Dank!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
21 W vlgns ETK. Ik haal de boel altijd eerst open heb je het voorbeeld in je handen.![]()
Beetje oppassen met die richtingaanwijzers losklikken en huidige koude. Koud plastic breekt gemakkelijk af.
Je BMW dealer, en anders van een e30 liefhebbers forum.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:10 schreef piekartz87 het volgende:
160 dollar in totaal.
maar iemand tips waar ik dit het beste weg kan halen?
Inderdaad, en dat moet je het vastzetten met een schroefjequote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
21 W vlgns ETK. Ik haal de boel altijd eerst open heb je het voorbeeld in je handen.![]()
Beetje oppassen met die richtingaanwijzers losklikken en huidige koude. Koud plastic breekt gemakkelijk af.
Goede site inderdaad. Ik heb al eens zitten zoeken naar de ETK voor op de pc maar die is nergens ''te krijgen''quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:22 schreef Maharbal het volgende:
Ik gebruik dan ook vaker http://bmwfans.info/
Daar staan europrijzen op.
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:24 schreef justmattie het volgende:
[..]
Goede site inderdaad. Ik heb al eens zitten zoeken naar de ETK voor op de pc maar die is nergens ''te krijgen''![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]Beide niet compleet, sleep ze toch allebei even binnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
Die van Brezan is misschien ''universeel'' en bij de stealer weg is OEMquote:Op zaterdag 6 februari 2010 14:12 schreef piekartz87 het volgende:
ik had de brezan gemaild gisternacht, had net antwoord.
"Hierbij de prijzen van een
verdelerkap en rotor.
1x rotor 5,90 euro ex.btw
1x verdelerkap 10,80 ex. btw"
dat lijkt me niet kloppen, hebben ze dan een verkeerde verdelerkap te pakken? aangezien die bij de dealer 90 euro kost
Blower moet volgens mij kunnen ontwasemen en fuseekogel: krik het wiel wat op en pak het beet op 9 uur en op 3 uur en ga dan wikken. Doe hetzelfde erna door het wiel beet te pakken op 12 uur en op 6 uur en weer beetje wikken. Heb je speling (hoeft maar een paar mm te zijn), dan is dat waarschijnlijk afkeur.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:50 schreef tha_rizzo het volgende:
Weet iemand hier wat er allemaal in orde moet zijn voor APK?
Ik moet in maart/april naar APK en wil weten hoeveel speling ik heb met de blower en de fuseekogel linksvoor.
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:29 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb vandaag dus mijn hele auto lopen onderhouden met iemand van het e30 forum en ik heb
- Distributie Riem + spanrollen
- Koolborstels dynamo (van ???v (te weinig) naar 13,5v)
- Waterpomp
- V-Snaar
- Koelvloeistof vervangen
- Olie + Oliefilter vervangen
- Nieuwe rotor + verdelerkap
- Bougies
vervangen.. Loopt weer prima. 2 Vacuumlekjes (oliedop en gasklephuis) waardoor hij koud iets instabiel loopt, maar dat is minimaal. Voor de rest is het weer starten en lopen
Rotor + verdelerkap was samen met 6 bougies 130 euro (inc. 30% korting en er gaat nog 20 euro af want me maat krijgt dat terug via zijn bedrijf)
Voor die paar tientjes extra zou ik de waterpomp sowieso meenemen, ook al ziet het ding er visueel nog goed uit... Ook ff alle pakkingen en shizzle (maar ik denk dat dat er al bij hoort) meenemen als het zooitje toch openligtquote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:53 schreef Maharbal het volgende:
.
Ik ga deze lente ook m'n distributieriem laten vervangen (preventief volgens mij). Neem, afhankelijk van de staat, de waterpomp waarschijnlijk ook mee. Even wat nieuwe bougies er in flikkeren staat ook op het lijstje. M'n olie + filter is net in oktober vervangen, dus dat hoeft niet. Koelvloeistof misschien wel even.
nice!quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Pfff kan elke week wel gaan wassen en dan is ie weer vies, maar ja het is altijd ff 1 dagje genieten van mooie glans![]()
[ afbeelding ]
Als je hem 1x goed poetst (dus niet alleen wassen; maar kleien, polijsten en waxen met goede was, dus geen turtle wax) dan is het een kwestie van elke week even afspoelen en dan moet hij weer goed zijnquote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Pfff kan elke week wel gaan wassen en dan is ie weer vies, maar ja het is altijd ff 1 dagje genieten van mooie glans![]()
[ afbeelding ]
ja daar ben ik ook wel blij mee, anders had ik ze er zelf in gezetquote:
ja ik vind zwart sowieso de beste kleur voor een autoquote:
zou ik niet voor de gehele ruimte doen, een maat van mij heeft dat ook een keer gedaan en toen wou die niet meer starten, (was weliswaar geen bmw maar toch)quote:Op zondag 7 februari 2010 13:47 schreef justmattie het volgende:
Ik heb vocht in mn koplamp zitten, nu las ik ergens dat je dan het afdekklepje er af kunt halen zodat het vocht er weer uitgaat. Maar is dat nu ook zinvol met dit weer, of kan dat beter in het voorjaar?
En de motorruimte is deze zomer ook wel aan een grote beurt toe, hoe doen jullie dit met de hogedrukspuit ?
quote:Op zondag 7 februari 2010 13:53 schreef YoshiBignose het volgende:
.... Jij had er toch ook 1 hyperdude?
Niet en al helemaal niet met de hoge drukspuit.quote:Op zondag 7 februari 2010 13:47 schreef justmattie het volgende:
En de motorruimte is deze zomer ook wel aan een grote beurt toe, hoe doen jullie dit met de hogedrukspuit ?
Ik heb ook geen zin in om alle gevoelige delen als dynamo, accu en noem maar op in plastic te wikkelen en dan met de hogedruk erover te gaan hoor. Ik ga het eerst met een natte doek grotendeels schoonmaken, en dan met motorreiniger proberen. Wel in de lente niet met dit kutweerquote:Op zondag 7 februari 2010 15:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niet en al helemaal niet met de hoge drukspuit.
Is je motor echt vies kun je motorreiniger kopen en dit na gebruik afspoelen met de tuinslang.
Woehahahquote:Op zondag 7 februari 2010 14:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zie mijn foto hierboven.
Of herken je de e46 niet door die laag sh*t?
quote:
maak er dan eens een foto vanquote:
Cassettebandjesquote:Op zondag 7 februari 2010 22:04 schreef Catch22- het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
click fo' MOARRR
de prijzen van veel onderdelen kan je ook op www.hbase.nl nazoeken.
Die zwarte herken ik inderdaad nog, die stond volgens mij een keer te koop. Ik had wel interesse toenquote:Op zondag 7 februari 2010 21:02 schreef rival het volgende:
ow zijn we plaatjes aant posten?
mijne
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en dan nog een E30 maar kan geen foto vinden
Bilstein, Koni...ga zo maar door.quote:Op maandag 8 februari 2010 01:44 schreef piekartz87 het volgende:
nice hoor,
mn schokbrekers op mn E30 316 worden steeds raller trouwens
tijd voor vervanging. keb alleen nog geen idee wat er allemaal onder past. moet ik dus nog even uitzoeken
Origineel hebben ze alleen maar bij de Dealer, kosten ongeveer 40-50 euro ( jij had toch een E30?? )quote:Op zondag 7 februari 2010 22:07 schreef justmattie het volgende:
Weet iemand ook een site of bedrijf waar ze originele mattensetten hebben? En scheelt die prijs veel met de stealer ?
Was jij Zondag ook in Zandvoort..??quote:Op zondag 7 februari 2010 23:49 schreef Pas259 het volgende:
Ik heb geen BMW en ik heb er niets mee maar ik heb vandaag deze plaatjes geschoten en wou ze even delen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was op Zandvoort, gebeurde net terwijl mijn maat en ik stopten met foto's maken.
Jup velen denken dat maar het hoeft niet altijd zo te zijn.quote:Op maandag 8 februari 2010 15:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Oke sorry, dat dacht ik altijd. Nou ja, het staat iig wel stukken mooier bij grote velgen.
dat klopt, toen we hem net hadden en door de apk kregen heb ik hem te koop gezet....quote:Op zondag 7 februari 2010 21:13 schreef Catch22- het volgende:
had je die zwarte een tijdje terug niet te koop staan hier op fok?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |