Op het kdv van mijn kinderen waren de mijnesen steeds de enigen die nog steeds borstvoeding kregen met 3 maanden.. Ze hadden ook geen protocol hoe er met de melk moest worden omgegaan..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:04 schreef Phaidra het volgende:
[..]![]()
Ik ben op de babygroep de enige die borstvoeding geeft bij ons! Nu is een groot deel van de baby's al rond een jaar oud, maar ik krijg niet de indruk dat ze vaak borstvoedende moeders hebben daar.
Ik ben ook de enige op onze groep (kdv) die melk mee geeft...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:04 schreef Phaidra het volgende:
[..]![]()
Ik ben op de babygroep de enige die borstvoeding geeft bij ons! Nu is een groot deel van de baby's al rond een jaar oud, maar ik krijg niet de indruk dat ze vaak borstvoedende moeders hebben daar.
Ja 2 keer in het park, tis omhangen en je ziet er niks meer van. Maar dat ik er ook nog 25 euro voor heb betaald ook, toch wel een miskoopquote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:05 schreef oeke het volgende:
[..]
Zo doe ik dat ook. Maar dan met een Hemahemd, met elastieken bandjes, hup onder de borst. Buik bedekt en decollete ook.
Katy, heb je echt gevoed met zo'n schort?![]()
Ja, dat wel.. Gelukkig. Heb geen opvlamming ofzo. Maar tis weer wennen, nieuwe balans vinden enzo.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:23 schreef WupWup het volgende:
Idd, stap voor stap. Werkt de medicatie die je nu hebt voldoende?
Qua eten, zorg dat je vooral voedzaam eet. Geen witte boterham met hagelslag, maar een volkoren met pindakaas bijvoorbeeld. Fruit, volle zuivel, groentes,.roomboter, geen lightproducten
Hier ook, 'mama drinken'.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:04 schreef DaviniaHR het volgende:
hier heet het "drinken". Als aviva op mijn borst wijst, zegt ze "dit is jouw drinken." of "er zit mamamelk op je drinken".
Veel correcter dan dit krijg je het niet
toevoeging: ik heb altijd gevraagd "wil je drinken?" nooit "wil je de borst / tiet / tet" Dat helpt ook wel
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:44 schreef Pvoesss het volgende:
Herkenbaar hoe arboartsen denken over borstvoeding.![]()
Al was die van mij van mening dat als ik gewoon abortus had gepleegd het nog slimmer was![]()
Dan waren namelijk al die problemen er helemaal niet geweest![]()
![]()
![]()
Arboartsen ftl
Ik bleef me zorgen maken en ben vandaag extra gaan wegen. En inderdaad: niet bijgekomen, zelfs afgevallen t.o.v. vorige week.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:31 schreef Cantare het volgende:
Als je kind 's nachts 4-5 keer drinkt - zoals bitterend zegt - dan kan er toch nooit veel langer dan 1,5 uur tussen zitten? Dus volgens mij is 'om de 1,5 uur' hetzelfde als '4 a 5 keer per nacht'. Is het baas-boven-baas-gebeuren ook weer opgelost.
Maar waar ik eigenlijk voor kwam: pas stelde ik een vraag over het huilen/weigeren bij de voeding. Het lijkt inderdaad lucht te zijn, dus bedankt coor het meedenken! Het lastige: het kan zo lang duren voor die lucht er eens uitkomt... E'tje boert moeilijk en aangezien ze vaak lucht inslikt, zijn veel voedingen echt "gedoe". Gisteren frustreerde het me nogal, want ik ben soms bang dat ze niet genoeg aankomt en/of dat ik niet genoeg melk hebt, omdat ik weinig stuwing heb. En als ze dan ook nog eens moeilijk drinkt... Nou ja, er is helemaal geen reden om onzeker te zijn, want ze groeit gewoon prima op de +1 qua lengte en gewicht, maar de oudste was wat dikker en volgens mij had ik toen vaker/meer stuwing, dus ik ben gewoon anders gewend. Maar goed, vandaag gaat het gelukkig wel goed. Mede dankzij de grote verwisseltruc (speentje in tot ze rustig is- speentje uit - aanleggen).
Probeer dat dan even vol te houden deze week? Even kolven na de voeding en geef die nog even na.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:15 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ik bleef me zorgen maken en ben vandaag extra gaan wegen. En inderdaad: niet bijgekomen, zelfs afgevallen t.o.v. vorige week.Bah, niet leuk. Ik denk zelf dat het door de spruw komt. Na een tweede GV-kuurtje eerder deze week lijkt die nu weer weg te zijn, hopelijk voorgoed, maar ik denk dat ze door het ongemak daarvan slechter is gaan drinken en is gaan weigeren. Ik heb na thuiskomst toch maar eens een flesje met 100 cc gekolfte melk aangeboden. Die dronk ze zonder blikken of blozen helemaal leeg en daarna heeft ze zelfs nog meer aan de borst gedronken. En daarna heb ik nog "even" 200 cc gekolft.
Hopelijk gaat het vanaf nu weer bergopwaarts.
Dat lijkt me een juiste prio... Te hongerig of gefrustreerd schiet niemand wat mee op.. Ze moet zich op haar gemak voelen aan je borst.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:19 schreef Cantare het volgende:
Ja, ga ik doen. Mijn prioriteit is nu eerst spekkies kweken bij kleine E.En zorgen dat ze niet meer gefrustreerd raakt, dus lukt het niet aan de borst dan geef ik eerst een flesje.
Teveel voormelk denk ik niet, want ze heeft ook minder volle luiers en dat zou dan niet het geval zijn... ze kreeg gewoon te weinig binnen. En daardoor had ik juist ook weer wat minder productie. Sterkte TSR is 't volgens mij ook niet, daar leken de klachten in mijn ogen niet echt op.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:35 schreef _evenstar_ het volgende:
Kan het ook niet zijn dat ze teveel voormelk krijgt ivm overproductie ? En daardoor ook onrustiger drinkt ivm heftige TSR ?
Ja, ik wil een lk laten kijken als ze over een paar dagen niet weer normaal drinkt. Ik wil even wachten of mijn plan nu voldoende helpt. Als ze daarna nog onrustig blijft drinken dan trek ik aan de bel.quote:Optie om een lk keer te laten kijken?
En hou even in de gaten of de spruw nu echt goed weg is.. Ik heb hier 3 keer de hele GV kuur gedaan en tóch kwam het weer terug. Nu na een Nystatine kuur (via de huisarts) is het ein-de-lijk echt weg..quote:Op donderdag 1 november 2012 15:15 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ik bleef me zorgen maken en ben vandaag extra gaan wegen. En inderdaad: niet bijgekomen, zelfs afgevallen t.o.v. vorige week.Bah, niet leuk. Ik denk zelf dat het door de spruw komt. Na een tweede GV-kuurtje eerder deze week lijkt die nu weer weg te zijn, hopelijk voorgoed, maar ik denk dat ze door het ongemak daarvan slechter is gaan drinken en is gaan weigeren. Ik heb na thuiskomst toch maar eens een flesje met 100 cc gekolfte melk aangeboden. Die dronk ze zonder blikken of blozen helemaal leeg en daarna heeft ze zelfs nog meer aan de borst gedronken. En daarna heb ik nog "even" 200 cc gekolft, dus met m'n productie zit het gelukkig nog wel goed.
Hopelijk gaat het vanaf nu weer bergopwaarts.
quote:Op zaterdag 3 november 2012 19:59 schreef Ticootje het volgende:
Neuh, discussie met schoonmoeder heb ik genoeg. Deze laat ik schieten.
Maar wat ik me oprecht afvraag... Als de moeder ongezond is, vitaminegebrek heeft etc. Is borstvoeding dan voldoende? En dan bedoel ik écht ongezond qua voeding, niet roken en drinken.quote:Op zaterdag 3 november 2012 19:22 schreef Ticootje het volgende:
Aaaarch!!! Schoonmoeder door de bocht over geen voedingsstoffen in de melk en dat het gewoon op was. En dan moet ik gewoon m'n mond houden.
Dan moet je heel heel zwaar ondervoed zijn. Ook vrouwen in Afrika met weinig voedsel voor handen produceren melk waar de kleintjes op groeien.quote:Op zondag 4 november 2012 08:34 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Maar wat ik me oprecht afvraag... Als de moeder ongezond is, vitaminegebrek heeft etc. Is borstvoeding dan voldoende? En dan bedoel ik écht ongezond qua voeding, niet roken en drinken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |