ik hou mijn ogen open.
pi_122637651
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:18 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Ik weet het, ze zijn de leeftijd vergeten te vermelden! Als je ouder bent, dan 18 hoef je niet te solliciteren :Y
^O^
You're never fully dressed until you wear a smile
  vrijdag 8 februari 2013 @ 14:13:12 #168
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122637743
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:15 schreef Copthorne het volgende:
[ afbeelding ]

Wat klopt hier niet?
Dit is dezelfde vacature, maar hier staat wel gewoon 'ervaren' bij.
http://www.nationalevacaturebank.nl/vacature/1827692/Jurist/0
Kortom het is gewoon een foutje op de website, als je ze even een mailtje stuurt om de vacature te hercategoriseren dan is iedereen daarmee geholpen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_122637981
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
Mensen die roepen dat er banen zat zijn hebben zelf werk of nog nooit in die mallemolen gezeten.

Klep houden dus.
Hoe weet je dat zo zeker? Ik roep niet dat het makkelijk is, maar wel dat er banen zat zijn, ik zie hier nogal een tendens dat mensen graag roepen dat die vacatures nep zijn of dat de eisen belachelijk zijn.

Ik weet vanuit mijn vakgebied (internet) dat er ook genoeg junior vacatures zijn, maar het valt me op dat de mensen die klagen zich continue richten op functies waar maar weinig vraag naar is, en de eisen dus hoog. Om voorbeeld te geven, er is een schreeuwend te kort aan frontend developers in Nederland, als je een multimedia opleiding hebt heb je met een paar maanden zelfstudie voldoende ondergrond om daar een betaalde baan mee te krijgen, sterker nog ik zou dan zelfs gaan freelancen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 februari 2013 @ 14:31:00 #170
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122638387
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hoe weet je dat zo zeker? Ik roep niet dat het makkelijk is, maar wel dat er banen zat zijn, ik zie hier nogal een tendens dat mensen graag roepen dat die vacatures nep zijn of dat de eisen belachelijk zijn.

Ik weet vanuit mijn vakgebied (internet) dat er ook genoeg junior vacatures zijn, maar het valt me op dat de mensen die klagen zich continue richten op functies waar maar weinig vraag naar is, en de eisen dus hoog. Om voorbeeld te geven, er is een schreeuwend te kort aan frontend developers in Nederland, als je een multimedia opleiding hebt heb je met een paar maanden zelfstudie voldoende ondergrond om daar een betaalde baan mee te krijgen, sterker nog ik zou dan zelfs gaan freelancen.
Klinkt hartstikke leuk natuurlijk, maar ook de ZZP tarieven staan zwaar onder druk. Nog los van het feit dat je een serieus probleem hebt wanneer je echt geen opdrachten meer kan binnen halen. Immers krijg je geen ww als zzp'er. Ondertussen zitten heel wat mensen in zo'n schrijnende situatie die ook wel de "verborgen werkloosheid" wordt genoemd.

Ja er is nu een redelijke vraag naar front-end developers hoewel ik die vacatures nu ook weer niet in enorme aantallen voorbij zien komen. En bij die vacatures worden ook simpelweg de krenten uit de pap gevraagd. Ja een front-end developer met kennis van HTML 5, CSS 3.0, responsive design, liefst kennis van Qt, flash action scripting, silverlight EN het zou toch wel erg makkelijk zijn als die front-end developer ook een medior of toch minimaal junior is in back-end talen als PHP of ASP.NET

Veel mensen hebben in de voorgaande jaren ook een stuk verantwoordelijkheid op hun schouders genomen. En natuurlijk zit daar rek in. Als ik naar mezelf kijk heb ik nu al 1000 euro minder geaccepteerd op basis van 38 uur en heb ik ook parttime werk geaccepteerd. Om in het ritme te blijven, geen enorm gat op mijn CV te krijgen, etc.

Maar voor een junior front-end developer functie lever ik simpelweg nog eens minimaal 500 tot 750 euro in. Dat kan ik me niet veroorloven, ik heb 3 kinderen die moeten eten.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 14:34:12 #171
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122638502
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Klinkt hartstikke leuk natuurlijk, maar ook de ZZP tarieven staan zwaar onder druk. Nog los van het feit dat je een serieus probleem hebt wanneer je echt geen opdrachten meer kan binnen halen. Immers krijg je geen ww als zzp'er. Ondertussen zitten heel wat mensen in zo'n schrijnende situatie die ook wel de "verborgen werkloosheid" wordt genoemd.

Ja er is nu een redelijke vraag naar front-end developers hoewel ik die vacatures nu ook weer niet in enorme aantallen voorbij zien komen. En bij die vacatures worden ook simpelweg de krenten uit de pap gevraagd. Ja een front-end developer met kennis van HTML 5, CSS 3.0, responsive design, liefst kennis van Qt, flash action scripting, silverlight EN het zou toch wel erg makkelijk zijn als die front-end developer ook een medior of toch minimaal junior is in back-end talen als PHP of ASP.NET

Veel mensen hebben in de voorgaande jaren ook een stuk verantwoordelijkheid op hun schouders genomen. En natuurlijk zit daar rek in. Als ik naar mezelf kijk heb ik nu al 1000 euro minder geaccepteerd op basis van 38 uur en heb ik ook parttime werk geaccepteerd. Om in het ritme te blijven, geen enorm gat op mijn CV te krijgen, etc.

Maar voor een junior front-end developer functie lever ik simpelweg nog eens minimaal 500 tot 750 euro in. Dat kan ik me niet veroorloven, ik heb 3 kinderen die moeten eten.
Wat hier gezegd wordt ^O^ Bovendien gaat raptorix er maar van uit dat iedereen "goed is met computers" :')
-weg-
  vrijdag 8 februari 2013 @ 14:37:41 #172
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122638633
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:46 schreef Apotheose het volgende:
punt is dat alles via via gaat. En dat er maar 10%, bij wijze van, online staat aan vacatures. En ik merk echt dat ik dat netwerk mis. ;( Laatst wel via via te horen gekregen dat er 20km vanaf mijn woonplaats nog wel iets was... op gesprek geweest en toch afgewezen om de vage reden dat de ander tóch beter bij het bedrijf past. :O het gesprek sloeg sowieso nergens op.. ze waren niet eens voorbereid. :')

en ja er is genoeg werk. Alleen wil ik niet al te lang reizen voor mn werk (en verhuizen zit er niet in) en heb ik niet minstens 100 jaar ervaring. :{w
Waar ligt bij jou de grens? Ik reis ook liever niet, maar dichtbij is er geen werk. Nu dus maar gewoon 1.5 uur heen en 1.5 uur terug.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 14:49:36 #173
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122639095
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Klinkt hartstikke leuk natuurlijk, maar ook de ZZP tarieven staan zwaar onder druk. Nog los van het feit dat je een serieus probleem hebt wanneer je echt geen opdrachten meer kan binnen halen. Immers krijg je geen ww als zzp'er. Ondertussen zitten heel wat mensen in zo'n schrijnende situatie die ook wel de "verborgen werkloosheid" wordt genoemd.

Ja er is nu een redelijke vraag naar front-end developers hoewel ik die vacatures nu ook weer niet in enorme aantallen voorbij zien komen. En bij die vacatures worden ook simpelweg de krenten uit de pap gevraagd. Ja een front-end developer met kennis van HTML 5, CSS 3.0, responsive design, liefst kennis van Qt, flash action scripting, silverlight EN het zou toch wel erg makkelijk zijn als die front-end developer ook een medior of toch minimaal junior is in back-end talen als PHP of ASP.NET

Veel mensen hebben in de voorgaande jaren ook een stuk verantwoordelijkheid op hun schouders genomen. En natuurlijk zit daar rek in. Als ik naar mezelf kijk heb ik nu al 1000 euro minder geaccepteerd op basis van 38 uur en heb ik ook parttime werk geaccepteerd. Om in het ritme te blijven, geen enorm gat op mijn CV te krijgen, etc.

Maar voor een junior front-end developer functie lever ik simpelweg nog eens minimaal 500 tot 750 euro in. Dat kan ik me niet veroorloven, ik heb 3 kinderen die moeten eten.
Uiteindelijk zul je wel moeten aangezien de bijstand nóg veel lager uitvalt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 februari 2013 @ 14:51:53 #174
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122639174
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Uiteindelijk zul je wel moeten aangezien de bijstand nóg veel lager uitvalt.
Nee, want ik heb al 3 dagen werk.

En voor de mensen die het wel moeten. Ja, als je uiteindelijk echt de tering naar de nering moet zetten heb je geen keus meer. Tot die tijd wel. En derhalve vind IK het niet vreemd dat mensen zo lang mogelijk blijven zoeken naar iets wat aansluit op hun opgebouwde levensstandaard binnen een redelijke marge. Jij gaat toch ook niet vrijwillig voordat het écht nodig is honderden euro's per maand inleveren?
pi_122639949
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:37 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Waar ligt bij jou de grens? Ik reis ook liever niet, maar dichtbij is er geen werk. Nu dus maar gewoon 1.5 uur heen en 1.5 uur terug.
3 uur reizen op een dag vind ik een beetje TE gek eigenlijk.....
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 februari 2013 @ 15:15:26 #176
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122639998
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:13 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

3 uur reizen op een dag vind ik een beetje TE gek eigenlijk.....
In de randstad is een uur enkele reis niet heel vreemd natuurlijk in de spits. Stukje van 15KM deed ik regelmatig langer dan een uur over. Ik ging liever fietsen.
pi_122640733
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Klinkt hartstikke leuk natuurlijk, maar ook de ZZP tarieven staan zwaar onder druk. Nog los van het feit dat je een serieus probleem hebt wanneer je echt geen opdrachten meer kan binnen halen. Immers krijg je geen ww als zzp'er. Ondertussen zitten heel wat mensen in zo'n schrijnende situatie die ook wel de "verborgen werkloosheid" wordt genoemd.

Ja er is nu een redelijke vraag naar front-end developers hoewel ik die vacatures nu ook weer niet in enorme aantallen voorbij zien komen. En bij die vacatures worden ook simpelweg de krenten uit de pap gevraagd. Ja een front-end developer met kennis van HTML 5, CSS 3.0, responsive design, liefst kennis van Qt, flash action scripting, silverlight EN het zou toch wel erg makkelijk zijn als die front-end developer ook een medior of toch minimaal junior is in back-end talen als PHP of ASP.NET

Veel mensen hebben in de voorgaande jaren ook een stuk verantwoordelijkheid op hun schouders genomen. En natuurlijk zit daar rek in. Als ik naar mezelf kijk heb ik nu al 1000 euro minder geaccepteerd op basis van 38 uur en heb ik ook parttime werk geaccepteerd. Om in het ritme te blijven, geen enorm gat op mijn CV te krijgen, etc.

