Natuurlijk mag dat Alleen even 'uitdoen' tijdens opstijgen en landing.quote:Op zondag 13 maart 2011 23:24 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Hoop dat je een tablet mag gebruiken in het vliegtuig.
Zo'n schermpje en systeem kosten ook plek, dus die losse spelertjes zijn helemaal niet zo erg. Vooral ook omdat je ze op je tafeltje kunt zetten en in elke hoek kunt draaien. Werkt wel ok, maar verwacht niet het grootste aanbod van nieuwste films.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:32 schreef themole het volgende:
Nu heb ik een vlucht geboekt met ArkeFly naar Toronto. Nu is mijn vraag hoe zit het met het inflight-entertainment systeem van ArkeFly. Ze suggereren zelf dat je een soort van DVD-spelertje krijgt voor 15 euro die niet geïntegreerd is in de stoel voor je. Persoonlijk lijkt mij dit een zeer onpraktisch systeem voor ArkeFly. Hoe zit dit precies in de Comfort class? Bvd
Plus als je pech hebt, hetzelfde aanbod op zowel de heen- als de terugweg. En op de heenweg ben je er al snel doorheen, wat op de terugweg voor een teleurstelling kan zorgen (vooral als ze het pas toegeven nadat iedereen betaald had en en masse ging klagen...quote:Op maandag 14 maart 2011 21:14 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zo'n schermpje en systeem kosten ook plek, dus die losse spelertjes zijn helemaal niet zo erg. Vooral ook omdat je ze op je tafeltje kunt zetten en in elke hoek kunt draaien. Werkt wel ok, maar verwacht niet het grootste aanbod van nieuwste films.
Hoe weet je dat de andere passagiers ook buikkrampen hadden?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:56 schreef Kielse het volgende:
In de heenvlucht vond ik niet zo goed. Misschien ook omdat het al half 1 's nachts was. Ik heb er toen niet veel van gegeten, maar het was wel genoeg om de rest van de vlucht buikkrampen te hebben (en zo waren er nog veel).
Daar zou ik wel wat op aan te merken hebben... Een kater hebben is niet fit aan het werk zijn, mijns inziens kan dat zelfs gevaarlijk worden als je ze een snodig hebt voor iets anders dan dat te dure broodje en die krasloten...quote:Op maandag 4 april 2011 19:43 schreef Professional het volgende:
Niks op aan te merken, zelfs moeten lachen om een stewardess die tegen een andere stewardess vertelde wat voor kater ze wel niet had.
Zo werkt de wereld nou eenmaal.quote:Op maandag 4 april 2011 19:48 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Daar zou ik wel wat op aan te merken hebben... Een kater hebben is niet fit aan het werk zijn, mijns inziens kan dat zelfs gevaarlijk worden als je ze een snodig hebt voor iets anders dan dat te dure broodje en die krasloten...
quote:
Een kater is het gevolg van drankgebruik zoals dat wordt ervaren nadat de dronkenschap is uitgewerkt. Als zij inderdaad niet meer dronken is, dan valt haar niets te verwijten. Ze functioneert dan hooguit niet optimaal vanwege de vermoeidheid.quote:Op maandag 4 april 2011 20:52 schreef The_stranger het volgende:
Alsof ze geen keuze hadden... Reageer je ook als een vrachtwagenchauffeur vanwege een kater een kind over het hoofd ziet?
Als de cabine crew zich en hun werk, in tegenstelling tot hun baas, wel serieus namen, hadden ze geen kater gehad...
Dat is haar te verwijten. En ja, het is de plicht van elke stewardess en piloot om, als hij of zij niet meer fit genoeg is om te werken, niet te werken. Dat staat in de (luchtvaart)wet. Zeker vermijdbare vermoeidheid, zoals na een kater, zijn redenen om ernstig in de problemen te komen mist er een incident voordoet. Een fatsoenlijke maatschappij houdt daar ook rekening mee, verschillende maatschappijen hebben naast de reguliere manier om je ziek te melden, ook de mogelijkheid om je unfit-to-fly te melden, specifiek om problemen ten gevolge van vermoeidheid tegen te gaan.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:21 schreef jaco het volgende:
[..]
Als zij inderdaad niet meer dronken is, dan valt haar niets te verwijten. Ze functioneert dan hooguit niet optimaal vanwege de vermoeidheid.
Als dat werkelijk een bezwaar zou zijn, dan zou ook iedere cabin crew of truckchauffeur die niet goed heeft geslapen of niet helemaal lekker is, zich ziek moeten melden. Dat is domweg niet realistisch.
Qatar Airways is misschien de één-na-beste maatschappij ter wereld. Er zijn zelden/nooit klachten over slechte afhandeling bij klachten en de service is helemaal perfecto. Ik zou het doen, het is misschien wel een betere maatschappij dan Singapore!quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:02 schreef jenb2002 het volgende:
heb in de planning om in oktober met Qatar Airways naar China te vliegen.
Hoe zijn de ervaringen met deze maatschappij?
Ik ben al een tijdje (zeg maar 3 jaar) niet meer op AMS geweest, maar de wachttijden bij de douane vond ik het eerste kutte, daarnaast het idee: ik moet over 30 min bij de gate zijn, dan moet ik nu maar gaan lopen (nou zat ik wel toen op de verste gate die er ongeveer bestaat, maar whatever) en daarnaast nog het gedoe met parkeren. En ohja, DUS is natuurlijk voor mij dichterbij, dat kan er ook te maken mee hebbenquote:Op woensdag 4 mei 2011 14:03 schreef Proximo het volgende:
Wat vind je precies zo slecht aan AMS t.o.v DUS?
Daar kan je 600 euro voor claimen. Ik heb het met success gedaan, maar daar heb ik wel mijn EU vertegenwoordiger moeten mailen. Makkelijk is anders, maar voor 600 euro/pp lijkt het me wel waard.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:19 schreef PilgrimSands het volgende:
# Vertraging
18 uur, extra overnachting in Londen moeten maken.
Ik heb er, zoals gezegd, al tig e-mails heengestuurd. Eerste reactie was: "uw verzoek is in behandeling genomen, u ontvangt uiterlijk op 15 maart (oid) bericht van ons". Daarna nog eens iets in de trant van "ja je bekijkt het maar", en vervolgens complete radiostilte. Schijnt Jet Airways ook wel bekend om te staan.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:47 schreef Individual het volgende:
[..]
Daar kan je 600 euro voor claimen. Ik heb het met success gedaan, maar daar heb ik wel mijn EU vertegenwoordiger moeten mailen. Makkelijk is anders, maar voor 600 euro/pp lijkt het me wel waard.
http://www.moneysavingexpert.com/travel/flight-delays
Valt wel mee, met een oostelijke route (bijv. Palma - Marseille - Geneve - Luxemburg - Eindhoven) zit je daar als snel op.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:46 schreef DUK het volgende:
Je vloog vanaf Palma naar Eindhoven over de Alpen? Lijkt me een beetje omvliegen....
Dat was dus inderdaad de route. Piloot gaf dat ook netjes via de Intercom aan. "Dames en Heren, links ligt het meer van Geneve" en "Dames en Heren, zometeen vliegen we over enkele bergtoppen van de Alpen".quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:55 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Valt wel mee, met een oostelijke route (bijv. Palma - Marseille - Geneve - Luxemburg - Eindhoven) zit je daar als snel op.
Als je Ryanair een 'kutmaatschappij' vindt vanwege het bovenstaande dan kom je of net onder een steen vandaan of ben je ontzettend naïef. Alles wat je opnoemt is al zo sinds het begin bij Ryanair, big surprise. Je wilt minder betalen en dezelfde gemakken als met 'premium' maatschapijen...quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:54 schreef StormWarning het volgende:
Ik ga volgende maand voor het eerst met Ryanair naar Stockholm, en ik vind het nu al een kutmaatschappij.
Ja, het is goedkoper, maar met alle toeslagen erbij scheelt het uiteindelijk nog maar zo'n 100 a 200 euro terwijl de reistijd een paar uur langer is omdat je eerst naar fucking Eindhoven moet (en dan nog met de bus naar het vliegveld) ipv naar Schiphol waar je vanuit de trein zo het vliegtuig instapt en je vervolgens aankomt in een of ander kutdorp wat weer 100 km onder Stockholm ligt. Epic fail en het lagere tarief eigenlijk alleen maar waard omdat ik momenteel nogal krap zit.
Gast, dat snap ik ook heus wel en wist ik van tevoren, ik zeg het er nota bene zelf bij. De ongemakken zijn in dit geval mi. echter dermate groot dat het echt alleen maar lonend is als je net op zwart zaad zit. Dat laatste is ook de reden waarom ik ervoor heb gekozen, maar het blijft gewoon een kutmaatschappij die je middels allerlei vage toeslagen en regels alsnog een hoop geld uit de zak probeert te kloppen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:19 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Als je Ryanair een 'kutmaatschappij' vindt vanwege het bovenstaande dan kom je of net onder een steen vandaan of ben je ontzettend naïef. Alles wat je opnoemt is al zo sinds het begin bij Ryanair, big surprise. Je wilt minder betalen en dezelfde gemakken als met 'premium' maatschapijen...
Gast, voor 25 euro inclusief alle toeslagen kan je een retourtje boeken naar London, wat wil je nog meerquote:Op woensdag 1 juni 2011 12:54 schreef StormWarning het volgende:
Ik ga volgende maand voor het eerst met Ryanair naar Stockholm, en ik vind het nu al een kutmaatschappij.
Ja, het is goedkoper, maar met alle toeslagen erbij scheelt het uiteindelijk nog maar zo'n 100 a 200 euro terwijl de reistijd een paar uur langer is omdat je eerst naar fucking Eindhoven moet (en dan nog met de bus naar het vliegveld) ipv naar Schiphol waar je vanuit de trein zo het vliegtuig instapt en je vervolgens aankomt in een of ander kutdorp wat weer 100 km onder Stockholm ligt. Epic fail en het lagere tarief eigenlijk alleen maar waard omdat ik momenteel nogal krap zit.
