abonnement Unibet Coolblue
pi_73507299
Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen, en dus na 7 posts stilvallen, leek het ons een goed idee om een topic te maken waarin "Indie" centraal staat.

Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, All Music Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.

Dus praat hier wel over obscure bandjes, nieuwe platen, geziene optredens, geef tips en commentaar, als het maar met "indie" te maken heeft!

Lijst met indie-gerelateerde links:
Pitchfork
All Music Guide
Think Small
Tiny Mix Tapes
Stylus Magazine
Delusions of Adequacy
Liability
Popmatters
Metacritic
Brooklyn Vegan
Stereogum
Gorilla vs Bear
Shoot The Player
Blogotheque

Voor specifieke vragen over indie-uitgaansgelegenheden, of voor slowchat over populaire Britse indiebands kun je terecht in ons zustertopic:
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #45

Jaarlijstjes:
Jaarlijstjes 2004
Jaarlijstjes 2005!
Jaarlijstjes 2006!
Jaarlijstjes 2007!

Andere interessante topics:
De Hypes van 2006
CD Releases 2009

En deze topics wisten we al vol te neuzelen:

The Slacker Take-Over Plot (Centraal Indie Topic)
The Slacker Take-Over Plot (Indie Central II)
Indie Rockers Talk Acid! (Indie Central III)
The State Of Indiependence (Indie Central IV)
Lift Your Indie Fists (Indie Central V)
In the kingdom of indie (Indie Central VI)
Indie has the Right to Children (Indie Central VII)
Clap Your Hands Say Indie (Indie Central VIII)
No Indie No Beep Beep (Indie Central IX)
This Forum's Saving Grace (Indie Central X)
Ik wil in die rok (Indie Central XI)
Indie Ah Um (Indie Central XII)
It's Indie, Dad. (Indie Central XIII)
Come On! Feel the Indie Noise! (Indie Central XIV)
Indie Aeroplane Over The Sea (Indie Central XV)
Le Slackre du Printemps (Indie Central XVI)
Kill Pop Stars (Indie Central XVII)
We have the facts and we're voting Indie! (Indie XVIII)
I Love You But I've Chosen Indie (Indie Central XIX)
Indie For The Painfully Alone (Indie Central XX)
At War With The Critics (Indie Central XXI)
How I Learned To Write Indie (Indie Central XXII)
Indiefans please try harder (Indie Central XXIII)
Return to Indie Mountain (Indie Central XXIV)
Indie Rarities (Indie Central XXV)
Songs for Indie singalong (Indie Central XXVI)
We Were Indie Before the Ship Even Sank (IndieCentral XXVII)
Au Revoir Indie (Indie Central XXVIII)
You! Me! Indie! (Indie Central XXIX)
From Here We Go Indie! (Indie Central XXX)
Strawberry Indie (Indie Central XXXI)
Le Diable Avec Son Indie! (Indie Central XXXII)
Hercules and Indie Affair (Indie Central XXXIII)
Oracular Indie-tacular (Indie Central XXXIV)
Indie is a Grotesque Animal (Indie Central XXXV)
A Heart Full of Indie (Indie Central XXXVI)
Merriweather Indie Pavilion (Indie Central XXXVII)
The Hazards of Indie (Indie Central XXXVIII)
The Pains of Being Indie at the Heart (Indie Central XXXIX)
pi_73507319
Vorige keer waren er dikke discussies over de TT en nu had ik ineens uit het niets de lapo maar ik denk dat deze het goed doet.

Zolang niemand Brokencyde erbij haalt. Zoals ik dus net doe.
pi_73507346
Vandaag Soap&Skin gezocht maar was zo goed als op in Enschede, die is vast al eens besproken hier, hoe is die laatste plaat eigenlijk? Morgen maar even langs de Concerto. De nieuwe Flaming Lips dubbelaar komt ook morgen geloof ik, of het was volgende week..
pi_73507355
Hoi. Brokencyde
pi_73507360
Wat zijn nou de Red House Painters en Low van dit decennium? Bon Iver is leuk bezig, en Great Lake Swimmers hebben hun uitschieters, wordt er nog meer mooie kleine lateavondmuziek gemaakt door hedendaagse genieën?
  donderdag 8 oktober 2009 @ 23:59:53 #6
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_73507373
Alberta Cross reference, toe maar. En dat voor een band die de ambitie lijkt te hebben de nieuwe Kings of Leon te worden...
pi_73507381
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:59 schreef frame-saw het volgende:
Hoi. Brokencyde
Het is brokeNCYDE hoor.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:01:26 #8
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_73507407
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:59 schreef Intxaurraga het volgende:
Wat zijn nou de Red House Painters en Low van dit decennium? Bon Iver is leuk bezig, en Great Lake Swimmers hebben hun uitschieters, wordt er nog meer mooie kleine lateavondmuziek gemaakt door hedendaagse genieën?
The XX al geprobeerd? Niet echt slowcore (er komt wel wat electro bij kijken), maar qua lateavondmuziek zijn er momenteel niet veel betere. To Kill a Petty Bourgeoisie is ook wel okay. En verder waarschijnlijk nog heel veel meer namen waar ik nu even niet op kom...
pi_73507427
Lees wel even de tweede post

Die TT is vast nog kneedbaar.

Verzin er zelf op los jullie zijn er meer mee bezig dan ik, maar ik moest wel vanwege de etiquette
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:03:08 #10
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_73507455
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:44 schreef frame-saw het volgende:
Och arme. Maar wel tof dat je bij Portugal. The Man enzo mag draaien Ook gratis drank en vrouwen neem ik aan?
Moet je niet toevallig bij Bowerbirds draaien? Dan kom ik wel hoi zeggen
Nope, die avond zit ik in Merleyn (Roosje dependence) bij The Madd achter de draaitafel. Ook leuk, allemaal oude beat draaien en zo... Al had ik me in eerste instantie wel voor Bowerbirds / Plants & Animals opgegeven.
pi_73507463
Fuck it ik had gewoon een TT over the XX moeten maken
pi_73507514
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:01 schreef Grobbel het volgende:

[..]

The XX al geprobeerd? Niet echt slowcore (er komt wel wat electro bij kijken), maar qua lateavondmuziek zijn er momenteel niet veel betere. To Kill a Petty Bourgeoisie is ook wel okay. En verder waarschijnlijk nog heel veel meer namen waar ik nu even niet op kom...
Jap, maar ik ben niet zo van de zoete samenzangen. Oja, wel van Low trouwens. En van Belle & Sebastian. Maar The XX en Stars en Postal Service werken me op het glazuur, waarschijnlijk maakt de combinatie van lieve liedjes en electro het een al te groot konijnenwonderland in mijn beleving.
pi_73507534
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:59 schreef Intxaurraga het volgende:
Wat zijn nou de Red House Painters en Low van dit decennium? Bon Iver is leuk bezig, en Great Lake Swimmers hebben hun uitschieters, wordt er nog meer mooie kleine lateavondmuziek gemaakt door hedendaagse genieën?
Ik heb goede tips voor je maar kan ze zo niet bedenken , ik weet nog wel dat ik nieuwe albums tegenkwam en aan Low en RHP moest denken.

Anders neem je gewoon de twee liveplaten die Mark Kozelek uitgebracht heeft dit jaar, Find Me, Ruben Olivares en Lost Verses Live, de laatstgenoemde is vooral érg goed. De Red House Painters essentie is nog volop aanwezig.

De knaller Katy Song staat er ook op en live zijn de interpretaties van Mark altijd net weer iets anders, je kunt haast niet misgaan hiermee.
pi_73507536
Is het nieuwe album van Built To Spill hier trouwens nog onvolprezen? Mijn 5 centen: Built To Spill .
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:06:50 #15
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_73507552
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:02 schreef Maisnon het volgende:
Lees wel even de tweede post

Die TT is vast nog kneedbaar.

Verzin er zelf op los jullie zijn er meer mee bezig dan ik, maar ik moest wel vanwege de etiquette
To Kill an Indie Bourgeoisie
The Century of Indie
Indie No More
Wild Indie Nation
Replace Indie with Funny
pi_73507569
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:06 schreef emokid het volgende:

[..]

Ik heb goede tips voor je maar kan ze zo niet bedenken , ik weet nog wel dat ik nieuwe albums tegenkwam en aan Low en RHP moest denken.

Anders neem je gewoon de twee liveplaten die Mark Kozelek uitgebracht heeft dit jaar, Find Me, Ruben Olivares en Lost Verses Live, de laatstgenoemde is vooral érg goed. De Red House Painters essentie is nog volop aanwezig.
Ik ga hollen. Kozelek is ook zo een held.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:07:54 #17
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_73507588
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:03 schreef Maisnon het volgende:
Fuck it ik had gewoon een TT over the XX moeten maken
'Indie Skipped a Beat' of zo? Of Indiefinity ?
pi_73507678
The XINDIEX
pi_73507705
Elke songtitel bestaat gewoon uit 1 woord op Basic Space of Heart Skipped a Beat na inderdaad

En met Guns Don't Kill People, Indie Does maak ik vast ook niet veel mensen blij
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:13:37 #20
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_73507726
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:11 schreef emokid het volgende:
The XINDIEX
Waarom ook niet?
pi_73507752
Jawel! De tweede, dat moet 'm worden. Ik gooi er even een video tegenaan anders wordt dit slowchatten.



Ik begin deze band steeds meer te waarderen, het zou eigenlijk ook moeten. Ze klinken als mijn favoriete bands, en doen het ook niet eens zo slecht..
pi_73507764
Staar jullie nu eens niet blind op woordgrapjes en ga gewoon de nieuwe Built To Spill luisteren. Dát is er nog eens een voor jaarlijstjes.

Waar blijft de nieuwe The Fall van dit jaar trouwens ?
pi_73507809
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_73507816
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:14 schreef emokid het volgende:
Jawel! De tweede, dat moet 'm worden. Ik gooi er even een video tegenaan anders wordt dit slowchatten.



Ik begin deze band steeds meer te waarderen, het zou eigenlijk ook moeten. Ze klinken als mijn favoriete bands, en doen het ook niet eens zo slecht..
Ik vind Wind Phoenix gaaf, maar vind het moeilijk om aan de rest te beginnen, kom er niet lekker in
pi_73507843
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:14 schreef Intxaurraga het volgende:
Staar jullie nu eens niet blind op woordgrapjes en ga gewoon de nieuwe Built To Spill luisteren. Dát is er nog eens een voor jaarlijstjes.

Waar blijft de nieuwe The Fall van dit jaar trouwens ?
Die is er al toch, zo'n live album
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:20:13 #26
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_73507904
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:14 schreef emokid het volgende:
Jawel! De tweede, dat moet 'm worden. Ik gooi er even een video tegenaan anders wordt dit slowchatten.



Ik begin deze band steeds meer te waarderen, het zou eigenlijk ook moeten. Ze klinken als mijn favoriete bands, en doen het ook niet eens zo slecht..
Deze is ook erg fijn.
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:14 schreef Intxaurraga het volgende:
Staar jullie nu eens niet blind op woordgrapjes en ga gewoon de nieuwe Built To Spill luisteren. Dát is er nog eens een voor jaarlijstjes.


Zal ik doen, indiexaurraga. 'Blindsight' was op zich al best aardig.
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:14 schreef Intxaurraga het volgende:
Waar blijft de nieuwe The Fall van dit jaar trouwens ?

Al uitgekeken op de vorige 80 platen? Maar klaarblijkelijk komt er pas weer eentje in 2010: http://rateyourmusic.com/(...)future_your_clutter/
pi_73508120
The Fall, dat is pas een band die ik nooit begrepen heb.
pi_73508146
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:20 schreef Grobbel het volgende:


Zal ik doen, indiexaurraga. 'Blindsight' was op zich al best aardig.
[..]
Hindsight . Aardig indie-d. Maar de rest van hun plaat hangt tegen het geweldige aan, verrassend genoeg wordt enorm teruggegrepen naar There's Nothing Wrong With Love, maar dan iets meer uitgesponnen en misschien zelfs jazzy. Geweldig hoe die groep weet te variëren en toch ontzettend Built To Spill blijft. Poppy als het (geweldige) vorige album en eclectisch als het (hemeltergend geweldige) Perfect From Now On wordt het nergens, en toch is het goed.
quote:
Al uitgekeken op de vorige 80 platen? Maar klaarblijkelijk komt er pas weer eentje in 2010: http://rateyourmusic.com/(...)future_your_clutter/
Sinds wanneer neemt Smith de tijd voor platen? Hij zal toch geen zanglessen genomen hebben?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:32:45 #29
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_73508221
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:28 schreef emokid het volgende:
The Fall, dat is pas een band die ik nooit begrepen heb.
Ach, Mark E. Smith is gewoon een icoon. En op papier is een Fall nummer heel makkelijk te maken: verzin een nieuwe riff, herhaal die voor 3 tot 6 minuten met wat lichte improvisatie, en wauwel er wat random teksten overheen met af en toe iets wat het refrein moet voorstellen (dit laatste mag je serieus nemen - Mark E. Smith schrijft allang geen teksten meer, maar mompelt over het algemeen gewoon wat in hem opkomt). En dat 30 (40?) studioplaten lang.

En toch heeft het wel wat...
pi_73508238
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:28 schreef emokid het volgende:
The Fall, dat is pas een band die ik nooit begrepen heb.
Als ik alleen zijn rijkelijk aanwezige doch jammerlijke foute electro-uitstapjes had gekend, zou ik die dronkenlap vast ook naast me neer hebben gelegd. Maar luister eens naar een nummer als Blindness, Crop-Dust (!), The Classical. Zo prachtig repetief-tegendraads. Ik hou ervan .

Daarbij heeft leentjebuur Malkmus ook eea aan het groepje van Smith te danken.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:35:13 #31
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_73508290
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:33 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Als ik alleen zijn rijkelijk aanwezige doch jammerlijke foute electro-uitstapjes had gekend, zou ik die dronkenlap vast ook naast me neer hebben gelegd. Maar luister eens naar een nummer als Blindness, Crop-Dust (!), The Classical. Zo prachtig repetief-tegendraads. Ik hou ervan .

Daarbij heeft leentjebuur Malkmus ook eea aan het groepje van Smith te danken.
'Two States' van de eerste Pavement plaat is inderdaad direct van The Fall overgenomen. En je noemt meteen ook drie van m'n favoriete Fall-nummers, misschien met 'Barmy' er nog bij. Toch opvallend, met zo''n belachelijk oeuvre...
pi_73508327
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:32 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ach, Mark E. Smith is gewoon een icoon. En op papier is een Fall nummer heel makkelijk te maken: verzin een nieuwe riff, herhaal die voor 3 tot 6 minuten met wat lichte improvisatie, en wauwel er wat random teksten overheen met af en toe iets wat het refrein moet voorstellen (dit laatste mag je serieus nemen - Mark E. Smith schrijft allang geen teksten meer, maar mompelt over het algemeen gewoon wat in hem opkomt). En dat 30 (40?) studioplaten lang.

En toch heeft het wel wat...
Nja, vroeger schreef hij wel gewoon teksten. En af en toe briljante ook. Die man heeft een ongelooflijke mimiek, en een geweldig taalgevoel. Op LOI-taalcursussen zouden ze bij Engels boven het niveau native het niveau 'Mark E Smith' moeten zetten. Neemt niet weg dat hij mn de laatste jaren veel dronken gewauwel op plaat heeft gezet, natuurlijk.
pi_73508338
Welke plaat kan ik proberen als This Nation's Saving Grace totaal niet klikt?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:37:54 #34
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_73508362
'Hex Enduction Hour' was mijn eerste Fall-plaat; werkte prima in mijn geval. En anders een recente proberen; 'Country on the Click' of 'Fall Heads Roll' of zo.
pi_73508382
Ik zal eens kijken, moet nog zoveel dingen luisteren waaronder de nieuwe Built to Spill. Gaan er overigens mensen naar ATP in Engeland voor Pavement? Ik in ieder geval niet, om duidelijke redenen..

Mooi nummer van de nieuwe plaat, intiemer is John Darnielle nog nooit geweest:
pi_73508407
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:35 schreef Grobbel het volgende:

[..]

'Two States' van de eerste Pavement plaat is inderdaad direct van The Fall overgenomen. En je noemt meteen ook drie van m'n favoriete Fall-nummers, misschien met 'Barmy' er nog bij. Toch opvallend, met zo''n belachelijk oeuvre...
Wonderlijk inderdaad, maar ik wil ook best toegeven dat 80% van zijn oeuvre linea recta door de shredder kan. Maar dan houd je natuurlijk nog een indrukwekkend oeuvre over. Barmy ken ik, als semi-gevorderde, niet.

En Our Singer van hetzelfde album heeft toch gewoon de drums van Hip Priest? En Conduit For Sale van ik meen How I Wrote Elastic Man.
pi_73508457
Niet How I Wrote Elastic Man maar A New Face In Hell.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:43:21 #38
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_73508480
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:39 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Wonderlijk inderdaad, maar ik wil ook best toegeven dat 80% van zijn oeuvre linea recta door de shredder kan. Maar dan houd je natuurlijk nog een indrukwekkend oeuvre over. Barmy ken ik, als semi-gevorderde, niet.
Staat op 'This Nation's Saving Grace'. Fijne plaat, al vind ik 'Hex Enduction Hour' beter.
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:39 schreef Intxaurraga het volgende:
En Our Singer van hetzelfde album heeft toch gewoon de drums van Hip Priest? En Conduit For Sale van ik meen How I Wrote Elastic Man.
'Our Singer' inderdaad... Die tweede is me nooit opgevallen; zo maar eens luisteren.
pi_73508515
En Hex Enduction Hour is ook mijn favoriet. This Nation Saving Grace kocht ik toevallig vandaag voor vier euro, heb hem ook nog eens opgelegd, wisselvallige plaat met I Am Damo Suzuki als uitschieter. Het blijft ook een nummers-band. Emokid, ik denk dat het kansrijker is om mijn en Grobbel's drie gedeelde favoriete nummers te luisteren.
pi_73508557
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:43 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Staat op 'This Nation's Saving Grace'. Fijne plaat, al vind ik 'Hex Enduction Hour' beter.
Ah, dan is de titel me ontglipt. Ga hem nog eens luisteren.
pi_73508670
Klinkt ambitieus, zal dit weekend er eens achteraan gaan. Morgen een lange dag.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:51:30 #42
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_73508676
'Barmy' zit trouwens wel ineen andere categorie, vooral wat luchtiger en springeriger... Eén van de weinige Fall nummers die ik nog wel eens op een dansvloer tussendoor durf te gooien. 'I am Damo Suzuki' is trouwens een heerlijk intens nummer, was die alweer bijna vergeten...
pi_73508741
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:51 schreef Grobbel het volgende:
'Barmy' zit trouwens wel ineen andere categorie, vooral wat luchtiger en springeriger... Eén van de weinige Fall nummers die ik nog wel eens op een dansvloer tussendoor durf te gooien. 'I am Damo Suzuki' is trouwens een heerlijk intens nummer, was die alweer bijna vergeten...
Ik heb hier nog een kloon geregistreerd staan die iamdamosuzuki heet. Maar nog een gedeelde favoriet dus. Dan durf ik er nog wel een op te gooien: de heerlijke Peel-session van Winter.

En op welke vloeren draai jij dan ?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 01:03:06 #44
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_73508869
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:55 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Ik heb hier nog een kloon geregistreerd staan die iamdamosuzuki heet. Maar nog een gedeelde favoriet dus. Dan durf ik er nog wel een op te gooien: de heerlijke Peel-session van Winter.

En op welke vloeren draai jij dan ?
Voornamelijk bandjesavonden in Merleyn, Doornroosje en nog wat kleine concertzalen (normaal gesproken tot sluitingstijd; soms tot 23u, soms tot 4u), en een paar keer per maand een 'echte' uitgaansavond in Merleyn (Nijmegen) en de Splinter (Venlo). Niks bijzonders, maar het is wel leuk je passie te combineren met gratis entree, drank en nog een financiële vergoeding er bovenop. Doe het zo'n drie keer per week, en dan wordt uitgaan/concerten bezoeken ineens een stuk goedkoper.

En je hebt trouwens gelijk wat Conduit/New Face in Hell betreft. Zeker de eerste paar seconden zijn ze bijna identiek...
pi_73508958
Ik moest bij Pavement altijd denken aan Pixies, blijkt nu dus dat ik bij The Fall moet wezen daarvoor.
pi_73509015
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 01:03 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Voornamelijk bandjesavonden in Merleyn, Doornroosje en nog wat kleine concertzalen (normaal gesproken tot sluitingstijd; soms tot 23u, soms tot 4u), en een paar keer per maand een 'echte' uitgaansavond in Merleyn (Nijmegen) en de Splinter (Venlo). Niks bijzonders, maar het is wel leuk je passie te combineren met gratis entree, drank en nog een financiële vergoeding er bovenop. Doe het zo'n drie keer per week, en dan wordt uitgaan/concerten bezoeken ineens een stuk goedkoper.

En je hebt trouwens gelijk wat Conduit/New Face in Hell betreft. Zeker de eerste paar seconden zijn ze bijna identiek...
Ah, vanaf februari woon ik in Nijmegen (nu in Barcelona); dan ga ik zeker eens een kijkje nemen. Avonden met goede muziek lijken haast altijd langs me heen te gaan.
pi_73509051
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 01:09 schreef emokid het volgende:
Ik moest bij Pavement altijd denken aan Pixies, blijkt nu dus dat ik bij The Fall moet wezen daarvoor.
Ook Pavement blijft een charmant groepje hoor. Zijn ze nu herenigd of ben ik deze nacht aan het dagdromen?
pi_73509076
Ze zijn inmiddels al dik herenigd en de eerste Europese show is al een feit. Ze spelen op de komende ATP editie ergens in Engeland, klein beetje duur alleen.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 01:20:02 #49
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_73509110
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 01:17 schreef emokid het volgende:
Ze zijn inmiddels al dik herenigd en de eerste Europese show is al een feit. Ze spelen op de komende ATP editie ergens in Engeland, klein beetje duur alleen.
Heb me er altijd al over verbaasd dat ATP zo duur is (160 pond of zo? En dat is nog zonder de reiskosten), ook terwijl er vaak bands staan die echt niet zo duur hoeven te zijn (vaak één of twee echt exclusieve acts a la Fantômas of My Bloody Valentine, maar daar omheen vaak veel kleinere namen die je ook op gratis festivals in Nederland treft). Hopen maar dat ze Nederland niet overslaan met hun reünietour.
pi_73509115
Dan bid ik voor een Spaanse gig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')