Maar voor een junior front-end developer functie lever ik simpelweg nog eens minimaal 500 tot 750 euro in. Dat kan ik me niet veroorloven, ik heb 3 kinderen die moeten eten.
Geloof me, een bedrijf dat nog vraagt om flash of silverlight kennis valt niet serieus te nemen, uiteraard is wat backend kennis handig, maar je hoeft als frontender zeker niet altijd backend te kunnen programmeren, sterker bij ons doen ze dat helemaal niet. Maar goed, ik geef alleen maar aan waar in de markt vraag naar is, en dat frontenden opzich niet ontzetten lastig is omdat je veel zaken uit ervaring moet leren.

Daarnaast hoor ik jou nu al zo een 2 jaar(?) piepen dat je overgekwaliciceerd bent, ik heb daar sterk mijn twijfels bij.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_122640804
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:34 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Wat hier gezegd wordt ^O^ Bovendien gaat raptorix er maar van uit dat iedereen "goed is met computers" :')
In de IT hoef je niet goed te zijn met computers hoor, onze beste mensen werken hier over algemeen met vulpen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_122641123
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:37 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Waar ligt bij jou de grens? Ik reis ook liever niet, maar dichtbij is er geen werk. Nu dus maar gewoon 1.5 uur heen en 1.5 uur terug.
anderhalf uur is dan ook wel de ultieme grens. Liefst tussen loopafstand tot max een uur :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 februari 2013 @ 15:42:53 #180
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122641311
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Geloof me, een bedrijf dat nog vraagt om flash of silverlight kennis valt niet serieus te nemen, uiteraard is wat backend kennis handig, maar je hoeft als frontender zeker niet altijd backend te kunnen programmeren, sterker bij ons doen ze dat helemaal niet. Maar goed, ik geef alleen maar aan waar in de markt vraag naar is, en dat frontenden opzich niet ontzetten lastig is omdat je veel zaken uit ervaring moet leren.

Daarnaast hoor ik jou nu al zo een 2 jaar(?) piepen dat je overgekwaliciceerd bent, ik heb daar sterk mijn twijfels bij.
Twee jaar :? Tot afgelopen zomer was ik gewoon fulltime aan het werk. Ik ben 2 maanden volledig werkloos geweest en heb nu alweer 4 maanden werk als Coordinator functioneel beheer CMS op een grote Nederlandse universiteit. Een functie die per 1 februari uitgebreid is van 2 dagen naar 3 dagen.

Ik heb 23 jaar arbeidsverleden en ben op mijn 42ste na een reorganisatie voor het eerst in mijn leven werkloos geworden.

Ik klaag daarnaast nergens dat ik overgekwalificeerd ben? Ik krijg wel eens een afwijzing op een sollicitatie dat ik voor desbetreffende functie overgekwalificeerd ben (zoals junior front-end developers). Hetgeen het ook nog eens lastiger maakt voor mensen om onder hun niveau te solliciteren.

Ik begrijp nooit zo goed waarom mensen hier in dit topic ten tijden van een van de zwaarste economische crisissen van de afgelopen 30 jaar moeten komen roepen dat de banen voor het oprapen liggen, en wanneer iemand daar dan een kanttekening bij plaatst direct getwijfeld moet worden aan de capaciteiten van die persoon.

Beetje treurige retoriek.
pi_122641432
Excuses, omdat ik je vaak hier zag posten dacht ik dat, ook al omdat juist de posts die ik van je las betrekking hadden op overkwalificatie.

Dat je voor een functie als junior frontender overgekwalificeerd bent snap ik ook wel, maar ik ken genoeg mensen die "media en communicatie" gesturdeerd hebben, en klagen dat ze als marketeer niet aan de bak komen. In die groep zit veel bruikbaar materiaal.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:51:28 #182
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122641677
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:45 schreef raptorix het volgende:
Excuses, omdat ik je vaak hier zag posten dacht ik dat, ook al omdat juist de posts die ik van je las betrekking hadden op overkwalificatie.

Dat je voor een functie als junior frontender overgekwalificeerd bent snap ik ook wel, maar ik ken genoeg mensen die "media en communicatie" gesturdeerd hebben, en klagen dat ze als marketeer niet aan de bak komen. In die groep zit veel bruikbaar materiaal.
Dus je dacht dat op basis van zijn posts van de afgelopen PAAR maanden in DIT topic, dat hij 2 jaar werkloos is en trok je zijn capaciteiten in twijfel _O-
-weg-
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 februari 2013 @ 15:53:47 #183
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122641770
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:45 schreef raptorix het volgende:
Excuses, omdat ik je vaak hier zag posten dacht ik dat, ook al omdat juist de posts die ik van je las betrekking hadden op overkwalificatie.

Dat je voor een functie als junior frontender overgekwalificeerd bent snap ik ook wel, maar ik ken genoeg mensen die "media en communicatie" gesturdeerd hebben, en klagen dat ze als marketeer niet aan de bak komen. In die groep zit veel bruikbaar materiaal.
Hmz, maar de persoon die daar hier in dit topic over klaagt woont dan weer net in een regio waar die functies veel minder beschikbaar zijn.

Maar ik ben met je eens dat wanneer je wat gevoel hebt voor vormgeving en je wiskundig een tikkie onderlegd ben, je binnen een paar maanden met wat bibliotheekboeken, internet en een klein beetje doorzettingsvermogen je jezelf autodidactisch best wat bruikbare kunstjes mbt front-end development bij kan leren. Hoewel ik denk dat met name javascript en een eventueel framework daarvoor nog wel eens een te steile leercurve voor veel mensen kan zijn. Dat neigt toch al echt naar scripten/programmeren.

Overigens vind IK het erg leuk, hoewel ik het totaalplaatje van webdevelopment nog leuker vind (back-end en front-end) maar daar weer net te weinig 1337 skills voor heb... en teveel wil verdienen om als starter onder aan de ladder te beginnen :')
pi_122641825
Banen zijn er inderdaad zat... Maar alleen voor mensen die minimumloon accepteren
Dit account is niet meer in gebruik.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 16:13:09 #185
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122642580
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hmz, maar de persoon die daar hier in dit topic over klaagt woont dan weer net in een regio waar die functies veel minder beschikbaar zijn.

Maar ik ben met je eens dat wanneer je wat gevoel hebt voor vormgeving en je wiskundig een tikkie onderlegd ben, je binnen een paar maanden met wat bibliotheekboeken, internet en een klein beetje doorzettingsvermogen je jezelf autodidactisch best wat bruikbare kunstjes mbt front-end development bij kan leren. Hoewel ik denk dat met name javascript en een eventueel framework daarvoor nog wel eens een te steile leercurve voor veel mensen kan zijn. Dat neigt toch al echt naar scripten/programmeren.

Overigens vind IK het erg leuk, hoewel ik het totaalplaatje van webdevelopment nog leuker vind (back-end en front-end) maar daar weer net te weinig 1337 skills voor heb... en teveel wil verdienen om als starter onder aan de ladder te beginnen :')
javascript is niet zo gecompliceerd eigenlijk. heel flexibel en je kunt er maar weinig fout mee doen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 februari 2013 @ 16:19:40 #186
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122642889
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:13 schreef Maanvis het volgende:

[..]

javascript is niet zo gecompliceerd eigenlijk. heel flexibel en je kunt er maar weinig fout mee doen.
Als je wat programmeer ervaring hebt is het niet zo gek moeilijk nee. Maar iemand die nog nooit iets van development heeft gedaan kan hier toch best nerveus van worden

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
function fixOnMouseOut(element, event, JavaScript_code) {
    var current_mouse_target = null;
    if( event.toElement ) {                
        current_mouse_target              = event.toElement;
    } else if( event.relatedTarget ) {                
        current_mouse_target              = event.relatedTarget;
    }
    if( !is_child_of(element, current_mouse_target) && element != current_mouse_target ) {
        eval(JavaScript_code);
    }
}
pi_122642926
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:02 schreef Copthorne het volgende:
Heey,

Ik heb morgen een sollicitatiegesprek voor een functie van 6 maanden (april - oktober). In de vacature staat dat het een fulltime baan is en dat je onafgebroken beschikbaar moet zijn, maar de eerste drie weken van augustus ga ik wel met vrienden een rondreis maken (dat staat gewoon vast, punt). Moet ik dit tijdens het gesprek al naar voren brengen of zal ik wachten totdat zij erover beginnen?
Zojuist de afwijzingsbrief ontvangen. Tijdens het gesprek kwam het onderwerp vakantie helemaal niet aan bod. Het was een prettig gesprek, maar ik merkte wel aan bepaalde dingen dat ze al een voorschot namen op mijn afwijzing. Ze vonden me erg onervaren.

Ik heb nu niks meer lopen. -O- In de zin van sollicitatiegesprekken waar ik nog een antwoord op moet krijgen bedoel ik. Enkel nog wat vacatures (6 in totaal) waar ik op gereageerd heb en waar ik nog geen afwijzing op heb gekregen.
Copthorne 2.0
pi_122643254
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:13 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dit is dezelfde vacature, maar hier staat wel gewoon 'ervaren' bij.
http://www.nationalevacaturebank.nl/vacature/1827692/Jurist/0
Kortom het is gewoon een foutje op de website, als je ze even een mailtje stuurt om de vacature te hercategoriseren dan is iedereen daarmee geholpen :).
Ik kom bij http://www.nationalevacaturebank.nl bij "starters" ook enorm veel vacatures tegen waarbij ervaring een vereiste is. Enorm irritant.
Copthorne 2.0
  vrijdag 8 februari 2013 @ 16:29:29 #189
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122643348
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als je wat programmeer ervaring hebt is het niet zo gek moeilijk nee. Maar iemand die nog nooit iets van development heeft gedaan kan hier toch best nerveus van worden
[ code verwijderd ]

mja er is bijna niets makkelijkers en tegenwoordig ben je toch het grootste deel van de tijd bezig met jquery ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 8 februari 2013 @ 16:33:09 #190
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_122643497
Bij ProRail zijn ze momenteel mensen aan het werven voor de functie van treinverkeersleider.
Ze zoeken daar blijkbaar vooral mensen vanuit de logistiek of de ict.
Misschien een tip voor een aantal hier. Ik weet niet of het wat is.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 16:34:24 #191
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122643547
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:27 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik kom bij http://www.nationalevacaturebank.nl bij "starters" ook enorm veel vacatures tegen waarbij ervaring een vereiste is. Enorm irritant.
melden dan anders fixen ze het nooit.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 8 februari 2013 @ 16:37:53 #192
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122643695
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:13 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

3 uur reizen op een dag vind ik een beetje TE gek eigenlijk.....
Ik niet. Als ik het er niet voor over zou hebben zou ik ook geen baan hebben ben ik bang.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_122643771
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:13 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

3 uur reizen op een dag vind ik een beetje TE gek eigenlijk.....
Dat is verre van te gek. Anderhalf uur heen en anderhalf terug vind ik gewoon te doen. De reistijd moet niet veel langer worden, maar als ik een baan zou vinden op 1,5 uur reizen van mijn huis zou ik die baan zeker aannemen.
Copthorne 2.0
pi_122643871
Laatst was er een knul op tv die in het theater werkt en die lachend vertelde dat de boeketjes bloemen die hij na voorstellingen ontvangt sinds het begin van de crisis wat kleiner zijn geworden.

Ergeren jullie je af en toe ook zo aan mensen die in hun baan zitten van voor de crisis, een kruiwagen hebben of die in een sector werken waar arbeidskrachten hard nodig zijn (de zorg) en die menen dat het allemaal wel meevalt?
Copthorne 2.0
  vrijdag 8 februari 2013 @ 16:57:58 #195
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_122644391
In de zorg is ook niet alles koek en ei. Verzorgenden worden afgescheept met veelal te kleine contracten (flexibel heet dat dan) en de sectoren gehandicaptenzorg, geestelijke gezondheidszorg en jeugdzorg krijgen de ene korting na de andere van de overheid te verwerken.
pi_122644490
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:57 schreef Limburg82 het volgende:
In de zorg is ook niet alles koek en ei. Verzorgenden worden afgescheept met veelal te kleine contracten (flexibel heet dat dan) en de sectoren gehandicaptenzorg, geestelijke gezondheidszorg en jeugdzorg krijgen de ene korting na de andere van de overheid te verwerken.
Oké. Het was niet het punt dat ik wilde maken, maar ik geloof best dat ook die sector erg onder de bezuinigingen lijdt.
Copthorne 2.0
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 februari 2013 @ 17:09:33 #197
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122644727
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:42 schreef Copthorne het volgende:
Laatst was er een knul op tv die in het theater werkt en die lachend vertelde dat de boeketjes bloemen die hij na voorstellingen ontvangt sinds het begin van de crisis wat kleiner zijn geworden.

Ergeren jullie je af en toe ook zo aan mensen die in hun baan zitten van voor de crisis, een kruiwagen hebben of die in een sector werken waar arbeidskrachten hard nodig zijn (de zorg) en die menen dat het allemaal wel meevalt?
Neuh, ik begrijp best dat wanneer je een behoorlijke baan hebt met nog steeds toekomstperspectieven het allemaal langs je heen gaat.

Ik ga me pas ergeren als ze het, wanneer je ze op dit soort persberichten wijst, nog steeds niet begrijpen.
pi_122645773
We hadden er gisteren nog twee in dit topic (nu verwijderd) met zo'n plaat voor de kop en die zich duidelijk verheven voelden boven de werkzoekende mens. Die mensen leven denk ik hun eigen bekrompen wereldje.

Ik vraag me af waarom dat soort types altijd de drang hebben om in een topic zoals dit te moeten verkondigen dat er werk zat is en dat wij profiteurs maar elke rotbaan moeten aannemen.
pi_122645988
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 17:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
We hadden er gisteren nog twee in dit topic (nu verwijderd) met zo'n plaat voor de kop en die zich duidelijk verheven voelden boven de werkzoekende mens. Die mensen leven denk ik hun eigen bekrompen wereldje.

Ik vraag me af waarom dat soort types altijd de drang hebben om in een topic zoals dit te moeten verkondigen dat er werk zat is en dat wij profiteurs maar elke rotbaan moeten aannemen.
Waar ik een hekel aan heb zijn mensen die dan met cliché oplossingen komen als; je moet zus en zo doen met je vaste lasten bla bla. En je moet je auto maar verkopen... :')

Nee, buitenstaanders hebben altijd een mening klaar over oplossingen enzo. Net als; dan neem je toch gewoon een simpel baantje for the time being... Even vergeten dat je dan nog minder betaald krijgt dan je WW enzo....
Dit account is niet meer in gebruik.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 22:23:41 #200
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_122658463
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:34 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Wat hier gezegd wordt ^O^ Bovendien gaat raptorix er maar van uit dat iedereen "goed is met computers" :')
Wat een domme opmerking zeg, raptorix geeft een voorbeeld. Dat mensen zich hier een uitzonderlijk geval vinden 'ik moet me kinderen eten geven' enzo zal wel inherent zijn aan dit topic. Je kunt ook zoeken naar werk buiten je comfort zone.
pi_122661724
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 22:23 schreef Graslul het volgende:

[..]

Wat een domme opmerking zeg, raptorix geeft een voorbeeld. Dat mensen zich hier een uitzonderlijk geval vinden 'ik moet me kinderen eten geven' enzo zal wel inherent zijn aan dit topic. Je kunt ook zoeken naar werk buiten je comfort zone.
Buiten je comfort zone zoeken heeft in deze tijd weinig nut... De standaard email met: u heeft geen ervaring in onze branche/deze functie staat standaard klaar bij bedrijven.
Dit account is niet meer in gebruik.
  † In Memoriam † zaterdag 9 februari 2013 @ 00:27:13 #202
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_122664366
edit: kappen. Ga ergens anders trollen

[ Bericht 94% gewijzigd door Five_Horizons op 09-02-2013 00:43:44 ]
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_122664433
Bedankt.

[ Bericht 30% gewijzigd door Mint_Clansell op 09-02-2013 04:23:21 ]
pi_122668078
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 23:26 schreef Spezza19 het volgende:

Buiten je comfort zone zoeken heeft in deze tijd weinig nut... De standaard email met: u heeft geen ervaring in onze branche/deze functie staat standaard klaar bij bedrijven.
Yep, want jij hebt samen met nog eens 200 mensen gesolliciteerd op die ene functie buiten hun comfortzone (het gros omdat ze moeten voldoen aan de sollicitatieplicht) en er hadden ook al 100 mensen met ervaring en opleiding in die richting op die functie gesolliciteerd waarvan 30 met heel veel ervaring die perfect aansluit bij het gezochte profiel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 februari 2013 @ 09:09:15 #205
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122668393
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 08:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Yep, want jij hebt samen met nog eens 200 mensen gesolliciteerd op die ene functie buiten hun comfortzone (het gros omdat ze moeten voldoen aan de sollicitatieplicht) en er hadden ook al 100 mensen met ervaring en opleiding in die richting op die functie gesolliciteerd waarvan 30 met heel veel ervaring die perfect aansluit bij het gezochte profiel.
En van die 30 zijn er nog eens 5 die eigenlijk teveel ervaring hebben en op een voor hun lager niveau solliciteren en ook afgewezen worden als "overgekwalificeerd".

Dat is zo'n beetje het gevolg van dat persbericht dat ik eerder postte.

Niemand hier die zegt dat je het niet moet proberen, maar ik denk dat het rendement op dat soort inspanningen heel wat lager is dan de "er is werk zat" roepers denken. Tenzij je natuurlijk jezelf her dan wel bijschoolt in een richting buiten je comfortzone zoals raptorix voorstelt, maar dan is het per definitie niet meer buiten je comfortzone he.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 10:40:10 #206
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122669503
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 22:23 schreef Graslul het volgende:

[..]

Wat een domme opmerking zeg, raptorix geeft een voorbeeld. Dat mensen zich hier een uitzonderlijk geval vinden 'ik moet me kinderen eten geven' enzo zal wel inherent zijn aan dit topic. Je kunt ook zoeken naar werk buiten je comfort zone.
Daar ben ik het volledig met je eens, maar alleen in de IT gaan lijkt me lang niet zo makkelijk als raptorix voorstelt. Ik denk dat als je er van nature geen affiniteit meehebt het heel lastig wordt een baan te vinden, werkgevers ruiken het gebrek aan affiniteit. Verder is het ook wel handig als je wiskundig onderlegt bent, heb ik het idee.Ik begrijp dat er een enorm tekort is aan programmeurs/devvers met een sterke wiskundige basis. Hoeveel mensen hebben die?

Het staat me bij dat raptorix ooit een wiskundig woordprobleem had gepost iets met kabels ofzo, als je in staat was om dat op te lossen kon je zo een baan krijgen bij het bedrijf waar hij werkte. Met alle respect dat zie ik mensen die "media en communicatie" gestudeerd hebben nou niet doen (ik ook niet overigens). Ik denk dat mensen met die opleiding op dit moment meer kans maken op productie & schoonmaakwerk, waar het ook al vechten is, dan op een baan in de IT. Waar men inmiddels ook de krenten uit de pap kan vissen, vergis je niet er zijn genoeg IT' ers zonder baan op dit moment.
-weg-
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 februari 2013 @ 10:47:33 #207
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122670735
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 09:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En van die 30 zijn er nog eens 5 die eigenlijk teveel ervaring hebben en op een voor hun lager niveau solliciteren en ook afgewezen worden als "overgekwalificeerd".

Dat is zo'n beetje het gevolg van dat persbericht dat ik eerder postte.

Niemand hier die zegt dat je het niet moet proberen, maar ik denk dat het rendement op dat soort inspanningen heel wat lager is dan de "er is werk zat" roepers denken. Tenzij je natuurlijk jezelf her dan wel bijschoolt in een richting buiten je comfortzone zoals raptorix voorstelt, maar dan is het per definitie niet meer buiten je comfortzone he.
Ben blij dat ik hier nu wat meer van dit soort berichten lees. Ik ben de opmerkingen in mijn omgeving ("werk zat!") echt meer dan zat.

Komt nog eens bij dat ik met een reclame/media-opleiding vaak genoeg te horen krijg "dat ik toch ook de IT in kan? Je bent toch goed met compjoeters?" :')
pi_122671542
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 10:40 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Daar ben ik het volledig met je eens, maar alleen in de IT gaan lijkt me lang niet zo makkelijk als raptorix voorstelt. Ik denk dat als je er van nature geen affiniteit meehebt het heel lastig wordt een baan te vinden, werkgevers ruiken het gebrek aan affiniteit. Verder is het ook wel handig als je wiskundig onderlegt bent, heb ik het idee.Ik begrijp dat er een enorm tekort is aan programmeurs/devvers met een sterke wiskundige basis. Hoeveel mensen hebben die?
Programmeren is echt geen hoogstaande vaardigheid. In feite hoef je alleen enige constructies zoals een if-statement, een lus, functie/methode (en nog wat dingetjes) te kennen. En je moet gewenste functionaliteit kunnen opdelen in steeds kleinere stukjes totdat je alleen deze elementaire constructies overhoudt. Dat laatste is vooral een kwestie van het veel gedaan hebben.
Ik ga zeker niet beweren dat je gelijk een baan hebt als je een cursusje programmeren hebt gedaan, maar het vergroot wel je kans :).
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 februari 2013 @ 12:16:47 #210
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122671623
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 12:14 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Programmeren is echt geen hoogstaande vaardigheid. In feite hoef je alleen enige constructies zoals een if-statement, een lus, functie/methode (en nog wat dingetjes) te kennen. En je moet gewenste functionaliteit kunnen opdelen in steeds kleinere stukjes totdat je alleen deze elementaire constructies overhoudt. Dat laatste is vooral een kwestie van het veel gedaan hebben.
Ik ga zeker niet beweren dat je gelijk een baan hebt als je een cursusje programmeren hebt gedaan, maar het vergroot wel je kans :).
Das wel erg kort door de bocht, zeker als je multi-threaded moet gaan programmeren wordt het toch al snel complexe shit.

In front-end en webdevelopment en in minder mate mobile apps development is dit wel de essentie, maar nog steeds behoorlijk ingewikkeld voor mensen die minder sterk in wiskunde zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 februari 2013 @ 12:18:51 #211
862 Arcee
Look closer
pi_122671686
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 12:14 schreef Wolfje het volgende:
Programmeren is echt geen hoogstaande vaardigheid.
Wat zijn volgens jou hoogstaandere vaardigheden? :)
pi_122673204
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 12:14 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Programmeren is echt geen hoogstaande vaardigheid.
:D :D _O-
Wat Swets zegt, dit is wel heul kort door de bocht!
You're never fully dressed until you wear a smile
  zaterdag 9 februari 2013 @ 13:20:34 #213
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122673356
Ik denk dat SOMMIGE ict-ers last hebben van beroepsdeformatie ofzo :P
-weg-
  zaterdag 9 februari 2013 @ 13:24:16 #214
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_122673463
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 12:14 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Programmeren is echt geen hoogstaande vaardigheid. In feite hoef je alleen enige constructies zoals een if-statement, een lus, functie/methode (en nog wat dingetjes) te kennen. En je moet gewenste functionaliteit kunnen opdelen in steeds kleinere stukjes totdat je alleen deze elementaire constructies overhoudt. Dat laatste is vooral een kwestie van het veel gedaan hebben.
Ik ga zeker niet beweren dat je gelijk een baan hebt als je een cursusje programmeren hebt gedaan, maar het vergroot wel je kans :).
En tandarts hoef je in feite alleen een tand te kunnen trekken en te kunnen vullen.
Automonteur is een kwestie van wat bouten los kunnen draaien.
Als je met lego kunt spelen dan kun je ook metselen.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 13:26:24 #215
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122673540
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 13:24 schreef Royco1 het volgende:

[..]

En tandarts hoef je in feite alleen een tand te kunnen trekken en te kunnen vullen.
Automonteur is een kwestie van wat bouten los kunnen draaien.
Als je met lego kunt spelen dan kun je ook metselen.
Als je slager geweest bent kun je chirurg worden ^O^
-weg-
pi_122673556
:D
  zaterdag 9 februari 2013 @ 13:27:39 #217
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_122673582
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 13:26 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Als je slager geweest bent kun je chirurg worden ^O^
Ik speelde vroeger wel graag doktertje
  zaterdag 9 februari 2013 @ 13:28:30 #218
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122673614
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 13:27 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ik speelde vroeger wel graag doktertje
Ik zie een glanzende carriere in de porno industrie voor je *O*
-weg-
  zaterdag 9 februari 2013 @ 13:31:02 #219
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_122673675
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 13:28 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Ik zie een glanzende carriere in de porno industrie voor je *O*
Mijn cv maar eens naar Kim Holland sturen dan.
pi_122675652
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 12:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Das wel erg kort door de bocht, zeker als je multi-threaded moet gaan programmeren wordt het toch al snel complexe shit.

In front-end en webdevelopment en in minder mate mobile apps development is dit wel de essentie, maar nog steeds behoorlijk ingewikkeld voor mensen die minder sterk in wiskunde zijn.
Oh, er zijn zeker wel complexere elementen te vinden, maar het merendeel is toch vrij standaard. Vandaar dat ik programmeren niet van een hoog niveau vind, maar eerder middelmatig :).
Het is inderdaad zo dat je comfortabel moet zijn met logisch redeneren, maar je hoeft niet echt goed te zijn in wiskunde zoals eerder in dit topic werd beweerd (niet door jou). Daarom denk ik dat een stap richting de ict voor sommige mensen minder groot hoeft te zijn dan dat ie lijkt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 12:18 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wat zijn volgens jou hoogstaandere vaardigheden? :)
Medische of natuurkundige kennis bijvoorbeeld :).
  zaterdag 9 februari 2013 @ 15:08:16 #221
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122676711
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 14:33 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Oh, er zijn zeker wel complexere elementen te vinden, maar het merendeel is toch vrij standaard. Vandaar dat ik programmeren niet van een hoog niveau vind, maar eerder middelmatig :).
Het is inderdaad zo dat je comfortabel moet zijn met logisch redeneren, maar je hoeft niet echt goed te zijn in wiskunde zoals eerder in dit topic werd beweerd (niet door jou). Daarom denk ik dat een stap richting de ict voor sommige mensen minder groot hoeft te zijn dan dat ie lijkt.

In front-end en webdevelopment en in minder mate mobile apps development is dit wel de essentie, maar nog steeds behoorlijk ingewikkeld voor mensen die minder sterk in wiskunde zijn.

Wat beweert Swets hier dan?

Als het echt zo simpel was allemaal dan was dit werk allang al succesvol geoutsourced naar de lage loon landen, zoals met de textiel industrie destijds. Kennelijk komt er toch veel meer kijken bij het schrijven van goede code, iets wat jij denk ik onderschat.

Ik denk zeker dat iedereen programmeren kan leren tot een bepaalde hoogte, maar of ze dan allemaal goed genoeg zijn om er hun geld mee te verdienen? Dat betwijfel ik.
-weg-
pi_122676806
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 13:24 schreef Royco1 het volgende:

[..]

En tandarts hoef je in feite alleen een tand te kunnen trekken en te kunnen vullen.
Automonteur is een kwestie van wat bouten los kunnen draaien.
Als je met lego kunt spelen dan kun je ook metselen.
Een tandarts zal ongetwijfeld ook het nodige standaard werk moeten doen, maar daarnaast moet hij/zij ook complexere handelingen kunnen doen. Een computer programmeur hoeft maar een heel beperkt aantal programma constructies te beheersen. Door die elementaire onderdelen te combineren krijg je code dat wat meer kan dan zijn onderdelen en die nieuwe code kan je weer combineren met andere code. Net zolang totdat je een bruikbaar programma hebt (fok of vier op een rij). Dat opdelen van de code in kleinere delen is het lastigste deel om te leren en vereist de nodige oefening. Maar een programmeur hoeft nou ook weer niet een heel programma in stukjes te hakken, daar is een software architect voor. Je zou eens naar wat source code kunnen kijken op www.github.com, dan zul je wel zien dat programmeren minder magisch is dan dat het lijkt.
pi_122677885
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 15:08 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

In front-end en webdevelopment en in minder mate mobile apps development is dit wel de essentie, maar nog steeds behoorlijk ingewikkeld voor mensen die minder sterk in wiskunde zijn.

Wat beweert Swets hier dan?
Beide uitspraken kunnen prima samen gaan! Als je het wiskundig niveau in cijfers uitdrukt, dan beweer ik dat je echt geen 8 nodig hebt (zoals jij wel lijkt te doen). Swets beweert dat je minimaal een 5 (of 6 of zoiets) nodig hebt. Dat zijn geen tegenstrijdige beweringen.
quote:
Als het echt zo simpel was allemaal dan was dit werk allang al succesvol geoutsourced naar de lage loon landen, zoals met de textiel industrie destijds. Kennelijk komt er toch veel meer kijken bij het schrijven van goede code, iets wat jij denk ik onderschat.
Dat outsourcing vaak niet goed gaat, komt voor zover ik weet met name door slechte communicatie en verschillende werkwijzen. Ook zal technische onkunde een rol spelen, maar ik weet niet of dat nou komt door een gebrek aan opleiding of doordat voor de allergoedkoopste oplossing wordt gekozen.
quote:
Ik denk zeker dat iedereen programmeren kan leren tot een bepaalde hoogte, maar of ze dan allemaal goed genoeg zijn om er hun geld mee te verdienen? Dat betwijfel ik.
Ja, mee eens. Alleen denk ik dat meer mensen dan jij in gedachten hebt het zouden kunnen.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 15:52:44 #224
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_122678001
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 15:11 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Een tandarts zal ongetwijfeld ook het nodige standaard werk moeten doen, maar daarnaast moet hij/zij ook complexere handelingen kunnen doen. Een computer programmeur hoeft maar een heel beperkt aantal programma constructies te beheersen. Door die elementaire onderdelen te combineren krijg je code dat wat meer kan dan zijn onderdelen en die nieuwe code kan je weer combineren met andere code. Net zolang totdat je een bruikbaar programma hebt (fok of vier op een rij). Dat opdelen van de code in kleinere delen is het lastigste deel om te leren en vereist de nodige oefening. Maar een programmeur hoeft nou ook weer niet een heel programma in stukjes te hakken, daar is een software architect voor. Je zou eens naar wat source code kunnen kijken op www.github.com, dan zul je wel zien dat programmeren minder magisch is dan dat het lijkt.
Daar hoef ik niet naar te kijken want ik ben al een jaartje of 15 bezig met programmeren.
Mijn punt is dat voor mijn vader die automonteur is programmeren net zo complex is als het voor mij is om een auto te repareren.
Iets wat jij makkelijk vind is dat niet per definitie voor iedereen.
pi_122678153
Nu ik er zo over nadenk. Ik denk dat de hoge werkloosheid grotendeels bij de werkgever van vandaag de dag ligt. Vroeger was het gewoon om te groeien in een baan. Om je taken eigen te maken en op je werkplek vaardiger en vaardiger te worden. Het was normaal om iets nog niet te kunnen, maar met ambitie te bewijzen dat je daar wel naartoe wilde werken.

Nu zoekt men naar een werknemer een ideaal. Iets wat precies past in de op te vullen functie. Als een mal, zo perfect moet het zijn. Alles moet kloppen.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 15:59:51 #226
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_122678193
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 15:58 schreef Disorder het volgende:
Nu ik er zo over nadenk. Ik denk dat de hoge werkloosheid grotendeels bij de werkgever van vandaag de dag ligt. Vroeger was het gewoon om te groeien in een baan. Om je taken eigen te maken en op je werkplek vaardiger en vaardiger te worden.

Nu zoekt men naar een werknemer een ideaal. Iets wat precies past in de op te vullen functie. Als een mal, zo perfect moet het zijn. Alles moet kloppen.
Weet niet of dat wel zo is.

Ze stellen wel hoge eisen, maar nemen ook wel mensen aan die niet aan die hoge eisen voldoen, hoor. Ik voldeed ook niet aan de werkervaringseis, maar ben toch aangenomen. Het gaat ook om de klik die je hebt met een sollicitant :).
Niet meer actief op Fok!
pi_122678269
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 15:59 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Weet niet of dat wel zo is.

Ze stellen wel hoge eisen, maar nemen ook wel mensen aan die niet aan die hoge eisen voldoen, hoor. Ik voldeed ook niet aan de werkervaringseis, maar ben toch aangenomen. Het gaat ook om de klik die je hebt met een sollicitant :).
Dat laatste is zeker waar. Maar in mijn ervaring, tot nu toe, kom ik erg veel werkgevers tegen die een mal hebben waar iemand in moet passen: jong, maar toch zeer ervaren, moet alles meteen kunnen, etc.

Ik hoop iemand te kunnen vinden waarbij die klik voorop staat.
  zondag 10 februari 2013 @ 13:09:19 #228
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_122708549
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 16:02 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dat laatste is zeker waar. Maar in mijn ervaring, tot nu toe, kom ik erg veel werkgevers tegen die een mal hebben waar iemand in moet passen: jong, maar toch zeer ervaren, moet alles meteen kunnen, etc.

Ik hoop iemand te kunnen vinden waarbij die klik voorop staat.
Maar ontvang je wel een uitnodiging voor een gesprek? Zo ja dan kan het niet aan je CV liggen want het uiteindelijke contract onvang je zoals eerder gezegd voornamelijk vanwege de 'ik mag je' factor. Daarbij zijn naar mijn mening de vacature omschrijvingen de laatste jaren niet veel strenger geworden.
pi_122708657
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 13:09 schreef Graslul het volgende:

[..]

Maar ontvang je wel een uitnodiging voor een gesprek? Zo ja dan kan het niet aan je CV liggen want het uiteindelijke contract onvang je zoals eerder gezegd voornamelijk vanwege de 'ik mag je' factor. Daarbij zijn naar mijn mening de vacature omschrijvingen de laatste jaren niet veel strenger geworden.
Ik kom ZELDEN tot een gesprek. Ik denk dat ik van 9 op de 10 sollicitaties niet eens bericht terug krijg, al doet men die belofte soms wel.
  zondag 10 februari 2013 @ 13:32:15 #230
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122709276
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 13:09 schreef Graslul het volgende:

[..]

Maar ontvang je wel een uitnodiging voor een gesprek? Zo ja dan kan het niet aan je CV liggen want het uiteindelijke contract onvang je zoals eerder gezegd voornamelijk vanwege de 'ik mag je' factor. Daarbij zijn naar mijn mening de vacature omschrijvingen de laatste jaren niet veel strenger geworden.
Ze worden alleen veel strenger nageleefd, voldoe je niet aan elke eis dan is de kans groot dat je nooit meer wat hoort van het bedrijf.
-weg-
pi_122709744
quote:
7s.gif Op zondag 10 februari 2013 13:32 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Ze worden alleen veel strenger nageleefd, voldoe je niet aan elke eis dan is de kans groot dat je nooit meer wat hoort van het bedrijf.
In de meeste gevallen, in mijn ervaring althans, vind ik het best meevallen dat ze streng worden nageleefd. Toen ik zei tijdens een goed eerste gesprek dat de requirements best 'steep' waren, was de respons dat ze geen goed functieprofiel konden leveren of iets in die strekking.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_122710070
Toch maar kijken om nog 2 jaar verder te studeren, ook al ben ik dan 28 als ik klaar ben :(
pi_122710366
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 12:14 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Programmeren is echt geen hoogstaande vaardigheid. In feite hoef je alleen enige constructies zoals een if-statement, een lus, functie/methode (en nog wat dingetjes) te kennen. En je moet gewenste functionaliteit kunnen opdelen in steeds kleinere stukjes totdat je alleen deze elementaire constructies overhoudt. Dat laatste is vooral een kwestie van het veel gedaan hebben.
Ik ga zeker niet beweren dat je gelijk een baan hebt als je een cursusje programmeren hebt gedaan, maar het vergroot wel je kans :).
Stel dat ik jou een gereedschapskist geef met daarin verschillende stukken gereedschap. Een hamer, een schroevendraaier, een tang, noem maar op. Waarschijnlijk ken je de meeste stukken gereedschap al, en zo niet, dan heb je snel genoeg door waar ze voor dienen. Maar als ik jou vervolgens vraag om met dat gereedschap een huis te bouwen, dan komt er toch echt veel meer bij kijken dan alleen kennis van het gereedschap.

Maar goed, uiteindelijk bouw jij dat huis. Je hebt het huis 3 maanden te laat opgeleverd, maar vooruit. Het staat ook een beetje scheef, als ik op het raam klop dan valt het er spontaan uit, en als er meer dan 5 mensen in het huis zijn dan stort de vloer ineens in. Oeps :7

Kennis van programmeren is één ding, maar goed programmeren is iets heel anders :P Dat is niet alleen een kwestie van het veel doen, je moet toch ook een bepaald inzicht hebben.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  zondag 10 februari 2013 @ 14:01:10 #234
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122710440
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 13:45 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

In de meeste gevallen, in mijn ervaring althans, vind ik het best meevallen dat ze streng worden nageleefd. Toen ik zei tijdens een goed eerste gesprek dat de requirements best 'steep' waren, was de respons dat ze geen goed functieprofiel konden leveren of iets in die strekking.
Dat kan kloppen in jouw geval, want jij bent een ICT' er, daarvan is de markt nog behoorlijk goed. Op dit moment is het geen lolletje, om te moeten solliciteren op functies als administratief medewerker/secretaresse/communicatie/financieel etc
-weg-
pi_122710984
quote:
7s.gif Op zondag 10 februari 2013 14:01 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Dat kan kloppen in jouw geval, want jij bent een ICT' er, daarvan is de markt nog behoorlijk goed. Op dit moment is het geen lolletje, om te moeten solliciteren op functies als administratief medewerker/secretaresse/communicatie/financieel etc
En daar heb je ook helemaal gelijk in :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_122712710
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 13:52 schreef VacaLoca het volgende:
Toch maar kijken om nog 2 jaar verder te studeren, ook al ben ik dan 28 als ik klaar ben :(
dat maakt toch niet uit? Zit je in ieder geval weer 2 jaar onder de pannen en hopelijk is er dan meer werk te vinden. Ik ben 30 en net afgestudeerd (ok, juli vorig jaar). Leeftijd zal mij een zorg zijn. Werken kan nog tot 67 jaar. En wie weet straks tot 70 jaar. Lang genoeg.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 15:58 schreef Disorder het volgende:


Nu zoekt men naar een werknemer een ideaal. Iets wat precies past in de op te vullen functie. Als een mal, zo perfect moet het zijn. Alles moet kloppen.
inderdaad. Dat hele zoeken naar werk.. ik word er echt strontchagrijnig van }:|
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_122722387
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 14:54 schreef Apotheose het volgende:
dat maakt toch niet uit? Zit je in ieder geval weer 2 jaar onder de pannen en hopelijk is er dan meer werk te vinden. Ik ben 30 en net afgestudeerd (ok, juli vorig jaar). Leeftijd zal mij een zorg zijn. Werken kan nog tot 67 jaar. En wie weet straks tot 70 jaar. Lang genoeg.
Ik ben iets ouder dan jij en ook vorig jaar afgestudeerd. Ik vermoed dat we nog wel langer dan dat kunnen werken, want ik voorzie geen goede toekomst voor de pensioenregelingen.
quote:
inderdaad. Dat hele zoeken naar werk.. ik word er echt strontchagrijnig van }:|
Volgens mij hebben ze eerder in alle bedrijven zo gesneden in het personeel dat er te weinig personeel over is om de nieuwelingen te begeleiden. Daarom hebben ze volgens mij liever ervaren krachten. Bovendien kost bijscholing van starters ook geld.
pi_122724068
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 14:54 schreef Apotheose het volgende:

[..]

dat maakt toch niet uit? Zit je in ieder geval weer 2 jaar onder de pannen en hopelijk is er dan meer werk te vinden. Ik ben 30 en net afgestudeerd (ok, juli vorig jaar). Leeftijd zal mij een zorg zijn. Werken kan nog tot 67 jaar. En wie weet straks tot 70 jaar. Lang genoeg.

Mij maakt het niet uit, maar heb wel het idee dat ik het daarna met solliciteren alsnog afleg tegen 22 jarigen die ook een master op zak hebben. Al is er dan inderdaad hopelijk wel meer werk weer.
  zondag 10 februari 2013 @ 20:03:19 #239
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122725523
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 19:29 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Mij maakt het niet uit, maar heb wel het idee dat ik het daarna met solliciteren alsnog afleg tegen 22 jarigen die ook een master op zak hebben. Al is er dan inderdaad hopelijk wel meer werk weer.
Wat ga je dan studeren :P
-weg-
pi_122726655
quote:
5s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:03 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Wat ga je dan studeren :P
Marketing / International Management, iets in die richting. Aansluitende masteropleiding op CE Bachelor dus.

[ Bericht 3% gewijzigd door VacaLoca op 10-02-2013 20:46:19 ]
  maandag 11 februari 2013 @ 03:00:31 #241
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_122740444
Meld me hier ook maar eens aan, lees al een tijdje mee, maand op zoek nu. Had werk gevonden maar de opdracht werd ingetrokken en dan toch even omschakelen weer. Zal vast vaker als tip worden gegeven maar onderscheid je van de rest, dat is het enige devies.

Dus ofwel stalk een uitzendbureau, bel het bedrijf met een goede vraag over de functie dan blijf je hangen, vertel iedereen en de buurvrouw om de hoek dat je werk zoekt. Het helpt in ieder geval, beetje netwerken ;) Het is niet makkelijk nu maar het is mogelijk :)

Ikzelf zoek iets dat voor 40 uur is en voor hopenlijk wat langere tijd, callcenter maakt me niet uit, al eens eerder gedaan. Oorspronkelijk Pabo en lange tijd in de sociale zekerheid gewerkt, oa als werkcoach. Woonachtig in het Noorden dus niet veel soeps hier nu, heb nu eea lopen voor een incassoafdeling van een bedrijf en een open sollicitatie in de Jeugdzorg, binnenkort een kennismakingsgesprek. Hopenlijk niet te lang hier aanwezig maar ben wel realistisch.

Succes gewenst aan iedereen in ieder geval de komende week!
pi_122743661
Kan me ook weer melden...mijn contract eindigt per half april en men gaf al aan deze niet te verlengen...nu was ik ook al verder aan het kijken dan het bedrijf waar ik momenteel zat, niet omdat het werk me niet beviel, maar meer om het sociale gedeelte wat vrij negatief was (had niet echt contacten/klik met de rest)
  maandag 11 februari 2013 @ 17:20:44 #243
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_122756828
Even inhakend op het ideaal wat gezocht wordt:

Zag laatst een vacature voorbijkomen waarbij een stagiair met 3 jaar ervaring werd gevraagd. :')

Ik werk in marketing&communicatie in de arbeidsbemiddeling, hoezo krimpende markt, en kijk eens wat om me heen naar vacatures in het vakgebied. Ben nog wel even verzekerd van werk gelukkig, maar man o man wat is de situatie op de arbeidsmarkt slecht op het moment. Laatst ook nog een vacature gezien van een woningcorporatie. 'Alleen de eerste 50 sollicitaties worden in behandeling genomen, dus wees er snel bij' |:(

Sowieso is er ook een trend waarbij bedrijven normale fulltime banen als stageplaats aan gaan bieden. Hoorde van een contactpersoon op een school dat meerdere stageplekken geweigerd worden omdat het gewone arbeidsplekken zijn.

Ik wens eenieder alle succes hier. Het is inderdaad waar dat als je een baan hebt, de crisis grotendeels aan je voorbij gaat, maar als je echt eens gaat kijken wat er aan vacatureaanbod is, dan besef je hoe blij je mag zijn dat je nog een baan hebt.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_122757093
Nou, naar aanraden wat hier gegeven is, niet teveel denken, gewoon doen ben ik de afgelopen dagen (eind vorige week en gisteren en vandaag) maar eens op zoek gegaan.
Voor flexpoolen wordt ik (terecht) afgewezen omdat ik nog niet gediplomeerd ben. Dat kan verzekeringstechnisch niet. Voor administratieve, telefonische of receptioniste functies omdat het om te weinig uren gaat.
Ondertussen wel mijn CV geüpload naar nationale vacaturebank.nl, Monsterboard.nl en diverse uitzendbureau's. Heb nog wel gereageerd op een vakantiebaan waar ze mensen zoeken die werkervaring op willen doen en nog bezig zijn met de studie. De vacature staat nog open dus ik heb nog niet gehoord of ik daarvoor op gesprek mag.

Hoe is jullie ervaring met CV uploaden? Komt daar wel eens een reactie op?
And the druids turn to stone...
pi_122757288
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 17:27 schreef Panthera1984 het volgende:

Hoe is jullie ervaring met CV uploaden? Komt daar wel eens een reactie op?
ik snap eigenlijk niet waarom je nog een cv moet uploaden. Aanmelden en koppeling naar linkedin ofzo kan toch net zo goed? Of aanmelden dmv je linkedinprofiel, zoals bij Facebook (bijna) OVERAL het geval is
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_122757297
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 17:27 schreef Panthera1984 het volgende:
Hoe is jullie ervaring met CV uploaden? Komt daar wel eens een reactie op?
Toen ik net afgestudeerd was wel. En afhankelijk van de richting die je zoekt geloof ik ook echt wel dat er door werknemers op gekeken wordt. Je bent alleen letterlijk 1 uit 1000.
pi_122782601
Tip-tip-tip: de nieuwste trend onder UZB's (gehoord van een arbeidsconsulent),
1. Schrijf je online in bij het Uitzendbureau
2. Struin de vacatures af
3. Print de vacature die je wilt hebben uit
4. Ga naar het UZB (fysiek ja ;) ) met het blaadje in je hand en zeg dat je op die vacature wilt solliciteren.

Hiermee verhoog je je slagingskans!
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_122782687
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 13:20 schreef Domme_Gans het volgende:
Ik denk dat SOMMIGE ict-ers last hebben van beroepsdeformatie ofzo :P
Duidelijk nog nooit een kritische testanalist naast zich gehad (oooooh, mijn bitchie kant komt omhoog :7 )
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_122782718
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:24 schreef MNR het volgende:
Tip-tip-tip: de nieuwste trend onder UZB's (gehoord van een arbeidsconsulent),
1. Schrijf je online in bij het Uitzendbureau
2. Struin de vacatures af
3. Print de vacature die je wilt hebben uit
4. Ga naar het UZB (fysiek ja ;) ) met het blaadje in je hand en zeg dat je op die vacature wilt solliciteren.

Hiermee verhoog je je slagingskans!
Mja, moet je wel vacatures in de buurt treffen. Want om voor elke vacature die ik tegenkom nou naar Amsterdam of Zwolle enzo te crossen is een beetje duur :D

Maar wel handig inderdaad voor lokale UZB's. Ik zal hem onthouden.
Dit account is niet meer in gebruik.
  PR/Manusje van alles dinsdag 12 februari 2013 @ 11:34:14 #250
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_122782944
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:24 schreef MNR het volgende:
Tip-tip-tip: de nieuwste trend onder UZB's (gehoord van een arbeidsconsulent),
1. Schrijf je online in bij het Uitzendbureau
2. Struin de vacatures af
3. Print de vacature die je wilt hebben uit
4. Ga naar het UZB (fysiek ja ;) ) met het blaadje in je hand en zeg dat je op die vacature wilt solliciteren.

Hiermee verhoog je je slagingskans!
Hebben uitzendbureaus nog vacatures dan? Ik dacht dat ze alleen maar nepvacatures hebben?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_122783132
ze hebben meestal alleen callcenter, technische banen, schoonmaak etc.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_122784211
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Hebben uitzendbureaus nog vacatures dan? Ik dacht dat ze alleen maar nepvacatures hebben?
Zeg, stel je niet zo aan! Als je wil zeuren omdat je chagrijnig bent, bel je maar een UZB op of zo.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_122784250
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:39 schreef Apotheose het volgende:
ze hebben meestal alleen callcenter, technische banen, schoonmaak etc.
Ik heb laatst heel diverse vacatures gevonden bij Tempo-Team. Ze zijn niet altijd per direct beschikbaar, maar nu heb je als werkzoekende ook WW of Bijstand ;)
You're never fully dressed until you wear a smile
  PR/Manusje van alles dinsdag 12 februari 2013 @ 12:19:13 #254
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_122784290
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:17 schreef MNR het volgende:

[..]

Ik heb laatst heel diverse vacatures gevonden bij Tempo-Team. Ze zijn niet altijd per direct beschikbaar, maar nu heb je als werkzoekende ook WW of Bijstand ;)
Dat bedoel ik dus. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_122784406
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. :')
Ik heb ook niet over de inhoud van je boodschap, muts!
You're never fully dressed until you wear a smile
  dinsdag 12 februari 2013 @ 12:41:02 #256
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122784958
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:15 schreef MNR het volgende:

[..]

Zeg, stel je niet zo aan! Als je wil zeuren omdat je chagrijnig bent, bel je maar een UZB op of zo.
Hij heeft anders wel een punt hoor, sta je daar met je uitgeprinte spookvacature in de hand :') Bovendien die tip die jij geeft om zo langs te gaan langs elke uzb, die tip krijgen hordes met werkzoekende te horen van het UWV.
Voor je een gemiddeld uzb binnen bent wordt je eerst gevraagd of je een afspraak hebt, is dat niet het geval dan word je onmiddelijk de deur gewezen.
-weg-
pi_122785830
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:41 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Hij heeft anders wel een punt hoor, sta je daar met je uitgeprinte spookvacature in de hand :') Bovendien die tip die jij geeft om zo langs te gaan langs elke uzb, die tip krijgen hordes met werkzoekende te horen van het UWV.
Voor je een gemiddeld uzb binnen bent wordt je eerst gevraagd of je een afspraak hebt, is dat niet het geval dan word je onmiddelijk de deur gewezen.
wtf? Seriously?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 12 februari 2013 @ 13:17:36 #258
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122786089
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

wtf? Seriously?
December 2011, ik had een afspraak bij een uitzenburo. Terwijl ik in de receptie aan het wachten was, kwamen er 3 mensen van eind 40 binnen. Ze werden onmiddelijk staande gehouden door de receptioniste , die vroeg meteen : "Hebben jullie een afspraak voor een intake of komen jullie solliciteren?" Er kon niet eens een goedemorgen vanaf :N Het verloop van het gesprek was echt pijnlijk om aan te horen en een paar meter verderop zaten de intercedenten te werken alsof er niks aan de hand was.

Ik wilde eigenlijk meteen opstappen, maar ja bij gebrek aan brood zijn de principes dood en zulks :')
-weg-
  dinsdag 12 februari 2013 @ 13:26:24 #259
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_122786380
[quote]5s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nadat ik afgelopen week een rondje UZB's op de Biltstraat (Utrecht) heb gedaan kan ik dit alleen maar bevestigen. De meeste bureau's bieden je niet eens een stoel aan. En als de woorden "Hoger opgeleid" vallen dan zie je de ogen verstarren en wordt er aan je gesprek zo snel mogelijk een eind gebreid.

Dat ik gewoon mijn huis en eten voor mijn kinderen moet betalen is "heel vervelend voor je, maar wij kunnen helaas niks voor je doen".

Je word er soms echt wanhopig van...

[edit] En dan ben ik 33, heb ik een HBO opleiding en was ik zo stom geweest om de afgelopen 8 jaar in het vastgoedbeheer te werken :')
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_122786418
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 10:40 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Daar ben ik het volledig met je eens, maar alleen in de IT gaan lijkt me lang niet zo makkelijk als raptorix voorstelt. Ik denk dat als je er van nature geen affiniteit meehebt het heel lastig wordt een baan te vinden, werkgevers ruiken het gebrek aan affiniteit. Verder is het ook wel handig als je wiskundig onderlegt bent, heb ik het idee.Ik begrijp dat er een enorm tekort is aan programmeurs/devvers met een sterke wiskundige basis. Hoeveel mensen hebben die?

Het staat me bij dat raptorix ooit een wiskundig woordprobleem had gepost iets met kabels ofzo, als je in staat was om dat op te lossen kon je zo een baan krijgen bij het bedrijf waar hij werkte. Met alle respect dat zie ik mensen die "media en communicatie" gestudeerd hebben nou niet doen (ik ook niet overigens). Ik denk dat mensen met die opleiding op dit moment meer kans maken op productie & schoonmaakwerk, waar het ook al vechten is, dan op een baan in de IT. Waar men inmiddels ook de krenten uit de pap kan vissen, vergis je niet er zijn genoeg IT' ers zonder baan op dit moment.
Werkgevers willen altijd kwaliteit. Solliciteren op een ICT baan terwijl je daar niet voor opgeleid bent is echt kansloos, hoe kun je die baan nou naar behoren uitvoeren dan?

Bij Randstad staat al een paar weken een vacature voor helpdesk-medewerker bij XS4ALL open. Kunnen ze geen geschikte mensen voor vinden denk ik...

Over productie-werk: Ik had mij ingeschreven bij PDZ, gespecialiseerd in productie- en magazijnwerk en kreeg te horen dat solliciteren geen zin heeft, omdat werkgevers ook in die sector relevante werkervaring eisen... plus nog een scala aan certificaten.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:39:07 #261
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_122788889
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:27 schreef Lombax het volgende:

[..]

Werkgevers willen altijd kwaliteit. Solliciteren op een ICT baan terwijl je daar niet voor opgeleid bent is echt kansloos, hoe kun je die baan nou naar behoren uitvoeren dan?

Bij Randstad staat al een paar weken een vacature voor helpdesk-medewerker bij XS4ALL open. Kunnen ze geen geschikte mensen voor vinden denk ik...

Over productie-werk: Ik had mij ingeschreven bij PDZ, gespecialiseerd in productie- en magazijnwerk en kreeg te horen dat solliciteren geen zin heeft, omdat werkgevers ook in die sector relevante werkervaring eisen... plus nog een scala aan certificaten.
Nee joh, die helpdesk medewerkers worden gewoon net zolang misbruikt tot ze gillend wegrennen en door continue een vacature open te zetten krijg je snel nieuw vlees als je het vorige hebt afgewerkt. En de uitzendbranche doet gezellig mee.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_122789637
Vanmorgen een sollicitatiegesprek gehad. Ben benieuwd, lijkt me een leuke baan en zou mooi zijn als ik gelijk door zou kunnen stromen vanuit het werk wat ik nu heb, want geen zin in dat ww-gedoe.
pi_122789735
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:41 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Hij heeft anders wel een punt hoor, sta je daar met je uitgeprinte spookvacature in de hand :') Bovendien die tip die jij geeft om zo langs te gaan langs elke uzb, die tip krijgen hordes met werkzoekende te horen van het UWV.
Voor je een gemiddeld uzb binnen bent wordt je eerst gevraagd of je een afspraak hebt, is dat niet het geval dan word je onmiddelijk de deur gewezen.
Welk UZB? Welke plaats? Welke medewerker? Noem maar op.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_122789780
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:59 schreef MNR het volgende:

[..]

Welk UZB? Welke plaats? Welke medewerker? Noem maar op.
Want jij gaat ze dan bellen? :?

Het is gewoon de realiteit op dit moment dat UZB's op dit moment zo te werk gaan.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_122789851
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:00 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Want jij gaat ze dan bellen? :?

Het is gewoon de realiteit op dit moment dat UZB's op dit moment zo te werk gaan.
Jij begrijpt het echt niet hè? En nee, tuurlijk ga ik ze niet bellen. Maar denk eens na... hoe kun je ervoor zorgen dat in ieder geval het UZB niet zo met jou omgaat?
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_122789856
Behoorlijk naïef als je hier de Uitzendbranche gaat lopen verdedigen. Heb een aantal recruiters in de afgelopen maandag in mijn LinkedIn network ge add. Als je ziet wat hun job switch volume is dan snap je dat ze alleen bezig zijn met nummertjes plaatsen en niet de juiste persoon vinden
pi_122789882
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:03 schreef From het volgende:
Behoorlijk naïef als je hier de Uitzendbranche gaat lopen verdedigen. Heb een aantal recruiters in de afgelopen maandag in mijn LinkedIn network ge add. Als je ziet wat hun job switch volume is dan snap je dat ze alleen bezig zijn met nummertjes plaatsen en niet de juiste persoon vinden
Heb je het tegen mij? Want als je het idee hebt dat ik het UZB zit te verdedigen, trek je een behoorlijk verkeerde conclusie!
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_122789925
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:02 schreef MNR het volgende:

[..]

Jij begrijpt het echt niet hè? En nee, tuurlijk ga ik ze niet bellen. Maar denk eens na... hoe kun je ervoor zorgen dat in ieder geval het UZB niet zo met jou omgaat?
Ik begrijp het wel, maar je komt nogal naïef over wat betreft UZB's. Werkgevers zijn de klant van een UZB, niet de werkzoekende. Ze hebben echt geen moer om je te doen hoor. Het enige wat UZB's willen is zo goedkoop mogelijk mensen plaatsen zodat ze zelf er meer aan over houden.

Het is hard, maar het is gewoon de huidige markt.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_122789977
Het is een feit dat je in deze tijden zonder afspraak geweigerd kan worden bij een uitzendbureau en heen wordt gezonden met de opmerking dat je maar op de site moet kijken. Wat ook wel logisch is omdat uitzendbureaus afhankelijk zijn van het werkaanbod, er nu meer werkzoekenden zijn dan vacatures en het slecht gaat in de uitzendbranche.
pi_122790032
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:06 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het is een feit dat je in deze tijden zonder afspraak geweigerd kan worden bij een uitzendbureau en heen wordt gezonden met de opmerking dat je maar op de site moet kijken.
Ze schrijven je niet eens meer in. Dat moet je allemaal zelf doen via de websites. Ze gaan ook niet actief voor je op zoek. Je moet zelf blijven zoeken naar vacatures en reageren.
Dit account is niet meer in gebruik.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 15:08:36 #271
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122790041
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:59 schreef MNR het volgende:

[..]

Welk UZB? Welke plaats? Welke medewerker? Noem maar op.
Wat is dit nou weer voor een reactie? Bovendien het was in 2011 :') kwib heeft een straat en plaats genoemd en die heeft soortgelijke ervaringen. Misschien kun je die uzb 's eens bellen?
-weg-
  dinsdag 12 februari 2013 @ 15:10:08 #272
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122790079
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:02 schreef MNR het volgende:

[..]

Jij begrijpt het echt niet hè? En nee, tuurlijk ga ik ze niet bellen. Maar denk eens na... hoe kun je ervoor zorgen dat in ieder geval het UZB niet zo met jou omgaat?
Sorry maar de naiviteit druipt hier vanaf. Niet alles is maakbaar he :')
-weg-
pi_122790205
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:10 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Sorry maar de naiviteit druipt hier vanaf. Niet alles is maakbaar he :')
Ik ben het er echt niet mee eens. Ik begrijp ook echt niet hoe het komt dat een paar van jullie er wèl zo tegenaan kijken. Mijn ervaring is zo ontzettend anders. Maar goed, het heeft duidelijk geen zin om hierover te redetwisten ;)
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_122790365
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:14 schreef MNR het volgende:

[..]

Ik ben het er echt niet mee eens. Ik begrijp ook echt niet hoe het komt dat een paar van jullie er wèl zo tegenaan kijken. Mijn ervaring is zo ontzettend anders. Maar goed, het heeft duidelijk geen zin om hierover te redetwisten ;)
Mja, misschien heb jij wel net gewoon mazzel gehad. Maar goed, het blijft altijd zo makkelijk om vanaf de zijlijn te roepen dat het aan de werkzoekende ligt, terwijl de markt gewoon verrot is op dit moment.

Het is gewoon een feit dat bedrijven liever goedkope mensen in dienst nemen ipv mensen die van waarde kunnen zijn.
Ik heb al zo vaak gehad dat ik werd afgewezen op functies met de mededeling: U voldoet niet aan het profiel terwijl ik ALLES kan aanvinken en er wel degelijk aan voldeed. Bij navraag bleek dan inderdaad dat er een goedkoper iemand gevonden was.
Dit account is niet meer in gebruik.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 15:18:48 #275
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122790380
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:14 schreef MNR het volgende:

[..]

Ik ben het er echt niet mee eens. Ik begrijp ook echt niet hoe het komt dat een paar van jullie er wèl zo tegenaan kijken. Mijn ervaring is zo ontzettend anders. Maar goed, het heeft duidelijk geen zin om hierover te redetwisten ;)
Kan het er niet mee te maken hebben dat jij een hoogopegeleide jonge, IT'er bent? Voor dat soort mensen is de markt namelijk anders. En zul logischerwijs anders behandelt worden door een uzb/detacheringstoko. Van jou weten ze vrijwel zeker dat je "makkelijk" te plaatsen bent.

En hoe het komt dat een paar van ons er zo tegen aankijkt? Simpel we hebben het zelf meerdere malen ervaren :)
-weg-
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 februari 2013 @ 16:17:47 #276
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122792860
Uitzendbureaus zuigen sowieso. Net als werving & selectie toko's.

Weg ermee.
pi_122793135
Aah zit al de hele dag te wachten op het verlossende telefoontje. Ze zouden vandaag bellen nav gesprek van afgelopen vrijdag. Maar ze hebben nog niet gebeld :( Zal ik zometeen nog bellen rond 5 uur of morgen? Wachten is niet leuk en ik wil die baan zo graag!
  PR/Manusje van alles dinsdag 12 februari 2013 @ 16:33:57 #278
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_122793430
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:02 schreef MNR het volgende:

[..]

Jij begrijpt het echt niet hè? En nee, tuurlijk ga ik ze niet bellen. Maar denk eens na... hoe kun je ervoor zorgen dat in ieder geval het UZB niet zo met jou omgaat?
Nou vertel het eens! hoe kan je dat doen?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_122794320
Ze hebben net gebeld. Ze denken datde functie te licht is voor mij en dat ze bang zijn dat ik ambities krijg waar zij dan geen ruimte voor hebben. :( :( Wilde zo graag daar werken!!
pi_122794326
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Uitzendbureaus zuigen sowieso. Net als werving & selectie toko's.

Weg ermee.
KUDOS!
pi_122794363
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:57 schreef missy25 het volgende:
Ze hebben net gebeld. Ze denken datde functie te licht is voor mij en dat ze bang zijn dat ik ambities krijg waar zij dan geen ruimte voor hebben. :( :( Wilde zo graag daar werken!!
ZUUR! Lekker ook van die bedrijven die voor jou gaan denken...
  dinsdag 12 februari 2013 @ 17:02:57 #282
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122794536
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:57 schreef missy25 het volgende:
Ze hebben net gebeld. Ze denken datde functie te licht is voor mij en dat ze bang zijn dat ik ambities krijg waar zij dan geen ruimte voor hebben. :( :( Wilde zo graag daar werken!!
Da's erg kut.
-weg-
pi_122801819
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:57 schreef missy25 het volgende:
Ze hebben net gebeld. Ze denken datde functie te licht is voor mij en dat ze bang zijn dat ik ambities krijg waar zij dan geen ruimte voor hebben. :( :( Wilde zo graag daar werken!!
Ik zit at the moment op een functie die te licht is. En ik loop al flink te mokken. Ik zit nu al te kijken voor een nieuwe baan :) Ook al is het een grote internationale werkgever met meer dan >100k werknemers wereldwijd.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_122802551
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:27 schreef Lombax het volgende:

[..]

Werkgevers willen altijd kwaliteit. Solliciteren op een ICT baan terwijl je daar niet voor opgeleid bent is echt kansloos, hoe kun je die baan nou naar behoren uitvoeren dan?
Ondanks de huidige banenmarkt is dit nog steeds niet waar. Ik heb het afgelopen half jaar tot 2 maal toe, zonder een relevante opleiding maar met huis, tuin en keuken ervaring, een sollicitatie gesprek gehad bij een ICT bedrijf waar ik de deur uit ging met de belofte dat ik gebeld zou worden als er een plekje zou zijn. Van bedrijf 1 (waar ik het eerst solliciteerde) kreeg ik laatst een eerlijke mail dat ze niet verwachtten binnenkort een plek voor me hadden maar dat ik nog niet vergeten was. Bij bedrijf 2 ben ik 14 dagen geleden geweest, daar ging ik de deur uit met de melding dat ze verwachtten me half 2013 nodig te hebben en het advies om alvast te gaan studeren voor het Microsoft 70-681 certificaat. Het kán dus wel...

quote:
Bij Randstad staat al een paar weken een vacature voor helpdesk-medewerker bij XS4ALL open. Kunnen ze geen geschikte mensen voor vinden denk ik...
Daar heb ik ook op gesolliciteerd. Ze vragen daar echt minimaal MBO-ICT niveau 4. :')
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_122802573
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:02 schreef MNR het volgende:

[..]

Jij begrijpt het echt niet hè? En nee, tuurlijk ga ik ze niet bellen. Maar denk eens na... hoe kun je ervoor zorgen dat in ieder geval het UZB niet zo met jou omgaat?
't Is puur geluk dat er af & toe mensen bij uitzendbureaus werken die je wel zien zitten dus 'n pietsie meer moeite voor je doen heb ik gemerkt...
Hallon!
pi_122802729
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:20 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ondanks de huidige banenmarkt is dit nog steeds niet waar. Ik heb het afgelopen half jaar tot 2 maal toe, zonder een relevante opleiding maar met huis, tuin en keuken ervaring, een sollicitatie gesprek gehad bij een ICT bedrijf waar ik de deur uit ging met de belofte dat ik gebeld zou worden als er een plekje zou zijn. Van bedrijf 1 (waar ik het eerst solliciteerde) kreeg ik laatst een eerlijke mail dat ze niet verwachtten binnenkort een plek voor me hadden maar dat ik nog niet vergeten was. Bij bedrijf 2 ben ik 14 dagen geleden geweest, daar ging ik de deur uit met de melding dat ze verwachtten me half 2013 nodig te hebben en het advies om alvast te gaan studeren voor het Microsoft 70-681 certificaat.

[..]

Daar heb ik ook op gesolliciteerd. Ze vragen daar echt minimaal MBO-ICT niveau 4. :')
Maar zo te lezen heb jij gesolliciteerd bij een wervingsbureau en niet bij een werkgever direct? Wervingsbureau's ken ik nog wel uit mijn ICT tijd, heb je niets aan :P

Ik heb wel MBO ICT gedaan, maar mijn laatste ICT baan heb ik dec. 2001 verlaten. Die kennis is echt volledig weg, plus dat ik 7j. geleden ben overgestapt naar OS X.
pi_122802898
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Nou vertel het eens! hoe kan je dat doen?
Ik heb geen idee.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_122802910
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:23 schreef Lombax het volgende:
Maar zo te lezen heb jij gesolliciteerd bij een wervingsbureau en niet bij een werkgever direct? Wervingsbureau's ken ik nog wel uit mijn ICT tijd, heb je niets aan :P

Ik heb wel MBO ICT gedaan, maar mijn laatste ICT baan heb ik dec. 2001 verlaten. Die kennis is echt volledig weg, plus dat ik 7j. geleden ben overgestapt naar OS X.
Nee, tot 2 maal toe via een open sollicitatie bij het bedrijf zelf. Bij de eerste had ik een zgn. kruiwagen en bij de 2e was ik zelf eigenlijk ook verbaast dat ik uitgenodigd werd. ;)

Ik heb wel de luxe dat ik solliciteer vanuit een baan maar aangezien ik geen idee heb of het bedrijf waar ik nu werk over een jaar nog bestaat ben ik wel flink om me heen aan het kijken.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_122803176
Ah, oké. Je kunt inderdaad beter nu rustig om je heen kijken dan pas wanneer je met ontslag te maken krijgt. Instanties als UWV worden steeds strenger en voor je het weet moet je iets accepteren wat je eigenlijk niet wilt.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 20:34:17 #290
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122803246
In welk opzicht is het UWV steeds strenger geworden de afgelopen jaren? Ik heb er namelijk niets van gemerkt en volgens mij zijn de regels ook nog steeds hetzelfde als 4 jaar geleden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  PR/Manusje van alles dinsdag 12 februari 2013 @ 20:37:20 #291
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_122803399
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:27 schreef MNR het volgende:

[..]

Ik heb geen idee.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:27 schreef MNR het volgende:

[..]

Ik heb geen idee.
Lul dan ook niet zo stom.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_122803495
Pfff, me zojuist gewaagd aan het invullen van de aanvraag voor een WW-uitkering. Nog nooit zo'n gebruikersonvrien-delijke site meegemaakt, dat werk.nl. Klotesite liep ook nog eens 3x vast, waarna er een error-pagina volgde en ik dus weer helemaal opnieuw kon beginnen. ZUCHT!

Er staat ook totaal geen uitleg bij over hoe je je IBAN moet invullen. Je ziet 5 vakjes, moet je eerst naar zo'n IBAN site om daar je rekeningnummer te vertalen naar een IBAN nummer (privacy? nog nooit van gehoord!). Copy pasten kan niet, nee, je moet het met de hand invullen. Maar dat IBAN nummer is één nummer, dus waarom staan er 5 vakjes in de WW-aanvraag?? Staat nergens bij hoe je één nummer moet verdelen in de vijf vakjes!!

Prutsers. :N
pi_122803605
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:33 schreef Lombax het volgende:
Ah, oké. Je kunt inderdaad beter nu rustig om je heen kijken dan pas wanneer je met ontslag te maken krijgt. Instanties als UWV worden steeds strenger en voor je het weet moet je iets accepteren wat je eigenlijk niet wilt.
Dat rustig om me heen kijken doe ik al bijna 2 jaar. Helaas val ik in de categorie part time / administratief en dus...u bent één van de 300 sollicitanten. -O- Vandaar dat ik het nu in een andere hoek zoek.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_122803829
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]


[..]

Lul dan ook niet zo stom.
Ow gast, werkelijk, dat jij graag je negatieve visie vast wil houden en anderen de schuld wilt geven, moet jij weten. Ik draag gewoon simpel een mening aan en dat jij dan weer op je pik getrapt bent omdat ik zeg dat je niet zo moet zeuren is jouw eigen probleem. Het zal me echt mijn reet roesten of jij een spookvacature tegenkomt of mislukking op mislukking hebt. Maar misschien, heel misschien is er iemand die er WEL wat aan heeft, want bij mij werpt het wel zijn vruchten af, dus dat kan òòk bij een ander. Ben je het er niet mee eens, sois, so be it, maar houd dan gewoon op met je frustratie op mij te botvieren.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_122803850
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
Pfff, me zojuist gewaagd aan het invullen van de aanvraag voor een WW-uitkering. Nog nooit zo'n gebruikersonvrien-delijke site meegemaakt, dat werk.nl. Klotesite liep ook nog eens 3x vast, waarna er een error-pagina volgde en ik dus weer helemaal opnieuw kon beginnen. ZUCHT!

Er staat ook totaal geen uitleg bij over hoe je je IBAN moet invullen. Je ziet 5 vakjes, moet je eerst naar zo'n IBAN site om daar je rekeningnummer te vertalen naar een IBAN nummer (privacy? nog nooit van gehoord!). Copy pasten kan niet, nee, je moet het met de hand invullen. Maar dat IBAN nummer is één nummer, dus waarom staan er 5 vakjes in de WW-aanvraag?? Staat nergens bij hoe je één nummer moet verdelen in de vijf vakjes!!

Prutsers. :N
Gast... Serieus?

Je IBAN nummer staat ook op je online bankieren.... En rekeningnummers hebben sowieso weinig met privacy te maken. De iban codes zijn gewoon per bank hetzelfde...

En wat een moeite zeg om je nummer even over te tikken....
Dit account is niet meer in gebruik.
  PR/Manusje van alles dinsdag 12 februari 2013 @ 20:48:14 #296
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_122803944
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:46 schreef MNR het volgende:

[..]

Ow gast, werkelijk, dat jij graag je negatieve visie vast wil houden en anderen de schuld wilt geven, moet jij weten. Ik draag gewoon simpel een mening aan en dat jij dan weer op je pik getrapt bent omdat ik zeg dat je niet zo moet zeuren is jouw eigen probleem. Het zal me echt mijn reet roesten of jij een spookvacature tegenkomt of mislukking op mislukking hebt. Maar misschien, heel misschien is er iemand die er WEL wat aan heeft, want bij mij werpt het wel zijn vruchten af, dus dat kan òòk bij een ander. Ben je het er niet mee eens, sois, so be it, maar houd dan gewoon op met je frustratie op mij te vieren. You're acting like a baby right now.
hang dan niet de clown uit door te doen alsof je weet waar je over praat. Je roept een of andere kreet die je tijdens een of andere therapie gehoord hebt en doet alsof je alles weet over uitzendbureaus. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_122803965
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:46 schreef MNR het volgende:

[..]

Ow gast, werkelijk, dat jij graag je negatieve visie vast wil houden en anderen de schuld wilt geven, moet jij weten. Ik draag gewoon simpel een mening aan en dat jij dan weer op je pik getrapt bent omdat ik zeg dat je niet zo moet zeuren is jouw eigen probleem. Het zal me echt mijn reet roesten of jij een spookvacature tegenkomt of mislukking op mislukking hebt. Maar misschien, heel misschien is er iemand die er WEL wat aan heeft, want bij mij werpt het wel zijn vruchten af, dus dat kan òòk bij een ander. Ben je het er niet mee eens, sois, so be it, maar houd dan gewoon op met je frustratie op mij te vieren. You're acting like a baby right now.
Dus omdat meerdere mensen hier dezelfde negatieve ervaring hebben met uitzendbureaus, ligt het altijd maar aan de werkzoekende?

Ik word daar altijd zo moe van. Werkzoekenden mogen niet klagen want ze moeten de schuld bij zichzelf zoeken... :')
Dit account is niet meer in gebruik.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 20:49:59 #298
52513 whosvegas
The Trickster
pi_122804046
Meld me ook maar in dit topic
Gisteren te horen gekregen dat ik per 1 mei ontslagen ben :)
Are you nuts??
pi_122804285
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:48 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Dus omdat meerdere mensen hier dezelfde negatieve ervaring hebben met uitzendbureaus, ligt het altijd maar aan de werkzoekende?

Ik word daar altijd zo moe van. Werkzoekenden mogen niet klagen want ze moeten de schuld bij zichzelf zoeken... :')
Dat zeg ik toch helemaal niet?
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_122804452
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:48 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

hang dan niet de clown uit door te doen alsof je weet waar je over praat. Je roept een of andere kreet die je tijdens een of andere therapie gehoord hebt en doet alsof je alles weet over uitzendbureaus. :D
ik gedraag me helemaal niet alsof ik weet waarover ik praat, dat maak jij jezelf wijs. En je hoeft ook niet te projecteren.

Je bent gewoon over de zeik omdat ik tegen je zei dat je niet moest zeuren. Deal with it.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_122804507
Vol
Dit account is niet meer in gebruik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')