abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118908034
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:11 schreef WupWup het volgende:
Morretje, is het echt noodzakelijk om de borst te legen? Dan goed warmen, evt onder de douche en ook daar proberen te kolven. Op bv.com staat een filmpje hoe het moet. Anders misschien een droomvoeding voor een van de twee?

Ik had het filmpje al bekeken, maar blijkbaar was m'n borst zo strak dat het echt niet lukte. Mini heeft net slapend gedronken, wordt nu verschoond en is dus goed wakker. Kolven met de hand is nog geen succes.. Drinken wil ie vast nog wel een keer.
Maar, dit is dag 2 al.

Probleem is denk ik, dat mini zo lang over een volledige voeding doet (zo een uur) dat hij daarna in 'coma' raakt voor een uur of 3/4 en eigenlijk m'n borsten de afgelopen 2 dagen nooit helemaal leegdrinkt..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_118909754
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:13 schreef Juud79 het volgende:
@Morretje, ML vragen om te helpen? O-)
Met stuwing? :X Ik vond wijzen al te veel :P
pi_118915281
Bitterend, wow gave curve.

Davinia, wat een mijlpaal!

Wupwup, als ik kolf, dan heb ik soms momenten dat de melk stopt met stromen. Vaak is dat pas na 10-15 minuten en duurt ook maar 1-2 minuten, daarna komt het vaak weer op gang. Is dat wat je bedoelt met niet leeg zijn? Dat na een toeschietreflex de melk wegstroomt en de melkflow dan even stopt. Zijn dat ook de momenten waarop het kind loslaat?

Phaidra, sterkte, hopelijk is het gauw over.

Marjo, kun je tussendoor niet kolven als de druk teveel wordt. Voor de productie is het volgens mij niet zo een punt als het eenmalig is, maar 7,5 uur lijkt me toch best lang.

Hier wordt ook gedraaid, gebeten of losgelaten bij dwarszittende boertjes, maar eerder draaien & bijten (auw). Loslaten is meestal om te kijken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118927727
Hier net ook een kolfcrisis. Opeens kom ik met mijn pasje de kolfruimte niet meer binnen en omdat ik snel wilde kolven ben ik in een andere ruimte gaan zitten. Brandt daar dus de adapter door! En natuurlijk geen batterij te vinden in de wandelgangen. Dus op naar de winkel (2 tramhaltes verderop), met behoorlijke stuwing :X :X. Gelukkig snel heen en weer en toen kunnen kolven. Wel een mooie opbrengst, ondanks de stress.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118931300
Pff, wat een gedoe Phaidra! Gelukkig heb je toch nog kunnen kolven.

Ik het me sinds vannacht toch ineens stuwing?! :? :X Kleine E drinkt het niet eens weg en ligt nu weer prinsheerlijk te slapen, en ik zit ermee. Leuk hoor. :6 Maar kolven "durf" ik niet, want dan zul je net zien dat ze straks wakker wordt... en ik wil mijn productie ook niet verder opjagen.
pi_118933117
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:33 schreef Cantare het volgende:
Pff, wat een gedoe Phaidra! Gelukkig heb je toch nog kunnen kolven.

Ik het me sinds vannacht toch ineens stuwing?! :? :X Kleine E drinkt het niet eens weg en ligt nu weer prinsheerlijk te slapen, en ik zit ermee. Leuk hoor. :6 Maar kolven "durf" ik niet, want dan zul je net zien dat ze straks wakker wordt... en ik wil mijn productie ook niet verder opjagen.
Als ze snel weer wakker wordt zou je toch de gekolfde melk kunnen geven? Wel wat gedoe (als je geen fles wil gebruiken), maar beter dan straks met verstoppingen zitten. Maar inmiddels zijn we een uur verder, misschien is kleine E wel weer wakker :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118937936
ik heb vandaag maar 180 gekolfd :( normaal toch 240 :{

Phaidra dat is echt vervelend zeg!! :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118940872
Ik heb toch links even gekolfd, ben maar gestopt bij 150 cc.... Dat heb ik kunnen invriezen. E heeft daarna heel even rechts gedronken en nu weer rechts.

Jammer dat je minder hebt dan normaal, Bitterend!
pi_118943324
Pff wat een gedoe phaidra

Heb een vraag, S drinkt vandaag erg slecht, heel kort (1-3min) is dit herkenbaar bij tandjesleed? Ze heeft wel goede plasluiers en bied op mijn verzoek de borst aan.
Ze is echt woest als ze loslaat en wil echt niet meer na die paar min..

Ze is wel wat jengelig enz de afgelopen dagen en ze heeft merkbaar last. Drupjes van vsm helpen wel maar niet voor het meer drinken zegmaar
pi_118949170
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 15:24 schreef bitterend het volgende:
ik heb vandaag maar 180 gekolfd :( normaal toch 240 :{

Phaidra dat is echt vervelend zeg!! :*
Drukke dag of extra moe? :*

Cantare, goed opgelost :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118950455
Ja beetje gestrest op werk -O-

Catare goede opbrengst!

Zoe dat kan heel goed...de tandvlees is dan pijnlijk!
Heeft ze ook koorts?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118951245
Das -O- bitterend

Oh zielig :( ze zweette wel en voelt ook warm. Zonet viel ze in slaap en werd krijsend wakker.. Vind het echt niet leuk. Troost- tiet werkt dus niet.
Temp is 36,4
pi_118951492
Als je denkt dat ze pijn heeft mag je pcm geven he? ik geef het eigenlijk bijna nooit voor koorts maar als ik denk dat ze zich niet lekker voelt...(dus veel bijten op handen, grijpen naar oren enzo)
:* arme kleintje
pi_118951688
Ze heeft net PCM gekregen, hoop dat t helpt..
pi_118955523
Bitterend, bluh :(

Phaidra, dat is schrikken, gelukkig toch goed opgelost.

Zoe beterschap voor S. Als je het niet vertrouwd en ze niet lekker blijft zou je ook 20-30 minuten voor voedingstijd (als je dat kunt inschatten) pcm geven en kijken of ze dan wel goed drinkt?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118967864
Ze heeft voor het slapen gaan goed gedronken, maar elke keer als ze even sliep, werd ze weer huilend wakker. Echt zielig :@
Van 23:30 tot 00:45 heeft ze aan de borst gelegen en van 5 tot 8 op wisselende momenten, ze werd steeds wakker en bleef dus bij me liggen omdat (8> naar het werk was, was er genoeg ruimte in ons bed
pi_118968065
Dat zijn vermoeiende nachten :*
pi_118971539
Welkom kleine mini's *O*

Zag ook nog wat mooie curves voorbij komen O+

Draaien terwijl je drinkt, afgeleid zijn, loslaten klinkt heel bekend. Dat deed E ook rond een maand of 3-4. Gelukkig is het sinds anderhalve maand weer stukken beter.

:* Voor alle slechte nachten en zieke kindjes. Hier ook een jochie wat ik tot anderhalve week geleden 's nachts al slapend na de voeding weer in zijn bedje kon leggen. Tegenwoordig wordt hij iedere keer wakker als ik hem neerleg. Hierdoor duurt het soms wel anderhalf uur voor hij weer in zijn bedje slaapt. Gelukkig slaapt hij in de tussentijd wel verder op mij maar merk wel dat het erg vermoeiend is als je op tijd moet opstaan om te gaan werken.
Maarrrrrrrrrrrrrrrrr...

Afgelopen zondag was mijn kleine jochie een half jaar *O* *O*
En dus een heuse mijlpaal waarvan ik vooraf nooit had gedacht deze te halen....
Een half jaar borstvoeding *O* *O*

En hoewel hij mijn kleine baby is en nog wel even zal blijven is hij echt niet meer zo klein.
Kan zelf blijven zitten, gaat continu op onderzoek uit en heeft ontdekt dat als je aan het touwtje van je trekdier trekt deze naar je toe gerold komt. Ben verliefd O+

En alvast een *O* voor Zoë en Tinuviel want ook zij geven alweer bijna een half jaar borstvoeding.
pi_118971837
Roosje, wat een mooie mijlpaal!! *O*

Lastig dat E. nu 's nachts steeds wakker wordt als je hem teruglegt in bed, vermoeiend ja! :*

Zoë, zielig dat ze steeds huilend wakker werd. Hopelijk heeft ze snel minder last van het tandje.

Kolven op batterijen is ook niet alles. Na 3x kolven zijn ze leeg, en er gaan 6 batterijen in :X. Hopelijk wordt de nieuwe adapter vandaag bezorgd.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118974240
Zoe, hopelijk kan ze gauw weer meer slapen. Sterkte en misschien overdag samen slapen?

Phaidra, bij ij gaan er zelfs 10 batterijen in. Wens je dat de nieuwe adapter er snel is.

Roosje, dankje en gefeliciteerd voor jullie *G*

Bij ons is morgen halfjaardag en ook halfjaar bv mijlpaal.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118975302
Heerlijk verliefd roosje! *O* mooie mijlpaal
& dankjewel voor de jompel!

Tinu morgen ook *O* wat fijn!

:o phaidra
Dat is niet echt zuinig

Tandjesleed is echt zielig :( maar als ze lacht O+ lijkt het echt zoo schattig
Ik kan overdag niet slapen :@ maar ik doe lekker rustig aan
pi_118980027
Kleine E was deze week 235 gram aangekomen, dus da's beter dan de vorige keer. :) Ze was nu netjes met de curve meegroeid. Ze is intussen wel naar de 0-lijn gekropen, terwijl ze begon met 8 pond. Lengte zit op +1. Dan denk ik: dat past waarschijnlijk gewoon bij haar - lang en slank - en als ze nu deze lijn blijft volgen dan zal het wel goed zijn. Maar... ik ben alleen anders gewend met grote E, die was (zeker rond deze leeftijd) lekker stevig. Dat maakt dat ik me toch wat onzeker blijf voelen en steeds denk: ze moet meer drinken! Maar ja, meer dan dit krijg ik er echt niet in. Overdag probeer ik max 3 uur aan te houden - ze wil soms dan nog niet eens - en na een late voeding rond een uur of 23 laat ik haar slapen, en dan slaapt ze meestal door, soms al een uur of 8. Zo komen we op een voeding of 6 a 7. Ik denk op zich dat ik het goed doe, maar mijn gevoel wil nog niet helemaal mee. Ik denk dat ik gewoon volgende week weer ga wegen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cantare op 08-11-2012 15:14:46 ]
pi_118980091
Als ze maar een lijntje volgt is het goed he?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118981137
Zo gaat 'ie...

En lengte

donderdag 8 november 2012 @ 22:03:46 #275
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118997979
Niet. Verkeerd toch?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118998057
Cantare 235 gram is goed zeg! je moet ze ook niet vergelijken he :*
  donderdag 8 november 2012 @ 22:10:47 #277
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118998355
Oliver's curve voor lengte :) hij valt er buiten :+

Maar goed in overleg met Stefan even twee weken op glutenvrij ( ivm zuslief en Enkele symptomen maar ook weer niet.. Typisch) kijken of het effect heeft en toch maar weer naar dokter/health visitor. Regelen dat ze hem maar eens goed onderzoeken.. !

Mijn papa dacht Misschien iets met maag daarom zo vaak drinken en bijvoeding gemier?

Wat Ben Ik wel blij met de BV want dat kan ongelimiteerd O+ en geef hem het beste !
  donderdag 8 november 2012 @ 22:11:26 #278
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118998396

Curve dus..
  donderdag 8 november 2012 @ 22:23:30 #279
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_118999059
Hopelijk word er snel een oorzaak gevonden Evenstar :*!

Prima stats Cantare!

En een vette jompel voor alle (aankomende) mijlpalen!

Ik ben hier toch bang dat ik m'n target van 1 jaar niet ga halen. Overdag wil ze er totaal niks meer van weten, en als ze een keer aanhapt is het na 10 seconden weer afgelopen. De avondvoeding wil ook vaker niet dan wel. Alleen 's nachts drinkt ze nog echt. Ik hoop dat het bij een sprong hoort want ik ben heul niet klaar om te stoppen!
pi_118999216
Hij is echt een ukkepuk he evenstar! fijn dat jullie goede begeleiding krijgen :*

NTS zolang ze snachts nog drinkt dan zal je productie dat hopelijk nog stabiel blijven! drinkt ze gewone melk overdag of water nu?
pi_118999612
Wat is dat voor app evenstar? Ziet er mooi en handig uit :)
  donderdag 8 november 2012 @ 23:03:36 #282
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119001061
Graphico app voor iPhone ( android versie is in de maak) !
pi_119017743
Bedankt evenstar.

Bah, hier productiedip volgens mij. Vorige week mirena laten plaatsen. Sinds gisteren drinkt ze weer heel onrustig, kan ook de leeftijd zijn misschien maar borsten voelen leeg. Maar flink gaan kolven weer, hopelijk komt het nog goed. Had net links 40 en rechts 60 cc, sneue opbrengst :X
pi_119017819
Evenstar
Idd een klein mannetje, hoop dat ze de oorzaak vinden

SE
Stress helpt ook niet echt bij kolven :*
Hoeveel weken is ze nu?
pi_119018485
14 weken nu O+. En stress, ja dat is niet zo een twee weg... Volgens mij ben ik ook nog een soort van ongesteld. Ik ga 't gewoon weer proberen op te krikken, om de twee uur kolven ofzo.
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:46:10 #286
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119019427
Ik heb ook mirena en geen last gehad gelukkig.. Maar met menstruatie kan het wel Nders smaken en meerdere tijdelijk dipje :)
pi_119019532
Ja toen ik een bloeding had (tot 4mnd denk ik?) had ik het idee dat S niet zo graag bij me dronk. Liet ook vaak los en het ging wat moeizamer allemaal.
Heb toen niets gedaan qua bijkolven oid, is vanzelf goedgekomen
pi_119022811
Hmm misschien ligt het wel gewoon daar aan. Moet ook niet gelijk in de stress schieten, maar heb zoveel moeite voor gedaan, t ging net lekker :). Maar tis ook niet zomaar op, weet ik ook wel. Net heeft ze nog ff gedronken, rustig maar niet al te lang. Zo'n handje die dan je borst mee masseert, super schattig O+
pi_119022838
Zoe, voor een half jaar bv *O*. Dacht ik jompel mooi nog een keer.

SE hopeli jk gaat het gauw over.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119023801
Lief van je tinu! Het is de 12e O+ maar al wel bijna *O* jompel voor jou vandaag :s)
(wel lastig nu die lijst uit het babytopic is)

Van genieten SE! Ik heb soms ook een tijd soepele borsten zegmaar en soms voelen ze veel voller en soms een beetje stuwing. Ik let er maar niet teveel op. De natuur regelt het wel, S gaat vanzelf wel clusteren. Heb ook wel mijn onzekere momenten hoor maar dan let ik weer vaker op de plasluiers en voed ik vaker op mijn verzoek :)
pi_119025700
dames wat kan ik doen om het kolven wat leuker te maken. Ik vind het echt niet leuk :N
pi_119025819
filmpje kijken, tijdschriften lezen, beetje internetten :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_119025878
misschien ligt het ook aan de manier waarop ik zit. Ik zit op een keukenstoel, voorover gebogen. Anders stroomt de melk niet naar beneden en dan lek ik. Het zit ook zo bekrompen. Hoe doen jullie dat?
  vrijdag 9 november 2012 @ 19:14:10 #294
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119026799
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 18:51 schreef Kwisted het volgende:
misschien ligt het ook aan de manier waarop ik zit. Ik zit op een keukenstoel, voorover gebogen. Anders stroomt de melk niet naar beneden en dan lek ik. Het zit ook zo bekrompen. Hoe doen jullie dat?
Rechtop op de bank met een paar kussens in mijn rug gepropt. Of op een rechte stoel maar dat vind ik lastiger.
pi_119030141
Ik zit op een stoel aan de eettafel. Te internetten idd.
pi_119030312
Thuis zit ik op de bank of aan tafel tv kijken / internetten. Op mn werk zit ik op een stoel met mn telefoon te pielen :P En gewoon rechtop, beetje naar voren. Maar echt niet dubbelgeklapt ofzo.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_119033586
Ik kolf als ik op de bank zit, thuis en op t werk. Tegenwoordig heb ik mn tablet bij me en zit ik greys anatomy op you.tube te kijken :')
Thuis kijk ik gewoon tv.

Ik heb mn bv record verbroken :') vorige keer tot 14 weken en 2 dagen ofzo en dat hebben we nu dus verbroken. Gaan de 6 maanden nu wel halen :P als t zo blijft gaan :D
pi_119035239
Hier alleen nog thuis kolven (ga in januari weer aan het werk) en dat doe ik op de bank, 1 flesje in mijn hand, andere klem ik tussen mijn benen zodat ik kan internetten :')

Son *O*

Mijn mini is vandaag 4 maanden, dus het gaat alweer 4 maanden lekker O+
pi_119039639
Kan hij nog geen gastroscopie krijgen evenstar?
pi_119040058
Een gastroscopie? Want?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')