abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 mei 2010 @ 11:50:00 #201
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_80926110
Dus je bent voor de eerste keer, zwaar gefrustreerd, eenzaam en hulpeloos in Bangkok en jouw vakantie is zwaar verziekt?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_80926256
Ok dan; ik heb een aantal thaise dudes @ msn gevraagd en zij vertelden me dat je eens moet proberen bij JJ of bij MKK paragon central world. Hij vraagt het na aan wat vrienden wat later op de dag voor je dus ik hoop dat ik je voldoende geholpen met die silk.

En je kunt toch gewoon vragen of ze het hebben ?

En als hun engels horrible is probeer je:

voor de mensen die het willen weten of voor dieselnoi
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En als het antwoord NEE is (no/ mai mii) dan loop je door en verdoe je je tijd niet door uren te zoeken naar iets dat er niet is.

Good luck met je queeste naar het heilige zijde
  zondag 2 mei 2010 @ 12:00:07 #203
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_80926358
quote:
Op zondag 2 mei 2010 11:41 schreef dieselnoi het volgende:
Nee ik heb mijn lakens niet gevonden. Iedereen lult maar wat en stuurt mij overal naar toe waar gewoon helemaal geen zijde lakens te koop zijn. ik wou op eigen houtje door het land reizen maar ik zit nog steeds in bangkok mijn tijd te verspillen. leuke vakantie
Oy! Je kunt best als een kip zonder kop overal achteraan rennen, maar je had ook gewoon een van mijn posts kunnen lezen he?
quote:
Maar ook lakens? Ik heb nog nooit zijden lakens gezien, volgens mij, afgezien van die lelijke polyester bedcovers die langs ieder strand verkocht worden.
quote:
Beddengoed vind je idd in winkels als Siam Paragon, Central of Index, maar (nogmaals): ik heb er nog nooit zijde gezien. Wat jij luxe vindt, in hotels, is waarschijnlijk gewoon heel duur, fijngeweven katoen.
quote:
Na, zal ik het nog 1 keer proberen? Excuses mensen, oren dicht.....JIM THOMPSON HEEFT GEEN LAKENS!!!
En waarom zit je nou nog steeds in BKK als je het land in had willen gaan? Alleen om die lakens?
  zondag 2 mei 2010 @ 12:00:41 #204
124676 RobertoCarlos
pi_80926375
Het kan nog simpeler: Je zegt gewoon: "Mi Paa-mai?"

De rest is niet nodig en je moet tog altijd zelf kijken of het egt spul is... Of je koopt gewoon een Bangkok Post of zo en je kijkt naar de ads...
pi_80926532
quote:
Op zondag 2 mei 2010 12:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
Het kan nog simpeler: Je zegt gewoon: "Mi Paa-mai?"

De rest is niet nodig en je moet tog altijd zelf kijken of het egt spul is... Of je koopt gewoon een Bangkok Post of zo en je kijkt naar de ads...
Dat is geen vraag. Je moet er hoge toon mai achterzetten om er een vraag van te maken. Dus er is wel meer nodig.

Paa-mai = silk

maar als je wil vragen: "hebben jullie ?" moet je er een ja/nee vraag van maken door มั้ย // mai erachter te zetten

Dus yeh in het minste gevaal

Mii Paa-Mai mai (krab) (มีผ้าไหมมั้ยครับ)

[ Bericht 3% gewijzigd door Flammie op 02-05-2010 12:15:51 ]
pi_80926839
[/nerdmode]
pi_80927208
Ik heb btw de capaciteiten niet om te beoordelen of iets echt of nep is Maar goed, mij boeit dat dan ook erg weinig. ik koop mijn bedstuff gewoon bij Big c ofzo
  zondag 2 mei 2010 @ 12:27:24 #208
124676 RobertoCarlos
pi_80927242
quote:
Op zondag 2 mei 2010 12:05 schreef Flammie het volgende:

[..]

Dat is geen vraag. Je moet er hoge toon mai achterzetten om er een vraag van te maken. Dus er is wel meer nodig.

Paa-mai = silk

maar als je wil vragen: "hebben jullie ?" moet je er een ja/nee vraag van maken door มั้ย // mai erachter te zetten

Dus yeh in het minste gevaal

Mii Paa-Mai mai (krab) (มีผ้าไหมมั้ยครับ)
Weet ik allemaal wel, maar ik hou het zo simpel mogelijk en Thai snappen dat heus wel. Dat is namelijk de enige vraag/ zin die Thai in toeristische gebieden van een farang verwachten
pi_80927354
Maar het is toch helemaal niet correct dan? En als je het allemaal weet is het toch juist beter om het wel correct te zeggen? Want zonder die "mai" is er geen vraag. En zonder vraag is het lastig om antwoord te geven natuurlijk.

Dan kun je het natuurlijk beter in het engels vragen dan in foutief thais. Want in toeristische gebieden is dat wat thais van farang verwachten
pi_80927486
Wat een thread overigens. De volgende thailand thread maak ik ook maar meteen aan ik heb al een toffe titel
  Moderator zondag 2 mei 2010 @ 12:53:11 #211
155227 crew  Guppy
dus
pi_80928068
Ik blijf me verbazen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_80928110
Ik zou ook wel Thai willen leren. Is dat trouwens goed te doen met een cursusje van een paar maanden? Alleen de basis zodat je wat simpele gesprekjes kan voeren. Had laatst vaak dat mensen twijfelden of ik Thai kon of niet (half Aziatisch)
pi_80928207
quote:
Op zondag 2 mei 2010 12:53 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik blijf me verbazen
waarover
  Moderator zondag 2 mei 2010 @ 12:58:56 #214
155227 crew  Guppy
dus
pi_80928278
Over dat hele zijde-verhaal. Nu blijkt dat ie nog steeds op zoek is, eigenlijk had willen rondtrekken, en per ongeluk op Soi Cowboy terechtkomt Het is net een soap
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_80928402
quote:
Op zondag 2 mei 2010 12:54 schreef poo het volgende:
Ik zou ook wel Thai willen leren. Is dat trouwens goed te doen met een cursusje van een paar maanden? Alleen de basis zodat je wat simpele gesprekjes kan voeren. Had laatst vaak dat mensen twijfelden of ik Thai kon of niet (half Aziatisch)
Je moet een cursus zien als instap-achtig-iets. Nee, je zult er geen near-native speaker mee worden. Om echt goed thais te willen leren zul je moeten kunnen lezen en schrijven zodat je elke dag ook bezig bent met de taal. Als dit niet je doel is maar gewoon simpele gesprekken voeren (vraag en antwoord en hopen dat ze binnen je beperkingen blijven) kun je natuurlijk een cursus doen. Cursussen zijn nuttig in de zin van: ze presenteren hopelijk de taal op een overzichtelijke manier en middels deze cursus ben jij ook bezig met de taal.

Mocht je na zo een cursus zin hebben om verder te leren, dan pas gaan alle deuren open. Ik geef zelf overigens 3 cursusen Thais in Nederland aan taalcursisten groepen. (zit nu @ trevianumcollege in Sittard)

- Cursus voor beginners
- Cursus voor gevorderden
- Cursus om te leren schrijven en lezen

Cursus

+ Je bent bezig met de taal
+ Je leert structuur van de taal
+ Je krijgt steeds meer en meer interesse
+ Het is een goed begin

- Je zult met alleen een taalcursus niet vloeiend in die taal worden
- Je blijft binnen de beperkingen die de cursus je oplegt

De meeste input zal dus van jezelf uit moeten komen. Het gaat er niet om dat je de taal leert, of hoe je de taal leert. Het gaat erom hoe je leeft. Elke dag muziek luisteren, thaise tv volgen en films kijken en/of skypen of msn'en met thais is gewoon een must. 24/7! Maar voor simpele gesprekjes is dat natuurlijk niet zo heel super hard nodig

Cheers
pi_80928954
Ik en de Thaise taal

Kwam bij de crocodile farm, kaartjes 60TBH p/p...."hey das cheap!"

Kom bij de man die de kaartjes inneemt en kijkt mij vreemd aan, waarop ik in het Thais zeg "Ik ben een Thai" (minuutje eerder geleerd van vrouwlief)....vervolgens praat ie verder en het enige wat ik eruit krijg is braaf ja-knikken.......Toen kon Bowny weer een kaartje voor 300TBH halen

Owned

Edit: Flammie:
pi_80929095
Zie jij er dan thais uit bowny?
pi_80929112
Het scheelt als je Aziatisch bent
pi_80929697
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:02 schreef Flammie het volgende:

[..]

Je moet een cursus zien als instap-achtig-iets. Nee, je zult er geen near-native speaker mee worden. Om echt goed thais te willen leren zul je moeten kunnen lezen en schrijven zodat je elke dag ook bezig bent met de taal. Als dit niet je doel is maar gewoon simpele gesprekken voeren (vraag en antwoord en hopen dat ze binnen je beperkingen blijven) kun je natuurlijk een cursus doen. Cursussen zijn nuttig in de zin van: ze presenteren hopelijk de taal op een overzichtelijke manier en middels deze cursus ben jij ook bezig met de taal.

Mocht je na zo een cursus zin hebben om verder te leren, dan pas gaan alle deuren open. Ik geef zelf overigens 3 cursusen Thais in Nederland aan taalcursisten groepen. (zit nu @ trevianumcollege in Sittard)

- Cursus voor beginners

Cursus

+ Het is een goed begin

De meeste input zal dus van jezelf uit moeten komen. Het gaat er niet om dat je de taal leert, of hoe je de taal leert. Het gaat erom hoe je leeft. Elke dag muziek luisteren, thaise tv volgen en films kijken en/of skypen of msn'en met thais is gewoon een must. 24/7! Maar voor simpele gesprekjes is dat natuurlijk niet zo heel super hard nodig

Cheers
Thnx

Het doel is eerst simpele gesprekken te kunnen voeren en wie weet als ik me er meer in interesseer dat ik me er ook meer in zal gaan verdiepen.
Je hebt gelijk dat het gaat om hoe je leert. Heb ook Indonesisch geleerd en merkte dat je in het land zelf de taal het snelst oppakt en dat de cursus eigenlijk maar een opstapje is voor meer. Thai lijkt me wel een stuk lastiger om onder te knie te krijgen met alleen een cursus.
Met een cursus bedoel ik dan een zelfstudie cursus zoals bij de loi.
  zondag 2 mei 2010 @ 17:52:33 #220
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_80939738
quote:
Op zondag 2 mei 2010 05:21 schreef dieselnoi het volgende:

[..]

Weetje ik heb echt een pesthekel aan sekstoeristen als jij.
FOUT gezien makker
quote:
Het verbaasd mij dat je zowel over een land weet waar je normaal helemaal geen ene connectie mee hebt.
Ook FOUT gezien
quote:
Dat jij al die vieze plekken kent zegt mij genoeg.

Welke reisgids vermeldt ze nu niet?
quote:
de makkasan strip ken ik niet eens. wtf?
Die was om je kennis te testen.
quote:
Jou soort zie ik altijd in de bts en ik word er misselijk van. ze bederven echt mijn vakantie. Ik was een keer ergens in bangkok en ik wou terug naar mijn kamer gaan. Ik dacht laat ik dat maar lopend doen dan kan ik gelijk de boel verkennen. En van alle plekken waar ik kan komen kom ik bij soy cowboy.
Hoe wist je nu da dat Soi (met een I ) Cowbow was? Er bestaat helemaal geen straatnaambord met die naam. Net zo min als b.v. Washington Square.
quote:
Het verbaasd mij dat je geen enkele relatie met dit land hebt maar toch perse er naar toe gaat.

Fout en fout. Maar laat ik je uit de brand helpen. Ik heb er een jaar als expat gewoond. Wil je nog meer weten?
quote:
Maar je hoeft mij echt niet te vertellen wat jou dubbele agenda is hoor.
Dat zal ik ook niet doen, want mijn agenda is slechts een electronische agenda. Jankert! Ga maar lekker je tranen drogen aan die mooie satijnen, oeps, zijde lakens.

[ Bericht 6% gewijzigd door buzz1291 op 03-05-2010 08:40:31 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_80940388
ik denk dat APK sarcastisch is buzz
  zondag 2 mei 2010 @ 18:17:52 #222
6941 APK
Factual, I think.
pi_80940597
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:12 schreef Flammie het volgende:

ik denk dat APK sarcastisch is buzz
Denk het ook, zeker gezien de PI.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_80941647
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:02 schreef Flammie het volgende:

[..]

- Cursus voor beginners

Cursus

+ Het is een goed begin

Cheers
Jammer dat het in Sittard is, bijna België Niets in de Randstad?
pi_80942165
Trouwens, heeft iemand ervaring met de wijk Min Buri? Is daar nog wat te doen? En hoe zit het met Bang Kapi? Ik ga daar waarschijnlijk van de zomer heen voor iemand, maar ik ben nog nooit in die regionen geweest.
  zondag 2 mei 2010 @ 20:49:29 #225
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_80946310
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:17 schreef APK het volgende:

[..]

Denk het ook, zeker gezien de PI.
Ok, verkeerd begrepen dan. Sorry.
quote:
Op zondag 2 mei 2010 19:02 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Trouwens, heeft iemand ervaring met de wijk Min Buri? Is daar nog wat te doen? En hoe zit het met Bang Kapi? Ik ga daar waarschijnlijk van de zomer heen voor iemand, maar ik ben nog nooit in die regionen geweest.
MinBuri is gewoon Bangkok onder de Thais. Veel meer valt er niet zo aan te vertellen anders dan dat je er bijna geen enkel opschrift of aanduiding in het Engels zal tegenkomen. Verder heb je daar de Ram Inthra en de Rom Klao Road, twee wegen waaraan ontzettend veel uitgaansgelegenheden voor de Thais zelf liggen van heel betaalbaar tot heel erg chique. Die restaurants ik noem altijd Thaise vreetschuren gezien de massaliteit, het felle TL licht, de lange tafels en altijd dezelfde soort live band. Thais vinden het geweldig, ik vind het niks. Wanneer je jezelf in MinBuri moet vermaken, zul je je redelijk gauw vervelen denk ik want alles ligt nog al ver uit elkaar en eigen vervoer is dan bijna noodzakelijk.

Bankapi is weer een ander verhaal. Het wordt hoofdzakelijk gevormd door de twee wegen Lad Phrao en Ramkhamhaeng. Zeer levendig met heel veel studenten van de 2 universiteiten daar, een aantal shopping malls die echt niet onder doen voor de bekendere als Siam of MBK maar wel goedkoper zijn, etc. De Klong Saen Seap loopt er middendoor en met de ferry door de Klong ben je in een klein halfuurtje in Pratunam. En omdat er voldoende mensen daar ook wel een paar woorden Engels spreken voel je je niet gelijk helemaal verloren. Ik zie in Bankapi de laatste jaren steeds meer toeristen die in de hotels en condo's in de Soi's tussen Lad Phrao en Ramkhamhaeng logeren. Dezelfde kwaliteit voor minder dan de helft van de prijs en redelijk snel openbaar vervoer, b.v in 50 minuten voor 30 Baht en je bent aan Democracy Monument (nu beter even daar wegblijven) om maar wat te noemen. Dat doe je niet met een taxi..... Maar die wijken zijn allemaal wat minder bekend en in een reisgids lees je er helemaal niets over.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_80946954
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:49 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ok, verkeerd begrepen dan. Sorry.
[..]

MinBuri is gewoon Bangkok onder de Thais. Veel meer valt er niet zo aan te vertellen anders dan dat je er bijna geen enkel opschrift of aanduiding in het Engels zal tegenkomen. Verder heb je daar de Ram Inthra en de Rom Klao Road, twee wegen waaraan ontzettend veel uitgaansgelegenheden voor de Thais zelf liggen van heel betaalbaar tot heel erg chique. Die restaurants ik noem altijd Thaise vreetschuren gezien de massaliteit, het felle TL licht, de lange tafels en altijd dezelfde soort live band. Thais vinden het geweldig, ik vind het niks. Wanneer je jezelf in MinBuri moet vermaken, zul je je redelijk gauw vervelen denk ik want alles ligt nog al ver uit elkaar en eigen vervoer is dan bijna noodzakelijk.

Bankapi is weer een ander verhaal. Het wordt hoofdzakelijk gevormd door de twee wegen Lad Phrao en Ramkhamhaeng. Zeer levendig met heel veel studenten van de 2 universiteiten daar, een aantal shopping malls die echt niet onder doen voor de bekendere als Siam of MBK maar wel goedkoper zijn, etc. De Klong Saen Seap loopt er middendoor en met de ferry door de Klong ben je in een klein halfuurtje in Pratunam. En omdat er voldoende mensen daar ook wel een paar woorden Engels spreken voel je je niet gelijk helemaal verloren. Ik zie in Bankapi de laatste jaren steeds meer toeristen die in de hotels en condo's in de Soi's tussen Lad Phrao en Ramkhamhaeng logeren. Dezelfde kwaliteit voor minder dan de helft van de prijs en redelijk snel openbaar vervoer, b.v in 50 minuten voor 30 Baht en je bent aan Democracy Monument (nu beter even daar wegblijven) om maar wat te noemen. Dat doe je niet met een taxi..... Maar die wijken zijn allemaal wat minder bekend en in een reisgids lees je er helemaal niets over.
Thanks voor de info!

Inderdaad, in reisgidsen lees je er echt helemaal niets over, en ikzelf heb ook alleen maar ten westen van downtown geleefd al die tijd. Ik hoop dat ik mij er een beetje ga vermaken, hopelijk zijn er wat mogelijkheden daar om echt een begin te maken met het leren van Thais.
pi_80949463
Die mogelijkheden maak je zelf.

Als je vragen hebt stuur gewoon pm

Komt helemaal goed daar
pi_80951125
Jongens ik ben al lang niet meer op zoek naar zijde lakens (althans niet gericht). Waarom zitten jullie me nou de hele tijd te flamen daarvoor. Ik koop anders wel gewoon katoen. Ook net zo makkelijk. Dus dat is echt geen probleem hoor.

Maar goed ik heb nog een maand. Ik doe nu eigenlijk niets anders dan een beetje luieren, internetten en winkelcentra bezoeken. Ik moet wel wat systematischer te werk gaan maar deze week peer ik hem echt uit bangkok. Hoe pak ik dit aan? Ik wel best de lonely planet gebruiken maar dan ben ik weer zo een backpacker. Anders koop ik hem alsnog als er echt niets anders op zit.
  zondag 2 mei 2010 @ 22:33:21 #229
6941 APK
Factual, I think.
pi_80951252
Ik zou gaan slapen als ik jou was, anders komt het er helemaal niet van.
pi_80951368
neem de bus en ga naar het noorden

Profit
pi_80951775
Ja dat is het eigenlijk ook. Ik ga altijd redelijk laat naar bed en word meestal rond 12.00 wakker. Dan check ik nog even het nieuws en mail en dan is al weer 14.00 nog voordat ik een douche heb genomen.

Maar goed.. waar moet ik in het noorden zijn? als ik een bus neem naar bijv. een leuk plekje zijn er dan ook gidsen die een lulverhaal houden wat gewoon niet boeit maar je toch wel alles laten zien. Want dat is wel handig. Anders weet ik gewoon echt niet hoe ik dit moet aanpakken
pi_80951870
Je moet naar Chiang Mai

Waarom zijn er gidsen als je een bus naar het noorden neemt? Je neemt die bus om daar te geraken en eenmaal in de stad los je het ter plekke op. Als je alleen naar thailand kunt gaan, kun je ook alleen rondlopen door een stad lijkt me?
pi_80952341
Ja dat kan ik denk ik wel. Dan hoef ik ook niet zo een gids in te huren. en anders google ik wel wat als ik daar ben.

Om echt heel eerlijk vind ik het een beetje raar om helemaal naar chiang mai te reizen, een tempel te bezoeken en misschien een wandeling in de bergen maken. Ik zie niet zo het nut daarvan in. Na een aantal tempels en bergen heb je het ook weer voor gezien. In dat opzicht vind ik deze vakantie toch wel een beetje tegen vallen. Voor de rest kan ik nog gaan duiken op een van de eilandjes. Dat ga ik misschien ook wel doen.

Maar wat kan ik dan nog meer doen?
  zondag 2 mei 2010 @ 23:01:15 #234
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_80952428
Wat doe je eigenlijk in Thailand? Waarom ben je er naar toe gegaan. Wat had je in gedachte te gaan doen toen je vertrok?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_80952552
Ey Dieselnoi.. laat me eens wat van je vakantiefoto's zien? Ben best benieuwd waar je tot nu toe allemaal geweest bent!
pi_80952635
Ok dit is echt het laatste wat ik kwijt wil en dan hou ik echt op met klagen. en dan posts ik vanaf nu alleen maar vrolijke berichtjes.

maar dit vond ik toch echt strontvervelend. Dan is er een kampioenswedstrijd. De allerlaatste wedstrijd van het seizoen in de NL competitie. De allerbelangrijkste en allerbeslissende wedstrijden van dit weekend. En de ontknopping van de wat is het? de 6e beste competitie van europa.

en dan gaan ze Shelsie - Liverpool uitzenden. een wedstrijd die je ook maar 100x per jaar ziet. WTF echt. Die gasten kijken alleen maar engels voetbal.
pi_80952968
quote:
Op zondag 2 mei 2010 23:04 schreef Flammie het volgende:
Ey Dieselnoi.. laat me eens wat van je vakantiefoto's zien? Ben best benieuwd waar je tot nu toe allemaal geweest bent!
Dan moet ik het eerst ergens uploaden. en die zooi van mijn telefoon afhalen. Aangezien ik mijn mini sd naar sd converter kwijt ben geraakt moet ik de fotos dus 1 voor 1 via bleutooth uploaden.

Ik kan wel een paar fotootjes laten zien. maar dan moet ik het wel ergens naar toe kunnen uploaden. zondat dat ik een account hoef te maken. Ik heb een paar van het leger genomen met snipers op de brug en allemaal busjes en soldaten op de weg. dat soort dingen maak je niet mee in nederland. wel spannend.
  zondag 2 mei 2010 @ 23:52:18 #238
6941 APK
Factual, I think.
pi_80954150
quote:
Op zondag 2 mei 2010 23:18 schreef dieselnoi het volgende:

Ik kan wel een paar fotootjes laten zien. maar dan moet ik het wel ergens naar toe kunnen uploaden. zondat dat ik een account hoef te maken.
http://www.tinypic.com/
pi_80956257
quote:
Op zondag 2 mei 2010 23:07 schreef dieselnoi het volgende:
Ok dit is echt het laatste wat ik kwijt wil en dan hou ik echt op met klagen. en dan posts ik vanaf nu alleen maar vrolijke berichtjes.

maar dit vond ik toch echt strontvervelend. Dan is er een kampioenswedstrijd. De allerlaatste wedstrijd van het seizoen in de NL competitie. De allerbelangrijkste en allerbeslissende wedstrijden van dit weekend. En de ontknopping van de wat is het? de 6e beste competitie van europa.

en dan gaan ze Shelsie - Liverpool uitzenden. een wedstrijd die je ook maar 100x per jaar ziet. WTF echt. Die gasten kijken alleen maar engels voetbal.

Waarom ben je niet gewoon thuis gebleven dan Het is toch logisch dat zij geen Nederlands voetbal uitzenden, er is geen Thai die daarnaar wil kijken.

Ik zie niet hoe je verveeld kan zijn in Thailand. Er is echt zoveel te doen, en voor ieder wat wils - stad, platteland, strand, cultuur, tempels, feesten.. als je je daar verveelt ben ik wel benieuwd welk land beter aan jouw eisen voldoet. (al begrijp ik dat er ook genoeg ergenissen zijn in Thailand, maar ik heb een redelijk incassatievermogen wat dat betreft).

Ben je al in Ayutthaya of Kanchanaburi geweest bijvoorbeeld? Ko Chang?
pi_80958878
quote:
Op zondag 2 mei 2010 23:52 schreef APK het volgende:

[..]

http://www.tinypic.com/
  maandag 3 mei 2010 @ 17:14:39 #241
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_80974723
Compromis?
quote:
PM announces next election will be held on Nov 14

BANGKOK: --Prime Minister Abhisit Vejjajiva announced Monday night on TV that he will hold the next election on November 14 if if his roadmap to solve the political problems is not interrupted.

He said the road map has five elements as following:

1) All parties concerned must join forces to uphold the monarchy.

2) The government will carry out national reform to do away with injustice in the economic and olitical structures.

As part of the process, the government will provide good social welfare, education, health etc, as well as other things to people suffering from other plights.

3) The government will ensure that the media will function as a constructive tool.

4) The government will set up an independent committee to investigate the deaths and injuries in clashes between troops, police and protesters on April 10, at Silom and on Vibhavadi Road.

5) The government will take actions to study the public feelings of injustice regarding to political system, especially after what happened over last few years, and try to solve the problems.
Vooralsnog niet afgewezen door de rode shirts. Kijken wat ze morgen gaan zeggen...
  Moderator dinsdag 4 mei 2010 @ 13:46:28 #242
155227 crew  Guppy
dus
pi_81005771
Nu op nu.nl
quote:
Thaise betogers accepteren verzoeningsplan premier

Uitgegeven: 4 mei 2010 13:14
Laatst gewijzigd: 4 mei 2010 13:44

AMSTERDAM - De Thaise protestbeweging accepteert het verzoeningsplan van premier Abhisit Vejjajiva. Een leider van de demonstranten zei dinsdag bereid te zijn deel te nemen aan het verzoeningsproces.

© AFP
''De leiders van de roodhemden hebben unaniem besloten om deel te nemen aan de routekaart naar verzoening zoals is voorgesteld door de premier om zo verder bloedvergieten te voorkomen'', zei protestleider Veera Musikapong tegen betogers.
Hij zei dat ze akkoord gaan met de vijf punten van het plan.

Verkiezingen
Wel zei hij problemen te hebben met de datum waarop de verkiezingen zouden moeten worden gehouden. Abhisit heeft voorgesteld de parlementsverkiezingen op 14 november te houden. Volgens Veera mist de premier de autoriteit om een verkiezingsdatum te prikken.

Volgens een leider van de demonstranten gaan de protesten in Bangkok voorlopig gewoon door totdat de premier duidelijk heeft gemaakt wanneer het parlement wordt ontbonden voor nieuwe verkiezingen.
Het besluit volgt na een oproep tot verzoening van oud-premier Thaksin Shinawatra. De meeste betogers zijn aanhangers van Thaksin. Zij demonstreren al weken in het centrum van de Thaise hoofdstad Bangkok.

© ANP
  dinsdag 4 mei 2010 @ 14:23:14 #243
16632 Xlarge
========
pi_81007415
Dat ziet er goed uit, iedereen kan weer veilig door Bangkok lopen binnenkort, of in ieder geval tot de volgende rode of gele demonstratie.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 14:53:44 #244
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_81008592
Hmmm de weergave is een beetje aan de positieve kant. De drie leiders die hebben gesproken lijken niet helemaal op 1 lijn te zitten (of Jutapong is gewoon vreselijk gewend aan en blij met de macht die hij op het moment heeft, dat lijkt me ook vrij waarschijnlijk ), en ze hebben er nog niet zonder meer mee ingestemd. Veera was de meest positieve van het stel.

Zoals een Thaise journalist al zei: wat ze werkelijk bedoelen zal de komende uren in intervieuws 'off-stage' duidelijk worden, als ze de massa niet blij en enthousiast hoeven te houden. Oftewel: we zijn positief, maar nog niet 100% zeker...
pi_81009325
quote:
UDD accepts PM's reconciliation roadmap

The United Front for Democracy against Dictatorship (UDD) has resolved to join Prime Minister Abhisit Vejjajica's roadmap for reconciliation, Veera Musikhapong said after a meeting of UDD leaders on Tuesday evening.

Mr Veera, the UDD chairman, said all red-shirt leaders made the resolution unanimously because the UDD had long proposed for it. Moreover, the UDD did not want to see more deaths and injuries as a result of the political conflict.

However, the UDD, in entering the reconciliation process, wanted the prime minister to set the timeframe for House dissolution because it is within his power to do so and leave it to the Election Commission to fix the election date.

Moreover, the government must immediately show its sincerity by ending all forms of intimidation against the red shirts, he said.

Mr Veera affirmed that the UDD leaders would not seek amnesty from being charged with terrorism and lese majeste and would be ready to fight the charges.

Nathawut Saikua, the UDD secretary-general, said the red-shirt protesters would not yet disperse until the prime minister came up with a clear time frame for the House dissolution.

Earlier in the day, Mr Abhisit said the government would go ahead with the five-point roadmap for national reconciliation with or without the UDD's participation.

Mr Abhisit said the cabinet had been informed of the plan, so it was not necessary for the parties in the coaltion to confirm their support for his roadmap, as demanded by the UDD, because he, as prime minister, holds sole power to dissolve the House of Representatives.

The prime minister admitted his roadmap was not supported by a Democrat Party resolution, but believed he would be able to explain it to the party when it meets on May 6.

The party's chief adviser, former prime minister Chuan Leekpai, earlier today reaffirmed his opposition to a House dissolution brought on by intimidation.

Mr Abhisit said the proposal was generated by his own wish to bring about national reconciliation before a general election, and denied his decision was the result of being intimidated.

The reconciliation process would not include an amnesty for anyone facing criminal charges, he said.

The prime minister said there would be no more bargaining. His proposal was made after hearing opinions from all involved groups.

If the UDD protest ended and steps could be taken to solve problems, there would be a House dissolution and a general election according to the planned timeframe.

If the UDD did not respond to the proposal, the process might face difficulties and he could not be certain an election could be held within the set timeframe.

The prime minister said if the UDD accepted his proposal, his secretary-general Korbsak Sabhavasu would be assigned to coordinate political affairs and army chief Gen Anupong Paojinda to oversee an orderly end of the protest.

Mr Korbsak and Gen Anupong could coordinate to ensure the safe movement of people out of the protest site.

The executive decree for administration in emergency situations would, however, continue to be enforced - to enable authorities to maintain security and prevent instigation of unrest through various media.

The entire process might take about two weeks to complete, Mr Abhisit said.

Fugitive former premier Thaksin Shinawatra on Tuesday called on his supporters to seek reconciliation while the prime minister's offer was welcomed by Puea Thai Party chairman Chavalit Yongchaiyudh.

"Reconciliation is good for everybody," Mr Thaksin said in a phone-in to a meeting of the opposition Puea Thai Party. "Today, don't think about the past but look to the future. That is how national reconciliation will happen.

"I think there should be a start to talks, to create a good climate," he said.

But he said he would leave it up to the red-shirt leaders to decide.

"This is far beyond me because I'm just a little person among the red-shirts," he said. "The red-shirt UDD will make a decision on the prime minister's five-point plan since I'm just an observer."

Puea Thai Party chairman Chavalit Yongchayudh was full of praise for Mr Abhisit for having proposed the roadmap for reconciliation and an election date.

Gen Chavalit said a House dissolution, a general election and having the monarchy as the country's main institution are what everybody wants.

"I think what happened is good and makes us feel relieved.

"May 5, Coronation Day, is an auspicious day for all. I believe the red shirts will gradually go home and all sides will turn to seeing one another and join hands as one. We have taken a long step back," he said.

Leader of multi-coloured group Tul Sithisomwong said his group supports Mr Abhisit's proposed roadmap for reconciliation, but with some reservations.

Dr Tul, of Chulalongkorn University's faculty of medicine, said he would like to first look into details of the roadmap to see what changes were planned to the current constitution.

He personally thought the House dissolution would come too soon to solve various related problems if a general election was scheduled for Nov 14.

The government should fix a clear timeframe on what it would do before the election.
pi_81013619
joepie
nu nog de euro-->TBT weer naar een acceptabele niveau en we kunnen weer gaan
pi_81045901
Beste Fokkers...aangezien jullie waarschijnlijk meer ervaring hebben met het plannen van vluchten, heb ik een vraag.

Ik verblijf momenteel in Thailand, maar zal in augustus terug moeten komen aangezien ik een presentatie op school heb. Ik vlieg normaal gesproken op Dusseldorf.

Nu bekeek ik de site van AirBerlin. Een enkele reis Bangkok - Dusseldorf in augustus kost flink wat, zeker in vergelijking met juli en september. Ik had gedacht dat de prijzen mee zouden vallen, maar je zit zo rond de 600/700 euro. Hoe kan het dat de prijzen voor augustus ineens zo hoog zijn?
En kan iemand mij aangeven of het beter is nu te boeken, of nog even te wachten?
Ik moet zeker de laatste week van augustus en misschien nog enkele dagen van te voren terug in Nederland zijn.
pi_81045995
Owja sorry vergeten te vragen:

Zal de prijs nog minder worden, of juist nog meer?
De prijzen die ik nu zie staan, zijn eerder retour-prijzen.
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:12:51 #249
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_81047068
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:41 schreef BeardedDragon het volgende:
Owja sorry vergeten te vragen:

Zal de prijs nog minder worden, of juist nog meer?
De prijzen die ik nu zie staan, zijn eerder retour-prijzen.
Augustus is hoogseizoen, dat weet Air Berlin en andere maatschappijen ook, en aangezien dan veel mensen op vakantie moeten prijzen zij de vluchten ook hoog in die periode. Dat geld voor de heenreis, maar natuurlijk ook voor de terugreis.

Of de tarieven hoger worden of dalen kan je natuurlijk nooit met zekerheid zeggen, dat weten ook de airliners niet, aangezien die werken met Yield Management, en dat is vrij dynamisch.
Over het algemeen zullen tarieven, zeker voor retourtickets, vanaf half augustus weer dalen, omdat dan de schoolvakanties over zijn, maar dit gebeurd pas in juni, juli als de boekingen achterblijven bij verwachting, nu zetten de luchtvaartmaatschappijen natuurlijk zo hoog mogelijk in.

Mocht je perse nu willen boeken, Air Asia, vanaf Kuala Lumpur, doet het voor 300 euro naar London Stansted. Dan moet je nog met Easyjet, Ryanair of Trein naar huis, gezien de vele mogelijkheden vanaf London valt dat wel mee qua tarief.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_81051508
Iemand een tip voor een goed hotel vlakbij Koh San Road? Ik hoef niet op KSR zelf te zitten maar op loopafstand zou fijn zijn. Wie kan een goed hotel aanbevelen?

Thnx!
  woensdag 5 mei 2010 @ 16:02:12 #251
16632 Xlarge
========
pi_81052126
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:38 schreef Vasco09 het volgende:
Iemand een tip voor een goed hotel vlakbij Koh San Road? Ik hoef niet op KSR zelf te zitten maar op loopafstand zou fijn zijn. Wie kan een goed hotel aanbevelen?

Thnx!
http://www.newsiam.net/ns/newsiam2.php

Deze zijn wel fijn, ik zou idd niet op Khao san zelf gaan zitten, maar er iets vanaf
pi_81053433
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:02 schreef Xlarge het volgende:

[..]

http://www.newsiam.net/ns/newsiam2.php

Deze zijn wel fijn, ik zou idd niet op Khao san zelf gaan zitten, maar er iets vanaf
Deze dus
pi_81059404
kan wel goedkoper als bovenstaand toch? Graag ook in de buurt van Ko San Road, beetje normaal geprijsd, hoeft niet enorm luxe maar warm water en airco zou wel fijn zijn. Ik ga met mijn vriendin
  woensdag 5 mei 2010 @ 20:28:11 #254
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_81060545
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 20:00 schreef Stefanovic83 het volgende:
kan wel goedkoper als bovenstaand toch? Graag ook in de buurt van Ko San Road, beetje normaal geprijsd, hoeft niet enorm luxe maar warm water en airco zou wel fijn zijn. Ik ga met mijn vriendin
Tuurlijk kan het goedkoper, daar staat Khao Sahn Road area bekend om. Het beste kan je dan wel zelf rondlopen en je zal voldoende accomodatie achter elkaar vinden met aircon en warm water voor 500 THB. Vergeet niet dat overdag het heel rustig kan zijn, maar dat dat 's avonds opeens heel anders is en dat er dan tot diep in de avond / nacht muziek gespeeld kan worden...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_81310770
quote:
Op donderdag 29 april 2010 01:52 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dat wisselt per dag/uur. Op dit moment is de buurt van het Grand Palace/Khao San road best te doen, maar andere delen van de stad zijn onbereikbaar. Rellen breken steeds overwacht en op onverwachte plaatsen uit, de situatie is nogal (excuse the pun) explosief. Herinner me er rond de 11e nog eens aan, dan zal ik je dan een update geven.
En hoe is het nu in Bangkok?
  woensdag 12 mei 2010 @ 03:07:03 #256
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_81326861
Uhmm....... vandaag is het rustig

Ten eerste is Khao San en omgeving al een hele tijd rustig, daar zijn ze niet meer naar terug gegaan. Wel zijn er nog zo af en toe granaataanvallen en schietpartijen her en der, maar dat is er 1 per paar dagen ofzo...

Dan de stand van zaken, in het heel kort:
- Abhisit stelt roadmap for reconciliation voor
- Red shirts gaan accoord, maar willen meer details, ondermeer over wanneer het kabinet ontbonden gaat worden
- dat krijgen ze
- Red shirts willen dat vice-premier Suthem zich aangeeft bij de Department for Special Investigations, omdat ze hem de verantwoordelijke vinden voor de doden van met name 10 april
- Suthep gaat naar DSI (gisteren)
- Red shirts klagen dat hij daar was als baas, niet als misdadiger, ze willen dat hij als zodanig wordt behandeld (vingerafdrukken, borgtocht...)
- Abhisit begint er genoeg van te krijgen, heeft vandaag ultimatum gesteld, zal anders maatregelen nemen om ze te dwingen te vertrekken. In eerste instantie wordt gesproken over het afsluiten van stroom en water in het gebied waar ze zitten.
- Als het zover gaat komen is ook de 'roadmap' van de baan, inclusief de aangekondigde verkiezingen.

Oftewel: net vandaag loopt de spanning weer wat op.
  woensdag 12 mei 2010 @ 03:08:48 #257
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_81326865
Oh ja, en het regenseizoen is al zachtjes begonnen, en er zijn de afgelopen dagen 15 mensen omgekomen door de enorme hitte.
pi_81328799
had al gezien dat t vrij warm is ja
In Nederland ist 12 graden vandaag.. Wordt lekker acclimatiseren

Nouja, het zal wel loslopen allemaal. morgen naar Thailand!
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:24:33 #259
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_81332739
Naja, dat schreef ik voordat ik buiten was geweest. Bleek het vandaag 33 graden te zijn, tov 42 gisteren. Ik heb serieus koude voeten op het moment
  donderdag 13 mei 2010 @ 02:38:08 #261
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_81370734
Lang maar interessant stuk achtergrond

Verder geen nieuws, we wachten af.....
pi_81371090
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 02:38 schreef Gaoxing het volgende:
Lang maar interessant stuk achtergrond

Verder geen nieuws, we wachten af.....
Ik vind het maar een vaag verhaal. Thaksin is toch juist een rijke zakenman? Geen communist?
  donderdag 13 mei 2010 @ 04:19:16 #263
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_81371260
Dat beschrijft hij vrij duidelijk, denk ik:
quote:
It is thus ironic that more former communists are currently on side with the royalist PAD than the supposedly pro-poor UDD, which is simultaneously striving to restore the billionaire Thaksin's wealth and power. So, too, is the fact that while the UDD has called with revolutionary zeal for a new political order, the Thaksin-aligned Puea Thai party that will contest the next elections is packed with old-style and corruption-tainted patronage politicians.

Therdpoum believes that the UDD's sincere left-wing members are using Thaksin and anticipate the opportunity to eventually dump his personal agenda in favor of the establishment of a more socialist society.
Ik ben het niet met het hele artikel eens, maar het werpt een interessant licht op het geheel.
pi_81371404
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 13:12 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Augustus is hoogseizoen, dat weet Air Berlin en andere maatschappijen ook, en aangezien dan veel mensen op vakantie moeten prijzen zij de vluchten ook hoog in die periode. Dat geld voor de heenreis, maar natuurlijk ook voor de terugreis.

Of de tarieven hoger worden of dalen kan je natuurlijk nooit met zekerheid zeggen, dat weten ook de airliners niet, aangezien die werken met Yield Management, en dat is vrij dynamisch.
Over het algemeen zullen tarieven, zeker voor retourtickets, vanaf half augustus weer dalen, omdat dan de schoolvakanties over zijn, maar dit gebeurd pas in juni, juli als de boekingen achterblijven bij verwachting, nu zetten de luchtvaartmaatschappijen natuurlijk zo hoog mogelijk in.

Mocht je perse nu willen boeken, Air Asia, vanaf Kuala Lumpur, doet het voor 300 euro naar London Stansted. Dan moet je nog met Easyjet, Ryanair of Trein naar huis, gezien de vele mogelijkheden vanaf London valt dat wel mee qua tarief.
Thanks voor de tip...
Ja in principe is China Airlines nog wel financieel te doen. Die landen op Schiphol en dan met de trein huiswaarts. Vind het alleen wat prettiger om op Dusseldorf te landen, aangezien ik daar afgehaald kan worden.
  donderdag 13 mei 2010 @ 14:36:01 #265
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_81380542
Nog toeristen-FOKkers in BKK op het moment?

We hebben vanmiddag dringend advies gekregen even niet de deur uit te gaan (ik geloof dat dat nog niet eerder is voorgekomen). Alle wegen rondom het rode kamp zullen worden afgezet, mogelijk gepaard met het afsluiten van stroom, water en mobiele telefonie.

Aan de andere kant: tot nu toe is het nog altijd zo geweest dat als iedereen iets verwacht, er niets gebeurd
  donderdag 13 mei 2010 @ 15:04:01 #266
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_81381369
Er worden veel gewonden gemeld. Seh Daeng, een ranger kolonel die ervan wordt verdacht verantwoordelijk te zijn voor veel aanslagen de afgelopen weken, is naar verluid in z'n hoofd geraakt.
  Moderator donderdag 13 mei 2010 @ 16:00:32 #267
155227 crew  Guppy
dus
pi_81383050
En dat is nu allemaal? Misschien maken ze er nu dan toch werk van?

Hier is er niks van op het nieuws, het gaat hier vooral over de vliegtuigcrash bij Tripoli
pi_81384994
Ligt het aan mij of liggen bangkokpost en thaivisa eruit?
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:56:45 #269
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_81385107
Ja,dat is nu. Seh Daeng/Kattiya is inderdaad neergeschoten. Meerdere gewonden, maar maar 1 andere ernstig. Verder nog geen aktie. Naar verluid wil de regering dat ook niet 's nachts, om de puinhopen van 10 april te voorkomen.

Karma's a bitch, trouwens: hij is vlakbij Chulalongkorn ziekenhuis neergeschoten, maar dat is nou net het ziekenhuis wat ze twee weken geleden hebben bestormd omdat ze zeker wisten dat er militairen in zaten (waarop het hele ziekenhuis is geevacueerd). Op een gegeven moment gaven de leiders van de rode shirts expliciet aan dat ze orders hadden gegeven daarmee op te houden, maar dat hij op eigen houtje doorging. Ze hebben 'm dus naar een ander ziekenhuis gebracht.

Hij heeft vandaag trouwens ook vreemde uitspraken gedaan over Veera, een van de red shirts leaders. Veera is al een paar dagen niet meer gezien. Volgens andere leiders zou hij vandaag echt weer op het podium komen, maar dat is niet gebeurd. Volgens Seh Daeng zou Veera inmiddels in Engeland zitten, maar later werd vermoed dat hij dat sarcastisch had bedoeld, omdat Veera vaker aangegeven schijnt te hebben dat hij graag naar Engeland wilde.

Ik hoorde net de woordvoerder van de rode shirts op de BBC. Hij durfde tot twee keer toe een vergelijk te trekken met Tiananmen square. Ik geloof niet dat die Chinese studenten indertijd tot drie keer toe alles kregen toegezegd wat ze wilden, maar dat toch maar in de wind sloegen Ik verbaas me al een tijdje over de reakties, o.a. op de FP, maar als dit het niveau van de verslaggeving is die jullie krijgen, kan ik me er iets bij voorstellen.

Anyway, we gaan zo slapen en kijken wat we morgen weer aantreffen. Kindjes blijven weer thuis van school, hoorden we net via sms en mail, maar we hebben al volledige lesplannen gekregen om ze bezig te houden.
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:59:24 #270
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_81385209
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:53 schreef Bowny het volgende:
Ligt het aan mij of liggen bangkokpost en thaivisa eruit?
Bij mij doen ze het, maar eerder op de avond wilden ze (en The Nation) ook nauwelijks laden.

ThaiVisa is trouwens ook via Facebook te volgen.
pi_81385258
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:59 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Bij mij doen ze het, maar eerder op de avond wilden ze (en The Nation) ook nauwelijks laden.

ThaiVisa is trouwens ook via Facebook te volgen.
Thx!

I envy you, ik wil daar ook wonen
  donderdag 13 mei 2010 @ 17:22:23 #272
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_81386000
quote:
Een beetje meer info over de man die vanavond is neergeschoten.
pi_81387280
Ik merk dat de spanning nu wel serieus aan het oplopen is. Hier een kaartje van plekken die je beter kan vermijden:

http://digg.com/u1XIk9
  vrijdag 14 mei 2010 @ 00:49:37 #274
6941 APK
Factual, I think.
pi_81403670
Jeetje, nog maar 40.6 Baht voor een Euro.

Sterkte overigens, Gaoxing.
Hopelijk loopt het niet te erg uit de hand.
pi_81403747
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:49 schreef APK het volgende:

Dat is idd erg droevig die euro prijzen.

Zou de baht gaan dalen dankzij de rellen? uiteindelijk werken die rellen het toerisme ook tegen natuurlijk en dan zal er toch iets moeten gaan gebeuren om het aantrekkelijker te maken. (prijzen omlaag ofzo)

Vooral als dalijk Viet Nam ofzo ervandoor wil gaan met de toeristen
  vrijdag 14 mei 2010 @ 00:57:36 #276
6941 APK
Factual, I think.
pi_81403895
Is de Dong niet gekoppeld aan de Dollar?
Da's ook niet echt vrolijk momenteel.
pi_81406634
Inderdaad irritant dat de euro zo zwak was. Dit zegt trouwens meer over de economie van de EU en Amerika dan over de politieke situatie in thailand hoor. Er hoeft maar een land in de eurozone het loodje te leggen en alles stort als een kaartenhuis in elkaar.

Maar goed ik ben geen econoom. Wat iemand anders de reden waar de baht zo sterk is?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 08:18:27 #278
124676 RobertoCarlos
pi_81406956
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:49 schreef APK het volgende:

Stel je niet zo aan zeg Dat zijn maar lokale schermutselingen, je kunt gewoon nog prima in Bangkok doen wat je wilt als je het niet opzoekt. Het is geen burgeroorlog of zo
  Moderator vrijdag 14 mei 2010 @ 09:25:02 #279
155227 crew  Guppy
dus
pi_81407799
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 08:18 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan zeg Dat zijn maar lokale schermutselingen, je kunt gewoon nog prima in Bangkok doen wat je wilt als je het niet opzoekt. Het is geen burgeroorlog of zo
Als je daar met je kinderen zit, kan ik me voorstellen dat je er iets anders tegenaan kijkt.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 09:34:41 #280
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_81407957
Er zijn inderdaad best delen van Bangkok waar je je nog kunt vermaken op dit moment. Echter, we zijn weer terug bij de sitatie van een maand geleden, ongeveer: de situatie is dermate explosief en kan dan zozeer uit de hand lopen, dat ik als toerist gewoon lekker een vliegtuig/trein naar eilanden of noorden zou nemen, zodat je je er niet steeds mee bezig hoeft te houden, want op de hoogte blijven is wel belangrijk nu.

Verder zijn de ergste gevechten op dit moment letterlijk zo'n 3 km van mijn huis. Ik vond het best aardig dat APK me sterkte wenste
  vrijdag 14 mei 2010 @ 09:49:51 #281
124676 RobertoCarlos
pi_81408302
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:25 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Als je daar met je kinderen zit, kan ik me voorstellen dat je er iets anders tegenaan kijkt.
Moet je niet met kinderen naar arm ontwikkelingsland met onrust en ellende gaan.
pi_81408546
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:49 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Moet je niet met kinderen naar arm ontwikkelingsland met onrust en ellende gaan.
''Ben je aangereden door een auto? Had je maar niet naar buiten moeten gaan.''
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_81409115
2 doden en een gewonde France24 journalist. Dat gaat weer geheel de foute kant op.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 10:35:39 #284
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_81409365
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 10:27 schreef indahnesia.com het volgende:
2 doden en een gewonde France24 journalist. Dat gaat weer geheel de foute kant op.
Zou die burgeroorlog er dan toch komen
  Moderator vrijdag 14 mei 2010 @ 10:39:46 #285
155227 crew  Guppy
dus
pi_81409477
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:49 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Gast Laat ook maar zitten

Het was hier net ook op het nieuws, het gaat dus echt wel de verkeerde kant op...
pi_81409490
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 10:35 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ik zie op Twitter veel beschuldigingen naar die Rooie shirts; die schieten, gooien molotovs e.d.. ben benieuwd. Ben beperkt tot internet, CNN, SkyNews e.d.
pi_81409519
Tweet: @aleithead: Rama 4. Couple of explosions. Gunfire over now. Troops push forward 1 soldier injured. Troops arresting abt 20 men
pi_81409563
quote:
Situation getting scary. Army Commander says Army running very low on 'rubber' bullets.
Tja, dan blijft er niet veel over dan een slachting te beginnen?
pi_81409708
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 06:52 schreef dieselnoi het volgende:

Maar goed ik ben geen econoom. Wat iemand anders de reden waar de baht zo sterk is?
Politieke rellen of niet, dat heeft op dit moment niet zoveel invloed op de koers, omdat de baht volgens mij gekoppeld is aan de dollar.
pi_81412079
Zal Twitter eens aanslingeren, zo te lezen gaat het niet goed in BKK. Journalisten worden neergeschoten en zo..
  vrijdag 14 mei 2010 @ 13:08:06 #291
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_81414536
RTL 7 laat beelden zien van redelijk zware gevechten.
pi_81415269
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 13:08 schreef marcb1974 het volgende:
RTL 7 laat beelden zien van redelijk zware gevechten.
dadelijk CNN maar eens aanzetten; ik las op twitter ook over enkele zware explosies.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 13:59:03 #293
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_81416596
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 11:58 schreef indahnesia.com het volgende:
Zal Twitter eens aanslingeren, zo te lezen gaat het niet goed in BKK. Journalisten worden neergeschoten en zo..
Vroeg vanmiddag waren er al drie neergeschoten.

Tulsathit is een tamelijk goede op twitter. Hij is journalist voor The Nation (wel altijd in gedachten houden dat The Nation behoorlijk anti-red is).
  vrijdag 14 mei 2010 @ 14:00:12 #294
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_81416639
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 10:35 schreef marcb1974 het volgende:

Vooralsnog nog niet nee.
pi_81419304
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 13:59 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Tulsathit is een tamelijk goede op twitter. Hij is journalist voor The Nation (wel altijd in gedachten houden dat The Nation behoorlijk anti-red is).
Kijk, handige tip.
pi_81421276
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:34 schreef Gaoxing het volgende:
Er zijn inderdaad best delen van Bangkok waar je je nog kunt vermaken op dit moment. Echter, we zijn weer terug bij de sitatie van een maand geleden, ongeveer: de situatie is dermate explosief en kan dan zozeer uit de hand lopen, dat ik als toerist gewoon lekker een vliegtuig/trein naar eilanden of noorden zou nemen, zodat je je er niet steeds mee bezig hoeft te houden, want op de hoogte blijven is wel belangrijk nu.

Verder zijn de ergste gevechten op dit moment letterlijk zo'n 3 km van mijn huis. Ik vond het best aardig dat APK me sterkte wenste
Ik zag net op TV meerdere soldaten schieten (RTL4). Het ziet er al aardig explosief uit en kan nu echt wel de verkeerde kant opgaan.

Ik volg RichardBarrow op Twitter voor het laatste nieuws.
pi_81421503
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 13:59 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Hoe zit het met Bangkok Post? Zijn zij voor geel of rood?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 17:09:38 #298
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_81423234
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 16:12 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik volg RichardBarrow op Twitter voor het laatste nieuws.
Ah dat is handig, hij heeft dezelfde provider als ik (en tweette vanavond dat hij daar problemen mee had, net als wij ).

Hmmm Bangkok Post is iets minder scherp, vind ik. Toen we hier kwamen was Taksin nog aan de macht, en vond ik The Nation veel prettiger, omdat ze veel meer info gaven die de BP stil hield. Vanaf het begin van dit tumult in maart heb ik wel eens het gevoel gehad dat het nu andersom was (althans: dat The Nation een beetje erg pro-regering was; de BP kwam nog steeds niet met veel meer), maar het is goed mogelijk dat dat deels kwam doordat er gewoon heel weinig informatie voorhanden was.

Ach, al met al is het in Thailand toch zo dat je alles moet lezen en dan proberen zelf te reconstrueren wat er mogelijkerwijs daadwerkelijk gebeurd zou kunnen zijn en wat erachter zou kunnen zitten Vanavond even zitten kletsen met een stel vrienden, en we zijn het er gewoon over eens dat we het niet begrijpen en waarschijnlijk nooit zullen begrijpen. We zien een stuk of 3 agenda's, aan de kant van de rode shirts, maar we weten dat er nog minstens 3 meer zijn, die waarschijnlijk belangrijker zijn.

Het vechten gaat overigens nog door, rond Din Daeng en Sathorn.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 19:20:29 #299
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_81427945
Het Belgische nieuws heeft het over 7 doden en 100+ gewonden.
pi_81428640
tulsathit: Bkk governor, however, said he had heard that 10 people have been killed so far. He called on bangkokians to stay indoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')