abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106272509
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 15:03 schreef lizardtattoo het volgende:
Een uur bij vertrek, het vliegtuig was nog niet afgetankt (was ook wel bijzonder, na het boarden moesten we allemaal gaan zitten met de gordel LOS in afwachting van take-off procedures). Pas toen het tanken klaar was moest de gordel vast.

Mocht je wat vaker binnen Europa vliegen, kom je het vaker tegen. De reden voor het niet vast mogen maken van je gordel is mocht er iets misgaan bij het tanken en er brand uitbreken, dan ben je sneller op de been en uit het vliegtuig. Standaard (en verplicht) item bij het tanken met passagiers aan boord. Echter bij intercontinentale vluchten is de omdraaitijd vaak bepaald door het uit- en inladen van bagage en vracht waarbij het tanken veel minder tijd in beslag neemt. Op Europa vluchten is die omdraaitijd korter en komt het vaker voor dat het vliegtuig tijdens het boarden nog getanked moet worden.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_106272550
Dat dus, gebeurt echt vrij vaak.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 1 januari 2012 @ 12:29:57 #253
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_106273602
Ja ik snap wel waarom de gordels niet vast mochten, maar ik zou dan gekozen hebben om te wachten met boarden tot na het tanken ;)
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_106274331
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 12:29 schreef lizardtattoo het volgende:
Ja ik snap wel waarom de gordels niet vast mochten, maar ik zou dan gekozen hebben om te wachten met boarden tot na het tanken ;)
En daarmee dus iedereen weer een kwartier op houden? Zonde van de tijd.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106392247
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 12:29 schreef lizardtattoo het volgende:
Ja ik snap wel waarom de gordels niet vast mochten, maar ik zou dan gekozen hebben om te wachten met boarden tot na het tanken ;)
En dan heb je een vertraging te pakken, iets wat bij veel (Europese) maatschappijen lijdt tot vertragingen verder op de dag.
Op deze manier is zowel het instappen als het tanken op dezelfde tijd klaar en kan je weg.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 4 januari 2012 @ 15:26:30 #256
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_106398016
Toch zijn er ook veel maatschappijen die op Europese bestemmingen niet tanken met passagiers aan boord. Een kleine vertraging doet daar niets op af. Vaak zat bij vertraging aan de gate te horen gekregen dat we na het tanken beginnen met boarden.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:50:24 #257
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_106409356
quote:
99s.gif Op woensdag 4 januari 2012 15:26 schreef XL het volgende:
Toch zijn er ook veel maatschappijen die op Europese bestemmingen niet tanken met passagiers aan boord. Een kleine vertraging doet daar niets op af. Vaak zat bij vertraging aan de gate te horen gekregen dat we na het tanken beginnen met boarden.
Als het enigszins kan zal een maatschappij kiezen om niet met passagiers te tanken, bij veel low cost maatschappijen wordt bij het uitstappen van de passagiers direct begonnen met het vliegtuig bij te tanken zodra de passagiers het vliegtuig verlaten hebben, omdat het vliegtuig eerst schoongemaakt moet worden voordat de overige passagies aan boord kunnen gaan zal dit vaak lukken.
Echter door vertraging in de levering, bijvoorbeeld omdat eerst een ander vliegtuig getankt moet worden, kan door de relatief korte omdraaitijden dit niet altijd bewerkstelligd worden, en zal je moeten tanken met passagiers aan boord.

Het is niet echt handig om te gaan wachten, een KLM kan dit doen, die hebben wat langere bloktijden op de grond, ook op de bestemming waar ze naar toe vliegen, 15 minuten vertraging wordt zo ingelopen, voor een low cost airliner ligt dit toch wezenlijk anders.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_106411091
Ik vlieg eigenlijk nooit budget, en toch zit ik vaak al in het vliegtuig terwijl ze tanken, bij KLM, BA, SAS, Lufthansa, etc...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106411590
quote:
99s.gif Op woensdag 4 januari 2012 15:26 schreef XL het volgende:
Toch zijn er ook veel maatschappijen die op Europese bestemmingen niet tanken met passagiers aan boord. Een kleine vertraging doet daar niets op af. Vaak zat bij vertraging aan de gate te horen gekregen dat we na het tanken beginnen met boarden.
Dat kan aan verschillende dingen liggen. In jouw geval kan het liggen aan het feit dat het vliegveld het niet toestaat, dat komt best vaak voor. En er zijn inderdaad een aantal maatschappijen die het niet doen, maar die zijn in de minderheid. Daarnaast kan het ook aan de gezagvoerder liggen, als hij het niet wil, om wat voor reden dan ook, gebeurt het niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:50 schreef ozzietukker het volgende:


Het is niet echt handig om te gaan wachten, een KLM kan dit doen, die hebben wat langere bloktijden op de grond, ook op de bestemming waar ze naar toe vliegen, 15 minuten vertraging wordt zo ingelopen, voor een low cost airliner ligt dit toch wezenlijk anders.
Ook KLM doet dat niet meer (op Europa), ook daar zijn de omdraaitijden vaak zo kort dat, als het nodig is, het ook wel gedaan wordt. Echter als de tijd er is, dan is het altijd beter te tanken zonder pax aan boord natuurlijk. Vertragingen zijn bijna niet meer goed te maken in de lucht, juist bij de grote maatschappijen niet. (omdat die juist zeer strak plannen om zo transfer passagiers de kortste tijd te laten zien als ze boeken). Clubs zoals Ryanair maken op papier hun vliegtijden juist altijd veel te lang, zodat ze altijd op tijd, of zelfs te vroeg aankomen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_106413131
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:17 schreef mirannie het volgende:
maar Condor niet in dit topic. Iemand die mij zo zijn ervaring kan delen?
Ik ben met Condor van Düsseldorf naar Tenerife gevlogen. Prima in orde, maar het is gewoon een budgetvlieger. Beetje als Transavia.
pi_106414513
Maatschappij: Air Canada Express v.v.

Traject Prince George - Vancouver

Vertraging Op tijd

Vriendelijk personeel Prima, korte vlucht.

Eten Non alcoholisch koud drankje en wat pretzels.

Entertainment In flight magazine

Algehele indruk Ze hebben de propellor vliegtuigen eruit gegooid en vervangen door nieuwe Bombardier jets!

Eventueel informatie over de luchthavens Prince George klein, jaren 80 aandoend maar functionerend. Vancouver overzichtelijk, ziet er erg nieuw uit. Opvallend is dat voor de transfer naar de volgende vlucht je al in Vancouver door de Amerikaanse douane gaat en vervolgens blijkbaar in een stukje VS op Vancouver Airport terecht komt (groot bord met 'Welcome to the United States of America'). Makkelijk was dat we bagage konden identificeren via een foto en we dus ondanks een vlucht Canada-VS-NL alles in een keer doorgecheckt kregen.

Maatschappij United

Traject Vancouver - Amsterdam met overstap in Chicago v.v.

Vertraging 2 uur op de terugweg in Chicago

Vriendelijk personeel Heenreis was goed, alleen jammer dat het personeel het samen zo gezellig had dat we door al hun persoonlijke verhalen onderling wat moeite hadden slaap te vatten. Terugweg leek het er gedurende de laatste vlucht niet erg op of het personeel het naar zijn zin had.

Eten Binnenlandse vlucht gratis wat frisdrank maar eten moet je zelf kopen. Transatlantische vluchten als diner 'chicken or pasta', tussendoor een snack en als ontbijt een broodje.

Entertainment Transatlantisch een persoonlijk in flight system, helaas geen touchscreen en niet on demand. Wat dan wel: 8 verschillende films en een kanaal met wat tv die allen op repeat stonden. Vancouver - Chicago op de heenvlucht een film op overhead monitoren. Chicago - Vancouver alleen een in flight magazine.

Algehele indruk Toestellen ogen iets gedateerd, eten niet geweldig, personeel idem dito, United wordt voor mij geen voorkeurs airline.

Eventueel informatie over de luchthavens Vancouver zie boven, AMS bekend, Chicago groot en niet superoverzichtelijk. Bovendien irritant dat men 2x van Gate wisselt voordat we uiteindelijk bij de juiste gate waren.

Maatschappij Alitalia

Traject Rome - Tel Aviv en Cairo - Brussel via Rome

Vertraging Geen

Vriendelijk personeel Prima

Eten Eten op de vlucht Rome - Brussel is me ontschoten. Rome - Tel Aviv en Cairo - Rome was een broodje een salade (eentje met gerookte zalm, eentje met garnalen), fruitsalade en wat groente en dikke plakken vlees. Verder wijntje of fris. Goed te doen.

Entertainment Persoonlijk schermpje maar enige wat erop te zien was was een opera met beelden van Rome, het lijkt erop dat er een creditcardreader aan vast zit, alleen deze was nog niet in gebruik.

Algehele indruk Wat krappe vliegtuigen maar verder niet zo beroerd.

Eventueel informatie over de luchthavens Rome niet echt overzichtelijk en niet de mooiste luchthaven. Tel Aviv compact, modern, snel. Cairo modern en overzichtelijk en er wordt veel gebouwd. Opvallend is de metaaldetectoren en rontgenapparatuur voordat je uberhaupt het departure gebouw ingaat. Geen goed idee om hier >3 uur voor je vlucht aan te komen aangezien je dan dus buiten mag wachten.

Maatschappij Royal Jordanian

Traject Amman - Alexandrie

Vertraging 1 uur wegens dichte mist

Vriendelijk personeel Prima, we kregen toen we om stoelen naast elkaar vroegen gratis een upgrade naar business class, spraken ook goed Engels.

Eten Ontbijtje, was OK, weet niet meer precies wat. Vlucht was maar een uurtje dus netjes dat ze je wat voorschotelen.

Entertainment : Geen

Algehele indruk : Goede maatschappij, vliegtuigen zien er goed uit, vriendelijk personeel.

Eventueel informatie over de luchthavens Amman is klein en overzichtelijk. Rontgen en metaaldetectors voordat je daadwerkelijk het departure gebouw in mag. Alexandrie splinternieuw, helaas niet een al te efficiente douane (lees: laten het in eerste instantie toe dat een persoon in de rij eerst zijn eigen paspoort afgeeft, dan 3 paspoorten van familieleden, dan nog 3 paspoorten van familie, maar als hij dan nog eens 8 paspoorten probeert door te geven uiteindelijk doorkrijgen dat dit toch niet de bedoeling zou moeten zijn en via een heel gedoe de hele familie in de rij (waar ze horen) plaatst. En ook geen duidelijke aanduiding waar je nu je visum moet betalen voor je door de douane mag.
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:53:36 #262
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_106415477
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:24 schreef Bajskorv het volgende:
Ik vlieg eigenlijk nooit budget, en toch zit ik vaak al in het vliegtuig terwijl ze tanken, bij KLM, BA, SAS, Lufthansa, etc...
Bij KLM en Lufthansa heb ik het nog nooit meegemaakt en afgelopen jaar heb ik toch een 100+ vluchten met beiden samen gevlogen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_106415545
Lufthanse vlieg ik niet zo vaak, maar bij KLM gebeurt het mij wel. Vlieg net als jij vrij veel, stuk of 30 vluchtjes met KLM per jaar (BA is mijn voorkeursmaatschappij).
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106416157
quote:
99s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:53 schreef XL het volgende:

[..]

Bij KLM en Lufthansa heb ik het nog nooit meegemaakt en afgelopen jaar heb ik toch een 100+ vluchten met beiden samen gevlogen.
Ik kan je 100% garanderen dat KLM het wel degelijk doet. Als tanken tijdens boarden niet gedaan wordt, is dat, naast de mogelijkheid dat er al getanked is of dat er niet getanked hoeft te worden, omdat het vliegveld dat niet toestaat.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 4 januari 2012 @ 22:15:34 #265
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_106416632
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:07 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ik kan je 100% garanderen dat KLM het wel degelijk doet. Als tanken tijdens boarden niet gedaan wordt, is dat, naast de mogelijkheid dat er al getanked is of dat er niet getanked hoeft te worden, omdat het vliegveld dat niet toestaat.
Ze hebben mij nog nooit verteld dat ik mijn gordel niet om mag doen omdat ze nog tanken. Dat kan toeval zijn en is slechts mijn ervaring. Vertraging had ik echter wekelijks, nu is het wel zo dat ik KLM afgelopen jaar weliswaar veel gevlogen heb... maar 90% op een specifieke route en misschien heeft die route (Amsterdam-Boekarest en Amsterdam-Duesseldorf) inderdaad last van regelgeving. Dat zou dan ook kunnen verklaren waarom Air Berlin en Lufthansa het nooit doen, misschien mag het gewoon in Duitsland niet.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 4 januari 2012 @ 23:13:51 #266
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_106419390
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:34 schreef The_stranger het volgende:

[..]

[..]

Ook KLM doet dat niet meer (op Europa), ook daar zijn de omdraaitijden vaak zo kort dat, als het nodig is, het ook wel gedaan wordt. Echter als de tijd er is, dan is het altijd beter te tanken zonder pax aan boord natuurlijk. Vertragingen zijn bijna niet meer goed te maken in de lucht, juist bij de grote maatschappijen niet. (omdat die juist zeer strak plannen om zo transfer passagiers de kortste tijd te laten zien als ze boeken). Clubs zoals Ryanair maken op papier hun vliegtijden juist altijd veel te lang, zodat ze altijd op tijd, of zelfs te vroeg aankomen...
Uiteraard doet Ryanair aan padding van het vliegschema, maar dat doet KLM ook, 1 uur en 25 minuten heen naar Londen, en 1 uur en 15 minuten terug, terwijl de daadwerkelijke vliegtijd niet meer is dan een minuut of 35. Komt natuurlijk wel bij dat met de taxitijden op LHR of AMS dat wat meer is dan op Stansted of Eindhoven, maar het is toch een flinke aandikking van de vliegtijd, daarnaast heeft KLM echt geen turnaroundtijden van 25 minuten, een enkele keer 45 minuten, maar vaak wat langer op vluchten binnen Europa.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 4 januari 2012 @ 23:15:13 #267
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_106419439
Ik heb de afgelopen jaren wel meermaals met Ethiopian Airlines gevlogen. Die hebben het fantastische plan om Brussel als eindbestemming te hebben (als Belg vind ik dat meer dan prima), waar de vliegtuigen van 8u tot 19u wachten. Anderzijds hebben ze steeds een tussenstop (2 jaar geleden in Fankfurt, vorig jaar in Parijs en dit jaar in Milaan) voor ze naar Addis Abeba doorvliegen, en waar ze steeds tanken (zowel in heen - als terugvlucht).
Concreet ( :P ) moesten we steeds in het vliegtuig blijven, en heb ik nooit gehoord dat de gordels losmoesten. Ik vond het persoonlijk (zonder de achtergrond te kennen) al behoorlijk fout dat we het vliegtuig niet mochten verlaten.

[ Bericht 5% gewijzigd door Masanga op 05-01-2012 07:12:30 ]
When all things seem to end, the future still remains..
pi_106428802
quote:
99s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:15 schreef XL het volgende:

[..]

Ze hebben mij nog nooit verteld dat ik mijn gordel niet om mag doen omdat ze nog tanken. Dat kan toeval zijn en is slechts mijn ervaring. Vertraging had ik echter wekelijks, nu is het wel zo dat ik KLM afgelopen jaar weliswaar veel gevlogen heb... maar 90% op een specifieke route en misschien heeft die route (Amsterdam-Boekarest en Amsterdam-Duesseldorf) inderdaad last van regelgeving. Dat zou dan ook kunnen verklaren waarom Air Berlin en Lufthansa het nooit doen, misschien mag het gewoon in Duitsland niet.
Dat er niet verteld wordt je gordel los te houden kan kloppen, als de cabine crew niet weet dat er getanked wordt, kunnen ze ook niets zeggen en lang niet altijd wordt er vanuit de cockpit iets gezegd. In Duitsland mag je wel tanken met passagiers aan boord, maar vaak is de brandstof in Amsterdam goedkoper dan in Dusseldorf en zal er daar niet getanked moeten worden.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:13 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Uiteraard doet Ryanair aan padding van het vliegschema, maar dat doet KLM ook, 1 uur en 25 minuten heen naar Londen, en 1 uur en 15 minuten terug, terwijl de daadwerkelijke vliegtijd niet meer is dan een minuut of 35. Komt natuurlijk wel bij dat met de taxitijden op LHR of AMS dat wat meer is dan op Stansted of Eindhoven, maar het is toch een flinke aandikking van de vliegtijd, daarnaast heeft KLM echt geen turnaroundtijden van 25 minuten, een enkele keer 45 minuten, maar vaak wat langer op vluchten binnen Europa.
juist die taxitijden op LHR zijn de reden voor het langer maken van de tijden. Wat meer is soms een flinke understatement, langer op de grond dan vliegen is op die route geen uitzondering, al moet ik zeggen dat het met het vertrek van BA naar T5 stukken beter geworden is. Maar binnen KLM is een heel bureau bezig om de totale tijden tussen gate en gate zo strak mogelijk te plannen, dit omdat het blijkbaar meer geld oplevert als KLM bovenaan het lijstje staat met kortste vliegtijden van a naar c via b. Ryanair vliegt alleen van a naar b en kan daar bijna ongelimiteerd lang over doen, men kiest deze maatschappij immers niet vanwege de tijden maar vanwege de prijs. Bij KLM (en de andere grotere maatschappijen) wordt grotendeels ook naar de totale vliegtijd gekeken (door transitpax).

Omdraaitijden van 25 minuten heeft KLM inderdaad niet, maar zeker de KLC vloot komt zelden boven de 45 minuten.

[ Bericht 41% gewijzigd door The_stranger op 05-01-2012 09:25:48 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 10 januari 2012 @ 15:05:09 #269
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_106642733
Geen idee waarom de foto's in mijn post van 29 december het niet doen trouwens, staan gewoon op het fotoboek en als ik er daar op klik doen ze het wel?
In de herkansing dan maar
DSC00063a.jpg
De Britten-Norman Islander met ruimte voor een piloot en 9 passagiers ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door lizardtattoo op 10-01-2012 17:47:05 (naam verkeerdom :')) ]
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  dinsdag 10 januari 2012 @ 16:06:10 #270
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_106644901
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 15:05 schreef lizardtattoo het volgende:
Geen idee waarom de foto's in mijn post van 29 december het niet doen trouwens, staan gewoon op het fotoboek en als ik er daar op klik doen ze het wel?
In de herkansing dan maar
[ afbeelding ]
De Norman Britten Islander met ruimte voor een piloot en 9 passagiers ;)
Die heb ik afgelopen jaar ook gevlogen. 20 minuten van eiland tot eiland, minder dan een uur van het ene vliegveld in tot het andere vliegveld uit. Zo hoort vliegen te gaan. :) Had je 1 of 2 piloten?
reset
  dinsdag 10 januari 2012 @ 17:45:42 #271
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_106648562
Eentje, op een stuk van drie kwartier ongeveer. Mijn collega zag het niet echt zitten, maar het alternatief is vijf uur varen en aangezien ze ook vaak last van zeeziekte heeft hebben we maar besloten om heen te vliegen en terug te varen. ;)
Het bezoek aan Great Barrier Island was in ieder geval een een geweldige ervaring, mede door het vliegtuigje.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_106649295
Iemand vertelde mij laatst van een hemelse ervaring met vliegen de Airbus 380?
Iemand van FOK! die al het genoegen had met de nieuwe Airbus te vliegen en uit te wijden wat het zoal p.p. koste met bijbehorende vliegervaring en service aan boord?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2012 18:05:31 ]
pi_106650943
Prijs verschilt natuurlijk met afstand, bestemming, maatschappij, etc....

Een hemelse ervaring is het volgens mij verder niet. Op de routes naar Azie vanuit Londen heb ik hem zelf nog niet geprobeerd, vooral omdat ik er voor de business class geen enorm goeie verhalen over hoor. Mensen vinden de 747s fijner qua privacy enzo.

Wat natuurlijk heerlijk moet zijn, zijn de first class suites...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106650952
Ps: die user was waarschijnlijk Piet Verdriet, die heeft daar vrij vaak over verteld.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106712467
M'n favoriete airline Virgin atlantic. Vlucht om 00:00 met nieuwjaar
pi_106716128
Lijkt me echt verschrikkelijk dit. Dat ze stilstaan bij het daadwerkelijk overgaan naar het nieuwjaar en aftellen is dan wel leuk. Maar wat daarna komt is een soort nachtmerrie voor mij.

Polonaise en rare dansjes door het gangpad jongens!! :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door DUK op 12-01-2012 21:42:16 ]
  donderdag 12 januari 2012 @ 21:16:48 #277
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_106738354
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:05 schreef DUK het volgende:
Lijkt me echt verschrikkelijk dit. Dat ze stilstaan bij het daadwerkelijk overgang naar het nieuwjaar en aftellen is dan wel leuk. Maar wat daarna komt is een soort nachtmerrie voor mij.

Polonaise en rare dansjes door het gangpad jongens!! :'(
Dat dus, en binnenkort vlieg ik met ze.. :') (al zal het dan uiteraard geen nieuwjaar zijn)
When all things seem to end, the future still remains..
  donderdag 12 januari 2012 @ 21:24:33 #278
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_106738891
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:16 schreef Masanga het volgende:

[..]

Dat dus, en binnenkort vlieg ik met ze.. :') (al zal het dan uiteraard geen nieuwjaar zijn)
Virgin is echt een prima maatschappij, een van de betere long-hauls van Europa.
reset
  maandag 16 januari 2012 @ 10:58:02 #279
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_106863613
# Maatschappij

Vueling (dochter van Iberia)
Airbus A320

# Traject

Schiphol - Barcelona El Phrat

# Vertraging

Nee, wel nadat we al aan het taxiën waren op Schiphol weer teruggereden naar de gate. Daar vervolgens twintig minuten gestaan zonder verdere info. Vertraging onderweg weer ingehaald.

# Vriendelijk personeel


Ja viel mij alles mee, behalve dan de informatie voorziening tijdens de twintig minuten stilstaan op Schiphol, toen waren ze opeens allemaal weg.

# Eten

Broodje gekocht, niet erg lekker. Brood was compleet uitgedroogd. Blikje drinken was goed gekoeld.

# Entertainment

Tijdschriftje, uitzicht.

# Algehele indruk

Prima maatschappij voor de prijs (35 euro). Goede stoelen en voor mijn gevoel iets meer ruimte dan bij andere budgetmaatschappijen.

# Eventueel informatie over de luchthavens

Schiphol is wel bekend, de nieuwe terminal op Barcelona is werkelijk prachtig. Ontzettend schoon en strak.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

# Maatschappij

Transavia
Boeing 737

# Traject

Barcelona El Phrat - Schiphol

# Vertraging

Jah, half uur. Het vliegtuig kwam te laat uit aan uit Amsterdam. Door de korte omkeertijd op Barcelona liepen we vertraging op.

# Vriendelijk personeel

Redelijk, het was een late vlucht (aankomst Schiphol 0:30), en het personeel had er al een vluchtje Amsterdam - Barca opzitten. Dit was wel een beetje te merken. Dit had ook een positieve kant, want toen een kind keihard zat te blerren en zijn moeder er niks aan deed, maakte de stewardess het kind even duidelijk dat het stil moest zijn. >:) Hulde!

# Eten

In tegenstelling tot de heenreis geen droog, maar een ontzettend klef broodje. Drankjes waren goed gekoeld.

# Entertainment


Aantal schermen in het vliegtuig waar reclame (!) op werd gedraaid en een antieke aflevering van Friends.

# Algehele indruk


Mwa, de 737 zag er wat uitgeleefd uit. Personeel kon een tikkie vriendelijker en die reclameshit staat mij helemaal niet aan. (maar goed moet je maar niet met een budgetmaatschappij vliegen :))

# Eventueel informatie over de luchthavens


Terug vloog ik vanaf de oude terminal van Barcelona, dan zie je wel duidelijk verschil. Beetje oud, en weinig voorzieningen.
  zondag 19 februari 2012 @ 00:26:19 #280
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_108135812
#maatschappij
British Airways

#traject
Accra (Ghana) - London Heathrow - Amsterdam

#vertraging
geen, ondanks dat het boarden op Heathrow voor naar Amsterdam laat begon toch nog op tijd weggegaan.

#personeel
weer vriendelijk, lekker Brits vriendelijk.
Op vlucht naar Amsterdam werd ik wel overgeslagen door de steward voor thee bij mijn ontbijtje. Nadat ik hem aantikte, hij reageerde niet op mijn stem, kreeg ik als nog mijn thee.

#eten
vertrektijd in Ghana was half 12 's avonds, dus ik verwachte weinig. Na een uur kwam het diner; kip of rund. Ik koos voor kip, deze was met aardappelpuree, worteltjes en doperwten. Over de kwaliteit kan ik weinig zeggen; na 3 maanden Ghana was ik blij met elk soort aardappel en groenten. Ik heb ervan genoten. De salade die erbij zat was goed en de worteltaart als toetje was verrukkelijk. En natuurlijk heerlijk een kopje koffie/thee na afloop! Bij het uitdelen van de gerechten was er tevens nog keuze uit witte en rode wijn,
Een uur voor de landing kregen we nog een ontbijt aangeboden. Deze bestond uit croissantje kaas, bekertje yoghurt en sinasappelsap. En natuurlijk thee/koffie.
In mijn vlucht naar Amsterdam om 9 uur weer een ontbijtje met broodje kaas/ham en sinasappelsap. Wat weer goed smaakte aangezien ik trek had; mijn vorige ontbijt was immers al om half vijf.
Kortom je lijdt geen honger tijdens de vluchten en ook drinken is in overvloed; u vraagt zij brengen.

#entertainment
naar Heathrow was er de standaard entertainment systeem voor de schermen, deze keer met touchscreen en het startte per individueel scherm ipv gezamelijk. Zelf lag ik te slapen.
Naar Amsterdam kon ik in de gate een krantje pakken en heb mij vermaakt met the independent on sunday.

#algemene indruk
goed precies zoals ik verwacht van British Airways.
Na het diner werden de lampen gedimt zodat men kon gaan slapen. Alleen dan jammer dat stewardessen iets gaan discuseren over de stoelen heen. (lees over mijn stoelen heen)

#informatie luchthavens
de luchthaven van Accra:
weinig voorzieningen; er is drinken te koop maar geen eten
ook vond ik de toiletten voor Ghanese begrippen smerig.
Inchecken kan ik hier al minimaal 3 uur van te voren. Ga vroeg in de rij staan voor het inchecken; veel Ghanezen nemen teveel bagage mee dus dan duurt het inchecken wat langer. Daarnaast heb je de overige tijd nodig voor de rij voor de migratiedienst en de beveiliging. Na de beveiliging is er een tax free shop die alles in dollars prijst, de souvernirs zijn hier veel te duur.
Het vliegveld heeft maar 5 gates, dus verdwalen doe je niet. Maak je handbagage niet te zwaar het vervoer naar het vliegtuig gaat per bus en de trappen van de gate naar de bus en naar het vliegtuig toe vond ik aardig steil. Personeel op het vliegveld is erg vriendelijk en behulpzaam.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_108674555
# Maatschappij
Singapore Airlines

# Traject
AMS-SIN SIN-DPS en weer terug.

# Vertraging
Op de heenweg niks, keurig op tijd.
Op de terugweg een half uur op Denpasar wat in verband met de korte overstaptijd op Changi Airport (SIN) wat minder was.

# Vriendelijk personeel
Uitstekend. Beeldschone stewardessen, allemaal in traditionele kleding en de hele vlucht op slippertjes. Aziatische luchtvaartmaatschappijen staan bekend om hun service, en dat maakte de crew meer dan waar.
Meest vlekkeloze landingen die ik ooit meegemaakt heb trouwens, of de piloot 'm op een ei neer moest zetten.

# Eten
Mjah. Neem gewoon het Aziatische eten als je dat lekker vindt. Dat is volgens mij echt beter dan het westerse. Op de terugweg was ik zelf niet fit dus heb ik niks gegeten op wat brood na.
Op de vlucht, warm eten (3 keuzes) en ontbijt. Tussendoor zijn er snacks verkrijgbaar.
Als ontbijt kun je roerei/sausage krijgen met brood (+jam/fruit etc) of een noedelgerecht.
Zelfs op de korte vluchten tussen SIN en DPS elke keer nog warm eten.

# Entertainment
Ruim voldoende keuze, actueel.
Schermpje in de hoofdsteun van de stoel voor je.

# Algehele indruk
Heel goed. Ik boek Singapore Airlines zo weer als het uit komt.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Changi Airport Singapore is echt een mooie luchthaven. In de wachtruimte waar wij konden wachten voor onze vlucht naar DPS was het licht gedempt en waren in ruime mate ligstoelen aanwezig. Je kon er dus gewoon slapen. Beetje 80er jaren aandoende aankleding. En, vloerbedekking overal!
Als je met Singapore Airlines naar Bali reist heb je doorgaans op de heenweg een overstaptijd van 3,5 uur op de heen weg en op de terugweg 1,5 uur.
Die anderhalf uur heb je nodig!
Als je uit DPS komt, kun je met de skytrain naar de terminal. Te voet is sowieso niet te doen.
Wij moesten vervolgens nog naar Gate 15a, en dat is nog eens 25 (!) minuten lopen.
Ofwel, ga niet denken dat je tussendoor nog uitgebreid kunt winkelen op de terugweg in Singapore :D
Wij hadden zogezegd dus nog een vertraging van een half uur vanuit Bali, dus het was flink doorstappen.

Over Ngurah Rai (DPS), dat vind ik toch wat typisch.
Bij aankomst is het echt een behoorlijk sober vliegveld, met de smerigste toiletten ever.
Op de terugweg is het toch heel anders, met uiteraard tax free winkelen en een stuk frisser.
Kortom, de ontvangst door de Balinezen laat wat te wensen over :o
pi_108747581
# Maatschappij
Alitalia

# Traject
Amsterdam - Florence - Amsterdam, beide trajecten uitgevoerd door een Airbus A319.

# Vertraging
Heenreis ongeveer 1,5 uur i.v.m. mist in Florence en Amsterdam. Terugreis ongeveer een kwartier.

# Vriendelijk personeel
Ja, geen op- of aanmerkingen.

# Eten
Op de heenreis een ontbijtje met wat broodjes, koffie en een sapje. Op de terugreis avondeten; tonijn, groente en een toetje.

# Entertainment
Heenreis; niet. Terugreis; schermpje voorin het vliegtuig waarop de route werd aangegeven.

# Algehele indruk
Prima maatschappij. Ik heb het idee dat de toestellen wat verouderd zijn maar ze vliegen verder prima. Ze hebben mooie lederen stoelen aan boord die goed zitten. Ik vloog business class wat niet zoveel voorstelde; in een rijtje van de 3 werd de middelste stoel een soort tafeltje maar de beenruimte was wel ruim voldoende. Maar op een korte vlucht van nog geen 2 uur maakt het natuurlijk niet zoveel uit, je bent er zo.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Schiphol lijkt me bekend. Florence heeft een hele kleine luchthaven die maar een kwartiertje rijden vanaf het centrum ligt. Ideaal dus voor een korte stedentrip. De luchthaven heeft maar 8 gates met 1 ruimte om te wachten met 3 winkels. Dus, vooral heel erg overzichtelijk maar je moet niet erg ver van te voren door de douane gaan want er is dus niks te doen. Douane ging overigens vrij snel, ook al waren er maar 2 scanners en in totaal 4 douane beambten.
pi_108748103
Iemand ervaring met Iberia ?
We gaan binnenkort naar de VS met Iberia. En natuurlijk gaan ze staken op de dag dat we vertrekken. Hopelijk vliegen we wel gewoon
pi_108752711
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:41 schreef linebear het volgende:
Iemand ervaring met Iberia ?
We gaan binnenkort naar de VS met Iberia. En natuurlijk gaan ze staken op de dag dat we vertrekken. Hopelijk vliegen we wel gewoon
niet teveel van verwachten. maar op zich je komt van A naar B
alleen als je lang bent, dan is het zwaar k#t stoelen staan veel tekort op mekaar.
pi_108758145
We zijn niet te lang 180 - 184... nou ja hopelijk overleven we het ;)
pi_108761748
Het valt wel mee hoor, seat pitch in Iberia A340's is 32 inch, wat nog 1 inch meer is dan in bijvoorbeeld de KLM of Delta economy class of de Lufthansa A380. Zou me idd. meer druk maken om de staking ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 5 maart 2012 @ 22:06:40 #287
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108762383
Iberia is low-cost. Goedkope tickets, geen entertainment, slechte service en alleen gratis eten op long-haul vluchten. Binnen Europa betaal je de hoofdprijs voor iets te eten, nog meer dan Ryanair of Easyjet.

Het voelt als vliegen met een museumvlucht uit de jaren 80.

Als je daarop bent voorbereid is het prima.
reset
pi_108769567
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:06 schreef Individual het volgende:
Iberia is low-cost. Goedkope tickets, geen entertainment, slechte service en alleen gratis eten op long-haul vluchten. Binnen Europa betaal je de hoofdprijs voor iets te eten, nog meer dan Ryanair of Easyjet.

Het voelt als vliegen met een museumvlucht uit de jaren 80.

Als je daarop bent voorbereid is het prima.
Inderdaad, als je gewoon van tevoren weet dat het vervoer is van a naar b zonder fratsen dan is het goed te doen. Maar mijn eerste vlucht van 14 uur met Iberia vond ik verschrikkelijk. Geen personal entertainment en het scherm boven mijn hoofd was defect en zulke norse stwardessen als bij Iberia heb ik nog nooit meegemaakt. Enige leuke ervaring, toen ik op de terugvlucht naast het keukentje zat deden zij niet moeilijk toen wij geregeld om bier vroegen. Dat had de terugvlucht enigszins verzacht. :P
pi_108932863
Ik heb een keer Iberia gevlogen, en dat wa direct voor het laatst, gelukkig maar een stukje Düsseldorf - Madrid. ik vond het vreselijk, wat betreft been ruimte, uit eindelijk een enorme discussie gehad. Omdat ik gewoon echt niet in een normale rij paste. de lengte van mijn knie tot mijn achterwerk was gewoon groter als de afstand tussen de stoelen.
Daar op besloten maar mijn pootjes in het gangpad te leggen, waar ze ook niet blij mee waren.
Op dat moment dacht ik echt, nu gaat er dus de piloot komen en zet me uit het vliegtuig, maar niets gebeurde. Uit eindelijk kwam het er op neer dat ze met het karretje tot aan mijn benen reden, en dan weer terug. En de rest van het vliegtuig werd bediend door het karretje uit het achterste keukentje.
pi_108959727
# Maatschappij
Ryanair
# Traject
Eindhoven - Stockholm-Skavsta (NYO)
# Vertraging
Nee
# Vriendelijk personeel
Ja. Op de heenweg alleen (knappe) mannen :P
# Eten
Moest je voor betalen, en dat doe ik niet.
# Entertainment
Ryanair magazine en verkoopdemonstraties voor tax-free-shizzle
# Algehele indruk
Goed.
# Eventueel informatie over de luchthavens
EIN is op het moment in verbouwing en wordt flink uitgebreid. Dus was hier en daar een beetje 'rommelig'.
NYO: klein, maar efficiënt. Was trouwens ook in verbouwing
  maandag 12 maart 2012 @ 11:13:29 #291
286575 Roces18
Chef de party
pi_109004108
quote:
17s.gif Op donderdag 12 januari 2012 02:41 schreef zeebeschuit het volgende:
M'n favoriete airline Virgin atlantic. Vlucht om 00:00 met nieuwjaar
omg _O-
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_109025416
# Maatschappij
Delta en KLM

# Traject
Amsterdam - Detroit (Delta)
Detroit - Philadelphia (Delta)
Washington DC - Amsterdam (KLM)

# Toestel
Een A330, 737 en nog een A330.

# Vertraging
Alle vluchten waren op tijd.

# Prijs
440 euro retour! Goeie prijs zo in februari.

# Vriendelijk personeel
Delta vond ik matig. Sommige stewards keken je niet aan als ze je wat de drinken gaven oid, er kwam geen lachje van af. Servicegerichtheid viel ook wel mee, op een zeker moment bijna een half uur gewacht op een colaatje. Dat kan beter.
KLM was prima. Niet echt bijzonder attent of iets, maar gewoon netjes dus weinig op aan te merken.

# Eten
Vooraf even gebeld met een miep van de KLM om lactose vrije maaltijden aan te vragen. Was geregeld, aldus mevrouw.
Voor het opsteigen in AMS kwam de steward langs met het bericht dat er geen speciale maaltijd was voor me. Zodoende een gewone warme lunch gehad, matig en niet al te veel, gelukkig lactosevrij. Vlak voor vertrek kwam er nog een ronde snacks, bestaande uit cheese panini's en ijs. Niet zo handig... Drinken was op zich voldoende. Op het korte stukje naar Philadelphia kreeg ik een zakje pinda's en een glaasje sinaasappelsap.
De KLM had een matige maaltijd, niet meer dan dat. Wat droge blaadjes sla zonder tomaat of andere uitspattingen, alleen met olie en azijn. Het hoofdgerecht was droge rijst, een stukje kipfilet en stukgekookte broccoli. Het ontbrak aan een sausje, gemiste kans. Overigens was ik blij met mijn 'speciale maaltijd', gezien een grote groep mensen die allemaal geen reguliere maaltijd hadden, werd de gewone maaltijd pas zo'n 2,5 a 3 uur na vertrek uitgedeeld.
Het ontbijt was eveneens behoorlijk karig: een voorverpakt sneetje bruin brood met dieet boter, klein bakje appelmoes en een cupje sinaasappelsap. That's it! Vond het toch wel jammer. Toen nog even gewacht of het reguliere ontbijt wellicht een hot breakfast bevatte, maar dit was ongeveer hetzelfde en dus eveneens vrij karig. Drinken was in orde verder.

# Entertainment
Zelfs in het vliegtuig ben ik geen filmliefhebber, maar op de heenweg toch maar weer eens aangezet. Ruim over de helft kwam er een announcement tussendoor, het beeldscherm bevroor en ik kwam terug in het hoofdmenu. :') Toen maar gewoon wat gelezen.
Binnenlandse Delta toestel had geen persoonlijk IFE, ik had een raampje en m'n eigen muziek.
KLM was wel weer goed: Baantjer en wat recente films.

# Algehele indruk
Delta, liever niet meer. Service is gewoon ondermaats, minder dan gehoopt.
KLM: prima product, maaltijden kunnen beter. Rechtstreeks intercontinentaal vliegen is wel prettig natuurlijk.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Detroit was echt uitstekend! Bij aankomst binnen no-time door de douane heen. Even wat vragen over m'n koffer beantwoorden, bagage weer afgeven en door. In dit geval met een treintje naar de goeie gate. De overstaptijd van 2,5 uur was veel te ruim, maar goed. Bij een Mexicaan nog wat gegeten voor het laatste stukje vliegen.
Philadelphia is oud, je moet een aardig stuk lopen bij de domestic terminal om bij de bagagebanden te komen. Gekgenoeg kunnen mensen van buiten zo naar binnen lopen bij de bagage claim, vreemd niet?
Amsterdam is natuurlijk fijn thuiskomen, goed geregeld.
TRV
pi_109029004
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:39 schreef HomoSaabiens het volgende:
# Maatschappij
Delta en KLM
............
ik heb vergelijkbare ervaringen, met KLM en Delta als code share partners zou je een beetje de zelfde service verwachten, maar inderdaad kwa service en zeker de vriendelijkheid, vind ik Delta van een heel andere (lagere) klasse.
pi_109036780
wat is het ife van Qatar? Kan het nergens vinden.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 02:31:03 #295
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109039016
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 00:05 schreef jeweetwel88 het volgende:
wat is het ife van Qatar? Kan het nergens vinden.
Oryx of iets dergelijks, deze heeft, zeker in de 777 toestellen een uitgebreid aanbod met een fijne bediening. Vergelijkbaar als emirates of singapore airlines.

Al moet ik zeggen dat het waar ben je nu kaartje mijn favoriet is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_109042473
Mooi. ik was echt verlieft op ICE van emirates
pi_109076570
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 10:46 schreef jeweetwel88 het volgende:
Mooi. ik was echt verlieft op ICE van emirates
Maar dan alleen de nieuwste versie van het ICE. Op drie van mijn vier vluchten met Emirates had ik de oudere versie van het ICE in de 777. Deze vond ik beduidend minder.
pi_109076883
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 10:46 schreef jeweetwel88 het volgende:
Mooi. ik was echt verlieft op ICE van emirates
Maakt zo'n lange vlucht zeker aangenamer.
pi_109076987
Dat is overal in America zo saabiens. Vraag me ook altijd af of er niet veel misbruik van wordt gemaakt.
pi_109077655
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 01:31 schreef zeebeschuit het volgende:
Dat is overal in America zo saabiens. Vraag me ook altijd af of er niet veel misbruik van wordt gemaakt.
Ik denk dat het niet interessant is om een willekeurige koffer bij de bagageclaim te stelen. Je hebt dan meestal een stapeltje tweedehands kleren, wat gebruikte toiletartikelen en misschien een paar souvenirs/kadootjes. Het lijkt me het risico niet waard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')