Ik val niet op oude, verlepte mannen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:51 schreef Mirjam het volgende:
kunnen jullie 2 niet even een kamer huren ofzo?
Was ik ook. Relaxt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:49 schreef rdwilbrink het volgende:
[..]
hoe weet jij nou dat het een kloon is houd je gewoon met je zelf bezig.
Dit topic heet werkzoekend en is niet bedoeld om eindeloze discussies te voeren
Volgens mij heb je bij scenario 3 in het totaal 5 mogelijkheden:quote:Op donderdag 7 februari 2013 23:33 schreef MissionPhailed het volgende:
Krijg volgende week te horen of mijn huidige werkbetrekking verlengd wordt. Er zijn volgens mij 3 mogelijkheden:
1: contractverlenging
2: contractverlenging maar met minder werkuren (actueel 36)
3: géén contractverlenging
Indien scenario 3 werkelijkheid wordt zijn er dan wéér 3 mogelijkheden:![]()
1: gedeeltelijke werkloosheid
2: start werkbetrekking bij andere overheidsorganisatie
3: start werkbetrekking bij niet-overheidsorganisatie
Dus nuchter beschouwd slechts 16,6% kans op gedeeltelijke werkloosheid
Edit: of is het nou 33,2% ...
Ik weet het, ze zijn de leeftijd vergeten te vermelden! Als je ouder bent, dan 18 hoef je niet te solliciterenquote:
dat vragen ze toch overal. Vaak het liefste nog 5 jaar ervaring ook. Zeker in de bouw.quote:
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:18 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Ik weet het, ze zijn de leeftijd vergeten te vermelden! Als je ouder bent, dan 18 hoef je niet te solliciteren
Dit is dezelfde vacature, maar hier staat wel gewoon 'ervaren' bij.quote:
Hoe weet je dat zo zeker? Ik roep niet dat het makkelijk is, maar wel dat er banen zat zijn, ik zie hier nogal een tendens dat mensen graag roepen dat die vacatures nep zijn of dat de eisen belachelijk zijn.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
Mensen die roepen dat er banen zat zijn hebben zelf werk of nog nooit in die mallemolen gezeten.
Klep houden dus.
Klinkt hartstikke leuk natuurlijk, maar ook de ZZP tarieven staan zwaar onder druk. Nog los van het feit dat je een serieus probleem hebt wanneer je echt geen opdrachten meer kan binnen halen. Immers krijg je geen ww als zzp'er. Ondertussen zitten heel wat mensen in zo'n schrijnende situatie die ook wel de "verborgen werkloosheid" wordt genoemd.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoe weet je dat zo zeker? Ik roep niet dat het makkelijk is, maar wel dat er banen zat zijn, ik zie hier nogal een tendens dat mensen graag roepen dat die vacatures nep zijn of dat de eisen belachelijk zijn.
Ik weet vanuit mijn vakgebied (internet) dat er ook genoeg junior vacatures zijn, maar het valt me op dat de mensen die klagen zich continue richten op functies waar maar weinig vraag naar is, en de eisen dus hoog. Om voorbeeld te geven, er is een schreeuwend te kort aan frontend developers in Nederland, als je een multimedia opleiding hebt heb je met een paar maanden zelfstudie voldoende ondergrond om daar een betaalde baan mee te krijgen, sterker nog ik zou dan zelfs gaan freelancen.
Wat hier gezegd wordtquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Klinkt hartstikke leuk natuurlijk, maar ook de ZZP tarieven staan zwaar onder druk. Nog los van het feit dat je een serieus probleem hebt wanneer je echt geen opdrachten meer kan binnen halen. Immers krijg je geen ww als zzp'er. Ondertussen zitten heel wat mensen in zo'n schrijnende situatie die ook wel de "verborgen werkloosheid" wordt genoemd.
Ja er is nu een redelijke vraag naar front-end developers hoewel ik die vacatures nu ook weer niet in enorme aantallen voorbij zien komen. En bij die vacatures worden ook simpelweg de krenten uit de pap gevraagd. Ja een front-end developer met kennis van HTML 5, CSS 3.0, responsive design, liefst kennis van Qt, flash action scripting, silverlight EN het zou toch wel erg makkelijk zijn als die front-end developer ook een medior of toch minimaal junior is in back-end talen als PHP of ASP.NET
Veel mensen hebben in de voorgaande jaren ook een stuk verantwoordelijkheid op hun schouders genomen. En natuurlijk zit daar rek in. Als ik naar mezelf kijk heb ik nu al 1000 euro minder geaccepteerd op basis van 38 uur en heb ik ook parttime werk geaccepteerd. Om in het ritme te blijven, geen enorm gat op mijn CV te krijgen, etc.
Maar voor een junior front-end developer functie lever ik simpelweg nog eens minimaal 500 tot 750 euro in. Dat kan ik me niet veroorloven, ik heb 3 kinderen die moeten eten.
Waar ligt bij jou de grens? Ik reis ook liever niet, maar dichtbij is er geen werk. Nu dus maar gewoon 1.5 uur heen en 1.5 uur terug.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:46 schreef Apotheose het volgende:
punt is dat alles via via gaat. En dat er maar 10%, bij wijze van, online staat aan vacatures. En ik merk echt dat ik dat netwerk mis.Laatst wel via via te horen gekregen dat er 20km vanaf mijn woonplaats nog wel iets was... op gesprek geweest en toch afgewezen om de vage reden dat de ander tóch beter bij het bedrijf past.
het gesprek sloeg sowieso nergens op.. ze waren niet eens voorbereid.
en ja er is genoeg werk. Alleen wil ik niet al te lang reizen voor mn werk (en verhuizen zit er niet in) en heb ik niet minstens 100 jaar ervaring.
Uiteindelijk zul je wel moeten aangezien de bijstand nóg veel lager uitvalt.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Klinkt hartstikke leuk natuurlijk, maar ook de ZZP tarieven staan zwaar onder druk. Nog los van het feit dat je een serieus probleem hebt wanneer je echt geen opdrachten meer kan binnen halen. Immers krijg je geen ww als zzp'er. Ondertussen zitten heel wat mensen in zo'n schrijnende situatie die ook wel de "verborgen werkloosheid" wordt genoemd.
Ja er is nu een redelijke vraag naar front-end developers hoewel ik die vacatures nu ook weer niet in enorme aantallen voorbij zien komen. En bij die vacatures worden ook simpelweg de krenten uit de pap gevraagd. Ja een front-end developer met kennis van HTML 5, CSS 3.0, responsive design, liefst kennis van Qt, flash action scripting, silverlight EN het zou toch wel erg makkelijk zijn als die front-end developer ook een medior of toch minimaal junior is in back-end talen als PHP of ASP.NET
Veel mensen hebben in de voorgaande jaren ook een stuk verantwoordelijkheid op hun schouders genomen. En natuurlijk zit daar rek in. Als ik naar mezelf kijk heb ik nu al 1000 euro minder geaccepteerd op basis van 38 uur en heb ik ook parttime werk geaccepteerd. Om in het ritme te blijven, geen enorm gat op mijn CV te krijgen, etc.
Maar voor een junior front-end developer functie lever ik simpelweg nog eens minimaal 500 tot 750 euro in. Dat kan ik me niet veroorloven, ik heb 3 kinderen die moeten eten.
Nee, want ik heb al 3 dagen werk.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Uiteindelijk zul je wel moeten aangezien de bijstand nóg veel lager uitvalt.
3 uur reizen op een dag vind ik een beetje TE gek eigenlijk.....quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waar ligt bij jou de grens? Ik reis ook liever niet, maar dichtbij is er geen werk. Nu dus maar gewoon 1.5 uur heen en 1.5 uur terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |