dan moet dat hem wel geweest zijn. zoveel E30's rijden er niet rond op hetzelfde tijdstip in 1 stad toch?quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:29 schreef justmattie het volgende:
[..]
Die reed een heel stuk achter me vanaf Westeinde. Ik liet hem bij de stoplichten camminghaburen naast me staan vandaar dat ik het zag. Hij ging de eerste afslag camminghaburen in, ik 1 verder bij de Friese Poort.
Ja, maar dan heb je het ook over een prijsverschil van een kleine factor 3. Ik heb op dit moment niet heel veel zin om rond de ¤1200-1500 euro voor BBS RS te gaan neertellen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:33 schreef eevebe het volgende:
ik heb t ook altijd wel leuke velgen gevonden
[ afbeelding ]
maar ik ben een grotere fan van bbs rsjes
[ afbeelding ]
ja bbsjes zijn eigenlijk ook wel belachelijk duur eigenlijk.quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je het ook over een prijsverschil van een kleine factor 3. Ik heb op dit moment niet heel veel zin om rond de ¤1200-1500 euro voor BBS RS te gaan neertellen.
Gewone kruisspaakvelgjes vind ik "te druk" onder een M-Tech II uitgevoerde auto, ook al vind ik de velgen op zich wel erg mooi. Vooral zoals een maat van me ze heeft:
[ afbeelding ]
Mooi gespoten in donker Nogarosilber . We kwamen alleen samen tot de conclusie dat die velgen te druk staan onder m'n M-Tech II.
nicequote:Op woensdag 3 februari 2010 22:58 schreef Parafernalia het volgende:
Ik heb een BMW 8 serie
Ik heb nog nooit een foto van m'n auto gemaakt.. Zijn er zat op GOogle te vindenquote:
Niet van jouw auto.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:26 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een foto van m'n auto gemaakt.. Zijn er zat op GOogle te vinden
Fijn plaatje Ben je ook van plan om de Azevs in een bepaalde kleur te spuiten?quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je het ook over een prijsverschil van een kleine factor 3. Ik heb op dit moment niet heel veel zin om rond de ¤1200-1500 euro voor BBS RS te gaan neertellen.
Gewone kruisspaakvelgjes vind ik "te druk" onder een M-Tech II uitgevoerde auto, ook al vind ik de velgen op zich wel erg mooi. Vooral zoals een maat van me ze heeft:
[ afbeelding ]
Mooi gespoten in donker Nogarosilber . We kwamen alleen samen tot de conclusie dat die velgen te druk staan onder m'n M-Tech II.
Mijn Individual Colour: Dakar Gelb mit AlpinWeiss 2:quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:23 schreef Dimitri_ het volgende:
TVP.
Voor de OP: Oksel rijdt in een 1 serie. En er is toch een Nederlandse Zwitser (oid) die een X5 rijdt hier op het forum?
Rij zelf overigens geen BMW, maar Volvo. Ben wel altijd geīntrigeerd door BMW, ultieme natte droom is toch wel een E36 M3, daker yellow.
[ afbeelding ]
Kleur is leuk.. Maar dan toch weer neppe M3 spiegels, niet meegespoten handvatten.. Die kleine dingen maken het net niet.quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:29 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik heb 2 e36's, een 318 met een 2.5 24v Vanos blok Automaat (in aanbouw)
En een e35 M-Tech 323i uit '98
[..]
Mijn Individual Colour: Dakar Gelb mit AlpinWeiss 2:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:46 schreef Dimitri_ het volgende:
Er staat hier in gesjonnieficeerde 3 serie.
Explain?
Vehicle type: Passenger Car, dacht dat een BMW een Drivers car wasquote:Op donderdag 4 februari 2010 00:29 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik heb 2 e36's, een 318 met een 2.5 24v Vanos blok Automaat (in aanbouw)
En een e35 M-Tech 323i uit '98
[..]
Mijn Individual Colour: Dakar Gelb mit AlpinWeiss 2:
[ afbeelding ]
Nee mijn achterlichten trekken ook volle zalen, ben nog opzoek naar 1 (gratis) origineel (Geel-wit-rood) linker achterlicht.. (heb al 2 ( ) rechter gekregen)quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:43 schreef Dimitri_ het volgende:
Oja, en die velgen..
Da hooorrrt nie!!
Ja die sticker heb ik ook zelf gemaakt of nietquote:Op donderdag 4 februari 2010 00:52 schreef dnzl het volgende:
[..]
Vehicle type: Passenger Car, dacht dat een BMW een Drivers car was
Hij is Compleet origineel op de Spiegels, velgen en achterlichten na.quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:46 schreef Dimitri_ het volgende:
Er staat hier in gesjonnieficeerde 3 serie.
Explain?
Dat blok van deze bak is toch gaar? Ik blijf erbij, schroef die velgen onder die witte en maak daar een driftkar van.. En spaar verder voor iets fatsoenlijks of blijf rijden in je TDIquote:Op donderdag 4 februari 2010 01:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hij is Compleet origineel op de Spiegels, velgen en achterlichten na.
De velgen blijven er onder.. (ja mijn smaak dan) en de spiegels + Achterlichten gaan plaats maken voor originele.. (De beemer staat ook te koop iig)
Dat ligt er weer aan. Bij ons in de straat staan er best wel een flink aantal BMW's, waarvan uit elke serie wel een paar, laat staan wat er rijdt. Nu is Rotterdam weliswaar iets groter/drukker dan Leeuwarden, maar toch..quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:53 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
dan moet dat hem wel geweest zijn. zoveel E30's rijden er niet rond op hetzelfde tijdstip in 1 stad toch?
het zou al heel wat zijn als hij het uberhaupt klaar kreegquote:Op donderdag 4 februari 2010 03:03 schreef green_power het volgende:
[..]
Dat blok van deze bak is toch gaar? Ik blijf erbij, schroef die velgen onder die witte en maak daar een driftkar van.. En spaar verder voor iets fatsoenlijks of blijf rijden in je TDI
Thanks. Vind 'm met deze M-set al behoorlijk breed, dus geen widebodykit.quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:27 schreef Catch22- het volgende:
erg nice
Die is echt zo mooi als een e30 kan worden. Misschien een widebodykit nog vetter, maar dat gaat wel erg ver
Nog een "andere forum-fok!er" .quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:25 schreef Kogando het volgende:
Ik heb een E30 325i M-Tech II
[ afbeelding ]
Heb inmiddels bredere Alpina's achter. Zoals de auto er nu uit ziet vind ik 'm mooi, dus daar zal niet veel meer aan veranderen. Ik heb er een spaghetti spruitstuk met eisenmann demper op gezet, en de kat er tussenuit gehaald. Binnenkort ga ik er een E36 M3 stuurhuis inbouwen voor directer stuurgevoel.
Leuk he?
Voorlopig laat ik de Azev's gewoon in de kleur waarin ik ze aanschaf, maar stiekem vind ik dat zwart wel mooi constrasteren met het zilver van m'n auto . Maar dat is dan eventueel toekomstmuziek.quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:17 schreef dnzl het volgende:
[..]
Fijn plaatje Ben je ook van plan om de Azevs in een bepaalde kleur te spuiten?
Had je ook al gespot ja. En dankje, ben zelf ook erg over het geluid te spreken.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:10 schreef Maharbal het volgende:Nog een "andere forum-fok!er" .
Ik had je auto daar inderdaad ook gezien en gehoord. Mijn god wat klinkt die eisenmann hemels
Dat nemen we maar voor lief dan . Ik ben een beetje eigenwijs wat dat betreft.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:27 schreef Kogando het volgende:
[..]
Had je ook al gespot ja. En dankje, ben zelf ook erg over het geluid te spreken.
Die 17" Azev A's staan erg vet, maar naar mijn idee wel beetje aso.
quote:Op donderdag 4 februari 2010 01:57 schreef Turquaz52 het volgende:
(De beemer staat ook te koop iig)
Even voor het niveau van het forum:Het is "Bimmer", als je het over een auto hebt. Een "beamer" is een BWM motorfiets en een beemer...geen idee... misschien een mannetjes-beemster ?quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:36 schreef eevebe het volgende:
...maar ik rij bijna alleen maar autoweg dus dan is zo'n beamer toch wel heel erg lekker
Tja, zo noem ik hem dus Hoe je het schrijft zal mij een rotzorg wezenquote:Op donderdag 4 februari 2010 12:09 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
[..]
Even voor het niveau van het forum:Het is "Bimmer", als je het over een auto hebt. Een "beamer" is een BWM motorfiets en een beemer...geen idee... misschien een mannetjes-beemster ?
Beamer gebruiken ze in de USA vaakquote:Op donderdag 4 februari 2010 12:09 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
[..]
Even voor het niveau van het forum:Het is "Bimmer", als je het over een auto hebt. Een "beamer" is een BWM motorfiets en een beemer...geen idee... misschien een mannetjes-beemster ?
Mooi, dan weet je dus nu dat het Bimmer isquote:Op donderdag 4 februari 2010 12:35 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Tja, zo noem ik hem dus Hoe je het schrijft zal mij een rotzorg wezen
Van de site van de BMW Car Club of British Columbia (USA)quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:02 schreef justmattie het volgende:
[..]
Beamer gebruiken ze in de USA vaak
quote:Bimmer vs Beemer
Enthusiasts vs others
Definitions:
Bimmer - proper accepted slang for BMW cars. Most people don't know this.
Beamer/Beemer - proper accepted slang for BMW motorcycles. You will hear this term used incorrectly by many people.
Bummer - When you get a speeding ticket.
Bitter - Another German car. Very rare; hand built.
So just why is a BMW car called a 'bimmer' not a 'beemer' or 'beamer'?
The answer in part lies in knowing some BMW history and what came first.
All real BMW enthusiasts know that BMW got a big start on two wheels, what many call the real BMWs.
In those days, BMW motorcycles were quite active in racing, and one of their competitors at the track was often the BSA bikes.
Well as things would have it, a track slang developed, and the BMWs were usually referred to as 'beemers' and the BSAs were referred to as 'beesers'.
So, of course for any true enthusiast, there is no way that a BMW car could be called a 'beemer', so they were called 'bimmers'.
Unfortunately, in the US and Canada, and perhaps other countries, there was a time (kind of still is) where for various reasons, a BMW owner was considered an upwardly mobile person, and of course due to the fun in driving their BMWs most all of them had big grins on their faces.
Hence it is little surprise that the non enthusiast types out there incorrectly labeled BMW cars and their owners as 'beamers' or 'beemers'.
Š 1998-2007 BMW Car Club of British Columbia
weer wat geleerdquote:Op donderdag 4 februari 2010 13:10 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Van de site van de BMW Car Club of British Columbia (USA)
[..]
ik ook!quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:48 schreef eevebe het volgende:
[..]
weer wat geleerd
k vind beamer alleen wel wat stoerder klinken
...fail...quote:maar ik ben wel blij met mn bimmer dan hoor
british columbia is trouwens canada...
Hou jij je er aub even buiten, Cock.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is net zoiets als zeggen dat de BMW-club van Dortmund Nederlands is.
quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:01 schreef SingleCoil het volgende:
Hou jij je er aub even buiten, Cock.
Inderdaad beetje het stigma van de E30 überhaupt. Maar hoe meer aso elementen er aan de auto zitten, hoe meer aso het totaalplaatje wordt. Ik vind dat altijd een lastige afweging, en de verleiding is groot om steeds meer coole dingen erop te bouwen en aan te passen en op den duur schiet je door.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:30 schreef Maharbal het volgende:
edit: sowieso vinden mensen me soms volgens mij wat aso, omdat die 6cyl in die E30 toch wel brult . Ook de standaard uitlaat klinkt al goed (en luider dan gemiddeld), maar dat weet jij vast ook wel.
Helemaal met je verhaaltje eens . Maar ik laat het nog niet zo ver komen dat al die stigma's en dergelijke mijn enthousiasme voor de auto en hoe ik 'm wil hebben gaan beheersen/leiden.quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:44 schreef Kogando het volgende:
[..]
Inderdaad beetje het stigma van de E30 überhaupt. Maar hoe meer aso elementen er aan de auto zitten, hoe meer aso het totaalplaatje wordt. Ik vind dat altijd een lastige afweging, en de verleiding is groot om steeds meer coole dingen erop te bouwen en aan te passen en op den duur schiet je door.
Nevertheless is een M-tech 2 met die Azev A's een brute verschijning.
Je kunt er inderdaad genoeg mee lullen . De andere persoon die er bij kwam heeft zelf dus ook meerdere E30's, maar dat heeft ie ongetwijfeld verteld.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 02:07 schreef piekartz87 het volgende:
nou de nieuwe distributieriem zit erop. was ook wel erg nodig. de lagers van 1 van de rollen maakten herrie en de riem had al een aantal scheurtjes. net op tijd dus. als dat ding knapt ben je de lul natuurlijk.
nog 1 puntje was een nieuwe verdeelkap die binnenkort toch wel een keertje zou moeten.
Erg aardig volk en mooi de hele tijd staan lullen over E30's e.d.
bedankt nog voor het adresje maharbal
Werkendequote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Weet iemand welke lampjes er in een E36 (coupe 92) knipperlichten aan de voorkant moeten?
Regel dan ook ff 2 APK's voor mijquote:Op donderdag 4 februari 2010 17:33 schreef Bowny het volgende:
TVP.
Binnenkort nog een nieuwe APK regelen
dat moet ik dus beide hebben maar holy macaroni, wat duurquote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:37 schreef Maharbal het volgende:
Ja dure bende. Voor een verdelerkap + rotor ben je ongeveer ~¤200 kwijt.
21 W vlgns ETK. Ik haal de boel altijd eerst open heb je het voorbeeld in je handen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wijsneus ik doel dus op het formaat.
ja ik wou ook wel helpen maar dat was niet eens nodig, ze weten wel waar ze mee bezig waren.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je kunt er inderdaad genoeg mee lullen . De andere persoon die er bij kwam heeft zelf dus ook meerdere E30's, maar dat heeft ie ongetwijfeld verteld.
Ik zou misschien ook nog even langskomen met de E30 om te helpen (lees: in de weg staan), maar ik was pas na 20.00 thuis, dus dan zou het erg laat worden voor mij.
Mooi dat het goed opgelost is .
Gewoon een beunhaasje die in z'n vrije tijd auto's repareert in z'n (grote) schuur.
Afhankelijk van of je de verdelerkap nieuw of gebruikt wil, is er genoeg te vinden. Nieuw zijn die dingen volgens mij ¤80 of ¤120 euro (even vergeten hoeveel precies, staat wel op ETK).
Dank!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
21 W vlgns ETK. Ik haal de boel altijd eerst open heb je het voorbeeld in je handen.
Beetje oppassen met die richtingaanwijzers losklikken en huidige koude. Koud plastic breekt gemakkelijk af.
Je BMW dealer, en anders van een e30 liefhebbers forum.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:10 schreef piekartz87 het volgende:
160 dollar in totaal.
maar iemand tips waar ik dit het beste weg kan halen?
Inderdaad, en dat moet je het vastzetten met een schroefje * justmattie heeft ervaring ermee.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
21 W vlgns ETK. Ik haal de boel altijd eerst open heb je het voorbeeld in je handen.
Beetje oppassen met die richtingaanwijzers losklikken en huidige koude. Koud plastic breekt gemakkelijk af.
Goede site inderdaad. Ik heb al eens zitten zoeken naar de ETK voor op de pc maar die is nergens ''te krijgen''quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:22 schreef Maharbal het volgende:
Ik gebruik dan ook vaker http://bmwfans.info/
Daar staan europrijzen op.
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:24 schreef justmattie het volgende:
[..]
Goede site inderdaad. Ik heb al eens zitten zoeken naar de ETK voor op de pc maar die is nergens ''te krijgen''
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]Beide niet compleet, sleep ze toch allebei even binnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
Die van Brezan is misschien ''universeel'' en bij de stealer weg is OEMquote:Op zaterdag 6 februari 2010 14:12 schreef piekartz87 het volgende:
ik had de brezan gemaild gisternacht, had net antwoord.
"Hierbij de prijzen van een
verdelerkap en rotor.
1x rotor 5,90 euro ex.btw
1x verdelerkap 10,80 ex. btw"
dat lijkt me niet kloppen, hebben ze dan een verkeerde verdelerkap te pakken? aangezien die bij de dealer 90 euro kost
Blower moet volgens mij kunnen ontwasemen en fuseekogel: krik het wiel wat op en pak het beet op 9 uur en op 3 uur en ga dan wikken. Doe hetzelfde erna door het wiel beet te pakken op 12 uur en op 6 uur en weer beetje wikken. Heb je speling (hoeft maar een paar mm te zijn), dan is dat waarschijnlijk afkeur.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:50 schreef tha_rizzo het volgende:
Weet iemand hier wat er allemaal in orde moet zijn voor APK?
Ik moet in maart/april naar APK en wil weten hoeveel speling ik heb met de blower en de fuseekogel linksvoor.
.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:29 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb vandaag dus mijn hele auto lopen onderhouden met iemand van het e30 forum en ik heb
- Distributie Riem + spanrollen
- Koolborstels dynamo (van ???v (te weinig) naar 13,5v)
- Waterpomp
- V-Snaar
- Koelvloeistof vervangen
- Olie + Oliefilter vervangen
- Nieuwe rotor + verdelerkap
- Bougies
vervangen.. Loopt weer prima. 2 Vacuumlekjes (oliedop en gasklephuis) waardoor hij koud iets instabiel loopt, maar dat is minimaal. Voor de rest is het weer starten en lopen
Rotor + verdelerkap was samen met 6 bougies 130 euro (inc. 30% korting en er gaat nog 20 euro af want me maat krijgt dat terug via zijn bedrijf)
Voor die paar tientjes extra zou ik de waterpomp sowieso meenemen, ook al ziet het ding er visueel nog goed uit... Ook ff alle pakkingen en shizzle (maar ik denk dat dat er al bij hoort) meenemen als het zooitje toch openligtquote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:53 schreef Maharbal het volgende:
.
Ik ga deze lente ook m'n distributieriem laten vervangen (preventief volgens mij). Neem, afhankelijk van de staat, de waterpomp waarschijnlijk ook mee. Even wat nieuwe bougies er in flikkeren staat ook op het lijstje. M'n olie + filter is net in oktober vervangen, dus dat hoeft niet. Koelvloeistof misschien wel even.
nice!quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Pfff kan elke week wel gaan wassen en dan is ie weer vies, maar ja het is altijd ff 1 dagje genieten van mooie glans
[ afbeelding ]
Als je hem 1x goed poetst (dus niet alleen wassen; maar kleien, polijsten en waxen met goede was, dus geen turtle wax) dan is het een kwestie van elke week even afspoelen en dan moet hij weer goed zijnquote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Pfff kan elke week wel gaan wassen en dan is ie weer vies, maar ja het is altijd ff 1 dagje genieten van mooie glans
[ afbeelding ]
ja daar ben ik ook wel blij mee, anders had ik ze er zelf in gezetquote:
ja ik vind zwart sowieso de beste kleur voor een autoquote:
zou ik niet voor de gehele ruimte doen, een maat van mij heeft dat ook een keer gedaan en toen wou die niet meer starten, (was weliswaar geen bmw maar toch)quote:Op zondag 7 februari 2010 13:47 schreef justmattie het volgende:
Ik heb vocht in mn koplamp zitten, nu las ik ergens dat je dan het afdekklepje er af kunt halen zodat het vocht er weer uitgaat. Maar is dat nu ook zinvol met dit weer, of kan dat beter in het voorjaar?
En de motorruimte is deze zomer ook wel aan een grote beurt toe, hoe doen jullie dit met de hogedrukspuit ?
quote:Op zondag 7 februari 2010 13:53 schreef YoshiBignose het volgende:
.... Jij had er toch ook 1 hyperdude?
Niet en al helemaal niet met de hoge drukspuit.quote:Op zondag 7 februari 2010 13:47 schreef justmattie het volgende:
En de motorruimte is deze zomer ook wel aan een grote beurt toe, hoe doen jullie dit met de hogedrukspuit ?
Ik heb ook geen zin in om alle gevoelige delen als dynamo, accu en noem maar op in plastic te wikkelen en dan met de hogedruk erover te gaan hoor. Ik ga het eerst met een natte doek grotendeels schoonmaken, en dan met motorreiniger proberen. Wel in de lente niet met dit kutweerquote:Op zondag 7 februari 2010 15:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niet en al helemaal niet met de hoge drukspuit.
Is je motor echt vies kun je motorreiniger kopen en dit na gebruik afspoelen met de tuinslang.
Woehahah dacht ff dat het een 5-serie wasquote:Op zondag 7 februari 2010 14:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zie mijn foto hierboven.
Of herken je de e46 niet door die laag sh*t?
quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:58 schreef Parafernalia het volgende:
Ik heb een BMW 8 serie
quote:
maak er dan eens een foto vanquote:
Cassettebandjesquote:Op zondag 7 februari 2010 22:04 schreef Catch22- het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
click fo' MOARRR
de prijzen van veel onderdelen kan je ook op www.hbase.nl nazoeken.
Die zwarte herken ik inderdaad nog, die stond volgens mij een keer te koop. Ik had wel interesse toenquote:Op zondag 7 februari 2010 21:02 schreef rival het volgende:
ow zijn we plaatjes aant posten?
mijne
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en dan nog een E30 maar kan geen foto vinden
Bilstein, Koni...ga zo maar door.quote:Op maandag 8 februari 2010 01:44 schreef piekartz87 het volgende:
nice hoor,
mn schokbrekers op mn E30 316 worden steeds raller trouwens
tijd voor vervanging. keb alleen nog geen idee wat er allemaal onder past. moet ik dus nog even uitzoeken
Origineel hebben ze alleen maar bij de Dealer, kosten ongeveer 40-50 euro ( jij had toch een E30?? )quote:Op zondag 7 februari 2010 22:07 schreef justmattie het volgende:
Weet iemand ook een site of bedrijf waar ze originele mattensetten hebben? En scheelt die prijs veel met de stealer ?
Was jij Zondag ook in Zandvoort..??quote:Op zondag 7 februari 2010 23:49 schreef Pas259 het volgende:
Ik heb geen BMW en ik heb er niets mee maar ik heb vandaag deze plaatjes geschoten en wou ze even delen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was op Zandvoort, gebeurde net terwijl mijn maat en ik stopten met foto's maken.
Jup velen denken dat maar het hoeft niet altijd zo te zijn.quote:Op maandag 8 februari 2010 15:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Oke sorry, dat dacht ik altijd. Nou ja, het staat iig wel stukken mooier bij grote velgen.
dat klopt, toen we hem net hadden en door de apk kregen heb ik hem te koop gezet....quote:Op zondag 7 februari 2010 21:13 schreef Catch22- het volgende:
had je die zwarte een tijdje terug niet te koop staan hier op fok?
nou ja, ik ben ook niet zo van het verlagen hoor. De E46 coupe heeft standaard al m-onderstel dus het staat al redelijk laag, alleen de vorige eigenaar vond het nodig om verhoogde veren achter te plaatsen Dat stond dus echt helemaal niet, vooral niet i.c.m. 18 inch. Het is me nog steeds een raadsel waarom hij dat gedaan heeft, want er zit geen trekhaak aan. Misschien veel drempels bij hem in de buurt, of dikke kinderenquote:Op maandag 8 februari 2010 16:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jup velen denken dat maar het hoeft niet altijd zo te zijn.
Bij grotere velgen is het inderdaad wel mooier, omdat de band platter wordt lijkt de ruimte in de wielkast ineens erg groot en dan is het veel mooier om de auto iets lager te zetten.
Ik heb 18" BBS LeMans replicas gekocht voor onze BMW
Die komen er in het voorjaar onder, moet nog even kijken welke banden ik erop laat leggen.
Ook hoop ik dat ik de BMW niet hoef te verlagen ivm bovenstaande "grote wielkast opening"
Sja wat is verlagen. Een goede schroefset is wel wat duurder dan je veren doorknippen (da's gratis) en daarmee is hij ook verlaagdquote:Op maandag 8 februari 2010 17:13 schreef rival het volgende:
wij hebben de E36 verlaagt en dat was helemaal niet zo duur...
ik zal eens even kijken wat voor merk dat was, want de prijs was erg interessant
Mensen achterin een coupé of een coupé met trekhaak is sowiesoquote:Op maandag 8 februari 2010 17:31 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
nou ja, ik ben ook niet zo van het verlagen hoor. De E46 coupe heeft standaard al m-onderstel dus het staat al redelijk laag, alleen de vorige eigenaar vond het nodig om verhoogde veren achter te plaatsen Dat stond dus echt helemaal niet, vooral niet i.c.m. 18 inch. Het is me nog steeds een raadsel waarom hij dat gedaan heeft, want er zit geen trekhaak aan. Misschien veel drempels bij hem in de buurt, of dikke kinderen
Wat is er mis met mensen achterin een coupé? Juist in een coupé past dat ruim. Trekhaak.. In principe niet, maar als het een keer nodig is.. Een on-the-fly-opzetbare trekhaak is dan wel weer handig.quote:Op maandag 8 februari 2010 19:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mensen achterin een coupé of een coupé met trekhaak is sowieso
Nou.... echt niet hoor. Het instappen is altijd al een ramp, maar achterin mijn coupe zit je echt niet ruim. Tuurlijk, het is geen fiat panda, maar je moet je toch altijd er in proppen. De auto staat ook nog eens lekker laag, dus is ook altijd wel lachen als mensen eruit kruipenquote:Op maandag 8 februari 2010 19:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat is er mis met mensen achterin een coupé? Juist in een coupé past dat ruim. Trekhaak.. In principe niet, maar als het een keer nodig is.. Een on-the-fly-opzetbare trekhaak is dan wel weer handig.
Bilstein rondom? ~160 per demper voor, ~120 per demper achter voor de E30.quote:Op maandag 8 februari 2010 12:55 schreef Catch22- het volgende:
waar moet ik aan denken voor een setje rondom? Dan zit je voor 4 stuks toch wel rond de 300-400 eu?
Hmm ik het herken het niet echt bij de mijne. Die is behoorlijk ruim achterin en ook het in- en uitstappen gaat vrij soepel.quote:Op maandag 8 februari 2010 19:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Nou.... echt niet hoor. Het instappen is altijd al een ramp, maar achterin mijn coupe zit je echt niet ruim. Tuurlijk, het is geen fiat panda, maar je moet je toch altijd er in proppen. De auto staat ook nog eens lekker laag, dus is ook altijd wel lachen als mensen eruit kruipen
Laatst m'n oma even naar huis brengen, nou die komt er dus echt niet uit en dat is voorin
http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=bilstein+b6+e30&_sacat=See-All-Categoriesquote:Op maandag 8 februari 2010 19:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Bilstein rondom? ~160 per demper voor, ~120 per demper achter voor de E30.
Ja, ik was erbij vergeten te vermelden dat ik het had over de B8 (waar je eigenlijk voor moet gaan als je gaat verlagen en je besluit andere dempers te nemen). De B8 zijn als het goed is verkorte dempers.quote:Op maandag 8 februari 2010 19:46 schreef Catch22- het volgende:
[..]
http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=bilstein+b6+e30&_sacat=See-All-Categories
daar zit het rond de 450 per 4..
Nope, een E36. Maar 40-50 euro valt op zich nog mee. Is dat voor 4 of 2 matten? Dus voor en achter?quote:Op maandag 8 februari 2010 14:57 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Origineel hebben ze alleen maar bij de Dealer, kosten ongeveer 40-50 euro ( jij had toch een E30?? )
Ik kan ze je ook bezorgen, met eventueel ook een eigen stiksel ( logo of tekst ) erop
Als je interesse hebt, meld je maar dan bespreken we e.e.a. eff.
Een échte coupe heeft een mooie schuine achterruit en een volwassene kan daar niet onder zitten.quote:Op maandag 8 februari 2010 19:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat is er mis met mensen achterin een coupé? Juist in een coupé past dat ruim. Trekhaak.. In principe niet, maar als het een keer nodig is.. Een on-the-fly-opzetbare trekhaak is dan wel weer handig.
Ah mooi, je bent hier online!quote:Op maandag 8 februari 2010 20:31 schreef metallicattim het volgende:
ik dacht dat je een E30 had, dus dat zijn de prijzen voor een E30 set, E36 houd ik me niet mee bezig
Dat is een M5quote:Op maandag 8 februari 2010 19:10 schreef tha_rizzo het volgende:
Een 5-serie op de camping
En met verschrikkelijke velgen.
Dat kan, als jullie allemaal chinezen zijn van 1.60quote:Op maandag 8 februari 2010 19:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hmm ik het herken het niet echt bij de mijne. Die is behoorlijk ruim achterin en ook het in- en uitstappen gaat vrij soepel.
Ja, nog een rode GTA zien staan?quote:Op maandag 8 februari 2010 16:00 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Was jij Zondag ook in Zandvoort..??
Ik ook, ik wou de circuit op met me TDItje, maar er was de Zandvoort 4 uurs race ofzo, en geen vrij rijden
Anders zag je ineens een rode stationwagon de bocht om komen
Ik heb momenteel geen recente foto's dan die je al hebt gezien.quote:Op maandag 8 februari 2010 20:34 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ah mooi, je bent hier online!
Zou je me ff wat meer foto's van de 9J Azev A's kunnen sturen? Ik ben me wat meer aan het orienteren .
Die je al eens had laten zien in m'n topic een tijd terug ken ik wel. Vroeg me af of je er meer hebt!
Dat ding gaat iig nooit kapot. Carburateur kan soms wat lastig starten vooral in winter. Wel 1766cc als ik het goed heb, gaat nog best hardquote:Op dinsdag 9 februari 2010 04:22 schreef Turquaz52 het volgende:
iemand wat info over een 316 m10 blok?
Gewoon basis dingen en weetjes er over? Ergens specifiek op letten of rekening mee houden?
Kun je makkelijk oplossen door een M10 injectieblok te kopen Inderdaad zo'n beetje het sterkste blok uit de E30 reeks. De M40 staat bekend voor het tikken en inlopen van de nokkenas, de M20 is bekend voor het scheuren, maar de M10? geen idee welke slechte eigenschap die heeftquote:Op dinsdag 9 februari 2010 08:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat ding gaat iig nooit kapot. Carburateur kan soms wat lastig starten vooral in winter. Wel 1766cc als ik het goed heb, gaat nog best hard
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M10quote:The M20 is an inline-6 piston engine by BMW.
Initially designated M60, the 12-valve, belt driven SOHC design was introduced in the 1977 BMW 520/6 and 320/6 as an entirely new design. With displacements ranging from 2.0 to 2.7 liters, it was the "little brother" to the larger BMW M30 engine. It had 91mm bore-spacing instead of 100mm of the M30. It was intended to replace the larger displacement 4-cylinder motors and was born out of BMW's conviction that a small six had more development potential than a large four (i.e. 2 liters+)
Powering the E21 and E30 3-Series, as well as E12, E28 and E34 5 Series cars, it was produced for nearly two decades, with the last examples powering the E30 325i touring built until April 1993. By that time, the newer twin-cam M50 engines with 4 valves per cylinder had already been used in the E36 and E34 for a couple of years.
77-93 (16 jaar) vs 61-87 (26 jaar) dusquote:The BMW M10/M12 was an I4 piston engine produced from 1961 to 1987. Displacement ranged from 1499 cm3 to 1990 cm3.
The engine was designed by noted engineer and race driver Baron Alex von Falkenhausen. He was asked to design a small-displacement (1.3 L) engine, but felt that this would be insufficient for the company's future needs. Therefore, he designed a block that could be expanded to 2.0 L and delivered it at 1.5 L.
The design was very successful, with over 3.5 million produced, and it served the company for over 25 years.
Daar heb ik geen idee van, ligt er ook een beetje aan wat je aan wil passen natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:11 schreef Turquaz52 het volgende:
Hoeveel PK winst kunnen we +/- boeken met webertjes..?
Gelijk spel Tenminste als je kijkt naar de "nieuwere" BMW modellen, dus vanaf de E-serie modellen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:40 schreef Catch22- het volgende:
Volgens mij is dat ook het langst gevoerde blok binnen BMW of niet?
Het ETA blok is juist gemaakt om de zuinigheid.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:12 schreef Turquaz52 het volgende:
Of gewoon een ETA blok, maar dat vind ie denk ik niet leuk met dat verbruik van 1.8 na 2.7
Ik heb slechts een 318i, maar door het schakelgedrag heb ik wel 't idee dat ie er bij mij ook in zit. Bij de volgende APK en remmenbeurt even zekerstellen dat ie aanwezig is, zo ja, weg ermee. Niet vergeten de koppeling te ontluchten In totaal maar een kwartiertje werk denk ik.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:53 schreef k_man het volgende:
Iemand ervaring met (verwijderen van) CDV? clutch delay valve
Ik moet het ook nog steeds laten doen. Is zo gepiept. M'n koppeling begint al een beetje te slijten, maar de E46 staat er om bekend dat het gewoon RAMPZALIG schakelt. Kan niet wennen eraan en als ik in een E30 / E36 stap heb je het zo onder controle. Moet dus wel die CDV zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:53 schreef k_man het volgende:
Iemand ervaring met (verwijderen van) CDV? clutch delay valve
En hoe zuinig is een ETA blok dan? Hoeveel km doet ie op 1 liter bij normaal rijgedragquote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het ETA blok is juist gemaakt om de zuinigheid.
Overigens worden de M10 blokken ook wel vaker gebruikt voor turbo-projecten.
Maar veel sneller zal die 316i niet worden dunkt me. Volgens mij is een swap een stuk goedkoper als je vermogenswinst wilt uit dat soort blokken.
het ETA blok was niet zo'n succes Die zuinigheid is ver te zoeken, want ik geloof dat 1:12 een uniekum is net zoals de Diesels... die deden ook niet veel beter als de benzineslurpers.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:32 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
En hoe zuinig is een ETA blok dan? Hoeveel km doet ie op 1 liter bij normaal rijgedrag
Maar die waren toch traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:52 schreef metallicattim het volgende:
[..]
net zoals de Diesels... die deden ook niet veel beter als de benzineslurpers.
Punt 1. Als je een M5 kan betalen; wat de neuk doe je op de camping, en zeker met een el cheapo caravan erachter?quote:
Ik laat het voorlopig maar zoals het is, heb ik besloten. Ben bang dat ik anders garantieproblemen krijg.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik moet het ook nog steeds laten doen. Is zo gepiept. M'n koppeling begint al een beetje te slijten, maar de E46 staat er om bekend dat het gewoon RAMPZALIG schakelt. Kan niet wennen eraan en als ik in een E30 / E36 stap heb je het zo onder controle. Moet dus wel die CDV zijn.
Lekker vlotte actie.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:46 schreef piekartz87 het volgende:
overdag toen de vorst nog te doen was ff snel de verdelerkap en rotor verwisseld.
...
joah het duurde wel een uurtje maar dat kwam omdat die kabels muurvast zaten (moest ze loswrikken met schroevendraaier) en toen ik de boel vastgeschroefd had was ik het plastic kapje vergeten die ook door die schroeven vast moest zittenquote:
Wie zegt dat ik een ETA Blok in de 316 van mijn NEEF wil lepelen..? Waar heb ik die keuze gemaakt, hoe kom je er op..?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom wil jij altijd auto's sneller maken met nieuwe blokken etc.? Koop dan gewoon een snellere versie
Het ETA blok is zuinig, maar daardoor traag. Natuurlijk zijn er zat guides om van zo'n ding een normale 2.5 te maken (maar dan 2.7) maar een goeie 4 cilinder zal niet onderdoen. Volgens mij is de 318i zuiniger dan de 2.5e en sneller.....
Jij hebt toch ook een e30?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:47 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
joah het duurde wel een uurtje maar dat kwam omdat die kabels muurvast zaten (moest ze loswrikken met schroevendraaier) en toen ik de boel vastgeschroefd had was ik het plastic kapje vergeten die ook door die schroeven vast moest zitten
kon ik de boel weer losdraaien.
maargoed, het zit
nu maar wachten tot de zomer en dan al het roest aanpakken
daar heb ik er nog 1 van liggen. interesse?quote:
jup ik heb ook een E30quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:20 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Jij hebt toch ook een e30?
ik heb hem ook gelijk meegenomen, was wel ff duur maar ik had toch alles los liggen
Neen, dat is niet "Tim" maar "Pim" .quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:53 schreef rival het volgende:
[..]
daar heb ik er nog 1 van liggen. interesse?
wilde er zelf een 2.7i van maken, volgens mij is tim dat momenteel aan het doen met zijn e30...
ik wil nu eigenlijk liever mijn compressor op een 4 cilindertje bouwen, maar tis wat lastiger dan ik dacht
Ik dacht even "kleine moeite.." totdat ik me bedacht dat je een 4cyl had, en dus zeeën van ruimte om te werken .quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:46 schreef piekartz87 het volgende:
overdag toen de vorst nog te doen was ff snel de verdelerkap en rotor verwisseld.
kleine moeite, maar de auto loopt een stuk beter.
ofdie ook sneller is weet ik niet want ik heb nog niet gereden
quote:
ik heb niks aan een eta blok, zal us rond vragen, quanta costa?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:53 schreef rival het volgende:
[..]
daar heb ik er nog 1 van liggen. interesse?
wilde er zelf een 2.7i van maken, volgens mij is tim dat momenteel aan het doen met zijn e30...
ik wil nu eigenlijk liever mijn compressor op een 4 cilindertje bouwen, maar tis wat lastiger dan ik dacht
ja ik dacht al zoveel werk was het nou ook weer niet hahaquote:Op woensdag 10 februari 2010 01:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Neen, dat is niet "Tim" maar "Pim" .
[..]
Ik dacht even "kleine moeite.." totdat ik me bedacht dat je een 4cyl had, en dus zeeën van ruimte om te werken .
Haha dat is Pim inderdaad, maar als het aan Pim ligt, gaat hij de mijne ook ombouwen naar 2.7 bij Janssen Motorenrevisiequote:Op woensdag 10 februari 2010 01:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Neen, dat is niet "Tim" maar "Pim" .
[..]
Ik dacht even "kleine moeite.." totdat ik me bedacht dat je een 4cyl had, en dus zeeën van ruimte om te werken .
Vervelende shit, ik moet wachten op de beheerder voordat mn account geactiveerd wordt Stelletje controlfreaksquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:31 schreef metallicattim het volgende:
Staat er nu 1 in Aangeboden op het forum van E30Fansite.nl
.quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:40 schreef dnzl het volgende:
[..]
Vervelende shit, ik moet wachten op de beheerder voordat mn account geactiveerd wordt Stelletje controlfreaks
et scheelt maar 1 letterquote:Op woensdag 10 februari 2010 01:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Neen, dat is niet "Tim" maar "Pim" .
wat de gek er voor geeftquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:08 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ik heb niks aan een eta blok, zal us rond vragen, quanta costa?
quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:58 schreef justmattie het volgende:
Is de E30fansite net als zo'n 5 serie forum, zonder 5 serie ben je daar niet welkom als lid
Ok Ik zit helaas al op teveel fora waardoor ik niet eens alles meer bij kan houden. Zit ook bij die van de E36 waar ik ook niet tot nauwelijks meer kijkquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:36 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Haha nee absoluut niet, we laten zelfs mensen toe met een Citroen ( sorry, twinnie )
Vroegah had je BC2003 daar zat jij ook nog wel bij dacht ik en later ging de helft over naar BTN. Vanuit daar ontstonden de groepjes wat.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:01 schreef metallicattim het volgende:
Sjah, dat krijg je ervan... alles en iedereen wil zijn eigen forum, ik ben niet anders, daar niet van, maar er zijn inmiddels meerdere forums voor de E30, de E36, de E28 etc etc... En dat vind ik best onzinnig... 1 forum per type lijkt me voldoende.
In mijn favorieten heb ik alleen al 14 Nederlandstalige BMW forums staan en dat zijn ze nog niet eens allemaal, want enkele bezoek ik hélemaal niet.
Nou heb ik er met mijn neef over gehad, maar een swap van 316 naar ETA is een groot stap. Zo moet je denken aan de Achteras met diff, uitlaatlijn en motor + Bak & Kabelboom + ECU.. Eventueel gelijk met Stuurbekrachtiging & km teller+Toerenteller..quote:
Remmerij?quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:42 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nou heb ik er met mijn neef over gehad, maar een swap van 316 naar ETA is een groot stap. Zo moet je denken aan de Achteras met diff, uitlaatlijn en motor + Bak & Kabelboom + ECU.. Eventueel gelijk met Stuurbekrachtiging & km teller+Toerenteller..
Tis te doen, pm me je prijs en we kijken dan wel verder
Dit heb ik gevonden: nooit geschoten is altijd mis.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:19 schreef eevebe het volgende:
in mijn e39 heb ik een buisiness radio cd speler. als ik het contact van de auto uit heb gezet en later weer aanzet dan is deze zijn balans, fader en volume kwijt. ik was er al achter gekomen dat dit een kwaaltje is van deze radio. maar ik kan nergens vinden of het ook te verhelpen is (behalve door een andere radio te kopen) en wat de kosten ervan zijn.
heeft iemand van jullie ervaring hiermee?
quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:42 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nou heb ik er met mijn neef over gehad, maar een swap van 316 naar ETA is een groot stap. Zo moet je denken aan de Achteras met diff, uitlaatlijn en motor + Bak & Kabelboom + ECU.. Eventueel gelijk met Stuurbekrachtiging & km teller+Toerenteller..
Tis te doen, pm me je prijs en we kijken dan wel verder
Ja vandaar dat ik ook zei achteras ivm. schijven, maar klopt.. ook voorremmen moeten worden vervangen..quote:
Nog verder terug begon het met het BMW Prikbord Daar is BC2003 uit ontstaan en de BMW Drivers club e.d.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:04 schreef justmattie het volgende:
[..]
Vroegah had je BC2003 daar zat jij ook nog wel bij dacht ik en later ging de helft over naar BTN. Vanuit daar ontstonden de groepjes wat.
een 316 of een 325e is wel een wereld van verschil hoorquote:Op donderdag 11 februari 2010 11:46 schreef YoshiBignose het volgende:
En dan moet je die ETA nog omzetten met een 325i kop toch? Ik neem aan dat je niet met de ETA rond wil rijden, het verschil tussen een 316 of een 325e is niet zo heel groot (qua snelheid).
"Net zo zuinig" als een 316i en afgeven op ETA blokken die nog steeds niet mega goedkoop zijn..quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:11 schreef Turquaz52 het volgende:
En daar draait het om, hij wilt en vermogen en zuinig rijden, ik zei van ja, ik flikker er een 24kleppert in en dat geeft me een heel stuk meer vermogen, gooien we bij jou daar een ETA blok in en ben je net zo zuinig als je 316 maar wanneer je ook gas geeft ga je ook vooruit.. vond ie wel leuk klinken..
En 5 meijers voor een rotte eta blok uit het jaar 0? Echt niet
Voor dat prijs haal ik mijn 325 Vanos blok met complete uitlaat en diff.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:11 schreef Turquaz52 het volgende:
En 5 meijers voor een rotte eta blok uit het jaar 0? Echt niet
Voor dat prijs haal ik mijn 325 Vanos blok met complete uitlaat en diff.
en ondertussen rijdt ie rond in een uno, of een kanariegele poolse E36quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:15 schreef Maharbal het volgende:
Begin me een beetje te irriteren. Je bent met een paar posts hier alweer het topic aan het verzieken.
Oke oke misschien overdreef ik het een beetje. 325e zal iets van 10 sec zijn en 316 misschien 11 / 12.quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:51 schreef rival het volgende:
[..]
een 316 of een 325e is wel een wereld van verschil hoor
oke een 325e kan geen 325i bijhouden.... maar een 316 is toch wel ietsjes langzamer....
met de 325e kon ik de 318iS redelijk bijhouden.. en die is sneller dan een 320i....
ja van 0 naar 100..., dat scheelt altijd maar een beetje....quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:35 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Oke oke misschien overdreef ik het een beetje. 325e zal iets van 10 sec zijn en 316 misschien 11 / 12.
Je hoeft bij de 316 iig niet naar z'n 5quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:42 schreef rival het volgende:
[..]
ja van 0 naar 100..., dat scheelt altijd maar een beetje....
maar van 100 naar de 150 bijvoorbeeld.... dat merk je echt wel...
volgens mij met de eta wel.... want toeren maakt ie nietquote:Op donderdag 11 februari 2010 12:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je hoeft bij de 316 iig niet naar z'n 5
zoiets?quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:32 schreef rival het volgende:
[..]
en ondertussen rijdt ie rond in een uno, of een kanariegele poolse E36
Prikbord is nog voor mijn tijd. Maar inderdaad jammer dat BTN ermee gestopt is. Zijn mensen als Thiele, Ram en die gek met z'n M5 nog wel actief op andere fora ?quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:48 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Nog verder terug begon het met het BMW Prikbord Daar is BC2003 uit ontstaan en de BMW Drivers club e.d.
BTN bestaat helaas niet meer, erg jammer want dat was 1 van de leukste algemene BMW Forums...
quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
"Net zo zuinig" als een 316i en afgeven op ETA blokken die nog steeds niet mega goedkoop zijn..
Het is overduidelijk dat je geen verstand hebt van E30's en/of de waarde van de onderdelen. Houd het anders maar bij versjonniede rotte E36's, daar kun je immers hele motoren + versnellingsbakken voor ¤5 en een snicker krijgen, was het niet? Bij de E30's is het een ander verhaal.
Begin me een beetje te irriteren. Je bent met een paar posts hier alweer het topic aan het verzieken.
Dat was mooi ja . Z'n zwarte E39 met daaronder heel fout 4 dikke uitlaten met rookwolken gepaint, emblemen van AC Schitzer eropquote:Op donderdag 11 februari 2010 17:20 schreef metallicattim het volgende:
Haha Ram met zijn Schnitzer en die plaatjes wat ie altijd maakte
Misschien dat ze op BMWFan of BC2003 zitten, maar ik ben al blij als ik mijn eigen forum gelezen krijg, dus ik bezoek de andere forums niet meer zo vaak als paar jaar terug.
Pardon..?? Wat is het verschil met de mijne dan behalve dat de mijne een Individual colour is tussen e36 en mijn AlpinWeiss2 e36?quote:
aanvulling bij 1, kan ook een koudestart sensor zijn of nog tig sensoren.... is een beetje lastig te zeggen via een forumquote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:07 schreef Catch22- het volgende:
1. Diesel of benzine? Wellicht is je automatische choke kapot oid. Als het een diesel is, zijn de voorgloeiers kapot wss. Maar ik denk benzine want je hebt geen diesel naast je leasewagen meestal
2. Je olie moet vervangen worden. Tenzij hij bij de laatste verversing niet gereset is.
3. Even met een naaldjes dat ding uitprikken, wellicht is hij verstopt
4. Je thermostaat is naar zijn grootje en sluit je radiator niet af
dat verklaard punt 4....quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:18 schreef teamlead het volgende:
tis een diesel
want?quote:
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:33 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik ruil mijn BMW komende week in voor een alfa romeo
mijn buurman sleutelt alleen aan alfa's, in zijn garage. hij zegt het zelfsquote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:56 schreef sjoemie1985 het volgende:
heb je zelf ooit een alfa romeo gehad dan??
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:05 schreef Hyperdude het volgende:
Zo degelijk zijn de E36 en E46 nou ook weer niet.
Het is ook een beetje wat je gewend bent. De 518i die ik heb zou soms wel wat meer power mogen hebben, maar algemeen genomen rijdt-ie gewoon vlot genoeg. En ach, op tweebaanswegen inhalen levert tenminste ook een beetje adrenaline op op deze manier.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:08 schreef Catch22- het volgende:
met een 2.0 ja? Lijkt me een beetje underpowered
Ook een kwestie van flink schakelen natuurlijk. Bovenin de toeren in z'n twee en dan naar drie komt íe toch behoorlijk weg.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is ook een beetje wat je gewend bent. De 518i die ik heb zou soms wel wat meer power mogen hebben, maar algemeen genomen rijdt-ie gewoon vlot genoeg. En ach, op tweebaanswegen inhalen levert tenminste ook een beetje adrenaline op op deze manier.
Mwah, meeste onderhoud is toch het standaard onderhoud? Ze hebben me nog nooit in de steek gelaten iig.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:05 schreef Hyperdude het volgende:
Zo degelijk zijn de E36 en E46 nou ook weer niet.
Je bent wel de klos als je een electronisch Alfarampje koopt; en de kans daarop is wel wat groter dan bij BMW. En 166 2.0 is de fijnst sturende 166.
het zijn niet de meest betrouwbare modellen heb ik me laten vertellen (door bmw garage zelf)quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:41 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mwah, meeste onderhoud is toch het standaard onderhoud? Ze hebben me nog nooit in de steek gelaten iig.
Nee hoor, dan is er gewoon een winding afgebroken.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:49 schreef SingleCoil het volgende:
afgebroken achterveren? Dat lijkt me vrijheftig...
laatst een klant van ons met zijn E30... kwam net bij de kwikfit vandaan voor een apk... goedgekeurd...quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:49 schreef SingleCoil het volgende:
afgebroken achterveren? Dat lijkt me vrijheftig...
was helemaal doorgeroest.... een beetje zichzelf respecterende apk keurmeester die ziet dat welquote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:25 schreef daNpy het volgende:
Ja, maar de veer was nog niet gebroken bij de APK, zoals ik het lees
ja oke.... maar toch... die man heeft wel een papiertje dat zegt dat ie enig verstand zou moeten hebben van auto'squote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |