abonnement Unibet Coolblue
pi_80384627
Thailand deeltje 25



Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17

Links

  • Deze openingspost
  • Accomodatie reserveren in heel Thailand
  • Khao San Road
  • Het grote 'Hoe kom ik goedkoop van A naar B'-topic
  • Reisnieuws en aanbiedingen-topic
  • Reisverslagen van FOK!ers in Azië
  • Sawadee, portal voor toeristen naar Thailand
  • Thailand op Wikitravel
  • Thais consulaat in Amsterdam
  • The Nation - voor de politieke situatie in Thailand
  • Tourism Thailand
  • Tripadvisor Thailand
  • VirtualTourist Thailand
  • WaarBenJij.Nu Thailand

    Tips
    quote:
    Goedkoop vliegen naar Thailand

    Vliegen naar Thailand is altijd duur. Toch zijn er mogelijkheden om de kosten te beperken:

  • Hoe vroeger je boekt, hoe meer geld je bespaart.
  • Controleer bij verschillende luchtvaartmaatschappijen als je vanuit Amsterdam wil vliegen, zoals KLM, China Airlines, EVA Air (900-1400 euro retour).
  • Vliegen met LTU vanuit D�sseldorf (600-800 euro retour).
  • Ook kan je Qatar Airways vanuit Londen proberen (400-700 euro retour).
  • AirAsia vliegt goedkoop van Londen naar Kuala Lumpur (500-800 euro retour).
  • quote:
    Vaccinaties

    Ga altijd 3 weken voor vertrek langs bij de plaatselijke GGD voor persoonlijk advies! Als richtlijn heb je nodig:

  • Voor korte reizen: DTP en Hepatitis A.
  • Voor reizen langer dan 2 maanden: Buiktyfus, Hepatitis B en mogelijk Rabiës.

    Meer informatie: GGD
  • quote:
    Visa en aankomst-informatie

  • Voor een reis korter dan 30 dagen heb je geen visum nodig, zolang je een retour-ticket hebt. Bij aankomst op het vliegveld krijg je dan een stempel van 30 dagen in je paspoort.
  • Bij aankomst over land vanuit buurlanden heb je geen visum nodig. Maar dan krijg je slechts een stempel voor 15 dagen. Bij aankomst met het vliegtuig vanuit buurlanden krijg je wel gewoon een stempel voor 30 dagen.
  • Voor een enkele reis of een reis langer dan 30 dagen heb je wel een visum nodig. Met een toeristenvisum mag je 60 dagen in het land blijven, binnen die periode moet je het land uit. Wel kan je meerdere visa in één keer halen, zolang je elke 60 dagen maar het land verlaat. Elk visum van 60 dagen kost 30 euro en verloopt zodra je het land verlaat. Het is mogelijk een visum te regelen waarmee je uitstapjes kan maken naar buurlanden.
  • Officieel moet je een bankafschrift laten zien met 7 euro per dag dat je in het land aanwezig bent. In de praktijk wordt dit nooit gecontroleerd

    Wat moet je meenemen bij een aanvraag toeristenvisum

  • Paspoort dat nog zes maanden geldig is bij het vertrek uit Thailand (en een lege bladzijde heeft)
  • Ingevulde en ondertekende aanvraagformulier (link)
  • Kopie van vluchtgegevens
  • 2 gelijke recente pasfoto's
  • 30 euro per visum dat je aanvraagt

    Meer informatie: Royal Thai Consulate General in Amsterdam
  • quote:
    Met de bus naar Bangkok

    Op 19 augustus 2009 zal de nieuwe high speed rail link naar Bangkok klaar zijn. Nu is die er nog niet. Als je geen dure taxi vanaf luchthaven Suvarnabhumi naar Bangkok wil betalen, kan je gebruik maken van de Airport Express bus. Deze kost 150 baht per rit en vertrekt vanaf de eerste verdieping van de luchthaven naar:
  • AE1: Silom
  • AE2: Khao San Road
  • AE3: Sukhumvit
  • AE4: Hua Lamphong-treinstation
  • Er is een aparte bus naar Pattaya.
  • quote:
    Feestdagen in Thailand

  • Eind januari, begin februari: Chinees Nieuwjaar (veel winkels dicht, speciale ceremonie bij de Chinese Phanan Choeng-tempel in Ayutthaya)
  • Midden-april: Songkhran (waterfestival, elkaar natspuiten met super soakers op Khao San Road)
  • 5 december: Father's Day (verjaardag van de koning, grote ceremonie bij het Grand Palace in Bangkok)
  • 25 december: Kerstmis (wordt maar weinig gevierd, winkels gewoon open)

    Meer informatie op Sunsite en Wikipedia
  • Bezienswaardigheden



  • Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
  • Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
  • Fietstocht door Bangkok (link)
  • Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend, helaas spreekt de omroeper alleen Thai)
  • Lumphini Park, Downtown (park met hagedissen)
  • Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
  • MBK Shopping Center, Downtown
  • Siam Center, Downtown
  • Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
  • Suan-Lum Night Bazaar, Downtown (link)
  • Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
  • Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
  • IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen) (link)
  • Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
  • Patpong Night Market, Patpong
  • Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
  • Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
  • Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
  • Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)



  • King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
  • Amphawa Floating Market, Amphawa (link)
  • Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
  • Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
  • Hua Hin (rustige badplaats)
  • River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
  • Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
  • Grotten, Keang Lawa
  • Grote Boeddha, Phra Phutthabat
  • Apentempel, Prang Sam Yot
  • Watervallen, Sai Yok
  • Sukhothai (imposant complex van tempels, met de fiets bezichtigen)
  • Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province





  • Koh Chang (strandeiland)
  • Koh Kut (waar je spontaan opgewonden raakt. Mooie stranden, verder totaal niets te doen)
  • Koh Mak (stil strand, verder weinig te doen)
  • Koh Samet (prachtig spierwit bountystrand en dichtbij Bangkok, verder weinig te doen)
  • Pattaya (strand, surfen, waterskiën, toeristenoord)



  • Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
  • Olifantenschool, Chiang Dao
  • Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
  • Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
  • Orchideënfarm, Chiang Mai
  • Shop City, Chiang Mai
  • Thai cookery classes, Chiang Mai
  • Markt, Lampang
  • Olifantenkamp, Mae Hong Son
  • Longneck-stam, Mae Hong Son
  • Trekking
  • Heetwaterbronnen, Mae Sot
  • Pai (hippystadje)
  • Vissengrot, Tham Pla



  • Zijde-industrie, Chonnabot
  • Pottenbakkerij, Dan Kwian
  • Khao Yai National Park (wilde olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
  • Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
  • Hoogste boeddabeeld, Roi Et
  • Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
  • Apenbos, Udon Thani
  • Phimai Historical Park, Phimai



  • Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
  • Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
  • Koh Samui (toeristeneiland met strand, monkey business en kokosplantage)
  • Koh Tao (duiken en snorkelen)
  • Krabi (strand en watersporten)
  • Tijgertempel, Krabi
  • Phra Nang Grot, Krabi
  • Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
  • Spabronnen, Ranong



  • Songkran (waterfestival rond april, elkaar natspuiten met super soakers in Khao San Road)
  • Thai boxing-wedstrijd
  • Thaise massage
  • Thaise keuken (tom yam goong, pad thai)

    [ Bericht 7% gewijzigd door Flammie op 16-04-2010 15:12:11 ]
  • pi_80384739
    Iemand nog een tip wanneer je het beste tickets kan boeken voor dec kerst en oud en nieuw dit jaar?
    pi_80387607
    De OP moet ook eens bijgewerkt worden. De oude topics er even in.
    stupidity has become as common as common sense was before
      vrijdag 16 april 2010 @ 15:48:39 #4
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80387885
    zilver topicreeks
      vrijdag 16 april 2010 @ 17:24:39 #5
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80391732
    Ik geef altijd maximaal 100Bht per dag uit.
    kommetje witte rijst, flesje water en een hutje zonder dak.

    Geen probleem.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_80392403
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 17:24 schreef APK het volgende:
    Ik geef altijd maximaal 100Bht per dag uit.
    kommetje witte rijst, flesje water en een hutje zonder dak.

    Geen probleem.
    pcies
    gewoon op de markt wat eten voor 20 Bht
      vrijdag 16 april 2010 @ 19:49:14 #7
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_80396490
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 17:24 schreef APK het volgende:
    Ik geef altijd maximaal 100Bht per dag uit.
    kommetje witte rijst, flesje water en een hutje zonder dak.

    Geen probleem.
    Waaaahhhh, kan veul goedkoper. Water uit de kraan bij het tankstation tussen Soi 2 en 4 of uit de plee van Tops Supermarket & Foodcourt en slapen onder de trappen van de BTS. Overdag een beetje bedelen met zo'n grote McDonalds of Dunkin Donuts beker in je hand, en als je het maar lang genoeg volhoudt, verdien je vanzelf ........... geintje!
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_80397418
    Ach appels en vruchten van de bomen plukken en regenwater drinken doet ook wonderen
      vrijdag 16 april 2010 @ 23:28:07 #9
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80406204


    Maar goed:
    quote:
    De opperbevelhebber van het Thaise leger is verantwoordelijk gemaakt voor de veiligheid in de hoofdstad Bangkok. Tot nu toe was de Thaise vicepremier belast met het herstellen van de openbare orde, maar die slaagde daar niet in.

    Zo mislukte vanochtend een poging om de leiders te arresteren van de anti-regeringsbetogingen die Bangkok al meer dan een maand in hun greep houden.

    'Terrorisme'

    Premier Abhisit maakte de benoeming bekend in een toespraak op televisie. Hij beloofde een einde te maken aan wat hij "terrorisme" noemt.

    De regering houdt de betogers ook verantwoordelijk voor de bloedige rellen van afgelopen weekend, toen meer dan 20 mensen omkwamen.

    teletekst.
    Gaat toch niet helemaal lekker.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_80418222
    tvp weet iemand waar ik bedgoed van thais zijde kan kopen ? dat materiaal wat ze ook wel in luxe hotels gebruiken. wat ik allemaal gezien heb is veelste hard en grof en helemaal niet zo "smooth as silk".
    pi_80418607
    zeg krijg ik nog antwoord? ik wacht nu al ruim 20 minuten
      zaterdag 17 april 2010 @ 14:49:39 #12
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80419708
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 14:06 schreef dieselnoi het volgende:
    zeg krijg ik nog antwoord? ik wacht nu al ruim 20 minuten


    13 minuten
    pi_80420519
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 14:06 schreef dieselnoi het volgende:
    zeg krijg ik nog antwoord? ik wacht nu al ruim 20 minuten

    in Bo Sang kan dat
      zaterdag 17 april 2010 @ 18:19:44 #14
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_80424723
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 23:28 schreef APK het volgende:


    Maar goed:
    [..]

    Gaat toch niet helemaal lekker.
    Ik hoop dat het leger, zeker voor de Europese vakantieganger, ook echt even op de achtergrond blijft. Want als het leger echt stappen zal ondernemen om op te treden kunnen de Europese vakantiegangers voorlopig nog niet terug naar Europa... en dan is het vliegveld nog niet eens bezet door betogers

    Serieus... Al dat geneuzel over zacht ingrijpen heeft geen zin, je gaat of het leger inzetten om de orde te herstellen en je laat zien dat de regering aan de macht is, of je treedt af als regering omdat je de macht schijnbaar niet hebt om de harde kern van een paar duizend betogers op te kunnen breken.
    Op deze manier blijft het maar doorgaan en geeft je geen duidelijk signaal af, niet naar je eigen achterban, maar ook niet naar de demonstranten.
    Al snap ik dat de dienstplichtige militair niet zal staan te springen om tegen het eigen volk op te treden.....
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      zaterdag 17 april 2010 @ 18:26:39 #15
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80424899
    Misschien moet de koning een subtiel signaal geven.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      zaterdag 17 april 2010 @ 22:38:41 #16
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_80431842
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 13:53 schreef dieselnoi het volgende:
    tvp weet iemand waar ik bedgoed van thais zijde kan kopen ? dat materiaal wat ze ook wel in luxe hotels gebruiken. wat ik allemaal gezien heb is veelste hard en grof en helemaal niet zo "smooth as silk".
    Ok Ok niet zo ongeduldig. De goedkoopste zijde koop je in Laos. En in Bangkok zou ik eens in de shops rond de Suang Lum nightmarket kijken. Daar zitten een aantal designer shops waar ik wel een hele uitgebreide collectie Thai silk gezien heb. Maar weet je dat het voor Thais zelf een groot kado is wanneer je zijde uit Laos meebrengt.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_80432619
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 22:38 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Ok Ok niet zo ongeduldig. De goedkoopste zijde koop je in Laos. En in Bangkok zou ik eens in de shops rond de Suang Lum nightmarket kijken. Daar zitten een aantal designer shops waar ik wel een hele uitgebreide collectie Thai silk gezien heb. Maar weet je dat het voor Thais zelf een groot kado is wanneer je zijde uit Laos meebrengt.
    Ok. Is het veilig om daar nu naar toe te gaan?

    Is zijde uit laos beter dan uit Thailand? Zo ja? Waar kan ik dat in Thailand kopen? Hoeveel kost een setje lakens zo ongeveer?
      zondag 18 april 2010 @ 07:06:17 #18
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80437344
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 22:38 schreef buzz1291 het volgende:
    Ok Ok niet zo ongeduldig. De goedkoopste zijde koop je in Laos. En in Bangkok zou ik eens in de shops rond de Suang Lum nightmarket kijken. Daar zitten een aantal designer shops waar ik wel een hele uitgebreide collectie Thai silk gezien heb. Maar weet je dat het voor Thais zelf een groot kado is wanneer je zijde uit Laos meebrengt.
    Maar ook lakens? Ik heb nog nooit zijden lakens gezien, volgens mij, afgezien van die lelijke polyester bedcovers die langs ieder strand verkocht worden.
      zondag 18 april 2010 @ 07:07:58 #19
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80437346
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 18:19 schreef ozzietukker het volgende:

    Ik hoop dat het leger, zeker voor de Europese vakantieganger, ook echt even op de achtergrond blijft. Want als het leger echt stappen zal ondernemen om op te treden kunnen de Europese vakantiegangers voorlopig nog niet terug naar Europa... en dan is het vliegveld nog niet eens bezet door betogers

    Serieus... Al dat geneuzel over zacht ingrijpen heeft geen zin, je gaat of het leger inzetten om de orde te herstellen en je laat zien dat de regering aan de macht is, of je treedt af als regering omdat je de macht schijnbaar niet hebt om de harde kern van een paar duizend betogers op te kunnen breken.
    Op deze manier blijft het maar doorgaan en geeft je geen duidelijk signaal af, niet naar je eigen achterban, maar ook niet naar de demonstranten.
    Al snap ik dat de dienstplichtige militair niet zal staan te springen om tegen het eigen volk op te treden.....
    Het begint een beetje lang te duren he? Anupong lijkt niet echt te willen....
      zondag 18 april 2010 @ 12:08:13 #20
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_80441326
    quote:
    Op zondag 18 april 2010 07:07 schreef Gaoxing het volgende:

    [..]

    Het begint een beetje lang te duren he? Anupong lijkt niet echt te willen....
    Tja, vergeet niet dat ook een groot deel van de bevolking, die je nu niet ziet, helemaal niet voor de rode demonstranten zijn. Toen ik in Thailand was hoorde ik veel zuchten in de trein toen ze de rode demonstranten zagen, er waren een paar medestanders die zwaaiden, maar er waren er ook heel veel die er niets van moesten hebben.
    De achterban van de huidige premier wil ook helemaal niet dat hij weggaat, maar de demonstraties maken zijn positie qua geloofwaardigheid wel steeds minder. Ik snap dat je niet tot drastische maatregelen over wil gaan door gericht te gaan schieten, maar nu helemaal niets doen veroorzaakt alleen maar meer problemen.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      maandag 19 april 2010 @ 07:55:31 #21
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80469857
    quote:
    Thai immigration to waive overstay fee for stranded foreigners

    Thai Immigration Bureau has instructed all immigration ports in Thailand to waive fee for visa overstay for foreigner stranded in Thailand with proof of the following;

    * flight details shown they are due to fly on flights which are disrupted by the airspace closure (Volcano Ash)
    * visa stamp in passport expired on and after 15 April 2010
    * As of now, the waive will apply till 30 April 2010

    -- Thai Immigration Bureau 2010-04-19
      maandag 19 april 2010 @ 09:19:04 #22
    14616 bluesparkle
    Wat Suwannaphumaham
    pi_80470874
    Netjes, als je dan ook nog je bagaga hebt ga je lekker op een eiland je vakantie verlengen
    Explore the World
    pi_80471790
    Tvp
      maandag 19 april 2010 @ 10:11:53 #24
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80472063
    Inderdaad erg netjes van de Thai
    pi_80472625
    Tvp.

    Ik ben op zoek naar een doorlopende reisverzekering, hebben jullie aanraders?

    Ik had trouwens een annuleringsverzekering afgesloten, maar die dekt zowel vulkaanuitbarstingen als binnenlandse onlusten niet.
    Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
    Sinceria is de liefste user van FOK!
      maandag 19 april 2010 @ 10:35:33 #26
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80472731
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 10:30 schreef Sinceria het volgende:
    Tvp.

    Ik ben op zoek naar een doorlopende reisverzekering, hebben jullie aanraders?

    Ik had trouwens een annuleringsverzekering afgesloten, maar die dekt zowel vulkaanuitbarstingen als binnenlandse onlusten niet.
    snap eigenlijk niet waarom je ooit een annuleringsverzekering zou afsluiten, betaalt grof geld voor iets wat nauwelijks voorkomt.

    Ik heb zelf een doorlopende reisverzekering bij Delta Lloyd, 50 euro per jaar voor 2 personen.
    pi_80473558
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 10:35 schreef Blik het volgende:

    [..]

    snap eigenlijk niet waarom je ooit een annuleringsverzekering zou afsluiten, betaalt grof geld voor iets wat nauwelijks voorkomt.

    Ik heb zelf een doorlopende reisverzekering bij Delta Lloyd, 50 euro per jaar voor 2 personen.
    Ik ben wat vatbaarder voor medische narigheid dan de meeste mensen. Ik heb het er dan ook graag voor over, kan ik als ik ziek word de reis later toch nog inhalen.

    Dat niet duur, Delta Lloyd. Ga ik eens naar kijken, thnx.
    Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
    Sinceria is de liefste user van FOK!
    pi_80478770
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 10:35 schreef Blik het volgende:

    [..]

    snap eigenlijk niet waarom je ooit een annuleringsverzekering zou afsluiten, betaalt grof geld voor iets wat nauwelijks voorkomt.

    Ik heb zelf een doorlopende reisverzekering bij Delta Lloyd, 50 euro per jaar voor 2 personen.
    Inderdaad, en wanneer je dan een keer moet annuleren, zal de reden wel zo ernstig zijn dat die verloren euro's er ook niet al te veel toe doen.
    Ikzelf heb ook alleen een doorlopende reizverzekering, werelddekking uiteraard, bij interpolis, geen idee hoeveel ik er voor kwijt ben.
      maandag 19 april 2010 @ 14:23:38 #29
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_80481142
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 23:05 schreef dieselnoi het volgende:

    [..]

    Ok. Is het veilig om daar nu naar toe te gaan?
    Waar naar toe? Naar Laos? Ja! waarom niet? Suan Lum nightmarket? Ja, maar trek een andere kleur polo aan dan rood of geel!
    quote:
    Is zijde uit laos beter dan uit Thailand? Zo ja? Waar kan ik dat in Thailand kopen? Hoeveel kost een setje lakens zo ongeveer?
    Zoals ik al zei, Thais zelf zijn dol op zijde uit Laos, dus zal het wel beter, mooier en goedkoper zijn. Ik weet het verder ook niet maar dit is wat ik meegemaakt heb met echte Bangkokanians. En hoeveel het kost? Ga eerst eens een bezoekje brengen aan het Jim Thompson House in de Sio tegenover MBK, Soi Kasem 4 dacht ik. Kijk in de museum shop naar de top of the bill Thaise kwaliteit en wat de prijzen zijn. Deel dit door twee en je weet wat je er zo op de markt, of in Pratunam voor zal moeten betalen. Maar vraag mij niets over kwaliteit en prijs, ik weet alleen waar er een ruim aanbod is.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      maandag 19 april 2010 @ 15:44:31 #30
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80484259
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 14:23 schreef buzz1291 het volgende:
    Ga eerst eens een bezoekje brengen aan het Jim Thompson House in de Sio tegenover MBK, Soi Kasem 4 dacht ik. Kijk in de museum shop naar de top of the bill Thaise kwaliteit en wat de prijzen zijn.
    Of naar het winkeltje van Lea Mocht iemand nog een verjaardagskadootje voor me zoeken....
    pi_80488093
    Als er een negatief reisadvies gegeven wordt, dan moeten reisbureau's (die aangemeld zijn bij SGR), het geld van de tickets terugbetalen. Hiervoor heb je dus ook geen annuleringsverzekering voor nodig.

    meer info

    Nadeel is wel dat als er iets gebeurd in Thailand, dat de verzekering het niet hoeft te dekken als er negatief reisadvies gegeven wordt.

    Mijn vraag hierbij is, stel dat je via Duitsland of Belgie gaat, en die geven geen negatief reisadvies. Of je dan nog steeds niet verzekerd bent als er wat in Thailand zou gebeuren.
    pi_80489371
    een vraagje ik hoor van veel mensen die naar Thailand gaan dat ze zich laten inenten, doet iedereen dit, want ik ben tegen die chemische shit.. ik begin er niet aan.. is het dodelijk als je zonder inenting op reis gaat, zijn er ook mensen hierzo die zonder inenting naar Thailand zijn gegaan?
    pi_80489807
    Ik heb van de serie van 3 alleen de 1e 2 sessies gehad wat inentingen betreft.

    Ik denk dat het wel een goed idee is om je te laten inenten maar ik heb eigenlijk geen last ondervonden ook al heb ik de laatste spuiten nooit gehad. Zie ik dan wel
      maandag 19 april 2010 @ 19:35:38 #34
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_80492939
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 18:04 schreef hamzter9 het volgende:
    een vraagje ik hoor van veel mensen die naar Thailand gaan dat ze zich laten inenten, doet iedereen dit, want ik ben tegen die chemische shit.. ik begin er niet aan.. is het dodelijk als je zonder inenting op reis gaat, zijn er ook mensen hierzo die zonder inenting naar Thailand zijn gegaan?
    Ik heb mij nog nooit laten inenten en zal dit ook nooit doen voor mainstream vakantiebestemmingen.

    Nu is dat een persoonlijke keuze, maar vergeet niet dat de ziekenhuizen in Australasia veel ervaring hebben met tropische ziekten en de sympthonen goed herkennen, mocht je iets oplopen kan je snel en specialistisch geholpen worden. Dit kan in Thailand, Maleisie, Singapore, Indonesie, Vietnam, Filipijnen, en zelfs in Cambodja om maar een paar landen in de regio te benoemen.
    Daarnaast is bijvoorbeeld de hoeveelheid antistoffen die je vooraf moet innemen gelijk aan de hoeveelheid die je krijgt mocht je besmet raken, met als risico dat als je reeds vooraf de antistoffen hebt ingenomen je minder goed zal reageren op de nieuwe kuur omdat het virus al resistent is.

    Uiteraard zal een tropeninstituut of GG&GD anders zeggen, mede uit het oogpunt dat zij deze zaken verkopen en hier winst uit maken, en je nooit kan aantonen dat hun advies niet klopt, immers de ziekten waarvoor je je kan inenten komen voor.
    De lokale bevolking zelf neemt over het algemeen geen inentingen, uiteraard deels door geldgebrek, maar als iets echt een probleem zou zijn zal de overheid toch wel inspringen om bepaalde inentingen te verplichten en beschikbaar te stellen.
    Daarnaast hangt het ook af wat je gaat doen, ga je voor 3 weken door Thailand reizen en een beetje steden bezoeken, paar dagen Noord Thailand en dan op het strand is het natuurlijk heel wat anders als je 6 maanden in het noorden van Thailand in de bergen een of ander NGO project gaat lopen steunen.

    Maar het blijft een persoonlijke keuze en ik weet zeker dat er andere inzichten zijn die wel inentingen aanraden.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_80507850
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 14:23 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Waar naar toe? Naar Laos? Ja! waarom niet? Suan Lum nightmarket? Ja, maar trek een andere kleur polo aan dan rood of geel!
    [..]

    Zoals ik al zei, Thais zelf zijn dol op zijde uit Laos, dus zal het wel beter, mooier en goedkoper zijn. Ik weet het verder ook niet maar dit is wat ik meegemaakt heb met echte Bangkokanians. En hoeveel het kost? Ga eerst eens een bezoekje brengen aan het Jim Thompson House in de Sio tegenover MBK, Soi Kasem 4 dacht ik. Kijk in de museum shop naar de top of the bill Thaise kwaliteit en wat de prijzen zijn. Deel dit door twee en je weet wat je er zo op de markt, of in Pratunam voor zal moeten betalen. Maar vraag mij niets over kwaliteit en prijs, ik weet alleen waar er een ruim aanbod is.
    nou ik ben suan lum night bazaar gegaan. daar hadden ze echt niets. alleen van dat keiharde en grove zijde wat ik al eerder zei. Dat is niet geschikt om mee te slapen. bedoel je in suan lum night bazaar of rondom? Je zei namelijk rondom. ik heb beide gedaan en rondom had je bijna geen winkels. en in verkochten ze alleen maar troep.

    nou dan maar jim thompson proberen. het vervelende is dat ik nu naar plekken met gaan waar het een oorlogsgebied is of daar in de buurt kom.
    pi_80507855
    Godsamme man ik krijg gewoon echt geen help hier op de forums
      dinsdag 20 april 2010 @ 08:44:33 #37
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80508898
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 05:25 schreef dieselnoi het volgende:
    Godsamme man ik krijg gewoon echt geen help hier op de forums
    Om 5 uur 's nachts binnen 6 minuten een reactie willen
    pi_80511316
    Ik loop al een aantal dagen te zoeken naar een setje lakens en er is gewoon helemaal niets in Thailand te vinden.

    Gebruiken ze geen bedgoed ofzo?
      dinsdag 20 april 2010 @ 10:28:08 #39
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80511488
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 10:22 schreef dieselnoi het volgende:
    Ik loop al een aantal dagen te zoeken naar een setje lakens en er is gewoon helemaal niets in Thailand te vinden.

    Gebruiken ze geen bedgoed ofzo?
    Loop gewoon een duur warenhuis in Siam Paragorn (sp?) binnen, daar hebben ze vast en zeker wel ergens beddengoed. Echter zul je er wel de hoofdprijs voor betalen.
      Moderator dinsdag 20 april 2010 @ 10:44:32 #40
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_80512015
    Vraag een local waar ie zn beddengoed haalt?
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      dinsdag 20 april 2010 @ 10:45:38 #41
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_80512051
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 10:22 schreef dieselnoi het volgende:
    Ik loop al een aantal dagen te zoeken naar een setje lakens en er is gewoon helemaal niets in Thailand te vinden.

    Gebruiken ze geen bedgoed ofzo?
    Ik heb zelfs in een 5* hotel in Bangkok nog nooit tussen silk lakens geslapen. Ik denk dat je de vlekken er wat slecht uit krijgt......

    Nou hier dan: http://www.bangkok-thailand.com/thai-silk-weavers-photo-tour.htm Ga er heen en bestel wat maatwerk. Maar het zal wel weer te grof en te ruw zijn. Ik kap er nu mee.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_80512096
    WELKE VLEKKEN??!
      dinsdag 20 april 2010 @ 12:54:52 #43
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80516737
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 10:22 schreef dieselnoi het volgende:
    Ik loop al een aantal dagen te zoeken naar een setje lakens en er is gewoon helemaal niets in Thailand te vinden.

    Gebruiken ze geen bedgoed ofzo?
    Beddengoed vind je idd in winkels als Siam Paragon, Central of Index, maar (nogmaals): ik heb er nog nooit zijde gezien. Wat jij luxe vindt, in hotels, is waarschijnlijk gewoon heel duur, fijngeweven katoen.
    pi_80517507
    nee goh ik weet heus wel wat het verschil tussen extreem fijngegewen katoen en zijde is. Ik ben niet dom.

    En winkels als siam dat is allemaal import en je betaalt 200% meer voor het merk. Kijk bijv maar eens waar een Calvin Klein onderbroek gemaakt wordt? En ga dan eens naar een supermarkt om een onderbroek te kopen. Beide komen uit dezelfde fabriek en zijn van het zelfde stof/kwaliteit gemaakt. Maar toch moet je 20x meer betalen omdat er Calvin Klein opstaat. Daar trap ik niet meer in.

    Maar wat gebruiken ze dan in de duurste 5* hotels? Geen zijde? En in Las Vegas dan?
      Moderator dinsdag 20 april 2010 @ 13:21:44 #45
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_80517757
    Gast

    In de 5***** hotels waar ik geweest ben, was er geen zijde, maar satijn. Dat ligt daar op de bedden, omdat het comfortabel slaapt.

    En nou ophouden met dat gejank hoor, je hebt meer dan genoeg tips gehad, en dan is het weer niet goed. Omdat jij het niet kan vinden wil dat ook niet zeggen dat je goed zoekt
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      dinsdag 20 april 2010 @ 13:23:58 #46
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80517850
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 13:14 schreef dieselnoi het volgende:
    nee goh ik weet heus wel wat het verschil tussen extreem fijngegewen katoen en zijde is. Ik ben niet dom.

    En winkels als siam dat is allemaal import en je betaalt 200% meer voor het merk. Kijk bijv maar eens waar een Calvin Klein onderbroek gemaakt wordt? En ga dan eens naar een supermarkt om een onderbroek te kopen. Beide komen uit dezelfde fabriek en zijn van het zelfde stof/kwaliteit gemaakt. Maar toch moet je 20x meer betalen omdat er Calvin Klein opstaat. Daar trap ik niet meer in.

    Maar wat gebruiken ze dan in de duurste 5* hotels? Geen zijde? En in Las Vegas dan?
    Ga het anders eens op een Fine Thai Silk Forum vragen...
    pi_80517985
    Dit is wel vermakelijk
      dinsdag 20 april 2010 @ 13:44:27 #48
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80518675
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 13:21 schreef Guppyfriend het volgende:
    Gast

    In de 5***** hotels waar ik geweest ben, was er geen zijde, maar satijn. Dat ligt daar op de bedden, omdat het comfortabel slaapt.
    Als ik het goed heb is satijn niet het materiaal, maar de manier van weven, en kan het zowel zijde als katoen zijn.
    quote:
    En nou ophouden met dat gejank hoor, je hebt meer dan genoeg tips gehad, en dan is het weer niet goed. Omdat jij het niet kan vinden wil dat ook niet zeggen dat je goed zoekt
    Maar daar ben ik het dan wel weer helemaal mee eens
      dinsdag 20 april 2010 @ 13:53:42 #49
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80519072
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 13:14 schreef dieselnoi het volgende:
    En winkels als siam dat is allemaal import en je betaalt 200% meer voor het merk. Kijk bijv maar eens waar een Calvin Klein onderbroek gemaakt wordt? En ga dan eens naar een supermarkt om een onderbroek te kopen. Beide komen uit dezelfde fabriek en zijn van het zelfde stof/kwaliteit gemaakt. Maar toch moet je 20x meer betalen omdat er Calvin Klein opstaat. Daar trap ik niet meer in.
    Je vraagt waar Thai hun beddengoed kopen. En dat vertel ik je. Thai die wat minder in de melk te brokkelen hebben, zullen het waarschijnlijk op de markt kopen. Maar dat is goedkoop, grof geweven katoen. En dat zoek je niet he?

    Ik was trouwens 1 high-end merk vergeten: Jaspal Home. Lokaal merk. Veel plezier.
      Moderator dinsdag 20 april 2010 @ 14:04:33 #50
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_80519489
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 13:44 schreef Gaoxing het volgende:

    [..]

    Als ik het goed heb is satijn niet het materiaal, maar de manier van weven, en kan het zowel zijde als katoen zijn.

    Dat heb ik dan weer mis, maar ik ben ook geen dekbedden expert Je hebt wel gelijk:

    Satijn is een weefsel in satijnbinding. De satijnbinding (of atlasbinding) is een weeftechniek, waarbij de kruispunten van de ketting- en inslagdraden gelijkmatig verspreid liggen en bedekt worden door de inslagdraden. Met deze techniek kunnen garens heel dicht op elkaar geweven worden, waardoor het weefsel soepel wordt. De onderkant is dof, maar de bovenkant is glanzend door de losliggende inslagdraden. Dit geeft het weefsel een luxe uitstraling.
    Het woord satijn komt van het Italiaanse woord voor zijde: seta. Satijn wordt niet alleen van zijde gemaakt, maar ook van bijvoorbeeld katoen en viscose.
    Satijn wordt gebruikt voor het maken van onder andere bruidskleding, lingerie en beddengoed.

    Schaamteloze copy-paste van wikipedia
    quote:
    Maar daar ben ik het dan wel weer helemaal mee eens


    Overigens is Google je vriend, kijk maar:

    Zijde
    Thailand is hèt land om zijde te kopen. Er is echter nogal een groot verschil tussen Thaise zijde en Chinese zijde. Ook de aanwezigheid van een etiket 'Real Thai Silk' is geen garantie. Voor absolute zekerheid: koop echt mooie spullen alleen bij gerenommerde zaken (let op het 'TAT'-logo, van de Tourist Authority Thailand, op de winkelpui of bij de winkeldeur). Een duur, maar goed adres voor topkwaliteit is Jim Thompsons, met filialen over heel Bangkok. Maar ook in de diverse winkels in River City Shopping Centre, in de vele shopping malls en de shopping arcades van de betere hotels kunt u heel mooie zijde en zijden kleding kopen (voor dames en heren) voor redelijke prijzen.

    Van Thailand voor beginners
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_80530922
    Ok ik kijk wel even bij Jim Thompsons als het veilig is om daar te komen. Beetje raar dat een winkel Jim Thompsons heet en echt thais zijde verkoopt.

    Ik vind het trouwens sowieso al ongelofelijk moeilijk om je weg in Bangkok te vinden. Het is zo warm en er zijn echt te veel mensen. De BTS vind ik bijv. echt geen pretje omdat er gewoon zo veel mensen daar zijn en lopen is met dit weer gewoon bijna niet te doen. De metro is dan weer wel beter te doen maar die komt alleen op plekken waar geen mens komt. Ik neem dus vaker de taxi dan wat anders. Maarja dan zit je ook weer vast in de file en dat is saai, kost veel tijd en de taxi is ook nog eens duur.

    Het is gewoon niet zo prettig om het openbaar vervoer in thailand te nemen.
      dinsdag 20 april 2010 @ 19:19:34 #52
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80531917
    Ik vind een taxi helemaal niet duur, zeker niet in vergelijking met Nederland.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_80532089
    Ik heb zelf ook nooit problemen gehad met openbaar vervoer in thailand.
    Die paar dagen dat ik in bangkok geweest ben pakte ik altijd van die busjes ofzo waar van die lui met van die bakjes geld in rondliepen zeg maar. (en daar telkens mee gingen klapperen)

    Die waren erg relax vond ik dan maar goed Vooral als er van die hippe trendy scholieren in kwamen zitten
    pi_80533244
    Als een maaltijd maar 30 baht kost is een taxi in vergelijking wel hardstikke duur. En als je meerdere keren per dag een taxi neemt. dan kun je weleens veel geld kwijt zijn.

    En eigenlijk is de enige echte effectieve manier om te reizen de bts. Maar dan zit je ook alleen maar met mede-buitenlanders. En het zijn ook allemaal ouwe kerels. Het is gewoon een hardstikke vies gezicht. Ik vind het echt zo ongelofelijk sneu voor thaise mensen. Dat meen ik echt. Ze zijn zo hardstikke vriendelijk en goed en dan krijg je dit soort gasten in je land. Dit zijn natuurlijk niet de toeristen die je in dit land wilt hebben. Ik zou het als Thai niet gepikt hebben. Dat vind ik hardstikke jammer. Ze verwelkomen buitenlanders met open armen terwijl ze zelf niet zo veel hebben en daar word dan misbruik van gemaakt door viespeuken. Ik vind dat echt hardstikke zielig voor ze.

    Maar goed het is vooral het weer, mensen, files en de luchtkwaliteit dat het reizen door bangkok zo moeilijk maakt.
    pi_80534512
    Wat kost een taxi dan? 70 baht per persoon ofzo? Of ja .. zal in Bangkok wel weer 20x zo duur zijn

    Je moet in Bangkok dan ook die busjes nemen waar al die thais ook mee gaan die zijn super leuk om mee te gaan ook soms lekkere muziek tijdens de rit en altijd beetje lullen met die aardige Thais

    [ Bericht 50% gewijzigd door Flammie op 20-04-2010 20:38:32 ]
      dinsdag 20 april 2010 @ 20:53:54 #56
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_80536146
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 20:17 schreef Flammie het volgende:
    Wat kost een taxi dan? 70 baht per persoon ofzo? Of ja .. zal in Bangkok wel weer 20x zo duur zijn

    Je moet in Bangkok dan ook die busjes nemen waar al die thais ook mee gaan die zijn super leuk om mee te gaan ook soms lekkere muziek tijdens de rit en altijd beetje lullen met die aardige Thais
    Ik zal de gemiddelde toerist niet aanraden om de lokale bus te nemen aangezien je dan geen idee hebt waar je uitkomt.
    In mijn backpackperiode nam ik de bussen nog wel eens, maar je moet vooral geen haast hebben en niet echt een doel hebben, want ik heb een aantal keer meegemaakt dat een rode bus met hetzelfde nummer opeens hele stukken van de route overslaat omdat het volgens de bestuurder te druk zal zijn zodat je alsnog stukken kunt lopen.

    Indien je eenvoudig van A naar B wilt is de taxi de enige realistische manier. Trouwens, niet eens zo duur, zeker niet met 2 personen of meer, dan is de besparing met een BTS of Metro zelfs te verwaarlozen. Wel moet je natuurlijk niet de hele tijd in de taxi stappen, aan de andere kant, een rit van Utrecht naar mijn voormalige woonplaats was 30 euro, en dan is nog geen 10 km... 1500 THB aan taxi's uitgeven in Bangkok zijn toch zo'n 15 ritten, en die maak je normaliter niet op een dag.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      dinsdag 20 april 2010 @ 21:49:22 #57
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80538839
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 19:48 schreef dieselnoi het volgende:

    Als een maaltijd maar 30 baht kost
    Laat maar.
    Wij hebben duidelijk een ander soort vakantie.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      dinsdag 20 april 2010 @ 21:58:11 #58
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80539317
    In Bangkok een volwaardige maailtijd voor 30 baht vinden vind ik redelijk knap
      dinsdag 20 april 2010 @ 23:13:53 #59
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_80543138
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 13:14 schreef dieselnoi het volgende:
    nee goh ik weet heus wel wat het verschil tussen extreem fijngegewen katoen en zijde is. Ik ben niet dom.

    Maar wat gebruiken ze dan in de duurste 5* hotels? Geen zijde? En in Las Vegas dan?
    Nee daar draaien ze de godsganselijke nacht The Moody Blues.........Nights in White Satin
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 18:57 schreef dieselnoi het volgende:
    Ok ik kijk wel even bij Jim Thompsons als het veilig is om daar te komen. Beetje raar dat een winkel Jim Thompsons heet en echt thais zijde verkoopt.

    Ik vind het trouwens sowieso al ongelofelijk moeilijk om je weg in Bangkok te vinden. Het is zo warm en er zijn echt te veel mensen. De BTS vind ik bijv. echt geen pretje .................Ik neem dus vaker de taxi kost veel tijd en de taxi is ook nog eens duur.

    Het is gewoon niet zo prettig om het openbaar vervoer in thailand te nemen.
    Man man Ken je klassiekers, die Jim Thompson is zowat de uitvinder van de Thai Silk. En zo te horen ben je niet erg op je stek in BKK. Volgende keer maar wat vulkanen in IJsland gaan beklimmen of zo? Hebben ze geen BTS, en is het ook niet zo warm, alhoewel..............

    En zo te lezen zit Dieselnoi helemaal op de verkeerde plek in BKK. Gokje...... hotel in een van de lage Soi nummers van Sukhumvit Road? Geeft niet hoor, maar dan moet je ook niet klagen.

    [ Bericht 25% gewijzigd door buzz1291 op 20-04-2010 23:22:33 ]
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      dinsdag 20 april 2010 @ 23:27:09 #60
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_80543745
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 20:17 schreef Flammie het volgende:
    Wat kost een taxi dan? 70 baht per persoon ofzo? Of ja .. zal in Bangkok wel weer 20x zo duur zijn

    Je moet in Bangkok dan ook die busjes nemen waar al die thais ook mee gaan die zijn super leuk om mee te gaan ook soms lekkere muziek tijdens de rit en altijd beetje lullen met die aardige Thais
    Die aftanse groene bussen mogen niet meer rijden. Ja je gelooft het niet maar die zijn sinds 1 februari echt verboden. Waren volgens de lokale overheid zelfs voor Thaise begrippen niet meer veilig. En zoals Ozzie zegt: Niet instappen als toerist. Je weet nooit waar je uitkomt. En die taxi's in BKK zijn echt niet zo duur. Prijs is niet pp (het is geen louche tuktuk) maar per rit uiteraard.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_80544659
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 23:27 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Die aftanse groene bussen mogen niet meer rijden. Ja je gelooft het niet maar die zijn sinds 1 februari echt verboden. Waren volgens de lokale overheid zelfs voor Thaise begrippen niet meer veilig. En zoals Ozzie zegt: Niet instappen als toerist. Je weet nooit waar je uitkomt. En die taxi's in BKK zijn echt niet zo duur. Prijs is niet pp (het is geen louche tuktuk) maar per rit uiteraard.
    Oh dat wist ik niet eens Thanks voor de info! Vind het ergens wel jammer want ik vond die busjes wel vet

    En yeh.. ik bedoelde natuurlijk per rit Mijn excuses
      woensdag 21 april 2010 @ 01:36:45 #62
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80547059
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 18:57 schreef dieselnoi het volgende:
    Ok ik kijk wel even bij Jim Thompsons als het veilig is om daar te komen.
    Na, zal ik het nog 1 keer proberen? Excuses mensen, oren dicht.....JIM THOMPSON HEEFT GEEN LAKENS!!! Volgens mij dan he..... Mja, wie ben ik? JT's huis heb ik maar een keer of 8 bezocht met allerhande toeristen die ons bezochten, aangezien ik het een van de leukste toeristische dingen in BKK vind.

    Dat je niet dalijk weer komt miepen Wel is het een hele goede manier om wat over de Thaise zijde-industrie en de man zelf te weten te komen (het adres wat je kreeg is van Jim Thompson's huis, wat je kunt bezoeken) en je kunt er goed eten. Minder over zijde zelf, daarvoor zou je beter naar het winkeltje van Lea kunnen gaan, waarvan ik een tijdje geleden de link al gaf, maar wel met de opmerking dat dat duur is, en ZE ER GEEN LAKENS VERKOPEN.
      woensdag 21 april 2010 @ 08:30:36 #63
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80548637
    hoor ik dat nu echt, de leukste attractie van BKK? Heb het altijd overgeslagen omdat het me niks aan leek
      woensdag 21 april 2010 @ 09:01:22 #64
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_80549190
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 23:49 schreef Flammie het volgende:

    [..]

    Oh dat wist ik niet eens Thanks voor de info! Vind het ergens wel jammer want ik vond die busjes wel vet

    En yeh.. ik bedoelde natuurlijk per rit Mijn excuses
    Wellicht dat die groene bussen (busjes?) niet meer in Bangkok mogen rijden, in Chonburi zie ik er nog genoeg rijden. Al zit ik daar wel meer in bussen waarvan de langste houdbaarheidsdatum al is verstreken, maar het alternatief is of een bromfietstaxi (dan rij ik mijzelf als bestuurder liever dood op de bromfiets dan dat ik achterop zit) of een songtaew, waar zij met gemak 30 man instoppen en ik op het ijzeren frame aan de buitenkant moet staan zodat ik toch besluit dat die oude aftandse bus voor die 20 minuten een veiliger alternatief zal zijn.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      Moderator woensdag 21 april 2010 @ 09:29:02 #65
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_80549762
    Die groene bussen zijn er niet meer?? Wij waren in januari, toen waren ze er uiteraard nog wel, en wij hebben ons er toen echt over verbaasd, hahaha
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_80551468
    tvp
      woensdag 21 april 2010 @ 11:23:10 #67
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80553145
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 08:30 schreef Blik het volgende:
    hoor ik dat nu echt, de leukste attractie van BKK? Heb het altijd overgeslagen omdat het me niks aan leek
    Ons referentiekader is waarschijnlijk een beetje verschillend he Blikkie Maar ja, het is een van de weinige dingen waar ik zelf nog naartoe ga met gasten, in tegenstelling tot bijvoorbeeld het Grand Palace, tenzij gasten echt hulp nodig hebben. Het liefst trouwens wel vroeg, op een maandagmorgen bijvoorbeeld. Dan is de tuin echt een oase van rust.
    pi_80557970
    Het gaat hier in BKK heel snel uit de hand lopen. M16's versus geslepen bamboestokken en "praten" is nu ruled-out. Zit er dicht op, dus ben benieuwd. De 23e komt er een anti-rally waar 100.000 mensen worden verwacht, alle kleuren, behalve rood!
    pi_80559457
    Hey wat gebeurt er nou als je met een rood EN een geel shirt door door de demonstraties heen loopt? Zien ze je dan aan als vriend of vijand?
    pi_80559569
    Een oranje shirt zou tof zijn. Geel en rood united! en kunnen ze meteen Nederland supporten met het oog op het aankomende WK
      woensdag 21 april 2010 @ 14:41:38 #71
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80559957
    Waar zit je Bowny?
      woensdag 21 april 2010 @ 14:47:40 #72
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80560173
    Overigens is het verkeer in Bangkok nu volledig onvoorspelbaar. We zijn vanmiddag maar van onze normale route door kleine sois afgeweken om Sukhumvit op te gaan, waar we vervolgens zo ongeveer over vlogen. Rama IV is met name een groot probleem.
    pi_80567539
    nu de hamvraag:
    heeft het impact om het nachtleven in BKK?

    zijn alle clubs open
    pi_80568185
    Tijdens het pakken van m'n koffer had ik een gele en rode polo in m'n handen.....heb maar m'n oranje meegenomen

    Gaoxing, Ramada@Petchburi.

    Net nog even over Sukhumvit gelopen en de hoeren hebben het zwaar Stuk minder druk dan afgelopen december Maar de clubs zijn gewoon open ja. Dit hele gedoe is eigenlijk gelimiteerd aan bepaalde delen in de stad. Buiten deze plekken gaat het dagelijkse leven gewoon door, je zou niet eens weten dat er iets speelt (buiten het feit dat de grote malls gesloten zijn)

    Overigens, over de kosten: Ik spendeer gewoon gemiddeld 3.000 TBH per dag. Bezuinig niets op transport en eten. Ja, ik kan voor 25 baht een maaltijd kopen (en dat heb ik ook een keer gedaan, niets mis mee), maar ik eet liever uitgebreid en dan kost het je alsnog maar 500-800 TBH voor 2 a 3 personen. Je geeft heel gemakkelijk 100 hier uit en 200 daar en voordat je het doorhebt, ben je weer een biljet van 1.000 kwijt Als je wilt overleven op 100TBH per dag, moet je m.i. maar gewoon thuis blijven. Moet wel zeggen dat de huidige koers vergeleken met 3 maanden geleden killing is.....43 versus de good old 50 en dat voel je!

    [ Bericht 10% gewijzigd door Bowny op 21-04-2010 18:40:04 ]
    pi_80568682
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 18:33 schreef Bowny het volgende:
    Tijdens het pakken van m'n koffer had ik een gele en rode polo in m'n handen.....heb maar m'n oranje meegenomen

    Gaoxing, Ramada@Petchburi.

    Net nog even over Sukhumvit gelopen en de hoeren hebben het zwaar Stuk minder druk dan afgelopen december Maar de clubs zijn gewoon open ja. Dit hele gedoe is eigenlijk gelimiteerd aan bepaalde delen in de stad. Buiten deze plekken gaat het dagelijkse leven gewoon door, je zou niet eens weten dat er iets speelt (buiten het feit dat de grote malls gesloten zijn)

    Overigens, over de kosten: Ik spendeer gewoon gemiddeld 3.000 TBH per dag. Bezuinig niets op transport en eten. Ja, ik kan voor 25 baht een maaltijd kopen (en dat heb ik ook een keer gedaan, niets mis mee), maar ik eet liever uitgebreid en dan kost het je alsnog maar 500-800 TBH voor 2 a 3 personen. Je geeft heel gemakkelijk 100 hier uit en 200 daar en voordat je het doorhebt, ben je weer een biljet van 1.000 kwijt Als je wilt overleven op 100TBH per dag, moet je m.i. maar gewoon thuis blijven. Moet wel zeggen dat de huidige koers vergeleken met 3 maanden geleden killing is.....43 versus de good old 50 en dat voel je!
    Waarom moet je dan maar gewoon thuis blijven? In thailand kan dat namelijk maar thuis echt niet

    Als je op vakantie bent is het idd een beetje een rare kwestie maar de meeste (thaise) vrienden van me leven op nog minder dan 100 baht in Chiang Mai
    pi_80569268
    Natuurlijk heeft het woord "vakantie" voor iedereen een andere betekenis, maar als ik hier 4x per jaar heen ga voor 2 weken, dan ga ik mezelf niet pijnigen met 100 baht per dag. Heb de tijd niet om alles rustig uit te zoeken of een 10 baht busje te nemen. Ik heb ook wel dagen dat ik me red met <1.000 baht hoor, als ik bijv. in de omgeving van m'n hotel blijf of weinig/geen activiteiten onderneem
    pi_80569432
    Als ik zou gaan voor 2 weken zou ik echt superveel geld over de boeg smijten. Precies zoals jij het zegt. hier een 1000tje daar een 2000tje

    Maar als ik zou weten dat ik voor langere tijd zou blijven zou ik zo weinig mogelijk spenderen met het oog op de toekomst. Ook wat dat betreft heeft vakantie een andere betekenis voor iedereen natuurlijk. Ik blijf dan alsnog liever in Thailand dan thuis
      donderdag 22 april 2010 @ 01:34:52 #78
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80584319
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 18:15 schreef YebCar het volgende:
    nu de hamvraag:
    heeft het impact om het nachtleven in BKK?

    zijn alle clubs open
    Patpong is dicht. De dames waren, volgens de krant, not amused.
      donderdag 22 april 2010 @ 01:37:01 #79
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80584343
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 18:33 schreef Bowny het volgende:
    Gaoxing, Ramada@Petchburi.
    Oooh, dat valt nog redelijk mee. Het kan nog een stuk meer 'midden in' Hoewel een behoorlijk aantal hotels die echt midden in zaten z'n deuren nu officieel heeft gesloten.
    pi_80585015
    Als ik hier maar twee weken zou zitten zou het me echt niet om het geld gaan.
    Dan huur ik gewoon een taxi af voor een paar dagen, ga dan echt niet moeilijk doen om motorbike/tuktuk/whatever steeds te regelen en zal niet op het geld kijken.
    Daarnaast zal ik qua eten en onderdak ook niet op de centen letten.

    Omdat ik nu voor langere tijd hier ben, kijk ik wel een beetje op het geld.
    Eenvoudige zaken zoals eten (wat ik vaker op de straat doe), onderdak (heb iets voor langere tijd gehuurd), vervoer (huur geen motorbike maar leen er een van een vriendin) en uitgaan, daar probeer ik toch allemaal een beetje op te bezuinigen, zeker als student zijnde.

    Toch kan ik zeggen dat ik al met al hier riant leef. Heb nog geen dag gekookt en heb een appartement met zeezicht...niks te klagen in dit geval.
    pi_80585305
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 06:14 schreef BeardedDragon het volgende:
    Als ik hier maar twee weken zou zitten zou het me echt niet om het geld gaan.
    Dan huur ik gewoon een taxi af voor een paar dagen, ga dan echt niet moeilijk doen om motorbike/tuktuk/whatever steeds te regelen en zal niet op het geld kijken.
    Daarnaast zal ik qua eten en onderdak ook niet op de centen letten.

    Omdat ik nu voor langere tijd hier ben, kijk ik wel een beetje op het geld.
    Eenvoudige zaken zoals eten (wat ik vaker op de straat doe), onderdak (heb iets voor langere tijd gehuurd), vervoer (huur geen motorbike maar leen er een van een vriendin) en uitgaan, daar probeer ik toch allemaal een beetje op te bezuinigen, zeker als student zijnde.

    Toch kan ik zeggen dat ik al met al hier riant leef. Heb nog geen dag gekookt en heb een appartement met zeezicht...niks te klagen in dit geval.
    Dit dus

    Voor 2 weken zou het me ook niet rotten zoals ik al zei maar met oog op de toekomst bezuinig je nu eenmaal wat. Dat wil niet zeggen dat thuis zitten leuker is of beter
      donderdag 22 april 2010 @ 17:13:23 #82
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80603609
    Gaat niet goed hier: vanavond een bomaanslag op een skytrain station (Sala Daeng), 75 gewonden, waaronder toeristen, 1 dode. We horen nu al een minuut of 20 een paar helicopters. Volgens een tweet op The Nation hebben redshirts vuurwerk gegooid naar legerhelicopters. Ze blijven maar circelen. Brrr....
      Moderator donderdag 22 april 2010 @ 17:23:26 #83
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_80603955
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 17:13 schreef Gaoxing het volgende:
    Gaat niet goed hier: vanavond een bomaanslag op een skytrain station (Sala Daeng), 75 gewonden, waaronder toeristen, 1 dode. We horen nu al een minuut of 20 een paar helicopters. Volgens een tweet op The Nation hebben redshirts vuurwerk gegooid naar legerhelicopters. Ze blijven maar circelen. Brrr....

    Scary... Blijf maar lekker binnen jij!
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      donderdag 22 april 2010 @ 17:26:22 #84
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80606526
    Ik volg nu ook een beetje het nieuws in Thailand. Zag gisteren ook al dat er een raket was afgevuurt op een opslagplaats voor benzine in de suburbs van Bangkok.

    Hoe komen die gasten aan dat soort zwaar geschut? Het begint nu wel een beetje op het wilde westen te lijken
      donderdag 22 april 2010 @ 19:18:09 #86
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80607019
    Drie doden alweer

    BTS station was dus Sala Daeng, de schoten lijken te zijn gelost vanaf het standbeeld net voor Lumpini park.

    Helicopters waren even weg, maar cirkelen nu weer alweer bijna twee uur. Ik moet nodig gaan slapen, heb griep en moet over een uur of 5 m'n bed alweer uit, maar het is niet echt lekker rustig zo
    pi_80608401
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 01:34 schreef Gaoxing het volgende:

    [..]

    Patpong is dicht. De dames waren, volgens de krant, not amused.
    fuck patpong
    RCA, Qbar moeten open blijven
      donderdag 22 april 2010 @ 19:59:34 #88
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
      donderdag 22 april 2010 @ 20:48:36 #89
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_80610505
    quote:
    Vijf granaten werden afgevuurd op een menigte demonstranten die hun steun betuigden aan de regering.
    (bron: nu.nl)

    Het zou mij ook niets verbazen als dit daadwerkelijk gebeurd is, het is niet de bedoeling dat groepen tegendemonstranten de aandacht van de rode partij gaan opeisen.
    Het zijn overigens niet de vreedzame demonstranten, het zijn uiteraard de gewapende beweging in de rode gelederen die onder dekking van de mensenmenigte dergelijke aanslagen op andere burgers en militairen uitvoeren.

    Eigenlijk zou de boodschap duidelijk moeten zijn van de regering, en de militairen opdracht moeten geven om echt in te grijpen. Helaas zullen de gewapende mafkezen de rode demonstranten als menselijk schild gaan gebruiken waardoor er dan burgerslachtoffers kunnen vallen.
    Aan de andere kant, ingrijpen zorgt er ook voor dat er geen dekking meer is, en ik neem aan dat je als regering toch wel een beetje intelligence hebt verzameld na deze lange tijd van demonstraties welke personen je moet hebben.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_80620129
    enige die dit nog enigszin kan oplossen is the king himself
    maar aangezien deze niet meer zal bemoeien en geen partij zal gaan kiezen word het een moeilijk verhaal
      vrijdag 23 april 2010 @ 01:57:11 #91
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80620600
    Het leger is diep verdeeld, Ozzie
      vrijdag 23 april 2010 @ 02:30:22 #92
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80620886
    quote:
    At around 9.40pm, repeated loud bangs were heard among red shirts prompting a hurray from Silom residents. It turned out later that the red shirts had lit firecrackers to celebrate the attacks on the Silom residents.
    Bron

    Triest.....
      vrijdag 23 april 2010 @ 02:40:39 #93
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80620977
    edit: link werkt niet, filmpje lijkt weg te zijn.

    [ Bericht 83% gewijzigd door Gaoxing op 23-04-2010 09:36:05 ]
      Moderator vrijdag 23 april 2010 @ 09:25:23 #94
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_80623544
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 02:40 schreef Gaoxing het volgende:
    Nog een filmpje

    En dan zal ik nu weer ophouden met spammen
    AREA 403
    FORBIDDEN
    JE HEBT GEEN TOESTEMMING VOOR DE OPGEVRAAGDE URL.

    Nou ja, ik kan me voorstellen dat het er erg gespannen is... Of eigenlijk, ik kan me dat helemaal niet zo goed voorstellen Ik kan alleen maar hopen dat het snel weer rustiger wordt...
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_80625899
    Het leger laten ingrijpen zou echt een laatste 'redmiddel' moeten zijn. Dat zal eerder een bloedbad worden dan een oplossing. Daarnaast zou een leger NOOIT ingezeten mogen worden tegen de eigen burgers.

    De enige reële kans is nu dat de Koning wat gaat doen. En de verkiezingen zullen er snel moeten komen.
    stupidity has become as common as common sense was before
      vrijdag 23 april 2010 @ 11:58:33 #96
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80628519
    Marc, het gaat helemaal niet om verkiezingen. Die hadden ze gisteren in juli kunnen krijgen, maar hebben ze afgewezen. Als het echt om de verkiezingen gaat, en je geeft echt om die mensen die je volgen, dan neem je dat toch aan? Veel eerder is niet eens wettelijk mogelijk, volgens mij (weet iemand dat nog: de verkiezingen die in februari 2006 door Thaksin werden uitgeschreven, maar 'unconstitutional' waren omdat de termijn te kort was? Een aantal partijen hebben toen de verkiezingen geboycot, Thaksin won, en daarop volgde de coup?).
    pi_80628606
    Nee, het gaat om corruptie en macht. Alleen is de enige manier nu om eruit te komen zonder bloedbad verkiezingen.
    stupidity has become as common as common sense was before
      vrijdag 23 april 2010 @ 12:11:21 #98
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80629018
    Je vergeet 'face', een belangrijk aspect hier. Plus: wat denk de dat er na de komende verkiezingen gaat gebeuren als de regering nu toegeeft?
    pi_80629189
    Het blijft een herhaling van zetten. Zolang men er niet echt in slaagt de corruptie terug te dringen (die is in mijn ogen wel heel erg belangrijk) zal dit niet ophouden.
    stupidity has become as common as common sense was before
    pi_80637135
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 19:23 schreef Flammie het volgende:
    Ik heb zelf ook nooit problemen gehad met openbaar vervoer in thailand.
    Die paar dagen dat ik in bangkok geweest ben pakte ik altijd van die busjes ofzo waar van die lui met van die bakjes geld in rondliepen zeg maar. (en daar telkens mee gingen klapperen)

    Die waren erg relax vond ik dan maar goed Vooral als er van die hippe trendy scholieren in kwamen zitten
    Lol dat klapperen ja

    Maar de bus in Bangkok kan wel irritant zijn, ze geven de haltes niet aan en het is ook helemaal niet duidelijk waar al die bussen heengaan.
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 21:58 schreef Blik het volgende:
    In Bangkok een volwaardige maailtijd voor 30 baht vinden vind ik redelijk knap
    Ik at daar elke dag voor minder dan 50 baht.
    pi_80637463
    Over de tumult nu, waarom protesteren ze steeds op de plekken waar toeristen en zakenreizigers komen? Eerst de gelen bij Suvarnabhumi, nu de roden weer bij Ratchaprasong en Sala Daeng. Het slaat echt nergens op, ze maken van Thailand een bananenrepubliek.
      vrijdag 23 april 2010 @ 16:58:32 #102
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80638781
    Lijkt mij de beste manier om aandacht te krijgen en de regering onder druk te zetten.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      vrijdag 23 april 2010 @ 17:21:43 #103
    95236 marcb1974
    Dakshin Ray
    pi_80639548
    quote:
    Legerleider niet van plan in te grijpen
    BANGKOK - De bevelhebber van de Thaise strijdkrachten, Anupong Paochinda, heeft vrijdag gezegd dat er geen plannen bestaan om met geweld een einde te maken aan de protesten tegen de regering. Dat zou meer nadelen hebben dan voordelen, zei hij tegen zijn commandanten.

    Anupong Paochinda
    Please Wait ...

    De legerleider hield volgens zijn woordvoerder de commandanten voor dat het leger het bewustzijn en het begrip bij het publiek voor wat er aan de hand is, moet vergroten. Hij zei dat er nu vooral begrip onder de Thai moet worden gekweekt. „Het is de taak van het leger zich om de mensen te bekommeren en niet toe te staan dat Thai elkaar te lijf gaan”, zei de bevelhebber.

    Anupong staat bekend als gematigd. Hij zei donderdag dat hij erop uit is zonder verder bloedvergieten een einde te maken aan het conflict tussen de regering en de aanhangers van de in 2006 verdreven premier Thaksin Shinawatra. Die aanhangers demonstreren al weken tegen de regering.

    De leider van de betogers, Veera Musikapong, zei vrijdag dat de demonstranten bereid zijn tot open overleg met de regering. Zij eisen niet langer dat premier Abhisit Vejjajiva onmiddellijk aftreedt en dat er binnen dertig dagen parlementsverkiezingen worden gehouden.
    bron
    stupidity has become as common as common sense was before
    pi_80640663
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 16:58 schreef APK het volgende:
    Lijkt mij de beste manier om aandacht te krijgen en de regering onder druk te zetten.
    Ja en om de economische groei van Thailand naar de mallemoer te helpen.
      vrijdag 23 april 2010 @ 17:57:16 #105
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80640854
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 17:51 schreef Athlon_2o0o het volgende:

    Ja en om de economische groei van Thailand naar de mallemoer te helpen.
    Die gaat volgens mij momenteel een stuk beter dan in Nederland.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      zaterdag 24 april 2010 @ 03:11:13 #106
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80660006
    quote:
    De leider van de betogers, Veera Musikapong, zei vrijdag dat de demonstranten bereid zijn tot open overleg met de regering. Zij eisen niet langer dat premier Abhisit Vejjajiva onmiddellijk aftreedt en dat er binnen dertig dagen parlementsverkiezingen worden gehouden.
    Voor zover ik weet (moe, hoofdpijn, net wakker, nog niet alles doorgelezen ) is de eis nu dat Abhisit met 30 dagen het parlement ontbindt, en dat er binnen 90 dagen verkiezingen zijn.

    Abhisit heeft een probleempje: hij heeft ze terroristen genoemd. En met terroristen onderhandel je natuurlijk niet. Wellicht kan hij het oplossen door aan de terroristen te refereren als 'de 'derde macht', die z'n best heeft gedaan om geweld uit te lokken'.
      zaterdag 24 april 2010 @ 11:07:57 #107
    95236 marcb1974
    Dakshin Ray
    pi_80662899
    quote:
    Thaise regering en protestbetogers overdenken voorgesteld compromis

    Leiders van de Thaise regering en duizenden antiregeringsbetogers denken na over een voorgesteld compromis dat een einde moet maken aan de confrontatie in de straten van Bangkok, die steeds meer met geweld gepaard gaat.
    De manifestanten bezetten het centrum van Bangkok sinds drie weken. Ze eisen het onmiddellijke ontslag van de regering van premier Abhisit Vejjajiva en spoedige verkiezingen. In totaal verloren 26 mensen het leven en raakten honderden anderen gewond bij een reeks botsingen tussen betogers en veiligheidstroepen. Vandaag versterkten de betogers hun barricaden van autobanden en bamboe voor het geval het leger zou chargeren.

    Wachten op feedback
    Gisteren zwakte het United Front for Democracy against Dictatorship zijn eerdere eisen af en zei het dat het de manifestatie zou ontbinden als de regering ermee instemt binnen dertig dagen het parlement te ontbinden en binnen negentig dagen verkiezingen te organiseren. "De regering moet hierop reageren", zei woordvoerder Sean Boonpracong vanmorgen. "We wachten op feedback."

    Gebruik van geweld
    De regering heeft nog niet formeel geantwoord op het jongste voorstel, maar gisteravond weigerde Abhisit zich te laten "intimideren" door de militanten. Legerleider Anupong Paochinda sloot het gebruik van geweld uit om de demonstranten uiteen te drijven. (dpa/ddh)
    bron
    stupidity has become as common as common sense was before
      zaterdag 24 april 2010 @ 11:40:51 #108
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80663577
    quote:
    De manifestanten bezetten het centrum van Bangkok sinds drie weken
    Zes weken.
    pi_80667077
    Allemaal heel vervelend daar in Thailand echter iets zegt mij dat de Thaise
    regering niet het Chinese model uit 1989 gaat nadoen. omdat de mentaliteit
    van de Thaise mensen iets anders is dan die van de Chinezen.

    Maar je weet maar nooit zeg ik in dat soort landen.
    75 topics = FIN
      zaterdag 24 april 2010 @ 17:58:03 #110
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_80671894
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 17:51 schreef Athlon_2o0o het volgende:

    [..]

    Ja en om de economische groei van Thailand naar de mallemoer te helpen.
    Met als gevolg dat het waarschijnlijk weer een stuk goedkoper wordt om daar vakantie te vieren wanneer die Baht naar 50 gaat ipv de huidige 43 in een euro.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      zaterdag 24 april 2010 @ 18:34:29 #111
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_80672765
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 17:58 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Met als gevolg dat het waarschijnlijk weer een stuk goedkoper wordt om daar vakantie te vieren wanneer die Baht naar 50 gaat ipv de huidige 43 in een euro.
    Het verbaasd mij eigenlijk dat de Thaise Baht nog niet gekelderd is door de onlusten. Althans, dat is iets wat normaal zal gebeuren bij ernstige ongeregeldheden in een land.
    Al is de Thaise bank door hun grote buitenlandse valutareserves prima in staat om de wisselkoersen te sturen in de richting die zij willen is de ervaring de laatste jaren....
    (Daarnaast, de Euro staat onder grote druk door de Griekse wanorde, als dat niet goed door de Europese landen gezamelijk wordt opgepakt, zal de euro een flinke waardedaling te verduren krijgen).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_80677941
    Die rooie rijstplukkers moeten nu eens opbokken. Denken ze met een protestclubje even de dienst uit te maken. Ik ben weer terug in het land, maar erover nadenkend, maakt het me toch wel boosch!

    In juni hopelijk weer ff terug
      zaterdag 24 april 2010 @ 21:46:45 #113
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80678046
    Edit: Fout.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      zaterdag 24 april 2010 @ 22:00:13 #114
    150517 SpecialK
    No hesitation, no delay.
    pi_80678456
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 19:03 schreef dieselnoi het volgende:
    Ik volg nu ook een beetje het nieuws in Thailand. Zag gisteren ook al dat er een raket was afgevuurt op een opslagplaats voor benzine in de suburbs van Bangkok.

    Hoe komen die gasten aan dat soort zwaar geschut? Het begint nu wel een beetje op het wilde westen te lijken
    Het leger is vaak slordig met hun spullen. Bovendien zijn er een aantal gevallen waarin het lijkt alsof legermaterieel specifiek is achtergelaten voor de redshirts.
    There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
      zaterdag 24 april 2010 @ 22:04:48 #115
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80678601
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 22:00 schreef SpecialK het volgende:

    Het leger is vaak slordig met hun spullen.
    Link?
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      zaterdag 24 april 2010 @ 22:06:42 #116
    150517 SpecialK
    No hesitation, no delay.
    pi_80678658
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 22:04 schreef APK het volgende:

    [..]

    Link?
    Naar het nieuwsbericht waar dat in staat? Geen idee. M'n vriendin leest me 's avonds aan de telefoon artikelen uit de Bangkok Post voor.
    There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
      zaterdag 24 april 2010 @ 22:13:03 #117
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80678867
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 22:06 schreef SpecialK het volgende:

    [..]

    Naar het nieuwsbericht waar dat in staat? Geen idee. M'n vriendin leest me 's avonds aan de telefoon artikelen uit de Bangkok Post voor.
    Ah, okay.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      zondag 25 april 2010 @ 06:37:43 #118
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80695794
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 18:34 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Het verbaasd mij eigenlijk dat de Thaise Baht nog niet gekelderd is door de onlusten. Althans, dat is iets wat normaal zal gebeuren bij ernstige ongeregeldheden in een land.
    Al is de Thaise bank door hun grote buitenlandse valutareserves prima in staat om de wisselkoersen te sturen in de richting die zij willen is de ervaring de laatste jaren....
    (Daarnaast, de Euro staat onder grote druk door de Griekse wanorde, als dat niet goed door de Europese landen gezamelijk wordt opgepakt, zal de euro een flinke waardedaling te verduren krijgen).
    De Thaise centrale bank grijpt gewoon in en zorgt ervoor dat de koers ongeveer gelijk blijft met de US Dollar.
    pi_80695815
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 22:06 schreef SpecialK het volgende:

    [..]

    Naar het nieuwsbericht waar dat in staat? Geen idee. M'n vriendin leest me 's avonds aan de telefoon artikelen uit de Bangkok Post voor.
    Ze staan ook online hoor
      zondag 25 april 2010 @ 16:35:04 #121
    150517 SpecialK
    No hesitation, no delay.
    pi_80697460
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 15:32 schreef Athlon_2o0o het volgende:

    [..]

    Ze staan ook online hoor
    Waarom zelf lezen? Ze is vroeger nieuwslezeres geweest voor een radiostationnetje daarzo. Vind ze dus leuk.
    There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
    pi_80699257
    pi_80704561


    Maarre, wat zijn een beetje de goedkoopste maatschappijen om mee te vliegen? Ik zoek nog een goedkoop ticket voor de zomer.
      maandag 26 april 2010 @ 23:37:52 #124
    95236 marcb1974
    Dakshin Ray
    pi_80750214
    quote:
    Thaise geelhemden eisen staat van beleg
    maandag, 26 april 2010 13:26 telegraaf.nl


    BANGKOK - De Thaise geelhemden, die op de hand van de huidige regering zijn, hebben maandag geëist dat de staat van beleg wordt afgekondigd. Op die manier kan het leger ingezet worden tegen de roodhemden, die al weken in de straten van Bangkok protesteren tegen de overheid. „De premier weet dat in deze situatie militaire druk nodig is, omdat het niet mogelijk is het probleem politiek op te lossen”, aldus een woordvoerder van de geelhemden, de organisatie die eerder bekend stond als de PAD.

    Als de autoriteiten niet ingaan op de eis, zullen de geelhemden zelf de orde herstellen, aldus de zegsman. De geelhemden zullen beginnen met vreedzame protesten, maar kunnen „de maatregelen verzwaren als de situatie niet verbetert”. De demonstraties van de geelhemden kunnen leiden tot problemen, omdat de roodhemden ook met duizenden op straat zijn. Zaterdag wees premier Abhisit Vejjajiva een compromisvoorstel van de roodhemden af. De premier wilde geen verkiezingen uitroepen in ruil voor een einde aan de betogingen. Abhisit verwierp het voorstel omdat de roodhemden geweld gebruiken. Door de betogingen zijn in de afgelopen weken al zeker 26 mensen om het leven gekomen. De roodhemden willen de in 2006 door het leger afgezette oud-premier Thaksin Shinawatra terug aan de macht. De oppositie heeft veel steun onder arme plattelandsbewoners. Ook intellectuelen in de steden, die meer democratie en minder invloed van het leger op de politiek willen, steunen Thaksin, die in ballingschap leeft. De geelhemden, die de regering steunen, worden beschouwd als aanhangers van het establishment in de hoofdstad Bangkok. Zij hebben banden met invloedrijke zakenlieden en met adviseurs van de koning.
    stupidity has become as common as common sense was before
    pi_80750627
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 23:37 schreef marcb1974 het volgende:

    [..]
    Lekker hypocriet, die gelen zijn net zo erg
      dinsdag 27 april 2010 @ 03:50:19 #126
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80753849
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 23:46 schreef Athlon_2o0o het volgende:
    Lekker hypocriet, die gelen zijn net zo erg
    Nee dat zijn ze niet. De gelen zijn er wonderwel in geslaagd om nauwelijks doden te laten vallen, en de doden die vielen waren volgens mij zelf ook geel. Als ik het me goed herinner kwamen die ook om bij granaataanvallen in het gele kamp, door een 'onbekende' partij.
      dinsdag 27 april 2010 @ 03:54:36 #127
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80753867
    Skytrains rijden niet.

    Bangkok is nog verder ontwricht Ik heb al van een paar kantoren gehoord dat ze gesloten zijn. Het Thaise Rode Kruis laat z'n lokale personeel al een paar dagen thuis werken.

    Er waren gisteren sterke geruchten over een onmiddellijke 'crackdown', maar nee.... weer niets.
      dinsdag 27 april 2010 @ 06:51:28 #128
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80754103
    En de skytrain is weer open, tot vanavond 8 uur....

    Op het moment meer en meer geruchten over een naderende 'crackdown'. Volgens een vriendin staat het leger zich voor te bereiden in soi 19. Laat dat nou net de toegang tot de school van m'n kinders zijn
    pi_80755822
    ik vlieg overmorgen naar bangkok.. ben er maar 1 dag+nacht en vlieg dan weer door
    ga ook in een hotel slapen 5 minuten van vliegveld vandaag, is dit nog veilig? want ben nu wel beetje bang haha
      dinsdag 27 april 2010 @ 11:22:01 #130
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80759648
    Ja, dat is pakweg 45 minuten flink doorrijden van het centrum, waar de roodhemden zitten. Vooralsnog absoluut ongevaarlijk.
      dinsdag 27 april 2010 @ 11:44:06 #131
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_80760528
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 22:04 schreef APK het volgende:

    [..]

    Link?
    Het is natuurlijk wel een publiek geheim dat het kanonnenvoer van het leger voor het overgrote deel net als de Red Shirts ook uit de Isaan afkomstig is. En dan is een en een natuurlijk gewoon twee.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      dinsdag 27 april 2010 @ 11:49:45 #132
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_80760758
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 15:31 schreef Athlon_2o0o het volgende:

    [..]

    De Thaise centrale bank grijpt gewoon in en zorgt ervoor dat de koers ongeveer gelijk blijft met de US Dollar.
    Dat lijkt ogenschijnlijk wel zo maar vergeet even niet de relatie die de Baht heeft met de Chinese Yuan. En wanneer de Yuan gaat stijgen......... Nou vul maar in, voor je het weet zitten we weer op een wisselkoers van vóór de Azie crisis. En dan worden het toch hele dure vakanties, of uitwijken naar Laos en Cambodja.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_80792795
    Kan iemand mij misschien helpen...? Gaoxing bijvoorbeeld, omdat hij zelf in Bangkok woont.

    Zoals jullie misschien weten werk ik voor mijn school in de streek Jomtien. Hier vindt niks plaats qua dreigementen en ook heb ik totaal geen last van de problemen hier. Toch is mijn school aan het overwegen en adviseren voor mij om terug te komen. Ik heb hier eigenlijk geen zin in, en wil mijn tijd uitdienen tot begin augustus. Hoe kan ik heb overtuigen/gerust stellen. Een geluk: mijn begeleider komt komende donderdag al hierheen, en ik zie hem persoonlijk.

    Groet!
      woensdag 28 april 2010 @ 05:04:26 #134
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80792898
    BD, waarom zouden ze je terughalen als er geen negatief reisadvies is? Dat is er alleen voor Bangkok, en daar zit je niet. Dan hadden ze je nooit kunnen laten gaan, want een regionaal negatief reisadvies (voor de zuidelijke provincies) is er al jaren.....

    Ik hoorde eergisteren van een vriendin die voor het Rode Kruis werkt, en daarvan altijd erg uitgebreide procedures een aanwijzingen krijgt, dat volgens hun (of eigenlijk het bedrijf dat die risico-analyses voor het RK maakt) inschatting de kans dat het conflict zonder verder bloedvergieten wordt opgelost erg klein is. Echter, en dat is voor jou van veel meer belang, ze schatten ook de kans dat het een burgeroorlog wordt en zich meer verspreid erg klein in.

    Als laatste: het geweld richt zich niet op buitenlanders. Ik ken ook geen enkele expat die Bangkok heeft verlaten. Laat staan Jomtien.....

    Helpt dat?
      woensdag 28 april 2010 @ 05:05:32 #135
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80792899
    Oh ennuh....
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 03:48 schreef BeardedDragon het volgende:
    Kan iemand mij misschien helpen...? Gaoxing bijvoorbeeld, omdat hij zij zelf in Bangkok woont.
    pi_80792912
    Excuseer mij:)

    Ik zit hier zelf al sinds 7 februari, toen was er niks aan de hand.
    Ja kijk, ze hebben al een groepje studenten teruggeroepen, en die geven gehoor aan het advies en komen eerder terug.

    Verder vind ik het merkwaardig. Vorig jaar werkte ik ook in Jomtien, en toen was de bestorming van de Asian Top in het Royal Cliff Resort bij mij om de hoek. Je zag wel dat de hele straat daarheen was afgezet, je zag beelden op de televisie van rellen tussen reds/de rest, en af en toe zag je eens een helikopter overvliegen die een regeringsleider in veiligheid bracht. Eigenlijk merkte je er totaal niks van en heb ik me totaal niet onveilig gevoeld.In de week voorafgaand aan de top zag ik wel eens op een dag een hele delegatie reds in pick-ups en vrachtwagens langsrijden. Helemaal geen problemen.

    Ik denk dat school eerder schrikt van berichten zoals die bommen...maar ook daar zal ik hier geen last van hebben (mijn inziens).Ik zou het erg jammer vinden om al eerder terug te komen, voor mezelf maar ook op financieel gebied (heb nog geen terugvlucht geboekt en heb een contract voor mn kamer tot augustus).
    pi_80796085
    Hulp gevraagd!

    Bedoeling is om deze zomer richting ZO-Azie te trekken voor de duur van ongeveer 1 maand. Waarschijnlijk met startpunt in Bangkok (ervan uitgaande dat het tegen die tijd veilig is) omdat dit het meest voor de hand ligt. Echter ben ik vooral geinteresseerd in Cambodja, met name Angkor, en het noorden van Vietnam. Het is lastig een goede route te plannen, vooral omdat ik niet weet hoeveel tijd ik met het een en ander kwijt zal zijn. Nu heb ik het plan opgevat om van Bangkok over land naar Siem Reap te gaan en vervolgens door te reizen over land naar Pnomh Penh. Vandaaruit het vliegtuig pakken naar Noord-Vietnam (bijv. Hanoi) om daar rond te reizen en vervolgens vanuit Noord-Vietnam weer richting Bangkok om vanuit daar terug naar NL te vliegen.
    Graag hoor of ik bovenstaande een realistisch plan is en hoe het beste dit te organiseren, bijv. door al de vlucht van Cambodja naar Noord-Vietnam in NL al te boeken?

    Alvast bedankt:)
    pi_80796850
    Om even terug on topic te komen

    @ StijnH...

    dat is een zeer realistisch plan.
    Ik ben dan zelf niet in Siem Riep geweest, maar wel in Phnom Phen en in het noorden van Vietnam (Hanoi en Halong Bay).

    Je kunt van Bangkok de bus nemen naar Siem Riep om Angkor te bezoeken. Van Siem Riep kun je eenvoudig naar Phnom Phen (heeft een vriend van me vorig jaar gedaan. Van daaruit vlieg je naar Hanoi.
    Let wel op, bij het inchecken heb je een brief van de Vietnamese immigratie nodig om dan in Hanoi je VOA te ontvangen.

    Deze brief en dienst kun je regelen via deze man:
    www.vietnamtravel.nl

    Het kost je dacht ik 15 euro. Maar de beste man van vietnam-travel is een Nederlander, en je kunt de betaling per bank aan hem overmaken. Hij is zeker te vertrouwen, aangezien mijn broertje en zijn vriend ook van zijn service gebruik maakten. Na enkele dagen ontvang je per email een brief en die print je uit. Die brief dien je te laten zien op de luchthaven in Phnom Phen bij het inchecken (ik heb hetzelfde gedaan, maar ben toen vanaf Bangkok gevlogen.

    Succes.
    pi_80797015
    Ow sorry, lees net dat je maar een maand hebt...dat is misschien een beetje krap, omdat je dan veel in Thailand zelf zal missen...en soms kan het vervoer per bus wat tegenzitten.

    Maar desalniettemin spendeer je zo te zien dan meer tijd in Cambodja en het noorden van Vietnam.
      woensdag 28 april 2010 @ 12:05:55 #140
    95236 marcb1974
    Dakshin Ray
    pi_80799924
    Kut, ik zie net dat er gericht is geschoten op de "rode shirts"
    stupidity has become as common as common sense was before
      woensdag 28 april 2010 @ 12:57:37 #141
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80801594
    Waar?

    Volgens mijn info zijn er alleen roden gewond geraakt door rubber kogels. 1 Militair is om het leven gekomen, maar ergens stond dat dat door 'friendly fire' was: een fout van een politieman.
    quote:
    1 troop, 10 protesters injured in Don Muang clash

    One troop with severe head injury and 10 protesters were admitted to the Bhumibhol following the clash between anti-riot troops and red-shirt protesters near the Air Force headquarters.

    The protesters were injured by rubber bullets.

    The troop appeared to have been shot at his head
    Goed overzicht: artikel van de BBC.

    [ Bericht 8% gewijzigd door Gaoxing op 28-04-2010 13:05:14 ]
    pi_80801603
    Geen Liverpool shirtje aan dan maar
      woensdag 28 april 2010 @ 12:58:56 #143
    95236 marcb1974
    Dakshin Ray
    pi_80801635
    Zag de beelden hier op RTL 7. Ze wisten te melden dat het Bangkok was, maar verder weinig.
    stupidity has become as common as common sense was before
      woensdag 28 april 2010 @ 13:08:02 #144
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80801946
    Ah vandaar, ik kijk zelden RTL 7

    Het schijnt wel overal meer gespannen te zijn, maar ja, dat is eigenlijk niets nieuws....

    Kleine impressie van Sukhumvit rondom Asok, gisteren en vandaag:





    Je wordt er wel godschruwelijk moe van trouwens, dat oppassen:



      woensdag 28 april 2010 @ 13:11:32 #145
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80802071
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 12:57 schreef mindyourstep het volgende:
    Geen Liverpool shirtje aan dan maar
    Ik ken een heleboel kleine, zesjarige jongetjes en meisjes die gisteren stug in hun -rode, natuurlijk- teamshirtjes voetbalden hoor. Niets koppiger dan een zesjarige
    pi_80802387
    Zie ik daar een buitenlander met een rood shirtje op de derde foto?
    pi_80803291
    Stimtt
      woensdag 28 april 2010 @ 14:26:05 #148
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_80804494
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 10:39 schreef BeardedDragon het volgende:
    Deze brief en dienst kun je regelen via deze man:
    www.vietnamtravel.nl

    Het kost je dacht ik 15 euro. Maar de beste man van vietnam-travel is een Nederlander, en je kunt de betaling per bank aan hem overmaken. Hij is zeker te vertrouwen, aangezien mijn broertje en zijn vriend ook van zijn service gebruik maakten. Na enkele dagen ontvang je per email een brief en die print je uit. Die brief dien je te laten zien op de luchthaven in Phnom Phen bij het inchecken (ik heb hetzelfde gedaan, maar ben toen vanaf Bangkok gevlogen.

    Succes.
    Maar nog veel handiger, sneller en aanmerkelijk goedkoper is natuurlijk om in Bangkok even langs de Vietnamese ambassade te gaan en daar een 30 dagen single entry visum aan te vragen, Kun je binnen twee dagen ophalen en kost 1850 Baht all in (+ een pasfoto)

    En naar Hanoi vliegen is veel duurder dan de bus van PP naar HCMC en vandaar uit naar Hanoi vliegen. Maar het kan wel. Ik geloof één vlucht per dag met Lao Airlines via Vientiane.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_80815247
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 14:26 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]
    En naar Hanoi vliegen is veel duurder dan de bus van PP naar HCMC en vandaar uit naar Hanoi vliegen. Maar het kan wel. Ik geloof één vlucht per dag met Lao Airlines via Vientiane.
    edit: fout gelezen

    [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2010 19:32:59 ]
    pi_80815392
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 10:13 schreef StijnH het volgende:
    Hulp gevraagd!

    Bedoeling is om deze zomer richting ZO-Azie te trekken voor de duur van ongeveer 1 maand. Waarschijnlijk met startpunt in Bangkok (ervan uitgaande dat het tegen die tijd veilig is) omdat dit het meest voor de hand ligt. Echter ben ik vooral geinteresseerd in Cambodja, met name Angkor, en het noorden van Vietnam. Het is lastig een goede route te plannen, vooral omdat ik niet weet hoeveel tijd ik met het een en ander kwijt zal zijn. Nu heb ik het plan opgevat om van Bangkok over land naar Siem Reap te gaan en vervolgens door te reizen over land naar Pnomh Penh. Vandaaruit het vliegtuig pakken naar Noord-Vietnam (bijv. Hanoi) om daar rond te reizen en vervolgens vanuit Noord-Vietnam weer richting Bangkok om vanuit daar terug naar NL te vliegen.
    Graag hoor of ik bovenstaande een realistisch plan is en hoe het beste dit te organiseren, bijv. door al de vlucht van Cambodja naar Noord-Vietnam in NL al te boeken?

    Alvast bedankt:)
    Wij zijn vorig jaar in 5.5 week van Hanoi terug naar BKK gereisd. Boek dus gewoon een lange vlucht Europa - BKK en een enkeltje BKK - Hanoi met AirAsia. Vier weken kan wel als je niet te lang blijft hangen in badplaatsen.
    pi_80816027
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 11:49 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Dat lijkt ogenschijnlijk wel zo maar vergeet even niet de relatie die de Baht heeft met de Chinese Yuan. En wanneer de Yuan gaat stijgen......... Nou vul maar in, voor je het weet zitten we weer op een wisselkoers van vóór de Azie crisis. En dan worden het toch hele dure vakanties, of uitwijken naar Laos en Cambodja.
    Ook de Yuan is gekoppeld aan de Amerikaanse dollar met een koers er stabiel onder.
    pi_80817014
    Beste experts

    Ik kom samen met mijn vriendin op 15 mei in Bangkok aan voor een maandje backpacken. Het plan was om een paar dagen Bangkok te doen, daarna richting Chiang Mai en daarna naar de eilanden. We willen ook de Full Moon Party eind mei meepakken.
    Voor nu 3 vragen:

    1. hoe veilig is het nog in Bangkok? Als de boel teveel escaleert kunnen we Bangkok ook aan het einde van de reis doen, maar dit heeft niet mijn voorkeur (uber relaxed van de eilanden af de drukte van Bangkok in lijkt me niet zo..)
    2. Heeft iemand nog tips voor een leuke accomodatie op Koh Phangan voor tijdens het FMP-weekend? Niet te duur maar hoeft ook weer niet spotgoedkoop te zijn.
    3. Hoeveel tijd kost het ongeveer om van Ko Phi Phi naar Koh Phangan te reizen, en hoe wie wat waar doen we dat precies? Boot naar het vasteland-bus-boot? Kan ik ergens tijden o.i.d. opzoeken?
    pi_80819636
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 20:14 schreef Stefanovic83 het volgende:
    Beste experts

    Ik kom samen met mijn vriendin op 15 mei in Bangkok aan voor een maandje backpacken. Het plan was om een paar dagen Bangkok te doen, daarna richting Chiang Mai en daarna naar de eilanden. We willen ook de Full Moon Party eind mei meepakken.
    Voor nu 3 vragen:

    1. hoe veilig is het nog in Bangkok? Als de boel teveel escaleert kunnen we Bangkok ook aan het einde van de reis doen, maar dit heeft niet mijn voorkeur (uber relaxed van de eilanden af de drukte van Bangkok in lijkt me niet zo..)
    2. Heeft iemand nog tips voor een leuke accomodatie op Koh Phangan voor tijdens het FMP-weekend? Niet te duur maar hoeft ook weer niet spotgoedkoop te zijn.
    3. Hoeveel tijd kost het ongeveer om van Ko Phi Phi naar Koh Phangan te reizen, en hoe wie wat waar doen we dat precies? Boot naar het vasteland-bus-boot? Kan ik ergens tijden o.i.d. opzoeken?
    Ik ben ook nog op zoek naar een goedkopere accomodatie op Ko Pha Ngan Maar dan wel een waar je gewoon een eigen kamer hebt.
      donderdag 29 april 2010 @ 01:52:52 #154
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80829905
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 20:14 schreef Stefanovic83 het volgende:
    1. hoe veilig is het nog in Bangkok? Als de boel teveel escaleert kunnen we Bangkok ook aan het einde van de reis doen, maar dit heeft niet mijn voorkeur (uber relaxed van de eilanden af de drukte van Bangkok in lijkt me niet zo..)
    Dat wisselt per dag/uur. Op dit moment is de buurt van het Grand Palace/Khao San road best te doen, maar andere delen van de stad zijn onbereikbaar. Rellen breken steeds overwacht en op onverwachte plaatsen uit, de situatie is nogal (excuse the pun) explosief. Herinner me er rond de 11e nog eens aan, dan zal ik je dan een update geven.
    pi_80830807
    gisteren was er een blokkade door rode shirts. en ik zat in de taxi. werd de taxi staande gehouden en keken de mensen naar binnen. en wouden ze in mijn tas kijken! ik zeg de hele tijd nee dat kan niet en ook de taxi chauffeur hielp mij mee. uiteindelijk deden ze niet zo moeilijk en lieten ze ons door.


    toch ongelofelijk dat normale mensen zonder autoriteit gewoon andere mensen staande kunnen houden en dan nog eisen om door hun spullen te snuffelen. dat slaat totaal nergens op. dit zijn mijn spullen en dan blijf je vanaf. ok als ik verdacht ben van iets en iemand met de bevoegdheid (politieagent) vraagt erom dan werk ik natuurlijk mee. Maar nu voel ik mij gewoon geschonden in mijn menselijke rechten. dit is een schending van mijn privacy
      Moderator donderdag 29 april 2010 @ 09:26:59 #156
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_80832522
    quote:
    Op donderdag 29 april 2010 05:42 schreef dieselnoi het volgende:
    gisteren was er een blokkade door rode shirts. en ik zat in de taxi. werd de taxi staande gehouden en keken de mensen naar binnen. en wouden ze in mijn tas kijken! ik zeg de hele tijd nee dat kan niet en ook de taxi chauffeur hielp mij mee. uiteindelijk deden ze niet zo moeilijk en lieten ze ons door.


    toch ongelofelijk dat normale mensen zonder autoriteit gewoon andere mensen staande kunnen houden en dan nog eisen om door hun spullen te snuffelen. dat slaat totaal nergens op. dit zijn mijn spullen en dan blijf je vanaf. ok als ik verdacht ben van iets en iemand met de bevoegdheid (politieagent) vraagt erom dan werk ik natuurlijk mee. Maar nu voel ik mij gewoon geschonden in mijn menselijke rechten. dit is een schending van mijn privacy
    Hoezo, ze hebben toch niet in je tas gekeken??
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_80835378
    quote:
    Op donderdag 29 april 2010 05:42 schreef dieselnoi het volgende:
    gisteren was er een blokkade door rode shirts. en ik zat in de taxi. werd de taxi staande gehouden en keken de mensen naar binnen. en wouden ze in mijn tas kijken!
    Vast en zeker, dat ze je, je zijde wilden afpakken
    pi_80839974
    Nou ik zit hier in een levensgevaarlijke situatie en ik krijg geeneens morele steen van het thuis front.

    Dit is toch een schending van je privacy als je gewoon een taxi neemt en dat men op een gegeven moment je spullen willen doorzoeken zonder reden. Gelukkig vond de taxi chaffeur dat ook en nam hij het voor mij op. Dat is geen democratie. Dat is anarchie
    pi_80840476
    quote:
    Op donderdag 29 april 2010 13:16 schreef dieselnoi het volgende:
    Nou ik zit hier in een levensgevaarlijke situatie en ik krijg geeneens morele steen van het thuis front.

    Dit is toch een schending van je privacy als je gewoon een taxi neemt en dat men op een gegeven moment je spullen willen doorzoeken zonder reden. Gelukkig vond de taxi chaffeur dat ook en nam hij het voor mij op. Dat is geen democratie. Dat is anarchie
    Ja, het is zeker kansloos. Je kan daar maar beter uit de buurt blijven verder.
    pi_80840573
    Ik blijf ook normaal gesproken uit de buurt van de hotspots. maar ineens verplaatste het zich naar heel ergens anders naar toe. en ik had al een paar dagen niets gehoord dan hoor ik ineens over een aanval met granaten. dan weer een paar dagen niets. en dan ineens een schietpartij.

    het is allemaal zo onrealistisch en ik zie het eigenlijk ook helemaal niet gebeuren. ik zie alleen maar soms heel veel verkeer en af en toe een rood mannetje lopen in de straten. het is zo onrealistisch. als ik mij in mijn kamer opsluit en niet op internet zit dan zou ik denken dat er helemaal niets aan de hand is
    pi_80840620
    en dan willen ze in mijn tas kijken. wat is het volgende?


    straks gaan ze een razzia houden
      Moderator donderdag 29 april 2010 @ 14:17:01 #162
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_80842020
    Je zit een beetje te jammeren hoor, ze hebben niet eens in je tas gekeken!

    Als ik in NL over straat loop, word ik ook aangesproken door mensen die me een abonnement op een krant willen aansmeren, of willen dat ik een goed doel ga steunen. En dan ben ik thuis, komen ze ook nog eens aan de deur voor goede doelen, energie en sponsorlopen. Doe ik de deur niet open, word ik opgebeld door telemarketeers!

    Dàt is pas een schending van de privacyrechten! Boehoehoe
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_80842192
    pi_80843153
    ok ik overdrijf een tikkie


    nou tevreden?
    pi_80845992
    quote:
    Op donderdag 29 april 2010 14:17 schreef Guppyfriend het volgende:
    Je zit een beetje te jammeren hoor, ze hebben niet eens in je tas gekeken!

    Als ik in NL over straat loop, word ik ook aangesproken door mensen die me een abonnement op een krant willen aansmeren, of willen dat ik een goed doel ga steunen. En dan ben ik thuis, komen ze ook nog eens aan de deur voor goede doelen, energie en sponsorlopen. Doe ik de deur niet open, word ik opgebeld door telemarketeers!

    Dàt is pas een schending van de privacyrechten! Boehoehoe
    Pas maar op, straks een razzia hier.
      donderdag 29 april 2010 @ 16:45:47 #166
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_80847531
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 19:52 schreef Athlon_2o0o het volgende:

    [..]

    Ook de Yuan is gekoppeld aan de Amerikaanse dollar met een koers er stabiel onder.
    Ja, en als je het internationale nieuws een beetje volgt dan had je kunnen weten dat die Amerikanen de Chinezen aan het pushen zijn om die Yuan op te waarderen. De koers van de Yuan wordt door de Chinese overheid kunstmatig laag gehouden zodat de export als een wilde blijft groeien.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      Moderator donderdag 29 april 2010 @ 16:46:23 #167
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_80847570
    quote:
    Op donderdag 29 april 2010 16:06 schreef Athlon_2o0o het volgende:

    [..]

    Pas maar op, straks een razzia hier.
    Ik duik vast onder!
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_80848594
    Misschien nog een tip: Ik was gaan kijken voor een ticket in juni en Etihad vliegt voor 402 euro all-in, ex-BRU, met een overstap op AUH Lijkt me erg netjes!
    pi_80856449
    quote:
    Op donderdag 29 april 2010 16:45 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Ja, en als je het internationale nieuws een beetje volgt dan had je kunnen weten dat die Amerikanen de Chinezen aan het pushen zijn om die Yuan op te waarderen. De koers van de Yuan wordt door de Chinese overheid kunstmatig laag gehouden zodat de export als een wilde blijft groeien.
    Dat begrijp ik, maar ik zie dat de komende periode niet veranderen.
    pi_80856620
    quote:
    Op donderdag 29 april 2010 17:10 schreef Bowny het volgende:
    Misschien nog een tip: Ik was gaan kijken voor een ticket in juni en Etihad vliegt voor 402 euro all-in, ex-BRU, met een overstap op AUH Lijkt me erg netjes!
    Ik kan het nergens vinden. Dat is een enkeltje?
    pi_80858353
    quote:
    Het regent negatieve reisadviezen voor Thailand. De Verenigde Staten, Canada, Australië en Groot-Brittannië raden inwoners aan niet naar het land af te reizen. De Nederlandse ambassade in Bangkok raadde een reis naar Thailand vorige week al af.
      donderdag 29 april 2010 @ 23:17:40 #172
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_80860372
    quote:
    Op donderdag 29 april 2010 21:34 schreef Athlon_2o0o het volgende:

    [..]

    Ik kan het nergens vinden. Dat is een enkeltje?
    Nee dat is een retourtje voor 6 dagen, maar kost inmiddels al weer 486 euro. KLM heeft overigens een perfecte aanbieding voor september, 671 euro all in. En dan sta je natuurlijk wel binnen de 10,5 uur in Bangkok op het vliegveld. En met alle andere maatschappijen vliegen heeft toch zo zijn nadelen als, het kost je bijna twee dagen om er te komen vanwege de overstap, aankomst of vertrek op onmogelijke tijden, lange wachtrijen voor de check-in en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dus alles bijelkaar optellend en tegen elkaar afwegend, blijft KLM voor de route naar SIN, KUL of BKK toch de beste maatschappij om mee te vliegen. OK als je echt voor de goedkoopste optie wilt zijn er genoeg alternatieven natuurlijk maar dan wel met de genoemde ongemakken.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_80860544
    Ik ga gewoon weer via airberlin binnenkort (LTU). Het is niet de duurste en ik heb nooit niks te klagen gehad
      donderdag 29 april 2010 @ 23:27:58 #174
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_80860735
    quote:
    Op donderdag 29 april 2010 23:17 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Nee dat is een retourtje voor 6 dagen, maar kost inmiddels al weer 486 euro. KLM heeft overigens een perfecte aanbieding voor september, 671 euro all in. En dan sta je natuurlijk wel binnen de 10,5 uur in Bangkok op het vliegveld. En met alle andere maatschappijen vliegen heeft toch zo zijn nadelen als, het kost je bijna twee dagen om er te komen vanwege de overstap, aankomst of vertrek op onmogelijke tijden, lange wachtrijen voor de check-in en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dus alles bijelkaar optellend en tegen elkaar afwegend, blijft KLM voor de route naar SIN, KUL of BKK toch de beste maatschappij om mee te vliegen. OK als je echt voor de goedkoopste optie wilt zijn er genoeg alternatieven natuurlijk maar dan wel met de genoemde ongemakken.
    Als je met KLM vliegt en je kan vanaf Dusseldorf, duurt je reis wel iets langer, je begint om 18.15 uur op de heenweg vanaf Dusseldorf en terug ben je weer in Dusseldorf om 07.45, dan zijn de prijzen vaak veel schappelijker. En nu boeken voor september zou ik niet aanraden, Eva Air zal zeker ook met lagere prijzen komen, en zij hebben nu ook fjine vliegtijden, hoewel ik persoonlijk niet van een dagvlucht zou kiezen, kan je wel in je eigen bed slapen.

    Maar een discussie over goedkoper vliegtickets is opzich zinloos, ik vind dat leuk omdat ik het niet erg vindt om te vliegen en een tussenstop te maken, eventueel via een omweg, zo zie je nog eens wat. Maar het is maar net waar je je prioriteiten hebt, als je snel en direct wilt zal je wat meer betalen maar ben je er direct.
    Al zou ik KLM niet kiezen als eerste optie voor de route naar Azie, dan vlieg ik liever met Singapore, Cathay of Malaysia Airlines, die vliegen ook op goede tijden en hebben over het algemeen geen lange wachtrijen bij de incheckbalie. Maar je, ik vlieg wel relatief vaak KLM door de fijne ticketprijzen vanaf Duitse luchthavens, dan kies ik toch maar weer voor Neerlands trots.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_80860996
    Airberlin gaat gewoon in 1x naar bangkok.. vanuit daar pak ik of de bus naar chiangmai of gewoon het vliegtuig.. /care eigenlijk

    350+ euro voor een enkeltje ofzo... is wel goed te doen en ik heb nog nooit te klagen gehad. yeh het is zeker niet zo elite als waar de fokkers meevliegen maar voor mijn standaarden is het geweldig te doen
    pi_80861500
    quote:
    Op donderdag 29 april 2010 23:35 schreef Flammie het volgende:
    Airberlin gaat gewoon in 1x naar bangkok.. vanuit daar pak ik of de bus naar chiangmai of gewoon het vliegtuig.. /care eigenlijk

    350+ euro voor een enkeltje ofzo... is wel goed te doen en ik heb nog nooit te klagen gehad. yeh het is zeker niet zo elite als waar de fokkers meevliegen maar voor mijn standaarden is het geweldig te doen
    Ik ben 3x met Air Berlin gevlogen en 1x met China Airlines. Was altijd wel tevreden over Air Berlin totdat ik 3 uur vertraging had en niet meer thuis kon komen met de trein. Dat doe ik dus liever niet meer.
    pi_80861582
    dusseldorf is 45 min rijden vanuit mijn huis (limburg) dus ik ben zo daar. Ik heb al mijn one way ticket geboekt bij airberlin en ik hoop dat ik geen vertraging zal krijgen

    Jammer dat je de vertraging hebt meegemaakt dan, als mij dat zal gebeuren zal ik vast ook mijn mening bijstellen maar volgens mij kan je dat bij elke vliegmaatschappij wel overkomen
    pi_80861857
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 00:00 schreef Flammie het volgende:
    dusseldorf is 45 min rijden vanuit mijn huis (limburg) dus ik ben zo daar. Ik heb al mijn one way ticket geboekt bij airberlin en ik hoop dat ik geen vertraging zal krijgen

    Jammer dat je de vertraging hebt meegemaakt dan, als mij dat zal gebeuren zal ik vast ook mijn mening bijstellen maar volgens mij kan je dat bij elke vliegmaatschappij wel overkomen
    Het gaat mij niet om de vertraging, ik heb de tijd. Maar meer dat ik mijn NS ticket al geboekt had en weg kon gooien En dat viel nog mee, want die was maar 16 euro (lol), maar daar een ticket kopen kostte zo'n 75 euro en dat was toch wel zonde.
    pi_80862336
    Mee eens Jammer dat je dit overkomen is dan
      vrijdag 30 april 2010 @ 01:32:57 #180
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80863698
    quote:
    Het regent negatieve reisadviezen voor Thailand. De Verenigde Staten, Canada, Australië en Groot-Brittannië raden inwoners aan niet naar het land af te reizen. De Nederlandse ambassade in Bangkok raadde een reis naar Thailand vorige week al af.
    Neeheee. Het nederlandse ministerie van buitenlandse zaken ontraadt niet essentiele reizen naar bepaalde gebieden van Thailand, te weten Bangkok en de zuidelijke provincies. Dat is categorie 4, en dat is het al jaaaaaaren. Alleen is Bangkok daar nu bijgekomen.

    Andere landen gaan nu zo ver dat ze heel Thailand afraden. Vietnam ook, overigens.
      vrijdag 30 april 2010 @ 01:38:13 #181
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80863797
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 01:32 schreef Gaoxing het volgende:

    [..]

    Neeheee. Het nederlandse ministerie van buitenlandse zaken ontraadt niet essentiele reizen naar bepaalde gebieden van Thailand, te weten Bangkok en de zuidelijke provincies. Dat is categorie 4, en dat is het al jaaaaaaren. Alleen is Bangkok daar nu bijgekomen.

    Andere landen gaan nu zo ver dat ze heel Thailand afraden. Vietnam ook, overigens.
    Als ik morgen een vlucht zou hebben zou ik gewoon instappen.
    Echt lullig voor jou dat je er last van hebt mbt de kids, maar als toerist lijkt het mij gewoon okay momenteel.

    Bedankt voor de updates.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      vrijdag 30 april 2010 @ 03:16:40 #182
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80864674
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 01:38 schreef APK het volgende:
    Als ik morgen een vlucht zou hebben zou ik gewoon instappen.
    Echt lullig voor jou dat je er last van hebt mbt de kids, maar als toerist lijkt het mij gewoon okay momenteel.

    Bedankt voor de updates.
    Lees je nou iets anders dan dat ik bedoelde? In de quote van Athlon staat -voor de zoveelste keer- dat er een negatief reisadvies is voor Thailand. En dat is er helemaal niet. Dat wilde ik even ophelderen

    Als toerist is het redelijk ok, met name als je de Sukhumvit en Silom areas mijdt. Enig nadeel is dat de gelen nu weer aktief beginnen te raken, en dat weer richting Ratanakosin doen, maar vooralsnog gaat dat nog goed.

    Als ik een toerist was, zou ik Bangkok lekker mijden en me op een eiland en in het noorden (uhm.... mits daar eerdaags niet de begrafenis van Thaksin gaat plaatsvinden, die zijn tante naar verluid voor hem aan het organiseren is) gaan vermaken.
    pi_80864867
    Let wel op als er een negatief reisadvies wordt gegeven dan vervalt meestal ook heleboel dingen in je verzekering. Dus dat moet je dan nog even nachecken.

    En ik vind het altijd zo lachwekkend dat toeristen nu zeggen, nou het is helemaal niet gevaarlijk en met mij gebeurd er niets, ik lach het gevaar uit. Dat vind ik dus een onzin want gisteren bijv. was het geweld ineens in andere gebieden van bangkok overgesprongen. voor je het weet zit je vast in een file en midden in een schietpartij tussen het leger en de demonstranten. Dus ik vind eigenlijk dat het lachwekkend gedrag op moet houden. Het zou ook zomaar ineens kunnen dat ze weer het vliegveld in bezet nemen en dat je dan niet meer naar huis kan gaan en je moet het maar zien te overleven met het weinige geld wat je nog hebt. Nou lekkere vakantie is dat dan alleen maar omdat je denkt dat de situatie een grap is en lekker de ramptoerist wilt uithangen.
      vrijdag 30 april 2010 @ 05:02:07 #184
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_80864915
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 04:37 schreef dieselnoi het volgende:
    Dus ik vind eigenlijk dat het lachwekkend gedrag op moet houden. Het zou ook zomaar ineens kunnen dat ze weer het vliegveld in bezet nemen en dat je dan niet meer naar huis kan gaan en je moet het maar zien te overleven met het weinige geld wat je nog hebt. Nou lekkere vakantie is dat dan alleen maar omdat je denkt dat de situatie een grap is en lekker de ramptoerist wilt uithangen.
    Ik vind het wel lache eigenlijk Wat dagt je dan? Dat je in een gezellig vakantieland zit? Als je een beetje rond had gekeken dan had je gezien dat Thailand gewoon een dictatuur is met hele grote problemen.
    Wie heeft er nou reden om te jammeren, de mensen die wegrotten op straat of jij met je tasje? Men kan alles met je doen, als men dat wil. Dacht je nou egt dat de corrupte politie jou ging helpen als jou iets gebeurt?
    Wake up!
    !!! Go 49-ers !!!
    pi_80865794
    Ik zou me in ieder geval allerminst laten tegenhouden door dergelijke nieuwsgeving (of de vliegtuigmaatschappijen moeten er prompt mee stoppen ofzo). Als het vliegtuig gaat dan ga ik ook. De rest zien we daar wel
      vrijdag 30 april 2010 @ 10:58:23 #186
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80867546
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 04:37 schreef dieselnoi het volgende:
    Let wel op als er een negatief reisadvies wordt gegeven dan vervalt meestal ook heleboel dingen in je verzekering. Dus dat moet je dan nog even nachecken.

    En ik vind het altijd zo lachwekkend dat toeristen nu zeggen, nou het is helemaal niet gevaarlijk en met mij gebeurd er niets, ik lach het gevaar uit. Dat vind ik dus een onzin want gisteren bijv. was het geweld ineens in andere gebieden van bangkok overgesprongen. voor je het weet zit je vast in een file en midden in een schietpartij tussen het leger en de demonstranten. Dus ik vind eigenlijk dat het lachwekkend gedrag op moet houden. Het zou ook zomaar ineens kunnen dat ze weer het vliegveld in bezet nemen en dat je dan niet meer naar huis kan gaan en je moet het maar zien te overleven met het weinige geld wat je nog hebt. Nou lekkere vakantie is dat dan alleen maar omdat je denkt dat de situatie een grap is en lekker de ramptoerist wilt uithangen.
    Je kunt nu nog lekker naar huis hoor, met jouw handtas.
    Dramaqueen.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_80871782
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 01:32 schreef Gaoxing het volgende:

    [..]

    Andere landen gaan nu zo ver dat ze heel Thailand afraden. Vietnam ook, overigens.
    Vietnam heeft er natuurlijk wel belangen bij De toekomst van dat land heeft een potentie zoals Thailand dat heeft gehad, mooie natuur, vriendelijke mensen, goedkoop en.......de politiek is stabiel. Vietnam is ook in de media breed aan het uitmeten over de situatie in Thailand, om zo investeerders aan te trekken.
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 04:37 schreef dieselnoi het volgende:......en dat je dan niet meer naar huis kan gaan en je moet het maar zien te overleven met het weinige geld wat je nog hebt.....
    Geen medelijden mee. Overseas reizen doe je met een buffer (geldt eigenlijk voor alle reizen, ook als je even naar Spanje gaat) en niet met je laatste centen. Hoop dat de Cheap Charlies hun lesje geleerd hebben. Ik weet dat het hard klinkt, maar het is wel zo.
    pi_80871872
    De cheap charlies hebben juist wel geld over omdat ze niet zoveel uitgegeven hebben tijdens hun vakantie
    pi_80871984
    Zo kan je het ook zien
      zaterdag 1 mei 2010 @ 12:06:26 #190
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_80898214
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 04:37 schreef dieselnoi het volgende:
    Let wel op als er een negatief reisadvies wordt gegeven dan vervalt meestal ook heleboel dingen in je verzekering. Dus dat moet je dan nog even nachecken.

    En ik vind het altijd zo lachwekkend dat toeristen nu zeggen, nou het is helemaal niet gevaarlijk en met mij gebeurd er niets, ik lach het gevaar uit. Dat vind ik dus een onzin want gisteren bijv. was het geweld ineens in andere gebieden van bangkok overgesprongen. voor je het weet zit je vast in een file en midden in een schietpartij tussen het leger en de demonstranten. Dus ik vind eigenlijk dat het lachwekkend gedrag op moet houden. Het zou ook zomaar ineens kunnen dat ze weer het vliegveld in bezet nemen en dat je dan niet meer naar huis kan gaan en je moet het maar zien te overleven met het weinige geld wat je nog hebt. Nou lekkere vakantie is dat dan alleen maar omdat je denkt dat de situatie een grap is en lekker de ramptoerist wilt uithangen.
    Man man, kruip lekker onder je zijden lakens (die heb je nu toch zeker al wel gevonden?)en wacht totdat alles weer voorbij is als je zo'n schijtebroek bent. Of zoek gewoon een hotel in b.v. Bankapi, veel goedkoper, je bent nog eens echt onder de lokale bevolking en geen centje pijn van de onlusten. Thailand in het algemeen en Bangkok in het bijzonder zijn wel wat groter dan die ene vierkante kilometer waar je nu even weg moet blijven. Maar ja als voor jou Patpong, Nana, Soi Cowbow of de Makkassan strip de thoeristische hotspots zijn, dan heb je dus even een klein probleempje.

    Als ik vandaag een ticket had, stapte ik vrolijk in vanavond en zolang die ATM's daar blijven werken, geen centje pijn hoor.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_80922824
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 12:06 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Man man, kruip lekker onder je zijden lakens (die heb je nu toch zeker al wel gevonden?)en wacht totdat alles weer voorbij is als je zo'n schijtebroek bent. Of zoek gewoon een hotel in b.v. Bankapi, veel goedkoper, je bent nog eens echt onder de lokale bevolking en geen centje pijn van de onlusten. Thailand in het algemeen en Bangkok in het bijzonder zijn wel wat groter dan die ene vierkante kilometer waar je nu even weg moet blijven. Maar ja als voor jou Patpong, Nana, Soi Cowbow of de Makkassan strip de thoeristische hotspots zijn, dan heb je dus even een klein probleempje.

    Als ik vandaag een ticket had, stapte ik vrolijk in vanavond en zolang die ATM's daar blijven werken, geen centje pijn hoor.
    Weetje ik heb echt een pesthekel aan sekstoeristen als jij. Je kan de pot op, viespeuk. Het verbaasd mij dat je zowel over een land weet waar je normaal helemaal geen ene connectie mee hebt. Dat jij al die vieze plekken kent zegt mij genoeg. de makkasan strip ken ik niet eens. wtf?

    Jou soort zie ik altijd in de bts en ik word er misselijk van. ze bederven echt mijn vakantie. Ik was een keer ergens in bangkok en ik wou terug naar mijn kamer gaan. Ik dacht laat ik dat maar lopend doen dan kan ik gelijk de boel verkennen. En van alle plekken waar ik kan komen kom ik bij soy cowboy. Ik was daar echt zo schijtziek van want ik wou daar gewoon absoluut niet komen. ik wou gewoon naar huis lopen. Al die behaarde vetlappen die ik daar zo lopen en je weet dat dikke losers zijn in hun thuisland. Maarja ze verpesten wel het zicht. Ik heb al vaker gezegd dat als ik thais was had ik dit echt niet gepikt. Maar goed het is maar een kwestie van tijd of er staat een thaise wilders op.


    Het verbaasd mij dat je geen enkele relatie met dit land hebt maar toch perse er naar toe gaat. Ondanks alle negatieve adviezen, berichtgevingen etc. Iedereen raad het af of iedereen schrijft over hoe thailand op de rand van een burgeroorlog of anarchie zit. En jij hebt niet de enorme optocht van roodhemden gezien in een buitenwijk van bangkok of al de weg blokkades. Of een kerel waarvan gewoon zijn hersenen uit zijn kop zijn geschoten. letterlijk. Ik ken ook toevallig een thaise student die in nederland studeert en zelfs die wilt niet terug gaan.

    Dit kan echt alleen als je een dubbele agenda hebt. Maar je hoeft mij echt niet te vertellen wat jou dubbele agenda is hoor.
    pi_80922936
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 05:21 schreef dieselnoi het volgende:

    [..]

    Weetje ik heb echt een pesthekel aan sekstoeristen als jij. Je kan de pot op, viespeuk. Het verbaasd mij dat je zowel over een land weet waar je normaal helemaal geen ene connectie mee hebt. Dat jij al die vieze plekken kent zegt mij genoeg. de makkasan strip ken ik niet eens. wtf?

    Jou soort zie ik altijd in de bts en ik word er misselijk van. ze bederven echt mijn vakantie. Ik was een keer ergens in bangkok en ik wou terug naar mijn kamer gaan. Ik dacht laat ik dat maar lopend doen dan kan ik gelijk de boel verkennen. En van alle plekken waar ik kan komen kom ik bij soy cowboy. Ik was daar echt zo schijtziek van want ik wou daar gewoon absoluut niet komen. ik wou gewoon naar huis lopen. Al die behaarde vetlappen die ik daar zo lopen en je weet dat dikke losers zijn in hun thuisland. Maarja ze verpesten wel het zicht. Ik heb al vaker gezegd dat als ik thais was had ik dit echt niet gepikt. Maar goed het is maar een kwestie van tijd of er staat een thaise wilders op.


    Het verbaasd mij dat je geen enkele relatie met dit land hebt maar toch perse er naar toe gaat. Ondanks alle negatieve adviezen, berichtgevingen etc. Iedereen raad het af of iedereen schrijft over hoe thailand op de rand van een burgeroorlog of anarchie zit. En jij hebt niet de enorme optocht van roodhemden gezien in een buitenwijk van bangkok of al de weg blokkades. Of een kerel waarvan gewoon zijn hersenen uit zijn kop zijn geschoten. letterlijk. Ik ken ook toevallig een thaise student die in nederland studeert en zelfs die wilt niet terug gaan.

    Dit kan echt alleen als je een dubbele agenda hebt. Maar je hoeft mij echt niet te vertellen wat jou dubbele agenda is hoor.
    Jij loopt toevallig door de stad en komt ineens op Soi Cowboy?
    pi_80924100
    Puike discussie hier

    Sowieso moet iedereen zelf weten of hij het wel of niet veilig vindt en iedereen heeft daar zijn eigen mening over. Naar mijn mening wordt het op het nieuws ook wel een beetje overdreven. 2 jaar geleden zat ik ook in Bangkok toen ze het vliegveld bezetten maar als je gewoon je gezond verstand gebruikt en plekken waar demonstranten zijn mijdt is het er net zo veilig als anders.
      zondag 2 mei 2010 @ 10:52:15 #194
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80924698
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 10:27 schreef poo het volgende:
    Sowieso moet iedereen zelf weten of hij het wel of niet veilig vindt en iedereen heeft daar zijn eigen mening over. Naar mijn mening wordt het op het nieuws ook wel een beetje overdreven. 2 jaar geleden zat ik ook in Bangkok toen ze het vliegveld bezetten maar als je gewoon je gezond verstand gebruikt en plekken waar demonstranten zijn mijdt is het er net zo veilig als anders.
    Niet dat ik het er niet mee eens ben dat je tamelijk veilig bent als je je gezond verstand gebruikt, maar het is dit keer wel heel anders dan twee jaar geleden. De situatie is veel explosiever en gewelddadiger.

    Het is wel een lekker rustig weekend
    pi_80924777
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 10:52 schreef Gaoxing het volgende:

    [..]

    Niet dat ik het er niet mee eens ben dat je tamelijk veilig bent als je je gezond verstand gebruikt, maar het is dit keer wel heel anders dan twee jaar geleden. De situatie is veel explosiever en gewelddadiger.

    Het is wel een lekker rustig weekend
    Oh oke, dan kloppen de nieuwsberichten dit keer wel aardig dan
    Heb altijd het idee dat ze zo overdrijven...
      zondag 2 mei 2010 @ 10:55:43 #196
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80924781
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 07:11 schreef Athlon_2o0o het volgende:
    Jij loopt toevallig door de stad en komt ineens op Soi Cowboy?
    Natuurlijk, Soi Cowboy is toch een typisch voorbeeld van een grote, doorgaande weg? Hij liep waarschijnlijk te druk van zijn fanta rood te drinken

    Serieus diesel, hoe is het nou met die zijden lakens afgelopen? Heb je ze nou gevonden?
    pi_80924944
    Sowieso: Alsof ze overal in thailand aan het demonstreren zijn
    Je kunt toch ook gewoon naar de plekken gaan waar het niet stikt van het buitensporig geweld

    Als ik binnenkort terug naar Thailand ga ga ik niet terug midden naar een rode massa met geweren die met de politie aan het rellen zijn. Zo van flits! en daar sta je, midden ertussen.

    Realistisch gezien kies je voor een veilige plek en heb je alsnog een goede vakantie/verblijf

    [ Bericht 15% gewijzigd door Flammie op 02-05-2010 11:16:06 ]
      zondag 2 mei 2010 @ 11:18:53 #198
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80925250
    Ja maar buzz1291 is een vieze, vette, harige sextoerist die per BTS reist.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_80925870
    Nee ik heb mijn lakens niet gevonden. Iedereen lult maar wat en stuurt mij overal naar toe waar gewoon helemaal geen zijde lakens te koop zijn. ik wou op eigen houtje door het land reizen maar ik zit nog steeds in bangkok mijn tijd te verspillen. leuke vakantie

    en ja ik ben ineens beland bij soi cowboy. ik zag eerst een buitenlander bij de ingang van een steeg, toen zag ik meerdere toen ben ik maar de steeg ingelopen en het spoor gaan volgen. toen zag ik ineens allemaal neon lichten en had ik iemand gevraagt waar ik was.
      zondag 2 mei 2010 @ 11:48:47 #200
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80926082
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 10:55 schreef poo het volgende:
    Oh oke, dan kloppen de nieuwsberichten dit keer wel aardig dan
    Heb altijd het idee dat ze zo overdrijven...
    Was voorgaande jaren ook best wel zo, maar nu denk ik veel minder. Ik denk dat nieuws een bepaald niveau van ellende moet halen voor het interessant is. Ik kan me van rond de vliegveldbezetting nog een reisbureauhouder herinneren die z'n klanten persoonlijk van Schiphol ging halen, want 'hij was al weken bezig om ze terug te halen', terwijl het vliegveld net een week dicht was. Of mensen die op Phuket zaten en huilend van de vliegveldtrap kwamen omdat ze 'al die tijd niet weg konden'. Zou jij huilen als je een weekje langer in Phuket zou moeten blijven (en makkelijk met bus/taxi terug naar BKK had gekund)? Maar dat soort dingen worden er dan uitgepikt. Niet de backpackers die op kosten van de Thaise regering lekker in een hotel zaten dat ze zelf nooit hadden kunnen betalen.

    Maar nu is het, afgezien van de verkeerde achtergrondinformatie zo af en toe, wel zo ongeveer als het overkomt geloof ik
      zondag 2 mei 2010 @ 11:50:00 #201
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_80926110
    Dus je bent voor de eerste keer, zwaar gefrustreerd, eenzaam en hulpeloos in Bangkok en jouw vakantie is zwaar verziekt?
    !!! Go 49-ers !!!
    pi_80926256
    Ok dan; ik heb een aantal thaise dudes @ msn gevraagd en zij vertelden me dat je eens moet proberen bij JJ of bij MKK paragon central world. Hij vraagt het na aan wat vrienden wat later op de dag voor je dus ik hoop dat ik je voldoende geholpen met die silk.

    En je kunt toch gewoon vragen of ze het hebben ?

    En als hun engels horrible is probeer je:

    voor de mensen die het willen weten of voor dieselnoi
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    En als het antwoord NEE is (no/ mai mii) dan loop je door en verdoe je je tijd niet door uren te zoeken naar iets dat er niet is.

    Good luck met je queeste naar het heilige zijde
      zondag 2 mei 2010 @ 12:00:07 #203
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80926358
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 11:41 schreef dieselnoi het volgende:
    Nee ik heb mijn lakens niet gevonden. Iedereen lult maar wat en stuurt mij overal naar toe waar gewoon helemaal geen zijde lakens te koop zijn. ik wou op eigen houtje door het land reizen maar ik zit nog steeds in bangkok mijn tijd te verspillen. leuke vakantie
    Oy! Je kunt best als een kip zonder kop overal achteraan rennen, maar je had ook gewoon een van mijn posts kunnen lezen he?
    quote:
    Maar ook lakens? Ik heb nog nooit zijden lakens gezien, volgens mij, afgezien van die lelijke polyester bedcovers die langs ieder strand verkocht worden.
    quote:
    Beddengoed vind je idd in winkels als Siam Paragon, Central of Index, maar (nogmaals): ik heb er nog nooit zijde gezien. Wat jij luxe vindt, in hotels, is waarschijnlijk gewoon heel duur, fijngeweven katoen.
    quote:
    Na, zal ik het nog 1 keer proberen? Excuses mensen, oren dicht.....JIM THOMPSON HEEFT GEEN LAKENS!!!
    En waarom zit je nou nog steeds in BKK als je het land in had willen gaan? Alleen om die lakens?
      zondag 2 mei 2010 @ 12:00:41 #204
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_80926375
    Het kan nog simpeler: Je zegt gewoon: "Mi Paa-mai?"

    De rest is niet nodig en je moet tog altijd zelf kijken of het egt spul is... Of je koopt gewoon een Bangkok Post of zo en je kijkt naar de ads...
    !!! Go 49-ers !!!
    pi_80926532
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 12:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
    Het kan nog simpeler: Je zegt gewoon: "Mi Paa-mai?"

    De rest is niet nodig en je moet tog altijd zelf kijken of het egt spul is... Of je koopt gewoon een Bangkok Post of zo en je kijkt naar de ads...
    Dat is geen vraag. Je moet er hoge toon mai achterzetten om er een vraag van te maken. Dus er is wel meer nodig.

    Paa-mai = silk

    maar als je wil vragen: "hebben jullie ?" moet je er een ja/nee vraag van maken door มั้ย // mai erachter te zetten

    Dus yeh in het minste gevaal

    Mii Paa-Mai mai (krab) (มีผ้าไหมมั้ยครับ)

    [ Bericht 3% gewijzigd door Flammie op 02-05-2010 12:15:51 ]
    pi_80926839
    [/nerdmode]
    pi_80927208
    Ik heb btw de capaciteiten niet om te beoordelen of iets echt of nep is Maar goed, mij boeit dat dan ook erg weinig. ik koop mijn bedstuff gewoon bij Big c ofzo
      zondag 2 mei 2010 @ 12:27:24 #208
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_80927242
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 12:05 schreef Flammie het volgende:

    [..]

    Dat is geen vraag. Je moet er hoge toon mai achterzetten om er een vraag van te maken. Dus er is wel meer nodig.

    Paa-mai = silk

    maar als je wil vragen: "hebben jullie ?" moet je er een ja/nee vraag van maken door มั้ย // mai erachter te zetten

    Dus yeh in het minste gevaal

    Mii Paa-Mai mai (krab) (มีผ้าไหมมั้ยครับ)
    Weet ik allemaal wel, maar ik hou het zo simpel mogelijk en Thai snappen dat heus wel. Dat is namelijk de enige vraag/ zin die Thai in toeristische gebieden van een farang verwachten
    !!! Go 49-ers !!!
    pi_80927354
    Maar het is toch helemaal niet correct dan? En als je het allemaal weet is het toch juist beter om het wel correct te zeggen? Want zonder die "mai" is er geen vraag. En zonder vraag is het lastig om antwoord te geven natuurlijk.

    Dan kun je het natuurlijk beter in het engels vragen dan in foutief thais. Want in toeristische gebieden is dat wat thais van farang verwachten
    pi_80927486
    Wat een thread overigens. De volgende thailand thread maak ik ook maar meteen aan ik heb al een toffe titel
      Moderator zondag 2 mei 2010 @ 12:53:11 #211
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_80928068
    Ik blijf me verbazen
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_80928110
    Ik zou ook wel Thai willen leren. Is dat trouwens goed te doen met een cursusje van een paar maanden? Alleen de basis zodat je wat simpele gesprekjes kan voeren. Had laatst vaak dat mensen twijfelden of ik Thai kon of niet (half Aziatisch)
    pi_80928207
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 12:53 schreef Guppyfriend het volgende:
    Ik blijf me verbazen
    waarover
      Moderator zondag 2 mei 2010 @ 12:58:56 #214
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_80928278
    Over dat hele zijde-verhaal. Nu blijkt dat ie nog steeds op zoek is, eigenlijk had willen rondtrekken, en per ongeluk op Soi Cowboy terechtkomt Het is net een soap
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_80928402
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 12:54 schreef poo het volgende:
    Ik zou ook wel Thai willen leren. Is dat trouwens goed te doen met een cursusje van een paar maanden? Alleen de basis zodat je wat simpele gesprekjes kan voeren. Had laatst vaak dat mensen twijfelden of ik Thai kon of niet (half Aziatisch)
    Je moet een cursus zien als instap-achtig-iets. Nee, je zult er geen near-native speaker mee worden. Om echt goed thais te willen leren zul je moeten kunnen lezen en schrijven zodat je elke dag ook bezig bent met de taal. Als dit niet je doel is maar gewoon simpele gesprekken voeren (vraag en antwoord en hopen dat ze binnen je beperkingen blijven) kun je natuurlijk een cursus doen. Cursussen zijn nuttig in de zin van: ze presenteren hopelijk de taal op een overzichtelijke manier en middels deze cursus ben jij ook bezig met de taal.

    Mocht je na zo een cursus zin hebben om verder te leren, dan pas gaan alle deuren open. Ik geef zelf overigens 3 cursusen Thais in Nederland aan taalcursisten groepen. (zit nu @ trevianumcollege in Sittard)

    - Cursus voor beginners
    - Cursus voor gevorderden
    - Cursus om te leren schrijven en lezen

    Cursus

    + Je bent bezig met de taal
    + Je leert structuur van de taal
    + Je krijgt steeds meer en meer interesse
    + Het is een goed begin

    - Je zult met alleen een taalcursus niet vloeiend in die taal worden
    - Je blijft binnen de beperkingen die de cursus je oplegt

    De meeste input zal dus van jezelf uit moeten komen. Het gaat er niet om dat je de taal leert, of hoe je de taal leert. Het gaat erom hoe je leeft. Elke dag muziek luisteren, thaise tv volgen en films kijken en/of skypen of msn'en met thais is gewoon een must. 24/7! Maar voor simpele gesprekjes is dat natuurlijk niet zo heel super hard nodig

    Cheers
    pi_80928954
    Ik en de Thaise taal

    Kwam bij de crocodile farm, kaartjes 60TBH p/p...."hey das cheap!"

    Kom bij de man die de kaartjes inneemt en kijkt mij vreemd aan, waarop ik in het Thais zeg "Ik ben een Thai" (minuutje eerder geleerd van vrouwlief)....vervolgens praat ie verder en het enige wat ik eruit krijg is braaf ja-knikken.......Toen kon Bowny weer een kaartje voor 300TBH halen

    Owned

    Edit: Flammie:
    pi_80929095
    Zie jij er dan thais uit bowny?
    pi_80929112
    Het scheelt als je Aziatisch bent
    pi_80929697
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 13:02 schreef Flammie het volgende:

    [..]

    Je moet een cursus zien als instap-achtig-iets. Nee, je zult er geen near-native speaker mee worden. Om echt goed thais te willen leren zul je moeten kunnen lezen en schrijven zodat je elke dag ook bezig bent met de taal. Als dit niet je doel is maar gewoon simpele gesprekken voeren (vraag en antwoord en hopen dat ze binnen je beperkingen blijven) kun je natuurlijk een cursus doen. Cursussen zijn nuttig in de zin van: ze presenteren hopelijk de taal op een overzichtelijke manier en middels deze cursus ben jij ook bezig met de taal.

    Mocht je na zo een cursus zin hebben om verder te leren, dan pas gaan alle deuren open. Ik geef zelf overigens 3 cursusen Thais in Nederland aan taalcursisten groepen. (zit nu @ trevianumcollege in Sittard)

    - Cursus voor beginners
    - Cursus voor gevorderden
    - Cursus om te leren schrijven en lezen

    Cursus

    + Je bent bezig met de taal
    + Je leert structuur van de taal
    + Je krijgt steeds meer en meer interesse
    + Het is een goed begin

    - Je zult met alleen een taalcursus niet vloeiend in die taal worden
    - Je blijft binnen de beperkingen die de cursus je oplegt

    De meeste input zal dus van jezelf uit moeten komen. Het gaat er niet om dat je de taal leert, of hoe je de taal leert. Het gaat erom hoe je leeft. Elke dag muziek luisteren, thaise tv volgen en films kijken en/of skypen of msn'en met thais is gewoon een must. 24/7! Maar voor simpele gesprekjes is dat natuurlijk niet zo heel super hard nodig

    Cheers
    Thnx

    Het doel is eerst simpele gesprekken te kunnen voeren en wie weet als ik me er meer in interesseer dat ik me er ook meer in zal gaan verdiepen.
    Je hebt gelijk dat het gaat om hoe je leert. Heb ook Indonesisch geleerd en merkte dat je in het land zelf de taal het snelst oppakt en dat de cursus eigenlijk maar een opstapje is voor meer. Thai lijkt me wel een stuk lastiger om onder te knie te krijgen met alleen een cursus.
    Met een cursus bedoel ik dan een zelfstudie cursus zoals bij de loi.
      zondag 2 mei 2010 @ 17:52:33 #220
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_80939738
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 05:21 schreef dieselnoi het volgende:

    [..]

    Weetje ik heb echt een pesthekel aan sekstoeristen als jij.
    FOUT gezien makker
    quote:
    Het verbaasd mij dat je zowel over een land weet waar je normaal helemaal geen ene connectie mee hebt.
    Ook FOUT gezien
    quote:
    Dat jij al die vieze plekken kent zegt mij genoeg.

    Welke reisgids vermeldt ze nu niet?
    quote:
    de makkasan strip ken ik niet eens. wtf?
    Die was om je kennis te testen.
    quote:
    Jou soort zie ik altijd in de bts en ik word er misselijk van. ze bederven echt mijn vakantie. Ik was een keer ergens in bangkok en ik wou terug naar mijn kamer gaan. Ik dacht laat ik dat maar lopend doen dan kan ik gelijk de boel verkennen. En van alle plekken waar ik kan komen kom ik bij soy cowboy.
    Hoe wist je nu da dat Soi (met een I ) Cowbow was? Er bestaat helemaal geen straatnaambord met die naam. Net zo min als b.v. Washington Square.
    quote:
    Het verbaasd mij dat je geen enkele relatie met dit land hebt maar toch perse er naar toe gaat.

    Fout en fout. Maar laat ik je uit de brand helpen. Ik heb er een jaar als expat gewoond. Wil je nog meer weten?
    quote:
    Maar je hoeft mij echt niet te vertellen wat jou dubbele agenda is hoor.
    Dat zal ik ook niet doen, want mijn agenda is slechts een electronische agenda. Jankert! Ga maar lekker je tranen drogen aan die mooie satijnen, oeps, zijde lakens.

    [ Bericht 6% gewijzigd door buzz1291 op 03-05-2010 08:40:31 ]
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_80940388
    ik denk dat APK sarcastisch is buzz
      zondag 2 mei 2010 @ 18:17:52 #222
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80940597
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 18:12 schreef Flammie het volgende:

    ik denk dat APK sarcastisch is buzz
    Denk het ook, zeker gezien de PI.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_80941647
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 13:02 schreef Flammie het volgende:

    [..]

    Je moet een cursus zien als instap-achtig-iets. Nee, je zult er geen near-native speaker mee worden. Om echt goed thais te willen leren zul je moeten kunnen lezen en schrijven zodat je elke dag ook bezig bent met de taal. Als dit niet je doel is maar gewoon simpele gesprekken voeren (vraag en antwoord en hopen dat ze binnen je beperkingen blijven) kun je natuurlijk een cursus doen. Cursussen zijn nuttig in de zin van: ze presenteren hopelijk de taal op een overzichtelijke manier en middels deze cursus ben jij ook bezig met de taal.

    Mocht je na zo een cursus zin hebben om verder te leren, dan pas gaan alle deuren open. Ik geef zelf overigens 3 cursusen Thais in Nederland aan taalcursisten groepen. (zit nu @ trevianumcollege in Sittard)

    - Cursus voor beginners
    - Cursus voor gevorderden
    - Cursus om te leren schrijven en lezen

    Cursus

    + Je bent bezig met de taal
    + Je leert structuur van de taal
    + Je krijgt steeds meer en meer interesse
    + Het is een goed begin

    - Je zult met alleen een taalcursus niet vloeiend in die taal worden
    - Je blijft binnen de beperkingen die de cursus je oplegt

    De meeste input zal dus van jezelf uit moeten komen. Het gaat er niet om dat je de taal leert, of hoe je de taal leert. Het gaat erom hoe je leeft. Elke dag muziek luisteren, thaise tv volgen en films kijken en/of skypen of msn'en met thais is gewoon een must. 24/7! Maar voor simpele gesprekjes is dat natuurlijk niet zo heel super hard nodig

    Cheers
    Jammer dat het in Sittard is, bijna België Niets in de Randstad?
    pi_80942165
    Trouwens, heeft iemand ervaring met de wijk Min Buri? Is daar nog wat te doen? En hoe zit het met Bang Kapi? Ik ga daar waarschijnlijk van de zomer heen voor iemand, maar ik ben nog nooit in die regionen geweest.
      zondag 2 mei 2010 @ 20:49:29 #225
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_80946310
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 18:17 schreef APK het volgende:

    [..]

    Denk het ook, zeker gezien de PI.
    Ok, verkeerd begrepen dan. Sorry.
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 19:02 schreef Athlon_2o0o het volgende:
    Trouwens, heeft iemand ervaring met de wijk Min Buri? Is daar nog wat te doen? En hoe zit het met Bang Kapi? Ik ga daar waarschijnlijk van de zomer heen voor iemand, maar ik ben nog nooit in die regionen geweest.
    MinBuri is gewoon Bangkok onder de Thais. Veel meer valt er niet zo aan te vertellen anders dan dat je er bijna geen enkel opschrift of aanduiding in het Engels zal tegenkomen. Verder heb je daar de Ram Inthra en de Rom Klao Road, twee wegen waaraan ontzettend veel uitgaansgelegenheden voor de Thais zelf liggen van heel betaalbaar tot heel erg chique. Die restaurants ik noem altijd Thaise vreetschuren gezien de massaliteit, het felle TL licht, de lange tafels en altijd dezelfde soort live band. Thais vinden het geweldig, ik vind het niks. Wanneer je jezelf in MinBuri moet vermaken, zul je je redelijk gauw vervelen denk ik want alles ligt nog al ver uit elkaar en eigen vervoer is dan bijna noodzakelijk.

    Bankapi is weer een ander verhaal. Het wordt hoofdzakelijk gevormd door de twee wegen Lad Phrao en Ramkhamhaeng. Zeer levendig met heel veel studenten van de 2 universiteiten daar, een aantal shopping malls die echt niet onder doen voor de bekendere als Siam of MBK maar wel goedkoper zijn, etc. De Klong Saen Seap loopt er middendoor en met de ferry door de Klong ben je in een klein halfuurtje in Pratunam. En omdat er voldoende mensen daar ook wel een paar woorden Engels spreken voel je je niet gelijk helemaal verloren. Ik zie in Bankapi de laatste jaren steeds meer toeristen die in de hotels en condo's in de Soi's tussen Lad Phrao en Ramkhamhaeng logeren. Dezelfde kwaliteit voor minder dan de helft van de prijs en redelijk snel openbaar vervoer, b.v in 50 minuten voor 30 Baht en je bent aan Democracy Monument (nu beter even daar wegblijven) om maar wat te noemen. Dat doe je niet met een taxi..... Maar die wijken zijn allemaal wat minder bekend en in een reisgids lees je er helemaal niets over.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_80946954
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 20:49 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Ok, verkeerd begrepen dan. Sorry.
    [..]

    MinBuri is gewoon Bangkok onder de Thais. Veel meer valt er niet zo aan te vertellen anders dan dat je er bijna geen enkel opschrift of aanduiding in het Engels zal tegenkomen. Verder heb je daar de Ram Inthra en de Rom Klao Road, twee wegen waaraan ontzettend veel uitgaansgelegenheden voor de Thais zelf liggen van heel betaalbaar tot heel erg chique. Die restaurants ik noem altijd Thaise vreetschuren gezien de massaliteit, het felle TL licht, de lange tafels en altijd dezelfde soort live band. Thais vinden het geweldig, ik vind het niks. Wanneer je jezelf in MinBuri moet vermaken, zul je je redelijk gauw vervelen denk ik want alles ligt nog al ver uit elkaar en eigen vervoer is dan bijna noodzakelijk.

    Bankapi is weer een ander verhaal. Het wordt hoofdzakelijk gevormd door de twee wegen Lad Phrao en Ramkhamhaeng. Zeer levendig met heel veel studenten van de 2 universiteiten daar, een aantal shopping malls die echt niet onder doen voor de bekendere als Siam of MBK maar wel goedkoper zijn, etc. De Klong Saen Seap loopt er middendoor en met de ferry door de Klong ben je in een klein halfuurtje in Pratunam. En omdat er voldoende mensen daar ook wel een paar woorden Engels spreken voel je je niet gelijk helemaal verloren. Ik zie in Bankapi de laatste jaren steeds meer toeristen die in de hotels en condo's in de Soi's tussen Lad Phrao en Ramkhamhaeng logeren. Dezelfde kwaliteit voor minder dan de helft van de prijs en redelijk snel openbaar vervoer, b.v in 50 minuten voor 30 Baht en je bent aan Democracy Monument (nu beter even daar wegblijven) om maar wat te noemen. Dat doe je niet met een taxi..... Maar die wijken zijn allemaal wat minder bekend en in een reisgids lees je er helemaal niets over.
    Thanks voor de info!

    Inderdaad, in reisgidsen lees je er echt helemaal niets over, en ikzelf heb ook alleen maar ten westen van downtown geleefd al die tijd. Ik hoop dat ik mij er een beetje ga vermaken, hopelijk zijn er wat mogelijkheden daar om echt een begin te maken met het leren van Thais.
    pi_80949463
    Die mogelijkheden maak je zelf.

    Als je vragen hebt stuur gewoon pm

    Komt helemaal goed daar
    pi_80951125
    Jongens ik ben al lang niet meer op zoek naar zijde lakens (althans niet gericht). Waarom zitten jullie me nou de hele tijd te flamen daarvoor. Ik koop anders wel gewoon katoen. Ook net zo makkelijk. Dus dat is echt geen probleem hoor.

    Maar goed ik heb nog een maand. Ik doe nu eigenlijk niets anders dan een beetje luieren, internetten en winkelcentra bezoeken. Ik moet wel wat systematischer te werk gaan maar deze week peer ik hem echt uit bangkok. Hoe pak ik dit aan? Ik wel best de lonely planet gebruiken maar dan ben ik weer zo een backpacker. Anders koop ik hem alsnog als er echt niets anders op zit.
      zondag 2 mei 2010 @ 22:33:21 #229
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80951252
    Ik zou gaan slapen als ik jou was, anders komt het er helemaal niet van.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_80951368
    neem de bus en ga naar het noorden

    Profit
    pi_80951775
    Ja dat is het eigenlijk ook. Ik ga altijd redelijk laat naar bed en word meestal rond 12.00 wakker. Dan check ik nog even het nieuws en mail en dan is al weer 14.00 nog voordat ik een douche heb genomen.

    Maar goed.. waar moet ik in het noorden zijn? als ik een bus neem naar bijv. een leuk plekje zijn er dan ook gidsen die een lulverhaal houden wat gewoon niet boeit maar je toch wel alles laten zien. Want dat is wel handig. Anders weet ik gewoon echt niet hoe ik dit moet aanpakken
    pi_80951870
    Je moet naar Chiang Mai

    Waarom zijn er gidsen als je een bus naar het noorden neemt? Je neemt die bus om daar te geraken en eenmaal in de stad los je het ter plekke op. Als je alleen naar thailand kunt gaan, kun je ook alleen rondlopen door een stad lijkt me?
    pi_80952341
    Ja dat kan ik denk ik wel. Dan hoef ik ook niet zo een gids in te huren. en anders google ik wel wat als ik daar ben.

    Om echt heel eerlijk vind ik het een beetje raar om helemaal naar chiang mai te reizen, een tempel te bezoeken en misschien een wandeling in de bergen maken. Ik zie niet zo het nut daarvan in. Na een aantal tempels en bergen heb je het ook weer voor gezien. In dat opzicht vind ik deze vakantie toch wel een beetje tegen vallen. Voor de rest kan ik nog gaan duiken op een van de eilandjes. Dat ga ik misschien ook wel doen.

    Maar wat kan ik dan nog meer doen?
      zondag 2 mei 2010 @ 23:01:15 #234
    95236 marcb1974
    Dakshin Ray
    pi_80952428
    Wat doe je eigenlijk in Thailand? Waarom ben je er naar toe gegaan. Wat had je in gedachte te gaan doen toen je vertrok?
    stupidity has become as common as common sense was before
    pi_80952552
    Ey Dieselnoi.. laat me eens wat van je vakantiefoto's zien? Ben best benieuwd waar je tot nu toe allemaal geweest bent!
    pi_80952635
    Ok dit is echt het laatste wat ik kwijt wil en dan hou ik echt op met klagen. en dan posts ik vanaf nu alleen maar vrolijke berichtjes.


    maar dit vond ik toch echt strontvervelend. Dan is er een kampioenswedstrijd. De allerlaatste wedstrijd van het seizoen in de NL competitie. De allerbelangrijkste en allerbeslissende wedstrijden van dit weekend. En de ontknopping van de wat is het? de 6e beste competitie van europa.

    en dan gaan ze Shelsie - Liverpool uitzenden. een wedstrijd die je ook maar 100x per jaar ziet. WTF echt. Die gasten kijken alleen maar engels voetbal.
    pi_80952968
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 23:04 schreef Flammie het volgende:
    Ey Dieselnoi.. laat me eens wat van je vakantiefoto's zien? Ben best benieuwd waar je tot nu toe allemaal geweest bent!
    Dan moet ik het eerst ergens uploaden. en die zooi van mijn telefoon afhalen. Aangezien ik mijn mini sd naar sd converter kwijt ben geraakt moet ik de fotos dus 1 voor 1 via bleutooth uploaden.

    Ik kan wel een paar fotootjes laten zien. maar dan moet ik het wel ergens naar toe kunnen uploaden. zondat dat ik een account hoef te maken. Ik heb een paar van het leger genomen met snipers op de brug en allemaal busjes en soldaten op de weg. dat soort dingen maak je niet mee in nederland. wel spannend.
      zondag 2 mei 2010 @ 23:52:18 #238
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80954150
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 23:18 schreef dieselnoi het volgende:

    Ik kan wel een paar fotootjes laten zien. maar dan moet ik het wel ergens naar toe kunnen uploaden. zondat dat ik een account hoef te maken.
    http://www.tinypic.com/
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_80956257
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 23:07 schreef dieselnoi het volgende:
    Ok dit is echt het laatste wat ik kwijt wil en dan hou ik echt op met klagen. en dan posts ik vanaf nu alleen maar vrolijke berichtjes.


    maar dit vond ik toch echt strontvervelend. Dan is er een kampioenswedstrijd. De allerlaatste wedstrijd van het seizoen in de NL competitie. De allerbelangrijkste en allerbeslissende wedstrijden van dit weekend. En de ontknopping van de wat is het? de 6e beste competitie van europa.

    en dan gaan ze Shelsie - Liverpool uitzenden. een wedstrijd die je ook maar 100x per jaar ziet. WTF echt. Die gasten kijken alleen maar engels voetbal.


    Waarom ben je niet gewoon thuis gebleven dan Het is toch logisch dat zij geen Nederlands voetbal uitzenden, er is geen Thai die daarnaar wil kijken.

    Ik zie niet hoe je verveeld kan zijn in Thailand. Er is echt zoveel te doen, en voor ieder wat wils - stad, platteland, strand, cultuur, tempels, feesten.. als je je daar verveelt ben ik wel benieuwd welk land beter aan jouw eisen voldoet. (al begrijp ik dat er ook genoeg ergenissen zijn in Thailand, maar ik heb een redelijk incassatievermogen wat dat betreft).

    Ben je al in Ayutthaya of Kanchanaburi geweest bijvoorbeeld? Ko Chang?
    pi_80958878
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 23:52 schreef APK het volgende:

    [..]

    http://www.tinypic.com/
      maandag 3 mei 2010 @ 17:14:39 #241
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80974723
    Compromis?
    quote:
    PM announces next election will be held on Nov 14

    BANGKOK: --Prime Minister Abhisit Vejjajiva announced Monday night on TV that he will hold the next election on November 14 if if his roadmap to solve the political problems is not interrupted.

    He said the road map has five elements as following:

    1) All parties concerned must join forces to uphold the monarchy.

    2) The government will carry out national reform to do away with injustice in the economic and olitical structures.

    As part of the process, the government will provide good social welfare, education, health etc, as well as other things to people suffering from other plights.

    3) The government will ensure that the media will function as a constructive tool.

    4) The government will set up an independent committee to investigate the deaths and injuries in clashes between troops, police and protesters on April 10, at Silom and on Vibhavadi Road.

    5) The government will take actions to study the public feelings of injustice regarding to political system, especially after what happened over last few years, and try to solve the problems.
    Vooralsnog niet afgewezen door de rode shirts. Kijken wat ze morgen gaan zeggen...
      Moderator dinsdag 4 mei 2010 @ 13:46:28 #242
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_81005771
    Nu op nu.nl
    quote:
    Thaise betogers accepteren verzoeningsplan premier

    Uitgegeven: 4 mei 2010 13:14
    Laatst gewijzigd: 4 mei 2010 13:44

    AMSTERDAM - De Thaise protestbeweging accepteert het verzoeningsplan van premier Abhisit Vejjajiva. Een leider van de demonstranten zei dinsdag bereid te zijn deel te nemen aan het verzoeningsproces.

    © AFP
    ''De leiders van de roodhemden hebben unaniem besloten om deel te nemen aan de routekaart naar verzoening zoals is voorgesteld door de premier om zo verder bloedvergieten te voorkomen'', zei protestleider Veera Musikapong tegen betogers.
    Hij zei dat ze akkoord gaan met de vijf punten van het plan.

    Verkiezingen
    Wel zei hij problemen te hebben met de datum waarop de verkiezingen zouden moeten worden gehouden. Abhisit heeft voorgesteld de parlementsverkiezingen op 14 november te houden. Volgens Veera mist de premier de autoriteit om een verkiezingsdatum te prikken.

    Volgens een leider van de demonstranten gaan de protesten in Bangkok voorlopig gewoon door totdat de premier duidelijk heeft gemaakt wanneer het parlement wordt ontbonden voor nieuwe verkiezingen.
    Het besluit volgt na een oproep tot verzoening van oud-premier Thaksin Shinawatra. De meeste betogers zijn aanhangers van Thaksin. Zij demonstreren al weken in het centrum van de Thaise hoofdstad Bangkok.

    © ANP
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      dinsdag 4 mei 2010 @ 14:23:14 #243
    16632 Xlarge
    ========
    pi_81007415
    Dat ziet er goed uit, iedereen kan weer veilig door Bangkok lopen binnenkort, of in ieder geval tot de volgende rode of gele demonstratie.
      dinsdag 4 mei 2010 @ 14:53:44 #244
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_81008592
    Hmmm de weergave is een beetje aan de positieve kant. De drie leiders die hebben gesproken lijken niet helemaal op 1 lijn te zitten (of Jutapong is gewoon vreselijk gewend aan en blij met de macht die hij op het moment heeft, dat lijkt me ook vrij waarschijnlijk ), en ze hebben er nog niet zonder meer mee ingestemd. Veera was de meest positieve van het stel.

    Zoals een Thaise journalist al zei: wat ze werkelijk bedoelen zal de komende uren in intervieuws 'off-stage' duidelijk worden, als ze de massa niet blij en enthousiast hoeven te houden. Oftewel: we zijn positief, maar nog niet 100% zeker...
    pi_81009325
    quote:
    UDD accepts PM's reconciliation roadmap

    The United Front for Democracy against Dictatorship (UDD) has resolved to join Prime Minister Abhisit Vejjajica's roadmap for reconciliation, Veera Musikhapong said after a meeting of UDD leaders on Tuesday evening.

    Mr Veera, the UDD chairman, said all red-shirt leaders made the resolution unanimously because the UDD had long proposed for it. Moreover, the UDD did not want to see more deaths and injuries as a result of the political conflict.

    However, the UDD, in entering the reconciliation process, wanted the prime minister to set the timeframe for House dissolution because it is within his power to do so and leave it to the Election Commission to fix the election date.

    Moreover, the government must immediately show its sincerity by ending all forms of intimidation against the red shirts, he said.

    Mr Veera affirmed that the UDD leaders would not seek amnesty from being charged with terrorism and lese majeste and would be ready to fight the charges.

    Nathawut Saikua, the UDD secretary-general, said the red-shirt protesters would not yet disperse until the prime minister came up with a clear time frame for the House dissolution.

    Earlier in the day, Mr Abhisit said the government would go ahead with the five-point roadmap for national reconciliation with or without the UDD's participation.

    Mr Abhisit said the cabinet had been informed of the plan, so it was not necessary for the parties in the coaltion to confirm their support for his roadmap, as demanded by the UDD, because he, as prime minister, holds sole power to dissolve the House of Representatives.

    The prime minister admitted his roadmap was not supported by a Democrat Party resolution, but believed he would be able to explain it to the party when it meets on May 6.

    The party's chief adviser, former prime minister Chuan Leekpai, earlier today reaffirmed his opposition to a House dissolution brought on by intimidation.

    Mr Abhisit said the proposal was generated by his own wish to bring about national reconciliation before a general election, and denied his decision was the result of being intimidated.

    The reconciliation process would not include an amnesty for anyone facing criminal charges, he said.

    The prime minister said there would be no more bargaining. His proposal was made after hearing opinions from all involved groups.

    If the UDD protest ended and steps could be taken to solve problems, there would be a House dissolution and a general election according to the planned timeframe.

    If the UDD did not respond to the proposal, the process might face difficulties and he could not be certain an election could be held within the set timeframe.

    The prime minister said if the UDD accepted his proposal, his secretary-general Korbsak Sabhavasu would be assigned to coordinate political affairs and army chief Gen Anupong Paojinda to oversee an orderly end of the protest.

    Mr Korbsak and Gen Anupong could coordinate to ensure the safe movement of people out of the protest site.

    The executive decree for administration in emergency situations would, however, continue to be enforced - to enable authorities to maintain security and prevent instigation of unrest through various media.

    The entire process might take about two weeks to complete, Mr Abhisit said.

    Fugitive former premier Thaksin Shinawatra on Tuesday called on his supporters to seek reconciliation while the prime minister's offer was welcomed by Puea Thai Party chairman Chavalit Yongchaiyudh.

    "Reconciliation is good for everybody," Mr Thaksin said in a phone-in to a meeting of the opposition Puea Thai Party. "Today, don't think about the past but look to the future. That is how national reconciliation will happen.

    "I think there should be a start to talks, to create a good climate," he said.

    But he said he would leave it up to the red-shirt leaders to decide.

    "This is far beyond me because I'm just a little person among the red-shirts," he said. "The red-shirt UDD will make a decision on the prime minister's five-point plan since I'm just an observer."

    Puea Thai Party chairman Chavalit Yongchayudh was full of praise for Mr Abhisit for having proposed the roadmap for reconciliation and an election date.

    Gen Chavalit said a House dissolution, a general election and having the monarchy as the country's main institution are what everybody wants.

    "I think what happened is good and makes us feel relieved.

    "May 5, Coronation Day, is an auspicious day for all. I believe the red shirts will gradually go home and all sides will turn to seeing one another and join hands as one. We have taken a long step back," he said.

    Leader of multi-coloured group Tul Sithisomwong said his group supports Mr Abhisit's proposed roadmap for reconciliation, but with some reservations.

    Dr Tul, of Chulalongkorn University's faculty of medicine, said he would like to first look into details of the roadmap to see what changes were planned to the current constitution.

    He personally thought the House dissolution would come too soon to solve various related problems if a general election was scheduled for Nov 14.

    The government should fix a clear timeframe on what it would do before the election.
    pi_81013619
    joepie
    nu nog de euro-->TBT weer naar een acceptabele niveau en we kunnen weer gaan
    pi_81045901
    Beste Fokkers...aangezien jullie waarschijnlijk meer ervaring hebben met het plannen van vluchten, heb ik een vraag.

    Ik verblijf momenteel in Thailand, maar zal in augustus terug moeten komen aangezien ik een presentatie op school heb. Ik vlieg normaal gesproken op Dusseldorf.

    Nu bekeek ik de site van AirBerlin. Een enkele reis Bangkok - Dusseldorf in augustus kost flink wat, zeker in vergelijking met juli en september. Ik had gedacht dat de prijzen mee zouden vallen, maar je zit zo rond de 600/700 euro. Hoe kan het dat de prijzen voor augustus ineens zo hoog zijn?
    En kan iemand mij aangeven of het beter is nu te boeken, of nog even te wachten?
    Ik moet zeker de laatste week van augustus en misschien nog enkele dagen van te voren terug in Nederland zijn.
    pi_81045995
    Owja sorry vergeten te vragen:

    Zal de prijs nog minder worden, of juist nog meer?
    De prijzen die ik nu zie staan, zijn eerder retour-prijzen.
      woensdag 5 mei 2010 @ 13:12:51 #249
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_81047068
    quote:
    Op woensdag 5 mei 2010 12:41 schreef BeardedDragon het volgende:
    Owja sorry vergeten te vragen:

    Zal de prijs nog minder worden, of juist nog meer?
    De prijzen die ik nu zie staan, zijn eerder retour-prijzen.
    Augustus is hoogseizoen, dat weet Air Berlin en andere maatschappijen ook, en aangezien dan veel mensen op vakantie moeten prijzen zij de vluchten ook hoog in die periode. Dat geld voor de heenreis, maar natuurlijk ook voor de terugreis.

    Of de tarieven hoger worden of dalen kan je natuurlijk nooit met zekerheid zeggen, dat weten ook de airliners niet, aangezien die werken met Yield Management, en dat is vrij dynamisch.
    Over het algemeen zullen tarieven, zeker voor retourtickets, vanaf half augustus weer dalen, omdat dan de schoolvakanties over zijn, maar dit gebeurd pas in juni, juli als de boekingen achterblijven bij verwachting, nu zetten de luchtvaartmaatschappijen natuurlijk zo hoog mogelijk in.

    Mocht je perse nu willen boeken, Air Asia, vanaf Kuala Lumpur, doet het voor 300 euro naar London Stansted. Dan moet je nog met Easyjet, Ryanair of Trein naar huis, gezien de vele mogelijkheden vanaf London valt dat wel mee qua tarief.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_81051508
    Iemand een tip voor een goed hotel vlakbij Koh San Road? Ik hoef niet op KSR zelf te zitten maar op loopafstand zou fijn zijn. Wie kan een goed hotel aanbevelen?

    Thnx!
      woensdag 5 mei 2010 @ 16:02:12 #251
    16632 Xlarge
    ========
    pi_81052126
    quote:
    Op woensdag 5 mei 2010 15:38 schreef Vasco09 het volgende:
    Iemand een tip voor een goed hotel vlakbij Koh San Road? Ik hoef niet op KSR zelf te zitten maar op loopafstand zou fijn zijn. Wie kan een goed hotel aanbevelen?

    Thnx!
    http://www.newsiam.net/ns/newsiam2.php

    Deze zijn wel fijn, ik zou idd niet op Khao san zelf gaan zitten, maar er iets vanaf
    pi_81053433
    quote:
    Op woensdag 5 mei 2010 16:02 schreef Xlarge het volgende:

    [..]

    http://www.newsiam.net/ns/newsiam2.php

    Deze zijn wel fijn, ik zou idd niet op Khao san zelf gaan zitten, maar er iets vanaf
    Deze dus
    pi_81059404
    kan wel goedkoper als bovenstaand toch? Graag ook in de buurt van Ko San Road, beetje normaal geprijsd, hoeft niet enorm luxe maar warm water en airco zou wel fijn zijn. Ik ga met mijn vriendin
      woensdag 5 mei 2010 @ 20:28:11 #254
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_81060545
    quote:
    Op woensdag 5 mei 2010 20:00 schreef Stefanovic83 het volgende:
    kan wel goedkoper als bovenstaand toch? Graag ook in de buurt van Ko San Road, beetje normaal geprijsd, hoeft niet enorm luxe maar warm water en airco zou wel fijn zijn. Ik ga met mijn vriendin
    Tuurlijk kan het goedkoper, daar staat Khao Sahn Road area bekend om. Het beste kan je dan wel zelf rondlopen en je zal voldoende accomodatie achter elkaar vinden met aircon en warm water voor 500 THB. Vergeet niet dat overdag het heel rustig kan zijn, maar dat dat 's avonds opeens heel anders is en dat er dan tot diep in de avond / nacht muziek gespeeld kan worden...
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_81310770
    quote:
    Op donderdag 29 april 2010 01:52 schreef Gaoxing het volgende:

    [..]

    Dat wisselt per dag/uur. Op dit moment is de buurt van het Grand Palace/Khao San road best te doen, maar andere delen van de stad zijn onbereikbaar. Rellen breken steeds overwacht en op onverwachte plaatsen uit, de situatie is nogal (excuse the pun) explosief. Herinner me er rond de 11e nog eens aan, dan zal ik je dan een update geven.
    En hoe is het nu in Bangkok?
      woensdag 12 mei 2010 @ 03:07:03 #256
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_81326861
    Uhmm....... vandaag is het rustig

    Ten eerste is Khao San en omgeving al een hele tijd rustig, daar zijn ze niet meer naar terug gegaan. Wel zijn er nog zo af en toe granaataanvallen en schietpartijen her en der, maar dat is er 1 per paar dagen ofzo...

    Dan de stand van zaken, in het heel kort:
    - Abhisit stelt roadmap for reconciliation voor
    - Red shirts gaan accoord, maar willen meer details, ondermeer over wanneer het kabinet ontbonden gaat worden
    - dat krijgen ze
    - Red shirts willen dat vice-premier Suthem zich aangeeft bij de Department for Special Investigations, omdat ze hem de verantwoordelijke vinden voor de doden van met name 10 april
    - Suthep gaat naar DSI (gisteren)
    - Red shirts klagen dat hij daar was als baas, niet als misdadiger, ze willen dat hij als zodanig wordt behandeld (vingerafdrukken, borgtocht...)
    - Abhisit begint er genoeg van te krijgen, heeft vandaag ultimatum gesteld, zal anders maatregelen nemen om ze te dwingen te vertrekken. In eerste instantie wordt gesproken over het afsluiten van stroom en water in het gebied waar ze zitten.
    - Als het zover gaat komen is ook de 'roadmap' van de baan, inclusief de aangekondigde verkiezingen.

    Oftewel: net vandaag loopt de spanning weer wat op.
      woensdag 12 mei 2010 @ 03:08:48 #257
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_81326865
    Oh ja, en het regenseizoen is al zachtjes begonnen, en er zijn de afgelopen dagen 15 mensen omgekomen door de enorme hitte.
    pi_81328799
    had al gezien dat t vrij warm is ja
    In Nederland ist 12 graden vandaag.. Wordt lekker acclimatiseren

    Nouja, het zal wel loslopen allemaal. morgen naar Thailand!
      woensdag 12 mei 2010 @ 11:24:33 #259
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_81332739
    Naja, dat schreef ik voordat ik buiten was geweest. Bleek het vandaag 33 graden te zijn, tov 42 gisteren. Ik heb serieus koude voeten op het moment
      donderdag 13 mei 2010 @ 02:38:08 #261
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_81370734
    Lang maar interessant stuk achtergrond

    Verder geen nieuws, we wachten af.....
    pi_81371090
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 02:38 schreef Gaoxing het volgende:
    Lang maar interessant stuk achtergrond

    Verder geen nieuws, we wachten af.....
    Ik vind het maar een vaag verhaal. Thaksin is toch juist een rijke zakenman? Geen communist?
      donderdag 13 mei 2010 @ 04:19:16 #263
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_81371260
    Dat beschrijft hij vrij duidelijk, denk ik:
    quote:
    It is thus ironic that more former communists are currently on side with the royalist PAD than the supposedly pro-poor UDD, which is simultaneously striving to restore the billionaire Thaksin's wealth and power. So, too, is the fact that while the UDD has called with revolutionary zeal for a new political order, the Thaksin-aligned Puea Thai party that will contest the next elections is packed with old-style and corruption-tainted patronage politicians.

    Therdpoum believes that the UDD's sincere left-wing members are using Thaksin and anticipate the opportunity to eventually dump his personal agenda in favor of the establishment of a more socialist society.
    Ik ben het niet met het hele artikel eens, maar het werpt een interessant licht op het geheel.
    pi_81371404
    quote:
    Op woensdag 5 mei 2010 13:12 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Augustus is hoogseizoen, dat weet Air Berlin en andere maatschappijen ook, en aangezien dan veel mensen op vakantie moeten prijzen zij de vluchten ook hoog in die periode. Dat geld voor de heenreis, maar natuurlijk ook voor de terugreis.

    Of de tarieven hoger worden of dalen kan je natuurlijk nooit met zekerheid zeggen, dat weten ook de airliners niet, aangezien die werken met Yield Management, en dat is vrij dynamisch.
    Over het algemeen zullen tarieven, zeker voor retourtickets, vanaf half augustus weer dalen, omdat dan de schoolvakanties over zijn, maar dit gebeurd pas in juni, juli als de boekingen achterblijven bij verwachting, nu zetten de luchtvaartmaatschappijen natuurlijk zo hoog mogelijk in.

    Mocht je perse nu willen boeken, Air Asia, vanaf Kuala Lumpur, doet het voor 300 euro naar London Stansted. Dan moet je nog met Easyjet, Ryanair of Trein naar huis, gezien de vele mogelijkheden vanaf London valt dat wel mee qua tarief.
    Thanks voor de tip...
    Ja in principe is China Airlines nog wel financieel te doen. Die landen op Schiphol en dan met de trein huiswaarts. Vind het alleen wat prettiger om op Dusseldorf te landen, aangezien ik daar afgehaald kan worden.
      donderdag 13 mei 2010 @ 14:36:01 #265
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_81380542
    Nog toeristen-FOKkers in BKK op het moment?

    We hebben vanmiddag dringend advies gekregen even niet de deur uit te gaan (ik geloof dat dat nog niet eerder is voorgekomen). Alle wegen rondom het rode kamp zullen worden afgezet, mogelijk gepaard met het afsluiten van stroom, water en mobiele telefonie.

    Aan de andere kant: tot nu toe is het nog altijd zo geweest dat als iedereen iets verwacht, er niets gebeurd
      donderdag 13 mei 2010 @ 15:04:01 #266
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_81381369
    Er worden veel gewonden gemeld. Seh Daeng, een ranger kolonel die ervan wordt verdacht verantwoordelijk te zijn voor veel aanslagen de afgelopen weken, is naar verluid in z'n hoofd geraakt.
      Moderator donderdag 13 mei 2010 @ 16:00:32 #267
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_81383050
    En dat is nu allemaal? Misschien maken ze er nu dan toch werk van?

    Hier is er niks van op het nieuws, het gaat hier vooral over de vliegtuigcrash bij Tripoli
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_81384994
    Ligt het aan mij of liggen bangkokpost en thaivisa eruit?
      donderdag 13 mei 2010 @ 16:56:45 #269
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_81385107
    Ja,dat is nu. Seh Daeng/Kattiya is inderdaad neergeschoten. Meerdere gewonden, maar maar 1 andere ernstig. Verder nog geen aktie. Naar verluid wil de regering dat ook niet 's nachts, om de puinhopen van 10 april te voorkomen.

    Karma's a bitch, trouwens: hij is vlakbij Chulalongkorn ziekenhuis neergeschoten, maar dat is nou net het ziekenhuis wat ze twee weken geleden hebben bestormd omdat ze zeker wisten dat er militairen in zaten (waarop het hele ziekenhuis is geevacueerd). Op een gegeven moment gaven de leiders van de rode shirts expliciet aan dat ze orders hadden gegeven daarmee op te houden, maar dat hij op eigen houtje doorging. Ze hebben 'm dus naar een ander ziekenhuis gebracht.

    Hij heeft vandaag trouwens ook vreemde uitspraken gedaan over Veera, een van de red shirts leaders. Veera is al een paar dagen niet meer gezien. Volgens andere leiders zou hij vandaag echt weer op het podium komen, maar dat is niet gebeurd. Volgens Seh Daeng zou Veera inmiddels in Engeland zitten, maar later werd vermoed dat hij dat sarcastisch had bedoeld, omdat Veera vaker aangegeven schijnt te hebben dat hij graag naar Engeland wilde.

    Ik hoorde net de woordvoerder van de rode shirts op de BBC. Hij durfde tot twee keer toe een vergelijk te trekken met Tiananmen square. Ik geloof niet dat die Chinese studenten indertijd tot drie keer toe alles kregen toegezegd wat ze wilden, maar dat toch maar in de wind sloegen Ik verbaas me al een tijdje over de reakties, o.a. op de FP, maar als dit het niveau van de verslaggeving is die jullie krijgen, kan ik me er iets bij voorstellen.

    Anyway, we gaan zo slapen en kijken wat we morgen weer aantreffen. Kindjes blijven weer thuis van school, hoorden we net via sms en mail, maar we hebben al volledige lesplannen gekregen om ze bezig te houden.
      donderdag 13 mei 2010 @ 16:59:24 #270
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_81385209
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:53 schreef Bowny het volgende:
    Ligt het aan mij of liggen bangkokpost en thaivisa eruit?
    Bij mij doen ze het, maar eerder op de avond wilden ze (en The Nation) ook nauwelijks laden.

    ThaiVisa is trouwens ook via Facebook te volgen.
    pi_81385258
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:59 schreef Gaoxing het volgende:

    [..]

    Bij mij doen ze het, maar eerder op de avond wilden ze (en The Nation) ook nauwelijks laden.

    ThaiVisa is trouwens ook via Facebook te volgen.
    Thx!

    I envy you, ik wil daar ook wonen
      donderdag 13 mei 2010 @ 17:22:23 #272
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_81386000
    quote:
    Een beetje meer info over de man die vanavond is neergeschoten.
    pi_81387280
    Ik merk dat de spanning nu wel serieus aan het oplopen is. Hier een kaartje van plekken die je beter kan vermijden:

    http://digg.com/u1XIk9
      vrijdag 14 mei 2010 @ 00:49:37 #274
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_81403670
    Jeetje, nog maar 40.6 Baht voor een Euro.

    Sterkte overigens, Gaoxing.
    Hopelijk loopt het niet te erg uit de hand.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_81403747
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 00:49 schreef APK het volgende:
    Jeetje, nog maar 40.6 Baht voor een Euro.

    Sterkte overigens, Gaoxing.
    Hopelijk loopt het niet te erg uit de hand.
    Dat is idd erg droevig die euro prijzen.

    Zou de baht gaan dalen dankzij de rellen? uiteindelijk werken die rellen het toerisme ook tegen natuurlijk en dan zal er toch iets moeten gaan gebeuren om het aantrekkelijker te maken. (prijzen omlaag ofzo)

    Vooral als dalijk Viet Nam ofzo ervandoor wil gaan met de toeristen
      vrijdag 14 mei 2010 @ 00:57:36 #276
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_81403895
    Is de Dong niet gekoppeld aan de Dollar?
    Da's ook niet echt vrolijk momenteel.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_81406634
    Inderdaad irritant dat de euro zo zwak was. Dit zegt trouwens meer over de economie van de EU en Amerika dan over de politieke situatie in thailand hoor. Er hoeft maar een land in de eurozone het loodje te leggen en alles stort als een kaartenhuis in elkaar.

    Maar goed ik ben geen econoom. Wat iemand anders de reden waar de baht zo sterk is?
      vrijdag 14 mei 2010 @ 08:18:27 #278
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_81406956
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 00:49 schreef APK het volgende:
    Jeetje, nog maar 40.6 Baht voor een Euro.

    Sterkte overigens, Gaoxing.
    Hopelijk loopt het niet te erg uit de hand.
    Stel je niet zo aan zeg Dat zijn maar lokale schermutselingen, je kunt gewoon nog prima in Bangkok doen wat je wilt als je het niet opzoekt. Het is geen burgeroorlog of zo
    !!! Go 49-ers !!!
      Moderator vrijdag 14 mei 2010 @ 09:25:02 #279
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_81407799
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 08:18 schreef RobertoCarlos het volgende:

    [..]

    Stel je niet zo aan zeg Dat zijn maar lokale schermutselingen, je kunt gewoon nog prima in Bangkok doen wat je wilt als je het niet opzoekt. Het is geen burgeroorlog of zo
    Als je daar met je kinderen zit, kan ik me voorstellen dat je er iets anders tegenaan kijkt.
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      vrijdag 14 mei 2010 @ 09:34:41 #280
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_81407957
    Er zijn inderdaad best delen van Bangkok waar je je nog kunt vermaken op dit moment. Echter, we zijn weer terug bij de sitatie van een maand geleden, ongeveer: de situatie is dermate explosief en kan dan zozeer uit de hand lopen, dat ik als toerist gewoon lekker een vliegtuig/trein naar eilanden of noorden zou nemen, zodat je je er niet steeds mee bezig hoeft te houden, want op de hoogte blijven is wel belangrijk nu.

    Verder zijn de ergste gevechten op dit moment letterlijk zo'n 3 km van mijn huis. Ik vond het best aardig dat APK me sterkte wenste
      vrijdag 14 mei 2010 @ 09:49:51 #281
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_81408302
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 09:25 schreef Guppyfriend het volgende:

    [..]

    Als je daar met je kinderen zit, kan ik me voorstellen dat je er iets anders tegenaan kijkt.
    Moet je niet met kinderen naar arm ontwikkelingsland met onrust en ellende gaan.
    !!! Go 49-ers !!!
    pi_81408546
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 09:49 schreef RobertoCarlos het volgende:

    [..]

    Moet je niet met kinderen naar arm ontwikkelingsland met onrust en ellende gaan.
    ''Ben je aangereden door een auto? Had je maar niet naar buiten moeten gaan.''
    Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
    Sinceria is de liefste user van FOK!
    pi_81409115
    2 doden en een gewonde France24 journalist. Dat gaat weer geheel de foute kant op.
      vrijdag 14 mei 2010 @ 10:35:39 #284
    95236 marcb1974
    Dakshin Ray
    pi_81409365
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 10:27 schreef indahnesia.com het volgende:
    2 doden en een gewonde France24 journalist. Dat gaat weer geheel de foute kant op.
    Zou die burgeroorlog er dan toch komen
    stupidity has become as common as common sense was before
      Moderator vrijdag 14 mei 2010 @ 10:39:46 #285
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_81409477
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 09:49 schreef RobertoCarlos het volgende:

    [..]

    Moet je niet met kinderen naar arm ontwikkelingsland met onrust en ellende gaan.
    Gast Laat ook maar zitten

    Het was hier net ook op het nieuws, het gaat dus echt wel de verkeerde kant op...
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_81409490
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 10:35 schreef marcb1974 het volgende:

    [..]

    Zou die burgeroorlog er dan toch komen
    Ik zie op Twitter veel beschuldigingen naar die Rooie shirts; die schieten, gooien molotovs e.d.. ben benieuwd. Ben beperkt tot internet, CNN, SkyNews e.d.
    pi_81409519
    Tweet: @aleithead: Rama 4. Couple of explosions. Gunfire over now. Troops push forward 1 soldier injured. Troops arresting abt 20 men
    pi_81409563
    quote:
    Situation getting scary. Army Commander says Army running very low on 'rubber' bullets.
    Tja, dan blijft er niet veel over dan een slachting te beginnen?
    pi_81409708
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 06:52 schreef dieselnoi het volgende:

    Maar goed ik ben geen econoom. Wat iemand anders de reden waar de baht zo sterk is?
    Politieke rellen of niet, dat heeft op dit moment niet zoveel invloed op de koers, omdat de baht volgens mij gekoppeld is aan de dollar.
    pi_81412079
    Zal Twitter eens aanslingeren, zo te lezen gaat het niet goed in BKK. Journalisten worden neergeschoten en zo..
      vrijdag 14 mei 2010 @ 13:08:06 #291
    95236 marcb1974
    Dakshin Ray
    pi_81414536
    RTL 7 laat beelden zien van redelijk zware gevechten.
    stupidity has become as common as common sense was before
    pi_81415269
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 13:08 schreef marcb1974 het volgende:
    RTL 7 laat beelden zien van redelijk zware gevechten.
    dadelijk CNN maar eens aanzetten; ik las op twitter ook over enkele zware explosies.
      vrijdag 14 mei 2010 @ 13:59:03 #293
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_81416596
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 11:58 schreef indahnesia.com het volgende:
    Zal Twitter eens aanslingeren, zo te lezen gaat het niet goed in BKK. Journalisten worden neergeschoten en zo..
    Vroeg vanmiddag waren er al drie neergeschoten.

    Tulsathit is een tamelijk goede op twitter. Hij is journalist voor The Nation (wel altijd in gedachten houden dat The Nation behoorlijk anti-red is).
      vrijdag 14 mei 2010 @ 14:00:12 #294
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_81416639
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 10:35 schreef marcb1974 het volgende:

    Zou die burgeroorlog er dan toch komen
    Vooralsnog nog niet nee.
    pi_81419304
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 13:59 schreef Gaoxing het volgende:

    [..]

    Vroeg vanmiddag waren er al drie neergeschoten.

    Tulsathit is een tamelijk goede op twitter. Hij is journalist voor The Nation (wel altijd in gedachten houden dat The Nation behoorlijk anti-red is).
    Kijk, handige tip.
    pi_81421276
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 09:34 schreef Gaoxing het volgende:
    Er zijn inderdaad best delen van Bangkok waar je je nog kunt vermaken op dit moment. Echter, we zijn weer terug bij de sitatie van een maand geleden, ongeveer: de situatie is dermate explosief en kan dan zozeer uit de hand lopen, dat ik als toerist gewoon lekker een vliegtuig/trein naar eilanden of noorden zou nemen, zodat je je er niet steeds mee bezig hoeft te houden, want op de hoogte blijven is wel belangrijk nu.

    Verder zijn de ergste gevechten op dit moment letterlijk zo'n 3 km van mijn huis. Ik vond het best aardig dat APK me sterkte wenste
    Ik zag net op TV meerdere soldaten schieten (RTL4). Het ziet er al aardig explosief uit en kan nu echt wel de verkeerde kant opgaan.

    Ik volg RichardBarrow op Twitter voor het laatste nieuws.
    pi_81421503
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 13:59 schreef Gaoxing het volgende:

    [..]

    Vroeg vanmiddag waren er al drie neergeschoten.

    Tulsathit is een tamelijk goede op twitter. Hij is journalist voor The Nation (wel altijd in gedachten houden dat The Nation behoorlijk anti-red is).
    Hoe zit het met Bangkok Post? Zijn zij voor geel of rood?
      vrijdag 14 mei 2010 @ 17:09:38 #298
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_81423234
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 16:12 schreef Athlon_2o0o het volgende:
    Ik volg RichardBarrow op Twitter voor het laatste nieuws.
    Ah dat is handig, hij heeft dezelfde provider als ik (en tweette vanavond dat hij daar problemen mee had, net als wij ).

    Hmmm Bangkok Post is iets minder scherp, vind ik. Toen we hier kwamen was Taksin nog aan de macht, en vond ik The Nation veel prettiger, omdat ze veel meer info gaven die de BP stil hield. Vanaf het begin van dit tumult in maart heb ik wel eens het gevoel gehad dat het nu andersom was (althans: dat The Nation een beetje erg pro-regering was; de BP kwam nog steeds niet met veel meer), maar het is goed mogelijk dat dat deels kwam doordat er gewoon heel weinig informatie voorhanden was.

    Ach, al met al is het in Thailand toch zo dat je alles moet lezen en dan proberen zelf te reconstrueren wat er mogelijkerwijs daadwerkelijk gebeurd zou kunnen zijn en wat erachter zou kunnen zitten Vanavond even zitten kletsen met een stel vrienden, en we zijn het er gewoon over eens dat we het niet begrijpen en waarschijnlijk nooit zullen begrijpen. We zien een stuk of 3 agenda's, aan de kant van de rode shirts, maar we weten dat er nog minstens 3 meer zijn, die waarschijnlijk belangrijker zijn.

    Het vechten gaat overigens nog door, rond Din Daeng en Sathorn.
      vrijdag 14 mei 2010 @ 19:20:29 #299
    95236 marcb1974
    Dakshin Ray
    pi_81427945
    Het Belgische nieuws heeft het over 7 doden en 100+ gewonden.
    stupidity has become as common as common sense was before
    pi_81428640
    tulsathit: Bkk governor, however, said he had heard that 10 people have been killed so far. He called on bangkokians to stay indoor.
    pi_81429064
    Het nieuws:

    BANGKOK POST: "Troops Fire at Protesters."
    NATION: "Protesters Fire at Troops."

      Moderator maandag 17 mei 2010 @ 11:39:00 #302
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_81527602
    Nu ook met verwijzing naar het nieuwe deel: Thailand #26
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')