abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105774510
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 10:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af. De tickets worden toch altijd nog een keer gescand voordat je de slurf in gaat? En tijdens het instappen wordt er ook nog door een stewardess naar je stoelnummer gekeken.
Tijdens het instappen checkt bijna geen enkele maatschappij nog je nummer. BA blijft het hardnekkig doen, maar SAS of KLM helemaal niet meer.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_105774899
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 16:06 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Tijdens het instappen checkt bijna geen enkele maatschappij nog je nummer. BA blijft het hardnekkig doen, maar SAS of KLM helemaal niet meer.
Maar je boardingpas wordt wel gecheckt door een computer voordat je de slurf in mag.
pi_105775072
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 16:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Maar je boardingpas wordt wel gecheckt door een computer voordat je de slurf in mag.
Natuurlijk, dat spreek ik volgens mij ook niet tegen? Maar je maakt wel soms mee dat mensen daar doorheen komen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_105775543
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 16:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Maar je boardingpas wordt wel gecheckt door een computer voordat je de slurf in mag.
Soms scheuren ze alleen het grote deel er af en leggen dit op een stapeltje om ze later pas te scannen. Dit om de meute snel weg te werken. Ik vermoed dat dit gebeurd is.
pi_105791103
# Maatschappij
KLM

# Traject
Amsterdam - Praag - Amsterdam (beide trajecten een Fokker 70)

# Vertraging
Geen, beide vluchten op tijd vertrokken.

# Vriendelijk personeel
Ja, maar op een vlucht van iets langer dan een uur heb ik erg weinig met ze te maken gehad. Ze deelden snel iets te drinken en te eten uit en dat was het.

# Eten
Een drankje en een snack, een klein zakje chips of een klein zakje koekjes.

# Entertainment
Holland Herald.

# Algehele indruk
Goed. Alles verliep netjes en vlot. Op de terugreis konden we niet direct landen vanwege slecht weer boven Schiphol en dat werd netjes en duidelijk door de piloot verteld.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam is bekend. Praag was erg overzichtelijk en vooral heel erg rustig. Nergens rijen, ook achter de douane deed alles heel rustig aan, niet de drukte die op Schiphol altijd heerst. Wel relaxt!
pi_105897783
# Maatschappij
Transavia

# Traject
Amsterdam - Marsa Alam - Hurghada - Amsterdam (Boeing 737-800)

# Vertraging
Geen, terugreis half uur eerder vertrokken, cabin crew ging ineens heeel snel alles klaarmaken voor de take-off, geen idee waarom.

# Vriendelijk personeel
Ja, heenvlucht een vrouwelijke gezagvoerder die werkelijk alles waar we overheen vlogen voorzien heeft van commentaar. Terug een hele vrolijke crew die onverwachts 3 dagen in Egypte hadden mogen blijven (niet gebruikelijk blijkbaar) en een captain die de crew steeds bij naam noemde, dus: Nancy, Nadine, Margriet en Sanne, prepare for landing! En eenmaal het Nederlandse luchtruim weer binnen werd zo'n beetje elke stad benoemd. Duidelijk een toeristenvlucht dus. ;)

# Eten
á la carte en betaald, heb alleen twix gekocht op beide vluchten, want heb gigantische vliegangst en krijg geen hap door m'n keel als ik vlieg. ;)

# Entertainment
1 film met Julia Roberts en daarna een aloude Friends aflevering. Verder gewoon wat flight information.

# Algehele indruk
Zeer goed, viel me mee van Transavia.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam is bekend. Hurghada was ook wel prima, we hadden de bagage snel en onze privéchauffeur stond al met een bord te zwaaien bij aankomst in de aankomsthal.

# Maatschappij
Delta Airlines/Air France/KLM

# Traject
Amsterdam - Memphis - Miami - Parijs - Amsterdam (Airbus 330-300, Boeing 737-800, Boeing 747-400, Boeing 737-800)

# Vertraging
We hadden 2,5 uur tijd om over te stappen in Memphis en dat bleek niet genoeg. Op kosten van Delta overnacht en gegeten en de volgende ochtend met de eerste vlucht door naar Miami. Van KLM na een klachtenbrief nog een hele zooi van die airmiles gekregen en 35E (?). Terug keurig op tijd in Parijs, maar superlang wachten aan de gate, waardoor we in 1 run door moesten naar de volgende gate en we op het nippertje nog naar binnen mochten en het vliegtuig direct vertrok.

# Vriendelijk personeel
Bij Delta zijn ze oud, niet heel veel service. Air France geweldig, stewardessen bleven netjes Engels praten, terwijl ik ze gewoon in het Frans beantwoordde. Verder was het een nachtvlucht, dus niet heel veel meegekregen. KLM tot slot gewoon als vanouds goed.

# Eten
Heen de bekende chicken or pasta. Verder nog een pizzaslice anderhalf uur voor het landen ofzo. Terug was veel beter, direct na het opstijgen een aperatief, oftewel champagne, daarna voor- en hoofdgerecht en keuze uit meerdere (uiteraard Franse) wijnen. Van KLM alleen een drankje, maar vlucht was ook maar 35 minuten ofzo.

# Entertainment
Heen was het systeem kapot, paar keer gereset, maar deed het pas na een paar uur.

# Algehele indruk
KLM en Air France prima, ga niet meer met Delta vliegen. We hadden gewoon geboekt bij KLM en had zo gauw ook niet gezien dat de vlucht uitgevoerd zou worden door Delta.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam is bekend. Memphis is gewoon standaard Amerikaans. Miami ook. Charles de Gaulle is 1 puinzooi, je moet met de bus van gate naar gate etc.. Niet overzichtelijk.
  donderdag 22 december 2011 @ 16:39:23 #232
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_105921483
# Maatschappij
British Airways

# Traject
Amsterdam - London Heathrow - Accra

# Vertraging
Kleine vertraging van Amsterdam naar London, kwamen slecht 10 min later aan dan gepland.
Van London naar Accra kleine vertraging door niet opdagende passagier, dus lekker bagage zoeken!

# Vriendelijk personeel
Zeer vriendelijk. Het grond personeel op Schiphol was al zeer behulpzaam. In vliegtuig ook zeer vriendelijk en maar blijven glimlachen. In het vliegtuig naar Accra zat ik naast Engelse jeugd die maar alcohol bleef zuipen en zich zelf ook bediende. De stewardess bleef maar lachen en vriendelijk doen. Top!

# Eten
Naar London drinken en zakje chips.
Naar Accra genoeg te drinken gehad. Als diner kip met couscous gehad. Was voor een vliegtuigmaaltijd goed te eten. Werd geserveerd met broodje, salade, toetje en nog een extra bakje water. Niet veel later kwamen ze nog langs met thee/koffie en een sandwich. Verhongeren doe je niet!
Alcoholische dranken zitten gewoon bij de prijs inbegrepen.

# Entertainment
Naar London niets.
Naar Accra waren er verschillende Engelse kranten beschikbaar. Verschillende kanalen met films en tv series. Jammer dat het voor het hele vliegtuig synchroon liep.

# Algehele indruk
Zeer goed. BA staat immers hoog aangeschreven. Als the Queen ermee vliegt, dan is het voor mij ook goed genoeg.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam is bekend. Heathrow denk ik ook wel. Was voor mij de eerste keer op Heathrow. Alleen jammer dat als je in terminal 5 zit en je moet naar bepaalde gates dat je met een treintje moet die helemaal vol wordt gepropt met mensen met veel te veel spullen. En eenmaal bij de gate aangekomen is er dan niets te doen behalve te wachten. Daarnaast is de hoofdhal van terminal 5 met alle winkels en restaurantjes veel te druk en weinig zitplaatsen beschikbaar.
Accra was wat ik verwachte van een vliegveld in Afrika. Lange wachtrijen voor de douane ivm immigratiedienst. Hier worden digitale vingerafdrukken en foto gemaakt (je voelt je al een crimineel voordat je het land uberhaupt in bent). Doordat de rijen en het proces bij de immigratiedienst zo lang duurde was ik maar net op tijd om mijn tas te bemachtigen voordat het meegenomen werd als unclaimed bagage. Ook stonden er gelijk Ghanezen klaar om je bagage voor je te dragen voor geld. Niet veel later staan er weer genoeg mannen om je een taxi in te sleuren.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_105921663
De drukte op T5 zal wellicht met de feestdagen te maken hebben gehad? Ik reis er wekelijks en zie alleen een beetje drukte rond de kerst, verder altijd redelijk rustig en ruim.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_105921710
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 00:10 schreef Honeymooner het volgende:
KLM en Air France prima, ga niet meer met Delta vliegen. We hadden gewoon geboekt bij KLM en had zo gauw ook niet gezien dat de vlucht uitgevoerd zou worden door Delta.
Delta is een partner van KLM.
  donderdag 22 december 2011 @ 16:47:03 #235
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_105921829
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 16:43 schreef Bajskorv het volgende:
De drukte op T5 zal wellicht met de feestdagen te maken hebben gehad? Ik reis er wekelijks en zie alleen een beetje drukte rond de kerst, verder altijd redelijk rustig en ruim.
ik vloog op 12 november :P
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_105928374
Vreemd, ik heb het er letterlijk sinds de opening nooit druk gezien, behalve dan tijdens de Kerst. Blijf het een fijne terminal vinden, behalve als je (zoals jij) op C landt. Maar goed, dat gebeurt zelden.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_105936589
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 16:44 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Delta is een partner van KLM.
Yep I know, maar je kunt op zich wel van te voren zien of je met KLM zelf vliegt toch?
  Moderator donderdag 22 december 2011 @ 21:53:11 #238
45833 crew  Fogel
pi_105936925
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:48 schreef Honeymooner het volgende:

[..]

Yep I know, maar je kunt op zich wel van te voren zien of je met KLM zelf vliegt toch?
Er staat vrij duidelijk codeshare of operated by naast/onder. En in ieder geval in het overzicht net voor je daadwerkelijk boekt staat het heel duidelijk aangegeven.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_105957763
Oke, naja, ik zal door de enorme stress die een ticket boeken al met zich meebrengt daar wel niet op gelet hebben. ;)
pi_106030271
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 10:19 schreef _Loki het volgende:

[..]

:D
Hoe krijgt ze dat voor elkaar? Hadden ze dat bij het boarden niet door?
Boarding pas werd niet gescand blijkbaar was hij kapot :/ Ze schreef alles op een papiertje...
pi_106053732
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 13:46 schreef Eris het volgende:

[..]

Boarding pas werd niet gescand blijkbaar was hij kapot :/ Ze schreef alles op een papiertje...
Gebeurt relatief vaak. Zeker als het om wat voor reden druk is lopen mensen wel eens ongezien door zonder hun boardingpass te geven of in het geval van kapotte apparaten kan het dus ook ongemerkt blijven..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 26 december 2011 @ 12:51:11 #242
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_106054328
Weet iemand toevallig iets over bagage bij Aer Lingus?
Als je kiest voor 'low'?
geen.
pi_106134413
1-12-2011
# Maatschappij: Delta
# Traject: AMS -JFK Airbus A330-200
# Vertraging: 0:15 door het missen van de tijdslot
# Vriendelijk personeel: door dat zij met 2 mensen per karretje werken kunnen ze de gangpaden sneller bedienen.
# Eten: was naar mijn idee goed. En lekker
# Entertainment: eigen scherm, echter door dat ik mijn iPad voor had geladen met films keek ik naar mijn iPad.
# Algehele indruk: ruime leren stoelen, rustige vlucht. Had redelijk wat zit ruimte en mijn leuning aanhet gangpad kon omhoog
# Eventueel informatie over de luchthavens: op JFK duurde de douane lang.
Hier onder is een foto te zien van het eten.


Omdat onze video systeem stuk was op de vlucht konden we kiezen voor een 50 dollar coupon voor de volgende delta besteding of 5000 airmiles. Mijn keuze ging naar de airmiles. Ik keek toch op mijn iPad.

11-12-2011
# Maatschappij: KLM
# Traject: Chicago - Amsterdam Boeing 747 Combi (Jakarta)
# Vertraging 0:00
# Vriendelijk personeel: ik had 2 stuks bagage mee, 1 rugzak en een kussen. De dame vroeg of ze mijn kussen mocht aannemen om deze ergends op te bergen. Dit vond ik geen probleem.
# Eten: was een drapje van aardapels en een hachee achtige vlees. Alternatief was een vega pasta.
# Entertainment wederom mijn eigen ipad
# Algehele indruk: sardientje.
Waarom: ik zat aan de gang pad en kon nergends met mijn lange benen heen. Ook zat ik bijna op de schoot bij de passagier naast me omdat we zo dicht op elkaar zaten. Tevends kon mijn leuning aan het gangpad niet omhoog. Ondanks dat het vloerkleed en de stoelen vernieuwe waren zat ik als een sardientje in het vliegtuig.
# Eventueel informatie over de luchthavens Chicaco is een qua internationale airport wel erg klein.


[ Bericht 6% gewijzigd door daanski82 op 28-12-2011 21:52:06 (toevoeging foto's) ]
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  donderdag 29 december 2011 @ 15:03:25 #244
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_106166479
In december zes vluchten gemaakt

1)
# Maatschappij
KLM
# Traject
Amsterdam Schiphol - HongKong
# Vertraging
Geen, een half uur te vroeg geland
# Vriendelijk personeel
Zeker. Alles met een glimlach en niets was te veel moeite.
# Eten
Geen klachten over. Begonnen met wat nootjes en een glaasje drinken, na een uurtje vliegen een diner, 's nachts nog wat drinken en een bekertje chocoladeijs, een uurtje of wat voor het landen ontbijt. Ik bestel altijd een vegetarische maaltijd, was prima verzorgd en goed te eten.
# Entertainment
Films op je eigen schermpje (zat bij de nooduitgang dus het schermpje zat op ingenieuze wijze weggewerkt in de stoelleuning, wel wat lastig als je op wil staan zonder de buurman wakker te maken), een boek, de vluchtinformatie.
# Algehele indruk
Extra beenruimte is heerlijk, lekker mijn benen kunnen strekken en over elkaar kunnen slaan. Ga dit vaker boeken zo. Zitting is wel wat smaller maar dat heb ik er wel voor over. Zorg wel dat je niet de 'raamstoel' hebt want daar heb je juist minder beenruimte.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Schiphol moge bekend zijn. HongKong is groot en modern, koffer hoefde niet opgehaald te worden want was keurig doorgelabeld (dit in tegenstelling tot Shanghai op de terugweg). Transfer is goed geregeld, even een nieuwe boardingpass halen en klaar.

2)
# Maatschappij
Air New Zealand
# Traject
HongKong - Auckland International Airport
# Vertraging
Geen, keurig op tijd geland
# Vriendelijk personeel
Zeker.
# Eten
Wederom niets over te klagen, al beginnen al die warme maaltijden op den duur wat vreemd aan te voelen. Ik hoef eigenlijk niet zo nodig een omelet bij het ontbijt ;)
# Entertainment
Films op eigen schermpjes, een boek, vluchtinformatie. Zowaar een paar uur kunnen slapen.
# Algehele indruk
Vliegtuig zat niet helemaal vol waardoor we met zijn tweeen drie stoelen hadden en dus wat bewegingsruimte.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Auckland gaat er prat op al een paar jaar verkozen te zijn in de top tien van beste luchthavens. Het is klein en efficient, maar iets te doen is er niet echt. Shuttlebus naar het centrum kost 16 dollar enkele reis, 26 voor een retour (blijft een jaar geldig) en rijdt overdag om de tien minuten (doet er zo'n drie kwartier over).

3)
# Maatschappij
Great Barrier Airlines
# Traject
Auckland North Shore - Great Barrier Island (lang weekend weg met een collega - naar een eiland op zo'n 90 kilometer ten noordoosten van Auckland - 45 minuten vliegen of 4.5 uur varen)
# Vertraging
Geen
# Vriendelijk personeel
Zeker, we waren wat te vroeg en kregen een soort impromptu rondleiding door het gebouw van de vliegmaatschappij + koffie/leesvoer in hun personeelskantine.
# Eten
Geen
# Entertainment
Spectaculaire uitzichten uit het raam
# Algehele indruk
Je mag maximaal 15 kilo per persoon meenemen, aangezien wij maar drie dagen (twee nachten) zouden blijven hadden we met zijn tweeen samen nog geen tien kilo. Dat leverde verbaasde blikken op. Kennelijk is het heel normaal om een rugzak vol drank mee te nemen. Bij het landen kiezen sommige piloten (zo ook de onze) ervoor om niet op de baan maar in het gras ernaast te landen (spaart weer wat banden enzo :') gelukkig had een local ons daar van te voren voor gewaarschuwd :D ). Het is wel aan te raden oordoppen mee te nemen want je zit direct naast de motoren en de raampjes isoleren niet echt.

DSC00063a.jpg
Norman Britten Islander (ruimte voor 9 passagiers).
# Eventueel informatie over de luchthavens
Het gebouw van Great Barrier Airlines op Auckland North Shore is niet echt geschikt als wachtruimte (in een piepklein hokje staan een balie en een aftandse bank plus alle bagage en postzakken die meemoeten). Op Great Barrier Island hebben ze wat betere accomodatie inclusief een soort toeristeninformatiehoekje.

4)
# Maatschappij
JetStar
# Traject
Auckland International Airport (Domestic terminal) - Wellington
# Vertraging
Geen
# Vriendelijk personeel
Heb ze niet gezien of gehoord
# Eten
Je kon koffie of een broodje/muffin/snoep kopen onderweg, niet gedaan.
# Entertainment
Boek en/of uit het raam kijken
# Algehele indruk
Low budget maatschappij. Stoelen zaten overigens wel lekker.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Op de Domestic terminal van Auckland is nog minder te doen dan op de International terminal. Na het inchecken direct naar de gate gaan kan, maar is niet aan te raden aangezien je dan niet meer naar het toilet kan noch iets te drinken kan halen. Wellington is nog kleiner, na het landen sta je eigenlijk meteen buiten. Heb in ieder geval niet de gebruikelijke hallen vol winkels gezien. Wellicht omdat het een binnenlandse vlucht was. Shuttlebus naar het centrum kost 8.50 en doet er een half uur over.

DSC00090a.jpg

5)
# Maatschappij
Air New Zealand
# Traject
Auckland International Airport - Shanghai Pudong
# Vertraging
Geen
# Vriendelijk personeel
Er waren er maar een paar die Engels spraken, de rest richtte zich uitsluitend op het overgrote deel van het vliegtuig dat van Chinese oorsprong was en negeerde de westerlingen, ook hun eigen collega's. Kwam wat vreemd over.
# Eten
Ik had niet verwacht een diner te krijgen op zo'n late vlucht (vertrek was om kwart voor twaalf 's nachts), dus ik had op het vliegveld nog wat gegeten, maar dat kregen we dus wel, gevolgd door een ontbijt een uur voor landing. Goed te doen.
# Entertainment
Filmpjes op een eigen scherm, boek.
# Algehele indruk
Vliegtuig was afgeladen. Chinezen doen niet zo aan 'een stuk carry-on luggage' per persoon, laat staan dat ze zich aan bepaalde afmetingen houden, dus de lockers waren overvol en er moesten allerlei dingen weggestouwd worden op plekken die daar niet voor bedoeld waren.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Shanghai doet niet aan transfers, iedereen MOET zich met een immigratieformulier melden bij de douane om het land in te mogen (de beamte roept vervolgens zijn superieur erbij en je wordt onder grote belangstelling van de rij achter je naar een glazen hokje binnen dezelfde ruimte geescorteerd alwaar je een stempel krijgt), iedereen MOET zijn bagage zelf ophalen van de band, ook al is het doorgelabeld naar de eindbestemming, het wordt NIET naar het nieuwe vliegtuig gebracht, en vervolgens weer door de douane met een emigratieformulier om het land weer te mogen verlaten. Je moet dus beide helften van het formulier invullen, ook al instrueert het vliegtuigpersoneel je anders! Bureaucratie ten top, maar goed.

6)
# Maatschappij
KLM
# Traject
Shanghai Pudong - Amsterdam Schiphol
# Vertraging
Een uur bij vertrek, het vliegtuig was nog niet afgetankt (was ook wel bijzonder, na het boarden moesten we allemaal gaan zitten met de gordel LOS in afwachting van take-off procedures). Pas toen het tanken klaar was moest de gordel vast.
# Vriendelijk personeel
Absoluut. Kwamen gezellig een praatje maken en kwamen tig keer langs met water en sapjes.
# Eten
Niets te klagen. Wederom nootjes na vertrek, een avondmaaltijd, een ijsje en een ontbijt (beetje vreemd om 3 uur 's middags maar ach).
# Entertainment
Films op eigen scherm, boek, paar uur geslapen.
# Algehele indruk
Zat weer bij de nooduitgang met extra beenruimte. Bevalt goed. Vliegtuig zat erg vol.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_106176290
Kan ik me op zich wel voorstellen dat je niet met je riemen vast mag gaan zitten bij het tanken. Zo ben je veel sneller buiten mocht er iets fout gaan met tanken ;-)
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  donderdag 29 december 2011 @ 19:26:03 #246
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_106176741
# Maatschappij
KLM
# Traject
AMS - CDG
# Vertraging
Geen
# Vriendelijk personeel
Prima
# Eten
Snack en een blikje drinken
# Entertainment
Holland Herald
# Algehele indruk
Prima vlucht, na het opstijgen ben je alweer aan het dalen :P
# Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam is sowieso goed, Parijs was klote met overstappen.

# Maatschappij
Air France
# Traject
CDG - MIA
# Vertraging
Geen
# Vriendelijk personeel
Ja weer prima
# Eten
Opzich prima te eten, beter dan wat ik in gedachte had ( met bijvoorbeeld de Martinair toendertijd )
# Entertainment
Beeldscherm bij je stoel met films, muziek etc
# Algehele indruk
Prima, alleen de stoelen in een B744 van Air France zijn toch echt smal, en de beenruimte is helemaal om te janken.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Miami is een prima luchthaven.
pi_106194450
Hier een stukje over een bed vorm in de economy class http://www.airreview.com/news/Story/139.htm
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  vrijdag 30 december 2011 @ 09:20:55 #248
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_106195070
Lees vooral ook wat ervaringsverslagen, je moet kennelijk met je nek en knieen heel raar gebogen liggen (anders steken je voeten uit in het gangpad) en als de stoelen in de rij voor je naar achteren gaan blijft er niets van de ruimte over.

http://www.nzherald.co.nz(...)=7&objectid=10753011
http://www.nzherald.co.nz(...)=7&objectid=10763079
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_106220141
Volgende jaar naar Puerto Rico en ben me aan het orienteren voor de vlucht. Nu kwam ik bij onder andere Iberia en Condor uit. Iberia is hier al een aantal keer over geschreven, maar Condor niet in dit topic. Iemand die mij zo zijn ervaring kan delen? Anders zal ik alsnog de oude topics doorspitten.
  vrijdag 30 december 2011 @ 21:39:44 #250
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_106221079
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:17 schreef mirannie het volgende:
Iberia
Condor geen ervaring me, maar heb net voor de eerste keer in lange tijd Iberia weer gevlogen.

Maatschappij Iberia

Traject LHR-MVD (Montevideo)

Vertraging volgens mij niet

Vriendelijk personeel Niet veel gezien (ze reageren niet op de stewardess lampjes en nauwlijks op directe vragen) Het leeslampje hebben ze 1x aan gedaan en 1x uit. Meer mocht niet.

Eten Op de Europese vlucht verschrikkelijk duur. (sandwich, blikje cola en mini Kitkat voor 10 euro. Op de transatlatische vlucht gaven ze me wel speciaal dieet voedsel uit de 1e klas omdat ik de dieet order niet had bevestigd bij het inchecken.. Het normale voedsel was standaard slecht vliegtuigeten.

Entertainment Niets, zelfs geen PES op de transatlatische vlucht. Geslapen en zelf voor gezorgd dus.

Algehele indruk Als je nooit in de jaren 70 heb gevlogen (min jaren 70 service) is dit je kans!

Eventueel informatie over de luchthavens Vertrekken van LHR is niet speciaals, maar wel veel beter dan aankomen. Montevideo was ik van onder de indruk; geen rij bij de douane, schoon, modern, efficient en de tassen waren er erg snel.
reset
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')