Ze kwamen er bij mij anders ook niet achter toen ik wat accessoires mistte, daar zouden ze mij echt niet voor gebeld hebben wanneer ik er zelf niet achteraan zou zijn gegaan.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:07 schreef __Saviour__ het volgende:
daar komen ze vast wel achter.
... kun je het niet echt noemen, dus het is te makkelijk om te roepen "dat is diefstal" (wat ik fout vind).quote:ste·len (ov.ww.)
1 (iets) heimelijk wegnemen om zich wederrechtelijk toe te eigenen
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:03 schreef mrbomb het volgende:
Wat je zelf al zegt, zo'n groot bedrijf als Dell moet je volledig uitkleden als je de kans krijgt. Als ze later nog gaan klagen hou je je (of je vader) zich gewoon dom.
Maar nu missen zij iets. En ze hebben vast wel een tof systeem dat exact bijhoudt waar elk artikel precies is.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:07 schreef twi het volgende:
Ze kwamen er bij mij anders ook niet achter toen ik wat accessoires mistte, daar zouden ze mij echt niet voor gebeld hebben wanneer ik er zelf niet achteraan zou zijn gegaan.
Even een kwestie van kijken wat de pakketomschrijving van UPS is. Op ups.nl je tracking code invoeren en dan kijken hoeveel dozen er vermeld staan.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Maar nu missen zij iets. En ze hebben vast wel een tof systeem dat exact bijhoudt waar elk artikel precies is.
We hebben drie dozen ontvangen en er maar 2 afgetekend op de bon. Dus volgens mij kunnen ze niet weten waar de laptop zich bevind. Ze kunnen wel iedereen opbellen waar die gast van ups die dag is geweest. Maar als ze bellen naar ons en we zeggen dat we van niets weten is er toch niets aan de handquote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Maar nu missen zij iets. En ze hebben vast wel een tof systeem dat exact bijhoudt waar elk artikel precies is.
Wat denk je dat ermee gebeurt zodra ze hem terug krijgen?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:14 schreef TwyLight het volgende:
Virus installeren (gewoon internet explorer starten dus) en daarna terug geven
Daar heb je gelijk in. Maar ik denk niet dat elke service tag uniek is. Toen ik mijn service tag ingaf van me laptop zag ik enkel het model. Maar van besturingssysteem, config , taal etc was er geen sprake.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:15 schreef twi het volgende:
Da's waar. Bedenk me net dat elke DELL zo'n service tag heeft, die natuurlijk in hun database staat. Die kunnen ze ten alle tijden natuurlijk markeren als gestolen.
Dat is een drogreden.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:15 schreef mrbomb het volgende:
[..]
Dell is namelijk zo goed voor z'n klanten![]()
Die service tags lijken me toch wel uniek.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:16 schreef Peterke het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar ik denk niet dat elke service tag uniek is. Toen ik mijn service tag ingaf van me laptop zag ik enkel het model. Maar van besturingssysteem, config , taal etc was er geen sprake.
Ja, en die gast van UPS krijgt waarschijnlijk ontieglijk op zijn kloten.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:14 schreef Peterke het volgende:
[..]
We hebben drie dozen ontvangen en er maar 2 afgetekend op de bon. Dus volgens mij kunnen ze niet weten waar de laptop zich bevind. Ze kunnen wel iedereen opbellen waar die gast van ups die dag is geweest. Maar als ze bellen naar ons en we zeggen dat we van niets weten is er toch niets aan de hand
Gedraag je daar dan ook naar.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:01 schreef Peterke het volgende:
Nu ben ik iemand die heel eerlijk is
1. waarom zou jeje zelf in de problemen helpen door de laptop te houden, persoonlijk zou ik geen gezeik hebben en me al helemaal niet druk willen maken om een laptop.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:14 schreef Peterke het volgende:
[..]
We hebben drie dozen ontvangen en er maar 2 afgetekend op de bon. Dus volgens mij kunnen ze niet weten waar de laptop zich bevind. Ze kunnen wel iedereen opbellen waar die gast van ups die dag is geweest. Maar als ze bellen naar ons en we zeggen dat we van niets weten is er toch niets aan de hand
Als dat zo was zou je niet twijfelen en al helemaal geen topic aanmaken op fok.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:01 schreef Peterke het volgende:
Nu ben ik iemand die heel eerlijk is
iemand zijn/haar baanquote:Op zaterdag 24 maart 2007 00:51 schreef Dhr het volgende:
Als je eerlijk bent bel je gewoon Dell even op en meld je het hen.
Scheelt waarschijnlijk iemand zijn/haar baan....
Kan best hoor. Als jij op je werk een product kwijtraakt wat meer waard is dan je maandsalaris dan denk ik ook dat je vrij snel de deur gewezen wordt.quote:
Nu je 't zegt, zo is mijn laptop "ontvreemd" en moest ik opnieuw wachten op de productie en levering van ee nieuwe.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 00:42 schreef Dennis_enzo het volgende:
Persoonlijk zou ik denken aan die andere persoon die geen laptop heeft nu, en weer een hele procedure moet beginnen om dat ding alsnog te krijgen
Jij dacht dat alle bazen coulant zijn?quote:
Wees er maar niet zo zeker van.quote:
Jouw reactie springt eruit. Top en respect voor jouw instelling en ik hoop dat deze instelling nooit aangetast zal worden door de door en door verrotte en verdorven instelling van veel andere mensen. Was iedereen maar zo eerlijk, maar helaas...Ik ben blij dat er mensen zoals jij zijn.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:20 schreef gday het volgende:
Ik zou zelf melden dat je een laptop teveel hebt. Er is duidelijk een fout gemaakt, en iemand zal daarvoor gaan boeten als die laptop niet terugkomt. Wellicht zal hij zelfs boeten als die laptop wél terugkomt.
Ach, het intellect van zeer veel fokkers komt helaas niet boven het wilders nivo uit. Klagen over buitenlanders en hun criminele gedrag, maar wel zelf een verkeerd geleverde laptop houden met het risico op het ontslag van een bezorger.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 01:39 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Jouw reactie springt eruit. Top en respect voor jouw instelling en ik hoop dat deze instelling nooit aangetast zal worden door de door en door verrotte en verdorven instelling van veel andere mensen. Was iedereen maar zo eerlijk, maar helaas...Ik ben blij dat er mensen zoals jij zijn.![]()
Edit: heb het topic nog eens beter doorgelezen. Er zijn meer eerlijke mensen die hebben gereageerd. Voor iedereen die eerlijk wil zijn en fatsoen heeft:. Ik ben blij met jullie.
Je principes zijn afhankelijk van de grootte van het benadeelde bedrijf?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:03 schreef mrbomb het volgende:
Wat je zelf al zegt, zo'n groot bedrijf als Dell moet je volledig uitkleden als je de kans krijgt. Als ze later nog gaan klagen hou je je (of je vader) zich gewoon dom.
Zelf jatten, maar dan wel klagen over je fiets die gejat is Voor de tweede keer is mijn fiets gejat dit jaar :@quote:Op zaterdag 24 maart 2007 08:22 schreef Twinkle20 het volgende:
Als ze over een tijdje bellen of een brief sturen dat je nog een tweede laptop thuis hebt zeg je gewoon dat je die niet hebt. Is hun eigen schuld. Moeten ze maar beter opletten. Ik zou hem houden en mijn mond er richting Dell gewoon over dichthouden.
Wat zeg je hier nou eigenlijk? Dat een hoop users hier niet beter zijn dan buitenlanders omdat ze de laptop willen houden?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 08:05 schreef Sakura het volgende:
[..]
Ach, het intellect van zeer veel fokkers komt helaas niet boven het wilders nivo uit. Klagen over buitenlanders en hun criminele gedrag, maar wel zelf een verkeerd geleverde laptop houden met het risico op het ontslag van een bezorger.
Idd. Als je zelf geen laptop krijgt om dat UPS een fout maakt, hoop je ook dat dit z.s.m. rechtgetrokken wordt.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 08:41 schreef DIGGER het volgende:
Zouden mensen die dit OK vinden ook jatten bij hun werkgever?
De argumenten van "Moeten ze maar beter opletten" of "het is toch een groot bedrijf" gaan daar immers ook vaak zat op.
En ondertussen maar klagen als henzelf inderdaad ook maar het minste of geringste aan onrecht overkomt.
Wat een verderfelijke mentaliteit en principes zeg
Evenals dat als jij zelf op je werk een fout maakt, je hoopt dat andere mensen je proberen te helpen om het weer recht te zetten.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 08:42 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Idd. Als je zelf geen laptop krijgt om dat UPS een fout maakt, hoop je ook dat dit z.s.m. rechtgetrokken wordt.
Niemand die beweert dat je daar dan de schuldige van bent.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 09:21 schreef boem-dikkie het volgende:
Ìk zie hier mensen zeggen dat ze er misschien wel achter komen e.d. maar het is hun eigen fout. Op de pakbon stond wat jij besteld hebt en die pakbon heb jij getekend. Als hun door hun eigen niet-oplettendheid dingen fout doen ben jij daar niet de schuldige van.
Het feit dat de fout bij een ander ligt, geeft je nog niet het recht om die laptop dan maar te houden. Zoals al eerder gezegd, als het andersom is, je hebt iets NIET gekregen, dan klim je meteen in de telefoon, dan zeg je ook niet, "het is niet mijn schuld, het is hun fout".quote:Op zaterdag 24 maart 2007 09:21 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik zie hier mensen zeggen dat ze er misschien wel achter komen e.d. maar het is hun eigen fout. Op de pakbon stond wat jij besteld hebt en die pakbon heb jij getekend. Als hun door hun eigen niet-oplettendheid dingen fout doen ben jij daar niet de schuldige van.
Dat dus.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 08:41 schreef DIGGER het volgende:
De argumenten van "Moeten ze maar beter opletten" of "het is toch een groot bedrijf" gaan daar immers ook vaak zat op.
En ondertussen maar klagen als henzelf inderdaad ook maar het minste of geringste aan onrecht overkomt.
Als ze niet weten waar ze die overige laptop hebben afgeleverd, aangezien er maar 2 pakketjes op de pakbon staan geven ze diegene van de laptop gewoon een nieuwe hoor. Over 1 zo'n laptop zit Dell heus niet in.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 09:41 schreef Karina het volgende:
[..]
Het feit dat de fout bij een ander ligt, geeft je nog niet het recht om die laptop dan maar te houden. Zoals al eerder gezegd, als het andersom is, je hebt iets NIET gekregen, dan klim je meteen in de telefoon, dan zeg je ook niet, "het is niet mijn schuld, het is hun fout".
Degene van wie de laptop eigenlijk is, heeft ook moeten bellen nu. En diegene springt een gat in de lucht omdat iemand zo eerlijk was om dit te melden en de laptop terecht is.
Inderdaad, dat verwerken ze gewoon in de prijs.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 09:59 schreef boem-dikkie het volgende:
Als ze niet weten waar ze die overige laptop hebben afgeleverd, aangezien er maar 2 pakketjes op de pakbon staan geven ze diegene van de laptop gewoon een nieuwe hoor. Over 1 zo'n laptop zit Dell heus niet in.
Het is verduistering.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:08 schreef ALTF4 het volgende:
Lastig. Stelen...
[..]
... kun je het niet echt noemen, dus het is te makkelijk om te roepen "dat is diefstal" (wat ik fout vind).
Aan de andere kant heeft iemand een fout gemaakt en is die persoon waarschijnlijk erg blij als die weer ongedaan kan maken... je kunt iemand gelukkiger maken door jouw daad.
Je redenatie 'groot bedrijf - klein bedrijf', die kan ik me voorstellen hoewel dat bij mij denk ik geen invloed zou hebben.
Stel dat je hem houdt, dan denk je de komende jaren misschien 'eigenlijk is die van Dell en misschien had ik het toch maar terug moeten geven'. Knagend gevoel, vervelend.
Een echt duidelijke mening heb ik niet, maar hier zijn wat overwegingen
Overigens niet echt iets door DIG, meer voor GC.
quote:Art. 321
Hij die opzettelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort en dat hij anders dan door misdrijf onder zich heeft, wederrechtelijk zich toeëigent, wordt, als schuldig aan verduistering, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Ze zullen wel een nieuwe geven ja, maar degene moet er dan wel langer op wachten (die dingen moeten uit Ierland komen). En Dell zal er niet mee zitten nee, die verdisconteren het gewoon in de prijs, hoe meer mensen jatten hoe hoger de prijzen.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 09:59 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Als ze niet weten waar ze die overige laptop hebben afgeleverd, aangezien er maar 2 pakketjes op de pakbon staan geven ze diegene van de laptop gewoon een nieuwe hoor. Over 1 zo'n laptop zit Dell heus niet in.
misschien kun je je beter realiseren dat bedrijven jou ook naaien zonder enig gevoel van schaamte, en zelf ook daarnaar handelen.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 08:41 schreef DIGGER het volgende:
Tyf op, macfanboy.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:05 schreef TwyLight het volgende:
Snel weggooien en een macbook pro kopen
En wéér wordt Wilders erbij gehaald, hij heeft hier toch helemaal NIKS mee te maken ?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 08:05 schreef Sakura het volgende:
[..]
Ach, het intellect van zeer veel fokkers komt helaas niet boven het wilders nivo uit. Klagen over buitenlanders en hun criminele gedrag, maar wel zelf een verkeerd geleverde laptop houden met het risico op het ontslag van een bezorger.
Een betere wereld begint bij jezelf.
Maar gelukkig zijn er ook nog enkele eerlijke mensen hier op de wereld te oordelen aan de positive reakties in (oa) dit topic.
Wat een vergelijking.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 09:41 schreef Karina het volgende:
Zoals al eerder gezegd, als het andersom is, je hebt iets NIET gekregen, dan klim je meteen in de telefoon, dan zeg je ook niet, "het is niet mijn schuld, het is hun fout".
Dat interesseert hem niks, hij krijgt sowieso een nieuwe.quote:Degene van wie de laptop eigenlijk is, heeft ook moeten bellen nu. En diegene springt een gat in de lucht omdat iemand zo eerlijk was om dit te melden en de laptop terecht is.
Dat is toch niet de vraag, wiens fout het is? Het is evident dat de fout in elk geval niet bij TS ligt ten aanzien van het dubbel bezorgen van die laptop. Dus de kosten voor terugsturen hoeft hij zeker niet te betalen. De vraag of hij eigenaar is geworden van de computer is uiteraard totaal niet aan de orde, iedereen weet dat dat antwoord 'nee' luidt.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 09:21 schreef boem-dikkie het volgende:
Ìk zie hier mensen zeggen dat ze er misschien wel achter komen e.d. maar het is hun eigen fout.
Pas op het moment dat zij vragen het product te retourneren en je er geen gehoor aan geeft, wellicht. Eerder niet. Juridisch gezien is Dell/UPS aan zet.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:05 schreef DIGGER het volgende:
En de fout ligt bij Dell en/of UPS maar als je de zaak houdt ben je inderdaad strafbaar voor verduistering.
Zal ik onthouden, volgende keer als ik jouw portomonee vind, het is immers jouw fout dat je niet weet waar die is en wie hem heeftquote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:10 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Pas op het moment dat zij vragen het product te retourneren en je er geen gehoor aan geeft, wellicht. Eerder niet. Juridisch gezien is Dell/UPS aan zet.
Volgende keer als ik mijn portemonnee naar jou opstuur mag je zeker zo handelen.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:27 schreef Sakura het volgende:
[..]
Zal ik onthouden, volgende keer als ik jouw portomonee vind, het is immers jouw fout dat je niet weet waar die is en wie hem heeft![]()
Ik wacht dan dus gewoon op een mailtje van jouw, voordat ik hem terug geef. En uiteraard is het voor jouw geen enkel probleem om te achterhalen wie jouw portomonee gevonden heeft en wat zijn email adres is.![]()
Lees de OP nog eens, die laptop is niet naar TS opgestuurd.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:30 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Volgende keer als ik mijn portemonnee naar jou opstuur mag je zeker zo handelen.![]()
Ok, als ik mijn portemonnee naar jouw buurvrouw opstuur en hij komt bij jou terecht. Je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:45 schreef Sakura het volgende:
[..]
Lees de OP nog eens, die laptop is niet naar TS opgestuurd.
Je maakt een vergelijking met de overheid omdat .........quote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:33 schreef LoggedIn het volgende:moeilijk doen over 'eerlijk zijn' als je gratis een laptop gehad hebt, terwijl je elke dag van je leven geripped wordt door de overheid
ding 3 maanden in de kast leggen, als dr niemand naar vraagt doorverkopen
FYI, je kunt bij het einde van het tekstvak gewoon doortypen en hoeft niet op enter te drukken. De tekst komt automatisch op de volgende regel terechtquote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:25 schreef sanni het volgende:
Luister als de TS lekker stoer,onbehouwen en zogenaamd slim denkt te zijn dan moet hij
doen wat hij niet kan laten.Vroeg of laat kom je jezelf nog een keer tegen en dan zou het
weleens kunnen zijn dat je dan aan dit moment terugdenkt als het over "eerlijkheid" e.d.
gaat. Trouwens de wet is daar heel stellig in. Vrij vertaalt: " Hij die een goed al of niet
heeft verkregen die niet de zijne is ,hetzij in goeder trouw of door eigen bevinding,is
verplicht deze onherroepelijk te wederkeren aan de rechtmatige eigenaar en dient daarvoor
de nodige inspanning voor te leveren " [afbeelding]
Als jij dat ziet als rippen, je hebt er duidelijk niet eens verstand vanquote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:33 schreef LoggedIn het volgende:moeilijk doen over 'eerlijk zijn' als je gratis een laptop gehad hebt, terwijl je elke dag van je leven geripped wordt door de overheid
ding 3 maanden in de kast leggen, als dr niemand naar vraagt doorverkopen
waarom 'heb ik er geen verstand van'? Omdat ik andere opvattingen heb over wat eerlijk is? Omdat ik niet zomaar alles wat de overheid bedenkt slik als zoete koek?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 17:20 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Als jij dat ziet als rippen, je hebt er duidelijk niet eens verstand van
Dat zou ik nu een leuke en ludieke actie vindenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 17:31 schreef Napalm het volgende:
zelf opsturen naar Dell maar dan wel ¤90 verzendkosten in rekening brengen. Dat doet Dell immers ook.![]()
![]()
Het interesseerde me niet.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 17:22 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
waarom 'heb ik er geen verstand van'? Omdat ik andere opvattingen heb over wat eerlijk is? Omdat ik niet zomaar alles wat de overheid bedenkt slik als zoete koek?
Jij rende zeker met vlaggen de straat op toen de ID plicht werd ingevoerd?
je doet niets met onze reactie en je bent dus niet zo eerlijk als je had gedachtquote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:09 schreef Peterke het volgende:
Nu zit ik nog steeds te twijfelen of ik hem zou houden of niet. Maar zelf ben ik er eigenlijk niets mee ... ik zou hem dus wel moeten verkopen. Iets wat bijna onmogelijk is lijkt me.
Bedankt voor jullie reactie's![]()
oh ja?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 17:55 schreef Pascal86 het volgende:
Bovendien had het voor mij meer voordelen dan nadelen.
waarom is dat onmogelijk? je moet er geen 1000 euro voor vragen, dan gaat het niet lukken iddquote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:09 schreef Peterke het volgende:
Nu zit ik nog steeds te twijfelen of ik hem zou houden of niet. Maar zelf ben ik er eigenlijk niets mee ... ik zou hem dus wel moeten verkopen. Iets wat bijna onmogelijk is lijkt me.
Bedankt voor jullie reactie's![]()
Dat jij het niet eens bent met de overheid geeft je nog niet het recht om eigendom van anderen in te pikken.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 17:22 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
waarom 'heb ik er geen verstand van'? Omdat ik andere opvattingen heb over wat eerlijk is? Omdat ik niet zomaar alles wat de overheid bedenkt slik als zoete koek?
Jij rende zeker met vlaggen de straat op toen de ID plicht werd ingevoerd?
Dat bedoel ik dus.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 11:11 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
misschien kun je je beter realiseren dat bedrijven jou ook naaien zonder enig gevoel van schaamte, en zelf ook daarnaar handelen.
Ja, want die fiets was van jou, en dan is het wèl erg.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:04 schreef Twinkle20 het volgende:
En ik vind de opmerking over mijn topic over mijn 2e gejatte fiets appels met peren vergelijken vriend.
Wat een gelul. Bedrijven verkopen jou iets, en jij trapt er al dan niet in. End of story.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 11:11 schreef 7th_wave het volgende:
misschien kun je je beter realiseren dat bedrijven jou ook naaien zonder enig gevoel van schaamte, en zelf ook daarnaar handelen.
Ja, want het is altijd meer kut als je eigen spullen verduisterd worden hequote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:04 schreef Twinkle20 het volgende:
En ik vind de opmerking over mijn topic over mijn 2e gejatte fiets appels met peren vergelijken vriend.
Als z'n pa zegt dat hij voor 2 pakketen heeft getekend is dit niet het geval.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:34 schreef Marsepein het volgende:
UPS scant toch elk afgegeven pakket? Het is dus bij UPS ws wel bekend dat hij bij jou ligt. Bovendien zou ik me niet op mijn gemak voelen en toch even een belletje wagen.
Als je er 2 wilde had je er wel 2 besteld toch?
Ja PDA, maar in de haast glipt er wel eens een pakketje bij die niet voor jou isquote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:46 schreef Marsepein het volgende:
Moet je bij UPS op een lijst tekenen? Ze hebben toch zo'n PDA waar je op tekent?
TS wat is de tracking code![]()
quote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:53 schreef Marsepein het volgende:
Houden vind ik een slecht plan.
Op de PDA staat ook aantal dozen waarvoor je tekent.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:53 schreef Marsepein het volgende:
Als je dus op een PDA tekent, hoe weet de vader van TS dan wat er op de lijst staat? Kijkt hij soms op het labeltje van de doos. EN op de 3e doos staat toch ook een sticker, goede kans dat daar duidelijk het adres van de echte ontvanger opstaat.
Houden vind ik een slecht plan.
Nou snap ik dr geen flikker meer van, je hebt de laptop die zelf hebt besteld nogmaals geconfigureerd en nu verbaas je jezelf over de prijs?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 20:04 schreef Peterke het volgende:
Ik heb zonet de laptop eens geconfigureerd op de dell site en ik kom uit op 2185EU incl 3 jaar garantie![]()
![]()
Voor zoiets ben ik meerdere malen teruggegaan inderdaad. Winkels zijn over het algemeen ook zo correct om hun fout te erkennen als ze een product een keer te veel aanslaan.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 11:37 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dat interesseert hem niks, hij krijgt sowieso een nieuwe.
Ik vraag me af hoeveel moraalridders ook terug zouden gaan als ze merken dat er een pak melk niet is aangeslagen bij de supermarkt.

Volgens mij bedoelt hij die laptop die hij onrechtmatig in zijn bezit heeft.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 20:07 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Nou snap ik dr geen flikker meer van, je hebt de laptop die zelf hebt besteld nogmaals geconfigureerd en nu verbaas je jezelf over de prijs?
Tja, zo'n reactie zegt meer over jou dan over degene waar je op reageert.quote:
ik heb meerder malen een dell laptop via marktplaats gekocht ,quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:16 schreef Peterke het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar ik denk niet dat elke service tag uniek is. Toen ik mijn service tag ingaf van me laptop zag ik enkel het model. Maar van besturingssysteem, config , taal etc was er geen sprake.
Degene die voldoet aan zijn eigen specificaties verkopen, de andere houdenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 20:19 schreef dop het volgende:
[..]
ik heb meerder malen een dell laptop via marktplaats gekocht ,
wat ik altijd doe is dell bellen en vragen of deze geregistreerd staat als gestolen
je krijgt daar dan ook netjes antwoord op, en zo heb ik dus ook eenmaal het advies gehad om de laptop niet te kopen.
dus ik zou zo zeggen de tag is wel uniek
quote:Op zaterdag 24 maart 2007 20:23 schreef twi het volgende:
[..]
Degene die voldoet aan zijn eigen specificaties verkopen, de andere houden
Dan kan ik alleen maar hopen dat het ding kapot gaat. En dan fijn dell bellen over je garantiequote:Op zaterdag 24 maart 2007 20:23 schreef twi het volgende:
[..]
Degene die voldoet aan zijn eigen specificaties verkopen, de andere houden
Doet niet ter zake, je moet dat ding terug sturen of in elk geval even Dell inseinen, zo niet dan ben je gewoon een gigantische asociale eikel zonder fatsoelijke normen en waarden wat dit aangaat (en waar er in dit topic al teveel van zijnquote:Op zaterdag 24 maart 2007 20:04 schreef Peterke het volgende:
Ik heb zonet de laptop eens geconfigureerd op de dell site en ik kom uit op 2185EU incl 3 jaar garantie![]()
![]()
Op het 3e pakket staat een ander adres.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 20:00 schreef BaraCuda het volgende:
TS staat er op 3e pakket adres van ander persoon of zijn ze alle 3 aan jou gericht?
Dan lijkt het me duidelijk.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:03 schreef Peterke het volgende:
[..]
Op het 3e pakket staat een ander adres.
En dan nog twijfelen he. Man man, wat ben je dan een lul zeg. 'Ik ben heel eerlijk', ja, totdat iemand het ook maar een beetje test, dan komt je ware aard bovenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:03 schreef Peterke het volgende:
[..]
Daar komt de aap uit de mouw. Dan is het ineens zeker dat het geen fout van DELL is, maar van UPS en dat iemand anders gedupeert is in plaats van een groot bedrijf.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:03 schreef Peterke het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 24 maart 2007 23:03 schreef Harry123 het volgende:
Ik heb DELL en UPS zojuist een link naar deze topic gestuurd.![]()
Nu maar eventjes afwachten.![]()
Digger en principesquote:Op zaterdag 24 maart 2007 08:41 schreef DIGGER het volgende:
principes
Ja Dell verstuurd ook maar 2 laptops per dag enzoquote:Op zaterdag 24 maart 2007 23:03 schreef Harry123 het volgende:
Ik heb DELL en UPS zojuist een link naar deze topic gestuurd.![]()
Nu maar eventjes afwachten.![]()
Dan ben je helemaal fucking gaar.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:03 schreef Peterke het volgende:
[..]
Oftewel een telefoontje naar Dell moet doen met de melding:quote:Op zaterdag 24 maart 2007 00:42 schreef Dennis_enzo het volgende:
Persoonlijk zou ik denken aan die andere persoon die geen laptop heeft nu, en weer een hele procedure moet beginnen om dat ding alsnog te krijgen
Lekker belangrijk, zoals hier al eerder gezegd: Als je iets besteld en er ontbreekt iets hangt er ook niet binnen 5 minuten een aardige Dell-dame aan de lijn met de melding dat ze de spullen binnen 2 dagen nabezorgen.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:00 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Doet niet ter zake, je moet dat ding terug sturen of in elk geval even Dell inseinen, zo niet dan ben je gewoon een gigantische asociale eikel zonder fatsoelijke normen en waarden wat dit aangaat (en waar er in dit topic al teveel van zijn)
Heb jij wel eens uitgekeken naar iets wat je op een bepaalde datum verwachtte, maar waar je nu nog langer op moet wachten? Oh wacht, je bent een Feyenoorder, slechte vraagquote:Op zondag 25 maart 2007 15:44 schreef Keltie het volgende:
[..]
Oftewel een telefoontje naar Dell moet doen met de melding:
"Mijn laptop is niet geleverd, wat gaan we daar aan doen?"
Gewoon een maandje in de kast leggen, hoor je niets > Heb je een 2de laptop
Voor een bedrijf als Dell is dit peanuts.
Oh ja, dan mag het. Dat is waar ook.quote:
Of er nou te veel of te weinig of iets verkeerds is geleverd doet niet echt ter zake. Als je de verzender (Dell) op de hoogte stelt dan zorgen ze dat de fout wordt hersteld. Jij blij en Dell blij.quote:Op zondag 25 maart 2007 15:47 schreef Keltie het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, zoals hier al eerder gezegd: Als je iets besteld en er ontbreekt iets hangt er ook niet binnen 5 minuten een aardige Dell-dame aan de lijn met de melding dat ze de spullen binnen 2 dagen nabezorgen.
Jij lijkt echt te denken dat men die fouten expres maakt. Ik denk het eigenlijk niet. Als je zelf ellendige en nare ervaringen met het bedrijf in kwestie hebt kan ik me de gedachtengang nog ietsje voorstellen, alhoewel ik dan weer niet begrijp waarom je er nog eens bestelt.quote:Op zondag 25 maart 2007 15:47 schreef Keltie het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, zoals hier al eerder gezegd: Als je iets besteld en er ontbreekt iets hangt er ook niet binnen 5 minuten een aardige Dell-dame aan de lijn met de melding dat ze de spullen binnen 2 dagen nabezorgen.
Dus met andere woorden: Iemand die een laptop besteld heeft bij Dell heeft hem nu niet gekregen en jij twijfelt eraan of je de laptop zelf zult houden of netjes zult terugsturen naar Dell?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:03 schreef Peterke het volgende:
[..]
De pc wel? Of ligt die nu bij TS in de kast?quote:Op zondag 25 maart 2007 17:08 schreef Sloggi het volgende:
Mijn vader heeft een jaar of drie geleden ook een Dell besteld. De rekening is nooit gekomen...
Het gaat hier voor ons ook om een hypothetische stelling, ik zou inderdaad nooit meer een DELL laptop kopenquote:Op zondag 25 maart 2007 16:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jij lijkt echt te denken dat men die fouten expres maakt. Ik denk het eigenlijk niet. Als je zelf ellendige en nare ervaringen met het bedrijf in kwestie hebt kan ik me de gedachtengang nog ietsje voorstellen, alhoewel ik dan weer niet begrijp waarom je er nog eens bestelt.
quote:Op zondag 25 maart 2007 17:16 schreef Cyan het volgende:
[..]
De pc wel? Of ligt die nu bij TS in de kast?
En dat vindt zichzelf dan Feijenoord. Zum kotsen.quote:Op zondag 25 maart 2007 15:44 schreef Keltie het volgende:
Gewoon een maandje in de kast leggen, hoor je niets > Heb je een 2de laptop
Denk je dat Dell ook niet aan de bel trekt als zijn iets geleverd horen te krijgen, zoals bijv onderdelen, en die uiteindelijk niet aankomen? Kom op, de ontvanger is de enige die dergelijke fouten kan ontdekken. Ga jij als je een verjaardagskaart verstuurd ook bellen of die wel ontvangen is?quote:Op zondag 25 maart 2007 18:33 schreef Frankvbr het volgende:
wat zijn we toch allemaal eerlijk.. geloof er geen reet van.
Dell heeft een fout gemaakt, dell hanteert ook belachelijke prijzen. Die laptop wordt door UPS in je handen gegeven. Ja een foutje, maar ook iets waar je zelf niets aan kan doen.
Als ik een laptop zou kopen bij Dell, ik betaal de rekening en krijg niks geleverd. Gaat Dell er dan zelf achteraan? Nee!.
... en dat kan al deels voorkomen worden als mensen gewoon aangeven dat ze ten onrechte een zending binnenkrijgen die voor een ander bedoeld is.quote:Dan moet je heen en weer bellen en uit eindelijk krijg je met vertraging je Pc.
Meestal zelfs zonder enige excuses. En staat ie op afgeleverd, dan ben je helemaal de lul want dan kan je weer weken gaan wachten.
Als je zo redeneert moet je dus ook niet aan de bel trekken als je NIKS geleverd krijgt.quote:Ik zou die laptop gewoon in de kast leggen, en er niks mee doen. Als Dell zijn pc terug wil, dan komen ze daar zelf wel mee. Moet je nou de fouten van Dell/UPS gaan corrigeren?
Nee, maar een laptop houden waar een ander adres op staat doe je wél bewust, en heet 'verduistering'.quote:En als het nou inderdaad om spullen ging van een particulier of het ging om medicijnen van iemand, dan is dat toch heel anders. Maar zon groot bedrijf, daar ga je toch geen moeite voor doen.
En vergelijkingen met het stelen van een fiets slaan natuurlijk nergens op. Een fiets stelen doe je bewust. Een laptop aannemen die niet voor je bedoelt is doe je niet bewust.
ALs je een fiets die in je tuin is gezet, een half jaar laat staan. Is dit dan stelen? nee toch?
Oftewel, moraal houdt op als je op wat voor manier dan ook er zelf niet bewust mee bezig bent geweest.quote:Op zondag 25 maart 2007 18:33 schreef Frankvbr het volgende:
En vergelijkingen met het stelen van een fiets slaan natuurlijk nergens op. Een fiets stelen doe je bewust. Een laptop aannemen die niet voor je bedoelt is doe je niet bewust.
Dat is mijn punt nou juist. Dell en andere bedrijven zijn daar juist gigantisch lui mee, in de plaats van dat je binnen 2 dagen een nieuwe laptop hebt. En ja ze zullen vast aan de bel trekken als zij geen spullen ontvangen, maar wat heeft dat hier mee te maken? De ontvanger is misschien de enige die dergelijk fouten kan ontdekken, maar Dell is verantwoordelijk voor de bezorging of deze dat nou aan UPS overlaat of niet.quote:Op zondag 25 maart 2007 19:57 schreef gday het volgende:
Denk je dat Dell ook niet aan de bel trekt als zijn iets geleverd horen te krijgen, zoals bijv onderdelen, en die uiteindelijk niet aankomen? Kom op, de ontvanger is de enige die dergelijke fouten kan ontdekken. Ga jij als je een verjaardagskaart verstuurd ook bellen of die wel ontvangen is?
Ja die zat er aan te komen ja. Maar dat is nog steeds de verantwoordelijkheid van Dell. Ze kunnen ook eerst je jouw laptop leveren. En vervolgens pas de zoekgeraakte vinden. Moet je als consument de dupe zijn dat dell verkeert heeft geleverd? Nee.quote:... en dat kan al deels voorkomen worden als mensen gewoon aangeven dat ze ten onrechte een zending binnenkrijgen die voor een ander bedoeld is.![]()
Nee want ik betaal voor een product, en die horen zij te leveren, daar zijn zij verantwoordelijk voor. Net zoals ik niet verantwoordelijk ben voor de verkeerd geleverd laptop aan mijn huis. Waarom zou ik piepen omdat ik een laptop thuis krijg. Ik ben niet degene die piept, dat ben jij. Want jij vind het niet kunnen dat ik de pc thuis laat liggen.quote:Als je zo redeneert moet je dus ook niet aan de bel trekken als je NIKS geleverd krijgt.Dat zijn dan immers ook fouten van Dell/UPS. Maar nee, je piept alleen als jij er zelf de dupe van bent.
Je bedoelt een laptop achterhouden.. En ik hou geen laptop achter. Ik laat de geleverde laptop gewoon liggen waar die geleverd is. Mocht UPC wel bellen, dan geef ik hem natuurlijk gewoon terug. Maar ik ga er zeker niet zelf achterna.quote:Nee, maar een laptop houden waar een ander adres op staat doe je wél bewust, en heet 'verduistering'.
Stop aub met die vergelijkingen. Dat zeg ik nou juist net.quote:Op zondag 25 maart 2007 20:00 schreef nostra het volgende:
Oftewel, moraal houdt op als je op wat voor manier dan ook er zelf niet bewust mee bezig bent geweest.
Als een oud vrouwtje voor me 300 euro pint en denkt dat het is mislukt en wegloopt, bijvoorbeeld. In je zak steken, had je maar beter op moeten letten grafteef. Mentaliteitje hoor.![]()
En Dell is ook verantwoordelijk voor de levering die niet plaatsvindt. Zou jij dat ook aan Dell zelf overlaten? Ik denk van niet, maar als je er zelf profijt van hebt zou je die informatie opeens achterhouden.quote:Op zondag 25 maart 2007 20:15 schreef Frankvbr het volgende:
[..]
Dat is mijn punt nou juist. Dell en andere bedrijven zijn daar juist gigantisch lui mee, in de plaats van dat je binnen 2 dagen een nieuwe laptop hebt. En ja ze zullen vast aan de bel trekken als zij geen spullen ontvangen, maar wat heeft dat hier mee te maken? De ontvanger is misschien de enige die dergelijk fouten kan ontdekken, maar Dell is verantwoordelijk voor de bezorging of deze dat nou aan UPS overlaat of niet.
En mbt tot je rare vergelijking met een verjaardagskaart. Diegene betaalt niet om een verjaardagskaart te krijgen.
Nee. En mag/moet je als consument onrechtmatig profiteren van zaken die Dell verkeerd levert? Nee.quote:[..]
Ja die zat er aan te komen ja. Maar dat is nog steeds de verantwoordelijkheid van Dell. Ze kunnen ook eerst je jouw laptop leveren. En vervolgens pas de zoekgeraakte vinden. Moet je als consument de dupe zijn dat dell verkeert heeft geleverd? Nee.
Waarom stopt jouw wereld in die gevallen opeens bij je eigen verantwoordelijkheid? Al je beweringen zijn onderuit te halen, tenzij jij een niet geleverde melding ook niet aan Dell door zou geven. Dan hang je ongetwijfeld wél aan de telefoon om Dell/UPS op hun verantwoordelijkheden te wijzen.quote:[..]
Nee want ik betaal voor een product, en die horen zij te leveren, daar zijn zij verantwoordelijk voor. Net zoals ik niet verantwoordelijk ben voor de verkeerd geleverd laptop aan mijn huis. Waarom zou ik piepen omdat ik een laptop thuis krijg. Ik ben niet degene die piept, dat ben jij. Want jij vind het niet kunnen dat ik de pc thuis laat liggen.
Maar je weet dat die laptop van een ander is, en je hebt er bovendien een adres van. Je weet daarbij ook nog bij wie je het kan melden, namelijk bij Dell. Wat dat betreft is het dus iets heel anders dan een fiets op je erf laten staan waarvan je de eigenaar niet kent.quote:[..]
Je bedoelt een laptop achterhouden.. En ik hou geen laptop achter. Ik laat de geleverde laptop gewoon liggen waar die geleverd is. Mocht UPC wel bellen, dan geef ik hem natuurlijk gewoon terug. Maar ik ga er zeker niet zelf achterna.
OK, je vindt het volkomen normaal als je een overduidelijk verkeerd bezorgd pakket (sterker nog, de naam van de werkelijke eigenaar STAAT op dat pakket) in je zak steekt. Whatever, dat scheelt inderdaad een hoop.quote:Op zondag 25 maart 2007 20:18 schreef Frankvbr het volgende:
Stop aub met die vergelijkingen. Dat zeg ik nou juist net.
Uiteraard, maar dan moet ik ze wel eerst op de fout wijzen. Als ze mij zeggen dat ze een pak melk te weinig hebben aangeslagen, betaal ik het uiteraard wel. Precies hetzelfde.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 20:11 schreef gday het volgende:
[..]
Voor zoiets ben ik meerdere malen teruggegaan inderdaad. Winkels zijn over het algemeen ook zo correct om hun fout te erkennen als ze een product een keer te veel aanslaan. [afbeelding]
Voor een pak melk.quote:Iets dergelijks heb jij vast niet gedaan, of wel?
De verzender is ervoor verantwoordelijk dat het ding goed aankomt. Ik weet niet hoeveel Dell per dag verstuurd, maar als ze iedere zending moeten tracen of nabellen dan worden die dingen een heel stuk duurder. Daarbij denk ik dat de meeste mensen er helemaal niet op zitten te wachten om een telefoontje te krijgen met enkel de vraag of het toestel goed is aangekomen.quote:Op zondag 25 maart 2007 20:15 schreef Frankvbr het volgende:
Dat is mijn punt nou juist. Dell en andere bedrijven zijn daar juist gigantisch lui mee, in de plaats van dat je binnen 2 dagen een nieuwe laptop hebt. En ja ze zullen vast aan de bel trekken als zij geen spullen ontvangen, maar wat heeft dat hier mee te maken? De ontvanger is misschien de enige die dergelijk fouten kan ontdekken, maar Dell is verantwoordelijk voor de bezorging of deze dat nou aan UPS overlaat of niet.
En mbt tot je rare vergelijking met een verjaardagskaart. Diegene betaalt niet om een verjaardagskaart te krijgen.
Ja, en jij raakt 3 laptops "kwijt" zeker, om wat meer dingen van Dell te krijgen. Ik vind het logisch dat ze eerst gaan onderzoeken waar die eerste laptop is gebleven, voordat ze een nieuwe gaan versturen.quote:Ja die zat er aan te komen ja. Maar dat is nog steeds de verantwoordelijkheid van Dell. Ze kunnen ook eerst je jouw laptop leveren. En vervolgens pas de zoekgeraakte vinden. Moet je als consument de dupe zijn dat dell verkeert heeft geleverd? Nee.
Je hebt zelf getekend voor een paket dat niet aan jou gericht was. Of ben je daar ook al niet verantwoordelijk voor?quote:Nee want ik betaal voor een product, en die horen zij te leveren, daar zijn zij verantwoordelijk voor. Net zoals ik niet verantwoordelijk ben voor de verkeerd geleverd laptop aan mijn huis. Waarom zou ik piepen omdat ik een laptop thuis krijg. Ik ben niet degene die piept, dat ben jij. Want jij vind het niet kunnen dat ik de pc thuis laat liggen.
Je kunt nog altijd Dell bellen en melden dat er iets foutief geleverd is. Het is niet alleen de fout van Dell of van UPS maar ook van jou, want je had moeten opletten waarvoor je tekende.quote:Je bedoelt een laptop achterhouden.. En ik hou geen laptop achter. Ik laat de geleverde laptop gewoon liggen waar die geleverd is. Mocht UPC wel bellen, dan geef ik hem natuurlijk gewoon terug. Maar ik ga er zeker niet zelf achterna.
Het is me weleens gebeurd met een bestelling van bol, dus ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat ik de laptop terug zou sturen, net als ik toen met die dvds heb gedaan.quote:Op zondag 25 maart 2007 18:33 schreef Frankvbr het volgende:
wat zijn we toch allemaal eerlijk.. geloof er geen reet van.
Dan koop je er niks. Als de hele wereld het met je eens is en hetzelfde doet, zakken ze vanzelf.quote:Dell heeft een fout gemaakt, dell hanteert ook belachelijke prijzen.
Niemand zegt dat TS schuldig is aan het in handen krijgen van die laptop.quote:Ja een foutje, maar ook iets waar je zelf niets aan kan doen.
Dat krijg je dus als zo'n lamlul de laptop met andermans naam erop die per ongeluk bij hem bezorgd is houdt.quote:En staat ie op afgeleverd, dan ben je helemaal de lul want dan kan je weer weken gaan wachten.
Maar als je hem houdt heb je wel hetzelfde effect. Nogmaals, niemand die zegt dat TS schuldig is aan het in handen krijgen van de laptop en dat is het probleem ook niet.quote:En vergelijkingen met het stelen van een fiets slaan natuurlijk nergens op. Een fiets stelen doe je bewust. Een laptop aannemen die niet voor je bedoelt is doe je niet bewust.
Hem laten staan niet, nee. Hem achter het huis zetten en er je eigen slot op zetten terwijl er een naamkaartje aan hangt wél. Tenslotte weet de rechtmatig eigenaar niet dat die fiets in mijn tuin stond, dus kan hij me ook niet bellen.quote:ALs je een fiets die in je tuin is gezet, een half jaar laat staan. Is dit dan stelen? nee toch?
Dat is een drogreden, en dat weet je zelf ook wel.quote:Op zondag 25 maart 2007 20:18 schreef Frankvbr het volgende:
We hebben het hier over een groot bedrijf, wat echt geen geld tekort heeft, en qua service ook niet de beste is.
quote:Op zondag 25 maart 2007 20:59 schreef schvvmert het volgende:
Gewoon even rustig afwachten en je hebt 'm netjes in bewaring genomen verduisterd.![]()
Wat is dit nou weer voor een gelul?quote:Op zondag 25 maart 2007 19:55 schreef nostra het volgende:
[..]
En dat vindt zichzelf dan Feijenoord. Zum kotsen.![]()
Nee, maar ze hebben geen nacheck. Anders word die fout niet gemaakt ofwel? Zitten er dan soms 2-3-4-5-hoeveel dan ook te slapen? Dan vragen ze er helemaal om.quote:Op zondag 25 maart 2007 16:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jij lijkt echt te denken dat men die fouten expres maakt. Ik denk het eigenlijk niet. Als je zelf ellendige en nare ervaringen met het bedrijf in kwestie hebt kan ik me de gedachtengang nog ietsje voorstellen, alhoewel ik dan weer niet begrijp waarom je er nog eens bestelt.
Was lid van een blad (DVDvalley), zaten altijd 1 of meerdere films bij. Werd regelmatig gejat > mailtje doen naar DVDvalley, stuurden ze hem opnieuw.quote:Op zondag 25 maart 2007 15:48 schreef twi het volgende:
[..]
Heb jij wel eens uitgekeken naar iets wat je op een bepaalde datum verwachtte, maar waar je nu nog langer op moet wachten? Oh wacht, je bent een Feyenoorder, slechte vraag
Dat is gods straf, moet je maar niet bij Dell betalen.quote:Op zondag 25 maart 2007 16:02 schreef Pinball het volgende:
[..]
Oh ja, dan mag het. Dat is waar ook.
Al die domme mongolen die niet doorhebben dat ze dat uiteindelijk gewoon zelf weer betalen aan hogere prijzen, hogere premies, en hogere belastingen.
Wat bedoel je met nacheck? Ze gaan echt geen honderden pakketjes nabellen, da's logisch, zit men ook niet op te wachten ('als het niet goed is, bel ik zelf wel hoor').quote:Op zondag 25 maart 2007 22:47 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nee, maar ze hebben geen nacheck. Anders word die fout niet gemaakt ofwel? Zitten er dan soms 2-3-4-5-hoeveel dan ook te slapen? Dan vragen ze er helemaal om.
Hmm, als ik iets verkoop en ik stuur het op check ik altijd wat ik verstuur en of alles erin zit.quote:Op zondag 25 maart 2007 22:51 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wat bedoel je met nacheck? Ze gaan echt geen honderden pakketjes nabellen, da's logisch, zit men ook niet op te wachten ('als het niet goed is, bel ik zelf wel hoor').
Dat hebben ze toch gedaan? Alles zat erin, maar de vervoerder heeft een doos met een ander adreslabel bij TS gebracht. Kan je dell dus niet aanrekenen.quote:Op zondag 25 maart 2007 22:55 schreef Keltie het volgende:
[..]
Hmm, als ik iets verkoop en ik stuur het op check ik altijd wat ik verstuur en of alles erin zit.
Easy, Dell doet dat blijkbaar niet, dat is niet logisch maar slordig.
Je bedoelt er vast iets heel gevats mee, maar deze zin komt niet echt over. Jammer.quote:Op zondag 25 maart 2007 22:51 schreef Keltie het volgende:
Dat is gods straf, moet je maar niet bij Dell betalen.
Nee hoor, want HP en Acer doen het ook. En alle verzekeraars ook.quote:En het dikgedrukte gaat niet op, want dan prijst Dell zich uit de markt
Een progressief premie- of belastingstelsel is heel iets anders dan stelen.quote:Enneuh, als het van een rijkere kracht is lijkt het inderdaad te mogen. Zie alle discussietopics over de zorgverzekering (ed) maar; zodra de rijkeren meer moeten gaan betalen vind iedereen het goed
Ja, braaf en eerlijk, gatverdamme.quote:Op zondag 25 maart 2007 23:06 schreef Arjan het volgende:
Sjonge zeg, wat een heetgebakerd gedoe van alle 'brave eerlijke' mensen in dit topic
Wat een waardeloos argument.quote:TS heeft iets teveel gekregen. Dell is ervoor verzekerd, UPS ook trouwens. Hoogstwaarschijnlijk is de hele boel al in gang gezet om de kosten terug te krijgen (als ze dat ding al missen).
Het kan ook zijn dat die laptop voor een ziek jongetje was die met kanker aan zijn bed gekluisterd is en nu geen contact heeft met zijn vriendjes omdat hij geen laptop heeft.quote:Het kan net zo goed zo zijn dat Dell die laptop nooit zal missen, omdat vanwege een 'bug' in hun systeem de extra laptop was meegeleverd.
Dat is niet eerlijk, dat is laf. 'Mans' genoeg om dat ding stiekem in de kast te bewaren, maar niet om keihard te liegen. Dan ben je gewoon de trieste uitvoering van een dief eigenlijk.quote:Als Dell navraag zou doen, zou ik wel zo eerlijk zijn om niet te gaan staan liegen (zoals sommigen aangaven).
Dat werd vast verstuurd met gewone post, niet met een courier. Dan kun je ook niets onderzoeken, want er is geen trackinginformatie. Enige optie is dus het opnieuw versturen (en registreren, als het weer mis gaat dan aangetekend versturen).quote:Op zondag 25 maart 2007 22:48 schreef Keltie het volgende:
[..]
Was lid van een blad (DVDvalley), zaten altijd 1 of meerdere films bij. Werd regelmatig gejat > mailtje doen naar DVDvalley, stuurden ze hem opnieuw.
Boeiend, ondanks stelen van post een schending van privacy is.
dat gaat natuurlijk nergens over. Dell is er tegenover mij verantwoordelijk over. Natuurlijk is het bedrijf voor de onderdelen verantwoordelijk voor de onderdelen, en zal dit goed aan dell moet leveren. Ik snap eigenlijk niet wat dit hier mee te maken heeft.quote:Op zondag 25 maart 2007 20:24 schreef gday het volgende:
En Dell is ook verantwoordelijk voor de levering die niet plaatsvindt. Zou jij dat ook aan Dell zelf overlaten? Ik denk van niet, maar als je er zelf profijt van hebt zou je die informatie opeens achterhouden.
Ik heb het over een laptop thuis laten staan, en niet dell opbellen. Ik zie niet waardoor ik hier van dell profiteer..quote:Nee. En mag/moet je als consument onrechtmatig profiteren van zaken die Dell verkeerd levert? Nee.
Natuurlijk bel ik dell dan op. En dat is om ze op hun verantwoordelijkheid te wijzen, het leveren van de laptop. Aangezien zij die verantwoordelijkheid dus blijkbaar niet nemen. En zodra ik dus bel, ben ik niet alleen bezig met mijn eigen verantwoordelijkheid.quote:Waarom stopt jouw wereld in die gevallen opeens bij je eigen verantwoordelijkheid? Al je beweringen zijn onderuit te halen, tenzij jij een niet geleverde melding ook niet aan Dell door zou geven. Dan hang je ongetwijfeld wél aan de telefoon om Dell/UPS op hun verantwoordelijkheden te wijzen.
Ik weet dat de laptop van iemand anders is.. ik zie het punt niet.. De TS is gaan zoeken naar het adres. Ik neem hem alleen maar aan, ik ben niet gaan zoeken naar een adres. Dan zou ik dus al bezig zijn met het overwegen van retourneren.quote:Maar je weet dat die laptop van een ander is, en je hebt er bovendien een adres van. Je weet daarbij ook nog bij wie je het kan melden, namelijk bij Dell. Wat dat betreft is het dus iets heel anders dan een fiets op je erf laten staan waarvan je de eigenaar niet kent.
in je zak steken.. ik laat hem gewoont thuis liggen waar hij is bezorgd, en neem geen poging om hem terug te brengen. Vind ik niks mis mee.quote:Op zondag 25 maart 2007 20:31 schreef nostra het volgende:
OK, je vindt het volkomen normaal als je een overduidelijk verkeerd bezorgd pakket (sterker nog, de naam van de werkelijke eigenaar STAAT op dat pakket) in je zak steekt. Whatever, dat scheelt inderdaad een hoop.
Jij zet in de supermarkt ook een krat bier onder op je kar en zegt niets tegen de kassadame?quote:Op maandag 26 maart 2007 00:47 schreef Frankvbr het volgende:
[..]
in je zak steken.. ik laat hem gewoont thuis liggen waar hij is bezorgd, en neem geen poging om hem terug te brengen. Vind ik niks mis mee.
Ik heb toch niet gezegd, dat ze het hoeven te controleren. Hoeven ze ook niet. Ze moeten echter wel zelf zorgen dat de laptop terug komt, en niet verwachten dat mensen zelf de laptop terug sturen.quote:Op zondag 25 maart 2007 20:47 schreef Light het volgende:
De verzender is ervoor verantwoordelijk dat het ding goed aankomt. Ik weet niet hoeveel Dell per dag verstuurd, maar als ze iedere zending moeten tracen of nabellen dan worden die dingen een heel stuk duurder. Daarbij denk ik dat de meeste mensen er helemaal niet op zitten te wachten om een telefoontje te krijgen met enkel de vraag of het toestel goed is aangekomen.
Ik weet niet hoe jij dell wil gaan oplichten door laptop's aan te nemen zonder te tekenen. Meestal kunnen ze wel zien dat iets geleverd is. In dit geval is er geen handtekening, dus is het op zich wel duidelijk dat de laptop niet bij de juiste bewoner is geleverd.quote:Ja, en jij raakt 3 laptops "kwijt" zeker, om wat meer dingen van Dell te krijgen. Ik vind het logisch dat ze eerst gaan onderzoeken waar die eerste laptop is gebleven, voordat ze een nieuwe gaan versturen.
Ik heb er niet eens zin op in te gaan. Totaal geen verband met het verhaal. Niemand jat hier bewust een laptop.quote:Op maandag 26 maart 2007 00:49 schreef Marsepein het volgende:
Jij zet in de supermarkt ook een krat bier onder op je kar en zegt niets tegen de kassadame?
Niet melden dat er wat verkeerd is gegaan, en zolang je niets hoort de boel maar wegzetten is niet jatten.quote:Op maandag 26 maart 2007 00:57 schreef Frankvbr het volgende:
[..]
Ik heb er niet eens zin op in te gaan. Totaal geen verband met het verhaal. Niemand jat hier bewust een laptop.
Ik reageer op een bericht van jou, waar jij reageerde op een ander bericht dat hij weleens een keer zooi had besteld bij Dell, daar waar Dell was vergeten de totale levering te doen. Moraal van dat verhaal was dat Dell ook niet automatisch contact opneemt om te zeggen dat ze een nalevering doen, wat? Dell doet helemaal niets als je er zelf niet achteraan belt (geen nacheck bij het inpakken?)quote:Op zondag 25 maart 2007 23:03 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat hebben ze toch gedaan? Alles zat erin, maar de vervoerder heeft een doos met een ander adreslabel bij TS gebracht. Kan je dell dus niet aanrekenen.
Als er iets mist hoeft het trouwens ook niet altijd aan de verzender te liggen. Ik heb zelf dozen ingepakt bij een bedrijf en al hadden we er met drie man opgestaan, dan nog kwam niet altijd alles aan, er bleek bij de vervoerder iemand te zitten met grijpgrage handjes. Los van het feit dat ook mensen weleens fouten maken, ondanks check-dubbelcheck.
Jah, betalen moet bestellen zijnquote:Op zondag 25 maart 2007 23:05 schreef Pinball het volgende:
[..]
Je bedoelt er vast iets heel gevats mee, maar deze zin komt niet echt over. Jammer.
[..]
Nee hoor, want HP en Acer doen het ook. En alle verzekeraars ook.
Uiteindelijk betaal je lekker zelf. En maar huilen dat alles zo duur is.
[..]
Een progressief premie- of belastingstelsel is heel iets anders dan stelen.
Maar volgens diezelfde redenering is het dus ook OK voor zielige Afrikaantjes om hier een uitkering te komen halen? Want Nederland is immers rijk, dus dan mag het.
Grenzen open dan maar!![]()
Praat toch geen onzin. Alle kosten voor gejatte spullen worden gewoon doorberekend in de prijzen. Dat is in alle winkels zo, in de supermarkt, en ook bij Dell.quote:Op maandag 26 maart 2007 07:41 schreef Keltie het volgende:
HP en Acer zijn ook bij winkels te koop, in tegen stelling tot Dell
Dus Dell prijst zichzelf dan wel degelijk uit de markt.
Ja, al die hypocriete dieven in dit topic ja. Tot ze zelf een keer de dupe zijn. Als er een keer ingebroken wordt in je huis, je fiets gejat wordt, of er weer eens een ruitje van je auto wordt ingetikt. Dán hebben ze het ineens over 'met je poten van andermans spullen afblijven'.quote:Maar volgens vele mag dat inderdaad, die redeneren altijd zo. Totdat het over een misplaatste bestelling gaat
Dan ben je dus geen haar beter dan de mensen die bij jou ingebroken hebben, en je post gejat hebben. Een dief.quote:Op maandag 26 maart 2007 08:06 schreef Keltie het volgende:
Nou laat ik het anders stellen;
Er is bij mij een keer ingebroken, er is regelmatig post gejat dus ik ben de dupe geweest en zeg ik het:
Niet de fout van TS, laptop laten liggen en als je na een maand niets hoort heb je een laptop.
En de kans is verdomde groot dat je na een maand niets meer hoort.
Ik denk dat het adreslabel met een andere naam + adres wel een aardige hint in de richting van een fout van UPS isquote:Op maandag 26 maart 2007 10:54 schreef American_Nightmare het volgende:
En hoe weet je dat de fout bij UPS zat? Misschien heeft Dell 3 dozen uitgeleverd ipv 2? Misschien heeft UPS dus geen fout gemaakt, en heeft de medewerker die 'm komt ophalen straks fijn een nieuwe laptop.
quote:
De enige juiste post. Dell is gewoon verzekerd. Mensen die fouten maken, zullen er van leren. Komen ze er alsnog achter, dan teruggeven.quote:Op zondag 25 maart 2007 23:06 schreef Arjan het volgende:
Sjonge zeg, wat een heetgebakerd gedoe van alle 'brave eerlijke' mensen in dit topic
TS heeft iets teveel gekregen. Dell is ervoor verzekerd, UPS ook trouwens. Hoogstwaarschijnlijk is de hele boel al in gang gezet om de kosten terug te krijgen (als ze dat ding al missen). Het kan net zo goed zo zijn dat Dell die laptop nooit zal missen, omdat vanwege een 'bug' in hun systeem de extra laptop was meegeleverd.
Ik zou zelf die laptop een tijdje in huis houden en hem na een tijdje als van mijzelf beschouwen. Tot die tijd zou ik sowieso zelf geen stappen ondernemen om ervan af te komen. Als Dell navraag zou doen, zou ik wel zo eerlijk zijn om niet te gaan staan liegen (zoals sommigen aangaven).
Dus als ze ervoor verzekerd zijn is het een legitieme actie om die laptop te houden? Als die laptop terecht is zal er niet opeens gedacht worden van: "Oh, er is een fout gemaakt, maar die is nu geheel gewist. Er is ruimte voor een nieuwe fout." Nee, er zal ook dan geleerd worden van die fout.quote:Op maandag 26 maart 2007 12:54 schreef Sosa het volgende:
[..]
De enige juiste post. Dell is gewoon verzekerd. Mensen die fouten maken, zullen er van leren. Komen ze er alsnog achter, dan teruggeven.
staat er een naam op die 2de laptop? is hij van exact hetzelfde type? de kans lijkt mij vrij groot dat juist Dell de fout heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:14 schreef Peterke het volgende:
[..]
Zoals ik al zei; ze zijn ervoor verzekerd. Dus als ze erachter komen, maken ze er verzekeringswerk van en zal één en ander in het werk gesteld worden om de fout te achterhalen, dit in de toekomst te voorkomen, en eventueel alsnog te verhalen op de onrechtmatige eigenaar. In dat geval resulteert dat in teruggave van de laptop. Echter, zie ik dat zo snel nog niet gebeuren.quote:Op maandag 26 maart 2007 13:01 schreef gday het volgende:
[..]
Dus als ze ervoor verzekerd zijn is het een legitieme actie om die laptop te houden? Als die laptop terecht is zal er niet opeens gedacht worden van: "Oh, er is een fout gemaakt, maar die is nu geheel gewist. Er is ruimte voor een nieuwe fout." Nee, er zal ook dan geleerd worden van die fout.
Beetje bull dus.
Das een ander verhaal. Alhoewel Dell verplicht is die laptop alsnog aan deze persoon te leveren, ongeacht of TS deze zou teruggeven.quote:Op maandag 26 maart 2007 14:12 schreef Marsepein het volgende:
Het derde paket had een andere adres sticker en is dus niet bedoeld om bij TS thuis in de kast terecht te komen. Erg netjes van TS om alsnog te bellen!
Lees het topic eens. Er staat een adres op de andere laptop, en het is een andere configuratie.quote:Op maandag 26 maart 2007 13:45 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
staat er een naam op die 2de laptop? is hij van exact hetzelfde type? de kans lijkt mij vrij groot dat juist Dell de fout heeft gemaakt.
gewoon in de kast leggen en afwachten, alleen nooit verkopen op marktplaats oid met serienummer erbij
diefstal is het iig niet; het product is naar jou opgestuurd als consument dus er is wat voor te zeggen dat hetgeen je ongevraagd opgestuurd krijgt, je ook in beginsel mag houden, zelfs al zou er een factuur bij zitten.
als het teveel knaagt aan je geweten kun je natuurlijk altijd bellen, maar bedenk wel dat dell bij ups of elders een transportverzekering heeft om dit soort gevallen te dekken; ontslag zal ook niet kunnen volgen (althans niet rechtmatig) op het maken van een fout bij de bezorging door een UPS-medewerker, immers waar mensen werken worden ook wel eens fouten gemaakt (tenzij die figuur het dagelijks meerdere keren doet, maar dan heeft hij het ontslag aan zichzelf te danken)
quote:Op maandag 26 maart 2007 15:09 schreef LENUS het volgende:
Vergeet al die hippiereacties uit dit topic en houden die laptop. Er is geen enkele reden om de laptop terug te geven. De bezorger van UPC moet maar niet zo laks met zijn werk omgaan, wat als je een chirurg met zo'n arbeidsethos tegen komt en jij ligt op de operatietafel.
Dat lijkt me best vet, heb je twee harten opeens ipv van 1quote:Op maandag 26 maart 2007 15:09 schreef LENUS het volgende:
Vergeet al die hippiereacties uit dit topic en houden die laptop. Er is geen enkele reden om de laptop terug te geven. De bezorger van UPS moet maar niet zo laks met zijn werk omgaan, wat als je een chirurg met zo'n arbeidsethos tegen komt en jij ligt op de operatietafel.
Alleen zal degene voor wie dat andere hart bestemd is minder blij zijn.quote:Op maandag 26 maart 2007 15:49 schreef Vincenski het volgende:
[..]
Dat lijkt me best vet, heb je twee harten opeens ipv van 1![]()
Zo'n chirug krijgt ook iets meer betaald om zijn werk foutloos te doen dan een bezorger van UPS.quote:Op maandag 26 maart 2007 15:09 schreef LENUS het volgende:
Vergeet al die hippiereacties uit dit topic en houden die laptop. Er is geen enkele reden om de laptop terug te geven. De bezorger van UPS moet maar niet zo laks met zijn werk omgaan, wat als je een chirurg met zo'n arbeidsethos tegen komt en jij ligt op de operatietafel.
Bovendien staat er bij het werk van een chirurg over het algemeen ook meer op het spel, en dat is ook waarschijnlijk de reden waarom chirurgen niet op een blauwe maandag kiezen voor dat beroep maar jarenlang in de collegebanken zitten en 'proefoperaties' doen.quote:Op maandag 26 maart 2007 16:08 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Zo'n chirug krijgt ook iets meer betaald om zijn werk foutloos te doen dan een bezorger van UPS.
O nee? Dus het beroep of opleidingsniveau bepaalt de mate van verantwoordelijkheid? Een UPS bezorger heeft net als een chirurg verantwoordelijkheden, alleen op een heel ander niveau. Het gaat er om dat die fout niet gemaakt zou zijn, als hij serieus met zijn vak was bezig geweest. Deze fout zal de UPS bezorger op een berisping komen te staan, waardaar hij zijn scherpte weer terug heeft. TS blij, bezorger blij en UPS weer blij.quote:Op maandag 26 maart 2007 16:10 schreef gday het volgende:
[..]
Bovendien staat er bij het werk van een chirurg over het algemeen ook meer op het spel, en dat is ook waarschijnlijk de reden waarom chirurgen niet op een blauwe maandag kiezen voor dat beroep maar jarenlang in de collegebanken zitten en 'proefoperaties' doen.
De vergelijking gaat dus niet echt op, inderdaad.
Ja? Wat dan? Als een OK-assistente dan opmerkt dat een chirurg een fout maakt, dan hoeft de assistente niets meer te doen, want het is toch de fout van de chirurg en dan had hij het maar beter moeten doen? Een prachtige ethiek inderdaadquote:Op maandag 26 maart 2007 15:09 schreef LENUS het volgende:
Spreek ik tegen dat die bezorger verantwoordelijkheden heeft dan? Ik zeg alleen dat die vergelijking wat mij betreft niet opgaat, omdat een fout van een chirurg aanzienlijk meer impact heeft dan een fout van een bezorger. Ik mag toch hopen dat je dat met me eens zult zijn???quote:Op maandag 26 maart 2007 16:45 schreef LENUS het volgende:
[..]
O nee? Dus het beroep of opleidingsniveau bepaalt de mate van verantwoordelijkheid? Een UPS bezorger heeft net als een chirurg verantwoordelijkheden, alleen op een heel ander niveau. Het gaat er om dat die fout niet gemaakt zou zijn, als hij serieus met zijn vak was bezig geweest. Deze fout zal de UPS bezorger op een berisping komen te staan, waardaar hij zijn scherpte weer terug heeft. TS blij, bezorger blij en UPS weer blij.
Als die chirurg een schaar in je lichaam achterlaat ga je dat toch ook even melden?quote:Op maandag 26 maart 2007 15:09 schreef LENUS het volgende:
Natuurlijk niet! Dat is toch de verantwoordelijkheid van de chirurg?!quote:Op maandag 26 maart 2007 17:55 schreef Pinball het volgende:
[..]
Als die chirurg een schaar in je lichaam achterlaat ga je dat toch ook even melden?
Oh ja, da's waar.quote:Op maandag 26 maart 2007 18:51 schreef gday het volgende:
Natuurlijk niet! Dat is toch de verantwoordelijkheid van de chirurg?!
No shit, Einstein!quote:
quote:
Mijn berichtje natuurlijkquote:Op maandag 26 maart 2007 10:14 schreef Marsepein het volgende:
[..]
En dat siert je!
Wat heeft je het doen besluiten te bellen?
quote:Ik heb DELL en UPS zojuist een link naar deze topic gestuurd.
Nu maar eventjes afwachten.
een multionational vergelijken met een persoonlijke inbraakquote:Op maandag 26 maart 2007 22:59 schreef JaapB het volgende:
Voor de TS:![]()
![]()
![]()
Het enige goede gedaan. En al die lieverdjes die het zouden houden omdat men er voor is verzekerd moeten maar eens bedenken of zij zijn verzekerd tegen inbraak en hoe blij ze zijn als er dan daadwerkelijk wordt ingebroken en je lieve spulletjes worden gejat.![]()
Heeft alles te maken met een stukje fatsoen en eerlijkheid, en helaas zijn sommige mensen alleen maar eerlijk als dingen in hun nadeel zouden kunnen zijn. En heeft niks met moraalridders of zo van doen![]()
wat zijn er toch ook een domme mensen in dit leven.quote:Op maandag 26 maart 2007 12:54 schreef Sosa het volgende:
[..]
De enige juiste post. Dell is gewoon verzekerd. Mensen die fouten maken, zullen er van leren. Komen ze er alsnog achter, dan teruggeven.
M.a.w: jij hebt flexibele principes?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:50 schreef LENUS het volgende:
[..]
een multionational vergelijken met een persoonlijke inbraakSad
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:52 schreef Chrrris het volgende:
Ik zou hem teruggeven denk ik. Anders voel ik me mss schuldigHet is best een duur ding..
Heb ook een keer 20 dezelfde bh's gekregen bij een bestelling
Toen heb ik gewoon er 19 teruggestuurd en gezegd dat hierbij alles retour ging. Dus 1 bh gratis
Als iemand op straat zijn portemonnee/OV/abonnement laat vallen, waarschuw ik de stumper in kwestie, is ook meerdere malen gebeurd.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:05 schreef gday het volgende:
[..]
M.a.w: jij hebt flexibele principes?Sad
Overduidelijk strafbare zaken scharen onder 'dingen in perspectief zien'quote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:16 schreef LENUS het volgende:
[..]
Als iemand op straat zijn portemonnee/OV/abonnement laat vallen, waarschuw ik de stumper in kwestie, is ook meerdere malen gebeurd.
Als multinationals per ongeluk goederen bij mij afleveren, mogen ze het ook pro-actief op komen halen. Ik zal er dus geen energie in steken. Mocht dat leiden tot vermissing van één van hun laptops of ontslag, dan is dat jammer voor hun.
m.a.w.: dingen in perspectief kunnen zien, zwart-wit kijkerSad
Is niet strafbaarquote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:24 schreef gday het volgende:
[..]
Overduidelijk strafbare zaken scharen onder 'dingen in perspectief zien'Sad
Of ik kon ze gaan uitdelen aan vriendinnen, maar dat is ook weer zoiets..quote:
Ok, het is misschien niet zó overduidelijk eigenlijk, maar volgens mij valt het toch echt onder artikel 321 van het Wetboek van Strafrecht.quote:
Bedankt voor het complementquote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:49 schreef LENUS het volgende:
Heeft die sul hem terug gegeven?dom-dommer-TS
Dus jij bent van mening dat als de tegenpartij maar rijk genoeg is dat jatten is toegestaan? Dus als een arme zwerver jouw voor het weekend gevulde buidel plukt vind je dat heel normaal? Laat ik dat nou niet geloven. Dubbele moraal dus. En ook een Dell en een UPC heeft medewerkers in dienst die mogelijk persoonlijk aansprakelijk zijn. Heb je dat al wel bedacht?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:50 schreef LENUS het volgende:
[..]
een multionational vergelijken met een persoonlijke inbraakSad
Je zou in het verhaal de buidel bij de zwerver in zijn zak moeten steken, dan klopt het. Nu niet.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:49 schreef JaapB het volgende:
[..]
Dus jij bent van mening dat als de tegenpartij maar rijk genoeg is dat jatten is toegestaan? Dus als een arme zwerver jouw voor het weekend gevulde buidel plukt vind je dat heel normaal? Laat ik dat nou niet geloven. Dubbele moraal dus. En ook een Dell en een UPC heeft medewerkers in dienst die mogelijk persoonlijk aansprakelijk zijn. Heb je dat al wel bedacht?![]()
Dus als je de buidel per ongeluk laat liggen op een bankje waar je even een pafke ging doen en dan die zwerver die denkt: "pik in het is lente"?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:08 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Je zou in het verhaal de buidel bij de zwerver in zijn zak moeten steken, dan klopt het. Nu niet.
Want? En probeer het nu eens niet te ondersteunen met je mening, maar met feiten. Vertel nou maar eens waarom het niet strafbaar zou zijn. Ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:08 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Je zou in het verhaal de buidel bij de zwerver in zijn zak moeten steken, dan klopt het. Nu niet.
Nee, dat is nog steeds niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:10 schreef JaapB het volgende:
[..]
Dus als je de buidel per ongeluk laat liggen op een bankje waar je even een pafke ging doen en dan die zwerver die denkt: "pik in het is lente"?
Jij je zin hoor.
Geld in de zak van een zwerver stoppen, geen idee.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:11 schreef gday het volgende:
[..]
Want? En probeer het nu eens niet te ondersteunen met je mening, maar met feiten. Vertel nou maar eens waarom het niet strafbaar zou zijn. Ik ben benieuwd.
Ik doelde op de situatie van TS eigenlijk.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:19 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Geld in de zak van een zwerver stoppen, geen idee.
TS weet dat de laptop niet voor hem is bedoeld, en als hij hem desondanks zou houden zou dat feitelijk wederrechtelijk toeëigenen zijn toch?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:22 schreef roelofjan het volgende:
Is de term onverschuldigde betaling al gevallen in dit topic?
Want dat is het volgens mij gewoon. Het is in ieder geval geen diefstal lijkt me.
TS kan gewoon lekker die laptop houden, komt Dell/UPS binnen een bepaalde tijd achter hun fout dan moet hij hem gewoon weer inleveren.
Het is hetzelfde als wanneer er onterecht geld op je rekening wordt gestort. Na een aantal jaar is het geld van jou. Je bent ook niet strafbaar als je het geld lekker laat staan, en geen contact opneemt met de 'eigenaar'.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:25 schreef gday het volgende:
[..]
TS weet dat de laptop niet voor hem is bedoeld, en als hij hem desondanks zou houden zou dat feitelijk wederrechtelijk toeëigenen zijn toch?
Hij had kunnen weten dat... gaat niet op bij een onverschuldigde betaling.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:25 schreef gday het volgende:
[..]
TS weet dat de laptop niet voor hem is bedoeld,
Waarom niet? Dat bankje is nou eenmaal de woning van die bepaalde zwerver. En het feit dat je buidel ook nog eens overduidelijk aan de buitenkant zeer duidelijk leesbaar een naam en adres er op heeft wat overduidelijk niet van die zwerver is dat maakt dan ook allemaal niks uit?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:19 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Nee, dat is nog steeds niet hetzelfde.
[..]
Geld in de zak van een zwerver stoppen, geen idee.
Precies.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:26 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Het is hetzelfde als wanneer er onterecht geld op je rekening wordt gestort. Na een aantal jaar is het geld van jou. Je bent ook niet strafbaar als je het geld lekker laat staan, en geen contact opneemt met de 'eigenaar'.
Echter als jij na verzoek weigert terug te storten ben je pas strafbaar.
In Nederland is een bankje nog steeds geen woning.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:28 schreef JaapB het volgende:
[..]
Waarom niet? Dat bankje is nou eenmaal de woning van die bepaalde zwerver. En het feit dat je buidel ook nog eens overduidelijk aan de buitenkant zeer duidelijk leesbaar een naam en adres er op heeft wat overduidelijk niet van die zwerver is dat maakt dan ook allemaal niks uit?
Welke wereld is dat als ik vragen mag?![]()
Maar:quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:27 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Hij had kunnen weten dat... gaat niet op bij een onverschuldigde betaling.
Dat doet er niet toe.
Waarom zou deze situatie volgens jou niet onder dit artikel vallen? Volgens mij is het zo dat op het moment dat het bij TS bekend was dat de laptop niet voor hem bedoeld was, en hij de laptop desondanks toch zou houden, de situatie hieraan voldoet?quote:Artikel 321 | Sr, Boek 2, Titel 24
Hij die opzettelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort en dat hij anders dan door misdrijf onder zich heeft, wederrechtelijk zich toeëigent, wordt, als schuldig aan verduistering, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Wel voor een zwerver hoor.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:30 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
In Nederland is een bankje nog steeds geen woning.![]()
Dan zou er dus geen onverschuldigde betaling bestaan, dan zouden alle gevallen van onverschuldige betaling diefstal verduistering zijn?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:33 schreef gday het volgende:
[..]
Maar:
[..]
Waarom zou deze situatie volgens jou niet onder dit artikel vallen? Volgens mij is het zo dat op het moment dat het bij TS bekend was dat de laptop niet voor hem bedoeld was, en hij de laptop desondanks toch zou houden, de situatie hieraan voldoet?
Waar heb ik het over diefstal gehad?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:42 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Dan zou er dus geen onverschuldigde betaling bestaan, dan zouden alle gevallen van onverschuldige betaling diefstal zijn?
Want tsja, als je zomaar 1000 euro op je bankrekening gestort krijgt dan weet je ook wel dat dat niet voor jou bedoeld is..
Maar waarom is er in deze situatie geen sprake van onverschuldige betaling volgens jou?
Hij moet die laptop wel teruggeven natuurlijk, maar alleen als ze er om vragen.
Het is niet opzettelijk. Dell/UPS heeft een fout gemaakt, de ontvanger niet.quote:Hij die opzettelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort en dat hij anders dan door misdrijf onder zich heeft,
Nee, maar de opzet zit hem in het feit dat TS al bekend was met het feit dat die laptop van iemand anders was, maar desondanks toch de laptop thuis zou houden. (Wat hij dus niet heeft gedaan.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:43 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Het is niet opzettelijk. Dell/UPS heeft een fout gemaakt, de ontvanger niet.
Dat doet er dus helemaal niet toe.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:54 schreef gday het volgende:
[..]
Nee, maar de opzet zit hem in het feit dat TS al bekend was met het feit dat die laptop van iemand anders was,
Waarom niet? Het is toch opzet als je een doos houdt terwijl je weet dat er een ander adres op staat? Als er geen adres op zou staan of het adres van TS, zou ik het ook niet als opzet zien. De ontvanger heeft trouwens ook een pakket aangenomen dat niet voor hem bestemd was. Zou je ook als opzet kunnen zien.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:56 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Dat doet er dus helemaal niet toe.
Dan kan hij je aanklagen voor huisvredebreuk.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:34 schreef JaapB het volgende:
[..]
Wel voor een zwerver hoor.
Dat jij op een luxe kamer woont telt dan niet mee.
Omdat dat dat bij een onverschuldige betaling niet van belang is.quote:
Er is in dit geval ook geen sprake van kwader trouw m.b.t. een onverschuldige betaling:quote:Burgerlijk Wetboek 6 (BW6)
Afdeling 2
Onverschuldigde betaling
Artikel 203
Degene die een ander zonder rechtsgrond een goed heeft gegeven, is gerechtigd dit van de ontvanger als onverschuldigd betaald terug te vorderen. Betreft de onverschuldigde betaling een geldsom, dan strekt de vordering tot teruggave van een gelijk bedrag...
Let wel, er staat aangenomen, niet 'in bezit' o.i.d.quote:Artikel 205 | BW6, Boek 6, Titel 4, Afdeling 2
Heeft de ontvanger het goed te kwader trouw aangenomen, dan is hij zonder ingebrekestelling in verzuim.
Ja, NATUURLIJK ben je dan de ontvanger.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:30 schreef gday het volgende:
Als er een pakket bij jou wordt afgeleverd met een ander adres, ben jij niet de ontvanger.
Kom op, je weet toch wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:48 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ja, NATUURLIJK ben je dan de ontvanger.![]()
Ok, laat maar zitten. Ik doe tenminste nog moeite om te reageren op jouw argumentatie, maar het enige wat jij doet is 'niet van belang' zeggen en steeds je eigen zienswijze herhalen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:57 schreef roelofjan het volgende:
Dat dat pakket eigenlijk voor iemand anders was doet er niet toe.
In beide gevallen is er gewoon sprake van iemand die een ander zonder rechtsgrond een goed heeft gegeven, een onverschuldige betaling dus.
Ik probeer jou aan het verstand te brengen wat een onverschuldige betaling is, iets wat vrij simpel is.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:58 schreef gday het volgende:
[..]
Ok, laat maar zitten. Ik doe tenminste nog moeite om te reageren op jouw argumentatie, maar het enige wat jij doet is 'niet van belang' zeggen en steeds je eigen zienswijze herhalen.
Ik zie best in dat jouw artikel ook van toepassing kan zijn. Die artikelen zijn wat mij betreft echter niet volledig wederzijds uitsluitend. Waarom het niet onder het andere artikel kan vallen, denk jij alleen maar te kunnen beargumenteren door te zeggen dat wat jouw artikel van toepassing is. Begrijp me niet verkeerd: ik laat het je vrij om me te overtuigen. Op de manier zoals jij het brengt is het echter niet overtuigend. Zeg bijvoorbeeld zoiets als: "Artikelen uit het Burgerlijk Wetboek hebben altijd prioriteit boven artikelen in het Wetboek van Strafrecht." Ik heb daar zelf namelijk absoluut geen kaas van gegeten.quote:Op woensdag 28 maart 2007 00:04 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ik probeer jou aan het verstand te brengen wat een onverschuldige betaling is, iets wat vrij simpel is.
A. Iemand geeft mij iets zonder dat ik er recht op heb.
B. Als hij er om vraagt dan moet ik het terug gegeven, anders niet.
Zo simpel is het, jij wilt het alleen niet snappen.
quote:Op woensdag 28 maart 2007 06:47 schreef Sakura het volgende:
Je kan er lang en breed over lullen en allerlei wetten erbij slepen, maar het komt uiteindelijk neer op mentaliteit.
Een laptop die afgeleverd is en overduidelijk niet voor jouw bedoeld is houden is gewoon een verdorven mentaliteit.
Dat soort types zijn niet veel beter dan de eerste de beste crimineel en kunnen beter oprotten uit nederland. De maatschappij ben je zelf, en bewust stelen van anderen hoort daar niet in thuis.
Iedereen maakt fouten, en in een goede maatschappij proberen mensen elkaar te helpen en niet elkaar een poot uit te draaien.
Tering, wat walg ik van de meerderheid van de mensen in dit topic, volledig ontbreken van welke moraal dan ook, als ik er zelf maar beter van word, is het enige wat er in hun bekrompen kop op komt![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
/edit
En nog even toevoegen, hulde voor TS, dat soort mensen hebben we meer nodig hier in nederland![]()
![]()
![]()
![]()
Da's toch een andere situatie, dat zie je zelf toch ook wel inquote:Op woensdag 28 maart 2007 07:17 schreef sharonfactor het volgende:
Ik heb met dell gehad (op het werk) dat ze tot 3 keer toe een monteur hebben gestuurd: geheugen vervangen, harde schijf en moederboard in die volgorde. Laptop was nog niet goed, hebben een nieuwe gestuurd en de andere nooit meer opgehaald, dus ik eens gaan sleutelen want ik dacht (heb ik ook verschillende keren tegen dell gezegd): moederboard heeft geheugen gemold, geheugen vervangen en draaien. Nu heb ik dus 2 laptops, alletwee brand new want alle onderdelen zijn tenslotte vervangen ;-) Moet ik Dell nu.... nee echt niet dus.
Nou, tis meer een moraal van "wie benadeel ik met mijn actie" en aan de hand van dat gegeven wordt er wel of niet juist gehandeld.quote:Op woensdag 28 maart 2007 06:47 schreef Sakura het volgende:
volledig ontbreken van welke moraal dan ook
Wat een onzin.quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:30 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Nou, tis meer een moraal van "wie benadeel ik met mijn actie" en aan de hand van dat gegeven wordt er wel of niet juist gehandeld.
Inwisselbare principes dus, afhankelijk van hoe groot het voordeel is en wie de benadeelde.
Principes die dus te koop zijn, en daarbij feitelijk geen principes meer zijn.
Ik hoop echt dat als jij ooit nog eens een foutje ergens maakt dat heel je omgeving dat misbruikt om je een ongelofelijke poot uit te draaien, benieuwd of jij dan ook nog steeds hetzelfde zegt.quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:44 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Als iemand zo een domme fout maakt, mag hij er moeite voor doen. Ikzelf zou die laptop niet eens gebruiken, dus het gaat mij puur om het principe.
Ik zou hier als bezorger de volle verantwoordelijkheid voor nemen. En mijn fout aan het einde van mijn route weer hebben opgelost. Maar blijkbaar interesseerde het diegene geen ene moer. Dat vind ik een kwalijke zaak, over moraal gesproken.
Weer een drogreden.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:12 schreef Overlast het volgende:
Dell kan haar bezorgsysteem wel waterdicht maken maar dit zal vast te duur zijn oid. Ze calculeren dubbelbezorgingen gewoon in. Eigenlijk zou je je eerste laptop moeten zien als een lot in een loterij. Het is een kans op een 2e laptop gratis. Maar het blijft lastig, het is gewoon diefstal. IAls emand onvoorzichtig omspringt met zijn protemonnaie en die laat vallen op straat geef je het ook terug.
Enige verschil is dat je nu een onpersoonlijk groot bedrijf besteelt dat geen last zal hebben van jouw diefstal en dat heeft ingecalculeerd.
Het is geen fout maar een welbewust risico dat ze namen. Om kosten te besparen maken ze hun bestelsysteem niet waterdicht.quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:57 schreef Sakura het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat als jij ooit nog eens een foutje ergens maakt dat heel je omgeving dat misbruikt om je een ongelofelijke poot uit te draaien, benieuwd of jij dan ook nog steeds hetzelfde zegt.
Tering, wat een volledig gebrek aan mentaliteit![]()
![]()
Ah, kijk je ware aard komt boven.quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:57 schreef Sakura het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat als jij ooit nog eens een foutje ergens maakt dat heel je omgeving dat misbruikt om je een ongelofelijke poot uit te draaien, benieuwd of jij dan ook nog steeds hetzelfde zegt.
Tering, wat een volledig gebrek aan mentaliteit![]()
![]()
Je lult echt uit je nek.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:50 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ah, kijk je ware aard komt boven.
Hypocrisie ten top!![]()
En dan iemand anders aanspreken op gebrek aan mentaliteit.![]()
quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:37 schreef Sakura het volgende:
[..]
Je lult echt uit je nek.
Het enige wat ik zeg is dat ik hoop dat hij ooit nog eens een eikel als zichzelf tegen komt op het moment dat hij zelf een foutje maakt.
Er is een verschil tussen goederen in je eigen winkel beschermen en het onzorgvuldig opsturen van je goederen. Dit wil niet zeggen dat ik het houden van dit apparaat goedkeur. Maar soms zou je slodrige bedrijven wel eens willen afstraffen, aangezien die slordigheid normaal gesproken ten koste gaat van jou. Nu gaat het alsnog ten koste van de consument omdat die uiteindelijk de schade krijgt doorberekend, maar het gaat om het ideequote:Op woensdag 28 maart 2007 22:15 schreef Dementor het volgende:
[..]
Weer een drogreden.
Dan zou je ook kunnen stellen dat stelen van de Albert Heijn ook door de beugel kan omdat in de verkoopprijs verlies en diefstal is doorberekend.
het is helemaal niet 'strafbaar' ; op zijn hoogst een civielrechtelijke aangelegenheid.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:26 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Het is hetzelfde als wanneer er onterecht geld op je rekening wordt gestort. Na een aantal jaar is het geld van jou. Je bent ook niet strafbaar als je het geld lekker laat staan, en geen contact opneemt met de 'eigenaar'.
Echter als jij na verzoek weigert terug te storten ben je pas strafbaar.
Behalve als 't van de belastingdienst komt.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 03:57 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
het is helemaal niet 'strafbaar' ; op zijn hoogst een civielrechtelijke aangelegenheid.
belastingdienst stort zelden per ongeluk en er ligt jurisprudentie die zegt, dat mensen het onder bepaalde voorwaarden mogen houden.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 04:30 schreef sig000 het volgende:
[..]
Behalve als 't van de belastingdienst komt.![]()
Helaas bij ook niet.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 21:28 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
belastingdienst stort zelden per ongeluk en er ligt jurisprudentie die zegt, dat mensen het onder bepaalde voorwaarden mogen houden.
deden ze het bij mij maar, dat per ongeluk storten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |