Mijn melk stroomt volgens mij ook heel snel/hard. Het spuit eruit en mijn meisje verslikt zich dan ooit gewoon. Ik probeer wel ooit haar even los te koppelenquote:Op maandag 5 november 2012 13:52 schreef Enfermera het volgende:
Toch even een vraagje weer van mijn kant..
Ik dacht vandaag naar het cb te moeten maar das pas volgende weekgaat lekker
Mn meisje drinkt nu aan beide borsten elke voeding, maar aan het begin lijkt er zoveel uit te komen met het toeschietreflex dat ze loslaat en gaat dan ook huilen. Ik zie het er ook uitspuiten, dus ik zit al met spuugdoek in de aanslag anders zit alles onderZe gaat dan dus huilen, enige wat helpt is haar weer tegen mijn borst aanduwen en dan wordt ze weer rustig als ze gaat drinken. Dit gebeurd bijna elke voeding, soms niet. Vervolgens drinkt ze alsof er niks aan de hand is. Ik wilde dus aan het cb vragen wat wijsheid is om te doen in dit geval. Helpt het om eerst wat af te kolven? (en dan mijn volgende vraag; welke kolf? want die heb ik ook nog niet..)
Of is dit gewoon normaal en moet ze hieraan wennen?
Sinds gisteren wil ze ook weer overdag om de 2 uur drinken. Ze geeft ook iets meer op dan anders maar het is zeker niet een hele voeding heb ik het idee.
Heb vandaag al geprobeerd om haar zo.lang mogelijk aan 1 borst te laten en dat lijkt al wat te helpen.. Maar daarna wil ze vaak toch nog graag meer.
Ik ga sowieso ook ff op internet kijken hoe of wat, maar ik wilde mijn vraag toch ook even hier neerleggen voor de deskundigen..Thanks alvast!
Als je voeding op je werk afkolft kun je het in de koelkast zetten als je het binnen 5 dagen weer meegeeft naar het kdv. Invriezen doe je pas als je het over een week nodig hebt.quote:Op maandag 5 november 2012 14:44 schreef Kwisted het volgende:
vraagjes!
Ik hoef pas in januari weer te gaan werken, maar ben nu al wat dingetjes uit aan het zoeken. Ik ben van plan om straks op het werk te gaan kolven. Hoe doen jullie dat met voedingen. Kolf je dan op het werk, zet je het in de koelkast voor de dag erna? Of vries je het in?
Hoe warmen jullie de melk op? Waar kan ik vinden hoe lang melk in de magnatron mag?
Mijn dametje (6wkn oud) begint nu langzaam aan wat meer tijd tussen voedingen te laten, en af en toe slaat ze er een over. Zijn er maatstaven hoe vaak ze minimaal moet drinken? Of moet ik het gewoon aan de natuur over laten en haar laten slapen, erop vertrouwende dat ze wel genoeg binnen krijgt? Ze is goed op gewicht..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.met ongv 2mnd,3mnd en 5,5mnd
Je hebt toch handjes? http://www.borstvoeding.com/kolven/afkolven1.html#6quote:Op maandag 5 november 2012 13:52 schreef Enfermera het volgende:
Helpt het om eerst wat af te kolven? (en dan mijn volgende vraag; welke kolf? want die heb ik ook nog niet..)
Ja idd, dat doe ik nu ook..quote:Op maandag 5 november 2012 14:49 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Mijn melk stroomt volgens mij ook heel snel/hard. Het spuit eruit en mijn meisje verslikt zich dan ooit gewoon. Ik probeer wel ooit haar even los te koppelenzodat ik wat melk eruit kan laten in een spuugdoekje.. Echt kolven van tevoren lijkt me niet nodig? Ik heb trouwens de medela elektische borstkolf en ben daar heel tevreden over. Elektrisch is wel fijn dat je niet steeds zelf hoeft te pompen met de hand vind ik. Kreeg ik zo'n kramp van in mijn hand haha.
Ik laat mijn meisje trouwens per voeding 1 borst helemaal leeg drinken. Hoe doen jullie dat? Mij is verteld dat dit de kans op borstontsteking verminderd, omdat ze de borst dan helemaal leegdrinkt. Als ik het idee krijg dat ze hierna nog honger heeft dan leg ik haar natuurlijk nog aan de andere borst, maar dat komt zelden voor.
Kun je spruw eigenlijk voorkomen? Ik hoor er hier zoveel over..
Nee idd.. Oh fijn, ze kan er dus wel overheen groeien? Dat vind ik wel een fijne gedachtequote:Op maandag 5 november 2012 15:40 schreef WupWup het volgende:
Enfermera, je meisje kan je toeschietreflex niet helemaal aan. Kan ze overheen groeien, maar voor nu is het lastig. Heb je geen overproductie? Daar kan een heftige TSR ook bij passen namelijk.
Laat die krachtige stralen even weglopen in een hydrofiel of als je handig bent in een bakje o.i.d.
[..]
Je hebt toch handjes? http://www.borstvoeding.com/kolven/afkolven1.html#6
bedankt!quote:
Ok, maar wat is goed laten leegdrinken? Hij geeft zelf aan wanneer hij niet meer wil dus dan ga ik verschonen. Zou ik daarna nog een keer die borst moeten aanbieden dan ipv de tweede? Of is die eerste dan wel voldoende 'goed leeggedronken'? Ik bied sowieso altijd de borst waar hij de vorige keer is geëindigd als eerste aan, dus ik wissel het we af.quote:Op maandag 5 november 2012 19:55 schreef Tinuviel het volgende:
Minneola, 1 of 2 borsten is een beetje. Je eigen keuze. Maar altijd de eerste borst eerst goed leeg laten drinken.
Ik bood ook de andere borst aan als ze losliet, maar doe dat nu niet meer. Ze laat soms gewoon los om te boeren oid. Dus dan hou ik dr even rechtop en dan is ze half knock outquote:Op dinsdag 6 november 2012 12:56 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ok, maar wat is goed laten leegdrinken? Hij geeft zelf aan wanneer hij niet meer wil dus dan ga ik verschonen. Zou ik daarna nog een keer die borst moeten aanbieden dan ipv de tweede? Of is die eerste dan wel voldoende 'goed leeggedronken'? Ik bied sowieso altijd de borst waar hij de vorige keer is geëindigd als eerste aan, dus ik wissel het we af.
Ah tof om te weten!quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:56 schreef WupWup het volgende:
Je borst is nooit leeg, er wordt continu nieuwe melk aangemaakt, dus ga daar niet op zitten wachtenEn van dat kwartier, tja, hardnekkig praatje ook. Iedereen heeft andere borsten en een andere opslagcapaciteit, bij iedereen is het vetpercentage anders. Het is ook niet een bepaald moment waarop voormelk overgaat in achtermelk. Vetcellen hechten zich aan de wanden van de melkkanalen en laten los als er melkstroom langskomt. Hoe langer je voeding duurt, hoe meer vet er uiteindelijk meekomt.
Voor 1x is het vast niet erg? Denk ik?quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:37 schreef Marjolijntje het volgende:
Zoe, geen idee! Stuwing heb ik op m'n werk nooit (hooguit 's ochtends als Faye veel geslapen heeft) en kolf nu om de 3 uur..
Vraag me meer af of het kwaad kan voor mijn productie.
Bijna 5 (volgende week) maar 2 weken te vroeg geboren.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:11 schreef WupWup het volgende:
Morretje, is het echt noodzakelijk om de borst te legen? Dan goed warmen, evt onder de douche en ook daar proberen te kolven. Op bv.com staat een filmpje hoe het moet. Anders misschien een droomvoeding voor een van de twee?
Phaidra, 3-4 maanden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |