abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118884603
Mooie curve Bitterend!

Cantare, klinkt fijn, ben benieuwd wat ze weegt :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118885144
Succes Cantare, klinkt goed!

Bitterend, prachtige stats! *O* Fijn CB idd.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118885415
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:55 schreef Tinuviel het volgende:
Minneola, 1 of 2 borsten is een beetje. Je eigen keuze. Maar altijd de eerste borst eerst goed leeg laten drinken.
Ok, maar wat is goed laten leegdrinken? Hij geeft zelf aan wanneer hij niet meer wil dus dan ga ik verschonen. Zou ik daarna nog een keer die borst moeten aanbieden dan ipv de tweede? Of is die eerste dan wel voldoende 'goed leeggedronken'? Ik bied sowieso altijd de borst waar hij de vorige keer is geëindigd als eerste aan, dus ik wissel het we af.
pi_118885732
Als de borst zacht en soepel aanvoelt. Meestal hangt loslaten samen met goed leeggedronken. Tenzij je overproductie hebt, maar dan zouden je borsten nog vol en harder aan moeten voelen na een voeding.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 6 november 2012 @ 13:06:18 #230
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118885750
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:56 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ok, maar wat is goed laten leegdrinken? Hij geeft zelf aan wanneer hij niet meer wil dus dan ga ik verschonen. Zou ik daarna nog een keer die borst moeten aanbieden dan ipv de tweede? Of is die eerste dan wel voldoende 'goed leeggedronken'? Ik bied sowieso altijd de borst waar hij de vorige keer is geëindigd als eerste aan, dus ik wissel het we af.
Ik bood ook de andere borst aan als ze losliet, maar doe dat nu niet meer. Ze laat soms gewoon los om te boeren oid. Dus dan hou ik dr even rechtop en dan is ze half knock out :+ ik wacht dan vaak ffies en als ze dan nog wil gewoon dezelfde borst. Je hoort t ook, als ze klokt zit er dus blijkbaar nog wat in. En zolang ze dat accepteert vind ik t best!
Dacht dat t ook zo was dat ze pas met een kwartier aan de borst de achtermelk krijgen? Of hangt dat er ook vanaf hoe snel ze drinken?
Nja, doe het nu een paar dagen zo en merk wel verschil, ze is wat rustiger en lijkt ook genoeg te hebben aan 1 borst :)
Tis ook een kwestie van uitpoberen en je gevoel volgen vind ik...
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:20:22 #231
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_118888246
Zal ik nu ook met een mijlpaal komen?
*O* Ik heb een zindelijk kind aan de borst! *O*
Ze wordt groot O+ En toch is ze zo klein als ze helemaal ontspannen bij me drinkt O+

PR en ik waren het afgelopen weekend weg. Opa en oma pasten op de kids, en wij hadden een weekendje voor ons 2. Was erg gezellig en fijn (en goed voor "ons"), maar heb mijn kids grondig gemist.

Ik had voor de zekerheid mijn kolf meegenomen.. Netjes flesjes en schelpen uitgekookt, je weet maar nooit.
Dus zaterdagochtend word ik wakker, harde plek. :( Niet een schijf, maar wel echt duidelijk een plek die ik niet moet laten zitten. Hij zat namelijk precies op de plek waar ik destijds dat abces had, en ik ga niet zitten wachten op een nieuw abces of bo.
Dus ik zet alles klaar om te kolven. Waar zijn mijn buisjes? Ik heb geen buisjes mee! Paniek! Gelukkig zat de handkolf er nog wel bij. Dus ik proberen te kolven en te masseren, ging natuurlijk niet, die kolf schoot steeds los. Toen gingen we met zijn tweeën kolven. PR aan de pomp en ik meemasseren. Het was even zoeken, maar we kregen een ritme. PR heeft trouwens nieuw respect voor hoeveel moeite Aviva moet doen voor een paar druppels melk. :D Maar ja, zonder tsr gebeurt er inderdaad niet heel veel. ;)
Samen hebben we er 90cc uitgekregen, wat ik door de gootsteen heb weggespoeld. Nu wel een vingertopje geproeft en het is idd niet vies :D
Zaterdagavond de andere kant gekolfd, beetje spanning eraf, zonder tsr, ook 90cc.
Ik moet zeggen, ik snap de dames die geen tsr krijgen met kolven nu een stuk beter. Ljikt me echt naar als je moet kolven om flesjes te vullen dat er dan nauwelijks wat komt.

Zondag heeft madam weer lekker bij me gedronken, en nu is mijn productie weer op het oude niveau.

Helemaal goed dus :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:26:24 #232
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118888487
Davinia wat een mijlpaal zeg :D *O* Gaaf!
En gelukkig is het gelukt met vereende krachten en een handkolf :D Hihi!
pi_118889662
Je borst is nooit leeg, er wordt continu nieuwe melk aangemaakt, dus ga daar niet op zitten wachten :D En van dat kwartier, tja, hardnekkig praatje ook. Iedereen heeft andere borsten en een andere opslagcapaciteit, bij iedereen is het vetpercentage anders. Het is ook niet een bepaald moment waarop voormelk overgaat in achtermelk. Vetcellen hechten zich aan de wanden van de melkkanalen en laten los als er melkstroom langskomt. Hoe langer je voeding duurt, hoe meer vet er uiteindelijk meekomt.
pi_118890539
Davina, wat een mooie mijlpaal!

Ik heb ook een vraagje, eind van de maand hebben wij een bedrijfsuitje waar ik graag mee mee wil, betekent dat ik de hele dag + avond van huis ben. Kolven kan daar op locatie. Volgens schema moet ik dan 2x kolven, zou ik hier dan ook 1x van kunnen maken? Faye is dan 5,5 maand oud.. Ik zou dan tussen 15:30 (kolven op mijn werk) en 23:00 (weer thuis) 1x kolven.
pi_118891097
*O* mooie stats bitterend

*O* Davinia
Pittig om zo te moeten kolven! Klinkt idd lastig zonder trs
Hoe kan het dat de een wel een trs heeft en een ander niet?

Enfermera
Wilde posten wat wupwup zegt (alleen dan in wat minder professionele woorden :+ )

Marjolijntje
Ik heb geen idee, maar trekken je borsten dat?
  dinsdag 6 november 2012 @ 15:34:21 #236
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_118891175
@zoe, geen idee. Heeft vast iets met ontspannen te maken... Ach, en er is altijd nog syntocinon om eea te stimuleren. Op de automatische kolf kreeg ik wel altijd een tsr. Boeide me ook niet deze keer, zolang de plek er maar uit ging, en dat is gelukt. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_118891324
Zoe, geen idee! Stuwing heb ik op m'n werk nooit (hooguit 's ochtends als Faye veel geslapen heeft) en kolf nu om de 3 uur..
Vraag me meer af of het kwaad kan voor mijn productie.
pi_118891370
Ah vandaar dat het onder de douche/in bad soms zomaar gaat lopen?

Ja dat kan ik me voorstellen! Jullie zijn een goed team :)
pi_118891710
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:56 schreef WupWup het volgende:
Je borst is nooit leeg, er wordt continu nieuwe melk aangemaakt, dus ga daar niet op zitten wachten :D En van dat kwartier, tja, hardnekkig praatje ook. Iedereen heeft andere borsten en een andere opslagcapaciteit, bij iedereen is het vetpercentage anders. Het is ook niet een bepaald moment waarop voormelk overgaat in achtermelk. Vetcellen hechten zich aan de wanden van de melkkanalen en laten los als er melkstroom langskomt. Hoe langer je voeding duurt, hoe meer vet er uiteindelijk meekomt.
Ah tof om te weten!

Ik heb ook weer een mini aan de borst, we zitten op dag 6 en hij zit al boven geboortegewicht. :o
Wel heb ik vreselijke stuwing (dag 2) met knobbels in m'n oksel :X Gelukkig wil m'n grote ook nog wel eens helpen met de ergste druk eraf drinken.. Charmant, met koolbladeren in m'n bh. Ach nou ja, Ravage heeft de hele bevalling gezien, dus charmant ben ik vast al niet meer in zijn ogen

Davinia, wat een toffe mijlpaal!

Marjolijntje, voor 1 keer een keer minder kolven zal waarschijnlijk geen dramatische gevolgen hebben voor je productie. Misschien dat je de dagen erna net te weinig kolft. Geen idee hoe vervelend dat is trouwens, heb je nu ruim genoeg?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_118891908
Ik heb nu ruim genoeg, meestal is er wel wat over iedere dag. Uitje is ook op vrijdag en het weekend zijn we samen. Maandag pas weer werken en kolven. Heb ook ruim voldoende melk in de vriezer liggen als het nodig is (meerdere liters)
pi_118891912
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:37 schreef Marjolijntje het volgende:
Zoe, geen idee! Stuwing heb ik op m'n werk nooit (hooguit 's ochtends als Faye veel geslapen heeft) en kolf nu om de 3 uur..
Vraag me meer af of het kwaad kan voor mijn productie.
Voor 1x is het vast niet erg? Denk ik? :@

Wel fijn dat je niet snel last van stuwing oid hebt.
pi_118892394
Gefeliciteerd Morretje *O* wat fijn dat je oudste kan helpen bij de stuwing! Klinkt alvast als een veelbelovende start.
  dinsdag 6 november 2012 @ 16:22:23 #243
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118893233
Wupwup: ah oke.. Hihi. :D Thanks voor de info!

Zoë: whihi :P

Morretje succes met de stuwing! Koolbladeren helpt idd goed :Y Bij mij hielp een warmtekompres ook, zeker voordat je gaat voeden om de hardere plekken eruit te krijgen :)
pi_118893459
Edit: dubbele post en ik snap niet eens hoe ik dat deed :')
pi_118905265
:X Kleine diep in slaap, grote diep in slaap en flinke stuwing in m'n linkerborst :X

Met de hand kolven lukt niet, kolf heb ik nog niet. :X :X
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_118906366
Morretje, nog gefeliciteerd! Sterkte met de stuwing, hopelijk wordt snel één van je kinderen wakker.

Ik vind het vrij vervelend worden dat mijn mini zo is afgeleid steeds. Overdag moet ik hem echt in bedwang houden om hem te laten drinken, niet leuk :{. Maar vaak weet ik zeker dat hij honger moet hebben (omdat het dan al bijna 4 uur geleden is dat hij gedronken heeft en hij eerder steeds maar 2 uur tussen de voedingen liet zitten) en vaak gaat hij uiteindelijk toch ook drinken... Ik hoop maar dat deze fase snel voorbij is.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118907416
Morretje, is het echt noodzakelijk om de borst te legen? Dan goed warmen, evt onder de douche en ook daar proberen te kolven. Op bv.com staat een filmpje hoe het moet. Anders misschien een droomvoeding voor een van de twee?

Phaidra, 3-4 maanden?
pi_118907533
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:11 schreef WupWup het volgende:
Morretje, is het echt noodzakelijk om de borst te legen? Dan goed warmen, evt onder de douche en ook daar proberen te kolven. Op bv.com staat een filmpje hoe het moet. Anders misschien een droomvoeding voor een van de twee?

Phaidra, 3-4 maanden?
Bijna 5 (volgende week) maar 2 weken te vroeg geboren.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:13:45 #249
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118907573
@Morretje, ML vragen om te helpen? O-)
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:15:20 #250
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118907674
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:11 schreef WupWup het volgende:

Phaidra, 3-4 maanden?
Ik zag dit toevallig voorbij komen maar is dat echt iets van deze leeftijd? Mijn dochter moet ik ook echt haast in de houdgreep houden, zowel aan de borst als met de fles. Ze draait alle kanten op (auw...) en is heel erg afgeleid. Door alles. Gaat weer over?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')