Dat dus.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:35 schreef Individual het volgende:
[..]
Vreemde post; als je er maar plezier mee hebt.
Dat is aan de manier van bestellen bij de cabin crew (oh nee, die noemen ze 'stewardess') wel te herkennen. Als ze eerst vragen 'wat heb je zoal?' en dan na lang wikken en wegen tomatensap bestellen, dan heb je te maken met een neppert en pakt XL zijn uitlach momentje.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
En jij kan aan mensen zien of ze reguliere tomatensapdrinkers zijn?
Mijn ouders zijn ook zo. Alles wat mensen doen wat mijn ouders nooit zouden doen is belachelijk.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:52 schreef Drive-r het volgende:
Ach, sommige mensen gaan klappen in een vliegtuig. Anderen voelen zich tijdens het reizen blijkbaar opeens superieur en vinden alle andere reizigers opeens 'belachelijk'. Ik vind dat laatste vrij vreemd, maar dat soort arrogantie hou je toch.
Drinken ze tomatensap?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:08 schreef Katth het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn ook zo. Alles wat mensen doen wat mijn ouders nooit zouden doen is belachelijk.
Nee, dus die vele mensen die het wel doen zijn belachelijkquote:
quote:Op maandag 19 december 2011 00:40 schreef Eris het volgende:
# Vriendelijk personeel
Niks mis mee. Op de vlucht zat een vrouw op mijn stoel die was in het verkeerde vliegtuig gestapt want ze moest naar Stockholm toe
Dat vraag ik me ook af. De tickets worden toch altijd nog een keer gescand voordat je de slurf in gaat? En tijdens het instappen wordt er ook nog door een stewardess naar je stoelnummer gekeken.quote:Op maandag 19 december 2011 10:19 schreef _Loki het volgende:
[..]
Hoe krijgt ze dat voor elkaar? Hadden ze dat bij het boarden niet door?
Ze zat tenminste op de goede stoelquote:Op maandag 19 december 2011 10:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. De tickets worden toch altijd nog een keer gescand voordat je de slurf in gaat? En tijdens het instappen wordt er ook nog door een stewardess naar je stoelnummer gekeken.
Tijdens het instappen checkt bijna geen enkele maatschappij nog je nummer. BA blijft het hardnekkig doen, maar SAS of KLM helemaal niet meer.quote:Op maandag 19 december 2011 10:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. De tickets worden toch altijd nog een keer gescand voordat je de slurf in gaat? En tijdens het instappen wordt er ook nog door een stewardess naar je stoelnummer gekeken.
Maar je boardingpas wordt wel gecheckt door een computer voordat je de slurf in mag.quote:Op maandag 19 december 2011 16:06 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Tijdens het instappen checkt bijna geen enkele maatschappij nog je nummer. BA blijft het hardnekkig doen, maar SAS of KLM helemaal niet meer.
Natuurlijk, dat spreek ik volgens mij ook niet tegen? Maar je maakt wel soms mee dat mensen daar doorheen komen.quote:Op maandag 19 december 2011 16:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Maar je boardingpas wordt wel gecheckt door een computer voordat je de slurf in mag.
Soms scheuren ze alleen het grote deel er af en leggen dit op een stapeltje om ze later pas te scannen. Dit om de meute snel weg te werken. Ik vermoed dat dit gebeurd is.quote:Op maandag 19 december 2011 16:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Maar je boardingpas wordt wel gecheckt door een computer voordat je de slurf in mag.
Delta is een partner van KLM.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:10 schreef Honeymooner het volgende:
KLM en Air France prima, ga niet meer met Delta vliegen. We hadden gewoon geboekt bij KLM en had zo gauw ook niet gezien dat de vlucht uitgevoerd zou worden door Delta.
ik vloog op 12 novemberquote:Op donderdag 22 december 2011 16:43 schreef Bajskorv het volgende:
De drukte op T5 zal wellicht met de feestdagen te maken hebben gehad? Ik reis er wekelijks en zie alleen een beetje drukte rond de kerst, verder altijd redelijk rustig en ruim.
Yep I know, maar je kunt op zich wel van te voren zien of je met KLM zelf vliegt toch?quote:Op donderdag 22 december 2011 16:44 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Delta is een partner van KLM.
Er staat vrij duidelijk codeshare of operated by naast/onder. En in ieder geval in het overzicht net voor je daadwerkelijk boekt staat het heel duidelijk aangegeven.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:48 schreef Honeymooner het volgende:
[..]
Yep I know, maar je kunt op zich wel van te voren zien of je met KLM zelf vliegt toch?
Boarding pas werd niet gescand blijkbaar was hij kapot :/ Ze schreef alles op een papiertje...quote:Op maandag 19 december 2011 10:19 schreef _Loki het volgende:
[..]
Hoe krijgt ze dat voor elkaar? Hadden ze dat bij het boarden niet door?
Gebeurt relatief vaak. Zeker als het om wat voor reden druk is lopen mensen wel eens ongezien door zonder hun boardingpass te geven of in het geval van kapotte apparaten kan het dus ook ongemerkt blijven..quote:Op zondag 25 december 2011 13:46 schreef Eris het volgende:
[..]
Boarding pas werd niet gescand blijkbaar was hij kapot :/ Ze schreef alles op een papiertje...
Condor geen ervaring me, maar heb net voor de eerste keer in lange tijd Iberia weer gevlogen.quote:
Mocht je wat vaker binnen Europa vliegen, kom je het vaker tegen. De reden voor het niet vast mogen maken van je gordel is mocht er iets misgaan bij het tanken en er brand uitbreken, dan ben je sneller op de been en uit het vliegtuig. Standaard (en verplicht) item bij het tanken met passagiers aan boord. Echter bij intercontinentale vluchten is de omdraaitijd vaak bepaald door het uit- en inladen van bagage en vracht waarbij het tanken veel minder tijd in beslag neemt. Op Europa vluchten is die omdraaitijd korter en komt het vaker voor dat het vliegtuig tijdens het boarden nog getanked moet worden.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:03 schreef lizardtattoo het volgende:
Een uur bij vertrek, het vliegtuig was nog niet afgetankt (was ook wel bijzonder, na het boarden moesten we allemaal gaan zitten met de gordel LOS in afwachting van take-off procedures). Pas toen het tanken klaar was moest de gordel vast.
En daarmee dus iedereen weer een kwartier op houden? Zonde van de tijd.quote:Op zondag 1 januari 2012 12:29 schreef lizardtattoo het volgende:
Ja ik snap wel waarom de gordels niet vast mochten, maar ik zou dan gekozen hebben om te wachten met boarden tot na het tanken
En dan heb je een vertraging te pakken, iets wat bij veel (Europese) maatschappijen lijdt tot vertragingen verder op de dag.quote:Op zondag 1 januari 2012 12:29 schreef lizardtattoo het volgende:
Ja ik snap wel waarom de gordels niet vast mochten, maar ik zou dan gekozen hebben om te wachten met boarden tot na het tanken
Als het enigszins kan zal een maatschappij kiezen om niet met passagiers te tanken, bij veel low cost maatschappijen wordt bij het uitstappen van de passagiers direct begonnen met het vliegtuig bij te tanken zodra de passagiers het vliegtuig verlaten hebben, omdat het vliegtuig eerst schoongemaakt moet worden voordat de overige passagies aan boord kunnen gaan zal dit vaak lukken.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:26 schreef XL het volgende:
Toch zijn er ook veel maatschappijen die op Europese bestemmingen niet tanken met passagiers aan boord. Een kleine vertraging doet daar niets op af. Vaak zat bij vertraging aan de gate te horen gekregen dat we na het tanken beginnen met boarden.
Dat kan aan verschillende dingen liggen. In jouw geval kan het liggen aan het feit dat het vliegveld het niet toestaat, dat komt best vaak voor. En er zijn inderdaad een aantal maatschappijen die het niet doen, maar die zijn in de minderheid. Daarnaast kan het ook aan de gezagvoerder liggen, als hij het niet wil, om wat voor reden dan ook, gebeurt het niet.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:26 schreef XL het volgende:
Toch zijn er ook veel maatschappijen die op Europese bestemmingen niet tanken met passagiers aan boord. Een kleine vertraging doet daar niets op af. Vaak zat bij vertraging aan de gate te horen gekregen dat we na het tanken beginnen met boarden.
Ook KLM doet dat niet meer (op Europa), ook daar zijn de omdraaitijden vaak zo kort dat, als het nodig is, het ook wel gedaan wordt. Echter als de tijd er is, dan is het altijd beter te tanken zonder pax aan boord natuurlijk. Vertragingen zijn bijna niet meer goed te maken in de lucht, juist bij de grote maatschappijen niet. (omdat die juist zeer strak plannen om zo transfer passagiers de kortste tijd te laten zien als ze boeken). Clubs zoals Ryanair maken op papier hun vliegtijden juist altijd veel te lang, zodat ze altijd op tijd, of zelfs te vroeg aankomen...quote:Op woensdag 4 januari 2012 19:50 schreef ozzietukker het volgende:
Het is niet echt handig om te gaan wachten, een KLM kan dit doen, die hebben wat langere bloktijden op de grond, ook op de bestemming waar ze naar toe vliegen, 15 minuten vertraging wordt zo ingelopen, voor een low cost airliner ligt dit toch wezenlijk anders.
Ik ben met Condor van Düsseldorf naar Tenerife gevlogen. Prima in orde, maar het is gewoon een budgetvlieger. Beetje als Transavia.quote:Op vrijdag 30 december 2011 21:17 schreef mirannie het volgende:
maar Condor niet in dit topic. Iemand die mij zo zijn ervaring kan delen?
Bij KLM en Lufthansa heb ik het nog nooit meegemaakt en afgelopen jaar heb ik toch een 100+ vluchten met beiden samen gevlogen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:24 schreef Bajskorv het volgende:
Ik vlieg eigenlijk nooit budget, en toch zit ik vaak al in het vliegtuig terwijl ze tanken, bij KLM, BA, SAS, Lufthansa, etc...
Ik kan je 100% garanderen dat KLM het wel degelijk doet. Als tanken tijdens boarden niet gedaan wordt, is dat, naast de mogelijkheid dat er al getanked is of dat er niet getanked hoeft te worden, omdat het vliegveld dat niet toestaat.quote:Op woensdag 4 januari 2012 21:53 schreef XL het volgende:
[..]
Bij KLM en Lufthansa heb ik het nog nooit meegemaakt en afgelopen jaar heb ik toch een 100+ vluchten met beiden samen gevlogen.
Ze hebben mij nog nooit verteld dat ik mijn gordel niet om mag doen omdat ze nog tanken. Dat kan toeval zijn en is slechts mijn ervaring. Vertraging had ik echter wekelijks, nu is het wel zo dat ik KLM afgelopen jaar weliswaar veel gevlogen heb... maar 90% op een specifieke route en misschien heeft die route (Amsterdam-Boekarest en Amsterdam-Duesseldorf) inderdaad last van regelgeving. Dat zou dan ook kunnen verklaren waarom Air Berlin en Lufthansa het nooit doen, misschien mag het gewoon in Duitsland niet.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:07 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik kan je 100% garanderen dat KLM het wel degelijk doet. Als tanken tijdens boarden niet gedaan wordt, is dat, naast de mogelijkheid dat er al getanked is of dat er niet getanked hoeft te worden, omdat het vliegveld dat niet toestaat.
Uiteraard doet Ryanair aan padding van het vliegschema, maar dat doet KLM ook, 1 uur en 25 minuten heen naar Londen, en 1 uur en 15 minuten terug, terwijl de daadwerkelijke vliegtijd niet meer is dan een minuut of 35. Komt natuurlijk wel bij dat met de taxitijden op LHR of AMS dat wat meer is dan op Stansted of Eindhoven, maar het is toch een flinke aandikking van de vliegtijd, daarnaast heeft KLM echt geen turnaroundtijden van 25 minuten, een enkele keer 45 minuten, maar vaak wat langer op vluchten binnen Europa.quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:34 schreef The_stranger het volgende:
[..]
[..]
Ook KLM doet dat niet meer (op Europa), ook daar zijn de omdraaitijden vaak zo kort dat, als het nodig is, het ook wel gedaan wordt. Echter als de tijd er is, dan is het altijd beter te tanken zonder pax aan boord natuurlijk. Vertragingen zijn bijna niet meer goed te maken in de lucht, juist bij de grote maatschappijen niet. (omdat die juist zeer strak plannen om zo transfer passagiers de kortste tijd te laten zien als ze boeken). Clubs zoals Ryanair maken op papier hun vliegtijden juist altijd veel te lang, zodat ze altijd op tijd, of zelfs te vroeg aankomen...
Dat er niet verteld wordt je gordel los te houden kan kloppen, als de cabine crew niet weet dat er getanked wordt, kunnen ze ook niets zeggen en lang niet altijd wordt er vanuit de cockpit iets gezegd. In Duitsland mag je wel tanken met passagiers aan boord, maar vaak is de brandstof in Amsterdam goedkoper dan in Dusseldorf en zal er daar niet getanked moeten worden.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:15 schreef XL het volgende:
[..]
Ze hebben mij nog nooit verteld dat ik mijn gordel niet om mag doen omdat ze nog tanken. Dat kan toeval zijn en is slechts mijn ervaring. Vertraging had ik echter wekelijks, nu is het wel zo dat ik KLM afgelopen jaar weliswaar veel gevlogen heb... maar 90% op een specifieke route en misschien heeft die route (Amsterdam-Boekarest en Amsterdam-Duesseldorf) inderdaad last van regelgeving. Dat zou dan ook kunnen verklaren waarom Air Berlin en Lufthansa het nooit doen, misschien mag het gewoon in Duitsland niet.
juist die taxitijden op LHR zijn de reden voor het langer maken van de tijden. Wat meer is soms een flinke understatement, langer op de grond dan vliegen is op die route geen uitzondering, al moet ik zeggen dat het met het vertrek van BA naar T5 stukken beter geworden is. Maar binnen KLM is een heel bureau bezig om de totale tijden tussen gate en gate zo strak mogelijk te plannen, dit omdat het blijkbaar meer geld oplevert als KLM bovenaan het lijstje staat met kortste vliegtijden van a naar c via b. Ryanair vliegt alleen van a naar b en kan daar bijna ongelimiteerd lang over doen, men kiest deze maatschappij immers niet vanwege de tijden maar vanwege de prijs. Bij KLM (en de andere grotere maatschappijen) wordt grotendeels ook naar de totale vliegtijd gekeken (door transitpax).quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:13 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Uiteraard doet Ryanair aan padding van het vliegschema, maar dat doet KLM ook, 1 uur en 25 minuten heen naar Londen, en 1 uur en 15 minuten terug, terwijl de daadwerkelijke vliegtijd niet meer is dan een minuut of 35. Komt natuurlijk wel bij dat met de taxitijden op LHR of AMS dat wat meer is dan op Stansted of Eindhoven, maar het is toch een flinke aandikking van de vliegtijd, daarnaast heeft KLM echt geen turnaroundtijden van 25 minuten, een enkele keer 45 minuten, maar vaak wat langer op vluchten binnen Europa.
Die heb ik afgelopen jaar ook gevlogen. 20 minuten van eiland tot eiland, minder dan een uur van het ene vliegveld in tot het andere vliegveld uit. Zo hoort vliegen te gaan.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:05 schreef lizardtattoo het volgende:
Geen idee waarom de foto's in mijn post van 29 december het niet doen trouwens, staan gewoon op het fotoboek en als ik er daar op klik doen ze het wel?
In de herkansing dan maar
[ afbeelding ]
De Norman Britten Islander met ruimte voor een piloot en 9 passagiers
Dat dus, en binnenkort vlieg ik met ze..quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:05 schreef DUK het volgende:
Lijkt me echt verschrikkelijk dit. Dat ze stilstaan bij het daadwerkelijk overgang naar het nieuwjaar en aftellen is dan wel leuk. Maar wat daarna komt is een soort nachtmerrie voor mij.
Polonaise en rare dansjes door het gangpad jongens!!
Virgin is echt een prima maatschappij, een van de betere long-hauls van Europa.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:16 schreef Masanga het volgende:
[..]
Dat dus, en binnenkort vlieg ik met ze..(al zal het dan uiteraard geen nieuwjaar zijn)
niet teveel van verwachten. maar op zich je komt van A naar Bquote:Op maandag 5 maart 2012 17:41 schreef linebear het volgende:
Iemand ervaring met Iberia ?
We gaan binnenkort naar de VS met Iberia. En natuurlijk gaan ze staken op de dag dat we vertrekken. Hopelijk vliegen we wel gewoon
Inderdaad, als je gewoon van tevoren weet dat het vervoer is van a naar b zonder fratsen dan is het goed te doen. Maar mijn eerste vlucht van 14 uur met Iberia vond ik verschrikkelijk. Geen personal entertainment en het scherm boven mijn hoofd was defect en zulke norse stwardessen als bij Iberia heb ik nog nooit meegemaakt. Enige leuke ervaring, toen ik op de terugvlucht naast het keukentje zat deden zij niet moeilijk toen wij geregeld om bier vroegen. Dat had de terugvlucht enigszins verzacht.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:06 schreef Individual het volgende:
Iberia is low-cost. Goedkope tickets, geen entertainment, slechte service en alleen gratis eten op long-haul vluchten. Binnen Europa betaal je de hoofdprijs voor iets te eten, nog meer dan Ryanair of Easyjet.
Het voelt als vliegen met een museumvlucht uit de jaren 80.
Als je daarop bent voorbereid is het prima.
omgquote:Op donderdag 12 januari 2012 02:41 schreef zeebeschuit het volgende:
M'n favoriete airline Virgin atlantic. Vlucht om 00:00 met nieuwjaar
ik heb vergelijkbare ervaringen, met KLM en Delta als code share partners zou je een beetje de zelfde service verwachten, maar inderdaad kwa service en zeker de vriendelijkheid, vind ik Delta van een heel andere (lagere) klasse.quote:Op maandag 12 maart 2012 20:39 schreef HomoSaabiens het volgende:
# Maatschappij
Delta en KLM
............
Oryx of iets dergelijks, deze heeft, zeker in de 777 toestellen een uitgebreid aanbod met een fijne bediening. Vergelijkbaar als emirates of singapore airlines.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:05 schreef jeweetwel88 het volgende:
wat is het ife van Qatar? Kan het nergens vinden.
Maar dan alleen de nieuwste versie van het ICE. Op drie van mijn vier vluchten met Emirates had ik de oudere versie van het ICE in de 777. Deze vond ik beduidend minder.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:46 schreef jeweetwel88 het volgende:
Mooi. ik was echt verlieft op ICE van emirates
Maakt zo'n lange vlucht zeker aangenamer.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:46 schreef jeweetwel88 het volgende:
Mooi. ik was echt verlieft op ICE van emirates
Ik denk dat het niet interessant is om een willekeurige koffer bij de bagageclaim te stelen. Je hebt dan meestal een stapeltje tweedehands kleren, wat gebruikte toiletartikelen en misschien een paar souvenirs/kadootjes. Het lijkt me het risico niet waard.quote:Op woensdag 14 maart 2012 01:31 schreef zeebeschuit het volgende:
Dat is overal in America zo saabiens. Vraag me ook altijd af of er niet veel misbruik van wordt gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |