dan moet dat hem wel geweest zijn. zoveel E30's rijden er niet rond op hetzelfde tijdstip in 1 stad toch?quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:29 schreef justmattie het volgende:
[..]
Die reed een heel stuk achter me vanaf Westeinde. Ik liet hem bij de stoplichten camminghaburen naast me staan vandaar dat ik het zag. Hij ging de eerste afslag camminghaburen in, ik 1 verder bij de Friese Poort.
Ja, maar dan heb je het ook over een prijsverschil van een kleine factor 3. Ik heb op dit moment niet heel veel zin om rond de ¤1200-1500 euro voor BBS RS te gaan neertellen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:33 schreef eevebe het volgende:
ik heb t ook altijd wel leuke velgen gevonden
[ afbeelding ]
maar ik ben een grotere fan van bbs rsjes![]()
[ afbeelding ]
ja bbsjes zijn eigenlijk ook wel belachelijk duur eigenlijk.quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je het ook over een prijsverschil van een kleine factor 3. Ik heb op dit moment niet heel veel zin om rond de ¤1200-1500 euro voor BBS RS te gaan neertellen.
Gewone kruisspaakvelgjes vind ik "te druk" onder een M-Tech II uitgevoerde auto, ook al vind ik de velgen op zich wel erg mooi. Vooral zoals een maat van me ze heeft:
[ afbeelding ]
Mooi gespoten in donker Nogarosilber. We kwamen alleen samen tot de conclusie dat die velgen te druk staan onder m'n M-Tech II.
Ik heb nog nooit een foto van m'n auto gemaakt..quote:
Niet van jouw auto.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:26 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een foto van m'n auto gemaakt..Zijn er zat op GOogle te vinden
Fijn plaatjequote:Op woensdag 3 februari 2010 22:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je het ook over een prijsverschil van een kleine factor 3. Ik heb op dit moment niet heel veel zin om rond de ¤1200-1500 euro voor BBS RS te gaan neertellen.
Gewone kruisspaakvelgjes vind ik "te druk" onder een M-Tech II uitgevoerde auto, ook al vind ik de velgen op zich wel erg mooi. Vooral zoals een maat van me ze heeft:
[ afbeelding ]
Mooi gespoten in donker Nogarosilber. We kwamen alleen samen tot de conclusie dat die velgen te druk staan onder m'n M-Tech II.
Mijn Individual Colour: Dakar Gelb mit AlpinWeiss 2:quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:23 schreef Dimitri_ het volgende:
TVP.![]()
Voor de OP: Oksel rijdt in een 1 serie. En er is toch een Nederlandse Zwitser (oid) die een X5 rijdt hier op het forum?
Rij zelf overigens geen BMW, maar Volvo. Ben wel altijd geīntrigeerd door BMW, ultieme natte droom is toch wel een E36 M3, daker yellow.
[ afbeelding ]
Kleur is leuk.. Maar dan toch weer neppe M3 spiegels, niet meegespoten handvatten.. Die kleine dingen maken het net niet.quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:29 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik heb 2 e36's, een 318 met een 2.5 24v Vanos blok Automaat (in aanbouw)
En een e35 M-Tech 323i uit '98
[..]
Mijn Individual Colour: Dakar Gelb mit AlpinWeiss 2:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:46 schreef Dimitri_ het volgende:
Er staat hier in gesjonnieficeerde 3 serie.
Explain?
Vehicle type: Passenger Car, dacht dat een BMW een Drivers car wasquote:Op donderdag 4 februari 2010 00:29 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik heb 2 e36's, een 318 met een 2.5 24v Vanos blok Automaat (in aanbouw)
En een e35 M-Tech 323i uit '98
[..]
Mijn Individual Colour: Dakar Gelb mit AlpinWeiss 2:
[ afbeelding ]
Nee mijn achterlichten trekken ook volle zalen, ben nog opzoek naar 1 (gratis) origineel (Geel-wit-rood) linker achterlicht.. (heb al 2 (quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:43 schreef Dimitri_ het volgende:
Oja, en die velgen..
Da hooorrrt nie!!
Ja die sticker heb ik ook zelf gemaakt of nietquote:Op donderdag 4 februari 2010 00:52 schreef dnzl het volgende:
[..]
Vehicle type: Passenger Car, dacht dat een BMW een Drivers car was
Hij is Compleet origineel op de Spiegels, velgen en achterlichten na.quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:46 schreef Dimitri_ het volgende:
Er staat hier in gesjonnieficeerde 3 serie.
Explain?
Dat blok van deze bak is toch gaar? Ik blijf erbij, schroef die velgen onder die witte en maak daar een driftkar van.. En spaar verder voor iets fatsoenlijks of blijf rijden in je TDIquote:Op donderdag 4 februari 2010 01:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hij is Compleet origineel op de Spiegels, velgen en achterlichten na.
De velgen blijven er onder.. (ja mijn smaak dan) en de spiegels + Achterlichten gaan plaats maken voor originele.. (De beemer staat ook te koop iig)
Dat ligt er weer aan. Bij ons in de straat staan er best wel een flink aantal BMW's, waarvan uit elke serie wel een paar, laat staan wat er rijdt. Nu is Rotterdam weliswaar iets groter/drukker dan Leeuwarden, maar toch..quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:53 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
dan moet dat hem wel geweest zijn. zoveel E30's rijden er niet rond op hetzelfde tijdstip in 1 stad toch?
het zou al heel wat zijn als hij het uberhaupt klaar kreegquote:Op donderdag 4 februari 2010 03:03 schreef green_power het volgende:
[..]
Dat blok van deze bak is toch gaar? Ik blijf erbij, schroef die velgen onder die witte en maak daar een driftkar van.. En spaar verder voor iets fatsoenlijks of blijf rijden in je TDI
Thanks. Vind 'm met deze M-set al behoorlijk breed, dus geen widebodykit.quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:27 schreef Catch22- het volgende:
erg nice
Die is echt zo mooi als een e30 kan worden. Misschien een widebodykit nog vetter, maar dat gaat wel erg ver
Nog een "andere forum-fok!er"quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:25 schreef Kogando het volgende:
Ik heb een E30 325i M-Tech II
[ afbeelding ]
Heb inmiddels bredere Alpina's achter. Zoals de auto er nu uit ziet vind ik 'm mooi, dus daar zal niet veel meer aan veranderen. Ik heb er een spaghetti spruitstuk met eisenmann demper op gezet, en de kat er tussenuit gehaald. Binnenkort ga ik er een E36 M3 stuurhuis inbouwen voor directer stuurgevoel.
Leuk he?
Voorlopig laat ik de Azev's gewoon in de kleur waarin ik ze aanschaf, maar stiekem vind ik dat zwart wel mooi constrasteren met het zilver van m'n autoquote:Op donderdag 4 februari 2010 00:17 schreef dnzl het volgende:
[..]
Fijn plaatjeBen je ook van plan om de Azevs in een bepaalde kleur te spuiten?
Had je ook al gespot ja.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:10 schreef Maharbal het volgende:Nog een "andere forum-fok!er".
Ik had je auto daar inderdaad ook gezien en gehoord. Mijn god wat klinkt die eisenmann hemels
Dat nemen we maar voor lief danquote:Op donderdag 4 februari 2010 10:27 schreef Kogando het volgende:
[..]
Had je ook al gespot ja.En dankje, ben zelf ook erg over het geluid te spreken.
Die 17" Azev A's staan erg vet, maar naar mijn idee wel beetje aso.
quote:Op donderdag 4 februari 2010 01:57 schreef Turquaz52 het volgende:
(De beemer staat ook te koop iig)
Even voor het niveau van het forum:Het is "Bimmer", als je het over een auto hebt. Een "beamer" is een BWM motorfiets en een beemer...geen idee... misschien een mannetjes-beemster ?quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:36 schreef eevebe het volgende:
...maar ik rij bijna alleen maar autoweg dus dan is zo'n beamer toch wel heel erg lekker
Tja, zo noem ik hem dusquote:Op donderdag 4 februari 2010 12:09 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
[..]
Even voor het niveau van het forum:Het is "Bimmer", als je het over een auto hebt. Een "beamer" is een BWM motorfiets en een beemer...geen idee... misschien een mannetjes-beemster ?
Beamer gebruiken ze in de USA vaakquote:Op donderdag 4 februari 2010 12:09 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
[..]
Even voor het niveau van het forum:Het is "Bimmer", als je het over een auto hebt. Een "beamer" is een BWM motorfiets en een beemer...geen idee... misschien een mannetjes-beemster ?
Mooi, dan weet je dus nu dat het Bimmer isquote:Op donderdag 4 februari 2010 12:35 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Tja, zo noem ik hem dusHoe je het schrijft zal mij een rotzorg wezen
![]()
Van de site van de BMW Car Club of British Columbia (USA)quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:02 schreef justmattie het volgende:
[..]
Beamer gebruiken ze in de USA vaak
quote:Bimmer vs Beemer
Enthusiasts vs others
Definitions:
Bimmer - proper accepted slang for BMW cars. Most people don't know this.
Beamer/Beemer - proper accepted slang for BMW motorcycles. You will hear this term used incorrectly by many people.
Bummer - When you get a speeding ticket.
Bitter - Another German car. Very rare; hand built.
So just why is a BMW car called a 'bimmer' not a 'beemer' or 'beamer'?
The answer in part lies in knowing some BMW history and what came first.
All real BMW enthusiasts know that BMW got a big start on two wheels, what many call the real BMWs.
In those days, BMW motorcycles were quite active in racing, and one of their competitors at the track was often the BSA bikes.
Well as things would have it, a track slang developed, and the BMWs were usually referred to as 'beemers' and the BSAs were referred to as 'beesers'.
So, of course for any true enthusiast, there is no way that a BMW car could be called a 'beemer', so they were called 'bimmers'.
Unfortunately, in the US and Canada, and perhaps other countries, there was a time (kind of still is) where for various reasons, a BMW owner was considered an upwardly mobile person, and of course due to the fun in driving their BMWs most all of them had big grins on their faces.
Hence it is little surprise that the non enthusiast types out there incorrectly labeled BMW cars and their owners as 'beamers' or 'beemers'.
Š 1998-2007 BMW Car Club of British Columbia
weer wat geleerdquote:Op donderdag 4 februari 2010 13:10 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Van de site van de BMW Car Club of British Columbia (USA)
[..]
ik ook!quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:48 schreef eevebe het volgende:
[..]
weer wat geleerd![]()
k vind beamer alleen wel wat stoerder klinken![]()
...fail...quote:maar ik ben wel blij met mn bimmer dan hoor![]()
british columbia is trouwens canada...
Hou jij je er aub even buiten, Cock.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is net zoiets als zeggen dat de BMW-club van Dortmund Nederlands is.
quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:01 schreef SingleCoil het volgende:
Hou jij je er aub even buiten, Cock.
Inderdaad beetje het stigma van de E30 überhaupt. Maar hoe meer aso elementen er aan de auto zitten, hoe meer aso het totaalplaatje wordt. Ik vind dat altijd een lastige afweging, en de verleiding is groot om steeds meer coole dingen erop te bouwen en aan te passen en op den duur schiet je door.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:30 schreef Maharbal het volgende:
edit: sowieso vinden mensen me soms volgens mij wat aso, omdat die 6cyl in die E30 toch wel brult . Ook de standaard uitlaat klinkt al goed (en luider dan gemiddeld), maar dat weet jij vast ook wel.
Helemaal met je verhaaltje eensquote:Op donderdag 4 februari 2010 18:44 schreef Kogando het volgende:
[..]
Inderdaad beetje het stigma van de E30 überhaupt. Maar hoe meer aso elementen er aan de auto zitten, hoe meer aso het totaalplaatje wordt. Ik vind dat altijd een lastige afweging, en de verleiding is groot om steeds meer coole dingen erop te bouwen en aan te passen en op den duur schiet je door.
Nevertheless is een M-tech 2 met die Azev A's een brute verschijning.
Je kunt er inderdaad genoeg mee lullenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 02:07 schreef piekartz87 het volgende:
nou de nieuwe distributieriem zit erop. was ook wel erg nodig. de lagers van 1 van de rollen maakten herrie en de riem had al een aantal scheurtjes. net op tijd dus. als dat ding knapt ben je de lul natuurlijk.
nog 1 puntje was een nieuwe verdeelkap die binnenkort toch wel een keertje zou moeten.
Erg aardig volk en mooi de hele tijd staan lullen over E30's e.d.
bedankt nog voor het adresje maharbal
Werkendequote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Weet iemand welke lampjes er in een E36 (coupe 92) knipperlichten aan de voorkant moeten?
Regel dan ook ff 2 APK's voor mijquote:Op donderdag 4 februari 2010 17:33 schreef Bowny het volgende:
TVP.
Binnenkort nog een nieuwe APK regelen
dat moet ik dus beide hebben maar holy macaroni, wat duurquote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:37 schreef Maharbal het volgende:
Ja dure bende. Voor een verdelerkap + rotor ben je ongeveer ~¤200 kwijt.
21 W vlgns ETK. Ik haal de boel altijd eerst open heb je het voorbeeld in je handen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wijsneusik doel dus op het formaat.
ja ik wou ook wel helpen maar dat was niet eens nodig, ze weten wel waar ze mee bezig waren.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je kunt er inderdaad genoeg mee lullen. De andere persoon die er bij kwam heeft zelf dus ook meerdere E30's, maar dat heeft ie ongetwijfeld verteld.
Ik zou misschien ook nog even langskomen met de E30 om te helpen (lees: in de weg staan), maar ik was pas na 20.00 thuis, dus dan zou het erg laat worden voor mij.
Mooi dat het goed opgelost is.
Gewoon een beunhaasje die in z'n vrije tijd auto's repareert in z'n (grote) schuur.
Afhankelijk van of je de verdelerkap nieuw of gebruikt wil, is er genoeg te vinden. Nieuw zijn die dingen volgens mij ¤80 of ¤120 euro (even vergeten hoeveel precies, staat wel op ETK).
Dank!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
21 W vlgns ETK. Ik haal de boel altijd eerst open heb je het voorbeeld in je handen.![]()
Beetje oppassen met die richtingaanwijzers losklikken en huidige koude. Koud plastic breekt gemakkelijk af.
Je BMW dealer, en anders van een e30 liefhebbers forum.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:10 schreef piekartz87 het volgende:
160 dollar in totaal.
maar iemand tips waar ik dit het beste weg kan halen?
Inderdaad, en dat moet je het vastzetten met een schroefjequote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
21 W vlgns ETK. Ik haal de boel altijd eerst open heb je het voorbeeld in je handen.![]()
Beetje oppassen met die richtingaanwijzers losklikken en huidige koude. Koud plastic breekt gemakkelijk af.
Goede site inderdaad. Ik heb al eens zitten zoeken naar de ETK voor op de pc maar die is nergens ''te krijgen''quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:22 schreef Maharbal het volgende:
Ik gebruik dan ook vaker http://bmwfans.info/
Daar staan europrijzen op.
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:24 schreef justmattie het volgende:
[..]
Goede site inderdaad. Ik heb al eens zitten zoeken naar de ETK voor op de pc maar die is nergens ''te krijgen''![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]Beide niet compleet, sleep ze toch allebei even binnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
Die van Brezan is misschien ''universeel'' en bij de stealer weg is OEMquote:Op zaterdag 6 februari 2010 14:12 schreef piekartz87 het volgende:
ik had de brezan gemaild gisternacht, had net antwoord.
"Hierbij de prijzen van een
verdelerkap en rotor.
1x rotor 5,90 euro ex.btw
1x verdelerkap 10,80 ex. btw"
dat lijkt me niet kloppen, hebben ze dan een verkeerde verdelerkap te pakken? aangezien die bij de dealer 90 euro kost
Blower moet volgens mij kunnen ontwasemen en fuseekogel: krik het wiel wat op en pak het beet op 9 uur en op 3 uur en ga dan wikken. Doe hetzelfde erna door het wiel beet te pakken op 12 uur en op 6 uur en weer beetje wikken. Heb je speling (hoeft maar een paar mm te zijn), dan is dat waarschijnlijk afkeur.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:50 schreef tha_rizzo het volgende:
Weet iemand hier wat er allemaal in orde moet zijn voor APK?
Ik moet in maart/april naar APK en wil weten hoeveel speling ik heb met de blower en de fuseekogel linksvoor.
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:29 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb vandaag dus mijn hele auto lopen onderhouden met iemand van het e30 forum en ik heb
- Distributie Riem + spanrollen
- Koolborstels dynamo (van ???v (te weinig) naar 13,5v)
- Waterpomp
- V-Snaar
- Koelvloeistof vervangen
- Olie + Oliefilter vervangen
- Nieuwe rotor + verdelerkap
- Bougies
vervangen.. Loopt weer prima. 2 Vacuumlekjes (oliedop en gasklephuis) waardoor hij koud iets instabiel loopt, maar dat is minimaal. Voor de rest is het weer starten en lopen
Rotor + verdelerkap was samen met 6 bougies 130 euro (inc. 30% korting en er gaat nog 20 euro af want me maat krijgt dat terug via zijn bedrijf)
Voor die paar tientjes extra zou ik de waterpomp sowieso meenemen, ook al ziet het ding er visueel nog goed uit... Ook ff alle pakkingen en shizzle (maar ik denk dat dat er al bij hoort) meenemen als het zooitje toch openligtquote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:53 schreef Maharbal het volgende:
.
Ik ga deze lente ook m'n distributieriem laten vervangen (preventief volgens mij). Neem, afhankelijk van de staat, de waterpomp waarschijnlijk ook mee. Even wat nieuwe bougies er in flikkeren staat ook op het lijstje. M'n olie + filter is net in oktober vervangen, dus dat hoeft niet. Koelvloeistof misschien wel even.
nice!quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Pfff kan elke week wel gaan wassen en dan is ie weer vies, maar ja het is altijd ff 1 dagje genieten van mooie glans![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |