Nou, dat zegt helemaal niets hoor. Het is aantrekkelijk als werkgever als een potentiele werkgever direct reageert, maar het staat helemaal los van de uitslag.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:20 schreef Zocalo het volgende:
Ik zou eind vorige/begin deze week iets horen over mijn sollicitatie (of ik het geworden ben).
Nog niets gehoord, dus reken er nu wel op dat het negatief is.
Immers; bij echt enthousiasme hadden ze al wel besloten of gebeld, dus gok nu dat ze wachten tot het echt rond is met iemand anders (opzegtermijn enzo) en dan bellen.
Zo niet, valt het alleen maar mee. Straks nog wel wat meer versturen.
Stuur ze eens door naar mijquote:Op maandag 28 januari 2013 18:26 schreef charmed_angel het volgende:
Ik werd vandaag gebeld door het UZB.... ze vonden mij de perfecte kandidaat voor een baan.
Altijd grappig, heb je eindelijk werk, komen ze met werk aanzetten
Sinds ik aangenomen ben per 07-01-2013 (incl. jaarcontract), heb ik al 5 afwijzingen gedaan
Ja, herkenbaar ditquote:Op maandag 28 januari 2013 18:26 schreef charmed_angel het volgende:
Ik werd vandaag gebeld door het UZB.... ze vonden mij de perfecte kandidaat voor een baan.
Sinds ik aangenomen ben per 07-01-2013 (incl. jaarcontract), heb ik al 5 afwijzingen gedaan
Ja hequote:
Je wat?quote:Op maandag 28 januari 2013 22:49 schreef artm het volgende:
Geachte landgenoten, bij deze wil ik mijn aanwezig op deze pagina aankondigen.
Per 30 april 2013 zal ik mijn taken neerleggen als zelfstandig ondernemer alwaar ik gedurende 33 jaar werkzaam ben geweest. Ik heb ervaring met het adviseren van politici, het ceremonieel openen van diverse aangelegenheden en het voorlezen van toespraken. In mijn vrije tijd doe ik graag aan beeldhouwen, zeilen en paardrijden. Hoewel ik met mijn 75 jaar een bestaan als gepensioneerde medemens zou kunnen aanvaarden, blijf ik graag onder de mensen.
Gaarne uw advies,
Mevrouw B. van Buren, Den Haag
Beste mevrouw Van Buren,quote:Op maandag 28 januari 2013 22:49 schreef artm het volgende:
Geachte landgenoten, bij deze wil ik mijn aanwezig op deze pagina aankondigen.
Per 30 april 2013 zal ik mijn taken neerleggen als zelfstandig ondernemer alwaar ik gedurende 33 jaar werkzaam ben geweest. Ik heb ervaring met het adviseren van politici, het ceremonieel openen van diverse aangelegenheden en het voorlezen van toespraken. In mijn vrije tijd doe ik graag aan beeldhouwen, zeilen en paardrijden. Hoewel ik met mijn 75 jaar een bestaan als gepensioneerde medemens zou kunnen aanvaarden, blijf ik graag onder de mensen.
Gaarne uw advies,
Mevrouw B. van Buren, Den Haag
Dat is best knaak eigenlijk, solliciteer je je helemaal krom en vind je niks om vervolgens met moeite werk te vinden en krijg je ditquote:Op maandag 28 januari 2013 18:26 schreef charmed_angel het volgende:
Maak je toch geen zorgen over wat raar is of nietquote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat is best knaak eigenlijk, solliciteer je je helemaal krom en vind je niks om vervolgens met moeite werk te vinden en krijg je dit
Ik zit te overwegen om mijn oude werkgever weer is te bellen, is dat raar? Momenteel zijn zij mensen aan het werven die na de zomer aan de slag kunnen als operator in de ploegendienst maar dat betekent, wat ik denk, ook werk in de andere sectoren. Ik zit zelf in eerste instantie niet te wachten op 3-ploegendienst als operator, al heb ik dat vroeger wel gedaan. Denk dat ik eerst maar is een oud collega bel wat de huidige situatie daar momenteel is. Ik moest destijds weg vanwege bezuinigingen en was 1 van de ongeveer 25 mensen. Zij zouden eerst de mensen die toen weg moesten bellen als er weer "plek" zou zijn...
"Tja, meneer Spezza, als u op deze manier door blijft gaan, vergroot u uw kans aanzienlijk om in de bijstand te komen. Mijn advies is om uw salariswens niet direct bekend te maken, maar pas wanneer er daadwerkelijk onderhandeld wordt. Wat vindt u van dat voorstel?"quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:11 schreef Spezza19 het volgende:
Straks naar UWV.... Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben....
Ja, en daar ben ik niet de enige in. 5 jaar geleden werkten er 400/500 mensen, op het dieptepunt waren dat er 120. Inmiddels loopt het weer op en heb ik zelfs oud werknemers terug zien komen. Eind van het jaar zitten ze weer tegen de 200 aan geloof ik. Door het sluiten van een bedrijf in Zweden en doordat de productie van die producten hier en in Buffalo terecht komen ontstaat er dus wel weer werkgelegenheid. Pech voor de Zwedenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:28 schreef MNR het volgende:
Begrijp ik het goed dat ze je al meerdere keren hebben laten gaan?
Klinkt als een risicovol bedrijf danquote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, en daar ben ik niet de enige in. 5 jaar geleden werkten er 400/500 mensen, op het dieptepunt waren dat er 120. Inmiddels loopt het weer op en heb ik zelfs oud werknemers terug zien komen. Eind van het jaar zitten ze weer tegen de 200 aan geloof ik. Door het sluiten van een bedrijf in Zweden en doordat de productie van die producten hier en in Buffalo terecht komen ontstaat er dus wel weer werkgelegenheid. Pech voor de Zweden
Ja, de metaal/koper sectorquote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:44 schreef MNR het volgende:
[..]
Klinkt als een risicovol bedrijf danZou je niet liever bij een bedrijf terecht komen dat zuiniger met haar medewerkers omgaat?
Wat wil je weten? Zelf niet maar diverse collega's wel.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:44 schreef Vault-Boy het volgende:
Zijn hier mensen die weleens bij Umanic/HCN hebben gewerkt of hebben gesolliciteerd?
Nog niks gehoord. Ze zijn altijd niet zo sloom, maar vind het toch jammer en vrees het ergste.. Geen bericht goed bericht gaat vaak niet op als het hierom gaat is mijn ervaring.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:56 schreef MNR het volgende:
[..]
Nou, dat zegt helemaal niets hoor. Het is aantrekkelijk als werkgever als een potentiele werkgever direct reageert, maar het staat helemaal los van de uitslag.
Niet zo direct maar kijk er uiteraard wel naar. Ik hoef overigens niet per se die sector in...iets met planning, marketing, werkvoorbereiding etc...quote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:07 schreef MNR het volgende:
Dan zou ik, als ik jou was, gewoon naast dat belletje ook een sollicitatie uitzetten bij een tweede bedrijf. Eentje in de metaal/koper sector dat minder snel over de kop gaat. Ken je die?
Misschien had je toch beter terug kunnen lezenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:24 schreef MNR het volgende:
[..]
"Tja, meneer Spezza, als u op deze manier door blijft gaan, vergroot u uw kans aanzienlijk om in de bijstand te komen. Mijn advies is om uw salariswens niet direct bekend te maken, maar pas wanneer er daadwerkelijk onderhandeld wordt. Wat vindt u van dat voorstel?"
Hey,quote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:11 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Wat wil je weten? Zelf niet maar diverse collega's wel.
Mja als zij willen dat de persoon de volledige periode beschikbaar is, kan je je afvragen of het wel nut heeft om er op te reageren. Vragen ze namelijk niet voor niets.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:02 schreef Copthorne het volgende:
Heey,
Ik heb morgen een sollicitatiegesprek voor een functie van 6 maanden (april - oktober). In de vacature staat dat het een fulltime baan is en dat je onafgebroken beschikbaar moet zijn, maar de eerste drie weken van augustus ga ik wel met vrienden een rondreis maken (dat staat gewoon vast, punt). Moet ik dit tijdens het gesprek al naar voren brengen of zal ik wachten totdat zij erover beginnen?
Ik heb al gereageerd en ik ben al uitgenodigd, dus dat kwaad is al geschied.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:05 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mja als zij willen dat de persoon de volledige periode beschikbaar is, kan je je afvragen of het wel nut heeft om er op te reageren. Vragen ze namelijk niet voor niets.
Gewoon het gesprek ingaan, beginnen ze niet over vakantie dan jij ook niet. Je hebt namelijk wel recht op vakantie.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:11 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik heb al gereageerd en ik ben al uitgenodigd, dus dat kwaad is al geschied.Werkgevers hebben een aardig vijvertje om uit te vissen, dus ze zullen qua eisenpakket ook wel alles eruit proberen te halen wat erin zit, maar dat iemand in de zomervakantie ook weg wil lijkt me niet raar. Ik neem aan dat de zwangere dame in kwestie (ze zoeken een vervanger voor haar voor 6 maanden), als ze niet zwanger was en gewoon had gewerkt, ook wel vakantiedagen had opgenomen in die periode.
Mja, als het voor 6 maanden is en er staat duidelijk bij dat ie gedurende die tijd volledig beschikbaar moet zijn, dan zal het bedrijf wel zeggen; vakantie neem je maar na oktober op.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:39 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Gewoon het gesprek ingaan, beginnen ze niet over vakantie dan jij ook niet. Je hebt namelijk wel recht op vakantie.
Hij kan nog altijd tijdens het gesprek ondervinden hoe hard die eis daadwerkelijk is.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:44 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mja, als het voor 6 maanden is en er staat duidelijk bij dat ie gedurende die tijd volledig beschikbaar moet zijn, dan zal het bedrijf wel zeggen; vakantie neem je maar na oktober op.
Klopt. Maar ze zullen het er niet voor Jan doedel bij zettenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:52 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Hij kan nog altijd tijdens het gesprek ondervinden hoe hard die eis daadwerkelijk is.
Dat is inderdaad het beste dat ik kan doen. Ik zeg er niks over, tenzij ze er expliciet op ingaan. En mocht het echt een cruciaal punt zijn, dan is dat maar zo.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:39 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Gewoon het gesprek ingaan, beginnen ze niet over vakantie dan jij ook niet. Je hebt namelijk wel recht op vakantie.
Ik ken het bedrijf, omdat het onder een organisatie valt, waar ik ook voor werkquote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:44 schreef Vault-Boy het volgende:
Zijn hier mensen die weleens bij Umanic/HCN hebben gewerkt of hebben gesolliciteerd?
Of je snel aangenomen wordt in deze tijd weet ik niet. Wat ik begrepen heb, is vooral instelling belangrijk. En je moet erg flexibel zijn.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:56 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Hey,
Of je daar snel aangenomen word zonder ervaring?
En hoe beviel dat voor ze (mocht je dat weten)?
Bij een contract van 6 maanden heb je geen recht op 3 weken vakantie dus ze kunnen het weigeren en je aan je contact houden of schadevergoeding eisen, dus het is gewoon zonde van je tijd als je niets zegt.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:02 schreef Copthorne het volgende:
Heey,
Ik heb morgen een sollicitatiegesprek voor een functie van 6 maanden (april - oktober). In de vacature staat dat het een fulltime baan is en dat je onafgebroken beschikbaar moet zijn, maar de eerste drie weken van augustus ga ik wel met vrienden een rondreis maken (dat staat gewoon vast, punt). Moet ik dit tijdens het gesprek al naar voren brengen of zal ik wachten totdat zij erover beginnen?
Misschien gaat hij er wel werken als uitzendkracht? Het is tenslotte een zwangerschapsverlofquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:53 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Bij een contract van 6 maanden heb je geen recht op 3 weken vakantie dus ze kunnen het weigeren en je aan je contact houden of schadevergoeding eisen, dus het is gewoon zonde van je tijd als je niets zegt.
Oh, en ze gaan het zeker vragen, waarschijnlijk al direct in het begin. Ga je dan liegen?
Ach, gelukkig bouw je 2 vrije dagen per maand op, dus als hij 15 werkdagen op vakantie is, dan krijgt een hoop dagen niet uitbetaald.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:03 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Misschien gaat hij er wel werken als uitzendkracht? Het is tenslotte een zwangerschapsverlof
Ook inbound heeft targets ja. Hoe streng daarmee omgegaan wordt, hangt van t bedrijf (en product ws) af.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:02 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor inbound gesprekken?
Steeds meer. En als ik zie hoeveel keus ze momenteel hebben in de callcenterbranche wordt er ook steeds minder flexibel mee om gegaan (helaas).quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:02 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor inbound gesprekken?
Jeetje wat een kut situatie, ben je een beetje technisch onderlegd?quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:14 schreef Mentos79 het volgende:
waar vind je in omgeving rotterdam simpel productiewerk/orderpickers werk etc om een bijstand aan vraag te voorkomen ?
jawel ... alleen ligt mn interesse er niet meer zoquote:Op woensdag 30 januari 2013 14:24 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Jeetje wat een kut situatie, ben je een beetje technisch onderlegd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |