Who norm?quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:15 schreef _evenstar_ het volgende:
Oliver heeft een keer gebeten![]()
Vraagje wel aan diegene die zo stellig zijn 2 jaar te voeden , ben je niet bang dat kindje eerder stopt misschien ?
Misschien lees ik het te letterlijk maat het komt zo over van : kan me biet bommen wat maar ik moet en zal 2 jaar halen!!
Nee ik geef geen borstvoeding meer, hij stopte er steeds meer mee tot het gewoon echt end of story was. En nog wat invloeden van mijn lichaam wat het voor hem anders maakte. Maar door zijn ziek, zwak, kleine dreumes gedoe krijgt hij nu kunstvoeding zodat hij nog net wat energie extra heeft. Ik had liever borstvoeding nog gegeven.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:18 schreef Troeta het volgende:
Dat is waar, ik las het anders.
Geef jij nog bv pvoess? En hoe is het met je zoontje?
Ja ken die norm maar vraag het me gewoon oprecht af. Is die twee jaar belangrijker dan vraag/verzoek van het kind?quote:
Tróeta dat begrijp ik wel. Alleen is er een verschil tussen die ruimtes creeren en de mogelijkheid creeren en een ruimte vinden waar het kan.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:14 schreef Troeta het volgende:
Ik denk dat er niet zoveel vraag/behoefte aan is tinuviel. Denk gewoon te duur om voor een paar mensen overal kolfruimtes te maken.
Vraag me wel af hoe stewardessen het dan doen.
Ik vond dat 2 jaar ook zo stellig klinken xanteh, maar ik vroeg me af, stop je dan precies op haar tweede verjaardag?
Heb je het over mij? Nou omdat ik anders vreselijke stuwing krijg en het niet goed is voor mijn productie als ik zo lang niet kolf.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:04 schreef _evenstar_ het volgende:
Maar waarOm dan niet blijven kolven?
Ik probeer het te snappen
WHO norm. En haha nee, als ze dan wil blijven drinken tot haar derde verjaardag dan vind ik dat ook goed. Maar mijn doel is minimaal twee jaar en als ze voor haar tweede verjaardag al niet meer wil zal dat wel even slikken zijn.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:14 schreef Troeta het volgende:
Ik denk dat er niet zoveel vraag/behoefte aan is tinuviel. Denk gewoon te duur om voor een paar mensen overal kolfruimtes te maken.
Vraag me wel af hoe stewardessen het dan doen.
Ik vond dat 2 jaar ook zo stellig klinken xanteh, maar ik vroeg me af, stop je dan precies op haar tweede verjaardag?
Persoonlijk vind ik het fijn dat bv onbeperkt kan en mag. 4 nachtvoedingen? Vermoeiend, maar geen probleem. Zonder gaat meneer niet slapen (paar keer geprobeerd). Met fles moet je dan erg opletten dat hij niet over z'n max heen gaat. Ook voor troost is het ideaal. En zolang hij wil drinken, goed groeit en ik er ook van geniet, zou ik niet weten waarom hij flesvoeding zou moeten krijgen. Als ik zeker zou weten dat mijn productie stabiel was, zou ik voor het kdv wel overgaan op fv. Hij verdraagt het goed (de eerste weken heeft hij zowel bv als fv gehad). Maar het risico ga ik niet nemenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:09 schreef Troeta het volgende:
hebben jullie dan nooit een flesje geprobeerd?
Ik weet wel bv onbeperkt en beter enzo, maar pfff, ik denk niet dat ik het er voor over heb zal hebben, ook al bevalt bv me nu heel goed.
Ik denk zelfs dat Nena beter slaapt door de bv. en ik ook.
Fijn dat het goed gaat pvoess!!
Oh dat hele verhaal staat hier welquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:48 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als je niet het hele verhaal hier vertelt moet je niet verbaasd zijn dat mensen vragen stellen die in jouw ogen raar zijn...
Ja idd. Ik ga haar iig nu wel even s avonds wakker maken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:15 schreef WupWup het volgende:
Het is wel een flinke afbuiging. Ik zou even goed in de gaten houden of ze vaak genoeg drinkt.
Dat is hier ook. Dwingen kan niet. Wat ik zelf doe is gewoon veel "beschikbaar zijn" (haar veel bij me houden, samen een middagslaapje doen waarbij ze tegen me aan ligt en af en toe een slok drinkt) en af en toe checken of ze niet toevallig wat wil drinken.quote:[b]Op dinsdag 30 oktober 2012 16:04 schreef Sonnetje85
Het lastige is dat ze bij aanleggen als zij niet wil heel erg boos wordt en dan ook niet
Dat zal het inderdaad zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:08 schreef Cantare het volgende:
Misschien hebben sommige kinderen wat hulp nodig om genoeg voedingen te pakken. Ik laat op mijn verzoek overdag niet veel langer dan 3 uur tussen de voedingen, omdat ik vermoed dat kleine E zich anders wat weinig meldt. Bij haar zie je op de who-curve een lichte afbuiging, op de cb-curve gaat ze precies op de +1-lijn. Het is dus wel gewoon goed, maar aan minder voedingen drink ik echt nog niet.
Heel herkenbaar, alles. Een droomvoeding werkte heel goed, één van de weinige momenten dat hij zichzelf de tijd gunde rustig te drinken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:04 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ja idd. Ik ga haar iig nu wel even s avonds wakker maken.
Ze komt zelf maar iets van 5 a 6 keer per dag. Ze slaapt t klokje rond meestal. En overdag om de 3 a,4 uur.
Hoewel ze de afgelopen dagen wel eerder wakker wordt s ochtends.
Het lastige is dat ze bij aanleggen als zij niet wil heel erg boos wordt en dan ook niet drinkt.
Iig de komende tijd om de 3uur aanleggen maar en s avonds laat nog even wakker maken. De arts vond t nu nog geen probleem, maar over een maand moest t wel beter zijn zeg maar
Op deze.leeftijd was t nog bvquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:19 schreef Cantare het volgende:
Floris kreeg rond deze leeftijd toch kunstvoeding? Of niet? Dat zal misschien verschil maken.
Verder herkenbaar hoor, grote E was ook anders en deed het heeeeeel goed op een klein aantal voedingen.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:58 schreef WupWup het volgende:
Wees welkom om mee te posten evenstar. Ik vind jouw verhalen omtrent voeden en allergieën juist heel waardevol.
Je hoeft haar natturlijk niet perse wakker te maken, ik zou gewoon proberen haar zo rond 22.00 uur voorzichig uit bedje te pakken en op haar kamertje te voeden, zo donker mogelijk. Dan slaapt ze wellicht ook weer meteen lekker verder. En wil ze niet of weinig drinken dan kan je daarna nog kolven, dat doe je toch 's avonds altijd?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:16 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Dat zal het inderdaad zijn.
In principe krijgt ze overdag ook om de 3 uur, maar soms slaapt ze langer en dan is t dus om de 4uur.
Floris deed t zelfde kwa doorslapen enzo en die bleef wel in dezelfde lijn groeien.
Nou maak ik me niet direct zorgen, omdat ze tevreden is en gelukkig genoeg reserves heeft, maar t moet niet minder worden.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:04 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Je hoeft haar natturlijk niet perse wakker te maken, ik zou gewoon proberen haar zo rond 22.00 uur voorzichig uit bedje te pakken en op haar kamertje te voeden, zo donker mogelijk. Dan slaapt ze wellicht ook weer meteen lekker verder. En wil ze niet of weinig drinken dan kan je daarna nog kolven, dat doe je toch 's avonds altijd?
Het is natuurlijk de bedoeling dat ze drinkt, niet dat je vervolgens in de weer bent om haar weer in slaap te krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Engaging Infinite Improbability Drive..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |