met stommiequote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:01 schreef soylent het volgende:
Tenen Verbergende Pens
En bedanktquote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:49 schreef teigan het volgende:
Annen is Drenthe ja...
Daar is de praktijk van de sportmasseuse waar ik bindweefselmassage van kreeg..
Echt zo'n klein gat is het volgens mij..
Hey, nog een informaticus/a uit Delftquote:
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:43 schreef soylent het volgende:
[..]
Hey, nog een informaticus/a uit Delft
* soylent heeft nog een paar jaar aan de Brasserskade gewoond
Donderdagavond ben ik weer beschikbaar.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:20 schreef gothic-blackie het volgende:
trouwens voor de dames die morgen ook bij die trouwerij zijn, we willen natuurlijk wel alles horen, dus de updates moeten donderdag binnen komen stromen hoor
dat maakt niet uit, ben gewoon benieuwd naar de reacties, over de jurk, over het pak, over de bloemen, het eten, het feestje, de tranen de lachperiodes (ach gewoon het normale gedoe wat bij trouwen gebeurt)quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:23 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Donderdagavond ben ik weer beschikbaar.Morgen Groningen, donderdag Heerlen, vrijdag verlaat ik mijn woonplaats niet.
Die gaan zeker komen!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:24 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
dat maakt niet uit, ben gewoon benieuwd naar de reacties, over de jurk, over het pak, over de bloemen, het eten, het feestje, de tranen de lachperiodes (ach gewoon het normale gedoe wat bij trouwen gebeurt)
zo blijf je wel in die negatieve spiraal vast zitten hè. Omdat je moeder weet dat jij het toch niet afslaat, denkt ze: Stiekem vindt Isabeau het heel fijn om gebak te krijgen. En dat van 'speciaal voor jou klaargemaakt' ken ik. Als je het dan niet opeet, krijg je een schuldgevoel. Je moet 1 keer heel duidelijk zijn daarin, maar ik weet het: moeders kunnen een zeer hardnekkig verschijnsel zijnquote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:19 schreef Isabeau het volgende:
Vanavond bij mijn ouders gegeten en het was heerlijk. Alleen jammer dat er weer gebak bij de koffie was. Waarom kunnen mijn ouders gebak en dergelijke niet gewoon bewaren voor feestelijke momenten en niet voor een dinsdagavond dat we eigenlijk alleen de auto komen lenenEn nee, weigeren was een beetje onbeleeft omdat de au pair speciaal voor ons gebak had klaargemaakt *zucht*
Ik ben denk ik ook in een dorp van dat formaat opgegroeit hoor.. Hooguit 1500 mensen woonden er toen...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:33 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
En bedankt
Daar ben ik opgegroeid.
Klein gat is dit niet, gewoon een dorp met redelijk formaat.
Mijn moeder woont daarentegen in Spijkerboor, 4 km verder. Ongeveer 4 straten en 100 inwoners. Dat noemt ik een gat!
Mijn moeder gaat huilen. Nee, ik bedank dus niet voor gebak speciaal voor ons klaargemaakt, ik zeg gewoon voor de 100ste keer dat ik op een doordeweekse gewone avond geen gebak hoef, maar dat het heel lief was. En meestal sla ik gekochte grote koeken en dergelijke gewoon af en dat weet ze.quote:Op woensdag 21 maart 2007 07:20 schreef Viking84 het volgende:
Op den duur leert je moeder het wel, hoor, Isa.
dan heb je gelukquote:Op woensdag 21 maart 2007 08:45 schreef p-etr-a het volgende:
Ik vind gebak door de week niet erg.Gisteren heb ik ook gewoon enkele paaseitjes gegeten enzo... Van mij hoeft het niet zo streng.
Auw! Misschien toch maar even de huisarts bellen ipv af te wachten?quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:53 schreef Troel het volgende:
Ik ben gisteren uitgegleden bij dansles en volgens mij is het niet echt super met mijn been nu. Zitten, staan, lopen, eigenlijk alles doet ontzettend veel pijn, ongeveer eenzelfde pijn die ik had bij het scheuren van mijn enkelbanden. Midalgan werkt ook al niet
Als het vanmiddag nog niet over is, dan ga ik denk ik toch maar aktie ondernemen.
Huisarts zal er niet veel aan kunnen doen, ik gok dat ik eerder gewoon naar de eerste hulp ga, foto's laat maken en de boel in laat zwachtelen ofzo (voor zover dat mogelijk isquote:Op woensdag 21 maart 2007 09:40 schreef Diesz het volgende:
[..]
Auw! Misschien toch maar even de huisarts bellen ipv af te wachten?
Hier moet je eerst naar de huisarts, dat is standaard, je wordt gewoon weg gestuurd als je zelf naar het ziekenhuis gaatquote:Op woensdag 21 maart 2007 09:46 schreef Troel het volgende:
[..]
Huisarts zal er niet veel aan kunnen doen, ik gok dat ik eerder gewoon naar de eerste hulp ga, foto's laat maken en de boel in laat zwachtelen ofzo (voor zover dat mogelijk is)
Ik heb wel van te voren huisarts gebeld hoorquote:Op woensdag 21 maart 2007 13:00 schreef Diesz het volgende:
[..]
Hier moet je eerst naar de huisarts, dat is standaard, je wordt gewoon weg gestuurd als je zelf naar het ziekenhuis gaat![]()
Naja, is iig ook nog goed voor de lijnquote:Op woensdag 21 maart 2007 13:50 schreef Troel het volgende:
'k heb ruige seks gehad denk ik, want ik heb een zweepslag
nouja, doet gewoon pijn en leuk is het niet en mijn spier is dus ingescheurd. Rust houden is de remedie schijnt.
quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:40 schreef Tangarine het volgende:
dr was een hele groep familie en kennissen zo te zien en ik liep daar flink bezweet rond, had niet het lef om daar even langs te gaan nee
Ik zag het op je fotopagequote:
Heel goed! Daar heb ik ook nog gewerkt, ooit, heel even. Ik studeerde aan de TU, maar ik ben gekapt na m'n bachelor... Nu ga ik lekker werkenquote:En ik ben student aan de HHS, maar loop nu afstudeerstage in het Delfttech park![]()
daar hebben ze dan ook van die minizakjes voor uitgevondenquote:Op woensdag 21 maart 2007 15:53 schreef soylent het volgende:
Ontopic: gisteren een zak chips leeggegeten.. Het was 'telkens maar een bakje'... Mja... Na 5 bakjes was die zak toch leegMja, ik weeg vandaag 94,6 dus ook exact 200g aangekomen
Helaas was het dus tijdens danslesquote:Op woensdag 21 maart 2007 14:06 schreef omearos het volgende:
[..]
Naja, is iig ook nog goed voor de lijn
Nou zeg, je hoeft niet te schelden!quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:37 schreef Troel het volgende:
Tering, octo zou prima bij jouw business passen soylent
wel bij de benzinepomp, maar dan betaal je gelijk zoveel voor een zakjequote:Op woensdag 21 maart 2007 16:18 schreef GlaasjeAppelsap het volgende:
Die minizakjes verkopen ze niet los, dus kan je 'telkens een zakje' eten..![]()
ik heb me wel al weten te beheersen met de paaseitjes, maar ik weet niet hoe lang dat nog gaat duren... ze zien er zo lekker uit![]()
Hmmmm, ruige sex kan lekker zijn, maar dit soort gevolgen zijn dan net weer ff minder....quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:50 schreef Troel het volgende:
'k heb ruige seks gehad denk ik, want ik heb een zweepslag
nouja, doet gewoon pijn en leuk is het niet en mijn spier is dus ingescheurd. Rust houden is de remedie schijnt.
quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb wel van te voren huisarts gebeld hoor
Dan voorzichtig sexen, dat mag welquote:Op woensdag 21 maart 2007 16:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Helaas was het dus tijdens dansles
Maarja, ook dat is calorietjes verbranden. Jammer genoeg mag ik helaas de komende week dus neit gaan dansen
Was jij dat?quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:31 schreef Tangarine het volgende:
Ik zag net een cute bruidskoppel in het noorderplantsoen tijdens het hardlopen
Whaha!quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:53 schreef Rewimo het volgende:
O, ik heb denk ik zo'n 500 foto's, zou dat genoeg zijn?
quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:22 schreef Rewimo het volgende:
Er ging trouwens een kleinigheidje mis gisteren. Ik was even naar het toilet, ik kom weer terug in de feestzaal: niemand. Waren ze allemaal naar het park. Om foto's te maken.
En ik was de fotograaf
Gelukkig wist ik waar ik heen moest en kon ik ze nog inhalen onderweg
Ik heb geen broers hoorquote:Op donderdag 22 maart 2007 14:51 schreef Isabeau het volgende:
Tara en Freecell zijn ondertussen richting ParisIk hoop dat ze het héél erg leuk hebben. Had nog even willen vragen of De Broers nog iets leuks in hun huisje hadden gedaan, daar lijken het me wel de lolbroeken voor
Ik vond wel dat ze het leukste stukje cabaret hadden gemaakt
jammer dat jullie (die eerder weg gingen) het hebben gemist. Ik vond het een heel erg geslaagde bruiloft. Voor herhaling vatbaar
(nou ja, met een ander bruidspaar dan)
Vanmorgen net zo zwaar als gistermorgenOndanks de taart als lunch, maar eigenlijk voor de rest van de dag niet veel of vreemd gegeten. Vandaag 2 uur gewandeld en er staat héél veel wind
Ik ben helemaal door gewaaid. Oh, en 5 reeën in het bos van dichtbij gezien en die sprongen heel elegant bij me vandaan toen ze me zagen!
Weet je wel hoeveel appels je daarvoor kan etenquote:Op donderdag 22 maart 2007 15:02 schreef nietzman het volgende:
Heeft iemand hier dertig eierkoeken voor me?
Chocola ipv 30 eierkoeken, wat een goed ideequote:Op donderdag 22 maart 2007 15:05 schreef teigan het volgende:
Ik heb ze net wel gezien in de C1000, maar niet meegenomen... 96 kcal per stuk joh...
Weet je wel hoeveel chocola ik daarvoor mag eten?
96 tictacjes!quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:05 schreef teigan het volgende:
Ik heb ze net wel gezien in de C1000, maar niet meegenomen... 96 kcal per stuk joh...
Weet je wel hoeveel chocola ik daarvoor mag eten?
jij had al genoeg taart op denk ikquote:Op donderdag 22 maart 2007 15:08 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb geen m&m's gepaktIk! Wat is er toch mis met me
![]()
ja sorry hoor, maar om nou dames van de dieetclub 3 verschillende soorten zakjes m&m's voor te leggen is ook wel een beetje te veel van het goedequote:Op donderdag 22 maart 2007 15:06 schreef teigan het volgende:
ik heb nog m&m's liggen van gisteravond..... Het mandje was een stuk leger nadat wij wegwaren...![]()
Dat zal het zijn. Maar de taartenbakster was dan ook wel héél héél goed! Zelden zulke lekkere taart gehad die er ook nog eens verschrikkelijk mooi uitzagen. Zijn ook foto's van gemaakt door Rewimo, dus die zullen we nog wel zienquote:
Ik heb ze vanmorgen lekker opgegeten hier op mijn werkquote:Op donderdag 22 maart 2007 15:06 schreef teigan het volgende:
ik heb nog m&m's liggen van gisteravond..... Het mandje was een stuk leger nadat wij wegwaren...![]()
Alle taarten waren héél erg lekker!quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:15 schreef Isabeau het volgende:
Dat zal het zijn. Maar de taartenbakster was dan ook wel héél héél goed! Zelden zulke lekkere taart gehad die er ook nog eens verschrikkelijk mooi uitzagen. Zijn ook foto's van gemaakt door Rewimo, dus die zullen we nog wel zien![]()
Misschien dat ze hem niet ingevet hebbenquote:Op donderdag 22 maart 2007 18:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb nog een caloriearm hapje gevonden: braadzak. Ik weet zel fniet hoe ze smaken, maar op de verpakking staat: caloriearme braadzakken.
volgens mij geen verschil, en het tweede, heb het piet verdriet verhaal niet echt zitten lezen sorryquote:Op donderdag 22 maart 2007 18:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Misschien dat ze hem niet ingevet hebben
Weet iemand eigenlijk het verschil tussen cola light en cola zero? In allebei zit aspartaam en zero heeft meer KCal
Enneh, iemand die mij het PietVerdrietafvalplan cola light verhaal in Jip en Janneke taal uit kan leggen?
het is tegenwoordig verboden om je producten met 'light' aan te duiden. Volgens mij omdat iedereen er weer wat anders onder verstaat. Coke Zero is dus de plaatsvervanger van Coke light. Waarom je ze hier dan nog allebei in de super kan krijgen, begrijp ik ook nietquote:Op donderdag 22 maart 2007 18:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Misschien dat ze hem niet ingevet hebben
Weet iemand eigenlijk het verschil tussen cola light en cola zero? In allebei zit aspartaam en zero heeft meer KCal
Enneh, iemand die mij het PietVerdrietafvalplan cola light verhaal in Jip en Janneke taal uit kan leggen?
Het smaakt ook heel anders, eerst vond ik het helemaal niet te drinken, maar gister werden die blikjes uitgedeeld op school en het went wel. Maar gewone light is lekkerder. Ben benieuwd of het gaat verdwijnen, ik hoop het niet....quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
het is tegenwoordig verboden om je producten met 'light' aan te duiden. Volgens mij omdat iedereen er weer wat anders onder verstaat. Coke Zero is dus de plaatsvervanger van Coke light. Waarom je ze hier dan nog allebei in de super kan krijgen, begrijp ik ook niet.
smaakt idd anders, maar zo heb ik het een keer gelezen / gehoordquote:Op donderdag 22 maart 2007 19:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Het smaakt ook heel anders, eerst vond ik het helemaal niet te drinken, maar gister werden die blikjes uitgedeeld op school en het went wel. Maar gewone light is lekkerder. Ben benieuwd of het gaat verdwijnen, ik hoop het niet....
Jip en Janneke: het belemmert je vetverbranding en je eet meer als je cola light drinkt.quote:Diet Coke is a Joke
By Shane Ellison M.Sc 2004 All Rights Reserved
Countless numbers of dieters consume Diet Coke thinking that it is inert to their diet efforts. After all, it's called Diet Coke, right? Wrong!
Diet Coke, regardless of how many calories it has, wreaks havoc on your fat loss efforts and will ultimately cause you to gain weight. There are two main reasons for the Diet Coke fallacy. First, the sweet taste from Diet Coke elicits an insulin spike, which blocks your ability to burn fat. Second, artificial sweeteners found in Diet Coke disrupt satiety, the feeling of being full. Combined, the actions of Diet Coke go against a healthy lifestyle. Understanding why ensures that we think twice before consuming it.
When it comes to losing fat, it is more about how much sugar (or sugar substitute) you consume rather than calories or dietary fat intake. Hence, the goal is to consume as little sugar or sugar substitute as possible (including fruits and their juices). Why? The sweet flavor elicits the release of insulin from the pancreas to enhance the uptake of sugar by the cells so that it doesn't linger in the bloodstream. Once insulin is released it inhibits your fat burning hormone called HSL (hormone sensitive lipase). This hormone is responsible for releasing fat into the bloodstream to be utilized as fuel. If inhibited, your body is unable to burn fat and will then begin utilizing amino acids (from muscle) and carbohydrates as fuel. This will leave you feeling tired, grumpy, and sloth-like toward the end of the day. Not to mention, you will become abnormally hungry. Those with large amounts of HSL burn fat all day and look thin and slim. Those who inhibit it by eating or drinking the wrong substances grow fat throughout their adult years.
Second, as discovered by Professor Terry Davidson and associate professor Susan Withers at Purdue University, artificial sweeteners disrupt satiety, the feeling of being full. Their results, published in International Journal of Obesity showed that "mouth feel" plays a crucial role in the body's ability to count calories and that when we consume artificial sweeteners we disrupt the body's ability to count calories based on sweetness. Not able to use mouth feel to count calories, those who drink diet coke will overeat without conscious awareness. In other words, you think you're not eating like a pig, but in reality you are.
Diet Coke is not the only substance having these abilities. Makers of health food bars and protein supplements are either not aware or ignore the ill effects of sugar alternatives and sugar. This can be seen by the fact that most every health food bar and protein supplement is loaded with sugar or artificial sweeteners. The belief that these bars and supplements are healthy for you is a perfect example of how marketing strategies can supersede medical science and common sense.
In closing, Diet Coke is a joke. Stay away from it and other sugar sources if you're serious about losing fat and keeping it off forever. Regardless of your diet and/or training efforts, the aforementioned ill effects of sugar alternatives and sugar will greatly hinder them.
ho, stop: je krijgt misschien meer honger als je cola light drinkt, maar dat wil niet zeggen dat je dan ook meer weet. Of je wel of niet eet heb je altijd nog zelf in de hand natuurlijkquote:Op donderdag 22 maart 2007 19:24 schreef Isabeau het volgende:
En het pietverdriet-verhaal over light produkten:
[..]
Jip en Janneke: het belemmert je vetverbranding en je eet meer als je cola light drinkt.
Ik zal het nog erger maken, ik was zo vroeg mijn bed uit, dat ik zelfs nog heb getankt onderweg en op de trein moest wachten!quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:51 schreef dwerg het volgende:
Nog gefeliciteerd, Maarten en Marchien.En veel plezier in Parijs.
Lianne sms-te dat het de meest swingende kerkdienst was die ze ooit had meegemaakt, en dat het ontzettend leuk was.
Vanmorgen om 7.07 uur.
iddquote:
ik dacht eigenlijk dat een volledige maaltijd (zeg maar stuk vlees, hoopje groente en een paar aardappels) te veel blijft omdat je pouch toch erg klein is.quote:Op donderdag 22 maart 2007 21:56 schreef Rewimo het volgende:
Meer eten moet ook, Bubsel. Uiteindelijk kun je gewone porties eten. Te weinig eten is ook niet goed, dan kun je tekorten ontwikkelen. Fijn dat het beter gaat met je
Het gaat over verplaatsing van de eetverslaving naar een andere verslaving bij een deel van de mensen die een gastric bypass hebben ondergaan.quote:They thought weight loss surgery was the answer. Instead, they went from fat…to thin…to rock bottom. The risky side of weight loss surgery you don't know
Die aflevering (ik neem aan dat het dezelfde is) is een paar weken geleden al uitgezonden door RTL4. Een van de gasten is Carnie Wilson, ooit deel van de zingende dames Wilson Phillips. Ze verloor heel veel gewicht na een maagoperatie, maar raakte ook aan de alcohol verslaafd.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 02:39 schreef Isabeau het volgende:
Over circa 14 dagen komt er een Oprah uitzending over 'gastric bypass en verslaving', hier is meer info te vinden: Suddenly Skinny. We lopen momenteel 13 afleveringen achter, maar echt uit te rekenen is het niet aangezien RTL4 nog wel eens raar doet door sommige shows niet uit te zenden en soms gewoon herhalingen uit te zenden.
Ondertitel van deze show:
[..]
Het gaat over verplaatsing van de eetverslaving naar een andere verslaving bij een deel van de mensen die een gastric bypass hebben ondergaan.
Het was op zich een relevante vraag, toch?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 06:52 schreef DolleMina het volgende:
Oeps, verkeerde topic...(is dus edit)
Dus ze heeft eigenlijk de ene verslaving (eten) door een andere (drinken) vervangen?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 06:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die aflevering (ik neem aan dat het dezelfde is) is een paar weken geleden al uitgezonden door RTL4. Een van de gasten is Carnie Wilson, ooit deel van de zingende dames Wilson Phillips. Ze verloor heel veel gewicht na een maagoperatie, maar raakte ook aan de alcohol verslaafd.
Neequote:Op donderdag 22 maart 2007 23:33 schreef octopussy het volgende:
ik dacht eigenlijk dat een volledige maaltijd (zeg maar stuk vlees, hoopje groente en een paar aardappels) te veel blijft omdat je pouch toch erg klein is.
Ja. Ik herinner me het verhaal van een andere gast eigenlijk beter. Die was zo blij met haar nieuwe gewicht dat ze vond wel wat verdiend te hebben. Dus zij ging een aantal avonden per week de kroeg in en liet zich dan behoorlijk vollopen. Zij was er nog niet van overtuigd dat ze een probleem had.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 07:01 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dus ze heeft eigenlijk de ene verslaving (eten) door een andere (drinken) vervangen?
maar jij hebt dan ook geen GBPquote:Op vrijdag 23 maart 2007 07:07 schreef Rewimo het volgende:
[..]
NeeIk kan nu normale porties eten, dat heeft wel een tijd geduurd trouwens, maar Lemmens heeft dat al vanaf het begin tegen ons gezegd. Dat is ook nodig want je moet voldoende kunnen eten om geen tekorten te ontwikkelen.
6-8 per dagquote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:08 schreef Rewimo het volgende:
Okee, duidelijkIk had me niet gerealiseerd dat de maag zoveel kleiner is bij een GBP. Dat betekent denk ik dat je vaker moet eten om aan je hoeveelheden te komen.
Hmm, broccoli, ook al een tijdje niet gehadquote:Op vrijdag 23 maart 2007 18:37 schreef Isabeau het volgende:
Ben lekker voor mezelf aan het koken (broccoli, lust vriendlief niet) en het ruikt hier nu zalig naar risotto met witte wijn. Yum!
En wel lief dat e je verjaardag niet over mòcht slaan van je ouders, omearos![]()
Ik doe met je mee met hardlopen!quote:Op zaterdag 24 maart 2007 07:55 schreef Cutie het volgende:
Allereerst: Bruidspaar, van harte gefeliciteerd!![]()
![]()
Ik ben weer 2 kilo kwijt!
Ik ga zo weer lekker hardlopen.
Iedereen een heel fijn weekend!
Tuurlijk.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:16 schreef Isabeau het volgende:
Kan je ook eens kijken wie er het meest hebben gepost in die topics?
Ooh, wat lief van je!!quote:Op zaterdag 24 maart 2007 09:22 schreef Pinball het volgende:
Tuurlijk.Veelposters in de Fok! dieetclub.
Maar ik denk dat er ook geen enkele reeks is waar je ook zoveel komtquote:Op zaterdag 24 maart 2007 10:05 schreef teigan het volgende:
Ik sta op nummer 4 joh.... Zo hoog sta ik nergens...
Maar lurkers kunnen we nog niet tellenquote:
argh dit wil ik niet lezen vanaf morgen dus aan het waterquote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:33 schreef miss_dynastie het volgende:
Het lijkt erop dat de cola light theorie voorlopig juist is... ik doe niets speciaals, behalve dus geen cola light drinken, en ik weeg een kilo minder. Maar eens een weekje volhouden dan
ik hier nog iets van 3 flessen staanquote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:57 schreef Rewimo het volgende:
Misschien moet ik ook maar eens meedoen met de niet-cola-light-actie![]()
Wist niet dat je in Arnhem woontquote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:05 schreef Muck het volgende:
ik ga vanmiddag picknicken in het sonsbeekpark met mijn vriend
heerlijk turks brood en stokbrood gehaald en druifjes enzo
nou ja, zondag dan maar wat minder eten, haha
ja, sinds 2 jaarquote:
Dank je!quote:Heel veel plezier en ik hoop dat het zonnetje blijft schijnen![]()
oeh frambozenquote:Voor zondag heb ik frambozen gehaaldeigenlijk belachelijk duur'zo'n klein bakje, maar ik had er zo'n zin in.
Hier zijn de aardbeziën 1,49, dat is niet gekquote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:07 schreef Isabeau het volgende:
Wist niet dat je in Arnhem woontHeel veel plezier en ik hoop dat het zonnetje blijft schijnen
![]()
Voor zondag heb ik frambozen gehaaldeigenlijk belachelijk duur'zo'n klein bakje, maar ik had er zo'n zin in.
quote:•Don't Dine in the Dark - Turning up the lights may help rein in your appetite.
Eating in a dimly lit environment increases comfort levels and lowers inhibitions, according to a recent study. These two factors could contribute to overeating. Be mindful of portion sizes when eating out in dim restaurants and turn up the lights when you sit down to dine at home.
Lighting, temperature, and noise levels all may affect how much a person eats. For example, if your environment is cold, you may consume more calories because your body requires more energy to regulate its temperature. Also, soft, pleasing music may encourage you to linger over your meal and eat more than you normally would. And eating in front of the television has been shown to cause people to consume more calories than they would in quieter, less distracting environments. Make your mealtime atmosphere pleasant, but be aware of environmental contributors to overeating. Eat slowly and mindfully, pay attention to and enjoy your food, and avoid distracting and overly stimulating environments that may cause you to lose track of how much you eat.
En de thermostaat hoog zettenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:15 schreef Rewimo het volgende:
*TL-buis aanknipt, kaarsen uitblaast, TV uitzet, stereo voluit draait*
Moet lukken zo
En ik ben jaloers.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:16 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb gaskachels.
Sonsbeekquote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:05 schreef Muck het volgende:
ik ga vanmiddag picknicken in het sonsbeekpark met mijn vriend
Nee, dan hebben we oliestookquote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:29 schreef Isabeau het volgende:het leek me juist wel lekker om een gaskacheltje in een boerderij te hebben, lekker knus. Of heb je dan een open haard?
Waar heb je die vandaan gehaald?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 17:44 schreef octopussy het volgende:
oh Isa ik heb trouwens net even de aflevering van Penn&Tellers Bullshit over Obesity gekeken. De meeste dingen waren me al bekend, en er werd wel erg veel fuck geroepen. Helaas zijn ze niet op de cijfers ingegaan om het een beetje beter te onderbouwen dat de bangmakerij onzin is![]()
Maar ze brengen het wel leuk
mininova.orgquote:
Bedanktquote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:36 schreef octopussy het volgende:
mininova.org
het is seizoen 5, episode 1 (dus s05e01)
had ik nog niet echt over nagedacht, bedankt voor de tipquote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:39 schreef Rewimo het volgende:
Vergeten jullie trouwens de zomertijd niet?
Mijn computer springt automatisch op zomertijd, dus ik denk dat het gewoon acht uur wasquote:Op zondag 25 maart 2007 09:55 schreef Viking84 het volgende:, ik dacht dat die komende nacht pas inging. Ik deed m'n computer een uurtje geleden aan: 9 uur. Hm, ben ik zó lang blijven liggen? (normaal om 7 / 8 uur eruit).
Lekker uitslapenquote:Op zondag 25 maart 2007 16:28 schreef Rewimo het volgende:
Ik had Christans nachtlampje niet verzet dus die kwam pas om 8 uur uit bed in plaats van 7 uurAch, hij lag er gisteren ook al wat later in dus dat kon best
Was jij niet de mevrouw die gister vroeg of wij wel aan de zomertijd dachten?quote:Op zondag 25 maart 2007 16:28 schreef Rewimo het volgende:
Ik had Christans nachtlampje niet verzet dus die kwam pas om 8 uur uit bed in plaats van 7 uurAch, hij lag er gisteren ook al wat later in dus dat kon best
ja dat was rewimo jaquote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:39 schreef Rewimo het volgende:
Vergeten jullie trouwens de zomertijd niet?
Ik eet momenteel meer dan dat ik post.quote:
Dat heb ik de schuld ook al gegevenquote:
Eh, ik heb nu al koude voeten en vingers.quote:Op zondag 25 maart 2007 20:36 schreef Fannetje het volgende:
Welkom terug, Maeghan! Echt koud is het deze winter toch trouwens niet echt geweest? Maar ik begrijp het probleem hoor, hoewel ik deze winter juist 5 kilo ben kwijtgeraakt
Deze week is het eigenlijk best OK gegaan, maar ik ben geen gram afgevallen. Op deze manier wordt het mei-doel steeds lastigerNou ja, onder de 85 (het minimumdoel) moet nog wel lukken.
Nou, ja daar zit ik dus ook mee. Het ligt er een beetje aan welke route ook, als ik een stukje om fiets kan het 's ochtends wel, als ik 8-18 of zo werk. Maar ik werk sowieso minimaal twee keer per week tot 2100 en meestal wordt het dan wel 21:30. Misschien dat m'n vriend bereid zou zijn af en toe mee te fietsen (nou ja, als ik dat vraag doet ie het wel), maar ik weet niet of ik dat wil gaan vragen want dat vind ik zielig. En anders moet ik ff kijken of ik met een klein stukje omrijden wel een veilige route heb, ik denk het wel. Op zich vind ik dat niet zo erg in de zomer, een stukje omfietsen. De kortste route is over een vrij verlaten stuk weg langs een park, onder snelweg en spoor door, en door een slecht stukje Pendrecht. Vanaf de andere kant is het gewoon over een drukke doorgaande weg en winkelstraat, dus dan is het niet erg.quote:Op zondag 25 maart 2007 20:42 schreef Isabeau het volgende:
Misschien sta je gewoon een weekje stil, Fannetje en is er volgende week iets meer af
Maeghan, wat gaaf dat je een huis hebt gekochtIs er al een K&W-topic om straks mee te gluren met het klussen?
En met klussen verbrand je vast ook heel veel energie
Maar om 22:00 alleen door Rotterdam fietsen....ik weet niet of dat wel vertrouwt is...
Dat vind ik ook zo leuk. De geur van verse verf, kleurtjes uitzoeken, plannetjes makenquote:Op zondag 25 maart 2007 23:02 schreef Jojogirl het volgende:
Ik bedoel ook meer dat een nieuwe woonplek lverzinnen, inrichten en hebben leuk is, dan dat het me om het sjouwen zelf gaat
Daar raak ik juist helemaal van in de stress. Mijn moeder komt dan met dingen aan die in de aanbieding zijn (eergisteren een lamp voor de badkamer): 'vind je dat leuk?' "eh,.... hm... eh nee..." 'wat wil je dan?' "eh... hm... eh doet die dan maar, ken mijn het ook verrotten wat er an 't plafond hangt" (even plat jaquote:Op zondag 25 maart 2007 23:02 schreef Jojogirl het volgende:
Ik bedoel ook meer dat een nieuwe woonplek lverzinnen, inrichten en hebben leuk is, dan dat het me om het sjouwen zelf gaat
Ik ben alleen een beetje gehandicapt, ik zie net zo goed welke kleuren er bij elkaar passen als de gemiddelde man met witte sportsokken.quote:Op zondag 25 maart 2007 23:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo leuk. De geur van verse verf, kleurtjes uitzoeken, plannetjes maken![]()
Je hebt nog een paar maanden Maeghan, kun je rustig kleurtjes en lampen uitzoeken.quote:Op zondag 25 maart 2007 23:12 schreef Maeghan het volgende:
Ik ben alleen een beetje gehandicapt, ik zie net zo goed welke kleuren er bij elkaar passen als de gemiddelde man met witte sportsokken.
Ik vind interieurs van anderen altijd mooi, maar wat ik zelf bij elkaar sprokkel nooitquote:Op zondag 25 maart 2007 23:12 schreef Maeghan het volgende:
Daar raak ik juist helemaal van in de stress. Mijn moeder komt dan met dingen aan die in de aanbieding zijn (eergisteren een lamp voor de badkamer): 'vind je dat leuk?' "eh,.... hm... eh nee..." 'wat wil je dan?' "eh... hm... eh doet die dan maar, ken mijn het ook verrotten wat er an 't plafond hangt" (even plat ja)
Ik ben alleen een beetje gehandicapt, ik zie net zo goed welke kleuren er bij elkaar passen als de gemiddelde man met witte sportsokken.
Felpaars, feloranje, roodpaars, felgroen, lila, goud, felrood, bordeaux, alle overige paarstinten, zilver, alles met grote bloemen uitgezonderd à la oma's tafelkleed, lichtgeel, zwart, zwart-wit, azuurblauw, aquamarijn, en verder vooral paars.quote:Op zondag 25 maart 2007 23:14 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Je hebt nog een paar maanden Maeghan, kun je rustig kleurtjes en lampen uitzoeken.
En natuurlijk kunnen wij je advies geven.Welke kleuren vind je leuk?
quote:Op zondag 25 maart 2007 23:21 schreef Maeghan het volgende:
Felpaars, feloranje, roodpaars, felgroen, lila, goud, felrood, bordeaux, alle overige paarstinten, zilver, alles met grote bloemen uitgezonderd à la oma's tafelkleed, lichtgeel, zwart, zwart-wit, azuurblauw, aquamarijn, en verder vooral paars.
Verder moet het vooral rustig zijn, want ik schiet nogal in de stress van onrustige taferelen, en houd ik van oostersachtige sfeertjes. Het moet niet te vrolijk zijn, want ik haat vrolijk, maar ook niet donker want daar raak ik uitermate gedeprimeerd van. Verder moet natuurlijk koste wat kost de combinatie geel-rood vermeden worden daar deze eetlustopwekkend isen heb ik een grafhekel aan blauw, groen, bruin, alles met stippeltjes en streepjes, moet het vooral niet te lief en tuttig zijn en allesbehalve normaal.
![]()
ik zou zeggen, eerste combi, witte muren, rode en zwarte dingen in de kamer. ook de combi groen met blauw.quote:Op zondag 25 maart 2007 23:21 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Felpaars, feloranje, roodpaars, felgroen, lila, goud, felrood, bordeaux, alle overige paarstinten, zilver, alles met grote bloemen uitgezonderd à la oma's tafelkleed, lichtgeel, zwart, zwart-wit, azuurblauw, aquamarijn, en verder vooral paars.
Verder moet het vooral rustig zijn, want ik schiet nogal in de stress van onrustige taferelen, en houd ik van oostersachtige sfeertjes. Het moet niet te vrolijk zijn, want ik haat vrolijk, maar ook niet donker want daar raak ik uitermate gedeprimeerd van. Verder moet natuurlijk koste wat kost de combinatie geel-rood vermeden worden daar deze eetlustopwekkend isen heb ik een grafhekel aan blauw, groen, bruin, alles met stippeltjes en streepjes - uitgezonderd sokken-, moet het vooral niet te lief en tuttig zijn en allesbehalve normaal.
![]()
Oh ja, m'n vloer is beukenlaminaat, de meubelen zijn grenen, de keuken is lichtgeel en ik heb een paars-zilveren slaapkamerkast.
Weet je wat heti s? Ik weet wel wat IK mooi vind, en m'n vriend heeft dezelfde smaak, dus dat komt mooi uit... maar als ik ooit iemand uit wil nodigen thuis dan wil ik niet opnieuw moeten behangen =P
mijn slaapkamer is ook donkerpaars (behang, tapijt en gordijnen), echt een fantastische kleur want hij is noch koud noch warm, niet te licht (de doodgeslagen muggen zie je bijna nietquote:Op zondag 25 maart 2007 23:40 schreef omearos het volgende:
Ik heb een paarse slaapkamerbevalt echt goed
ik heb ook die site die liejannuh noemt gebruikt daarvoor, dus kijk daar eens goed rond
Ahumquote:Ik ben elke dag helemaal kapot moe, het lijkt zowat wel pfeiffer ofzo maar op getest is het niet.
Dacht eerst mischien teveel suiker gegeten laatste half jaar was vaak namelijk zak chips elke dag etc op me werk. Maar dat een periode stop te hebben gezet mocht ook niet helpen.
Moe zijn heeft zèlden met je voeding te maken. Maar ik bemoei me er niet mee. Ik ben 100 kilo, wat weet ik er nou vanquote:Op maandag 26 maart 2007 09:55 schreef Rewimo het volgende:
Ik zit dit net te lezen![]()
[..]
Ahum![]()
Beetje les in voedingsleer mag TS wel hebben.
Overigens denk ik dat ie wel wat adviezen kan gebruiken, combinatie van te weinig eten en redelijk veel sporten en dan klagen over gebrek aan energie...
Ik ben 98,6, ik ben expertquote:Op maandag 26 maart 2007 10:58 schreef Isabeau het volgende:
Moe zijn heeft zèlden met je voeding te maken. Maar ik bemoei me er niet mee. Ik ben 100 kilo, wat weet ik er nou van
Hors-categoriequote:Op maandag 26 maart 2007 11:06 schreef Troel het volgende:
Wat maakt mij dat dan met mijn 92 ?
Je bedoelt appelsquote:Op maandag 26 maart 2007 11:23 schreef teigan het volgende:
Hoeveel eierkoeken zou je ervoor in de plaats mogen eten?
Sonja kijkt toch alleen naar vet? Sultana 9 gram per 100 gram, eierkoek 3,5 gram per 100 gram. Dus 2 1/2 keer zoveel!quote:Op maandag 26 maart 2007 11:23 schreef teigan het volgende:
Hoeveel eierkoeken zou je ervoor in de plaats mogen eten?
Daar hoop ik ook nog steeds opquote:Op maandag 26 maart 2007 11:26 schreef Faat het volgende:
Whehe zou dat niet gaaf zijn, eerst ploeteren op de eerste 5 kilo en de overige er als vanzelf zien afvliegen
Helemaal top. Ik ben helaas nog altijd iemand wiens humeur in zeer ernstige mate bepaald wordt door dequote:Op maandag 26 maart 2007 11:29 schreef Isabeau het volgende:
Daar hoop ik ook nog steeds opMaar leuk dat je even komt binnenwippen
Voor de rest alles goed met je?
Yep, ik begrijp je (helaas) helemaalquote:Op maandag 26 maart 2007 11:35 schreef Faat het volgende:
Helemaal top. Ik ben helaas nog altijd iemand wiens humeur in zeer ernstige mate bepaald wordt door de
weegschaal. Nu mijn broeken weer ietsjes losser beginnen te voelen in mijn taille loop ik er weer vrolijk bij.
En dat terwijl ik het liever niet als eerste in mijn taille zie verdwijnen, maar ja, ach je snapt het vast
Broeken worden niet gemaakt voor vrouwen met dikke billen en bovenbenen die wel een taille hebbenquote:Op maandag 26 maart 2007 11:46 schreef teigan het volgende:
daar heb ik ook altijd last van.. Best vervelend, je hebt echt een riem nodig, maar om je bovenbenen zit je broek nog heel strak...
Hmm, goed planquote:Op maandag 26 maart 2007 11:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je bedoelt appels![]()
Net een lekkere smoothie gemaakt met zomerfruit uit de diepvries van de AH. Zo verschrikkelijk lekker dat ingevroren fruit met melk
quote:Op maandag 26 maart 2007 11:49 schreef teigan het volgende:
Kijk jij nog even geod naar die foto Rewimo? Ik vind het allemaal niet zo dik meer hoor...
Veel zout gegeten? (veel soep bijv.) Loop je tegen je ongesteldheid aan? Het kan natuurlijk ook vocht zijn, Fannetje. Om een pond vet aan te komen moet je al een week lang 500 kcal per dag méér eten dan je verbrandt op een dag. (Daarvoor moest je dan bijv. 2500 kcal per dag eten als je lijf normaal 2000 kcal nodig heeft, en dat is gerekend zonder veel bewegen). En dat is best veel als je juist op de lijn letquote:Op maandag 26 maart 2007 18:56 schreef Fannetje het volgende:
Ik ben deze week gewoon een halve kilo aangekomen en snap er eigenlijk helemaal niks van. Een beetje demotiverend, moet ik zeggen. Maar goed, we houden de moed erin...
Ik heb niet veel zout gegeten en hoef ook niet ongesteld te worden. Vocht vasthouden lijkt me dan het enige, want ik heb deze week écht geen 2500 kcal per dag gegeten... eerder 1500....quote:Op maandag 26 maart 2007 19:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Veel zout gegeten? (veel soep bijv.) Loop je tegen je ongesteldheid aan? Het kan natuurlijk ook vocht zijn, Fannetje. Om een pond vet aan te komen moet je al een week lang 500 kcal per dag méér eten dan je verbrandt op een dag. (Daarvoor moest je dan bijv. 2500 kcal per dag eten als je lijf normaal 2000 kcal nodig heeft, en dat is gerekend zonder veel bewegen). En dat is best veel als je juist op de lijn let![]()
isa, zo zijn er meer nutteloze naamsveranderingen. heb ik nou ME of CVS. volgens de doktoren is er geen verschil, maar spreek je met een medepatient, dan heb ik toch echt CVS en dat is toch echt veel minder erg dan ME. zucht.quote:Op maandag 26 maart 2007 19:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik polonaise ook even mee door te zeggen dat ik het heel vervelend voor je vindt, Levitation. En wij missen jou ookfijn dat je even wat van je laat horen.
Pijn in je arm is natuurlijk geen reden om te gaan snoepenmaar het verzacht de pijn waarschijnlijk wel iets
Valt er met je baas over te praten dat je zo'n last krijgt? Want dit wordt meestal steeds erger als je je kiezen op elkaar houdt en door de pijn heen blijft computeren. Het heet tegenwoordig trouwens CANS en niet meer RSI (onnozele naamswijzigingen
), maar ik heb de term CANS nog nooit naar een patiënt toe gebruikt. Iedereen weet wat RSI is, die naamswijziging is nonsens imho.
Het was zelfs lekkerquote:Op maandag 26 maart 2007 19:38 schreef Rewimo het volgende:
miss_d, heb je de pasta overleefd of moet je nog eten?
Hoezo minder erg? Het is exact hetzelfde, alleen de naam is anders. De naam ME klinkt misschien ernstiger, maar is een onzinwoord. Myalgische encefalomyelitis wil al zeggen dat er ergens een ontsteking is (-itis) terwijl er nog nooit iets van een ontstekingsmechanisme is aangetoond en verder zou die ontsteking zich in de hersenen en het ruggenmerg bevinden waarbij je spierpijn ervaart. Dat is nogal wat voor iets wat nooit is aangetoond. Met CVS zeg je precies waar het om gaat, alleen vinden veel mensen dat weer niet ernstig genoeg klinken voor wat ze ervaren en dan klinkt ME toch een stuk ernstiger.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:33 schreef gothic-blackie het volgende:
isa, zo zijn er meer nutteloze naamsveranderingen. heb ik nou ME of CVS. volgens de doktoren is er geen verschil, maar spreek je met een medepatient, dan heb ik toch echt CVS en dat is toch echt veel minder erg dan ME. zucht.
het is trouwens wel zo dat de meeste mensen die deze opmerking richting mijn hoofd gooien het wel erger hebben dan ik. volgens hun ben ik zo wie zo niet ziek omdat ik nog werk, maar voor mij is 24 uur werken in de week echt een max, terwijl voor een ander niet werken de max is. en ik kan soms nog uitgaan. maar waar hun dan niet rekening mee houden, is dat ik niet richting discotheek ga, maar richting kroeg, die om 11 uur sluit, of casino, waar ik kan zitten en waar het rustig is. maar ik nog steeds meerdere dagen bij moet komen.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoezo minder erg? Het is exact hetzelfde, alleen de naam is anders. De naam ME klinkt misschien ernstiger, maar is een onzinwoord. Myalgische encefalomyelitis wil al zeggen dat er ergens een ontsteking is (-itis) terwijl er nog nooit iets van een ontstekingsmechanisme is aangetoond en verder zou die ontsteking zich in de hersenen en het ruggenmerg bevinden waarbij je spierpijn ervaart. Dat is nogal wat voor iets wat nooit is aangetoond. Met CVS zeg je precies waar het om gaat, alleen vinden veel mensen dat weer niet ernstig genoeg klinken voor wat ze ervaren en dan klinkt ME toch een stuk ernstiger.
ps: CVS heeft denk ik wel al meer dan 20 verschillende namen gehad...
Het belangrijkste is dat jij niet alles kan doen wat andere mensen wel kunnen zonder dat je problemen met je lijf krijgt. Er zijn altijd mensen die iets erger hebben, vergelijken heb ik altijd onzinnig gevonden.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:51 schreef gothic-blackie het volgende:
maar genoeg hierover, ga ooit nog wel een keer een topic hierover openen, als ik er het lef voor heb.
zeker heel graag. ik heb altijd een oud schoolverslag op mijn pc, voor als mensen echt niet snappen wat cvs isquote:Op maandag 26 maart 2007 20:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het belangrijkste is dat jij niet alles kan doen wat andere mensen wel kunnen zonder dat je problemen met je lijf krijgt. Er zijn altijd mensen die iets erger hebben, vergelijken heb ik altijd onzinnig gevonden.
Ik heb een les gegeven over CVS en de beoordeling hiervan door keuringsartsen (met name over de willekeur), als je er belangstelling voor hebt dan heb ik denk ik die gegevens nog wel ergens liggen. Alhoewel het best kan dat ik alleen nog de powerpointpresentatie heb.
Nee dat vind ik ook wel jammer.quote:Op maandag 26 maart 2007 21:20 schreef Rewimo het volgende:
Het vervelende is dat je ook nog eens niet afvalt van niet eten
Ach, daar val je vanzelf van af hoor.quote:Op maandag 26 maart 2007 21:20 schreef Rewimo het volgende:
Het vervelende is dat je ook nog eens niet afvalt van niet eten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |