abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77774730
wij hebben de E36 verlaagt en dat was helemaal niet zo duur...
ik zal eens even kijken wat voor merk dat was, want de prijs was erg interessant
pi_77775383
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:57 schreef daNpy het volgende:

[..]

Jup velen denken dat maar het hoeft niet altijd zo te zijn.

Bij grotere velgen is het inderdaad wel mooier, omdat de band platter wordt lijkt de ruimte in de wielkast ineens erg groot en dan is het veel mooier om de auto iets lager te zetten.

Ik heb 18" BBS LeMans replicas gekocht voor onze BMW
Die komen er in het voorjaar onder, moet nog even kijken welke banden ik erop laat leggen.
Ook hoop ik dat ik de BMW niet hoef te verlagen ivm bovenstaande "grote wielkast opening"
nou ja, ik ben ook niet zo van het verlagen hoor. De E46 coupe heeft standaard al m-onderstel dus het staat al redelijk laag, alleen de vorige eigenaar vond het nodig om verhoogde veren achter te plaatsen Dat stond dus echt helemaal niet, vooral niet i.c.m. 18 inch. Het is me nog steeds een raadsel waarom hij dat gedaan heeft, want er zit geen trekhaak aan. Misschien veel drempels bij hem in de buurt, of dikke kinderen
Facts don't care about your feelings
  maandag 8 februari 2010 @ 19:01:01 #153
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_77778946
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:13 schreef rival het volgende:
wij hebben de E36 verlaagt en dat was helemaal niet zo duur...
ik zal eens even kijken wat voor merk dat was, want de prijs was erg interessant
Sja wat is verlagen. Een goede schroefset is wel wat duurder dan je veren doorknippen (da's gratis) en daarmee is hij ook verlaagd
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 8 februari 2010 @ 19:01:39 #154
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_77778980
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:31 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

nou ja, ik ben ook niet zo van het verlagen hoor. De E46 coupe heeft standaard al m-onderstel dus het staat al redelijk laag, alleen de vorige eigenaar vond het nodig om verhoogde veren achter te plaatsen Dat stond dus echt helemaal niet, vooral niet i.c.m. 18 inch. Het is me nog steeds een raadsel waarom hij dat gedaan heeft, want er zit geen trekhaak aan. Misschien veel drempels bij hem in de buurt, of dikke kinderen
Mensen achterin een coupé of een coupé met trekhaak is sowieso
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 8 februari 2010 @ 19:06:00 #155
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_77779171
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:01 schreef daNpy het volgende:

[..]

Mensen achterin een coupé of een coupé met trekhaak is sowieso
Wat is er mis met mensen achterin een coupé? Juist in een coupé past dat ruim. Trekhaak.. In principe niet, maar als het een keer nodig is.. Een on-the-fly-opzetbare trekhaak is dan wel weer handig.
pi_77779238
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat is er mis met mensen achterin een coupé? Juist in een coupé past dat ruim. Trekhaak.. In principe niet, maar als het een keer nodig is.. Een on-the-fly-opzetbare trekhaak is dan wel weer handig.
Nou.... echt niet hoor. Het instappen is altijd al een ramp, maar achterin mijn coupe zit je echt niet ruim. Tuurlijk, het is geen fiat panda, maar je moet je toch altijd er in proppen. De auto staat ook nog eens lekker laag, dus is ook altijd wel lachen als mensen eruit kruipen

Laatst m'n oma even naar huis brengen, nou die komt er dus echt niet uit en dat is voorin
Facts don't care about your feelings
  maandag 8 februari 2010 @ 19:10:07 #157
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_77779364
Een 5-serie op de camping
En met verschrikkelijke velgen.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_77779411
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:55 schreef Catch22- het volgende:
waar moet ik aan denken voor een setje rondom? Dan zit je voor 4 stuks toch wel rond de 300-400 eu?
Bilstein rondom? ~160 per demper voor, ~120 per demper achter voor de E30.

En wegligging heeft met zoveel factoren te maken: andere veren, andere dempers, stabis, rubbers en ga zo maar door.

Je merkt dat de wegligging van een auto minder is als dat ding overhelt als een stoomboot in de meeste bochten. Als ik bijvoorbeeld in m'n E30 een bocht in rijd, dan merk je dat ie veel minder meegeeft en gaat hellen dan een willekeurige moderne leaseauto op een standaard onderstel.

Lastig om uit te leggen. Je moet het eens gevoeld hebben.

Hoeveel staat zo'n E46 op "M-onderstel" nou lager. Ook -15mm? Das ook niet "zo laag".
  maandag 8 februari 2010 @ 19:17:50 #159
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_77779737
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Nou.... echt niet hoor. Het instappen is altijd al een ramp, maar achterin mijn coupe zit je echt niet ruim. Tuurlijk, het is geen fiat panda, maar je moet je toch altijd er in proppen. De auto staat ook nog eens lekker laag, dus is ook altijd wel lachen als mensen eruit kruipen

Laatst m'n oma even naar huis brengen, nou die komt er dus echt niet uit en dat is voorin
Hmm ik het herken het niet echt bij de mijne. Die is behoorlijk ruim achterin en ook het in- en uitstappen gaat vrij soepel.
  maandag 8 februari 2010 @ 19:46:10 #160
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_77781205
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:11 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Bilstein rondom? ~160 per demper voor, ~120 per demper achter voor de E30.
http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=bilstein+b6+e30&_sacat=See-All-Categories

daar zit het rond de 450 per 4..
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_77781751
quote:
Ja, ik was erbij vergeten te vermelden dat ik het had over de B8 (waar je eigenlijk voor moet gaan als je gaat verlagen en je besluit andere dempers te nemen). De B8 zijn als het goed is verkorte dempers.
pi_77782068
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:57 schreef metallicattim het volgende:

[..]

Origineel hebben ze alleen maar bij de Dealer, kosten ongeveer 40-50 euro ( jij had toch een E30?? )

Ik kan ze je ook bezorgen, met eventueel ook een eigen stiksel ( logo of tekst ) erop
Als je interesse hebt, meld je maar dan bespreken we e.e.a. eff.
Nope, een E36. Maar 40-50 euro valt op zich nog mee. Is dat voor 4 of 2 matten? Dus voor en achter?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  maandag 8 februari 2010 @ 20:31:19 #163
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_77783299
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat is er mis met mensen achterin een coupé? Juist in een coupé past dat ruim. Trekhaak.. In principe niet, maar als het een keer nodig is.. Een on-the-fly-opzetbare trekhaak is dan wel weer handig.
Een échte coupe heeft een mooie schuine achterruit en een volwassene kan daar niet onder zitten.
Wil je met 4 mensen op pad is de sedan daar de geschikte auto voor (of de touring natuurlijk)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_77783302
ik dacht dat je een E30 had, dus dat zijn de prijzen voor een E30 set, E36 houd ik me niet mee bezig
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_77783455
quote:
Op maandag 8 februari 2010 20:31 schreef metallicattim het volgende:
ik dacht dat je een E30 had, dus dat zijn de prijzen voor een E30 set, E36 houd ik me niet mee bezig
Ah mooi, je bent hier online!

Zou je me ff wat meer foto's van de 9J Azev A's kunnen sturen? Ik ben me wat meer aan het orienteren .

Die je al eens had laten zien in m'n topic een tijd terug ken ik wel. Vroeg me af of je er meer hebt!
pi_77783785
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:10 schreef tha_rizzo het volgende:
Een 5-serie op de camping
En met verschrikkelijke velgen.
Dat is een M5
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:17 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hmm ik het herken het niet echt bij de mijne. Die is behoorlijk ruim achterin en ook het in- en uitstappen gaat vrij soepel.
Dat kan, als jullie allemaal chinezen zijn van 1.60
Facts don't care about your feelings
  maandag 8 februari 2010 @ 22:32:32 #167
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_77789417
Ik kan in de meeste sedans al niet fatsoenlijk achterin zitten, dus een coupe is voor mij ook niet te doen.

Ben dan ook 1m96 met relatief korte benen

Nog een paar pics van zaterdag




[ Bericht 42% gewijzigd door Catch22- op 08-02-2010 22:41:24 ]
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_77790835
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:00 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Was jij Zondag ook in Zandvoort..??

Ik ook, ik wou de circuit op met me TDItje, maar er was de Zandvoort 4 uurs race ofzo, en geen vrij rijden

Anders zag je ineens een rode stationwagon de bocht om komen
Ja, nog een rode GTA zien staan?

Jammer dat het te koud was.
pi_77791681
quote:
Op maandag 8 februari 2010 20:34 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ah mooi, je bent hier online!

Zou je me ff wat meer foto's van de 9J Azev A's kunnen sturen? Ik ben me wat meer aan het orienteren .

Die je al eens had laten zien in m'n topic een tijd terug ken ik wel. Vroeg me af of je er meer hebt!

Ik heb momenteel geen recente foto's dan die je al hebt gezien.

Je kan wel kijken op www.E30Fansite.nl/320i/BMW-Otto.html
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_77795642
iemand wat info over een 316 m10 blok?
Gewoon basis dingen en weetjes er over? Ergens specifiek op letten of rekening mee houden?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 08:35:01 #171
14827 Kogando
Modelprutser
pi_77796690
Het m10 blok is denk ik het sterkste blok wat in de E30 geleverd is. Je hebt een distributieketting ipv een riem zodat je wat dat betreft al minder onderhoud hebt. Het heeft ook als basis voor de S14 van de M3 gediend.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_77796993
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 04:22 schreef Turquaz52 het volgende:
iemand wat info over een 316 m10 blok?
Gewoon basis dingen en weetjes er over? Ergens specifiek op letten of rekening mee houden?
Dat ding gaat iig nooit kapot. Carburateur kan soms wat lastig starten vooral in winter. Wel 1766cc als ik het goed heb, gaat nog best hard
Facts don't care about your feelings
pi_77797534
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 08:57 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat ding gaat iig nooit kapot. Carburateur kan soms wat lastig starten vooral in winter. Wel 1766cc als ik het goed heb, gaat nog best hard
Kun je makkelijk oplossen door een M10 injectieblok te kopen Inderdaad zo'n beetje het sterkste blok uit de E30 reeks. De M40 staat bekend voor het tikken en inlopen van de nokkenas, de M20 is bekend voor het scheuren, maar de M10? geen idee welke slechte eigenschap die heeft
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:40:21 #174
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_77797946
Volgens mij is dat ook het langst gevoerde blok binnen BMW of niet?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_77797998
Sterk blok inderdaad.

Alhoewel ze volgens mij niet allemaal een 1.8 hebben. Alleen het overgangsmodel als ik het goed heb.

Verder rijden ze inderdaad prettig (die groene E30 die ik hier / m'n projecttopic ergens heb gepost heeft een M10 1.8), maar het zijn geen snelheidswonders. In combinatie met het gewicht hebben ze alsnog toch wel een 10,x sec nodig voor de 100, wat nog best meevalt.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:43:50 #176
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_77798029
Dat heeft mijn 320i ook nodig... Maargoed, erg snel van zijn plek is hij niet. Als je eenmaal in de 2 zit met 3500 toeren wordt het pas leuk...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_77798450
Ik vind onder de 11 sec sowieso meevallen. De E36 316i is 13,6 sec als ik het goed heb, dat slaat toch alles. Ik weet niet of het het langst gevoerde blok binnen BMW is. De M20 is er ook lang geweest hoor
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 9 februari 2010 @ 10:03:06 #178
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_77798560
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M20
quote:
The M20 is an inline-6 piston engine by BMW.
Initially designated M60, the 12-valve, belt driven SOHC design was introduced in the 1977 BMW 520/6 and 320/6 as an entirely new design. With displacements ranging from 2.0 to 2.7 liters, it was the "little brother" to the larger BMW M30 engine. It had 91mm bore-spacing instead of 100mm of the M30. It was intended to replace the larger displacement 4-cylinder motors and was born out of BMW's conviction that a small six had more development potential than a large four (i.e. 2 liters+)
Powering the E21 and E30 3-Series, as well as E12, E28 and E34 5 Series cars, it was produced for nearly two decades, with the last examples powering the E30 325i touring built until April 1993. By that time, the newer twin-cam M50 engines with 4 valves per cylinder had already been used in the E36 and E34 for a couple of years.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M10
quote:
The BMW M10/M12 was an I4 piston engine produced from 1961 to 1987. Displacement ranged from 1499 cm3 to 1990 cm3.
The engine was designed by noted engineer and race driver Baron Alex von Falkenhausen. He was asked to design a small-displacement (1.3 L) engine, but felt that this would be insufficient for the company's future needs. Therefore, he designed a block that could be expanded to 2.0 L and delivered it at 1.5 L.
The design was very successful, with over 3.5 million produced, and it served the company for over 25 years.
77-93 (16 jaar) vs 61-87 (26 jaar) dus
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_77798654
Soo Soo, hoor echt goede dingen dan, mij is wijsgemaakt door een "BMW Kenner" (ja my ass ) dat het een slechte blok was en dat ie niet te vertrouwen zijn dit en dat..

En ja over dat 1766cc, het is ook een 1.8 ja, tis een 87er en nog met een carburateur..
Mijn neef bezit de auto en is er ook wel trots op, maar hij mist toch wel ietsjes power zegt hij mij, hoe kan hij wat vermogen uit zijn 316tje krijgen zonder een swap of grote aanpassing zoals zuigers ofzo..?

Zelf zat ik te kijken voor dubbele webers en/of motor carburateuren..

Iemand tips?

Het gaat om deze auto:




(Ja sorry voor de night pics, dit was niet gepland)

En nog een e34 om het af te maken
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 10:10:48 #180
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_77798755
Webers moeten wel helpen ja..

Maar snor dan ergens een 2.0 of 2.3 motor op en bouw die er in, heb je iets meer aan gok ik
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_77798779
Hoeveel PK winst kunnen we +/- boeken met webertjes..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77798794
Of gewoon een ETA blok, maar dat vind ie denk ik niet leuk met dat verbruik van 1.8 na 2.7
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 10:18:00 #183
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_77798942
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:11 schreef Turquaz52 het volgende:
Hoeveel PK winst kunnen we +/- boeken met webertjes..?
Daar heb ik geen idee van, ligt er ook een beetje aan wat je aan wil passen natuurlijk.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_77799079
uitlaat spruitstuk + Dubbelewebers en een K&N Luchtfilter in vorm van zo'n donut? Ik dacht aan zo'n 15-20PK?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 10:39:47 #185
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_77799561
ga es neuzen op http://www.e30fansite.nl/Forum/ , daar zitten wel M10 experts
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_77799980
Iemand ervaring met (verwijderen van) CDV? clutch delay valve
  dinsdag 9 februari 2010 @ 10:54:31 #187
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_77799999
Nee maar bmwportal staat er vol mee
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_77804164
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:40 schreef Catch22- het volgende:
Volgens mij is dat ook het langst gevoerde blok binnen BMW of niet?
Gelijk spel Tenminste als je kijkt naar de "nieuwere" BMW modellen, dus vanaf de E-serie modellen.

M10 van 72-88 en de M20 van 1977-1993

M10 werd geleverd in de E12, E21 en E30
M20 in de E12, E21, E28, E30 en E34

[ Bericht 9% gewijzigd door metallicattim op 09-02-2010 12:59:32 ]
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:02:54 #189
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_77804516
check mijn update vanaf 61 volgens wiki
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_77804631
Jah, maar dat was volgens mij een "ander" blok, het M10 blok zoals we hem nu kennen is pas vanaf 1972 ontwikkeld als ik me niet vergis.
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:34:37 #191
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_77805756
sowieso is geen van beiden hetzelfde gebleven in de hele periode. Dat blijft natuurlijk evolueren.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_77806727
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:12 schreef Turquaz52 het volgende:
Of gewoon een ETA blok, maar dat vind ie denk ik niet leuk met dat verbruik van 1.8 na 2.7
Het ETA blok is juist gemaakt om de zuinigheid.

Overigens worden de M10 blokken ook wel vaker gebruikt voor turbo-projecten.

Maar veel sneller zal die 316i niet worden dunkt me. Volgens mij is een swap een stuk goedkoper als je vermogenswinst wilt uit dat soort blokken.
pi_77809151
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:53 schreef k_man het volgende:
Iemand ervaring met (verwijderen van) CDV? clutch delay valve
Ik heb slechts een 318i, maar door het schakelgedrag heb ik wel 't idee dat ie er bij mij ook in zit. Bij de volgende APK en remmenbeurt even zekerstellen dat ie aanwezig is, zo ja, weg ermee. Niet vergeten de koppeling te ontluchten In totaal maar een kwartiertje werk denk ik.

Zo irritant, als je vol weggaat en in 't volgende verzet de boel even inhoudt omdat de clutch het niet "bij kan houden" .
pi_77816687
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:53 schreef k_man het volgende:
Iemand ervaring met (verwijderen van) CDV? clutch delay valve
Ik moet het ook nog steeds laten doen. Is zo gepiept. M'n koppeling begint al een beetje te slijten, maar de E46 staat er om bekend dat het gewoon RAMPZALIG schakelt. Kan niet wennen eraan en als ik in een E30 / E36 stap heb je het zo onder controle. Moet dus wel die CDV zijn.
Facts don't care about your feelings
pi_77816973
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:56 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Het ETA blok is juist gemaakt om de zuinigheid.

Overigens worden de M10 blokken ook wel vaker gebruikt voor turbo-projecten.

Maar veel sneller zal die 316i niet worden dunkt me. Volgens mij is een swap een stuk goedkoper als je vermogenswinst wilt uit dat soort blokken.
En hoe zuinig is een ETA blok dan? Hoeveel km doet ie op 1 liter bij normaal rijgedrag
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77817592
Waarom wil jij altijd auto's sneller maken met nieuwe blokken etc.? Koop dan gewoon een snellere versie

Het ETA blok is zuinig, maar daardoor traag. Natuurlijk zijn er zat guides om van zo'n ding een normale 2.5 te maken (maar dan 2.7) maar een goeie 4 cilinder zal niet onderdoen. Volgens mij is de 318i zuiniger dan de 2.5e en sneller.....
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:52:06 #197
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_77817807
Die 325e heeft net zoveel topvermogen als mijn 320i, alleen wel 80nm koppel meer (ofwel de helft meer).

Maar idd turquaz, je sloopt alles uitelkaar en je maakt nooit wat af, misschien moet je het even wat realistischer aanpakken.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_77817826
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:32 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

En hoe zuinig is een ETA blok dan? Hoeveel km doet ie op 1 liter bij normaal rijgedrag
het ETA blok was niet zo'n succes Die zuinigheid is ver te zoeken, want ik geloof dat 1:12 een uniekum is net zoals de Diesels... die deden ook niet veel beter als de benzineslurpers.
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_77817966
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:52 schreef metallicattim het volgende:

[..]

net zoals de Diesels... die deden ook niet veel beter als de benzineslurpers.
Maar die waren toch traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:32:26 #200
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_77819389
quote:
Op maandag 8 februari 2010 20:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat is een M5


Punt 1. Als je een M5 kan betalen; wat de neuk doe je op de camping, en zeker met een el cheapo caravan erachter?

Punt 2. De velgen blijven echt lelijk

Punt 3. Een 5-serie op de camping
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_77819974
overdag toen de vorst nog te doen was ff snel de verdelerkap en rotor verwisseld.
kleine moeite, maar de auto loopt een stuk beter.

ofdie ook sneller is weet ik niet want ik heb nog niet gereden
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_77820069
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:24 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik moet het ook nog steeds laten doen. Is zo gepiept. M'n koppeling begint al een beetje te slijten, maar de E46 staat er om bekend dat het gewoon RAMPZALIG schakelt. Kan niet wennen eraan en als ik in een E30 / E36 stap heb je het zo onder controle. Moet dus wel die CDV zijn.
Ik laat het voorlopig maar zoals het is, heb ik besloten. Ben bang dat ik anders garantieproblemen krijg.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:53:11 #203
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_77820236
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:46 schreef piekartz87 het volgende:
overdag toen de vorst nog te doen was ff snel de verdelerkap en rotor verwisseld.
...
Lekker vlotte actie.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_77822521
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:53 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Lekker vlotte actie.
joah het duurde wel een uurtje maar dat kwam omdat die kabels muurvast zaten (moest ze loswrikken met schroevendraaier) en toen ik de boel vastgeschroefd had was ik het plastic kapje vergeten die ook door die schroeven vast moest zitten
kon ik de boel weer losdraaien.
maargoed, het zit

nu maar wachten tot de zomer en dan al het roest aanpakken
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_77823612
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom wil jij altijd auto's sneller maken met nieuwe blokken etc.? Koop dan gewoon een snellere versie

Het ETA blok is zuinig, maar daardoor traag. Natuurlijk zijn er zat guides om van zo'n ding een normale 2.5 te maken (maar dan 2.7) maar een goeie 4 cilinder zal niet onderdoen. Volgens mij is de 318i zuiniger dan de 2.5e en sneller.....
Wie zegt dat ik een ETA Blok in de 316 van mijn NEEF wil lepelen..? Waar heb ik die keuze gemaakt, hoe kom je er op..?

Ik vroeg gewoon hoe hij het simpelst wat sneller kon
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77823893
Wie zegt dat jij hebt gezegd dat je een ETA Blok in die 316 wilt lepelen? Mijn post bestaat uit 2 verschillende alinea's zoals je wellicht hebt opgemerkt. Als eerste een vraag aan jou waarom je altijd auto's sneller wilt maken, maar altijd een trage schijt bak koopt. Als tweede wat info over ETA.
Facts don't care about your feelings
pi_77825408
EN waarom Altijd..? Hoezo Altijd..?? Alleen omdat ik me 318 voorzie van een 2.5l blok..?

Ik gooi toch ook geen 2.0TDI BKD blok met DSG in de Golf variant of wel..?
Zelfs nog niet eens over na gedacht.. wil hem lekker de 4 ton laten halen, en zit nu op 367 (gekocht met 362)..
Hier komt een grotere IC in, 110PK verstuivers, Powerbox, Schroefset en bleedvalve en nog veel meer....
Ik heb er al een Openluchtfilter op gezet, Turbodruk meter, Geventileerde remmen, Einddemper weg en achter verlaagd dmv. Weitec veren.
Nu ligt de auto in de garage omdat mijn Nokkenaskeering wat olie lekte, dus vervang ik hem direct met een nieuwe distributieriem. Ook ga ik morgen een Diode plaatsen ipv. Luchtmassameter en ga ik een Power rohr monteren met CAI

Dus gelijk motoren vervangen als ik iets sneller wil hebben..? Dacht het niet.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77826008
ok sorry.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 9 februari 2010 @ 23:20:40 #209
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_77830765
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:47 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

joah het duurde wel een uurtje maar dat kwam omdat die kabels muurvast zaten (moest ze loswrikken met schroevendraaier) en toen ik de boel vastgeschroefd had was ik het plastic kapje vergeten die ook door die schroeven vast moest zitten
kon ik de boel weer losdraaien.
maargoed, het zit

nu maar wachten tot de zomer en dan al het roest aanpakken
Jij hebt toch ook een e30?

ik heb hem ook gelijk meegenomen, was wel ff duur maar ik had toch alles los liggen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_77831927
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:09 schreef Turquaz52 het volgende:

een ETA Blok
daar heb ik er nog 1 van liggen. interesse?

wilde er zelf een 2.7i van maken, volgens mij is tim dat momenteel aan het doen met zijn e30...
ik wil nu eigenlijk liever mijn compressor op een 4 cilindertje bouwen, maar tis wat lastiger dan ik dacht
pi_77832967
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:20 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Jij hebt toch ook een e30?

ik heb hem ook gelijk meegenomen, was wel ff duur maar ik had toch alles los liggen
jup ik heb ook een E30
316i
de contactpunten waren bijna op dus het was wel nodig
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_77833645
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:53 schreef rival het volgende:

[..]

daar heb ik er nog 1 van liggen. interesse?

wilde er zelf een 2.7i van maken, volgens mij is tim dat momenteel aan het doen met zijn e30...
ik wil nu eigenlijk liever mijn compressor op een 4 cilindertje bouwen, maar tis wat lastiger dan ik dacht
Neen, dat is niet "Tim" maar "Pim" .
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:46 schreef piekartz87 het volgende:
overdag toen de vorst nog te doen was ff snel de verdelerkap en rotor verwisseld.
kleine moeite, maar de auto loopt een stuk beter.

ofdie ook sneller is weet ik niet want ik heb nog niet gereden
Ik dacht even "kleine moeite.." totdat ik me bedacht dat je een 4cyl had, en dus zeeën van ruimte om te werken .
pi_77842364
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:55 schreef YoshiBignose het volgende:
ok sorry.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77842382
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:53 schreef rival het volgende:

[..]

daar heb ik er nog 1 van liggen. interesse?

wilde er zelf een 2.7i van maken, volgens mij is tim dat momenteel aan het doen met zijn e30...
ik wil nu eigenlijk liever mijn compressor op een 4 cilindertje bouwen, maar tis wat lastiger dan ik dacht
ik heb niks aan een eta blok, zal us rond vragen, quanta costa?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77844456
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 01:18 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Neen, dat is niet "Tim" maar "Pim" .
[..]

Ik dacht even "kleine moeite.." totdat ik me bedacht dat je een 4cyl had, en dus zeeën van ruimte om te werken .
ja ik dacht al zoveel werk was het nou ook weer niet haha
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_77849226
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 01:18 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Neen, dat is niet "Tim" maar "Pim" .
[..]

Ik dacht even "kleine moeite.." totdat ik me bedacht dat je een 4cyl had, en dus zeeën van ruimte om te werken .
Haha dat is Pim inderdaad, maar als het aan Pim ligt, gaat hij de mijne ook ombouwen naar 2.7 bij Janssen Motorenrevisie
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:24:26 #217
73209 dnzl
Minimalist.
pi_77849399
Mocht iemand nog een Sport interieur voor een E30 Coach tegenkomen, laat het me weten
pi_77849655
Staat er nu 1 in Aangeboden op het forum van E30Fansite.nl
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_77850902
Als het aan Pim ligt, dan blijft ie volgens mij ombouwen .
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:40:45 #220
73209 dnzl
Minimalist.
pi_77852032
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:31 schreef metallicattim het volgende:
Staat er nu 1 in Aangeboden op het forum van E30Fansite.nl
Vervelende shit, ik moet wachten op de beheerder voordat mn account geactiveerd wordt Stelletje controlfreaks
pi_77852117
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:40 schreef dnzl het volgende:

[..]

Vervelende shit, ik moet wachten op de beheerder voordat mn account geactiveerd wordt Stelletje controlfreaks
.

3x raden wie de beheerder is.
pi_77853897
haha, jammer, ik heb je account al geactiveerd, had je eigenlijk nog eff moeten laten wachten...

Als je wil weten waarom we dat doen, moet je maar eens op http://www.e30club.nl/forums/ kijken
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_77859840
Is de E30fansite net als zo'n 5 serie forum, zonder 5 serie ben je daar niet welkom als lid
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  woensdag 10 februari 2010 @ 20:59:54 #224
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_77859917
haha nee

je bent al de derde (incluis mij) waarvan ik hoor dat die daar is weggetrapt.

de fansite is wat gezelliger.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_77864775
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 01:18 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Neen, dat is niet "Tim" maar "Pim" .

et scheelt maar 1 letter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')