Wat verwacht je dan? Dat ze voor 25% van de prijs van een normale airline hetzelfde product kunnen leveren? Het is gewoon wat stakkerig om er zo over te zeiken. Als ik ouwe auto koop, zeik ik toch ook niet over het gebrek aan moderne snufjes?quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:43 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Gast, dat snap ik ook heus wel en wist ik van tevoren, ik zeg het er nota bene zelf bij. De ongemakken zijn in dit geval mi. echter dermate groot dat het echt alleen maar lonend is als je net op zwart zaad zit. Dat laatste is ook de reden waarom ik ervoor heb gekozen, maar het blijft gewoon een kutmaatschappij die je middels allerlei vage toeslagen en regels alsnog een hoop geld uit de zak probeert te kloppen.
Met de bus is het anderhalf uur naar Stockholm vanaf Skavsta airport. Kost wat tijd, maar verder is het best relaxt. Het beste koop je trouwens online een busticket (flygbussarna.se/), is goedkoper dan ter plekke.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:54 schreef StormWarning het volgende:
Ik ga volgende maand voor het eerst met Ryanair naar Stockholm, en ik vind het nu al een kutmaatschappij.
Ja, het is goedkoper, maar met alle toeslagen erbij scheelt het uiteindelijk nog maar zo'n 100 a 200 euro terwijl de reistijd een paar uur langer is omdat je eerst naar fucking Eindhoven moet (en dan nog met de bus naar het vliegveld) ipv naar Schiphol waar je vanuit de trein zo het vliegtuig instapt en je vervolgens aankomt in een of ander kutdorp wat weer 100 km onder Stockholm ligt. Epic fail en het lagere tarief eigenlijk alleen maar waard omdat ik momenteel nogal krap zit.
Lufthansa is wel met een project begonnen om PTV in de 747 toestellen te installeren, maar dat duurt nog wel even.quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:37 schreef jenb2002 het volgende:
In oktober vliegen wij met Lufthansa via Frankfurt naar china, heen met de A380, lijkt me niks op aan te merken. Maar, retour vanuit Shanghai, met de vertouwde 747.
Nu lees ik her en der dat Lufthansa nog niet in alle 747's ptv heeft geïnstaleerd, wie weet hier iets over te melden? een vlucht van 12 uur, met oude monitoren lijkt me geen succes!
Alvast bedankt
Jeroen
Geen 25% hè, ik betaal nu met 1 koffer ruimbagage erbij in totaal 100 euro (waar die bustickets nog bij komen) terwijl je met KLM vanaf 180 kan. Dat is mijn punt: het verschil in prijs weegt in dit geval mi. niet echt op tegen het verschil in service. Als je alles bij elkaar 25 euro zou betalen is het inderdaad een ander verhaal.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:51 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan? Dat ze voor 25% van de prijs van een normale airline hetzelfde product kunnen leveren? Het is gewoon wat stakkerig om er zo over te zeiken. Als ik ouwe auto koop, zeik ik toch ook niet over het gebrek aan moderne snufjes?
Ah, dank voor de tip! Ik vroeg me idd al af wat nu handiger zou zijn, van tevoren boeken of ter plekke..quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:33 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Met de bus is het anderhalf uur naar Stockholm vanaf Skavsta airport. Kost wat tijd, maar verder is het best relaxt. Het beste koop je trouwens online een busticket (flygbussarna.se/), is goedkoper dan ter plekke.
Je vergeet dat maar een klein deel van dat bedrag naar de airline gaat, de rest is airport tax, etc... Daarbij is het verhaal van de bustickets niet boeiend, naar Arlanda kom je ook niet gratis... Het is maar wat je de service waard vind, ik heb het er ook niet voorover om met budget airlines te vliegen. Ik vind het product zelf kut, maar voor het geld lijkt het me prima.quote:Op donderdag 2 juni 2011 00:01 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Geen 25% hè, ik betaal nu met 1 koffer ruimbagage erbij in totaal 100 euro (waar die bustickets nog bij komen) terwijl je met KLM vanaf 180 kan. Dat is mijn punt: het verschil in prijs weegt in dit geval mi. niet echt op tegen het verschil in service. Als je alles bij elkaar 25 euro zou betalen is het inderdaad een ander verhaal.
Ik mag de Lidl toch ook best een kutwinkel vinden, ook al is het spotgoedkoop? Een lage prijs wil niet zeggen dat je opeens nergens meer over mag zeiken.
De reden dat jij betaald hebt wat je betaald hebt is omdat er nu eenmaal beperkingen zijn aan dat ticket. Had je wat meer betaald, dan had je minder beperkingen. Daarom had jouw ticket nu eenmaal de prijs die het had.quote:Op donderdag 2 juni 2011 15:20 schreef SpX het volgende:Ik ben nu dus verplicht om een nieuw ticket te kopen. Ik vind het een schande dat ze niet tegen een vergoeding mij de mogelijkheid geven om m'n ticket om te zetten, ik heb er immers al een smak geld voor betaald.
Ze moeten maar met iedereen rekening gaan houden als ze ziek worden in het buitenland? Kunnen ze wel bezig blijven. Je kan niet uitzonderingen gaan maken voor bepaalde personen. Als je je ticket wil wijzigen moet je gewoon betalen als je een discount/goedkoop ticket hebt. Een 'smak geld' is ook maar relatief. Voor jou misschien veel, voor de ander niet.quote:Op donderdag 2 juni 2011 15:20 schreef SpX het volgende:
Na het opsturen van documenten van m'n ziekenhuis bezoek e.d. is KLM niet bereid om m'n ticket te verzetten naar een eerdere datum. Ik ben nu dus verplicht om een nieuw ticket te kopen. Ik vind het een schande dat ze niet tegen een vergoeding mij de mogelijkheid geven om m'n ticket om te zetten, ik heb er immers al een smak geld voor betaald.
Het busticketverhaal is wel boeiend, omdat ze suggereren dat ze je naar Stockholm vliegen, terwijl je uiteindelijk nog 1,5 uur tijd en extra geld moet investeren om er te komen. Als je dat niet bij je ticket optelt als je het vergelijkt met een ticket naar Arlanda maak je geen eerlijke afweging. Maar je hebt gelijk, vanaf Arlanda is het ook nog zo'n 20min treinen, wat het kost kan ik me niet meer precies herinneren.quote:Op donderdag 2 juni 2011 00:22 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Je vergeet dat maar een klein deel van dat bedrag naar de airline gaat, de rest is airport tax, etc... Daarbij is het verhaal van de bustickets niet boeiend, naar Arlanda kom je ook niet gratis... Het is maar wat je de service waard vind, ik heb het er ook niet voorover om met budget airlines te vliegen. Ik vind het product zelf kut, maar voor het geld lijkt het me prima.
Zelfde met de Lidl, ik ben sowieso geen fan van supermarkten en dat soort plekken wordt ik al helemaal depri van. Maar wederom zie ik wel dat ze voor het geld een prima product leveren...
Dan moet ik wederom iets recht zetten. De Arlanda Express is 20 minuten en kost je per retour 51 euro. Een retour met de bus vanaf Arlanda kost je 24 euro en duurt 45 minuten.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:55 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Het busticketverhaal is wel boeiend, omdat ze suggereren dat ze je naar Stockholm vliegen, terwijl je uiteindelijk nog 1,5 uur tijd en extra geld moet investeren om er te komen. Als je dat niet bij je ticket optelt als je het vergelijkt met een ticket naar Arlanda maak je geen eerlijke afweging. Maar je hebt gelijk, vanaf Arlanda is het ook nog zo'n 20min treinen, wat het kost kan ik me niet meer precies herinneren.
Leuk dat jij dat vindt, maar denk naar over de kostenstructuur van producten die je noemt. Een Euroshopper bier zit in hetzelfde dure blik, heeft dezelfde vervoerskosten en moet dezelfde marge per unit opleveren voor de AH. Het enige waar die 20% korting uit gehaald kan worden, is wat marketing en het product zelf (bier). En die 20% die je bespaart, is waarschijnlijk 50% van de kosten voor het bier...quote:Anyway, mijn 'probleem' is dus dat de prijs/kwaliteitverhouding hier in mijn geval dus slechter is dan wanneer je met KLM zou vliegen. Voor een lagere prijs mag je inderdaad minder service verwachten en vice versa, maar als de prijs 20% lager is en de service 50% minder, is het gewoon kut. Hetzelfde geldt voor goedkoop bier in de supermarkt. Euroshopper is veel goedkoper dan Grolsch, maar smaakt ook gelijk helemaal nergens naar. AH Pilsener is ook een stuk goedkoper, maar is nog steeds vrij goed te drinken. Dat heeft dus een veel betere prijs/kwaliteitverhouding, ook al is het iets duurder dan Euroshopper. Een lagere prijs betekent dus niet altijd dat het product voor dat geld ook gelijk acceptabel is.
Sinds wanneer kost die trein 51 euro dan? Ik gebruikte die in 2008 en kan me niet herinneren dat het zo duur was, volgens mij was het zeker niet meer dan 25 euro. In dat geval is het niet zinnig om het te vergelijken met de bus vanaf Arlanda.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:14 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dan moet ik wederom iets recht zetten. De Arlanda Express is 20 minuten en kost je per retour 51 euro. Een retour met de bus vanaf Arlanda kost je 24 euro en duurt 45 minuten.
In vergelijking duurt een bus (met dezelfde maatschappij) vanaf Skavsta 80 minuten en 28 euro. Dus in vergelijking ben je per bus 4 euro duurder uit en 35 minuten langer onderweg. Je bespaart trouwens ook nog tijd op Skavsta, want daar ben je een stukje sneller buiten.
Allemaal waar, maar ik bekijk het natuurlijk van de kant van de consument en bepaal op basis van het eindproduct of ik het de prijs waard vind. Hoe die opgebouwd is interesseert mij geen bal.. nuja, ik vind het best interessant, maar het heeft geen invloed op mijn afweging of ik die prijs wil betalen voor de geboden kwaliteit. En als ik met een 20% hogere prijs 50% meer kwaliteit krijg, zal ik dat in de meeste gevallen doen - tenzij kwaliteit niet zo'n belangrijke factor is bij het betreffende product of ik die 20% extra op dat moment niet kan missen.quote:Leuk dat jij dat vindt, maar denk naar over de kostenstructuur van producten die je noemt. Een Euroshopper bier zit in hetzelfde dure blik, heeft dezelfde vervoerskosten en moet dezelfde marge per unit opleveren voor de AH. Het enige waar die 20% korting uit gehaald kan worden, is wat marketing en het product zelf (bier). En die 20% die je bespaart, is waarschijnlijk 50% van de kosten voor het bier...
Zelfde met vliegen. Een 20% korting op je ticket, betekent voor de airline een 50% korting op het ticket voor belastingen en dus echt een enorme slag in hun eigen omzet. Kijk, sommige producten kun je voor 5% minder kwaliteit kopen met 50% korting. Andere producten niet. Daar moet je niet over miepen, da's gewoon het product en de kosten die daarbij horen...
De Low Cost maatschappijen Transavia en Air Berlin hebben wel schermpjes aan boord, alsmede maatschappijen zoals BA, Finnair.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:34 schreef Drive-r het volgende:
Over de entertainment kan je niet echt klagen bij de KLM, niemand binnen Europa heeft dat eigenlijk (tenzij je verder naar het oosten van Europa gaat). Ik vlieg heel Europa door voor werk, en zelfs in business class krijg je nergens iets van entertainment. Is ook niet echt nodig natuurlijk.
Adult return is 460 SEK > 51 EUR. Taxi naar hartje Stockholm is ook ongeveer zo duur, dus de moeite waard bij 2 personen of meerquote:Op woensdag 8 juni 2011 13:11 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Sinds wanneer kost die trein 51 euro dan? Ik gebruikte die in 2008 en kan me niet herinneren dat het zo duur was, volgens mij was het zeker niet meer dan 25 euro. In dat geval is het niet zinnig om het te vergelijken met de bus vanaf Arlanda.
Dat je sneller buiten staat op Skavsta geloof ik wel ja, dat zal inderdaad wel schelen.
Low cost heb ik al lang niet meer gevlogen, dus dat geloof ik zo. BA vlieg ik letterlijk 4 keer per week voor de afgelopen 3 jaar, en daar heb ik in Europa nog nooit een schermpje gezien.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:45 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De Low Cost maatschappijen Transavia en Air Berlin hebben wel schermpjes aan boord, alsmede maatschappijen zoals BA, Finnair.
Niet dat dat nou entertainment waar ik op zit te wachten, Mr Bean of Just for Laughs ofzo. Aan de andere kant, zo'n waar ben je nu kaartje waardeer ik dan weer wel.
Maar het is inderdaad geen ramp als het niet aanwezig is, ik heb een ipod en in principe altijd een raamplaats, meer dan voldoende voor een korte vlucht.
Nu vlieg ik niet zo vaak BA, sterker nog, bijna nooit, maar de 4 keer dat ik er in Europa mee heb gevlogen, de laatste keer in maart 2009, was dit in een bijzonder oudere Airbus 319 met diverse schermpjes met o.a. de inflight map en Just for laughs.... Wel een topvlucht overigens, 4 sandwiches gegeten, het was de laatste vlucht van de dag en ze moesten er vanaf. Verder vlieg ik naar de UK als ik niet naar Londen moet altijd met Easyjet naar Liverpool, of tegenwoordig Manchester en een enkele keer met Ryanair prive naar Stansted, want dat is dan wel geen London, binnen een uur ben je er, en met 2 euro vluchtprijs is dat wel een goede deal.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:49 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Low cost heb ik al lang niet meer gevlogen, dus dat geloof ik zo. BA vlieg ik letterlijk 4 keer per week voor de afgelopen 3 jaar, en daar heb ik in Europa nog nooit een schermpje gezien.
Dan heb je toch nog wat open stoelen, of waren er wat afgesloten wegens 'weight and balance rules'quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:58 schreef ozzietukker het volgende:
Bezetting?
Verbazingwekkend voor de prijs die ik betaalde, 8 euro, geboekt eind mei, zat het toestel wel helemaal vol, op het flight manifest waren er 172 passagiers ingecheced.
Rij 2 en rij 16 (net voor de emergency exit seats) waren om 'weight and balance rules' inderdaad afgeblokt, en zo hou heb je al gelijk 12 stoelen minder, en heb je nog maar een plek of 5 over.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:24 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Dan heb je toch nog wat open stoelen, of waren er wat afgesloten wegens 'weight and balance rules'
Dat weet je niet. Weight and balance kan op meer slaan dan een vliegtuig wat structureel te zwaar is of niet in balans. Bijvoorbeeld veel maatschappijen verlagen hun maximale startgewicht van bepaalde vliegtuigen om zo te besparen op allerlei toeslagen zoals een ATC charge, welke naar gewicht gerekend wordt. Nadeel aan deze besparing is dan wel dat je soms niet een vol vliegtuig kan vliegen, maar het kan best een heleboel geld schelen, zeker als het merendeel van je vluchten deze limiet zelden halen/overschrijden.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:53 schreef ozzietukker het volgende:
[...]maar met een dergelijke loadfactor heeft dit niets meer met 'weight and balance' te maken.
Bij een dergelijke loadfactor heeft het helemaal niets met echte weight and balance te maken, Ryanair heeft vrije zitplaatskeuze dus het heeft ook niets te maken met check in volgorde. De stoelen woren afgeblokt met een tafeltje naar beneden en een A4-tje waarop staat dat je daar niet mag gaan zitten..quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:06 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Weight and balance kan op meer slaan dan een vliegtuig wat structureel te zwaar is of niet in balans. Bijvoorbeeld veel maatschappijen verlagen hun maximale startgewicht van bepaalde vliegtuigen om zo te besparen op allerlei toeslagen zoals een ATC charge, welke naar gewicht gerekend wordt. Nadeel aan deze besparing is dan wel dat je soms niet een vol vliegtuig kan vliegen, maar het kan best een heleboel geld schelen, zeker als het merendeel van je vluchten deze limiet zelden halen/overschrijden.
Het afblokken van stoelen kan ook te maken hebben met passagiers die op een volgend vliegveld bij de rest komt, al is dat in dit geval natuurlijk niet het geval.
Daarnaast kan het ook een software matig iets zijn, dat het checkin systeem op een bepaalde volgorde inchecked. Bijvoorbeeld van voren en achteren naar het midden toe. Hiervoor kunnen dan veel rijen in het midden geblokkeerd worden om dan rij voor rij vrij gegeven te worden.
Als laatste kan ik me nog voorstellen dat het eventueel te maken heeft met de weight and balance documentatie. Mogelijk door rijen te blokkeren kun je sneller van een standaard balans uitgaan zonder dat veel te moeten corrigeren. Het lijkt mij stug, maar ik weet dan ook niet meer wat voor loadsheet systeem ryanair gebruikt.
Vreemd. Wel altijd schermpjes met inflight info, maar nog nooit iets anders erop gezien. Boeiend ook, ik geloof graag dat ik niet goed genoeg op let.quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:27 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nu vlieg ik niet zo vaak BA, sterker nog, bijna nooit, maar de 4 keer dat ik er in Europa mee heb gevlogen, de laatste keer in maart 2009, was dit in een bijzonder oudere Airbus 319 met diverse schermpjes met o.a. de inflight map en Just for laughs.... Wel een topvlucht overigens, 4 sandwiches gegeten, het was de laatste vlucht van de dag en ze moesten er vanaf. Verder vlieg ik naar de UK als ik niet naar Londen moet altijd met Easyjet naar Liverpool, of tegenwoordig Manchester en een enkele keer met Ryanair prive naar Stansted, want dat is dan wel geen London, binnen een uur ben je er, en met 2 euro vluchtprijs is dat wel een goede deal.
Vlieg niet met ryanair, dus hoe het precies gaat weet ik niet, maar er moet natuurlijk wel een reden voor zijn. Als ryanair er winstgevend 300 man in kan proppen, doen ze dat. Wat ik duidelijk wilde maken was dat weight and balance meer is dan simpel structureel gewicht dan wel balans, ook al zal dat in dit geval niet allemaal slaan op ryanair.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:25 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Bij een dergelijke loadfactor heeft het helemaal niets met echte weight and balance te maken, Ryanair heeft vrije zitplaatskeuze dus het heeft ook niets te maken met check in volgorde. De stoelen woren afgeblokt met een tafeltje naar beneden en een A4-tje waarop staat dat je daar niet mag gaan zitten..
In theorie kan je door het afblokken uitgaan van een standaard balans, echter met een dergelijk groot volume aan passagiers, 172, is het afblokken van rijen voor een standaard balans volstrekt onnodig, simpelweg omdat door natuurlijk verloop de passagiers verspreid zullen zitten, en juist het afblokken van een rij 2 en een rij 16 geeft aan dat dit helemaal niets te maken heeft met een standaard balance, die passagiers zouden toch al verspreid zitten.
Maar goed, het geeft natuurlijk wel de kans om wat koffers er neer te zetten, en als het nodig is bepaalde mensen nog op een vrije rij kwijt te kunnen, daarnaast heb je weer 2 rijen minder om schoon te maken na de vlucht wat de omloopsnelheid ten goede komt....
Het blijft vreemd dat Ryanair de enige maatschappij is die structureel rijen afblokt om weight and balance redenen terwijl je dit bij andere (low-cost) maatschappijen niet ziet. Dat maakt het erg ongeloofwaardig.
Ja je krijgt altijd genoeg tijd om te realiseren dat je weer terug in NL bent als je doelloos voor je uit staat te kijken tussen de bagagebanden. Je bent wel gelijk van je vakantie gevoel af...quote:Op vrijdag 10 juni 2011 20:36 schreef Luck het volgende:
[...]
# Eventueel informatie over de luchthavens
Op Schiphol weer eens ouderwets dik een half uur wachten op koffer.
Heel de VS heeft toch ESTA?quote:Op zondag 12 juni 2011 17:46 schreef DutchTrain het volgende:
# Maatschappij
Delta
# Traject
Amsterdam - Seattle, heen een A330, terug een 767. Helaas veel bewolking onderweg, maar aankomst over Mt St Helens bij Seattle is onvergetelijk.
(knip)
# Eventueel informatie over de luchthavens
Seattle heeft al wel ESTA, dus je hoeft geen wit/groen formuliertje meer in te vullen, toch duurt het nog 45min om het land binnen te komen. Koffer vrijwel direct op de band. Voor de rest wat verouderd aandoende luchthaven met niet heel veel shops. Wel genoeg plek om te zitten.
Schiphol bekend, koffer binnen een paar minuten en 30 minuten na landing op de polderbaan al in de trein.
ja, maar niet alle luchthavens zijn al aangesloten op het bijbehorende computersysteem. Vorig jaar op JFK ook een uur moeten wachten, omdat iedereen alsnog die papiertjes moest invullen. Nu wisten ze het niet zeker in het vliegtuig en hadden ze het maar in laten vullen, wat dus niet nodig bleek.quote:
quote:Airline of the Year
1. Qatar Airways
2. Singapore Airlines
3. Asiana Airlines
4. Cathay Pacific
5. Thai Airways
6. Etihad
7. Air New Zealand
8.Qantas
9.Turkish Airlines
10. Emirates
Category winners (selectie)
Best Alliance: Star
Best Airline Asia: Singapore
Best Airline Europe: Turkish
Best Airline Africa: SAA
Best Airline Pacific: Air New Zealand
Best Airline India: Kingfisher
Best Airline Trans Atlantic: Lufthansa
Best Airline CenAm/Caribbean: TACA
Best Airline South America: TAM
Best LCC Europe: Easyjet
Best LCC North America: Virgin America
Best LCC Asia: Air Asia
Best LCC Pacific: JetStar
Best LCC South America: Azul
Best Regional Airline: Dragonair
Best Leisure Airlines: Thomson Airways
Best First Class: Etihad
Best Business Class: Singapore
Best Premium Economy: Air New Zealand
Best Economy Class: Asiana
Best Cabin Staff: Asiana
Best Airport Service: ANA
Service Excellence Europe: Austrian
Service Excellence North America: Virgin America
Service Excellence Asia: ANA
Service Excellence Pacific: V Australia
Service Excellence Middle East: Oman Air
Service Excellence South America: TAM
Service Excellence Cen Am/Caribbean: TACA
Service Excellence Africa: SAA
Best First Class Lounge: Qatar
Best Business Class Lounge: British Airways
Best IFE: Emirates
Omdat de veilings/smeergelden nu al binnen zijn. Wat een onzin.quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:45 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Hoe kan het voor heel 2011 nu al bekend zijn?
quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:49 schreef Individual het volgende:
[..]
Omdat de veilings/smeergelden nu al binnen zijn. Wat een onzin.
"Voted by over 18.8 million airline passengers from 100 different nationalities"quote:
Ik heb zelf een keer meegedaan aan dit onderzoek. Dat interview zat op zich goed in elkaar. Ik kreeg zelfs nog een retourenveloppe mee voor de vlucht die ik zou gaan maken. Toch heb ik allerlei vraagtekens bij de uitkomst van het onderzoek.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 08:26 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
[..]
"Voted by over 18.8 million airline passengers from 100 different nationalities"
Bepaal voor jezelf of het geloofwaardig is of niet.
eten heel goedquote:Op dinsdag 28 juni 2011 01:15 schreef jenb2002 het volgende:
vlieg in okt met Lufthansa v.a Amsterdam via Frankfurt naar China, wat zijn hier de ervaringen mbt service, drank/maaltijd voorziening en entertainment? En hoe vol zitten deze vluchten (enige kans op upgrading)
alvast bedankt.
Herkenbaar (niet met Transavia overigens).quote:We zijn om dit moment bezig de wettelijk ¤ 400,- per persoon te claimen, maar Transavia wil van niks weten.
De overstap op Frankfurt is in ieder geval een stuk slechter als op Munchen, die laatste luchthaven is gewoon gemaakt voor transfers.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 01:15 schreef jenb2002 het volgende:
vlieg in okt met Lufthansa v.a Amsterdam via Frankfurt naar China, wat zijn hier de ervaringen mbt service, drank/maaltijd voorziening en entertainment? En hoe vol zitten deze vluchten (enige kans op upgrading)
alvast bedankt.
Mwah, niet echt problemen, alleen Munchen is gewoon een stuk relaxter, dat vliegveld is gewoon echt gemaakt voor overstappen, kom je vanaf een Schengen vlucht heb je geen veiligheidscontrole en ben je binnen 20 minuten na touchdown al bij de gate van de nieuwe vlucht, bij Niet-Schengen heb je een veiligheidscontrole die nagenoeg nooit druk is, en sta je binnen 25 minuten bij de nieuwe gate na touchdown.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:07 schreef Sloggi het volgende:
Waarom is Frankfurt niet fijn met overstappen? Ik heb over een tijdje 70 en op de terugweg 110 minuten overstaptijd. Gaat dat problemen opleveren?
Bedankt.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Mwah, niet echt problemen, alleen Munchen is gewoon een stuk relaxter, dat vliegveld is gewoon echt gemaakt voor overstappen, kom je vanaf een Schengen vlucht heb je geen veiligheidscontrole en ben je binnen 20 minuten na touchdown al bij de gate van de nieuwe vlucht, bij Niet-Schengen heb je een veiligheidscontrole die nagenoeg nooit druk is, en sta je binnen 25 minuten bij de nieuwe gate na touchdown.
Op Frankfurt gaat het allemaal net iets langzamer, en is dit vliegveld niet alleen gemaakt voor overstappers, maar is er steeds aanbouw geweest. Maar maak je geen zorgen, de overstaptijden moeten voldoende zijn.
(Al had ik met de aanbiedingen van Lufthansa voor de iets eerdere vlucht op de heenweg gekozen, kan je nog rustig wat eten op Frankfurt).
Daar is een topic voor: EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:40 schreef Feyenoordlife het volgende:
We zijn om dit moment bezig de wettelijk ¤ 400,- per persoon te claimen, maar Transavia wil van niks weten. Ondertussen hebben we ARAG hiervoor ingeschakeld.
+1 van mij, deze vlucht had ik vorig jaar ook. Prima service aan boord de Transavia.com 738.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:48 schreef dutchdevil het volgende:
# Maatschappij
Transavia.com
#Toestel
Boeing 737-800
# Traject
Amsterdam - Puerto del Rosario (Fuerteventura)
# Vertraging
Geen vertraging
# Vriendelijk personeel
Ja
# Eten
Zoals bekend bij Transavia kan je eten en drinken kopen. Ik had thee en stroopwafels en mijn man had thee, cola en nootjes
# Entertainment
Film: Gullivers Travels met Jack Black. Wel vermakelijk
# Algehele indruk
Prima vlucht, kwamen op tijd aan op Fuerteventura. Weinig last van turbulentie.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Luchthaven van Fuerteventura is klein. Maar wel erg modern. Bagage kwam ook snel op de band en waren dus ook snel weg. Hotel waar we zaten lag op 20 minuten rijden van de luchthaven dus we zagen ook om de 5 minuten een vliegtuig redelijk laag overvliegen.
# Maatschappij
Transavia.com
#Toestel
Boeing 737-800
# Traject
Puerto del Rosario (Fuerteventura) - Amsterdam
# Vertraging
Geen vertraging, konden 10 minuten eerder vertrekken ware het niet dat het druk was op de route naar Amsterdam en we dus gewoon op schema vertrokken. Kwamen een kwartier voor tijd aan.
# Vriendelijk personeel
Ja
# Eten
Cola, Cup a soup, saucijzenbroodje en een egg-bacon sandwich
# Entertainment
Film: Morning Glory. Leuke film. En nog een aflevering van Friends en wat informatie over bestemmingen van Transavia
# Algehele indruk
Prima.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Fuerteventura is een moderne luchthaven met veel kleding, snoep en parfum/drank winkeltjes. Ook bevind er zich een namaak bk/mcdonalds/subway. Je kunt er wel nog lekker buiten zitten bij de Haagen Dasz.
Ff doorlezen, bedankt!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:15 schreef Individual het volgende:
[..]
Daar is een topic voor: EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging!
Mij is het gelukt, maar je moet het wel slim aanpakken.
Ja, ik. Al werd er gevlogen met SunExpress. Was prima, niets op aan te merken.quote:
Deze opmerking is onduidelijk. Had je nog een aansluitende vlucht naar Manchester toe oid ?quote:Op zondag 10 juli 2011 09:47 schreef Eris het volgende:
Was doordat we overhaast van boord moesten al om half 2 op het vliegveld
40 min vliegen? Met de Easyjet Concorde of de Easyjet Scramjet?quote:Op zondag 10 juli 2011 09:47 schreef Eris het volgende:
# Maatschappij
Easyjet
# Traject
MAN -> AMS
# Algehele indruk
Ook hier niets mis mee. Weer een korte vlucht van 40 min en 30 min taxien
Vanaf gate tot gate doe je over het stukje Manchester - Amsterdam er inderdaad wel zo'n 90 minuten over.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:54 schreef Individual het volgende:
[..]
40 min vliegen? Met de Easyjet Concorde of de Easyjet Scramjet?
Wij stervelijken doen er zo'n 90 min over.
Ja vorig jaar met ze gevlogenquote:Op zondag 26 juni 2011 23:32 schreef Sloggi het volgende:
Heeft iemand ervaring met Kingfisher Airlines?
Ik had twee jaar geleden dezelfde ervaring met Iberia, noors personeel, eten redelijk, bijna geen entertainment omdat de centrale schermen defect waren en in madrid was ik verdwaald omdat ik de verkeerde kant werd opgestuurd en vervolgens bijna niemand van het personeel het Engels machtig was. Dus nooit meer Iberia voor mij. Met Lan Chile heb ik daarentegen wel heel goede ervaringen. Moderne toestellen met heel aardig personeel.quote:Op zondag 10 juli 2011 14:24 schreef cafpow het volgende:
# Maatschappij
Iberia
# Traject
Amsterdam-Madrid
Madrid-Santiago de Chile
# Vertraging
Half uur
# Vriendelijk personeel
Aardig nors, en kwamen droog en onvriendelijk over.
# Eten
Wel te doen, vlees met champions, enige minpunt was soort koude paella(met mini-garnaaltjes).
# Entertainment
Matig, relatief oude films, ook waren er alleen centrale schermen.
# Algehele indruk
Wel ok. Niet de beste kwaliteit, maar goed dan moet je ook meer betalen. Verder verliep alles vrij soepel. De vertraging werd duidelijk over geinformeerd. Alleen vond ik het personeel op zijn spaans gezegd ietwat "borde", kortom nors, droog en kwamen onvriendelijk over.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Madrid is een zeer grote luchthaven en als je het niet kent dan kan je nogal verdwalen, genoeg te doen/zien en eten op madrid barajas airport.
ach, ik heb ruim 4x met iberia gevlogen en ze zijn gewoon zo. Het is niet onvriendelijk bedoeld, maar ze zijn gewoon heel droog. En op zich vind ik het wel meevallen als ik kijk naar de prijs,want iberia is zowieso veel goedkoper dan Lan Chile, vluchten die ik met lan chile heb gedaan ben ik makkelijk 200 euro meer kwijt, dan wanneer je alleen met iberia reist.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:49 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Ik had twee jaar geleden dezelfde ervaring met Iberia, noors personeel, eten redelijk, bijna geen entertainment omdat de centrale schermen defect waren en in madrid was ik verdwaald omdat ik de verkeerde kant werd opgestuurd en vervolgens bijna niemand van het personeel het Engels machtig was. Dus nooit meer Iberia voor mij. Met Lan Chile heb ik daarentegen wel heel goede ervaringen. Moderne toestellen met heel aardig personeel.
We vertrokken 19:40 en 2020 waren we weer in Nederland + 1 uur tijds verschil Alleen dat verekte taxien vanaf de polder banaquote:Op zondag 10 juli 2011 13:54 schreef Individual het volgende:
[..]
40 min vliegen? Met de Easyjet Concorde of de Easyjet Scramjet?
Wij stervelijken doen er zo'n 90 min over.
Werk in Offshore/Windmolen branche en moest om 9 uur van de boot af waar ik op zat. Waardoor ik al om 1 uur al op het vlieg veld zat ipv het iets betere 15:00quote:Op zondag 10 juli 2011 13:10 schreef jaco het volgende:
[..]
Deze opmerking is onduidelijk. Had je nog een aansluitende vlucht naar Manchester toe oid ?
Mee eens. Ik heb de afgelopen jaren een paar keer per jaar met Ryanair gevlogen en in totaal 1 keer met Wizzair. Bij Ryanair kan ik met mijn 1.91m (lengte vooral in de benen) eigenlijk letterlijk niet op de middelste stoel zitten. Aan het raam of gangpad is voor 2 uur wel uit te houden. Mijn verbazing was dan ook groot dat de beenruimte bij Wizzair nog minder was Dacht dat dat niet kon.quote:Op zondag 17 juli 2011 00:59 schreef Fukjoeman het volgende:
Praag - Eindhoven met Wizzair
Ga geen verslag typen, want de vlucht was niet boeiend. Maar my god wat heb je weinig beenruimte bij Wizzair. Ben ongeveer 1.88m, en kon werkelijk voor geen meter zitten.
Mijn vriend is 2.02. Transavia is dan ook bijna niet te doen, zeker niet als ze je ondanks het vermelden op de kleinste plek in het vliegtuig zetten namelijk de laatste rij.quote:Op zondag 17 juli 2011 11:59 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Mee eens. Ik heb de afgelopen jaren een paar keer per jaar met Ryanair gevlogen en in totaal 1 keer met Wizzair. Bij Ryanair kan ik met mijn 1.91m (lengte vooral in de benen) eigenlijk letterlijk niet op de middelste stoel zitten. Aan het raam of gangpad is voor 2 uur wel uit te houden. Mijn verbazing was dan ook groot dat de beenruimte bij Wizzair nog minder was Dacht dat dat niet kon.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Op de terugweg was er een kleine vertraging van een half uur.
# Vriendelijk personeel
Ja. Ze spreken echter iedereen standaard in het Pools aan, terwijl toch ook zeker 30% tot 40% van de passagiers Nederlands was.
# Eten
Voor een (budget)airline redelijke prijzen. Twee euro voor een blikje frisdrank of koffie/thee. Een Snickers of Twix kostte één euro.
# Entertainment
Wizz magazine.
# Algehele indruk
Prima! Tot dusver mijn favoriete budgetairline.
# Eventueel informatie over de luchthavens
EIN: Klein, en dus lekker overzichtelijk. Helaas betekent dat ook lange rijen bij de security check.
WAW: Groot, maar toch zeer overzichtelijk. Ontzettend modern en efficiënt!Dat de beenruimte bij Wizzair nóg krapper is dan bij Ryanair viel mij inderdaad ook meteen op! En tóch vind ik Wizzair fijner dan Ryanair! Bij Ryanair wordt je constant lastiggevallen: 'aanbieding dit, aanbieding dat'. Bij Wizzair gaan ze gewoon twee keer langs: een keer voor eten/drinken en een keer voor non-food en that's it.quote:Mee eens. Ik heb de afgelopen jaren een paar keer per jaar met Ryanair gevlogen en in totaal 1 keer met Wizzair. Bij Ryanair kan ik met mijn 1.91m (lengte vooral in de benen) eigenlijk letterlijk niet op de middelste stoel zitten. Aan het raam of gangpad is voor 2 uur wel uit te houden. Mijn verbazing was dan ook groot dat de beenruimte bij Wizzair nog minder was Dacht dat dat niet kon.
We vlogen toen met een hele groep (80 man ongeveer) en bijna de helft kloeg na de heenvlucht over de buikkrampenquote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:31 schreef jaco het volgende:
[..]
Hoe weet je dat de andere passagiers ook buikkrampen hadden?
Dat het vliegtuigeten niet zo lekker is, is algemeen bekend. Je suggereert met je opmerking dat het eten ook nog eens bedorven was. Dit soort maaltijden komen uit speciale catering fabrieken met strenge kontroles en hoge hygienische eisen, juist omdat het zo'n moeilijk product is. Dat het bedorven is, zou een schandaal zijn.
"kloeg"?quote:We vlogen toen met een hele groep (80 man ongeveer) en bijna de helft kloeg na de heenvlucht over de buikkrampen
Misschien kan je wel claimen: EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging!quote:Op maandag 25 juli 2011 22:25 schreef sylvesterrr het volgende:
# Vertraging
Vlucht naar Chigago vertraagd, hierdoor zou ik mijn aansluiting in Chigago missen. Om deze reden ben ik omgeboekt naar een vlucht met Lufthansa (LAX - FRA - AMS). Ik kom nu bijna 5 uur later aan op Schiphol.
Ik ben dus met Lufthansa vanuit LAX naar AMS via FRA gegaan. De service was prima, maar de in-flight entertainment was brak (shared video). De economy seat op het eerste toestel (een 747-400 volgens mij) had duidelijk minder beenruimte dan op mijn vlucht naar Amerika met Continental (ook economy).quote:Op maandag 25 juli 2011 22:25 schreef sylvesterrr het volgende:
# Maatschappij
United Airlines
# Traject
LAX - ORD - AMS
# Vertraging
Vlucht naar Chigago vertraagd, hierdoor zou ik mijn aansluiting in Chigago missen. Om deze reden ben ik omgeboekt naar een vlucht met Lufthansa (LAX - FRA - AMS). Ik kom nu bijna 5 uur later aan op Schiphol.
# Vriendelijk personeel
- Ik moest inchecken nadat ik al online had ingecheckt omdat ik mijn boarding pass niet bij me had. Geen probleem, ware het niet dat het self check-in systeem mijn vlucht niet herkende. Toen ik dat meldde aan een medewerker kreeg ik als antwoord "Try it again" te horen. Nadat ik haar had uitgelegd dat ik het al meerdere keren heb geprobeerd werd ik verwezen naar een andere rij...
- Ondanks de enorme vertraging kreeg ik niet eens een coupon voor eten/drinken aangeboden.
- Ik moet nog schriftelijk om een refund vragen voor mijn economy plus upgrade die ik de avond ervoor online had geregeld. Dat wordt gewoon een refund via mijn creditcardmaatschappij, ik heb geen zin in administratieve rompslomp bij United Airlines.
# Entertainment
unknown
# Algehele indruk
Dit was de eerste en laatste keer wat mij betreft.
# Eventueel informatie over de luchthavens
--
Morgen kan ik vast wel iets roepen over mijn ervaring met Lufthansa.
Breek me de bek niet open. Aankomen op Atlanta zonder doorverbinding is ook een hel. GEzien het dodelijk trage tempo van die TSA werknemers, letterlijk een grafveld...quote:Op donderdag 28 juli 2011 02:52 schreef Gauner het volgende:
Traag volk werkend bij Immigration in Atlanta. Men leek er zelfs lol in te hebben dat de hele rij mensen hun aansluiting zou missen.
Orlando daarentegen vond ik heel erg meevallen, maar misschien scheelde het dat we niet na een vlucht met hoofddoekjes aankwamen...quote:Op zaterdag 30 juli 2011 15:55 schreef DUK het volgende:
Aankomen op heel veel vliegvelden in de VS is sowieso een verschrikking lijkt het. Ik heb vorig jaar 2.5 uur in de rij gestaan op Miami International voordat ik de douane doorkwam. Vanuit Zurich notabene...
Ben altijd blij als het bij een 'uurtje' blijft...
Heel herkenbaar bij Wizzair idd Toch is het tot nu toe mijn favo budgetairlinequote:Op maandag 8 augustus 2011 12:10 schreef spiedermann het volgende:
# Maatschappij
Wizzair
*knip*
# Algehele indruk
Budgetmaatschappij, als je er niets van verwacht kan er ook niets tegenvallen zijn erg strikt met de regels van bagage, maar LEZEN tijdens het boeken kan een hoop gezeik voorkomen, de mensen die meevlogen waren van minder kwaliteit maarja wat wil je, het vliegen kost bijna niets, dus een vliegtuig vol met klappers was te verwachten bij het landen
Thanks!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:10 schreef Individual het volgende:
EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging!
Dat klappen zijn de Oost Europeanen. Als je op Rusland of Polen vliegt met KLM, Lufthansa etc heb je ze er ook altijd tussen zitten. Aangezien Wizzair zich op Oost Europa richt heb je dus ook veel te veel klapvee. Toch vind ik die klappers minder belachelijk dan de tomatensap-drinkersquote:Op maandag 8 augustus 2011 17:22 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Heel herkenbaar bij Wizzair idd Toch is het tot nu toe mijn favo budgetairline
Wat bedoel je met tomatensap-drinkers ?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:51 schreef XL het volgende:
Toch vind ik die klappers minder belachelijk dan de tomatensap-drinkers
Mensen die in het vliegtuig Tomatensap drinken. Ik vind dat volstrekt belachelijk. Van alle tomatensap ter wereld wordt een aanzienlijke percentage op 10km hoogte gedronken. Bij de koffie, cola, bier etc is dat percentage zover achter de komma dat we het niet eens meer kunnen uitspreken.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:53 schreef jaco het volgende:
[..]
Wat bedoel je met tomatensap-drinkers ?
Merkwaardig. Misschien is er een goede reden of een urban myth rondom tomatensap die wij niet kennen ? Nederlanders doen dat misschien omdat tomatensap duurder is als andere (non-alcoholische) dranken. Ze hebben dan het gevoel meer uit de kosten van hun low-fare ticket te halen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:59 schreef XL het volgende:
[..]
Mensen die in het vliegtuig Tomatensap drinken. Ik vind dat volstrekt belachelijk. Van alle tomatensap ter wereld wordt een aanzienlijke percentage op 10km hoogte gedronken. Bij de koffie, cola, bier etc is dat percentage zover achter de komma dat we het niet eens meer kunnen uitspreken.
Mwah, ik zou mij kunnen voorstellen dat je wat speciaals wilt drinken, voor veel mensen is een vliegreis de begin van een vakantie, en zijn in een positieve stemming en willen graag wat proberen, als je dan een pak tomatensap ziet staan kan ik mij voorstellen dat je daar voor kiest in plaats van appelsap of jus d'orange ofzo.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:01 schreef The6thgate het volgende:
Lol wtf! Dit is voor het eerst dat ik lees dat iemand zicht ergert aan....tomatensap drinkers? Is er dan een specifieke reden om dit juist in het vliegtuig te doen?
Ach, met meer dan 100 vluchten per jaar zou dat me bijkans alcoholist maken... Nee, tijdens reizen moet ik gewoon fris en fruitig blijven. Dus geen alcohol, veel water en tomatensap vind ik relaxed. Hou niet zo van zoete frisdrankjes.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:57 schreef Gauner het volgende:
Ik vier het begin van mijn vakantie toch liever met een Scotch dan met tomatensap.
True, het is ook niet alsof ik me volzuip op een vlucht. Meestal pak ik gewoon water vanwege de droge lucht in het vliegtuig, maar een whiskeytje is wel lekker op z'n tijd.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:36 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ach, met meer dan 100 vluchten per jaar zou dat me bijkans alcoholist maken... Nee, tijdens reizen moet ik gewoon fris en fruitig blijven. Dus geen alcohol, veel water en tomatensap vind ik relaxed. Hou niet zo van zoete frisdrankjes.
Ik heb er nul komma nul problemen mee, Ik stoor me er ook geen seconde aan. Ik vind het belachelijk, zoals het klappen voor de piloot. Iets belachelijker zelfs.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:40 schreef Drive-r het volgende:
Ach, ik drink best vaak tomatensap in het vliegtuig, maar ik zie echt niet in waarom het zo'n probleem voor jou moet zijn? En het heeft niks met goedkoop zijn te maken, ik vlieg meestal BC en kan dus ook wel iets duurders bestellen. Het heeft meer te maken met het feit dat ik bij veelvuldig reizen weinig trek heb ik zoete dingen. Dus neem ik meestal tomatensap en water.
Waarom in godsnaam? Is het zo vreemd dat mensen er dan zin in hebben? Hoe kleinzerig kan je dan zijn? Nogmaals, het is de enige "hartige" optie, simpel zat.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:08 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb er nul komma nul problemen mee, Ik stoor me er ook geen seconde aan. Ik vind het belachelijk, zoals het klappen voor de piloot. Iets belachelijker zelfs.
Maar dan moet ik nuanceren. Ik vind tomatensap drinkers die het ook in het vliegtuig drinken ok. Procentueel bestaat er echter een grote groep die het alleen op 10km hoogte doen en hoewel ik niet weet wie het zijn lach ik het bestaan van die groep uit.
Bier en zoutjes zijn ook hartig.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:21 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam? Is het zo vreemd dat mensen er dan zin in hebben? Hoe kleinzerig kan je dan zijn? Nogmaals, het is de enige "hartige" optie, simpel zat.
Zoutjes eet ik niet, en pils alleen op de dieptrieste late vrijdagavond vluchten naar huis...quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:35 schreef Individual het volgende:
[..]
Bier en zoutjes zijn ook hartig.
Was me trouwens nog niet opgevallen dat er zoveel tomatensap wordt gedronken op grote hoogte. Misschien vlieg ik niet genoeg, maar ik zal morgen eens opletten.
Als jij ook op de grond "hartige" tomatensap drinkt om dezelfde reden lach ik jou niet uit. Ik lach alleen om de mensen die zich in de lucht anders gedragen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:21 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam? Is het zo vreemd dat mensen er dan zin in hebben? Hoe kleinzerig kan je dan zijn? Nogmaals, het is de enige "hartige" optie, simpel zat.
Sorry, maar dan ben je echt een dieptriest individu. En voor de informatie, in mijn koelkast staat inderdaad altijd tomatensap. Maar zo lekker anderen veroordelen, dan heb je echt weinig lol in je leven. Nu even een glas tomatensap m de vieze smaak uit mijn bek te spoelen...quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:12 schreef XL het volgende:
[..]
Als jij ook op de grond "hartige" tomatensap drinkt om dezelfde reden lach ik jou niet uit. Ik lach alleen om de mensen die zich in de lucht anders gedragen.
En jij kan aan mensen zien of ze reguliere tomatensapdrinkers zijn?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:12 schreef XL het volgende:
[..]
Als jij ook op de grond "hartige" tomatensap drinkt om dezelfde reden lach ik jou niet uit. Ik lach alleen om de mensen die zich in de lucht anders gedragen.
Zoals gezegd, ik lach iedere keer dat ik het zie om het percentage. Procentueel lach ik daarmee ook vaak de juiste individuen uit. Daar is ook niets vreemds aan, ik lach veel mensen uit. In het bijzonder tijdens saaie reizen etc. Een stropdas die te kort is, plastic schoenen onder een pak, een blocnote in een borstzakje van een hemd, telefoon aan de broekriem, klappen voor de piloot, de telegraaf lezen in pak, een consumenten laptop bij een freelancer. Ik lach zoveel mensen uit op oppervlakkige veroordelingen dat ik bijna een hele dag kan lachen. Ik vind daar niks verwerpelijk aan, ik vind het eerder raar als je dat niet doet. Dat ik af en toe iemand onterecht uitlach ontkom ik niet aan, maar daar kom ik zelf toch nooit achterquote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
En jij kan aan mensen zien of ze reguliere tomatensapdrinkers zijn?
Vreemde post; als je er maar plezier mee hebt.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:10 schreef XL het volgende:
[..]
Zoals gezegd, ik lach iedere keer dat ik het zie om het percentage. Procentueel lach ik daarmee ook vaak de juiste individuen uit. Daar is ook niets vreemds aan, ik lach veel mensen uit. In het bijzonder tijdens saaie reizen etc. Een stropdas die te kort is, plastic schoenen onder een pak, een blocnote in een borstzakje van een hemd, telefoon aan de broekriem, klappen voor de piloot, de telegraaf lezen in pak, een consumenten laptop bij een freelancer. Ik lach zoveel mensen uit op oppervlakkige veroordelingen dat ik bijna een hele dag kan lachen. Ik vind daar niks verwerpelijk aan, ik vind het eerder raar als je dat niet doet. Dat ik af en toe iemand onterecht uitlach ontkom ik niet aan, maar daar kom ik zelf toch nooit achter
Dat dus.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:35 schreef Individual het volgende:
[..]
Vreemde post; als je er maar plezier mee hebt.
Dat is aan de manier van bestellen bij de cabin crew (oh nee, die noemen ze 'stewardess') wel te herkennen. Als ze eerst vragen 'wat heb je zoal?' en dan na lang wikken en wegen tomatensap bestellen, dan heb je te maken met een neppert en pakt XL zijn uitlach momentje.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
En jij kan aan mensen zien of ze reguliere tomatensapdrinkers zijn?
Mijn ouders zijn ook zo. Alles wat mensen doen wat mijn ouders nooit zouden doen is belachelijk.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:52 schreef Drive-r het volgende:
Ach, sommige mensen gaan klappen in een vliegtuig. Anderen voelen zich tijdens het reizen blijkbaar opeens superieur en vinden alle andere reizigers opeens 'belachelijk'. Ik vind dat laatste vrij vreemd, maar dat soort arrogantie hou je toch.
Drinken ze tomatensap?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:08 schreef Katth het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn ook zo. Alles wat mensen doen wat mijn ouders nooit zouden doen is belachelijk.
Nee, dus die vele mensen die het wel doen zijn belachelijkquote:
quote:Op maandag 19 december 2011 00:40 schreef Eris het volgende:
# Vriendelijk personeel
Niks mis mee. Op de vlucht zat een vrouw op mijn stoel die was in het verkeerde vliegtuig gestapt want ze moest naar Stockholm toe
Dat vraag ik me ook af. De tickets worden toch altijd nog een keer gescand voordat je de slurf in gaat? En tijdens het instappen wordt er ook nog door een stewardess naar je stoelnummer gekeken.quote:Op maandag 19 december 2011 10:19 schreef _Loki het volgende:
[..]
Hoe krijgt ze dat voor elkaar? Hadden ze dat bij het boarden niet door?
Ze zat tenminste op de goede stoelquote:Op maandag 19 december 2011 10:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. De tickets worden toch altijd nog een keer gescand voordat je de slurf in gaat? En tijdens het instappen wordt er ook nog door een stewardess naar je stoelnummer gekeken.
Tijdens het instappen checkt bijna geen enkele maatschappij nog je nummer. BA blijft het hardnekkig doen, maar SAS of KLM helemaal niet meer.quote:Op maandag 19 december 2011 10:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. De tickets worden toch altijd nog een keer gescand voordat je de slurf in gaat? En tijdens het instappen wordt er ook nog door een stewardess naar je stoelnummer gekeken.
Maar je boardingpas wordt wel gecheckt door een computer voordat je de slurf in mag.quote:Op maandag 19 december 2011 16:06 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Tijdens het instappen checkt bijna geen enkele maatschappij nog je nummer. BA blijft het hardnekkig doen, maar SAS of KLM helemaal niet meer.
Natuurlijk, dat spreek ik volgens mij ook niet tegen? Maar je maakt wel soms mee dat mensen daar doorheen komen.quote:Op maandag 19 december 2011 16:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Maar je boardingpas wordt wel gecheckt door een computer voordat je de slurf in mag.
Soms scheuren ze alleen het grote deel er af en leggen dit op een stapeltje om ze later pas te scannen. Dit om de meute snel weg te werken. Ik vermoed dat dit gebeurd is.quote:Op maandag 19 december 2011 16:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Maar je boardingpas wordt wel gecheckt door een computer voordat je de slurf in mag.
Delta is een partner van KLM.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:10 schreef Honeymooner het volgende:
KLM en Air France prima, ga niet meer met Delta vliegen. We hadden gewoon geboekt bij KLM en had zo gauw ook niet gezien dat de vlucht uitgevoerd zou worden door Delta.
ik vloog op 12 novemberquote:Op donderdag 22 december 2011 16:43 schreef Bajskorv het volgende:
De drukte op T5 zal wellicht met de feestdagen te maken hebben gehad? Ik reis er wekelijks en zie alleen een beetje drukte rond de kerst, verder altijd redelijk rustig en ruim.
Yep I know, maar je kunt op zich wel van te voren zien of je met KLM zelf vliegt toch?quote:Op donderdag 22 december 2011 16:44 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Delta is een partner van KLM.
Er staat vrij duidelijk codeshare of operated by naast/onder. En in ieder geval in het overzicht net voor je daadwerkelijk boekt staat het heel duidelijk aangegeven.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:48 schreef Honeymooner het volgende:
[..]
Yep I know, maar je kunt op zich wel van te voren zien of je met KLM zelf vliegt toch?
Boarding pas werd niet gescand blijkbaar was hij kapot :/ Ze schreef alles op een papiertje...quote:Op maandag 19 december 2011 10:19 schreef _Loki het volgende:
[..]
Hoe krijgt ze dat voor elkaar? Hadden ze dat bij het boarden niet door?
Gebeurt relatief vaak. Zeker als het om wat voor reden druk is lopen mensen wel eens ongezien door zonder hun boardingpass te geven of in het geval van kapotte apparaten kan het dus ook ongemerkt blijven..quote:Op zondag 25 december 2011 13:46 schreef Eris het volgende:
[..]
Boarding pas werd niet gescand blijkbaar was hij kapot :/ Ze schreef alles op een papiertje...
Condor geen ervaring me, maar heb net voor de eerste keer in lange tijd Iberia weer gevlogen.quote:
Mocht je wat vaker binnen Europa vliegen, kom je het vaker tegen. De reden voor het niet vast mogen maken van je gordel is mocht er iets misgaan bij het tanken en er brand uitbreken, dan ben je sneller op de been en uit het vliegtuig. Standaard (en verplicht) item bij het tanken met passagiers aan boord. Echter bij intercontinentale vluchten is de omdraaitijd vaak bepaald door het uit- en inladen van bagage en vracht waarbij het tanken veel minder tijd in beslag neemt. Op Europa vluchten is die omdraaitijd korter en komt het vaker voor dat het vliegtuig tijdens het boarden nog getanked moet worden.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:03 schreef lizardtattoo het volgende:
Een uur bij vertrek, het vliegtuig was nog niet afgetankt (was ook wel bijzonder, na het boarden moesten we allemaal gaan zitten met de gordel LOS in afwachting van take-off procedures). Pas toen het tanken klaar was moest de gordel vast.
En daarmee dus iedereen weer een kwartier op houden? Zonde van de tijd.quote:Op zondag 1 januari 2012 12:29 schreef lizardtattoo het volgende:
Ja ik snap wel waarom de gordels niet vast mochten, maar ik zou dan gekozen hebben om te wachten met boarden tot na het tanken
En dan heb je een vertraging te pakken, iets wat bij veel (Europese) maatschappijen lijdt tot vertragingen verder op de dag.quote:Op zondag 1 januari 2012 12:29 schreef lizardtattoo het volgende:
Ja ik snap wel waarom de gordels niet vast mochten, maar ik zou dan gekozen hebben om te wachten met boarden tot na het tanken
Als het enigszins kan zal een maatschappij kiezen om niet met passagiers te tanken, bij veel low cost maatschappijen wordt bij het uitstappen van de passagiers direct begonnen met het vliegtuig bij te tanken zodra de passagiers het vliegtuig verlaten hebben, omdat het vliegtuig eerst schoongemaakt moet worden voordat de overige passagies aan boord kunnen gaan zal dit vaak lukken.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:26 schreef XL het volgende:
Toch zijn er ook veel maatschappijen die op Europese bestemmingen niet tanken met passagiers aan boord. Een kleine vertraging doet daar niets op af. Vaak zat bij vertraging aan de gate te horen gekregen dat we na het tanken beginnen met boarden.
Dat kan aan verschillende dingen liggen. In jouw geval kan het liggen aan het feit dat het vliegveld het niet toestaat, dat komt best vaak voor. En er zijn inderdaad een aantal maatschappijen die het niet doen, maar die zijn in de minderheid. Daarnaast kan het ook aan de gezagvoerder liggen, als hij het niet wil, om wat voor reden dan ook, gebeurt het niet.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:26 schreef XL het volgende:
Toch zijn er ook veel maatschappijen die op Europese bestemmingen niet tanken met passagiers aan boord. Een kleine vertraging doet daar niets op af. Vaak zat bij vertraging aan de gate te horen gekregen dat we na het tanken beginnen met boarden.
Ook KLM doet dat niet meer (op Europa), ook daar zijn de omdraaitijden vaak zo kort dat, als het nodig is, het ook wel gedaan wordt. Echter als de tijd er is, dan is het altijd beter te tanken zonder pax aan boord natuurlijk. Vertragingen zijn bijna niet meer goed te maken in de lucht, juist bij de grote maatschappijen niet. (omdat die juist zeer strak plannen om zo transfer passagiers de kortste tijd te laten zien als ze boeken). Clubs zoals Ryanair maken op papier hun vliegtijden juist altijd veel te lang, zodat ze altijd op tijd, of zelfs te vroeg aankomen...quote:Op woensdag 4 januari 2012 19:50 schreef ozzietukker het volgende:
Het is niet echt handig om te gaan wachten, een KLM kan dit doen, die hebben wat langere bloktijden op de grond, ook op de bestemming waar ze naar toe vliegen, 15 minuten vertraging wordt zo ingelopen, voor een low cost airliner ligt dit toch wezenlijk anders.
Ik ben met Condor van Düsseldorf naar Tenerife gevlogen. Prima in orde, maar het is gewoon een budgetvlieger. Beetje als Transavia.quote:Op vrijdag 30 december 2011 21:17 schreef mirannie het volgende:
maar Condor niet in dit topic. Iemand die mij zo zijn ervaring kan delen?
Bij KLM en Lufthansa heb ik het nog nooit meegemaakt en afgelopen jaar heb ik toch een 100+ vluchten met beiden samen gevlogen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:24 schreef Bajskorv het volgende:
Ik vlieg eigenlijk nooit budget, en toch zit ik vaak al in het vliegtuig terwijl ze tanken, bij KLM, BA, SAS, Lufthansa, etc...
Ik kan je 100% garanderen dat KLM het wel degelijk doet. Als tanken tijdens boarden niet gedaan wordt, is dat, naast de mogelijkheid dat er al getanked is of dat er niet getanked hoeft te worden, omdat het vliegveld dat niet toestaat.quote:Op woensdag 4 januari 2012 21:53 schreef XL het volgende:
[..]
Bij KLM en Lufthansa heb ik het nog nooit meegemaakt en afgelopen jaar heb ik toch een 100+ vluchten met beiden samen gevlogen.
Ze hebben mij nog nooit verteld dat ik mijn gordel niet om mag doen omdat ze nog tanken. Dat kan toeval zijn en is slechts mijn ervaring. Vertraging had ik echter wekelijks, nu is het wel zo dat ik KLM afgelopen jaar weliswaar veel gevlogen heb... maar 90% op een specifieke route en misschien heeft die route (Amsterdam-Boekarest en Amsterdam-Duesseldorf) inderdaad last van regelgeving. Dat zou dan ook kunnen verklaren waarom Air Berlin en Lufthansa het nooit doen, misschien mag het gewoon in Duitsland niet.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:07 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik kan je 100% garanderen dat KLM het wel degelijk doet. Als tanken tijdens boarden niet gedaan wordt, is dat, naast de mogelijkheid dat er al getanked is of dat er niet getanked hoeft te worden, omdat het vliegveld dat niet toestaat.
Uiteraard doet Ryanair aan padding van het vliegschema, maar dat doet KLM ook, 1 uur en 25 minuten heen naar Londen, en 1 uur en 15 minuten terug, terwijl de daadwerkelijke vliegtijd niet meer is dan een minuut of 35. Komt natuurlijk wel bij dat met de taxitijden op LHR of AMS dat wat meer is dan op Stansted of Eindhoven, maar het is toch een flinke aandikking van de vliegtijd, daarnaast heeft KLM echt geen turnaroundtijden van 25 minuten, een enkele keer 45 minuten, maar vaak wat langer op vluchten binnen Europa.quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:34 schreef The_stranger het volgende:
[..]
[..]
Ook KLM doet dat niet meer (op Europa), ook daar zijn de omdraaitijden vaak zo kort dat, als het nodig is, het ook wel gedaan wordt. Echter als de tijd er is, dan is het altijd beter te tanken zonder pax aan boord natuurlijk. Vertragingen zijn bijna niet meer goed te maken in de lucht, juist bij de grote maatschappijen niet. (omdat die juist zeer strak plannen om zo transfer passagiers de kortste tijd te laten zien als ze boeken). Clubs zoals Ryanair maken op papier hun vliegtijden juist altijd veel te lang, zodat ze altijd op tijd, of zelfs te vroeg aankomen...
Dat er niet verteld wordt je gordel los te houden kan kloppen, als de cabine crew niet weet dat er getanked wordt, kunnen ze ook niets zeggen en lang niet altijd wordt er vanuit de cockpit iets gezegd. In Duitsland mag je wel tanken met passagiers aan boord, maar vaak is de brandstof in Amsterdam goedkoper dan in Dusseldorf en zal er daar niet getanked moeten worden.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:15 schreef XL het volgende:
[..]
Ze hebben mij nog nooit verteld dat ik mijn gordel niet om mag doen omdat ze nog tanken. Dat kan toeval zijn en is slechts mijn ervaring. Vertraging had ik echter wekelijks, nu is het wel zo dat ik KLM afgelopen jaar weliswaar veel gevlogen heb... maar 90% op een specifieke route en misschien heeft die route (Amsterdam-Boekarest en Amsterdam-Duesseldorf) inderdaad last van regelgeving. Dat zou dan ook kunnen verklaren waarom Air Berlin en Lufthansa het nooit doen, misschien mag het gewoon in Duitsland niet.
juist die taxitijden op LHR zijn de reden voor het langer maken van de tijden. Wat meer is soms een flinke understatement, langer op de grond dan vliegen is op die route geen uitzondering, al moet ik zeggen dat het met het vertrek van BA naar T5 stukken beter geworden is. Maar binnen KLM is een heel bureau bezig om de totale tijden tussen gate en gate zo strak mogelijk te plannen, dit omdat het blijkbaar meer geld oplevert als KLM bovenaan het lijstje staat met kortste vliegtijden van a naar c via b. Ryanair vliegt alleen van a naar b en kan daar bijna ongelimiteerd lang over doen, men kiest deze maatschappij immers niet vanwege de tijden maar vanwege de prijs. Bij KLM (en de andere grotere maatschappijen) wordt grotendeels ook naar de totale vliegtijd gekeken (door transitpax).quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:13 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Uiteraard doet Ryanair aan padding van het vliegschema, maar dat doet KLM ook, 1 uur en 25 minuten heen naar Londen, en 1 uur en 15 minuten terug, terwijl de daadwerkelijke vliegtijd niet meer is dan een minuut of 35. Komt natuurlijk wel bij dat met de taxitijden op LHR of AMS dat wat meer is dan op Stansted of Eindhoven, maar het is toch een flinke aandikking van de vliegtijd, daarnaast heeft KLM echt geen turnaroundtijden van 25 minuten, een enkele keer 45 minuten, maar vaak wat langer op vluchten binnen Europa.
Die heb ik afgelopen jaar ook gevlogen. 20 minuten van eiland tot eiland, minder dan een uur van het ene vliegveld in tot het andere vliegveld uit. Zo hoort vliegen te gaan. Had je 1 of 2 piloten?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:05 schreef lizardtattoo het volgende:
Geen idee waarom de foto's in mijn post van 29 december het niet doen trouwens, staan gewoon op het fotoboek en als ik er daar op klik doen ze het wel?
In de herkansing dan maar
[ afbeelding ]
De Norman Britten Islander met ruimte voor een piloot en 9 passagiers
Dat dus, en binnenkort vlieg ik met ze.. (al zal het dan uiteraard geen nieuwjaar zijn)quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:05 schreef DUK het volgende:
Lijkt me echt verschrikkelijk dit. Dat ze stilstaan bij het daadwerkelijk overgang naar het nieuwjaar en aftellen is dan wel leuk. Maar wat daarna komt is een soort nachtmerrie voor mij.
Polonaise en rare dansjes door het gangpad jongens!!
Virgin is echt een prima maatschappij, een van de betere long-hauls van Europa.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:16 schreef Masanga het volgende:
[..]
Dat dus, en binnenkort vlieg ik met ze.. (al zal het dan uiteraard geen nieuwjaar zijn)
niet teveel van verwachten. maar op zich je komt van A naar Bquote:Op maandag 5 maart 2012 17:41 schreef linebear het volgende:
Iemand ervaring met Iberia ?
We gaan binnenkort naar de VS met Iberia. En natuurlijk gaan ze staken op de dag dat we vertrekken. Hopelijk vliegen we wel gewoon
Inderdaad, als je gewoon van tevoren weet dat het vervoer is van a naar b zonder fratsen dan is het goed te doen. Maar mijn eerste vlucht van 14 uur met Iberia vond ik verschrikkelijk. Geen personal entertainment en het scherm boven mijn hoofd was defect en zulke norse stwardessen als bij Iberia heb ik nog nooit meegemaakt. Enige leuke ervaring, toen ik op de terugvlucht naast het keukentje zat deden zij niet moeilijk toen wij geregeld om bier vroegen. Dat had de terugvlucht enigszins verzacht.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:06 schreef Individual het volgende:
Iberia is low-cost. Goedkope tickets, geen entertainment, slechte service en alleen gratis eten op long-haul vluchten. Binnen Europa betaal je de hoofdprijs voor iets te eten, nog meer dan Ryanair of Easyjet.
Het voelt als vliegen met een museumvlucht uit de jaren 80.
Als je daarop bent voorbereid is het prima.
omgquote:Op donderdag 12 januari 2012 02:41 schreef zeebeschuit het volgende:
M'n favoriete airline Virgin atlantic. Vlucht om 00:00 met nieuwjaar
ik heb vergelijkbare ervaringen, met KLM en Delta als code share partners zou je een beetje de zelfde service verwachten, maar inderdaad kwa service en zeker de vriendelijkheid, vind ik Delta van een heel andere (lagere) klasse.quote:Op maandag 12 maart 2012 20:39 schreef HomoSaabiens het volgende:
# Maatschappij
Delta en KLM
............
Oryx of iets dergelijks, deze heeft, zeker in de 777 toestellen een uitgebreid aanbod met een fijne bediening. Vergelijkbaar als emirates of singapore airlines.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:05 schreef jeweetwel88 het volgende:
wat is het ife van Qatar? Kan het nergens vinden.
Maar dan alleen de nieuwste versie van het ICE. Op drie van mijn vier vluchten met Emirates had ik de oudere versie van het ICE in de 777. Deze vond ik beduidend minder.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:46 schreef jeweetwel88 het volgende:
Mooi. ik was echt verlieft op ICE van emirates
Maakt zo'n lange vlucht zeker aangenamer.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:46 schreef jeweetwel88 het volgende:
Mooi. ik was echt verlieft op ICE van emirates
Ik denk dat het niet interessant is om een willekeurige koffer bij de bagageclaim te stelen. Je hebt dan meestal een stapeltje tweedehands kleren, wat gebruikte toiletartikelen en misschien een paar souvenirs/kadootjes. Het lijkt me het risico niet waard.quote:Op woensdag 14 maart 2012 01:31 schreef zeebeschuit het volgende:
Dat is overal in America zo saabiens. Vraag me ook altijd af of er niet veel misbruik van wordt gemaakt.
ik vloog 2 sept 2011 hee(777) en 26 jan 2012 terug(777) en er zaten weer 20 nieuwe films bij. ik moet zeggen dat het mijn eerste intercontinentale vlucht was maar 20 nieuwe films in 5 maanden vind ik best netjes.quote:Op woensdag 14 maart 2012 01:05 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Maar dan alleen de nieuwste versie van het ICE. Op drie van mijn vier vluchten met Emirates had ik de oudere versie van het ICE in de 777. Deze vond ik beduidend minder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |