abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118661263
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:04 schreef Phaidra het volgende:

[..]

:o

Ik ben op de babygroep de enige die borstvoeding geeft bij ons! Nu is een groot deel van de baby's al rond een jaar oud, maar ik krijg niet de indruk dat ze vaak borstvoedende moeders hebben daar.
Op het kdv van mijn kinderen waren de mijnesen steeds de enigen die nog steeds borstvoeding kregen met 3 maanden.. Ze hadden ook geen protocol hoe er met de melk moest worden omgegaan..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118661319
Haha, mijn kind zit op een ouderparticipatiekresj, dat is een club vol hippie-ouders inclusief langvoeden. :P
Ik geloof dat we in elk geval 3 kindjes van 3 hebben die nog bv krijgen. Op de twaalf peutertjes die er rondlopen. Van de jongere kindjes weet ik het niet zo goed.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_118661400
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:04 schreef Phaidra het volgende:

[..]

:o

Ik ben op de babygroep de enige die borstvoeding geeft bij ons! Nu is een groot deel van de baby's al rond een jaar oud, maar ik krijg niet de indruk dat ze vaak borstvoedende moeders hebben daar.
Ik ben ook de enige op onze groep (kdv) die melk mee geeft...
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118661673
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:05 schreef oeke het volgende:

[..]

Zo doe ik dat ook. Maar dan met een Hemahemd, met elastieken bandjes, hup onder de borst. Buik bedekt en decollete ook.

Katy, heb je echt gevoed met zo'n schort? :D
Ja 2 keer in het park, tis omhangen en je ziet er niks meer van. Maar dat ik er ook nog 25 euro voor heb betaald ook, toch wel een miskoop :D
pi_118662004
Mijn man zegt wel eens: "hé, ligt ie weer aan de tiet?" :P
In de baby-dreumesgroep op ons KDV zijn volgens mij alleen kinderen tot 6 maanden die gekolfde melk mee krijgen. Maar de leidsters hebben nooit laten doorschemeren dat ze het vreemd vonden dat J tot een jaar moedermelk mee kreeg.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 12:47:03 #156
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118662634
Tiet, borst, ik gebruik het allemaal door elkaar.. Vind t niet zo boeiend :)

Zat er gister wel ff erg doorheen ;( pijn van de spruw viel me vies tegen en het bv opzich valt me zwaarder dan gedacht, qua energie.. Bijkomstig probleem is dat ik colitis ulcerosa (chronische darmziekte) heb dus daardoor ben ik al wat sneller moe. Tijdens mn zwangerschap had ik er echt bijna totaal geen last van, nu ist weet terug zoals daarvoor. Mijn streven was idd ook om zo lang mogelijk bv te geven, liefst minimaal een jaar. Maar dat lijkt nu zo lang..
Fijn gesprek gehad met mn lief gister, die ook zei dat ik niet zo hard moest zijn voor mezelf en ik niet gelijk n slechte moeder was als ik zou stoppen.. :@ pff. Is ook zo, maar dat stemmetje in mij zegt dan wat anders.
Wat ook niet helpt is dat ik mn eetlust van voor mn zwangerschap terug heb (lees: bijna nergens trek in) en mn zwangerschapskilos vliegen er vanaf.
Nouja. Heb besloten t maar per dag/week te bekijken en hoe ik me voel, tis ook niet alsof ik t nu half bv/ half kv kan doen.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_118664469
Bizar! Ik kom net een middelbare-schoolvriendin tegen in de kolfruimte :D. How are the odds... 3 mensen binnen een universiteit maken gebruik van de kolfruimte en één daarvan ken ik gewoon!

Wordt kolven toch nog gezellig ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118666240
Ohh enf, wat vervelend! Hopelijk gaat de spruw snel over. wat fijn dat je man zo lief is en dat je erover kunt praten.

Ik zou ook wel heel lang bv willen geven, maar vind t idee van n jaar ook zo lang..
pi_118666327
Je hoeft daar toch ook nu geen beslissing in te nemen? Kijk hoe het gaat, het wordt op de lange duur echt steeds makkelijker hoor! Niet te ver vooruit kijken, dan is alles benauwend vind ik :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 31 oktober 2012 @ 14:36:45 #160
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118667027
Phaidra wat grappig joh :D

Kwisted thanks :* :)

Morretje ja idd.. dat ga ik nu dus ook doen, niet te ver vooruit kijken :P Hihi :D
pi_118669139
Idd, stap voor stap. Werkt de medicatie die je nu hebt voldoende?
Qua eten, zorg dat je vooral voedzaam eet. Geen witte boterham met hagelslag, maar een volkoren met pindakaas bijvoorbeeld. Fruit, volle zuivel, groentes,.roomboter, geen lightproducten
  woensdag 31 oktober 2012 @ 15:25:51 #162
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118669207
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 15:23 schreef WupWup het volgende:
Idd, stap voor stap. Werkt de medicatie die je nu hebt voldoende?
Qua eten, zorg dat je vooral voedzaam eet. Geen witte boterham met hagelslag, maar een volkoren met pindakaas bijvoorbeeld. Fruit, volle zuivel, groentes,.roomboter, geen lightproducten
Ja, dat wel.. Gelukkig. Heb geen opvlamming ofzo. Maar tis weer wennen, nieuwe balans vinden enzo.
Idd ja :) probeer ik. Alhoewel die witte boterham met hagelslag wel lekker is :9 maar gewoon af en toe :P
Light hou ik sowieso niet van dus dat scheelt!
  woensdag 31 oktober 2012 @ 16:04:11 #163
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_118670866
hier heet het "drinken". Als aviva op mijn borst wijst, zegt ze "dit is jouw drinken." of "er zit mamamelk op je drinken".
Veel correcter dan dit krijg je het niet :D

toevoeging: ik heb altijd gevraagd "wil je drinken?" nooit "wil je de borst / tiet / tet" Dat helpt ook wel ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door DaviniaHR op 31-10-2012 16:14:48 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_118672373
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:04 schreef DaviniaHR het volgende:
hier heet het "drinken". Als aviva op mijn borst wijst, zegt ze "dit is jouw drinken." of "er zit mamamelk op je drinken".
Veel correcter dan dit krijg je het niet :D

toevoeging: ik heb altijd gevraagd "wil je drinken?" nooit "wil je de borst / tiet / tet" Dat helpt ook wel ;)
Hier ook, 'mama drinken'.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_118672519
Phaidra
:D

Kwisted
Bv shirts van de h&m (met kortingscodes 0230,9910 of 1304 ) zijn handig en je ziet bijna niets!
Dat met de spuugdoekjes onder de borst is hier sinds een paar weken niet meer nodig.
En een jaar voeden.. Pff een half jr. Is zo voorbij! Kijk hoe het gaat. Na een tijd mogen ze wat bijvoeding (als je daar voor kiest) en meer tijd tussen voedingen. Het is niet zo dat je zo veel blijft voeden en als ze de fles neemt heb jij ook wat meer rust en kun je lekker met je man op pad en kunnen anderen oppassen bijv.
:*

:? De Arbo arts begon over of ik nog borstvoeding gaf. :Y Jaa en dat blijf ik doen, gehad over onderzoeken blabla dat bv geen invloed heeft op BI en dat ik bv wil blijven geven. (voordat hij ook maar iets kon zeggen :+) duidelijk.
Hij had het over een bepaald hormoon etc. Maar ik wil niet stoppen met bv omdat je niet weet of het helpt/invloed heeft.
Zometeen ben ik gestopt en heb ik nog dezelfde pijn enz. Dat zou ik zonde vinden. Pas rond de 3mnden ging het voeden echt goed en makkelijker.
Zo geef ik S tenminste nog de beste voeding en met BI leer ik steeds beter omgaan
pi_118672782
Herkenbaar hoe arboartsen denken over borstvoeding. :Y
Al was die van mij van mening dat als ik gewoon abortus had gepleegd het nog slimmer was :r
Dan waren namelijk al die problemen er helemaal niet geweest :r :r :r
Arboartsen ftl -O-
pi_118672804
Ik vind tiet trouwens wel kunnen de oudste noemde het tietie O+
pi_118672955
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:44 schreef Pvoesss het volgende:
Herkenbaar hoe arboartsen denken over borstvoeding. :Y
Al was die van mij van mening dat als ik gewoon abortus had gepleegd het nog slimmer was :r
Dan waren namelijk al die problemen er helemaal niet geweest :r :r :r
Arboartsen ftl -O-
|:( Triest

Ik kan gelukkig wel goed met hem opschieten, tijdens zw.schap had hij liever dat ik thuis zat zodat ik goed voor m'n buikbaby kon zorgen O+ en mijn beslissing om toch bv te blijven geven vond hij ok, hij ging er niet verder op in. Wat ik wel fijn vond.
Maar toch jammer dat ze het niet stimuleren, bijna niemand die ik ken trouwens.

Waar had jij last van tijdens/na zw.schap? Ook BI?
pi_118673119
Ik heb en had heel erg veel last van al mijn spieren en gewrichten plus schildklierproblemen.
Maar dat was allemaal de schuld van de borstvoeding en het tweede kind.
En ze zei als ik nu mijn 2e niet had ik misschien nog had gewerkt en geen problemen had gehad.
Dat ik tot de 36 weken door heb gewerkt in mijn zwangerschap en nog en jaar lang door heb zitten bikkelen zonder slaap dat was logisch want dat hoort bij het volwassen zijn
pi_118673377
klinkt als een topwijf :|W

Vervelend dat je daar nog steeds last van hebt :(
pi_118673595
Phaidra, grappig een bekende tegen komen bij het kolven.

Zoe hopelijk kun je goede afspraken maken met de arboarts en je werk.

Enf. idd gewoon op dag- weekbasis bekijken.

Pvoess schandalig.

Hier ben ik weer de enig kolvende onder 87 medewerkers op werk. De andere collega met baby van bijna 5 maanden is net gestopt. Ze is nu met hapjes begonnen :) Op het kdv valt het trouwens mee, volgens mij zijn er wel 3 babies die bv krijgen op zijn babygroep, wel allemaal nog onder het half jaar.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:03:07 #172
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118677780
Ik vraag altijd aan Lientje 'Wil je borstje?' of 'wil je borstje drinken?'
Inmiddels zegt ze zelf, 'nom bosh' en trekt ze aan mijn shirt.
Nom gebruikt ze voor drinken/eten/lekker.

En dat andere deel noem ik dr plasser en bij een jongetje een piemel(tje).

En Enfermera, de eerste 4/6 weken zijn het meest pittig, daarna krijg je als het goed is wat meer rust en wordt het wat minder intensief. Gewoon per dag/week kijken en idd, goed proberen te eten, je hebt flink wat nodig om je energielevel op peil te houden.
Enne, doe dan een witte boterham met roomboter/pindakaas/hagelslag. ;)
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:18:48 #173
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118678481
Harry noemt het gewoon borsten en ik vraag aan Huubke (en voorheen ook aan Harry) of hij wil drinken bij mama.
Mijn man noemt het gewoon 'aan de tiet', maar blijkbaar is mijn invloed groter ;)

Ik ga zo toch maar eens wat kolven voor mijn sneue peuter die nu ook ontzettend slecht eet ivm heel erg verkouden. Krijgt ie toch wat fatsoenlijks binnen met veel caloriën.

En mijn mannen hebben een plasser. Wat ik heb, daar heeft Harry nog niet naar gevraagd :D
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:55:49 #174
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118680404
Thanks allemaal, jullie zijn lief :*
Vandaag was iig een goeie dag, dat scheelt ook al. :)
pi_118695970
Fijn enfermera :*

Voor het fotoboek voor S gisteravond weer een paar bv fotos gemaakt O+
Ben toch blij (mede dankzij dit topic) dat ik er foto's van heb!

Na afgelopen weken heb ik nu vaak stuwing omdat ze beter slaapt en minder vaak drinkt snachts, borst is hard en bobbelig :( heb gister gekolft en haar verder de borst laten leegdrinken (als ze moe is/slaapt drinkt ze kort maar sabbelt daarna vandaar eerst kolven) pff voelt niet zo prettig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')