abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118826962
Nouja prettig voelt het ook niet en wil ook niet vol met bulten zitten natuurlijk, maar wel blij dat het niks ernstigs is.
  maandag 5 november 2012 @ 09:43:23 #202
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118838463
Ik had ook idd zo'n ontstoken kliertje, maar met spruw... Dat is echt heel erg auw, vooral met drinken :X Maar idd, gaat ook weer over, ik heb goed gesmeerd en nu ist weer weg :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
  maandag 5 november 2012 @ 13:52:06 #203
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118846524
Toch even een vraagje weer van mijn kant..
Ik dacht vandaag naar het cb te moeten maar das pas volgende week :') gaat lekker

Mn meisje drinkt nu aan beide borsten elke voeding, maar aan het begin lijkt er zoveel uit te komen met het toeschietreflex dat ze loslaat en gaat dan ook huilen. Ik zie het er ook uitspuiten, dus ik zit al met spuugdoek in de aanslag anders zit alles onder :') Ze gaat dan dus huilen, enige wat helpt is haar weer tegen mijn borst aanduwen en dan wordt ze weer rustig als ze gaat drinken. Dit gebeurd bijna elke voeding, soms niet. Vervolgens drinkt ze alsof er niks aan de hand is. Ik wilde dus aan het cb vragen wat wijsheid is om te doen in dit geval. Helpt het om eerst wat af te kolven? (en dan mijn volgende vraag; welke kolf? want die heb ik ook nog niet..)
Of is dit gewoon normaal en moet ze hieraan wennen?
Sinds gisteren wil ze ook weer overdag om de 2 uur drinken. Ze geeft ook iets meer op dan anders maar het is zeker niet een hele voeding heb ik het idee.
Heb vandaag al geprobeerd om haar zo.lang mogelijk aan 1 borst te laten en dat lijkt al wat te helpen.. Maar daarna wil ze vaak toch nog graag meer.
Ik ga sowieso ook ff op internet kijken hoe of wat, maar ik wilde mijn vraag toch ook even hier neerleggen voor de deskundigen.. :) Thanks alvast!

[ Bericht 4% gewijzigd door Enfermera op 05-11-2012 14:04:43 ]
pi_118848576
vraagjes!

Ik hoef pas in januari weer te gaan werken, maar ben nu al wat dingetjes uit aan het zoeken. Ik ben van plan om straks op het werk te gaan kolven. Hoe doen jullie dat met voedingen. Kolf je dan op het werk, zet je het in de koelkast voor de dag erna? Of vries je het in?

Hoe warmen jullie de melk op? Waar kan ik vinden hoe lang melk in de magnatron mag?

Mijn dametje (6wkn oud) begint nu langzaam aan wat meer tijd tussen voedingen te laten, en af en toe slaat ze er een over. Zijn er maatstaven hoe vaak ze minimaal moet drinken? Of moet ik het gewoon aan de natuur over laten en haar laten slapen, erop vertrouwende dat ze wel genoeg binnen krijgt? Ze is goed op gewicht..
pi_118848668
kwisted,
op borstvoeding.com staat ook veel over kolven op het werk en hoe je melk kunt bewaren en opwarmen. moedermelk mag niet in de magnetron (ivm verliezen voedingsstoffen en ontstaan van hot spots), de melk kun je in een bakje warm water zetten zodat het langzaam warm wordt of in een flessenwarmer. Te snel opwarmen is gevaarlijk en er kunnen hot spots ontstaan wat erg pijnlijk is voor de baby

je kunt er ook vinden hoe je kunt merken dat je baby voldoende drinkt, dit door de plasluiers in de gaten te houden en te kijken naar alertheid van de baby.
pi_118848721
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 13:52 schreef Enfermera het volgende:
Toch even een vraagje weer van mijn kant..
Ik dacht vandaag naar het cb te moeten maar das pas volgende week :') gaat lekker

Mn meisje drinkt nu aan beide borsten elke voeding, maar aan het begin lijkt er zoveel uit te komen met het toeschietreflex dat ze loslaat en gaat dan ook huilen. Ik zie het er ook uitspuiten, dus ik zit al met spuugdoek in de aanslag anders zit alles onder :') Ze gaat dan dus huilen, enige wat helpt is haar weer tegen mijn borst aanduwen en dan wordt ze weer rustig als ze gaat drinken. Dit gebeurd bijna elke voeding, soms niet. Vervolgens drinkt ze alsof er niks aan de hand is. Ik wilde dus aan het cb vragen wat wijsheid is om te doen in dit geval. Helpt het om eerst wat af te kolven? (en dan mijn volgende vraag; welke kolf? want die heb ik ook nog niet..)
Of is dit gewoon normaal en moet ze hieraan wennen?
Sinds gisteren wil ze ook weer overdag om de 2 uur drinken. Ze geeft ook iets meer op dan anders maar het is zeker niet een hele voeding heb ik het idee.
Heb vandaag al geprobeerd om haar zo.lang mogelijk aan 1 borst te laten en dat lijkt al wat te helpen.. Maar daarna wil ze vaak toch nog graag meer.
Ik ga sowieso ook ff op internet kijken hoe of wat, maar ik wilde mijn vraag toch ook even hier neerleggen voor de deskundigen.. :) Thanks alvast!
Mijn melk stroomt volgens mij ook heel snel/hard. Het spuit eruit en mijn meisje verslikt zich dan ooit gewoon. Ik probeer wel ooit haar even los te koppelen :P zodat ik wat melk eruit kan laten in een spuugdoekje.. Echt kolven van tevoren lijkt me niet nodig? Ik heb trouwens de medela elektische borstkolf en ben daar heel tevreden over. Elektrisch is wel fijn dat je niet steeds zelf hoeft te pompen met de hand vind ik. Kreeg ik zo'n kramp van in mijn hand haha.

Ik laat mijn meisje trouwens per voeding 1 borst helemaal leeg drinken. Hoe doen jullie dat? Mij is verteld dat dit de kans op borstontsteking verminderd, omdat ze de borst dan helemaal leegdrinkt. Als ik het idee krijg dat ze hierna nog honger heeft dan leg ik haar natuurlijk nog aan de andere borst, maar dat komt zelden voor.

Kun je spruw eigenlijk voorkomen? Ik hoor er hier zoveel over..
pi_118848781
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:44 schreef Kwisted het volgende:
vraagjes!

Ik hoef pas in januari weer te gaan werken, maar ben nu al wat dingetjes uit aan het zoeken. Ik ben van plan om straks op het werk te gaan kolven. Hoe doen jullie dat met voedingen. Kolf je dan op het werk, zet je het in de koelkast voor de dag erna? Of vries je het in?

Hoe warmen jullie de melk op? Waar kan ik vinden hoe lang melk in de magnatron mag?

Mijn dametje (6wkn oud) begint nu langzaam aan wat meer tijd tussen voedingen te laten, en af en toe slaat ze er een over. Zijn er maatstaven hoe vaak ze minimaal moet drinken? Of moet ik het gewoon aan de natuur over laten en haar laten slapen, erop vertrouwende dat ze wel genoeg binnen krijgt? Ze is goed op gewicht..
Als je voeding op je werk afkolft kun je het in de koelkast zetten als je het binnen 5 dagen weer meegeeft naar het kdv. Invriezen doe je pas als je het over een week nodig hebt.

Melk kun je het beste au bain marie opwarmen of flessenwarmer zeg maar. in de magnetron kan, maar wordt afgeraden. Wil je perse met de magnetron opwarmen, dan op de laagste stand en steeds even de melk omdraaien zeg maar.

Hoevaak een kindje drinkt is weinig over te zeggen, bij 6 weken zou ik nog wel steeds een voeding of 8 aanhouden. Maar je merkt het vooral aan het aantal plasluiers, als ze minimaal 4 a 5 goede plasluiers vol heeft...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118849435
Bij een voeding één kant goed laten leegdrinken, daarna de andere aanbieden. :Y Vaak zal de baby daar nog maar een beetje uit drinken.

Ik neem een koeltas mee (zat bij de kolf) met koelelementen uit de vriezer. Op het werk kan ik alles in een koelkast zetten en dan aan het eind van de dag mee naar huis. Bij thuiskomst zijn de koelelementen nog steeds grotendeels bevroren, dus de melk blijft onderweg (een uur reistijd) goed koud. Normaal gesproken heb ik alles binnen 5 dagen weer nodig, dus dan bewaar ik het in de koelkast. Mocht er onverhoopt iets gebeuren (zoals nu, kind ziek en 2 dagen langer thuis), gaat het in de vriezer.

Ik gebruik een dubbelzijdige elektrische kolf (ardo calypso-to-go) en ben dan alsnog 25-30 min. bezig per keer. En ik kolf 3x tijdens werktijd (en 's avonds nog een keer thuis omdat ik anders niet genoeg heb). Ik moet er niet aan denken om het met een handkolf of enkelzijdige elektrische kolf te doen ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118849872
Ik heb ook een dubbelzijdige kolf en kolf 3x per werkdag. Dubbelzijdig is echt een uitvinding! Ik heb de Ameda Lactaline personal. :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118850131
foto van gewone foto's, voor in haar 6mnden fotoboek O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
met ongv 2mnd,3mnd en 5,5mnd
pi_118850310
ik heb een enkelzijdige elektrische kolf :D
ben binnen 30 minuten klaar allebei de kanten maaaaaar ik had idd voor een dubbelzijdig gegaan wist ik het van te voren! het kan zo veel tijd schelen!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 5 november 2012 @ 15:32:19 #213
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_118850362
zoe lieve foto's O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_118850630
Enfermera, je meisje kan je toeschietreflex niet helemaal aan. Kan ze overheen groeien, maar voor nu is het lastig. Heb je geen overproductie? Daar kan een heftige TSR ook bij passen namelijk.
Laat die krachtige stralen even weglopen in een hydrofiel of als je handig bent in een bakje o.i.d.

quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 13:52 schreef Enfermera het volgende:
Helpt het om eerst wat af te kolven? (en dan mijn volgende vraag; welke kolf? want die heb ik ook nog niet..)
Je hebt toch handjes? http://www.borstvoeding.com/kolven/afkolven1.html#6
  maandag 5 november 2012 @ 15:52:03 #215
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118851067
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:49 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Mijn melk stroomt volgens mij ook heel snel/hard. Het spuit eruit en mijn meisje verslikt zich dan ooit gewoon. Ik probeer wel ooit haar even los te koppelen :P zodat ik wat melk eruit kan laten in een spuugdoekje.. Echt kolven van tevoren lijkt me niet nodig? Ik heb trouwens de medela elektische borstkolf en ben daar heel tevreden over. Elektrisch is wel fijn dat je niet steeds zelf hoeft te pompen met de hand vind ik. Kreeg ik zo'n kramp van in mijn hand haha.

Ik laat mijn meisje trouwens per voeding 1 borst helemaal leeg drinken. Hoe doen jullie dat? Mij is verteld dat dit de kans op borstontsteking verminderd, omdat ze de borst dan helemaal leegdrinkt. Als ik het idee krijg dat ze hierna nog honger heeft dan leg ik haar natuurlijk nog aan de andere borst, maar dat komt zelden voor.

Kun je spruw eigenlijk voorkomen? Ik hoor er hier zoveel over..
Ja idd, dat doe ik nu ook..
Ik probeer nu ook zoveel mogelijk 1 borst aan te bieden, maar na even boeren en rechtop zitten hapt ze alweer in haar spuugdoek alsof het een tepel is :+ dus dan geef ik de 2e, daar drinkt ze dan duidelijk minder uit (en het tsr is dan ook minder, waarbij ze idd niet afkoppelt zelf :+)

quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 15:40 schreef WupWup het volgende:
Enfermera, je meisje kan je toeschietreflex niet helemaal aan. Kan ze overheen groeien, maar voor nu is het lastig. Heb je geen overproductie? Daar kan een heftige TSR ook bij passen namelijk.
Laat die krachtige stralen even weglopen in een hydrofiel of als je handig bent in een bakje o.i.d.

[..]

Je hebt toch handjes? http://www.borstvoeding.com/kolven/afkolven1.html#6
Nee idd.. Oh fijn, ze kan er dus wel overheen groeien? Dat vind ik wel een fijne gedachte :)
Ik heb geen idee of ik overproductie heb, ga eens lezen op borstvoeding.com.
Goed idee, ga ik doen :) Thanks.
En idd, handmatig kan natuurlijk ook! :D
Ik ga eens lezen idd :Y
pi_118852854
Ik geef ook elke voeding beide borsten. Als hij loskoppelt, sabbelt of in slaap valt ga ik hem verschonen en daarna geef ik borst 2. Zo is het me in het ziekenhuis verteld... Is het beter om de ene borst compleet leeg te laten drinken?

Mijn manneke is trouwens 2,5 week en krijgt elke 3-3,5 uur bv.
  maandag 5 november 2012 @ 17:32:16 #217
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118855519
Nouja, ik had het idee dat ze gewoon voortijdig loskoppelde terwijl er nog wat in zat. En dat was ook enigzins zo want als ik haar even later dan aan dezelfde borst legde hoorde ik haar later nog klokken, dus er zat nog wat in. Zolang ze daarmee tevreden is doe ik dat dus :) daarna even boeren en rechtop zitten, en als ze dan nog op zoek is naar een tepel geef ik de andere nog als toetje :)
pi_118861453
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 15:32 schreef DaviniaHR het volgende:
zoe lieve foto's O+
bedankt!

En heftige trs, S verslikte zich ook vaak. Op een gegeven moment had ze daar geen last meer van
pi_118862055
Minneola, 1 of 2 borsten is een beetje. Je eigen keuze. Maar altijd de eerste borst eerst goed leeg laten drinken.

Zoe, mooie foto's!

Onze uk is vandaag op het cb goedgekeurd, 6970 gram en 65,5 cm lang.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118864077
Zoe O+

Ik smelt elke avond weer als ik haar in slaap voed, die moment samen met mijn baby O+ zo lief! hoe ze met mijn gezicht speelt tijdens het drinken O+ meestal wil ze aan mijn oorbellen trekken :D en zo giechelen O+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118864535
Bitterend O+

Ik had een paar dagen geleden zo'n grappige bv situatie. In de badkamer hebben wij een tafelte iets hoger en bijna even breed als een commode. Daar leggen wij het verschoningskussen op. Als ik met mijn uk uit de douche kom, leg ik hem daarop om hem af te drogen en aan te kleden. Ik kleed me dan staande voor dat tafeltje aan. Eerst stond ik dus met ontbloot bovenlichaam voor dat tafeltje. Pakt meneer zo mijn borst vast en begint te drinken O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118864911
:D :D Geweldig!!
pi_118884330
Ik kom even trots doen! *)

Mama heeft hele goede melk!

pi_118884374
Wat een keurige curve Bitterend!

Het gaat hier een stuk beter met kleine E. Donderdag gaan we weer wegen en ik ben heel benieuwd, want ik heb zelf het idee dat ze weer lekker aan het aankomen is en mijn productie ook weer goed op peil is. De spruw lijkt ook echt weg te zijn, halleluja!
pi_118884457
Mooi zo Cantare!! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')