The XX al geprobeerd? Niet echt slowcore (er komt wel wat electro bij kijken), maar qua lateavondmuziek zijn er momenteel niet veel betere. To Kill a Petty Bourgeoisie is ook wel okay. En verder waarschijnlijk nog heel veel meer namen waar ik nu even niet op kom...quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:59 schreef Intxaurraga het volgende:
Wat zijn nou de Red House Painters en Low van dit decennium? Bon Iver is leuk bezig, en Great Lake Swimmers hebben hun uitschieters, wordt er nog meer mooie kleine lateavondmuziek gemaakt door hedendaagse genieën?
Nope, die avond zit ik in Merleyn (Roosje dependence) bij The Madd achter de draaitafel. Ook leuk, allemaal oude beat draaien en zo... Al had ik me in eerste instantie wel voor Bowerbirds / Plants & Animals opgegeven.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:44 schreef frame-saw het volgende:
Och arme. Maar wel tof dat je bij Portugal. The Man enzo mag draaien Ook gratis drank en vrouwen neem ik aan?
Moet je niet toevallig bij Bowerbirds draaien? Dan kom ik wel hoi zeggen
Jap, maar ik ben niet zo van de zoete samenzangen. Oja, wel van Low trouwens. En van Belle & Sebastian. Maar The XX en Stars en Postal Service werken me op het glazuur, waarschijnlijk maakt de combinatie van lieve liedjes en electro het een al te groot konijnenwonderland in mijn beleving.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:01 schreef Grobbel het volgende:
[..]
The XX al geprobeerd? Niet echt slowcore (er komt wel wat electro bij kijken), maar qua lateavondmuziek zijn er momenteel niet veel betere. To Kill a Petty Bourgeoisie is ook wel okay. En verder waarschijnlijk nog heel veel meer namen waar ik nu even niet op kom...
Ik heb goede tips voor je maar kan ze zo niet bedenken , ik weet nog wel dat ik nieuwe albums tegenkwam en aan Low en RHP moest denken.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:59 schreef Intxaurraga het volgende:
Wat zijn nou de Red House Painters en Low van dit decennium? Bon Iver is leuk bezig, en Great Lake Swimmers hebben hun uitschieters, wordt er nog meer mooie kleine lateavondmuziek gemaakt door hedendaagse genieën?
To Kill an Indie Bourgeoisiequote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:02 schreef Maisnon het volgende:
Lees wel even de tweede post
Die TT is vast nog kneedbaar.
Verzin er zelf op los jullie zijn er meer mee bezig dan ik, maar ik moest wel vanwege de etiquette
Ik ga hollen. Kozelek is ook zo een held.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:06 schreef emokid het volgende:
[..]
Ik heb goede tips voor je maar kan ze zo niet bedenken , ik weet nog wel dat ik nieuwe albums tegenkwam en aan Low en RHP moest denken.
Anders neem je gewoon de twee liveplaten die Mark Kozelek uitgebracht heeft dit jaar, Find Me, Ruben Olivares en Lost Verses Live, de laatstgenoemde is vooral érg goed. De Red House Painters essentie is nog volop aanwezig.
'Indie Skipped a Beat' of zo? Of Indiefinity ?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:03 schreef Maisnon het volgende:
Fuck it ik had gewoon een TT over the XX moeten maken
Ik vind Wind Phoenix gaaf, maar vind het moeilijk om aan de rest te beginnen, kom er niet lekker inquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:14 schreef emokid het volgende:
Jawel! De tweede, dat moet 'm worden. Ik gooi er even een video tegenaan anders wordt dit slowchatten.
Ik begin deze band steeds meer te waarderen, het zou eigenlijk ook moeten. Ze klinken als mijn favoriete bands, en doen het ook niet eens zo slecht..
Die is er al toch, zo'n live albumquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:14 schreef Intxaurraga het volgende:
Staar jullie nu eens niet blind op woordgrapjes en ga gewoon de nieuwe Built To Spill luisteren. Dát is er nog eens een voor jaarlijstjes.
Waar blijft de nieuwe The Fall van dit jaar trouwens ?
Deze is ook erg fijn.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:14 schreef emokid het volgende:
Jawel! De tweede, dat moet 'm worden. Ik gooi er even een video tegenaan anders wordt dit slowchatten.
Ik begin deze band steeds meer te waarderen, het zou eigenlijk ook moeten. Ze klinken als mijn favoriete bands, en doen het ook niet eens zo slecht..
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:14 schreef Intxaurraga het volgende:
Staar jullie nu eens niet blind op woordgrapjes en ga gewoon de nieuwe Built To Spill luisteren. Dát is er nog eens een voor jaarlijstjes.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:14 schreef Intxaurraga het volgende:
Waar blijft de nieuwe The Fall van dit jaar trouwens ?
Hindsight . Aardig indie-d. Maar de rest van hun plaat hangt tegen het geweldige aan, verrassend genoeg wordt enorm teruggegrepen naar There's Nothing Wrong With Love, maar dan iets meer uitgesponnen en misschien zelfs jazzy. Geweldig hoe die groep weet te variëren en toch ontzettend Built To Spill blijft. Poppy als het (geweldige) vorige album en eclectisch als het (hemeltergend geweldige) Perfect From Now On wordt het nergens, en toch is het goed.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:20 schreef Grobbel het volgende:
Zal ik doen, indiexaurraga. 'Blindsight' was op zich al best aardig.
[..]
Sinds wanneer neemt Smith de tijd voor platen? Hij zal toch geen zanglessen genomen hebben?quote:Al uitgekeken op de vorige 80 platen? Maar klaarblijkelijk komt er pas weer eentje in 2010: http://rateyourmusic.com/(...)future_your_clutter/
Ach, Mark E. Smith is gewoon een icoon. En op papier is een Fall nummer heel makkelijk te maken: verzin een nieuwe riff, herhaal die voor 3 tot 6 minuten met wat lichte improvisatie, en wauwel er wat random teksten overheen met af en toe iets wat het refrein moet voorstellen (dit laatste mag je serieus nemen - Mark E. Smith schrijft allang geen teksten meer, maar mompelt over het algemeen gewoon wat in hem opkomt). En dat 30 (40?) studioplaten lang.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:28 schreef emokid het volgende:
The Fall, dat is pas een band die ik nooit begrepen heb.
Als ik alleen zijn rijkelijk aanwezige doch jammerlijke foute electro-uitstapjes had gekend, zou ik die dronkenlap vast ook naast me neer hebben gelegd. Maar luister eens naar een nummer als Blindness, Crop-Dust (!), The Classical. Zo prachtig repetief-tegendraads. Ik hou ervan .quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:28 schreef emokid het volgende:
The Fall, dat is pas een band die ik nooit begrepen heb.
'Two States' van de eerste Pavement plaat is inderdaad direct van The Fall overgenomen. En je noemt meteen ook drie van m'n favoriete Fall-nummers, misschien met 'Barmy' er nog bij. Toch opvallend, met zo''n belachelijk oeuvre...quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:33 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Als ik alleen zijn rijkelijk aanwezige doch jammerlijke foute electro-uitstapjes had gekend, zou ik die dronkenlap vast ook naast me neer hebben gelegd. Maar luister eens naar een nummer als Blindness, Crop-Dust (!), The Classical. Zo prachtig repetief-tegendraads. Ik hou ervan .
Daarbij heeft leentjebuur Malkmus ook eea aan het groepje van Smith te danken.
Nja, vroeger schreef hij wel gewoon teksten. En af en toe briljante ook. Die man heeft een ongelooflijke mimiek, en een geweldig taalgevoel. Op LOI-taalcursussen zouden ze bij Engels boven het niveau native het niveau 'Mark E Smith' moeten zetten. Neemt niet weg dat hij mn de laatste jaren veel dronken gewauwel op plaat heeft gezet, natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:32 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ach, Mark E. Smith is gewoon een icoon. En op papier is een Fall nummer heel makkelijk te maken: verzin een nieuwe riff, herhaal die voor 3 tot 6 minuten met wat lichte improvisatie, en wauwel er wat random teksten overheen met af en toe iets wat het refrein moet voorstellen (dit laatste mag je serieus nemen - Mark E. Smith schrijft allang geen teksten meer, maar mompelt over het algemeen gewoon wat in hem opkomt). En dat 30 (40?) studioplaten lang.
En toch heeft het wel wat...
Wonderlijk inderdaad, maar ik wil ook best toegeven dat 80% van zijn oeuvre linea recta door de shredder kan. Maar dan houd je natuurlijk nog een indrukwekkend oeuvre over. Barmy ken ik, als semi-gevorderde, niet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:35 schreef Grobbel het volgende:
[..]
'Two States' van de eerste Pavement plaat is inderdaad direct van The Fall overgenomen. En je noemt meteen ook drie van m'n favoriete Fall-nummers, misschien met 'Barmy' er nog bij. Toch opvallend, met zo''n belachelijk oeuvre...
Staat op 'This Nation's Saving Grace'. Fijne plaat, al vind ik 'Hex Enduction Hour' beter.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:39 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Wonderlijk inderdaad, maar ik wil ook best toegeven dat 80% van zijn oeuvre linea recta door de shredder kan. Maar dan houd je natuurlijk nog een indrukwekkend oeuvre over. Barmy ken ik, als semi-gevorderde, niet.
'Our Singer' inderdaad... Die tweede is me nooit opgevallen; zo maar eens luisteren.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:39 schreef Intxaurraga het volgende:
En Our Singer van hetzelfde album heeft toch gewoon de drums van Hip Priest? En Conduit For Sale van ik meen How I Wrote Elastic Man.
Ah, dan is de titel me ontglipt. Ga hem nog eens luisteren.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:43 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Staat op 'This Nation's Saving Grace'. Fijne plaat, al vind ik 'Hex Enduction Hour' beter.
Ik heb hier nog een kloon geregistreerd staan die iamdamosuzuki heet. Maar nog een gedeelde favoriet dus. Dan durf ik er nog wel een op te gooien: de heerlijke Peel-session van Winter.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:51 schreef Grobbel het volgende:
'Barmy' zit trouwens wel ineen andere categorie, vooral wat luchtiger en springeriger... Eén van de weinige Fall nummers die ik nog wel eens op een dansvloer tussendoor durf te gooien. 'I am Damo Suzuki' is trouwens een heerlijk intens nummer, was die alweer bijna vergeten...
Voornamelijk bandjesavonden in Merleyn, Doornroosje en nog wat kleine concertzalen (normaal gesproken tot sluitingstijd; soms tot 23u, soms tot 4u), en een paar keer per maand een 'echte' uitgaansavond in Merleyn (Nijmegen) en de Splinter (Venlo). Niks bijzonders, maar het is wel leuk je passie te combineren met gratis entree, drank en nog een financiële vergoeding er bovenop. Doe het zo'n drie keer per week, en dan wordt uitgaan/concerten bezoeken ineens een stuk goedkoper.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:55 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Ik heb hier nog een kloon geregistreerd staan die iamdamosuzuki heet. Maar nog een gedeelde favoriet dus. Dan durf ik er nog wel een op te gooien: de heerlijke Peel-session van Winter.
En op welke vloeren draai jij dan ?
Ah, vanaf februari woon ik in Nijmegen (nu in Barcelona); dan ga ik zeker eens een kijkje nemen. Avonden met goede muziek lijken haast altijd langs me heen te gaan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:03 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Voornamelijk bandjesavonden in Merleyn, Doornroosje en nog wat kleine concertzalen (normaal gesproken tot sluitingstijd; soms tot 23u, soms tot 4u), en een paar keer per maand een 'echte' uitgaansavond in Merleyn (Nijmegen) en de Splinter (Venlo). Niks bijzonders, maar het is wel leuk je passie te combineren met gratis entree, drank en nog een financiële vergoeding er bovenop. Doe het zo'n drie keer per week, en dan wordt uitgaan/concerten bezoeken ineens een stuk goedkoper.
En je hebt trouwens gelijk wat Conduit/New Face in Hell betreft. Zeker de eerste paar seconden zijn ze bijna identiek...
Ook Pavement blijft een charmant groepje hoor. Zijn ze nu herenigd of ben ik deze nacht aan het dagdromen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:09 schreef emokid het volgende:
Ik moest bij Pavement altijd denken aan Pixies, blijkt nu dus dat ik bij The Fall moet wezen daarvoor.
Heb me er altijd al over verbaasd dat ATP zo duur is (160 pond of zo? En dat is nog zonder de reiskosten), ook terwijl er vaak bands staan die echt niet zo duur hoeven te zijn (vaak één of twee echt exclusieve acts a la Fantômas of My Bloody Valentine, maar daar omheen vaak veel kleinere namen die je ook op gratis festivals in Nederland treft). Hopen maar dat ze Nederland niet overslaan met hun reünietour.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:17 schreef emokid het volgende:
Ze zijn inmiddels al dik herenigd en de eerste Europese show is al een feit. Ze spelen op de komende ATP editie ergens in Engeland, klein beetje duur alleen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |