abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47663616
quote:
Ik sport nu ook alweer een jaar alleen het laatste half jaar een sinds oktober weer
wat zwaarder aan het trainen.

Ik sport 3x per week maandag avond,woensdag avond, vrijdag middag.
Dus alleen vrijdag eet ik echt naar het sporten andere dagen iets van fruit ofzo.
Gebruik creatine en dat slaat erg goed aan voor het sporten na het sporten een glas.
Heb sinds gisteren een weight cainer gekocht omdat ik tegen zwaar irritante problemen aanloop
waar de doktor ook niks op weet.

Ik ben elke dag helemaal kapot moe, het lijkt zowat wel pfeiffer ofzo maar op getest is het niet.
Dacht eerst mischien teveel suiker gegeten laatste half jaar was vaak namelijk zak chips elke dag etc op me werk. Maar dat een periode stop te hebben gezet mocht ook niet helpen.
Gestopt met roken maar is ook niet het geen wat tot nu toe het probleem heeft verholpen en uit eindelijk weer begonnen

Die weight gainer geeft me wel wat extra energie maar zoals gisteren na het sporten goed eten en een shake, toen wezen stappen tot 3 uur slapen 10 uur er uit.
Ben helemaal gebroken, door de weeks als ik gewoon 10 uur ga slapen 7 uur eruit ook zelfde verhaal rond 12 uur @ 1 uur helemaal gebroken wil ik gewoon slapen.

Heb een klant gesproken van ons bedrijf die zit in zo gezondsheids winkel die zegt je suikerspiegel gaat springen omdat je sport dus je moet beter eten.

Ik eet:

S'morgens 8 uur: 2 Boterhammen met kaas (bruin)
S'morgens 10 uur: Sultana/Fruit
S'middags 12uur: 2 tot 4 boterhammen met kaas + fruit
S'middags 3 uur: Fruit/Sultana
S'avonds 6 uur: Avond eten, groente aardappelen, vlees
S'avonds 10 uur: Fruit/Sultana

Is het dat ik echt te weinig eet of waar kan het van komen, creatine die wel goed aanslaat maar verkeerde combinatie? omdat ik natuurlijk in het weekend natuurlijk ook wel is een biertje drink

Wie weet het probleem want om nu vanavond weg te kunnen moet ik eerst een uur slapen dat is gewoon klote de hele dag al kapot.
Zag vanmiddag ook van die zwarte streepjes voor me ogen zweven zo af en toe.
Ze zeggen dat het komt door het sporten dus vandaar dat ik hem hier stel me vraag want hier zitten ook mensen die hard trainen dus mischien ervaring mee

PS. ik zit in de ict dus een beetje de hele dag achter de computer hangen dus niet echte verbranding, en fiets er elke ochtend half uur heen door de polder en weer terug dus dan verbrand je mischien ook weer een groot deel?

Vrijdag overigens na het sporten weer helemaal nergens last van en ben ik in de meeste avonden zo fit als wat de enigste avond of dag in de week dat ik me goed voel de rest is gewoon flink moe en zwaar kut

20 Jaar
68 kilo
1.78
Als je dit heb gelezen snap je een beetje mijn levenstyle, in de andere topic kreeg ik er geen reactie op dus plaats en maar hier en weet niet zeker of dit hele verhaal met sporten te maken heeft.
Als iemand hier mee raad weet, heb 1ne momenten zoals gisteren dat het top gaat zit je wat te drinken in de kroeg na een paar biertjes ben je wakker en eigenlijk daar voor de hele dag helemaal kapot en nu ook weer moe op me werk.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 maart 2007 @ 09:58:30 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_47663776
Ten eerste: in chips zit geen suiker

Verder eet je structureel te weinig voor je leeftijd en in combinatie met het sporten. Daardoor krijg je te weinig energie binnen. Als ik jou was zou ik de huisarts vragen om een verwijzing naar een diėtiste die je kan helpen een goed eetschema op te stellen. Je hebt sowieso meer eiwitten nodig omdat je je spieren hard laat werken. Met een beter dieet moet het lukken om je klachten kwijt te raken.

Succes!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_47663869
Yep, je eet te weinig. Dit klinkt als een sonja bakker dieet.
Eiwitten heb je nodig, en vet voor meer energie. Van suiker word je (ik) alleen maar moe.
Dus dubbeldik beleg op je brood, kwark oid tussendoor voor de eiwitten en kijk dan eens hoe je je voelt
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_47663903
Ja het is serieus gewoon niet tof meer om elke dag zo moe te zijn
Maar wat raden jullie ongeveer kwa eetschema aan dan?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 maart 2007 @ 10:09:21 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_47663980
Meer eiwitten. Dus zuivel, vlees, vis. Boter op je brood. Meer tussendoor eten. Wat minder fruit (2 stuks per dag is prima), in plaats daarvan dus meer eiwitrijke dingen. Maar nogmaals: ga naar een diėtiste. Die kan specifiek kijken wat je nodig hebt in jouw situatie.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 26 maart 2007 @ 10:10:11 #6
133861 Invert
abu abu abu
pi_47664001
neem iig 6 (platte) eetlepels druivensuiker en whey eiwitten na het sporten ipv creatine stuur me maar een pm als je wat meer info wilt over een eetschema
pi_47664022
ik zou idd een dietiste bezoeken, die kan beter bekijken wat jij nodig hebt, hoeveel en waarvan denk ik

je kan iig een keer een afspraak maken om te kijken of het iets voor je is?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_47664046
Nou, jouw schema van nu is zo ongeveer zoveel als ik eet en ik val een kilo per week af. ( )
Het schema is op zich wel ok, qua aantal maaltijden en vitamientjes enzo. Dus ik zou zeggen, gewoon meer eten! Kwark is geweldig spul, alleen moet je niet de magere variant nemen, want dat schiet niet hard genoeg op. Als je je fruit/sultana momenten aanvult met kwark scheelt dat al een hoop, denk ik. Gooi je fruit gewoon in de kwark
Je zou kunnen proberen om 's ochtends ook 4 boterhammen te eten, als je dat weg krijgt. Anders gewoon meer beleg op die 2 boterhammen, heb je in elk geval wat meer vet & eiwitten binnen
Oh, en noten zijn ook geweldig. Veel energie en lekker gezond

Trouwens: het hoeft helemaal niet eens aan je eten te liggen, misschien is het psychisch, misschien ben je allergisch voor iets, misschien heb je iets anders waardoor je moe wordt. Dus als meer/anders eten niet helpt, zoek dan verder

[ Bericht 4% gewijzigd door Alcarin op 26-03-2007 11:11:28 ]
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_47664183
Alleen een keer met me vriendin geblowed op vrijdag en sindsdien eigenlijk de klachten maar lijkt me sterk dat het daar door komt
Dat was ongeveer 4 maanden @ 5 maanden geleden denk.
  maandag 26 maart 2007 @ 10:41:45 #10
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47664696
Je eet te weinig, en echt belachelijk veel suikers!

Wat dacht je ervan eens even een tijdje wat hoger in je eiwitten te gaan zitten.
Volgens mij riep iemand boven me dat dit lijkt op een SOnja B dieet; en verrekt dat het waar is.
Voor iemand die intensief sport is dit echt het beroerdste dieet wat ik ooit heb gezien. Niet zo vreemd dat je kapot bent.

Koop een paar potten kwark; wat kipfilet voor op brood; koop een pot pindakaas, en beperk je avondmaaltijd tot vlees en peulvruchten/noten.
Bakje amandelen ipv chips en je komt al een heel eind.
Je eet echt veel te veel fruit
  maandag 26 maart 2007 @ 10:42:15 #11
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_47664705
Ze hebben toch ook van die super lekkere proteine shakes bij de sportschool?
  maandag 26 maart 2007 @ 10:43:28 #12
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47664739
En waarom zit je eigenlijk aan de shakes en crea als je maar 3 x sport?
  maandag 26 maart 2007 @ 10:45:26 #13
133861 Invert
abu abu abu
pi_47664802
volgens mij zit ie niet aan de shakes maar wel crea... zou het eerder andersom doen maargoed. opzich zijn shakes en creatine geen slechte combinatie met maar (slechts) 3x per week intensief sporten (krachttrainen)
  maandag 26 maart 2007 @ 10:48:11 #14
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47664871
Ik ben persoonlijk meer een voorstander van een echt stabiel voedingspatroon.
En als je een hoogwaardig , eiwitrijk dieet hebt, dan heb je echt nog lang geen supplementen nodig.
Die komen wel als je echt los gaat en zijn dan ook vele malen effectiever.
Ik begrijp de weight gainer en crea in zijn verhaal echt niet.

Weg met die rommel en goed eten. Pas als je aan je max zit kun je verhogen met supplementen.
pi_47664971
Shakes en creatine werkt erg goed met het sporten merk echt veel verschil ondanks dat ik 3x per week sport.

Ga zo ie zo proberen meer te eten maar is soms zo moeilijk om je daar toe te zetten en kwark lijkt me nou niet bepaald lekker, maar zal me er proberen toe te zetten.

Zal s'morgens wel wat meer brood proberen te eten, tussendoortjes iets uitgebreider. Minder suiker wat zo ie zo de laatste tijd al heel beperkt is.

En zo ie zo binnenkort nieuwe baan ben me huidige baan meer dan zat dus dan heb ik lekker 2 weken vrij beetje bij slapen en eetpatroon aan proberen te maken.

Wel vreemd overigens dat de klachten ook echt zijn gekomen naar het blowen of althans een stuk versterkt.
  maandag 26 maart 2007 @ 10:54:54 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47665059
, is dit te weinig? Ik eet nog minder dan dat en ik vind al dat ik veel eet. Maar ik ben dan ook aan het afvallen, dus dan is het anders .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 26 maart 2007 @ 11:02:14 #17
133861 Invert
abu abu abu
pi_47665258
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:52 schreef Ab-Normaal het volgende:
Shakes en creatine werkt erg goed met het sporten merk echt veel verschil ondanks dat ik 3x per week sport.

Ga zo ie zo proberen meer te eten maar is soms zo moeilijk om je daar toe te zetten en kwark lijkt me nou niet bepaald lekker, maar zal me er proberen toe te zetten.

Zal s'morgens wel wat meer brood proberen te eten, tussendoortjes iets uitgebreider. Minder suiker wat zo ie zo de laatste tijd al heel beperkt is.

En zo ie zo binnenkort nieuwe baan ben me huidige baan meer dan zat dus dan heb ik lekker 2 weken vrij beetje bij slapen en eetpatroon aan proberen te maken.

Wel vreemd overigens dat de klachten ook echt zijn gekomen naar het blowen of althans een stuk versterkt.
he dude... hoe lang doe je al crea achter elkaar? al een pauze genomen? khoop dat je niet al te teleurgesteld bent wanneer je dat gaat doen want creatine helpt idd echt enorm maar de terugval tijdens een pauze is ook enorm...
SHE heeft wel een punt, je kan beter je huidige voedingspatroon aanpassen voordat je aan de creatine gaat. ik gebruik zelf alleen creatine als ik op een gegeven moment merk dat ik niet echt veel verder kom met trainen en nooit langer dan een maand, wat in de praktijk ook niet meer voorkomt dan 1x per jaar.

vergeet die tussendoortjes trouwens... maak er maar bakken pasta/rijst/aardappelen van
pi_47665463
''vergeet die tussendoortjes trouwens... maak er maar bakken pasta/rijst/aardappelen van ''

Zie je het voor je op je werk als het druk is, hej baas ik ga even wat aardappelen pakken en wat rijst.
Die denkt ook flikker op.
Zijn er geen tussendoortjes die goed te eten zijn waar voor je eerst niet een kwartier kwijt ben om ze te bereiden?
pi_47665554
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:09 schreef Ab-Normaal het volgende:
Zijn er geen tussendoortjes die goed te eten zijn waar voor je eerst niet een kwartier kwijt ben om ze te bereiden?
Ja, kwark dus! Echt, het is geweldig spul, en als je het niet lekker vindt wen je er heel snel aan.
Oh, en wat iemand zei over te veel suikers, dat is dus suikerS, en niet wat normaal gesproken bedoeld wordt met suiker. Suikers zitten ook in fruit en brood.
  maandag 26 maart 2007 @ 11:12:28 #20
133861 Invert
abu abu abu
pi_47665556
quote:
''vergeet die tussendoortjes trouwens... maak er maar bakken pasta/rijst/aardappelen van ''

Zie je het voor je op je werk als het druk is, hej baas ik ga even wat aardappelen pakken en wat rijst.

men neme pasta, mengt het goed met een blik tonijn in tomatensaus (1 euro bij elke supermarkt), gooit eventueel fijngesneden spinazie erdoor en ge hebt nen lekkere voedzame salade? en dat bereid je natuurlijk thuis...
  maandag 26 maart 2007 @ 11:14:04 #21
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_47665615
quote:

Wat dacht je van koude pastasalade met koude kipfilet en veel groenten?

Overigens vind ik je slaappatroon helemaal niet zo raar. Ik ga al jaren om 10 uur naar bed en 7 uur eruit. Als je het overdag heel druk hebt is dat helemaal niet zo raar hoor.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_47665700
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:12 schreef Invert het volgende:
men neme pasta, mengt het goed met een blik tonijn in tomatensaus (1 euro bij elke supermarkt), gooit eventueel fijngesneden spinazie erdoor en ge hebt nen lekkere voedzame salade? en dat bereid je natuurlijk thuis...
Wel volkoren pasta nemen, als je dan toch bezig bent..
pi_47665761
Ja eet nu nog wel is noodles helpt ook wel wat maar is natuurlijk niet bepaald het gezondste volgens mij.
Kipfilet probeer ik ook alwat meer te eten maar dat eet ik dan weer op wit brood eigenlijk ook weer niet goed.

Alleen vreemd dat ik 5 maanden geleden nergens last van had ook 3x per week sporten nergens last van en nu ineens wel.
Maarja je bouw zal allicht wat veranderen?

Creatine hou ik gewoon mijn pauzes dus dat komt goed, heb nu weer 6 weken rust ofzo.
pi_47665798
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:18 schreef Ab-Normaal het volgende:
Ja eet nu nog wel is noodles helpt ook wel wat maar is natuurlijk niet bepaald het gezondste volgens mij.
Kipfilet probeer ik ook alwat meer te eten maar dat eet ik dan weer op wit brood eigenlijk ook weer niet goed.
Witbrood = snelle koolhydraten. Daar word je moe van.
Zelfde geldt voor noodles...
Eet je altijd alleen maar witbrood?
  maandag 26 maart 2007 @ 11:21:36 #25
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47665853
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:54 schreef Viking84 het volgende:
, is dit te weinig? Ik eet nog minder dan dat en ik vind al dat ik veel eet. Maar ik ben dan ook aan het afvallen, dus dan is het anders .
Nee dat is niet anders.
Ook als je slanker wil worden, zal je vaker en meer moeten eten. Niet alleen om je stofwisseling op te jagen, maar ook omdat je het best afvalt als je genoeg calorieen binnenkrijgt.
Je moet dus meer en schoner gaan eten.

Heb je weleens vet bij een topsporter gezien? Dat is niet alleen omdat hij zoveel traint hoor; ook vrnl omdat zijn voeding in orde is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')