abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118619068
Zo bedoelde ik het helemaal niet }:| Ik zeg nergens dat het niet zwaar is ik ging eigenlijk vooral in op wat juud er bij zei maar prima. Ook nog een hoera voor hoe makkelijk jij kolft baas boven baas he :r

En ik snap jouw maar waarom dan niet kolven niet echt..
Ik heb gevochten voor de borstvoeding meer dan vele hier weten. En dan de vraag waarom kolf je dan niet is lekker makkelijk om te zeggen zeker na alle maanden dat ik wel heel vele heb gekolfd. :W
Ga maar weer lekker lurken..
pi_118619441
Als je niet het hele verhaal hier vertelt moet je niet verbaasd zijn dat mensen vragen stellen die in jouw ogen raar zijn...
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118619847
Wees welkom om mee te posten evenstar. Ik vind jouw verhalen omtrent voeden en allergieën juist heel waardevol.
pi_118620543
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:48 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als je niet het hele verhaal hier vertelt moet je niet verbaasd zijn dat mensen vragen stellen die in jouw ogen raar zijn...
Oh dat hele verhaal staat hier wel :) En los van dat snap ik niet waar haar gedrag vandaan komt.
pi_118621297
Als je kind 's nachts 4-5 keer drinkt - zoals bitterend zegt - dan kan er toch nooit veel langer dan 1,5 uur tussen zitten? Dus volgens mij is 'om de 1,5 uur' hetzelfde als '4 a 5 keer per nacht'. Is het baas-boven-baas-gebeuren ook weer opgelost.

Maar waar ik eigenlijk voor kwam: pas stelde ik een vraag over het huilen/weigeren bij de voeding. Het lijkt inderdaad lucht te zijn, dus bedankt coor het meedenken! Het lastige: het kan zo lang duren voor die lucht er eens uitkomt... E'tje boert moeilijk en aangezien ze vaak lucht inslikt, zijn veel voedingen echt "gedoe". Gisteren frustreerde het me nogal, want ik ben soms bang dat ze niet genoeg aankomt en/of dat ik niet genoeg melk hebt, omdat ik weinig stuwing heb. En als ze dan ook nog eens moeilijk drinkt... Nou ja, er is helemaal geen reden om onzeker te zijn, want ze groeit gewoon prima op de +1 qua lengte en gewicht, maar de oudste was wat dikker en volgens mij had ik toen vaker/meer stuwing, dus ik ben gewoon anders gewend. Maar goed, vandaag gaat het gelukkig wel goed. Mede dankzij de grote verwisseltruc (speentje in tot ze rustig is- speentje uit - aanleggen). ;)
pi_118621774
Hier vandaag bij t cb geweest.
Dame groeit iets minder hard, maar dat was geen probleem. Dr lijntje moest wel volgende maand wat meer omhoog gaan, maar.goed ze maakte zich geen zorgen en ik ook niet. Ze is natuurlijk ook naar minder voedingen gegaan. Dr lengte stijgt wel gewoon goed (op de curve vh cb is ie stijler dan de curve van bv.com).

pi_118623028
Het is wel een flinke afbuiging. Ik zou even goed in de gaten houden of ze vaak genoeg drinkt.
pi_118623885
Sonnetje
Hoeveel voedingen krijgt E nu per dag?

Fles geven gaat hier nog steeds niet makkelijk, we hebben laatst een fles gekregen van schoonzus en deze viel ze gelijk aan. Ik doe er ongv 20ml water of moedermelk in en in de box pakt ze de fles dan regelmatig. Ook die van avent met handvaten pakt ze wel als ze m zelf mag vasthouden. Het is dus vooral "zelf" doen.
Laatst bij mijn zus ging het niet echt top.. en was het ook huilen..
vind het toch wel lastig :@
pi_118623928
Son, op hoeveel voedingen zit je nu?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118624547
Hm... flesje "moet" ik binnenkort ook eens gaan introduceren. Ik wil niet! Maar ja, na de kerstvakantie (dan pas!) ga ik weer werken dus moet ze het flesje wel accepteren. Wel gek, dit soort gevoelens heb ik bij haar veel sterker dan bij de oudste.
pi_118624906
Sonnetje, wij hebben rond dezelfde periode net zo'n afbuiging gehad. Het cb maakte zich geen zorgen, ik wel. Twee weken later weer gewogen en toen was hij in 10 gram afgevallen -O- Toen zaten we op 5-6 voedingen omdat hij een avondvoeding had laten vallen. Die hebben er toen maar weer ingestopt op mijn verzoek, daar sliep hij slechter op :') maar hij groeide weer :Y

Je ziet hier duidelijk een beginnende afbuiging tussen week 9 en 15, twee weken later loopt de lijn echt horizontaal, daarna dus de avondvoeding weer geïntroduceerd en een week later stijgt het lijntje alweer. Ik ben heel blij dat ik initiatief heb genomen om tussentijds te wegen, anders was ik er pas een ruime maand later achter dat hij zo slecht groeide (bij dat consult kreeg ik overigens op m'n lazer van het cb, of ik wel zag dat mijn kind slecht groeide, en dat ik hem echt vaker moest aanleggen en ik vooral niet te licht moest denken over stagnerende groei... Juist, op wiens initiatief zaten we daar ook alweer? 8)7 )
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_118625046
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:15 schreef WupWup het volgende:
Het is wel een flinke afbuiging. Ik zou even goed in de gaten houden of ze vaak genoeg drinkt.
Ja idd. Ik ga haar iig nu wel even s avonds wakker maken.
Ze komt zelf maar iets van 5 a 6 keer per dag. Ze slaapt t klokje rond meestal. En overdag om de 3 a,4 uur.
Hoewel ze de afgelopen dagen wel eerder wakker wordt s ochtends.
Het lastige is dat ze bij aanleggen als zij niet wil heel erg boos wordt en dan ook niet drinkt.
Iig de komende tijd om de 3uur aanleggen maar en s avonds laat nog even wakker maken. De arts vond t nu nog geen probleem, maar over een maand moest t wel beter zijn zeg maar :)
pi_118625190
Misschien hebben sommige kinderen wat hulp nodig om genoeg voedingen te pakken. Ik laat op mijn verzoek overdag niet veel langer dan 3 uur tussen de voedingen, omdat ik vermoed dat kleine E zich anders wat weinig meldt. Bij haar zie je op de who-curve een lichte afbuiging, op de cb-curve gaat ze precies op de +1-lijn. Het is dus wel gewoon goed, maar aan minder voedingen denk ik echt nog niet.
pi_118625375
quote:
1s.gif [b]Op dinsdag 30 oktober 2012 16:04 schreef Sonnetje85
Het lastige is dat ze bij aanleggen als zij niet wil heel erg boos wordt en dan ook niet
Dat is hier ook. Dwingen kan niet. Wat ik zelf doe is gewoon veel "beschikbaar zijn" (haar veel bij me houden, samen een middagslaapje doen waarbij ze tegen me aan ligt en af en toe een slok drinkt) en af en toe checken of ze niet toevallig wat wil drinken. :)
pi_118625532
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:08 schreef Cantare het volgende:
Misschien hebben sommige kinderen wat hulp nodig om genoeg voedingen te pakken. Ik laat op mijn verzoek overdag niet veel langer dan 3 uur tussen de voedingen, omdat ik vermoed dat kleine E zich anders wat weinig meldt. Bij haar zie je op de who-curve een lichte afbuiging, op de cb-curve gaat ze precies op de +1-lijn. Het is dus wel gewoon goed, maar aan minder voedingen drink ik echt nog niet.
Dat zal het inderdaad zijn.
In principe krijgt ze overdag ook om de 3 uur, maar soms slaapt ze langer en dan is t dus om de 4uur.
Floris deed t zelfde kwa doorslapen enzo en die bleef wel in dezelfde lijn groeien.

Nou maak ik me niet direct zorgen, omdat ze tevreden is en gelukkig genoeg reserves heeft, maar t moet niet minder worden.
pi_118625586
-foutje-
pi_118625625
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:04 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ja idd. Ik ga haar iig nu wel even s avonds wakker maken.
Ze komt zelf maar iets van 5 a 6 keer per dag. Ze slaapt t klokje rond meestal. En overdag om de 3 a,4 uur.
Hoewel ze de afgelopen dagen wel eerder wakker wordt s ochtends.
Het lastige is dat ze bij aanleggen als zij niet wil heel erg boos wordt en dan ook niet drinkt.
Iig de komende tijd om de 3uur aanleggen maar en s avonds laat nog even wakker maken. De arts vond t nu nog geen probleem, maar over een maand moest t wel beter zijn zeg maar :)
Heel herkenbaar, alles. Een droomvoeding werkte heel goed, één van de weinige momenten dat hij zichzelf de tijd gunde rustig te drinken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_118625692
Floris kreeg rond deze leeftijd toch kunstvoeding? Of niet? Dat zal misschien verschil maken.

Verder herkenbaar hoor, grote E was ook anders en deed het heeeeeel goed op een klein aantal voedingen,door haarzelf geregeld.
pi_118625788
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:19 schreef Cantare het volgende:
Floris kreeg rond deze leeftijd toch kunstvoeding? Of niet? Dat zal misschien verschil maken.

Verder herkenbaar hoor, grote E was ook anders en deed het heeeeeel goed op een klein aantal voedingen.
Op deze.leeftijd was t nog bv :)
Vanaf volgende maand kan ik niet meer vergelijken ;) (die cb afspraak, tot 14 weken bv gegeven bij hem)

Zo merk je maar weer, elk kind is anders :D

Clubsoda, jouw verhaal was idd 1 grote herkenbaarheid hier :D
Volgens mij komt de manier waarop je in de bv staat ook aardig overeen :D
Fijn om te lezen dat de late voeding hielp bij jullie. Daar ga ik ook maar vanuit voor hier :D
pi_118626640
evenstar ik ben ook benieuwd hoe het met Olli-nietzo-bollie gaat :*

Cantare dat klopt...daarom kijk ik bijna niet meer op mijn mobiel snichts..anders riep ik ALWEEEER
en dat hielp niemand
Mijn man stelde voor om een flesje op te warmen snachts maar ik heb liever niet, ik bedoel kind staat in haar bedje te gillen...tot dat die fles warm is kan de tiet erin en klaar.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118626812
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:58 schreef WupWup het volgende:
Wees welkom om mee te posten evenstar. Ik vind jouw verhalen omtrent voeden en allergieën juist heel waardevol.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:04:43 #72
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118627765
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:16 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Dat zal het inderdaad zijn.
In principe krijgt ze overdag ook om de 3 uur, maar soms slaapt ze langer en dan is t dus om de 4uur.
Floris deed t zelfde kwa doorslapen enzo en die bleef wel in dezelfde lijn groeien.

Nou maak ik me niet direct zorgen, omdat ze tevreden is en gelukkig genoeg reserves heeft, maar t moet niet minder worden.
Je hoeft haar natturlijk niet perse wakker te maken, ik zou gewoon proberen haar zo rond 22.00 uur voorzichig uit bedje te pakken en op haar kamertje te voeden, zo donker mogelijk. Dan slaapt ze wellicht ook weer meteen lekker verder. En wil ze niet of weinig drinken dan kan je daarna nog kolven, dat doe je toch 's avonds altijd?
Het is natuurlijk de bedoeling dat ze drinkt, niet dat je vervolgens in de weer bent om haar weer in slaap te krijgen. ;)
pi_118628004
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:04 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Je hoeft haar natturlijk niet perse wakker te maken, ik zou gewoon proberen haar zo rond 22.00 uur voorzichig uit bedje te pakken en op haar kamertje te voeden, zo donker mogelijk. Dan slaapt ze wellicht ook weer meteen lekker verder. En wil ze niet of weinig drinken dan kan je daarna nog kolven, dat doe je toch 's avonds altijd?
Het is natuurlijk de bedoeling dat ze drinkt, niet dat je vervolgens in de weer bent om haar weer in slaap te krijgen. ;)
:D dat bedoelde ik ook met wakker maken!
Ze wordt meestal wakker met uit bed halen :P
Maar meestal slaapt.ze daarna wel weer. Laatst ook gedaan, omdat ze vroeger sliep dan normaal.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:41:07 #74
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118631843
Cantare misschien omdat dit laatste kindje is? ( weet neit of dat zo is, maar dacht wellicht is dat zo en dan snap ik wel de weemoed erachter , toch een afsluiting? )

En WupWup en Bitterend, ik wil best wat vertellen.. maar dat klinkt zo deprimerend en z voelt het vor mij niet, nou ja soms we ;) maar dat is mijn slaapgebrek :+

Voor die het toch wil lezen niet om zielig te doen, en niet om af te schrikken.. maar wel een verklaring waarom ik zo reageerde en ik niet goed tegen dat baas boven baas gedoe.. want niet ieders situatie is bekend..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118631911
Ik heb van visite 'borstvoedingsthee' gekregen van weleda. Te koop bij de tuinen. Leuk en lekker! Ik ga t n net bevallen collega nu ook kado geven, ik vond t ook origineel om te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')