abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118586373
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_118586814
(Zit op de mobiel dus kan niks kopiëren)

Ik postte dat ik bijna zes maanden borstvoeding geef, en nog anderhalf jaar door wil gaan :)
pi_118592118
Een *O* voor alle mijlpalen!
En een O+ voor Soesa haar nachtvoedingen, fijn!

Hier pas 4,5e maand borstvoeding en het voelt alsof we nog maar net begonnen zijn! Voorlopig stoppen we nog niet :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118592266
Ik moet zeggen die boven tanden als mijn baby moe is...die voel ik wel op mijn tepel :X
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:15:15 #5
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118593142
Oliver heeft een keer gebeten :+

Vraagje wel aan diegene die zo stellig zijn 2 jaar te voeden , ben je niet bang dat kindje eerder stopt misschien ?
Misschien lees ik het te letterlijk maat het komt zo over van : kan me biet bommen wat maar ik moet en zal 2 jaar halen!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118593322
Ja ik ben ook een paar keer gebeten...

Zelf maakt me niks uit hoe lang ze gaat drinken, zolang we het alle 3 fijn vinden (mijn man ook he :P ) dan is het goed
Het is wel zo als het morgen afgelopen zou zijn zou ik heel verdrietig zijn :@
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:24:46 #7
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118593793
Ja ik zou dat ook wel gek vinden :+ maar het ging me meer om het stellig van ik ga 2 jaar voeden. :)

Ik zelf vind dat wanneer Oliver het aangeeft het genoeg is. En had eerst zoiets van met een jaar wel wat minder maar meneer eet geen ruk aan vast en hij is al niet de grootste.. Dus we doen maar gewoon zo door :p
pi_118594117
:D
pi_118596070
2 jaar is geen must voor ons, ik blijf voeden zo lang we het allemaal leuk vinden :) Maar met net 4,5e maand gehad hoop ik dat we nog wel even te gaan hebben!
pi_118596235
Nog een *O* *G* voor alle mijlpalen. Hier ook alweer bijna 6 maanden bv.

Ik belde de laatste dagen met vliegmaatschappijen en de ns om uit te vinden wat de mogelijkheden zijn van kolven op de luchthaven of in een trein. Vind het toch best achterlijk dat er zo moeilijk over wordt gedaan. Op de luchthaven wordt ik dan verwezen naar de verschoon/ moeder-en-kind ruimte en de mevrouw van de ns zei dat ik maar moest uitstappen en op een treinstation zo'n moeder-en-kind ruimte opzoeken of kijken of er een kleine eerste klas coupe vrij was.conclusie bv moeders moeten dus maar niet langer dan 3-4 uur met trein of vliegtuig reizen :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118596902
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:15 schreef _evenstar_ het volgende:
Oliver heeft een keer gebeten :+

Vraagje wel aan diegene die zo stellig zijn 2 jaar te voeden , ben je niet bang dat kindje eerder stopt misschien ?
Misschien lees ik het te letterlijk maat het komt zo over van : kan me biet bommen wat maar ik moet en zal 2 jaar halen!!
Who norm?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118597107
Ik denk dat er niet zoveel vraag/behoefte aan is tinuviel. Denk gewoon te duur om voor een paar mensen overal kolfruimtes te maken.
Vraag me wel af hoe stewardessen het dan doen.

Ik vond dat 2 jaar ook zo stellig klinken xanteh, maar ik vroeg me af, stop je dan precies op haar tweede verjaardag?
pi_118597192
De 2 jaar halen hoeft niet direct te beteken dan direct te stoppen toch.. :D
pi_118597388
Dat is waar, ik las het anders.

Geef jij nog bv pvoess? En hoe is het met je zoontje?
pi_118597915
Pessie, ik zag dat je zorgen hebt of het met de tweede wel beter zal gaan. Of je al moet kolven na een uur.
Je hebt al een hoop advies gekregen en ik sluit me daarbij aan.
En een klein beetje ervaring van mij: bij mijn tweede ging het helemaal anders dan bij mijn eerste!
Echt ze dronk zoveel beter, ze hapte aan en ze dronk. :D

Dus dat kan, het kan zijn dat je tweede kindje veel beter kan aanhappen.
En de rust die jij hebt door alle kennis die je hebt draagt er ook aan bij.
Vertrouw daarop!

Bovendien is alles wat je nodig hebt zo gehaald. Ik heb geen tepelhoedjes gehaald, het enige wat ik heb gedaan is een flyer van mijn LK op het prikbord hangen. Om de drempel om te bellen zo laag mogelijk te maken.
Het was niet nodig. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_118598479
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:18 schreef Troeta het volgende:
Dat is waar, ik las het anders.

Geef jij nog bv pvoess? En hoe is het met je zoontje?
Nee ik geef geen borstvoeding meer, hij stopte er steeds meer mee tot het gewoon echt end of story was. En nog wat invloeden van mijn lichaam wat het voor hem anders maakte. Maar door zijn ziek, zwak, kleine dreumes gedoe krijgt hij nu kunstvoeding zodat hij nog net wat energie extra heeft. Ik had liever borstvoeding nog gegeven. ;( Soms wil die even kijken of er nog melk in zit of ze even aaien en zegt dan mmmmmm. O+ Maar ik vind 1,5 jaar lang ook prima, al geloof ik wel in minimaal 2 jaar.

Ach bij de 1e was het 1 jaar, nu 1,5 jaar bij de derde kom ik aan de 2 jaar :+
  maandag 29 oktober 2012 @ 22:12:37 #17
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118601248
Ik ga gewoon door totdat Huubke 18 is! :Y)

Bôh, ik zou zo graag iets extra's kolven voor mijn peuter maar ik kan steeds de moed/tijd/energie niet opbrengen om het te doen...
  maandag 29 oktober 2012 @ 22:12:40 #18
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118601249
Ik heb wel absoluut de 12 maanden willen volmaken en nu is ze ruim 16 maanden en drinkt ze nog iedere ochtend bij het wakker worden en 's nachts als ze eens wakker is. Van mij mag ze, zo lang ze wil en zou ze vaker willen dan mag dat ook, maar voor haar middagslaap en 's avonds voor het slapen wil ze liever een flesje bio volle koemelk. Bij haar ontbijt overigens ook, kind is wel echt gek op melk.

Ik heb me er nu al twee maanden op ingesteld dat het zomaar afgelopen kan zijn, maar ze wil tot nu toe nog stellig iedere dag drinken.
Als manlief haar uit haar bedje haalt en bij me in bed legt, dan zegt ze stellig, nom en trekt mijn shirt omhoog. Dan is het 2 minuten ene borst, 2 minuten andere borst en klaar. O+
Soms probeer ik het wel eens overdag of 's avonds als ze eens verdrietig is, maar dat wil ze niet meer, maar de ochtend is heilig.
  maandag 29 oktober 2012 @ 22:48:45 #19
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118603391
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Who norm?
Ja ken die norm maar vraag het me gewoon oprecht af. Is die twee jaar belangrijker dan vraag/verzoek van het kind?
pi_118603617
Voor mij is het even belangrijk :Y
Ik ga mijn kind niet dwingen maar zou toch wel graag iets langer voeden dan een jaar of 1,5 jaar.
pi_118604043
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:14 schreef Troeta het volgende:
Ik denk dat er niet zoveel vraag/behoefte aan is tinuviel. Denk gewoon te duur om voor een paar mensen overal kolfruimtes te maken.

Ik vond dat 2 jaar ook zo stellig klinken xanteh, maar ik vroeg me af, stop je dan precies op haar tweede verjaardag?
Tróeta dat begrijp ik wel. Alleen is er een verschil tussen die ruimtes creeren en de mogelijkheid creeren en een ruimte vinden waar het kan.

Geen idee, de enige stewardes die ik ken heeft geen bv gegeven :P. Maar als het vliegtuig je werkpek is, dan heb je weer tegangen misschien die gewone reizende niet hebben.

In het ergste geval bezet ik de wc wel een half uur.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 29 oktober 2012 @ 23:02:18 #22
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118604060
Maar waar
  maandag 29 oktober 2012 @ 23:04:05 #23
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118604151
Maar waarOm dan niet blijven kolven :)?
Ik probeer het te snappen :)
pi_118604190
Omdat dat niet altijd een optie is ;)
  maandag 29 oktober 2012 @ 23:13:10 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118604542
Morgen 100 weken borstvoeding.... ik denk overigens niet dat het nog heel lang duurt, hij schudt vaak eerst even "nee", maar gaat daarna toch drinken.
Vanmorgen wel een keer halverwege de ochtend zomaar een "die" terwijl hij aan m'n shirt trok, en toen heeft hij ook gedronken, maar normaal alleen 's morgens na het wakker worden en 's avonds voor het naar bed gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118609021
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:04 schreef _evenstar_ het volgende:
Maar waarOm dan niet blijven kolven :)?
Ik probeer het te snappen :)
Heb je het over mij? Nou omdat ik anders vreselijke stuwing krijg en het niet goed is voor mijn productie als ik zo lang niet kolf.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118609239
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:14 schreef Troeta het volgende:

WHO norm. En haha nee, als ze dan wil blijven drinken tot haar derde verjaardag dan vind ik dat ook goed. Maar mijn doel is minimaal twee jaar en als ze voor haar tweede verjaardag al niet meer wil zal dat wel even slikken zijn.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:57:11 #28
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118610227
Tinu was voor pvoes :) dat jij kolft snap ik ;)!
pi_118610446
Evenstar, ik vind kolven best belastend. Ik doe het op werkdagen, omdat ik zo geniet van het live-drinken (naast de gezondheidsvoordelen). Als hij niet meer bij mij zou willen drinken, denk ik niet dat ik het op kan brengen om alle voedingen te kolven. Dan is het heel jammer, maar einde verhaal.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118610582
Ik vind het kolven ook echt niks hoor! En ik heb maar 1,5e week fulltime gekolfd en was er toen helemaal klaar mee, heb echt heel veel bewondering voor iedereen die het langer vol houdt!
pi_118611232
Ik kolf maar 1 keer per dag dat scheelt he
pi_118611282
Ik heb 7 maanden lang elke dag meerdere keren gekolfd :r
En dan gaf ik ook nog alle voedingen live en at hij geen bijvoeding tot de 9 maanden
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:47:35 #33
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118611416
Nou Pvoesss, als er iemand zich heeft ingezet voor haar kind, dan ben jij het wel, met je nachtvoedingen ook zo lang en zoveel, petje af. En anderhalf jaar is geweldig. ^O^
pi_118611546
Ik denk ook dat mijn kolf-aversie in de eerste weken ontstaan is. Het gevecht, het staren naar de druppels, teleurstelling als er maar 10 ml in het flesje zat... Maar ook nu nog is het steeds spannend of ik wel genoeg kolf. De mini drinkt inmiddels bijna een halve liter op het kdv :o.

Pvoess, ik heb jouw verhaal destijds niet meegekregen, maar als ik het zo lees heb je best een pluim verdiend :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118611631
evenstar en ik zitten denk ik ook met 4-5 nachtvoedingen met 11 maanden :O
pi_118611696
Noo dat is dus nog weinig vergeleken met bij mij. Dat was echt echt elk uur a 1,5 uur altijd :Y
De nachten waren echt slopend en dan ook nog 3 a 4 dagen in de week werken ;(
pi_118612386
Ik vind 4-5 nacht voedingen anders ook zwaar vermoeiend hoor :N , vooral omdat ze allemaal tussen 22.30 en 6 uur s'ochtends zijn..ik moet inderdaad ook 3 dagen werken
Maar goed het is gewoon zoals het is, ik zie niet echt een alternatief behalve op tijd naar bed gaan
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:55:43 #38
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118613262
Ik heb er godzijdank altijd maar 2-3 gehad tussen 23.00 en 06.30 uur, dat vond ik goed te doen. En ik ben heul blij dat ze met 11 maanden uit zichzelf is gaan doorslapen, gewoon van 19.00 uur tot 07.00 uur. _O_

Al ligt ze echt wel een keer per week een nachtje bij ons of is ze soms eens wakker 's nachts en gaat ze na een slok weer slapen, maar das allemaal niet noemenswaardig, dan is er vaak ook iets van tandjes op buikpijn ofzo.
pi_118613608
Pvoess petje af voor jou hoor. Voor mij klinkt alles boven de 2-3 nachtvoedingen erg vermoeiend. Elk uur tot 1,5 uur is wel echt een toppunt.

Moet er wel bij zeggen dat ik ernaast nog 36 uur werk, 4 dagen van 8 uur en s'avonds ook nog vaak. 4 dagen aaneengesloten werken is dan ook zwaar en vermoeiend en op de vrije dag vaak ook niet slapen vanwege 2 kids die haast nooit tegelijkertijd slapen. Maar dat ken jij vast ook wel.

Vanochtend even in de vergaderkamer kolven, zoveel fijner dan het koude keukentje. Alleen dan weer geen stromend water en papier, dus zo nog maar even langs de wc.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118613665
Pfff als ik lees over die kolfkamers hier dan ben ik echt zoo gezegend met die van ons! verwarming, schone kraan en koelkast, leren bank...ik hou het nog vol zolang zij graag melk drinkt voor het slapen gaan..en ik heb melk dus waarom koemelk geven
pi_118613683
hebben jullie dan nooit een flesje geprobeerd?
Ik weet wel bv onbeperkt en beter enzo, maar pfff, ik denk niet dat ik het er voor over heb zal hebben, ook al bevalt bv me nu heel goed.
Ik denk zelfs dat Nena beter slaapt door de bv. en ik ook.

Fijn dat het goed gaat pvoess!!
pi_118613747
Ik heb mijn kind nog nooit een flesje gegeven. En waarom zou ik uit bed gaan ervoor?
Mijn geeft haar flesjes op papa dagen (met mama melk)
pi_118613936
Ik kolfde in in de kelder/vrieskist ruimte ;( :r
pi_118613979
Bah :(
pi_118614053
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 11:09 schreef Troeta het volgende:
hebben jullie dan nooit een flesje geprobeerd?
Ik weet wel bv onbeperkt en beter enzo, maar pfff, ik denk niet dat ik het er voor over heb zal hebben, ook al bevalt bv me nu heel goed.
Ik denk zelfs dat Nena beter slaapt door de bv. en ik ook.

Fijn dat het goed gaat pvoess!!
Persoonlijk vind ik het fijn dat bv onbeperkt kan en mag. 4 nachtvoedingen? Vermoeiend, maar geen probleem. Zonder gaat meneer niet slapen (paar keer geprobeerd). Met fles moet je dan erg opletten dat hij niet over z'n max heen gaat. Ook voor troost is het ideaal. En zolang hij wil drinken, goed groeit en ik er ook van geniet, zou ik niet weten waarom hij flesvoeding zou moeten krijgen. Als ik zeker zou weten dat mijn productie stabiel was, zou ik voor het kdv wel overgaan op fv. Hij verdraagt het goed (de eerste weken heeft hij zowel bv als fv gehad). Maar het risico ga ik niet nemen :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118614205
Nou Pvoess dat is ook verschrikkelijk. Hier zegt de receptioniste dat het de verantwoordelijkheid van de werkgever is en daar heeft ze ook gelijk in. Maar ja wat doe je als werkgever als je een kantoortuin hebt. De beschikbare vergaderkamers aan meerdere kanten glazen ramen hebben en de extra vergaderkamers van het pand al helemaal niet te gebruiken zijn, glazen hokken.

Bitterend, daar kun je terecht blij mee zijn. Net mijn klant gemaild en gevraagd over kolfmogelijkheid daar als ik daar begin december 2 dagen ga zitten.

Marjolijntje met een jaar kun je het risico misschien nemen, maar dan heeft hij het waarschijnlijk ook niet meer nodig en kun je toch maar buiten werktijd kolven.

Ik ga ook gewoon door zolang wij het fijn vinden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118614309
Ik was er ook echt niet blij mee, maar je moet iets als er geen andere ruimte is :Y
pi_118614681
Onze ruimte is prima, met keuken, koelkast, bankjes, gordijn bij de deur/ raampje en een elektrisch slot waar je een speciaal kaartje voor moet hebben. Alleen is het er erg koud. Helaas kan je in het hele gebouw niets zelf aanpassen.

Er is op de hele universiteit 1 kolfruimte, maar naast mij is er maar 1 andere vrouw die (daar) kolft. Vind ik echt weinig!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:15:56 #49
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118616166
Wat een nare verhalen over geen of niet toereikende kolfruimtes zeg -O- Zonde dat er nog steeds zo over gedacht wordt..

Hier gaat het redelijk, man, wat is spruw pijnlijk zeg :X er zit ook een kliertje op mn tepelhof die ontstoken is, gelukkig geeft de miconazol genoeg verlichting. Alleen de eerste minuut drinken van mevrouw is even op de tanden bijten ;( Magoed.. Zij voelt zich ook al wat beter volgens mij, gister was ze nog een beetje hangerig/aanhankelijk.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:57:14 #50
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118617609
Bitterend :*

En verders snap ik heus de noodzaak van kolven wel en ook wel dat het geen pretje is ( al vind ik het fascinerend dat mijn lijf dat kan en kolf ook vrij makkelijk)

En pvoes baas boven baas hè :') Met je denigrerende dat is nog weinig.. Dus het stelt niets voor! Je hebt geen idee meisje... Geen idee!
maar goed ook.. :{w

Weet weer precies waarom ik nog alleen lurkte :{
pi_118619068
Zo bedoelde ik het helemaal niet }:| Ik zeg nergens dat het niet zwaar is ik ging eigenlijk vooral in op wat juud er bij zei maar prima. Ook nog een hoera voor hoe makkelijk jij kolft baas boven baas he :r

En ik snap jouw maar waarom dan niet kolven niet echt..
Ik heb gevochten voor de borstvoeding meer dan vele hier weten. En dan de vraag waarom kolf je dan niet is lekker makkelijk om te zeggen zeker na alle maanden dat ik wel heel vele heb gekolfd. :W
Ga maar weer lekker lurken..
pi_118619441
Als je niet het hele verhaal hier vertelt moet je niet verbaasd zijn dat mensen vragen stellen die in jouw ogen raar zijn...
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118619847
Wees welkom om mee te posten evenstar. Ik vind jouw verhalen omtrent voeden en allergieën juist heel waardevol.
pi_118620543
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:48 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als je niet het hele verhaal hier vertelt moet je niet verbaasd zijn dat mensen vragen stellen die in jouw ogen raar zijn...
Oh dat hele verhaal staat hier wel :) En los van dat snap ik niet waar haar gedrag vandaan komt.
pi_118621297
Als je kind 's nachts 4-5 keer drinkt - zoals bitterend zegt - dan kan er toch nooit veel langer dan 1,5 uur tussen zitten? Dus volgens mij is 'om de 1,5 uur' hetzelfde als '4 a 5 keer per nacht'. Is het baas-boven-baas-gebeuren ook weer opgelost.

Maar waar ik eigenlijk voor kwam: pas stelde ik een vraag over het huilen/weigeren bij de voeding. Het lijkt inderdaad lucht te zijn, dus bedankt coor het meedenken! Het lastige: het kan zo lang duren voor die lucht er eens uitkomt... E'tje boert moeilijk en aangezien ze vaak lucht inslikt, zijn veel voedingen echt "gedoe". Gisteren frustreerde het me nogal, want ik ben soms bang dat ze niet genoeg aankomt en/of dat ik niet genoeg melk hebt, omdat ik weinig stuwing heb. En als ze dan ook nog eens moeilijk drinkt... Nou ja, er is helemaal geen reden om onzeker te zijn, want ze groeit gewoon prima op de +1 qua lengte en gewicht, maar de oudste was wat dikker en volgens mij had ik toen vaker/meer stuwing, dus ik ben gewoon anders gewend. Maar goed, vandaag gaat het gelukkig wel goed. Mede dankzij de grote verwisseltruc (speentje in tot ze rustig is- speentje uit - aanleggen). ;)
pi_118621774
Hier vandaag bij t cb geweest.
Dame groeit iets minder hard, maar dat was geen probleem. Dr lijntje moest wel volgende maand wat meer omhoog gaan, maar.goed ze maakte zich geen zorgen en ik ook niet. Ze is natuurlijk ook naar minder voedingen gegaan. Dr lengte stijgt wel gewoon goed (op de curve vh cb is ie stijler dan de curve van bv.com).

pi_118623028
Het is wel een flinke afbuiging. Ik zou even goed in de gaten houden of ze vaak genoeg drinkt.
pi_118623885
Sonnetje
Hoeveel voedingen krijgt E nu per dag?

Fles geven gaat hier nog steeds niet makkelijk, we hebben laatst een fles gekregen van schoonzus en deze viel ze gelijk aan. Ik doe er ongv 20ml water of moedermelk in en in de box pakt ze de fles dan regelmatig. Ook die van avent met handvaten pakt ze wel als ze m zelf mag vasthouden. Het is dus vooral "zelf" doen.
Laatst bij mijn zus ging het niet echt top.. en was het ook huilen..
vind het toch wel lastig :@
pi_118623928
Son, op hoeveel voedingen zit je nu?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118624547
Hm... flesje "moet" ik binnenkort ook eens gaan introduceren. Ik wil niet! Maar ja, na de kerstvakantie (dan pas!) ga ik weer werken dus moet ze het flesje wel accepteren. Wel gek, dit soort gevoelens heb ik bij haar veel sterker dan bij de oudste.
pi_118624906
Sonnetje, wij hebben rond dezelfde periode net zo'n afbuiging gehad. Het cb maakte zich geen zorgen, ik wel. Twee weken later weer gewogen en toen was hij in 10 gram afgevallen -O- Toen zaten we op 5-6 voedingen omdat hij een avondvoeding had laten vallen. Die hebben er toen maar weer ingestopt op mijn verzoek, daar sliep hij slechter op :') maar hij groeide weer :Y

Je ziet hier duidelijk een beginnende afbuiging tussen week 9 en 15, twee weken later loopt de lijn echt horizontaal, daarna dus de avondvoeding weer geïntroduceerd en een week later stijgt het lijntje alweer. Ik ben heel blij dat ik initiatief heb genomen om tussentijds te wegen, anders was ik er pas een ruime maand later achter dat hij zo slecht groeide (bij dat consult kreeg ik overigens op m'n lazer van het cb, of ik wel zag dat mijn kind slecht groeide, en dat ik hem echt vaker moest aanleggen en ik vooral niet te licht moest denken over stagnerende groei... Juist, op wiens initiatief zaten we daar ook alweer? 8)7 )
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_118625046
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:15 schreef WupWup het volgende:
Het is wel een flinke afbuiging. Ik zou even goed in de gaten houden of ze vaak genoeg drinkt.
Ja idd. Ik ga haar iig nu wel even s avonds wakker maken.
Ze komt zelf maar iets van 5 a 6 keer per dag. Ze slaapt t klokje rond meestal. En overdag om de 3 a,4 uur.
Hoewel ze de afgelopen dagen wel eerder wakker wordt s ochtends.
Het lastige is dat ze bij aanleggen als zij niet wil heel erg boos wordt en dan ook niet drinkt.
Iig de komende tijd om de 3uur aanleggen maar en s avonds laat nog even wakker maken. De arts vond t nu nog geen probleem, maar over een maand moest t wel beter zijn zeg maar :)
pi_118625190
Misschien hebben sommige kinderen wat hulp nodig om genoeg voedingen te pakken. Ik laat op mijn verzoek overdag niet veel langer dan 3 uur tussen de voedingen, omdat ik vermoed dat kleine E zich anders wat weinig meldt. Bij haar zie je op de who-curve een lichte afbuiging, op de cb-curve gaat ze precies op de +1-lijn. Het is dus wel gewoon goed, maar aan minder voedingen denk ik echt nog niet.
pi_118625375
quote:
1s.gif [b]Op dinsdag 30 oktober 2012 16:04 schreef Sonnetje85
Het lastige is dat ze bij aanleggen als zij niet wil heel erg boos wordt en dan ook niet
Dat is hier ook. Dwingen kan niet. Wat ik zelf doe is gewoon veel "beschikbaar zijn" (haar veel bij me houden, samen een middagslaapje doen waarbij ze tegen me aan ligt en af en toe een slok drinkt) en af en toe checken of ze niet toevallig wat wil drinken. :)
pi_118625532
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:08 schreef Cantare het volgende:
Misschien hebben sommige kinderen wat hulp nodig om genoeg voedingen te pakken. Ik laat op mijn verzoek overdag niet veel langer dan 3 uur tussen de voedingen, omdat ik vermoed dat kleine E zich anders wat weinig meldt. Bij haar zie je op de who-curve een lichte afbuiging, op de cb-curve gaat ze precies op de +1-lijn. Het is dus wel gewoon goed, maar aan minder voedingen drink ik echt nog niet.
Dat zal het inderdaad zijn.
In principe krijgt ze overdag ook om de 3 uur, maar soms slaapt ze langer en dan is t dus om de 4uur.
Floris deed t zelfde kwa doorslapen enzo en die bleef wel in dezelfde lijn groeien.

Nou maak ik me niet direct zorgen, omdat ze tevreden is en gelukkig genoeg reserves heeft, maar t moet niet minder worden.
pi_118625586
-foutje-
pi_118625625
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:04 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ja idd. Ik ga haar iig nu wel even s avonds wakker maken.
Ze komt zelf maar iets van 5 a 6 keer per dag. Ze slaapt t klokje rond meestal. En overdag om de 3 a,4 uur.
Hoewel ze de afgelopen dagen wel eerder wakker wordt s ochtends.
Het lastige is dat ze bij aanleggen als zij niet wil heel erg boos wordt en dan ook niet drinkt.
Iig de komende tijd om de 3uur aanleggen maar en s avonds laat nog even wakker maken. De arts vond t nu nog geen probleem, maar over een maand moest t wel beter zijn zeg maar :)
Heel herkenbaar, alles. Een droomvoeding werkte heel goed, één van de weinige momenten dat hij zichzelf de tijd gunde rustig te drinken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_118625692
Floris kreeg rond deze leeftijd toch kunstvoeding? Of niet? Dat zal misschien verschil maken.

Verder herkenbaar hoor, grote E was ook anders en deed het heeeeeel goed op een klein aantal voedingen,door haarzelf geregeld.
pi_118625788
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:19 schreef Cantare het volgende:
Floris kreeg rond deze leeftijd toch kunstvoeding? Of niet? Dat zal misschien verschil maken.

Verder herkenbaar hoor, grote E was ook anders en deed het heeeeeel goed op een klein aantal voedingen.
Op deze.leeftijd was t nog bv :)
Vanaf volgende maand kan ik niet meer vergelijken ;) (die cb afspraak, tot 14 weken bv gegeven bij hem)

Zo merk je maar weer, elk kind is anders :D

Clubsoda, jouw verhaal was idd 1 grote herkenbaarheid hier :D
Volgens mij komt de manier waarop je in de bv staat ook aardig overeen :D
Fijn om te lezen dat de late voeding hielp bij jullie. Daar ga ik ook maar vanuit voor hier :D
pi_118626640
evenstar ik ben ook benieuwd hoe het met Olli-nietzo-bollie gaat :*

Cantare dat klopt...daarom kijk ik bijna niet meer op mijn mobiel snichts..anders riep ik ALWEEEER
en dat hielp niemand
Mijn man stelde voor om een flesje op te warmen snachts maar ik heb liever niet, ik bedoel kind staat in haar bedje te gillen...tot dat die fles warm is kan de tiet erin en klaar.
pi_118626812
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:58 schreef WupWup het volgende:
Wees welkom om mee te posten evenstar. Ik vind jouw verhalen omtrent voeden en allergieën juist heel waardevol.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:04:43 #72
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118627765
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:16 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Dat zal het inderdaad zijn.
In principe krijgt ze overdag ook om de 3 uur, maar soms slaapt ze langer en dan is t dus om de 4uur.
Floris deed t zelfde kwa doorslapen enzo en die bleef wel in dezelfde lijn groeien.

Nou maak ik me niet direct zorgen, omdat ze tevreden is en gelukkig genoeg reserves heeft, maar t moet niet minder worden.
Je hoeft haar natturlijk niet perse wakker te maken, ik zou gewoon proberen haar zo rond 22.00 uur voorzichig uit bedje te pakken en op haar kamertje te voeden, zo donker mogelijk. Dan slaapt ze wellicht ook weer meteen lekker verder. En wil ze niet of weinig drinken dan kan je daarna nog kolven, dat doe je toch 's avonds altijd?
Het is natuurlijk de bedoeling dat ze drinkt, niet dat je vervolgens in de weer bent om haar weer in slaap te krijgen. ;)
pi_118628004
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:04 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Je hoeft haar natturlijk niet perse wakker te maken, ik zou gewoon proberen haar zo rond 22.00 uur voorzichig uit bedje te pakken en op haar kamertje te voeden, zo donker mogelijk. Dan slaapt ze wellicht ook weer meteen lekker verder. En wil ze niet of weinig drinken dan kan je daarna nog kolven, dat doe je toch 's avonds altijd?
Het is natuurlijk de bedoeling dat ze drinkt, niet dat je vervolgens in de weer bent om haar weer in slaap te krijgen. ;)
:D dat bedoelde ik ook met wakker maken!
Ze wordt meestal wakker met uit bed halen :P
Maar meestal slaapt.ze daarna wel weer. Laatst ook gedaan, omdat ze vroeger sliep dan normaal.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:41:07 #74
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118631843
Cantare misschien omdat dit laatste kindje is? ( weet neit of dat zo is, maar dacht wellicht is dat zo en dan snap ik wel de weemoed erachter , toch een afsluiting? )

En WupWup en Bitterend, ik wil best wat vertellen.. maar dat klinkt zo deprimerend en z voelt het vor mij niet, nou ja soms we ;) maar dat is mijn slaapgebrek :+

Voor die het toch wil lezen niet om zielig te doen, en niet om af te schrikken.. maar wel een verklaring waarom ik zo reageerde en ik niet goed tegen dat baas boven baas gedoe.. want niet ieders situatie is bekend..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118631911
Ik heb van visite 'borstvoedingsthee' gekregen van weleda. Te koop bij de tuinen. Leuk en lekker! Ik ga t n net bevallen collega nu ook kado geven, ik vond t ook origineel om te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')