Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009quote:29/3 Australia
5/4 Malaysia
19/4 China
26/4 Bahrain
10/5 Spain
24/5 Monaco
7/6 Turkey
21/6 Great Britain
12/7 Germany
26/7 Hungary
23/8 Europe (Valencia)
30/8 Belgium
13/9 Italy
27/9 Singapore
4/10 Japan
18/10 Brazil
1/11 Abu Dhabi
quote:Renault to run KERS in Melbourne
Renault is the first team to give its Kinetic Energy Recovery System (KERS) the green light to run at the Australian Grand Prix.
While most teams are still undecided about whether or not to introduce the technology for the start of the new season, Renault has seen enough of its device to sign it off for use in Melbourne.
The move ends fears that no teams would choose to use the technology in Australia, although Renault will still be in the minority of outfits who will have KERS ready for the first race.
McLaren, BMW-Sauber and Ferrari have not declared publicly about whether or not they will press their devices into action, while six teams have already confirmed they will not race it in Australia.
Williams, Toyota, Scuderia Toro Rosso, Red Bull Racing, Force India and Brawn GP will all head into the Melbourne event without the technology, although most of them are expected to introduce the systems later in the year.
Renault admitted early in testing that it was surprised about how well its KERS system was running, having been sceptical about its state of development beforehand.
Speaking after the first running of the new R29 in February, technical director Bob Bell said: "The biggest surprise for [us] was perhaps the KERS system as we felt that initially we would have a lot of problems with it and getting the drivers used to it. In reality it has been quite a straightforward transition."
Zo op het eerste gezicht hoef je niks aan te passen. Heb de banner even ergens anders geupload.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:12 schreef Atreidez het volgende:
Hebben we een nieuwe 2009 banner nodig voor dit topic?Als ik de wiki moet aanpassen zelf moet je het maar ff zeggen, ben niet echt bekend met de protocollen.
Vorige deel: [F1] F1 nieuwtjes topic deel 43
Dat zal aan het gewicht van het systeem liggen. Meer gewicht is meer slijtage van de banden en een slechtere rondetijd, en wellicht is de balans van de auto ook wezenlijk anders (ze werkten voorheen met gewichten op bepaalde plekken bij renault hadden ze bv nogal wat gewicht in de neus liggen). De energie die vrijkomt van kers moet minimaal groot genoeg zijn om het tijdsverlies wat het extra gewicht met zich meebrengt te compenseren.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:05 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik me nu afvraag, als Renault het enige team is in Melbourne dat KERS gaat gebruiken, hebben ze dan geen voordeel van die extra vrijkomende paardjes?
Mijn fotosoep met tietenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:15 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zo op het eerste gezicht hoef je niks aan te passen. Heb de banner even ergens anders geupload.
[ afbeelding ]
Winnaar F1: coureur met meeste zegesquote:foto Op dinsdag 17 maart 2009 23:27 schreef Mikkie het volgende:
Hoorde ik nou vanavond op tv iets van nieuwe puntentelling? Of liever gezegd: dat het aantal overwinningen belangrijker wordt voor de wereldtitel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop