abonnement Unibet Coolblue
pi_118586373
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_118586814
(Zit op de mobiel dus kan niks kopiëren)

Ik postte dat ik bijna zes maanden borstvoeding geef, en nog anderhalf jaar door wil gaan :)
pi_118592118
Een *O* voor alle mijlpalen!
En een O+ voor Soesa haar nachtvoedingen, fijn!

Hier pas 4,5e maand borstvoeding en het voelt alsof we nog maar net begonnen zijn! Voorlopig stoppen we nog niet :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118592266
Ik moet zeggen die boven tanden als mijn baby moe is...die voel ik wel op mijn tepel :X
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:15:15 #5
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118593142
Oliver heeft een keer gebeten :+

Vraagje wel aan diegene die zo stellig zijn 2 jaar te voeden , ben je niet bang dat kindje eerder stopt misschien ?
Misschien lees ik het te letterlijk maat het komt zo over van : kan me biet bommen wat maar ik moet en zal 2 jaar halen!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118593322
Ja ik ben ook een paar keer gebeten...

Zelf maakt me niks uit hoe lang ze gaat drinken, zolang we het alle 3 fijn vinden (mijn man ook he :P ) dan is het goed
Het is wel zo als het morgen afgelopen zou zijn zou ik heel verdrietig zijn :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:24:46 #7
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118593793
Ja ik zou dat ook wel gek vinden :+ maar het ging me meer om het stellig van ik ga 2 jaar voeden. :)

Ik zelf vind dat wanneer Oliver het aangeeft het genoeg is. En had eerst zoiets van met een jaar wel wat minder maar meneer eet geen ruk aan vast en hij is al niet de grootste.. Dus we doen maar gewoon zo door :p
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118594117
:D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118596070
2 jaar is geen must voor ons, ik blijf voeden zo lang we het allemaal leuk vinden :) Maar met net 4,5e maand gehad hoop ik dat we nog wel even te gaan hebben!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118596235
Nog een *O* *G* voor alle mijlpalen. Hier ook alweer bijna 6 maanden bv.

Ik belde de laatste dagen met vliegmaatschappijen en de ns om uit te vinden wat de mogelijkheden zijn van kolven op de luchthaven of in een trein. Vind het toch best achterlijk dat er zo moeilijk over wordt gedaan. Op de luchthaven wordt ik dan verwezen naar de verschoon/ moeder-en-kind ruimte en de mevrouw van de ns zei dat ik maar moest uitstappen en op een treinstation zo'n moeder-en-kind ruimte opzoeken of kijken of er een kleine eerste klas coupe vrij was.conclusie bv moeders moeten dus maar niet langer dan 3-4 uur met trein of vliegtuig reizen :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118596902
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:15 schreef _evenstar_ het volgende:
Oliver heeft een keer gebeten :+

Vraagje wel aan diegene die zo stellig zijn 2 jaar te voeden , ben je niet bang dat kindje eerder stopt misschien ?
Misschien lees ik het te letterlijk maat het komt zo over van : kan me biet bommen wat maar ik moet en zal 2 jaar halen!!
Who norm?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118597107
Ik denk dat er niet zoveel vraag/behoefte aan is tinuviel. Denk gewoon te duur om voor een paar mensen overal kolfruimtes te maken.
Vraag me wel af hoe stewardessen het dan doen.


Ik vond dat 2 jaar ook zo stellig klinken xanteh, maar ik vroeg me af, stop je dan precies op haar tweede verjaardag?
pi_118597192
De 2 jaar halen hoeft niet direct te beteken dan direct te stoppen toch.. :D
pi_118597388
Dat is waar, ik las het anders.

Geef jij nog bv pvoess? En hoe is het met je zoontje?
pi_118597915
Pessie, ik zag dat je zorgen hebt of het met de tweede wel beter zal gaan. Of je al moet kolven na een uur.
Je hebt al een hoop advies gekregen en ik sluit me daarbij aan.
En een klein beetje ervaring van mij: bij mijn tweede ging het helemaal anders dan bij mijn eerste!
Echt ze dronk zoveel beter, ze hapte aan en ze dronk. :D

Dus dat kan, het kan zijn dat je tweede kindje veel beter kan aanhappen.
En de rust die jij hebt door alle kennis die je hebt draagt er ook aan bij.
Vertrouw daarop!

Bovendien is alles wat je nodig hebt zo gehaald. Ik heb geen tepelhoedjes gehaald, het enige wat ik heb gedaan is een flyer van mijn LK op het prikbord hangen. Om de drempel om te bellen zo laag mogelijk te maken.
Het was niet nodig. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_118598479
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:18 schreef Troeta het volgende:
Dat is waar, ik las het anders.

Geef jij nog bv pvoess? En hoe is het met je zoontje?
Nee ik geef geen borstvoeding meer, hij stopte er steeds meer mee tot het gewoon echt end of story was. En nog wat invloeden van mijn lichaam wat het voor hem anders maakte. Maar door zijn ziek, zwak, kleine dreumes gedoe krijgt hij nu kunstvoeding zodat hij nog net wat energie extra heeft. Ik had liever borstvoeding nog gegeven. ;( Soms wil die even kijken of er nog melk in zit of ze even aaien en zegt dan mmmmmm. O+ Maar ik vind 1,5 jaar lang ook prima, al geloof ik wel in minimaal 2 jaar.

Ach bij de 1e was het 1 jaar, nu 1,5 jaar bij de derde kom ik aan de 2 jaar :+
  maandag 29 oktober 2012 @ 22:12:37 #17
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118601248
Ik ga gewoon door totdat Huubke 18 is! :Y)

Bôh, ik zou zo graag iets extra's kolven voor mijn peuter maar ik kan steeds de moed/tijd/energie niet opbrengen om het te doen...
  maandag 29 oktober 2012 @ 22:12:40 #18
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118601249
Ik heb wel absoluut de 12 maanden willen volmaken en nu is ze ruim 16 maanden en drinkt ze nog iedere ochtend bij het wakker worden en 's nachts als ze eens wakker is. Van mij mag ze, zo lang ze wil en zou ze vaker willen dan mag dat ook, maar voor haar middagslaap en 's avonds voor het slapen wil ze liever een flesje bio volle koemelk. Bij haar ontbijt overigens ook, kind is wel echt gek op melk.

Ik heb me er nu al twee maanden op ingesteld dat het zomaar afgelopen kan zijn, maar ze wil tot nu toe nog stellig iedere dag drinken.
Als manlief haar uit haar bedje haalt en bij me in bed legt, dan zegt ze stellig, nom en trekt mijn shirt omhoog. Dan is het 2 minuten ene borst, 2 minuten andere borst en klaar. O+
Soms probeer ik het wel eens overdag of 's avonds als ze eens verdrietig is, maar dat wil ze niet meer, maar de ochtend is heilig.
  maandag 29 oktober 2012 @ 22:48:45 #19
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118603391
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Who norm?
Ja ken die norm maar vraag het me gewoon oprecht af. Is die twee jaar belangrijker dan vraag/verzoek van het kind?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118603617
Voor mij is het even belangrijk :Y
Ik ga mijn kind niet dwingen maar zou toch wel graag iets langer voeden dan een jaar of 1,5 jaar.
pi_118604043
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:14 schreef Troeta het volgende:
Ik denk dat er niet zoveel vraag/behoefte aan is tinuviel. Denk gewoon te duur om voor een paar mensen overal kolfruimtes te maken.
Vraag me wel af hoe stewardessen het dan doen.


Ik vond dat 2 jaar ook zo stellig klinken xanteh, maar ik vroeg me af, stop je dan precies op haar tweede verjaardag?
Tróeta dat begrijp ik wel. Alleen is er een verschil tussen die ruimtes creeren en de mogelijkheid creeren en een ruimte vinden waar het kan.

Geen idee, de enige stewardes die ik ken heeft geen bv gegeven :P. Maar als het vliegtuig je werkpek is, dan heb je weer tegangen misschien die gewone reizende niet hebben.

In het ergste geval bezet ik de wc wel een half uur.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 29 oktober 2012 @ 23:02:18 #22
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118604060
Maar waar
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 29 oktober 2012 @ 23:04:05 #23
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118604151
Maar waarOm dan niet blijven kolven :)?
Ik probeer het te snappen :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118604190
Omdat dat niet altijd een optie is ;)
  maandag 29 oktober 2012 @ 23:13:10 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118604542
Morgen 100 weken borstvoeding.... ik denk overigens niet dat het nog heel lang duurt, hij schudt vaak eerst even "nee", maar gaat daarna toch drinken.
Vanmorgen wel een keer halverwege de ochtend zomaar een "die" terwijl hij aan m'n shirt trok, en toen heeft hij ook gedronken, maar normaal alleen 's morgens na het wakker worden en 's avonds voor het naar bed gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118609021
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:04 schreef _evenstar_ het volgende:
Maar waarOm dan niet blijven kolven :)?
Ik probeer het te snappen :)
Heb je het over mij? Nou omdat ik anders vreselijke stuwing krijg en het niet goed is voor mijn productie als ik zo lang niet kolf.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118609239
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:14 schreef Troeta het volgende:
Ik denk dat er niet zoveel vraag/behoefte aan is tinuviel. Denk gewoon te duur om voor een paar mensen overal kolfruimtes te maken.
Vraag me wel af hoe stewardessen het dan doen.


Ik vond dat 2 jaar ook zo stellig klinken xanteh, maar ik vroeg me af, stop je dan precies op haar tweede verjaardag?
WHO norm. En haha nee, als ze dan wil blijven drinken tot haar derde verjaardag dan vind ik dat ook goed. Maar mijn doel is minimaal twee jaar en als ze voor haar tweede verjaardag al niet meer wil zal dat wel even slikken zijn.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:57:11 #28
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118610227
Tinu was voor pvoes :) dat jij kolft snap ik ;)!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118610446
Evenstar, ik vind kolven best belastend. Ik doe het op werkdagen, omdat ik zo geniet van het live-drinken (naast de gezondheidsvoordelen). Als hij niet meer bij mij zou willen drinken, denk ik niet dat ik het op kan brengen om alle voedingen te kolven. Dan is het heel jammer, maar einde verhaal.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118610582
Ik vind het kolven ook echt niks hoor! En ik heb maar 1,5e week fulltime gekolfd en was er toen helemaal klaar mee, heb echt heel veel bewondering voor iedereen die het langer vol houdt!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118611232
Ik kolf maar 1 keer per dag dat scheelt he
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118611282
Ik heb 7 maanden lang elke dag meerdere keren gekolfd :r
En dan gaf ik ook nog alle voedingen live en at hij geen bijvoeding tot de 9 maanden
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:47:35 #33
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118611416
Nou Pvoesss, als er iemand zich heeft ingezet voor haar kind, dan ben jij het wel, met je nachtvoedingen ook zo lang en zoveel, petje af. En anderhalf jaar is geweldig. ^O^
pi_118611546
Ik denk ook dat mijn kolf-aversie in de eerste weken ontstaan is. Het gevecht, het staren naar de druppels, teleurstelling als er maar 10 ml in het flesje zat... Maar ook nu nog is het steeds spannend of ik wel genoeg kolf. De mini drinkt inmiddels bijna een halve liter op het kdv :o.

Pvoess, ik heb jouw verhaal destijds niet meegekregen, maar als ik het zo lees heb je best een pluim verdiend :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118611631
evenstar en ik zitten denk ik ook met 4-5 nachtvoedingen met 11 maanden :O
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118611696
Noo dat is dus nog weinig vergeleken met bij mij. Dat was echt echt elk uur a 1,5 uur altijd :Y
De nachten waren echt slopend en dan ook nog 3 a 4 dagen in de week werken ;(
pi_118612386
Ik vind 4-5 nacht voedingen anders ook zwaar vermoeiend hoor :N , vooral omdat ze allemaal tussen 22.30 en 6 uur s'ochtends zijn..ik moet inderdaad ook 3 dagen werken
Maar goed het is gewoon zoals het is, ik zie niet echt een alternatief behalve op tijd naar bed gaan
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:55:43 #38
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118613262
Ik heb er godzijdank altijd maar 2-3 gehad tussen 23.00 en 06.30 uur, dat vond ik goed te doen. En ik ben heul blij dat ze met 11 maanden uit zichzelf is gaan doorslapen, gewoon van 19.00 uur tot 07.00 uur. _O_

Al ligt ze echt wel een keer per week een nachtje bij ons of is ze soms eens wakker 's nachts en gaat ze na een slok weer slapen, maar das allemaal niet noemenswaardig, dan is er vaak ook iets van tandjes op buikpijn ofzo.
pi_118613608
Pvoess petje af voor jou hoor. Voor mij klinkt alles boven de 2-3 nachtvoedingen erg vermoeiend. Elk uur tot 1,5 uur is wel echt een toppunt.

Moet er wel bij zeggen dat ik ernaast nog 36 uur werk, 4 dagen van 8 uur en s'avonds ook nog vaak. 4 dagen aaneengesloten werken is dan ook zwaar en vermoeiend en op de vrije dag vaak ook niet slapen vanwege 2 kids die haast nooit tegelijkertijd slapen. Maar dat ken jij vast ook wel.

Vanochtend even in de vergaderkamer kolven, zoveel fijner dan het koude keukentje. Alleen dan weer geen stromend water en papier, dus zo nog maar even langs de wc.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118613665
Pfff als ik lees over die kolfkamers hier dan ben ik echt zoo gezegend met die van ons! verwarming, schone kraan en koelkast, leren bank...ik hou het nog vol zolang zij graag melk drinkt voor het slapen gaan..en ik heb melk dus waarom koemelk geven
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118613683
hebben jullie dan nooit een flesje geprobeerd?
Ik weet wel bv onbeperkt en beter enzo, maar pfff, ik denk niet dat ik het er voor over heb zal hebben, ook al bevalt bv me nu heel goed.
Ik denk zelfs dat Nena beter slaapt door de bv. en ik ook.

Fijn dat het goed gaat pvoess!!
pi_118613747
Ik heb mijn kind nog nooit een flesje gegeven. En waarom zou ik uit bed gaan ervoor?
Mijn geeft haar flesjes op papa dagen (met mama melk)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118613936
Ik kolfde in in de kelder/vrieskist ruimte ;( :r
pi_118613979
Bah :(
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118614053
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 11:09 schreef Troeta het volgende:
hebben jullie dan nooit een flesje geprobeerd?
Ik weet wel bv onbeperkt en beter enzo, maar pfff, ik denk niet dat ik het er voor over heb zal hebben, ook al bevalt bv me nu heel goed.
Ik denk zelfs dat Nena beter slaapt door de bv. en ik ook.

Fijn dat het goed gaat pvoess!!
Persoonlijk vind ik het fijn dat bv onbeperkt kan en mag. 4 nachtvoedingen? Vermoeiend, maar geen probleem. Zonder gaat meneer niet slapen (paar keer geprobeerd). Met fles moet je dan erg opletten dat hij niet over z'n max heen gaat. Ook voor troost is het ideaal. En zolang hij wil drinken, goed groeit en ik er ook van geniet, zou ik niet weten waarom hij flesvoeding zou moeten krijgen. Als ik zeker zou weten dat mijn productie stabiel was, zou ik voor het kdv wel overgaan op fv. Hij verdraagt het goed (de eerste weken heeft hij zowel bv als fv gehad). Maar het risico ga ik niet nemen :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118614205
Nou Pvoess dat is ook verschrikkelijk. Hier zegt de receptioniste dat het de verantwoordelijkheid van de werkgever is en daar heeft ze ook gelijk in. Maar ja wat doe je als werkgever als je een kantoortuin hebt. De beschikbare vergaderkamers aan meerdere kanten glazen ramen hebben en de extra vergaderkamers van het pand al helemaal niet te gebruiken zijn, glazen hokken.

Bitterend, daar kun je terecht blij mee zijn. Net mijn klant gemaild en gevraagd over kolfmogelijkheid daar als ik daar begin december 2 dagen ga zitten.

Marjolijntje met een jaar kun je het risico misschien nemen, maar dan heeft hij het waarschijnlijk ook niet meer nodig en kun je toch maar buiten werktijd kolven.

Ik ga ook gewoon door zolang wij het fijn vinden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118614309
Ik was er ook echt niet blij mee, maar je moet iets als er geen andere ruimte is :Y
pi_118614681
Onze ruimte is prima, met keuken, koelkast, bankjes, gordijn bij de deur/ raampje en een elektrisch slot waar je een speciaal kaartje voor moet hebben. Alleen is het er erg koud. Helaas kan je in het hele gebouw niets zelf aanpassen.

Er is op de hele universiteit 1 kolfruimte, maar naast mij is er maar 1 andere vrouw die (daar) kolft. Vind ik echt weinig!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:15:56 #49
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118616166
Wat een nare verhalen over geen of niet toereikende kolfruimtes zeg -O- Zonde dat er nog steeds zo over gedacht wordt..

Hier gaat het redelijk, man, wat is spruw pijnlijk zeg :X er zit ook een kliertje op mn tepelhof die ontstoken is, gelukkig geeft de miconazol genoeg verlichting. Alleen de eerste minuut drinken van mevrouw is even op de tanden bijten ;( Magoed.. Zij voelt zich ook al wat beter volgens mij, gister was ze nog een beetje hangerig/aanhankelijk.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:57:14 #50
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118617609
Bitterend :*

En verders snap ik heus de noodzaak van kolven wel en ook wel dat het geen pretje is ( al vind ik het fascinerend dat mijn lijf dat kan en kolf ook vrij makkelijk)

En pvoes baas boven baas hè :') Met je denigrerende dat is nog weinig.. Dus het stelt niets voor! Je hebt geen idee meisje... Geen idee!
maar goed ook.. :{w


Weet weer precies waarom ik nog alleen lurkte :{
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118619068
Zo bedoelde ik het helemaal niet }:| Ik zeg nergens dat het niet zwaar is ik ging eigenlijk vooral in op wat juud er bij zei maar prima. Ook nog een hoera voor hoe makkelijk jij kolft baas boven baas he :r

En ik snap jouw maar waarom dan niet kolven niet echt..
Ik heb gevochten voor de borstvoeding meer dan vele hier weten. En dan de vraag waarom kolf je dan niet is lekker makkelijk om te zeggen zeker na alle maanden dat ik wel heel vele heb gekolfd. :W
Ga maar weer lekker lurken..
pi_118619441
Als je niet het hele verhaal hier vertelt moet je niet verbaasd zijn dat mensen vragen stellen die in jouw ogen raar zijn...
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118619847
Wees welkom om mee te posten evenstar. Ik vind jouw verhalen omtrent voeden en allergieën juist heel waardevol.
pi_118620543
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:48 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als je niet het hele verhaal hier vertelt moet je niet verbaasd zijn dat mensen vragen stellen die in jouw ogen raar zijn...
Oh dat hele verhaal staat hier wel :) En los van dat snap ik niet waar haar gedrag vandaan komt.
pi_118621297
Als je kind 's nachts 4-5 keer drinkt - zoals bitterend zegt - dan kan er toch nooit veel langer dan 1,5 uur tussen zitten? Dus volgens mij is 'om de 1,5 uur' hetzelfde als '4 a 5 keer per nacht'. Is het baas-boven-baas-gebeuren ook weer opgelost.

Maar waar ik eigenlijk voor kwam: pas stelde ik een vraag over het huilen/weigeren bij de voeding. Het lijkt inderdaad lucht te zijn, dus bedankt coor het meedenken! Het lastige: het kan zo lang duren voor die lucht er eens uitkomt... E'tje boert moeilijk en aangezien ze vaak lucht inslikt, zijn veel voedingen echt "gedoe". Gisteren frustreerde het me nogal, want ik ben soms bang dat ze niet genoeg aankomt en/of dat ik niet genoeg melk hebt, omdat ik weinig stuwing heb. En als ze dan ook nog eens moeilijk drinkt... Nou ja, er is helemaal geen reden om onzeker te zijn, want ze groeit gewoon prima op de +1 qua lengte en gewicht, maar de oudste was wat dikker en volgens mij had ik toen vaker/meer stuwing, dus ik ben gewoon anders gewend. Maar goed, vandaag gaat het gelukkig wel goed. Mede dankzij de grote verwisseltruc (speentje in tot ze rustig is- speentje uit - aanleggen). ;)
pi_118621774
Hier vandaag bij t cb geweest.
Dame groeit iets minder hard, maar dat was geen probleem. Dr lijntje moest wel volgende maand wat meer omhoog gaan, maar.goed ze maakte zich geen zorgen en ik ook niet. Ze is natuurlijk ook naar minder voedingen gegaan. Dr lengte stijgt wel gewoon goed (op de curve vh cb is ie stijler dan de curve van bv.com).



pi_118623028
Het is wel een flinke afbuiging. Ik zou even goed in de gaten houden of ze vaak genoeg drinkt.
pi_118623885
Sonnetje
Hoeveel voedingen krijgt E nu per dag?

Fles geven gaat hier nog steeds niet makkelijk, we hebben laatst een fles gekregen van schoonzus en deze viel ze gelijk aan. Ik doe er ongv 20ml water of moedermelk in en in de box pakt ze de fles dan regelmatig. Ook die van avent met handvaten pakt ze wel als ze m zelf mag vasthouden. Het is dus vooral "zelf" doen.
Laatst bij mijn zus ging het niet echt top.. en was het ook huilen..
vind het toch wel lastig :@
pi_118623928
Son, op hoeveel voedingen zit je nu?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118624547
Hm... flesje "moet" ik binnenkort ook eens gaan introduceren. Ik wil niet! Maar ja, na de kerstvakantie (dan pas!) ga ik weer werken dus moet ze het flesje wel accepteren. Wel gek, dit soort gevoelens heb ik bij haar veel sterker dan bij de oudste.
pi_118624906
Sonnetje, wij hebben rond dezelfde periode net zo'n afbuiging gehad. Het cb maakte zich geen zorgen, ik wel. Twee weken later weer gewogen en toen was hij in 10 gram afgevallen -O- Toen zaten we op 5-6 voedingen omdat hij een avondvoeding had laten vallen. Die hebben er toen maar weer ingestopt op mijn verzoek, daar sliep hij slechter op :') maar hij groeide weer :Y



Je ziet hier duidelijk een beginnende afbuiging tussen week 9 en 15, twee weken later loopt de lijn echt horizontaal, daarna dus de avondvoeding weer geïntroduceerd en een week later stijgt het lijntje alweer. Ik ben heel blij dat ik initiatief heb genomen om tussentijds te wegen, anders was ik er pas een ruime maand later achter dat hij zo slecht groeide (bij dat consult kreeg ik overigens op m'n lazer van het cb, of ik wel zag dat mijn kind slecht groeide, en dat ik hem echt vaker moest aanleggen en ik vooral niet te licht moest denken over stagnerende groei... Juist, op wiens initiatief zaten we daar ook alweer? 8)7 )
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_118625046
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:15 schreef WupWup het volgende:
Het is wel een flinke afbuiging. Ik zou even goed in de gaten houden of ze vaak genoeg drinkt.
Ja idd. Ik ga haar iig nu wel even s avonds wakker maken.
Ze komt zelf maar iets van 5 a 6 keer per dag. Ze slaapt t klokje rond meestal. En overdag om de 3 a,4 uur.
Hoewel ze de afgelopen dagen wel eerder wakker wordt s ochtends.
Het lastige is dat ze bij aanleggen als zij niet wil heel erg boos wordt en dan ook niet drinkt.
Iig de komende tijd om de 3uur aanleggen maar en s avonds laat nog even wakker maken. De arts vond t nu nog geen probleem, maar over een maand moest t wel beter zijn zeg maar :)
pi_118625190
Misschien hebben sommige kinderen wat hulp nodig om genoeg voedingen te pakken. Ik laat op mijn verzoek overdag niet veel langer dan 3 uur tussen de voedingen, omdat ik vermoed dat kleine E zich anders wat weinig meldt. Bij haar zie je op de who-curve een lichte afbuiging, op de cb-curve gaat ze precies op de +1-lijn. Het is dus wel gewoon goed, maar aan minder voedingen denk ik echt nog niet.
pi_118625375
quote:
1s.gif [b]Op dinsdag 30 oktober 2012 16:04 schreef Sonnetje85
Het lastige is dat ze bij aanleggen als zij niet wil heel erg boos wordt en dan ook niet
Dat is hier ook. Dwingen kan niet. Wat ik zelf doe is gewoon veel "beschikbaar zijn" (haar veel bij me houden, samen een middagslaapje doen waarbij ze tegen me aan ligt en af en toe een slok drinkt) en af en toe checken of ze niet toevallig wat wil drinken. :)
pi_118625532
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:08 schreef Cantare het volgende:
Misschien hebben sommige kinderen wat hulp nodig om genoeg voedingen te pakken. Ik laat op mijn verzoek overdag niet veel langer dan 3 uur tussen de voedingen, omdat ik vermoed dat kleine E zich anders wat weinig meldt. Bij haar zie je op de who-curve een lichte afbuiging, op de cb-curve gaat ze precies op de +1-lijn. Het is dus wel gewoon goed, maar aan minder voedingen drink ik echt nog niet.
Dat zal het inderdaad zijn.
In principe krijgt ze overdag ook om de 3 uur, maar soms slaapt ze langer en dan is t dus om de 4uur.
Floris deed t zelfde kwa doorslapen enzo en die bleef wel in dezelfde lijn groeien.

Nou maak ik me niet direct zorgen, omdat ze tevreden is en gelukkig genoeg reserves heeft, maar t moet niet minder worden.
pi_118625586
-foutje-
pi_118625625
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:04 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ja idd. Ik ga haar iig nu wel even s avonds wakker maken.
Ze komt zelf maar iets van 5 a 6 keer per dag. Ze slaapt t klokje rond meestal. En overdag om de 3 a,4 uur.
Hoewel ze de afgelopen dagen wel eerder wakker wordt s ochtends.
Het lastige is dat ze bij aanleggen als zij niet wil heel erg boos wordt en dan ook niet drinkt.
Iig de komende tijd om de 3uur aanleggen maar en s avonds laat nog even wakker maken. De arts vond t nu nog geen probleem, maar over een maand moest t wel beter zijn zeg maar :)
Heel herkenbaar, alles. Een droomvoeding werkte heel goed, één van de weinige momenten dat hij zichzelf de tijd gunde rustig te drinken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_118625692
Floris kreeg rond deze leeftijd toch kunstvoeding? Of niet? Dat zal misschien verschil maken.

Verder herkenbaar hoor, grote E was ook anders en deed het heeeeeel goed op een klein aantal voedingen,door haarzelf geregeld.
pi_118625788
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:19 schreef Cantare het volgende:
Floris kreeg rond deze leeftijd toch kunstvoeding? Of niet? Dat zal misschien verschil maken.

Verder herkenbaar hoor, grote E was ook anders en deed het heeeeeel goed op een klein aantal voedingen.
Op deze.leeftijd was t nog bv :)
Vanaf volgende maand kan ik niet meer vergelijken ;) (die cb afspraak, tot 14 weken bv gegeven bij hem)

Zo merk je maar weer, elk kind is anders :D

Clubsoda, jouw verhaal was idd 1 grote herkenbaarheid hier :D
Volgens mij komt de manier waarop je in de bv staat ook aardig overeen :D
Fijn om te lezen dat de late voeding hielp bij jullie. Daar ga ik ook maar vanuit voor hier :D
pi_118626640
evenstar ik ben ook benieuwd hoe het met Olli-nietzo-bollie gaat :*

Cantare dat klopt...daarom kijk ik bijna niet meer op mijn mobiel snichts..anders riep ik ALWEEEER
en dat hielp niemand
Mijn man stelde voor om een flesje op te warmen snachts maar ik heb liever niet, ik bedoel kind staat in haar bedje te gillen...tot dat die fles warm is kan de tiet erin en klaar.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118626812
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:58 schreef WupWup het volgende:
Wees welkom om mee te posten evenstar. Ik vind jouw verhalen omtrent voeden en allergieën juist heel waardevol.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:04:43 #72
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118627765
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:16 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Dat zal het inderdaad zijn.
In principe krijgt ze overdag ook om de 3 uur, maar soms slaapt ze langer en dan is t dus om de 4uur.
Floris deed t zelfde kwa doorslapen enzo en die bleef wel in dezelfde lijn groeien.

Nou maak ik me niet direct zorgen, omdat ze tevreden is en gelukkig genoeg reserves heeft, maar t moet niet minder worden.
Je hoeft haar natturlijk niet perse wakker te maken, ik zou gewoon proberen haar zo rond 22.00 uur voorzichig uit bedje te pakken en op haar kamertje te voeden, zo donker mogelijk. Dan slaapt ze wellicht ook weer meteen lekker verder. En wil ze niet of weinig drinken dan kan je daarna nog kolven, dat doe je toch 's avonds altijd?
Het is natuurlijk de bedoeling dat ze drinkt, niet dat je vervolgens in de weer bent om haar weer in slaap te krijgen. ;)
pi_118628004
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:04 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Je hoeft haar natturlijk niet perse wakker te maken, ik zou gewoon proberen haar zo rond 22.00 uur voorzichig uit bedje te pakken en op haar kamertje te voeden, zo donker mogelijk. Dan slaapt ze wellicht ook weer meteen lekker verder. En wil ze niet of weinig drinken dan kan je daarna nog kolven, dat doe je toch 's avonds altijd?
Het is natuurlijk de bedoeling dat ze drinkt, niet dat je vervolgens in de weer bent om haar weer in slaap te krijgen. ;)
:D dat bedoelde ik ook met wakker maken!
Ze wordt meestal wakker met uit bed halen :P
Maar meestal slaapt.ze daarna wel weer. Laatst ook gedaan, omdat ze vroeger sliep dan normaal.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:41:07 #74
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118631843
Cantare misschien omdat dit laatste kindje is? ( weet neit of dat zo is, maar dacht wellicht is dat zo en dan snap ik wel de weemoed erachter , toch een afsluiting? )

En WupWup en Bitterend, ik wil best wat vertellen.. maar dat klinkt zo deprimerend en z voelt het vor mij niet, nou ja soms we ;) maar dat is mijn slaapgebrek :+

Voor die het toch wil lezen niet om zielig te doen, en niet om af te schrikken.. maar wel een verklaring waarom ik zo reageerde en ik niet goed tegen dat baas boven baas gedoe.. want niet ieders situatie is bekend..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118631911
Ik heb van visite 'borstvoedingsthee' gekregen van weleda. Te koop bij de tuinen. Leuk en lekker! Ik ga t n net bevallen collega nu ook kado geven, ik vond t ook origineel om te krijgen.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:47:32 #76
11682 Moonah
Jolie femme
pi_118632132
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 18:41 schreef _evenstar_ het volgende:

Oliver mijn kleine mannetje..
Ik zag je laatste post en was benieuwd.
Is je mannetje alweer 11 maanden? :o En hij rent al rond? :o
Mèèèèèèèn, wat gaat dat snel! :o
Ontzettend jammer dat ook hij zo allergisch is. Maar wat superfijn dat je BV kunt geven. Al zal het vooral 's nachts idd slopend zijn. Succes hoor! :* :W
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:54:55 #77
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118632457
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 18:47 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik zag je laatste post en was benieuwd.
Is je mannetje alweer 11 maanden? :o En hij rent al rond? :o
Mèèèèèèèn, wat gaat dat snel! :o
Ontzettend jammer dat ook hij zo allergisch is. Maar wat superfijn dat je BV kunt geven. Al zal het vooral 's nachts idd slopend zijn. Succes hoor! :* :W
Jup :D !! Gaat heel snel! Thanks :*
Zal ff een keer Arwen update in juiste topic doen over mijn popje O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:11:55 #78
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_118633297
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:58 schreef WupWup het volgende:
Wees welkom om mee te posten evenstar. Ik vind jouw verhalen omtrent voeden en allergieën juist heel waardevol.
+1

en een welgemeende :* voor je spoiler. Hopelijk kom je er snel achter waar hij nog meer op reageert en worden de nachten ook beter. :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_118633389
Jeetje pittig en zwaar evenstar, gelukkig kun je bv geven.. Maar toch.. Dat vraagt ook veel van jou :*
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:22:47 #80
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118633818
Het is een keus om het zo aan te pakken en eentje Uit liefde .. En fysiek is het pittig maar geestelijk vond ik de periode bij Arwen met KV zwaarder..?

Weet je buiten de groei ellende wil ik wel zeggen dat het verloop van de BV super gaat, ik schiet wel makkelijj in overproductie , maar denk dat ik daarom ook het "makkelijk" volhoud? ALS ik lees over dips etc. is dat dieet appeltje eitje :)!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118634131
Hoe vind je ze daar evenstar? ik bedoel de artsen, zijn ze kundig en worden jullie goed begeleid? krijgt hij nog testen eigenlijk of niet?

:*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:34:20 #82
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118634495
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:28 schreef bitterend het volgende:
Hoe vind je ze daar evenstar? ik bedoel de artsen, zijn ze kundig en worden jullie goed begeleid? krijgt hij nog testen eigenlijk of niet?

:*
Heel Bv minded!! En scheelt dat ik geniet juiste mensen om me heen had met Arwen :) en ook de periode in NL in de brieven en cb dossiers. Alleen positief was, scheelt ook wellicht dat qua allergie ervaring genoeg heb :+ en ik goede BV begeleiding achter me heb staan!!
Hij krijgt big wel allergie tested maar ze willen eerst een hielprik uitslag dus mjah maar bij de jaar afspraak even navragen :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:35:23 #83
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118634549
Naam van huisarts is wel leuk kaboobie :D. :+ ik moest lachen de eerste keer :') :@
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118635356
Jeetje, wat heftig allemaal evenstar! :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118635762
Klinkt erg heftig evenstar. En petje af dat je dit allemaal doet en dat je het geestig gezien niet zo zwaar vind. Ik wens je dat hetgauw beter wordt, je kind beter gaat eten en geen andere allergieen blijkt te hebben.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118635841
Vervelend evenstar. Maar als je weet waar het allemaal door komt is er toch niks aan de hand?
pi_118636260
Tinu en jij dan! hoe doe je het 36 uur werken met een baby en een peuter :o

Hahaha Kaboobie :D en zooo fijn dat ze bv minded zijn! dat scheelt O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:14:31 #88
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118637091
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:55 schreef Wumb het volgende:
Vervelend evenstar. Maar als je weet waar het allemaal door komt is er toch niks aan de hand?
Wtf is dat voor redenatie? :D
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118637156
_O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:20:48 #90
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118637536
Oh hai u hebt aids dat komt door het HIV virus door onveilige seks of besmette naalden oid maar nu u weet waar door het komt is er niet aan het handje hoor!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118637679
Het is toch handig dat je weet wat het is en waardoor het komt zodat je er wat mee kan...
pi_118637765
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:20 schreef _evenstar_ het volgende:
Oh hai u hebt aids dat komt door het HIV virus door onveilige seks of besmette naalden oid maar nu u weet waar door het komt is er niet aan het handje hoor!!
Och, je gaat er niet dood van?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118637871
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:22 schreef Wumb het volgende:
Het is toch handig dat je weet wat het is en waardoor het komt zodat je er wat mee kan...
Dat je iets mee kan is niet hetzelfde als er niks aan het handje :P
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:26:05 #94
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118637880
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Och, je gaat er niet dood van?
Nope!! Want nu je weet waar het door komt is er niets aan de hand!!
*O*
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118637910
Miauw, rawrrrrr!!
pi_118638047
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:26 schreef Xanteh het volgende:
Miauw, rawrrrrr!!
:D

Ik had al popcorn bij de hand :+
Al zat ik ook met opgetrokken wenkbrauwen bij t lezen.

En nu ga ik mn baby dwangvoeden :+
pi_118638083
Nee je wordt alleen maar doodziek ;).
pi_118638135
Feeder!!

Ik moest leyla ook dwangvoederen. Niet grappig. Maar keertje extra aanleggen ga je wel zien hoor. Je kan natuurlijk over 2 weken even tussendoor langs om te zien of heg wat uithaald.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118638162
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:30 schreef Wumb het volgende:
Nee je wordt alleen maar doodziek ;).
Van hiv? Tegenwoordig ook niet meer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118638595
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:31 schreef Ticootje het volgende:
Feeder!!

Ik moest leyla ook dwangvoederen. Niet grappig. Maar keertje extra aanleggen ga je wel zien hoor. Je kan natuurlijk over 2 weken even tussendoor langs om te zien of heg wat uithaald.
Vandaag is sowieso rare dag kwa voedingen, door cb bezoek, prikken enzo. Dus normaal zou deze voeding later zijn. Misschien dat ik haar rond half 12 ofzo nog wakker maak.

Ik wilde idd mn moeder vragen of ze over 2 weken wil gaan wegen. Is op donderdag en dan werk ik :)

Gelukkig geen dwangvoederen hier :)
Ze ligt nu half slapend te drinkt O+
pi_118638686
Ja dat halfslapend werkt als een tiet. Dan drinken ze opeens wel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118638774
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Van hiv? Tegenwoordig ook niet meer.
Als je je medicijnen maar slikt :P
pi_118638933
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:42 schreef Ticootje het volgende:
Ja dat halfslapend werkt als een tiet. Dan drinken ze opeens wel.
Nou tis wel de rustigste voeding vandaag. Die stomme prikken maken haar niet gezelliger.
Wilde haar vanmiddag 2 uur na de voeding weer aanleggen. Behalve huilen deed ze niks. Uiteindelijk is ze gaan drinken en gaan slapen en nu is t 3,5 uur later :P
pi_118639501
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:46 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Nou tis wel de rustigste voeding vandaag. Die stomme prikken maken haar niet gezelliger.
Wilde haar vanmiddag 2 uur na de voeding weer aanleggen. Behalve huilen deed ze niks. Uiteindelijk is ze gaan drinken en gaan slapen en nu is t 3,5 uur later :P
Prikjes zijn gewoon stom.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118640248
Evenstar, wat een heftig verhaal! Wat moet je blij zijn dat je bv geeft zodat je je mannetje alle voeding kunt geven die hij nodig heeft. Maar wat zwaar voor jou. Hou vol!

Bitterend en Pvoess, 4 a 5 nachtvoedingen is ook echt veel.
Bij mij is het vergelijkbaar met Juud. Heel lang zelfs maar 1 nachtvoeding gehad maar sinds een paar maanden 2 of 3. Als de momenten 's nachts echt kort na elkaar komen gaat papa troosten en soms lukt dat (soms niet en dan voed ik alsnog).

Kolven is bij mij altijd makkelijk gegaan (echt een geluk, ik weet het) Soms moest ik "even de druk eraf" kolven en had ik in een paar minuten een flesje vol. Ik kolfde op werkdagen in twee kolfbeurten 3x160 cc bij elkaar.
pi_118641617
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:21 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Op deze.leeftijd was t nog bv :)
Vanaf volgende maand kan ik niet meer vergelijken ;) (die cb afspraak, tot 14 weken bv gegeven bij hem)

Zo merk je maar weer, elk kind is anders :D

Clubsoda, jouw verhaal was idd 1 grote herkenbaarheid hier :D
Volgens mij komt de manier waarop je in de bv staat ook aardig overeen :D
Fijn om te lezen dat de late voeding hielp bij jullie. Daar ga ik ook maar vanuit voor hier :D
Dat denk ik ook ;) Ik ben blij dat de halfslaapvoeding net zo goed ging, hopelijk blijft dat zo!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:39:27 #107
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118642317
Fijn Son, dat ze zo halfslapend goed drinkt!

Hier heb ik er weer eentje die zijn pincetgreep op mijn borsten oefent. Hij pakt dus gewoon tussen wijsvinger en duim een velletje en rolt dat :X
pi_118644785
Au asy!

Son, rond 12 uur leg ik Nena ook altijd aan, dan slaapt ze al vanaf half 8 ongeveer. Soms isnze slapend, soms wakker en doe ik nog een luier, maar ze slaapt altijd weer goed verder.
Ik vind dat de fijnste voeding, want dat is eigenlijk de enige voeding dat Mex er niet gillend bij rent, haar kietelt,haar speen er bij probeert te proppen,drinken vraagt of met auto,s over ons heen rijd. Nena drinkt dan ook een stuk langer en rustiger idd..ik denk echt dat die voeding belangrijk is.
En ik denk dat het bij jou wel een btje hetzelfde gaat zo overdag, dus neem er lekker dentijd voor, je word er zelf ook lekker slaperig van :-)
pi_118645003
Ze heeft net wel 1 kant maar gedronken. Dus straks nog even de andere kant.

Hehe troeta, nou zoooo druk is t ook niet hehe, maar merk wel dat ze regelmatig afgeleid is ;)
Dat ze loslaat en er een hoofd bij haar hoofd.komt en zegt: hallo enise :')

Bedankt voor.de tips allemaal :*
pi_118645385
Enise, hartjessmiley hoe gaat die? :-) echt schattig.
pi_118647727
Ik ben op zoek naar een handige en vooral niet te dure dubbelzijdige kolf, hebben jullie tips of suggesties? Liefst een onding dat enigszins te bedienen is... Liefst had ik de freestyle, maarja, nog ¤200 op mp is me echt te gortig.
pi_118649502
https://www.prettymum.nl/(...)a+lactaline+personal

Dit is 1 van de goedkopere maar wel prima kolven :)
Verder zijn ze gewoon allemaal heel erg duur :Y
pi_118649713
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:18 schreef Troeta het volgende:
Enise, hartjessmiley hoe gaat die? :-) echt schattig.
:D met slis erbij klinkt t echt heel lief :D
O+ = O + aan elkaar :P

Mango, ik heb de ardo calypso. Die bevalt hier.goed.
pi_118654265
Ik heb de ameda lactaline en ben er erg blij mee :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118654435
Asy heel herkenbaar, mijn uk doet recies hetzelfde. Ik moet echt zijn handje vasthouden.

Mango ik heb de medela pump in style, ook tweedehands gekocht. Maar ik denk dat ik er ook zo'n ¤200 voor heb betaald.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118654608
Hoe kan ik discreet voeden in openbare gelegenhedrn? Als ik nu voed ontbloot ik thuis mijn hele borst met n spuugdoekje eronder voor als ze knoeit. Dst ziet er zeer onchsrmant uit.

Nu durf ik de stsd nog niet eens in omdat ik me ongemakkelijk voel bij t idee ergens anders te voeden. Maar nu ben ik zo asn huis gekluisterd..
pi_118654974
Kwisted, een sjaaltje meenemen om je borst uit het zicht te onttrekken misschien? Ik heb nooit gelekt, dus dan is het al een stuk makkelijker. En bv-shirts zijn handig. Ik heb er een paar van Drommels.nl, die zijn ook erg betaalbaar.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 31 oktober 2012 @ 08:10:06 #118
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118655021
Ik had ook bv shirts waarvan je een stukje optilt en er dus een deel over je borst blijft zitten, dat is ideaal om overal te kunnen voeden. Daarnaast had ik in het begin altijd een hydrofiel of zo'n hema omslagdoek bij de hand. Zo kon ik mijn borst nog een beetje afschermen tegen inkijk.

Na een maand of 4 was dat niet meer nodig, toen was kind en hoofd van kind groot genoeg om de boel te bedekken. :)
  woensdag 31 oktober 2012 @ 08:52:35 #119
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118655650
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 07:29 schreef Kwisted het volgende:
Hoe kan ik discreet voeden in openbare gelegenhedrn? Als ik nu voed ontbloot ik thuis mijn hele borst met n spuugdoekje eronder voor als ze knoeit. Dst ziet er zeer onchsrmant uit.

Nu durf ik de stsd nog niet eens in omdat ik me ongemakkelijk voel bij t idee ergens anders te voeden. Maar nu ben ik zo asn huis gekluisterd..
Vraag eens aan iemand (man/vriend/vriendin) hoeveel je ziet als jij probeert 'discreet' te voeden?
Misschien valt het reuze mee en is het alleen iets wat in je hoofd leeft.
Ik moest altijd in de cup aan de andere kant een spuugdoekje frommelen omdat ik ging lekken bij de tsr :D
Maar wat je in werkelijkheid ziet is stukken minder. :Y

Ik heb overigens nog een aantal bv-shirts liggen die weg mogen. Sommige nooit (of 1x gedragen). Dus als iemand interesse heeft? Ik geloof maat 40/42 of L, maar dat moet ik even nakijken...
pi_118657628
Hier is het tiet sabbelen in volle gang. Na een aarzelend begin vind meneer de weg meestal binnen een minuutje en zo niet dan wordt hij even fijn geholpen.... ;)

Voorlopig dus nog geen problemen met stuwingen e.d.
Hooray for boobies!
pi_118658111
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:10 schreef sverbern het volgende:

Bitterend en Pvoess, 4 a 5 nachtvoedingen is ook echt veel.
Bij mij is het vergelijkbaar met Juud. Heel lang zelfs maar 1 nachtvoeding gehad maar sinds een paar maanden 2 of 3. Als de momenten 's nachts echt kort na elkaar komen gaat papa troosten en soms lukt dat (soms niet en dan voed ik alsnog).

Papa probeert vaak te troosten hier maar ze wordt echt woest en helemaal hysterisch
moet gewoon even doorheen en vinden wat er is
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118658348
"Tiet sabbelen"?
pi_118658721
Spockjuh, stuwing is toch geen probleem?

Asy, ik zoek een kleinere maat shirts. Dank voor de tip van de webshop Phaidra :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_118658811
nog niet maar ze heeft al extreem veel op dit moment en kan niet alles weg krijgen. Maar voorlopig komt er nog voldoende uit gezien de groeispurt van 170 gram in 1 dag.
Hooray for boobies!
  woensdag 31 oktober 2012 @ 10:49:22 #125
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118658827
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:32 schreef WupWup het volgende:
"Tiet sabbelen"?
Sowiso 'tiet' :')

Borsten :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118658863
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 07:29 schreef Kwisted het volgende:
Hoe kan ik discreet voeden in openbare gelegenhedrn? Als ik nu voed ontbloot ik thuis mijn hele borst met n spuugdoekje eronder voor als ze knoeit. Dst ziet er zeer onchsrmant uit.

Nu durf ik de stsd nog niet eens in omdat ik me ongemakkelijk voel bij t idee ergens anders te voeden. Maar nu ben ik zo asn huis gekluisterd..
Ik heb ook nog een mooi borstvoedingsschort voor je, tientje? :P
Best handig :)
pi_118658918
ik citeer alleen de dame in kwestie, dan laat ik nog enkele andere uitspraken bewust weg... ;)
Hooray for boobies!
  woensdag 31 oktober 2012 @ 10:54:08 #128
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_118658970
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 07:29 schreef Kwisted het volgende:
Hoe kan ik discreet voeden in openbare gelegenhedrn? Als ik nu voed ontbloot ik thuis mijn hele borst met n spuugdoekje eronder voor als ze knoeit. Dst ziet er zeer onchsrmant uit.

Nu durf ik de stsd nog niet eens in omdat ik me ongemakkelijk voel bij t idee ergens anders te voeden. Maar nu ben ik zo asn huis gekluisterd..
Ik heb 6 H&M-voedingshemden (ik ben hemd-verslaafd), met een longsleeve werkte dat perfect. Longsleeve omhoog, klipje van de hemd en je BH los, kind ervoor en het wil prima! Lastiger is met een tepelhoedje, maar dan moet je gewoon met je gezicht richting muur en een spuugdoekje paraat houden voor het restant aan melk. Werkt denk ik niet als je grote borsten hebt, maar met mijn 85C wil het prima.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 10:59:33 #129
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118659123
quote:
13s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:49 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Sowiso 'tiet' :')

Borsten :Y
'Boobies' 'Boobs' :D
pi_118659293
Ja ik ben ook schuldig aan het woord "tiet" maar voor mijn defense ik ben geen native nl dus als ik een woord grappig vind klinken gebruik ik het..net als "wijf" heb ik af en toe gebruikt zonder echt de mening of conotatie ervan te weten
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118659305
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:54 schreef pessie het volgende:
Ik heb 6 H&M-voedingshemden (ik ben hemd-verslaafd), met een longsleeve werkte dat perfect. Longsleeve omhoog, klipje van de hemd en je BH los, kind ervoor en het wil prima! Lastiger is met een tepelhoedje, maar dan moet je gewoon met je gezicht richting muur en een spuugdoekje paraat houden voor het restant aan melk. Werkt denk ik niet als je grote borsten hebt, maar met mijn 85C wil het prima.
Zo doe ik dat ook. Maar dan met een Hemahemd, met elastieken bandjes, hup onder de borst. Buik bedekt en decollete ook.

Katy, heb je echt gevoed met zo'n schort? :D

Tiet vind ik zo raar klinken. Laatst zei een peutertje tegen mij, 'ik zie je grote tieten!' Omdat hij ook tot 3 jaar aan de borst was en zijn moeder ook altijd 'Tiet' zei.
Nou, dat hoeft voor mij niet. Dus hier geef ik de borst. :P
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_118659575
In het Frans zeg ik ook "téter"
Je kan het ook niet echt naar NL vertalen want het zou letterlijk zuigbehoefte betekenen
Ik heb vaak dat ik worden uit het Frans in het Nederlands gebruik en andersom
Maar ik zal er op letter geen tiet meer te gebruiken :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:20:23 #133
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118659711
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:15 schreef bitterend het volgende:
In het Frans zeg ik ook "téter"
Je kan het ook niet echt naar NL vertalen want het zou letterlijk zuigbehoefte betekenen
Ik heb vaak dat ik worden uit het Frans in het Nederlands gebruik en andersom
Maar ik zal er op letter geen tiet meer te gebruiken :Y
:D Jij gek. Tetten vind ik al een stuk liever klinken trouwens :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118659782
Haha, van mij mag je zeggen wat je wilt hoor Bitterend! :D
Alleen wil ik liever niet dat mijn grote van 3 tegen andere vrouwen gaat zeggen dat ze grote tieten hebben, dat vind ik nogal ordinair. Dus vooral voor hem zeg ik dat ik de borst geef.
Ik krijg het ook gewoon niet uit mijn bek, tieten. :P
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_118659804
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:20 schreef Vlindur het volgende:

[..]

:D Jij gek. Tetten vind ik al een stuk liever klinken trouwens :P
ik zeg ook hoor "wil je tet"
_O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118659821
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:22 schreef oeke het volgende:
Haha, van mij mag je zeggen wat je wilt hoor Bitterend! :D
Alleen wil ik liever niet dat mijn grote van 3 tegen andere vrouwen gaat zeggen dat ze grote tieten hebben, dat vind ik nogal ordinair. Dus vooral voor hem zeg ik dat ik de borst geef.
Ik krijg het ook gewoon niet uit mijn bek, tieten. :P
Werkt als een tiet... Dat kan toch wel?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118659851
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:22 schreef oeke het volgende:
Haha, van mij mag je zeggen wat je wilt hoor Bitterend! :D
Alleen wil ik liever niet dat mijn grote van 3 tegen andere vrouwen gaat zeggen dat ze grote tieten hebben, dat vind ik nogal ordinair. Dus vooral voor hem zeg ik dat ik de borst geef.
Ik krijg het ook gewoon niet uit mijn bek, tieten. :P
Nee maar je hebt gelijk!
Mijn man zegt soms "oh hier komt tiet" als ze huilt en ik aankom lopen
ik vind het schattig klinken maar kan me voorstellen dat het erg ordinair kan klinken en onsmakkelijk voor anderen :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:25:07 #138
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118659854
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Werkt als een tiet borst... Dat kan toch wel?
:6
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:26:33 #139
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118659908
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:25 schreef bitterend het volgende:

[..]

Nee maar je hebt gelijk!
Mijn man zegt soms "oh hier komt tiet" als ze huilt en ik aankom lopen
ik vind het schattig klinken maar kan me voorstellen dat het erg ordinair kan klinken en onsmakkelijk voor anderen :@
tiet, kut, lul, pik, bek. Dat rijtje :@

En ik ben helemaal niet kak of netjes. Ik vind die woorden gewoon niet kindvriendelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlinder op 31-10-2012 11:45:03 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118659996
Kut en lul gebruik ik gelukkig niet! wel flamoes enzo :@ :')
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118660060
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:26 schreef Vlindur het volgende:

[..]

tiet, kut, lul, pik, bek. Dat rijtje :@

En ik ben helemaal niet kak op netjes. Ik vind die woorden gewoon niet kindvriendelijk.
Nijlpaard heeft de allergrootste bek....

En hier gebruik ik doos of muts of plasser...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118660137
Hier heten mijn borsten voor mini (en destijds voor maxi) de happies :D :')

Idee van Skoap :') en die is er altijd ingebleven....
pi_118660283
Eem an de tiet loat'n sabbel'n ;)

Gewoon borst hier, en mijn man zegt altijd melkfabriek :o
pi_118660288
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nijlpaard heeft de allergrootste bek....

En hier gebruik ik doos of muts of plasser...
Ja maar dieren hebben een bek, dus das anders :P

Verder eens met vlindur en oeke :)
pi_118660458
Haha, de happies! O+

Gaat als een tiet zeg ik ook wel. Kan ook wel, dan is het gewoon een uitdrukking/klank.

Op de kresj van de oudste zijn de helft van de kindjes langgevoed, of hoe zeg je dat.
Dus veel van die peuters krijgen nog boobie of tiet of welke term dan ook. Ik heb verder geen probleem met die woorden, maar door elke keer een peuter naast me te hebben, als ik L de borst geef, die dan heel hard iets over mijn 'tieten' meent te moeten roepen, maakt dat ik dat zelf liever niet mee geef aan mijn oudste.
Wat iemand zelf erover zegt is helemaal aan diegene. Maakt mij verder niks uit. :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_118660804
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:37 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ja maar dieren hebben een bek, dus das anders :P

Verder eens met vlindur en oeke :)
Komt zo van een liedje..

Ze kunnen zeggen wat ze willen maar een olifant heeft de allergrootste billen van het hele land en de giraf de allerlaagste nek en het nijlpaard de allergrootste bek bek bek.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118660904
Leuk! O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118660946
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Komt zo van een liedje..

Ze kunnen zeggen wat ze willen maar een olifant heeft de allergrootste billen van het hele land en de giraf de allerlaagste nek en het nijlpaard de allergrootste bek bek bek.
Ja weet ik :D
pi_118661137
Dieren hebben altijd een bek! :D En poten.
Behalve een paard, die heeft benen. :')

Ik moet ineens aan dat liedje denken van Annie MG. Willu een stekkie een stekkie een stekkie, van de fuch fuch fuchsia? ghe ghe, dat zong mijn nichtje vroeger ook graag en heel hard mee. :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_118661209
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:42 schreef oeke het volgende:
Haha, de happies! O+

Gaat als een tiet zeg ik ook wel. Kan ook wel, dan is het gewoon een uitdrukking/klank.

Op de kresj van de oudste zijn de helft van de kindjes langgevoed, of hoe zeg je dat.
Dus veel van die peuters krijgen nog boobie of tiet of welke term dan ook. Ik heb verder geen probleem met die woorden, maar door elke keer een peuter naast me te hebben, als ik L de borst geef, die dan heel hard iets over mijn 'tieten' meent te moeten roepen, maakt dat ik dat zelf liever niet mee geef aan mijn oudste.
Wat iemand zelf erover zegt is helemaal aan diegene. Maakt mij verder niks uit. :D
:o

Ik ben op de babygroep de enige die borstvoeding geeft bij ons! Nu is een groot deel van de baby's al rond een jaar oud, maar ik krijg niet de indruk dat ze vaak borstvoedende moeders hebben daar.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118661263
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:04 schreef Phaidra het volgende:

[..]

:o

Ik ben op de babygroep de enige die borstvoeding geeft bij ons! Nu is een groot deel van de baby's al rond een jaar oud, maar ik krijg niet de indruk dat ze vaak borstvoedende moeders hebben daar.
Op het kdv van mijn kinderen waren de mijnesen steeds de enigen die nog steeds borstvoeding kregen met 3 maanden.. Ze hadden ook geen protocol hoe er met de melk moest worden omgegaan..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118661319
Haha, mijn kind zit op een ouderparticipatiekresj, dat is een club vol hippie-ouders inclusief langvoeden. :P
Ik geloof dat we in elk geval 3 kindjes van 3 hebben die nog bv krijgen. Op de twaalf peutertjes die er rondlopen. Van de jongere kindjes weet ik het niet zo goed.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_118661400
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:04 schreef Phaidra het volgende:

[..]

:o

Ik ben op de babygroep de enige die borstvoeding geeft bij ons! Nu is een groot deel van de baby's al rond een jaar oud, maar ik krijg niet de indruk dat ze vaak borstvoedende moeders hebben daar.
Ik ben ook de enige op onze groep (kdv) die melk mee geeft...
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118661673
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:05 schreef oeke het volgende:

[..]

Zo doe ik dat ook. Maar dan met een Hemahemd, met elastieken bandjes, hup onder de borst. Buik bedekt en decollete ook.

Katy, heb je echt gevoed met zo'n schort? :D
Ja 2 keer in het park, tis omhangen en je ziet er niks meer van. Maar dat ik er ook nog 25 euro voor heb betaald ook, toch wel een miskoop :D
pi_118662004
Mijn man zegt wel eens: "hé, ligt ie weer aan de tiet?" :P
In de baby-dreumesgroep op ons KDV zijn volgens mij alleen kinderen tot 6 maanden die gekolfde melk mee krijgen. Maar de leidsters hebben nooit laten doorschemeren dat ze het vreemd vonden dat J tot een jaar moedermelk mee kreeg.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 12:47:03 #156
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118662634
Tiet, borst, ik gebruik het allemaal door elkaar.. Vind t niet zo boeiend :)

Zat er gister wel ff erg doorheen ;( pijn van de spruw viel me vies tegen en het bv opzich valt me zwaarder dan gedacht, qua energie.. Bijkomstig probleem is dat ik colitis ulcerosa (chronische darmziekte) heb dus daardoor ben ik al wat sneller moe. Tijdens mn zwangerschap had ik er echt bijna totaal geen last van, nu ist weet terug zoals daarvoor. Mijn streven was idd ook om zo lang mogelijk bv te geven, liefst minimaal een jaar. Maar dat lijkt nu zo lang..
Fijn gesprek gehad met mn lief gister, die ook zei dat ik niet zo hard moest zijn voor mezelf en ik niet gelijk n slechte moeder was als ik zou stoppen.. :@ pff. Is ook zo, maar dat stemmetje in mij zegt dan wat anders.
Wat ook niet helpt is dat ik mn eetlust van voor mn zwangerschap terug heb (lees: bijna nergens trek in) en mn zwangerschapskilos vliegen er vanaf.
Nouja. Heb besloten t maar per dag/week te bekijken en hoe ik me voel, tis ook niet alsof ik t nu half bv/ half kv kan doen.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_118664469
Bizar! Ik kom net een middelbare-schoolvriendin tegen in de kolfruimte :D. How are the odds... 3 mensen binnen een universiteit maken gebruik van de kolfruimte en één daarvan ken ik gewoon!

Wordt kolven toch nog gezellig ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118666240
Ohh enf, wat vervelend! Hopelijk gaat de spruw snel over. wat fijn dat je man zo lief is en dat je erover kunt praten.

Ik zou ook wel heel lang bv willen geven, maar vind t idee van n jaar ook zo lang..
pi_118666327
Je hoeft daar toch ook nu geen beslissing in te nemen? Kijk hoe het gaat, het wordt op de lange duur echt steeds makkelijker hoor! Niet te ver vooruit kijken, dan is alles benauwend vind ik :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 31 oktober 2012 @ 14:36:45 #160
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118667027
Phaidra wat grappig joh :D

Kwisted thanks :* :)

Morretje ja idd.. dat ga ik nu dus ook doen, niet te ver vooruit kijken :P Hihi :D
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_118669139
Idd, stap voor stap. Werkt de medicatie die je nu hebt voldoende?
Qua eten, zorg dat je vooral voedzaam eet. Geen witte boterham met hagelslag, maar een volkoren met pindakaas bijvoorbeeld. Fruit, volle zuivel, groentes,.roomboter, geen lightproducten
  woensdag 31 oktober 2012 @ 15:25:51 #162
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118669207
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 15:23 schreef WupWup het volgende:
Idd, stap voor stap. Werkt de medicatie die je nu hebt voldoende?
Qua eten, zorg dat je vooral voedzaam eet. Geen witte boterham met hagelslag, maar een volkoren met pindakaas bijvoorbeeld. Fruit, volle zuivel, groentes,.roomboter, geen lightproducten
Ja, dat wel.. Gelukkig. Heb geen opvlamming ofzo. Maar tis weer wennen, nieuwe balans vinden enzo.
Idd ja :) probeer ik. Alhoewel die witte boterham met hagelslag wel lekker is :9 maar gewoon af en toe :P
Light hou ik sowieso niet van dus dat scheelt!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 16:04:11 #163
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_118670866
hier heet het "drinken". Als aviva op mijn borst wijst, zegt ze "dit is jouw drinken." of "er zit mamamelk op je drinken".
Veel correcter dan dit krijg je het niet :D

toevoeging: ik heb altijd gevraagd "wil je drinken?" nooit "wil je de borst / tiet / tet" Dat helpt ook wel ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door DaviniaHR op 31-10-2012 16:14:48 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_118672373
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:04 schreef DaviniaHR het volgende:
hier heet het "drinken". Als aviva op mijn borst wijst, zegt ze "dit is jouw drinken." of "er zit mamamelk op je drinken".
Veel correcter dan dit krijg je het niet :D

toevoeging: ik heb altijd gevraagd "wil je drinken?" nooit "wil je de borst / tiet / tet" Dat helpt ook wel ;)
Hier ook, 'mama drinken'.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_118672519
Phaidra
:D

Kwisted
Bv shirts van de h&m (met kortingscodes 0230,9910 of 1304 ) zijn handig en je ziet bijna niets!
Dat met de spuugdoekjes onder de borst is hier sinds een paar weken niet meer nodig.
En een jaar voeden.. Pff een half jr. Is zo voorbij! Kijk hoe het gaat. Na een tijd mogen ze wat bijvoeding (als je daar voor kiest) en meer tijd tussen voedingen. Het is niet zo dat je zo veel blijft voeden en als ze de fles neemt heb jij ook wat meer rust en kun je lekker met je man op pad en kunnen anderen oppassen bijv.
:*

:? De Arbo arts begon over of ik nog borstvoeding gaf. :Y Jaa en dat blijf ik doen, gehad over onderzoeken blabla dat bv geen invloed heeft op BI en dat ik bv wil blijven geven. (voordat hij ook maar iets kon zeggen :+) duidelijk.
Hij had het over een bepaald hormoon etc. Maar ik wil niet stoppen met bv omdat je niet weet of het helpt/invloed heeft.
Zometeen ben ik gestopt en heb ik nog dezelfde pijn enz. Dat zou ik zonde vinden. Pas rond de 3mnden ging het voeden echt goed en makkelijker.
Zo geef ik S tenminste nog de beste voeding en met BI leer ik steeds beter omgaan
pi_118672782
Herkenbaar hoe arboartsen denken over borstvoeding. :Y
Al was die van mij van mening dat als ik gewoon abortus had gepleegd het nog slimmer was :r
Dan waren namelijk al die problemen er helemaal niet geweest :r :r :r
Arboartsen ftl -O-
pi_118672804
Ik vind tiet trouwens wel kunnen de oudste noemde het tietie O+
pi_118672955
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:44 schreef Pvoesss het volgende:
Herkenbaar hoe arboartsen denken over borstvoeding. :Y
Al was die van mij van mening dat als ik gewoon abortus had gepleegd het nog slimmer was :r
Dan waren namelijk al die problemen er helemaal niet geweest :r :r :r
Arboartsen ftl -O-
|:( Triest

Ik kan gelukkig wel goed met hem opschieten, tijdens zw.schap had hij liever dat ik thuis zat zodat ik goed voor m'n buikbaby kon zorgen O+ en mijn beslissing om toch bv te blijven geven vond hij ok, hij ging er niet verder op in. Wat ik wel fijn vond.
Maar toch jammer dat ze het niet stimuleren, bijna niemand die ik ken trouwens.

Waar had jij last van tijdens/na zw.schap? Ook BI?
pi_118673119
Ik heb en had heel erg veel last van al mijn spieren en gewrichten plus schildklierproblemen.
Maar dat was allemaal de schuld van de borstvoeding en het tweede kind.
En ze zei als ik nu mijn 2e niet had ik misschien nog had gewerkt en geen problemen had gehad.
Dat ik tot de 36 weken door heb gewerkt in mijn zwangerschap en nog en jaar lang door heb zitten bikkelen zonder slaap dat was logisch want dat hoort bij het volwassen zijn
pi_118673377
klinkt als een topwijf :|W

Vervelend dat je daar nog steeds last van hebt :(
pi_118673595
Phaidra, grappig een bekende tegen komen bij het kolven.

Zoe hopelijk kun je goede afspraken maken met de arboarts en je werk.

Enf. idd gewoon op dag- weekbasis bekijken.

Pvoess schandalig.

Hier ben ik weer de enig kolvende onder 87 medewerkers op werk. De andere collega met baby van bijna 5 maanden is net gestopt. Ze is nu met hapjes begonnen :) Op het kdv valt het trouwens mee, volgens mij zijn er wel 3 babies die bv krijgen op zijn babygroep, wel allemaal nog onder het half jaar.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:03:07 #172
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118677780
Ik vraag altijd aan Lientje 'Wil je borstje?' of 'wil je borstje drinken?'
Inmiddels zegt ze zelf, 'nom bosh' en trekt ze aan mijn shirt.
Nom gebruikt ze voor drinken/eten/lekker.

En dat andere deel noem ik dr plasser en bij een jongetje een piemel(tje).

En Enfermera, de eerste 4/6 weken zijn het meest pittig, daarna krijg je als het goed is wat meer rust en wordt het wat minder intensief. Gewoon per dag/week kijken en idd, goed proberen te eten, je hebt flink wat nodig om je energielevel op peil te houden.
Enne, doe dan een witte boterham met roomboter/pindakaas/hagelslag. ;)
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:18:48 #173
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118678481
Harry noemt het gewoon borsten en ik vraag aan Huubke (en voorheen ook aan Harry) of hij wil drinken bij mama.
Mijn man noemt het gewoon 'aan de tiet', maar blijkbaar is mijn invloed groter ;)

Ik ga zo toch maar eens wat kolven voor mijn sneue peuter die nu ook ontzettend slecht eet ivm heel erg verkouden. Krijgt ie toch wat fatsoenlijks binnen met veel caloriën.

En mijn mannen hebben een plasser. Wat ik heb, daar heeft Harry nog niet naar gevraagd :D
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:55:49 #174
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118680404
Thanks allemaal, jullie zijn lief :*
Vandaag was iig een goeie dag, dat scheelt ook al. :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_118695970
Fijn enfermera :*

Voor het fotoboek voor S gisteravond weer een paar bv fotos gemaakt O+
Ben toch blij (mede dankzij dit topic) dat ik er foto's van heb!

Na afgelopen weken heb ik nu vaak stuwing omdat ze beter slaapt en minder vaak drinkt snachts, borst is hard en bobbelig :( heb gister gekolft en haar verder de borst laten leegdrinken (als ze moe is/slaapt drinkt ze kort maar sabbelt daarna vandaar eerst kolven) pff voelt niet zo prettig
pi_118707068
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 14:31 schreef Cantare het volgende:
Als je kind 's nachts 4-5 keer drinkt - zoals bitterend zegt - dan kan er toch nooit veel langer dan 1,5 uur tussen zitten? Dus volgens mij is 'om de 1,5 uur' hetzelfde als '4 a 5 keer per nacht'. Is het baas-boven-baas-gebeuren ook weer opgelost.

Maar waar ik eigenlijk voor kwam: pas stelde ik een vraag over het huilen/weigeren bij de voeding. Het lijkt inderdaad lucht te zijn, dus bedankt coor het meedenken! Het lastige: het kan zo lang duren voor die lucht er eens uitkomt... E'tje boert moeilijk en aangezien ze vaak lucht inslikt, zijn veel voedingen echt "gedoe". Gisteren frustreerde het me nogal, want ik ben soms bang dat ze niet genoeg aankomt en/of dat ik niet genoeg melk hebt, omdat ik weinig stuwing heb. En als ze dan ook nog eens moeilijk drinkt... Nou ja, er is helemaal geen reden om onzeker te zijn, want ze groeit gewoon prima op de +1 qua lengte en gewicht, maar de oudste was wat dikker en volgens mij had ik toen vaker/meer stuwing, dus ik ben gewoon anders gewend. Maar goed, vandaag gaat het gelukkig wel goed. Mede dankzij de grote verwisseltruc (speentje in tot ze rustig is- speentje uit - aanleggen). ;)
Ik bleef me zorgen maken en ben vandaag extra gaan wegen. En inderdaad: niet bijgekomen, zelfs afgevallen t.o.v. vorige week. :'( Bah, niet leuk. Ik denk zelf dat het door de spruw komt. Na een tweede GV-kuurtje eerder deze week lijkt die nu weer weg te zijn, hopelijk voorgoed, maar ik denk dat ze door het ongemak daarvan slechter is gaan drinken en is gaan weigeren. Ik heb na thuiskomst toch maar eens een flesje met 100 cc gekolfte melk aangeboden. Die dronk ze zonder blikken of blozen helemaal leeg en daarna heeft ze zelfs nog meer aan de borst gedronken. En daarna heb ik nog "even" 200 cc gekolft, dus met m'n productie zit het gelukkig nog wel goed. ;) Hopelijk gaat het vanaf nu weer bergopwaarts.
pi_118707130
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:15 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ik bleef me zorgen maken en ben vandaag extra gaan wegen. En inderdaad: niet bijgekomen, zelfs afgevallen t.o.v. vorige week. :'( Bah, niet leuk. Ik denk zelf dat het door de spruw komt. Na een tweede GV-kuurtje eerder deze week lijkt die nu weer weg te zijn, hopelijk voorgoed, maar ik denk dat ze door het ongemak daarvan slechter is gaan drinken en is gaan weigeren. Ik heb na thuiskomst toch maar eens een flesje met 100 cc gekolfte melk aangeboden. Die dronk ze zonder blikken of blozen helemaal leeg en daarna heeft ze zelfs nog meer aan de borst gedronken. En daarna heb ik nog "even" 200 cc gekolft. ;) Hopelijk gaat het vanaf nu weer bergopwaarts.
Probeer dat dan even vol te houden deze week? Even kolven na de voeding en geef die nog even na.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118707183
Ja, ga ik doen. Mijn prioriteit is nu eerst spekkies kweken bij kleine E. :) En zorgen dat ze niet meer gefrustreerd raakt, dus lukt het niet aan de borst dan geef ik eerst een flesje.
pi_118707310
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:19 schreef Cantare het volgende:
Ja, ga ik doen. Mijn prioriteit is nu eerst spekkies kweken bij kleine E. :) En zorgen dat ze niet meer gefrustreerd raakt, dus lukt het niet aan de borst dan geef ik eerst een flesje.
Dat lijkt me een juiste prio... Te hongerig of gefrustreerd schiet niemand wat mee op.. Ze moet zich op haar gemak voelen aan je borst.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 1 november 2012 @ 15:35:37 #180
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118707669
Kan het ook niet zijn dat ze teveel voormelk krijgt ivm overproductie ? En daardoor ook onrustiger drinkt ivm heftige TSR ?

Optie om een lk keer te laten kijken?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118709886
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:35 schreef _evenstar_ het volgende:
Kan het ook niet zijn dat ze teveel voormelk krijgt ivm overproductie ? En daardoor ook onrustiger drinkt ivm heftige TSR ?
Teveel voormelk denk ik niet, want ze heeft ook minder volle luiers en dat zou dan niet het geval zijn... ze kreeg gewoon te weinig binnen. En daardoor had ik juist ook weer wat minder productie. Sterkte TSR is 't volgens mij ook niet, daar leken de klachten in mijn ogen niet echt op.
quote:
Optie om een lk keer te laten kijken?
Ja, ik wil een lk laten kijken als ze over een paar dagen niet weer normaal drinkt. Ik wil even wachten of mijn plan nu voldoende helpt. Als ze daarna nog onrustig blijft drinken dan trek ik aan de bel.
pi_118779417
Ik heb om 10 uur gekolfd op werk, daar in de koelkast gezet en om 2 uur ging ik naar huis,maar vergeten in de koelkast te zetten.
Ik heb het om kwart voor 6 in de koelkast gezet nu, maar is het nog wel goed? Op borstvoeding.com staat 5-10 uur, maar op andere sites 4 uur...dus ik weet het niet.
pi_118781816
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:15 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ik bleef me zorgen maken en ben vandaag extra gaan wegen. En inderdaad: niet bijgekomen, zelfs afgevallen t.o.v. vorige week. :'( Bah, niet leuk. Ik denk zelf dat het door de spruw komt. Na een tweede GV-kuurtje eerder deze week lijkt die nu weer weg te zijn, hopelijk voorgoed, maar ik denk dat ze door het ongemak daarvan slechter is gaan drinken en is gaan weigeren. Ik heb na thuiskomst toch maar eens een flesje met 100 cc gekolfte melk aangeboden. Die dronk ze zonder blikken of blozen helemaal leeg en daarna heeft ze zelfs nog meer aan de borst gedronken. En daarna heb ik nog "even" 200 cc gekolft, dus met m'n productie zit het gelukkig nog wel goed. ;) Hopelijk gaat het vanaf nu weer bergopwaarts.
En hou even in de gaten of de spruw nu echt goed weg is.. Ik heb hier 3 keer de hele GV kuur gedaan en tóch kwam het weer terug. Nu na een Nystatine kuur (via de huisarts) is het ein-de-lijk echt weg..

Hopelijk trekt ze snel bij en komen er snel spekkies bij!

Troeta, een uur of 6 moet het zeker buiten de koelkast kunnen! Ik denk dat je met die 4 uur nog wel safe zit.
pi_118781977
Aaaarch!!! Schoonmoeder door de bocht over geen voedingsstoffen in de melk en dat het gewoon op was. En dan moet ik gewoon m'n mond houden. :X
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118783239
Thanks gerbera!


Ennne tico... gewoon opscheppen dat jij wel genoeg melk met voedingsstoffen hebt? :-)
  zaterdag 3 november 2012 @ 19:57:58 #186
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118783260
Bij mij in mijn omgeving zijn ook mensen die zeggen, komt er nog melk dan, is het nog steeds niet op, wat bijzonder..... :')

Maar wrom je mond houden Tico, je kan dat toch uitleggen, dat we tegenwoordig wel beter weten gelukkig?
pi_118783314
Neuh, discussie met schoonmoeder heb ik genoeg. Deze laat ik schieten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 3 november 2012 @ 20:00:13 #188
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118783360
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 19:59 schreef Ticootje het volgende:
Neuh, discussie met schoonmoeder heb ik genoeg. Deze laat ik schieten.
:D Ok!
pi_118783490
Cantare, ik hoop dat de spruw gauw weg is en kleine E. Goed aan de borst drinkt en goed aankomt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118785268
De vraag of ik nog steeds genoeg melk heb en of het dan niet op is heb ik ook al gehad, en dan is Faye nog geen 5 maanden.. :X
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118785947
Mijn eigenste moedertje beweert dat ze niet genoeg bv had. Daarom gaf ze ons fv, want het was ook leuker voor de papa, die kon dan flesjes geven. En dan deed ze er meer in dan mocht, en later ook rijstebloem want "dan sliepen we lekker door!" Ik denk serieus dat ik daardoor al m'n hele leven 'vecht' tegen overgewicht.. ;( bv ftw! *O*
pi_118786126
SE :*

De vraag die ik hier krijg is waarom ik geen papfles geef want dan slapen ze zo lekker door.

*O* vandaag bij schoonzus gevoed, haar dochter van 2 kwam bij me kijken
Zo lief en nieuwschierig! Rent ze naar dr moeder; S.ara melk drinken? O+
Voor het eerst bij iemand in de huiskamer gevoed, vond het wel prettig en viel mee.
pi_118786332
Fijn Zoe!
pi_118786931
Het gaat hier weer wat beter. Gisteren heb ik bijna alle voedingen gekolft en via een flesje gegeven. E dronk dan per keer ongeveer 120 cc. Vandaag heb ik maar 1 voeding deels uit een flesje gegeven en de rest gewoon. Het gaat nog wel wat rommelig (veel loslaten en lucht inslikken) maar ik zie wel verbetering. Het valt me ook op hoe makkelijk ze nu tussen de voedingen door een tijd ligt te slapen.

Ik heb wel het idee dat mijn productie wat achteruit is gegaan, ik heb nauwelijks stuwing en E lijkt hard te moeten werken voor haar melk. Gelukkig heeft E aan het begin van de avond wat geclusterd, dus ik verwacht wel dat ze mijn productie zelf wel omhoog krikt. En aan de eerste 2 maanden en het kolven te zien heb ik toch echt wel genoeg, maar toch... Wat kun je er onzeker van worden als je het idee hebt dat je niet genoeg hebt!

Ik hoop echt dat de spruw nu weg is, maar ik weet het niet zeker. E lijkt nu nergens last van te hebben en de echte spruw-aanslag is weg, maar er ligt nog wel een witte waas over haar tong. Nou ja, we zien het wel.
pi_118786971
Zoe, fijn dat het meeviel om bij iemand in de huiskamer te voeden. Ik doe het ook altijd, vond het in het begin wel een beetje onwennig maar heb er nooit moeite mee gehad. Het hoort erbij. :)

Ik heb grote E trouwens een paar weken terug een bekertje moedermelk gegeven. Dat vond ze toen heel lekker. Gisteren had ik weer wat over en dat wilde ik haar toen geven, maar dit keer wilde ze er na een slokje niks meer van weten, helaas.
pi_118798461
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 19:22 schreef Ticootje het volgende:
Aaaarch!!! Schoonmoeder door de bocht over geen voedingsstoffen in de melk en dat het gewoon op was. En dan moet ik gewoon m'n mond houden. :X
Maar wat ik me oprecht afvraag... Als de moeder ongezond is, vitaminegebrek heeft etc. Is borstvoeding dan voldoende? En dan bedoel ik écht ongezond qua voeding, niet roken en drinken.
pi_118798466
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 08:34 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Maar wat ik me oprecht afvraag... Als de moeder ongezond is, vitaminegebrek heeft etc. Is borstvoeding dan voldoende? En dan bedoel ik écht ongezond qua voeding, niet roken en drinken.
Dan moet je heel heel zwaar ondervoed zijn. Ook vrouwen in Afrika met weinig voedsel voor handen produceren melk waar de kleintjes op groeien.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118820883
Ik heb weer zo'n bult op en naast mijn tepelhof, naast het plekje waar eerst die bult zat.
Ik denk dat het een ontstoken klier van montgomery is. Met drinken doet het geen pijn Gelukkig. Het voelt als een soort grote puist.
Iemand hier het ooit gehad? Hoe kom ik hier steeds aan En is het te voorkomen?
Heb wel wat info grvonden,maar de ene site zegt niks aan doen en van de andere site moet ik maar een dermatoloog.
pi_118821328
Als het geen pijn doet, zou ik me ook niet zo druk maken.
pi_118824490
Troeta, ik heb ook van die ontstoken kliertjes gehad, gingen vanzelf weer over.
Nu al een hele tijd geen last meer van gehad trouwens :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118826962
Nouja prettig voelt het ook niet en wil ook niet vol met bulten zitten natuurlijk, maar wel blij dat het niks ernstigs is.
  maandag 5 november 2012 @ 09:43:23 #202
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118838463
Ik had ook idd zo'n ontstoken kliertje, maar met spruw... Dat is echt heel erg auw, vooral met drinken :X Maar idd, gaat ook weer over, ik heb goed gesmeerd en nu ist weer weg :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
  maandag 5 november 2012 @ 13:52:06 #203
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118846524
Toch even een vraagje weer van mijn kant..
Ik dacht vandaag naar het cb te moeten maar das pas volgende week :') gaat lekker

Mn meisje drinkt nu aan beide borsten elke voeding, maar aan het begin lijkt er zoveel uit te komen met het toeschietreflex dat ze loslaat en gaat dan ook huilen. Ik zie het er ook uitspuiten, dus ik zit al met spuugdoek in de aanslag anders zit alles onder :') Ze gaat dan dus huilen, enige wat helpt is haar weer tegen mijn borst aanduwen en dan wordt ze weer rustig als ze gaat drinken. Dit gebeurd bijna elke voeding, soms niet. Vervolgens drinkt ze alsof er niks aan de hand is. Ik wilde dus aan het cb vragen wat wijsheid is om te doen in dit geval. Helpt het om eerst wat af te kolven? (en dan mijn volgende vraag; welke kolf? want die heb ik ook nog niet..)
Of is dit gewoon normaal en moet ze hieraan wennen?
Sinds gisteren wil ze ook weer overdag om de 2 uur drinken. Ze geeft ook iets meer op dan anders maar het is zeker niet een hele voeding heb ik het idee.
Heb vandaag al geprobeerd om haar zo.lang mogelijk aan 1 borst te laten en dat lijkt al wat te helpen.. Maar daarna wil ze vaak toch nog graag meer.
Ik ga sowieso ook ff op internet kijken hoe of wat, maar ik wilde mijn vraag toch ook even hier neerleggen voor de deskundigen.. :) Thanks alvast!

[ Bericht 4% gewijzigd door Enfermera op 05-11-2012 14:04:43 ]
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_118848576
vraagjes!

Ik hoef pas in januari weer te gaan werken, maar ben nu al wat dingetjes uit aan het zoeken. Ik ben van plan om straks op het werk te gaan kolven. Hoe doen jullie dat met voedingen. Kolf je dan op het werk, zet je het in de koelkast voor de dag erna? Of vries je het in?

Hoe warmen jullie de melk op? Waar kan ik vinden hoe lang melk in de magnatron mag?

Mijn dametje (6wkn oud) begint nu langzaam aan wat meer tijd tussen voedingen te laten, en af en toe slaat ze er een over. Zijn er maatstaven hoe vaak ze minimaal moet drinken? Of moet ik het gewoon aan de natuur over laten en haar laten slapen, erop vertrouwende dat ze wel genoeg binnen krijgt? Ze is goed op gewicht..
pi_118848668
kwisted,
op borstvoeding.com staat ook veel over kolven op het werk en hoe je melk kunt bewaren en opwarmen. moedermelk mag niet in de magnetron (ivm verliezen voedingsstoffen en ontstaan van hot spots), de melk kun je in een bakje warm water zetten zodat het langzaam warm wordt of in een flessenwarmer. Te snel opwarmen is gevaarlijk en er kunnen hot spots ontstaan wat erg pijnlijk is voor de baby

je kunt er ook vinden hoe je kunt merken dat je baby voldoende drinkt, dit door de plasluiers in de gaten te houden en te kijken naar alertheid van de baby.
pi_118848721
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 13:52 schreef Enfermera het volgende:
Toch even een vraagje weer van mijn kant..
Ik dacht vandaag naar het cb te moeten maar das pas volgende week :') gaat lekker

Mn meisje drinkt nu aan beide borsten elke voeding, maar aan het begin lijkt er zoveel uit te komen met het toeschietreflex dat ze loslaat en gaat dan ook huilen. Ik zie het er ook uitspuiten, dus ik zit al met spuugdoek in de aanslag anders zit alles onder :') Ze gaat dan dus huilen, enige wat helpt is haar weer tegen mijn borst aanduwen en dan wordt ze weer rustig als ze gaat drinken. Dit gebeurd bijna elke voeding, soms niet. Vervolgens drinkt ze alsof er niks aan de hand is. Ik wilde dus aan het cb vragen wat wijsheid is om te doen in dit geval. Helpt het om eerst wat af te kolven? (en dan mijn volgende vraag; welke kolf? want die heb ik ook nog niet..)
Of is dit gewoon normaal en moet ze hieraan wennen?
Sinds gisteren wil ze ook weer overdag om de 2 uur drinken. Ze geeft ook iets meer op dan anders maar het is zeker niet een hele voeding heb ik het idee.
Heb vandaag al geprobeerd om haar zo.lang mogelijk aan 1 borst te laten en dat lijkt al wat te helpen.. Maar daarna wil ze vaak toch nog graag meer.
Ik ga sowieso ook ff op internet kijken hoe of wat, maar ik wilde mijn vraag toch ook even hier neerleggen voor de deskundigen.. :) Thanks alvast!
Mijn melk stroomt volgens mij ook heel snel/hard. Het spuit eruit en mijn meisje verslikt zich dan ooit gewoon. Ik probeer wel ooit haar even los te koppelen :P zodat ik wat melk eruit kan laten in een spuugdoekje.. Echt kolven van tevoren lijkt me niet nodig? Ik heb trouwens de medela elektische borstkolf en ben daar heel tevreden over. Elektrisch is wel fijn dat je niet steeds zelf hoeft te pompen met de hand vind ik. Kreeg ik zo'n kramp van in mijn hand haha.

Ik laat mijn meisje trouwens per voeding 1 borst helemaal leeg drinken. Hoe doen jullie dat? Mij is verteld dat dit de kans op borstontsteking verminderd, omdat ze de borst dan helemaal leegdrinkt. Als ik het idee krijg dat ze hierna nog honger heeft dan leg ik haar natuurlijk nog aan de andere borst, maar dat komt zelden voor.

Kun je spruw eigenlijk voorkomen? Ik hoor er hier zoveel over..
pi_118848781
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:44 schreef Kwisted het volgende:
vraagjes!

Ik hoef pas in januari weer te gaan werken, maar ben nu al wat dingetjes uit aan het zoeken. Ik ben van plan om straks op het werk te gaan kolven. Hoe doen jullie dat met voedingen. Kolf je dan op het werk, zet je het in de koelkast voor de dag erna? Of vries je het in?

Hoe warmen jullie de melk op? Waar kan ik vinden hoe lang melk in de magnatron mag?

Mijn dametje (6wkn oud) begint nu langzaam aan wat meer tijd tussen voedingen te laten, en af en toe slaat ze er een over. Zijn er maatstaven hoe vaak ze minimaal moet drinken? Of moet ik het gewoon aan de natuur over laten en haar laten slapen, erop vertrouwende dat ze wel genoeg binnen krijgt? Ze is goed op gewicht..
Als je voeding op je werk afkolft kun je het in de koelkast zetten als je het binnen 5 dagen weer meegeeft naar het kdv. Invriezen doe je pas als je het over een week nodig hebt.

Melk kun je het beste au bain marie opwarmen of flessenwarmer zeg maar. in de magnetron kan, maar wordt afgeraden. Wil je perse met de magnetron opwarmen, dan op de laagste stand en steeds even de melk omdraaien zeg maar.

Hoevaak een kindje drinkt is weinig over te zeggen, bij 6 weken zou ik nog wel steeds een voeding of 8 aanhouden. Maar je merkt het vooral aan het aantal plasluiers, als ze minimaal 4 a 5 goede plasluiers vol heeft...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118849435
Bij een voeding één kant goed laten leegdrinken, daarna de andere aanbieden. :Y Vaak zal de baby daar nog maar een beetje uit drinken.

Ik neem een koeltas mee (zat bij de kolf) met koelelementen uit de vriezer. Op het werk kan ik alles in een koelkast zetten en dan aan het eind van de dag mee naar huis. Bij thuiskomst zijn de koelelementen nog steeds grotendeels bevroren, dus de melk blijft onderweg (een uur reistijd) goed koud. Normaal gesproken heb ik alles binnen 5 dagen weer nodig, dus dan bewaar ik het in de koelkast. Mocht er onverhoopt iets gebeuren (zoals nu, kind ziek en 2 dagen langer thuis), gaat het in de vriezer.

Ik gebruik een dubbelzijdige elektrische kolf (ardo calypso-to-go) en ben dan alsnog 25-30 min. bezig per keer. En ik kolf 3x tijdens werktijd (en 's avonds nog een keer thuis omdat ik anders niet genoeg heb). Ik moet er niet aan denken om het met een handkolf of enkelzijdige elektrische kolf te doen ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118849872
Ik heb ook een dubbelzijdige kolf en kolf 3x per werkdag. Dubbelzijdig is echt een uitvinding! Ik heb de Ameda Lactaline personal. :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118850131
foto van gewone foto's, voor in haar 6mnden fotoboek O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
met ongv 2mnd,3mnd en 5,5mnd
pi_118850310
ik heb een enkelzijdige elektrische kolf :D
ben binnen 30 minuten klaar allebei de kanten maaaaaar ik had idd voor een dubbelzijdig gegaan wist ik het van te voren! het kan zo veel tijd schelen!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 5 november 2012 @ 15:32:19 #213
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_118850362
zoe lieve foto's O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_118850630
Enfermera, je meisje kan je toeschietreflex niet helemaal aan. Kan ze overheen groeien, maar voor nu is het lastig. Heb je geen overproductie? Daar kan een heftige TSR ook bij passen namelijk.
Laat die krachtige stralen even weglopen in een hydrofiel of als je handig bent in een bakje o.i.d.

quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 13:52 schreef Enfermera het volgende:
Helpt het om eerst wat af te kolven? (en dan mijn volgende vraag; welke kolf? want die heb ik ook nog niet..)
Je hebt toch handjes? http://www.borstvoeding.com/kolven/afkolven1.html#6
  maandag 5 november 2012 @ 15:52:03 #215
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118851067
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:49 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Mijn melk stroomt volgens mij ook heel snel/hard. Het spuit eruit en mijn meisje verslikt zich dan ooit gewoon. Ik probeer wel ooit haar even los te koppelen :P zodat ik wat melk eruit kan laten in een spuugdoekje.. Echt kolven van tevoren lijkt me niet nodig? Ik heb trouwens de medela elektische borstkolf en ben daar heel tevreden over. Elektrisch is wel fijn dat je niet steeds zelf hoeft te pompen met de hand vind ik. Kreeg ik zo'n kramp van in mijn hand haha.

Ik laat mijn meisje trouwens per voeding 1 borst helemaal leeg drinken. Hoe doen jullie dat? Mij is verteld dat dit de kans op borstontsteking verminderd, omdat ze de borst dan helemaal leegdrinkt. Als ik het idee krijg dat ze hierna nog honger heeft dan leg ik haar natuurlijk nog aan de andere borst, maar dat komt zelden voor.

Kun je spruw eigenlijk voorkomen? Ik hoor er hier zoveel over..
Ja idd, dat doe ik nu ook..
Ik probeer nu ook zoveel mogelijk 1 borst aan te bieden, maar na even boeren en rechtop zitten hapt ze alweer in haar spuugdoek alsof het een tepel is :+ dus dan geef ik de 2e, daar drinkt ze dan duidelijk minder uit (en het tsr is dan ook minder, waarbij ze idd niet afkoppelt zelf :+)

quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 15:40 schreef WupWup het volgende:
Enfermera, je meisje kan je toeschietreflex niet helemaal aan. Kan ze overheen groeien, maar voor nu is het lastig. Heb je geen overproductie? Daar kan een heftige TSR ook bij passen namelijk.
Laat die krachtige stralen even weglopen in een hydrofiel of als je handig bent in een bakje o.i.d.

[..]

Je hebt toch handjes? http://www.borstvoeding.com/kolven/afkolven1.html#6
Nee idd.. Oh fijn, ze kan er dus wel overheen groeien? Dat vind ik wel een fijne gedachte :)
Ik heb geen idee of ik overproductie heb, ga eens lezen op borstvoeding.com.
Goed idee, ga ik doen :) Thanks.
En idd, handmatig kan natuurlijk ook! :D
Ik ga eens lezen idd :Y
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_118852854
Ik geef ook elke voeding beide borsten. Als hij loskoppelt, sabbelt of in slaap valt ga ik hem verschonen en daarna geef ik borst 2. Zo is het me in het ziekenhuis verteld... Is het beter om de ene borst compleet leeg te laten drinken?

Mijn manneke is trouwens 2,5 week en krijgt elke 3-3,5 uur bv.
  maandag 5 november 2012 @ 17:32:16 #217
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118855519
Nouja, ik had het idee dat ze gewoon voortijdig loskoppelde terwijl er nog wat in zat. En dat was ook enigzins zo want als ik haar even later dan aan dezelfde borst legde hoorde ik haar later nog klokken, dus er zat nog wat in. Zolang ze daarmee tevreden is doe ik dat dus :) daarna even boeren en rechtop zitten, en als ze dan nog op zoek is naar een tepel geef ik de andere nog als toetje :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_118861453
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 15:32 schreef DaviniaHR het volgende:
zoe lieve foto's O+
bedankt!

En heftige trs, S verslikte zich ook vaak. Op een gegeven moment had ze daar geen last meer van
pi_118862055
Minneola, 1 of 2 borsten is een beetje. Je eigen keuze. Maar altijd de eerste borst eerst goed leeg laten drinken.

Zoe, mooie foto's!

Onze uk is vandaag op het cb goedgekeurd, 6970 gram en 65,5 cm lang.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118864077
Zoe O+

Ik smelt elke avond weer als ik haar in slaap voed, die moment samen met mijn baby O+ zo lief! hoe ze met mijn gezicht speelt tijdens het drinken O+ meestal wil ze aan mijn oorbellen trekken :D en zo giechelen O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118864535
Bitterend O+

Ik had een paar dagen geleden zo'n grappige bv situatie. In de badkamer hebben wij een tafelte iets hoger en bijna even breed als een commode. Daar leggen wij het verschoningskussen op. Als ik met mijn uk uit de douche kom, leg ik hem daarop om hem af te drogen en aan te kleden. Ik kleed me dan staande voor dat tafeltje aan. Eerst stond ik dus met ontbloot bovenlichaam voor dat tafeltje. Pakt meneer zo mijn borst vast en begint te drinken O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118864911
:D :D Geweldig!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118884330
Ik kom even trots doen! *)

Mama heeft hele goede melk!



**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118884374
Wat een keurige curve Bitterend!

Het gaat hier een stuk beter met kleine E. Donderdag gaan we weer wegen en ik ben heel benieuwd, want ik heb zelf het idee dat ze weer lekker aan het aankomen is en mijn productie ook weer goed op peil is. De spruw lijkt ook echt weg te zijn, halleluja!
pi_118884457
Mooi zo Cantare!! ^O^
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118884603
Mooie curve Bitterend!

Cantare, klinkt fijn, ben benieuwd wat ze weegt :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118885144
Succes Cantare, klinkt goed!

Bitterend, prachtige stats! *O* Fijn CB idd.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118885415
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:55 schreef Tinuviel het volgende:
Minneola, 1 of 2 borsten is een beetje. Je eigen keuze. Maar altijd de eerste borst eerst goed leeg laten drinken.
Ok, maar wat is goed laten leegdrinken? Hij geeft zelf aan wanneer hij niet meer wil dus dan ga ik verschonen. Zou ik daarna nog een keer die borst moeten aanbieden dan ipv de tweede? Of is die eerste dan wel voldoende 'goed leeggedronken'? Ik bied sowieso altijd de borst waar hij de vorige keer is geëindigd als eerste aan, dus ik wissel het we af.
pi_118885732
Als de borst zacht en soepel aanvoelt. Meestal hangt loslaten samen met goed leeggedronken. Tenzij je overproductie hebt, maar dan zouden je borsten nog vol en harder aan moeten voelen na een voeding.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 6 november 2012 @ 13:06:18 #230
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118885750
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:56 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ok, maar wat is goed laten leegdrinken? Hij geeft zelf aan wanneer hij niet meer wil dus dan ga ik verschonen. Zou ik daarna nog een keer die borst moeten aanbieden dan ipv de tweede? Of is die eerste dan wel voldoende 'goed leeggedronken'? Ik bied sowieso altijd de borst waar hij de vorige keer is geëindigd als eerste aan, dus ik wissel het we af.
Ik bood ook de andere borst aan als ze losliet, maar doe dat nu niet meer. Ze laat soms gewoon los om te boeren oid. Dus dan hou ik dr even rechtop en dan is ze half knock out :+ ik wacht dan vaak ffies en als ze dan nog wil gewoon dezelfde borst. Je hoort t ook, als ze klokt zit er dus blijkbaar nog wat in. En zolang ze dat accepteert vind ik t best!
Dacht dat t ook zo was dat ze pas met een kwartier aan de borst de achtermelk krijgen? Of hangt dat er ook vanaf hoe snel ze drinken?
Nja, doe het nu een paar dagen zo en merk wel verschil, ze is wat rustiger en lijkt ook genoeg te hebben aan 1 borst :)
Tis ook een kwestie van uitpoberen en je gevoel volgen vind ik...
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:20:22 #231
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_118888246
Zal ik nu ook met een mijlpaal komen?
*O* Ik heb een zindelijk kind aan de borst! *O*
Ze wordt groot O+ En toch is ze zo klein als ze helemaal ontspannen bij me drinkt O+

PR en ik waren het afgelopen weekend weg. Opa en oma pasten op de kids, en wij hadden een weekendje voor ons 2. Was erg gezellig en fijn (en goed voor "ons"), maar heb mijn kids grondig gemist.

Ik had voor de zekerheid mijn kolf meegenomen.. Netjes flesjes en schelpen uitgekookt, je weet maar nooit.
Dus zaterdagochtend word ik wakker, harde plek. :( Niet een schijf, maar wel echt duidelijk een plek die ik niet moet laten zitten. Hij zat namelijk precies op de plek waar ik destijds dat abces had, en ik ga niet zitten wachten op een nieuw abces of bo.
Dus ik zet alles klaar om te kolven. Waar zijn mijn buisjes? Ik heb geen buisjes mee! Paniek! Gelukkig zat de handkolf er nog wel bij. Dus ik proberen te kolven en te masseren, ging natuurlijk niet, die kolf schoot steeds los. Toen gingen we met zijn tweeën kolven. PR aan de pomp en ik meemasseren. Het was even zoeken, maar we kregen een ritme. PR heeft trouwens nieuw respect voor hoeveel moeite Aviva moet doen voor een paar druppels melk. :D Maar ja, zonder tsr gebeurt er inderdaad niet heel veel. ;)
Samen hebben we er 90cc uitgekregen, wat ik door de gootsteen heb weggespoeld. Nu wel een vingertopje geproeft en het is idd niet vies :D
Zaterdagavond de andere kant gekolfd, beetje spanning eraf, zonder tsr, ook 90cc.
Ik moet zeggen, ik snap de dames die geen tsr krijgen met kolven nu een stuk beter. Ljikt me echt naar als je moet kolven om flesjes te vullen dat er dan nauwelijks wat komt.

Zondag heeft madam weer lekker bij me gedronken, en nu is mijn productie weer op het oude niveau.

Helemaal goed dus :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:26:24 #232
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118888487
Davinia wat een mijlpaal zeg :D *O* Gaaf!
En gelukkig is het gelukt met vereende krachten en een handkolf :D Hihi!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_118889662
Je borst is nooit leeg, er wordt continu nieuwe melk aangemaakt, dus ga daar niet op zitten wachten :D En van dat kwartier, tja, hardnekkig praatje ook. Iedereen heeft andere borsten en een andere opslagcapaciteit, bij iedereen is het vetpercentage anders. Het is ook niet een bepaald moment waarop voormelk overgaat in achtermelk. Vetcellen hechten zich aan de wanden van de melkkanalen en laten los als er melkstroom langskomt. Hoe langer je voeding duurt, hoe meer vet er uiteindelijk meekomt.
pi_118890539
Davina, wat een mooie mijlpaal!

Ik heb ook een vraagje, eind van de maand hebben wij een bedrijfsuitje waar ik graag mee mee wil, betekent dat ik de hele dag + avond van huis ben. Kolven kan daar op locatie. Volgens schema moet ik dan 2x kolven, zou ik hier dan ook 1x van kunnen maken? Faye is dan 5,5 maand oud.. Ik zou dan tussen 15:30 (kolven op mijn werk) en 23:00 (weer thuis) 1x kolven.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118891097
*O* mooie stats bitterend

*O* Davinia
Pittig om zo te moeten kolven! Klinkt idd lastig zonder trs
Hoe kan het dat de een wel een trs heeft en een ander niet?

Enfermera
Wilde posten wat wupwup zegt (alleen dan in wat minder professionele woorden :+ )

Marjolijntje
Ik heb geen idee, maar trekken je borsten dat?
  dinsdag 6 november 2012 @ 15:34:21 #236
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_118891175
@zoe, geen idee. Heeft vast iets met ontspannen te maken... Ach, en er is altijd nog syntocinon om eea te stimuleren. Op de automatische kolf kreeg ik wel altijd een tsr. Boeide me ook niet deze keer, zolang de plek er maar uit ging, en dat is gelukt. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_118891324
Zoe, geen idee! Stuwing heb ik op m'n werk nooit (hooguit 's ochtends als Faye veel geslapen heeft) en kolf nu om de 3 uur..
Vraag me meer af of het kwaad kan voor mijn productie.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118891370
Ah vandaar dat het onder de douche/in bad soms zomaar gaat lopen?

Ja dat kan ik me voorstellen! Jullie zijn een goed team :)
pi_118891710
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:56 schreef WupWup het volgende:
Je borst is nooit leeg, er wordt continu nieuwe melk aangemaakt, dus ga daar niet op zitten wachten :D En van dat kwartier, tja, hardnekkig praatje ook. Iedereen heeft andere borsten en een andere opslagcapaciteit, bij iedereen is het vetpercentage anders. Het is ook niet een bepaald moment waarop voormelk overgaat in achtermelk. Vetcellen hechten zich aan de wanden van de melkkanalen en laten los als er melkstroom langskomt. Hoe langer je voeding duurt, hoe meer vet er uiteindelijk meekomt.
Ah tof om te weten!

Ik heb ook weer een mini aan de borst, we zitten op dag 6 en hij zit al boven geboortegewicht. :o
Wel heb ik vreselijke stuwing (dag 2) met knobbels in m'n oksel :X Gelukkig wil m'n grote ook nog wel eens helpen met de ergste druk eraf drinken.. Charmant, met koolbladeren in m'n bh. Ach nou ja, Ravage heeft de hele bevalling gezien, dus charmant ben ik vast al niet meer in zijn ogen

Davinia, wat een toffe mijlpaal!

Marjolijntje, voor 1 keer een keer minder kolven zal waarschijnlijk geen dramatische gevolgen hebben voor je productie. Misschien dat je de dagen erna net te weinig kolft. Geen idee hoe vervelend dat is trouwens, heb je nu ruim genoeg?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_118891908
Ik heb nu ruim genoeg, meestal is er wel wat over iedere dag. Uitje is ook op vrijdag en het weekend zijn we samen. Maandag pas weer werken en kolven. Heb ook ruim voldoende melk in de vriezer liggen als het nodig is (meerdere liters)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118891912
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:37 schreef Marjolijntje het volgende:
Zoe, geen idee! Stuwing heb ik op m'n werk nooit (hooguit 's ochtends als Faye veel geslapen heeft) en kolf nu om de 3 uur..
Vraag me meer af of het kwaad kan voor mijn productie.
Voor 1x is het vast niet erg? Denk ik? :@

Wel fijn dat je niet snel last van stuwing oid hebt.
pi_118892394
Gefeliciteerd Morretje *O* wat fijn dat je oudste kan helpen bij de stuwing! Klinkt alvast als een veelbelovende start.
  dinsdag 6 november 2012 @ 16:22:23 #243
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118893233
Wupwup: ah oke.. Hihi. :D Thanks voor de info!

Zoë: whihi :P

Morretje succes met de stuwing! Koolbladeren helpt idd goed :Y Bij mij hielp een warmtekompres ook, zeker voordat je gaat voeden om de hardere plekken eruit te krijgen :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_118893459
Edit: dubbele post en ik snap niet eens hoe ik dat deed :')
pi_118905265
:X Kleine diep in slaap, grote diep in slaap en flinke stuwing in m'n linkerborst :X

Met de hand kolven lukt niet, kolf heb ik nog niet. :X :X
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_118906366
Morretje, nog gefeliciteerd! Sterkte met de stuwing, hopelijk wordt snel één van je kinderen wakker.

Ik vind het vrij vervelend worden dat mijn mini zo is afgeleid steeds. Overdag moet ik hem echt in bedwang houden om hem te laten drinken, niet leuk :{. Maar vaak weet ik zeker dat hij honger moet hebben (omdat het dan al bijna 4 uur geleden is dat hij gedronken heeft en hij eerder steeds maar 2 uur tussen de voedingen liet zitten) en vaak gaat hij uiteindelijk toch ook drinken... Ik hoop maar dat deze fase snel voorbij is.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118907416
Morretje, is het echt noodzakelijk om de borst te legen? Dan goed warmen, evt onder de douche en ook daar proberen te kolven. Op bv.com staat een filmpje hoe het moet. Anders misschien een droomvoeding voor een van de twee?

Phaidra, 3-4 maanden?
pi_118907533
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:11 schreef WupWup het volgende:
Morretje, is het echt noodzakelijk om de borst te legen? Dan goed warmen, evt onder de douche en ook daar proberen te kolven. Op bv.com staat een filmpje hoe het moet. Anders misschien een droomvoeding voor een van de twee?

Phaidra, 3-4 maanden?
Bijna 5 (volgende week) maar 2 weken te vroeg geboren.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:13:45 #249
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118907573
@Morretje, ML vragen om te helpen? O-)
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:15:20 #250
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118907674
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:11 schreef WupWup het volgende:

Phaidra, 3-4 maanden?
Ik zag dit toevallig voorbij komen maar is dat echt iets van deze leeftijd? Mijn dochter moet ik ook echt haast in de houdgreep houden, zowel aan de borst als met de fles. Ze draait alle kanten op (auw...) en is heel erg afgeleid. Door alles. Gaat weer over?
pi_118908034
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:11 schreef WupWup het volgende:
Morretje, is het echt noodzakelijk om de borst te legen? Dan goed warmen, evt onder de douche en ook daar proberen te kolven. Op bv.com staat een filmpje hoe het moet. Anders misschien een droomvoeding voor een van de twee?

Ik had het filmpje al bekeken, maar blijkbaar was m'n borst zo strak dat het echt niet lukte. Mini heeft net slapend gedronken, wordt nu verschoond en is dus goed wakker. Kolven met de hand is nog geen succes.. Drinken wil ie vast nog wel een keer.
Maar, dit is dag 2 al.

Probleem is denk ik, dat mini zo lang over een volledige voeding doet (zo een uur) dat hij daarna in 'coma' raakt voor een uur of 3/4 en eigenlijk m'n borsten de afgelopen 2 dagen nooit helemaal leegdrinkt..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_118909754
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:13 schreef Juud79 het volgende:
@Morretje, ML vragen om te helpen? O-)
Met stuwing? :X Ik vond wijzen al te veel :P
pi_118915281
Bitterend, wow gave curve.

Davinia, wat een mijlpaal!

Wupwup, als ik kolf, dan heb ik soms momenten dat de melk stopt met stromen. Vaak is dat pas na 10-15 minuten en duurt ook maar 1-2 minuten, daarna komt het vaak weer op gang. Is dat wat je bedoelt met niet leeg zijn? Dat na een toeschietreflex de melk wegstroomt en de melkflow dan even stopt. Zijn dat ook de momenten waarop het kind loslaat?

Phaidra, sterkte, hopelijk is het gauw over.

Marjo, kun je tussendoor niet kolven als de druk teveel wordt. Voor de productie is het volgens mij niet zo een punt als het eenmalig is, maar 7,5 uur lijkt me toch best lang.

Hier wordt ook gedraaid, gebeten of losgelaten bij dwarszittende boertjes, maar eerder draaien & bijten (auw). Loslaten is meestal om te kijken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118927727
Hier net ook een kolfcrisis. Opeens kom ik met mijn pasje de kolfruimte niet meer binnen en omdat ik snel wilde kolven ben ik in een andere ruimte gaan zitten. Brandt daar dus de adapter door! En natuurlijk geen batterij te vinden in de wandelgangen. Dus op naar de winkel (2 tramhaltes verderop), met behoorlijke stuwing :X :X. Gelukkig snel heen en weer en toen kunnen kolven. Wel een mooie opbrengst, ondanks de stress.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118931300
Pff, wat een gedoe Phaidra! Gelukkig heb je toch nog kunnen kolven.

Ik het me sinds vannacht toch ineens stuwing?! :? :X Kleine E drinkt het niet eens weg en ligt nu weer prinsheerlijk te slapen, en ik zit ermee. Leuk hoor. :6 Maar kolven "durf" ik niet, want dan zul je net zien dat ze straks wakker wordt... en ik wil mijn productie ook niet verder opjagen.
pi_118933117
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:33 schreef Cantare het volgende:
Pff, wat een gedoe Phaidra! Gelukkig heb je toch nog kunnen kolven.

Ik het me sinds vannacht toch ineens stuwing?! :? :X Kleine E drinkt het niet eens weg en ligt nu weer prinsheerlijk te slapen, en ik zit ermee. Leuk hoor. :6 Maar kolven "durf" ik niet, want dan zul je net zien dat ze straks wakker wordt... en ik wil mijn productie ook niet verder opjagen.
Als ze snel weer wakker wordt zou je toch de gekolfde melk kunnen geven? Wel wat gedoe (als je geen fles wil gebruiken), maar beter dan straks met verstoppingen zitten. Maar inmiddels zijn we een uur verder, misschien is kleine E wel weer wakker :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118937936
ik heb vandaag maar 180 gekolfd :( normaal toch 240 :{

Phaidra dat is echt vervelend zeg!! :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118940872
Ik heb toch links even gekolfd, ben maar gestopt bij 150 cc.... Dat heb ik kunnen invriezen. E heeft daarna heel even rechts gedronken en nu weer rechts.

Jammer dat je minder hebt dan normaal, Bitterend!
pi_118943324
Pff wat een gedoe phaidra

Heb een vraag, S drinkt vandaag erg slecht, heel kort (1-3min) is dit herkenbaar bij tandjesleed? Ze heeft wel goede plasluiers en bied op mijn verzoek de borst aan.
Ze is echt woest als ze loslaat en wil echt niet meer na die paar min..

Ze is wel wat jengelig enz de afgelopen dagen en ze heeft merkbaar last. Drupjes van vsm helpen wel maar niet voor het meer drinken zegmaar
pi_118949170
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 15:24 schreef bitterend het volgende:
ik heb vandaag maar 180 gekolfd :( normaal toch 240 :{

Phaidra dat is echt vervelend zeg!! :*
Drukke dag of extra moe? :*

Cantare, goed opgelost :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118950455
Ja beetje gestrest op werk -O-

Catare goede opbrengst!

Zoe dat kan heel goed...de tandvlees is dan pijnlijk!
Heeft ze ook koorts?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118951245
Das -O- bitterend

Oh zielig :( ze zweette wel en voelt ook warm. Zonet viel ze in slaap en werd krijsend wakker.. Vind het echt niet leuk. Troost- tiet werkt dus niet.
Temp is 36,4
pi_118951492
Als je denkt dat ze pijn heeft mag je pcm geven he? ik geef het eigenlijk bijna nooit voor koorts maar als ik denk dat ze zich niet lekker voelt...(dus veel bijten op handen, grijpen naar oren enzo)
:* arme kleintje
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118951688
Ze heeft net PCM gekregen, hoop dat t helpt..
pi_118955523
Bitterend, bluh :(

Phaidra, dat is schrikken, gelukkig toch goed opgelost.

Zoe beterschap voor S. Als je het niet vertrouwd en ze niet lekker blijft zou je ook 20-30 minuten voor voedingstijd (als je dat kunt inschatten) pcm geven en kijken of ze dan wel goed drinkt?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118967864
Ze heeft voor het slapen gaan goed gedronken, maar elke keer als ze even sliep, werd ze weer huilend wakker. Echt zielig :@
Van 23:30 tot 00:45 heeft ze aan de borst gelegen en van 5 tot 8 op wisselende momenten, ze werd steeds wakker en bleef dus bij me liggen omdat (8> naar het werk was, was er genoeg ruimte in ons bed
pi_118968065
Dat zijn vermoeiende nachten :*
pi_118971539
Welkom kleine mini's *O*

Zag ook nog wat mooie curves voorbij komen O+

Draaien terwijl je drinkt, afgeleid zijn, loslaten klinkt heel bekend. Dat deed E ook rond een maand of 3-4. Gelukkig is het sinds anderhalve maand weer stukken beter.

:* Voor alle slechte nachten en zieke kindjes. Hier ook een jochie wat ik tot anderhalve week geleden 's nachts al slapend na de voeding weer in zijn bedje kon leggen. Tegenwoordig wordt hij iedere keer wakker als ik hem neerleg. Hierdoor duurt het soms wel anderhalf uur voor hij weer in zijn bedje slaapt. Gelukkig slaapt hij in de tussentijd wel verder op mij maar merk wel dat het erg vermoeiend is als je op tijd moet opstaan om te gaan werken.
Maarrrrrrrrrrrrrrrrr...

Afgelopen zondag was mijn kleine jochie een half jaar *O* *O*
En dus een heuse mijlpaal waarvan ik vooraf nooit had gedacht deze te halen....
Een half jaar borstvoeding *O* *O*

En hoewel hij mijn kleine baby is en nog wel even zal blijven is hij echt niet meer zo klein.
Kan zelf blijven zitten, gaat continu op onderzoek uit en heeft ontdekt dat als je aan het touwtje van je trekdier trekt deze naar je toe gerold komt. Ben verliefd O+

En alvast een *O* voor Zoë en Tinuviel want ook zij geven alweer bijna een half jaar borstvoeding.
pi_118971837
Roosje, wat een mooie mijlpaal!! *O*

Lastig dat E. nu 's nachts steeds wakker wordt als je hem teruglegt in bed, vermoeiend ja! :*

Zoë, zielig dat ze steeds huilend wakker werd. Hopelijk heeft ze snel minder last van het tandje.

Kolven op batterijen is ook niet alles. Na 3x kolven zijn ze leeg, en er gaan 6 batterijen in :X. Hopelijk wordt de nieuwe adapter vandaag bezorgd.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118974240
Zoe, hopelijk kan ze gauw weer meer slapen. Sterkte en misschien overdag samen slapen?

Phaidra, bij ij gaan er zelfs 10 batterijen in. Wens je dat de nieuwe adapter er snel is.

Roosje, dankje en gefeliciteerd voor jullie *G*

Bij ons is morgen halfjaardag en ook halfjaar bv mijlpaal.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118975302
Heerlijk verliefd roosje! *O* mooie mijlpaal
& dankjewel voor de jompel!

Tinu morgen ook *O* wat fijn!

:o phaidra
Dat is niet echt zuinig

Tandjesleed is echt zielig :( maar als ze lacht O+ lijkt het echt zoo schattig
Ik kan overdag niet slapen :@ maar ik doe lekker rustig aan
pi_118980027
Kleine E was deze week 235 gram aangekomen, dus da's beter dan de vorige keer. :) Ze was nu netjes met de curve meegroeid. Ze is intussen wel naar de 0-lijn gekropen, terwijl ze begon met 8 pond. Lengte zit op +1. Dan denk ik: dat past waarschijnlijk gewoon bij haar - lang en slank - en als ze nu deze lijn blijft volgen dan zal het wel goed zijn. Maar... ik ben alleen anders gewend met grote E, die was (zeker rond deze leeftijd) lekker stevig. Dat maakt dat ik me toch wat onzeker blijf voelen en steeds denk: ze moet meer drinken! Maar ja, meer dan dit krijg ik er echt niet in. Overdag probeer ik max 3 uur aan te houden - ze wil soms dan nog niet eens - en na een late voeding rond een uur of 23 laat ik haar slapen, en dan slaapt ze meestal door, soms al een uur of 8. Zo komen we op een voeding of 6 a 7. Ik denk op zich dat ik het goed doe, maar mijn gevoel wil nog niet helemaal mee. Ik denk dat ik gewoon volgende week weer ga wegen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cantare op 08-11-2012 15:14:46 ]
pi_118980091
Als ze maar een lijntje volgt is het goed he?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118981137
Zo gaat 'ie...



En lengte

  donderdag 8 november 2012 @ 22:03:46 #275
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118997979
Niet. Verkeerd toch?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118998057
Cantare 235 gram is goed zeg! je moet ze ook niet vergelijken he :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 8 november 2012 @ 22:10:47 #277
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118998355
Oliver's curve voor lengte :) hij valt er buiten :+

Maar goed in overleg met Stefan even twee weken op glutenvrij ( ivm zuslief en Enkele symptomen maar ook weer niet.. Typisch) kijken of het effect heeft en toch maar weer naar dokter/health visitor. Regelen dat ze hem maar eens goed onderzoeken.. !

Mijn papa dacht Misschien iets met maag daarom zo vaak drinken en bijvoeding gemier?

Wat Ben Ik wel blij met de BV want dat kan ongelimiteerd O+ en geef hem het beste !
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 8 november 2012 @ 22:11:26 #278
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118998396


Curve dus..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 8 november 2012 @ 22:23:30 #279
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_118999059
Hopelijk word er snel een oorzaak gevonden Evenstar :*!

Prima stats Cantare!

En een vette jompel voor alle (aankomende) mijlpalen!

Ik ben hier toch bang dat ik m'n target van 1 jaar niet ga halen. Overdag wil ze er totaal niks meer van weten, en als ze een keer aanhapt is het na 10 seconden weer afgelopen. De avondvoeding wil ook vaker niet dan wel. Alleen 's nachts drinkt ze nog echt. Ik hoop dat het bij een sprong hoort want ik ben heul niet klaar om te stoppen!
pi_118999216
Hij is echt een ukkepuk he evenstar! fijn dat jullie goede begeleiding krijgen :*

NTS zolang ze snachts nog drinkt dan zal je productie dat hopelijk nog stabiel blijven! drinkt ze gewone melk overdag of water nu?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118999612
Wat is dat voor app evenstar? Ziet er mooi en handig uit :)
  donderdag 8 november 2012 @ 23:03:36 #282
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119001061
Graphico app voor iPhone ( android versie is in de maak) !
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_119017743
Bedankt evenstar.

Bah, hier productiedip volgens mij. Vorige week mirena laten plaatsen. Sinds gisteren drinkt ze weer heel onrustig, kan ook de leeftijd zijn misschien maar borsten voelen leeg. Maar flink gaan kolven weer, hopelijk komt het nog goed. Had net links 40 en rechts 60 cc, sneue opbrengst :X
pi_119017819
Evenstar
Idd een klein mannetje, hoop dat ze de oorzaak vinden

SE
Stress helpt ook niet echt bij kolven :*
Hoeveel weken is ze nu?
pi_119018485
14 weken nu O+. En stress, ja dat is niet zo een twee weg... Volgens mij ben ik ook nog een soort van ongesteld. Ik ga 't gewoon weer proberen op te krikken, om de twee uur kolven ofzo.
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:46:10 #286
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119019427
Ik heb ook mirena en geen last gehad gelukkig.. Maar met menstruatie kan het wel Nders smaken en meerdere tijdelijk dipje :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_119019532
Ja toen ik een bloeding had (tot 4mnd denk ik?) had ik het idee dat S niet zo graag bij me dronk. Liet ook vaak los en het ging wat moeizamer allemaal.
Heb toen niets gedaan qua bijkolven oid, is vanzelf goedgekomen
pi_119022811
Hmm misschien ligt het wel gewoon daar aan. Moet ook niet gelijk in de stress schieten, maar heb zoveel moeite voor gedaan, t ging net lekker :). Maar tis ook niet zomaar op, weet ik ook wel. Net heeft ze nog ff gedronken, rustig maar niet al te lang. Zo'n handje die dan je borst mee masseert, super schattig O+
pi_119022838
Zoe, voor een half jaar bv *O*. Dacht ik jompel mooi nog een keer.

SE hopeli jk gaat het gauw over.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119023801
Lief van je tinu! Het is de 12e O+ maar al wel bijna *O* jompel voor jou vandaag :s)
(wel lastig nu die lijst uit het babytopic is)

Van genieten SE! Ik heb soms ook een tijd soepele borsten zegmaar en soms voelen ze veel voller en soms een beetje stuwing. Ik let er maar niet teveel op. De natuur regelt het wel, S gaat vanzelf wel clusteren. Heb ook wel mijn onzekere momenten hoor maar dan let ik weer vaker op de plasluiers en voed ik vaker op mijn verzoek :)
pi_119025700
dames wat kan ik doen om het kolven wat leuker te maken. Ik vind het echt niet leuk :N
pi_119025819
filmpje kijken, tijdschriften lezen, beetje internetten :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_119025878
misschien ligt het ook aan de manier waarop ik zit. Ik zit op een keukenstoel, voorover gebogen. Anders stroomt de melk niet naar beneden en dan lek ik. Het zit ook zo bekrompen. Hoe doen jullie dat?
  vrijdag 9 november 2012 @ 19:14:10 #294
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119026799
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 18:51 schreef Kwisted het volgende:
misschien ligt het ook aan de manier waarop ik zit. Ik zit op een keukenstoel, voorover gebogen. Anders stroomt de melk niet naar beneden en dan lek ik. Het zit ook zo bekrompen. Hoe doen jullie dat?
Rechtop op de bank met een paar kussens in mijn rug gepropt. Of op een rechte stoel maar dat vind ik lastiger.
pi_119030141
Ik zit op een stoel aan de eettafel. Te internetten idd.
pi_119030312
Thuis zit ik op de bank of aan tafel tv kijken / internetten. Op mn werk zit ik op een stoel met mn telefoon te pielen :P En gewoon rechtop, beetje naar voren. Maar echt niet dubbelgeklapt ofzo.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_119033586
Ik kolf als ik op de bank zit, thuis en op t werk. Tegenwoordig heb ik mn tablet bij me en zit ik greys anatomy op you.tube te kijken :')
Thuis kijk ik gewoon tv.

Ik heb mn bv record verbroken :') vorige keer tot 14 weken en 2 dagen ofzo en dat hebben we nu dus verbroken. Gaan de 6 maanden nu wel halen :P als t zo blijft gaan :D
pi_119035239
Hier alleen nog thuis kolven (ga in januari weer aan het werk) en dat doe ik op de bank, 1 flesje in mijn hand, andere klem ik tussen mijn benen zodat ik kan internetten :')

Son *O*

Mijn mini is vandaag 4 maanden, dus het gaat alweer 4 maanden lekker O+
pi_119039639
Kan hij nog geen gastroscopie krijgen evenstar?
pi_119040058
Een gastroscopie? Want?
pi_119040308
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:15 schreef WupWup het volgende:
Een gastroscopie? Want?
verdenking coeliakie :)
:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')