quote:Op maandag 8 februari 2010 16:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jup velen denken dat maar het hoeft niet altijd zo te zijn.
Bij grotere velgen is het inderdaad wel mooier, omdat de band platter wordt lijkt de ruimte in de wielkast ineens erg groot en dan is het veel mooier om de auto iets lager te zetten.
Ik heb 18" BBS LeMans replicas gekocht voor onze BMW
Die komen er in het voorjaar onder, moet nog even kijken welke banden ik erop laat leggen.
Ook hoop ik dat ik de BMW niet hoef te verlagen ivm bovenstaande "grote wielkast opening"
Sja wat is verlagen. Een goede schroefset is wel wat duurder dan je veren doorknippen (da's gratis) en daarmee is hij ook verlaagdquote:Op maandag 8 februari 2010 17:13 schreef rival het volgende:
wij hebben de E36 verlaagt en dat was helemaal niet zo duur...
ik zal eens even kijken wat voor merk dat was, want de prijs was erg interessant
Mensen achterin een coupé of een coupé met trekhaak is sowiesoquote:Op maandag 8 februari 2010 17:31 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
nou ja, ik ben ook niet zo van het verlagen hoor. De E46 coupe heeft standaard al m-onderstel dus het staat al redelijk laag, alleen de vorige eigenaar vond het nodig om verhoogde veren achter te plaatsen
![]()
Dat stond dus echt helemaal niet, vooral niet i.c.m. 18 inch. Het is me nog steeds een raadsel waarom hij dat gedaan heeft, want er zit geen trekhaak aan. Misschien veel drempels bij hem in de buurt, of dikke kinderen
Wat is er mis met mensen achterin een coupé? Juist in een coupé past dat ruim.quote:Op maandag 8 februari 2010 19:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mensen achterin een coupé of een coupé met trekhaak is sowieso
Nou.... echt niet hoor. Het instappen is altijd al een ramp, maar achterin mijn coupe zit je echt niet ruim. Tuurlijk, het is geen fiat panda, maar je moet je toch altijd er in proppen. De auto staat ook nog eens lekker laag, dus is ook altijd wel lachen als mensen eruit kruipenquote:Op maandag 8 februari 2010 19:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat is er mis met mensen achterin een coupé? Juist in een coupé past dat ruim.Trekhaak.. In principe niet, maar als het een keer nodig is.. Een on-the-fly-opzetbare trekhaak is dan wel weer handig.
Bilstein rondom? ~160 per demper voor, ~120 per demper achter voor de E30.quote:Op maandag 8 februari 2010 12:55 schreef Catch22- het volgende:
waar moet ik aan denken voor een setje rondom? Dan zit je voor 4 stuks toch wel rond de 300-400 eu?
Hmm ik het herken het niet echt bij de mijne. Die is behoorlijk ruim achterin en ook het in- en uitstappen gaat vrij soepel.quote:Op maandag 8 februari 2010 19:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Nou.... echt niet hoor. Het instappen is altijd al een ramp, maar achterin mijn coupe zit je echt niet ruim. Tuurlijk, het is geen fiat panda, maar je moet je toch altijd er in proppen. De auto staat ook nog eens lekker laag, dus is ook altijd wel lachen als mensen eruit kruipen![]()
Laatst m'n oma even naar huis brengen, nou die komt er dus echt niet uit en dat is voorin
http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=bilstein+b6+e30&_sacat=See-All-Categoriesquote:Op maandag 8 februari 2010 19:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Bilstein rondom? ~160 per demper voor, ~120 per demper achter voor de E30.
Ja, ik was erbij vergeten te vermelden dat ik het had over de B8 (waar je eigenlijk voor moet gaan als je gaat verlagen en je besluit andere dempers te nemen). De B8 zijn als het goed is verkorte dempers.quote:Op maandag 8 februari 2010 19:46 schreef Catch22- het volgende:
[..]
http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=bilstein+b6+e30&_sacat=See-All-Categories
daar zit het rond de 450 per 4..
Nope, een E36. Maar 40-50 euro valt op zich nog mee. Is dat voor 4 of 2 matten? Dus voor en achter?quote:Op maandag 8 februari 2010 14:57 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Origineel hebben ze alleen maar bij de Dealer, kosten ongeveer 40-50 euro ( jij had toch een E30?? )
Ik kan ze je ook bezorgen, met eventueel ook een eigen stiksel ( logo of tekst ) erop
Als je interesse hebt, meld je maar dan bespreken we e.e.a. eff.
Een échte coupe heeft een mooie schuine achterruit en een volwassene kan daar niet onder zitten.quote:Op maandag 8 februari 2010 19:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat is er mis met mensen achterin een coupé? Juist in een coupé past dat ruim.Trekhaak.. In principe niet, maar als het een keer nodig is.. Een on-the-fly-opzetbare trekhaak is dan wel weer handig.
Ah mooi, je bent hier online!quote:Op maandag 8 februari 2010 20:31 schreef metallicattim het volgende:
ik dacht dat je een E30 had, dus dat zijn de prijzen voor een E30 set, E36 houd ik me niet mee bezig
Dat is een M5quote:Op maandag 8 februari 2010 19:10 schreef tha_rizzo het volgende:
Een 5-serie op de camping
En met verschrikkelijke velgen.
Dat kan, als jullie allemaal chinezen zijn van 1.60quote:Op maandag 8 februari 2010 19:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hmm ik het herken het niet echt bij de mijne. Die is behoorlijk ruim achterin en ook het in- en uitstappen gaat vrij soepel.
Ja, nog een rode GTA zien staan?quote:Op maandag 8 februari 2010 16:00 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Was jij Zondag ook in Zandvoort..??![]()
Ik ook, ik wou de circuit op met me TDItje, maar er was de Zandvoort 4 uurs race ofzo, en geen vrij rijden![]()
Anders zag je ineens een rode stationwagon de bocht om komen
Ik heb momenteel geen recente foto's dan die je al hebt gezien.quote:Op maandag 8 februari 2010 20:34 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ah mooi, je bent hier online!
Zou je me ff wat meer foto's van de 9J Azev A's kunnen sturen? Ik ben me wat meer aan het orienteren.
Die je al eens had laten zien in m'n topic een tijd terug ken ik wel. Vroeg me af of je er meer hebt!
Dat ding gaat iig nooit kapot. Carburateur kan soms wat lastig starten vooral in winter. Wel 1766cc als ik het goed heb, gaat nog best hardquote:Op dinsdag 9 februari 2010 04:22 schreef Turquaz52 het volgende:
iemand wat info over een 316 m10 blok?
Gewoon basis dingen en weetjes er over? Ergens specifiek op letten of rekening mee houden?
Kun je makkelijk oplossen door een M10 injectieblok te kopenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 08:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat ding gaat iig nooit kapot. Carburateur kan soms wat lastig starten vooral in winter. Wel 1766cc als ik het goed heb, gaat nog best hard
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M10quote:The M20 is an inline-6 piston engine by BMW.
Initially designated M60, the 12-valve, belt driven SOHC design was introduced in the 1977 BMW 520/6 and 320/6 as an entirely new design. With displacements ranging from 2.0 to 2.7 liters, it was the "little brother" to the larger BMW M30 engine. It had 91mm bore-spacing instead of 100mm of the M30. It was intended to replace the larger displacement 4-cylinder motors and was born out of BMW's conviction that a small six had more development potential than a large four (i.e. 2 liters+)
Powering the E21 and E30 3-Series, as well as E12, E28 and E34 5 Series cars, it was produced for nearly two decades, with the last examples powering the E30 325i touring built until April 1993. By that time, the newer twin-cam M50 engines with 4 valves per cylinder had already been used in the E36 and E34 for a couple of years.
77-93 (16 jaar) vs 61-87 (26 jaar) dusquote:The BMW M10/M12 was an I4 piston engine produced from 1961 to 1987. Displacement ranged from 1499 cm3 to 1990 cm3.
The engine was designed by noted engineer and race driver Baron Alex von Falkenhausen. He was asked to design a small-displacement (1.3 L) engine, but felt that this would be insufficient for the company's future needs. Therefore, he designed a block that could be expanded to 2.0 L and delivered it at 1.5 L.
The design was very successful, with over 3.5 million produced, and it served the company for over 25 years.
Daar heb ik geen idee van, ligt er ook een beetje aan wat je aan wil passen natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:11 schreef Turquaz52 het volgende:
Hoeveel PK winst kunnen we +/- boeken met webertjes..?
Gelijk spelquote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:40 schreef Catch22- het volgende:
Volgens mij is dat ook het langst gevoerde blok binnen BMW of niet?
Het ETA blok is juist gemaakt om de zuinigheid.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:12 schreef Turquaz52 het volgende:
Of gewoon een ETA blok, maar dat vind ie denk ik niet leuk met dat verbruikvan 1.8 na 2.7
Ik heb slechts een 318i, maar door het schakelgedrag heb ik wel 't idee dat ie er bij mij ook in zit. Bij de volgende APK en remmenbeurt even zekerstellen dat ie aanwezig is, zo ja, weg ermee. Niet vergeten de koppeling te ontluchtenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:53 schreef k_man het volgende:
Iemand ervaring met (verwijderen van) CDV? clutch delay valve
Ik moet het ook nog steeds laten doen. Is zo gepiept. M'n koppeling begint al een beetje te slijten, maar de E46 staat er om bekend dat het gewoon RAMPZALIG schakelt. Kan niet wennen eraan en als ik in een E30 / E36 stap heb je het zo onder controle. Moet dus wel die CDV zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:53 schreef k_man het volgende:
Iemand ervaring met (verwijderen van) CDV? clutch delay valve
En hoe zuinig is een ETA blok dan? Hoeveel km doet ie op 1 liter bij normaal rijgedragquote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het ETA blok is juist gemaakt om de zuinigheid.
Overigens worden de M10 blokken ook wel vaker gebruikt voor turbo-projecten.
Maar veel sneller zal die 316i niet worden dunkt me. Volgens mij is een swap een stuk goedkoper als je vermogenswinst wilt uit dat soort blokken.
het ETA blok was niet zo'n succesquote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:32 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
En hoe zuinig is een ETA blok dan? Hoeveel km doet ie op 1 liter bij normaal rijgedrag
Maar die waren toch traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:52 schreef metallicattim het volgende:
[..]
net zoals de Diesels... die deden ook niet veel beter als de benzineslurpers.
Punt 1. Als je een M5 kan betalen; wat de neuk doe je op de camping, en zeker met een el cheapo caravan erachter?quote:
Ik laat het voorlopig maar zoals het is, heb ik besloten. Ben bang dat ik anders garantieproblemen krijg.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik moet het ook nog steeds laten doen. Is zo gepiept. M'n koppeling begint al een beetje te slijten, maar de E46 staat er om bekend dat het gewoon RAMPZALIG schakelt. Kan niet wennen eraan en als ik in een E30 / E36 stap heb je het zo onder controle. Moet dus wel die CDV zijn.
Lekker vlotte actie.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:46 schreef piekartz87 het volgende:
overdag toen de vorst nog te doen was ff snel de verdelerkap en rotor verwisseld.
...
joah het duurde wel een uurtje maar dat kwam omdat die kabels muurvast zaten (moest ze loswrikken met schroevendraaier) en toen ik de boel vastgeschroefd had was ik het plastic kapje vergeten die ook door die schroeven vast moest zittenquote:
Wie zegt dat ik een ETA Blok in de 316 van mijn NEEF wil lepelen..?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom wil jij altijd auto's sneller maken met nieuwe blokken etc.? Koop dan gewoon een snellere versie![]()
Het ETA blok is zuinig, maar daardoor traag. Natuurlijk zijn er zat guides om van zo'n ding een normale 2.5 te maken (maar dan 2.7) maar een goeie 4 cilinder zal niet onderdoen. Volgens mij is de 318i zuiniger dan de 2.5e en sneller.....
Jij hebt toch ook een e30?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:47 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
joah het duurde wel een uurtje maar dat kwam omdat die kabels muurvast zaten (moest ze loswrikken met schroevendraaier) en toen ik de boel vastgeschroefd had was ik het plastic kapje vergeten die ook door die schroeven vast moest zitten
kon ik de boel weer losdraaien.
maargoed, het zit![]()
nu maar wachten tot de zomer en dan al het roest aanpakken
daar heb ik er nog 1 van liggen. interesse?quote:
jup ik heb ook een E30quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:20 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Jij hebt toch ook een e30?
ik heb hem ook gelijk meegenomen, was wel ff duur maar ik had toch alles los liggen
Neen, dat is niet "Tim" maar "Pim"quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:53 schreef rival het volgende:
[..]
daar heb ik er nog 1 van liggen. interesse?
wilde er zelf een 2.7i van maken, volgens mij is tim dat momenteel aan het doen met zijn e30...
ik wil nu eigenlijk liever mijn compressor op een 4 cilindertje bouwen, maar tis wat lastiger dan ik dacht
Ik dacht even "kleine moeite.." totdat ik me bedacht dat je een 4cyl had, en dus zeeën van ruimte om te werkenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:46 schreef piekartz87 het volgende:
overdag toen de vorst nog te doen was ff snel de verdelerkap en rotor verwisseld.
kleine moeite, maar de auto loopt een stuk beter.
ofdie ook sneller is weet ik niet want ik heb nog niet gereden
quote:
ik heb niks aan een eta blok, zal us rond vragen, quanta costa?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:53 schreef rival het volgende:
[..]
daar heb ik er nog 1 van liggen. interesse?
wilde er zelf een 2.7i van maken, volgens mij is tim dat momenteel aan het doen met zijn e30...
ik wil nu eigenlijk liever mijn compressor op een 4 cilindertje bouwen, maar tis wat lastiger dan ik dacht
ja ik dacht alquote:Op woensdag 10 februari 2010 01:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Neen, dat is niet "Tim" maar "Pim".
[..]
Ik dacht even "kleine moeite.." totdat ik me bedacht dat je een 4cyl had, en dus zeeën van ruimte om te werken.
Haha dat is Pim inderdaad, maar als het aan Pim ligt, gaat hij de mijne ook ombouwen naar 2.7 bij Janssen Motorenrevisiequote:Op woensdag 10 februari 2010 01:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Neen, dat is niet "Tim" maar "Pim".
[..]
Ik dacht even "kleine moeite.." totdat ik me bedacht dat je een 4cyl had, en dus zeeën van ruimte om te werken.
Vervelende shit, ik moet wachten op de beheerder voordat mn account geactiveerd wordtquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:31 schreef metallicattim het volgende:
Staat er nu 1 in Aangeboden op het forum van E30Fansite.nl
quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:40 schreef dnzl het volgende:
[..]
Vervelende shit, ik moet wachten op de beheerder voordat mn account geactiveerd wordtStelletje controlfreaks
et scheelt maar 1 letterquote:Op woensdag 10 februari 2010 01:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Neen, dat is niet "Tim" maar "Pim".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |