Volgens mij heb je bij scenario 3 in het totaal 5 mogelijkheden:quote:Op donderdag 7 februari 2013 23:33 schreef MissionPhailed het volgende:
Krijg volgende week te horen of mijn huidige werkbetrekking verlengd wordt. Er zijn volgens mij 3 mogelijkheden:
1: contractverlenging
2: contractverlenging maar met minder werkuren (actueel 36)
3: géén contractverlenging
Indien scenario 3 werkelijkheid wordt zijn er dan wéér 3 mogelijkheden:![]()
1: gedeeltelijke werkloosheid
2: start werkbetrekking bij andere overheidsorganisatie
3: start werkbetrekking bij niet-overheidsorganisatie
Dus nuchter beschouwd slechts 16,6% kans op gedeeltelijke werkloosheid
Edit: of is het nou 33,2% ...
Ik weet het, ze zijn de leeftijd vergeten te vermelden! Als je ouder bent, dan 18 hoef je niet te solliciterenquote:
dat vragen ze toch overal. Vaak het liefste nog 5 jaar ervaring ook. Zeker in de bouw.quote:
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:18 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Ik weet het, ze zijn de leeftijd vergeten te vermelden! Als je ouder bent, dan 18 hoef je niet te solliciteren
Dit is dezelfde vacature, maar hier staat wel gewoon 'ervaren' bij.quote:
Hoe weet je dat zo zeker? Ik roep niet dat het makkelijk is, maar wel dat er banen zat zijn, ik zie hier nogal een tendens dat mensen graag roepen dat die vacatures nep zijn of dat de eisen belachelijk zijn.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
Mensen die roepen dat er banen zat zijn hebben zelf werk of nog nooit in die mallemolen gezeten.
Klep houden dus.
Klinkt hartstikke leuk natuurlijk, maar ook de ZZP tarieven staan zwaar onder druk. Nog los van het feit dat je een serieus probleem hebt wanneer je echt geen opdrachten meer kan binnen halen. Immers krijg je geen ww als zzp'er. Ondertussen zitten heel wat mensen in zo'n schrijnende situatie die ook wel de "verborgen werkloosheid" wordt genoemd.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoe weet je dat zo zeker? Ik roep niet dat het makkelijk is, maar wel dat er banen zat zijn, ik zie hier nogal een tendens dat mensen graag roepen dat die vacatures nep zijn of dat de eisen belachelijk zijn.
Ik weet vanuit mijn vakgebied (internet) dat er ook genoeg junior vacatures zijn, maar het valt me op dat de mensen die klagen zich continue richten op functies waar maar weinig vraag naar is, en de eisen dus hoog. Om voorbeeld te geven, er is een schreeuwend te kort aan frontend developers in Nederland, als je een multimedia opleiding hebt heb je met een paar maanden zelfstudie voldoende ondergrond om daar een betaalde baan mee te krijgen, sterker nog ik zou dan zelfs gaan freelancen.
Wat hier gezegd wordtquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Klinkt hartstikke leuk natuurlijk, maar ook de ZZP tarieven staan zwaar onder druk. Nog los van het feit dat je een serieus probleem hebt wanneer je echt geen opdrachten meer kan binnen halen. Immers krijg je geen ww als zzp'er. Ondertussen zitten heel wat mensen in zo'n schrijnende situatie die ook wel de "verborgen werkloosheid" wordt genoemd.
Ja er is nu een redelijke vraag naar front-end developers hoewel ik die vacatures nu ook weer niet in enorme aantallen voorbij zien komen. En bij die vacatures worden ook simpelweg de krenten uit de pap gevraagd. Ja een front-end developer met kennis van HTML 5, CSS 3.0, responsive design, liefst kennis van Qt, flash action scripting, silverlight EN het zou toch wel erg makkelijk zijn als die front-end developer ook een medior of toch minimaal junior is in back-end talen als PHP of ASP.NET
Veel mensen hebben in de voorgaande jaren ook een stuk verantwoordelijkheid op hun schouders genomen. En natuurlijk zit daar rek in. Als ik naar mezelf kijk heb ik nu al 1000 euro minder geaccepteerd op basis van 38 uur en heb ik ook parttime werk geaccepteerd. Om in het ritme te blijven, geen enorm gat op mijn CV te krijgen, etc.
Maar voor een junior front-end developer functie lever ik simpelweg nog eens minimaal 500 tot 750 euro in. Dat kan ik me niet veroorloven, ik heb 3 kinderen die moeten eten.
Waar ligt bij jou de grens? Ik reis ook liever niet, maar dichtbij is er geen werk. Nu dus maar gewoon 1.5 uur heen en 1.5 uur terug.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:46 schreef Apotheose het volgende:
punt is dat alles via via gaat. En dat er maar 10%, bij wijze van, online staat aan vacatures. En ik merk echt dat ik dat netwerk mis.Laatst wel via via te horen gekregen dat er 20km vanaf mijn woonplaats nog wel iets was... op gesprek geweest en toch afgewezen om de vage reden dat de ander tóch beter bij het bedrijf past.
het gesprek sloeg sowieso nergens op.. ze waren niet eens voorbereid.
en ja er is genoeg werk. Alleen wil ik niet al te lang reizen voor mn werk (en verhuizen zit er niet in) en heb ik niet minstens 100 jaar ervaring.
Uiteindelijk zul je wel moeten aangezien de bijstand nóg veel lager uitvalt.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Klinkt hartstikke leuk natuurlijk, maar ook de ZZP tarieven staan zwaar onder druk. Nog los van het feit dat je een serieus probleem hebt wanneer je echt geen opdrachten meer kan binnen halen. Immers krijg je geen ww als zzp'er. Ondertussen zitten heel wat mensen in zo'n schrijnende situatie die ook wel de "verborgen werkloosheid" wordt genoemd.
Ja er is nu een redelijke vraag naar front-end developers hoewel ik die vacatures nu ook weer niet in enorme aantallen voorbij zien komen. En bij die vacatures worden ook simpelweg de krenten uit de pap gevraagd. Ja een front-end developer met kennis van HTML 5, CSS 3.0, responsive design, liefst kennis van Qt, flash action scripting, silverlight EN het zou toch wel erg makkelijk zijn als die front-end developer ook een medior of toch minimaal junior is in back-end talen als PHP of ASP.NET
Veel mensen hebben in de voorgaande jaren ook een stuk verantwoordelijkheid op hun schouders genomen. En natuurlijk zit daar rek in. Als ik naar mezelf kijk heb ik nu al 1000 euro minder geaccepteerd op basis van 38 uur en heb ik ook parttime werk geaccepteerd. Om in het ritme te blijven, geen enorm gat op mijn CV te krijgen, etc.
Maar voor een junior front-end developer functie lever ik simpelweg nog eens minimaal 500 tot 750 euro in. Dat kan ik me niet veroorloven, ik heb 3 kinderen die moeten eten.
Nee, want ik heb al 3 dagen werk.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Uiteindelijk zul je wel moeten aangezien de bijstand nóg veel lager uitvalt.
3 uur reizen op een dag vind ik een beetje TE gek eigenlijk.....quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waar ligt bij jou de grens? Ik reis ook liever niet, maar dichtbij is er geen werk. Nu dus maar gewoon 1.5 uur heen en 1.5 uur terug.
In de randstad is een uur enkele reis niet heel vreemd natuurlijk in de spits. Stukje van 15KM deed ik regelmatig langer dan een uur over. Ik ging liever fietsen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:13 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
3 uur reizen op een dag vind ik een beetje TE gek eigenlijk.....
Geloof me, een bedrijf dat nog vraagt om flash of silverlight kennis valt niet serieus te nemen, uiteraard is wat backend kennis handig, maar je hoeft als frontender zeker niet altijd backend te kunnen programmeren, sterker bij ons doen ze dat helemaal niet. Maar goed, ik geef alleen maar aan waar in de markt vraag naar is, en dat frontenden opzich niet ontzetten lastig is omdat je veel zaken uit ervaring moet leren.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In de IT hoef je niet goed te zijn met computers hoor, onze beste mensen werken hier over algemeen met vulpen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:34 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Wat hier gezegd wordtBovendien gaat raptorix er maar van uit dat iedereen "goed is met computers"
anderhalf uur is dan ook wel de ultieme grens. Liefst tussen loopafstand tot max een uurquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waar ligt bij jou de grens? Ik reis ook liever niet, maar dichtbij is er geen werk. Nu dus maar gewoon 1.5 uur heen en 1.5 uur terug.
Twee jaarquote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Geloof me, een bedrijf dat nog vraagt om flash of silverlight kennis valt niet serieus te nemen, uiteraard is wat backend kennis handig, maar je hoeft als frontender zeker niet altijd backend te kunnen programmeren, sterker bij ons doen ze dat helemaal niet. Maar goed, ik geef alleen maar aan waar in de markt vraag naar is, en dat frontenden opzich niet ontzetten lastig is omdat je veel zaken uit ervaring moet leren.
Daarnaast hoor ik jou nu al zo een 2 jaar(?) piepen dat je overgekwaliciceerd bent, ik heb daar sterk mijn twijfels bij.
Dus je dacht dat op basis van zijn posts van de afgelopen PAAR maanden in DIT topic, dat hij 2 jaar werkloos is en trok je zijn capaciteiten in twijfelquote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:45 schreef raptorix het volgende:
Excuses, omdat ik je vaak hier zag posten dacht ik dat, ook al omdat juist de posts die ik van je las betrekking hadden op overkwalificatie.
Dat je voor een functie als junior frontender overgekwalificeerd bent snap ik ook wel, maar ik ken genoeg mensen die "media en communicatie" gesturdeerd hebben, en klagen dat ze als marketeer niet aan de bak komen. In die groep zit veel bruikbaar materiaal.
Hmz, maar de persoon die daar hier in dit topic over klaagt woont dan weer net in een regio waar die functies veel minder beschikbaar zijn.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:45 schreef raptorix het volgende:
Excuses, omdat ik je vaak hier zag posten dacht ik dat, ook al omdat juist de posts die ik van je las betrekking hadden op overkwalificatie.
Dat je voor een functie als junior frontender overgekwalificeerd bent snap ik ook wel, maar ik ken genoeg mensen die "media en communicatie" gesturdeerd hebben, en klagen dat ze als marketeer niet aan de bak komen. In die groep zit veel bruikbaar materiaal.
javascript is niet zo gecompliceerd eigenlijk. heel flexibel en je kunt er maar weinig fout mee doen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hmz, maar de persoon die daar hier in dit topic over klaagt woont dan weer net in een regio waar die functies veel minder beschikbaar zijn.
Maar ik ben met je eens dat wanneer je wat gevoel hebt voor vormgeving en je wiskundig een tikkie onderlegd ben, je binnen een paar maanden met wat bibliotheekboeken, internet en een klein beetje doorzettingsvermogen je jezelf autodidactisch best wat bruikbare kunstjes mbt front-end development bij kan leren. Hoewel ik denk dat met name javascript en een eventueel framework daarvoor nog wel eens een te steile leercurve voor veel mensen kan zijn. Dat neigt toch al echt naar scripten/programmeren.
Overigens vind IK het erg leuk, hoewel ik het totaalplaatje van webdevelopment nog leuker vind (back-end en front-end) maar daar weer net te weinig 1337 skills voor heb... en teveel wil verdienen om als starter onder aan de ladder te beginnen
Als je wat programmeer ervaring hebt is het niet zo gek moeilijk nee. Maar iemand die nog nooit iets van development heeft gedaan kan hier toch best nerveus van wordenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
javascript is niet zo gecompliceerd eigenlijk. heel flexibel en je kunt er maar weinig fout mee doen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | function fixOnMouseOut(element, event, JavaScript_code) { var current_mouse_target = null; if( event.toElement ) { current_mouse_target = event.toElement; } else if( event.relatedTarget ) { current_mouse_target = event.relatedTarget; } if( !is_child_of(element, current_mouse_target) && element != current_mouse_target ) { eval(JavaScript_code); } } |
Zojuist de afwijzingsbrief ontvangen. Tijdens het gesprek kwam het onderwerp vakantie helemaal niet aan bod. Het was een prettig gesprek, maar ik merkte wel aan bepaalde dingen dat ze al een voorschot namen op mijn afwijzing. Ze vonden me erg onervaren.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:02 schreef Copthorne het volgende:
Heey,
Ik heb morgen een sollicitatiegesprek voor een functie van 6 maanden (april - oktober). In de vacature staat dat het een fulltime baan is en dat je onafgebroken beschikbaar moet zijn, maar de eerste drie weken van augustus ga ik wel met vrienden een rondreis maken (dat staat gewoon vast, punt). Moet ik dit tijdens het gesprek al naar voren brengen of zal ik wachten totdat zij erover beginnen?
Ik kom bij http://www.nationalevacaturebank.nl bij "starters" ook enorm veel vacatures tegen waarbij ervaring een vereiste is. Enorm irritant.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dit is dezelfde vacature, maar hier staat wel gewoon 'ervaren' bij.
http://www.nationalevacaturebank.nl/vacature/1827692/Jurist/0
Kortom het is gewoon een foutje op de website, als je ze even een mailtje stuurt om de vacature te hercategoriseren dan is iedereen daarmee geholpen.
mja er is bijna niets makkelijkers en tegenwoordig ben je toch het grootste deel van de tijd bezig met jqueryquote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je wat programmeer ervaring hebt is het niet zo gek moeilijk nee. Maar iemand die nog nooit iets van development heeft gedaan kan hier toch best nerveus van worden
[ code verwijderd ]
melden dan anders fixen ze het nooit.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:27 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik kom bij http://www.nationalevacaturebank.nl bij "starters" ook enorm veel vacatures tegen waarbij ervaring een vereiste is. Enorm irritant.
Ik niet. Als ik het er niet voor over zou hebben zou ik ook geen baan hebben ben ik bang.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:13 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Dat is verre van te gek. Anderhalf uur heen en anderhalf terug vind ik gewoon te doen. De reistijd moet niet veel langer worden, maar als ik een baan zou vinden op 1,5 uur reizen van mijn huis zou ik die baan zeker aannemen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:13 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Oké. Het was niet het punt dat ik wilde maken, maar ik geloof best dat ook die sector erg onder de bezuinigingen lijdt.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:57 schreef Limburg82 het volgende:
In de zorg is ook niet alles koek en ei. Verzorgenden worden afgescheept met veelal te kleine contracten (flexibel heet dat dan) en de sectoren gehandicaptenzorg, geestelijke gezondheidszorg en jeugdzorg krijgen de ene korting na de andere van de overheid te verwerken.
Neuh, ik begrijp best dat wanneer je een behoorlijke baan hebt met nog steeds toekomstperspectieven het allemaal langs je heen gaat.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:42 schreef Copthorne het volgende:
Laatst was er een knul op tv die in het theater werkt en die lachend vertelde dat de boeketjes bloemen die hij na voorstellingen ontvangt sinds het begin van de crisis wat kleiner zijn geworden.
Ergeren jullie je af en toe ook zo aan mensen die in hun baan zitten van voor de crisis, een kruiwagen hebben of die in een sector werken waar arbeidskrachten hard nodig zijn (de zorg) en die menen dat het allemaal wel meevalt?
Waar ik een hekel aan heb zijn mensen die dan met cliché oplossingen komen als; je moet zus en zo doen met je vaste lasten bla bla. En je moet je auto maar verkopen...quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
We hadden er gisteren nog twee in dit topic (nu verwijderd) met zo'n plaat voor de kop en die zich duidelijk verheven voelden boven de werkzoekende mens. Die mensen leven denk ik hun eigen bekrompen wereldje.
Ik vraag me af waarom dat soort types altijd de drang hebben om in een topic zoals dit te moeten verkondigen dat er werk zat is en dat wij profiteurs maar elke rotbaan moeten aannemen.
Wat een domme opmerking zeg, raptorix geeft een voorbeeld. Dat mensen zich hier een uitzonderlijk geval vinden 'ik moet me kinderen eten geven' enzo zal wel inherent zijn aan dit topic. Je kunt ook zoeken naar werk buiten je comfort zone.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:34 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Wat hier gezegd wordtBovendien gaat raptorix er maar van uit dat iedereen "goed is met computers"
Buiten je comfort zone zoeken heeft in deze tijd weinig nut... De standaard email met: u heeft geen ervaring in onze branche/deze functie staat standaard klaar bij bedrijven.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:23 schreef Graslul het volgende:
[..]
Wat een domme opmerking zeg, raptorix geeft een voorbeeld. Dat mensen zich hier een uitzonderlijk geval vinden 'ik moet me kinderen eten geven' enzo zal wel inherent zijn aan dit topic. Je kunt ook zoeken naar werk buiten je comfort zone.
Yep, want jij hebt samen met nog eens 200 mensen gesolliciteerd op die ene functie buiten hun comfortzone (het gros omdat ze moeten voldoen aan de sollicitatieplicht) en er hadden ook al 100 mensen met ervaring en opleiding in die richting op die functie gesolliciteerd waarvan 30 met heel veel ervaring die perfect aansluit bij het gezochte profiel.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 23:26 schreef Spezza19 het volgende:
Buiten je comfort zone zoeken heeft in deze tijd weinig nut... De standaard email met: u heeft geen ervaring in onze branche/deze functie staat standaard klaar bij bedrijven.
En van die 30 zijn er nog eens 5 die eigenlijk teveel ervaring hebben en op een voor hun lager niveau solliciteren en ook afgewezen worden als "overgekwalificeerd".quote:Op zaterdag 9 februari 2013 08:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Yep, want jij hebt samen met nog eens 200 mensen gesolliciteerd op die ene functie buiten hun comfortzone (het gros omdat ze moeten voldoen aan de sollicitatieplicht) en er hadden ook al 100 mensen met ervaring en opleiding in die richting op die functie gesolliciteerd waarvan 30 met heel veel ervaring die perfect aansluit bij het gezochte profiel.
Daar ben ik het volledig met je eens, maar alleen in de IT gaan lijkt me lang niet zo makkelijk als raptorix voorstelt. Ik denk dat als je er van nature geen affiniteit meehebt het heel lastig wordt een baan te vinden, werkgevers ruiken het gebrek aan affiniteit. Verder is het ook wel handig als je wiskundig onderlegt bent, heb ik het idee.Ik begrijp dat er een enorm tekort is aan programmeurs/devvers met een sterke wiskundige basis. Hoeveel mensen hebben die?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:23 schreef Graslul het volgende:
[..]
Wat een domme opmerking zeg, raptorix geeft een voorbeeld. Dat mensen zich hier een uitzonderlijk geval vinden 'ik moet me kinderen eten geven' enzo zal wel inherent zijn aan dit topic. Je kunt ook zoeken naar werk buiten je comfort zone.
Ben blij dat ik hier nu wat meer van dit soort berichten lees. Ik ben de opmerkingen in mijn omgeving ("werk zat!") echt meer dan zat.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 09:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En van die 30 zijn er nog eens 5 die eigenlijk teveel ervaring hebben en op een voor hun lager niveau solliciteren en ook afgewezen worden als "overgekwalificeerd".
Dat is zo'n beetje het gevolg van dat persbericht dat ik eerder postte.
Niemand hier die zegt dat je het niet moet proberen, maar ik denk dat het rendement op dat soort inspanningen heel wat lager is dan de "er is werk zat" roepers denken. Tenzij je natuurlijk jezelf her dan wel bijschoolt in een richting buiten je comfortzone zoals raptorix voorstelt, maar dan is het per definitie niet meer buiten je comfortzone he.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |