abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80530922
Ok ik kijk wel even bij Jim Thompsons als het veilig is om daar te komen. Beetje raar dat een winkel Jim Thompsons heet en echt thais zijde verkoopt.

Ik vind het trouwens sowieso al ongelofelijk moeilijk om je weg in Bangkok te vinden. Het is zo warm en er zijn echt te veel mensen. De BTS vind ik bijv. echt geen pretje omdat er gewoon zo veel mensen daar zijn en lopen is met dit weer gewoon bijna niet te doen. De metro is dan weer wel beter te doen maar die komt alleen op plekken waar geen mens komt. Ik neem dus vaker de taxi dan wat anders. Maarja dan zit je ook weer vast in de file en dat is saai, kost veel tijd en de taxi is ook nog eens duur.

Het is gewoon niet zo prettig om het openbaar vervoer in thailand te nemen.
  dinsdag 20 april 2010 @ 19:19:34 #52
6941 APK
Factual, I think.
pi_80531917
Ik vind een taxi helemaal niet duur, zeker niet in vergelijking met Nederland.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_80532089
Ik heb zelf ook nooit problemen gehad met openbaar vervoer in thailand.
Die paar dagen dat ik in bangkok geweest ben pakte ik altijd van die busjes ofzo waar van die lui met van die bakjes geld in rondliepen zeg maar. (en daar telkens mee gingen klapperen)

Die waren erg relax vond ik dan maar goed Vooral als er van die hippe trendy scholieren in kwamen zitten
pi_80533244
Als een maaltijd maar 30 baht kost is een taxi in vergelijking wel hardstikke duur. En als je meerdere keren per dag een taxi neemt. dan kun je weleens veel geld kwijt zijn.

En eigenlijk is de enige echte effectieve manier om te reizen de bts. Maar dan zit je ook alleen maar met mede-buitenlanders. En het zijn ook allemaal ouwe kerels. Het is gewoon een hardstikke vies gezicht. Ik vind het echt zo ongelofelijk sneu voor thaise mensen. Dat meen ik echt. Ze zijn zo hardstikke vriendelijk en goed en dan krijg je dit soort gasten in je land. Dit zijn natuurlijk niet de toeristen die je in dit land wilt hebben. Ik zou het als Thai niet gepikt hebben. Dat vind ik hardstikke jammer. Ze verwelkomen buitenlanders met open armen terwijl ze zelf niet zo veel hebben en daar word dan misbruik van gemaakt door viespeuken. Ik vind dat echt hardstikke zielig voor ze.

Maar goed het is vooral het weer, mensen, files en de luchtkwaliteit dat het reizen door bangkok zo moeilijk maakt.
pi_80534512
Wat kost een taxi dan? 70 baht per persoon ofzo? Of ja .. zal in Bangkok wel weer 20x zo duur zijn

Je moet in Bangkok dan ook die busjes nemen waar al die thais ook mee gaan die zijn super leuk om mee te gaan ook soms lekkere muziek tijdens de rit en altijd beetje lullen met die aardige Thais

[ Bericht 50% gewijzigd door Flammie op 20-04-2010 20:38:32 ]
  dinsdag 20 april 2010 @ 20:53:54 #56
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_80536146
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 20:17 schreef Flammie het volgende:
Wat kost een taxi dan? 70 baht per persoon ofzo? Of ja .. zal in Bangkok wel weer 20x zo duur zijn

Je moet in Bangkok dan ook die busjes nemen waar al die thais ook mee gaan die zijn super leuk om mee te gaan ook soms lekkere muziek tijdens de rit en altijd beetje lullen met die aardige Thais
Ik zal de gemiddelde toerist niet aanraden om de lokale bus te nemen aangezien je dan geen idee hebt waar je uitkomt.
In mijn backpackperiode nam ik de bussen nog wel eens, maar je moet vooral geen haast hebben en niet echt een doel hebben, want ik heb een aantal keer meegemaakt dat een rode bus met hetzelfde nummer opeens hele stukken van de route overslaat omdat het volgens de bestuurder te druk zal zijn zodat je alsnog stukken kunt lopen.

Indien je eenvoudig van A naar B wilt is de taxi de enige realistische manier. Trouwens, niet eens zo duur, zeker niet met 2 personen of meer, dan is de besparing met een BTS of Metro zelfs te verwaarlozen. Wel moet je natuurlijk niet de hele tijd in de taxi stappen, aan de andere kant, een rit van Utrecht naar mijn voormalige woonplaats was 30 euro, en dan is nog geen 10 km... 1500 THB aan taxi's uitgeven in Bangkok zijn toch zo'n 15 ritten, en die maak je normaliter niet op een dag.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:49:22 #57
6941 APK
Factual, I think.
pi_80538839
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 19:48 schreef dieselnoi het volgende:

Als een maaltijd maar 30 baht kost
Laat maar.
Wij hebben duidelijk een ander soort vakantie.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:58:11 #58
62913 Blik
The one and Only!
pi_80539317
In Bangkok een volwaardige maailtijd voor 30 baht vinden vind ik redelijk knap
  dinsdag 20 april 2010 @ 23:13:53 #59
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_80543138
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 13:14 schreef dieselnoi het volgende:
nee goh ik weet heus wel wat het verschil tussen extreem fijngegewen katoen en zijde is. Ik ben niet dom.

Maar wat gebruiken ze dan in de duurste 5* hotels? Geen zijde? En in Las Vegas dan?
Nee daar draaien ze de godsganselijke nacht The Moody Blues.........Nights in White Satin
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 18:57 schreef dieselnoi het volgende:
Ok ik kijk wel even bij Jim Thompsons als het veilig is om daar te komen. Beetje raar dat een winkel Jim Thompsons heet en echt thais zijde verkoopt.

Ik vind het trouwens sowieso al ongelofelijk moeilijk om je weg in Bangkok te vinden. Het is zo warm en er zijn echt te veel mensen. De BTS vind ik bijv. echt geen pretje .................Ik neem dus vaker de taxi kost veel tijd en de taxi is ook nog eens duur.

Het is gewoon niet zo prettig om het openbaar vervoer in thailand te nemen.
Man man Ken je klassiekers, die Jim Thompson is zowat de uitvinder van de Thai Silk. En zo te horen ben je niet erg op je stek in BKK. Volgende keer maar wat vulkanen in IJsland gaan beklimmen of zo? Hebben ze geen BTS, en is het ook niet zo warm, alhoewel..............

En zo te lezen zit Dieselnoi helemaal op de verkeerde plek in BKK. Gokje...... hotel in een van de lage Soi nummers van Sukhumvit Road? Geeft niet hoor, maar dan moet je ook niet klagen.

[ Bericht 25% gewijzigd door buzz1291 op 20-04-2010 23:22:33 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 20 april 2010 @ 23:27:09 #60
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_80543745
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 20:17 schreef Flammie het volgende:

Die aftanse groene bussen mogen niet meer rijden. Ja je gelooft het niet maar die zijn sinds 1 februari echt verboden. Waren volgens de lokale overheid zelfs voor Thaise begrippen niet meer veilig. En zoals Ozzie zegt: Niet instappen als toerist. Je weet nooit waar je uitkomt. En die taxi's in BKK zijn echt niet zo duur. Prijs is niet pp (het is geen louche tuktuk) maar per rit uiteraard.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_80544659
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 23:27 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Die aftanse groene bussen mogen niet meer rijden. Ja je gelooft het niet maar die zijn sinds 1 februari echt verboden. Waren volgens de lokale overheid zelfs voor Thaise begrippen niet meer veilig. En zoals Ozzie zegt: Niet instappen als toerist. Je weet nooit waar je uitkomt. En die taxi's in BKK zijn echt niet zo duur. Prijs is niet pp (het is geen louche tuktuk) maar per rit uiteraard.
Oh dat wist ik niet eens Thanks voor de info! Vind het ergens wel jammer want ik vond die busjes wel vet

En yeh.. ik bedoelde natuurlijk per rit Mijn excuses
  woensdag 21 april 2010 @ 01:36:45 #62
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_80547059
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 18:57 schreef dieselnoi het volgende:
Ok ik kijk wel even bij Jim Thompsons als het veilig is om daar te komen.
Na, zal ik het nog 1 keer proberen? Excuses mensen, oren dicht.....JIM THOMPSON HEEFT GEEN LAKENS!!! Volgens mij dan he..... Mja, wie ben ik? JT's huis heb ik maar een keer of 8 bezocht met allerhande toeristen die ons bezochten, aangezien ik het een van de leukste toeristische dingen in BKK vind.

Dat je niet dalijk weer komt miepen Wel is het een hele goede manier om wat over de Thaise zijde-industrie en de man zelf te weten te komen (het adres wat je kreeg is van Jim Thompson's huis, wat je kunt bezoeken) en je kunt er goed eten. Minder over zijde zelf, daarvoor zou je beter naar het winkeltje van Lea kunnen gaan, waarvan ik een tijdje geleden de link al gaf, maar wel met de opmerking dat dat duur is, en ZE ER GEEN LAKENS VERKOPEN.
  woensdag 21 april 2010 @ 08:30:36 #63
62913 Blik
The one and Only!
pi_80548637
hoor ik dat nu echt, de leukste attractie van BKK? Heb het altijd overgeslagen omdat het me niks aan leek
  woensdag 21 april 2010 @ 09:01:22 #64
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_80549190
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 23:49 schreef Flammie het volgende:

[..]

Oh dat wist ik niet eens Thanks voor de info! Vind het ergens wel jammer want ik vond die busjes wel vet

En yeh.. ik bedoelde natuurlijk per rit Mijn excuses
Wellicht dat die groene bussen (busjes?) niet meer in Bangkok mogen rijden, in Chonburi zie ik er nog genoeg rijden. Al zit ik daar wel meer in bussen waarvan de langste houdbaarheidsdatum al is verstreken, maar het alternatief is of een bromfietstaxi (dan rij ik mijzelf als bestuurder liever dood op de bromfiets dan dat ik achterop zit) of een songtaew, waar zij met gemak 30 man instoppen en ik op het ijzeren frame aan de buitenkant moet staan zodat ik toch besluit dat die oude aftandse bus voor die 20 minuten een veiliger alternatief zal zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 09:29:02 #65
155227 crew  Guppy
dus
pi_80549762
Die groene bussen zijn er niet meer?? Wij waren in januari, toen waren ze er uiteraard nog wel, en wij hebben ons er toen echt over verbaasd, hahaha
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_80551468
tvp
  woensdag 21 april 2010 @ 11:23:10 #67
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_80553145
quote:
Op woensdag 21 april 2010 08:30 schreef Blik het volgende:
hoor ik dat nu echt, de leukste attractie van BKK? Heb het altijd overgeslagen omdat het me niks aan leek
Ons referentiekader is waarschijnlijk een beetje verschillend he Blikkie Maar ja, het is een van de weinige dingen waar ik zelf nog naartoe ga met gasten, in tegenstelling tot bijvoorbeeld het Grand Palace, tenzij gasten echt hulp nodig hebben. Het liefst trouwens wel vroeg, op een maandagmorgen bijvoorbeeld. Dan is de tuin echt een oase van rust.
pi_80557970
Het gaat hier in BKK heel snel uit de hand lopen. M16's versus geslepen bamboestokken en "praten" is nu ruled-out. Zit er dicht op, dus ben benieuwd. De 23e komt er een anti-rally waar 100.000 mensen worden verwacht, alle kleuren, behalve rood!
pi_80559457
Hey wat gebeurt er nou als je met een rood EN een geel shirt door door de demonstraties heen loopt? Zien ze je dan aan als vriend of vijand?
pi_80559569
Een oranje shirt zou tof zijn. Geel en rood united! en kunnen ze meteen Nederland supporten met het oog op het aankomende WK
  woensdag 21 april 2010 @ 14:41:38 #71
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_80559957
Waar zit je Bowny?
  woensdag 21 april 2010 @ 14:47:40 #72
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_80560173
Overigens is het verkeer in Bangkok nu volledig onvoorspelbaar. We zijn vanmiddag maar van onze normale route door kleine sois afgeweken om Sukhumvit op te gaan, waar we vervolgens zo ongeveer over vlogen. Rama IV is met name een groot probleem.
pi_80567539
nu de hamvraag:
heeft het impact om het nachtleven in BKK?

zijn alle clubs open
pi_80568185
Tijdens het pakken van m'n koffer had ik een gele en rode polo in m'n handen.....heb maar m'n oranje meegenomen

Gaoxing, Ramada@Petchburi.

Net nog even over Sukhumvit gelopen en de hoeren hebben het zwaar Stuk minder druk dan afgelopen december Maar de clubs zijn gewoon open ja. Dit hele gedoe is eigenlijk gelimiteerd aan bepaalde delen in de stad. Buiten deze plekken gaat het dagelijkse leven gewoon door, je zou niet eens weten dat er iets speelt (buiten het feit dat de grote malls gesloten zijn)

Overigens, over de kosten: Ik spendeer gewoon gemiddeld 3.000 TBH per dag. Bezuinig niets op transport en eten. Ja, ik kan voor 25 baht een maaltijd kopen (en dat heb ik ook een keer gedaan, niets mis mee), maar ik eet liever uitgebreid en dan kost het je alsnog maar 500-800 TBH voor 2 a 3 personen. Je geeft heel gemakkelijk 100 hier uit en 200 daar en voordat je het doorhebt, ben je weer een biljet van 1.000 kwijt Als je wilt overleven op 100TBH per dag, moet je m.i. maar gewoon thuis blijven. Moet wel zeggen dat de huidige koers vergeleken met 3 maanden geleden killing is.....43 versus de good old 50 en dat voel je!

[ Bericht 10% gewijzigd door Bowny op 21-04-2010 18:40:04 ]
pi_80568682
quote:
Op woensdag 21 april 2010 18:33 schreef Bowny het volgende:
Tijdens het pakken van m'n koffer had ik een gele en rode polo in m'n handen.....heb maar m'n oranje meegenomen

Net nog even over Sukhumvit gelopen en de hoeren hebben het zwaar Stuk minder druk dan afgelopen december Maar de clubs zijn gewoon open ja. Dit hele gedoe is eigenlijk gelimiteerd aan bepaalde delen in de stad. Buiten deze plekken gaat het dagelijkse leven gewoon door, je zou niet eens weten dat er iets speelt (buiten het feit dat de grote malls gesloten zijn)

Overigens, over de kosten: Ik spendeer gewoon gemiddeld 3.000 TBH per dag. Bezuinig niets op transport en eten. Ja, ik kan voor 25 baht een maaltijd kopen (en dat heb ik ook een keer gedaan, niets mis mee), maar ik eet liever uitgebreid en dan kost het je alsnog maar 500-800 TBH voor 2 a 3 personen. Je geeft heel gemakkelijk 100 hier uit en 200 daar en voordat je het doorhebt, ben je weer een biljet van 1.000 kwijt Als je wilt overleven op 100TBH per dag, moet je m.i. maar gewoon thuis blijven. Moet wel zeggen dat de huidige koers vergeleken met 3 maanden geleden killing is.....43 versus de good old 50 en dat voel je!
Waarom moet je dan maar gewoon thuis blijven? In thailand kan dat namelijk maar thuis echt niet

Als je op vakantie bent is het idd een beetje een rare kwestie maar de meeste (thaise) vrienden van me leven op nog minder dan 100 baht in Chiang Mai
pi_80569268
Natuurlijk heeft het woord "vakantie" voor iedereen een andere betekenis, maar als ik hier 4x per jaar heen ga voor 2 weken, dan ga ik mezelf niet pijnigen met 100 baht per dag. Heb de tijd niet om alles rustig uit te zoeken of een 10 baht busje te nemen. Ik heb ook wel dagen dat ik me red met <1.000 baht hoor, als ik bijv. in de omgeving van m'n hotel blijf of weinig/geen activiteiten onderneem
pi_80569432
Als ik zou gaan voor 2 weken zou ik echt superveel geld over de boeg smijten. Precies zoals jij het zegt. hier een 1000tje daar een 2000tje

Maar als ik zou weten dat ik voor langere tijd zou blijven zou ik zo weinig mogelijk spenderen met het oog op de toekomst. Ook wat dat betreft heeft vakantie een andere betekenis voor iedereen natuurlijk. Ik blijf dan alsnog liever in Thailand dan thuis
  donderdag 22 april 2010 @ 01:34:52 #78
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_80584319
quote:
Op woensdag 21 april 2010 18:15 schreef YebCar het volgende:
nu de hamvraag:
heeft het impact om het nachtleven in BKK?

zijn alle clubs open
Patpong is dicht. De dames waren, volgens de krant, not amused.
  donderdag 22 april 2010 @ 01:37:01 #79
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_80584343
quote:
Op woensdag 21 april 2010 18:33 schreef Bowny het volgende:
Oooh, dat valt nog redelijk mee. Het kan nog een stuk meer 'midden in' Hoewel een behoorlijk aantal hotels die echt midden in zaten z'n deuren nu officieel heeft gesloten.
pi_80585015
Als ik hier maar twee weken zou zitten zou het me echt niet om het geld gaan.
Dan huur ik gewoon een taxi af voor een paar dagen, ga dan echt niet moeilijk doen om motorbike/tuktuk/whatever steeds te regelen en zal niet op het geld kijken.
Daarnaast zal ik qua eten en onderdak ook niet op de centen letten.

Omdat ik nu voor langere tijd hier ben, kijk ik wel een beetje op het geld.
Eenvoudige zaken zoals eten (wat ik vaker op de straat doe), onderdak (heb iets voor langere tijd gehuurd), vervoer (huur geen motorbike maar leen er een van een vriendin) en uitgaan, daar probeer ik toch allemaal een beetje op te bezuinigen, zeker als student zijnde.

Toch kan ik zeggen dat ik al met al hier riant leef. Heb nog geen dag gekookt en heb een appartement met zeezicht...niks te klagen in dit geval.
pi_80585305
quote:
Op donderdag 22 april 2010 06:14 schreef BeardedDragon het volgende:
Als ik hier maar twee weken zou zitten zou het me echt niet om het geld gaan.
Dan huur ik gewoon een taxi af voor een paar dagen, ga dan echt niet moeilijk doen om motorbike/tuktuk/whatever steeds te regelen en zal niet op het geld kijken.
Daarnaast zal ik qua eten en onderdak ook niet op de centen letten.

Omdat ik nu voor langere tijd hier ben, kijk ik wel een beetje op het geld.
Eenvoudige zaken zoals eten (wat ik vaker op de straat doe), onderdak (heb iets voor langere tijd gehuurd), vervoer (huur geen motorbike maar leen er een van een vriendin) en uitgaan, daar probeer ik toch allemaal een beetje op te bezuinigen, zeker als student zijnde.

Toch kan ik zeggen dat ik al met al hier riant leef. Heb nog geen dag gekookt en heb een appartement met zeezicht...niks te klagen in dit geval.
Dit dus

Voor 2 weken zou het me ook niet rotten zoals ik al zei maar met oog op de toekomst bezuinig je nu eenmaal wat. Dat wil niet zeggen dat thuis zitten leuker is of beter
  donderdag 22 april 2010 @ 17:13:23 #82
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_80603609
Gaat niet goed hier: vanavond een bomaanslag op een skytrain station (Sala Daeng), 75 gewonden, waaronder toeristen, 1 dode. We horen nu al een minuut of 20 een paar helicopters. Volgens een tweet op The Nation hebben redshirts vuurwerk gegooid naar legerhelicopters. Ze blijven maar circelen. Brrr....
  Moderator donderdag 22 april 2010 @ 17:23:26 #83
155227 crew  Guppy
dus
pi_80603955
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:13 schreef Gaoxing het volgende:
Gaat niet goed hier: vanavond een bomaanslag op een skytrain station (Sala Daeng), 75 gewonden, waaronder toeristen, 1 dode. We horen nu al een minuut of 20 een paar helicopters. Volgens een tweet op The Nation hebben redshirts vuurwerk gegooid naar legerhelicopters. Ze blijven maar circelen. Brrr....

Scary... Blijf maar lekker binnen jij!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 22 april 2010 @ 17:26:22 #84
62913 Blik
The one and Only!
pi_80606526
Ik volg nu ook een beetje het nieuws in Thailand. Zag gisteren ook al dat er een raket was afgevuurt op een opslagplaats voor benzine in de suburbs van Bangkok.

Hoe komen die gasten aan dat soort zwaar geschut? Het begint nu wel een beetje op het wilde westen te lijken
  donderdag 22 april 2010 @ 19:18:09 #86
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_80607019
Drie doden alweer

BTS station was dus Sala Daeng, de schoten lijken te zijn gelost vanaf het standbeeld net voor Lumpini park.

Helicopters waren even weg, maar cirkelen nu weer alweer bijna twee uur. Ik moet nodig gaan slapen, heb griep en moet over een uur of 5 m'n bed alweer uit, maar het is niet echt lekker rustig zo
pi_80608401
quote:
Op donderdag 22 april 2010 01:34 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Patpong is dicht. De dames waren, volgens de krant, not amused.
fuck patpong
RCA, Qbar moeten open blijven
  donderdag 22 april 2010 @ 19:59:34 #88
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
  donderdag 22 april 2010 @ 20:48:36 #89
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_80610505
quote:
Vijf granaten werden afgevuurd op een menigte demonstranten die hun steun betuigden aan de regering.
(bron: nu.nl)

Het zou mij ook niets verbazen als dit daadwerkelijk gebeurd is, het is niet de bedoeling dat groepen tegendemonstranten de aandacht van de rode partij gaan opeisen.
Het zijn overigens niet de vreedzame demonstranten, het zijn uiteraard de gewapende beweging in de rode gelederen die onder dekking van de mensenmenigte dergelijke aanslagen op andere burgers en militairen uitvoeren.

Eigenlijk zou de boodschap duidelijk moeten zijn van de regering, en de militairen opdracht moeten geven om echt in te grijpen. Helaas zullen de gewapende mafkezen de rode demonstranten als menselijk schild gaan gebruiken waardoor er dan burgerslachtoffers kunnen vallen.
Aan de andere kant, ingrijpen zorgt er ook voor dat er geen dekking meer is, en ik neem aan dat je als regering toch wel een beetje intelligence hebt verzameld na deze lange tijd van demonstraties welke personen je moet hebben.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_80620129
enige die dit nog enigszin kan oplossen is the king himself
maar aangezien deze niet meer zal bemoeien en geen partij zal gaan kiezen word het een moeilijk verhaal
  vrijdag 23 april 2010 @ 01:57:11 #91
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_80620600
Het leger is diep verdeeld, Ozzie
  vrijdag 23 april 2010 @ 02:30:22 #92
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_80620886
quote:
At around 9.40pm, repeated loud bangs were heard among red shirts prompting a hurray from Silom residents. It turned out later that the red shirts had lit firecrackers to celebrate the attacks on the Silom residents.
Bron

Triest.....
  vrijdag 23 april 2010 @ 02:40:39 #93
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_80620977
edit: link werkt niet, filmpje lijkt weg te zijn.

[ Bericht 83% gewijzigd door Gaoxing op 23-04-2010 09:36:05 ]
  Moderator vrijdag 23 april 2010 @ 09:25:23 #94
155227 crew  Guppy
dus
pi_80623544
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 02:40 schreef Gaoxing het volgende:
Nog een filmpje

En dan zal ik nu weer ophouden met spammen
AREA 403
FORBIDDEN
JE HEBT GEEN TOESTEMMING VOOR DE OPGEVRAAGDE URL.

Nou ja, ik kan me voorstellen dat het er erg gespannen is... Of eigenlijk, ik kan me dat helemaal niet zo goed voorstellen Ik kan alleen maar hopen dat het snel weer rustiger wordt...
pi_80625899
Het leger laten ingrijpen zou echt een laatste 'redmiddel' moeten zijn. Dat zal eerder een bloedbad worden dan een oplossing. Daarnaast zou een leger NOOIT ingezeten mogen worden tegen de eigen burgers.

De enige reële kans is nu dat de Koning wat gaat doen. En de verkiezingen zullen er snel moeten komen.
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:58:33 #96
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_80628519
Marc, het gaat helemaal niet om verkiezingen. Die hadden ze gisteren in juli kunnen krijgen, maar hebben ze afgewezen. Als het echt om de verkiezingen gaat, en je geeft echt om die mensen die je volgen, dan neem je dat toch aan? Veel eerder is niet eens wettelijk mogelijk, volgens mij (weet iemand dat nog: de verkiezingen die in februari 2006 door Thaksin werden uitgeschreven, maar 'unconstitutional' waren omdat de termijn te kort was? Een aantal partijen hebben toen de verkiezingen geboycot, Thaksin won, en daarop volgde de coup?).
pi_80628606
Nee, het gaat om corruptie en macht. Alleen is de enige manier nu om eruit te komen zonder bloedbad verkiezingen.
  vrijdag 23 april 2010 @ 12:11:21 #98
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_80629018
Je vergeet 'face', een belangrijk aspect hier. Plus: wat denk de dat er na de komende verkiezingen gaat gebeuren als de regering nu toegeeft?
pi_80629189
Het blijft een herhaling van zetten. Zolang men er niet echt in slaagt de corruptie terug te dringen (die is in mijn ogen wel heel erg belangrijk) zal dit niet ophouden.
pi_80637135
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 19:23 schreef Flammie het volgende:
Ik heb zelf ook nooit problemen gehad met openbaar vervoer in thailand.
Die paar dagen dat ik in bangkok geweest ben pakte ik altijd van die busjes ofzo waar van die lui met van die bakjes geld in rondliepen zeg maar. (en daar telkens mee gingen klapperen)

Die waren erg relax vond ik dan maar goed Vooral als er van die hippe trendy scholieren in kwamen zitten
Lol dat klapperen ja

Maar de bus in Bangkok kan wel irritant zijn, ze geven de haltes niet aan en het is ook helemaal niet duidelijk waar al die bussen heengaan.
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:58 schreef Blik het volgende:
In Bangkok een volwaardige maailtijd voor 30 baht vinden vind ik redelijk knap
Ik at daar elke dag voor minder dan 50 baht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')