abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 maart 2007 @ 17:18:51 #151
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_47644551
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:29 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Jij lijkt echt te denken dat men die fouten expres maakt. Ik denk het eigenlijk niet. Als je zelf ellendige en nare ervaringen met het bedrijf in kwestie hebt kan ik me de gedachtengang nog ietsje voorstellen, alhoewel ik dan weer niet begrijp waarom je er nog eens bestelt.
Het gaat hier voor ons ook om een hypothetische stelling, ik zou inderdaad nooit meer een DELL laptop kopen
pi_47644601
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:16 schreef Cyan het volgende:

[..]

De pc wel? Of ligt die nu bij TS in de kast?
.

De pc bromt hier aan de andere kant van de tafel.
pi_47645157
Gelukkig heb ik voordat ik dit topic las, gisteren een nieuwe laptop bij Dell besteld
pi_47646673
wat zijn we toch allemaal eerlijk.. geloof er geen reet van.
Dell heeft een fout gemaakt, dell hanteert ook belachelijke prijzen. Die laptop wordt door UPS in je handen gegeven. Ja een foutje, maar ook iets waar je zelf niets aan kan doen.
Als ik een laptop zou kopen bij Dell, ik betaal de rekening en krijg niks geleverd. Gaat Dell er dan zelf achteraan? Nee!. Dan moet je heen en weer bellen en uit eindelijk krijg je met vertraging je Pc. Meestal zelfs zonder enige excuses. En staat ie op afgeleverd, dan ben je helemaal de lul want dan kan je weer weken gaan wachten.
Ik zou die laptop gewoon in de kast leggen, en er niks mee doen. Als Dell zijn pc terug wil, dan komen ze daar zelf wel mee. Moet je nou de fouten van Dell/UPS gaan corrigeren?
En als het nou inderdaad om spullen ging van een particulier of het ging om medicijnen van iemand, dan is dat toch heel anders. Maar zon groot bedrijf, daar ga je toch geen moeite voor doen.
En vergelijkingen met het stelen van een fiets slaan natuurlijk nergens op. Een fiets stelen doe je bewust. Een laptop aannemen die niet voor je bedoelt is doe je niet bewust.
ALs je een fiets die in je tuin is gezet, een half jaar laat staan. Is dit dan stelen? nee toch?
..
  zondag 25 maart 2007 @ 19:57:14 #156
10710 gday
propria cures
pi_47649204
quote:
Op zondag 25 maart 2007 18:33 schreef Frankvbr het volgende:
Dell heeft een fout gemaakt, dell hanteert ook belachelijke prijzen. Die laptop wordt door UPS in je handen gegeven. Ja een foutje, maar ook iets waar je zelf niets aan kan doen.
Als ik een laptop zou kopen bij Dell, ik betaal de rekening en krijg niks geleverd. Gaat Dell er dan zelf achteraan? Nee!.
Denk je dat Dell ook niet aan de bel trekt als zijn iets geleverd horen te krijgen, zoals bijv onderdelen, en die uiteindelijk niet aankomen? Kom op, de ontvanger is de enige die dergelijke fouten kan ontdekken. Ga jij als je een verjaardagskaart verstuurd ook bellen of die wel ontvangen is?
quote:
Dan moet je heen en weer bellen en uit eindelijk krijg je met vertraging je Pc.
Meestal zelfs zonder enige excuses. En staat ie op afgeleverd, dan ben je helemaal de lul want dan kan je weer weken gaan wachten.
... en dat kan al deels voorkomen worden als mensen gewoon aangeven dat ze ten onrechte een zending binnenkrijgen die voor een ander bedoeld is.
quote:
Ik zou die laptop gewoon in de kast leggen, en er niks mee doen. Als Dell zijn pc terug wil, dan komen ze daar zelf wel mee. Moet je nou de fouten van Dell/UPS gaan corrigeren?
Als je zo redeneert moet je dus ook niet aan de bel trekken als je NIKS geleverd krijgt. Dat zijn dan immers ook fouten van Dell/UPS. Maar nee, je piept alleen als jij er zelf de dupe van bent.
quote:
En als het nou inderdaad om spullen ging van een particulier of het ging om medicijnen van iemand, dan is dat toch heel anders. Maar zon groot bedrijf, daar ga je toch geen moeite voor doen.
En vergelijkingen met het stelen van een fiets slaan natuurlijk nergens op. Een fiets stelen doe je bewust. Een laptop aannemen die niet voor je bedoelt is doe je niet bewust.
ALs je een fiets die in je tuin is gezet, een half jaar laat staan. Is dit dan stelen? nee toch?
Nee, maar een laptop houden waar een ander adres op staat doe je wél bewust, en heet 'verduistering'.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_47649257
quote:
Oftewel, moraal houdt op als je op wat voor manier dan ook er zelf niet bewust mee bezig bent geweest.

Als een oud vrouwtje voor me 300 euro pint en denkt dat het is mislukt en wegloopt, bijvoorbeeld. In je zak steken, had je maar beter op moeten letten grafteef. Mentaliteitje hoor.
pi_47649707
quote:
Op zondag 25 maart 2007 19:57 schreef gday het volgende:
Denk je dat Dell ook niet aan de bel trekt als zijn iets geleverd horen te krijgen, zoals bijv onderdelen, en die uiteindelijk niet aankomen? Kom op, de ontvanger is de enige die dergelijke fouten kan ontdekken. Ga jij als je een verjaardagskaart verstuurd ook bellen of die wel ontvangen is?
Dat is mijn punt nou juist. Dell en andere bedrijven zijn daar juist gigantisch lui mee, in de plaats van dat je binnen 2 dagen een nieuwe laptop hebt. En ja ze zullen vast aan de bel trekken als zij geen spullen ontvangen, maar wat heeft dat hier mee te maken? De ontvanger is misschien de enige die dergelijk fouten kan ontdekken, maar Dell is verantwoordelijk voor de bezorging of deze dat nou aan UPS overlaat of niet.
En mbt tot je rare vergelijking met een verjaardagskaart. Diegene betaalt niet om een verjaardagskaart te krijgen.
quote:
... en dat kan al deels voorkomen worden als mensen gewoon aangeven dat ze ten onrechte een zending binnenkrijgen die voor een ander bedoeld is.
Ja die zat er aan te komen ja. Maar dat is nog steeds de verantwoordelijkheid van Dell. Ze kunnen ook eerst je jouw laptop leveren. En vervolgens pas de zoekgeraakte vinden. Moet je als consument de dupe zijn dat dell verkeert heeft geleverd? Nee.
quote:
Als je zo redeneert moet je dus ook niet aan de bel trekken als je NIKS geleverd krijgt. Dat zijn dan immers ook fouten van Dell/UPS. Maar nee, je piept alleen als jij er zelf de dupe van bent.
Nee want ik betaal voor een product, en die horen zij te leveren, daar zijn zij verantwoordelijk voor. Net zoals ik niet verantwoordelijk ben voor de verkeerd geleverd laptop aan mijn huis. Waarom zou ik piepen omdat ik een laptop thuis krijg. Ik ben niet degene die piept, dat ben jij. Want jij vind het niet kunnen dat ik de pc thuis laat liggen.
quote:
Nee, maar een laptop houden waar een ander adres op staat doe je wél bewust, en heet 'verduistering'.
Je bedoelt een laptop achterhouden.. En ik hou geen laptop achter. Ik laat de geleverde laptop gewoon liggen waar die geleverd is. Mocht UPC wel bellen, dan geef ik hem natuurlijk gewoon terug. Maar ik ga er zeker niet zelf achterna.
..
pi_47649809
quote:
Op zondag 25 maart 2007 20:00 schreef nostra het volgende:
Oftewel, moraal houdt op als je op wat voor manier dan ook er zelf niet bewust mee bezig bent geweest.

Als een oud vrouwtje voor me 300 euro pint en denkt dat het is mislukt en wegloopt, bijvoorbeeld. In je zak steken, had je maar beter op moeten letten grafteef. Mentaliteitje hoor.
Stop aub met die vergelijkingen. Dat zeg ik nou juist net.
Als ik het geld van dat oude vrouwtje pak, dan steel ik het. Ik weet dat het haar geld is, het is niet aan mij gegeven zoals bij de laptop, en het bevind zich ook nog eens niet in mijn omgeving (huis).
Verder heb je het hier over een oud vrouwtje? waarom een oud vrouwtje? Waarom niet een kerel die iemand's pinpas gejat heeft? Wij hebben het hier ook niet over een oud vrouwtje dat een laptop naar haar zoon stuurt. We hebben het hier over een groot bedrijf, wat echt geen geld tekort heeft, en qua service ook niet de beste is.
..
  zondag 25 maart 2007 @ 20:24:16 #160
10710 gday
propria cures
pi_47649998
quote:
Op zondag 25 maart 2007 20:15 schreef Frankvbr het volgende:

[..]

Dat is mijn punt nou juist. Dell en andere bedrijven zijn daar juist gigantisch lui mee, in de plaats van dat je binnen 2 dagen een nieuwe laptop hebt. En ja ze zullen vast aan de bel trekken als zij geen spullen ontvangen, maar wat heeft dat hier mee te maken? De ontvanger is misschien de enige die dergelijk fouten kan ontdekken, maar Dell is verantwoordelijk voor de bezorging of deze dat nou aan UPS overlaat of niet.
En mbt tot je rare vergelijking met een verjaardagskaart. Diegene betaalt niet om een verjaardagskaart te krijgen.
En Dell is ook verantwoordelijk voor de levering die niet plaatsvindt. Zou jij dat ook aan Dell zelf overlaten? Ik denk van niet, maar als je er zelf profijt van hebt zou je die informatie opeens achterhouden.
quote:
[..]

Ja die zat er aan te komen ja. Maar dat is nog steeds de verantwoordelijkheid van Dell. Ze kunnen ook eerst je jouw laptop leveren. En vervolgens pas de zoekgeraakte vinden. Moet je als consument de dupe zijn dat dell verkeert heeft geleverd? Nee.
Nee. En mag/moet je als consument onrechtmatig profiteren van zaken die Dell verkeerd levert? Nee.
quote:
[..]

Nee want ik betaal voor een product, en die horen zij te leveren, daar zijn zij verantwoordelijk voor. Net zoals ik niet verantwoordelijk ben voor de verkeerd geleverd laptop aan mijn huis. Waarom zou ik piepen omdat ik een laptop thuis krijg. Ik ben niet degene die piept, dat ben jij. Want jij vind het niet kunnen dat ik de pc thuis laat liggen.
Waarom stopt jouw wereld in die gevallen opeens bij je eigen verantwoordelijkheid? Al je beweringen zijn onderuit te halen, tenzij jij een niet geleverde melding ook niet aan Dell door zou geven. Dan hang je ongetwijfeld wél aan de telefoon om Dell/UPS op hun verantwoordelijkheden te wijzen.
quote:
[..]

Je bedoelt een laptop achterhouden.. En ik hou geen laptop achter. Ik laat de geleverde laptop gewoon liggen waar die geleverd is. Mocht UPC wel bellen, dan geef ik hem natuurlijk gewoon terug. Maar ik ga er zeker niet zelf achterna.
Maar je weet dat die laptop van een ander is, en je hebt er bovendien een adres van. Je weet daarbij ook nog bij wie je het kan melden, namelijk bij Dell. Wat dat betreft is het dus iets heel anders dan een fiets op je erf laten staan waarvan je de eigenaar niet kent.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
pi_47650102
De wehkamp had een gratis printer teveel bij mij afgeleverd, maar ze willen hem terug
pi_47650278
quote:
Op zondag 25 maart 2007 20:18 schreef Frankvbr het volgende:
Stop aub met die vergelijkingen. Dat zeg ik nou juist net.
OK, je vindt het volkomen normaal als je een overduidelijk verkeerd bezorgd pakket (sterker nog, de naam van de werkelijke eigenaar STAAT op dat pakket) in je zak steekt. Whatever, dat scheelt inderdaad een hoop.
pi_47650695
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 20:11 schreef gday het volgende:

[..]

Voor zoiets ben ik meerdere malen teruggegaan inderdaad. Winkels zijn over het algemeen ook zo correct om hun fout te erkennen als ze een product een keer te veel aanslaan. [afbeelding]
Uiteraard, maar dan moet ik ze wel eerst op de fout wijzen. Als ze mij zeggen dat ze een pak melk te weinig hebben aangeslagen, betaal ik het uiteraard wel. Precies hetzelfde.
quote:
Iets dergelijks heb jij vast niet gedaan, of wel?
Voor een pak melk.
Echt niet.
pi_47650849
quote:
Op zondag 25 maart 2007 20:15 schreef Frankvbr het volgende:

De verzender is ervoor verantwoordelijk dat het ding goed aankomt. Ik weet niet hoeveel Dell per dag verstuurd, maar als ze iedere zending moeten tracen of nabellen dan worden die dingen een heel stuk duurder. Daarbij denk ik dat de meeste mensen er helemaal niet op zitten te wachten om een telefoontje te krijgen met enkel de vraag of het toestel goed is aangekomen.
quote:
Ja, en jij raakt 3 laptops "kwijt" zeker, om wat meer dingen van Dell te krijgen. Ik vind het logisch dat ze eerst gaan onderzoeken waar die eerste laptop is gebleven, voordat ze een nieuwe gaan versturen.
quote:
Je hebt zelf getekend voor een paket dat niet aan jou gericht was. Of ben je daar ook al niet verantwoordelijk voor?
quote:
Je kunt nog altijd Dell bellen en melden dat er iets foutief geleverd is. Het is niet alleen de fout van Dell of van UPS maar ook van jou, want je had moeten opletten waarvoor je tekende.
  † In Memoriam † zondag 25 maart 2007 @ 20:49:12 #165
43556 miss_dynastie
pi_47650907
quote:
Het is me weleens gebeurd met een bestelling van bol, dus ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat ik de laptop terug zou sturen, net als ik toen met die dvds heb gedaan.
quote:
Dell heeft een fout gemaakt, dell hanteert ook belachelijke prijzen.
Dan koop je er niks. Als de hele wereld het met je eens is en hetzelfde doet, zakken ze vanzelf.
quote:
Ja een foutje, maar ook iets waar je zelf niets aan kan doen.
Niemand zegt dat TS schuldig is aan het in handen krijgen van die laptop.
quote:
En staat ie op afgeleverd, dan ben je helemaal de lul want dan kan je weer weken gaan wachten.
Dat krijg je dus als zo'n lamlul de laptop met andermans naam erop die per ongeluk bij hem bezorgd is houdt.
quote:
Maar als je hem houdt heb je wel hetzelfde effect. Nogmaals, niemand die zegt dat TS schuldig is aan het in handen krijgen van de laptop en dat is het probleem ook niet.
quote:
Hem laten staan niet, nee. Hem achter het huis zetten en er je eigen slot op zetten terwijl er een naamkaartje aan hangt wél. Tenslotte weet de rechtmatig eigenaar niet dat die fiets in mijn tuin stond, dus kan hij me ook niet bellen.
pi_47651276
Het is geen enkel probleem om de extra doos een tijdje in de kast te leggen.
Ik koop weleens vaker tegelijk wat spullen waar dan vervolgens een doos in de kast gaat omdat ik er nog niet meteen gebruik van maak.

Gewoon even rustig afwachten en je hebt 'm netjes in bewaring genomen.
  zondag 25 maart 2007 @ 22:11:41 #167
242 Pinball
Electric Monk
pi_47654084
quote:
Op zondag 25 maart 2007 20:18 schreef Frankvbr het volgende:

We hebben het hier over een groot bedrijf, wat echt geen geld tekort heeft, en qua service ook niet de beste is.
Dat is een drogreden, en dat weet je zelf ook wel.
Waar die laptop vandaan komt maakt geen ruk uit, hij is zéker niet van TS.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  zondag 25 maart 2007 @ 22:12:17 #168
242 Pinball
Electric Monk
pi_47654117
quote:
Op zondag 25 maart 2007 20:59 schreef schvvmert het volgende:

Gewoon even rustig afwachten en je hebt 'm netjes in bewaring genomen verduisterd.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  zondag 25 maart 2007 @ 22:43:10 #169
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_47655625
quote:
Op zondag 25 maart 2007 19:55 schreef nostra het volgende:

[..]

En dat vindt zichzelf dan Feijenoord. Zum kotsen.
Wat is dit nou weer voor een gelul?
  zondag 25 maart 2007 @ 22:47:03 #170
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_47655798
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:29 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Jij lijkt echt te denken dat men die fouten expres maakt. Ik denk het eigenlijk niet. Als je zelf ellendige en nare ervaringen met het bedrijf in kwestie hebt kan ik me de gedachtengang nog ietsje voorstellen, alhoewel ik dan weer niet begrijp waarom je er nog eens bestelt.
Nee, maar ze hebben geen nacheck. Anders word die fout niet gemaakt ofwel? Zitten er dan soms 2-3-4-5-hoeveel dan ook te slapen? Dan vragen ze er helemaal om.
  zondag 25 maart 2007 @ 22:48:25 #171
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_47655872
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:48 schreef twi het volgende:

[..]

Heb jij wel eens uitgekeken naar iets wat je op een bepaalde datum verwachtte, maar waar je nu nog langer op moet wachten? Oh wacht, je bent een Feyenoorder, slechte vraag
Was lid van een blad (DVDvalley), zaten altijd 1 of meerdere films bij. Werd regelmatig gejat > mailtje doen naar DVDvalley, stuurden ze hem opnieuw.
Boeiend, ondanks stelen van post een schending van privacy is.
  zondag 25 maart 2007 @ 22:51:01 #172
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_47656011
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:02 schreef Pinball het volgende:

[..]

Oh ja, dan mag het. Dat is waar ook.

Al die domme mongolen die niet doorhebben dat ze dat uiteindelijk gewoon zelf weer betalen aan hogere prijzen, hogere premies, en hogere belastingen.
Dat is gods straf, moet je maar niet bij Dell betalen.
En het dikgedrukte gaat niet op, want dan prijst Dell zich uit de markt

Enneuh, als het van een rijkere kracht is lijkt het inderdaad te mogen. Zie alle discussietopics over de zorgverzekering (ed) maar; zodra de rijkeren meer moeten gaan betalen vind iedereen het goed
  † In Memoriam † zondag 25 maart 2007 @ 22:51:29 #173
43556 miss_dynastie
pi_47656023
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:47 schreef Keltie het volgende:

[..]

Nee, maar ze hebben geen nacheck. Anders word die fout niet gemaakt ofwel? Zitten er dan soms 2-3-4-5-hoeveel dan ook te slapen? Dan vragen ze er helemaal om.
Wat bedoel je met nacheck? Ze gaan echt geen honderden pakketjes nabellen, da's logisch, zit men ook niet op te wachten ('als het niet goed is, bel ik zelf wel hoor').
  zondag 25 maart 2007 @ 22:55:49 #174
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_47656236
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:51 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Wat bedoel je met nacheck? Ze gaan echt geen honderden pakketjes nabellen, da's logisch, zit men ook niet op te wachten ('als het niet goed is, bel ik zelf wel hoor').
Hmm, als ik iets verkoop en ik stuur het op check ik altijd wat ik verstuur en of alles erin zit.
Easy, Dell doet dat blijkbaar niet, dat is niet logisch maar slordig.
  † In Memoriam † zondag 25 maart 2007 @ 23:03:48 #175
43556 miss_dynastie
pi_47656646
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:55 schreef Keltie het volgende:

[..]

Hmm, als ik iets verkoop en ik stuur het op check ik altijd wat ik verstuur en of alles erin zit.
Easy, Dell doet dat blijkbaar niet, dat is niet logisch maar slordig.
Dat hebben ze toch gedaan? Alles zat erin, maar de vervoerder heeft een doos met een ander adreslabel bij TS gebracht. Kan je dell dus niet aanrekenen.
Als er iets mist hoeft het trouwens ook niet altijd aan de verzender te liggen. Ik heb zelf dozen ingepakt bij een bedrijf en al hadden we er met drie man opgestaan, dan nog kwam niet altijd alles aan, er bleek bij de vervoerder iemand te zitten met grijpgrage handjes. Los van het feit dat ook mensen weleens fouten maken, ondanks check-dubbelcheck.
  zondag 25 maart 2007 @ 23:05:03 #176
242 Pinball
Electric Monk
pi_47656702
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:51 schreef Keltie het volgende:
Dat is gods straf, moet je maar niet bij Dell betalen.
Je bedoelt er vast iets heel gevats mee, maar deze zin komt niet echt over. Jammer.
quote:
En het dikgedrukte gaat niet op, want dan prijst Dell zich uit de markt
Nee hoor, want HP en Acer doen het ook. En alle verzekeraars ook.
Uiteindelijk betaal je lekker zelf. En maar huilen dat alles zo duur is.
quote:
Enneuh, als het van een rijkere kracht is lijkt het inderdaad te mogen. Zie alle discussietopics over de zorgverzekering (ed) maar; zodra de rijkeren meer moeten gaan betalen vind iedereen het goed
Een progressief premie- of belastingstelsel is heel iets anders dan stelen.

Maar volgens diezelfde redenering is het dus ook OK voor zielige Afrikaantjes om hier een uitkering te komen halen? Want Nederland is immers rijk, dus dan mag het.
Grenzen open dan maar!
pi_47656752
Sjonge zeg, wat een heetgebakerd gedoe van alle 'brave eerlijke' mensen in dit topic
TS heeft iets teveel gekregen. Dell is ervoor verzekerd, UPS ook trouwens. Hoogstwaarschijnlijk is de hele boel al in gang gezet om de kosten terug te krijgen (als ze dat ding al missen). Het kan net zo goed zo zijn dat Dell die laptop nooit zal missen, omdat vanwege een 'bug' in hun systeem de extra laptop was meegeleverd.
Ik zou zelf die laptop een tijdje in huis houden en hem na een tijdje als van mijzelf beschouwen. Tot die tijd zou ik sowieso zelf geen stappen ondernemen om ervan af te komen. Als Dell navraag zou doen, zou ik wel zo eerlijk zijn om niet te gaan staan liegen (zoals sommigen aangaven).

Ik heb ooit bij een kassa precies ¤50,- teveel teruggekregen. Toen ik erachter kwam, wilde ik het nog tegen de caissiere zeggen, maar die had toen geen tijd, en de klant na mij al helemaal niet. Pech voor haar dan, ik ga dan toch ook echt niet met die honderd euro naar de servicebalie .

In het kort, ik zou reactief afwachten, maar niet liegen. En vooral niet proactief optreden. Nergens voor nodig, en eenzelfde instelling kan je ook van Dell verwachten als het de andere kant op was. Door goed gedrag te vertonen zien ze bij Dell echt niet ineens het licht, en gaan ze de klanten ook echt niet ineens proactief benaderen .
  zondag 25 maart 2007 @ 23:20:56 #178
242 Pinball
Electric Monk
pi_47657363
quote:
Op zondag 25 maart 2007 23:06 schreef Arjan het volgende:
Sjonge zeg, wat een heetgebakerd gedoe van alle 'brave eerlijke' mensen in dit topic
Ja, braaf en eerlijk, gatverdamme.
Gewoon allemaal pakken wat je pakken kan.
quote:
TS heeft iets teveel gekregen. Dell is ervoor verzekerd, UPS ook trouwens. Hoogstwaarschijnlijk is de hele boel al in gang gezet om de kosten terug te krijgen (als ze dat ding al missen).
Wat een waardeloos argument.
Jij bent ook verzekerd voor je ziektekosten, maar ik denk niet dat je het tof vindt als iemand even je vingers komt breken toch?
quote:
Het kan net zo goed zo zijn dat Dell die laptop nooit zal missen, omdat vanwege een 'bug' in hun systeem de extra laptop was meegeleverd.
Het kan ook zijn dat die laptop voor een ziek jongetje was die met kanker aan zijn bed gekluisterd is en nu geen contact heeft met zijn vriendjes omdat hij geen laptop heeft.
Niet ter zake doende speculatie dus.
quote:
Als Dell navraag zou doen, zou ik wel zo eerlijk zijn om niet te gaan staan liegen (zoals sommigen aangaven).
Dat is niet eerlijk, dat is laf. 'Mans' genoeg om dat ding stiekem in de kast te bewaren, maar niet om keihard te liegen. Dan ben je gewoon de trieste uitvoering van een dief eigenlijk.
pi_47657976
Buiten dat de bezorger van UPS overduidelijk een fout gemaakt heeft, heeft ook diegene die afgetekent heeft het licht niet gezien. Je kijkt waarvoor je aftekent, toch? Wat is er mis met gewoon eerlijk zijn, en aangeven dat er iets is fout gegaan.

Nogmaals, als TS 2 laptops wilde had hij er toch wel 2 besteld?

Maar eerlijk is eerlijk, ik denk dat UPS nog wel aan de deur komt bij TS, alle paketten worden gescant bij uitgifte, en het is dus bekend waar dit paket staat.
pi_47659116
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:48 schreef Keltie het volgende:

[..]

Was lid van een blad (DVDvalley), zaten altijd 1 of meerdere films bij. Werd regelmatig gejat > mailtje doen naar DVDvalley, stuurden ze hem opnieuw.
Boeiend, ondanks stelen van post een schending van privacy is.
Dat werd vast verstuurd met gewone post, niet met een courier. Dan kun je ook niets onderzoeken, want er is geen trackinginformatie. Enige optie is dus het opnieuw versturen (en registreren, als het weer mis gaat dan aangetekend versturen).
pi_47660135
quote:
Op zondag 25 maart 2007 20:24 schreef gday het volgende:
En Dell is ook verantwoordelijk voor de levering die niet plaatsvindt. Zou jij dat ook aan Dell zelf overlaten? Ik denk van niet, maar als je er zelf profijt van hebt zou je die informatie opeens achterhouden.
dat gaat natuurlijk nergens over. Dell is er tegenover mij verantwoordelijk over. Natuurlijk is het bedrijf voor de onderdelen verantwoordelijk voor de onderdelen, en zal dit goed aan dell moet leveren. Ik snap eigenlijk niet wat dit hier mee te maken heeft.
quote:
Nee. En mag/moet je als consument onrechtmatig profiteren van zaken die Dell verkeerd levert? Nee.
Ik heb het over een laptop thuis laten staan, en niet dell opbellen. Ik zie niet waardoor ik hier van dell profiteer..
quote:
Waarom stopt jouw wereld in die gevallen opeens bij je eigen verantwoordelijkheid? Al je beweringen zijn onderuit te halen, tenzij jij een niet geleverde melding ook niet aan Dell door zou geven. Dan hang je ongetwijfeld wél aan de telefoon om Dell/UPS op hun verantwoordelijkheden te wijzen.
Natuurlijk bel ik dell dan op. En dat is om ze op hun verantwoordelijkheid te wijzen, het leveren van de laptop. Aangezien zij die verantwoordelijkheid dus blijkbaar niet nemen. En zodra ik dus bel, ben ik niet alleen bezig met mijn eigen verantwoordelijkheid.
quote:
Maar je weet dat die laptop van een ander is, en je hebt er bovendien een adres van. Je weet daarbij ook nog bij wie je het kan melden, namelijk bij Dell. Wat dat betreft is het dus iets heel anders dan een fiets op je erf laten staan waarvan je de eigenaar niet kent.
Ik weet dat de laptop van iemand anders is.. ik zie het punt niet.. De TS is gaan zoeken naar het adres. Ik neem hem alleen maar aan, ik ben niet gaan zoeken naar een adres. Dan zou ik dus al bezig zijn met het overwegen van retourneren.
Wat betreft die fiets. IK heb niet gezegd dat ik de eigenaar niet ken. Als het nou idd een fiets was, die was door iemand neergezet. Vervolgens zet de vader van de ts, de deur van de achtertuin dicht. Hierdoor kan de persoon niet bij zijn fiets, of controleren waar zijn fiets is. De TS weet wie de eigenaar is van de fiets, maar heeft eerlijk gezegd een hekel aan hem. Gaat hij contact opnemen? Nee. Mocht de eigenaar echter aanbellen of contact opnemen of hij zijn fiets terug krijgt, dan is de TS daar zeker toe bereid.
..
pi_47660200
quote:
Op zondag 25 maart 2007 20:31 schreef nostra het volgende:
OK, je vindt het volkomen normaal als je een overduidelijk verkeerd bezorgd pakket (sterker nog, de naam van de werkelijke eigenaar STAAT op dat pakket) in je zak steekt. Whatever, dat scheelt inderdaad een hoop.
in je zak steken.. ik laat hem gewoont thuis liggen waar hij is bezorgd, en neem geen poging om hem terug te brengen. Vind ik niks mis mee.
..
pi_47660236
quote:
Op maandag 26 maart 2007 00:47 schreef Frankvbr het volgende:

[..]

in je zak steken.. ik laat hem gewoont thuis liggen waar hij is bezorgd, en neem geen poging om hem terug te brengen. Vind ik niks mis mee.
Jij zet in de supermarkt ook een krat bier onder op je kar en zegt niets tegen de kassadame?
pi_47660383
quote:
Op zondag 25 maart 2007 20:47 schreef Light het volgende:
De verzender is ervoor verantwoordelijk dat het ding goed aankomt. Ik weet niet hoeveel Dell per dag verstuurd, maar als ze iedere zending moeten tracen of nabellen dan worden die dingen een heel stuk duurder. Daarbij denk ik dat de meeste mensen er helemaal niet op zitten te wachten om een telefoontje te krijgen met enkel de vraag of het toestel goed is aangekomen.
Ik heb toch niet gezegd, dat ze het hoeven te controleren. Hoeven ze ook niet. Ze moeten echter wel zelf zorgen dat de laptop terug komt, en niet verwachten dat mensen zelf de laptop terug sturen.
quote:
Ja, en jij raakt 3 laptops "kwijt" zeker, om wat meer dingen van Dell te krijgen. Ik vind het logisch dat ze eerst gaan onderzoeken waar die eerste laptop is gebleven, voordat ze een nieuwe gaan versturen.
Ik weet niet hoe jij dell wil gaan oplichten door laptop's aan te nemen zonder te tekenen. Meestal kunnen ze wel zien dat iets geleverd is. In dit geval is er geen handtekening, dus is het op zich wel duidelijk dat de laptop niet bij de juiste bewoner is geleverd.

[quote]Je hebt zelf getekend voor een paket dat niet aan jou gericht was. Of ben je daar ook al niet verantwoordelijk voor?[/qoute]
Er is niet getekend voor de laptop die extra is geleverd. Mocht je wel hebben getekend voor de laptop zie ik nog steeds niet, dat het jou verantwoordelijkheid is, de laptop uit jezelf te retourneren. Natuurlijk ben je verantwoordelijk als je hem niet wil terug geven, maar dat doe je wel wanneer dell daarom vraagt.
[quote]Je kunt nog altijd Dell bellen en melden dat er iets foutief geleverd is. Het is niet alleen de fout van Dell of van UPS maar ook van jou, want je had moeten opletten waarvoor je tekende.[/qoute]
In dit geval is er niet getekend voor de laptop. Verder is de laptop getekend door de vader die niet wist waar hij voor moest tekenen. En ook lang niet altijd staat er bij het tekenen vermeld wat de inhoud is.
..
pi_47660423
quote:
Op maandag 26 maart 2007 00:49 schreef Marsepein het volgende:
Jij zet in de supermarkt ook een krat bier onder op je kar en zegt niets tegen de kassadame?
Ik heb er niet eens zin op in te gaan. Totaal geen verband met het verhaal. Niemand jat hier bewust een laptop.
..
pi_47660540
quote:
Op maandag 26 maart 2007 00:57 schreef Frankvbr het volgende:

[..]

Ik heb er niet eens zin op in te gaan. Totaal geen verband met het verhaal. Niemand jat hier bewust een laptop.
Niet melden dat er wat verkeerd is gegaan, en zolang je niets hoort de boel maar wegzetten is niet jatten.
  maandag 26 maart 2007 @ 07:35:53 #187
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_47662123
quote:
Op zondag 25 maart 2007 23:03 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat hebben ze toch gedaan? Alles zat erin, maar de vervoerder heeft een doos met een ander adreslabel bij TS gebracht. Kan je dell dus niet aanrekenen.
Als er iets mist hoeft het trouwens ook niet altijd aan de verzender te liggen. Ik heb zelf dozen ingepakt bij een bedrijf en al hadden we er met drie man opgestaan, dan nog kwam niet altijd alles aan, er bleek bij de vervoerder iemand te zitten met grijpgrage handjes. Los van het feit dat ook mensen weleens fouten maken, ondanks check-dubbelcheck.
Ik reageer op een bericht van jou, waar jij reageerde op een ander bericht dat hij weleens een keer zooi had besteld bij Dell, daar waar Dell was vergeten de totale levering te doen. Moraal van dat verhaal was dat Dell ook niet automatisch contact opneemt om te zeggen dat ze een nalevering doen, wat? Dell doet helemaal niets als je er zelf niet achteraan belt (geen nacheck bij het inpakken?)
Tussendoor stelen kan je niets aan doen, maar als je na een dubbelcheck dingen vergeet ben je gewoon slordig.
  maandag 26 maart 2007 @ 07:41:25 #188
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_47662150
quote:
Op zondag 25 maart 2007 23:05 schreef Pinball het volgende:

[..]

Je bedoelt er vast iets heel gevats mee, maar deze zin komt niet echt over. Jammer.
[..]

Nee hoor, want HP en Acer doen het ook. En alle verzekeraars ook.
Uiteindelijk betaal je lekker zelf. En maar huilen dat alles zo duur is.
[..]

Een progressief premie- of belastingstelsel is heel iets anders dan stelen.

Maar volgens diezelfde redenering is het dus ook OK voor zielige Afrikaantjes om hier een uitkering te komen halen? Want Nederland is immers rijk, dus dan mag het.
Grenzen open dan maar!
Jah, betalen moet bestellen zijn .. Het was al laat

HP en Acer zijn ook bij winkels te koop, in tegen stelling tot Dell
Dus Dell prijst zichzelf dan wel degelijk uit de markt.

Maar volgens vele mag dat inderdaad, die redeneren altijd zo. Totdat het over een misplaatste bestelling gaat
  maandag 26 maart 2007 @ 07:58:09 #189
242 Pinball
Electric Monk
pi_47662240
quote:
Op maandag 26 maart 2007 07:41 schreef Keltie het volgende:
HP en Acer zijn ook bij winkels te koop, in tegen stelling tot Dell
Dus Dell prijst zichzelf dan wel degelijk uit de markt.
Praat toch geen onzin. Alle kosten voor gejatte spullen worden gewoon doorberekend in de prijzen. Dat is in alle winkels zo, in de supermarkt, en ook bij Dell.

Als je serieus denkt dat de eigenaar van Dell dat uit zijn eigen zak betaalt moet je maar naar de Efteling verhuizen, kan je in het Sprookjesbos gaan wonen.
quote:
Maar volgens vele mag dat inderdaad, die redeneren altijd zo. Totdat het over een misplaatste bestelling gaat
Ja, al die hypocriete dieven in dit topic ja. Tot ze zelf een keer de dupe zijn. Als er een keer ingebroken wordt in je huis, je fiets gejat wordt, of er weer eens een ruitje van je auto wordt ingetikt. Dán hebben ze het ineens over 'met je poten van andermans spullen afblijven'.

Nogmaals: die laptop is niet van TS, en dat weet hij verdomde goed.
  maandag 26 maart 2007 @ 08:06:17 #190
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_47662283
Ik zeg niet dat het niet doorberekend word, ik zeg dat Dell zichzelf uit de markt gaat prijzen zodra ze dat doen. Puur omdat Dell, als 1 vd weinigen, alleen via internet te bestellen is.

Nou laat ik het anders stellen;
Er is bij mij een keer ingebroken, er is regelmatig post gejat dus ik ben de dupe geweest en zeg ik het:
Niet de fout van TS, laptop laten liggen en als je na een maand niets hoort heb je een laptop.
En de kans is verdomde groot dat je na een maand niets meer hoort.
  maandag 26 maart 2007 @ 08:33:16 #191
242 Pinball
Electric Monk
pi_47662461
quote:
Op maandag 26 maart 2007 08:06 schreef Keltie het volgende:
Nou laat ik het anders stellen;
Er is bij mij een keer ingebroken, er is regelmatig post gejat dus ik ben de dupe geweest en zeg ik het:
Niet de fout van TS, laptop laten liggen en als je na een maand niets hoort heb je een laptop.
En de kans is verdomde groot dat je na een maand niets meer hoort.
Dan ben je dus geen haar beter dan de mensen die bij jou ingebroken hebben, en je post gejat hebben. Een dief.
  maandag 26 maart 2007 @ 08:37:40 #192
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_47662509
Pretendeer ik ergens een haar beter te zijn?
pi_47664059
Ik heb zonet ups gebeld. Ze komen er om
pi_47664073
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:13 schreef Peterke het volgende:
En dat siert je!

Wat heeft je het doen besluiten te bellen?
  † In Memoriam † maandag 26 maart 2007 @ 10:14:57 #195
43556 miss_dynastie
pi_47664080
quote:
Vraag je wel even om een bewijsje met handtekening?
  maandag 26 maart 2007 @ 10:35:17 #196
242 Pinball
Electric Monk
pi_47664539
quote:
Netjes.
pi_47665045
En hoe weet je dat de fout bij UPS zat? Misschien heeft Dell 3 dozen uitgeleverd ipv 2? Misschien heeft UPS dus geen fout gemaakt, en heeft de medewerker die 'm komt ophalen straks fijn een nieuwe laptop.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  † In Memoriam † maandag 26 maart 2007 @ 11:14:53 #198
43556 miss_dynastie
pi_47665643
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:54 schreef American_Nightmare het volgende:
En hoe weet je dat de fout bij UPS zat? Misschien heeft Dell 3 dozen uitgeleverd ipv 2? Misschien heeft UPS dus geen fout gemaakt, en heeft de medewerker die 'm komt ophalen straks fijn een nieuwe laptop.
Ik denk dat het adreslabel met een andere naam + adres wel een aardige hint in de richting van een fout van UPS is
  maandag 26 maart 2007 @ 12:42:22 #199
10710 gday
propria cures
pi_47668570
quote:
  maandag 26 maart 2007 @ 12:54:21 #200
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_47669002
quote:
Op zondag 25 maart 2007 23:06 schreef Arjan het volgende:
TS heeft iets teveel gekregen. Dell is ervoor verzekerd, UPS ook trouwens. Hoogstwaarschijnlijk is de hele boel al in gang gezet om de kosten terug te krijgen (als ze dat ding al missen). Het kan net zo goed zo zijn dat Dell die laptop nooit zal missen, omdat vanwege een 'bug' in hun systeem de extra laptop was meegeleverd.
Ik zou zelf die laptop een tijdje in huis houden en hem na een tijdje als van mijzelf beschouwen. Tot die tijd zou ik sowieso zelf geen stappen ondernemen om ervan af te komen. Als Dell navraag zou doen, zou ik wel zo eerlijk zijn om niet te gaan staan liegen (zoals sommigen aangaven).
De enige juiste post. Dell is gewoon verzekerd. Mensen die fouten maken, zullen er van leren. Komen ze er alsnog achter, dan teruggeven.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  maandag 26 maart 2007 @ 12:56:05 #201
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_47669063
En wat gebeurt er met de laptop nadat UPS 'm ophaalt? Levert 'ie hem bij de geadresseerde af en krijgen we over 2 weken een zelfde topic?
  maandag 26 maart 2007 @ 13:01:54 #202
10710 gday
propria cures
pi_47669258
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:54 schreef Sosa het volgende:

[..]

De enige juiste post. Dell is gewoon verzekerd. Mensen die fouten maken, zullen er van leren. Komen ze er alsnog achter, dan teruggeven.
Dus als ze ervoor verzekerd zijn is het een legitieme actie om die laptop te houden? Als die laptop terecht is zal er niet opeens gedacht worden van: "Oh, er is een fout gemaakt, maar die is nu geheel gewist. Er is ruimte voor een nieuwe fout." Nee, er zal ook dan geleerd worden van die fout.

Beetje bull dus.
pi_47669638
Het is toch een kwestie van eigen verantwoordelijkheid, dell moet zijn zaken beter regelen, ups moet beter kijken naar wat ze doen en de ontvanger moet tekenen voor ontvangst.

laten de heren nou maar net zo veel moeite doen als dat een willekeurige klant moet doen als er iets fout gaat met een levering in zijn nadeel.

Het zou zeker van ups zijde een goed teken zijn als ze je zouden belonen, al is het met een waardebon of zo.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 26 maart 2007 @ 13:15:37 #204
10710 gday
propria cures
pi_47669690
Natuurlijk is het de verantwoordelijkheid van Dell, maar wat zegt dat? Als je bij de buurman een dief in het huis ziet rondsluipen, is het toch niet zo raar om de politie te bellen, ook al is het jouw verantwoordeijkheid niet?

Ik vind het echt een drogreden.
  maandag 26 maart 2007 @ 13:45:47 #205
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_47670689
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 22:14 schreef Peterke het volgende:

[..]

We hebben drie dozen ontvangen en er maar 2 afgetekend op de bon. Dus volgens mij kunnen ze niet weten waar de laptop zich bevind. Ze kunnen wel iedereen opbellen waar die gast van ups die dag is geweest. Maar als ze bellen naar ons en we zeggen dat we van niets weten is er toch niets aan de hand
staat er een naam op die 2de laptop? is hij van exact hetzelfde type? de kans lijkt mij vrij groot dat juist Dell de fout heeft gemaakt.

gewoon in de kast leggen en afwachten, alleen nooit verkopen op marktplaats oid met serienummer erbij

diefstal is het iig niet; het product is naar jou opgestuurd als consument dus er is wat voor te zeggen dat hetgeen je ongevraagd opgestuurd krijgt, je ook in beginsel mag houden, zelfs al zou er een factuur bij zitten.

als het teveel knaagt aan je geweten kun je natuurlijk altijd bellen, maar bedenk wel dat dell bij ups of elders een transportverzekering heeft om dit soort gevallen te dekken; ontslag zal ook niet kunnen volgen (althans niet rechtmatig) op het maken van een fout bij de bezorging door een UPS-medewerker, immers waar mensen werken worden ook wel eens fouten gemaakt (tenzij die figuur het dagelijks meerdere keren doet, maar dan heeft hij het ontslag aan zichzelf te danken )
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_47671520
Het derde paket had een andere adres sticker en is dus niet bedoeld om bij TS thuis in de kast terecht te komen. Erg netjes van TS om alsnog te bellen!
  maandag 26 maart 2007 @ 14:47:20 #207
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_47672693
quote:
Op maandag 26 maart 2007 13:01 schreef gday het volgende:

[..]

Dus als ze ervoor verzekerd zijn is het een legitieme actie om die laptop te houden? Als die laptop terecht is zal er niet opeens gedacht worden van: "Oh, er is een fout gemaakt, maar die is nu geheel gewist. Er is ruimte voor een nieuwe fout." Nee, er zal ook dan geleerd worden van die fout.

Beetje bull dus.
Zoals ik al zei; ze zijn ervoor verzekerd. Dus als ze erachter komen, maken ze er verzekeringswerk van en zal één en ander in het werk gesteld worden om de fout te achterhalen, dit in de toekomst te voorkomen, en eventueel alsnog te verhalen op de onrechtmatige eigenaar. In dat geval resulteert dat in teruggave van de laptop. Echter, zie ik dat zo snel nog niet gebeuren.
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:12 schreef Marsepein het volgende:
Het derde paket had een andere adres sticker en is dus niet bedoeld om bij TS thuis in de kast terecht te komen. Erg netjes van TS om alsnog te bellen!
Das een ander verhaal. Alhoewel Dell verplicht is die laptop alsnog aan deze persoon te leveren, ongeacht of TS deze zou teruggeven.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  maandag 26 maart 2007 @ 15:07:18 #208
10710 gday
propria cures
pi_47673446
quote:
Op maandag 26 maart 2007 13:45 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

staat er een naam op die 2de laptop? is hij van exact hetzelfde type? de kans lijkt mij vrij groot dat juist Dell de fout heeft gemaakt.

gewoon in de kast leggen en afwachten, alleen nooit verkopen op marktplaats oid met serienummer erbij

diefstal is het iig niet; het product is naar jou opgestuurd als consument dus er is wat voor te zeggen dat hetgeen je ongevraagd opgestuurd krijgt, je ook in beginsel mag houden, zelfs al zou er een factuur bij zitten.

als het teveel knaagt aan je geweten kun je natuurlijk altijd bellen, maar bedenk wel dat dell bij ups of elders een transportverzekering heeft om dit soort gevallen te dekken; ontslag zal ook niet kunnen volgen (althans niet rechtmatig) op het maken van een fout bij de bezorging door een UPS-medewerker, immers waar mensen werken worden ook wel eens fouten gemaakt (tenzij die figuur het dagelijks meerdere keren doet, maar dan heeft hij het ontslag aan zichzelf te danken )
Lees het topic eens. Er staat een adres op de andere laptop, en het is een andere configuratie.
  maandag 26 maart 2007 @ 15:09:21 #209
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47673529
Vergeet al die hippiereacties uit dit topic en houden die laptop. Er is geen enkele reden om de laptop terug te geven. De bezorger van UPS moet maar niet zo laks met zijn werk omgaan, wat als je een chirurg met zo'n arbeidsethos tegen komt en jij ligt op de operatietafel.

[ Bericht 0% gewijzigd door LENUS op 26-03-2007 15:17:03 ]
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_47673714
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:09 schreef LENUS het volgende:
Vergeet al die hippiereacties uit dit topic en houden die laptop. Er is geen enkele reden om de laptop terug te geven. De bezorger van UPC moet maar niet zo laks met zijn werk omgaan, wat als je een chirurg met zo'n arbeidsethos tegen komt en jij ligt op de operatietafel.
  maandag 26 maart 2007 @ 15:49:19 #211
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_47675150
quote:
Vergeet al die hippiereacties uit dit topic en houden die laptop. Er is geen enkele reden om de laptop terug te geven. De bezorger van UPS moet maar niet zo laks met zijn werk omgaan, wat als je een chirurg met zo'n arbeidsethos tegen komt en jij ligt op de operatietafel.
Dat lijkt me best vet, heb je twee harten opeens ipv van 1
  maandag 26 maart 2007 @ 16:05:30 #212
10710 gday
propria cures
pi_47675789
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:49 schreef Vincenski het volgende:

[..]

Dat lijkt me best vet, heb je twee harten opeens ipv van 1
Alleen zal degene voor wie dat andere hart bestemd is minder blij zijn.
pi_47675898
quote:
Zo'n chirug krijgt ook iets meer betaald om zijn werk foutloos te doen dan een bezorger van UPS.
  maandag 26 maart 2007 @ 16:10:21 #214
10710 gday
propria cures
pi_47675987
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:08 schreef Twisted_Logic het volgende:

[..]

Zo'n chirug krijgt ook iets meer betaald om zijn werk foutloos te doen dan een bezorger van UPS.
Bovendien staat er bij het werk van een chirurg over het algemeen ook meer op het spel, en dat is ook waarschijnlijk de reden waarom chirurgen niet op een blauwe maandag kiezen voor dat beroep maar jarenlang in de collegebanken zitten en 'proefoperaties' doen.

De vergelijking gaat dus niet echt op, inderdaad.
  maandag 26 maart 2007 @ 16:45:40 #215
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47677411
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:10 schreef gday het volgende:

[..]

Bovendien staat er bij het werk van een chirurg over het algemeen ook meer op het spel, en dat is ook waarschijnlijk de reden waarom chirurgen niet op een blauwe maandag kiezen voor dat beroep maar jarenlang in de collegebanken zitten en 'proefoperaties' doen.

De vergelijking gaat dus niet echt op, inderdaad.
O nee? Dus het beroep of opleidingsniveau bepaalt de mate van verantwoordelijkheid? Een UPS bezorger heeft net als een chirurg verantwoordelijkheden, alleen op een heel ander niveau. Het gaat er om dat die fout niet gemaakt zou zijn, als hij serieus met zijn vak was bezig geweest. Deze fout zal de UPS bezorger op een berisping komen te staan, waardaar hij zijn scherpte weer terug heeft. TS blij, bezorger blij en UPS weer blij.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  maandag 26 maart 2007 @ 16:58:07 #216
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_47677860
quote:
Ja? Wat dan? Als een OK-assistente dan opmerkt dat een chirurg een fout maakt, dan hoeft de assistente niets meer te doen, want het is toch de fout van de chirurg en dan had hij het maar beter moeten doen? Een prachtige ethiek inderdaad
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuďtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 26 maart 2007 @ 17:22:32 #217
10710 gday
propria cures
pi_47678646
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:45 schreef LENUS het volgende:

[..]

O nee? Dus het beroep of opleidingsniveau bepaalt de mate van verantwoordelijkheid? Een UPS bezorger heeft net als een chirurg verantwoordelijkheden, alleen op een heel ander niveau. Het gaat er om dat die fout niet gemaakt zou zijn, als hij serieus met zijn vak was bezig geweest. Deze fout zal de UPS bezorger op een berisping komen te staan, waardaar hij zijn scherpte weer terug heeft. TS blij, bezorger blij en UPS weer blij.
Spreek ik tegen dat die bezorger verantwoordelijkheden heeft dan? Ik zeg alleen dat die vergelijking wat mij betreft niet opgaat, omdat een fout van een chirurg aanzienlijk meer impact heeft dan een fout van een bezorger. Ik mag toch hopen dat je dat met me eens zult zijn???
  maandag 26 maart 2007 @ 17:55:13 #218
242 Pinball
Electric Monk
pi_47679745
quote:
Als die chirurg een schaar in je lichaam achterlaat ga je dat toch ook even melden?
  maandag 26 maart 2007 @ 18:51:54 #219
10710 gday
propria cures
pi_47681673
quote:
Op maandag 26 maart 2007 17:55 schreef Pinball het volgende:

[..]

Als die chirurg een schaar in je lichaam achterlaat ga je dat toch ook even melden?
Natuurlijk niet! Dat is toch de verantwoordelijkheid van de chirurg?!
  maandag 26 maart 2007 @ 19:09:41 #220
242 Pinball
Electric Monk
pi_47682264
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:51 schreef gday het volgende:

Natuurlijk niet! Dat is toch de verantwoordelijkheid van de chirurg?!
Oh ja, da's waar.
En zo'n groot ziekenhuis heeft toch geld zat, en ze zijn er ook voor verzekerd, dus eigenlijk is er geen probleem.
Mooi een gratis schaar!
  maandag 26 maart 2007 @ 21:50:48 #221
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_47689846
Nee, dan klaag je ze aan, sukkels.

maandag 26 maart 2007 @ 22:02:02 #222
10710 gday
propria cures
pi_47690429
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:50 schreef Keltie het volgende:
Nee, dan klaag je ze aan, sukkels.

No shit, Einstein!
  maandag 26 maart 2007 @ 22:14:35 #223
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_47691027
Hey, Jood.. Zie het dingetje.
Enneuh, de andere variant is leuker.
pi_47692573
quote:
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:14 schreef Marsepein het volgende:

[..]

En dat siert je!

Wat heeft je het doen besluiten te bellen?
Mijn berichtje natuurlijk :
quote:
Ik heb DELL en UPS zojuist een link naar deze topic gestuurd.

Nu maar eventjes afwachten.

It was a f#$%ng joke dude. Ik meende het niet.

[ Bericht 12% gewijzigd door Harry123 op 26-03-2007 22:49:09 ]
pi_47693217
Je moe(s)t DELL gewoon een brief sturen;

Dear Micheal DELL,

I have received two laptops instead of one.
Since I´m an honest guy, I would like to give you one back.
Maybe you could reward me with an [insert accesoire] for my honesty.
Of course you are not obligated to do this. (but it would show dat you are not greedy.)

Kind Regards,

-- The honest guy.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')