Ze kwamen er bij mij anders ook niet achter toen ik wat accessoires mistte, daar zouden ze mij echt niet voor gebeld hebben wanneer ik er zelf niet achteraan zou zijn gegaan.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:07 schreef __Saviour__ het volgende:
daar komen ze vast wel achter.
... kun je het niet echt noemen, dus het is te makkelijk om te roepen "dat is diefstal" (wat ik fout vind).quote:ste·len (ov.ww.)
1 (iets) heimelijk wegnemen om zich wederrechtelijk toe te eigenen
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:03 schreef mrbomb het volgende:
Wat je zelf al zegt, zo'n groot bedrijf als Dell moet je volledig uitkleden als je de kans krijgt. Als ze later nog gaan klagen hou je je (of je vader) zich gewoon dom.
Maar nu missen zij iets. En ze hebben vast wel een tof systeem dat exact bijhoudt waar elk artikel precies is.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:07 schreef twi het volgende:
Ze kwamen er bij mij anders ook niet achter toen ik wat accessoires mistte, daar zouden ze mij echt niet voor gebeld hebben wanneer ik er zelf niet achteraan zou zijn gegaan.
Even een kwestie van kijken wat de pakketomschrijving van UPS is. Op ups.nl je tracking code invoeren en dan kijken hoeveel dozen er vermeld staan.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Maar nu missen zij iets. En ze hebben vast wel een tof systeem dat exact bijhoudt waar elk artikel precies is.
We hebben drie dozen ontvangen en er maar 2 afgetekend op de bon. Dus volgens mij kunnen ze niet weten waar de laptop zich bevind. Ze kunnen wel iedereen opbellen waar die gast van ups die dag is geweest. Maar als ze bellen naar ons en we zeggen dat we van niets weten is er toch niets aan de handquote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Maar nu missen zij iets. En ze hebben vast wel een tof systeem dat exact bijhoudt waar elk artikel precies is.
Wat denk je dat ermee gebeurt zodra ze hem terug krijgen?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:14 schreef TwyLight het volgende:
Virus installeren (gewoon internet explorer starten dus) en daarna terug geven
Daar heb je gelijk in. Maar ik denk niet dat elke service tag uniek is. Toen ik mijn service tag ingaf van me laptop zag ik enkel het model. Maar van besturingssysteem, config , taal etc was er geen sprake.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:15 schreef twi het volgende:
Da's waar. Bedenk me net dat elke DELL zo'n service tag heeft, die natuurlijk in hun database staat. Die kunnen ze ten alle tijden natuurlijk markeren als gestolen.
Dat is een drogreden.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:15 schreef mrbomb het volgende:
[..]
Dell is namelijk zo goed voor z'n klanten![]()
Die service tags lijken me toch wel uniek.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:16 schreef Peterke het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar ik denk niet dat elke service tag uniek is. Toen ik mijn service tag ingaf van me laptop zag ik enkel het model. Maar van besturingssysteem, config , taal etc was er geen sprake.
Ja, en die gast van UPS krijgt waarschijnlijk ontieglijk op zijn kloten.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:14 schreef Peterke het volgende:
[..]
We hebben drie dozen ontvangen en er maar 2 afgetekend op de bon. Dus volgens mij kunnen ze niet weten waar de laptop zich bevind. Ze kunnen wel iedereen opbellen waar die gast van ups die dag is geweest. Maar als ze bellen naar ons en we zeggen dat we van niets weten is er toch niets aan de hand
Gedraag je daar dan ook naar.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:01 schreef Peterke het volgende:
Nu ben ik iemand die heel eerlijk is
1. waarom zou jeje zelf in de problemen helpen door de laptop te houden, persoonlijk zou ik geen gezeik hebben en me al helemaal niet druk willen maken om een laptop.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:14 schreef Peterke het volgende:
[..]
We hebben drie dozen ontvangen en er maar 2 afgetekend op de bon. Dus volgens mij kunnen ze niet weten waar de laptop zich bevind. Ze kunnen wel iedereen opbellen waar die gast van ups die dag is geweest. Maar als ze bellen naar ons en we zeggen dat we van niets weten is er toch niets aan de hand
Als dat zo was zou je niet twijfelen en al helemaal geen topic aanmaken op fok.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:01 schreef Peterke het volgende:
Nu ben ik iemand die heel eerlijk is
iemand zijn/haar baanquote:Op zaterdag 24 maart 2007 00:51 schreef Dhr het volgende:
Als je eerlijk bent bel je gewoon Dell even op en meld je het hen.
Scheelt waarschijnlijk iemand zijn/haar baan....
Kan best hoor. Als jij op je werk een product kwijtraakt wat meer waard is dan je maandsalaris dan denk ik ook dat je vrij snel de deur gewezen wordt.quote:
Nu je 't zegt, zo is mijn laptop "ontvreemd" en moest ik opnieuw wachten op de productie en levering van ee nieuwe.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 00:42 schreef Dennis_enzo het volgende:
Persoonlijk zou ik denken aan die andere persoon die geen laptop heeft nu, en weer een hele procedure moet beginnen om dat ding alsnog te krijgen
Jij dacht dat alle bazen coulant zijn?quote:
Wees er maar niet zo zeker van.quote:
Jouw reactie springt eruit. Top en respect voor jouw instelling en ik hoop dat deze instelling nooit aangetast zal worden door de door en door verrotte en verdorven instelling van veel andere mensen. Was iedereen maar zo eerlijk, maar helaas...Ik ben blij dat er mensen zoals jij zijn.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:20 schreef gday het volgende:
Ik zou zelf melden dat je een laptop teveel hebt. Er is duidelijk een fout gemaakt, en iemand zal daarvoor gaan boeten als die laptop niet terugkomt. Wellicht zal hij zelfs boeten als die laptop wél terugkomt.
Ach, het intellect van zeer veel fokkers komt helaas niet boven het wilders nivo uit. Klagen over buitenlanders en hun criminele gedrag, maar wel zelf een verkeerd geleverde laptop houden met het risico op het ontslag van een bezorger.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 01:39 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Jouw reactie springt eruit. Top en respect voor jouw instelling en ik hoop dat deze instelling nooit aangetast zal worden door de door en door verrotte en verdorven instelling van veel andere mensen. Was iedereen maar zo eerlijk, maar helaas...Ik ben blij dat er mensen zoals jij zijn.![]()
Edit: heb het topic nog eens beter doorgelezen. Er zijn meer eerlijke mensen die hebben gereageerd. Voor iedereen die eerlijk wil zijn en fatsoen heeft:. Ik ben blij met jullie.
Je principes zijn afhankelijk van de grootte van het benadeelde bedrijf?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:03 schreef mrbomb het volgende:
Wat je zelf al zegt, zo'n groot bedrijf als Dell moet je volledig uitkleden als je de kans krijgt. Als ze later nog gaan klagen hou je je (of je vader) zich gewoon dom.
Zelf jatten, maar dan wel klagen over je fiets die gejat is Voor de tweede keer is mijn fiets gejat dit jaar :@quote:Op zaterdag 24 maart 2007 08:22 schreef Twinkle20 het volgende:
Als ze over een tijdje bellen of een brief sturen dat je nog een tweede laptop thuis hebt zeg je gewoon dat je die niet hebt. Is hun eigen schuld. Moeten ze maar beter opletten. Ik zou hem houden en mijn mond er richting Dell gewoon over dichthouden.
Wat zeg je hier nou eigenlijk? Dat een hoop users hier niet beter zijn dan buitenlanders omdat ze de laptop willen houden?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 08:05 schreef Sakura het volgende:
[..]
Ach, het intellect van zeer veel fokkers komt helaas niet boven het wilders nivo uit. Klagen over buitenlanders en hun criminele gedrag, maar wel zelf een verkeerd geleverde laptop houden met het risico op het ontslag van een bezorger.
Idd. Als je zelf geen laptop krijgt om dat UPS een fout maakt, hoop je ook dat dit z.s.m. rechtgetrokken wordt.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 08:41 schreef DIGGER het volgende:
Zouden mensen die dit OK vinden ook jatten bij hun werkgever?
De argumenten van "Moeten ze maar beter opletten" of "het is toch een groot bedrijf" gaan daar immers ook vaak zat op.
En ondertussen maar klagen als henzelf inderdaad ook maar het minste of geringste aan onrecht overkomt.
Wat een verderfelijke mentaliteit en principes zeg
Evenals dat als jij zelf op je werk een fout maakt, je hoopt dat andere mensen je proberen te helpen om het weer recht te zetten.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 08:42 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Idd. Als je zelf geen laptop krijgt om dat UPS een fout maakt, hoop je ook dat dit z.s.m. rechtgetrokken wordt.
Niemand die beweert dat je daar dan de schuldige van bent.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 09:21 schreef boem-dikkie het volgende:
Ìk zie hier mensen zeggen dat ze er misschien wel achter komen e.d. maar het is hun eigen fout. Op de pakbon stond wat jij besteld hebt en die pakbon heb jij getekend. Als hun door hun eigen niet-oplettendheid dingen fout doen ben jij daar niet de schuldige van.
Het feit dat de fout bij een ander ligt, geeft je nog niet het recht om die laptop dan maar te houden. Zoals al eerder gezegd, als het andersom is, je hebt iets NIET gekregen, dan klim je meteen in de telefoon, dan zeg je ook niet, "het is niet mijn schuld, het is hun fout".quote:Op zaterdag 24 maart 2007 09:21 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik zie hier mensen zeggen dat ze er misschien wel achter komen e.d. maar het is hun eigen fout. Op de pakbon stond wat jij besteld hebt en die pakbon heb jij getekend. Als hun door hun eigen niet-oplettendheid dingen fout doen ben jij daar niet de schuldige van.
Dat dus.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 08:41 schreef DIGGER het volgende:
De argumenten van "Moeten ze maar beter opletten" of "het is toch een groot bedrijf" gaan daar immers ook vaak zat op.
En ondertussen maar klagen als henzelf inderdaad ook maar het minste of geringste aan onrecht overkomt.
Als ze niet weten waar ze die overige laptop hebben afgeleverd, aangezien er maar 2 pakketjes op de pakbon staan geven ze diegene van de laptop gewoon een nieuwe hoor. Over 1 zo'n laptop zit Dell heus niet in.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 09:41 schreef Karina het volgende:
[..]
Het feit dat de fout bij een ander ligt, geeft je nog niet het recht om die laptop dan maar te houden. Zoals al eerder gezegd, als het andersom is, je hebt iets NIET gekregen, dan klim je meteen in de telefoon, dan zeg je ook niet, "het is niet mijn schuld, het is hun fout".
Degene van wie de laptop eigenlijk is, heeft ook moeten bellen nu. En diegene springt een gat in de lucht omdat iemand zo eerlijk was om dit te melden en de laptop terecht is.
Inderdaad, dat verwerken ze gewoon in de prijs.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 09:59 schreef boem-dikkie het volgende:
Als ze niet weten waar ze die overige laptop hebben afgeleverd, aangezien er maar 2 pakketjes op de pakbon staan geven ze diegene van de laptop gewoon een nieuwe hoor. Over 1 zo'n laptop zit Dell heus niet in.
Het is verduistering.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:08 schreef ALTF4 het volgende:
Lastig. Stelen...
[..]
... kun je het niet echt noemen, dus het is te makkelijk om te roepen "dat is diefstal" (wat ik fout vind).
Aan de andere kant heeft iemand een fout gemaakt en is die persoon waarschijnlijk erg blij als die weer ongedaan kan maken... je kunt iemand gelukkiger maken door jouw daad.
Je redenatie 'groot bedrijf - klein bedrijf', die kan ik me voorstellen hoewel dat bij mij denk ik geen invloed zou hebben.
Stel dat je hem houdt, dan denk je de komende jaren misschien 'eigenlijk is die van Dell en misschien had ik het toch maar terug moeten geven'. Knagend gevoel, vervelend.
Een echt duidelijke mening heb ik niet, maar hier zijn wat overwegingen
Overigens niet echt iets door DIG, meer voor GC.
quote:Art. 321
Hij die opzettelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort en dat hij anders dan door misdrijf onder zich heeft, wederrechtelijk zich toeëigent, wordt, als schuldig aan verduistering, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Ze zullen wel een nieuwe geven ja, maar degene moet er dan wel langer op wachten (die dingen moeten uit Ierland komen). En Dell zal er niet mee zitten nee, die verdisconteren het gewoon in de prijs, hoe meer mensen jatten hoe hoger de prijzen.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 09:59 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Als ze niet weten waar ze die overige laptop hebben afgeleverd, aangezien er maar 2 pakketjes op de pakbon staan geven ze diegene van de laptop gewoon een nieuwe hoor. Over 1 zo'n laptop zit Dell heus niet in.
misschien kun je je beter realiseren dat bedrijven jou ook naaien zonder enig gevoel van schaamte, en zelf ook daarnaar handelen.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 08:41 schreef DIGGER het volgende:
Tyf op, macfanboy.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:05 schreef TwyLight het volgende:
Snel weggooien en een macbook pro kopen
En wéér wordt Wilders erbij gehaald, hij heeft hier toch helemaal NIKS mee te maken ?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 08:05 schreef Sakura het volgende:
[..]
Ach, het intellect van zeer veel fokkers komt helaas niet boven het wilders nivo uit. Klagen over buitenlanders en hun criminele gedrag, maar wel zelf een verkeerd geleverde laptop houden met het risico op het ontslag van een bezorger.
Een betere wereld begint bij jezelf.
Maar gelukkig zijn er ook nog enkele eerlijke mensen hier op de wereld te oordelen aan de positive reakties in (oa) dit topic.
Wat een vergelijking.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 09:41 schreef Karina het volgende:
Zoals al eerder gezegd, als het andersom is, je hebt iets NIET gekregen, dan klim je meteen in de telefoon, dan zeg je ook niet, "het is niet mijn schuld, het is hun fout".
Dat interesseert hem niks, hij krijgt sowieso een nieuwe.quote:Degene van wie de laptop eigenlijk is, heeft ook moeten bellen nu. En diegene springt een gat in de lucht omdat iemand zo eerlijk was om dit te melden en de laptop terecht is.
Dat is toch niet de vraag, wiens fout het is? Het is evident dat de fout in elk geval niet bij TS ligt ten aanzien van het dubbel bezorgen van die laptop. Dus de kosten voor terugsturen hoeft hij zeker niet te betalen. De vraag of hij eigenaar is geworden van de computer is uiteraard totaal niet aan de orde, iedereen weet dat dat antwoord 'nee' luidt.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 09:21 schreef boem-dikkie het volgende:
Ìk zie hier mensen zeggen dat ze er misschien wel achter komen e.d. maar het is hun eigen fout.
Pas op het moment dat zij vragen het product te retourneren en je er geen gehoor aan geeft, wellicht. Eerder niet. Juridisch gezien is Dell/UPS aan zet.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:05 schreef DIGGER het volgende:
En de fout ligt bij Dell en/of UPS maar als je de zaak houdt ben je inderdaad strafbaar voor verduistering.
Zal ik onthouden, volgende keer als ik jouw portomonee vind, het is immers jouw fout dat je niet weet waar die is en wie hem heeftquote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:10 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Pas op het moment dat zij vragen het product te retourneren en je er geen gehoor aan geeft, wellicht. Eerder niet. Juridisch gezien is Dell/UPS aan zet.
Volgende keer als ik mijn portemonnee naar jou opstuur mag je zeker zo handelen.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:27 schreef Sakura het volgende:
[..]
Zal ik onthouden, volgende keer als ik jouw portomonee vind, het is immers jouw fout dat je niet weet waar die is en wie hem heeft![]()
Ik wacht dan dus gewoon op een mailtje van jouw, voordat ik hem terug geef. En uiteraard is het voor jouw geen enkel probleem om te achterhalen wie jouw portomonee gevonden heeft en wat zijn email adres is.![]()
Lees de OP nog eens, die laptop is niet naar TS opgestuurd.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:30 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Volgende keer als ik mijn portemonnee naar jou opstuur mag je zeker zo handelen.![]()
Ok, als ik mijn portemonnee naar jouw buurvrouw opstuur en hij komt bij jou terecht. Je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:45 schreef Sakura het volgende:
[..]
Lees de OP nog eens, die laptop is niet naar TS opgestuurd.
Je maakt een vergelijking met de overheid omdat .........quote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:33 schreef LoggedIn het volgende:moeilijk doen over 'eerlijk zijn' als je gratis een laptop gehad hebt, terwijl je elke dag van je leven geripped wordt door de overheid
ding 3 maanden in de kast leggen, als dr niemand naar vraagt doorverkopen
FYI, je kunt bij het einde van het tekstvak gewoon doortypen en hoeft niet op enter te drukken. De tekst komt automatisch op de volgende regel terechtquote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:25 schreef sanni het volgende:
Luister als de TS lekker stoer,onbehouwen en zogenaamd slim denkt te zijn dan moet hij
doen wat hij niet kan laten.Vroeg of laat kom je jezelf nog een keer tegen en dan zou het
weleens kunnen zijn dat je dan aan dit moment terugdenkt als het over "eerlijkheid" e.d.
gaat. Trouwens de wet is daar heel stellig in. Vrij vertaalt: " Hij die een goed al of niet
heeft verkregen die niet de zijne is ,hetzij in goeder trouw of door eigen bevinding,is
verplicht deze onherroepelijk te wederkeren aan de rechtmatige eigenaar en dient daarvoor
de nodige inspanning voor te leveren " [afbeelding]
Als jij dat ziet als rippen, je hebt er duidelijk niet eens verstand vanquote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:33 schreef LoggedIn het volgende:moeilijk doen over 'eerlijk zijn' als je gratis een laptop gehad hebt, terwijl je elke dag van je leven geripped wordt door de overheid
ding 3 maanden in de kast leggen, als dr niemand naar vraagt doorverkopen
waarom 'heb ik er geen verstand van'? Omdat ik andere opvattingen heb over wat eerlijk is? Omdat ik niet zomaar alles wat de overheid bedenkt slik als zoete koek?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 17:20 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Als jij dat ziet als rippen, je hebt er duidelijk niet eens verstand van
Dat zou ik nu een leuke en ludieke actie vindenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 17:31 schreef Napalm het volgende:
zelf opsturen naar Dell maar dan wel ¤90 verzendkosten in rekening brengen. Dat doet Dell immers ook.![]()
![]()
Het interesseerde me niet.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 17:22 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
waarom 'heb ik er geen verstand van'? Omdat ik andere opvattingen heb over wat eerlijk is? Omdat ik niet zomaar alles wat de overheid bedenkt slik als zoete koek?
Jij rende zeker met vlaggen de straat op toen de ID plicht werd ingevoerd?
je doet niets met onze reactie en je bent dus niet zo eerlijk als je had gedachtquote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:09 schreef Peterke het volgende:
Nu zit ik nog steeds te twijfelen of ik hem zou houden of niet. Maar zelf ben ik er eigenlijk niets mee ... ik zou hem dus wel moeten verkopen. Iets wat bijna onmogelijk is lijkt me.
Bedankt voor jullie reactie's![]()
oh ja?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 17:55 schreef Pascal86 het volgende:
Bovendien had het voor mij meer voordelen dan nadelen.
waarom is dat onmogelijk? je moet er geen 1000 euro voor vragen, dan gaat het niet lukken iddquote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:09 schreef Peterke het volgende:
Nu zit ik nog steeds te twijfelen of ik hem zou houden of niet. Maar zelf ben ik er eigenlijk niets mee ... ik zou hem dus wel moeten verkopen. Iets wat bijna onmogelijk is lijkt me.
Bedankt voor jullie reactie's![]()
Dat jij het niet eens bent met de overheid geeft je nog niet het recht om eigendom van anderen in te pikken.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 17:22 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
waarom 'heb ik er geen verstand van'? Omdat ik andere opvattingen heb over wat eerlijk is? Omdat ik niet zomaar alles wat de overheid bedenkt slik als zoete koek?
Jij rende zeker met vlaggen de straat op toen de ID plicht werd ingevoerd?
Dat bedoel ik dus.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 11:11 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
misschien kun je je beter realiseren dat bedrijven jou ook naaien zonder enig gevoel van schaamte, en zelf ook daarnaar handelen.
Ja, want die fiets was van jou, en dan is het wèl erg.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:04 schreef Twinkle20 het volgende:
En ik vind de opmerking over mijn topic over mijn 2e gejatte fiets appels met peren vergelijken vriend.
Wat een gelul. Bedrijven verkopen jou iets, en jij trapt er al dan niet in. End of story.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 11:11 schreef 7th_wave het volgende:
misschien kun je je beter realiseren dat bedrijven jou ook naaien zonder enig gevoel van schaamte, en zelf ook daarnaar handelen.
Ja, want het is altijd meer kut als je eigen spullen verduisterd worden hequote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:04 schreef Twinkle20 het volgende:
En ik vind de opmerking over mijn topic over mijn 2e gejatte fiets appels met peren vergelijken vriend.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |