abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 februari 2013 @ 23:33:45 #157
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_122622068
Krijg volgende week te horen of mijn huidige werkbetrekking verlengd wordt. Er zijn volgens mij 3 mogelijkheden:

1: contractverlenging
2: contractverlenging maar met minder werkuren (actueel 36)
3: géén contractverlenging

Indien scenario 3 werkelijkheid wordt zijn er dan wéér 3 mogelijkheden: :+

1: gedeeltelijke werkloosheid
2: start werkbetrekking bij andere overheidsorganisatie
3: start werkbetrekking bij niet-overheidsorganisatie

Dus nuchter beschouwd slechts 16,6% kans op gedeeltelijke werkloosheid :7

Edit: of is het nou 33,2% ...
pi_122622657
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 23:33 schreef MissionPhailed het volgende:
Krijg volgende week te horen of mijn huidige werkbetrekking verlengd wordt. Er zijn volgens mij 3 mogelijkheden:

1: contractverlenging
2: contractverlenging maar met minder werkuren (actueel 36)
3: géén contractverlenging

Indien scenario 3 werkelijkheid wordt zijn er dan wéér 3 mogelijkheden: :+

1: gedeeltelijke werkloosheid
2: start werkbetrekking bij andere overheidsorganisatie
3: start werkbetrekking bij niet-overheidsorganisatie

Dus nuchter beschouwd slechts 16,6% kans op gedeeltelijke werkloosheid :7

Edit: of is het nou 33,2% ...
Volgens mij heb je bij scenario 3 in het totaal 5 mogelijkheden:
a: je hebt niet direct een andere baan -> gedeeltelijk werkloos
b: je vindt bij een andere overheidsorganisatie werk met voldoende uren -> niet gedeeltelijk werkloos
c: je vindt bij een andere overheidsorganisatie werk met onvoldoende uren -> wel gedeeltelijk werkloos
d: je vindt bij een niet-overheidsorganisatie werk met voldoende uren -> niet gedeeltelijk werkloos
e: je vindt bij een niet-overheidsorganisatie werk met onvoldoende uren -> wel gedeeltelijk werkloos

Je wordt dus gedeeltelijk werkloos bij de scenario's 2, 3a, 3c en 3e. Als de kans op alle uitkomsten gelijk is, dan is je kans op gedeeltelijke werkloosheid 4/7 = 57,1%.

Maar of je het nou op die manier moet gaan beredeneren... :')
pi_122633551

Wat klopt hier niet?
Copthorne 2.0
  vrijdag 8 februari 2013 @ 12:18:40 #160
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122633647
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:15 schreef Copthorne het volgende:
[ afbeelding ]

Wat klopt hier niet?
Ik weet het, ze zijn de leeftijd vergeten te vermelden! Als je ouder bent, dan 18 hoef je niet te solliciteren :Y
-weg-
pi_122633981
@copthome
Zoiets kreeg ik net nog aangeboden door recruiter: Marketing assistent die ondertussen wel al ervaring heeft, het een en ander zelf kan doen en projecten kan managen..
  vrijdag 8 februari 2013 @ 12:28:38 #162
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122634001
euh na 3 jaar zit je dan niet meer in je startfase?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  PR/Manusje van alles vrijdag 8 februari 2013 @ 12:29:57 #163
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_122634060
quote:
[ afbeelding ]

Wat klopt hier niet?
dat vragen ze toch overal. Vaak het liefste nog 5 jaar ervaring ook. Zeker in de bouw. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_122634135
18 jarige HBO/WO-er.... 5 jaar werkervaring met salaris van 900 bruto per maand....

HET meest gevraagde profiel.... :Y
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_122634570
punt is dat alles via via gaat. En dat er maar 10%, bij wijze van, online staat aan vacatures. En ik merk echt dat ik dat netwerk mis. ;( Laatst wel via via te horen gekregen dat er 20km vanaf mijn woonplaats nog wel iets was... op gesprek geweest en toch afgewezen om de vage reden dat de ander tóch beter bij het bedrijf past. :O het gesprek sloeg sowieso nergens op.. ze waren niet eens voorbereid. :')

en ja er is genoeg werk. Alleen wil ik niet al te lang reizen voor mn werk (en verhuizen zit er niet in) en heb ik niet minstens 100 jaar ervaring. :{w
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_122636326
Ten eerste, iedereen veel succes! Ik heb deze topic reeks al vanaf nummer 1 gevolgd/gezien/gestalkt en ik zie dat er veel doorbijters zijn. Heb daar veel respect voor. Iedereen ga zo door! ^O^

Ik heb een moeilijke tijd achter de rug maar het gaat nu veel beter. Ik solliciteer pas een jaar, niks vergeleken met sommige mensen :@

Ik ben vandaag afgewezen bij de bakkerij hier in de buurt. Jammer, maar ik hou mijn ogen open.
pi_122637651
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:18 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Ik weet het, ze zijn de leeftijd vergeten te vermelden! Als je ouder bent, dan 18 hoef je niet te solliciteren :Y
^O^
You're never fully dressed until you wear a smile
  vrijdag 8 februari 2013 @ 14:13:12 #168
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122637743
quote:
[ afbeelding ]

Wat klopt hier niet?
Dit is dezelfde vacature, maar hier staat wel gewoon 'ervaren' bij.
http://www.nationalevacaturebank.nl/vacature/1827692/Jurist/0
Kortom het is gewoon een foutje op de website, als je ze even een mailtje stuurt om de vacature te hercategoriseren dan is iedereen daarmee geholpen :).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_122637981
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
Mensen die roepen dat er banen zat zijn hebben zelf werk of nog nooit in die mallemolen gezeten.

Klep houden dus.
Hoe weet je dat zo zeker? Ik roep niet dat het makkelijk is, maar wel dat er banen zat zijn, ik zie hier nogal een tendens dat mensen graag roepen dat die vacatures nep zijn of dat de eisen belachelijk zijn.

Ik weet vanuit mijn vakgebied (internet) dat er ook genoeg junior vacatures zijn, maar het valt me op dat de mensen die klagen zich continue richten op functies waar maar weinig vraag naar is, en de eisen dus hoog. Om voorbeeld te geven, er is een schreeuwend te kort aan frontend developers in Nederland, als je een multimedia opleiding hebt heb je met een paar maanden zelfstudie voldoende ondergrond om daar een betaalde baan mee te krijgen, sterker nog ik zou dan zelfs gaan freelancen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 februari 2013 @ 14:31:00 #170
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122638387
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hoe weet je dat zo zeker? Ik roep niet dat het makkelijk is, maar wel dat er banen zat zijn, ik zie hier nogal een tendens dat mensen graag roepen dat die vacatures nep zijn of dat de eisen belachelijk zijn.

Ik weet vanuit mijn vakgebied (internet) dat er ook genoeg junior vacatures zijn, maar het valt me op dat de mensen die klagen zich continue richten op functies waar maar weinig vraag naar is, en de eisen dus hoog. Om voorbeeld te geven, er is een schreeuwend te kort aan frontend developers in Nederland, als je een multimedia opleiding hebt heb je met een paar maanden zelfstudie voldoende ondergrond om daar een betaalde baan mee te krijgen, sterker nog ik zou dan zelfs gaan freelancen.
Klinkt hartstikke leuk natuurlijk, maar ook de ZZP tarieven staan zwaar onder druk. Nog los van het feit dat je een serieus probleem hebt wanneer je echt geen opdrachten meer kan binnen halen. Immers krijg je geen ww als zzp'er. Ondertussen zitten heel wat mensen in zo'n schrijnende situatie die ook wel de "verborgen werkloosheid" wordt genoemd.

Ja er is nu een redelijke vraag naar front-end developers hoewel ik die vacatures nu ook weer niet in enorme aantallen voorbij zien komen. En bij die vacatures worden ook simpelweg de krenten uit de pap gevraagd. Ja een front-end developer met kennis van HTML 5, CSS 3.0, responsive design, liefst kennis van Qt, flash action scripting, silverlight EN het zou toch wel erg makkelijk zijn als die front-end developer ook een medior of toch minimaal junior is in back-end talen als PHP of ASP.NET

Veel mensen hebben in de voorgaande jaren ook een stuk verantwoordelijkheid op hun schouders genomen. En natuurlijk zit daar rek in. Als ik naar mezelf kijk heb ik nu al 1000 euro minder geaccepteerd op basis van 38 uur en heb ik ook parttime werk geaccepteerd. Om in het ritme te blijven, geen enorm gat op mijn CV te krijgen, etc.

Maar voor een junior front-end developer functie lever ik simpelweg nog eens minimaal 500 tot 750 euro in. Dat kan ik me niet veroorloven, ik heb 3 kinderen die moeten eten.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 14:34:12 #171
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122638502
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Klinkt hartstikke leuk natuurlijk, maar ook de ZZP tarieven staan zwaar onder druk. Nog los van het feit dat je een serieus probleem hebt wanneer je echt geen opdrachten meer kan binnen halen. Immers krijg je geen ww als zzp'er. Ondertussen zitten heel wat mensen in zo'n schrijnende situatie die ook wel de "verborgen werkloosheid" wordt genoemd.

Ja er is nu een redelijke vraag naar front-end developers hoewel ik die vacatures nu ook weer niet in enorme aantallen voorbij zien komen. En bij die vacatures worden ook simpelweg de krenten uit de pap gevraagd. Ja een front-end developer met kennis van HTML 5, CSS 3.0, responsive design, liefst kennis van Qt, flash action scripting, silverlight EN het zou toch wel erg makkelijk zijn als die front-end developer ook een medior of toch minimaal junior is in back-end talen als PHP of ASP.NET

Veel mensen hebben in de voorgaande jaren ook een stuk verantwoordelijkheid op hun schouders genomen. En natuurlijk zit daar rek in. Als ik naar mezelf kijk heb ik nu al 1000 euro minder geaccepteerd op basis van 38 uur en heb ik ook parttime werk geaccepteerd. Om in het ritme te blijven, geen enorm gat op mijn CV te krijgen, etc.

Maar voor een junior front-end developer functie lever ik simpelweg nog eens minimaal 500 tot 750 euro in. Dat kan ik me niet veroorloven, ik heb 3 kinderen die moeten eten.
Wat hier gezegd wordt ^O^ Bovendien gaat raptorix er maar van uit dat iedereen "goed is met computers" :')
-weg-
  vrijdag 8 februari 2013 @ 14:37:41 #172
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122638633
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:46 schreef Apotheose het volgende:
punt is dat alles via via gaat. En dat er maar 10%, bij wijze van, online staat aan vacatures. En ik merk echt dat ik dat netwerk mis. ;( Laatst wel via via te horen gekregen dat er 20km vanaf mijn woonplaats nog wel iets was... op gesprek geweest en toch afgewezen om de vage reden dat de ander tóch beter bij het bedrijf past. :O het gesprek sloeg sowieso nergens op.. ze waren niet eens voorbereid. :')

en ja er is genoeg werk. Alleen wil ik niet al te lang reizen voor mn werk (en verhuizen zit er niet in) en heb ik niet minstens 100 jaar ervaring. :{w
Waar ligt bij jou de grens? Ik reis ook liever niet, maar dichtbij is er geen werk. Nu dus maar gewoon 1.5 uur heen en 1.5 uur terug.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 14:49:36 #173
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122639095
quote:

[..]

Uiteindelijk zul je wel moeten aangezien de bijstand nóg veel lager uitvalt.
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 februari 2013 @ 14:51:53 #174
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122639174
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Uiteindelijk zul je wel moeten aangezien de bijstand nóg veel lager uitvalt.
Nee, want ik heb al 3 dagen werk.

En voor de mensen die het wel moeten. Ja, als je uiteindelijk echt de tering naar de nering moet zetten heb je geen keus meer. Tot die tijd wel. En derhalve vind IK het niet vreemd dat mensen zo lang mogelijk blijven zoeken naar iets wat aansluit op hun opgebouwde levensstandaard binnen een redelijke marge. Jij gaat toch ook niet vrijwillig voordat het écht nodig is honderden euro's per maand inleveren?
pi_122639949
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:37 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Waar ligt bij jou de grens? Ik reis ook liever niet, maar dichtbij is er geen werk. Nu dus maar gewoon 1.5 uur heen en 1.5 uur terug.
3 uur reizen op een dag vind ik een beetje TE gek eigenlijk.....
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 februari 2013 @ 15:15:26 #176
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122639998
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:13 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

In de randstad is een uur enkele reis niet heel vreemd natuurlijk in de spits. Stukje van 15KM deed ik regelmatig langer dan een uur over. Ik ging liever fietsen.
pi_122640733
quote:

[..]

Geloof me, een bedrijf dat nog vraagt om flash of silverlight kennis valt niet serieus te nemen, uiteraard is wat backend kennis handig, maar je hoeft als frontender zeker niet altijd backend te kunnen programmeren, sterker bij ons doen ze dat helemaal niet. Maar goed, ik geef alleen maar aan waar in de markt vraag naar is, en dat frontenden opzich niet ontzetten lastig is omdat je veel zaken uit ervaring moet leren.

Daarnaast hoor ik jou nu al zo een 2 jaar(?) piepen dat je overgekwaliciceerd bent, ik heb daar sterk mijn twijfels bij.
pi_122640804
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:34 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Wat hier gezegd wordt ^O^ Bovendien gaat raptorix er maar van uit dat iedereen "goed is met computers" :')
In de IT hoef je niet goed te zijn met computers hoor, onze beste mensen werken hier over algemeen met vulpen.
pi_122641123
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:37 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

anderhalf uur is dan ook wel de ultieme grens. Liefst tussen loopafstand tot max een uur :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 februari 2013 @ 15:42:53 #180
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122641311
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Geloof me, een bedrijf dat nog vraagt om flash of silverlight kennis valt niet serieus te nemen, uiteraard is wat backend kennis handig, maar je hoeft als frontender zeker niet altijd backend te kunnen programmeren, sterker bij ons doen ze dat helemaal niet. Maar goed, ik geef alleen maar aan waar in de markt vraag naar is, en dat frontenden opzich niet ontzetten lastig is omdat je veel zaken uit ervaring moet leren.

Daarnaast hoor ik jou nu al zo een 2 jaar(?) piepen dat je overgekwaliciceerd bent, ik heb daar sterk mijn twijfels bij.
Twee jaar :? Tot afgelopen zomer was ik gewoon fulltime aan het werk. Ik ben 2 maanden volledig werkloos geweest en heb nu alweer 4 maanden werk als Coordinator functioneel beheer CMS op een grote Nederlandse universiteit. Een functie die per 1 februari uitgebreid is van 2 dagen naar 3 dagen.

Ik heb 23 jaar arbeidsverleden en ben op mijn 42ste na een reorganisatie voor het eerst in mijn leven werkloos geworden.

Ik klaag daarnaast nergens dat ik overgekwalificeerd ben? Ik krijg wel eens een afwijzing op een sollicitatie dat ik voor desbetreffende functie overgekwalificeerd ben (zoals junior front-end developers). Hetgeen het ook nog eens lastiger maakt voor mensen om onder hun niveau te solliciteren.

Ik begrijp nooit zo goed waarom mensen hier in dit topic ten tijden van een van de zwaarste economische crisissen van de afgelopen 30 jaar moeten komen roepen dat de banen voor het oprapen liggen, en wanneer iemand daar dan een kanttekening bij plaatst direct getwijfeld moet worden aan de capaciteiten van die persoon.

Beetje treurige retoriek.
pi_122641432
Excuses, omdat ik je vaak hier zag posten dacht ik dat, ook al omdat juist de posts die ik van je las betrekking hadden op overkwalificatie.

Dat je voor een functie als junior frontender overgekwalificeerd bent snap ik ook wel, maar ik ken genoeg mensen die "media en communicatie" gesturdeerd hebben, en klagen dat ze als marketeer niet aan de bak komen. In die groep zit veel bruikbaar materiaal.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:51:28 #182
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122641677
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:45 schreef raptorix het volgende:
Excuses, omdat ik je vaak hier zag posten dacht ik dat, ook al omdat juist de posts die ik van je las betrekking hadden op overkwalificatie.

Dat je voor een functie als junior frontender overgekwalificeerd bent snap ik ook wel, maar ik ken genoeg mensen die "media en communicatie" gesturdeerd hebben, en klagen dat ze als marketeer niet aan de bak komen. In die groep zit veel bruikbaar materiaal.
Dus je dacht dat op basis van zijn posts van de afgelopen PAAR maanden in DIT topic, dat hij 2 jaar werkloos is en trok je zijn capaciteiten in twijfel _O-
-weg-
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 februari 2013 @ 15:53:47 #183
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122641770
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:45 schreef raptorix het volgende:

Hmz, maar de persoon die daar hier in dit topic over klaagt woont dan weer net in een regio waar die functies veel minder beschikbaar zijn.

Maar ik ben met je eens dat wanneer je wat gevoel hebt voor vormgeving en je wiskundig een tikkie onderlegd ben, je binnen een paar maanden met wat bibliotheekboeken, internet en een klein beetje doorzettingsvermogen je jezelf autodidactisch best wat bruikbare kunstjes mbt front-end development bij kan leren. Hoewel ik denk dat met name javascript en een eventueel framework daarvoor nog wel eens een te steile leercurve voor veel mensen kan zijn. Dat neigt toch al echt naar scripten/programmeren.

Overigens vind IK het erg leuk, hoewel ik het totaalplaatje van webdevelopment nog leuker vind (back-end en front-end) maar daar weer net te weinig 1337 skills voor heb... en teveel wil verdienen om als starter onder aan de ladder te beginnen :')
pi_122641825
Banen zijn er inderdaad zat... Maar alleen voor mensen die minimumloon accepteren
  vrijdag 8 februari 2013 @ 16:13:09 #185
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122642580
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hmz, maar de persoon die daar hier in dit topic over klaagt woont dan weer net in een regio waar die functies veel minder beschikbaar zijn.

Maar ik ben met je eens dat wanneer je wat gevoel hebt voor vormgeving en je wiskundig een tikkie onderlegd ben, je binnen een paar maanden met wat bibliotheekboeken, internet en een klein beetje doorzettingsvermogen je jezelf autodidactisch best wat bruikbare kunstjes mbt front-end development bij kan leren. Hoewel ik denk dat met name javascript en een eventueel framework daarvoor nog wel eens een te steile leercurve voor veel mensen kan zijn. Dat neigt toch al echt naar scripten/programmeren.

Overigens vind IK het erg leuk, hoewel ik het totaalplaatje van webdevelopment nog leuker vind (back-end en front-end) maar daar weer net te weinig 1337 skills voor heb... en teveel wil verdienen om als starter onder aan de ladder te beginnen :')
javascript is niet zo gecompliceerd eigenlijk. heel flexibel en je kunt er maar weinig fout mee doen.
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 februari 2013 @ 16:19:40 #186
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122642889
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:13 schreef Maanvis het volgende:

[..]

javascript is niet zo gecompliceerd eigenlijk. heel flexibel en je kunt er maar weinig fout mee doen.
Als je wat programmeer ervaring hebt is het niet zo gek moeilijk nee. Maar iemand die nog nooit iets van development heeft gedaan kan hier toch best nerveus van worden

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
function fixOnMouseOut(element, event, JavaScript_code) {
    var current_mouse_target = null;
    if( event.toElement ) {                
        current_mouse_target              = event.toElement;
    } else if( event.relatedTarget ) {                
        current_mouse_target              = event.relatedTarget;
    }
    if( !is_child_of(element, current_mouse_target) && element != current_mouse_target ) {
        eval(JavaScript_code);
    }
}
pi_122642926
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:02 schreef Copthorne het volgende:
Heey,

Ik heb morgen een sollicitatiegesprek voor een functie van 6 maanden (april - oktober). In de vacature staat dat het een fulltime baan is en dat je onafgebroken beschikbaar moet zijn, maar de eerste drie weken van augustus ga ik wel met vrienden een rondreis maken (dat staat gewoon vast, punt). Moet ik dit tijdens het gesprek al naar voren brengen of zal ik wachten totdat zij erover beginnen?
Zojuist de afwijzingsbrief ontvangen. Tijdens het gesprek kwam het onderwerp vakantie helemaal niet aan bod. Het was een prettig gesprek, maar ik merkte wel aan bepaalde dingen dat ze al een voorschot namen op mijn afwijzing. Ze vonden me erg onervaren.

Ik heb nu niks meer lopen. -O- In de zin van sollicitatiegesprekken waar ik nog een antwoord op moet krijgen bedoel ik. Enkel nog wat vacatures (6 in totaal) waar ik op gereageerd heb en waar ik nog geen afwijzing op heb gekregen.
Copthorne 2.0
pi_122643254
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:13 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dit is dezelfde vacature, maar hier staat wel gewoon 'ervaren' bij.
http://www.nationalevacaturebank.nl/vacature/1827692/Jurist/0
Kortom het is gewoon een foutje op de website, als je ze even een mailtje stuurt om de vacature te hercategoriseren dan is iedereen daarmee geholpen :).
Ik kom bij http://www.nationalevacaturebank.nl bij "starters" ook enorm veel vacatures tegen waarbij ervaring een vereiste is. Enorm irritant.
Copthorne 2.0
  vrijdag 8 februari 2013 @ 16:29:29 #189
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122643348
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als je wat programmeer ervaring hebt is het niet zo gek moeilijk nee. Maar iemand die nog nooit iets van development heeft gedaan kan hier toch best nerveus van worden
[ code verwijderd ]

mja er is bijna niets makkelijkers en tegenwoordig ben je toch het grootste deel van de tijd bezig met jquery ;)
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 8 februari 2013 @ 16:33:09 #190
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_122643497
Bij ProRail zijn ze momenteel mensen aan het werven voor de functie van treinverkeersleider.
Ze zoeken daar blijkbaar vooral mensen vanuit de logistiek of de ict.
Misschien een tip voor een aantal hier. Ik weet niet of het wat is.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 16:34:24 #191
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122643547
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:27 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik kom bij http://www.nationalevacaturebank.nl bij "starters" ook enorm veel vacatures tegen waarbij ervaring een vereiste is. Enorm irritant.
melden dan anders fixen ze het nooit.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 8 februari 2013 @ 16:37:53 #192
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122643695
quote:

[..]

Ik niet. Als ik het er niet voor over zou hebben zou ik ook geen baan hebben ben ik bang.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_122643771
quote:

[..]

Dat is verre van te gek. Anderhalf uur heen en anderhalf terug vind ik gewoon te doen. De reistijd moet niet veel langer worden, maar als ik een baan zou vinden op 1,5 uur reizen van mijn huis zou ik die baan zeker aannemen.
Copthorne 2.0
pi_122643871
Laatst was er een knul op tv die in het theater werkt en die lachend vertelde dat de boeketjes bloemen die hij na voorstellingen ontvangt sinds het begin van de crisis wat kleiner zijn geworden.

Ergeren jullie je af en toe ook zo aan mensen die in hun baan zitten van voor de crisis, een kruiwagen hebben of die in een sector werken waar arbeidskrachten hard nodig zijn (de zorg) en die menen dat het allemaal wel meevalt?
Copthorne 2.0
  vrijdag 8 februari 2013 @ 16:57:58 #195
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_122644391
In de zorg is ook niet alles koek en ei. Verzorgenden worden afgescheept met veelal te kleine contracten (flexibel heet dat dan) en de sectoren gehandicaptenzorg, geestelijke gezondheidszorg en jeugdzorg krijgen de ene korting na de andere van de overheid te verwerken.
pi_122644490
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:57 schreef Limburg82 het volgende:
In de zorg is ook niet alles koek en ei. Verzorgenden worden afgescheept met veelal te kleine contracten (flexibel heet dat dan) en de sectoren gehandicaptenzorg, geestelijke gezondheidszorg en jeugdzorg krijgen de ene korting na de andere van de overheid te verwerken.
Oké. Het was niet het punt dat ik wilde maken, maar ik geloof best dat ook die sector erg onder de bezuinigingen lijdt.
Copthorne 2.0
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 februari 2013 @ 17:09:33 #197
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122644727
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:42 schreef Copthorne het volgende:
Laatst was er een knul op tv die in het theater werkt en die lachend vertelde dat de boeketjes bloemen die hij na voorstellingen ontvangt sinds het begin van de crisis wat kleiner zijn geworden.

Ergeren jullie je af en toe ook zo aan mensen die in hun baan zitten van voor de crisis, een kruiwagen hebben of die in een sector werken waar arbeidskrachten hard nodig zijn (de zorg) en die menen dat het allemaal wel meevalt?
Neuh, ik begrijp best dat wanneer je een behoorlijke baan hebt met nog steeds toekomstperspectieven het allemaal langs je heen gaat.

Ik ga me pas ergeren als ze het, wanneer je ze op dit soort persberichten wijst, nog steeds niet begrijpen.
pi_122645773
We hadden er gisteren nog twee in dit topic (nu verwijderd) met zo'n plaat voor de kop en die zich duidelijk verheven voelden boven de werkzoekende mens. Die mensen leven denk ik hun eigen bekrompen wereldje.

Ik vraag me af waarom dat soort types altijd de drang hebben om in een topic zoals dit te moeten verkondigen dat er werk zat is en dat wij profiteurs maar elke rotbaan moeten aannemen.
pi_122645988
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 17:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
We hadden er gisteren nog twee in dit topic (nu verwijderd) met zo'n plaat voor de kop en die zich duidelijk verheven voelden boven de werkzoekende mens. Die mensen leven denk ik hun eigen bekrompen wereldje.

Ik vraag me af waarom dat soort types altijd de drang hebben om in een topic zoals dit te moeten verkondigen dat er werk zat is en dat wij profiteurs maar elke rotbaan moeten aannemen.
Waar ik een hekel aan heb zijn mensen die dan met cliché oplossingen komen als; je moet zus en zo doen met je vaste lasten bla bla. En je moet je auto maar verkopen... :')

Nee, buitenstaanders hebben altijd een mening klaar over oplossingen enzo. Net als; dan neem je toch gewoon een simpel baantje for the time being... Even vergeten dat je dan nog minder betaald krijgt dan je WW enzo....
  vrijdag 8 februari 2013 @ 22:23:41 #200
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_122658463
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:34 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Wat een domme opmerking zeg, raptorix geeft een voorbeeld. Dat mensen zich hier een uitzonderlijk geval vinden 'ik moet me kinderen eten geven' enzo zal wel inherent zijn aan dit topic. Je kunt ook zoeken naar werk buiten je comfort zone.
pi_122661724
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 22:23 schreef Graslul het volgende:

[..]

Wat een domme opmerking zeg, raptorix geeft een voorbeeld. Dat mensen zich hier een uitzonderlijk geval vinden 'ik moet me kinderen eten geven' enzo zal wel inherent zijn aan dit topic. Je kunt ook zoeken naar werk buiten je comfort zone.
Buiten je comfort zone zoeken heeft in deze tijd weinig nut... De standaard email met: u heeft geen ervaring in onze branche/deze functie staat standaard klaar bij bedrijven.
  † In Memoriam † zaterdag 9 februari 2013 @ 00:27:13 #202
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_122664366
edit: kappen. Ga ergens anders trollen

[ Bericht 94% gewijzigd door Five_Horizons op 09-02-2013 00:43:44 ]
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_122664433
Bedankt.

[ Bericht 30% gewijzigd door Mint_Clansell op 09-02-2013 04:23:21 ]
pi_122668078
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 23:26 schreef Spezza19 het volgende:

Buiten je comfort zone zoeken heeft in deze tijd weinig nut... De standaard email met: u heeft geen ervaring in onze branche/deze functie staat standaard klaar bij bedrijven.
Yep, want jij hebt samen met nog eens 200 mensen gesolliciteerd op die ene functie buiten hun comfortzone (het gros omdat ze moeten voldoen aan de sollicitatieplicht) en er hadden ook al 100 mensen met ervaring en opleiding in die richting op die functie gesolliciteerd waarvan 30 met heel veel ervaring die perfect aansluit bij het gezochte profiel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 februari 2013 @ 09:09:15 #205
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122668393
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 08:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Yep, want jij hebt samen met nog eens 200 mensen gesolliciteerd op die ene functie buiten hun comfortzone (het gros omdat ze moeten voldoen aan de sollicitatieplicht) en er hadden ook al 100 mensen met ervaring en opleiding in die richting op die functie gesolliciteerd waarvan 30 met heel veel ervaring die perfect aansluit bij het gezochte profiel.
En van die 30 zijn er nog eens 5 die eigenlijk teveel ervaring hebben en op een voor hun lager niveau solliciteren en ook afgewezen worden als "overgekwalificeerd".

Dat is zo'n beetje het gevolg van dat persbericht dat ik eerder postte.

Niemand hier die zegt dat je het niet moet proberen, maar ik denk dat het rendement op dat soort inspanningen heel wat lager is dan de "er is werk zat" roepers denken. Tenzij je natuurlijk jezelf her dan wel bijschoolt in een richting buiten je comfortzone zoals raptorix voorstelt, maar dan is het per definitie niet meer buiten je comfortzone he.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 10:40:10 #206
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122669503
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 22:23 schreef Graslul het volgende:

[..]

Daar ben ik het volledig met je eens, maar alleen in de IT gaan lijkt me lang niet zo makkelijk als raptorix voorstelt. Ik denk dat als je er van nature geen affiniteit meehebt het heel lastig wordt een baan te vinden, werkgevers ruiken het gebrek aan affiniteit. Verder is het ook wel handig als je wiskundig onderlegt bent, heb ik het idee.Ik begrijp dat er een enorm tekort is aan programmeurs/devvers met een sterke wiskundige basis. Hoeveel mensen hebben die?

Het staat me bij dat raptorix ooit een wiskundig woordprobleem had gepost iets met kabels ofzo, als je in staat was om dat op te lossen kon je zo een baan krijgen bij het bedrijf waar hij werkte. Met alle respect dat zie ik mensen die "media en communicatie" gestudeerd hebben nou niet doen (ik ook niet overigens). Ik denk dat mensen met die opleiding op dit moment meer kans maken op productie & schoonmaakwerk, waar het ook al vechten is, dan op een baan in de IT. Waar men inmiddels ook de krenten uit de pap kan vissen, vergis je niet er zijn genoeg IT' ers zonder baan op dit moment.
-weg-
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 februari 2013 @ 10:47:33 #207
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122669675
-edit- verkeerde topic
pi_122670735
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 09:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En van die 30 zijn er nog eens 5 die eigenlijk teveel ervaring hebben en op een voor hun lager niveau solliciteren en ook afgewezen worden als "overgekwalificeerd".

Dat is zo'n beetje het gevolg van dat persbericht dat ik eerder postte.

Niemand hier die zegt dat je het niet moet proberen, maar ik denk dat het rendement op dat soort inspanningen heel wat lager is dan de "er is werk zat" roepers denken. Tenzij je natuurlijk jezelf her dan wel bijschoolt in een richting buiten je comfortzone zoals raptorix voorstelt, maar dan is het per definitie niet meer buiten je comfortzone he.
Ben blij dat ik hier nu wat meer van dit soort berichten lees. Ik ben de opmerkingen in mijn omgeving ("werk zat!") echt meer dan zat.

Komt nog eens bij dat ik met een reclame/media-opleiding vaak genoeg te horen krijg "dat ik toch ook de IT in kan? Je bent toch goed met compjoeters?" :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')