abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118707068
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 14:31 schreef Cantare het volgende:
Als je kind 's nachts 4-5 keer drinkt - zoals bitterend zegt - dan kan er toch nooit veel langer dan 1,5 uur tussen zitten? Dus volgens mij is 'om de 1,5 uur' hetzelfde als '4 a 5 keer per nacht'. Is het baas-boven-baas-gebeuren ook weer opgelost.

Maar waar ik eigenlijk voor kwam: pas stelde ik een vraag over het huilen/weigeren bij de voeding. Het lijkt inderdaad lucht te zijn, dus bedankt coor het meedenken! Het lastige: het kan zo lang duren voor die lucht er eens uitkomt... E'tje boert moeilijk en aangezien ze vaak lucht inslikt, zijn veel voedingen echt "gedoe". Gisteren frustreerde het me nogal, want ik ben soms bang dat ze niet genoeg aankomt en/of dat ik niet genoeg melk hebt, omdat ik weinig stuwing heb. En als ze dan ook nog eens moeilijk drinkt... Nou ja, er is helemaal geen reden om onzeker te zijn, want ze groeit gewoon prima op de +1 qua lengte en gewicht, maar de oudste was wat dikker en volgens mij had ik toen vaker/meer stuwing, dus ik ben gewoon anders gewend. Maar goed, vandaag gaat het gelukkig wel goed. Mede dankzij de grote verwisseltruc (speentje in tot ze rustig is- speentje uit - aanleggen). ;)
Ik bleef me zorgen maken en ben vandaag extra gaan wegen. En inderdaad: niet bijgekomen, zelfs afgevallen t.o.v. vorige week. :'( Bah, niet leuk. Ik denk zelf dat het door de spruw komt. Na een tweede GV-kuurtje eerder deze week lijkt die nu weer weg te zijn, hopelijk voorgoed, maar ik denk dat ze door het ongemak daarvan slechter is gaan drinken en is gaan weigeren. Ik heb na thuiskomst toch maar eens een flesje met 100 cc gekolfte melk aangeboden. Die dronk ze zonder blikken of blozen helemaal leeg en daarna heeft ze zelfs nog meer aan de borst gedronken. En daarna heb ik nog "even" 200 cc gekolft, dus met m'n productie zit het gelukkig nog wel goed. ;) Hopelijk gaat het vanaf nu weer bergopwaarts.
pi_118707130
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:15 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ik bleef me zorgen maken en ben vandaag extra gaan wegen. En inderdaad: niet bijgekomen, zelfs afgevallen t.o.v. vorige week. :'( Bah, niet leuk. Ik denk zelf dat het door de spruw komt. Na een tweede GV-kuurtje eerder deze week lijkt die nu weer weg te zijn, hopelijk voorgoed, maar ik denk dat ze door het ongemak daarvan slechter is gaan drinken en is gaan weigeren. Ik heb na thuiskomst toch maar eens een flesje met 100 cc gekolfte melk aangeboden. Die dronk ze zonder blikken of blozen helemaal leeg en daarna heeft ze zelfs nog meer aan de borst gedronken. En daarna heb ik nog "even" 200 cc gekolft. ;) Hopelijk gaat het vanaf nu weer bergopwaarts.
Probeer dat dan even vol te houden deze week? Even kolven na de voeding en geef die nog even na.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118707183
Ja, ga ik doen. Mijn prioriteit is nu eerst spekkies kweken bij kleine E. :) En zorgen dat ze niet meer gefrustreerd raakt, dus lukt het niet aan de borst dan geef ik eerst een flesje.
pi_118707310
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:19 schreef Cantare het volgende:
Ja, ga ik doen. Mijn prioriteit is nu eerst spekkies kweken bij kleine E. :) En zorgen dat ze niet meer gefrustreerd raakt, dus lukt het niet aan de borst dan geef ik eerst een flesje.
Dat lijkt me een juiste prio... Te hongerig of gefrustreerd schiet niemand wat mee op.. Ze moet zich op haar gemak voelen aan je borst.
  donderdag 1 november 2012 @ 15:35:37 #180
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118707669
Kan het ook niet zijn dat ze teveel voormelk krijgt ivm overproductie ? En daardoor ook onrustiger drinkt ivm heftige TSR ?

Optie om een lk keer te laten kijken?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118709886
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:35 schreef _evenstar_ het volgende:
Kan het ook niet zijn dat ze teveel voormelk krijgt ivm overproductie ? En daardoor ook onrustiger drinkt ivm heftige TSR ?
Teveel voormelk denk ik niet, want ze heeft ook minder volle luiers en dat zou dan niet het geval zijn... ze kreeg gewoon te weinig binnen. En daardoor had ik juist ook weer wat minder productie. Sterkte TSR is 't volgens mij ook niet, daar leken de klachten in mijn ogen niet echt op.
quote:
Optie om een lk keer te laten kijken?
Ja, ik wil een lk laten kijken als ze over een paar dagen niet weer normaal drinkt. Ik wil even wachten of mijn plan nu voldoende helpt. Als ze daarna nog onrustig blijft drinken dan trek ik aan de bel.
pi_118779417
Ik heb om 10 uur gekolfd op werk, daar in de koelkast gezet en om 2 uur ging ik naar huis,maar vergeten in de koelkast te zetten.
Ik heb het om kwart voor 6 in de koelkast gezet nu, maar is het nog wel goed? Op borstvoeding.com staat 5-10 uur, maar op andere sites 4 uur...dus ik weet het niet.
pi_118781816
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:15 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ik bleef me zorgen maken en ben vandaag extra gaan wegen. En inderdaad: niet bijgekomen, zelfs afgevallen t.o.v. vorige week. :'( Bah, niet leuk. Ik denk zelf dat het door de spruw komt. Na een tweede GV-kuurtje eerder deze week lijkt die nu weer weg te zijn, hopelijk voorgoed, maar ik denk dat ze door het ongemak daarvan slechter is gaan drinken en is gaan weigeren. Ik heb na thuiskomst toch maar eens een flesje met 100 cc gekolfte melk aangeboden. Die dronk ze zonder blikken of blozen helemaal leeg en daarna heeft ze zelfs nog meer aan de borst gedronken. En daarna heb ik nog "even" 200 cc gekolft, dus met m'n productie zit het gelukkig nog wel goed. ;) Hopelijk gaat het vanaf nu weer bergopwaarts.
En hou even in de gaten of de spruw nu echt goed weg is.. Ik heb hier 3 keer de hele GV kuur gedaan en tóch kwam het weer terug. Nu na een Nystatine kuur (via de huisarts) is het ein-de-lijk echt weg..

Hopelijk trekt ze snel bij en komen er snel spekkies bij!

Troeta, een uur of 6 moet het zeker buiten de koelkast kunnen! Ik denk dat je met die 4 uur nog wel safe zit.
pi_118781977
Aaaarch!!! Schoonmoeder door de bocht over geen voedingsstoffen in de melk en dat het gewoon op was. En dan moet ik gewoon m'n mond houden. :X
pi_118783239
Thanks gerbera!

Ennne tico... gewoon opscheppen dat jij wel genoeg melk met voedingsstoffen hebt? :-)
  zaterdag 3 november 2012 @ 19:57:58 #186
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118783260
Bij mij in mijn omgeving zijn ook mensen die zeggen, komt er nog melk dan, is het nog steeds niet op, wat bijzonder..... :')

Maar wrom je mond houden Tico, je kan dat toch uitleggen, dat we tegenwoordig wel beter weten gelukkig?
pi_118783314
Neuh, discussie met schoonmoeder heb ik genoeg. Deze laat ik schieten.
  zaterdag 3 november 2012 @ 20:00:13 #188
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118783360
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 19:59 schreef Ticootje het volgende:
Neuh, discussie met schoonmoeder heb ik genoeg. Deze laat ik schieten.
:D Ok!
pi_118783490
Cantare, ik hoop dat de spruw gauw weg is en kleine E. Goed aan de borst drinkt en goed aankomt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118785268
De vraag of ik nog steeds genoeg melk heb en of het dan niet op is heb ik ook al gehad, en dan is Faye nog geen 5 maanden.. :X
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118785947
Mijn eigenste moedertje beweert dat ze niet genoeg bv had. Daarom gaf ze ons fv, want het was ook leuker voor de papa, die kon dan flesjes geven. En dan deed ze er meer in dan mocht, en later ook rijstebloem want "dan sliepen we lekker door!" Ik denk serieus dat ik daardoor al m'n hele leven 'vecht' tegen overgewicht.. ;( bv ftw! *O*
pi_118786126
SE :*

De vraag die ik hier krijg is waarom ik geen papfles geef want dan slapen ze zo lekker door.

*O* vandaag bij schoonzus gevoed, haar dochter van 2 kwam bij me kijken
Zo lief en nieuwschierig! Rent ze naar dr moeder; S.ara melk drinken? O+
Voor het eerst bij iemand in de huiskamer gevoed, vond het wel prettig en viel mee.
pi_118786332
Fijn Zoe!
pi_118786931
Het gaat hier weer wat beter. Gisteren heb ik bijna alle voedingen gekolft en via een flesje gegeven. E dronk dan per keer ongeveer 120 cc. Vandaag heb ik maar 1 voeding deels uit een flesje gegeven en de rest gewoon. Het gaat nog wel wat rommelig (veel loslaten en lucht inslikken) maar ik zie wel verbetering. Het valt me ook op hoe makkelijk ze nu tussen de voedingen door een tijd ligt te slapen.

Ik heb wel het idee dat mijn productie wat achteruit is gegaan, ik heb nauwelijks stuwing en E lijkt hard te moeten werken voor haar melk. Gelukkig heeft E aan het begin van de avond wat geclusterd, dus ik verwacht wel dat ze mijn productie zelf wel omhoog krikt. En aan de eerste 2 maanden en het kolven te zien heb ik toch echt wel genoeg, maar toch... Wat kun je er onzeker van worden als je het idee hebt dat je niet genoeg hebt!

Ik hoop echt dat de spruw nu weg is, maar ik weet het niet zeker. E lijkt nu nergens last van te hebben en de echte spruw-aanslag is weg, maar er ligt nog wel een witte waas over haar tong. Nou ja, we zien het wel.
pi_118786971
Zoe, fijn dat het meeviel om bij iemand in de huiskamer te voeden. Ik doe het ook altijd, vond het in het begin wel een beetje onwennig maar heb er nooit moeite mee gehad. Het hoort erbij. :)

Ik heb grote E trouwens een paar weken terug een bekertje moedermelk gegeven. Dat vond ze toen heel lekker. Gisteren had ik weer wat over en dat wilde ik haar toen geven, maar dit keer wilde ze er na een slokje niks meer van weten, helaas.
pi_118798461
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 19:22 schreef Ticootje het volgende:
Aaaarch!!! Schoonmoeder door de bocht over geen voedingsstoffen in de melk en dat het gewoon op was. En dan moet ik gewoon m'n mond houden. :X
Maar wat ik me oprecht afvraag... Als de moeder ongezond is, vitaminegebrek heeft etc. Is borstvoeding dan voldoende? En dan bedoel ik écht ongezond qua voeding, niet roken en drinken.
pi_118798466
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 08:34 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Maar wat ik me oprecht afvraag... Als de moeder ongezond is, vitaminegebrek heeft etc. Is borstvoeding dan voldoende? En dan bedoel ik écht ongezond qua voeding, niet roken en drinken.
Dan moet je heel heel zwaar ondervoed zijn. Ook vrouwen in Afrika met weinig voedsel voor handen produceren melk waar de kleintjes op groeien.
pi_118820883
Ik heb weer zo'n bult op en naast mijn tepelhof, naast het plekje waar eerst die bult zat.
Ik denk dat het een ontstoken klier van montgomery is. Met drinken doet het geen pijn Gelukkig. Het voelt als een soort grote puist.
Iemand hier het ooit gehad? Hoe kom ik hier steeds aan En is het te voorkomen?
Heb wel wat info grvonden,maar de ene site zegt niks aan doen en van de andere site moet ik maar een dermatoloog.
pi_118821328
Als het geen pijn doet, zou ik me ook niet zo druk maken.
pi_118824490
Troeta, ik heb ook van die ontstoken kliertjes gehad, gingen vanzelf weer over.
Nu al een hele tijd geen last meer van gehad trouwens :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')