abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:43:50 #176
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_77798029
Dat heeft mijn 320i ook nodig... Maargoed, erg snel van zijn plek is hij niet. Als je eenmaal in de 2 zit met 3500 toeren wordt het pas leuk...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_77798450
Ik vind onder de 11 sec sowieso meevallen. De E36 316i is 13,6 sec als ik het goed heb, dat slaat toch alles. Ik weet niet of het het langst gevoerde blok binnen BMW is. De M20 is er ook lang geweest hoor
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 9 februari 2010 @ 10:03:06 #178
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_77798560
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M20
quote:
The M20 is an inline-6 piston engine by BMW.
Initially designated M60, the 12-valve, belt driven SOHC design was introduced in the 1977 BMW 520/6 and 320/6 as an entirely new design. With displacements ranging from 2.0 to 2.7 liters, it was the "little brother" to the larger BMW M30 engine. It had 91mm bore-spacing instead of 100mm of the M30. It was intended to replace the larger displacement 4-cylinder motors and was born out of BMW's conviction that a small six had more development potential than a large four (i.e. 2 liters+)
Powering the E21 and E30 3-Series, as well as E12, E28 and E34 5 Series cars, it was produced for nearly two decades, with the last examples powering the E30 325i touring built until April 1993. By that time, the newer twin-cam M50 engines with 4 valves per cylinder had already been used in the E36 and E34 for a couple of years.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M10
quote:
The BMW M10/M12 was an I4 piston engine produced from 1961 to 1987. Displacement ranged from 1499 cm3 to 1990 cm3.
The engine was designed by noted engineer and race driver Baron Alex von Falkenhausen. He was asked to design a small-displacement (1.3 L) engine, but felt that this would be insufficient for the company's future needs. Therefore, he designed a block that could be expanded to 2.0 L and delivered it at 1.5 L.
The design was very successful, with over 3.5 million produced, and it served the company for over 25 years.
77-93 (16 jaar) vs 61-87 (26 jaar) dus
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_77798654
Soo Soo, hoor echt goede dingen dan, mij is wijsgemaakt door een "BMW Kenner" (ja my ass ) dat het een slechte blok was en dat ie niet te vertrouwen zijn dit en dat..

En ja over dat 1766cc, het is ook een 1.8 ja, tis een 87er en nog met een carburateur..
Mijn neef bezit de auto en is er ook wel trots op, maar hij mist toch wel ietsjes power zegt hij mij, hoe kan hij wat vermogen uit zijn 316tje krijgen zonder een swap of grote aanpassing zoals zuigers ofzo..?

Zelf zat ik te kijken voor dubbele webers en/of motor carburateuren..

Iemand tips?

Het gaat om deze auto:




(Ja sorry voor de night pics, dit was niet gepland)

En nog een e34 om het af te maken
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 10:10:48 #180
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_77798755
Webers moeten wel helpen ja..

Maar snor dan ergens een 2.0 of 2.3 motor op en bouw die er in, heb je iets meer aan gok ik
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_77798779
Hoeveel PK winst kunnen we +/- boeken met webertjes..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77798794
Of gewoon een ETA blok, maar dat vind ie denk ik niet leuk met dat verbruik van 1.8 na 2.7
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 10:18:00 #183
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_77798942
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:11 schreef Turquaz52 het volgende:
Hoeveel PK winst kunnen we +/- boeken met webertjes..?
Daar heb ik geen idee van, ligt er ook een beetje aan wat je aan wil passen natuurlijk.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_77799079
uitlaat spruitstuk + Dubbelewebers en een K&N Luchtfilter in vorm van zo'n donut? Ik dacht aan zo'n 15-20PK?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 10:39:47 #185
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_77799561
ga es neuzen op http://www.e30fansite.nl/Forum/ , daar zitten wel M10 experts
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_77799980
Iemand ervaring met (verwijderen van) CDV? clutch delay valve
  dinsdag 9 februari 2010 @ 10:54:31 #187
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_77799999
Nee maar bmwportal staat er vol mee
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_77804164
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:40 schreef Catch22- het volgende:
Volgens mij is dat ook het langst gevoerde blok binnen BMW of niet?
Gelijk spel Tenminste als je kijkt naar de "nieuwere" BMW modellen, dus vanaf de E-serie modellen.

M10 van 72-88 en de M20 van 1977-1993

M10 werd geleverd in de E12, E21 en E30
M20 in de E12, E21, E28, E30 en E34

[ Bericht 9% gewijzigd door metallicattim op 09-02-2010 12:59:32 ]
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:02:54 #189
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_77804516
check mijn update vanaf 61 volgens wiki
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_77804631
Jah, maar dat was volgens mij een "ander" blok, het M10 blok zoals we hem nu kennen is pas vanaf 1972 ontwikkeld als ik me niet vergis.
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:34:37 #191
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_77805756
sowieso is geen van beiden hetzelfde gebleven in de hele periode. Dat blijft natuurlijk evolueren.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_77806727
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:12 schreef Turquaz52 het volgende:
Of gewoon een ETA blok, maar dat vind ie denk ik niet leuk met dat verbruik van 1.8 na 2.7
Het ETA blok is juist gemaakt om de zuinigheid.

Overigens worden de M10 blokken ook wel vaker gebruikt voor turbo-projecten.

Maar veel sneller zal die 316i niet worden dunkt me. Volgens mij is een swap een stuk goedkoper als je vermogenswinst wilt uit dat soort blokken.
pi_77809151
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:53 schreef k_man het volgende:
Iemand ervaring met (verwijderen van) CDV? clutch delay valve
Ik heb slechts een 318i, maar door het schakelgedrag heb ik wel 't idee dat ie er bij mij ook in zit. Bij de volgende APK en remmenbeurt even zekerstellen dat ie aanwezig is, zo ja, weg ermee. Niet vergeten de koppeling te ontluchten In totaal maar een kwartiertje werk denk ik.

Zo irritant, als je vol weggaat en in 't volgende verzet de boel even inhoudt omdat de clutch het niet "bij kan houden" .
pi_77816687
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:53 schreef k_man het volgende:
Iemand ervaring met (verwijderen van) CDV? clutch delay valve
Ik moet het ook nog steeds laten doen. Is zo gepiept. M'n koppeling begint al een beetje te slijten, maar de E46 staat er om bekend dat het gewoon RAMPZALIG schakelt. Kan niet wennen eraan en als ik in een E30 / E36 stap heb je het zo onder controle. Moet dus wel die CDV zijn.
Facts don't care about your feelings
pi_77816973
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:56 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Het ETA blok is juist gemaakt om de zuinigheid.

Overigens worden de M10 blokken ook wel vaker gebruikt voor turbo-projecten.

Maar veel sneller zal die 316i niet worden dunkt me. Volgens mij is een swap een stuk goedkoper als je vermogenswinst wilt uit dat soort blokken.
En hoe zuinig is een ETA blok dan? Hoeveel km doet ie op 1 liter bij normaal rijgedrag
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77817592
Waarom wil jij altijd auto's sneller maken met nieuwe blokken etc.? Koop dan gewoon een snellere versie

Het ETA blok is zuinig, maar daardoor traag. Natuurlijk zijn er zat guides om van zo'n ding een normale 2.5 te maken (maar dan 2.7) maar een goeie 4 cilinder zal niet onderdoen. Volgens mij is de 318i zuiniger dan de 2.5e en sneller.....
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:52:06 #197
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_77817807
Die 325e heeft net zoveel topvermogen als mijn 320i, alleen wel 80nm koppel meer (ofwel de helft meer).

Maar idd turquaz, je sloopt alles uitelkaar en je maakt nooit wat af, misschien moet je het even wat realistischer aanpakken.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_77817826
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:32 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

En hoe zuinig is een ETA blok dan? Hoeveel km doet ie op 1 liter bij normaal rijgedrag
het ETA blok was niet zo'n succes Die zuinigheid is ver te zoeken, want ik geloof dat 1:12 een uniekum is net zoals de Diesels... die deden ook niet veel beter als de benzineslurpers.
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_77817966
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:52 schreef metallicattim het volgende:

[..]

net zoals de Diesels... die deden ook niet veel beter als de benzineslurpers.
Maar die waren toch traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:32:26 #200
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_77819389
quote:
Op maandag 8 februari 2010 20:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat is een M5


Punt 1. Als je een M5 kan betalen; wat de neuk doe je op de camping, en zeker met een el cheapo caravan erachter?

Punt 2. De velgen blijven echt lelijk

Punt 3. Een 5-serie op de camping
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')