abonnement Unibet Coolblue
pi_76034082


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50




Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering



Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers



Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
Sapphira, werkzaam in Leiden
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat




De OP is hier te vinden.
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_76034106
Blij met dit weer dat ik net op tijd gestopt ben.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_76034108
quote:
Op donderdag 24 december 2009 21:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Precies. Dan moeten ze het maar goed bezorgen. En het gewoon half uit de bus laten hangen is geen optie, want ik sta bij die adressen met mijn eigen post. Als ik die erbij doe, dus ik automatisch de post van de concurrent mee naar binnen, en doe ik dus het werk wat zij hadden moeten doen. Nu kan ik wel met 1 hand hun post tegenhouden terwijl ik mijn eigen post naar binnen duw, maar dan heb je 2 handen nodig. Dus is het hoppekee hun post eruit, en mijn post er in.
Zo doe ik het wel eigenlijk.

Maar als je het dan toch wil weggooien, dan kun je het ook altijd meenemen naar kantoor en terugsturen naar Sandd/Selektmail?
pi_76034113
eh... 51 dus..

* sbientje gaat naar Feedback
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_76034222
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:17 schreef CihV het volgende:

[..]

Zo doe ik het wel eigenlijk.

Maar als je het dan toch wil weggooien, dan kun je het ook altijd meenemen naar kantoor en terugsturen naar Sandd/Selektmail?
ik bezorg ook regelmatig wanneer de folders half uit de bus steken. Of het stadsblad / plaatselijke sufferdje... dat vind ik ook irritant, maar ik ga echt dat niet uit de bus trekken en dan mijn eigen post erdoor duwen. Als je zelf je post helemaal doorduwt, duw je toch vanzelf die hele handel naar binnen lijkt me.

Zoals ik ook al in het andere topic zei, ik vind het echt onbeschoft om het uit de bus te trekken en op de grond te gooien of in de container
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_76034294
Hoe werkt het tegenwoordig met post als er geen postzegel op zit?
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_76034640
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:20 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik bezorg ook regelmatig wanneer de folders half uit de bus steken. Of het stadsblad / plaatselijke sufferdje... dat vind ik ook irritant, maar ik ga echt dat niet uit de bus trekken en dan mijn eigen post erdoor duwen. Als je zelf je post helemaal doorduwt, duw je toch vanzelf die hele handel naar binnen lijkt me.

Zoals ik ook al in het andere topic zei, ik vind het echt onbeschoft om het uit de bus te trekken en op de grond te gooien of in de container
Mja, af en toe zit er zon folderpakket vast in. Die haal ik er wel ff uit, maar van iemands post blijf je gewoon af.
pi_76034853
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:22 schreef BaggerUser het volgende:
Hoe werkt het tegenwoordig met post als er geen postzegel op zit?
Net als anders?
pi_76034941
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:20 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik bezorg ook regelmatig wanneer de folders half uit de bus steken. Of het stadsblad / plaatselijke sufferdje... dat vind ik ook irritant, maar ik ga echt dat niet uit de bus trekken en dan mijn eigen post erdoor duwen. Als je zelf je post helemaal doorduwt, duw je toch vanzelf die hele handel naar binnen lijkt me.

Zoals ik ook al in het andere topic zei, ik vind het echt onbeschoft om het uit de bus te trekken en op de grond te gooien of in de container
Om misverstanden te voorkomen: ik houd het tegen en duw m'n eigen post er boven of onderdoor. Als de bezorger van Sandd of Selektmail zijn post half uit de bus laat steken ben ik niet degene die dat werk opknapt. Jammer dan. Als het op de grond ligt neem ik het mee naar kantoor en gaat het retour concurrent. Als het half uit de bus steekt kom ik er hoogstens aan om het tegen te houden, niet om naar binnen te werken.

Ik bel toch ook niet aan als ik een pakje voor de deur zie liggen waar Selektvracht op staat? Ook niet na een week als het verregend is. Kom nou.
pi_76034963
Een vraagje aan de volgende leden omdat ze in de regio werken waar ik woon.

xxiessiexx
Armageddon
seventhseagulll

Hoe staat het met het bezorgen van de brieven lopen jullie op het moment gelijk of achter?
Ik wacht namelijk op een brief die ook naar 3 andere mensen is verstuurd in verschillende regionen.
Die personen hebben hem al ontvangen en ik nog niet.

Zouden jullie me kunnen vertellen waar dat aan licht?
pi_76035003
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:33 schreef seventhseagulll het volgende:

[..]

Mja, af en toe zit er zon folderpakket vast in. Die haal ik er wel ff uit, maar van iemands post blijf je gewoon af.
Oh, dus andermans folders mag je er wel uit halen, maar post niet? Da's meten met twee maten. Bovendien is de post van Sandd en Selektmail in 99% van de gevallen ook reclamedrukwerk, maar dan geadresseerd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_76035140
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:42 schreef Goozuh het volgende:
Een vraagje aan de volgende leden omdat ze in de regio werken waar ik woon.

xxiessiexx
Armageddon
seventhseagulll

Hoe staat het met het bezorgen van de brieven lopen jullie op het moment gelijk of achter?
Ik wacht namelijk op een brief die ook naar 3 andere mensen is verstuurd in verschillende regionen.
Die personen hebben hem al ontvangen en ik nog niet.

Zouden jullie me kunnen vertellen waar dat aan licht?
Dat is niet zo duidelijk te zeggen. Het beste kan je bellen naar het postkantoor, die kunnen dat voor je opzoeken.
pi_76035221
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:42 schreef Goozuh het volgende:
Een vraagje aan de volgende leden omdat ze in de regio werken waar ik woon.

xxiessiexx
Armageddon
seventhseagulll

Hoe staat het met het bezorgen van de brieven lopen jullie op het moment gelijk of achter?
Ik wacht namelijk op een brief die ook naar 3 andere mensen is verstuurd in verschillende regionen.
Die personen hebben hem al ontvangen en ik nog niet.

Zouden jullie me kunnen vertellen waar dat aan licht?
niet precies hetzelfde, maar mijn moeder heeft maandag of dinsdag de kerstkaarten gepost. Mijn ene oma had m al binnen gisteren, terwij ik m voor mijn andere oma vandaag heb gesorteerd. Waar dat aan ligt weet ik niet, sommige post komt gewoon later, het is zo'n stortvloed.
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_76035223
Bellen?
Naar het dichts bij gelegen uitgaven kantoor waar de tnt mensen in en uit gaan?
En wat moet ik dan vragen aan ze? Ik heb er allemaal echt geen verstand van hahahaha.
pi_76035245
Mijn God, wat een kansloos kleutergedrag. Als je je zo druk maakt om je kutbaantje dat je wraak gaat zitten nemen op de concerrent met sneue plannetjes is het echt tijd om wat anders te doen. Hopen dat iemand je betrapt en naar je baas stapt .
pi_76035284
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:41 schreef CihV het volgende:

[..]

Om misverstanden te voorkomen: ik houd het tegen en duw m'n eigen post er boven of onderdoor. Als de bezorger van Sandd of Selektmail zijn post half uit de bus laat steken ben ik niet degene die dat werk opknapt. Jammer dan. Als het op de grond ligt neem ik het mee naar kantoor en gaat het retour concurrent. Als het half uit de bus steekt kom ik er hoogstens aan om het tegen te houden, niet om naar binnen te werken.

Ik bel toch ook niet aan als ik een pakje voor de deur zie liggen waar Selektvracht op staat? Ook niet na een week als het verregend is. Kom nou.
Wat zijn jullie allemaal ruimdenkend zeg, pfft!

edit -
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:50 schreef clumsy_clown het volgende:
Mijn God, wat een kansloos kleutergedrag. Als je je zo druk maakt om je kutbaantje dat je wraak gaat zitten nemen op de concerrent met sneue plannetjes is het echt tijd om wat anders te doen. Hopen dat iemand je betrapt en naar je baas stapt .
dat dus
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_76035333
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Oh, dus andermans folders mag je er wel uit halen, maar post niet? Da's meten met twee maten. Bovendien is de post van Sandd en Selektmail in 99% van de gevallen ook reclamedrukwerk, maar dan geadresseerd.
Ik meet inderdaad met twee maten, folders zijn imo minder belangrijk als gewone post en hoewel er veel ' geadresseerde reclame' tussen zit, ontvang ik zelf ook tijdschriften waar ik op wacht en bepaalde brieven van de overheid gaan via Sandd. Ik vind het belachelijk dat een klant belangrijke post niet krijgt omdat jij boos bent op de manier waarop Sandd te werk gaat.
pi_76035389
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:50 schreef Goozuh het volgende:
Bellen?
Naar het dichts bij gelegen uitgaven kantoor waar de tnt mensen in en uit gaan?
En wat moet ik dan vragen aan ze? Ik heb er allemaal echt geen verstand van hahahaha.
Ja, en simpelweg de situatie uitleggen. Daar beantwoorden ze dagelijks vragen van mensen die er geen verstand van hebben.
pi_76035458
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:39 schreef CihV het volgende:

[..]

Net als anders?
ja dan krijgt de persoon de post met de port thuis in de bus toch? Wat als die persoon dat nooit betaald of hoe werkt dat?
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_76035537
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:54 schreef seventhseagulll het volgende:

[..]

Ja, en simpelweg de situatie uitleggen. Daar beantwoorden ze dagelijks vragen van mensen die er geen verstand van hebben.
hahahaha okeej dan. maar dan kom ik met het volgende probleem met kerst en op zondag zitten ze niet toch hahahahaha dan moet ik alsnog tot maandag wachte.
pi_76035587
TVP
Tok.
pi_76035670
post uit iemands brievenbus trekken == stelen vind ik .
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_76035683
reclame of geen reclame, geen verschil.
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_76035797
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:56 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

ja dan krijgt de persoon de post met de port thuis in de bus toch? Wat als die persoon dat nooit betaald of hoe werkt dat?
Als op een brief geen zegel zit, of er zitten te weinig zegels op, dan wordt gekeken naar de afzender. Hij of zij krijgt dan een kaartje in huis om port te betalen. Staat er geen afzender op de brief, dan krijgt de geadresseerde een portkaartje in huis. Tegenwoordig hangt zo'n kaartje niet maar aan de brief, maar krijg je een aparte kaart waarop je zegels kunt plakken (of, nog makkelijker, je betaalt elektronisch). Als je dat niet doet krijg je een herinnering en als je daar niet op reageert weet ik niet.
pi_76035999
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:51 schreef sbientje het volgende:

[..]

Wat zijn jullie allemaal ruimdenkend zeg, pfft!

De mensen die zo naïef zijn om bij de concurrent voor een hongerloontje te gaan werken, dat is pas ruimdenkend. Maar goed, daar kunnen ze niets aan doen. Het is de politiek die mensen de keus geeft bij welke postbedrijf te gaan werken. Daardoor stelen ze ONS werk, zo zie ik het. Dat is natuurlijk vanuit mijn perspectief bekeken maar ik mag er dan ook een mening over hebben.

Het is gewoon een triest verhaal, kwaliteit van dienstverlening die in het verval raakt. Maar één voordeel, als straks weinig post meer aankomt bestaat er een reële kans dat ook CJIB-incasso's en dergelijke niet meer aankomen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')