abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80946954
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:49 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ok, verkeerd begrepen dan. Sorry.
[..]

MinBuri is gewoon Bangkok onder de Thais. Veel meer valt er niet zo aan te vertellen anders dan dat je er bijna geen enkel opschrift of aanduiding in het Engels zal tegenkomen. Verder heb je daar de Ram Inthra en de Rom Klao Road, twee wegen waaraan ontzettend veel uitgaansgelegenheden voor de Thais zelf liggen van heel betaalbaar tot heel erg chique. Die restaurants ik noem altijd Thaise vreetschuren gezien de massaliteit, het felle TL licht, de lange tafels en altijd dezelfde soort live band. Thais vinden het geweldig, ik vind het niks. Wanneer je jezelf in MinBuri moet vermaken, zul je je redelijk gauw vervelen denk ik want alles ligt nog al ver uit elkaar en eigen vervoer is dan bijna noodzakelijk.

Bankapi is weer een ander verhaal. Het wordt hoofdzakelijk gevormd door de twee wegen Lad Phrao en Ramkhamhaeng. Zeer levendig met heel veel studenten van de 2 universiteiten daar, een aantal shopping malls die echt niet onder doen voor de bekendere als Siam of MBK maar wel goedkoper zijn, etc. De Klong Saen Seap loopt er middendoor en met de ferry door de Klong ben je in een klein halfuurtje in Pratunam. En omdat er voldoende mensen daar ook wel een paar woorden Engels spreken voel je je niet gelijk helemaal verloren. Ik zie in Bankapi de laatste jaren steeds meer toeristen die in de hotels en condo's in de Soi's tussen Lad Phrao en Ramkhamhaeng logeren. Dezelfde kwaliteit voor minder dan de helft van de prijs en redelijk snel openbaar vervoer, b.v in 50 minuten voor 30 Baht en je bent aan Democracy Monument (nu beter even daar wegblijven) om maar wat te noemen. Dat doe je niet met een taxi..... Maar die wijken zijn allemaal wat minder bekend en in een reisgids lees je er helemaal niets over.
Thanks voor de info!

Inderdaad, in reisgidsen lees je er echt helemaal niets over, en ikzelf heb ook alleen maar ten westen van downtown geleefd al die tijd. Ik hoop dat ik mij er een beetje ga vermaken, hopelijk zijn er wat mogelijkheden daar om echt een begin te maken met het leren van Thais.
pi_80949463
Die mogelijkheden maak je zelf.

Als je vragen hebt stuur gewoon pm

Komt helemaal goed daar
pi_80951125
Jongens ik ben al lang niet meer op zoek naar zijde lakens (althans niet gericht). Waarom zitten jullie me nou de hele tijd te flamen daarvoor. Ik koop anders wel gewoon katoen. Ook net zo makkelijk. Dus dat is echt geen probleem hoor.

Maar goed ik heb nog een maand. Ik doe nu eigenlijk niets anders dan een beetje luieren, internetten en winkelcentra bezoeken. Ik moet wel wat systematischer te werk gaan maar deze week peer ik hem echt uit bangkok. Hoe pak ik dit aan? Ik wel best de lonely planet gebruiken maar dan ben ik weer zo een backpacker. Anders koop ik hem alsnog als er echt niets anders op zit.
  zondag 2 mei 2010 @ 22:33:21 #229
6941 APK
Factual, I think.
pi_80951252
Ik zou gaan slapen als ik jou was, anders komt het er helemaal niet van.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_80951368
neem de bus en ga naar het noorden

Profit
pi_80951775
Ja dat is het eigenlijk ook. Ik ga altijd redelijk laat naar bed en word meestal rond 12.00 wakker. Dan check ik nog even het nieuws en mail en dan is al weer 14.00 nog voordat ik een douche heb genomen.

Maar goed.. waar moet ik in het noorden zijn? als ik een bus neem naar bijv. een leuk plekje zijn er dan ook gidsen die een lulverhaal houden wat gewoon niet boeit maar je toch wel alles laten zien. Want dat is wel handig. Anders weet ik gewoon echt niet hoe ik dit moet aanpakken
pi_80951870
Je moet naar Chiang Mai

Waarom zijn er gidsen als je een bus naar het noorden neemt? Je neemt die bus om daar te geraken en eenmaal in de stad los je het ter plekke op. Als je alleen naar thailand kunt gaan, kun je ook alleen rondlopen door een stad lijkt me?
pi_80952341
Ja dat kan ik denk ik wel. Dan hoef ik ook niet zo een gids in te huren. en anders google ik wel wat als ik daar ben.

Om echt heel eerlijk vind ik het een beetje raar om helemaal naar chiang mai te reizen, een tempel te bezoeken en misschien een wandeling in de bergen maken. Ik zie niet zo het nut daarvan in. Na een aantal tempels en bergen heb je het ook weer voor gezien. In dat opzicht vind ik deze vakantie toch wel een beetje tegen vallen. Voor de rest kan ik nog gaan duiken op een van de eilandjes. Dat ga ik misschien ook wel doen.

Maar wat kan ik dan nog meer doen?
  zondag 2 mei 2010 @ 23:01:15 #234
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_80952428
Wat doe je eigenlijk in Thailand? Waarom ben je er naar toe gegaan. Wat had je in gedachte te gaan doen toen je vertrok?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_80952552
Ey Dieselnoi.. laat me eens wat van je vakantiefoto's zien? Ben best benieuwd waar je tot nu toe allemaal geweest bent!
pi_80952635
Ok dit is echt het laatste wat ik kwijt wil en dan hou ik echt op met klagen. en dan posts ik vanaf nu alleen maar vrolijke berichtjes.

maar dit vond ik toch echt strontvervelend. Dan is er een kampioenswedstrijd. De allerlaatste wedstrijd van het seizoen in de NL competitie. De allerbelangrijkste en allerbeslissende wedstrijden van dit weekend. En de ontknopping van de wat is het? de 6e beste competitie van europa.

en dan gaan ze Shelsie - Liverpool uitzenden. een wedstrijd die je ook maar 100x per jaar ziet. WTF echt. Die gasten kijken alleen maar engels voetbal.
pi_80952968
quote:
Op zondag 2 mei 2010 23:04 schreef Flammie het volgende:
Ey Dieselnoi.. laat me eens wat van je vakantiefoto's zien? Ben best benieuwd waar je tot nu toe allemaal geweest bent!
Dan moet ik het eerst ergens uploaden. en die zooi van mijn telefoon afhalen. Aangezien ik mijn mini sd naar sd converter kwijt ben geraakt moet ik de fotos dus 1 voor 1 via bleutooth uploaden.

Ik kan wel een paar fotootjes laten zien. maar dan moet ik het wel ergens naar toe kunnen uploaden. zondat dat ik een account hoef te maken. Ik heb een paar van het leger genomen met snipers op de brug en allemaal busjes en soldaten op de weg. dat soort dingen maak je niet mee in nederland. wel spannend.
  zondag 2 mei 2010 @ 23:52:18 #238
6941 APK
Factual, I think.
pi_80954150
quote:
Op zondag 2 mei 2010 23:18 schreef dieselnoi het volgende:

Ik kan wel een paar fotootjes laten zien. maar dan moet ik het wel ergens naar toe kunnen uploaden. zondat dat ik een account hoef te maken.
http://www.tinypic.com/
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_80956257
quote:
Op zondag 2 mei 2010 23:07 schreef dieselnoi het volgende:
Ok dit is echt het laatste wat ik kwijt wil en dan hou ik echt op met klagen. en dan posts ik vanaf nu alleen maar vrolijke berichtjes.

maar dit vond ik toch echt strontvervelend. Dan is er een kampioenswedstrijd. De allerlaatste wedstrijd van het seizoen in de NL competitie. De allerbelangrijkste en allerbeslissende wedstrijden van dit weekend. En de ontknopping van de wat is het? de 6e beste competitie van europa.

en dan gaan ze Shelsie - Liverpool uitzenden. een wedstrijd die je ook maar 100x per jaar ziet. WTF echt. Die gasten kijken alleen maar engels voetbal.

Waarom ben je niet gewoon thuis gebleven dan Het is toch logisch dat zij geen Nederlands voetbal uitzenden, er is geen Thai die daarnaar wil kijken.

Ik zie niet hoe je verveeld kan zijn in Thailand. Er is echt zoveel te doen, en voor ieder wat wils - stad, platteland, strand, cultuur, tempels, feesten.. als je je daar verveelt ben ik wel benieuwd welk land beter aan jouw eisen voldoet. (al begrijp ik dat er ook genoeg ergenissen zijn in Thailand, maar ik heb een redelijk incassatievermogen wat dat betreft).

Ben je al in Ayutthaya of Kanchanaburi geweest bijvoorbeeld? Ko Chang?
pi_80958878
quote:
Op zondag 2 mei 2010 23:52 schreef APK het volgende:

[..]

http://www.tinypic.com/
  maandag 3 mei 2010 @ 17:14:39 #241
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_80974723
Compromis?
quote:
PM announces next election will be held on Nov 14

BANGKOK: --Prime Minister Abhisit Vejjajiva announced Monday night on TV that he will hold the next election on November 14 if if his roadmap to solve the political problems is not interrupted.

He said the road map has five elements as following:

1) All parties concerned must join forces to uphold the monarchy.

2) The government will carry out national reform to do away with injustice in the economic and olitical structures.

As part of the process, the government will provide good social welfare, education, health etc, as well as other things to people suffering from other plights.

3) The government will ensure that the media will function as a constructive tool.

4) The government will set up an independent committee to investigate the deaths and injuries in clashes between troops, police and protesters on April 10, at Silom and on Vibhavadi Road.

5) The government will take actions to study the public feelings of injustice regarding to political system, especially after what happened over last few years, and try to solve the problems.
Vooralsnog niet afgewezen door de rode shirts. Kijken wat ze morgen gaan zeggen...
  Moderator dinsdag 4 mei 2010 @ 13:46:28 #242
155227 crew  Guppy
dus
pi_81005771
Nu op nu.nl
quote:
Thaise betogers accepteren verzoeningsplan premier

Uitgegeven: 4 mei 2010 13:14
Laatst gewijzigd: 4 mei 2010 13:44

AMSTERDAM - De Thaise protestbeweging accepteert het verzoeningsplan van premier Abhisit Vejjajiva. Een leider van de demonstranten zei dinsdag bereid te zijn deel te nemen aan het verzoeningsproces.

© AFP
''De leiders van de roodhemden hebben unaniem besloten om deel te nemen aan de routekaart naar verzoening zoals is voorgesteld door de premier om zo verder bloedvergieten te voorkomen'', zei protestleider Veera Musikapong tegen betogers.
Hij zei dat ze akkoord gaan met de vijf punten van het plan.

Verkiezingen
Wel zei hij problemen te hebben met de datum waarop de verkiezingen zouden moeten worden gehouden. Abhisit heeft voorgesteld de parlementsverkiezingen op 14 november te houden. Volgens Veera mist de premier de autoriteit om een verkiezingsdatum te prikken.

Volgens een leider van de demonstranten gaan de protesten in Bangkok voorlopig gewoon door totdat de premier duidelijk heeft gemaakt wanneer het parlement wordt ontbonden voor nieuwe verkiezingen.
Het besluit volgt na een oproep tot verzoening van oud-premier Thaksin Shinawatra. De meeste betogers zijn aanhangers van Thaksin. Zij demonstreren al weken in het centrum van de Thaise hoofdstad Bangkok.

© ANP
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 4 mei 2010 @ 14:23:14 #243
16632 Xlarge
========
pi_81007415
Dat ziet er goed uit, iedereen kan weer veilig door Bangkok lopen binnenkort, of in ieder geval tot de volgende rode of gele demonstratie.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 14:53:44 #244
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_81008592
Hmmm de weergave is een beetje aan de positieve kant. De drie leiders die hebben gesproken lijken niet helemaal op 1 lijn te zitten (of Jutapong is gewoon vreselijk gewend aan en blij met de macht die hij op het moment heeft, dat lijkt me ook vrij waarschijnlijk ), en ze hebben er nog niet zonder meer mee ingestemd. Veera was de meest positieve van het stel.

Zoals een Thaise journalist al zei: wat ze werkelijk bedoelen zal de komende uren in intervieuws 'off-stage' duidelijk worden, als ze de massa niet blij en enthousiast hoeven te houden. Oftewel: we zijn positief, maar nog niet 100% zeker...
pi_81009325
quote:
UDD accepts PM's reconciliation roadmap

The United Front for Democracy against Dictatorship (UDD) has resolved to join Prime Minister Abhisit Vejjajica's roadmap for reconciliation, Veera Musikhapong said after a meeting of UDD leaders on Tuesday evening.

Mr Veera, the UDD chairman, said all red-shirt leaders made the resolution unanimously because the UDD had long proposed for it. Moreover, the UDD did not want to see more deaths and injuries as a result of the political conflict.

However, the UDD, in entering the reconciliation process, wanted the prime minister to set the timeframe for House dissolution because it is within his power to do so and leave it to the Election Commission to fix the election date.

Moreover, the government must immediately show its sincerity by ending all forms of intimidation against the red shirts, he said.

Mr Veera affirmed that the UDD leaders would not seek amnesty from being charged with terrorism and lese majeste and would be ready to fight the charges.

Nathawut Saikua, the UDD secretary-general, said the red-shirt protesters would not yet disperse until the prime minister came up with a clear time frame for the House dissolution.

Earlier in the day, Mr Abhisit said the government would go ahead with the five-point roadmap for national reconciliation with or without the UDD's participation.

Mr Abhisit said the cabinet had been informed of the plan, so it was not necessary for the parties in the coaltion to confirm their support for his roadmap, as demanded by the UDD, because he, as prime minister, holds sole power to dissolve the House of Representatives.

The prime minister admitted his roadmap was not supported by a Democrat Party resolution, but believed he would be able to explain it to the party when it meets on May 6.

The party's chief adviser, former prime minister Chuan Leekpai, earlier today reaffirmed his opposition to a House dissolution brought on by intimidation.

Mr Abhisit said the proposal was generated by his own wish to bring about national reconciliation before a general election, and denied his decision was the result of being intimidated.

The reconciliation process would not include an amnesty for anyone facing criminal charges, he said.

The prime minister said there would be no more bargaining. His proposal was made after hearing opinions from all involved groups.

If the UDD protest ended and steps could be taken to solve problems, there would be a House dissolution and a general election according to the planned timeframe.

If the UDD did not respond to the proposal, the process might face difficulties and he could not be certain an election could be held within the set timeframe.

The prime minister said if the UDD accepted his proposal, his secretary-general Korbsak Sabhavasu would be assigned to coordinate political affairs and army chief Gen Anupong Paojinda to oversee an orderly end of the protest.

Mr Korbsak and Gen Anupong could coordinate to ensure the safe movement of people out of the protest site.

The executive decree for administration in emergency situations would, however, continue to be enforced - to enable authorities to maintain security and prevent instigation of unrest through various media.

The entire process might take about two weeks to complete, Mr Abhisit said.

Fugitive former premier Thaksin Shinawatra on Tuesday called on his supporters to seek reconciliation while the prime minister's offer was welcomed by Puea Thai Party chairman Chavalit Yongchaiyudh.

"Reconciliation is good for everybody," Mr Thaksin said in a phone-in to a meeting of the opposition Puea Thai Party. "Today, don't think about the past but look to the future. That is how national reconciliation will happen.

"I think there should be a start to talks, to create a good climate," he said.

But he said he would leave it up to the red-shirt leaders to decide.

"This is far beyond me because I'm just a little person among the red-shirts," he said. "The red-shirt UDD will make a decision on the prime minister's five-point plan since I'm just an observer."

Puea Thai Party chairman Chavalit Yongchayudh was full of praise for Mr Abhisit for having proposed the roadmap for reconciliation and an election date.

Gen Chavalit said a House dissolution, a general election and having the monarchy as the country's main institution are what everybody wants.

"I think what happened is good and makes us feel relieved.

"May 5, Coronation Day, is an auspicious day for all. I believe the red shirts will gradually go home and all sides will turn to seeing one another and join hands as one. We have taken a long step back," he said.

Leader of multi-coloured group Tul Sithisomwong said his group supports Mr Abhisit's proposed roadmap for reconciliation, but with some reservations.

Dr Tul, of Chulalongkorn University's faculty of medicine, said he would like to first look into details of the roadmap to see what changes were planned to the current constitution.

He personally thought the House dissolution would come too soon to solve various related problems if a general election was scheduled for Nov 14.

The government should fix a clear timeframe on what it would do before the election.
pi_81013619
joepie
nu nog de euro-->TBT weer naar een acceptabele niveau en we kunnen weer gaan
pi_81045901
Beste Fokkers...aangezien jullie waarschijnlijk meer ervaring hebben met het plannen van vluchten, heb ik een vraag.

Ik verblijf momenteel in Thailand, maar zal in augustus terug moeten komen aangezien ik een presentatie op school heb. Ik vlieg normaal gesproken op Dusseldorf.

Nu bekeek ik de site van AirBerlin. Een enkele reis Bangkok - Dusseldorf in augustus kost flink wat, zeker in vergelijking met juli en september. Ik had gedacht dat de prijzen mee zouden vallen, maar je zit zo rond de 600/700 euro. Hoe kan het dat de prijzen voor augustus ineens zo hoog zijn?
En kan iemand mij aangeven of het beter is nu te boeken, of nog even te wachten?
Ik moet zeker de laatste week van augustus en misschien nog enkele dagen van te voren terug in Nederland zijn.
pi_81045995
Owja sorry vergeten te vragen:

Zal de prijs nog minder worden, of juist nog meer?
De prijzen die ik nu zie staan, zijn eerder retour-prijzen.
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:12:51 #249
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_81047068
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:41 schreef BeardedDragon het volgende:
Owja sorry vergeten te vragen:

Zal de prijs nog minder worden, of juist nog meer?
De prijzen die ik nu zie staan, zijn eerder retour-prijzen.
Augustus is hoogseizoen, dat weet Air Berlin en andere maatschappijen ook, en aangezien dan veel mensen op vakantie moeten prijzen zij de vluchten ook hoog in die periode. Dat geld voor de heenreis, maar natuurlijk ook voor de terugreis.

Of de tarieven hoger worden of dalen kan je natuurlijk nooit met zekerheid zeggen, dat weten ook de airliners niet, aangezien die werken met Yield Management, en dat is vrij dynamisch.
Over het algemeen zullen tarieven, zeker voor retourtickets, vanaf half augustus weer dalen, omdat dan de schoolvakanties over zijn, maar dit gebeurd pas in juni, juli als de boekingen achterblijven bij verwachting, nu zetten de luchtvaartmaatschappijen natuurlijk zo hoog mogelijk in.

Mocht je perse nu willen boeken, Air Asia, vanaf Kuala Lumpur, doet het voor 300 euro naar London Stansted. Dan moet je nog met Easyjet, Ryanair of Trein naar huis, gezien de vele mogelijkheden vanaf London valt dat wel mee qua tarief.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_81051508
Iemand een tip voor een goed hotel vlakbij Koh San Road? Ik hoef niet op KSR zelf te zitten maar op loopafstand zou fijn zijn. Wie kan een goed hotel aanbevelen?

Thnx!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')